عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 31 تير 1402
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان کج زمانی به کار می رود که همه دندان ها صاف و مرتب هستند و تنها یکی از دندان ها مشکل دارد و کج است. شاید غیرقابل باور نباشد که حتی یک دندان کج نیز تأثیر شگرفی روی زیبایی دارد. اگر دندان کج در قسمت عقب باشد، هنگام صحبت کردن و خندیدن قابل رویت نخواهد بود. اما لازم به ذکر است که انحراف در هر دندان می تواند عوارض ناخوشایندی را برای فرد به همراه داشته باشد. در اینجا قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص ارتودنسی دندان کج در اختیار شما قرار داده و بهترین روش درمان را معرفی کنیم.

ارتودنسی دندان کج چیست؟

معمولاً در ارتودنسی، دندان های زیادی همراه با همدیگر مرتب و صاف می شوند. اما افراد زیادی نیز وجود دارند که بیشتر دندان های آن ها صاف است و فقط یک دندان کج دارند. سوالی که ذهن این افراد را به خود درگیر می کند اینست که آیا می توان تنها یک دندان کج را با کمک ارتودنسی صاف کرد؟ نحوه کار در این ارتودنسی به چه صورت است. در طی سال افراد زیادی برای ارتودنسی یک دندان به مطب ارتودنتیست مراجعه کرده و می خواهند به طرف مختلف این مشکل را برطرف کنند. وقتی تنها یکی از دندان ها به دلیل عوامل مختلفی کج شده باشد، مشکلات زیادی را برای فرد خواهد آورد:

  • بد شکل شدن اندازه دندان ها به دلیل حرکت دندان های مجاور
  • مشکل در جویدن غذا و اختلال در گوارش
  • اشکال در صحبت کردن
  • آسیب وارد آوردن به لب ها، گونه و لثه
  • در معرض خطر قرار دادن بهداشت دهان و دندان
  • دشواری در کشیدن نخ دندان
  • تجمع پلاک بر روی دندان ها

بیشتربخوانید... انواع سیم ارتودنسی

علل و عوامل کج شدن دندان

وقتی دندان ها شلوغ و دچار ازدحام باشند، دندان کج می شود. کوچک بودن فک نیز مزید بر علت است. علل و عوامل مختلفی برای کج شدن دندان ها وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می شود:

مکیدن انگشت شست وجود ریفلاکس برخورد زبان به یک یا چند دندان در هنگام بلغ از دست رفتن زود هنگام دندان های شیری بزرگ بودن دندان ها

بیشتربخوانید... اینویزیلاین

روش های مختلف ارتودنسی دندان کج

در اولین مراجعه به متخصص ارتودنسی برای بررسی دقیق فک و دندان از دهان و دندان ها عکس برداری می شود. از آن جا که استفاده از ارتودنسی برای تعداد کمی از بیماران مجاز نیست، متخصص ارتودنسی به ارزیابی دقیق پرداخته و از مناسب بودن آن برای فرد اطمینان حاصل می کند. سپس از یکی از روش ها برای رفع ناهنجاری استفاده می کند.

ارتودنسی به روش ثابت

در این روش دستگاه ارتودنسی تا اتمام دوره درمان روی دندان ها قرار گرفته و بیمار مجاز به برداشتن آن از روی دندان ها نیست. این متخصص ارتودنسی است که با داشتن مهارت و تجربه کافی شرایط نصب و برداشتن آن را از روی دندان داراست. گذاشتن و برداشتن دستگاه ارتودنسی ثابت از عمده کارهای ارتودنتیست است. در طول دوره درمان مراجعات منظم انجام می شود که در جلسات مراجعه براکت ها و میزان اعمال فشار تنظیم می شود.

ارتودنسی به روش متحرک

در صورتی که بیمار تمایل به استفاده از ارتودنسی ثابت نداشته باشد و از طرف دیگر امکان استفاده از ارتودنسی متحرک برای وی وجود داشته باشد، در اینصورت ارتودنتیست از این روش برای درمان استفاده می کند. در این روش بر خلاف ارتودنسی ثابت، دستگاه ارتودنسی روی دندان ها چسبانده نشده و بیمار قادر است در برخی مواقع آن را از روی دندان ها برداشته و بعد مجدداً آن را روی دندان ها قرار دهد. در این روش همکاری بیمار بسیار حائز اهمیت است. در صورت عدم همکاری درست، طول دوره درمان افزایش یافته و نتیجه درمان نیز موفقیت آمیز نخواهد بود.

منبع: orthodentist.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

چاقی شرایطی است که در آن، شخص مقدار ناسالم و بیش از اندازه ای از چربی را در بدن خود دارد. برای اندازه گیری میزان چاقی متخصصین این زمینه از مقیاسی به نام شاخص توده بدنی (BMI) استفاده می کنند. بی ام آی تا کنون درست ترین مقیاس برای اندازه گیری میزان اضافه وزن بوده است. افراد چاق بیش از سایرین با بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و غیره دست و پنجه نرم می کنند. اضافه وزن بیش از حد یا چاقی مفرط باعث افزایش نرخ مرگ و میر نیز می شود یکی از راه های درمان دیابت نوع انجام جراحی اسلیو معده با مشورت یک متخصص جراحی لاغری است.

چه ارتباطی بین چاقی و سرطان وجود دارد؟

ارتباط بین چاقی و سرطان مشخص است. تحقیقات نشان می دهند که چربی بیش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان های متعدد مثل سرطان مری، معده، کبد، کلیه و سرطان های بسیار دیگر را افزایش می هد.

آیا پیشگیری از چاقی یا کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود؟

چاقی یکی از دلایل عمده ی ابتلا به سرطان است. یکی از کارهایی که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان می توانید انجام دهید، کاهش اضافه وزن و داشتن یک مقدار وزن سالم است. برای جلوگیری از چاقی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

فعالیت فیزیکی داشته باشید. در طول هفته حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید و جدی داشته باشید.

غذاهای سالم بخورید. حداقل ۳/۲ بشقاب غذایی خود را با سبزیجات، میوه جات، غلات و حبوبات بدون نشاسته و ۳/۱ آن را با پروتئین حیوانی پر کنید.

الکل ننوشید. اگر از نوشیدنی های الکی استفاده می کنید، مصرف آن را به تدریج کم و پس از مدتی ترک کنید.

استراحت کافی داشته باشید. خستگی باعث افزایش اشتها می شود و شما را مجبور به انتخاب غذاهای ناسالم می کند. به علاوه، رابطه میان کم خوابی و چاقی بسیار عمیق است.

چنانچه بیش از اندازه چاق (بی ام آی بالای ۳۰) هستید و رژیم غذایی و ورزش نمی توانند کمکی به شما کنند، می توانید از روش های لاغری سریع مثلجراحی لاغری کمک بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

تزریق فیلر بینی روشی است که در آن یک نوع ماده به لایه های عمیق پوست تزریق می شود. در واقع فیلر نوعی پر کننده است که به واسطه ی تزریق آن در بینی حجمی به پل یا نوک بینی و ناهمواری های آن اضافه می شود که نتیجه ی آن اصلاح و زیبایی فرم بینی خواهد بود.مواد به کار رفته در ژل ها حاوی اسید هیالورونیک  یا هیدروکسی لپاتیت است که محبوب ترین نوع ژل ها برای فیلر هستند.

این مواد برای حفظ ثبات و عدم تغییر وضعیت به لایه های زیرین پوست تزریق می شود اما این روش تک مرحله ای نیست و شامل تزریق به بافت های داخلی و خارجی می باشد. میزان تزریق ژل برای هر شخص متفاوت است و متخصص با توجه به تناسب و فواصل بینی با سایر اعضای صورت این مقدار را تعیین می کند.نوع انجام فیلر بینی به این صورت است که پس از پاکسازی بینی بیمار و بی حس کردن موضعی، ژل فیلر توسط سوزنی نازک به نواحی مشخص شده تزریق می شود و در نهایت پزشک آن نواحی را ماساژ می دهد.

چه کسانی نباید فیلر کنند؟

فیلر بینی ممکن است برای اصلاح فرم هر نوع بینی کارساز نباشد. افرادی که قوز بزرگ بینی، شکستگی یا مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی دارند، فیلر گزینه ی مناسبی برای آنها نیست. این روش مناسب برای کسانی است که صرفا مشکلاتی جزئی در بینی دارند و نیازی به عمل جراحی ندارند. در خصوص این امر بایستی از پزشک متخصص مشاوره گرفت تا بهترین تصمیم برای اصلاح فرم بینی گرفته شود. این روش ممکن است برای بعضی از افراد خطرساز باشد. افرادی که نباید فیلر بینی انجام دهند اشخاصی هستند که:

  • بیماری یا آلرژی پوستی دارند.
  • دارای عفونت در سینوس، دستگاه گوارش و حفره دهان هستند.
  • دارای اختلالات خونی هستند.
  • در دوره ی بارداری یا شیر دهی هستند.
  • به لیدوکائین حساسیت زیادی دارند.

قبل ازانجام فیلر بینی حتما تمامی اطلاعات پزشکی خود اعم از حساسیت یا سابقه ی بیماری را با جزئیات در اختیار متخصص قرار دهید تا دچار مشکل حادی نشوید.

مزایای فیلربینی

  • مدت زمان انجام آن کمتر از یک ساعت است و نتیجه ی آن بلافصله قابل مشاهده و مشخص است.
  • روشی غیر تهاجمی بدون درد و خونریزی است.
  • هزینه آن نسبت به عمل جراحی پایین تر است.
  • نیاز به بیهوشی ندارد.
  • دوره نقاهت آن کم است و از فردای تزریق ژل می توانید فعالیت ها روزانه ی خود را شروع کنید.
  • ژل های مورد استفاده در فیلر بینی معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند و بعد از آن برای حفظ فرم بینی باید به کلینیک مراجعه شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

جراحی دئودنال سوئیچ (duodenal switch) یک عمل جراحی لاغری  برای کاهش وزن اضافی ناشی از چاقی مرضی است. نام‌های مختلفی برای این شیوه کاهش وزن انتخاب کرده‌اند، که برای مثال سه نام رایج آن بای پس روده ، DS و دئودنال سوئیج همراه با انحراف بیلوپانکراتیک (biliopancreatic diversion with duodenal switch) است.

عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا عمل بای پس روده چگونه انجام می‌شود؟

تکنیک جراحی دئودنال سوئیچ در بیمارستان‌های مجهز و مراکز جراحی تخصصی و پیشرفته تحت نظر متخصص جراحی لاغری صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه پروسه جراحی باید تحت بیهوشی عمومی انجام شود، در هر مرکزی که عمل صورت می‌گیرد، باید دستگاه‌های بیهوشی استاندارد، کالیبره و سالم وجود داشته باشد. عمل جراحی چاقی از طریق تکنیک بای پس روده به صورت لاپاراسکوپی و با حداقل تهاجم صورت می‌گیرد. جراح چند برش بسیار کوچک اندازه ۱ اینچ (حدود ۲ سانتی متر) در اطراف معده و قسمت میانی شکم ایجاد می‌کند. و عمل جراحی را با ابزار جراحی لاپاراسکوپیک شروع می‌کند. قبل از اینکه در مورد چگونگی عمل جراحی توضیحاتی ارائه دهیم، ابتدا لازم است بدانید که روده کوچک یا باریک سه قسمت و بخش اصلی دارد:

بخش اول: دئودنوم یا (دوازدهه)

بخش دوم: ژژنوم یا (تهی روده)

بخش سوم: ایلئوم یا (دراز روده)

بیشتربخوانید... مراقبت های بعد از عمل اسلیو

اولین بخش روده (دوازدهه)، دقیقا بعد از معده قرار دارد. و به انتهای معده متصل است. پس از دوازدهه، با فاصله کمی تهی روده و بعد از آن دراز روده قرار دارد. دراز روده دقیقا قبل از روده بزرگ یا کولون قرار دارد و متصل به آن است. در تکنیک جراحی چاقی دئودنال سوئیچ بخش بزرگی از معده برداشته می‌شود. و تغییرات زیر روی ساختارهای گوارشی اعمال می‌شود: بخش میانی روده در محل اتصالات خود از بخش‌های دیگر روده، جدا می‌شود. بخش سوم روده یا دراز روده به بخش اول آن یعنی دوازدهه متصل می‌شود.

بیشتربخوانید... عمل پیکرتراشی

ابتدای تهی روده در نزدیکی کیسه صفرا قرار می‌گیرد و سر دیگر آن به انتهای بخش سوم روده یعنی دراز روده متصل می‌شود. علت اینکه یک سر تهی روده، در نزدیکی کیسه صفرا و پانکراس قرار می‌گیرد آن است که، محتویات این کیسه‌ها به غذا اضافه شود. با کاهش طول روده جذب غذا کاهش پیدا می‌کند در نتیجه جذب کالری کم شده و برعکس جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود. با توجه به اینکه برش‌های ایجاد شده طی عمل جراحی لاپاراسکوپی بسیار کوچک هستند، بعد از بسته شدن با نخ‌های قابل جذب یا نایلون اسکار و رد زخم جراحی بسیار کمی برجای می‌ماند

منبع: sleevesurgeon.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
بازدید : 82
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان که به آن صاف شدن دندان نیز گفته می شود، کمک می کند تا دندان های کج یا شلوغ تر از شوند تا عملکرد آن ها و ظاهر شما بهتر شود.  ارتودنسی می تواند شامل قرار دادن بریس هایی بر روی دندان های شما باشد تا آن ها را به تدریج در موقعیت دل خواه قرار دهید یا پوشاننده هایی را که محافظ های پلاستیکی نازک ، شفاف و انعطاف پذیر هستند و می توانید بردارید. ممکن است فکر کنید که فقط نوجوانان از بریس استفاده می کنند، اما ارتودنسی می تواند برای هر کسی که به دنبال بهبود ظاهر یا عملکرد لبخند خود است  مناسب باشد. در این مقاله سعی داریم مزایا و معایب هر یک را شرح دهیم.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در سال 1402

معایب و مزایای ارتودنسی متحرک

مزیت‌های وسیله ارتودنسی متحرک عبارت اند از:

از وسیله غیر ثابت ارتودنسی می‌توان به عنوان ورزش دهنده و پرورش درست عضله های دهان استفاده کرد. برخی حرکات دندان‌ مانند صاف کردن دندان کج شده، به راحتی با وسیله غیر ثابت ارتودنسی امکان پذیر است به شرطی که تنها یک دندان هدف باشد. غذا خوردن با وسیله غیر ثابت ارتودنسی محدود نمی‌شود چرا که هنگام غذا خوردن وسیله از دهان خارج می‌شود بنابراین هر آن چه قبل از شروع درمان می‌توانستید مصرف کنید در پی ارتودنسی متحرک نیز می‌توانید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همانند گذشته خواهد بود در حالی که در ارتودنسی ثابت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن سخت‌تر می‌شود و باید با دقت بیشتری انجام شود تا فضای بین دندان و وسیله دهانی کامل تمیز شود.

معایب وسیله غیر ارتودنسی متحرک عبارت اند از:

از آنجایی ‌که این وسیله نیروی کمی به دندان‌ها وارد می‌کند، در شرایطی که لازم است چندین دندان حرکت کنند، دوره درمان طولانی‌تر می‌شود چرا که در هر زمان حرکت کمی انجام می‌شود. نتایج  دوره درمان بستگی به همکاری بیمار دارد و اگر بیمار همکاری لازم را نداشته باشد درمان به نتیجه نمی‌رسد، حتی ممکن است وضعیت بدتر شود. در ارتودنسی متحرک نمی‌توان موارد شدید کلاس دو و کلاس سه را حل کرد، چرا که در چنین مواردی باید نیروی زیادی به صورت پیوسته اعمال شود. از آنجایی ‌که وسیله دهانی را بیمار می‌تواند از دهان خارج کند، ممکن است به راحتی وسیله گم شده و یا زیر پا بماند و خراب شود. این امر باعث طولانی‌تر شدن دوره درمان و افزایش هزینه درمان می‌شود. به علت کمتر بودن نیروی اعمال شده توسط وسیله دهانی غیر ثابت، امکان حرکت دادن دندانهای عقبی به جلو پس از کشیدن دندان، وجود ندارد.

مزایا و معایب ارتودنسی ثابت عبارت اند از:

مزایا

قابلیت استفاده برای درمان ناهنجاری‌های شدید جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها کاهش خطر آسیب به دندان‌ها افزایش طول عمر دندان‌ها جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های لثه

معایب

طول مدت درمان بیشتر به نسبت ارتودنسی متحرک امکان شکسته شدن وسایل ارتودنسی هنگام جویدن غذاهای سفت و محکم

منبع: chalava.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

سنگ كلیه یک بیماری شایع دستگاه ادراری است. در گذشته تمام موارد سنگهای بزرگ كلیه، به روش عمل جراحی باز (عمل سنگ کلیه) و با ایجاد شكاف وسیع در ناحیه پهلو یا شكم درمان می شدند. در این روش بیماران تا چندین ماه از درد محل برش جراحی و عوارض ناشی از آن مثل فتق محل عمل، شكایت داشتند. خوشبختانه در چند دهه گذشته، با ابداع روش هایی مثل سنگ شكنی با امواج صوتی برای سنگهای كوچكتر از 2 سانتی متر و روش PCNL برای سنگهای بزرگتر از 2 سانتی متر، می توان اكثر سنگهای كلیه را به راحتی و بدون شكاف وسیع پهلو درمان نمود.

بیشتربخوانید... عمل TUL چگونه انجام می شود

در چه مواردی باید از روش PCNL برای خارج کردن سنگ های کلیه استفاده کرد؟

  • سنگ های بزرگ و سنگ شاخ گوزنی کلیه
  • سنگ های بالای ۵/۱ سانت که در لگنچه هستند.
  • سنگ هایی که به سنگ شکنی جواب نمی دهند.
  • سنگ هایی که محل اتصال لوله حالب به لگنچه کلیه را می بندند.
  • برای آشنایی بیشتر با سنگ های حالب بر روی لینک زیر کلیک کنید: سنگ حالب

روز بعد از عمل PCNL

طول این عمل از ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. (براساس اندازه سنگ)

۳ ساعت بعد از عمل می توانید نوشیدن مایعات را شروع کنید.

بعد از عمل در خفیفی خواهید داشت که طبیعی است با مسکن کنترل می شود.

صبح فردای عمل سوند حالب خارج و ظهر از بیمارستان مرخص می شوید.

مثل هر عملی ممکن است بعد از PCNL نیز عوارض ایجاد شود.

عوارض احتمالی جراحی PCNL

خونریزی احتمالی که ممکن است حین عمل و چند روز بعد از عمل اتفاق بیافتد که درصد شیوع آن پایین بوده و با مهارت جراح درصد آن بسیار پایین می شود.

آسیب احتمالی به ارگان های مجاور از قبیل آسیب به روده که در کمتر از دو درصد ایجاد و با تشخیص به موقع قابل درمان می باشد.

تب بعد از عمل که در بعضی از موارد دیده می شود و با دارو قابل کنترل است.

منبع: https://www.bimarestaan.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

بطور کلی ۵ روش برای درمان سنگ کلیه با جراحی وجود دارد

  • جراحی اندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق پوست (PCNL) (عمل سنگ کلیه با لیزر)
  • سنگ شکن برون اندامی (ESWL)
  • سنگ شکن درون اندامی ‏(TUL)
  • یورتروسکوپی (RIRS)
  • ·         عمل باز سنگ کلیه

1_ جراحی اندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق پوست PCNL یا (عمل سنگ کلیه با لیزر)

روش جراحی انتخابی جهت خارج کردن سنگ های کلیوی بزرگ (معمولا بیش از ٢ سانتیمتر) که به خودی خود نمی توانند از کلیه عبور کرده و دفع شوند، میباشد. این روش در بین عموم به دلیل استفاده از انرژی لیزر جهت شکستن سنگ کلیه به عمل سنگ کلیه با لیزر نیز شهرت دارد.

یک اسکوپ ( لوله کوچکی که از داخل آن وسایل برداشتن سنگ عبور داده می شود) از طریق برش کوچکی که در پشت کلیه ها بر روی سطح پوست ایجاد می شود، به داخل بدن عبور داده شده و سنگ ها را پس از شکستن توسط Grasper (ابزار چنگک مانند) خارج می سازند.

بیشتربخوانید... متخصص اورولوژی کیست

جراحی سنگ شکنی از راه پوست (PCNL) مواقعی که سنگ ها بزرگ بوده و یا روش های دیگر سنگ شکنی مانند سنگ شکنی به وسیله سنگ‌ شکن برون اندامی یا یورتروسکوپی امکان پذیر یا موفقیت امیز نبوده، استفاده می شود. در موارد زیر توصیه به انجام PCNL می شود:

سنگ های بزرگ کلیوی که بیش از یک شاخه از مجاری جمع کننده ادراری کلیه را مسدود کرده اند ( که به عنوان سنگ های کلیوی شاخ گوزنی شناخته می شوند)

سنگ های کلیوی که بیش از ۲ سانتی متر (۰.۸ اینچ) قطر دارند.

وجود سنگ های بزرگ در حالب

موفقیت آمیز نبودن روش های درمانی دیگر

پیش از عمل PCNL، پزشک آزمایشات متعددی انجام می دهد. تست خون و ادرار جهت یافتن عفونت ها و مشکلات احتمالی و سی تی اسکن جهت مشخص کردن محل دقیق سنگ ها در کلیه نیز انجام می گیرد.

بیشتربخوانید... مزایای سنگ شکن کلیه

خطر و عوارض عمل سنگ کلیه با لیزر

محتمل ترین خطرهای حاصل از روش PCNL شامل موارد زیر هستند:

خونریزی

عفونت

صدمه به کلیه یا دیگر ارگان ها

خارج کردن ناقص سنگ های کلیوی

چگونه برای عمل سنگ کلیه با لیزر (PCNL) آماده شوم؟

این پروسه در بیمارستان و تحت بی هوشی عمومی انجام می گیرد، بدین معنی که بیمار هیچ گونه دردی را در طی عمل احساس نخواهد کرد و کاملا خوابیده است. همچنین جهت کاهش احتمال عفونت پس از عمل، آنتی بیوتیک تجویز می شود.

عمل PCNL تحت بیهوشی عمومی و در حالی که بیمار به روی شکم خوابیده انجام می گیرد. زمانی که بیمار در بیهوشی کامل قرار گرفت، به وسیله سیستوسکوپی ( اندوسکوپی از طریق مثانه) ماده حاجب تزریق می شود و جراح موقعیت دقیق سنگ ها را پیدا کرده و از طریق سوزن کوچک که از طریق پوست وارد می شود، سنگ ها را خارج می سازد.

این سوزن به اندازه ۱ سانتی متر متسع می شود که دوربین ( برای دیدن سنگ ها با وضوح بالا) و یک شیت یا لوله پلاستیکی جهت خارج کردن سنگ ها عبور داده شود.

در این روش از لیزر، امواج اولتراسونیک و یا روش مکانیکی جهت خرد کردن و ریز کردن سنگ ها استفاده می شود. در بعضی مواقع به بیش از یک سوزن جهت دسترسی به تمامی سنگ ها لازم است.

ممکن است فنر کوچکی در حالب جهت حفظ جریان ادراری از کلیه به درون حالب تعبیه شود. علاوه بر این در موارد معدودی ممکن است یک لوله نفروستومی ( لوله ای که یک طرف آن در داخل کلیه و طرف دیگر در خارج پوست می باشد ) در پایان عمل جراحی تعبیه شده و در خارج به یک کیسه متصل شود.

منبع: https://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

جرمگیری دندان چیست؟ به فرآیند زدودن جرم (تارتار) از روی دندان، لابلای آن ها و از زیر خط لثه با کمک دستگاه های دندانپزشکی جرم گیری دندان گفته می شود. به این پروسه اسکیلینگ دندان یا (Scaling) گفته می شود و تنها در مطب دندانپزشک قابل انجام است.

فایده جرمگیری دندان چیست؟

در صورت عدم زدودن جرم های دندانی، میکروب ها و باکتری های داخل تارتار همزمان با نفوذ به زیر خط لثه باعث عفونت لثه ها می شوند. عفونت اگر به بافت لثه و اطراف دندان سرایت کند مشکلات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد. بنابراین با جرمگیری دندان می توان از بروز بیماری لثه جلوگیری کرد، با برداشتن جرم زیبایی را به دندان ها برگرداند و در مواقع زیادی بوی بد دهان را نیز ریشه کن کرد. زیرا یکی از علل بوی بد دهان می تواند جرم دندانی و مشکلات همراه آن باشد

بیشتربخوانید... پروتز دندان چیست

جرمگیری دندان چگونه و طی چه فرآیندی انجام می شود؟

برای بسیاری از افراد، روند جرمگیری دندان رازآلود و هراس آور است. علت این موضع عدم شناخت و آگاهی از روند تمیز کردن تخصصی دندان ها یا جرمگیری است. در این فرآیند نه تنها سلامت دهان و دندان شما کاملا چک می شود که به صورت حرفه ای و در زمانی کوتاه جرم های روی دندان هایتان زدوده می شود.

ارزیابی و معاینه فیزیکی دهان و دندان

اولین اقدامی که دندانپزشک قبل از شروع جرمگیری دندان انجام می دهد، بررسی وضعیت فعلی دهان شما است. دندانپزشک با استفاده از آینه، دهان شما را ارزیابی می کند تا ببیند آیا موارد نگران کننده ای در خصوص دهان و دندان شما وجود دارد یا خیر..

بیشتربخوانید... کشیدن دندان عقل در فک پایینی

شروع جرمگیری دندان یا اسکیلینگ دندان

پلاک دندانی که سفت و سخت می شود تنها با جرمگیری دندان از بین می رود. همانطور که گفته شد شکل سخت شده پلاک دندانی تارتار است که می تواند حتی به زیر خط لثه نیز نفوذ کند. دندانپزشک طی فرآیند جرم گیری دندان تلاش می کند تا این جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زیر خط لثه بیرون بکشد. برای این منظور از دستگاه ها و ابزار خاصی به نام اسکیلر (scaler ) استفاده می کند.

اسکیلینگ و پالیش دندان

بعد از جرمگیری دندان، تارتار کاملا از بین می رود اما هنوز یک کار دیگر باقی مانده است. آن کار کاهش احتمال تولید جرم روی دندان ها است. این امر با پالیش کردن دندان ها میسر می شود. دندانپزشک یا کمک براش های الکتریکی یا خمیر دندان ها ساینده، دندان را صیقل داده و صاف می کند. با پالیش دندان هرگونه تارتار به جای مانده از بین می رود و لکه های جزئی روی مینای دندان رنیز محو می شود. دندان های پالیش شده باکتری های دهان و پلاک کمتری را به خود جذب می کنند. توجه داشته باشید که پالیش کردن دندان با مواد ساینده تنها در مطب یا کلینیک دندانپزشکی قابل انجام است و در خانه نباید انجام شود زیرا باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

بیشتربخوانید... انواع ارتودنسی

و در نهایت فلوراید تراپی دندان

اغلب دندانپزشکان پس از پایان جرمگیری دندان و پالیش کردن با کمک فلوراید تراپی دندان ها را تقویت می کنند تا مدت زمان بی جرمی دندان ها بیشتر شود و تا چند ماه دندان ها عاری از جرم باشند. طی این روش فلوراید موضعی به مدت دست کم 60 ثانیه به روی دندان ها اعمال می شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

قیمت ارتودنسی پنهان یکی از پر تکرارترین سوالاتی است که بیماران از کادر درمان و و متخصصین می‌پرسند. ما در این مقاله انواع ارتودنسی پنهان را بررسی خواهیم کرد. سپس به بررسی کسانی که می توانند از این درمان استفاده کنند می پردازیم. همچنین به سوال بسیار مهم که آیا این درمان بازگشت خواهد داشت و در آخر به بررسی قیمت ارتودنسی پنهان در سال 1402 خواهیم پرداخت.

انواع ارتودنسی پنهان یا نامرئی کدامند؟

در روش ارتودنسی پنهان، ارتودنسی دیده نمی شود. به عبارتی هنگامی که فرد صحبت می‌کند یا دهان خود را باز می‌کند ارتودنسی‌ها دیده نمی شوند. به همین علت این روش بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. ارتودنسی پنهان را به سه روش انجام می‌دهند ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی با موارد همرنگ و ارتودنسی بدون سیم که هر کدام را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

ارتودنسی لینگوال

در روش ارتودنسی نامرئی با براکت ‌های لینگوال، سیم‌های ارتودنسی در سطح پشتی دندان‌های فک بالا و پایین چسبانده می‌شود. این نوع از ارتودنسی زیاد پیشنهاد نمی شود. این نوع از ارتودنسی پنهان دارای معایبی مثل شکسته شدن، گرفتن فضا زیاد در دهان و مضاحمت ایجاد کردن برای زیان است. این روش اصلا مورد پسند مردم قرار نگرفته است.

ارتودنسی با موارد همرنگ

این روش با پلاک‌های همرنگ صورت می‌گیرد. نکته مهمی که در این روش وجود دارد این است که آیا این روش برای مشتری مناسب است یا خیر.برای این که مشخص شود آیا این روش برای مشتری مناسب است یا خیر در اولین جلسه حضور و معاینه توسط پزشک مشخص می‌شود. هنگامی که این روش توسط دندانپزشک تأیید شد و عمل صورت گرفت باید بیمار هر دو یا سه هفته پلاکت نامرئی را تعویض کند. به خاطر قابل مشاهده نبود این روش خیلی بیمارها تقاضا دارند که از این روش استفاده کنند. این روش در بین بیمارن بسیار محبوب است.

ارتودنسی بدون سیم

این روش یکی از پیشرفته ترین ارتودنسی هایی است که در دنیا در حال حاضر انجام می‌شود. این روش با استفاده از تکنولوژی CAD/CAM، برای درمان هر بیمار، تعدادی ردیف کننده‌های دندانی بدون سیم و با استفاده از پلاک‌های شفاف که مختص همان بیمار می‌باشد طراحی و ساخته می‌شود.در این روش به خاطر این که تمامی تغییرات توسط کامپیوتر برنامه ریزی شده دندان‌ها حرمت سریعی ندارند موجب ریزش دندان‌ها نمی شود که این موضوع بسیار مورد توجه بیماران بزرگسال است.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی چیست

قیمت ارتودنسی پنهان سال 1402 چه نرخی دارد؟

معمولا پاسخ دادن به این سوال برای موارد دیگر کار بسیار آسانی است. اما قیمت ارتودنسی پنهان کار بسیار سختی است. قیمت ارتودنسی پنهان به عوامل زیادی بستگی دارد. عوامل متعددی برای ارزیابی قیمت ارتودنسی پنهان وجود دارد. از این عوامل می توان به معاینه اولیه، عکسبرداری با اشعه ایکس، هر گونه اصلاح دندان پزشکی ببیشتر و نوع بریس مورد استفاده می‌توان نام برد.هزینه معاینه دندانپزشک می‌توان در نوسان باشد. چون میزان طول درمان، مواد استفاده هنگام درمان و حتی مداخله دیگر پزشکان موجب می‌شود که هزینه معاینه دوره درمان بسیار متفاوت باشد. حتی عکس بردارری اشعه ایکس هم بسیار می‌تواند متفاوت باشد. همچنین قیمت ارتودنسی پنهان به قیمت ارزهای خارجی وابسته است و نوسان این ارزها کاملا برروی قیمت ارتودنسی پنهان تأثیر می‌گذارد.همچنین زمانی که شما ارتودنسی را بر می‌دارید هنوز درمان به پایان نرسیده است. شما باید از نگهدارنده‌ها برای تثبیت دندان استفاده کنید. هزینه بازکردن و نصب نگهدارنده‌ها به صورت جدا محاسبه می‌شود و شما باید برای ادامه درمان هزینه جدایی پرداخت کنید.استفاده از ارتودنسی‌های ارزان قیمت اصلا پیشنهاد نمی شود. احتمال این که این ارتودنسی‌ها موجب ریزش دندان‌های شما بشود بسیار بالا است.شما باید به توجه داشته باشید که دندان یکی از اعضا بسیار مهم بدن انسان است. نباید به خاطر پرداخت هزینه پایین موجب ضرر به خودتان شوید.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

برخی از افراد با اینکه کار کاشت دندان به روش ایمپلنت دندانی را انجام داده‌اند اما باز هم برای اصلاح طرح لبخند خود به برخی از درمان های ارتودنسی دندان احتیاج دارند.یکی از نگرانی هایی که این افراد دارند این است که آیا کاشت دندان از طریق لمینت دندانی با ارتودنسی سازگاری دارد؟ یا اینکه فرد می‌تواند پس از اینکه کاشت ایمپلنت دندان انجام داد، برای رفع شدن مشکلات دندانش از روش ارتودنسی دندان استفاده کند؟پاسخ این نگرانی بسته به شرایطی که فرد دارد، هم می تواند مثبت باشد و هم منفی. برای پاسخ بهتر به این سوال و نگرانی ابتدا باید نگاهی به ایمپلنت دندان بیاندازیم و سپس در مورد چگونگی تاثیر آن‌ها بر درمان ارتودنسی صحبت کنیم.

کاشت دندان

 کاشت دندان یا ایمپلنت های دندانی جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته و یا پوسیده ای که نیاز به کشیده شدن دارند، می باشند.ایمپلنت ها از فلز تیتانیوم تشکیل شده اند که اجزای مختلفی دارد و دندانپزشک آن را داخل فک پیچ می کند و دندان مصنوعی که بسیار جنس مقاومی دارد و مانند دندان های معمولی شما کار می کند را روی آن پیچ سفت می کند و دندان شما به حالت قبلی خود باز می گردد.

مزایای ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی مزایای مختلفی دارند که عبارتند از:

  • بهبود ظاهر
  • بهبود گفتار
  • راحتی بهتر
  • راحتتر غذا خوردن
  • بهبود سلامت دهان و دندان
  • ماندگاری بالا
  • به دست آوردن اعتماد به نفس

انجام ارتودنسی قبل از ایمپلنت

در شرایطی که افراد هم به ارتودنسی و هم به ایمپلنت دندان احتیاج دارند برای این که این دو روش به طور درستی انجام شود معمولا ابتدا ارتودنسی و نصب بریس توصیه می شود. دلیلش این است که وقتی ایمپلنت را درون فک قرار دادیم دیگر نمی‌توان آن را حرکت داد یعنی ایمپلنت مانند دندان های معمولی نیست و وقتی پیچ می‌شود به هیچ عنوان نمی‌توان آن را حرکت داد و فاقد ربات هایی است که امکان تنظیم مجدد دندان را برای فرد فراهم می کند.در نتیجه؛ باید ارتودنسی قبل از کاشت دندان انجام شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نوجوانان

انجام ارتودنسی بعد از ایمپلنت

ولی در شرایطی هم ممکن است طبق دستور پزشک و شرایط فکی و دندانی فرد بتوان پس از ایمپلنت دندان کار ارتودنسی را انجام داد و این شرایط مخصوص به خود را دارد. این گونه است اگر پس از انجام ایمپلنت، دندان هایی که در اطراف آن وجود دارند نیاز به ارتودنسی داشته باشند، مسلماً بعد از ایمپلنت، کار ارتودنسی روی دندان انجام می شود؛ حتی در این موارد کاشت ایمپلنت قبل از ارتودنسی بسیار بهتر است به این دلیل که ایمپلنت یک نیروی مناسب ایجاد می کند که دندان‌ها بیش از حد جابجا نشوند.

منبع: https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

پزشکی باریاتریک (Bariatric Medicine) شاخه ای از دانش  پزشکی است که با مطالعه، درمان و پیشگیری از چاقی به بیماران مختلف کمک می کند. واژه باریاتریک از کلمه باریریکس (baryrics) به معنای سنگین یا بزرگ گرفته شده است.  و متخصص باریاتریک به کسی گفته می شود که وضعیت افراد چاق را مدیریت کرده و در کاهش وزن به آن ها کمک می کند.  به طور کلی هدف این شاخه پزشکی دستیابی به وزن ایده آل و کاهش وزن است.  

بیشتربخوانید... پیکرتراشی یا بادی کانتورینگ

بیشتر ارائه دهنده های مراقبت های بهداشتی و پزشکان، می توانند در باریاتریک تخصص داشته باشد، اما لزوما به عنوان یک متخصص جراحی لاغری شناخته نمی‌شوند. برای مثال متخصص تغذیه، کسی است که به بیماران در پیشگیری یا غلبه بر چاقی کمک می‌کند و با ارائه مشاوره و برنامه عملی به لاغری کمک می کند. اما لزوما یک متخصص چاقی نیست. روش های درمان غیر جراحی برای چاقی متخصصان چاقی به طور معمول در خط اول کاهش وزن و سلامتی افراد تلاش می کنند. آن ها شیوه های غیر جراحی را در دستور کار خود قرار می دهند. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از روش های غیر جراحی یا غیر تهاجمی، برای چاقی معمولا کوتاه مدت هستند. و در دراز مدت جواب نمیدهند. زیرا با توجه به عوامل متعددی، افراد دوباره شروع به وزن گیری می کند. در واقع روش های غیر جراحی، بازگشت پذیر هستند. درحالی که بسیاری از شیوه های جراحی غیر قابل بازگشتند.  

بیشتربخوانید... عمل پلیسه معده چیست

مداخلات اولیه که توسط متخصص چاقی صورت می گیرد، ممکن است شامل رژیم های غذایی کنترل شده، برنامه های تمرینی اختصاصی و درمان های رفتاری سخت برای تنظیم و رفع عادات بد غذا خوردن باشد.  

متخصص چاقی برای کمک بیشتر به بیماران خود، برخی از داروها را تجویز می کند. تعدادی از رایجترین داروهایی که توسط این متخصص برای افراد چاق تجویز می شود عبارتند از: (توجه نید که بدون توصیه پزشک به هیچ عنان نباید دارو مصرف کرد. این بخش تنها برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شما است نه بیشتر) 

بیشتربخوانید... عمل لاپاراسکوپی

  • لورکاسرین (lorcaserin): با فعال کردن گیرنده سروتونین که فعالیت روده را کنترل می کند باعث کاهش اشتها میشود.
  • اکسناتید (exenatide): برای درمان دیابت نوع ۲ مورد استفاده قرار می گیرد، اما همچنین می تواند کاهش وزن شود.
  • متفورمین (metformin): متوفورمین در بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو می تواند با کاهش مقدار گلوکز تولید شده توسط کبد، و افزایش جذب کلوگوز در ماهیچه باعث کاهش وزن شود.
  • فنترمین یا توپیرامات (phentermine and topiramate): ترکیبی از محرک اشتها و ضد تشنج است و به نظر می رسد باعث کاهش وزن می شود.

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

داشتن دندان هایی سفید و مرتب در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت می باشد امروزه برای درمان کجی دندان، می توان از روش های ارتودنسی یا لمینت دندان کج استفاده کرد که البته ارتودنسی روش مثمر بخش تری نسبت به لمینت می باشد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان چیست؟

کاربرد های لمینت دندان

از لمینت دندان برای درمان دندان های کج، لب پر شده یا شکسته، پوشاندن لکه های دندانی و بستن فاصله های بین دندانی استفاده می شود.ونیرهای دندان، لایه های نازک و همرنگ دندان هستند که روی سطح خارجی دندان ها قرار می گیرند که از جنس ونیر پرسلین یا سرامیک و مواد کامپوزیتی می توانند باشند که با توجه به شکل و اندازه یا رنگ دندان ها، بر روی دندان استفاده می شوند. دندانپزشک، گاهی بدون نیاز به برداشتن مینای دندان، لمینت را بر روی دندان می چسباند اما گاهی ممکن است نیاز به تراشیدن دندان برای قرار گیری لمینت وجود داشته باشد که این امر، ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود. همچنین این احتمال وجود دارد که لمینت جدا شود یا تغییر شکل و تغییر رنگ بدهد.

آیا لمینت برای دندان های کج توصیه می شود؟

لمینت، با نام «ارتودنسی دندان بدون جابه جایی» نیز شناخته می شود، اما اگر کجی دندان ها زیاد باشد قطعاً استفاده از لمینت مناسب نیست زیرا لمینت به جای اصلاح دندان صرفاً مشکل را می پوشاند و موجب ترمیم دندان نمی شود.

لمینت برای چه دندان هایی مناسب است؟

لمینت، بیشتر برای دندان های خرگوشی مناسب تر است، اما اگر دندان ها به مقدار کمی کج باشند می توان از لمینت استفاده کرد زیرا استفاده از کاورهای لمینت باعث صاف به نظر رسیدن دندان ها می شود.این نکته را باید بدانیم  که مشاوره با دندانپزشک در انتخاب نوع و روش مناسب برای ترمیم دندان حائز اهمیت است و اینکه لمینت بیشتر برای دندانپزشکی زیبایی کاربرد دارد و موجب اصلاح فرم دندان ها نخواهد شد و شاید باعث به وجود آمدن مشکلات دندانی دیگری نیز شود. از آنجایی که بعد از بین رفتن لمینت، دندان ها به روال قبل، کج ظاهرمی شوند به خاطر همین تقریباً هیچ دندان پزشکی استفاده از لمینت را توصیه نخواهد کرد؛ مگر اینکه، ابتدا ارتودنسی دندان انجام شود سپس می توان از لمینت استفاده کرد.اگر چه لمینت، هزینه و پروسه درمانی کمتری برای اصلاح کجی دندان دارد. اما از آنجایی که برای ترمیم و محافظت دندان نیاز به پروسه درمانی به صورت دوره ای دارد؛ در نتیجه از این نظر نسبت به ارتودنسی نیاز به هزینه بیشتری دارد.

مزایا و ویژگی های لمینت

شکل طبیعی دندان را دارد.

مقاومت بالایی دارد.

ارتودنسی دندان

برای ارتودنسی دندان از بریس های فلزی، بریس های نامرئی، بریس های زبانی و جراحی فک و لیزر استفاده می شود که به معرفی هر کدام از این روش های می پرداریم.گاهی که کجی دندان بیشتر باشد استفاده از ارتودنسی مناسب تر است زیرا باعث اصلاح کام و فک، ساختار اسکلتی و فرم دندان ها می شود. دندانپزشکان استفاده از این روش را توصیه می کنند؛ زیرا علاوه بر اینکه دندان ها سرجای خود قرار می گیرند، مشکلات دندانی نیز رفع می شوند.اگر چه هزینه درمان با ارتودنسی بالاتر است و پروسه درمانی طولانی تری دارد اما اگر توسط یک متخصص ماهر انجام شود با یک بار هزینه کردن، فرد می تواند نواقص دندانی خود را برای همیشه درمان کند.

منبع: https://www.chalava.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

 1- نداشتن خواب کافی

کمبود خواب ممکن است مانع کاهش وزن شما شود. نداشتن خواب کافی متابولیسم شما را کند می‌کند و هورمون گرسنگی لپتین و گرلین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لپتین به مغز دستور می‌دهد خوردن را متوقف کند. معده گرلین را تولید می‌کند. این هورمون عامل تحریک حس گرسنگی است. تحقیقات نشان می‌دهد خواب ناکافی سطح لپتین را پایین و سطح گرلین را بالا می‌برد و باعث افزایش وزن می‌شود. تلفن همراه و لپ تاپ خود را خاموش کنید. روی داشتن خواب کامل تمرکز کنید. زود به تخت بروید. مطمئن شوید اتاق کاملا تاریک است و دمای مناسبی دارد. قبل از خواب از مصرف سیگار الکل و داروهای خواب آور بپرهیزید.

 2- مصرف قندهای پنهان

 قندهای پنهان همه جا هستند. متهمان اصلی غلات صبحانه، نوشیدنی‌های انرژی زا و سس‌هایند. حتی بعضی از مارک‌های کره بادام زمینی نیز حاوی قندند. اضافه شدن قند در غذاهای روزانه خطر بیشتری برای سلامتی ایجاد می‌کند تا چربی‌ها. قندهای پنهان موجب بروز مشکل‌های نظیر پوسیدگی دندان، دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی می‌شود. مشخصه‌های غذایی که می‌خرید را بخوانید و از خرید محصول‌هایی بپرهیزید که قند فراوان دارند.

3- محاسبه کالری

شکی نیست که با کاهش کالری وعده‌های غذایی وزن نیز پایین می‌آید. اما بعضی مواقع انقدر در کنترل کالری‌ها غرق می‌شویم که خوردن مواد مغذی از ذهنمان می‌پرد. همین باعث می‌شود استفاده از مواد مغذی را فراموش کنیم و نبینیم چه چیزی استفاده می‌کنیم. درست فکر کنید و فقط روی کالری‌ها تمرکز نکنید. غذاهای مغذی را انتخاب کنید تا در طول رژیم سم زدایی بدنتان از نظر ویتامین مینرال‌ها و آنتی اکسیدان‌ها تامین شود. این مواد را می‌توان در سبزی‌ها و میوه‌ها پیدا کنید.

ییشتربخوانید... رژیم کتوژنیک

4- نشستن بیش از اندازه

نشستن پای سریال‌های تلوزیونی، شغل کم‌تحرک و دائما کار کردن با گوشی ما را به نسلی بی‌تحرک تبدیل کرده است. فکر می‌کنیم خیلی سرمان شلوغ است و نمی‌توانیم ورزش کنیم. اما مشکل اصلی اینجاست که ما به بی‌تحرکی عادت کردیم. برای سوزاندن کالری بیشتر پاهایتان را حرکت دهید. خودتان را کش بدهید. گاهی وقت‌ها از جای خود بلند شوید و بایستید. عادت کنید هر نیم ساعت به بدن خود حرکت دهید تا بدنتان به خواب زمستانی نرود.

 5- وقت کافی نداشتن

برای آشپزی با زندگی پرمشغله‌ای که برای خود درست کرده‌ایم بیشتر اسیر فست فودها شده‌ایم و کمتر غذای خانه را می‌خوریم. این روند به هیچ وجه برای سلامت و تناسب اندام مناسب نیست. سعی کنید غذاهای خانه را به صورت بسته بندی با خود به سر کار ببرید. یا روزی که زمان کافی دارید غذا بپزید و آن را توی فریزر ذخیره کنید. هر موقعی که فرصت آشپزی کردن نداشتید از ذخایر غذای خود استفاده کنید.

 6- مشکلات هورمونی

مشکلات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین می‌تواند باعث افزایش وزن و مقاومت بدن در برابر کاهش وزن شود. با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید. اگر مشکل هورمونی داشتید، رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند. حذف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و بالا بردن میزان پروتئین، سبزی‌ها و اسیدهای چرب ضروری می‌تواند کمک کند.

7- به اندازه مصرف نکردن چربی

مدت‌ها بود که چربی هنگام کاهش وزن به عنوان دشمن شناخته می‌شد. اما جالب است که بعد از معرفی محصول‌های کم‌چرب بازهم چاقی را در سراسر دنیا می‌بینیم. نگرش منفی خود به چربی‌ها را کنار بگذارید و مقداری چربی مفید به وعده‌های خود اضافه کنید. اسیدهای چرب ضروری در روغن بذر کتان، روغن ماهی، آجیل و دانه‌ها نه تنها به ایجاد احساس سیری کمک می‌کنند؛ بلکه روند تجزیه چربی‌های بدن را نیز تسهیل می‌کنند.

8- تبلیغات دروغ

گاهی وقت‌ها روی بسته بعضی غذاها نوشته شده منبع کلسیم یا بدون رنگ مصنوعی؛ اما این شعار به معنای نبود قند در آن‌ها نیست. جدول اطلاعات تغذیه‌ای محصولی که می‌خرید را بخوانید. اگر میزان قند آن بالا بود، بهتر است آن را نخرید.

9- بدن شما نقطه ایست دارد

یعنی بدن در یک وزن مشخص می‌ایستد و در برابر کاهش وزن بیشتر مقاومت نشان می‌دهد. این اتفاق به ما می‌گوید که چرا کم کردن کالری نمی‌تواند به خودی خود باعث کاهش وزن شود. شما می‌توانید با رژیم شوک مناسب و ورزش بدون توقف کاهش وزن به وزن ایده‌آلتان

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
بازدید : 158
نویسنده : mozhgan

جرمگیری دندان چیه؟ جرمگیری یا اسکیلینگ دندان تنها راه برای از بین بردن پلاک سفت و سخت شده دندانیه که بهش میگن تارتار. این تارتار تنها توسط دندانپزشک ترمیمی خوب  برداشته میشه و هرچی دیرتر بهش رسیدگی بشه سخت تر میشه. عدم برداشتن جرم دندان اول باعث الهتاب و ورم لثه میشه و بعدش باعث تحلیل لثه و عفونت لثه میشه.

بیشتربخوانید... ایمپلنت بعد از درمان ارتودنسی

جرمگیری چطوری انجام میشه؟

همونطور که گفتم هدف اصلی جرمگیری از بین بردن جرم های سفت و سخت دندانی در زیر خط لثه است. برای این کار از دو روش مختلف استفاده میشه. در روش اول، دندونپزشکا از ابزارهای دستی مثل کورت و اسکیلر برای بیرون کشیدن جرم ها از زیر خط لثه و روی سطح دندان ها استفاده می کنن.

بعد از جرمیگری چه اتفاقی می افته؟

بعد از اینکه جرمگیری دندان تموم شد ممکنه دندونپزشک با کمک ابزارهای مختلفی سطح دندون رو پالیش کنه و صیقل بده تا احتمال تشکیل جرم کمتر بشه. به جز این ممکنه برای بعضی از افراد پروسه فلوراید تراپی هم انجام بشه به این صورت که فلوارید رو به صورت موضعی روی سطح دندون ها اعمال می کنن تا به تقویت مینای دندان پس از جرمگیری دندان کمک بشه.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان های پایین

آیا جرمگیری درد داره؟

نمیشه بهش گفت درد، اما میتونه یه تجربه نسبتا ناخوشایند باشه. که البته اگه میزان جرم روی دندوناتون کم باشه شما احساس بدی نخواهید داشت. تجربه یه مقدار درد و کوچولو خونریزی از لثه حین جرمگیری دندان طبیعیه و موردی نداره. اما اینکه میگن درد زیادی داره و یا خونریزیش زیاده درست نیست.

آیا جرمگیری باعث سفید شدن دندون ها میشه؟

اینکه بگیم مستقیم میتونه باعث سفید شدن دندونا بشه درست نیست. چون هدف از جرم گیری دندون در اصل از بین بردن جرم های روی دندان ها و زیر خط لثه است و به جز این کارای دیگه ای نداره. پروسه ای که باعث سفید شدن دندان ها میشه اسمش بلیچینگ دندان هستش که اون هم کاملا با جرمگیری فرق داره. توی بلیچینگ دندان ما تنها تغییر رنگ دندان ها رو برطرف می کنیم و کاری به جرم نداریم.

منبع: https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

از دیرباز، انواع ارتودنسی دندان ها بهترین و موثرترین روش برای رفع و درمان ناهنجاری های دهان و دندان ها محسوب می شده است. با کمک انجام ارتودنسی روی دندان ها می توان شکل و فرم آن ها را اصلاح کرد و دندان هایی یک دست و زیبا ساخت. داشتن دندان هایی مرتب و زیبا می تواند نقش بزرگی را در زیبایی چهره و لبخند افراد داشته باشد. دندان هایی زیبا و یک دست، لبخند زیبا و جذابی را برای شما به همراه خواهند داشت؛ به همین دلیل، بسیاری از مردم حاضرند هزینه های زیادی را پرداخت کنند تا صاحب یک لبخند زیبا و جذاب هالیوودی شوند. تاثیرات معجزه آسای انجام ارتودنسی روی دندان ها به ساختن یک لبخند زیبا محدود نمی شود و با کمک ارتودنسی می توان یک سری از ناهماهنگی هایی را که به علت وجود دندان های به هم ریخته و نامرتب در چهره ایجاد شده اند به طور کامل رفع کرد.

بیشتربخوانید... کشیدن دندان عقل در فک بالایی

ارتودنسی دندان نیش در رفع چه مشکلاتی تاثیر دارد؟

ارتودنسی دندان نیش برای اصلاح شکل دندان های نیشی که خیلی برآمده باشند یا در قوس دندانی منظم و یک دست قرار نگرفته باشند استفاده می شود. در صورتی که دندان نیش شما در ردیف صحیح خود قرار نگرفته باشد و نسبت به سایر دندان ها برآمده تر یا فرورفته تر شده باشد، امکان دارد که این دندان ها در زمان صحبت کردن یا خندیدن، توجه زیادی را به خود جلب کنند. دندان های نیش، دندان هایی هستند که به هنگام خندیدن خیلی جلب توجه می کنند و بیشتر از سایر دندان ها در معرض دید مخاطب قرار دارند؛

به همین دلیل بیمار ممکن است در این باره بسیار حساس شود و به دنبال راه حل مناسبی برای رفع این مشکل باشد. علاوه بر تاثیری که دندان نیش در لبخند بیماران دارد؛ همچنین این دندان ها نقش مهمی را در زیبایی و تناسب چهره بیماران ایفا می کنند.

بیشتربخوانید... مراحل ارتودنسی ثابت دندان

دندان های نیش با فرم برآمده ای که دارند مانع از فرورفتگی قسمت های کناری لب های بیماران می شوند و باعث می شوند که صورت بیمار پرتر به نظر برسد. فرو رفتن گوشه لب ها ممکن است سن شما را بیشتر نشان بدهد یا باعث شود که خط لبخند شما عمیق تر از حالت نرمال دیده شود. در چنین شرایطی شما می توانید با انجام ارتودنسی دندان نیش این مشکل را برطرف کنید.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودکتر



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

خانم نعیمه نظام دوست را شاید بیشتر به عنوان یک طناز و بازیگر طنز سینما و تلوزیون بشناسید. او متولد آبان ماه سال ۱۳۵۳ است. در تهران به دنیا آمده و حدودا از سال ۷۱ وارد عرصه بازیگری شده. نقش‌های بسیاری بازی کرده و این اواخر با ایفای نقش در فیلم “هزارپا” او را در هیات یک پرستا بسیار چاق دیدیم. اما اگر گشت و گذاری در اینترنت بکنید متوجه می‌شوید که نعیمه نظام دوست با انجام یک عمل جراحی لاغری کلی وزن کم کرده و چهره و پیکر الان او به کلی تغییر پیدا کرده. شاید برای شما سوال باشد نظام دوست با چه روشی توانسته تا این حد وزن کم کند؟ با خواندن این مقاله با عمل نعیمه نظام دوست بیشتر آشنا خواهید شد.

سایر مقالات ... عوارض رژیم کتوژنیک

تلاش خانم نظام دوست برای کاهش وزن

هرچند که این بازیگر برای چاقی مزایایی برمی‌شمرد. اما در کل واقعا از این وضعیت خود رنج می‌برد. از نظر خانم نعیم دوست لاغری و چاقی بیش از حد هر دو باعث بروز انواع اختلالات و بیماری‌ها می‌شود. شاید اگر آن عمل بالون معده را انجام نمی‌داد چندان هم با وزنی حدود ۹۰ کیلو مشکلی برایش پیش نمی‌آمد. هر نوع روشی که به کاهش وزن کمک می‌کرد را امتحان کرده بود اما باز هم نتیجه‌ای برایش به ارمغان نیاورد.

عمل لاغری بالون چه مشکلاتی برای نعیمه نظام دوست پیش آورد؟

با توجه به اینکه دو ماه بیشتر از مهلت توصیه شده بالون در بدن او بود، برای معده و روده های او مشکل پیش آمد. و چند ماه بعد از عمل جراحی وزن او ناجوانمردانه و بصورت باورنکردنی به حدود ۱۲۳ کیلوگرم افزایش پیدا کرد. بالون حجم معده او را پس از برداشتن، بزرگتر از پیش کرده بود. و اشتهای او را بیشتر از پیش کرده بود. البته استفاده از بالون برای هر کسی توصیه نمی شود و روش مناسب و قطعی برای کاهش وزن و لاغری نیست. در برخی افراد عمل لاغری بالون کارساز است و حتی وزن هم کم می کنند اما روش دائمی برای لاغری نیست. در خصوص خانم نظام دوست هم این روش اصلا جواب نداده.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

عمل نعیمه نظام دوست جراحی اسلیو معده بود

پس از تجربه روش های مختلف لاغری و شکست در هر کدام از آن‌ها، این بازیگر سینما و تلوزیون دست از تلاش برمی‌دارد. تا اینکه به توصیه خانم بهاره راهنما که او نیز با مشکل چاقی مفرط مواجه بود، اقدام به عمل جراحی لاغری اسلیو معده کرد. عمل او در آبان ۹۶ توسط یکی متخصص جراحی لاغری کشور صورت گرفت. یک سال بعد از عمل لاغری اسلیو نظام دوست در اینستاگرام خود عکس‌هایی منتشر می‌کند که نشان می‌دهد او وزن زیادی از دست داده و از این اتفاق به عنوان تولدی دوباره یاد می‌کند. ضمن تشکر از جراح چاقی خود از دوستان و مشوقانش تشکر می‌کند. و از جراحش به عنوان کسی یاد می‌کند که به او تولدی دوباره بخشیده است.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
بازدید : 173
نویسنده : mozhgan

TUL یا سنگ شکن درون اندامی عملی که در آن بدون ایجاد برشی در پوست می توان از طریق مجاری ادراری به کلیه دسترسی پیدا کرد و سنگ کلیه را از بین برد.

عمل TUL برای چه افرادی مناسب است؟

سنگ شکن درون اندامی TUL برای افرادی که شرایط زیر را دارند، تجویز می شود:

افرادی که سنگ کلیه آن ها همراه ادرار دفع نمی شود یا با سنگ شکن برون اندامی قابل درمان نیست.

کسانی که سنگ کلیه بزرگتر از 6 میلیمتر دارند.

افرادی که دارای سنگ کلیه حالب تحتانی یا میانی هستند.

در فردی که سنگ کلیه در حالب گیر کرده و باعث انسداد ادرار شده است.

بیشتربخوانید... شل شدن پوست بعد از عمل لاغری

مراحل انجام عمل TUL کدامند؟

متخصص اورولوژی برای درمان سنگ ها بزرگی که در حالب کلیه قرار دارند، باید مراحل زیر به ترتیب انجام دهد:

  • آمادگی های لازم قبل از عمل
  • اعمال بی حسی نخاعی برای بیماری
  • وارد کردن لوله یورتروسکوپ
  • بررسی محل دقیق سنگ کلیه
  • شکستن سنگ کلیه در عمل TUL و خارج کردن آن
  • قرار دادن سوند برای برخی از بیماران
  • دفع سنگ های باقی مانده احتمالی

بیشتربخوانید... عمل PCNL چیست

مراقبت های بعد از عمل TUL

برای بهبودی سریع، جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه و دفع سریع سنگ های ریز باقی مانده باید توصیه پزشکی زیر را به خوبی رعایت کرد:

 

  • مصرف داروهای ضد درد و التهاب برای کاهش درد و آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز عفونت الزامی است.
  • بیمار بعد از عمل باید به مدت یک تا دو روز استراحت کافی داشته باشد.
  • باید برای بهبودی سریع از انجام فعالیت های سنگین و شدید خودداری کرد.
  • مصرف مایعات و آب برای جلوگیری از وجود خون در ادرار، دفع آسان سنگ های باقی مانده و پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه الزامی است.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب و کم نمک برای جلوگیری از ابتلای مجدد به سنگ کلیه توصیه می شود.

منبع: مجله سلامتی بیمارستان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
بازدید : 167
نویسنده : mozhgan

پزشک از بعد از اتمام دوره عمومی و سپری کردن طرح دو ساله خود می تواند، در آزمون تخصصی اورولوژی شرکت کند، در صورت قبولی در این آزمون باید به مدت ۵ سال تمام دوره های تخصصی و بالینی را با موفقیت بگذراند و مدرک تخصصی اورولوژی را دریافت کند.

به پزشکی بعد از اتمام دوره تخصصی اورولوژی، مدرک تخصصی اورولوژی را دریافت می کند. متخصص اورولوژی یا اورولوژیست گفته می شود.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در این زمینه را دارند، می توانند در شاخه های مختلف اورولوژی شرکت کرده و به مدت سه سال تمام دوره های فوق تخصصی را سپری کنند و مدرک فوق تخصص اورولوژی را در زمینه های مربوط به آن دریافت کند.

چه زمانی باید به متخصص اورولوژی مراجعه کرد؟

در صورت بروز مشکلات و بیماری در اندام های کلیه، مثانه، لوله حالب، مجاری ادراری، سیستم تولید مثل مردان مانند بیضه ها، کیسه بیضه، پروستات باید به اورولوژیست مراجعه کرد.

با مشاهده علایم زیر باید برای تشخیص و درمان آن ها به اورولوژیست مراجعه کرد:

  • نشت ادرار
  • تکرر ادرار
  • احساس درد در کمر، شکم و پهلو
  • احساس سوزش ادرار
  • مشکل در ادرار
  • جریان ضعیف در ادرار
  • مشاهده خون در ادرار
  • اختلال در نعوظ مردان، مشکلات مربوط به بیضه و کاهش میل جنسی

بیشتربخوانید... هزینه عمل واریکوسل در سال 1402

متخصص اورولوژی چگونه بیماری را تشخیص می دهد؟

اورولوژیست با کمک روش های زیر می تواند انواع بیمارهای مربوط به این حوزه را تشخیص می دهد:

  • بیوپسی پروستات برای تشخیص سرطان پروستات و نمونه از بافت پروستات
  • معاینه فیزیکی
  • ازمایش ادرار و خون و مایع منی
  • سی تی اسکن، سونوگرافی،
  • سیستوسکوپ برای بررسی مجاری ادرار و مثانه
  • آرتروسکوپی برای بررسی کلیه و حالب

درمان های که توسط متخصص اورولوژی انجام می شوند؟

اورولوژیست برای انجام عمل ها و جراحی های زیر آموزش دیده اند:

  • پیوند کلیه
  • انجام جراحی برای باز کردن انسدادها
  • پروستاتکتومی و برداشتن بافت آسیب دیده پروستات
  • یورتروسکوپی برای درمان سنگ کلیه
  • برداشتن پروستات از طریق مجاری ادراری
  • انجام روش اسلینگ در درمان بی اختیاری ادراری
  • درمان سرطان پروستات خوش خیم از طریق پیشابراه
  • ترمیم اندام اداری درست شکل نگرفته
  • ترمیم آسیب ناشی از جراحت
  • ·         سنگ شکنی برای شکستن سنگ کلیه
  • سیستکتومی

منبع: مجله تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی چند دندان نوعی ارتودنسی است که مشکلات چند دندان را با کمک تجهیزات و دستگاه های ارتودنسی حل می کند. امروزه افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص حفظ سلامت دهان و دندان سبب شده است که این درمان در بین افراد رایج شود. با استفاده از ارتودنسی می توان وضعیت بد دندان ها و روابط نادرست بین فک ها را اصلاح کرد. متخصص ارتودنسی با استفاده از روش های مختلف، اقدام به اصلاح و رفع ناهنجاری فک و دندان می کند و مشکلات مربوط به این حوزه را از بین می برد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بزرگسالان چقدر طول میکشد

کاربرد ارتودنسی چند دندان

گاهی اوقات از ارتودنسی برای اصلاح و ردیف کردن چند دندان استفاده می شود که معمولاً دندان های جلو فک بالا و پایین هستند. طول دوره درمان با توجه به شدت مشکل و ناهنجاری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولاً برای رفع مشکل چند دندان، از نوعی ارتودنسی استفاده می شود که ارتودنسی ۶ ماهه یا کوتاه مدت نام دارد. در این روش از براکت های شفاف و سیم های به رنگ دندان استفاده می‌شود که ظاهر زیبایی دارند. اعمال نیروی کم و طول مدت کوتاه درمان، راحتی و سلامت دهان و دندان را فراهم می‌آورد. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که در چند دندان مشکلات جزئی داشته و لازم نیست اقدامات و اصلاحات پیچیده انجام دهند.

درمان ارتودنسی چند دندان

ارتودنسی چند دندان با استفاده از براکت های شش ماهه، مشکلات و اختلالات مختلفی همچون نامرتبی دندان ها، جلو بودن، عقب بودن، کجی را درمان می‌کند. با ارتودنسی می‌توان مشکلات دندان های جلو را درمان کرد، مشکلاتی مانند:

فاصله بین دندانی اوربایت اپن بایت ازدحام و شلوغی دندانی کج خط وسط دندان عدم تقارن دندان های فک بالا و پایین خط لبخند معکوس

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی تهران

روش های برطرف کردن مشکلات فک و دندان

 با استفاده از تکنیک و روش های مختلف می‌توان به اصلاح بی نظمی فک و دندان کمک کرد. انواع ارتودنسی عبارتند از: ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی لینگوال چیست، ارتودنسی نامرئی

سن مناسب ارتودنسی

در حقیقت می‌توان گفت ارتودنسی محدودیت سنی ندارد و تا هنگامی که دندان های زیادی در دهان وجود داشته باشد، می‌توان با مراجعه به متخصص ارتودنسی به شروع درمان اقدام و دندان ها را صاف و مرتب کرد؛ لیکن از نظر طول دوره درمان، برای هزینه و میزان موفقیت، سن مناسب و ایده آل وجود دارد. هر چه این درمان در سنین پایین تر انجام شود، میزان موفقیت درمان بیشتر و مدت زمان و هزینه آن پایین تر خواهد بود.

منبع: مجله دندانپزشکی ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

باندینگ معده یا حلقه معده (gastric banding) یک درمان جراحی برای از بین بردن یا کاهش چاقی است. این روش یک عمل کم تهاجم است که باعث کاهش حجم معده می‌شود. به طوری که فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا، دچار سیری شده و دیگر میلی به خوردن غذا از خود نشان نمی‌دهد.

بیشتربخوانید... دلایل استپ وزن

عمل جراحی حلقه گذاری معده در اتاق عمل

عمل جراحی حلقه معده باید زیر نظر متخصص بیهوشی صورت بگیرد. نوع بیهوشی، عمومی خواهد بود. عمل معمولا در مراکز محدود جراحی، ولی مجهز صورت می‌گیرد. بعد از مدتی اقامت در اتاق ریکاوری همان روز ترخیص خواهید شد. برخلاف سایر عمل های جراحی برای لاغری، این روش بسیار کم تهاجم است و از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. تعدادی برش بسیار کوچک روی شکم شما و اطراف معده ایجاد می‌شود و متخصص جراحی لاغری با کمک ابزار لاپاراسکوپی اقدام به جایگذاری حلقه معده می‌کند. این عمل بطور معمول بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. بیمار قبل از عمل باید ناشتا باشد و از شب قبل عمل هیچ ماده غذایی نخورده باشد. افرادی که تحت عمل جراحی حلقه گذاری معده قرار می‌گیرند پس از ۲ روز به زندگی معمولی برمی‌گردند. اما باید تا ۱ هفته از رفتن سر کار و انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگی خودداری کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

چه کسی باید از حلقه معده استفاده کند؟

باندینگ معده تنها برای کسانی استفاده می‌شود که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. چنانچه شاخص توده بدنی این افراد بیشتر از ۳۵ باشد، می‌توانند اقدام به حلقه گذاری معده کنند. افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند مشروط بر اینکه از سایر اختلالات و بیماری‌‎ها مانند دیابت، افزایش فشار خون یا آپنه خواب رنج ببرند می‌توانند تحت این روش جراحی قرار بگیرند.

خطرات عمل جراحی حلقه معده

این عمل نیز همانند بسیاری از روش های درمانی و جراحی دارای خطراتی است که ممکن است در کمین شما باشد. برخی از خطرات احتمالی جراحی باندینگ معده عبارتند از:

بروز واکنش های نامطلوب در برخی از افراد که تحت بیهوشی و داروهای آن قرار می‌گیرند. برخی از مشکلات که حین یا بعد از عمل جراحی باندینگ معده ممکن است برای شخص به وجود بیاید عبارتند از: واکنش های آلرژیک، مشکلات تنفسی، لخته شدن خون در پاها که ممکن است به ریه ها نیز منتقل شود (آمبولی ریوی)، خونریزی، عفونت، حمله قلبی یا سکته مغزی

روند کاهش وزن ممکن است کندتر از سایر روش های جراحی صورت بگیرد.

بیشتربخوانید... رژیم کانادایی

حلقه ممکن است باعث ایجاد آسیب فیزیکی به بافت معده شود و نیازمند عمل جراحی برای حذف حلقه باشد.

پورت حلقه ممکن است جابجا شود که در بیشتر موارد نیاز به عمل جراحی برای فیکس کردن آن است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

بسیاری از افراد و بزرگسالان هستند که نیاز به درمان ارتودنسی را در خود می بینند، اما به علل فراوانی از انجام آن دست می کشند. یکی از این علت ها، دوره درمان  طولانی ارتودنسی است. دندان پزشکان و ارتوددنتیست ها مثل همیشه راه حلی برای زیبا تر شدن دندان ها و لبخند دارند، بدون آنکه مدت زمان زیادی را صرف درمان کنند. ارتودنسی کوتاه مدت یکی از آن راه حل هاست. با مجله دندانپزشکی ارتودنتیست همراه باشید.

ارتودنسی کوتاه مدت چیست؟

ارتودنسی کوتاه مدت ادعا می کند که بر خلاف ارتودنسی ثابت معمولی می تواند در عرض ۴ تا ۹ ماه دندان های شما را مرتب کند و لبخندی زیبا برای شما بسازد. در حقیقت این ارتودنسی که لبخندی ۶ ماهه برای شما به ارمغان می آورد، بی نظمی و ناهماهنگی دندان ها را در کوتاه مدت درمان می کند. البته که در این نوع از ارتودنسی هم طول درمان به بزرگی و پیچیدگی مشکل ربط دارد؛ اما به طور کلی این نوع ارتودنسی سریع تر کار را انجام می دهد. اگر مشکل به هم ریختگی و بی نظمی دندان ها خیلی شدید نباشد، بعد از حدود ۶ ماه نتیجه درمان قابل مشاهده است.

بیشتربخوانید.... ایمپلنت دندان چیست

ارتودنسی کوتاه مدت چگونه عمل می کند؟

ابتدا پزشک متخصص ارتودنسی معاینات لازم را انجام می دهد و دهان را برای انجام ارتودنسی آماده می کند. در حقیقت با توجه به این معاینات است که پزشک تصمیم می گیرد از چه نوع ارتودنسی می توان استفاده کرد. اگر متخصص تشخیص داد که فرد می تواند ارتودنسی کوتاه مدت داشته باشد، از دندان ها قالب می گیرد. پس از بررسی انواع رادیولوژی های لازم دندان، براکت های شفاف و سیم هایی که به رنگ دندان هستند روی دندان ها چسبانده می شوند. در جلسه دوم ارتودنسی، سیم ها و براکت ها را با استفاده از باند روی دندان ها نگه میدارند؛ البته این کار را چسب باندینگ انجام می دهند.

معمولا افرادی که ظاهر دندان های عقبی خیلی برایشان اهمیتی ندارد از این نوع ارتودنسی استفاده می کنند؛ پس اگر فقط دندان های چلویی شما از نظر ظاهر و نظم مشکل دارد و دندان های عقبی شما خیلی مشکل بزرگی ندارند ممکن است پزشک ارتودنسی کوتاه مدت را به شما پیشنهادکند. از جلسه دوم به بعد باید هر۴ یا ۵ هفته فرد به ارتودنتیست خود مراجعه کند تا روند درمان را مورد بررسی قرار دهد و اگر لازم به اعمال تغییر است، تغییرات لازم انجام شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی لینگوال (زبانی)



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

یک درمان ترکیبی از لمینت دندان و روکش تمام سرامیک و ایمپلنت. وقتی درمانهای ما به این صورت است رنگ سرامیک مورد استفاده در روکش و لمینت و ایمپلنت دندان یکسان انتخاب می شود و چون جنس انها هم یکی است، نمای ظاهری طرح لبخند یکدست خواهد شد. یکی از جزییاتی که مربوط به رنگ دندانهای طبیعی است وجود حالت ترانسلوسنسی یا شفافیت و شیشه ای بودن لبه دندان است. طوریکه در لبه دندان حالتی از رنگ های خاکستری و سفید در کنار هم نقشی خاص را ایجاد می کنند که اگر خیلی دقیق به آن نگاه کنیم، متوجه این حالت می شویم. در درمانهای زیبایی مثل لمینت دندان هم برای اینکه کار طبیعی تر شود، این حالت اجرا می شود. البته اینکه درجه وضوح این شفافیت چقدر باشد به فاکتورهایی بستگی دارد، مثل سلیقه مراجعه کننده، میزان سایش لبه دندان، نوع تماس دندانهای بالا و پایین و غیره و ممکن است اصلا روی دندان این حالت ایجاد نشود. در ضمن در درمان کامپوزیت دندان با توجه به اینکه حجم پوسته کامپوزیت کم است، اجرای این جزییات به وضوح لمینت نیست ولی می تواند اجرا شود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان در منزل

خیلى ها از من این سوال رو مى کنند که "به نظر شما من لمینت بکنم یا نه ؟"

واقعیت این است که اگر مشکل فقط زیبایى باشد و نه درمان، بحث زیبایى یک مقوله کاملا شخصى و نسبى است. ممکنه که یک وضعیت دندانى خاص از دید یک نفر خیلى خوب و از دید یک نفر خیلى بد باشد. مثلا ممکنه بعضى افراد زردى رنگ دندانها برایشان اهمیت نداشته باشد ولى بعضى ها این مسئله باعث کاهش اعتماد به نفسشان بشود. منظورم این است که تصمیم به انجام دادن یا ندادن درمان به خود فرد و حس وى به ظاهر دندانهایش دارد و نمى توان براى همه یک دستورالعمل واحد صادر کرد. بهترین حالت انست که فرد در جلسه مشاوره تمام خواسته ها و تمایلات خودش را به دندانپزشک بگوید و دندانپزشک بر اساس شرایط دندان و نیاز بیمار طرح درمان مطلوب را ارائه دهد. در اخر ممنون از حوصله شما در خواندن مطالب، که البته واقعا انرژى مى گذارم که مطالب مفیدى باشد براى همه، بخصوص افرادى که تمایل به درمان دندانهایشان و یا کار زیبایى دارند.

سایر مقالات .... عوارض پیرسینگ دهان

اصلاح طرح لبخند یعنی ایجاد تغییراتی در رنگ و شکل و فرم دندانها بمنظور زیباتر دیده شدن دندانها و افزایش جذابیت لبخند. برای اینکار ممکن است از یک یا چند درمان مختلف استفاده شود مثل ارتودنسی، جراحی لثه، روکش، لمینت یا کامپوزیت ونیر. ..

برای مطالعه بیشتر با مجله دندانپزشکی چل آوا همراه باشید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

رنگ پذیرى کامپوزیت به عوامل زیر بستگى دارد:

آیا لازم است که درمان زیبایى مثل کامپوزیت ونیر روى دندانهاى هر دو فک انجام شود؟ یا مثلا مى توان فقط دندانهاى فک بالا رو ونیر کرد؟

تصمیم گیرى در این خصوص تا حد زیادى به وضعیت دندانها و رنگ انتخابى بیمار بستگى دارد ولى مى توان فقط دندانهاى یک فک رو هم ونیر کرد و البته باید توجه داشت که در این حالت، اختلاف رنگ دندانهاى فک بالا و پایین زیاد نباشد. یعنى اگر شما فقط یک فک رو مى خواهید ونیر کنید، نباید رنگ انتخابى ونیر خیلى سفید باشد که با دندانهاى فک مقابل تضاد شدید داشته باشد و البته این رو هم در نظر بگیرید که با انجام درمان بلیچینگ روى دندانهایى که قرار نیست ونیر شوند تا حدى مى توان رنگ انها را روشنتر کرد و در ضمن اختلاف یک تا دو درجه رنگ بین دندانهاى فک بالا و پایین اهمیت چندانى ندارد.

بیشتربخوانید.... درمان ارتودنسی نوجوانان

در خصوص مراقبت و نگهدارى از کامپوزیت ونیر باید به دو مطلب اشاره کرد :

 ١- بهداشت خوب که شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و ترجیحأ استفاده از دهانشویه اب نمک رقیق است.

 ٢- گاز نزدن اجسام خشک و سخت با دندانهاى ونیر شده ( مثلا پرهیز از تخمه شکستن )

 اما اگر احیانأ این کامپوزیت ها لب پر بشود یا بشکند، قابلیت تعمییر دارد و اگر خود دندانها دچار پوسیدگى شود و نیاز به درمان پیدا کند، دندانپزشک از سطح پشتى دسترسى دارد و بدون اسیب به ونیر مى توان دندانها را ترمیم کرد. در مورد مراحل درمان کامپوزیت ونیر سوالات زیادى مى شود که خواستم کمى بیشتر در مورد ان صحبت کنم. قاعدتا ابتدا باید وضعیت دندانهاى فرد دیده شود که امکانپذیرى درمان مورد بررسی قرار گیرد و اگر فرد مورد مناسبى براى انجام این درمان باشد، توضیحات و موارد قابل اصلاح به وى گفته مى شود. در مرحله بعد عکسهاى فتو گرافى گرفته مى شود و در خصوص انتخاب رنگ مورد نظر بیمار و شکل و فرم دندانها صحبت مى شود.

سایر مقالات ... هزینه دندان مصنوعی بیمه آتیه سازان حافظ

در فاز بعدى کامپوزیت ونیر بطور مستقیم روى دندانها و در طى یک جلسه چند ساعته نصب مى شود. این روش بسیار محافظه کارانه و با حداقل تراش دندان قابل انجام است و معمولا نیاز به بى حسى ندارد. و در انتها کار پالیش و پرداخت ونیر ها انجام مى شود.

جهت مطالعه بیشتر با مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ همراه باشید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

بدون هیچ مقدمه ای می خواهیم در این مقاله به بررسی معده، عملکرد، اهمیت و نقش معده در گوارش غذا گوارش بپردازیم. با مجله لاغری اسلیو سرجن همراه باشید.

دستگاه گوارش

دستگاه گوارش یکی از دستگاه های اصلی بدن انسان و هر موجود زنده دیگر است. وظیفه این سیستم همانطور که همه میدانیم دریافت غذا، هضم، جذب و رساندن مواد مغذی به جریان خون است.

معده

به جرات میتوان گفت که معده نه تنها یکی از مهمترین بخش های سیستم گوارش بلکه از مهمترین ارگان های بدن است. معده در نقش یک مخزن برای مواد غذایی خورده شده ظاهر میشود و غذا طی مدت زمانی که در این مخزن قرار دارد، تکه تکه شده و به کوچکترین حالت خود تبدیل میشود تا بتواند وارد روده ها شود.

بیشتربخوانید... عمل لاغری باندینگ

نقش معده در گوارش غذا

معده نقش مهمی در هضم غذا دارد. علاوه بر اینکه یک مخزن موقت برای غذاهای بلعیده شده است، معده نقش مهمی در کنترل اشتها ، هضم و جذب مواد غذایی نیز دارد. این کارکردها اساس برخی از اعمال محدودکننده  و کاهنده چاقی هستند.

اهمیت مخاط معده در سیستم گوارش غذا

مخاط معده ساختار عجیب و بسیار مفیدی در درون آن است. ما در این مخاط تعدادی غده و سلول داریم که کار تولید برخی هورمون ها، شیره معده و اسید را بر عهده دارند طی انجام برخی از اعمال جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا بای پس آن، متخصص جراحی لاغری بخش های زیادی از معده را برمی دارد و طبیعی است که تولید و ترشح موارد بالا کاهش پیدا کند که همگی میتواند روی کاهش وزن اثر بگذارد.

جهت آشنایی با عمل بای پس کلاسیک کلیک کنید.

نقش معده در گوارش غذا : عملکرد و وظایف معده

بیایید گوشه ای از سفر مواد غذایی بلیعیده شده را تنها در معده بررسی کنیم: معده خالی است و بدن نیاز به غذا دارد، بنابراین هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی توسط معده ترشح میشود تا شما را وادار به خوردن غذا کند. شما غذا میخورید و غذا وارد مری میشود غذا از دروازه معده (کاردیا) وارد معده میشود غذا معمولا مدت زمانی در معده میماند و اینکه هر غذایی چقدر در این مخزن باقی میماند بستگی به نوع و جنس غذا دارد معده با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد حسابی از خجالت غذا در میاید و تمام غذا را تا آنجا که میشود تکه تکه میکند. و سرانجام کم کم غذا وارد روده ها و بقیه دستگاه گوارش میشود تا روند جذب و دفع ادامه پیدا کند. تا زمانی که یک چرخه کامل گوارشی به اتمام نرسد، شما گرسنه نمیشوید. اما وقتی معده خالی شد دوباره از نو هورمون گرسنگی ترشح میشود.

نکته:  

زمانی که شما تحت عمل جراحی لاغری مثل اسلیو معده قرار میگیرد، حجم معده بسیار کم میشود در نتیجه زودتر پر میشود و تولید هورمون گرسنگی کاهش پیدا میکند. تمام این اتفاقات باعث میشود شما غذای کمی بخورید و خیلی زود وزن کم کنید. (با مراحل عمل اسلیو معده آشنا شوید.)



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

جراحی لاغری می تواند فواید بسیاری داشته باشد که اکثر ما از آنها اطلاعی نداریم. در تحقیقات اخیر مشخص شد که افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان اتفاق افتاده است.

بیشتربخوانید... عمل جراحی باندینگ

افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان

مردانی که با مشورت با یک متخصص جراحی لاغری تحت جراحی لاغری قرار گرفته اند، علاوه بر کاهش وزن چشمگیر می توانند از افزایش سطح تستوسترون نیز سود ببرند. با این حال شواهدی بنا بر افزایش جهش اسپرم در این افراد هنوز پیدا نشده است. این یافته ها مربوط به ژورنال جراحی لاغری است که جزء انتشارات رسمی فدراسیون جراحی لاغری و اختلالات متابولیکی محسوب می شود. با این همه جراحی لاغری تاثیری بر قوای جنسی مردان نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... مراحل اسلیو معده چقدر طول می کشد

چاقی چگونه در قوای باروری مردان تاثیر می گذارد؟

همانطور که بسیاری از ما از ارتباط چاقی و بارداری زنان اطلاع داریم، اضافه وزن و چاقی می تواند بر قدرت قوای باروری مردان نیز تاثیر می گذارد. اخیرا ثابت شده است که احتمال ناباروری مردان چاق یا دارای اضافه وزن بسیار بیشتر از سایرین می باشد. محققان فرانسه دریافتند که این افراد در مقایسه با مردانی که وزن متوسطی دارند، تعداد اسپرم های کمتر و یا فاقد اسپرم زنده هستند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت اضافه وزن تاثیر مستقیمی بر تولید اسپرم دارد. به گفته دکتر سباستین سیزرنیچو، رئیس دپارتمان تغذیه در دانشگاه پاریس یافته ها ممکن است به علت و چرایی شیوع چاقی و کاهش قدرت باروری مردان کمک کند.

سیزرنیچو و همکارانش از ۱۴ مطالعه ی قبلی که روی ۱۰۰۰۰ مرد آزمایش شده بود، اطلاعات فراوانی جمع آوری کردند. محققان با ارزیابی تعداد اسپرم های هر بیمار و شاخص توده بدنی وی مشاهده کردند که ۲۴ درصد از افرادی که BMI متوسطی داشتند، دارای تعداد اسپرم پایین و ۲.۵ درصد از آنها فاقد اسپرم زنده بودند. همچنین در میان افرادی که اضافه وزن داشتند، ۲۵.۶ درصد تعداد اسپرم پایین و ۴.۷ درصد فاقد اسپرم زنده بودند. در میان افراد چاق نیز ۳۲.۴ درصد دارای تعداد کمی اسپرم و ۶.۹ درصد اسپرم زنده نداشتند.  

با این حال تحقیقات بیشتری برای به اثبات رساندن هر یک از موارد بالا لازم است. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که جراحی چاقی یا همان لاغری می تواند موجب کاهش وزن و کاهش بافت های چربی شود و از این طریق به کاهش هورمون جنسی زنانه در مردان کمک کرده و قدرت باروری آنها را افزایش می دهد.

منبع: لاغری اسلیو سرجن



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

هزینه بریس های ارتودنسی اغلب ممکن است زیاد یاشد. از آنجا که خانواده های کمی توانایی هزینه های بالا دندانپزشکی را دارند، باید به دنبال راه هایی برای دریافت ارتودنسی دندان رایگان یا تخفیف دار باشید. حتی اگر نتوانید گزینه های رایگان در منطقه خود پیدا کنید، همیشه می توانید با دریافت یک طرح تخفیف دندانپزشکی، بریس ها را مقرون به صرفه تر کنید.

بیشتربخوانید... انواع عصب کشی دندان

ارتودنسی دندان رایگان

هزینه ارتودنسی مانند هر خدمت دندانپزشکی دیگری به فراخور مورد بیمار، سن، نوع و زمان درمان و مهارت، تبحر و تخصصی دندانپزشک ارتودنتیست، متفاوت خواهد بود. لذا مراجعه به مشاوره دندانپزشکی و انتخاب بهینه ترین نوع درمان و اجتناب از مراجعه به افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای، تا حد زیادی هزینه ارتودنسی لینگوال را کاهش داده و مانع از هدر رفتن زمان و هزینه ارتودنسی شما خواهد شد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی

  • نوع ناهنجاری
  • نحوه درمان
  • مدت درمان
  • سن بیمار
  • شدت ناهنجاری
  • نوع دستگاه به کار برده شده اعم از ارتودنسی متحرک و یا ارتودنسی ثابت
  • دستگاه خارج دهانی
  • دستگاه داخل دهانی

اهم عوامل اثرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی دندان بدون دریافت مشاوره و ویزیت اولیه قابل ارائه نخواهد بود؛ از این رو هزینه درمان بر اساس نوع مشکل، بررسی نیاز به جراحی یا کشیدن دندان و همچنین وضعیت سلامت دهان و دندان هر بیمار متفاوت است. هر چقدر این ویزیت در دوران کودکی و همزمان با مسیر توسعه رشد دندانی صورت بگیرد طول درمان و هزینه ارتودنسی نیز کاهش می ‌یابد، هزینه ارتودنسی همچنین بر اساس میزان مشکل می ‌تواند متغیر باشد؛ به طوری که ممکن است دندان به کشیدگی دندان یا جراحی، پیش از نصب براکت ها یا سیم‌ ها در دهان نیاز داشته باشد و یا ممکن است به مدت چند ماه نیاز به استفاده از نگهدارنده وجود داشته باشد. از این رو بر اساس میزان تلاش صورت گرفته در طول دوره ارتودنسی دندان، هزینه متغیر خواهد بود.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی ارزان

برنامه های پرداخت بدون بهره مقرون به صرفه

لبخند شما برای همیشه متعلق به شما است و متخصص ارتودنسی در هر زمان که نیاز داشته باشید، بهترین مراقبت های ارتودنسی را برای شما آسان تر می کند. اگر بیمه ای داشته باشید که بخشی از درمان ارتودنسی شما را پوشش دهد، می توان فورا آن را مطالبه کرد.

منبع: دندانپزشکی ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

بیش از هر شرکت خارجی دیگر محصولات هیوندای در کشور ما حضور پر رنگ دارد. و نسخه‌هایی از تولیدات مختلف این خودروساز کره‌ای نظیر انواع سانتافه، سوناتا، النترا و…، در هر شهر و استان ایران یافت می‌شوند. ما در این مقاله، قصد داریم از میان تمامی اعضای این خانواده بزرگ، نگاهی به پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران بیندازیم.

لوازم یدکی سانتافه IX45 ازبهترین گزینه‎‌ها در

محصولات هیوندای

سانتافه از جمله کراس‌اوورهای بسیار معروف این کمپانی خودروساز کره‌ای در سطح ایران و جهان است که ابتدا با نسل دوم مهمان سفره خودرویی ما ایرانی‌ها شد و به فروش بسیار مناسبی نیز دست یافت که به‌عنوان گزینه اول پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران در نظر گرفته شده‌است.

نسل سوم این خودرو را با کد شناسایی DM و در قالب مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به دست مشتریان ایرانی رسید وقتی موفقیت نسل دوم هیوندای سانتافه وارد کننده های خودرو را مجاب برای وارد کردن این خودرو به ایران کرد.

هیوندای سانتافه دی ام با وزن تقریبی ۱۶۵۰ کیلوگرم و مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ لیترو قدرت موتور ۱۷۴ اسب بخار و صفر تا صد ۱۱.۶ ثانیه خودروی دیگر هیوندای است که مشخصات بسیار مناسبی دارد.

کروزکنترل هوشمند، انواع رادارهای ایمنی، ترمز اضطراری، اتوهلد، فرمان برقی چهارحالته با گرم‌کن، نمایشگر ۸اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر، دوربین‌ ۳۶۰ درجه، انواع ایربگ سرنشینان جلو، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های تاشونده برقی جلو، سقف پانوراما و سانروف، ازجمله مهم‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی هیوندای سانتافه DM نیوفیس به شمار می‌روند.

بیشتربخوانید... روغن گیربکس هیوندای

 لوازم یدکی هیوندای توسان

این خودرو از لحاظ آپشن در جایگاهی نسبتا متوسط اما قانع‌کننده ظاهر شده است و نمونه‌های فول‌آپشن آن، به تجهیزاتی مانند تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، سقف پانوراما، سیستم صوتی با ۷ اسپیکر و آمپلی‌فایر، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، تنظیم برقی ارتفاع نور جلو، حسگرهای پارک، کروزکنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری مجهز هستند.

نخستین بار در سال ۲۰۰۷ با نسخه فیس‌لیفت نسل اول خود به مشتریان ایرانی عرضه شد؛ جزو یکی از بهترین محصولات هیوندای در ایران به‌شمار می‌رود.کراس اوور توسان به‌عنوان برادر کوچک‌تر سانتافه،  با وجود آن‌که طراحی بدنه این خودرو چندان جذاب نبود، اما باز هم قیمت متعادل و کارایی فنی مناسب این خودرو سبب شد تا آمار فروش آن در ایران به ارقام قابل‌قبولی برسد. البته طوفان فروش توسان در ایران از جایی شروع شد که در سال ۲۰۱۱ نسل دوم این خودرو با کد شناسایی LM به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

طراحی این خودرو نسبت به گذشته کاملا تغییر کرده است و شمایلی بسیار جذاب‌تر را در معرض دید قرار می‌دهد. هیوندای توسان  ix35در سال ۲۰۱۴ یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد و تا ۲۰۱۵ به حضور خود در بازار ادامه داد. با وجود آن‌که نسل سوم هیوندای توسان  (TL) با طراحی ظاهری گیراتر نیز به محدوده سرزمینی کشور ما راه پیدا کرد، اما این توسان LM بود که به دلیل بهره‌مندی از توان خروجی و چالاکی بیشتر، هم‌چنان محبوبیت خود را در جمع مشتریان ایرانی حفظ کرد و در حال حاضر، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای جمع‌وجور وارداتی موجود در ایران به شمار می‌رود.

هیوندای توسان LM، توان موردنیاز خود را از همان پیشرانه چهارسیلندر MPi هیوندای سوناتا YF و سانتافه DM دریافت می‌کند. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز با سیستم دودیفرانسیل هوشمند همراه شده است تا نیروی دریافتی از موتور را به سوی تمامی چرخ‌ها روانه کند. این کراس اوور ۱۵۹۸ کیلوگرمی قادر است ظرف مدت 10.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. هم‌چنین هیوندای توسان LM می‌تواند مرز سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند و در این بین، چیزی حدود 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف کند.

بیشتربخوانید... لوازم یدکی اسپورتیج

لوازم یدکی سوناتا

سوناتا یکی از بهترین سدان‌های فهرست پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران است. هیوندای سوناتا اولین بار در قالب نسل پنجم (NF) حضور گسترده در بازار ایران را تجربه کرد. در آن زمان (حوالی سال ۸۴) این سدان وارداتی توجهات بسیاری از مشتریان نسبتا ثروتمند را که به دنبال یک سدان خارجی خوش‌قیمت بودند، به سمت خود جلب کرد. بعد از آن و در سال ۲۰۱۱، سوناتا YF با طراحی انقلابی وارد میدان شد و همه نگاه‌ها را به سوی خود برگرداند. طراحی نسل ششم سوناتا در آن دوران بسیار متمایز به نظر می‌رسید و همین امر، سبب شد تا این سدان سایز متوسط چه در ایران و چه در بازارهای جهانی بسیار مورد استقبال قرار گیرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد. محققان در مطالعه ای درباره ی ارتباط تغییرات شاخص توده بدنی(BMI) و زانو درد که به روی ۵۹۴ خانم طی ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که افرادی کهBMI بالاتری دارند، بیشتر مستعد زانو درد هستند. طبق تحقیق دیگری افرادی که BMI آنها بالاتر از ۲۷ باشد سه برابر افراد دیگر مستعد آرتروز زانو هستند.

کاهش وزن برای کمک به زانو درد

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهند که افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو و درمان آرتروز زانو می باشد.

فواید کاهش وزن

  • کاهش فشار بر مفاصل
  • کاهش التهاب بدن
  • بهبود توانایی راه رفتن
  • کاهش درد
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی
  • بهبود تنفس
  • کاهش احتمال سکته قلبی و مغزی

چرا باید به آرامی وزن کم کنیم؟

مطالعه ای طی ۱۸ ماه روی افراد چاق انجام شد و در این آزمایش سه گروه به روش های متفاوتی وزن کم کردند. گروه اول با رژیم، گروه دوم با ورزش و رژیم و گروه سوم با ورزش این کار را انجام دادند. (اگر چه گروه اول و دوم بهتر از گروه سوم وزن کم کردند) اما تحقیقات نشان داد بدن هر شخصی به روشی خاصی وزن کم می کند. با این حال، ترکیب رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنار یادگیری برای تغییر عادات غلط بهترین راه برای کاهش وزن موثر می باشد. قرص های لاغری و یا مشورت با بهترین جراح اسلیو و لاغری نیز می تواند برای درمان چاقی مفرط مفید واقع شود. کاهش وزن آرام در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد از این رو رژیم های لاغری سریع تاثیر منفی بر سلامتی فرد دارند. پزشکان معتقدند که کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن باید طی برهه زمانی ۶ ماهه انجام گیرد. کاهش کالری های دریافتی روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری (اگر از چاقی مفرط رنج می برید این عدد می تواند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری باشد) منجر به کاهش وزن سالم نیم تا یک کیلو در هر هفته خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
بازدید : 173
نویسنده : mozhgan

RIRS یک روش غیر تهاجمی برای شکستن و برداشتن سنگ کلیه از طریق مجرای ادراری است. در این روش یک لوله فیبروسکوپ یا آندوسکوپی از طریق مجرای ادراری وارد کلیه می شود و اقدامات لازم برای از بین بردن سنگ را انجام می دهد.

چه زمانی از روش RIRS استفاده می شود؟

روش درمان سنگ کلیه از طریق مجرای ادراری RIRS، معمولا برای سنگ های کوچکی که از طریق دستگاه سنگ شکن برون اندامی از بین نرفتند، استفاده می شود.

آمادگی های لازم قبل از عمل RIRS

معمولا پزشک از چند روز قبل از عمل آمادگی های و اقدامات لازم را برای بیمار توضیح می دهد و از او می خواهد که موارد زیر را به خوبی رعایت کند:

  • باید قبل از عمل تست های مانند آزمایش خون، سونوگرافی و سی تی اسکن را انجام دهد.
  • بیمار باید به مدت ۶ تا ۸ ساعت قبل از عمل چیزی مصرف نکند و برای عمل RIRS  ناشتا باشد.
  • اگر بیمار داروی خاصی مصرف می کند باید آن را با پزشک در میان بگذارد؛ در صورت نیاز باید مصرف این دارو  را چند روز قبل از عمل قطع کند.
  • اگر فرد، بیماری زمینه ای داشته باشد باید آن را به پزشک خود اطلاع دهد.

مراحل انجام عمل RIRS

پزشک برای درمان سنگ کلیه از طریق مجاری ادراری باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهد:

  • برای انجام عمل باید بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی اعمال شود.
  • بعد از بیهوشی یا بی حس شدن بیمار، پزشک  لوله بلند و انعطاف پذیر آندوسکوپی یا فیبروسکوپ را از طریق مجرای ادراری به داخل کلیه ارسال می کند. این لوله دارای دوربین و ابزار مخصوص شکستن سنگ کلیه است.
  • دوربین متصل به لوله، کلیه را بررسی و محل دقیق سنگ کلیه را پیدا می کند.
  • پزشک بعد از یافتن سنگ کلیه با کمک ابزار متصل به اندوسکوپ و لیزر، سنگ کلیه را می شکند.
  • می توان قطعات خرد شده سنگ را با کمک سبد مخصوص جمع آوری و از طریق مجرای ادراری از بدن خارج کرد.
  • بیمار بعد از عمل به اتاق ریکاوری منتقل می شود.
  • بعد از چند ساعت بستری شدن، بیمار ترخیص می شود.

مراقبت های بعد از عمل RIRS

بعد از برداشتن سنگ از طریق مجرای ادراری با روش RIRS بیمار باید توصیه های پزشکی زیر را به خوبی رعایت کند:

  • بیمار باید تا چند روز استراحت کند و از فعالیت سنگین پرهیز کند.
  • برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه باید مایعات زیاد مصرف کرد.
  • برای کاهش درد و التهاب بعد از عمل RIRS و جلوگیری از بروز عفونت باید داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کرد.
  • مراقبت از محل عبور لوله و نظافت ان برای جلوگیری از بروز عفونت الزامی است.
  • برای بررسی وضعیت بیمار باید در وقت تعیین شده به پزشک مراجعه کرد.

منبع: سلامتی بیمارستان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
بازدید : 179
نویسنده : mozhgan

اورولوژی شاخه ای از پزشکی است که به جراحی های و بیماری های دستگاه ادراری مردان و زنان و همچنین دستگاه تناسلی مردان می پردازد، اما در درمان بیماری های دستگاه تناسلی و تولید مثل زنان دخالتی ندارد.

متخصص اورولوژی

پزشک از بعد از اتمام دوره عمومی و سپری کردن طرح دو ساله خود می تواند، در آزمون تخصصی اورولوژی شرکت کند، در صورت قبولی در این آزمون باید به مدت ۵ سال تمام دوره های تخصصی و بالینی را با موفقیت بگذراند و مدرک تخصصی اورولوژی را دریافت کند.

به پزشکی بعد از اتمام دوره تخصصی اورولوژی، مدرک تخصصی اورولوژی را دریافت می کند. متخصص اورولوژی یا اورولوژیست گفته می شود.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در این زمینه را دارند، می توانند در شاخه های مختلف اورولوژی شرکت کرده و به مدت سه سال تمام دوره های فوق تخصصی را سپری کنند و مدرک فوق تخصص اورولوژی را در زمینه های مربوط به آن دریافت کند.

چه زمانی باید به متخصص اورولوژی مراجعه کرد؟

در صورت بروز مشکلات و بیماری در اندام های کلیه، مثانه، لوله حالب، مجاری ادراری، سیستم تولید مثل مردان مانند بیضه ها، کیسه بیضه، پروستات باید به اورولوژیست مراجعه کرد.

با مشاهده علایم زیر باید برای تشخیص و درمان آن ها به اورولوژیست مراجعه کرد:

  • ·         نشت ادرار
  • تکرر ادرار
  • احساس درد در کمر، شکم و پهلو
  • احساس سوزش ادرار
  • مشکل در ادرار
  • جریان ضعیف در ادرار
  • مشاهده خون در ادرار
  • اختلال در نعوظ مردان، مشکلات مربوط به بیضه و کاهش میل جنسی

شاخه های اورولوژی کدامند؟

اورولوژی دارای چندین شاخه است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

اورولوژی زنان

ناباروری مردان

عصب شناسی مشکلات اداری

اورولوژی کودکان و مشکلات ادراری آن ها

انکولوژی اورولوژی در حوزه سرطان های سیستم ادراری

متخصص اورولوژی چه بیماری های را درمان می کند؟

اورولوژیست بیمارهای زیر را درمان می کند:

  • سرطان های مثانه، کلیه، پروستات و …
  • بزرگ شدن پروستات
  • اختلال در نعوظ
  • ناباروری
  • سندروم مثانه دردناک
  • بیماری های کلیوی
  • سنگ کلیه
  • التهاب غده پروستات
  • عفونت دستگاه ادراری
  • واریکوسل
  • افتادگی مثانه در زنان
  • مثانه بیش فعال
  • بی اختیاری ادراری
  • شب ادراری در کودکان
  • بیضه های نزول نکرده

متخصص اورولوژی چگونه بیماری را تشخیص می دهد؟

اورولوژیست با کمک روش های زیر می تواند انواع بیمارهای مربوط به این حوزه را تشخیص می دهد:

  • بیوپسی پروستات برای تشخیص سرطان پروستات و نمونه از بافت پروستات
  • معاینه فیزیکی
  • ازمایش ادرار و خون و مایع منی
  • سی تی اسکن، سونوگرافی،
  • سیستوسکوپ برای بررسی مجاری ادرار و مثانه
  • آرتروسکوپی برای بررسی کلیه و حالب

منبع: سلامتی جیم جو



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : یک شنبه 18 تير 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

گاهی اوقات این سؤال برای متقاضیان درمان های ارتودنسی دندان پیش می آید که ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد عوارض و معایب احتمالی این درمان تخصصی بیشتر صحبت کنیم.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی متحرک بهتر است یا ثابت

ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد؟

درمان ارتودنسی در اکثر موارد با هدف زیبایی، بهبود عملکرد سیستم فک و دندان در زمان جویدن غذا، پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و جلوگیری از مشکلات و بیماری های لثه انجام می شود. در حالی که این درمان فواید بسیاری برای سلامت دهان و دندان ها دارد، ممکن است مانند هر عمل پزشکی دیگری عوارض و معایبی نیز به همراه داشته باشد. البته عوارض و مشکلاتی که با انجام ارتودنسی ممکن است رخ دهد کم است و برخی از آن ها با رعایت موارد بهداشتی و برخی از راهکارهایی که متخصص ارتودنسی به بیمار در این زمینه ارائه خواهد داد، قابل پیشگیری است. عوارض و معایب احتمالی ارتودنسی دندان عبارتند از:

پوسیدگی دندان ها:

یکی از رایج ترین عوارض و معایبی که ممکن است به دلیل درمان ارتودنسی و وجود براکت در دهان رخ دهد، پوسیدگی دندان هاست. البته وقوع این عارضه به طور مستقیم به خود بیمار بستگی دارد؛ زیرا در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی از دندان ها در زمان وجود براکت ممکن است مواد غذایی در اطراف براکت ها تجمع یابد و باعث رشد باکتری ها در این نواحی شود که پوسیدگی دندان ها را در پی خواهد داشت.

بیشتربخوانید... ورزش های غیر مجاز در طول درمان ارتودنسی

زخم دهان:

یکی دیگر از عوارض احتمالی ارتودنسی، زخمی شدن دهان است. در روزهای اولی که دستگاه ارتودنسی در دهان قرار می گیرد، ممکن است براکت ها باعث تحریک و زخم شدن دهان شود و به خصوص در ارتودنسی ثابت لینگوال یا پشت دندانی به دلیل برخود براکت ها با زبان، احتمال زخم شدن زبان نیز وجود دارد. این عارضه هم تا حد زیادی قابل پیشگیری است. به طور کلی در صورتی که متخصص ارتودنسی شما با تجربه باشد و از مهارت بالایی برخوردار باشد می تواند براکت ها را طوری نصب کند که چنین مشکلاتی پیش نیاید و آموزش های لازم را نیز به شما بدهد تا در صورت بروز این مورد نقاط تیز براکت را با موم مخصوص ارتودنسی بپوشانید که دیگر باعث تحریک بافت های نرم دهان نشود.

واکنش های آلرژیک:

یکی دیگر از عوارض ارتودنسی که به ندرت رخ می دهد، بروز واکنش های آلرژیک در دهان است. این مورد تنها در افرادی پیش می آید که به یکی از اجزا، وسایل و موادی که در درمان ارتودنسی استفاده شده است حساسیت دارند. به عنوان نمونه ممکن است فردی به سیم ارتودنسی با جنس خاصی آلرژی داشته باشد. البته این عارضه در صورتی به وجود می آید که متقاضی انجام ارتودنسی قبل از نصب براکت ها در مورد حساسیت های خود صحبت نکرده باشد؛ پس برای جلوگیری از این مورد که باعث صرف هزینه های بالا و مختل شدن روند درمان می شود، بایستی حتما در جلسه اول حساسیت هایی که به برخی از مواد یا فلزات دارید را با متخصص ارتودنسی در میان بگذارید تا وی بتواند فلزات و وسایل دیگری را جایگزین کند.

برگشت درمان ارتودنسی:

دندان ها بعد از اتمام درمان ارتودنسی ممکن است به تدریج به موقعیت قبل از درمان خود برگردند که این مورد هم از عوارض احتمالی درمان ارتودنسی محسوب می شود. حرکت و جابه جایی دندان ها در هر سنی ممکن است رخ دهد. در حدود ۹۵ درصد مواردی که درمان ارتودنسی به درستی و با دقت بالایی انجام شده است، برگشت درمان پیش نمی آید ولی با این وجود ممکن است تغییرات ناچیزی اتفاق بیفتد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 18 تير 1402
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

در این مقاله به بررسی تاثیر استرس بر درمان ارتودنسی دندان و نحوه کاهش یا مدیریت آن خواهیم پرداخت. اگر به صورت مزمن استرس دارید و یا فکر می کنید ممکن است در طول درمان ارتودنسی استرس تجربه کنید حتما این مقاله به درد شما خواهد خورد و میتواند به کاهش استرس ارتودنسی در شما کمک کند.

استرس در زمان ارتودنسی جدید می تواند موجب دندان قروچه و براکسیسم شود

شاید اولین و شایع ترین تاثیر استرس بر بدن (مخصوصا در زمان درمان ارتودنسی) افزایش دندان قروچه یا به هم سابیدن دندان ها باشد. در تجربه استرس، عصبانیت یا حتی تجربه یک اتفاق ناخوشوشایند، بیشتر افراد دندان های خود را به هم میسابند. دندان قروچه می تواند باعث تحلیل دندان و از بین رفتن مینای دندان شوند. همچنین به دلیل وارد شدن فشار به دستگاه های ارتودنسی، احتمال جابجایی، شکستن و یا آسیب دیدن آن ها وجود دارد. دندان قروچه می تواند باعث افزایش حساسیت دندان ها در مقابل غذاهای سرد و گرم شود و تحمل چنین وضعیتی برای افرادی که ارتودنسی دارند سخت است. علاوه بر این، ساییدن دندان ها به هم در زمان تجربه استرس ارتودنسی می تواند باعث اختلال مفصل گیجگاهی فکی یا TMJ شود. بروز مشکل در این مفصل باعث درد شدید و غیر قابل تحملی خواهد شد.

استرس در زمان ارتودنسی فرآیند ترمیم را طولانی می کند

در حالت عادی زمانی که دستگاه های ارتودنسی روی دندان ها متصل نیست، داشتن استرس می تواند روی توانایی بهبود مشکلات دهان و دندان تاثیر بدی داشته باشد. برای مثال داشتن استرس مزمن می تواند روند ترمیم زخم های معمولی دهانی مانند آفت دهان را طولانی تر کند. اکنون تصور کنید که استرس مزمن دارید و تحت درمان ارتودنسی هستید. فرض کنید داخل دهان شما زخم شده باشد و یا نیاز است پروسه های دندانپزشکی مانند جرم گیری، عصب کشی و … انجام دهید. با داشتن استرس ترمیم و بهبود مشکلات دهان و دندان کمی سخت تر و طولانی تر می شود. حال تصور کنید که بیمار لثه را همزمان با ارتودنسی تجربه کنید. داشتن استرس در این حالت می تواند وضعیت بیماری لثه را بدتر کند و زمان بهبودی را افزایش دهد.

بیشتربخوانید... مراحل ارتودنسی ثابت دندان چیست

استرس باعث تغییر در رژیم غذایی می شود

بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام استرس غذاهای ناسالم میل کنند. احساسی خوردن یا میل کردن غذا به دنبال استرس معمولا عادت نامناسبی است و افراد اغلب به جای میل کردن غذاهای سالم رو به خوردن غذاهای شیرین، اسیدی و ناسالم می آورند.

ارتودنسی نامرئی چگونه استرس خود را طی درمان ارتودنسی مدیریت کنیم؟

روش های زیر می تواند به شما در کاهش استرس در طول ارتودنسی کمک زیادی کند: استرس معمولا به خاطر عدم آگاهی ایجاد می شود پس بهتر است اطلاعات خود را در مورد درمان ارتودنسی به همراه دیدن فیلم و عکس تقویت کنید. انجام فعالیت های فیزیکی مانند تمرینات ورزشی، پیاده روی و … می تواند به کاهش استرس ارتودنسی کمک زیادی کند. داشتن تحرک سازنده در طول شبانه روز در افرادی که ارتودنسی دارند می تواند یک روش عالی برای استرس زدایی و افزایش ترشح اندورفین شود . ترشح این هورمون به افزایش احساس شادابی و سرزندگی کمک زیادی می کند.  

اگر قرار است به زودی روند درمان ارتودنسی خود را آغاز کنید و یا در چند روز اول درمان هستید می توانید فیلم مورد علاقه یا کتابی که مدت ها است به دنبال خواندنش بودید را تهیه کنید. خواندن کتاب و یا تماشای فیلم به کاهش استرس شما کمک زیادی می کند. در پایان هر روز تمرینات مراقبه و تمرکز انجام دهید. این به کاهش احساسات بد شما پیش از خواب کمک می کند. خواب خوب و کافی داشته باشید تا روز را با شادابی آغاز کرده و به پایان ببرید. با یکی از اطرافیان خود درباره چیزهایی که باعث استرس شما می شود صحبت کنید. اگر جلسه ویزیت و تنظیم دستگاه های ارتودنسی به شما استرس می دهد با کسی که مانند شما تحت ارتودنسی هست یا بوده هم صحبت شوید. اگر اصولا به صورت مکرر استرس تجربه می کنید می توانید با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 18 تير 1402
بازدید : 86
نویسنده : mozhgan

اثربخشی عمل اسلیو معده بستگی زیادی به رژیم غذایی قبل و بعد از عمل دارد. برای رژیم غذایی بعد از اسلیو مقالات زیادی نوشته شده بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به رژیم غذایی قبل از اسلیو معده بپردازیم.

منظور ما از رژیم غذایی قبل از اسلیو معده دقیقا چند روز قبل از عمل است؟

وقتی برای خلاص شدن از شر چاقی هیچ راه نرفته ای باقی نمانده که طی کنید، آنگاه رو به عمل جراحی لاغری می آورید. بعد از تصمیم گیری شخصی، از یک متخصص جراحی لاغری نوبت دریافت میکنید. و بعد از مشاوره و ارزیابی های اولیه، جراح لاغری به شما یک نوبت عمل میدهد. معمولا بین جلسه ارزیابی با جلسه عمل، حداقل چند هفته فاصله وجود دارد. ما دقیقا منظورمان این چند هفته فاصله بین جلسه ارزیابی و عمل اسلیو است. اما در بسیاری از موارد، شما باید سه هفته قبل از عمل لاغری اسلیو ، شروع به پیروی از این رژیم کنید.

بیشتربخ.انید... مراحل عمل اسلیو

داشتن یک رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده و پیروی از آن چه فوایدی دارد؟

به طور کلی هدف از داشتن این رژیم غذایی بالا بردن درصد موفقیت عمل است. این رژیم به سه روش زیر به شما کمک میکند که یک عمل بی دردسر و ایمن تر داشته باشد:

باعث آسان و ایمنتر شدن روند عمل میشود: رژیم قبل از عمل به کاهش توده چربی اطراف کبد کمک می کند، که دسترسی و دید جراح لاغری به بافت معده را بهتر میکند.

خطر بروز عوارض اسلیو معده را به شدت کاهش می دهد: چاقی و اضافه وزن زیاد خطر بروز عوارض پزشکی را حین و بعد از عمل افزایش می دهد. کاهش وزن می تواند این خطرات و عوارض را خنثی کند.

دوره نقاهت شما را بهتر میکند زیرا به شما کمک میکند تا به یک زندگی سالمتر عادت کنید.

شما با رعایت رژیم غذایی قبل از اسلیو ، بهتر میتوانید پایبند رژیم غذایی بعد از اسلیو معده باشید.

رژیم غذایی قبل از اسلیو معده : ۳ هفته قبل از عمل

 از حدود ۳ هفته پیش از عمل اقدامات زیر را انجام دهید تا با آمادگی کامل زیر تیغ جراحی بروید:

  • دریافت کالری را کاهش دهید
  • مصرف پروتئین را به حداکثر برسانید
  • روی دریافت چربی های سالم تمرکز کنید
  • آب زیادی بنوشید
  • تعداد وعده های غذایی را محدود کنید

قصد انجام عمل جراحی لاغری دارید؟

اگر فکر میکنید که کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی لاغری اسلیو معده هستید ولی هنوز جراح لاغری خود را انتخاب نکرده اید، میتوانید جهت گرفتن مشاوره یا ارزیابی به یکی از برترین جراحان لاغری ایران مراجعه کنید تا علاوه بر اینکه در بهترین بیمارستان های تهران و با بهترین تجهیزات لاپاراسکوپی تحت عمل قرار بگیرید، به شما رژیم غذایی عمل اسلیو معده نیز با جزئیات داده شود.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 18 تير 1402
بازدید : 84
نویسنده : mozhgan

شرکت کیا موتورز جزء قدیمی‌ترین خودروسازان کره جنوبی محسوب می شود که همیشه سعی داشته برای تمام اقشار بهترین و با کیفیت‌ترین خودرو ها را طراحی و تولید کند و جزء بهترین شرکتهای خودروسازی بین المللی محسوب می‌شود.

این شرکت یک شرکت بسیار ثروتمند با درآمد سالانه 42 میلیارد دلار می‌باشد که با تولید خودروهای جذاب و فروش لوازم یدکی توانسته خود را جزو 100 برند موفق جهان کند. اتومبیل‌های کیا موتورز بنابر دوام فنی بالا و مشخصات فنی در ایران از استقبال بی‌نظیری برخوردار شده‌اند.

خودروهایی چون اسپورتیج، سراتو، اپتیما، اپیروس و سورنتو از پرفروش‌ترینهای خودروهای کیا در ایران می‌باشند که به تعداد بسیار بالایی به عرضه رسیدند. ممکن شما یکی از مالکان این خودرو باشید و ندانید برند اصلی لوازم کیا چه می‌باشد و از کجا باید آنها را تهیه و خریداری کنید. به همین دلیل در این قسمت سعی کرده‌ایم شما عزیزان را با برندهای موجود در بازار آشنا کنیم تا لوازم یدکی کیا را با قیمت مناسب و برند اصلی خریداری کنید.

قیمت قطعات کیا

قطعات یدکی کیا به دلیل خارجی بودن و واردات آنها، در اوضاع نابسامان ارزی دارای قیمت ثابت و مشخصی نیستند. چه بسا بعضی از این قطعات به راحتی در بازار لوازم یدکی کیا پیدا می‌‌شوند و یا دور از دسترس و کم‌یاب هستند. البته شاهد آن هستیم که قیمت لوازم کیا نسبت به قیمت خودروهای کیا دارای قیمت متوسطی هستند.

از آنجایی که این اتومبیل‌ به استهلاک کم و دوام فنی بالایشان شهرت دارند بهتر از صرف هزینه برای خرید قطعات اصلی کیا نهراسید. چرا که این قطعات طی سال‌ها برای خودرو عملکرد خوبی خواهند داشت البته اگر رانندگی اصولی داشته باشید و تعویض قطعات مصرفی را پشت گوش نیندازید.

قابل توجه‌تان باشد که بسیاری از قطعات غیر اصلی و تقلبی در بازار لوازم کیا در بسته‌بندی‌های اصلی با قیمت بسیار بالایی به فروش‌ می‌رسد. لذا انتخاب یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کیا می‌تواند بهترین روش برای تهیه یک قطعه‌ی اصلی و باکیفیت باشد.

بیشتربخوانید... کیفیت لوازم یدکی هیوندای

برند لوازم کیا

برای خرید بهترین لوازم یدکی کیا باید بدانید که برند اصلی قطعات یدکی کیا جنیون پارت کیا و موبیس می‌باشد. به خاطر داشته باشید موبیس زیر مجموعه‌ای از کیا موتورز می‌باشد که به عنوان برند اصلی اما درجه دو به عرضه مصرف‌کنندگان می‌رسد. البته برای اینکه دست مشتری برای خرید باز باشد می‌توان از قطعات وارداتی استاندارد که دارای قیمت پایین‌تری نسبت به قطعات اصلی هستند استفاده نمود. قابل ذکر است برای خرید این نوع قطعات باید به چند نکته اعم از نشان کیفی، استاندارد بودن کالا و مورد تایید بودن آن از نظر شرکت خودرو ساز مربوطه توجه داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 تير 1402
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

دلایل زیادی وجود دارد که چرا متخصص جراحی لاغری این عمل را برای برخی از بیماران خود انجام میدهند. اما به طور خلاصه ۳ دلیل اصلی انجام این عمل عبارتند از:

در سایر روش های جراحی لاغری ما شاهد کاهش جذب مواد مغذی از جمله ویتامین ها هستیم. زیرا معده دستکاری میشود و یا بخشی از مسیر جذب عملا از کار می افتد. اما با انجام عمل جراحی ساسی بای پس ما همچنان جذب ویتامین داریم و حتی اگر مجبور به دریافت مکمل ویتامینی باشیم، مدت زمان دریافت آن بسیار کوتاه خواهد بود. و به طور کلی با انجام این عمل نیاز شما به دریافت حتی مکمل های مواد معدنی نیز کاهش میابد.

ما روش های زیادی برای مدیریت دیابت داریم اما هیچکدام از این روش ها به کارآمدی عمل جراحی لاغری نیستند. همه عمل های لاغری میتوانند تا حدی به تسکبن و کنترل دیابت نوع دو کمک کنند، اما اثربخشی هیچکدام از آن ها به اندازه عمل جراحی ساسی بای پس نیست. محققان و جراحان لاغری معتقدند که در صورت موفقیت عمل و پیروی بیمار از دستورالعمل های جراح لاغری، عمل ساسی بای پس تا ۹۵ درصد میتواند دیابت نوع ۲ را درمان کند.

این عمل به طرز عجیبی عوارض جانبی و برخی از مشکلات و بیماری های مرتبط با چاقی از جمله فشار خون بالا، کلسترل بالا و در نهایت بیماری های استخوانی را درمان میکند یا دست کم تا مرز درمان آن ها را تسکین میدهد.

هزینه عمل ساسی بای

مدت زمان انجام این عمل زیاد است و شخص جراح لاغری باید وقت زیادی صرف عمل کند. از طرفی این عمل یکی از سخت ترین عمل های لاپاراسکوپی به منظور لاغری است. و از آنجایی که ما عملا دو نوع عمل را در قالب ساسی بای پس انجام میدهیم، طبیعتا هزینه عمل ساسی بای پس بیشتر از هر عمل لاغری دیگری حتی هزینه اسلیو معده خواهد بود. که البته این هزینه واقعا توجیه دارد زیرا هم سخت و طولانی است و هم نتایج آن بهتر از نتیجه هر عمل دیگری است.

اما در کل هزینه این عمل به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • شخص جراحی و تخصص او
  • نوع بیمارستانی که شما قرار است در آن زیر تتیغ جراحی بروید
  • وسایل و مواد مصرفی که برای عمل شما استفاده میشود
  • هزینه اقامت و بستری شدن شما در بمیارستان  
  • و سایر هزینه های اضافی دیگر


:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان بعد از انجام ایمپلنت شما ممکن است به استراحت نیاز داشته باشید تا اثر بیحسی کاملا خاتمه یابد، بعد از یک بیحسی موضعی چند ساعت طول میکشد تا دهان و دندان تان به حالت اول خود برگردد. شما ممکن است به مسکن نیاز داشته باشید تا اثر ناراحتی حاصل از بی حسی را برطرف کند.معمولا بعد از عمل میتوانید به خانه برگردید اما اگر بیهوشی عمومی داشتید به یک همراه نیاز دارید تا شمارا برای رسیدن به خانه همراهی کند و تا ۲۴ ساعت اول بهتر است دوست یا یکی از اشنایان مراقب شما باشد.خیلی مهم است که در چند روز بعد از ایمپلنت که به استراحت می گذرانید، از غذاهای نرم استفاده کنید. مراقب باشید تا زمانی که بیحسی کاملا از ناحیه دهانتان برطرف نشده، از غذاها و نوشیدنی های داغ استفاده نکنید. در غیر این صورت ممکن است بدون اینکه متوجه شوید خودتان را بسوزانید.خیلی مهم است که دهان خود را مثل همیشه با مسواک و نخ دندان تمیز نگه دارید. ممکن است برای اینکه تمیز کردن راحت تر بین دندانها به مسواک ویژه ای نیاز داشته باشید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ بهتر است یا کامپوزیت

مراقبت از ایمپلنت

در اصل ، شما باید به همان روشی که از دندانهای طبیعی خود مراقبت می کنید ، از ایمپلنت خود مراقبت کنید. شما باید 2-3 بار در روز مسواک بزنید ، روزانه نخ دندان استفاده کنید و با دهانشویه غیر الکلی شستشو دهید. همچنین ، مهم است که هر شش ماه یک معاینه منظم با متخصص ایمپلنت خود انجام دهید. حتی بهترین نوع ایمپلنت دندان نیز در صورت مراقبت نکردن از آن می تواند شکست بخورد. در صورت مراقبت از ایمپلنت دندان و رعایت بهداشت دهان و دندان، می توان انتظار داشت که طول عمر ایمپلنت دندان بیش از 30 سال باشد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان چیست

نحوه کاشت دندان (ایمپلنت کردن دندان)

مراحل ایمپلنت دندان مانند هر درمان جراحی دیگر با ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر آغاز شده در نتیجه بیمار در حین جراحی هیچگونه درد ایمپلنت دندان را حس نخواهد کرد. سپس با توجه به طرح درمان انتخابی و ضمانت استخوان، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و برای اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت 12 تا 24 هفته زمان لازم دارد.

منبع: https://chalava.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1402
بازدید : 88
نویسنده : mozhgan

امروزه بحث زیبایی دهان و دندان از مهم‌ترین مباحثی است که مردم به آن‌ها توجه می کنند ارتودنسی زیبایی از مهمترین خدمات زیبایی فک و دندان است که با هدف رفع ناهنجاری های فک و دندانی اقدام به اصلاح طرح لبخند بیمار می کند. هدف ارتودنسی زیبایی مرتب کردن دندان ها و از بین بردن فاصله میان آنها است ارتودنسی زیبایی می تواند باعث قرارگیری صحیح دندان های فک بالا و پایین بر روی هم شود و امر جویدن بیمار را نیز بهبود می بخشد.

انواع ارتودنسی زیبایی عبارت اند از:

ارتودنسی ثابت

این نوع ارتودنسی به صورت ثابت بر روی دندان ها قرار می گیرد و بیمار توانایی خارج کردن آن ها را از دهان خود ندارد اما برای تنظیم مجدد براکت و سیم های ارتودنسی باید به ارتودنتیست خود مراجعه کند انواع ارتودنسی ثابت شامل ارتودنسی فلزی، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی لینگوال است که به معرفی ویژگی های آنها می پردازیم:

ارتودنسی فلزی

در ارتودنسی فلزی براکت ها از جنس فلز یا فولاد ضد زنگ می باشند که با چسب مخصوصی بر روی دندان ها چسبانده می شوند و سیم های فلزی با کمک کش های ارتودنسی به براکت ها متصل می شود این براکت ها می توانند 1 الی 4 سال مورد استفاده قرار بگیرند که براکت ها با اعمال فشار بر روی دندان ها به آرامی موقعیت دندان ها را به محل جدید انتقال می دهند.

بیشتربخوانید... شروع درمان ارتودنسی

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون مشابه ارتودنسی فلزی است اما در این سیستم به جای اینکه سیم های فلزی با کش به براکت ها نصب شوند، از یک مکانیزم کشویی استفاده می شود که می تواند باعث تراز شدن دندان ها شود این روش می تواند میزان اصطحکاک کمتری بر روی دندان ها اعمال کند و همچنین باعث کاهش میزان ملاقات بیمار با ارتودنتیست شده است. ارتودنسی سرامیکی

براکت و سیم های به کار رفته در این سیستم ارتودنسی همرنگ دندان ها هستند و به راحتی قابل تشخیص نیستند این امر باعث شده در دسته بندی «ارتودنسی نامرئی» نیز قرار بگیرد. ارتودنسی سرامیکی برای درمان مشکلات شدید دندانی نمی تواند مناسب باشد و میزان شکنندگی و ترک خوردن این نوع ارتودنسی نسبت به ارتودنسی فلزی بیشتر است.

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال بر پشت دندان ها و به طرف زبان چسبانده می شود پس برای افرادی که تمایلی به دیده شدن براکت ها ندارند می تواند گزینه مناسبی باشد نصب این نوع ارتودنسی به مهارت ارتودنتیست بستگی دارد عیوبی که این نوع ارتودنسی دارد این است که هزینه بالایی دارد و بیمار برای نظافت دندان هایش نسبت به بریس های فلزی و سرامیکی باید وقت بیشتری را صرف کند.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک این قابلیت را دارد که افراد در هنگام غذاخوردن یا مسواک زدن آن را از دهان خود خارج کنند به خاطر همین این ارتودنسی به همکاری بیمار با ارتودنتیست متکی است ارتودنسی اینویزیلاین در این دسته قرار می گیرد:

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک بهتر است یا ثابت

مراقبت های لازم در حین ارتودنسی زیبایی

 استفاده منظم از مسواک و نخ دندان بسیار مهم است زیرا اگر غذاهای باقی مانده بین براکت ها زدوده نشوند امکان پوسیدگی دندان و التهاب لثه را به وجود می آورند پس دندانپزشک مجبور می شود براکت ها را بر دارد و به درمان پوسیدگی بپردازد که این امر منجر به طولانی شدن روند درمانی خواهد شد. ازمصرف خوراکی های سفت و جویدن آدامس برای جلوگیری از آسیب به براکت و سیم های ارتودنسی خودداری کنید. اگر از ارتودنسی متحرک برای درمان استفاده می کنید هنگام خارج کردن آن را در یک جعبه مخصوص بگذارید. به صورت منظم ویزیت های تعیین شده توسط ارتودنتیست خود را بروید. در روزهای اول از مصرف خوراکی های رنگی اجتناب کنید. پس از نصب براکت ها تا چند روز غذاهای نرم بخورید.

منبع: https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1402
بازدید : 84
نویسنده : mozhgan

معروف‌ترین برند خودروساز کره‌ای که هر شخصی دوست دارد یکی از خودروهای این برند را داشته باشد. سوناتا، سانتافه، جنسیس، آزرا و توسان از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای این برند کره‌ای هستند که در ایران از استقبال بی‌نظیری برخوردار شده‌اند.

خودروهای Hyundai به استهلاک کم و دوام فنی بالایشان شناخته می‌شوند. ممکن است شما صاحب یکی از خودروهای این برند باشید و یا قصد خرید آن را داشته باشید و ندانید قطعات یدکی آن را از کجا و چگونه تهیه کنید. ما تلاش کرده‌ایم شما را راهنمایی کنیم تا قطعات هیوندای ژاپنی را با بهترین قیمت در برندهای متنوع به راحتی بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی خریداری کنید.

انواع لوازم یدکی های هیوندای

لوازم یدکی هیوندای موتورز مانند دیگر لوازم یدکی به چند دسته اصلی تقسیم می‌شود:

قطعات بدنه و تزئینات هیوندای: رینگ چرخ، رام، درب، آینه بغل، گلگیر، شلگیر، سپر، دیاق و ...

سیستم روشنایی هیوندای: مه شکن، پروژکتور، هدلایت، چراغ خطر، شبرنگ، چراغ جلو، راهنما آینه، چراغ دنده عقب و ...

سیستم جلوبندی و تعلیق هیوندای: فنر لول، سگدست، سیبک، کمک فنر، قرقری، دسته موتور، پمپ هیدرولیک، پمپ کلاچ، اکسل، سر پلوس و ...

قطعات موتوری هیوندای: یاتاقان ثابت و متحرک، واشر سر سیلندر، زنجیر تایم، سرسیلندر، میل سوپاپ دود و هوا، واشر کامل و ...

قطعات سیستم ترمز هیوندای: پمپ ترمز، سیم ای بی اس چرخ، استپ ترمز، میل ژامبون، پمپ ترمز، کاسه چرخ و ...

سیستم رادیاتور هیوندای: کمپرسور کولر، رادیاتور کولر، سینی رادیاتور، کندانسور کولر، مجموعه فن آب، منبع آب، درب رادیاتور، رادیاتور بخاری و ...

قطعات برقی هیوندای: کمپرسور کولر، کروز کنترل، سنسورها، کویل، فشنگی دمای آب، ترموستات، مقاومت فن موتور

قطعات مصرفی هیوندای: شمع، لنت ترمز، دیسک ترمز، صافی بنزین، فیلتر روغن، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، فیلتر کابین

برند لوازم یدکی خودروهای هیوندا

برند اصلی لوازم هیوندا جنیون پارت و موبیس می‌باشد. البتّه توجّه داشته باشید که موبیس زیر مجموعه‌ی هیوندای پارت می‌باشد و قطعات موبیس به عنوان درجه 2 و قطعات جنیون به عنوان درجه 1 شناخته می‌شوند. به خاطر داشته باشید هر دو برند کره ای؛ اصلی و اورجینال هستند.

خرید اینترنتی قطعات کیا و هیوندای

این روزها که در بازار فروش لوازم یدکی قطعات غیر اصلی و تقلبی با نام قطعه اصلی و اورجینال با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌روند، انتخاب یک فروشگاه معتبر و خرید یک قطعه با کیفیت و قیمت مناسب، امری دشوار و طاقت فرسا برای افراد به خصوص برای افرادی که زمانی برای صرف کردن در بازار سطح شهر را ندارند می‌باشد. لذا خرید آنلاین و اینترنتی با انتخاب یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی هیوندای ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌تواند بهترین انتخاب برای خریدی راحت و سریع باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

سلامت جسمانی تنها بخشی از زندگی سالم است. سلامت روانی به همان میزان سلامت جسمی اهمیت داشته و به دست آوردن آن هدف بسیاری از بیماران محسوب می شود.  

برخی بیماران قبل از جراحی لاغری تجربه بیماری های روحی و روانی را داشته اند. طبق مطالعه اخیر، ۲۳ درصد از کاندیدهای جراحی لاغری قبلا از بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی رنج می بردند.  

بیشتربخوانید... اسلیو چیست؟

با وجودی که جراحی لاغری موجب کاهش علائم افسردگی در بیشتر بیماران می شود، ولی می تواند این احساسات را در برخی دیگر برانگیزد.  

در واقع، جراحی لاغری تحت نظر یک متخصص جراحی لاغری خوب می تواند موجب تحریک بسیاری از احساسات افراد شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:  

پس از سال ها اضافه وزن و چاقی مفرط، بدن شما ناگهان تغییر کرده است. حتی اگر این تغییر مثبت باشد اما از دست دادن ظاهر قدیمی می تواند عجیب باشد. تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری (مانند کوچک کردن وعده های غذایی و پرهیز از برخی غذاها) می تواند برای برخی دشوار باشد و در روحیه آنها تاثیر گذارد. اگر در گذشته از پرخوری برای آرام کردن خود استفاده می کردید، بهتر است پس از جراحی لاغری به دنبال راه دیگری برای کنترل استرس خود باشید. اگر با گذشت زمان، با سرعت قبل وزن کم نکنید؛ ممکن است ناامید یا افسرده شوید. ممکن است پس از جراحی لاغری در مرکز توجه قرار بگیرید به طوری که در اکثر مواقع نگاه ها را روی خود حس کنید. این وضعیت برای بسیاری ناخوشایند و آزاردهنده است.   پس از جراحی لاغری، ممکن است بدن واکنش متفاوتی به خوردن الکل نشان دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1402
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

بیشتربخوانید... مراحل اسلیو معده چیست

آیا پس از تمام جراحی های لاغری بیمار دچار افتادگی پوست می شود؟

حال باید از یک متخصص جراحی لاغری پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد. نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده و عمل بای پس روده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود. از آنجایی که بیشتر مردم مقداری افتادگی پوست را پس از کاهش وزن تجربه می کنند، پس طبیعی است که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند. اما اصلا جای نگرانی نیست چون همیشه راه های پیشگیری و گزینه های اصلاحی برای اینگونه مشکلات وجود دارد

افتادگی پوست در چه قسمت هایی از بدن بیشتر اتفاق می افتد؟

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد. برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

چگونه می توان از افتادن پوست پس از جراحی های لاغری جلوگیری کرد؟

  • ورزش
  • کاهش تدریجی وزن
  • مراقبت از پوست

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com