عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

روش‌های درمانی ارتودنسی می‌توانند به مرتب کردن دندان‌های افراد کمک کرده و باعث شوند تا دندان‌ها در محل درست خود قرار گیرند. این کار معمولاً با استفاده از بریس‌های قابل تنظیم انجام می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد یک لبخند جذاب می‌شود.

در خلال انجام ارتودنسی شما هیچ دردی احساس نمی‌کنید اما دندان‌ها و لثه شما درد کمی خواهد داشت. این درد ممکن است تا یک هفته ادامه یابد اما به ندرت انقدر شدید می‌شود که نتوان آن را تحمل کرد. بسیاری از بیماران می‌گویند این روش بیشتر از آن که دردناک باشد آزاردهنده است.

سایر مقالات : درمان ارتودنسی دندان های حساس

پس از آن که متخصص ارتودنسی، بریس‌ها را در دهان شما قرار داد، شما باید دستورالعمل‌هایی که برای مراقبت از سلامت دندان‌ها و لثه به شما داده می‌شود را رعایت کنید در غیر این صورت عوارض جانبی آن بر شما تأثیر خواهد گذاشت. در صورتی که برخی از عوارض و مشکلات جانبی ارتودنسی دندانها و حین استفاده از بریس‌های ارتودنسی باعث آزار شما شد می‌توانید برای غلبه بر آنها از روش‌های که در زیر بیان می‌شود استفاده کنید.

مشکلات و عوارض جانبی ارتودنسی چیست؟

اگر فردی که دندان‌های خود را ارتودنسی کرده است به توصیه‌های دندانپزشک عمل نکند، در حین درمان مشکلاتی برای وی به وجود خواهد آمد. برخی از این مشکلات و عوارض جانبی عبارتند از:

سیاری از مردم به غلط تصور می‌کنند که استفاده از بریس ها باعث ورم لثه شده، لکه‌هایی روی دندان‌ها ایجاد کرده یا به مینای دندان آسیب می‌رساند که تصور درستی نیست.

سابر مقالات : ارتودنسی دندان های نیش

به هر حال عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به دلیل مسواک زدن عجولانه و ناکافی می‌تواند باعث ایجاد این مشکلات شود. رژیم غذایی نامناسب، مصرف غذاهای شیرین و نوشیدنی‌های اسیدی می‌تواند به دندان‌ها آسیب وارد کند. عدم رعایت کامل بهداشت دهان و دندان یا نداشتن یک رژیم غذایی سالم به خصوص در هنگام استفاده از بریس‌های ثابت باعث ابتلا به بیماری‌های لثه و خونریزی لثه، پوسیدگی دندان و لکه‌دار شدن دندان‌ها در اطراف بریس ها می‌شود.

ناراحتی

استفاده از بریس یا تنظیم آنها باعث آزار نمی‌شود. برای این کار از سوزن یا شی‌ء تیزی استفاده نمی‌شود و شما نباید در هنگام تنظیم آنها بخوابید! بریس‌های متحرک به راحتی روی دندان نصب می‌شوند و بریس‌های ثابت با چسب به دندان چسبانده می‌شوند. پس از نصب بریس ها تا چند روز ممکن است احساس ناراحتی کنید.

میزان این احساس ناراحتی در هر فرد متفاوت است. معمولاً دندان‌ها کمی درد گرفته، لق شده و به فشار گاز گرفتن حساس می‌شوند. داروهای مسکن معمولی مانند آنهایی که برای سر درد مصرف می‌شوند می‌توانند به کاهش درد و ناراحتی در چند روز اول نصب بریس ها کمک کنند.

سایر مقالات : ارتودنسی دندان های روکش دار


تاریخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1403
بازدید : 0
نویسنده : mozhgan

راهنمای سفر به استانبول در بین ایرانیانی که قصد سفر به خارج را دارند یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود و به همین دلیل دانستن اطلاعات مهم قبل از سفر درباره استانبول می‌تواند برای شما مفید باشد.

استانبول شهر باستانی و مدرن ترکیه، میزبان بیشترین میزان گردشگر در ترکیه و یکی از مقاصد اصلی سفر ایرانیان است. این شهر زیبا که ما بین اروپا و آسیا قرار دارد از جمله زیباترین شهرهای جهان و سومین شهر توریستی جهان است و به عنوان شهری چند فرهنگی با تاریخی غنی شناخته می‌شود.

استانبول کجاست؟

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه و دومین شهر مهم این کشور بعد از آنکارا است و یکی از شهرهای شلوغ و پرهیاهو ترکیه که به داشتن شب‌های هیجان‌انگیز و پر جنب‌وجوش معروف است. استانبول گردشگرپذیرترین شهر ترکیه و میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است که سالانه به این شهر سفر می‌کنند. شهر استانبول ما بین دو قاره اروپا و آسیا واقع شده و به وسیله پل معروف بسفر دو قاره را به هم وصل می‌کند. این شهر از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده که بخش اروپایی مدرن و بخش آسیایی قدیمی و دارای محله‌ها و اماکن تاریخی و باستانی بسیاری است.

همچنین استانبول دارای مراکز خرید مدرن و متنوع، بازارهای قدیمی، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار، طبیعت زیبا و تنوع غذایی بالا است و بدون شک با وجود گرانی بلیط هواپیما و ارز ارزش یکبار سفر کردن را دارد.

سایر مقالات : خوبترین هتل های استانبول

موقعیت جغرافیایی استانبول

شهر استانبول در شمال غربی منطقه مرمر ترکیه قرار گرفته است. مساحت استانبول ۱.۸۳۱ کیلومتر مربع است. بخش قدیمی استانبول روی هفت تپه ساخته شده که همگی در میان دیوار دفاعی شهر قرار‌ داشته‌اند. بلندترین نقطه استانبول تپه کاملیکا (Camlica Hill) یا به ترکی چاملیچا تِپِسی(Çamlıça Tepesi) است که حدود ۲۶۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری که در  سال ۲۰۱۶ انجام شده، ۱۴۸۰۴۱۱۶ نفر بوده است.

مختصری از تاریخ و فرهنگ استانبول

شهر استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگرپذیر خاورمیانه است که قدمت آن به سال‌ها قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و به چهار دوره باستان، بیزانس، امپراتوری روم شرقی و عثمانی تقسیم‌بندی شده است و تا سال ۱۹۲۳ این شهر به عنوان پایتخت ترکیه شناخته می‌شد. با اینکه از سال ۱۹۲۳ به دستور حاکمیت آن زمان، شهر آنکارا به جای استانبول پایتخت ترکیه اعلام شد، با این حال همچنان استانبول بزرگترین شهر و قطب تجاری ترکیه محسوب می‌شود.

سایر مقالات : قیمت سفر به ترکیه

در استانبول تنوع فرهنگی و مذهبی بسیاری وجود دارد، اما اکثریت مردم این شهر را مسلمان تشکیل می‌دهند. مردم استانبول مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند و به همین دلیل در فرهنگ آن‌ها مهمانی رفتن و مهمانی دادن اهمیت بالایی دارد و مردم در هر فرصتی که پیدا کنند به‌ویژه در اعیاد به دید و بازدید می‌روند.


تاریخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1403
بازدید : 1
نویسنده : mozhgan

در ابتدا باید برای شما این موضوع را روشن کنیم که اورولوژی چیست و اورولوژیست به چه کسی گفته می شود؟ پزشکانی که فوق تخصص اورولوژی دارند قادر هستند بیماری های مربوط به ناحیه تناسلی و دستگاه ادراری افراد را شناسایی کنند و به منظور درمان آن اقدامی انجام دهند. درواقع باید بگوییم که اورولوژی تنها مختص به یک بخش از بدن نمی باشد. از آن جایی که دستگاه تناسلی چه در مردان و چه در زنان از سیستم های پیچیده ای تشکیل شده اند بنابراین پزشکان متخصص اورولوژی باید متخصص کلیه و مجاری ادراری نیز باشند و سیستم این دستگاه ها را به خوبی بشناسند. اگر فردی در رابطه با عفونت های مجاری ادراری، مشکلات مربوط به مثانه، درد در ناحیه کلیه و سنگ کلیه و حتی بیماری هایی نظیر ناتوانی جنسی و… مشکلی داشته باشد، می تواند نزد بهترین دکتر متخصص کلیه و مجاری ادراری برود.

معرفی بهترین متخصص ارولوژی تهران

درواقع متخصصین اورولوژی شاخه ای از زیر شاخه های رشته پزشکی را خوانده اند. همان طوری که می دانید متخصصی باید حدود هفت سال در رشته پزشکی درس بخوانند و مدرک عمومی خود را دریافت کنند. پس از آن می توانند به سراغ تخصص مورد علاقه خود بروند. متخصصین اورولوژی نیز از جمله افرادی هستند که تخصص خود را در زمینه دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی افشا کرده اند. اکثر بیماران و مراجعه کنندگان به متخصصین اورولوژی، آقایان هستند؛ بنابراین لازم است به دنبال شناسایی دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران بروید. اورولوژیست سعی می کند اختلالات مربوط به مثانه، مجاری ادراری، کلیه ها، مشکلات پروستات و… را به خوبی درمان کند. در بسیاری از موارد متخصص اورولوژی را با نام جراح کلیه و مجاری ادراری نیز می شناسند.

خدمات متخصص کلیه و مجاری ادراری

در متون فوق اشاره کوتاهی به خدمات بهترین پزشک متخصص جراحی و مجاری ادراری یا همان اورولوژیست انجام شد. در این قسمت قصد داریم طریقه درمان و خدمات فوق تخصص اورولوژی را به طور دقیق برایتان بازگو کنیم. حل مشکلاتی اعم از درد در ناحیه تناسلی و مثانه و مشکلات ادراری جز کوچک ترین خدمات این رشته می باشد. رفع مشکلات کلیوی، رفع انسداد مجاری ادراری و کلیوی، رفع اختلالات مربوط به نعوظ و برقراری رابطه جنسی، درمان و بهبود انواع سرطان های مثانه و پروستات، جراحی واریکوسل و عمل پیوند کلیه و… به دست متخصصین اورولوژی انجام می گیرد. علاوه بر این در صورتی که کودک شما از شب ادراری یا تخلیه ادرار و مشکلاتی از این قبیل رنج می برد بهتر است نزد اورولوژیست متبحری مراجعه کنید و مشکل فرزندتان را با وی در میان بگذارید.


تاریخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1403
بازدید : 0
نویسنده : mozhgan

ورزش پایین تنه یکی از مهمترین ورزش‌های موثر برای کاهش چربی‌های اطراف باسن و پاها است. همان‌طور که می‌دانید، پزشکان همواره توصیه می‌کنند که یک روز را هم برای ورزش کردن از دست ندهیم و تا جایی که می‌توانیم تحرک کافی داشته باشیم.

داشتن پایین تنه خوش فرم، توپر و در عین حال بدون افتادگی و به طور کلی لاغری در پایین تنه، یکی از موضوعات پرچالش در رسیدن به تناسب اندام است. پایین تنه عضلانی و خوش فرم جذابیت همه افراد به ویژه خانم‌ها را چندین برابر می‌کند.

بنابراین، برای رسیدن به این هدف، هیچ دارو، قرص و دمنوشی به تنهایی عضله‌سازی یا چربی‌سوزی نمی‌کند و تنها راه رسیدن به تناسب اندام، داشتن ورزش، خواب کافی و رژیم غذایی اصولی و مناسب می‌باشد. در این مقاله به معرفی انواع ورزش پایین تنه در خانه می‌پردازیم.

سایر مقالات : کاهش وزن تدریجی

ورزش پایین تنه چه فوایدی دارد؟

داشتن اندام تحتانی قوی و توانا به بهبود وضعیت بدن شما و جلوگیری از آسیب کمک زیادی می‌کند. به علاوه، باعث می‌شود که شما کارهای روزانه خود از قبیل راه رفتن، از پله‌ها بالا رفتن، نفس کشیدن، دویدن و پریدن را آسان‌تر انجام دهید.

جالب است بدانید که پایین تنه مناسب، متابولیسم بدن شما را حتی در حالت استراحت افزایش می‌دهد و بدن شما در این حالت، در مقایسه با سایر افراد کالری بیشتری می‌سوزاند. اگر فردی هستید که به دنبال کاهش وزن است این نکته را در نظر داشته باشید که ساختن ماهیچه‌های قوی به کاهش چربی در بدن شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که بدنی لاغرتر در ساق پا، ران، همسترینگ و باسن خود داشته باشید.

ورزش پایین تنه به تقویت عضلات، حفظ تعادل بدن و کاهش کمردرد کمک می‌کند.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم ورزش‌های پایین تنه دارای فواید دیگری هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نماییم:

تحریک هورمون‌های حیاتی بدن

انجام تمرینات مربوط به پایین تنه به تولید هورمون‌های کورتیزول، تستوسترون و هورمون رشد انسانی(HGH) کمک زیادی می‌کند.

سایر مقالات : لاغری پشت

کورتیزول در متابولیسم نقش مهمی دارد و با افزایش تولید قند خون باعث می‌شود تا چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها به انرژی قابل استفاده تبدیل شوند. همچنین، یک هورمون استروئیدی است که از غدد فوق کلیوی ترشح می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا به موقعیت‎‌های استرس‌زا واکنش نشان دهد.

هورمون تستوسترون یک هورمون مردانه است و به بدن کمک می‌کند تا پروتئین‌های عضلانی آسیب‌دیده را ترمیم کرده و ماهیچه‌های اسکلتی قوی بسازد.

هورمون رشد انسانی نیز، باعث رشد عضلات، تقویم سیستم ایمنی و افزایش متابولیسم سلول‌های چربی در بدن می شود.

حفظ تعادل و هماهنگی

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، ورزش‌های پایین تنه در تعادل بدنی نقش مهمی را ایفا می‌کند. ورزش کردن و انجام تمرینات با هر پا به صورت جداگانه به مرور زمان، عدم تعادل عضلانی در هر فرد را اصلاح می‌کند؛ چرا که شما یاد می‌گیرید از هر دو طرف بدن خود به یک میزان استفاده کنید.

تقویت استخوان‌ها و عضله سازی

انجام تمرینات قدرتی در ناحیه تحتانی بدن به حفظ و تقویت استخوان‌های محکم و پیشگیری از بیماری‌هایی همچون آرتروز، پوکی استخوان و ساییدگی مفاصل کمک زیادی می‌کند.

کاهش دادن دردهای کمری

جالب است بدانید که یکی از علت‌های کمردرد در افراد ضعف عضلانی پایین تنه می‌باشد. برای تقویت و بهبودی کمردردهای مزمن، پزشکان در اکثر موارد انجام ورزش‌هایی را توصیه می‌کنند که به عضلات باسن، لگن، چهارسر ران و به طور کلی پایین تنه مرتبط هستند.

سایر مقالات : لاغری شکم


تاریخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1403
بازدید : 12
نویسنده : mozhgan

تناسب اندام چیست، یکی از سوالاتی است که ذهن بسیاری از ما را به خود درگیر کرده است. در دورانی که مصرف غذاهای مضر افزایش، و تحرک ما انسان ها کاهش پیدا کرده است، داشتن تناسب اندام یکی از کارهایی است که دست یافتن به آن، سخت و دست نیافتنی به نظر می رسد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد تناسب اندام، ویژگی های آن، تناسب اندام در خانم ها و غیره صحبت کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا از جوانب مختلف، این مساله را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

سایر مقالات : ورزش برای لاغری ران

تناسب اندام چیست؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در بحث تناسب اندام، مطرح می شود، مناسب بودن توانایی فرد برای انجام فعالیت های روزانه است. فردی که تناسب اندام دارد، استقامت و قدرت کافی برای انجام کارهای روزانه داشته و می تواند بدون استرس، خستگی و یا بیماری به کارهای خود رسیدگی کند.

اگر بخواهیم به شکل دیگری به سوال تناسب اندام پاسخ دهیم، باید بگوییم تناسب اندام، مجموعه ای از ویژگی ها و خصوصیات جسمانی است که به فرد کمک می کند با راندمان و بازده بالاتری کار کند. برای تناسب اندام ویژگی های متفاوتی تعریف کرده اند که در ادامه در خصوص آنها صحبت خواهیم کرد.

سایر مقالات : برنامه دویدن برای لاغری

ویژگی های تناسب اندام چیست؟

ویژگی های تناسب اندام چیست، موضوع دیگری است که باید به آن اشاراتی داشته باشیم؛ این ویژگی ها را می توانیم در عناوین زیر خلاصه کنیم:

افزایش پیدا کردن میزان انعطاف پذیری بدن، یکی از ویژگی های تناسب اندام است.

بالا رفتن قدرت عضلانی فرد نیز از دیگر ویژگی های یک برنامه تناسب اندام اصولی می باشد.

افزایش استقامت نیز در پی تناسب اندام به دست می آید.

استقامت قلبی – تنفسی نیز از دیگر خصوصیات بارز تناسب اندام می باشد.

تناسب اندام بانوان چیست؟

در ادامه پاسخ به سوال تناسب اندام چیست، لازم می دانیم در خصوص تناسب اندام در بانوان نیز نکاتی را ارائه دهیم. خانم هایی که دوست دارند به تناسب اندام دست پیدا کرده و قدرت کافی برای سر و سامان دادن به کارهای روزانه خود را داشته باشند، خوب است به نکات زیر توجه کنند:

یکی از رازهای تناسب اندام در خانم ها، داشتن یک برنامه مدون و مرتب برای ورزش است. اغلب متخصصان، توصیه می کنند خانم ها یک برنامه منظم برای ورزش کردن داشته باشند و خود را نسبت به انجام آن پایبند بدانند.

بهترین ورزش برای تناسب اندام ، کار کردن با وزنه است. تمرین با وزنه، میزان عضله سازی در بدن را افزایش می دهد و باعث سوزاندن چربی و کالری می گردد؛ این برای کاهش وزن بسیار مفید و راهگشاست.

انجام درست حرکات از دیگر اصول دست پیدا کردن به تناسب اندام در خانم ها به شمار می رود. اگر به باشگاه می روید و یا اگر در خانه تمرین می کنید، تمام تلاش خود را به کار ببرید تا حرکات ورزشی را به درستی انجام دهید. انجام نادرست حرکات، نه تنها شما را به نتیجه دلخواه نمی رساند، بلکه باعث ایجاد آسیب های جسمانی نیز می گردد.

سایر مقالات : بهترین دکتر اسلیو معده در تهران


تاریخ : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403
بازدید : 13
نویسنده : mozhgan

راهنمای سفر به دبی، سرنخ‌های تجربه یک سفر رضایت‌بخش را به شما می‌دهد که بتوانید با توجه به آن، اطلاعاتتان را کامل کنید. همه می‌دانیم که گنجاندن صفر تا صد سفر به دبی در یک متن، تقریباً غیرممکن است؛ یک راهنمای کامل سفر به دبی را برای شما آماده کرده‌ایم تا سفر اولی‌ها یا کسانی که خیلی وقت است به دبی نرفته‌اند، با صرف چند دقیقه زمان و چند کلیک، از جزئیات سفر به این شهر مدرن آسیایی آگاه شوند.

دبی کجاست؟

برای شناخت بهتر دبی، ابتدا به موقعیت جغرافیایی آن اشاره می‌کنیم. این شهر که در سواحل جنوب‌شرقی خلیج فارس قرار دارد، معروف‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی است. دبی از سمت جنوب با شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، از سمت شمال‌شرقی با شهر شارجه و از سمت جنوب‌شرقی با کشور عمان همسایه است. دبی شهری است پر از آسمان‌خراش‌ها، سواحل و بندرهای گوناگون که به‌تنهایی پرچم‌دار رونق تجاری و گردشگری منطقه شده و هرساله میزبان گردشگران فراوانی از جای‌جای دنیاست. مسافت کم ایران تا این شهر، یکی از دلایل مهم انتخاب این مقصد توسط ایرانی‌هاست. در آن روی سکه، نیاز به درخواست ویزا برای ایرانیان و آب‌وهوای گرم دبی، مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند تردیدهایی در انتخاب این مقصد برای ایرانیان ایجاد کنند.

سایر مقالات : بهترین هتل دبی

تاریخ دبی؛ از دیروز تا امروز

حالا که قصد سفر به دبی را دارید، خوب است کمی هم راجع‌به تاریخش بدانید. امروزه، دبی به‌عنوان پایتخت گردشگری در خاورمیانه و شهری بسیار مدرن شناخته می‌شود؛ اما در گذشته نه‌چندان دور، وضعیت دبی به‌کلی متفاوت بوده است. این شهر، نخستین‌ بار در قرن 18 میلادی به‌عنوان یک روستای ماهیگیری تأسیس شد و تا سال 1822 میزبان 700 تا 800 نفر از اهالی قبیله بنی یاس بود تا اینکه در 9 ژوئن 1833 به حکمرانی شیخ مکتوم بن بطی، به‌طور رسمی به یک شهر تبدیل شد.

شاید اصلی‌ترین پرسش شما درباره تاریخ دبی، این باشد که چه زمانی و چگونه دبی تبدیل به یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان شد. جواب کوتاه این است که حدود 50 سال پیش و در نیمه دوم قرن بیستم، نفت در دبی کشف شد و این سرآغازی بر توسعه بی‌سابقه دبی بود. در دهه 1990، دولت این شهر به ساخت آسمان‌خراش‌ها، ساختمان‌های لوکس و ایجاد اماکن گردشگری بی‌مانندی روی آورد و در واقع تغییرات دبی، این شهر را از بیابان، به مدرن‌ترین شهر خاورمیانه تبدیل کرد.

به‌طور کلی به‌دلیل قدمت کمی که دبی نسبت به سایر شهرهای مهم توریستی جهان دارد، آثار باستانی و تاریخ زیادی هم در آن وجود ندارد. بااین‌حال، اگر به گردشگری فرهنگی علاقه‌مند باشید، موزه های دبی شما را سرگرم خواهند کرد؛ برای مثال در موزه الفهیدی، سبک زندگی مردم قدیم دبی با مجسمه‌های مختلف به تصویر کشیده شده‌ یا در موزه اتحاد، اسناد اقتصادی و سیاسی مهمی از دبی به شما نمایش داده می‌شود.

سایر مقالات : سفر سه روزه به استانبول

چرا به دبی سفر کنیم؟

هرکس بنا به سلایقی که دارد، یک مقصد سفر و روش رسیدن به آن را انتخاب می‌کند. بدیهی است که هر مقصدی، ویژگی‌های خودش را دارد؛ بنابراین ابتدا کمی از ویژگی‌های دبی می‌گوییم تا با جزئیاتش بیشتر آشنا شوید و با انتظاراتی که از یک مقصد گردشگری ایدئال دارید، درباره سفر به این شهر تصمیم بگیرید. ضمن اینکه با مطالعه این قسمت، ممکن است تصورات شما درباره دبی تغییر کند و تصمیم بگیرید برنامه دیگری برای سفرتان تدارک ببینید؛ مثلاً تعداد روزهای اقامت بیشتری را انتخاب کنید تا تجربه‌های جذاب‌تری به دست آورید.

سایر مقالات : قیمت سفر به دبی


تاریخ : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

اورولوژی یکی از تخصص‌های پرکاربرد پزشکی است که با نام جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی شناخته می‌شود. کلمه‌ی اورولوژی از دو بخش اورو + لوژی تشکیل شده است. ریشه واژه‌ی اورو کلمه‌ی لاتین urine به معنای ادرار و لوژی logy به معنای شناخت است.

سایر مقالات : جراحی سنگ کلیه

علائم و انواع بیماری های اورولوژی

بیماری‌های اورولوژی بسیار زیادی وجود دارد و معمولاً هر کدام از این بیماری‌ها، یکی از بخش‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین بیماری‌های اورولوژی مربوط به سنین خاصی نمی‌شود و می‌تواند کودکان، زنان و مردان را در هر سنی درگیر کند.

بد نیست بدانید در صورتی که به موقع برای درمان به متخصص اورولوژی مراجعه نشود، ممکن است سیستم باروری و ادراری مردان و سیستم ادراری زنان تحت آسیب‌های بیشتری قرار بگیرید.

و اما بیماری‌های اورولوژی عبارت‌اند از:

هماچوی (خون در ادرار): نشان دهنده‌ی آسیب در سیستم ادراری فوقانی (حالب و کلیه‌ها)

درد: احساس درد شدید یا خفیف در ناحیه تناسلی که معمولاً نشان از عفونت و التهاب سیستم تناسلی دارد.

تکرر ادرار: افزایش دفع ادرار، انسداد مجاری خروجی مثانه و کاهش ظرفیت مثانه موجب تکرر ادرار می‌شود.

ناکچوری (ادرار شبانه): اختلال در خواب، مصرف مواد ادرار آور و محرک همچون کافئین و الکل، اختلال در مجاری ادراری و کاهش ظرفیت مثانه می‌تواند منجر به ادرارهای شبانه شود.

سوزش ادرار ( دیزوری): احساس درد و ناراحتی در هنگام خروج ادرار از مهم‌ترین علائم سوزش ادراری در افراد است.

بیماری های پروستات

به غددی در بدن مردان که حاوی اسپرم است و به تولید مایع منی کمک می‌کند، پروستات گفته می‌شود. معمولاً با بالا رفتن سن، برخی از مردان به بیماری‌های پروستات دچار می‌شوند. دقت کنید که در صورت داشتن هر گونه علائمی، سریعاً به متخصص اورولوژی مراجعه کنید و درمان خود را آغاز نمایید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات بیش‌تری رو به رو شوید و پروسه درمانی طولانی‌تری را در پیش داشته باشید.

سایر مقالات :  جراحی پروستات

بیماریهای پروستات

بیماری‌های پروستات عبارت است از:

بزرگ تر شدن پروستات بیش‌تر از حد طبیعی: معمولاً با بالا رفتن سن این اتفاق رخ می‌دهد و باید بدانید که بزرگ بودن پروستات، منجر به سرطان نخواهد شد و بیش‌ترین آمار ابتلا در میان سالمندان بالای 80 سال است.

سایر مقالات : واریکوسل

سرطان پروستات: سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان مردان است و معمولاً این بیماری با سرعت بسیار کمی پیشرفت می‌کند و باید بدانید که به گفته متخصص های اورولوژی آمار مرگ و میر افراد در این بیماری، بالا نیست.

پروستات: این بیماری در اثر عفونت یا التهاب پروستات به وجود می‌آید و معمولاً مردان جوان و افراد میانسال بیش‌تر به این بیماری مبتلا می‌شوند. احساس ناتوانی در دفع ادرار، تکرر ادرار مخصوصاً در شب از مهم‌ترین علائم ابتلا به این بیماری است.

سایر مقالات :  سنگ شکن کلیه


تاریخ : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403
بازدید : 4
نویسنده : mozhgan

با توجه به چالش‌های زندگی‌ امروزی، کمبود تحرک و مصرف زیاد غذاهای فست‌فود، بسیاری از ما با مشکلاتی مانند افزایش وزن و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو روبرو هستیم.

چاقی شکم و پهلو، نه تنها بر ظاهر، بلکه بر سلامت کلی بدن هم تاثیر دارد. به همین دلیل، صحبت در مورد «رژیم برای کاهش چربی ‌های شکم و پهلو » یکی از موضوعات داغ و پرطرفدار در میان افرادی است که به دنبال راه‌حلی موثر و سریع برای رسیدن به تناسب اندام هستند.

با توجه به اینکه هر فردی ویژگی‌های بدنی منحصر به فرد خود را دارد، توصیه‌های مطرح‌شده در این مقاله بر اساس اصول علمی و تجربیات موفق، استوار است.

سایر مقالات : انسداد روده بعد از عمل لاغری

رژیم برای لاغری شکم

برای کاهش چربی شکم، انتخاب یک رژیم غذایی مناسب نقش کلیدی دارد. در این پاراگراف، انواع روش لاغری شکم و پهلو را با تمرکز بر انواع غذاها و عادات افراد که می‌توانند به کاهش چربی در این ناحیه حساس کمک کنند،‌ بیان می‌کنیم.

۱. افزایش مصرف فیبر محلول

فیبر محلول با جذب آب، به تشکیل ژلی که در دستگاه گوارش وجود دارد، کمک می‌کند. منابع خوب این فیبر شامل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، جو دوسر و جو هستند.

فیبر محلول باعث کاهش سرعت هضم غذا و افزایش احساس سیری می‌شود، که به نوبه خود می‌تواند به کاهش کلی مصرف کالری کمک کند.

۲. اجتناب از اسیدهای چرب ترانس

چربی‌های ترانس، که اغلب در غذاهای فرآوری شده وجود دارند، با التهاب، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی مرتبط هستند. برای کاهش چربی شکم، مهم است که از مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های ترانس، مانند برخی از غذاهای بسته‌بندی شده و مارگارین‌ها، خودداری کنید.

۴. رژیم غذایی غنی از پروتئین

پروتئین به افزایش احساس سیری کمک کرده و متابولیسم را تقویت می‌کند. همچنین به حفظ توده عضلانی در طول کاهش وزن کمک می‌کند. منابع خوب پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات، و حبوبات هستند.

۵. کاهش استرس

استرس می‌تواند باعث افزایش چربی شکمی شود ؛ زیرا به تولید کورتیزول (هورمون استرس) منجر می‌شود. روش‌های کاهش استرس مانند یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی می‌توانند مفید باشند.

۶. کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید و پاستا می‌توانند به افزایش وزن منجر شوند. جایگزین کردن آن‌ها با غلات کامل می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

7. محدود کردن مصرف آبمیوه

آبمیوه‌ها دقیقا به اندازه نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین، قند دارند. به طور مثال، یک لیوان آب سیب، حاوی قندی معادل دو قاشق غذاخوری شکر است. به همین دلیل مصرف زیاد آبمیوه، باعث افزایش وزن و چاقی شکم می‌شود.

بنابراین یکی از راه‌های کاهش چربی شکم، کاهش مصرف آبمیوه و نوشیدنی‌های قندی است. به جای آن می‌توانید از آب گازدار با یک تکه لیمو استفاده کنید.

چرا کاهش وزن در ناحیه شکم دشوار است؟

کاهش وزن در ناحیه شکم می‌تواند به دلایل مختلفی دشوار باشد. یکی از عوامل اصلی، نوع چربی تجمع یافته در این ناحیه است. دو نوع چربی در بدن وجود دارد: چربی زیر جلدی که زیر پوست قرار دارد و چربی احشایی که دور اندام‌های داخلی جمع می‌شود.

چربی احشایی، که اغلب در ناحیه شکم تجمع دارد، به دلیل تاثیرات هورمونی و متابولیکی‌اش، سخت‌تر از چربی زیر جلدی کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، عوامل ژنتیکی و هورمونی نیز در تجمع چربی شکمی نقش دارند. برخی افراد به طور طبیعی تمایل بیشتری به ذخیره چربی در ناحیه شکم دارند.

با افزایش سن هم، تغییرات هورمونی رخ می‌دهد که می‌تواند به افزایش چربی شکمی منجر شود، به ویژه در زنان پس از یائسگی. بنابراین، برای کاهش وزن در ناحیه شکم، نیاز به یک رویکرد جامع است.

سایر مقالات : لاغری سریع


تاریخ : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403
بازدید : 4
نویسنده : mozhgan

با توجه به چالش‌های زندگی‌ امروزی، کمبود تحرک و مصرف زیاد غذاهای فست‌فود، بسیاری از ما با مشکلاتی مانند افزایش وزن و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو روبرو هستیم.

چاقی شکم و پهلو، نه تنها بر ظاهر، بلکه بر سلامت کلی بدن هم تاثیر دارد. به همین دلیل، صحبت در مورد «رژیم برای کاهش چربی ‌های شکم و پهلو » یکی از موضوعات داغ و پرطرفدار در میان افرادی است که به دنبال راه‌حلی موثر و سریع برای رسیدن به تناسب اندام هستند.

با توجه به اینکه هر فردی ویژگی‌های بدنی منحصر به فرد خود را دارد، توصیه‌های مطرح‌شده در این مقاله بر اساس اصول علمی و تجربیات موفق، استوار است.

سایر مقالات : انسداد روده بعد از عمل لاغری

رژیم برای لاغری شکم

برای کاهش چربی شکم، انتخاب یک رژیم غذایی مناسب نقش کلیدی دارد. در این پاراگراف، انواع روش لاغری شکم و پهلو را با تمرکز بر انواع غذاها و عادات افراد که می‌توانند به کاهش چربی در این ناحیه حساس کمک کنند،‌ بیان می‌کنیم.

۱. افزایش مصرف فیبر محلول

فیبر محلول با جذب آب، به تشکیل ژلی که در دستگاه گوارش وجود دارد، کمک می‌کند. منابع خوب این فیبر شامل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، جو دوسر و جو هستند.

فیبر محلول باعث کاهش سرعت هضم غذا و افزایش احساس سیری می‌شود، که به نوبه خود می‌تواند به کاهش کلی مصرف کالری کمک کند.

۲. اجتناب از اسیدهای چرب ترانس

چربی‌های ترانس، که اغلب در غذاهای فرآوری شده وجود دارند، با التهاب، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی مرتبط هستند. برای کاهش چربی شکم، مهم است که از مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های ترانس، مانند برخی از غذاهای بسته‌بندی شده و مارگارین‌ها، خودداری کنید.

۴. رژیم غذایی غنی از پروتئین

پروتئین به افزایش احساس سیری کمک کرده و متابولیسم را تقویت می‌کند. همچنین به حفظ توده عضلانی در طول کاهش وزن کمک می‌کند. منابع خوب پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات، و حبوبات هستند.

۵. کاهش استرس

استرس می‌تواند باعث افزایش چربی شکمی شود ؛ زیرا به تولید کورتیزول (هورمون استرس) منجر می‌شود. روش‌های کاهش استرس مانند یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی می‌توانند مفید باشند.

۶. کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید و پاستا می‌توانند به افزایش وزن منجر شوند. جایگزین کردن آن‌ها با غلات کامل می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

7. محدود کردن مصرف آبمیوه

آبمیوه‌ها دقیقا به اندازه نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین، قند دارند. به طور مثال، یک لیوان آب سیب، حاوی قندی معادل دو قاشق غذاخوری شکر است. به همین دلیل مصرف زیاد آبمیوه، باعث افزایش وزن و چاقی شکم می‌شود.

بنابراین یکی از راه‌های کاهش چربی شکم، کاهش مصرف آبمیوه و نوشیدنی‌های قندی است. به جای آن می‌توانید از آب گازدار با یک تکه لیمو استفاده کنید.

چرا کاهش وزن در ناحیه شکم دشوار است؟

کاهش وزن در ناحیه شکم می‌تواند به دلایل مختلفی دشوار باشد. یکی از عوامل اصلی، نوع چربی تجمع یافته در این ناحیه است. دو نوع چربی در بدن وجود دارد: چربی زیر جلدی که زیر پوست قرار دارد و چربی احشایی که دور اندام‌های داخلی جمع می‌شود.

چربی احشایی، که اغلب در ناحیه شکم تجمع دارد، به دلیل تاثیرات هورمونی و متابولیکی‌اش، سخت‌تر از چربی زیر جلدی کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، عوامل ژنتیکی و هورمونی نیز در تجمع چربی شکمی نقش دارند. برخی افراد به طور طبیعی تمایل بیشتری به ذخیره چربی در ناحیه شکم دارند.

با افزایش سن هم، تغییرات هورمونی رخ می‌دهد که می‌تواند به افزایش چربی شکمی منجر شود، به ویژه در زنان پس از یائسگی. بنابراین، برای کاهش وزن در ناحیه شکم، نیاز به یک رویکرد جامع است.

سایر مقالات : لاغری سریع


تاریخ : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

از تزریق بوتاکس معده به عنوان روشی نوین برای کاهش وزن یاد می شود.

در این روش سم بوتولینوم به قسمت های خاصی از معده تزریق می گردد. این کار به روش آندوسکوپی انجام شده و نیاز به جراحی باز ندارد.

نتیجه این تزریق، محدود شدن فعالیت ماهیچه های معده خواهد بود.

گفته می شود بوتاکس معده می تواند فعالیت ماهیچه های معده را به تأخیر انداخته و مدت زمان ماندگاری مواد غذایی در آن را افزایش دهد.

در نتیجه بیمار بعد از این تزریق اشتهای خود را از دست داده و تمایلی به مصرف مواد غذایی نخواهد داشت.

بنابراین با کاهش میزان کالری مصرفی در بدن، کاهش وزن رخ خواهد داد.

در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که میزان کاهش وزن چقدر بوده و چه مقدار ماندگار است؟

سایر مقالات : بهترین متخصص بوتاکس معده

افراد کاندید برای تزریق بوتاکس معده:

قبل از بررسی هزینه بوتاکس معده ، بهتر است بدانید که این فرآیند، یک عمل جراحی نیست.

همچنین افرادی که می توانند این تزریق را انجام دهند بسیار محدود هستند.

به طور مثال این روش روی بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از ۳۵ الس ۴۰ باشد، هیچ تأثیری ندارد.

کاهش وزن در این افراد تنها با انجام جراحی های چاقی امکان پذیر خواهد بود.

این تزریق معمولاً در بیمارانی که تنها حدود ۱۰ کیلوگرم اضافه وزن دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

گفته می شود قیمت بوتاکس معده در مقایسه با جراحی های چاقی بسیار بالا است.

همچنین لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس معده تنها برای بیمارانی که دارای اضافه وزن کمی هستند موفقیت آمیز خواهد بود.

اما این موفقیت به شرط رعایت رژیم غذایی استاندارد و انجام ورزش روزانه است.

بنابراین تزریق بوتاکس معده به تنهایی هیچ تأثیری در کاهش وزن نخواهد داشت.

تأثیر و ماندگاری بوتاکس معده:

هزینه بوتاکس معده معمولاً بسیار بالا است.

اما آیا نتیجه این تزریق ماندگار است؟

این تزریق چقدر در کاهش وزن مؤثر است؟

آیا می توان بهترین دکتر برای بوتاکس معده را پیدا کرد؟

در این تزریق بر خلاف جراحی های چاقی، غدد تولید کننده هورمون گرلین و افزایش دهنده اشتها در بدن باقی می ماند.

در نتیجه می توان گفت تأثیر این تزریق با پایان یافتن تأثیر بوتاکس از بین می رود.

کاهش وزن بعد از این تزریق پایدار نبوده و قابل بازگشت است.

فرآیند تزریق بوتاکس معده تنها حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد.

در نهایت لازم است بدانید که میزان ماندگاری این تزریق تنها بین ۴ تا ۶ ماه است.

در نتیجه احتمال بازگشت وزن بعد از آن ۱۰۰ درصد است.

بنابراین می توان گفت تخمین هزینه بوتاکس معده جهت تصمیم گیری برای انجام آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با توجه به اینکه بوتاکس معده یک روش کاهش وزن دایمی نیست به نظر نمی رسد راه حلی مناسب و موثری برای کاهش وزن دایمی باشد.

سایر مقالات : لیست غذاهای چاق کننده


تاریخ : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
بازدید : 19
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت جایگزین مصنوعی دندان است که امروزه به عنوان درمان استاندارد برای پر کردن جای خالی دندانها در نظر گرفته میشود. ایمپلنت دندان یک میله کوچک پیچی شکل است که طی یک عمل جراحی در داخل استخوان فک فرو میرود تا به استخوان اطراف جوش خورده و آماده نگه داشتن تاج مصنوعی دندان شود. در واقع پایه ایمپلنت به عنوان ریشه دندان عمل میکند و روکش دندان به عنوان تاج دندان. بنابراین ایمپلنت نیازی به تکیه بر دندانهای اطراف ندارد و در داخل استخوان فک ثابت می ماند. فرایند جوش خوردن استخوان به ایمپلنت را یکپارچگی استخوان (osseointegration) میگویند.

جنس مواد ایمپلنت

بیشتر ایمپلنتهای دندان از تیتانیوم ساخته میشوند اما ایمپلنت دندان زیرکونیا نیز وجود دارد. تیتانیوم و زیرکونیا هر دو موادی هستند که بدن با آنها سازگار بوده و آنها را به عنوان مهاجم خارجی تلقی نمیکند بنابراین واکنش نشان نمیدهد.

در حال حاضر احتمال موفقیت ایمپلنت دندان نزدیک به ۹۸ درصد است یعنی یکی از موفق ترین درمانها محسوب میشود.

مراحل ایمپلنت دندان

۱. بررسی وضعیت دهان و دندان : در ابتدا وضعیت دهان و سلامتی تان ارزیابی میشود و عکس های لازم گرفته میشود. کیفیت و حجم استخوان در این مرحله به دقت بررسی میشود تا مشخص شود ایمپلنت از پشتیبانی کافی برخوردار خواهد بود یا خیر.

۲. برنامه ریزی و نوبت دهی : سپس برنامه ریزی درمانی صورت میگیرد و نوبت جراحی برایتان تعیین میشود.

۳. بی حسی یا بی هوشی : پیش از شروع کار، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی قرار میگیرید. گاهی همراه با بی حسی، نیاز به آرام بخش نیز وجود دارد.

۴. خارج کردن دندان قبلی : اگر هنوز دندان آسیب دیده کشیده نشده باشد، ابتدا دندان با دقت و ملایمت کشیده میشود تا آسیبی به استخوان و بافتهای نرم نرسد.

۵. سوراخ کردن استخوان : در صورتی که نیازی به تقویت استخوان نباشد، مرحله بعدی پس از کشیدن دندان، سوراخ کردن استخوان است. با دریل دندانپزشکی استخوان به اندازه مورد نظر سوراخ میشود و ایمپلنت داخل آن قرار داده میشود.

۶. جایگذاری ایمپلنت و بخیه کردن لثه : مرحله بعدی بخیه کردن لثه است. ممکن است دندانپزشک لثه را اطراف ایمپلنت بخیه کند و سر ایمپلنت بیرون بماند و یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و بخیه کند تا از ایمپلنت بیشتر محافظت شود.

۷. زمان انتظار برای پیوند استخوان و ایمپلنت : پس از جایگذاری ایمپلنت، بسته به شرایط و کیفیت استخوان، مدت زمانی که باید منتظر بمانید از دو ماه تا شش ماه متفاوت است.

۸. قراردادن اباتمنت : پس از جوش خوردن استخوان و ایمپلنت به یکدیگر، مرحله بعدی فرا میرسد. دندانپزشک پیچ درپوش ایمپلنت را باز میکند و قطعه ای به نام اباتمنت روی ایمپلنت پیچ میکند.

سایر مقالات... هزینه کامپوزیت دندان


تاریخ : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403
بازدید : 12
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت DIO دارای بیش از ۳۰ سال سابقه در فناوری ساخت دقیق در بازار ایمپلنت های دندنی است. ایمپلنت های دیو بخاطر فناوری برتر و تولید ایمپلنت با کیفیت فوق العاده نه تنها در داخل کشور کره، بلکه در سطح بین المللی شناخته شده هستند. آنها در سال ۲۰۰۹ با کیفیتی بی ‌نظیر وارد بازار سوئیس شدند. امروزه ایمپلنت های پیشرفته کره ای DIO در ۶۰ کشور جهان دارای نمایندگی فعال می باشند. ایمپلنت دیو ویژگی های خاصی درد که آن را از سایر همتایان خود متمایز می کند.

DIO جزء معدود برندهایی است که به تولید ایمپلنت با سر توپی می پردازد. این نوع ایمپلنت باعث کاهش هزینه های دریافت ایمپلنت می شود زیرا دندانپزشک می تواند بلافاصله پس از کاشت پایه ایمپلنت توپی، روکش موقتی را روی آن سوار کند و نیازی به پیچ کردن اباتمنت در یک جلسه جداگانه دیگر نیست. معروف ترین سیستم های ایمپلنت ارائه شده توسط دیو عبارتند از سیستم ایمپلنت submerge یا در سطح استخوان (شامل انواع Sm، Bio Tite-H، ProTem و UF) و همچنین سیستم ایمپلنت در سطح بافت لثه (شامل انواع IFI و PSI ).

سایر مقالات : نحوه مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

کشور سازنده

کشور کره جزء تولید کنندگان فعال ایمپلنت های دندانی محسوب می شود. ایمپلنت های کره ای از کیفیت و قیمت متفاوتی برخوردار هستند. ایمپلنت dio  از ایمپلنت های بسیار با کیفیت و پرطرفدار کره ای است که با ضمات ۱۰ ساله ارائه می شود.

درباره برند

برند دیو یک تولید کننده ایمپلنت است که در سال ۱۹۸۸ در کره جنوبی تأسیس شد و به عنوان زیر مجموعه شرکت DSI شناخته می شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بوسان کره جنوبی قرار دارد. این مجموعه ۱۶ ایمپلنت در سطح استخوان و بافت را با اشکال رأس مخروطی، مستقیم و مخروطی ارائه می دهد. در کره جنوبی، DIO دومین تولید کننده بزرگ ایمپلنت و اولین تولید کننده ایمپلنت از نظر ارزش بازار است.

سایر مفالات : دندانپزشکی در دوران بارداری

تولیدات برند دیو

خط تولید اصلی دیو به ایمپلنت های دندانی تعلق دارد اما این برند محصولات دیگری مانند تجهیزات دندانپزشکی، IT دندان و غیره نیز تولید می کند که در زیر به مهم‌ ترین آنها می پردازیم:

تجهیزات ارتودنسی (به عنوان مثال الاینرهای شفاف دیجیتالی، براکت های ساخته شده با تکنولوژی چاپ سه بعدی ۱۰۰ درصد سفارشی شده)

UV ACTIVATOR  (دستگاه فعال کننده UV)

متریال چاپ سه بعدی (کست، دنچر، مدل، MAX، SG)

DIO PROBO Z‌ (چاپگر سه بعدی بهینه شده برای چاپ پروتز)

کیت جراحی (دارای ۶ نوع کیت جراحی متفاوت است که بر حسب شرایط بیمار، نوع ایمپلنت به کار رفته و قطر آن مورد استفاده قرار می گیرند.)

DIO Ecosystem)) یک راه حل کاملا دیجیتال برای ساخت پروتزها که در یک طراحی کاملاً جدید با ترکیب فناوری های داده های بزرگ دیجیتال و هوش مصنوعی (AI) توسعه یافته است.

DIOnavi. Full Arch (مجموعه ای از ۴ تا ۶ ایمپلنت است که عملکرد کل قوس را بازیابی می کند.)

منبع : مجله ژاله ایمپلنت


تاریخ : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403
بازدید : 9
نویسنده : mozhgan

حال که با علت‌های کج شدن دندان آشنا شدیم، باید به روش‌های درمان و ترمیم این حالت نیز آشنا شویم. امروزه ارتودنسی یک دندان به عنوان یکی از روش‌های موجود در این زمینه معرفی شده است که افراد می‌توانند برای رفع ناهنجاری دندان کج از خود، از آن بهره ببرند. شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که ارتودنسی یک دندان امکان‌پذیر بوده و می‌تواند نتیجه دلخواه را به وجود آورد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شما با مراجعه به یک ارتودنتیست مجرب و ماهر، می‌توانید به راحتی اقدام به ارتودنسی دندان کج خود کرده و در مدت‌زمان مطلوبی، به نتیجه دلخواهتان برسید.

سایر مقالات : مزایای لمینت کریستالی دندان

بسیاری از افراد تنها یکی از دندان‌های آن‌ها مانند دندان نیش و یا یکی از دندان‌های قسمت عقبی فکشان درگیر ناهنجاری بوده و در جهات فرعی رشد کرده است. این افراد می‌توانند از طریق ارتودنسی تک دندان، اقدام به رفع این ناهنجاری کنند. لازم به ذکر است که در این نوع از ارتودنسی نیز باید با کمک براکتها، نیروی جزئی به سایر دندان‌ها نیز وارد شود. پس اگر تصور می‌کنید که بدون وارد کردن نیرو به دندان‌های دیگر می‌توانید اقدام به ارتودنسی یک دندان بکنید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. درواقع در این حالت نیز بسته به شرایط فک و دندان کج، میزان فشار جزئی و متعادلی به دندان‌های دیگر شما وارد خواهد شد.

سایر مقالات : ارتودنسی دندان ژله ای

چرا باید ارتودنسی تک دندان را انجام دهیم؟

به صورت کلی ارتودنسی در هر حالتی، برای داشتن دندان‌های بی‌نقص و خط لبخند جذاب و زیبا انجام می‌شود. اگر شما نیز تمایل دارید که دندان‌هایی ردیف شده داشته باشید که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی اعتماد به نفس شما بگذارند، توصیه می‌کنیم که برای ارتودنسی دندان‌های خود اقدام کنید. ارتودنسی دندان تک نیز همین تأثیر را بر روی جلوه ظاهری دندان‌های شما می‌گذارد. همچنین این نوع از ارتودنسی می‌تواند بر روی سلامت دندان‌های شما نیز تأثیر زیادی بگذارد. در برخی از موارد نیز انجام ندادن ارتودنسی یک دندان، می‌تواند باعث بیشتر کج شدن دندان شده و در طول زمان، ناهنجاری‌های به وجود آمده افزایش پیدا کند. پس بهتر است تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

به صورت کلی کج بودن یک دندان، فشار مضاعف بر روی دندان‌های مجاور را به دنبال دارد. این موضوع می‌تواند در طولانی‌مدت باعث پوسیدگی و آسیب دیدن دندان‌های کناری شود. خود دندان کج شده نیز فشار بسیار بیشتری را نسبت به شرایط عادی تحمل می‌کند. پس شما در این شرایط باید حتما اقدام به ارتودنسی تکی دندان بکنید تا از بروز آسیب‌های جدی‌تر به دندان‌ها و فک تا حد زیادی جلوگیری شود. در برخی از مواقع کج بودن یک دندان می‌تواند در جویدن و هضم غذا و همچنین ادای برخی از کلمات تأثیر بگذارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما این موضوع را جدی بگیرید.

انواع ارتودنسی تک دندان

به صورت کلی روش‌های مختلف و متعددی برای ارتودنسی دندان وجود دارد. ارتودنسی یک دندان نیز دقیقا به همین صورت بوده و به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. بعد از مراجعه به ارتودنتیست، باید دندان کج شما به خوبی عکس‌برداری شده تا وضعیت آن به صورت کامل مشخص شد. سپس متخصص ارتودنسی با بررسی دقیق گرافی دندان، می‌تواند صلاحیت یا عدم صلاحیت آن برای ارتودنسی تکی دندان را مشخص کند. روش مؤثر برای ارتودنسی دندان کج که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید به شرح زیر هستند.

ارتودنسی ثابت دندان کج

دقیقا مانند ارتودنسی معمولا ثابت بوده و باید تا پایان دوره ارتودنسی، بر روی دندان موردنظر باقی بماند تا بتواند تأثیر خوبی بر روی آن بگذارد. این روش را می‌توانید برای دندان نیش و همچنین سایر دندان‌ها کج استفاده کرده و نتیجه مطلوبی از آن دریافت کنید. مراجعه منظم به ارتودنتیست در طول درمان و همچنین توجه به راهنماهای پزشک در این دوره تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه ارتودنسی خواهد گذاشت. در روش ارتودنسی ثابت می‌توانید از ارتودنسی سرامیکی و یا ارتودنسی نامرئی استفاده کنید که ظاهر تمیز و مرتب‌تری دارند.

منبع : مجله ارتوبلاگ

 


تاریخ : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403
بازدید : 9
نویسنده : mozhgan

کامپوزیت دو دندان جلو همان روش ونیر کامپوزیت است، با این تفاوت که فقط برای دندان های قدامی انجام میشود. با این روش دندانپزشکی زیبایی، بدون هیچ عمل تهاجمی می توان روکش های جدیدی روی دندان های طبیعی قرار داد و زیبایی را به دندان ها بازگرداند. کامپوزیت دندان یک پوسته ظریف از جنس رزین و پلیمر است که روی سطح خارجی دندان های طبیعی قرار داده شده و سپس با اشعه لیزر محکم می شود. با قرار دادن این روکش ها تنها در یک جلسه می توان مشکلاتی نظیر شکستگی های دندان جلو، تغییر رنگ، لب پریدگی، ناهماهنگی در اندازه و فاصله های بین دندان های قدامی را برطرف کرد.

از طرفی کامپوزیت دو دندان جلو بهترین راه برای افرادی است که نمی خواهند برای ترمیم کل دندان های خود هزینه کنند و قصد دارند، با کمترین هزینه یک لبخند هالیوودی داشته باشند. با این روش می توانید دندان هایی که بیشترین تاثیر و جلوه را در زیبایی لبخند شما دارند، اصلاح نمایید.

کامپوزیت دو دندان جلو چگونه است؟

مراحل کامپوزیت دندان جلویی (Dental Composite) با مراحل نصب ونیر دندان های پشتی تفاوتی ندارد. دندانپزشک دقیقا همان اقدامات را برای دندان های قدامی شما انجام میدهد. در ادامه به توضیح هریک از مراحل کامپوزیت دو دندان جلویی می پردازیم:

مرحله اول (انتخاب رنگ کامپوزیت): ابتدا باید رنگ این روکش ها انتخاب شود. دندانپزشک پالت رنگ های کامپوزیت را به بیمار نشان داده و با توجه به عواملی نظیر رنگ چشم، پوست، دندان های مجاور و ... مناسب ترین رنگ برای دو دندان جلویی انتخاب میشود.

مرحله دوم (آماده سازی دندان): با اینکه ونیر کامپوزیت نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد، اما اگر متخصص کامپوزیت تشخیص دهد که باید سطح دندان طبیعی کمی صاف تر شود، باید این کار انجام شود. علاوه بر تراشیدن، باید سطح دندان برای قرار دادن مواد رزین باندینگ، کاملا تمیز شود.

مرحله سوم: در این مرحله دندان پزشک مواد رزین را به صورت لایه ای روی دندان اعمال میکند. سپس با یک نور شدید (معمولا لیزر) برای آب بندی و سفت شدن رزین استفاده می کند. هنگامی که دندانپزشک شکل و رنگ نهایی کامپوزیت دندان جلو را درست کرد، روکش های جدید صیقل داده می شوند تا ظاهری طبیعی داشته باشند.

کامپوزیت دندان جلو فاصله دار و کج

بسیاری از افرادی که دندان های کج دارند به سراغ کامپوزیت دندان های کج، و افرادی که فاصله بین دندانی دارند، به دنبال کامپوزیت دندان جلو فاصله دار هستند. روش ترمیم دندان های کج و شکاف بین دندانها از نظر مراحل انجام کار تفاوتی ندارند. همان مراحلی که برای کامپوزیت دندان های جلو گفته شد برای ترمیم و اصلاح شکل، اندازه و رنگ این دندان ها نیز به کار میروند.

منبع : بهترین کلینیک دندانپزشکی


تاریخ : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403
بازدید : 9
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه یکی از مشکلات شایعی است که معمولاً برای افرادی با رژیم غذایی ناسالم ایجاد می‌شود. این سنگ‌ها درواقع همان نمک‌های معدنی، املاح و سموم بدن هستند که در کلیه تجمع می‌کنند. چنانچه مصرف آب کافی نداشته باشید، سنگ‌ها نمی‌توانند از کلیه خارج شوند و به‌مرورزمان بزرگ‌تر می‌شوند. تا جایی که ممکن است برای دفع آن‌ها، احتیاج به عمل سنگ کلیه داشته باشید. البته روش‌های متفاوتی برای این عمل وجود دارد که انتخاب روش دقیق، با توجه به شرایط جسمانی فرد، ابعاد سنگ، محل قرارگیری و همچنین جنس سنگ انجام می‌شود.

چه زمانی باید برای دفع سنگ کلیه عمل کنیم؟

به‌طورمعمول با اصلاح رژیم غذایی و نوشیدن آب کافی و همچنین داشتن تحرک، می‌توان سنگ‌ها را دفع کرد. همان‌طور که می‌دانید کلیه سموم بدن را با آب اضافه بدن ترکیب کرده و آن را به ادرار تبدیل می‌کند. سپس نیز ادرار را به مثانه منتقل می‌کند تا از بدن شما خارج شود. هر چه قدر آب بیشتری مصرف کنید، میزان ادرار هم افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب سنگ‌ها شانس بیشتری برای خروج از کلیه دارند.

خارج شوند و ابعاد آن‌ها گسترش پیدا می‌کند. در برخی مواقع ابعاد سنگ به حدی بزرگ می‌شود که در میزنای (لوله منتقل‌کننده ادرار از کلیه به مثانه) گیر می‌کند و یا باعث انسداد آن می‌شود. در چنین مواقعی لازم است که با عمل سنگ کلیه، آن را دفع کنید.

برخی مواقع نیز ممکن است که سنگ کلیه ابعاد چندان بزرگی نداشته باشد، اما درد آن خارج از تحمل فرد باشد. این درد گاهی می‌تواند در روند زندگی عادی فرد اختلال ایجاد کند و توانایی‌هایی او را تحت تأثیر قرار دهد. در چنین مواقعی نیز می‌توان از جراحی سنگ کلیه استفاده کرد تا سنگ‌ها دفع شده و این درد کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است که پزشک متخصص، در مرحله اول مسکن قوی برای درد سنگ کلیه و دفع سنگ تجویز می‌کند؛ درصورتی‌که داروها مؤثر واقع نشوند، باید اقدام به جراحی نمود.

مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی سنگ کلیه

با توجه به اینکه از کدام روش برای جراحی سنگ کلیه استفاده می‌کنید، مراقبت‌های پیش و پس از آن نیز متفاوت خواهد بود. متخصصان بیمارستان پاستورنو تهران تمامی مراقبت‌های لازم را به اطلاع شما می‌رسانند تا بتوانید به بهترین شکل این عمل را پشت سر بگذارید. برخی از مراقبت‌های ضروری به شرح زیر است:

شنا در مکان‌های عمومی ممکن است احتمال عفونت را افزایش دهد؛ بهتر است تا مدتی از انجام آن صرف‌نظر کنید.

مصرف آنتی‌بیوتیک نیز یکی دیگر از موارد مهم پس از انجام عمل سنگ کلیه است که به پیشگیری از عفونت کمک می‌کند.

پس از عمل باید تا چند ساعت از مصرف آب و مایعات خودداری کنید. اما پس از گذشت چند ساعت، لازم است میزان مصرف مایعات را افزایش دهید.

بعد از گذشت مدت‌زمان مشخصی که پزشک برای استراحت تجویز می‌کند، فعالیت‌های روزانه خود را شروع کنید؛ اما از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

فهرستی از داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک متخصص نشان دهید تا دز مصرفی آن‌ها را کنترل کرده و در صورت نیاز، آن‌ها را قطع کند و داروی جدیدی جایگزین کند.

سایر مقالات : پروستات چیست و مراقبت های بعد از جراحی پروستات کدام است؟


تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403
بازدید : 10
نویسنده : mozhgan

برنامه سفر 3 روزه به استانبول طوری برنامه ریزی شده است که بیشتر جاذبه های گردشگری این شهر را در بر بگیرد. اما شما می توانید بر اساس علاقمندی های خود مواردی را حذف یا اضافه کنید. بدیهی است که در این سفر هر چه زودتر از خواب بیدار شوید و شب ها دیرتر به رختخواب بروید فرصت بیشتری برای گشت زدن در این شهر زیبا را دارید. بنابراین توصیه می کنیم که در این سفر سحرخیز باشید.

اولین روز از برنامه سفر سه روزه به استانبول

پیشنهاد می کنیم در روز اول از سفر به استانبول خود، به منطقه سلطان احمد بروید. در این منطقه می ‌توانید بناهای تاریخی زیادی را از نزدیک ببینید. این محل تعداد زیادی از بناهای تاریخی باشکوه استانبول را در خود جای داده است و به عنوان ویترینی از بناهای باشکوه و تاریخی استانبول شناخته می شود.

مسجد سلطان احمد

این مسجد که به نام مسجد آبی یا مسجد کبود هم شناخته می ‌شود، یکی از جاذبه ‌های پرطرفدار برای مسافران است. معماری منحصر به فرد این مسجد با شش مناره باریک، بسیار زیبا و شگفت ‌انگیز است. این مسجد که سال ‌ها به عنوان مهم ‌ترین مسجد امپراطوری عثمانی شناخته می ‌شد، امروزه یکی از مقاصد مهم گردشگری در ترکیه است و هر مسافری دوست دارد این بنای باشکوه را از نزدیک ببیند.

خوشبختانه بازیدید از مسجد سلطان احمد رایگان است و مسافران می ‌توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ از این مسجد زیبا دیدن کنند.

میدان سلطان احمد

پس از بازدید از مسجد سلطان احمد، به میدان سلطان احمد (هیپودروم) بروید. این میدان مستطیل ‌شکل، با کوچه ‌های باریک و معماری عثمانی، منطقه‌ ای پر از جاذبه ‌های گردشگری است. در این میدان پارک زیبا نیز واقع شده که می‌ توانید مجسمه‌ ها و ستون‌ های تاریخی را در آن ببینید.

سایر مقالات... بهترین هتل های استانبول با قیمت مناسب

آیاصوفیه

ایاصوفیه یکی از باشکوه ‌ترین مکان ‌های دیدنی استانبول است. این بنا ابتدا کلیسا بوده و سپس تبدیل به مسجد شده است. گنبد ایاصوفیه با زیبایی خاص خود به چشم می ‌آید و با نگاه به آسمان احساس هیبت و جلوه را به شما القا می ‌کند.

حمام سمبرلیتاس

در پایان روز، به حمام سمبرلیتاس بروید که در خیابان سلطان احمد واقع شده است. این حمام مشهور با ماساژ و اسکراب ترکی، مکانی ایده‌ آل برای ریلکس شدن و بازیابی انرژی پس از گشت و گذار در استانبول است. بازدید از این حمام تجربه ‌ای خاص از حمام ترکی خواهد بود.

منبع: مجله توریستی نیک روز


تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403
بازدید : 9
نویسنده : mozhgan

بریس ارتودنسی دندان به ابزارهایی اطلاق می‌شود که متخصصان برای اصلاح مشکلات دندانی یا فکی مورد استفاده قرار می‌دهند. با این که بریس ها برای  قرار دادن دندان‌ها در تراز مناسب به خوبی عمل می‌کنند، اما ممکن است از سویی دیگر، باعث ایجاد مشکلات جدی در بهداشت دهان و دندان شوند.

سایرمقالات... لیست کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

بزرگ‌ترین مشکلی که بیماران تحت درمان ارتودنسی با آن روبرو هستند محدودیت‌هایی است که بریس در حین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ایجاد می‌کند.

حفظ بهداشت دهان و دندان به دلیل گیر افتادن ذرات غذا در میان براکت ها و سیم‌های ارتودنسی دندان ممکن است برای فرد به یک چالش جدی تبدیل شود. در شرایطی که بیمار قادر به پاک‌سازی مناسب فضای  بین دندان‌ها نباشد، فرصت مناسبی برای تشکیل پلاک‌ها ایجاد می‌شود. پلاک یک لایه‌نازک متشکل از باکتری است که روی سطح دندان تشکیل می‌شود و با مسواک زدن صحیح می‌توان از شر آن خلاص شد. اما در شرایطی که این پلاک‌ها به خوبی از روی دندان پاک نشوند نهایتاً به جرم دندان تبدیل خواهد شد و تنها دندان‌پزشک قادر به حذف آنها از روی دندان‌ها خواهد بود. بر اساس تحقیقات انجام‌شده جرم دندان با افزایش احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های لثه همراه است.

شایع‌ترین عوارض ارتودنسی  شامل موارد زیر است:

تحلیل ریشه

تحلیل ریشه به دلیل ارتودنسی دندان به عنوان تحلیل التهابی القایی گفته می‌شود و نوعی تحلیل پاتولوژیک ریشه است که در آن نیروهای ارتودنسی به دندان‌ها منتقل می‌شوند. تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که حرکت دندان‌ها با وارد کردن نیروی ثابت در طی ارتودنسی دندان باعث بروز آسیب جدی به ریشه دندان‌ها می‌شود.

تغییرات مغز دندان یا پالپ

در داخلی‌ترین قسمت دندان ناحیه‌ای به نام پالپ وجود دارد. پالپ حاوی خون، منبع تغذیه و اعصاب دندان است. در میان یافته‌های بالینی، مشخص‌شده است که فشار وارد شده به دندان در اثر درمان ارتودنسی، باعث افزایش حساسیت پالپ و کاهش جریان خون در این منطقه می‌شود که با دردهای ناگهانی و غیرقابل توضیح همراه خواهد بود.

بیماری‌های لثه

بروز بیماری‌های التهابی لثه در میان افرادی که تحت درمان ارتودنسی هستند بسیار شایع است. بریس ها با وارد کردن فشار تدریجی و ثابت به لثه‌ها ممکن است منجر به بروز التهاب در بافت لثه شوند. علاوه بر این، امکان مسواک زدن و پاک‌سازی کامل دندان با بریس امکان‌پذیر نیست.

کلسیفیکاسیون ناشی از درمان ارتودنسی

 کلسیفیکاسیون لکه‌های سفیدی است که به دلیل ایجاد پلاک روی دندان‌ها ظاهر می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از کلسیفیکاسیون تمیز نگه‌داشتن دندان‌ها از تجمع پلاک‌ها است.

سایرمقالات... لیست بهترین دندانپزشک کودکان در تهران

اختلال عملکرد گیجگاهی – فکی TMD

TMD به معنای اختلال مفصل گیجگاهی- فکی است و به مشکلات مختلفی اشاره دارد که بر مفاصل TM، عضلات فک و اعصاب صورت که حرکت فک را کنترل می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. ازآنجایی‌که درمان ارتودنسی حدود 2 سال طول می‌کشد، بیماران ارتودنسی ممکن است از TMD در حین یا بعد از درمان شکایت داشته باشند.

رفرنس: https://www.orthodoctor.ir/


تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403
بازدید : 7
نویسنده : mozhgan

چند ساعت بعد از عمل لاغری

ورزش بعد از اسلیو و عمل لاغری معمولا چند ساعت بعد از بستری شدن در بخش شروع می شود. شما می‌بایست به جهت جلوگیری از لخته خون و کمک به بهبودی بهتر، تحرک های جزئی مانند قدم زدن انجام داد که البته هنوز نمی توان به آن ورزش گفت زیرا بسیار ناچیز است.

مثلا در راهرو بیمارستان به صورت محدود و به همراه پرستار یا یکی از همراهانتان این کار را باید انجام دهید. در کل پیاده روی محدود به بهبود گردش خون، کاهش خطر لخته شدن خون، بهبود زخم و بهبود عملکرد روده کمک می کند.

سایرمقالات... تغذیه بعد از عمل اسلیووآشنایی با کم کالری ترین غذاها

ورزش در هفته اول بعد از عمل لاغری

شما در طول هفته اول می توانید کم کم شروع به راه رفتن کنید اما در طول چند روز اول باید مدت زمان پیاده روی کوتاه باشد و روز به روز به مقدار آن اضافه شود. شما می توانید در خانه قدم بزنید، دوش بگیرید به آرامی از پله های بالا بروید و سپس به بیرون از خانه بروید. پیاده روی و داشتن تحرک های قابل تحمل باید به طور منظم انجام شود و برای خودتان اهداف مشخصی در نظر داشته باشید. مثلا تعداد قدم هایی که در هفته دوم تا سوم بر می دارید.

ورزش بعد از عمل لاغری از هفته سوم

همچنین زمانی که جراح لاغری شما تشخیص دهد که زخم هایتان بهبود یافته می توانید شنا نیز انجام دهید. با نظر جراح حتی می توانید فعالیت های شدیدتر شامل وزنه برداری را از ۳ هفته بعد از عمل انجام دهید. البته همچنان همه چیز باید برایتان قابل تحمل باشد تا بتوانید آن را انجام دهید.

پس از عمل جراحی لاغری چه ورزش هایی می توانیم انجام دهیم؟

بسیار معمول است که جراح لاغری به شما یک برنامه ورزشی ساده بدهد و یا شما را به یک مربی ورزشی معرفی کند که با وضعیت بدن بعد از عمل لاغری آشنایی کامل داشته باشد. برنامه ورزشی با فعالیت های سبک شروع شده و سپس سطح فعالیت ها به مرور زمان بیشتر می شود. مثلا احتمالا ۱۰ دقیقه پیاده روی برای شروع پیشنهاد شود و بعد از مدتی به ۴۵ دقیقه یا بیشتر افزایش یابد.

پس از اینکه بدن شما برای ورزش بعد از عمل لاغری آماده تر شد شما می توانید تمرینات مختلفی را به برنامه خود اضافه کنید. این ورزش های جدید می توانند استقامت، اتعطاف پذیری و قدرت شما را افزایش دهند. سعی کنید تمرینات هوازی، برای کاهش چربی بدن خود را با تمرینات مقاومتی با وزن ترکیب کنید که باعث ساخت و تقویت عضلات شما می شود.

بهترین نوع ورزش ها که می توانید بعد از عمل لاغری انجام دهید این ها هستند:

  • شنا
  • دوچرخه سواری
  • پیاده روی
  • یوگا
  • رقص
  • آهسته دویدن
  • کلاس های ایروبیک
  • وزنه بردای سبک

برای ۳ مورد اول مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد اما برای موارد بعدی حتما باید با جراح خودتان مشورت کنید.

سایر مقالات... هزینه اسلیو معده


تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403
بازدید : 10
نویسنده : mozhgan

جرم‌گیری دندان به انگلیسی معادل Teeth Scaling است. گاهی به این درمان دندانپزشکی، بروساژ دندان هم گفته می‌شود. این درمان که نوعی پاک‌سازی عمیق دندان است، یکی از خدمات دندانپزشکی است که پلاک و کلکولوس (تارتار) موجود در بالا و زیر خط لثه را از بین می‌برد.

پلاک دندان گاهی منجر به بروز بیماری‌های لثه می‌شود. با این که پلاک همیشه روی دندان‌ها تشکیل می‌شود، اما اگر به‌خوبی تمیز نشود، باکتری‌های موجود در آن می‌توانند باعث التهاب لثه شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، لثه از دندان‌ها جدا می‌شود و فضاهایی به نام پاکت را ایجاد می‌کند. پس از آن، پلاک در این پاکت‌ها به دام می‌افتد و امکان پاک‌کردن آن با مسواک وجود ندارد. در صورت عدم درمان، بیماری لثه ممکن است منجر به ازدست‌دادن استخوان و دندان شود.

فواید جرم‌گیری دندان

برخی از تأثیرات جرم‌گیری دندان عبارت‌اند از:

۱. از پوسیدگی و کرم‌خوردگی دندان جلوگیری می‌کند.

پوسیدگی و کرم‌خوردگی دندان، نقطه آغاز مشکلات اساسی دندان هستند. جرم‌گیری دندان به جلوگیری از بروز این اتفاق و ممانعت از ایجاد حفره در دندان کمک می‌کند. این حفره‌ها میزبان پلاک می‌شوند و به مینای دندان که سخت‌ترین قسمت دندان است آسیب می‌زنند.

۲. از بیماری پریودنتال جلوگیری می‌کند.

پلاک دلیل بروز بسیاری از مشکلات است و اگر در زیر خط لثه تشکیل شده باشد، به لثه‌ها نیز آسیب می‌زند. این آسیب می‌تواند تا جایی پیشرفت کند که منجر به ازدست‌دادن دندان شود. جرم‌گیری دندان‌ها، از خط لثه محافظت می‌کند. خط لثه نقش مهمی در ثابت نگه‌داشتن دندان‌ها و حفظ سلامت کلی دهان ایفا می‌کند.

۳. لکه‌ها را از بین می‌برد.

مصرف چای، قهوه، مایعات رنگی، یا تنباکو باعث شکل‌گیری لکه روی سطح دندان‌ها می‌شود. جرم‌گیری به پاک‌کردن این لکه‌ها، داشتن لبخندی زیبا و تا حدودی سفیدکردن دندان‌ها کمک می‌کند.

سایرمقالات... فلورایدتراپی چیست؟

۴. از بوی بددهان جلوگیری می‌کند.

همان‌طور که گفته شد پلاک، باکتری‌ها را به دام می‌اندازد و تبدیل به تارتار می‌کند که این امر منجر به بوی بددهان می‌شود. در این شرایط با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نتایج جزئی ای را مشاهده خواهید کرد، بنابراین برای رهایی کامل از بوی بددهان جرم‌گیری ضروری است.

علاوه بر این، جرم‌گیری عفونت را درمان می‌کند و روند بهبود را تسریع می‌بخشد. همچنین از ریشه دندان‌ها محافظت می‌کند.

رفرنس: https://www.chalava.ir/


تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403
بازدید : 6
نویسنده : mozhgan

لبخند زیبا یکی از اجزای اصلی زیبایی است. ظاهر دندان‌های شما تأثیر قابل توجهی در عزت نفس و اعتماد به نفس شما دارد. در همان زمان‌، باعث می‌شود جذابتر و جوانتر به نظر برسید. اگر به دلیل فضاهای ناهموار بین دندان‌هایتان احساس خوبی ندارید، مشکلی نیست که حل نشود.

لمینت و کامپوزیت دندان از جمله راهکارهای زیبایی دندانها در دندانپزشکی هستند. این دو روکشی نازک‌ به رنگ دندان هستند که به جلو دندان شما وصل می شوند و انواع مشکلات آن را برطرف می کنند. انتخاب روش روکش لمینت و کامپوزیت به مجموعه متفاوتی از معیارهای مختلف بستگی دارد. قبل از انتخاب نوع خاصی از روکش‌ دندان، ابتدا باید بفهمید که لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ انتخاب معیار مناسب، فاکتور بسیار مهمی ‌در موفقیت استفاده از روش‌های لمینت و کامپوزیت است.

مزایای روکش لمینت و کامپوزیت دندان

هزینه پایین‌تر روکش کامپوزیت

یکی از مهمترین عوامل موثر در اختلاف قیمت لمینت و کامپوزیت، انتخاب روکش مناسب دندان است. عمده‌ترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به لمینت، هزینه پایین‌تر آن است. به طور میانگین​​، لمینت‌ دارای اختلاف قیمتی دو برابر بیشتر از روکش کامپوزیت می‌باشد‌ که برای برخی از افراد بسیار مهم است‌، زیرا بیشتر درمان ها توسط بیمه پوشش داده نمی‌شوند‌.

یکی دیگر از تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در مراحل و مدت زمان انجام آن است.

مدت زمان انجام روکش لمینت و کامپوزیت نیز متفاوت است. معمولا ونیر کامپوزیت در یک جلسه ویزیت به طور کامل انجام می‌شود. بدین منظور، دندانپزشک دندان ها را با پوششی از نوع رزین می پوشاند، لایه‌های اضافی رزین اعمال شده، تراشیده می‌شود. سپس رزین از طریق نوری شدید سخت شده و در نهایت روکش‌ها جلا پیدا می کنند. نیاز است تا برای داشتن ظاهری طبیعی، رزین صیقل داده شود تا مشابه دندان واقعی شود. برای انجام این درمان نیاز به تراشیدن دندان نیست.

اما لمینت سرامیکی دندان نیاز به دو الی سه هفته زمان نیاز دارد. ابتدا دندانپزشک کمی از مینای دندان را تراش می دهد و بعد از آنها قالب گیری می کند و برای ساخت روکش دندان، قالب ها را به آزمایشگاه ارسال می کند. بعد از دو هفته روکش ها آماده می شود و برای نصب به دندانپزشک تحویل داده می شود. اکنون دندانپزشک روکش لمینت را به دندان های شما میچسباند.

برگشت پذیری

روش لمینت و کامپوزیت از نظر میزان برگشت پذیری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. خوب است بدانید که مهمترین مزیت درمان روکش کامپوزیت نسبت به لمینت، قابلیت برگشت پذیری آن می باشد. زیرا برای انجام باندینگ (کامپوزیت) نیازی به تراشیدن دندان نیست و می توان بعد از مدتی روکش ها را از دندان جدا کرد و از دندان های طبیعی خود استفاده کرد، اما به دلیل تراشیدن دندان در درمان لمینت دیگر نمی توان از دندان های طبیعی خود بهره برد. در واقع روش لمینت دندان (ونیر پرسلین) قابلیت برگشت پذیری ندارد.

طول عمر لمینت و کامپوزیت

فکر می‌کنید از نظر طول عمر لمینت و کامپوزیت، کدام یک برای شما بهتر است؟ هر چند روکش کامپوزیت دارای مزایای زیادی است‌، اما از نظر ماندگاری با روش لمینت قابل مقایسه نیست. با وجود پیشرفت انجام شده در طی سالیان دراز برای ماده رزین، اما ماده به کار رفته در روش لمینت، بسیار قویتر از رزین کامپوزیت است. لازم به ذکر است که لمینت به طور میانگین چیزی حدود ​​۱۰-۱۵ سال مقاومت داشته و دوام می‌آورد‌، هر چند با رعایت بهداشت دهان و دندان و پیروی از دستورالعمل‌های دندانپزشک، حتی می‌توان برای مدت طولانی‌تری از آنها استفاده کرد. روکش کامپوزیت تمایل به ماندگاری حدود نیمی‌ از زمان‌، یعنی چیزی حدود ۵-۷ سال دارد.


تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403
بازدید : 11
نویسنده : mozhgan

ترس از اینکه آلت تناسلی شما آنقدر کوچک است که نمی‌تواند همسرتان را در طول رابطه جنسی راضی نگه دارد، ممکن است به یک ناراحتی دائمی و کاهش اعتماد به نفس منجر شود. اما اکثر مردانی که فکر می‌کنند آلت تناسلی‌ کوچکی دارند، در واقع در میان افراد با انداره معمولی در نظر گرفته می‌شوند، نه کوچک!

بسیاری از مردان تصور اغراق آمیزی از اندازه آلت تناسلی و دستگاه تناسلی مردان دارند و به فکر روش‌های افزایش سایز خانگی و شیمیایی هستند. دستگاه تناسلی تناسلی تنها زمانی کوچک در نظر گرفته می‌شود که در هنگام نعوظ کمتر از ۷.۵ سانتی‌متر) باشد. این وضعیتی است که میکروپنیس نامیده می‌شود.

سایرمقالات... پیشگیری از پروستات در مردان جوان

اندازه آلت تناسلی مردان چقدر باید باشد؟

مردم معمولا شایعاتی که در مورد طول یا اندازه آلت تناسلی وجود دارد را باور می‌کنند. برای مثال برخی افراد باور دارند که داشتن آلت حدود ۳۰ سانتی‌متری طبیعی است. درحالی‌که طبق تحقیقات به‌طور میانگین اندازه طبیعی آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ یا به‌اصطلاح راست شده بین ۱۲.۵ تا ۱۵ سانتی‌متر و در حالت خوابیده بین ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر است.

خیلی از مردان فکر می‌کنند که برای رابطه جنسی زن و مرد نیاز به آلت بزرگتر هست. این در حالی است که طبق یک نظرسنجی از بین ۵۲۰۰۰ خانم، بیشتر از ۸۵ درصد از آن‌ها گفتند که با اندازه‌ی معمولی آلت تناسلی شریک جنسی خود  ارضا می‌شوند و به رضایت دست پیدا می‌کنند و نیازی به بزرگتر شدن آلت تناسلی شریکشان ندارند.

طبق تحقیقات به‌طور میانگین اندازه طبیعی آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ یا اصطلاح راست شده بین ۵ تا ۶ اینج (یعنی ۱۲٫۵ تا ۱۵ سانتی‌متر) است.

سایرمقالات... آزمایش پروستات

بهترین روش بزرگ کردن آلت تناسلی چیست؟ (چگونه آلت را بزرگ کنیم)

با توجه به نیاز مردان به افزایش اندازه و بزرگ کردن آلت تناسلی خود، امروزه بستر اینترنت مملو از روش‌های مختلفی برای این هدف است. برخی برای افزایش طول و برخی دیگر برای افزایش ضخامت آلت (افزایش قطر آلت) معرفی‌شده‌اند. اما آیا تمامی روش‌های گفته‌شده مؤثرند؟ در ادامه به معرفی و بررسی رایج‌ترین روش‌های افزایش سایز آلت می‌پردازیم.

۱. روش های غیر جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردانه + بهترین داروی افزایش سایزآلت

برای افزایش سایز آلت تناسلی که در بیشتر موارد به دلیل موارد ژنتیکی است، از روش‌هایی مانند پمپ آلت تناسلی، دستگاه وکیوم، پی شات، امواج ضربه‌ای و تزریق چربی استفاده می‌شود. با این حال، اثربخشی این روش‌ها با روش علمی اثبات نشده است. استفاده سرخود از داروهای تجویز نشده و مکمل‌های غذایی نیز کار خطرناکی است.

۲. روش‌ های جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی

نمونه‌هایی از جراحی که برای افزایش طول یا ضخامت آلت تناسلی انجام می‌شود عبارت‌اند از:

بریدن رباط تعلیق: پرکاربردترین روش جراحی برای بلند کردن آلت تناسلی شامل بریدن رباط تعلیقی است که آلت تناسلی را به استخوان شرمگاهی متصل می‌کند

  • تزریق چربی
  • پیوند بافت
  • کاشت آلت تناسلی.

رفرنس: https://www.gymju.ir/


تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

بوی بد دهان به انگلیسی bad breath در بسیاری از افراد یک مشکل غیر‌قابل‌تحمل است و باعث کاهش اعتماد‌به‌نفس در فرد و آزردگی اطرافیان می‌شود. این موضوع زمانی که فرد از بوی بد دهان خود آگاه نباشد، برای اطرافیان آزار‌دهنده‌تر است. جای تعجب نیست که در همه فروشگاه‌ها قفسه‌هایی مملو از انواع آدامس و خوشبو کننده‌های دهان برای رفع بوی بد دهان وجود دارد.

اما این محصولات راه حل موقت هستند. زیرا علت اصلی این مشکل را برطرف نمی‌کنند. اگرچه بدبویی دهان یک فوریت پزشکی نیست، اما لازم است که درمان شود. زیرا حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از جمعیت جهان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

علائم بوی بد دهان و تنفس بدبو (بوی بد دهان نشانه چیست؟)

بوی بد دهان از چیست؟ بوی خاص نفس می‌تواند بسته به علت آن، متفاوت باشد. بهتر است از یک دوست نزدیک بخواهید تا بوی دهان شما را ارزیابی کند. زیرا ممکن است ارزیابی آن برای خودتان دشوار باشد. اگر فردی در دسترس نیست، یکی از راه‌های بررسی بوی دهان این است که مچ دست خود را لیس بزنید، سپس صبر کنید تا خشک شود، پس از خشک شدن آن را ببویید. بوی بد در این منطقه، به احتمال زیاد نشان‌دهنده بوی بد دهان است.

بعضی از افراد در مورد بوی نفس خود نگران هستند، در حالی که ممکن است اصلا دهان‌شان بو ندهد یا کمی بو بدهد. این بیماری “هالیتوفوبیا” نامیده می‌شود و می‌تواند منجر به رفتارهای وسواسی در شستن دهان شود.

سایرمقالات... قیمت جرمگیری دندان

دلایل و علت بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان یک نفر از هر چهار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علل زیادی برای نفس بدبو وجود دارد اما شایع‌ترین علت آن با بهداشت ضعیف دهان و دندان و بیماریهای دستگاه گوارش ارتباط دارد. نفس بدبو یا بوی بد دهان می‌تواند موجب نگرانی، خجالت و اضطراب شود، اما درمان آن نسبتا آسان است.

تجزیه ذرات باقی‌مانده غذا در دهان توسط باکتری‌ها، باعث تولید ترکیبات (بدبوی) گوگرد می‌شود. توجه داشته باشید که نوشیدن آب و خیس نگه داشتن دهان، می‌تواند آن را کاهش دهد. همچنین بهترین درمان برای آن مسواک زدن منظم، نخ دندان و نوشیدن آب است. جالب است بدانید پس از پوسیدگی دندان و بیماری لثه، نفس بدبو سومین علت رایج مراجعه مردم به دکتر متخصص دندانپزشک است.

سایرمقالات... لیست هزینه دندانپزشکی

1.دخانیات و خشکی دهان و بوی بد دهان

2.مواد غذایی و بوی بد دهان

۳. خشکی دهان

۴. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و ایجاد بوی بد دهان

۵. انواع رژیم های غذایی

۷. مشکلات دهان، بینی و گلو (علت خونریزی لثه و بوی بد دهان)

۸. اجسام خارجی در دهان و گلو

۹. بیماری، خشکی دهان و بوی بد دهان در سرماخوردگی

۱۰. کتو اسیدوزیس و نفس بدبو

رفرنس: https://www.orthodentist.ir/


تاریخ : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403
بازدید : 14
نویسنده : mozhgan

برخی از انواع نوشیدنی های چربی سوز به شکل آب میوه های چربی سوز ویا از ترکیب چند ماده تهیه می‌شوند و طرز تهیه آن‌ها آسان‌تر است. در ادامه به چند مورد از این نوشیدنی های چربی سوز اشاره می‌کنیم.

سایر مقالات... غذای افطار

کرفس و لیمو ، بهترین چربی سوز دنیا

احتمالاً تا به حال راجع به خاصیت کرفس در لاغری و کاهش وزن شنیده‌اید. لیمو نیز مشابه همین خاصیت را در بدن دارد. کرفس و لیمو هر دو کالری و کربوهیدرات کمی دارند، اما فیبر آن‌ها بالا است. برای آن‌که یک معجون لاغری سریع شکم داشته باشید، می‌توانید کرفش، لیمو و خیار را با یکدیگر مخلوط کرده و به‌عنوان یکی از نوشیدنی های چربی سوز قوی، در بین روز ویا صبح میل کنید.

اسموتی تمشک ، نوشیدنی چربی سوز صبح ناشتا

احتمال شنیده‌اید که خوراکی‌های ترش می‌تواند سبب کاهش وزن شوند. تمشک آنتی اکسیدان بالایی دارد و در نتیجه به سلامت بدن کمک می‌کند، متابولیسم را افزایش داده و سبب پاکسازی و سم زدایی از کبد می‌شود. در طرز تهیه اسموتی تمشک می‌توانید ۵ عدد تمشک، ۵ عدد زغال اخته و ۵ تکه خیار را به همراه کمی آب و میزانی یخ در مخلوط کن ریخته و پس از آن‌که خوب مخلوط شدند، آن را نیم ساعت در یخچال قرار داده و به‌عنوان یک نوشیدنی چربی سوز صبح ناشتا مصرف کنید.

کدو سبز ، بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو

یکی از سبزیجات موثر در کاهش وزن که کالری بسیار کمی دارد و نه‌تنها خواص آن زیاد است، بلکه به دلیل پایین آوردن قند خون، سبب لاغری نیز می‌شود؛ کدو سبز است. برای اینکه بتوانید بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو را بسازید و پس از ورزش میل کنید، می‌توانید از ترکیب کدو سبز با خیار و سیب ترش استفاده نمایید و تمام این مواد را در مخلوط کن ریخته و به‌عنوان یک نوشیدنی چربی سوز صبح ناشتا یا پس از ورزش مصرف کنید.

سایرمقالات... برنامه غذایی برای کاهش وزن رایگان

سرکه سیب ، چربی سوزترین ماده دنیا

چنانچه برای مصرف سرکه سیب با محدودیت روبرو نیستید، به مدت ۷ روز و به میزان یک فنجان سرکه سیب مصرف کنید که بهترین چربی سوز دنیا است. همچنین می‌توانید آن را در کنار لیمو ترش و برگ نعنا به چربی سوزترین ماده دنیا تبدیل کنید. چنانچه می‌خواستید این ترکیب را به مدت بیشتری نگه دارید، آن را در فریزر قرار دهید. از خواص سرکه سیب ایجاد احساس سیری و همچنین افزایش متابولیسم بدن است.

سایر مقالات... رژیم لوکرب


تاریخ : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403
بازدید : 11
نویسنده : mozhgan

هتل بارسلو استانبول، هتل کنراد استانبول بسفوروس، هتل گرند حیات استانبول، هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی، هتل رنسانس پولات استانبول، هتل الیت ورد استانبول، هتل اینترکنتیننتال استانبول و هتل گرند جواهر استانبول از بهترین هتل های استانبول محسوب می‌شوند. این هتل‌ها براساس نظرات مسافران و همچنین بررسی بهترین سایت‌های رزرو هتل مانند بوکینگ و تریپ ادوایزر انتخاب شده‌اند تا بهترین هتل 5 ستاره استانبول را با نظر و سلیقه خودتان پیدا کنید و در نهایت با تور گردشگری به این شهر زیبا سفر کنید.

هتل بارسلو استانبول (Hotel Barceló Istanbul)

شاید بتوان یکی از بهترین هتل های استانبول را از نظر دسترسی به جاهای دیدنی استانبول، هتل بارسلو استانبول دانست! زیرا این هتل با میدان تکسیم فقط به اندازه 10 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد و همان‌طور که می‌دانید، میدان تکسیم یکی از مهم‌ترین و توریستی‌ترین مکان‌های استانبول محسوب می‌شود. هتل بارسلو استانبول با 270 اتاق در انواع و مدل‌های مختلف توسط طراحی مشهور تزیین شده و از نظر تنوع نما، دکوراسیون، تعداد اتاق‌ها و... توانسته بیشتر سلیقه‌ها را پوشش دهد.

هتل بارسلو استانبول با امکاناتی مثل مرکز تناسب‌اندام، سونا، جکوزی، حمام ترکی و اسپا رضایت مشتریان را فراهم کرده و به‌ همین علت هم جزو بهترین هتل های استانبول از نظر مسافران شناخته می‌شود. از آنجایی هم که این هتل فاصله چندانی با خیابان استقلال ندارد، شما می‌توانید با اقامت در آن از جاهای دیدنی که در این خیابان مهم شهر استانبول قرار گرفته، بازدید کنید و اقامت و سفر خاطره‌انگیزی را برای خود بسازید

هتل کنراد استانبول بسفوروس (Conrad Istanbul Bosphorus)

از مزایای اقامت در این هتل می‌توان به محل قرارگیری آن در نزدیکی اماکن دیدنی استانبول مثل کاخ دولما باغچه، موزه ملی نقاشی، موزه نیروی دریایی، موزه نظامی استانبول و کاخ ایلامور اشاره کرد. هتل کنراد استانبول بسفوروس در نزدیکی پارک ییلدیز قرار دارد که می‌توان نتیجه گرفت پنجره‌های طبقات بالایی اتاق‌هایش، مشرف به فضای سبز و نمایی زیبا از بسفوروس هستند. این هتل با 14 طبقه، یکی از هتل های خوب استانبول محسوب می‌شود که بیش از هر چیزی، پرسنل فوق‌العاده مهمان‌نوازش توجه مسافران را به خود جلب کرده است.

علاوه‌بر آن، هتل کنراد استانبول بسفوروس با 3 زمین تنیس و امکانات اسپا، خدمات رفاهی مناسبی را فراهم آورده و حتی برای مسافرانی هم که با فرزندان خود به این هتل می‌آیند، خدمات مختص به کودکان ارائه می‌دهد. به همین علت هتل کنراد در سال‌های 2015 تا 2017 به‌عنوان هتل برتر و پیشروی شهر، جایزه‌های مختلفی را به دست آورده است. این هتل به‌دلیل نزدیکی‌اش به ایستگاه متروی ییلدیز (Yıldız) کار رفت‌وآمد را بسیار راحت کرده است و می‌توانید به نقاط مختلف استانبول با حمل‌ونقل عمومی دسترسی آسانی داشته باشید.

سایرمقالات... راهنمای سفر به استانبول ترکیه


تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
بازدید : 15
نویسنده : mozhgan

بعد از انجام بوتاکس معده، نیاز به تغییر در رژیم غذایی خود خواهید داشت تا از عملکرد بهتر معده و دستیابی به نتایج مطلوب پس از این روش استفاده کنید. در ادامه، یک لیست از مواردی که باید در نظر داشته باشید و رژیم غذایی پس از بوتاکس معده می‌تواند شامل آنها باشد، آورده شده است:

رژیم مایعات در روزهای اول بوتاکس معده

تا 3 روز نخست پس از انجام این روش، رژیم مایعات توصیه می‌شود تا دیواره معده بتواند بهبود یابد. این رژیم مایعات معمولاً شامل آب، ماست، سوپ‌های پروتئینی و آبمیوه‌های تازه است. همچنین می‌توانید از عصاره‌های گیاهی ملایم مانند چای آویشن یا چای زنجبیل استفاده کنید. این به بهبود عملکرد معده کمک می‌کنند.

سایرمقالات... انسداد روده پس از جراحی لاغری

رژیم غذایی پس از بوتاکس معده – سه روز بعد

بعد از سه روز از انجام بوتاکس معده می‌توانید به رژیم غذایی عادی خود با انواع غذاهای معمولی بازگردید. در این رژیم، پزشکان توصیه می‌کنند که مواد غذایی با پروتئین بالا، فیبر بالا و کربوهیدرات پایین مصرف شود.

به‌طورکلی، به بیماران توصیه می‌شود که از تمامی قندهای متداول مانند قندهای ساده، شیرینی و شکلات خودداری کنند. برای بسیاری از بیماران در ابتدا این تصمیم‌گیری به نظر ممکن نمی‌آید اما بعد از اثرگذاری بوتاکس معده این موارد قابل انجام هستند.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه منبعی عالی از ویتامین‌ها و فیبر، مصرف منابع پروتئینی، میوه‌خشک و مغزها، غلات و نشاسته در حد متعادل می‌تواند در رژیم غذایی شما پس از بوتاکس معده باشد.

سایر مقالات... هزینه تزریق بوتاکس معده

خواب کافی: مهم به‌اندازه رژیم غذایی خوب!

خواب کافی بعد از انجام بوتاکس معده بسیار مهم است تا به بازسازی و بهبودی معده کمک کند و از عوارض جانبی جلوگیری شود. انجام بوتاکس معده ممکن است منجر به خستگی و ضعف موقت شما شود، بنابراین نیاز به استراحت اضافی دارید. در دوره اولیه پس از بوتاکس معده ممکن است درد و ناراحتی احساس کنید.

منبع: sleevesurgeon.ir

به توصیه پزشک خود داروهای ضد درد یا مسکن‌های تجویزی مصرف کنید تا درد را کاهش دهید و به خواب بهتری دست یابید. علاوه بر این، خواب کافی به کنترل اشتها و مدیریت وزن نیز کمک می‌کند.


تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
بازدید : 7
نویسنده : mozhgan

عمل اسلیو معده چه جوریه؟ جراحی اسلیو معده به انگلیسی Gastric sleeve surgery یا گاسترکتومی اسلیو، نوعی عمل لاغری برای کاهش وزن است که در طی آن قسمت زیادی از معده برداشته می‌شود. عمل اسلیو معده نوعی جراحی محدودکننده بشمار می‌رود که طی آن حدود ۷۵ درصد از حجم معده برداشته می‌شود؛ در نتیجه فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا، احساس سیری می‌کند. این گزینه‌ی جراحی، مسیر روده را تغییر نمی‌دهد.

این جراحی همچنین باعث می‌شود که فرد کمتر احساس گرسنگی کند زیرا یک معده‌ی کوچک‌تر، سطح کمتری از هورمون گرلین (که منجر به گرسنگی می‌شود) را ترشح می‌کند؛ در نتیجه فرد سرکوب طولانی‌مدت اشتها را تجربه خواهد کرد.

هرچند گاسترکتومی اسلیو، منجر به کاهش وزن چشمگیری می‌شود، اما با خطرات و عوارض جانبی خاصی هم همراه است. ازاین‌رو قبل از تصمیم برای انجام این عمل، با دکتر گوارش مشورت کنید و تنها زمانی برای عمل اسلیو معده اقدام کنید که سود این عمل برای شما بیشتر از ضررش باشد.

انواع عمل اسلیو معده کدامند؟

جراحی اسلیو معده یکی از انواع عمل لاغری است که به دو روش لاپاراسکوپی و آندوسکوپی انجام می‌شود. در ادامه به بررسی تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم. دکتر گوارش روش‌های انجام این عمل را برای شما توضیح خواهد داد و با بررسی شرایط شما بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کند.

۱. اسلیو معده به روش آندوسکوپی یا کوچک کردن معده با عمل جراحی

اسلیو معده با آندوسکوپی روشی است که در آن برخلاف جراحی کلاسیک، قسمت مشخصی از معده به روش آندوسکوپی و بدون ایجاد برش برداشته می‌شود. بعد از انجام این پروسه، بیمار وارد جریان سالم کاهش وزن می‌شود و در مدت کوتاهی می‌تواند به نتایج دائمی دست پیدا کند.

اسلیو معده با آندوسکوپی فرایندی است که طی آن به روش آندوسکوپی، معده را منقبض می‌کنند. در این روش لوله‌ی آندوسکوپی از طریق دهان وارد می‌شود و هیچ‌گونه برشی ایجاد نمی‌شود.

در انتهای سال اول بعد از انجام جراحی اسلیو معده به روش آندوسکوپی، به طور میانگین باعث کاهش وزن ۱۷ تا ۲۰ درصدی می‌شود. به‌این‌ترتیب فرد به‌ظاهر زیبای موردنظر خود دست پیدا می‌کند و از بسیاری از بیماری‌های جدی ناشی از چاقی جلوگیری می‌شود.

سایرمقالات... رژیم لاغری

۲. عمل کوچک کردن معده با لاپاراسکوپی

از طرف دیگر اسلیو معده با لاپاروسکوپی، یک پروسه‌ی جراحی است که تنها با چند برش کوچک به بیماران کمک می‌کند تا سریع‌تر و با درد کمتری نسبت به جراحی باز بهبود پیدا کنند. لاپاروسکوپی یک روش جراحی کمتر تهاجمی و راحت‌تر است و مدت‌زمان عمل کمتری و مزایای بیشتری دارد.


تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
بازدید : 10
نویسنده : mozhgan

۱. موقعیت مکانی مناسب (نزدیکترین کلینیک دندانپزشکی)

کلینیک دندانپزشکی در تهران (لیست بهترین کلینیک دندانپزشکی) بهتر است در نقطه ای از شهر باشد که دسترسی به آن هم از طریق وسایل حمل و نقل عمومی و هم وسیله نقلیه شخصی ممکن باشد. هم چنین برخورداری از امکاناتی چون پارکینگ و آسانسور نیز یک مزیت محسوب می شود.

۲. محیط استریلیزه

محیط کلینیک باید کاملا تمیز و استریلیزه باشد تا احتمال انتقال انواع بیماری به مراجعه کنندگان به صفر برسد.

۳. تجهیزات و امکانات

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید مجهز به به روز ترین دستگاه ها و امکانات لازم در جهت ارائه بهترین خدمات باشد.

۴. ارائه دهنده ی انواع خدمات

یک کلینیک دندانپزشکی بهتر است در جهت فراهم کردن راحتی مراجعه کنندگان انواع خدمات درمانی دندان را توسط متخصصین آن حوزه ارائه دهد.

۵. پرسنل خوب

تمام کارکنان یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید رفتار مناسب و خوشایندی با مراجعه کنندگان داشته باشند. ضمن اینکه باید دانش خود را مرتبا با به روز ترین متد ها و روش های درمانی آپدیت کنند.

۶. نوبت دهی سازمان یافته

نوبت دهی به بیماران یک مسئله مهم هم برای بیماران و هم برای پزشکان است چون کوچکترین خلل و اشتباه در پروسه نوبت دهی باعث بی نظمی در کلینیک شده و به نوعی بی احترامی به مراجعه کننده تلقی می شود. ضمن اینکه بهتر است با توجه به اینکه مخاطبین شامل افراد در گروه های سنی مختلف هستند، سیستم نوبت دهی هم به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن های مربوطه باشد و هم به صورت تلفنی و یا حتی حضوری.

۷. مجهز به امکانات خاص

محیط کلینیک باید امکانات رفاهی و مسیر های عبور و مرور مختص افراد کم توان و ناتوان جسمی را فراهم کند.

سایرمقالات... لیست بهترین دندانپزشکی کودکان

خدمات بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران

خدمات عمومی دندانپزشکی

  • چکاپ دندان
  • بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان ها)
  • عصب کشی دندان
  • جراحی لثه
  • کشیدن دندان عقل
  • پر کردن دندان ( ترمیم)

خدمات تخصصی و زیبایی دندانپزشکی

  • کاشت دندان به روش های مختلف مانند بریج، ایمپلنت و دندان مصنوعی
  • اصلاح طرح لبخند
  • کامپوزیت دندان
  • ·         روکش دندان سرامیکی
  • ایمپلنت دندان
  • ارتودنسی دندان

منبع:  bimarestaan.ir


تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
بازدید : 10
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه تا وقتی حرکت نمی‌کند و ثابت است، هیچ علامتی ندارد، مشکلات از زمانی آغاز می‌گردد که سنگ در کلیه جابه‌جا می‌شود یا به سمت میزنای (لوله‌ای که هر کلیه را به مثانه وصل می‌کند) به راه می‌افتد، در این حالت، برخی یا همه موارد دیده می‌شود که عبارتند از:

سایرمقالات... چه سنگ هایی به سنگ شکن کلیه نیاز دارند؟

درد شدید و متناوب در پهلو و پشت، پایین‌تر از سطح دنده‌ها که ممکن است به پایین شکم تیر بکشد.

- سوزش ادرار

- ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای

- ادرار بدبو یا تیره

- تهوع و استفراغ

- احساس نیاز مداوم به دفع ادرار

- افزایش تعداد نوبت‌های دفع ادرار بیش از حد عادی

- تب و لرز در صورت وجود عفونت

- کم شدن حجم ادرار

یادمان باشد درد سنگ کلیه تغییر می‌کند، با جابه‌جا شدن سنگ در مجاری ادرار، محل و شدت درد دگرگون می‌شود.

علل سنگ کلیه

سنگ کلیه معمولاً یک علت واحد و مشخص ندارد اما عواملی وجود دارند که احتمال بروز سنگ کلیه را بیشتر می‌کنند. به طور کلی، وقتی غلظت برخی مواد که می‌توانند بلور تشکیل دهند (مانند کلسیم، اسید اوریک و اُگزالات) در ادرار افزایش می‌یابد، سنگ کلیه تشکیل می‌شود.

در حالت عادی، موادی در ادرار وجود دارند که از چسبیدن مولکول‌ها به هم و تشکیل بلور جلوگیری می‌کنند. اگر این مواد در ادرار کم باشند روند تولید سنگ را تسریع می‌کنند.

رژیم غذایی که باعث تشکیل سنگ کلیه می‌شود

رژیم غذایی هم در تشکیل سنگ کلیه نقش دارد و رژیم‌های غذایی حاوی نمک زیاد باعث بروز سنگ کلیه می‌شوند، داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی مانند مرغ، گوشت گاو و ماهی نیز می‌توانند احتمال ابتلاء به سنگ کلیه را افزایش دهند.

سایرمقالات... هزینه عمل پروستات

درمان‌های سنتی سنگ کلیه

درمان‌های سنتی (مانند ماساژ، داروهای گیاهی) نمی‌توانند سنگ کلیه را درمان کنند ولی زمانی که در ترکیب با توصیه‌های پزشک مورد استفاده قرار گیرند در کاهش ریسک ابتلاء به سنگ‌های کلیوی کمک کننده خواهند بود. برخی منابع طبیعی سنگ شکن کلیه را پیشنهاد کرده‌اند که عبارتند از:

چای: نوشیدن روزانه یک فنجان چای سبز یا سیاه ریسک ابتلاء به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد، در یک مطالعه زنانی که بیشترین میزان چای سیاه را می‌نوشیدند ریسک سنگ‌های کلیوی در آنها کمتر بود. این مطالعه از دقت بالایی برخوردار نبود و تنها زنان را مورد بررسی قرار داده بود بنابراین مدارک و دلایل محکمی دال بر اثربخشی چای در کاهش ابتلاء به سنگ کلیه در اختیارمان قرار نمی‌دهد. به هر جهت چای حاوی مقادیر بالایی اگزالات می‌باشد بنابراین چنانچه ادرار شما حاوی مقادیر بالایی اگزالات باشد پزشک تان شما را از نوشیدن چای منع خواهد کرد.

آب لیمو و آب پرتقال: از لحاظ تئوری، نوشیدن آب لیمو یا آب پرتقال می‌تواند ریسک سنگ‌های کلیوی را کاهش دهد. سطوح اسید سیتریک موجود در آب لیمو و آب پرتقال می‌تواند سطوح کلسیم موجود در ادرار را کاهش داده و منتهی به تشکیل کمتر سنگ‌های کلسیمی شود، ولی هیچ مطالعه‌ای این فرضیه را ثابت نکرده است.

سایرمقالات... مسکن قوی برای درد سنگ کلیه


تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
بازدید : 6
نویسنده : mozhgan

اطلاعات ضروری که در سفر به استانبول باید بدانید در ادامه مجله گردشگری نیک روز در اختیار شما قرار داده:

  • زبان رایج مردم در استانبول ترکی است اما بیشتر مردم توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را در حد اولیه دارند.
  • واحد پول ترکیه لیر است.
  • ساعت رسمی 30 دقیقه عقب تر از ساعت ایران است.
  • دین اکثر مردم ترکیه اسلام بوده اما دین های دیگر نیز در این کشور زندگی می کنند
  • آب شهری استانبول برای آشامیدن مناسب نیست و بهتر است از آب معدنی استفاده کنید.
  • شما برای رفتن به ترکیه بهتر است مقداری لیر و مقداری دلار همراه خود داشته باشید. میتوانید لیر را به صورت مستقیم از صرافی های ایران تهیه کنید یا دلار بخرید و در صرافی های ترکیه آن را به لیر تبدیل کنید.

در نظر داشته باشید که برای سفر به ترکیه شما نیاز به گرفتن ویزا ندارید و همین باعث کاهش هزینه سفر به ترکیه شما میشود. بنابراین به طور کلی هزینه های قبل از سفر شما دو دسته هستند:

هزینه صدور یا تمدید پاسپورت:

خروج از کشور در هر صورتی نیاز به پاسپورت دارد. اگر قبلا به سفر خارج از کشور رفته اید و پاسپورت دارید در صورت نیاز پاسپورت خود را تمدید کنید، اگر پاسپورت ندارید میتوانید برای گرفتن آن از طریق پلیس +10 اقدام کنید.

هزینه های تمدید یا صدور پاسپورت به شرح زیر می باشد:

هزینه صدور گذرنامه: 1,250,000 ریال

هزینه عوارض شهرداری: 62,500 ریال

خدمات گذرنامه: 731,520 ریال

هزینه عکاسی و احراز هویت: 430,000 ریال

عوارض خروج از کشور:

عوارض خروج از کشور هزینه ای می باشد که فرد برای خروجش از کشور باید یک مبلغی را به دولت بدهد. این مبلغ برای هر نفر بار اول 400 هزارتومان و برای بار دوم 600 هزار تومان و دفعات سوم به بعد 800 هزار تومان می باشد.

هزینه سفر به ترکیه سال 1403

تورهای ترکیه از 1 روزه تا 10 روزه برای شما وجود دارد و میتوانید رزرو کنید. اغلب اژانس های مسافرتی تور های استانبول را 3شب و 4 روز به شما ارائه میدهند. هزینه سفر به استانبول با تور بستگی به عوامل مختلفی دارد مثل: نوع پرواز شما، هتل، خدماتی که اژانس هواپیمایی و هتل به شما ارائه میدهد و...

در کل هزینه سفر به استانبول با تور به نسبت هزینه کمتری برای شما دارد.


تاریخ : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403
بازدید : 15
نویسنده : mozhgan

استانبول و دبی دو شهر منحصربه‌فرد در همسایگی ایران و از جمله اولین مقاصد پرطرفدار بین ایرانیان است که هر کدام مزایا و معایبی دارند. این دو مقصد گردشگری جز بهترین‌ انتخاب‌ها برای افرادی است که قصد سفری ارزان به خارج را دارند. در استانبول می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی زیبا، تنوع غذایی بالا، سواحل متنوع جذاب، جزیره‌های رویایی و مراکز خرید اروپایی دیدن کنید و در دبی از دیدن برج‌های سر به فلک کشیده، خیابان‌های بزرگ، مراکز خرید لوکس و کویر لذت ببرید.

افرادی که برای اولین بار به دنبال سفر خارجی در نزدیکی ایران هستند حتما استانبول و دبی یکی از انتخاب‌هایشان است و قبل هر چیزی به دنبال اطلاعات کامل هستند تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. اینکه استانبول بهتر است یا دبی بستگی به نوع سفر، زمان سفر، بودجه سفر، فصل سفر و بسیاری موارد دیگر دارد تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری برای اینکه به دبی سفر کنید یا استانبول داشته باشید.

هر دو کشور ترکیه و امارات از جمله کشورهای همسایه ایران هستند که یکی در حاشیه خلیج فارس و دیگری در شمال غرب ایران قرار دارد. شهر استانبول در شمال‌غربی منطقه مرمر ترکیه و دبی در جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد و به دلیل نزدیکی این کشورها به ایران دو مقصد پرطرفدار برای سفر خارجی بین ایرانیان است.

سفر به دبی از راه هوایی، دریایی و زمینی و سفر به استانبول از راه زمینی و هوایی امکان‌پذیر است، اما سفر دریایی و زمینی به دلیل مسافت طولانی که دارد کمی سخت و دشوار اما ارزان‌تر از سفر هوایی است.

سایرمقالات... بهترین هتل استانبول

شرایط آب و هوایی استانبول و دبی

در بررسی و انتخاب مقصد و اینکه اساسا استانبول بهتر است یا دبی دانستن وضعیت آب و هوایی این دو مقصد بسیار حائز اهمیت است.

استانبول

استانبول که در حاشیه دریای سیاه قرار دارد از آب و هوای چهار فصل در طول سال برخوردار است و شما هر زمان که به این شهر تاریخی و زیبا سفر کنید می‌توانید از حضور در آن لذت ببرید. اما بهترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار و پاییز است که علاوه‌بر ارزان بودن سفر در این ایام تخفیف‌های بسیاری هم می‌توانید پیدا کنید.

اما دبی به دلیل قرارگیری در منطقه گرمسیری در اکثر ماه‌های سال از آب و هوایی گرم و مرطوب برخوردار است و بهترین زمان برای سفر به دبی بین ماه‌های آذر تا اسفند است که گرما و رطوبت در حد تعادل است و از تابش مستقیم نور خورشید خبری نیست.

راهنمای سفر به دبی

با توجه به اینکه دبی در منطقه‌ای گرم و کویری و استانبول در منطقه‌ای ساحلی با آب و هوایی چهار فصل قرار دارد می‌توان متوجه شد که از نظر شرایط آب و هوایی استانبول و دبی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. به همین دلیل با اطلاع داشتن از شرایط جوی می‌توانید از نظر اینکه استانبول بهتر است یا دبی بین این دو مقصد گردشگری انتخاب آسان‌تری داشته باشید.

منبع: https://www.nikroz.com/


تاریخ : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403
بازدید : 14
نویسنده : mozhgan

تناسب اندام تنها به معنای لاغری و لاغری شکم و پهلو نیست. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها شامل، تناسب وزن، پرانرژی بودن، قوی بودن و سالم بودن، به معنای تناسب اندام هستند. رسیدن به این تناسب، قاعدتا نیاز به تغییرات زیادی در سبک زندگی و تغذیه افراد دارد. داشتن یک برنامه غذایی خوب و ورزش می‌تواند در رسیدن به این تناسب اندام کمک کند.

چرا لاغری سریع؟

کم‌کردن ۱ تا ۲ کیلو وزن در هفته، استانداردی است که متخصصان تغذیه برای افراد مختلف در نظر می‌گیرند. بیشتر از این عدد،‌ ممکن است برای افراد مشکلاتی را ایجاد کند. اما گاهی به دلایلی، شما مجبور می‌شوید که خیلی سریع وزن کم کنید. کاهش وزن سریع، اگر با اصول درست باشد، آسیبی به بدن وارد نخواهد کرد.اما بسیاری از افراد به سراغ رژیم‌های تهاجمی و غیر اصولی می‌روند که ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای اندام‌های داخلی مانند کبد و معده ایجاد کند. حالا می‌خواهیم ببینیم چگونه رژیم لاغری سریع و البته سالم بگیریم.

برای لاغری سریع چه بخوریم؟

ممکن است با خواندن این تیتر تعجب کنید. معمولا اولین قدمی که افراد برای رژیم غذایی برای لاغری شکم برمی‌دارند، حذف مواد غذایی و نخوردن است. اما واقعیت این است که خوردن صحیح، نتیجه بهتری برای لاغری شکم و پهلو دارد تا نخوردن. تصور کنید که برای رسیدن به تناسب اندام و کم‌کردن اضافه وزن در مدت زمانی کوتاه، شما یک ماراتن بزرگ و سخت پیش رو دارید. ۸۰ درصد از این ماراتن به رژیم غذایی شما بستگی دارد.بنابراین اگر بتوانید بشقاب خود را با غذاهای سالم پر کنید، احتمال کالری از دست دادن شما بیشتر می‌شود.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با رژیم‌های غذایی دارند، محدودیت در خوردن است. احساس گرسنگی که قرار است به دلیل رژیم غذایی به افراد تحمیل شود، گاهی باعث ایجاد ترس در آن‌ها شده و مانعی برای شروع کردن یک برنامه غذایی خوب خواهد بود.خب پس در اولین قدم مهم است که چه بخوریم. بهترین گروه مواد غذایی برای کسانی که به‎دنبال رژیم لاغری سریع هستند، گروه پروتئین و سبزیجات است. اگر بشقاب غذایی خود را با انواع سبزیجات و پروتئین پر کنید، با سرعت بیشتری کالری سوزانده و کاهش وزن سریع را تجربه خواهید کرد.

یک بشقاب مناسب شامل مقداری از انواع مواد غذایی شامل پروتئین، سبزیجات، غلات، چربی و کربوهیدرات است. ممکن است بپرسید که : چربی و کربوهیدرات در رژیم غذایی لاغری؟پاسخ ساده است. بله. باید از این گروه هم در رژیم غذایی شما باشد. اما انتخاب کربوهیدرات و چربی سالم، نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد.

یکی از روش های سریع برای کاهش وزن جراحی لاغری است.


تاریخ : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

بوتاکس معده می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما یک راه حل مستقل نیست و در کنار سایر روش‌های درمانی انجام می‌شود. بوتاکس معده به طور موقت ماهیچه‌های معده را شل کرده و اشتها را کاهش می‌دهد. در کنار این روش درمانی توصیه می‌شود که از یک رژیم غذایی هم پیروی کنید. این دو در کنار هم می‌توانند در کوتاه مدت تاثیری زیادی در روند کاهش وزن شما داشته باشند.

سایرمقالات... غذای افطار

‏بوتاکس معده مناسب چه افرادی است؟

بوتاکس معده به افرادی که در کنترل اشتهای خود مشکل دارند یا برای پیروی از رژیم لوکربورژیم دوکان و متعهد شدن به ورزش منظم سست هستند توصیه می‌شود. اگر از زخم معده، ورم معده و مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه وزن مانند دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا رنج می‌برید، می‌توانید بوتاکس معده انجام دهید.

به طور کلی، بوتاکس معده برای افرادی که اضافه وزن دارند مناسب است، اما برای افرادی که چاق هستند، مناسب نیست. این روش برای افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ها بالای ۴۰ است، بی‌تاثیر است. مناسب‌ترین کاندیداها افرادی هستند که BMI آن‌ها پایین و زیر  ۳۵ است. افرادی که از مشکلات جدی چاقی رنج می‌برند واجد شرایط تزریق بوتاکس معده نیستند و روش جایگزین توصیه می‌شود.

‏چه افرادی نباید بوتاکس معده انجام دهند؟

بوتاکس معده برای همه مناسب نبوده و به طور کلی در موارد زیر توصیه نمی‌شود:

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی با سابقه مشکل در بلع
  • افراد مبتلا به مشکلات معده مانند زخم یا خونریزی معده
  • افرادی با سابقه حساسیت به سم بوتولینوم یا مواد مشابه
  • مبتلایان به مشکلات قلبی یا بیماری‌های عصبی عضلانی
  • افراد خیلی چاق

‏میزان کاهش وزن بعد از بوتاکس معده چقدر است؟

انتظار می‌رود پس از انجام بوتاکس معده، بیماران ۱۰-۱۵٪ از وزن خود را در یک دوره ۳-۶ ماهه از دست بدهند. میزان کاهش وزن ممکن است از فردی به فرد دیگر و بر اساس سن، میزان متابولیسم و میزان ورزش متفاوت باشد.

سایرمقالات.... نوشیدنی چربی سوز

‏فواید بوتاکس معده

برخی از مزایای تزریق بوتاکس معده عبارتند از:

  • روشی کم تهاجمی و غیر جراحی
  • دارای نتایج امیدوار کننده کاهش وزن
  • مناسب برای افراد دارای اضافه وزن
  • روشی مقرون به صرفه
  • عوارض جانبی خفیف و موقت
  • بهبودی سریع
  • ریکاوری و مراقبت‌های پس از تزریق بسیار آسان‌تر و راحت‌تر از جراحی‌های لاغری

تاریخ : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

وقتی درباره بهترین زمان سفر به دبی صحبت می‌کنیم، باید اول تکلیف واژه بهترین را مشخص کنیم. بهترین زمان برای هر کسی متناسب با شرایطش معنی می‌شود.

شاید برای شما بهترین زمان سفر به دبی، زمانی است که تمام هزینه سفر به دبی برایتان به صرفه و ارزان تمام شود. اگر با این هدف بخواهیم بهترین زمان سفر به دبی را مشخص کنیم، باید بگوییم که تابستان‌های گرم و طاقت‌فرسای دبی بهترین زمان است. در واقع در این بازه زمانی به‌دلیل شرایط جوی، مسافران کمتری به این شهر، سفر می‌کنند. به همین خاطر هزینه‌های اقامت، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و… کاهش پیدا می‌کند.

شاید هم از علاقه‌مندان خرید و بازارگردی باشید. در این حالت، بهترین زمان سفر، موقع حراجی‌هاست که حدود ۶۰۰۰ فروشگاه مختلف در جشنواره‌های فروش شرکت می‌کنند و شما می‌توانید خریدهای جذاب با قیمت‌های مناسب را تجربه کنید. همچنین می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری حاضر در فستیوال‌ها هم استفاده کنید. تاریخ دقیق این جشنواره‌ها خیلی مشخص نیست و باید پیگیر اطلاعیه‌های مربوط به آن‌ها باشید.

از نظر آب‌وهوایی هم، بهترین زمان سفر به دبی، زمستان است که این شهر، پررونق‌ترین روزهایش را سپری می‌کند. در این زمان، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. در کنار لذت‌بردن از آب‌وهوای دلپذیر این شهر ساحلی، از جشنواره‌های زمستانه، که معمولا از ۲۶ دسامبر تا ۲۷ ژانویه است، استفاده کنید. البته حساب جیبتان را هم داشته باشید؛ چرا که گران‌ترین زمان سفر به دبی هم در زمستان است.

سایر مقالات ... بهترین هتل های استانبول از نظر مردم

بهترین مسیرهای هوایی ایران برای سفر به دبی کدام‌ است؟

بیشترین پروازهای ایران به دبی توسط شرکت‌های هواپیمایی معتبر مانند ماهان، ایران‌ایر و امارات انجام می‌شود. شرکت هواپیمایی ماهان به‌عنوان ایمن‌ترین ایرلاین خاورمیانه در کنار شرکت ایران‌ایر، بهترین پروازهای مستقیم تهران- دبی را به‌صورت روزانه پوشش می‌دهند.

شرکت هواپیمایی امارات با ۴ پرواز روزانه، از تهران به فرودگاه آل‌مکتوم امارات، بیشترین پروازها را دارد. اگر تصمیم گرفتید که برای سفر به دبی، از این شرکت بلیط رزرو کنید، این را در نظر داشته باشید که باید توقف‌های زیادی را در طول مسیر تحمل کنید.

منبع: https://www.nikroz.com/

 


تاریخ : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403
بازدید : 27
نویسنده : mozhgan

مواد غذایی رژیمی را که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانید در رژیم غذایی برای افزایش وزن خود قرار دهید و شاهد تغییرات باشید.

تخم مرغ

یکی از مهم‌ترین غذاهای چاق کننده، تخم مرغ است تخم مرغ در حدود ۷۰ کالری دارد و میزان زیادی چربی و کربوهیدرات به بدن می‌رساند. همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که در سلامتی افراد نیز تاثیر بسیار زیادی دارند.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی کالری بالایی است و هر قاشق غذاخوری از آن، حدود ۹۴ کالری دارد. همچنین کره بادام زمینی دارای چربی و به مقدار کمتر پروتئین و کربوهیدرات است. از ویژگی‌های خوب این غذا این است که می‌توان آن را با مواد غذایی دیگر مخلوط کرده و در طول روز و به‌عنوان میان وعده آن را مصرف نمود.

گوشت پرچرب

برخی قسمت‌های مختلف گوشت، دارای چربی‌های بیشتری است؛ برای مثال ران مرغ نسبت به سینه مرغ چربی بیشتری دارد.

لوبیا

یکی از حبوباتی که حاوی میزان زیادی پروتئین و کالری و کربوهیدرات و همچنین فیبر است و برای استفاده در یک برنامه غذایی مناسب افزایش وزن اهمیت دارد، لوبیا است. می‌توانید از انواع مختلف لوبیا برای تهیه غذاهای متنوع استفاده نمایید.

سبزیجات و میوه‌ ها

جالب است بدانید که برخی از انواع سبزیجات که حاوی میزان زیادی نشاسته هستند، همچون سیب زمینی، نخودفرنگی و ذرت نه‌تنها به سلامت بدن شما و کارکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کنند؛ بلکه حاوی کربوهیدرات بالایی بوده و در نتیجه به چاق شدن شما نیز کمک می‌نمایند. همچنین برخی از میوه‌ها و به‌خصوص میوه خشک، می‌تواند یکی از اجزای یک برنامه غذای مناسب افزایش وزن باشد. بنابراین چنانچه به دنبال برنامه غذایی برای چاق شدن هستید، میوه‌هایی همچون خرما که حاوی کربوهیدرات بالایی هستند را مصرف کنید.

سایر مقالات... رژیم Dash

غلات کامل

این ماده حاوی میزان زیادی کربوهیدرات است که نه‌تنها منبع خوبی از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است؛ بلکه می‌تواند در افزایش وزن به شما کمک کند.

روغن و چربی سالم

با وجود آنکه مصرف چربی به میزان زیاد توصیه نمی‌شود؛ اما به‌صورت کلی مصرف چربی‌ها برای بدن نیاز هستند و چنانچه چربی‌های سالمی همچون روغن زیتون، روغن نارگیل، دانه کتان، کانولا و روغن بادام استفاده کنیم، نه‌تنها نیاز بدن به این مواد را تامین کرده‌ایم؛ بلکه به افزایش وزن ما نیز کمک می‌کنند.

شیر کامل

شیر کامل در کنار خواص و مواد مغذی همچون کلسیم و پروتئین دارای میزان بالای کالری است و در هر یک لیوان آن حدود ۱۵۰ کالری وجود دارد؛ بنابراین می‌تواند برای افزایش وزن بسیار مناسب باشد و در عین حال بر روی عضله سازی تاثیر بگذارد.

مغزها

آجیل یا همان مغزها، سرشار از مواد مغذی و همچنین حاوی میزان زیادی کالری هستند. این مواد به‌خصوص برای کودکانی که علاقه به خوردن حجم زیادی ماده غذایی ندارند، ولی از طعم مغزها لذت می‌برند؛ می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در عین حال موادی همچون منیزیم و کلسیم و ویتامین E را برای بدن آنها تامین کند.

منبع: مجله دایت فرم


تاریخ : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403
بازدید : 21
نویسنده : mozhgan

مزو چیست؟ مزوتراپی ابرو یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند به پرپشت شدن ابروها و تقویت رشد آنها کمک کند. در این روش که توسط یک پزشک یا یک فرد باتجربه انجام می‌شود، محلولی تقویتی که حاوی ترکیبی از مواد مفید برای رشد موهاست، از طریق یک سوزن ظریف و باریک به زیر پوست تزریق می‌شود. این ماده تزریق شده حاوی ترکیبات مفیدی مانند انواع ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و پپتیدهایی است که به رشد موهای ابرو کمک می‌کنند.

کاربردهای مزوتراپی ابرو

مزوتراپی ابرو مشابه با مزوتراپی مو بوده و از همان مواد استفاده می‌شود. به‌صورت کلی از طریق تزریق‌های انجام شده در مزوتراپی ابرو، سوراخ‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود که از طریق آنها ترکیبات موثر و فعال موردنیاز برای رشد موها، به فولیکول‌های موی ابرو می‌رسد.

۱. مزوتراپی و رشد ابروها

این تزریق‌ها به‌صورت هدفمند، خصوصاً در جاهایی که رشد ابروها بسیار کم است انجام می‌شود. نفوذ سوزن اجازه می‌دهد تا مواد مزوتراپی به فولیکول‌های عمیق‌تر هم برسند و در نتیجه با تحریک رشد آنها، موجب پرپشت‌تر شدن ابروها شوند.

۲. جلوگیری از ریزش ابروها

علاوه بر پرپشت‌تر شدن ابروها، مزوتراپی می‌تواند از ریزش ابرو هم جلوگیری کند. یکی از اهداف انجام این روش جلوگیری از ریزش ابرو، خصوصاً در اثر مواردی مانند آلوپسی، درماتیت، بیماری‌های پوستی و عفونی و افزایش سن و سبک زندگی است.

سایرمقالات... خارش ابرو بعد از کاشت

۳. افزایش خونرسانی به فولیکول های موی ابرو

زمانی که به‌صورت مکرر تزریق‌های ظریف مزوتراپی ابرو انجام می‌شود، این تزریق‌ها و موادی که به همراه آن به زیر پوست وارد می‌شوند می‌توانند موجب بهبود جریان خون و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های موی ابرو شوند که بدون شک نتیجه آن افزایش سلامتی و استحکام تارهای موی ابرو است.

۴. اصلاح کردن مشکلات ابرو

در این روش تزریق‌ها به‌صورت هدفمند در بخش‌هایی که تراکم موهای ابرو بسیار کم است انجام می‌شود؛ بنابراین می‌توان از مزوتراپی ابروها به‌صورت ویژه به‌منظور اصلاح ایرادات ابرو و اصلاح مشکلاتی از جمله عدم تقارن ابروها کمک گرفت.

۵. افزایش ضخامت تارهای ابرو

با افزایش خون‌رسانی به تارهای ابرو، تامین مواد مغذی برای رشد آنها و بهبود سلامت کلی ابروها، مزوتراپی می‌تواند برای ضخیم‌تر کردن تارهای ضعیف و نازک ابرو هم کاربرد داشته باشد؛ بنابراین کسانی که تار ابروهای بسیار ضعیف و شکننده‌ای دارند می‌توانند از این روش برای تقویت تارهای ابروی خود استفاده کنند.

سایرمقالات... کاشت ابرو به روش میکروگرافت

۶. کاهش چربی پوست

به‌صورت کلی یکی از کاربردهایی که مزوتراپی دارد کم کردن چربی پوست است. چه در مزوتراپی صورت و چه در مزوتراپی موها، این روش می‌تواند با کنترل فعالیت غدد چربی زیر پوست، میزان چربی پوست سر و صورت را متعادل کند.

۷. مزوتراپی ابرو بعد از کاشت

ممکن است برخی از افراد بخواهند از مزوتراپی ابرو به‌عنوان یک درمان مکمل بعد از کاشت ابرو استفاده کنند. در این خصوص باید گفت که حتماً باید منتظر ماند که حداقل یک ماه از کاشت ابرو بگذرد و بعد از آن با توجه به شرایطی که هر فرد دارد، مزوتراپی برای ابروها انجام شود.

منبع: مجله فیلربینی


تاریخ : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
بازدید : 21
نویسنده : mozhgan

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، ارتودنسی ژله‌ ای یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی برای زیبایی لبخند افراد می‌باشد. با این روش درمانی می‌توان مشکلات و عارضه‌های متعددی را برطرف کرد، که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

اوربایت: حالتی که دندان‌های ردیف بالا به نسبت دندان‌های ردیف پایین، جلوتر هستند.

کراس بایت: حالتی که دندان‌های ردیف بالا و پایین با یکدیگر هم ‌تراز یا هم محور نباشند.

فاصله‌ زیاد بین دندان‌ها: حالتی که به دلیل رشد غیرطبیعی استخوان فک یا حرکت دندان‌ها در اثر وجود دندان پنهان، ایجاد شده است.

برگشت دندان‌ها به حالت اولیه‌ پس از انجام ارتودنسی ثابت: پس از انجام کامل ارتودنسی ثابت، امکان برگشتن دندان‌ها به حالت اولیه تا چند ماه وجود دارد. برای جلوگیری از این بازگشت دندان‌ها به حالت اولیه، ارتودنسی دندان ژله‌ ای قابل استفاده است.

سایرمقالات... انواع سوالات متداول در رابطه با ارتودنسی

مقایسه ارتودنسی ژله‌ای با ارتودنسی فلزی

ارتودنسی ژله ای، برای درمان و اصلاح نامرتبی دندان‌ها، اوربایت و کراس بایت با شدت درجه متوسط مناسب است. در حالی که ارتودنسی فلزی برای اصلاح و درمان مشکلات شدید اوربایت، کراس بایت و نامرتبی دندان‌ها کاربرد دارد. همچنین، ارتودنسی ژله‌ای در به هم فشردگی یا فاصله دار بودن دندان‌ها تا اندازه ۵ میلی‌متر به کار می رود. در صورتی که ارتودنسی فلزی در فاصله بیش از ۵ میلی متر کاربرد دارد. علاوه براین ها، ارتودنسی فلزی در انحراف فک و اختلال‌های اسکلتی شدید قابل استفاده است، در صورتی که ارتودنسی ژله‌ای برای این موارد مناسب نیست. مورد آخر این است، که ارتودنسی فلزی در مشکلات شدید اپن بایت، چرخش و کج بودن شدید دندان کاربرد دارد، در صورتی که ارتودنسی ژله‌ای در این موارد قابل استفاده نمی باشد.

سایرمقالات... روکش کامپوزیت دندان در افراد مسن

مزایای ارتودنسی ژله ای

چنانچه شما قصد انجام ارتودنسی ژله‌ ای را دارید، لازم است بدانید که مزایای این روش درمانی عبارتند از:

بیمار می‌تواند به راحتی پلاک را در صورت بروز مشکل خارج نماید.

برداشتن پلاک امکان رعایت بهتر بهداشت را فراهم می‌کند. برعکس، در ارتودنسی ثابت چنین امکانی وجود ندارد، یعنی بیمار قادر به خارج کردن آن ها نبوده و تمیز کردن پلاک و همچنین دندان‌ ها دشوارتر است.

این مدل از ارتودنسی برای اکثر مشکلات ارتودنسی نتیجه می‌دهد.

ارتودنسی ژله ای به شما این قابلیت را می‌دهد که بدون هیچ نگرانی در مجلس، جشن‌ها و جلسه‌ها حضور داشته باشید.

مدت زمان درمان در ارتودنسی ژله‌ ای در مقایسه با روش‌های دیگر، بسیار کم‌تر است.

منبع: مجله ارتوبلاگ


تاریخ : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
بازدید : 17
نویسنده : mozhgan

پروستات یک غده برون‌ریز کوچک جلوی راست روده مردان است که مجرای ادراری از درون آن می‌گذرد. باتوجه‌به نقشی که در تحرک و تغذیه اسپرم‌ها در زمان ارگاسم و جریان صحیح ادرار از مجرای ادراری دارد، بیماری و مشکلات آن تأثیر زیادی بر سلامت جنسی و ادراری آقایان می‌گذارد. در حال حاضر انواع بیماریهای پروستات به موارد زیر تقسیم می‌شوند

پزشکان روش‌های درمانی متفاوتی را برای هرکدام در نظر می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال در التهاب پروستات باکتریایی، آنتی‌بیوتیک مؤثر است درحالی‌که تجویز آنتی‌بیوتیک ممکن است در سرطان پروستات تأثیری نداشته باشد. در بخش‌ بعد، درمان هرکدام را بررسی می‌کنیم.

انواع روش درمان غده پروستات

برای افرادی که علائم و ناراحتی‌های جزئی دارند، دارودرمانی یا تغییر رژیم غذایی کمک‌کننده است؛ اما با افزایش علائم، عمل جراحی یا سرمادرمانی می‌تواند مرحله بعدی باشد. انواع روش‌های درمانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • سرمادرمانی
  • شیمی‌درمانی
  • هورمون‌درمانی
  • پرتودرمانی
  • آمپول سرطان پروستات
  • پروستاتکتومی یا جراحی پروستات
  • درمان دارویی
  • طب سنتی
  • درمان گیاهی
  • درمان خانگی
  • درمان پروستات با ورزش
  • ماساژ پروستات
  • معجون بیماری پروستات

درمان پروستاتیت

پروستاتیت یا التهاب پروستات، یکی از بیماری‌های عفونی و شایع این غده برون‌ریز در جوانان و میان‌سالان محسوب می‌شود. ورود باکتری از مجرای ادراری، سندرم مزمن لگن و علائم ژنتیکی در برخی موارد، می‌تواند علت اصلی بروز آن باشد.

تکرر ادرار، سوزش ادراری و اختلال نعوظ از علائم آن هستند که اگر طولانی شوند، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر موارد دارودرمانی و تجویز آنتی‌بیوتیک به کاهش و بهبود علائم بیماری کمک می‌کند.

درمان سرطان پروستات

سرطان پروستات زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های سرطانی و جهش‌یافته در غده پروستات تشکیل شوند. سرطان پروستات دومین سرطان شایع در افراد بالای ۵۰ سال است. در بیشتر این افراد علائم بیماری به‌کندی رشد می‌کند و امکان دارد هرگز مشکلی برای سلامتی ایجاد نکنند؛ اما برخی دیگر علائم جدی دارند و باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند.

سایرمقالات... جلوگیری از سنگ کلیه

زمانی که تصمیم به درمان سرطان پروستات می‌گیرید، پزشکان چند مورد را در نظر می‌گیرند:

نوع و اندازه بافت سرطانی

درجه آن (سرطان پروستات ۴ درجه دارد.)

سلامت عمومی بدن

میزان سرایت به سلول‌های دیگر

گاهی اوقات که بیماری گسترش زیادی پیدا می‌کند، هدف اصلی درمان، کنترل بیماری و به تأخیر انداختن علائم است تا امید به زندگی را افزایش دهد. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، سرمادرمانی و عمل جراحی برداشتن غده پروستات شایع‌ترین روش‌های درمان بزرگی بدخیم پروستات هستند که مدت‌زمان آن‌ها از ۶ ماه و در موارد پرخطر تا ۳ سال ادامه می‌یابد.

سایر مقالات... مسکن قوی برای درد سنگ کلیه

درمان بزرگی پروستات

بزرگ شدن پروستات که به آن هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) هم گفته می‌شود، یکی از بیماری‌های مشکل‌ساز و شایع در آقایان است که با افزایش سن رخ می‌دهد. غده پروستات به‌صورت طبیعی شروع به بزرگ شدن می‌کند و به مجرای ادرار فشار می‌آورد.

این اتفاق مشکلات ادراری مانند میل مکرر به ادرار و بیداری در شب را ایجاد می‌کند. دارودرمانی و جلوگیری از رشد بیشتر پروستات، استفاده از کاتتر برای باز شدن مجرای ادرار و عمل جراحی راه‌های درمان بزرگی پروستات هستند.

سایر مقالات... هزینه عمل پروستات


تاریخ : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
بازدید : 16
نویسنده : mozhgan

بعد از کامپوزیت دندان، به دو دسته مراقبت نیاز است که یکی از آن ها مراقبت های بعد کامپوزیت دندان در کوتاه مدت می باشد. در صورتی که مراقبت های اولیه به خوبی انجام شود، شکل و ظاهر کامپوزیت بهتر حفظ می شود و زمان بیشتری ماندگاری پیدا خواهد کرد. و از لق شدن کامپوزیت دندان جلوگیری می شود.

  • انتخاب نوع ونیر: یکی از این مراقبت ها، مربوط به ونیر است. در حقیقت ونیر به نوعی از روکش  گفته می شود که بر روی دندان هایی که نیاز به کامپوزیت دارند، قرار می گیرند تا شکل دندان ها را عوض کند. پس در مرحله اول، نوع ونیر انتخاب شده به مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان در دوره کوتاه مدت کمک زیادی می کند.
  • نحوه جایگذاری ونیر: اما دندانپزشک ونیر را در برخی از نواحی باید به کار ببرد که برای خوردن و یا گاز گرفتن غذا از دندان ها کمتر استفاده می شود.
  • استفاده از بی حسی: یکی دیگر از مراقبت های اولیه بعد از کامپوزیت دندان مربوط به بی حسی می شود. حتماً شما هم اطلاع دارید که کامپوزیت دندان بیمار با بی حسی باید انجام شود و  تا قبل از آن که قسمت بی حسی به طور کامل از بین برود، بیمار وظیفه دارد تا احتیاط های لازم مانند جویدن و یا گاز گرفتن غذا را انجام دهد تا کامپوزیت دندان وی دچار مشکل نشود.
  • خشک کردن کامل دهان بیمار: از مراقبت های بعد از آن در زمان کوتاه مدت به متد و اجرای صحیح کامپوزیت باید اشاره کرد. در مرحله اول دندان بیمار باید کاملاً  خشک شود و به هیچ عنوان ذرات آب دهان بر روی دندان باقی نماند که توسط دندانپزشک و با ابزارهای مخصوص انجام می شود.

سایرمقالات ... روش های دندانپزشکی ترمیمی

  • انجام معاینه های اولیه: سپس قرار دادن کامپوزیت شروع و طی مراحلی انجام می شود. اما با اتمام کار، یکی دیگر از مراقبت های اولیه بعد از کامپوزیت دندان نیز وجود دارد که مربوط به معاینه‌ های اولیه می شود تا در صورت بروز مشکل و یا شکل نامناسب، بررسی های لازم انجام و اصلاحات صورت گیرد.
  • عدم دندان قروچه کردن: در صورتی که بیمار دندان های خود را کامپوزیت کرده باشد، به هیچ عنوان در مراقبت های کوتاه مدت، نباید دندان ها را روی هم فشار دهد و یا دندان قروچه کند.
  • عدم استفاده از مسواک و نخ دندان تا ۲۴ ساعت
  • عدم مصرف نوشیدنی های گرم و سرد
  • عدم استفاده از سفید کننده دندان
  • عدم نوشیدن الکل
  • عدم مصرف غذاهای گوشتی سفت

منبع: مجله ژاله ایمپلنت


تاریخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

مهارت‌های ارتباطی خوبی با مراجعه کنندگان دارد

شاید این ویژگی برای سؤال بهترین متخصص ارتودنسی چه ویژگی‌هایی دارد،کمی عجیب باشد اما در عمل کاملاً مهم و اساسی است. یک متخصص ارتودنسی باید مهارت‌های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشد. او باید تلاش کند تا با صمیمی بودن و صحبت کردن، بیماران را در آرامش قرار دهد. هرگونه دست‌کاری روی دندان‌ها یا فک در بیشتر افراد ترس ایجاد می‌کند. متخصص ارتودنسی باید در هنگام برخورد با بیماران همدلی نشان دهد تا فضای آرام ایجاد شود.

استفاده از تکنولوژی و متد های به روز

یک متخصص ارتودنسی در تهران و سایر شهرها همواره باید دانش خود را به روز نگه دارد تا بتواند از متد های روز دنیا در درمان بیماران بهره جوید. علاوه بر دانش و مهارت، بهره گیری از تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته نیز یکی از ویژگی های متخصص ارتودنسی است. وی باید امکانات لازم برای راحتی و آسایش هرچه بیشتر بیمار فراهم کند.

به جزئیات توجه می‌کند

درمان ارتودنسی با سایر فرآیندهای معمول دندان مانند کشیدن و پر کردن دندان متفاوت است. ارتودنتیست‌ها باید هنگام نصب براکت یا دندان مصنوعی بسیار دقیق باشند. این موارد باید کاملاً مناسب باشند تا دندان‌ها به‌طور مؤثر و صحیح‌ترمیم شوند. به دنبال پزشکی باشید که شخصیت و کارش به‌خودی‌خود پاسخ سؤال متخصص ارتودنسی کیست، باشد و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد.

خلاقیت داشته باشد

در بسیاری از مواقع، روش ارتودنسی موردنیاز ممکن است با روش­های سنتی که قبلاً استفاده‌شده بود، مطابقت نداشته باشد. در پاسخ آیا هر دندانپزشکی متخصص ارتودنسی نیز هست می­توان به‌راحتی پاسخ داد: خیر، خلاقیت برای یک ارتودنتیست مهم تر از یک دندان‌پزشک معمولی است.

قابل‌ اعتماد باشد

یک متخصص ارتودنسی باید با بیمار شفاف و صادق باشد. او باید مایل باشد تمام جزئیات مربوط به تشخیص و درمان توصیه‌شده را ارائه دهد. این بسیار مهم است زیرابه از بین بردن تمام اضطراب بیمار و ایجاد اعتماد به نفس کمک می‌کند.

نظرات مشتری

در پاسخ سؤال ارتودنتیست چه ویژگی‌هایی دارد باید به بررسی نظرات بیمارانش بپردازید. بررسی آنلاین متخصص و یکی از روش­های دقیق ارزیابی عملکرد هر ارائه‌دهنده خدمات است. در اکثر موارد ، تهیه یک متخصص ارتودنسی که دارای بررسی‌هایی باشد که درجه عالی را نشان می‌دهند ، دشوار است. شما باید نظرات داده‌شده را تجزیه‌وتحلیل کنید.

علاقه به کار آن‌ها

بهترین متخصص ارتودنسی علاقه وافری به کار خواهد داشت. او اشتیاق و نگرانی واقعی را برای همه بیماران نشان خواهد داد. یک ارتودنتیست پرشور، مشتاق انجام کارهای بیش از درمان اساسی خواهد بود. آن‌ها داوطلبانه پیگیری منظم بیماران را انجام می‌دهند تا از پیشرفت آن‌ها آگاه شوند. به دنبال یک متخصص ارتودنسی باشید که علاقه‌اش جلب رضایت مشتری باشد و نه پول.

 


تاریخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

خشکی دهان زمانی رخ می‌دهد که افراد در دهان خود بزاق کافی نداشته باشند. به این صورت افراد با این مشکل روبرو می‌شوند. البته نام دیگر این مشکل در بدن زروستومیا می‌باشد. بزاق وظیفه روان کردن دهان را برعهده دارد. همچنین می‌تواند به هضم بهتر غذا کمک کرده و سبب جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در دهان نیز شود. از این طریق بزاق می‌تواند به حفظ سلامت دهان و دندان نیز کمک بسیار زیادی کند‌.

سایرمقالات... عمل لیفت لثه (ژنژیوکتومی)

در نظر داشته باشید دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند پدیده خشک شدن دهان را به وجود بیاورند. همچنین پیامدهای بسیار بدی نیز این موضوع ممکن است برای فرد در پی داشته باشد. پس باید افراد در صورت مواجه شدن با این مشکل به دنبال علت آن باشند تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند. امروزه بهترین روش‌ها برای برطرف کردن این مشکل وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و خشکی دهان خود را به راحتی از بین ببرید.

سایرمقالات ... درمان سریع دندان درد در شب

علائم خشکی دهان

خشکی دهان دارای یک سری علائم می‌باشد‌. اگر بزاق کافی در دهان فرد ساخته نشود معمولا با مشکل خشکی  روبرو می‌گردد. یکی از دلایل این مشکل وجود بزاق غلیظ و چسبنده است. همچنین افرادی که این مشکل را دارند نمی‌توانند به راحتی تنفس کنند. صحبت کردن، بلعیدن و جویدن نیز برای این افراد مشکل می‌باشند. معمولاً این افراد دارای صدای خشن، خشکی گلو و یا گلودرد هستند. از علائم دیگر وجود زبان خشک یا شیاردار در این افراد است. همچنین آن‌ها در استفاده از دندان مصنوعی مشکل دارند. تشنگی مکرر نیز یکی از علت‌های شایع این مشکل می‌باشد‌‌. معمولاً افرادی که این مشکل را دارند از تشنگی زیاد و شایع رنج می‌برند. به دلیل خشکی زیاد، گوشه دهان شکاف خورده و یا زخم می‌شود. معمولاً افرادی که خشکی دهان را دارند لب‌شان ترک ترک شده و ظاهر نامناسبی دارد. با بررسی تمام این علائم می‌توانید پی به وجود این مشکل ببرید و به درمان خشکی دهان اقدام کنید.

منبع: مجله بیمارستان

 


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 245 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com