عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

ترمیم و زیبایی دندان جلو چه ویژگی های بارزی دارد؟ امروزه بسیاری از افراد متقاضی خدمات زیبایی هستند؛ از اینرو دندانپزشکان علاوه بر انجام ترمیم و اصلاح ناهنجاری ها به انجام این خدمات نیز می پردازند. ونیر کامپوزیت از جمله این خدمات زیبایی است و روز بروز تقاضا برای انجام آن رو به افزایش است. آگاهی از رنگ دندان ها و مواد ترمیمی توسط بیمار سبب می شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

بیشتربخوانید... هزینه های ارتودنسی

نقش ترمیم و زیبایی دندان جلو در زیبایی صورت

از آن جا که دندان ها نقش زیادی در زیبایی چهره دارند، بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر این بهداشت بخوبی رعایت نشود، ترمیم دندان با مشکل مواجه شده و روند آنرا دشوارتر می شود. همچنین دندان های جلو بیش از بقیه دندان ها در معرض تروما، شکستگی و لب پر شدن قرار دارند. هر گونه ضربه، مصرف مواد غذایی سخت مثل یخ و … می تواند موجب آسیب به آنها شود. دندان های جلو همچنین تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند دارد. به همین دلیل ترمیم و زیبایی دندان جلو بسیار حائز اهمیت است. انتخاب روش درمان به میزان شکستگی آن بستگی دارد.

کامپوزیت برای ترمیم دندان های جلو

کامپوزیت دندان که از بهترین و مناسب ترین روش ها برای ترمیم و اصلاح شکستگی دندان است می تواند روش مناسبی برای ترمیم دندان های جلو باشد. در صورتی که آسیب به دندان جلو جزئی باشد، می توان از روکش برای ترمیم  استفاده کرد. اگر صدمات وارده به دندان سبب تحلیل تاج دندان شده باشد با تاج گذاشتن روی دندان براحتی می توان شکل و فرم آنرا اصلاح کرد. اگر فرم ظاهری دندان مناسب نباشد از روش تاج گذاشتن روی دندان استفاده می شود. مینا کاری هم از روش های ترمیم است که از روشهای بسیار سریع بوده و هیچ دردی نیز ایجاد نمی کند.

بیشتربخوانید... هزینه روکش دندان

روکش کردن

همه افراد در طول روز چندیدن بار قهوه و چای مصرف می کنند که این مواد به مرور موجب زرد شدگی و کدر شدن دندان ها می شود؛ از اینرو افراد زیادی برای ترمیم دندان های جلو و سفید و زیبا کردن آن ها به دندانپزشکی مراجعه می کنند. در این حالت اکثراً از روکش دندان برای رفع این مشکل استفاده می شود. از دیگر روش های ترمیم برای زیبایی دندان ها می توان از ارتودنسی، لمینت، ایمپلنت و جرم گیری نام برد که هر کدام از آنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: مجله دندانپزشکی چل آوا



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

در رابطه با ونیرهای کامپوزیتی باید بدانید که در داخل مطب و توسط خود پزشک ساخته می شوند و همچنین همان متخصص، آن ها را بر روی دندان ها نصب می نماید.برای نصب این ونیر کامپوزیت فقط یک جلسه کفایت می کند و پس از آن خواهید دید که تمامی عیب هایی که بر روی دندان هایتان مشاهده می نمایید از بین می رود و لبخندی سفید و خیره کننده خواهید داشت. ونیر کامپوزیت علاوه بر این که طرح لبخند شما را جذاب می کند، دندان هایتان را نیز سالم نگه می دارد و رنگ و شکل دندان ها را به صورت کاملا یکدست نشان می دهد.ونیرهای سرامیکی نیز کاربردی که دارند دقیقا مانند کامپوزیت ها می باشد. اما تفاوت اساسی که با کامپوزیت دارند در این است که، این ونیرها در آزمایشگاه ساخته می شوند.این نوع لمینت های سرامیکی را می توان مانند ناخن هایی که مورد کاشت قرار می گیرند، مثال زد زیرا آن ها هم بر روی دندان ها چسبانده می شوند و نقش دندان را به طور کلی ایفا می نمایند. تمامی فرآیندی که در نصب ونیرهای سرامیکی وجود دارد را یم توان در دو جلسه انجام داد.در جلسه ی اول که دندان ها را آماده می کنند و از آن ها قالب و به آزمایشگاهی که دندان ها در آن ها ساخته می شود ارسال می کنند.در جلسه ی دوم نیز آن ونیرهای ساخته شده را بر روی دندان ها می چسبانند.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر چهره

مزایای ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی

در ونیرهای کامپوزیتی امکان نصب تعداد بیشتری را در یک جلسه دارا هستید.این ونیرهای کامپوزیتی نسبت به ونیرهای سرامیکی از قیمت کمتری برخوردارند و در صورت نیاز به راحتی می توانید آن ها را ترمیم نمایید.ونیرهای سرامیکی،ظاهر روشن، مات و طبیعی دندان را حفظ می کند و به سختی می توان لمینت های سرامیکی را از دندان های واقعی تشخیص داد.این لمینت های سرامیکی نسبت به ونیرهای کامپوزیتی از دوام بیشتری برخوردارند و با گذشت زمان رنگشان تغییر نمی کند

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودکتر



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1402
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

شما هم جزء آن‌دسته از افرادی هستید که با کلی ورزش و تغییر رژیم غذایی هنوز نتوانسته اید وزن کم کنید؟ و چون از عمل جراحی لاغری می ترسید یا توانایی پرداخت هزینه های بالای  آن را ندارید احتمالا تمایلی هم به انجام عمل های جراحی مثل عمل اسلیو معده ندارید؟ راه حل شما پیش ما است. احتمالا شما کاندید مناسبی برای انجام عمل بالون معده باشید. این مقاله را با دقت بخوانید تا با این روش لاغری کاملا آشنا شوید و اگر خواستید برای لاغر شدن این عمل را انجام دهید.

بیشتربخوانید... دلایل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو معده

بالون معده چیست؟

بالون معده یک روش کاهش وزن است که می تواند در طول ۶ ماه، مقدار زیادی وزن بیمار را کاهش دهد. این بالون در واقع از جنس سیلیکون است که حاوی حجم خاصی از محلول سالین، هوا یا حتی مخلوطی از هر دو است. به این بادکنک سلیکونی در اصطلاح عامیانه قرص بالون معده نیز گفته میشود.

بیشتربخوانید... قیمت بوتاکس معده

چرا باید بالون معده انجام دهم؟ مزایای بالون معده چیست؟

 قرار گرفتن یک بالون داخل معده به شما در کاهش وزن کمک می کند. کاهش وزن نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی که در ارتباط با چاقی مفرط و اضافه وزن هستند را به شدت کاهش دهد. مانند سایر روش ها و جراحی هایی مانند عمل اسلیو، بای پس معده، بای پس روده، پلیسه معده و … که همگی منجر به کاهش وزن قابل توجهی می شوند، بالون داخل معده نیز ممکن است به بهبود یا برطرف کردن شرایطی که اغلب مربوط به اضافه وزن است هستند کمک کند. برخی از مشکلاتی مرتبط با چاقی که با این عمل میتوانند بهبود پیدا کنند عبارتند از:

  • بیماری ریفلاکس معده به مری
  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب
  • آرتروز (درد مفاصل)
  • دیابت نوع ۲
  • کلسترول بالا
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD)

بیشتربخوانید... رژیم قلیایی چگونه رژیمی است

چه کسانی کاندیدای مناسب بالون معده هستند؟

اگر یکی از شرایط زیر را دارید احتمالا کاندیدای مناسب گذاشتن بالون معده هستید: اگر شاخص توده بدنی شما (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰ است. اگر شما سابقه انجام هیچگونه عمل جراحی بر روی معده یا مری را ندارید. و در نهایت اگر با وجود دو شرط بالا، قادر هستید و میتوانید که به یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی بعد از عمل پایبند باشید.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1402
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان پوسیده یکی از چالش های درمان ارتودنسی است که افراد و متخصصان با آن روبرو هستند. همه افراد در معرض پوسیدگی دندان قرار داشته و برخی از آن ها نیز به مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان مبتلا هستند. این افراد برای رفع ناهنجاری باید تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند. از اینرو ارتودنسی دندان پوسیده یکی از مشکلات موجود در علم ارتودنسی است.

در اولین جلسه وقتی فرد برای درمان ارتودنسی به متخصص مراجعه می کند مورد معاینه قرار می گیرد. با معاینه و ارزیابی دقیق دهان و دندان، پوسیدگی و مشکلات مشخص شده و در جهت رفع آن اقدام می شود. با رفع پوسیدگی و دیگر مشکلات کار درمان ارتودنسی شروع می شود. به این ارتودنسی که پس از رفع پوسیدگی دندان انجام می شود ارتودنسی دندان پوسیده گفته می شود.

پوسیدگی در دوران ارتودنسی

روز به روز به تعداد افراد با نیاز به درمان ارتودنسی افزوده می شود. روش های زیادی برای درمان مشکلات و ناهنچاری های دهان و دندان کاربرد دارند. همه افراد می توانند با مراجعه به متخصص ارتودنسی از مزایای این درمان بهره ببرند. یکی از مشکلاتی که در طی ارتودنسی ممکن است برای افراد رخ دهد، پوسیدگی دندان هاست. با قرار گرفتن دستگاه ارتودنسی بر روی دندان ها، تمیز کردن آن ها دشوار می شود. این امر می تواند فرد را در معرض خطر پوسیدگی قرار داده و سبب نگرانی وی شود. اما در ارتودنسی متحرک با استفاده از دستگاه ارتودنسی که قابلیت جا به جایی دارند، نیرو و فشار لازم برای هدایت دندان ها به موقعیت درست انجام می شود. با استفاده از این روش، بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شده و هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. پلاک های میکروبی از جمله علل پوسیدگی دندان هستند که اطراف دندان ها تجمع می یابند. دندان های ناصاف و نامرتب به دلیل کجی و بی نظمی به خوبی تمیز نشده و بستر مناسبی برای تجمع باکتری ها و میکروب ها خواهند بود. با انجام ارتودنسی می توان عوامل مشکل ساز را از بین برد. با صاف و مرتب شدن دندان ها رعایت بهداشت و تمیز کردن دندان ها سهل و آسان شده و راه حلی برای از بین بردن پوسیدگی خواهد بود. ارتودنسی درمانی برای تراز و هماهنگ کردن دندان ها بوده و از پوسیدگی آن ها پیشگیری می کند. از دیگر عادات خوب برای رفع پوسیدگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسواک زدن حداقل دو بار در روز
  • کشیدن نخ دندان
  • استفاده از دهانشویه
  • استفاده از مسواک بین دندانی

بیشتربخوانید... هزینه انواع ارتودنسی دندان در ایران

درمان پوسیدگی دندان پیش از انجام ارتودنسی

وقتی مینای دندان که لایه سخت دندان است از بین می رود پوسیدگی اتفاق می افتد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، موجب تشکیل لایه ای چسبناک و لزج روی دندان ها شده و با گذشت زمان باعث از بین رفتن دندان ها می شود. مواد اسیدی نتیجه پلاک های موجود روی دندان ها هستند. پوسیدگی دندان به دو صورت خواهد بود: پوسیدگی دندان از درون که به صورت خالی کردن دندان از داخل می باشد. دیواره سالم بنظر رسیده اما دندان در معرض پوسیدگی قرار گرفته است. پوسیدگی دندان از خارج این نوع پوسیدگی با این که زیبایی دندان ها را تهدید می کند ارجح تر است. با ظهور این پوسیدگی فرد زودتر متوجه مشکل شده و برای درمان اقدام می کند. بهتر است قبل از اینکه ساختار دندان در معرض خطر قرار بگیرد، ترمیم و بازسازی شود.

منبع: orthodentist



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

گاهی اوقات پیش می آید که افراد به دلایل خاصی دچار مشکل و ناهنجاری در دندان و فک خود می‌شوند، ارتودنسی یکی از روش هایی است که می توان توسط آن مشکلات و ناهنجاری های دندان را برطرف کرد. ارتودنسی دارای دو نوع ثابت و غیر ثابت است که به آن متحرک هم گفته می شود، در این مقاله به بررسی کوتاهی در مورد ارتودنسی غیر ثابت می پردازیم.

بیشتربخوانید... هزینه دندان مصنوعی در سال 1402

ارتودنسی متحرک

در واقع وسایل و ارتودنسی های غیر ثابت یا متحرک از نوعی هستند که می ‌توانند در طول درمان از دهان خارج شوند؛ زیرا همانند ارتودنسی های ثابت به دندان ها متصل نمی شوند، آنها متناسب با قرص و شکل دهان و دندان فرد بیمار و به صورت سفارشی ساخته می شوند و می توانند مشکلات و ناهنجاری های خفیف تا متوسط را برطرف کنند.

بیشتربخوانید... مراحل کاشت ایمپلنت

در کل دو نوع ارتودنسی غیر ثابت

  • گروه اول از نوع ارتودنسی متحرک فلزی می باشد.
  • گروه دوم از نوع ارتودنسی متحرک نامرئی می باشد.

توجه داشته باشید که ارتودنسی نوع غیر ثابت فقط برای مشکلات و ناهنجاری های خفیف تا متوسط کاربرد دارد و برای افرادی که مشکلات دندانی و فک شدیدی دارند، نمی توان از نوع ارتودنسی متحرک برای درمان آن ها استفاده کرد. همچنین ارتودنسی غیر ثابت قیمت بسیار بالایی نسبت به انواع ارتودنسی دیگر دارد و همچنین طول درمان آن طولانی می باشد به این دلیل که فشار وارد شده به دندان ها توسط این ارتودنسی ها ملایم بوده و با سرعت کمتری باعث جابجایی دندان ها می شوند.

مزایای ارتودنسی غیر ثابت

  • در حین تمیز کردن یا غذا خوردن می توانید آن ها را از داخل دهانتان بیرون بیاورید.
  • در صورت ایجاد وضعیت غیر قابل تحمل می توانید آن ها را به طور موقت از دهانتان خارج کنید.
  • شما در زمان هایی که قرار مهم و یا در صورت قرار گرفتن در موقعیت های حساس اجتماعی، می‌توانید آن ها را بیرون بیاورید.
  • ارتودنسی های متحرک به چشم نمی آیند.
  • استفاده از این ارتودنسی آسان است و یک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک می تواند آن را برای شما نصب کند.
  • ارتودنسی های متحرک در آزمایشگاه تولید می شوند، بنابراین به صورت سفارشی هستند و کاملا مطابق با دندان های شما ساخته می شوند.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان 1402

محدودیت های استفاده از وسایل ارتودنسی غیر ثابت

  • آن‌ها برای مشکلات و ناهنجاری های ساده قابل استفاده هستند.
  • معمولا برای فک پایین ایجاد ناراحتی می کنند.
  • قیمت بسیار بالایی دارند.

منبع: zhaleimplant



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1402
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

دندانپزشکی شاخه ای از علم پزشکی است؛ که به سلامت دهان و دندان کمک می کند. همانطور که ذکر شد دندانپزشک در زمینه پیشگیری، بررسی علائم و درمان بیماری های دهان و دندان تخصص دارد. او به درمان بیماری های دهان و دندان، جلوگیری از پیشرفت این نوع بیماری ‌ها و بالابردن میزان بهداشت دهان و دندان و همچنین زیبایی و مرتب کردن دندان ها می پردازد. گاهی دندانپزشک بسته به سطح کاری، یک یا چند دستیار دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سرامیکی چیست

ویژگی های شغلی دندانپزشکی

 دندانپزشک باید دارای صبر و حوصله زیاد و قدرت بدنی مناسب باشد زیرا؛ گاهی معالجه یک مریض ساعت ها به طول می انجامد. تمرکز بالا برای مدت طولانی در حین انجام عملیات دندانپزشکی، یکی دیگر از ویژگی های یک دندانپزشک مجرب است. هماهنگی خوب و مناسبی  بین دست ها و چشم ها برقرار باشد و از مهارت های ارتباطی خوبی برخوردار باشد. دندانپزشک می بایست به کودکان و افرادی که از دندانپزشکی ترس دارند آرامش داده و اعتماد و اطمینان آنان را جلب نماید. دندانپزشک باید بتواند با کمک روش های موجود و مهارت خود درد بیماران را کاهش دهد. در صورت نیاز قبل از شروع کار با صبر و لحنی دوستانه، اطلاعات لازم را به بیماران بدهد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی ژله ای

مسئولیت های دندانپزشک

  • چکاپ ابتدایی و ارائه مشاوره های لازم به بیماران دادن آرامش به بیماران
  • پیش از شروع کار به ویژه در مورد کودکان و افرادی که می ترسند.
  • استفاده از شیوه های مناسب برای کنترل و کاهش درد بیمار
  • عکس برداری از دندان و فک در صورت امکان
  • درمان‌های دندانپزشکی از جمله جرم‌گیری، پرکردن دندان، کشیدن و گذاشتن دندان‌های مصنوعی و روکش، بریچ دندان (پل گذاشتن) و تشخیص دندان نهفته و بیرون آوردن آن ها

درمان هایی که دندانپزشک عمومی انجام می دهد به شرح زیر است.

  • شناسایی و درمان پوسیدگی دندان
  • شناسایی و درمان عفونت و ورم لثه
  • شناسایی ضایعات دهان و فک و صورت
  • انجام درمان های ارتوپدیک ابتدایی برای برطرف کردن نواقص روابط فکی
  • درمان دندان های شیری کودکان
  • انجام درمان های پروتزی از لحاظ جایگزین کردن دندان های از دست رفته
  • انجام عمل های ابتدایی دهان و دندان

بیشتربخوانید... هزینه عکس او پی جی دندان

نحوه انتخاب کلینیک دندانپزشک با تجربه

فاکتورهای بسیاری برای انتخاب یک کلینیک مناسب باید در نظر گرفت که از جمله آن ها عبارتند از:

  • شهرت
  • نحوه ارائه خدمات
  • مشورت
  • ملاک ها
  • دسترسی به محل سکونت
  • تجهیزات
  • کلینیک های شبانه روزی

منبع: orthoblog



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1402
بازدید : 110
نویسنده : mozhgan

فیلر بینی یک روش زیبایی بدون جراحی است که به صورت تزریق یک ماده پرکننده در زیر پوست بینی انجام می شود و باعث تغییر موقت شکل بینی می شود. فیلر بینی با نام مستعار” عمل بینی پانزده دقیقه ای” هم شناخته می شود.

مراحل تزریق فیلر

مراحل تزریق فیلر بینی به این صورت است که بعد از مشاوره و صحبت با پزشک متخصص در مورد نتیجه دلخواه، شما باید روی تخت جراحی و در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید تا تزریق انجام شود. در این روش زیبایی برعکس جراحی بینی، احتیاجی به بیهوشی نیست. بلکه با یک پماد موضعی بینی شما حالت بی حسی گرفته و سپس پزشک با یک سوزن نازک مواد پرکننده را به نواحی مورد نظر تزریق می کند و بعد از تزریق برای رسیدن به حالت طبیعی و دلخواه بینی را ماساژ می دهد تا شکل خوبی پیدا کند.

فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

همه افرادی که می خواهند شکل طبیعی بینی خود را تغییر دهند و حتی افرادی که عمل زیبایی بینی داشته اند، می توانند تزریق فیلر را انجام دهند.

با این حال تزریق فیلر مناسب این افراد است:

  • افرادی که بینی آنها شکل نامتقارنی دارد.
  • افرادی که بینی پهن و کوبیده دارند.
  • افرادی که قوز بینی مختصری دارند.
  • افرادی که بینی بدون برآمدگی و تخت دارند.
  • افرادی که نوک بینی افتاده ای دارند.
  • افرادی که دارای برجستگی یا فرورفتگی روی بینی شان هستند.

چه کسانی نباید تزریق فیلر به بینی را انجام دهند؟

هرچند تزریق فیلر یک روش زیبایی بی خطر است. اما بعضی افراد باید از انجام آن خودداری کنند. از جمله افرادی که تزریق ژل بینی توصیه نمی شود عبارتند از:

 

  • افراد زیر 18 سال
  • خانم های باردار و شیرده
  • افرادی با بیماری های خود ایمنی و دیابت

مزایا

این روش که در چند سال اخیر میان جوانان بسیار رواج پیدا کرده است، دارای مزیت هایی به شرح زیر می باشد:

  • برای تزریق فیلر هزینه کمتری نسبت به جراحی بینی دریافت می شود. این روش برای افرادی که تمایل به تغییر شکل بینی خود دارند ولی توانایی پرداخت هزینه جراحی را ندارند، بسیار مناسب است.
  • در حین تزریق ژل به بینی خبری از درد، بیهوشی، خونریزی و بخیه نیست. همانطور که توضیح دادیم، با زدن چند سوزن به بینی انجام می شود.
  • بعد از تزریق، احتیاج به هیچ استراحتی نیست و به راحتی می توانید به انجام کارها و فعالیت های خود بپردازید.

منبع: bimarestaan



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : دو شنبه 28 فروردين 1402
بازدید : 105
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان چند مرحله دارد؟ اولین مرحله از مراحل درمان ارتودنسی، قالب‌گیری از دندان‌های افراد است. این مرحله پس از موافقت و کسب رضایت شخص بیمار انجام می‌شود. در این مرحله متخصص با توجه به میزان مشکلات دندان و فک، از شیوه‌های متفاوتی برای قالب‌گیری دندان استفاده می‌کند. این کار عموماً با استفاده از موادی مانند آلژینات پتاسیم انجام می‌شود. پس از این که قالب دندان‌های بیمار ایجاد شد، دندانپزشک به سراغ ساخت براکت برای بیمار می‌رود.

بیشتربخوانید... عوارض ارتودنسی

ساخت براکت برای دندان‌های بیمار

دندانپزشک می‌تواند بین براکت‌های سرامیکی، نامرئی و یا فلزی یکی را برای بیمار انتخاب کند. البته حق انتخاب با افراد است. اگر بیمار علاقه به نصب براکت‌های نامرئی داشته باشد، دندانپزشک ابتدا دندان‌های فرد را قالب گیری می‌کند و پس از انجام رادیولوژی و فتوگرافی از دهان و دندان، به راکت‌های دندان او را تهیه می‌کند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید؛ که هزینه ارتودنسی نامرئی  نسبت به انواع دیگر ارتودنسی فلزی گران‌تر است؛ اما این نوع به راکت در مدت نیم ساعت بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌گیرد. اگر بیمار به راکت فلزی را انتخاب کند، این مرحله در فرایندی دو ساعت انجام می‌شود، زیرا به دقت بسیاری نیاز دارد تا بریس‌ها به‌طور صحیح بر روی هر یک از دندان‌های بیمار قرار بگیرد.

مراحل نصب ارتودنسی عبارت اند از:

برنامه تشخیص و درمان

در طی این مرحله و طی چندین ویزیت، دندانپزشک بررسی هایی را روی کل دهان انجام می دهد تا مطمئن شود که قبل از نصب بریس ها، مشکلی در هیچ یک از دندان ها وجود ندارد. سپس ماکتی را برای دهان بیمار طراحی می کند، به صورت مدلی که بر اساس آن می تواند نوع مورد، بهترین روش درمان و انواع ارتودنسی متناسب با شرایط وی را بررسی کند. در مرحله بعدی پزشک چندین اشعه ایکس می گیرد و تعدادی معاینه دقیق را انجام می دهد که به او امکان می دهد موقعیت ریشه دندان ها را در رابطه با استخوان فک و دندان های مجاور و اثر بریس ها بر روی آن ها و بر روی شکل صورت پس از اصلاح قوام دندان ها مشاهده کند. سرانجام نتایج مورد انتظار درمان را پس از نصب ارتودنسی به تصاویری تبدیل می کند که میزان اختلاف مورد انتظار را به شکل بیمار قبل و بعد از پرونده نشان می دهد.

بیشتربخوانید... هزینه روکش دندان

نصب بریس

پس از تعیین نوع شرایط توسط پزشک، وی یک برنامه درمانی بهینه برای بیمار ایجاد می کند، سپس پزشک انواع ارتودنسی را برای انتخاب به بیمار ارائه می دهد. هنگام انتخاب نوع ارتودنسی که به بهترین وجه برای او مناسب باشد، پزشک شروع به نصب آن می کند. لازم به ذکر است که ارتودنسی سنتی، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی که روی سطح داخلی دندان ها نصب می شوند، هیچ تفاوتی در روش نصب آن ها وجود ندارد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان یا کامپوزیت

نتایج ارتودنسی و موارد قبل و بعد از آن

مهاربندهای متحرک برای حفظ موقعیت دندان ها برای مدت زمان کمتر از شش ماه در دهان می مانند، در آن دوره دستگاه باید روزانه به صورت دائمی پوشیده شود و پس از سپری شدن این دوره، دستگاه فقط در هنگام خواب می تواند شب هنگام استفاده شود و نه در طول روز. برای آگاهی از پیشرفت های ارتودنسی متحرک و نظارت بر بازسازی استخوان فک در اطراف موقعیت جدید دندان، پیگیری با دندانپزشک ضروری است. تمیز کردن منظم دندان ها برای از بین بردن آثار چسب جمع شده بر روی سطح دندان پس از برداشتن مهاربندهای متحرک ضروری است. توصیه می شود بلافاصله پس از برداشتن مهاربندها دندان ها را صیقل داده و سفید کنید تا آثار و زنگ زدگی پس از برداشتن در زیر آن ها ایجاد نشود.

رفرنس: chalava.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 28 فروردين 1402
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

در این مقاله ۴ روش ساده پیشگیری از ریزش مو بعد عمل لاغری مثل عمل اسلیو معده و عمل ساسی معده ذکر شده اند. با دنبال کردن این ۴ مورد، دیگر بعد از عمل با ریزش مو مواجه نمیشوید و یا این ریزش کاهش میابد.

بیشتربخوانید... ریزه خواری بعد از عمل اسلیو

1.پروتئین، پروتئین و پروتئین!

پروتئین یک ماده بسیار مغذی و بسیار کاربردی برای بدن ما است. این ماده فوق العاده، در ساخت و نگهداری بسیاری از ساختارهای بدن ما مثل سلول های پوست و مو مشارکت دارند. حداقل میزان مصرف روزانه پروتئین برای بدن ۶ گرم است. چنانچه کمتر از این مقدار پروتئین دریافت کنیم موها نازک شده و حتی میریزند. برای اینکه بعد از عمل جراحی با ریز مو مواجه نشوید حتما به تمام وعده های غذایی خود مقادیری پروتئین اضافه کنید.

 2.مکمل ویتامین یادتون نره!

کمبود بسیاری از مواد مغذی میتواند باعث ریزش مو شود و مصرف ویتامین میتواند بسیاری از این کاستی ها را برطرف کند. بنابراین به مکمل های ویتامینی مخصوصا ویتامین های خانواده B به چشم دارو نگاه کنید. زیرا میتوانند به بهبود سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کنند. تمام مکمل های ویتامینی و لاغری خود را زیر نظر متخصص و جراح لاغری خود دست کم از دو هفته قبل از عمل مصرف کنید. تا هم مانع ریزش مو بعد از عمل لاغری شوید و هم احتمال خستگی  و بیحالی ناشی از عمل را به حداقل کاهش دهید.

 ۳.آهن بسیار بسیار بسیار مهمه!

اگر با گذشت ۷ ماه پس از عمل اسلیو یا بای پس معده همچنان ریزش مو داشتید باید سطح آهن بدن خودتان را چک کنید. آهن یکی از مواد ریزمغذی مورد نیاز بدن است که کمبود آن میتواند باعث ریزش مو شود. برای سنج سطح آهن بدن از اندازه گیری پروتئینی به نام فریتین استفاده میشود. اگر سطح فریتین خون پایین بود یعنی شما کمبود آهن دارید. اگر فکر میکنید که سطح آهن بدنتان پایین است با متخصص تغذیه یا متخصص جراحی لاغری خود صحبت کنید

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از عمل اسلیو

۴.زینک رو هم امتحان کنید!

اگر به هر دلیلی روش های بالا را امتحان کردید ولی هنوز ریزش مو دارید (که احتمال ۹۰ درصد با امتحانشون دیگه ریزش مو نخواهید داشت) سعی کنید که زینک یا همان (روی) را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. زینک یک ماده بسیار مهم و ارزشمند در رشد و حفظ سلامتی پوست است. اما قبل از اینکه بخواهید هر گونه مکمل زینک تهیه کنید حتما با متخصص تغذیه و یا جراح لاغری خودتان صحبت کنید تا در صورت نیاز دوز مناسب خوراکی را برای شما تجویز کنند. زیرا افزایش دریافت زینک میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. مرغ، صدف و گوشت قرمز حاوی مقادیر مناسبی از این ماده مغذی هستند.

منبع: gymju.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 28 فروردين 1402
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

گاهی اوقات افراد پس از نصب ارتودنسی و بریس های ارتودنسی بر روی دندان شان، داخل دهانشان و لثه ها و لب هایشان تا چند وقت ایجاد خراشیدگی، زخم یا ناراحتی به وجود می آورد که معمولا تا چند هفته پس از نصب بهبود می یابند. برای تسکین دردها و برطرف کردن این مشکلات از ژل ارتودنسی استفاده می شود. بنابراین ژل ارتودنسی یکی از راه های پیشگیری و برطرف کردن مشکلات و ناراحتی های بعد از نصب ارتودنسی بر روی دندان می باشد. در ادامه این مقاله با دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران همراه باشید تا بیشتر با ژل ارتودنسی آشنا شوید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و تغییر چهره

ژل ارتودنسی چیست؟

ژل ارتودنسی در واقع یک محافظ لثه نرم و بی ضرر برای کودکان و بزرگسالان هست که داخل دهانشان دارای ارتودنسی و بریس های فلزی هستند که می تواند برای برطرف کردن خراشیدگی ها و ناراحتی های مخصوص مهاربند های جدید استفاده شود.معمولا وقتی براکت یا سیم ارتودنسی می شکند و یا از جای خود جدا می‌شود، استفاده از یک تکه ژل ارتودنسی می تواند مانع از نفوذ سیم های دردناک ببه داخل لثه و لپ شما شود تا زمانی که شما بتوانید به پزشک ارتودنتیست خود مراجعه کنید ومشکل شما به دست متخصص ارتودنسی حل شود.

ژل ارتودنسی از چه چیزی ساخته شده است؟

در واقع ژل که به آن موم دندان هم گفته می‌ شود، حاوی چند اصلاح کننده برای بافت و طعم دهان است؛ اما بیشتر از انواع طبیعی ساخته می‌شوند.به گفته بسیاری از افرادی که دارای کارخانه تولید ژل های ارتودنسی هستند، برخی از این ژل ها از موم کارناوبا ساخته می‌شوند در حالی که برخی دیگر پارافین ساخته می‌شوند.در حقیقت طبق گفته انجمن ارتودنتیست های کانادا این ژل ها کاملا طبیعی است و اگر در هنگام مکالمه یا جویدن غذا در کنار داشتن ارتودنسی، زخم یا خراشیدگی روی دهان انسان ایجاد شود، می توانید از ژل های ارتودنسی استفاده کنید تا این اتفاق نیفتد و یا اگر می افتد پس از آن برطرف شود.

بیشتربخوانید.... قیمت ارتودنسی دندان

ژل ارتودنسی به چه شکل کار می کند؟

همانطور که گفتیم، ژل های ارتودنسی دارای ویژگی های خاصی هستند که از لثه در برابر لبه های فلزی و تیز بریس ها مراقبت می‌کنند. در واقع ژل ارتودنسی مومی است که در دمای اتاق جامد می ماند؛ اما با گرمای دست می توان آن را کمی نرم کرد و فرم داد.پس از این که با دستان فرم گفت می ‌توانید آن را به صورت نواری در آورده و صاف روی بریس ها بچسبانید که این موم یا ژل ارتودنسی می‌تواند یک بافر بین براکت و لثه ایجاد کند که هیچ آسیبی به لثه وارد نشود.همچنین ژله دندان ارتودنسی روی دنان و دهان به صورت ثابت باقی می‌ماند و به زودی از بین نمی‌ رود و ضرری برای بدن ایجاد نمی‌کند.

چگونه می توانید از بریس و ژله ارتودنسی مراقبت کنید؟

شما درحالی که ژل بر روی ارتودنسی ها و بریس هایتان قرار دارد هم می‌توانید مسواک بزنید و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید؛ اما از مسواک مناسب ارتودنسی و مسواک بین دندانی استفاده کنید بتواند به خوبی آن را تمیز کند. همچنین باید دو بار در روز مسواک بزنید و مراقب باشید که در حین مسواک زدن ژل ارتودنسی را از بین نبرید. از مسواک بین دندانی برای تمیز کردن دندان خود استفاده کنید و شستشو با دهانشویه را هم حداقل یکبار در روز انجام دهید تا از پوسیدگی دندان در هنگام استفاده از بریس ها جلوگیری کنید.

همانطور که می دانید ارتودنسی برای اکثر افرادی که خواهان دندانی صاف و بدون ناهنجاری و مشکل هستند استفاده می شود. اطمینان خاطر این است که بدانید ژل ارتودنسی یا موم های مخصوص دندانی برای کمک به انتقال از آن مرحله موقتی ناراحتی که برخی از بیماران هنگام تنظیم بریس های جدید خودشان تجربه می‌کنند در دسترس است.اگر نسبت به نحوه استفاده از ژل ارتودنسی اطمینانی ندارید و نمی دانید که دقیقا چگونه باید از ان استفاده کنید، از متخصص ارتودنسی دندان  خود بخواهید که آن را به شما نشان دهد.

منبع: orthodoctor.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 28 فروردين 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

حفظ نظم دندانها و اصلاح ناهنجاریهای فکین پس از خاتمه دوران معالجه ارتودنسی با تثبیت موقعیت آنان توسط وسایل و اتصالاتی انجام می شود که بنام دستگاه یا پلاک های نگهدارنده ثابت و متحرک شناخته می شود. اینگونه پلاک های ارتودنسی برای مدتی معین استفاده شده و به انساج ” دندانی – استخوانی ”   فرصت بازسازی در موقعیت جدید را داده و سپس حذف میگردند. بنابراین در جهت تامین اهداف فوق، موارد مندرج در ذیل شرح داده شده و از بیماران محترم صمیمانه درخواست مینماید تا آنان را رعایت نمایند:

بلافاصه بعد از اتمام درمان ارتودنسی و برداشتن اتصالات و سیم ها، به بیمار پلاک های نگهدارنده متحرک:Retainer برای دندانهای فکین بالا و پایین و برای مدت حدود یکسال داده می شود که میبایستی به صورت شبانه روزی و مستمر استفاده نموده و تنها در موقع غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خارج نمایند.

در برخی از بیماران نیاز به تثبیت بیشتر در دندانهای قدامی دارند که علاوه بر استفاده از پلاک های نگهدارنده، دندانهای جلوی بیمار از نواحی پشت (سطح زبانی)که قابل رویت نمیباشد با سیمی باریک بهم بسته میشوند که اصطلاحا به ان Splinting میگویند و معمولا حدود دو سال و در بعضی از بیماران تا زمان خاتمه رشد میبایستی در آن مکان باقی بمانند و در صورت صدمه و یا جدا شدن، مجددا چسبانده و ترمیم شوند.

از جمله عوامل مهم دیگر که در ایجاد تغییرات در نظم دندانهای قدامی متعاقب اتمام درمان ارتودنسیو بخصوص در دندانهای فک پایین نقش دارد ، موقعیت و نحوه رویش : دندان عقل است.

بیشتربخوانید...  هزینه ارتودنسی

بیمارانی که مبتلا به ناهنجاریهای “دندانی-فکی” بوده و درمانهای مشترک “ارتودنسی و جراحی ” را در طرح درمان خود داشته اند و یک مرحله درمان ارتودنسی را در سنین پایین تر سپری نموده اند ، میتوانند بعد از زمانه خاتمه رشد که حدودا در 18 سالگی میباشد به ارتودنتیست مراجعه نموده و مرحله آماده سازی کوتاه مدت برای عمل جراحی را با نظارت ایشان انجام داده و سپس با صلاحدید و راهنماییهای ایشان و معرفی جراح ، نسبت به عمل جراحی فکین خود اقدام نمایند.

از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در سلامت انساج دندانی و نسوج نگهدارنده آنها وجود بیماریهای داخلی نظیر بیماری قند، پوکی استخوان، ارتروز و بیماری های غدد درون ریز میباشد.

رفرنس : متخصص ارتودنسی در کرج



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

فلوراید هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی در استحکام دندان ها موثر است. فلوراید خوراکی از طریق آب مصرفی، نمک های غنی شده با فلوراید و غذا ومیوه های حاوی فلوراید جذب بدن می شود. تاثیر موضعی فلوراید از طریق خمیر دندان های حاوی فلوراید، دهان شویه های حاوی فلوراید و ادامس های حاوی فلوراید بر روی دندان ها اعمال می شود.

بیشتربخوانید... هزینه دندان مصنوعی در سال 1402

علاوه بر اینکه فلوراید با جایگزین شدن در بلورهای ساختمان مینای دندان، به ساختمان مینای دندان در زمان شکل گیری تاج دندان استحکام می بخشد. فلوراید روند پوسیدگی دندان را متوقف می کند و همچنین پوسیدگی هایی را که در مراحل اولیه و نوشیدن آب حاوی فلوراید (فلوراید منابع اب شهری) 50 تا 60 در صد باعث کاهش پوسیدگی در دندان های دائمی و 40 تا 50 در صد باعث کاهش پوسیدگی در دندان های شیری می شود. اگر فلوراید آب منطقه ی مسکونی شما کم باشد موثر ترین روش پیشگیری از پوسیدگی دندان در فرزندان شما مصرف فلوراید از 6 ماه بعد از تولد تا سن بین 12 تا 14 سالگی است که دندان پزشک برای فرزند شما تجویز می کند.

بیشتر بخوانید... مراحل کاشت ایمپلنت دندان

ماندگاری اثر مصرف فلوراید تا پایان عمر

آیا میدانید اثر فلوراید بعد از استفاده ازآن تمام عمر باقی میماند و پس از قطع مصرف آن اثرش پابرجاست؟ اگر میزان فلوراید اب منطقه بیشتر از 0,6 دهم درصد PPM ( واحد سنجش فلوراید یک قسمت در میلیون) باشد نیاز به فلوراید خوراکی اضافی نمی باشد. (آبی ایده ال است که یک PPM فلورداید داشته باشد). هزینه ی افزودن فلوراید به آب، زیاد است برای این منظور روش افزودن فلوراید به نمک ید دار انتخاب می شود که در کشور ما نیز در دستور کار است. این روش می تواند 40 تا 70 در صد در کاهش پوسیدگی موثر باشد. البته این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که استفاده از نمک ید دار حاوی فلوراید نباید تشویقی برای استفاده بیش از حد نمک باشد چرا که مصرف بیش از حد نمک مضر است. از بدو تولد تا شش ماهگی نباید فلوراید خوراکی تجویز شود هر چند میزان فلوراید آب منطقه مسکونی هم کم باشد.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان 1402

به میزان فلوراید آب مصرفی منطقه مسکونی خود توجه داشته باشید و در مصرف خوراکی فلوراید باید دقت شود و زیر نظر دندان پزشک باشد. نتایج تحقیقات نشان میدهد با افزایش میزان درجه فلوراید دندان، شانس پری دنتیت (عفونت پیشرفته لثه) نیز افزایش میابد. به طوری که در نواحی با میزان فلوراید بالا شانس ابتلا به این بیماری بالاتر خواهد بود.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

هدف از انجام ارتودنسی ثابت، داشتن دندان هایی زیبا و سالم است و شما نمی خواهید که دندان هایتان در طول درمان با ارتودنسی ثابت دچار پوسیدگی شود، پس انتخاب خمیر دندان و دهانشویه مناسب، نقشی حیاتی در سلامت دندان های شما در طول دوره درمانی ارتودنسی، خواهد داشت. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

اهمیت انتخاب بهترین خمیردندان و دهانشویه

در حفره دهان همه ما باکتری ها و عوامل میکروبی مختلفی وجود دارند که با تولید اسید باعث آسیب به مینای دندان شده و به اصطلاح باعث پوسیدگی دندان ها می شوند. این آسیب زمانی بیشتر می شود که مواد غذایی مورد نیاز این باکتری ها بر روی دندان ها موجود باشد. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این امر، استفاده از بهترین خمیردندان و دهان شویه است. به دلیل اینکه ارتودنسی ثابت پس از نصب در دهان، به صورت ثابت باقی می ماند و شما در طول روز قادر نیستید آن را از دهان خارج نمایید، احتمال گیر کردن مواد غذایی مصرفی در بین براکت ها بسیار زیاد است. به دلیل افزایش دوره تماس این مواد غذایی و عدم شستشوی مناسب دندان ها، مواد غذایی باقی مانده باعث پوسیدگی دندان ها می شوند. همچنین در طول استفاده از ارتودنسی ثابت، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان کاری است که نیاز به آموزش دارد. شما باید نحوه صحیح مسواک زدن در طول ارتودنسی را یاد بگیرید و به نحوی صحیح این مواد غذایی و عوامل میکروبی را مهار کنید.

استفاده از خمیردندان و دهانشویه های حاوی فلوراید در طول ارتودنسی ثابت، علاوه بر اینکه باعث تمیز شدن دندان ها و عدم پوسیدگی آنها می شود، می تواند بر سلامت کلی دهان شما نیز موثر باشد و از ایجاد زخم و آفت های دهانی جلوگیری نماید.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که بیماران در هنگام استفاده از ارتودنسی ثابت و ارتودنسی نامرئی دارند، مشکل زرد شدن دندان هایشان می باشد. استفاده از خمیر دندان و دهان شویه حاوی فلوراید، ضمن رفع احتمال پوسیدگی، با از بین بردن جرم های دندانی، باعث سفیدتر شدن و زیباتر شدن ظاهر دندان های شما نیز می شود. ممکن است تصور کنید که استفاده از دهانشویه بدون کلرهگزیدین همراه با خمیردندان حاوی فلوراید می تواند ترکیب قوی و موثری باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که دهانشویه کلرهگزیدین می تواند باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان ها شود. بنابراین قویا توصیه می شود بیمارانی که دارای دستگاه ارتودنسی ثابت هستند از دهانشویه بدون کلرهگزیدین استفاده کنند

منبع: https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1402
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

فیلر بینی یک روش زیبایی غیر جراحی برای اصلاح فرم بینی است اما این روش دائمی نیست و برای افرادی که به نیاز به ایجاد تغییرات اساسی و خاصی در فرم بینی دارند، مناسب نیست. تا چند سال پیش تنها راه اصلاح فرم بینی عمل جراحی بود، اما امروزه می توان بدون جراحی و با کمک تزریق فیلر، بینی خود را تغییر داد. اگر شما هم برای اصلاح بینی خود قصد انجام فیلر را دارید، باید بدانید که فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

فیلر بینی چیست؟

روشی است که در آن با تزریق یک ماده پر کننده مانند اسید هیالورونیک در زیر پوست بینی می‌توان فرم آن را تغییر داد. با تزریق ژل به نواحی مختلف بینی، به راحتی می توان یک فرم ایده آل به بینی بخشید.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

 تزریق فیلر برای افرادی که به هر دلیلی نمی خواهند، عمل جراحی بینی انجام دهند، گزینه مناسبی است، اما معمولا فیلر بینی برای افرادی که دارای مشکلات کوچک و جزئی در بینی خود هستند، نتیجه بخش است؛ بنابراین تزریق ژل برای افرادی که مشکلات زیر را دارند، قابل انجام است:

  • داشتن قوز بینی
  • کجی و نامتقارن بودن بینی
  • وجود افتادگی در بینی
  • تورفتگی های روی بینی
  • نیاز به تغییرات جزئی در بینی بعد از عمل جراحی بینی

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب نیست؟

هرچند که فیلر بینی یک روش رایج برای اصلاح فرم بینی است اما برای رفع مشکلات زیر مناسب نیست:

  • بینی شکسته معمولا با فیلر بینی قابل اصلاح نیست.
  • تزریق ژل برای کوچک کردن بینی های بزرگ مناسب نیست.
  • تزریق ژل برای اصلاح قوز و برآمدگی ها بزرگ کاربرد ندارد.
  • فیلر بینی برای برطرف کردن، پهنی بینی مناسب نیست.

علاوه بر موارد بالا اگر فردی دارای شرایط زیر باشد تزریق فیلر بینی برای او مجاز نیست:

 

  • فردی که نسبت به لیدوکائین حسایت دارد.
  • زنانی که در دوران بارداری و شیر دهی هستند.
  • وجود بیماری پوستی یا آلرژی پوستی در فرد نیز مانع تزریق ژل است.
  • فردی که دارای عفونت سینوسی، دستگاه گوارش و حفره دهان است.

منبع: https://www.bimarestaan.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1402
بازدید : 89
نویسنده : mozhgan

اگر دندان یا دندان های از دست رفته دارید احتمالا به جز دندان مصنوعی، بریج دندان به فکر ایمپلنت دندان نیز هستند. اما هر کسی نمی تواند از ایمپلنت های معمولی که قطر زیادی دارند استفاده کنند. در چنین مواردی اگر بیمار تمایل داشته باشد جای خالی دندان را با ایمپلنت پر کند به او مینی ایمپلنت دندان پیشنهاد می شود.

فرق ایمپلنت کوچک با ایمپلنت مرسوم چیست؟

همانطور که از شکل مینی ایمپلنت دندان می توان دریافت، قطر آن بسیار کمتر از ایمپلنت های معمولی است. آن ها به همان اندازه که ایمپلنت های مرسوم کاربرد دارند مفید هستند. بزرگترین تفاوت مینی ایمپلنت با ایمپلنت معمولی در ظاهر و شکل آن ها است. همچنین کابرد آن ها به مرابت بیشتر از کاربرد ایمپلنت های مرسوم است.

مینی ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

از این ایمپلنت ها اغلب برای نگاه داشتن پروتز استفاده می شود. در واقع پروتزهایی که در حالت عادی به خوبی روی لثه سوار نمی شوند برای نگاهداری و قرار گرفتن مناسب روی لثه نیاز به پایه دارند. از مینی ایمپلنت غالبا به عنوان پایه این پروتزهای کامل استفاده می شود. همچنین در شرایطی که تراکم استخوان زیاد نیست و عرض آن کم است نمی توان از ایمپلنت های معمولی با قطر بالا استفاده کرد. در این شرایط نیز ایمپلنت های با قطر کم و نازک بکار گرفته می شوند. مینی ایمپلنت ها چگونه نصب می شوند؟با توجه به کاربردهای این نوع ایمپلنت افراد زیادی که شرایط بالا را دارند احتمالا دیر یا زود با این روش، دندان از دست رفته خود را جایگزین می کنند. نحوه نصب و عمل مینی ایمپلنت دندان مشابه با ایمپلنت های مرسوم است اما تفاوت هایی نیز دارد. قبل از جایگذاری این ایمپلنت باید ارزیابی کاملی از وضعیت دهان و دندان انجام شود و مشخص شود که بیمار واجد شرایط ایمپلنت های کوچک است. بهتر است که با کمک تصاویر رادیولوژیک از فک و مکان انجام عمل تصاویر گرفته شود تا تراکم استخوان در آن ناحیه بررسی شود. اگر استخوان تراکم کافی نداشته باشد نیاز به عمل جراحی پیوند استخوان خواهد بود. اگر بافت لثه زیاد باشد یا استخوان بیش از حد نازک باشد نیاز به پانج و برش لثه است. این کار باعث می شود که ایمپلنت را در موقعیت و زاویه صحیح در استخوان قرار گرفته شود ایمپلنت جایگزاری می شود و پس از چند ماه، بهبودی کامل حاصل می شود. جراحی ایمپلنت های کوچک بسیار حساس اما ساده تر از عمل ایمپلنت دندان معمولی است. دوره ریکاوری کمتری نیاز دارد و بیمار خیلی زود صاحب یک دندان بی عیب و نقص می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی

عوارض مینی ایمپلنت دندان چیست؟

هرچند که این نوع ایمپلنت ها فواید و کاربردهای گسترده ای دارند اما درست مانند خود ایمپلنت های معمولی و مرسوم عاری از عارضه نیستند. برخی از عوارض مینی ایمپلنت دندان عبارتند از: اگر بیشتر دندان ها از دست رفته باشد به تعداد زیادی از آن ها نیاز است چون به تازگی مورد استفاده قرار گرفته اند و چندان جا افتاده نیستند هنوز مطالعات وتحقیقات زیادی روی آن ها صورت نگرفته است چون قطر کمی دارند احتمال شکستگی آن ها در برخی شرایط بالا است مقاومت کمتری در برابر فشار ناشی از جویدن دارند جایگذاری آن نیازمند دقت بیشتری است و اگر جراح به اندازه کافی خوب نباشد ممکن است عوارض ایجاد کند.

منبع: متخصص ارتودنسی در کرج



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1402
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

اگر دستگاه متحرک ارتودنسی بشکند یا گم شود و یا اگر براکت دستگاههای ارتودنسی ثابت به هر دلیلی بشکند و یا هر گونه مشکلی برای آنها ایجاد شود به علت حرکت نابجای دندان و به علت آسیب به مخاط دهان بیمار می بایست با تماس تلفنی وقت اورژانس گرفته و فوراً مراجعه نماید. اما قبل از تماس با کلینیک ارتودنسی تماس بگیرید که مشکل شما واقعا اورژانسی است یا یک وضعیت عادی و معمولی است. بهتر است با موارد ذیل اشنا شوید. در واقع موارد معدودی است که به عنوان وضعیت اورژانسی در ارتودنسی در نظر گرفته می شود این موارد عبارتند از:

  • تروما یا آسیب های وارده به دندان دهان یا صورت
  • التهاب و قرمزی لثه و صورت که پیش رونده است و از حالت عادی خارج است
  • درد شدید و غیر قابل کنترل و پیش رونده در ناحیه دهان و دندان و صورت

در صورت مشاهده هر یک از موارد بالا سریعا وقت اورژانسی ارتودنسی بگیرید.

بیشتربخوانید... هزینه جرم گیری دندان در سال 1402

وقت اورژانس ارتودنسی چقدر طول می کشد ؟

بعد از این که متخصص ارتودنسی وضعیت را بررسی و معاینه کرد 20 الی 30 دقیقه زمان می برد تا براکت های جدید آماده شوند. زمانی که با مطب یا کلینیک ارتودنسی تماس می گیرید و درخواست وقت اورژانسی برای بررسی وضعیت براکت ها می کنید به شما وقت همان روز یا یک الی دو روز آینده اعلام خواهد شد تا هرچه سریعتر براکت های ارتودنسی ثابت شما جایگزین و یا ترمیم شوند. توجه کنید همیشه از دست دادن یک براکت اورژانس دندانپزشکی و ارتودنسی محسوب نمی شود و در برخی موارد می توانید صبر کنید تا زمان نوبت بعدی فرابرسد. در اکثر مواقع اگر دردی احساس نمی کنید و یا از دست رفتن یک سیم ارتودنسی مشکلی برای شما ایجاد نکرده دیگر نیازی به وقت اورژانس ارتودنسی ندارید. اگر قسمتی از براکت از دست برود نیاز به وقت اورژانسی ارتودنسی دارید

بیشتر بخوانید... قیمت ارتودنسی ژله ای

توجه کنید اگر قسمتی از براکت شما خراب شد و جدا شد حتما با کلینیک ارتودنسی تماس بگیرید و وضعیت را شرح دهید تا در صورت لزوم برای شما وقت اورژانسی ارتودنسی در نظر گرفته شود. درمواقعی که قسمتی از براکت جدا می شود آن را نزد خود نگه دارید تا در زمان مراجعه به پزشک متخصص ارتودنسی خود آن را ارائه کنید. در برخی موارد بیمار تکه جدا شده را قورت می دهد. در این وضعیت بیمار باید غذای پر فیبر میوه و سالاد میل کند تا هرچه سریعتر تکه ای که قورت داده است را دفع کند تا از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری کند. در مواقعی نیز بیمار رابربند را قورت می دهد که اگر به جنس پلاستیک رابربند آلرژی و حساسیتی نداشته باشد مشکل خاصی برای او ایجاد نمی کند و حداقل طی 2 تا 3 روز آن را دفع خواهد کرد.

منبع: https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 26 فروردين 1402
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

به دلیل نیازهای خاص نوزادان، نونهالان و نوجوانان، هم در پزشکی و هم در دندانپزشکی رشته های تخصصی ایجاد شده تا پاسخوی نیاز آن ها باشد. در دندانپزشکی نیز رشته تخصصی دندانپزشکی کودکان داریم که به نیازهای دهان و دندان بچه ها پاسخ می دهد و یکی از اقدامات انجام شده در این رشته، شناخت و پیشگیری از بروز مشکلات رایج دهان و دندان در سنین پایین است. در این مقاله به بررسی 10 تا از رایج ترین مشکلات دندانپزشکی کودکان پرداخته ایم که خواندن آن به تمامی والدین مسئول و دلسوز توصیه می شود. با شناسایی این مشکلات و کمک گرفتن از متخصص دندانپزشکی کودکان قطعا می توانید سلامت دهان و دندان کودکان خود را تضمین کنید.

پوسیدگی دندان کودکان

اصلی ترین، شایع ترین و پر بحث ترین مشکل دندان در کودکان که نیازمند توجه فوری و پیشگیری است، پوسیدگی دندان در کودکان است. به دلایل مختلفی دندان کودکان راحت تر دچار پوسیدگی می شود و به همین علت باید در همان سنین کودکی و زمانی که اولین دندان های شیری در می آیند به منظور پیشگیری و آموزش های لازم به متخصص دندانپزشکی اطفال و کودکان مراجعه کنیم.

بوی بد دهان از مهمترین مشکلات دهان و دندان بچه ها

به بوی بد دهان هالیتوز یا هالیتوزیس هم گفته می شود و هر کسی در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. بوی بد دهان در کودکان می تواند به دلیل تغذیه آن ها، پوسیدگی دندان ها و یا مسائل جدی تر باشد. صرف نظر از اینکه علل اولیه بوی بد دهان چیست، بزرگترین مسبب آن باکتری های داخل دهان و گلو هستند. آن ها در داخل دهان تجمع میابند و از چیزی که در داخل دهان است تغذیه می کنند و با تولید مشتقات گوگرد و اسید به بد بو شدن دهاغن کمک می کنند. تجمع باکتریها در دهان می تواند به دلیل طیف وسیعی از مشکلات ایجاد شود. مشکلات لثه، بهداشت نامناسب دهان و خشکی دهان مهم ترین عامل مقابله با هالیتوز است. اما سایر موارد مانند سینوزیت مزمن، دیابت، پوسیدگی دندان و مشکلات گوارشی نیز می تواند منجر به بوی بد دهان شود.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی ثابت

حساسیت دندان ها

یکی دیگر از مشکلات دندانپزشکی کودکان که نسبتاً شایع است حساسیت دندان ها است. اگر متوجه شده اید که شما با خوردن غذاها یا نوشیدنی های سرد و گرم یا تنفس در هوای سرد  و گرم مشکلاتی در دندان خود (مانند درد) تجربه می کند احتمالا دندان هایش حساس هستند. حساسیت دندان، بیشتر به دلیل نازک بودن مینای دندان در دندان های شیری و حساس بودن ذاتی آن ها است. نازک بودن مینای دندان باعث می شود که مینا به راحتی توسط پلاک و اسید ساییده می شود.

مکیدن انگشت

مکیدن انگشت یک امر طبیعی در کودکان کم سن و سال است. در حقیقت این کار، یک مکانیسم آرامبخش برای بچه ها است که آن ها را از استرس دور می کند. این عادت تا سن 2 یا 3 یا نهایت سالگی کم کم از بین می رود. با این حال اگر عادت مکیدن انگشت تا این سنین از بین نرفته باشد برای کودک مشکلات زیادی ایجاد می شود. میکدن انگشت باعث تغییر در ساختار فک و اختلال در رشد و در آمدن دندان ها می شود. گاهی اوقات این عادت منجر به مشکلات دندانپزشکی کودکان مانند مال اکلوژن می شود که تنها با ارتودنسی قابل درمان است. به جز این ممکن است مشکلات گفتاری برای کودک ایجاد شود. اگر بعد از 4 سالی کودک شما همچنان عادت به مکیدن انگشت (شست) حتما با یک دندانپزشک کودکان یا یک متخصص ارتودنسی دندان کودکان صحبت کنید.


تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1402
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

شما قرار است هزینه ای برای درمان چاقی خود به روش اسلیو بپردازید. پس حتما در نظر دارید بهترین جراح اسلیو معده را برای خود انتخاب کنید. اما واقعا بهترین متخصص جراحی لاغری که بتواند چنین عملی را برای شما انجام دهد کیست؟ در میان انبوه جراحان چاقی ما باید به چه کسی اعتماد کنیم و زیر تیغ کدام جراح برویم؟

بیشتربخوانید... رژیم قلیایی چگونه رژیمی است

چند نکته برای انتخاب بهترین جراح اسلیو معده

بهترین جراح اسلیو معده باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • تخصص جراحی چاقی یا باریاتریک داشته باشد
  • مراجعان و بیماران زیادی داشته باشد
  • تعداد زیادی عمل اسلیو معده و سایر روش های جراحی لاغری را انجام داده باشد
  • ارتباط خوبی با بیمار داشته باشد با بیمارستان های تخصصی همکاری داشته باشد
  • از بهترین متریال و دستگاه های مورد نیاز برای عمل استفاده کند
  • تمام برنامه ها و دستورالعمل های قبل، حین و بعد عمل را مو به مو به بیمار خود توضیح دهد
  • بهترین و مناسب ترین قیمت و هزینه عمل اسلیو را درخواست دهد
  • درصد موفقیت عمل بالایی داشته باشد
  • بیماران رضایت بسیار زیادی از او داشته باشند
  • دسترسی به او دشوار نباشد

بیشتربخوانید... هزینه بوتاکس معده

نکته:

بهترین راه برای پیدا کردن بهترین جراح اسلیو معده این است که شخصا به مطب او بروید و با شخص جراح صحبت کنید. یا نظرات و بازخوردهای بیمارانش را مرور کنید

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1402
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

امروزه زیبایی و جوانی صورت بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته است، بیشتر افراد به دنبال روش‌هایی برای اصلاح و بر‌طرف کردن چین و چروک صورت و یا تغییر فرم آن هستند. یکی از این روش‌ها تزریق ژل به لب یا همان تزریق فیلر لب طبیعی است.

لب یکی از اعضای صورت است که تاثیر زیادی در زیبایی دارد، اما برخی افراد از فرم لب یا چین چروک دور آن احساس رضایت ندارند، به دنبال زیبایی و جوان‌سازی لب هستند و به سراغ تزریق لب می‌روند.

فیلر لب چیست؟

تزریق فیلر به لب نوعی عمل زیبایی است، که برای پر و حجیم کردن لب، برطرف کردن چروک دور لب کاربرد دارد. پرکننده‌های لب از اسید هیالورونیک مصنوعی  تشکیل می‌شوند. اسید هالورونیک یک ماده طبیعی در بدن انسان است، به همین دلیل با کمترین تهاجم و خطر با کمک این ژل، لب حجیم و پر می‌شود.

بیشتربخوانید... ماندگاری ژل پرفکتا

تزریق ژل لب برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که از حجم و فرم لب‌های خود راضی نیستند، به طور طبیعی لب باریک و کوچکی دارند و می‌خواهند لب‌های بزرگ‌تری داشته باشند، می‌توانند ژل لب تزریق کنند. همچنین برای افرادی که به دلیل افزایش سن، افتادگی لب و چین و چروک دور لب دارند، گزینه مناسبی است. اما باید توجه داشت که این روش زیبایی برای برخی افراد مناسب نیست و نباید این عمل را انجام دهند.

تزریق فیلر لب باریک برای افراد زیر انجام نمی‌شود:

کسانی که بیماری‌های تنفسی دارند از جمله آسم

افرادی که قبلاً تجربه سکته مغزی داشتند

زنان باردار و شیرده

افرادی که آسپرین استفاده می‌کنند

مبتلایان به بیماری‌های قلبی

مبتلایان به دیابت

بیشتربخوانید... دکتر جوش

چه زمانی نیاز به تزریق ژل لب است؟

معمولا در شرایط زیر نیاز به استفاده از فیلر است:

 فرم دادن به لب

برجسته کردن لب‌ها

رفع چین و چروک و افتادگی لب

از بین بردن افتادگی گوشه لب‌ها

منبع



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

فرآیند پر کردن دندان پس از ترمیم پوسیدگی دندان یا روت کانال تراپی معمولا بی درد است. زیرا اغلب، اطراف دندان قبل از پر شدن بی حس می‌شود. این یعنی شما حین پر کردن و حتی یک تا دو ساعت پس از فرآیند، دردی تجربه نمی‌کنید. اما پس از، از بین رفتن اثر بی‌حسی موضعی، کم کم ممکن است علائم جزئی زیر را تجربه کنید:

بیشتربخوانید... هزینه دندان مصنوعی در سال 1402

دندان درد مخصوصاً هنگام تنفس در هوای سرد یا مصرف نوشیدنی و غذای خیلی سرد یا خیلی گرم

حساسیت لثه

درد دندان‌های اطراف دندان پر شده

درد هنگام دندان قروچه

 درد در دندان آسیب دیده هنگام غذا خوردن، مسواک زدن، یا کشیدن نخ دندان

بنابراین در اغلب موارد تجربه جزئی درد دندان پر شده برای مدت کوتاه طبیعی است

دندان پر شده با هر نوع پر کردگی ممکن است علائمی مانند درد و حساسیت ایجاد کند که می‌‍تواند طبیعی و گذرا باشد و یا اینکه ادامه دار و غیرطبیعی باشد. اگر شما هم درد دندان پر شده را تجربه می‌کنید، می‌توانید دستورالعمل‌های زیر را، تا زمان مراجعه به دندانپزشک و ارزیابی یا درمان کامل در نظر بگیرید:

بیشتربخوانید.... بهترین برند ایمپلنت دندان

از ایبوپروفن (یا مسکن‌های ضد التهابی غیر استروئیدی) استفاده کنید چون می‌تواند درد را تا حدی کنترل کند

تا چند هفته پس از پر کردن دندان، از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد اجتناب کنید

به طور موقت از مصرف غذاهای اسیدی مانند مرکبات، آب مرکبات، ماست و لبنیات ترش، شراب و نوشیدنی‌های الکلی و قهوه خودداری کنید

با آن سمتی از دهان که دندان پر شده در آن قرار دارد غذا نجوید

مصرف غذاهای واقعاً سفت و سخت را به طور موقت متوقف کنید

دندان‌های خود را با حرکات نرم و به صورت دورانی به آرامی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

برای دندان‌های حساس، از خمیر دندان‌های مخصوص دندان حساس استفاده کنید یا از دندانپزشک خود در مورد خمیر دندان مناسب خودتان سوال بپرسید

از نخ دندان‌های بسیار نرم استفاده کنید

بیشتربخوانید... هزینه ی لمینت دندان

نکته بسیار مهم

 بخاطر داشته باشید که از نکات فوق، به عنوان راهنمای کلی استفاده می‌شود و نباید جایگزین توصیه‌های پزشکی شود. اگر احساس می‌کنید درد دندان شما پس از پر کردن طبیعی نیست، فوراً برای معاینه دندانپزشکی با مطب بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی دندان یا دندانپزشک خود تماس بگیرید.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1402
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

در پاسخ به سوال لمینت دندان یعنی چه؟ می توان گفت: لمینت مواد بسیار نازکی است که طول عمر بالایی دارد و همچنین با استفاده از موادی که رنگ دندان هستند، ساخته می شود.این لمینت ها سطح بیرونی دندان را می پوشاند و می توان گفت که دارای حداقل عوارض می باشد و سبب بهبود ظاهر دندان می گردد.دندانپزشکان از این پوسته های نازک سرامیکی و یا کامپوزیتی برای تغییر و اصلاح طرح لبخند و همچنین تغییر رنگ دندان ها استفاده می نمایند.با استفاده از این لمینت ها می توان در دندان ها، تغییر شکل، اندازه و حتی طول دندان را به صورت دلخواه و بر اساس چیزی که فرد متقاضی درخواست می دهد، به وجود آورد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

مزایا و معایب لمینت دندان چه چیزهایی هستند؟

شایان ذکر است که لمینت برای هر فردی به صورت جداگانه ساخته می شود و تشخیص بین لمینت و دندان واقعی در صورتی که به خوبی آماده شده باشد، غیرممکن می باشد.مورد و نکته ای که درباره ی لمینت ها وجود دارد این است که در لمینت بر خلاف دندان های معمولی، در اثر مصرف چای و قهوه، به خودشان رنگی نمی گیرند.این مورد نیز به این دلیل می باشد که برای ساخت این لمینت ها از موادی استفاده می نمایند که از فناوری سطح بالا در آن ها استفاده می شود. لمینت ها تا جایی که امکان دارد دندان ها را سفید می کنند و حتی مشاهده شده است که تیره ترین لک ها را هم پوشانده است.حتی تیره ترین لک هایی که با استفاده از قوی ترین سفیدکننده ها از بین نرفته است را می توان با استفاده از لمینت از روی دندان حذف نمود.ساخت لمینت دندانی مقداری زمان می برد و کار نصب آن را بر روی دندان ها حداقل حدود یک هفته به تاخیر می اندازد.

بیشتربخوانید... نیاز به درمان ارتودنسی

ونیر کامپوزیت در لمینت دندان یعنی چه؟

در رابطه با ونیرهای کامپوزیتی باید بدانید که در داخل مطب و توسط خود پزشک ساخته می شوند و همچنین همان متخصص، آن ها را بر روی دندان ها نصب می نماید.برای نصب این ونیرهای کامپوزیتی فقط یک جلسه کفایت می کند و پس از آن خواهید دید که تمامی عیب هایی که بر روی دندان هایتان مشاهده می نمایید از بین می رود و لبخندی سفید و خیره کننده خواهید داشت. ونیر کامپوزیت علاوه بر این که لبخند شما را جذاب می کند، دندان هایتان را نیز سالم نگه می دارد و رنگ و شکل دندان ها را به صورت کاملا یکدست نشان می دهد.ونیرهای سرامیکی نیز کاربردی که دارند دقیقا مانند کامپوزیت ها می باشد.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com