عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 آبان 1401
بازدید : 110
نویسنده : mozhgan

روش‌های فراوانی برای لاغری وجود دارد. این روش‌ها می‌توانند از انواع رژیم‌های غذایی مانند رژیم استوایی، کتوژنیک، کم‌کربوهیدرات و (رژیم لاغری سریع) گرفته تا انواع ورزش‌های چربی سوز و بدن‌سازی متنوع باشند. اما آیا این روش‌ها برای همه افراد موثر است؟ این موارد تا چه حد می‌توانند به کاهش وزن قابل توجه منجر شوند؟ و آیا آن‌ها موجب لاغری غیر قابل بازگشت می‌شوند؟ بهترین روش لاغری کدام است؟ در ادامه به معرفی بهترین روش لاغری می‌پردازیم. این روش‌ها شامل راه‌کارهای مفید و موثری است که در همه جای دنیا مورد قبول محققان و دانشمندان است. شاید لاغری و کاهش وزن یک فرمول کلی نداشته باشد، ولی با پیروی از قوانین موجود در این مقاله می‌توانید به طور قطع کاهش وزن خوبی را تجربه کنید.

بیشتربخوانید:

کاهش وزن برای افرادی که چاقی بیش از حد دارند (شاخص توده بدنی بالا ۳۰ و ۳۵) بسیار سخت است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاهش وزن برای این افراد دشوار است. افراد چاق حتی اگر تلاش زیادی کنند در نهایت میزان کاهش وزن کمی دارند که این دلسرد کننده است.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi

 افرادی که چاقی مرضی دارند معمولا بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و … را نیز تجربه می‌کنند و همین موضوع روند کاهش وزن را به مراتب بدتر می‌کند. یک روش دائمی، مفید و موثر برای این افراد، عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و....) است. این عمل نه تنها به لاغری کمک می‌کند که به درمان بیماری‌های مرتبط با چاقی نیز کمک می‌کند. سری به صفحه عمل جراحی لاغری بزنید و هر آنچه که لازم است درباره انواع جراحی لاغری بدانید را در آن صفحه پیدا خواهید کرد.

 


تاریخ : دو شنبه 30 آبان 1401
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

اختلالات فکی و عدم یکسان سازی دندان ها باعث میشود افراد از حق طبیعی خود که ظاهر و لبخند زیبا است محروم شوند. از این سو این افراد به دنبال هر راهی می گردند تا آن را اصلاح کنند و حق طبیعی خود را پس بگیرند. یکی از این روش ها ارتودنسی است که اگر به درستی انجام نشود عوارض گوناگونی برای شخص در پی دارد. مهم ترین خطرات ناشی از درمان به روش ارتودنسی را می توان درد دندان، زخم در دهان، عفونت لثه، از بین رفتن مینای دندان ها، تحلیل ریشه، نشاط دهان و دندان، کوتاه شدن طول ریشه، حساسیت و واکنش های آلرژیک و تشکیل پلاک پشت دندان ها اشاره کرد.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان در ایران

ارتودنسی چیست؟

 ارتودنسی نوع خاصی از ابزار است که دندانپزشکان برای بسیاری از اهداف زیبایی و پزشکی از آن استفاده می کنند. این مهم ترین اهدافی است که ارتودنسی برای دستیابی به آن ها استفاده می کند:

  • حرکت تدریجی دندان ها و لبخند گرفتن که در آن دندان ها مرتبا ردیف می شوند.
  • بهبود انسداد دندان های فک بالا و پایین.
  • باز کردن فک ها یا برگرداندن دندان های برجسته جلویی به پشت.
  • در برخی موارد دندانپزشک ممکن است مجبور به استفاده از ابزار ها و تکنیک های دیگر با ارتودنسی مانند انبساط فک شود که باعث بهبود ظاهر استخوان فک و گسترش دامنه اکلوزال و لبخند می شود.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی داخلی، ارتودنسی شفاف، ارتودنسی فلزی سنتی

بیشتر بخوانید... هزینه ی بلیچینگ دندان

ارتودنسی و جراحی فک

 افرادی که نیاز به جراحی فک دارند، حتما باید تحت درمان ارتودنسی ثابت و فک قرار بگیرند. سپس جراحی فک توسط متخصص جراحی فک و با تعامل با متخصص ارتودنسی صورت می گیرد. طی جراحی دستگاه ارتودنسی ثابت در دهان بیمار قرار دارد و به عنوان کمک و راهنمای جراحی فک عمل می کند. پس از جراحی فک، درمان ارتودنسی ثابت به مدت ۶ تا ۱۲ ماه ادامه می یابد تا دندانها به وضعیت ایده آل خود دست یابند؛ مانند سایر انواع درمان ارتودنسی ثابت، پس از خاتمه درمان و برداشتن دستگاه ثابت به درمان ارتودنسی نگهدارنده هم نیاز است. روند درمان این ارتودنسی بین 1 تا 1 و نیم سال طول می کشد.

منبع: دندانپزشکی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 30 آبان 1401
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی طرح دار یکی از شاخه های رشته دندانپزشکی است که برای درمان ناهنجاری های فک و دندان به کار می رود. دستگاه ارتودنسی به آرامی روی دندان ها فشار ایجاد می کند تا دندان ها به سمت جایگاه صحیح خود هدایت شوند. ارتودنسی طرح دار یکی از روش های جدید ارتودنسی است که برای ترغیب کودکان و نوجوانان به استفاده از ارتودنسی، در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه شده است.

درمان با ارتودنسی طرح دار به سن بیمار، شدت عارضه و تکنیک درمانی بستگی دارد که اگر در سنین قبل از بلوغ انجام شود، به دلیل رشد فک سریع تر و راحت تر انجام می شود. مدت زمان درمان با ارتودنسی طرح دار می تواند حدود ۱ الی ۳ سال طول بکشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی در تهران

انواع ارتودنسی طرح دار

ارتودنسی ثابت:

منظور از ارتودنسی ثابت آن دسته از لوازم ارتودنسی است که به صورت ثابت روی دندان ها قرار می گیرند و به همکاری بیمار با ارتودنتیست متکی نیستند. استفاده از براکت ها یا ارتودنسی ثابت یکی از قدیمی ترین روش های درمان با ارتودنسی شناخته می شود. براکت های طرح دار در ارتودنسی ثابت، با چسب روی دندان ها چسبانده می شوند و سیم های فلزی به وسیله کش های ارتودنسی به براکت ها وصل می شوند. براکت های طرح دار تا پایان دوره درمانی بر روی دندان ها باقی می مانند اما امکان تعویض رنگ کش های ارتودنسی وجود دارد. ارتودنسی ثابت برای درمان ناهنجاری های گوناگون مناسب است و دندان ها در این روش، ماهانه حدود یک میلی متر حرکت می کنند. بعد از نصب براکت ها بر روی دندان ها یا در هر جلسه تنظیم براکت و سیم ها، بیمار ممکن است کمی درد احساس کند که برای کاهش درد می توان از داروهای مسکن یا موم ارتودنسی استفاده کرد.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی دندان

ریتینر یا نگه دارنده:

بعد از درمان ارتودنسی برای ثابت ماندن ارتودنسی، بیمار باید از ریتینر ثابت یا متحرک استفاده کند که مدت زمان استفاده از ریتینر می تواند چند ماه الی چند سال به طول انجامد.

ریتینر ثابت از یک سیم فلزی تشکیل شده است که بر پشت دندان ها چسبانده می شود.

ریتینر هالی، یک ریتینر متحرک طرح دار است و یک سیم فلزی دارد که در جلوی دندان ها قرار می گیرد که هر زمان که بخواهید می توانید آن را از  دهان خود خارج کنید. از این ریتینر برای اصلاح موقعیت دندان ها یا  ایجاد حرکات جزئی می توان استفاده کرد.

منبع: دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 30 آبان 1401
بازدید : 240
نویسنده : mozhgan

با توجه به مزایای گلاب برای پوست صورت، در این مقاله تلاش شده است تا آموزش تهیه چند ماسک صورت مفید با گلاب توضیح داده شود. در نظر داشته باشید که گلاب از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک نیز می تواند جلوگیری کند لذا این ماسک ها برای تمامی سنین گزینه خوبی می باشند.

بیشتربخوانید... تزریق فیلر لب طبیعی

1.ماسک صورت خیار و گلاب:

خیار و گلاب هر دو خاصیت خنک کننده ای دارند و برای روشن شدن پوست نیز می توانند بسیار مفید باشند. برای تهیه این دسته از ماسک های صورت لازم است تا ابتدا یک خیار را خرد نموده و سپس آب آن را جدا نمایید. در ادامه مقداری گلاب و آب لیمو ترش تازه نیز به آن اضافه کنید.

2.ماسک صورت گلاب و عسل:

ماسک عسل به تنهایی دارای مزایای زیادی برای پوست است. زمانی که این مورد با گلاب مخلوط می شود، خواص آن دو برابر نیز خواهد شد. این ماسک قادر به رفع لکه پوستی است و منافذ بسته پوست را پاکسازی نماید تا پوست تنفس کند.

بیشتربخوانید...  جوش های زیر پوستی

3.ماسک صورت گلاب و سیب زمینی:

برای تهیه این دسته از ماسک های صورت لازم است تا سیب زمینی رنده شده را با گلاب مخلوط کرده تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس این مورد را  به مدت یک ربع بر روی صورت قرار داده و پس از آن با آب ولرم شستشو دهید. در نظر داشته باشید که اگر پوست شما خشک است به مخلوط خود کمی عسل و اگر پوست شما چرب است، به این دسته از ماسک های صورت کمی آب لیمو اضافه کنید.

4.ماسک آب لیمو ترش و گلاب:

این دسته از ماسک های صورت برای از بین بردن جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرند. برای تهیه این ماسک می بایست ۱ قاشق گلاب را به همراه ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش به خوبی مخلوط نمود و سپس بر روی پوست صورت اسپری نمود.

بیشتربخوانید... مدت ماندگاری فیلر بینی

5.ماسک گلاب و خاک رس:

از این دسته از ماسک های صورت برای جلوگیری و درمان پوسته پوسته شدن صورت استفاده می نمایند.

6.ماسک زعفران و گلاب:

این نمونه از ماسک های صورت می توانند باعث آبرسانی  و مرطوب شدن پوست شود.

منبع: مجله بیمارستان



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : دو شنبه 30 آبان 1401
بازدید : 111
نویسنده : mozhgan

بوی بد دهان که به آن هالیتوز یا هالیتوزیس نیز گفته می شود یک مشکل رایج دهان  و دندان است که برای هر کسی در هر سنی ممکن است پیش بیاید.   نوع درمان و مسیر ریشه کن کردن این مشکل بستگی به علت ایجاد آن دارد. در بیشتر اوقات بوی بد دهان با رعایت بهداشت دهان و دندان به راحتی از بین می رود. با این حال باید ابتدا علت بوی بد دهان را مشخص کرده و آنگاه بر اساس علت به فکر درمان باشیم تا موثرترین راهکار ها را انتخاب کنیم. در ادامه درباره شیوه درمان بوی بد دهان با توجه به منشاء آن توضیحاتی ارائه شده است.

بیشتربخوانید... هزینه دندان مصنوعی

برطرف کردن مشکلات دندانپزشکی

چنانچه علت بد بویی دهان ناشی از مسائل و مشکلات دندانپزشکی باشد مراجعه به یک دندانپزشک می تواند راهگشا باشد. دندانپزشکان با ارزیابی دهان و دندان ها علت را مشخص کرده روش درمانی مناسب را به شما توصیه می کنند برای مثال: اگر بیماری لثه شامل التهاب (جنجویت) یا عفونت لثه (پریودنتیت) دارید ممکن است جرم گیری دندان انجام دهید تا پس از التیام لثه بوی بد و تلخی دهان از بین برود اگر پوسیدگی دندان باعث ایجاد بوی نامطبوع در دهان شده با برداشتن پوسیدگی و پر کردن دندان با مواد مناسب بو کم کم از بین می رود اگر دندان های شما دچار شکستگی و یا آسیب شدید شده به طوری که ماندن آن ها در حفره دهان امکان پذیر نیست برداشته شده و با روش هایی مانند ایمپلنت دندان یا بریج  دندان و … جایگزین می شوند.

تمیز کردن دندان مصنوعی

در اغلب اوقات علت بوی بد دهان در افراد میانسال و مسن دندان مصنوعی است. با تمیز کردن منظم دندان های مصنوعی و قرار دادن آن ها درون محلول های مخصوص آنتی باکتریال می توان به راحتی اقدام به درمان بوی بد دهان کرد.

بیشتربخوانید... درد ایمپلنت دندان

درمان بیماری خشکی دهان

برای افزایش جریان بزاق، آدامس های بدون قند بجوید. همچنین ، برای مرطوب نگه داشتن حفره دهان خود ، مقدار زیادی آب بنوشید. اگر بوی بد دهان به دلیل بیماری پزشکی مانند دیابت ملیتوس ، سینوزیت و برونشیت ایجاد شده باشد ، دندانپزشک شما را برای درمان مناسب به پزشک معرفی می کند. پیشرفت در درمان بوی بد دهان به موفقیت در درمان بیماری زمینه ای بستگی دارد.

منبع: دندانپزشکی ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 30 آبان 1401
بازدید : 111
نویسنده : mozhgan

اضافه وزن و چاقی هرچند که تعاریف بسیار نزدیک به هم هستند اما با هم تفاوت هایی دارند. هر دوی آن ها به بالا بودن درصد چربی در بخش های مختلف بدن اشاره دارند اما درصد و میزان هر کدام متفاوت است. برای مثال کسی که چند کیلوگرم بیشتر از وزن طبیعی و نرمال خودش وزن داشته باشد میگویند اضافه وزن دارد. اما اگر همان شخص بیشتر از چند کیلوگرم (مثلا ۱۰ کیلوگرم یا بیشتر) وزن داشته باشد میگویند چاق است. با بهترین جراح اسلیو تهران همراه باشید.

از کجا بدانم که اضافه وزن دارم یا چاق هستم؟

متداول ترین روش تشخیص چاقی از اضافه وزن کمک گرفتن از مفهوم شاخص توده بدنی یا (BMI) است. BMI روشی سریع و ساده برای کمک به شناسایی افرادی است که اضافه وزن دارند یا چاق هستند. این شاخص بر اساس فاکتورهایی مانند سن، قد، وزن و جنسیت به شما خواهد گفت که آیا شما اضافه وزن دارید یا اینکه چاق شده اید.

شاخص توده بدنی چگونه محاسبه می شود؟

 شاخص توده بدنی یک فرمول ساده  دارد که از طریق آن میتوان به راحتی وضعیت وزنی خود را به تنهایی بررسی کرد. اگر نمیدانید که BMI شما چقدر است میتوانید به صفحه محاسبه شاخص توده بدنی مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای 15 روزه

چه عواملی باعث اضافه وزن و چاقی می شود؟

 افرادی که میزان دریافت کالری آن ها بیشتر از میزان سوختن کالری‌شان است معمولا زودتر دچار اضافه وزن و چاقی میشوند. موارد زیر شناخته شده ترین عوامل اضافه وزن و چاقی هستند:

داشتن یک رژیم غذایی ضعیف (از لحاظ ارزش غذایی)، کاهش تحرک و ورزش نکردن، داشتن یک سبک زندگی غیرفعال، سابقه خانوادگی اضافه وزن یا چاقی، احساسات منفی مانند کسالت، غم و اندوه، عصبانیت که ممکن است در عادات غذا خوردن تأثیر بگذارد.

گر چاقی مفرط دارید این بخش را بخوانید

اگر چاقی مفرط دارید و با کمک رژیم لاغری یا ورزش و سایر روشهای دیگر وزن کم کنید میتوانید رو به سوی سایر درمان های چاقی بیاورید. مصرف داروی لاغری و همچنین انجام عمل جراحی لاغری دو روش درمانی خوب برای کاهش وزن هستند که از این بین عمل جراحی بیسار بی خطر تر و موثرتر خواهد بود.

بیشتربخوانید... درد بعد از عمل اسلیو معده

عمل جراحی لاغری چگونه به کاهش وزن شما کمک میکند؟

جراحی لاغری در واقع آخرین راه برای خلاص شدن از شر چاقی شما است. در این عمل یک متخصص جراحی لاغری با کمک انواع تکنیک های جراحی به شما کمک میکند که ظرف مدت ۶ ماه تا ۲ سال به طور کامل از شر چاق خودتان خلاص شوید. انواع عمل جراحی لاغری برای کاهش وزن مهمترین روش های لاغری برای کاهش وزن عبارتند از:

  • عمل اسیلو معده
  • جراحی بای پس معده
  • بای پس روده
  • ساسی بای پس معده
  • پلیسه معده
  • باندینگ

منبع: لاغری و تناسب اندام



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 30 آبان 1401
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی برای رفع ناهنجاری های دهان و دندان ممکن است در هر سنی ضروری به نظر برسد، اما از آن جایی که طول درمان ارتودنسی طولانی است پس باید در انتخاب نوع، رنگ و چگونگی ارتودنسی دقت لازم توسط متخصص ارتودنسی و بیمار به عمل آید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

نگین ارتودنسی

 نگین ارتودنسی یا همان براکت ارتودنسی  نگین ارتودنسی قسمتی است که از قطعات مربعی شکل از جنس فلز یا سرامیک و… است، که با استفاده از چسب مخصوص ارتودنسی روی دندان می چسبانند.

چسب های ارتودنسی

 استحکام چسب های ارتودنسی به گونه ای تنظیم شده است که در عین محکم بودن برای تغذیه عادی در انتهای درمان و زمان جداسازی نگین ها آسیبی به دندان وارد نمی شود و به همین دلیل باید در حین درمان ارتودنسی از جویدن غذاهای سفت همچون ته دیگ،میوه های سفت و .. اجتناب کرد. بعد از اتمام ارتودنسی متخصص نگین ها را از روی سطح دندان جدا می کند و چسپ باقی مانده را از روی سطح دندان بر می دارد، و دندان پالیش می شود.

وظایف اصلی نگین ارتودنسی

از وظایف اصلی نگین ارتودنسی می توان به اتصال موارد مختلف به دندان اشاره کرد، نگین ارتودنسی، همانند دستگیره عمل می کند که به بیان دیگر نگین ارتودنسی در ارتودنسی ثابت دندان ها می چشپد و آنها را به جایگاه مناسب هدایت می کند، برای هر دندان، نگین ارتودنسی خاصی طراحی می شود که به نوع دندان وابسته است. روی بعضی از نگین های ارتودنسی قلاب وجود دارد و بعضی از نگین های ارتودنسی نیز هر شیاری دارند که سیم ارتودنسی از داخل آن عبور می کند.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی ثابت و متحرک

براکت ارتودنسی

 هر دندان براکت خاصی دارد که فرم آن از آناتومی سطح دندان تبعیت می کند و زوایای خاصی در آن تعبیه شده است. روی بعضی از براکت ها هوک یا قلاب وجود دارد همچنین هر براکت شیاری دارد که سیم ارتودنسی  داخل آن قرار می گیرد.

منبع: دندانپزشکی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 29 آبان 1401
بازدید : 102
نویسنده : mozhgan

روش‌های فراوانی برای لاغری وجود دارد. این روش‌ها می‌توانند از انواع رژیم‌های غذایی مانند رژیم استوایی، کتوژنیک، کم‌کربوهیدرات و (رژیم لاغری سریع) گرفته تا انواع ورزش‌های چربی سوز و بدن‌سازی متنوع باشند. اما آیا این روش‌ها برای همه افراد موثر است؟ این موارد تا چه حد می‌توانند به کاهش وزن قابل توجه منجر شوند؟ و آیا آن‌ها موجب لاغری غیر قابل بازگشت می‌شوند؟ بهترین روش لاغری کدام است؟ در ادامه به معرفی بهترین روش لاغری می‌پردازیم. این روش‌ها شامل راه‌کارهای مفید و موثری است که در همه جای دنیا مورد قبول محققان و دانشمندان است. شاید لاغری و کاهش وزن یک فرمول کلی نداشته باشد، ولی با پیروی از قوانین موجود در این مقاله می‌توانید به طور قطع کاهش وزن خوبی را تجربه کنید.

کاهش وزن برای افرادی که چاقی بیش از حد دارند (شاخص توده بدنی بالا ۳۰ و ۳۵) بسیار سخت است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاهش وزن برای این افراد دشوار است. افراد چاق حتی اگر تلاش زیادی کنند در نهایت میزان کاهش وزن کمی دارند که این دلسرد کننده است.

افرادی که چاقی مرضی دارند معمولا بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و … را نیز تجربه می‌کنند و همین موضوع روند کاهش وزن را به مراتب بدتر می‌کند. یک روش دائمی، مفید و موثر برای این افراد، عمل جراحی لاغری(عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و....) است. این عمل نه تنها به لاغری کمک می‌کند که به درمان بیماری‌های مرتبط با چاقی نیز کمک می‌کند. سری به صفحه عمل جراحی لاغری بزنید و هر آنچه که لازم است درباره انواع جراحی لاغری بدانید را در آن صفحه پیدا خواهید کرد.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای


تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

درک ریفلاکس اسید معده به مری یا (GERD)

یک اسفنکتر (دریچه) بین مری و معده قرار دارد که تحت عنوان “کاردیا” شناخته میشود. این ساختار باعث می شود تا مواد غذایی به داخل معده سرازیر شوند و از بازگشت آن ها به بالا (به سمت مری) جلوگیری می کند. اما گاهی اوقات، اسفنکتر ضعیف یا شل می شود و باعث می شود اسید معده دوباره به مری بازگردد. این عارضه تحت عنوان ریفلاکس اسید شناخته شده است و اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد، می تواند منجر به بروز بیماری مزمنی به نام ریفلاکس اسید معده به مری یا (GERD) میشود.

بیشتربخوانید... رژیم کانادایی

علائم ریفلاکس معده چیست؟

بیماران مبتلا به رفلاکس اسید معده ممکن است به کررات متوجه این علائم شوند:

  • سوزش سر دل (احساس سوزش دردناک در قفسه سینه)
  • احساس وجود یک توده در گلو
  • بلع مشکل یا دشواری در بلع مواد خوراکی و حتی مایعات
  • درد جزئی تا شدید قفسه سینه
  • طعم ترش در دهان (به دلیل ماهیت اسیدی شیره معده)
  • برگشت ذرات مواد غذایی از معده به گلو  و دهان

ریسک فاکتورهای رفلاکس معده چیست؟

عوامل زیادی هستند که عارضه ریفلاکس معده را تشدید میکنند. به این عوامل ریسک فاکتورهای رفلاکس اسید معده میگویند. برخی از شناخته شده ترین عوامل تشدید کننده این مشکل گوارشی عبارتند از:

  • چاقی و اضافه وزن زیاد
  • فتق هیاتال
  • فلج معده یا تاخیر در روند خالی شدن معده از مواد غذایی هضم شده
  • بارداری
  • نوشیدن الکل
  • سیگار کشیدن

مدیریت رفلکس اسید

رفلاکس اسید معده با مصرف داروهای ساده بدون نسخه قابل درمان است. اما به بیمارانی که اضافه وزن جزئی تا شدید و چاقی مفرط دارند توصیه میشود که برای کنترل شرایط گوارشی خود حتما وزن کم کنند. اگر اضافه وزن جزئی داشته باشید با کمک تغییر در رژیم غذایی یا رو آوردن به یک رژیم لاغری یا ورزش کردن میتوانید اضافه وزن خود را از دست دهید.  اما اگر چاقی مفرط و شدید دارید بهتر است در کنار دو مورد ذکر شده خود را به یک متخصص جراحی لاغری نشان دهید. انواع عمل لاغری سریع وجود دارد که به کاهش وزن شما و درمان رفلاکس اسیده معده کمک میکند.

انواع جراحی لاغری برای کاهش وزن و درمان مشکلات مرتبط با چاقی

اگر به یک جراح لاغری خوب مراجعه کنید میتوانید از مشاوره و راهنمایی او جهت کاهش وزن موثر کمک بگیرید. این جراح با روش های زیر به کاهش وزن شما و خلاص شدن از شر بیماری های مزمن و در ارتبطا با چاقی کمک میکند:

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • باندینگ معده
  • ساسی بای پس

تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

درک ریفلاکس اسید معده به مری یا (GERD)

یک اسفنکتر (دریچه) بین مری و معده قرار دارد که تحت عنوان “کاردیا” شناخته میشود. این ساختار باعث می شود تا مواد غذایی به داخل معده سرازیر شوند و از بازگشت آن ها به بالا (به سمت مری) جلوگیری می کند. اما گاهی اوقات، اسفنکتر ضعیف یا شل می شود و باعث می شود اسید معده دوباره به مری بازگردد. این عارضه تحت عنوان ریفلاکس اسید شناخته شده است و اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد، می تواند منجر به بروز بیماری مزمنی به نام ریفلاکس اسید معده به مری یا (GERD) میشود.

بیشتربخوانید... رژیم کانادایی

علائم ریفلاکس معده چیست؟

بیماران مبتلا به رفلاکس اسید معده ممکن است به کررات متوجه این علائم شوند:

  • سوزش سر دل (احساس سوزش دردناک در قفسه سینه)
  • احساس وجود یک توده در گلو
  • بلع مشکل یا دشواری در بلع مواد خوراکی و حتی مایعات
  • درد جزئی تا شدید قفسه سینه
  • طعم ترش در دهان (به دلیل ماهیت اسیدی شیره معده)
  • برگشت ذرات مواد غذایی از معده به گلو  و دهان

ریسک فاکتورهای رفلاکس معده چیست؟

عوامل زیادی هستند که عارضه ریفلاکس معده را تشدید میکنند. به این عوامل ریسک فاکتورهای رفلاکس اسید معده میگویند. برخی از شناخته شده ترین عوامل تشدید کننده این مشکل گوارشی عبارتند از:

  • چاقی و اضافه وزن زیاد
  • فتق هیاتال
  • فلج معده یا تاخیر در روند خالی شدن معده از مواد غذایی هضم شده
  • بارداری
  • نوشیدن الکل
  • سیگار کشیدن

مدیریت رفلکس اسید

رفلاکس اسید معده با مصرف داروهای ساده بدون نسخه قابل درمان است. اما به بیمارانی که اضافه وزن جزئی تا شدید و چاقی مفرط دارند توصیه میشود که برای کنترل شرایط گوارشی خود حتما وزن کم کنند. اگر اضافه وزن جزئی داشته باشید با کمک تغییر در رژیم غذایی یا رو آوردن به یک رژیم لاغری یا ورزش کردن میتوانید اضافه وزن خود را از دست دهید.  اما اگر چاقی مفرط و شدید دارید بهتر است در کنار دو مورد ذکر شده خود را به یک متخصص جراحی لاغری نشان دهید. انواع عمل لاغری سریع وجود دارد که به کاهش وزن شما و درمان رفلاکس اسیده معده کمک میکند.

انواع جراحی لاغری برای کاهش وزن و درمان مشکلات مرتبط با چاقی

اگر به یک جراح لاغری خوب مراجعه کنید میتوانید از مشاوره و راهنمایی او جهت کاهش وزن موثر کمک بگیرید. این جراح با روش های زیر به کاهش وزن شما و خلاص شدن از شر بیماری های مزمن و در ارتبطا با چاقی کمک میکند:

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • باندینگ معده
  • ساسی بای پس

تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
بازدید : 235
نویسنده : mozhgan

جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش‌ها جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکرب‌ها آلوده و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می‌کند.

علت جوش صورت چیست؟

 آکنه یا جوش یکی از مشکلات رایج پوستی است. این مشکل بیشتر در دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی رخ می‌دهد، اما در سنین دیگر نیز ممکن است به آن مبتلا شوید. چند عامل اصلی باعث ایجاد جوش می‌شود که مهم‌ترین آنها، تولید بیش از حد چربی در پوست، بسته شدن منافذ پوست و یا عوامل ژنتیکی است. البته واکنش‌ بدن شما نسبت به هورمون‌ها نیز می‌تواند علت جوش‌های صورت‌تان باشد.

بیشتربخوانید... ماندگاری فیلر بینی

علل هورمونی جوش عبارتند از:

  • تغییر میزان هورمون‌ها در چرخه قاعدگی؛
  • مصرف قرص‌های ضد بارداری خوراکی؛
  • عدم تعادل هورمونی؛
  • اختلالات سیستم غدد درون تراو، و غیره.

علل غیر هورمونی جوش عبارتند از:

  • رژیم غذایی؛
  • کمبود ویتامین و مواد مغذی؛
  • استرس؛
  • ژنتیک؛
  • بیماری‌های گوارشی؛
  • بهداشت پایین؛
  • سیستم ایمنی ضعیف.

 برخی علت‌های که می‌توانند باعث ایجاد جوش صورت شوند، عبارتند از:

  • تماس محصولات آرایشی مو با پوست صورت؛
  • زدودن مو‌های صورت؛
  • استفاده از محصولات متعدد مراقبت از پوست؛
  • استفاده بسیار زیاد از ضد آفتاب‌؛
  • رژیم غذایی سرشار از غذا‌های فرآوری شده؛
  • باکتری‌های گوشی موبایل.

بیشتر بخوانید...  انواع جوش صورت

جوش در هر ناحیه از صورت نشانه چیست؟

پوست معمولا بازتاب دهنده سلامت عمومی بدن است، لذا تغییراتی که در هر ناحیه خاص از پوست ایجاد می‌شود مانند جوش‌های صورت یا سایر نواحی پوست می‌تواند نشان دهنده اختلالاتی خاص باشد. البته باید توجه داشت که وجود چنین جوش‌هایی لزوما در همه افراد نشانه اختلال نبوده و این روش تشخیصی نمی‌تواند چندان دقیق و علمی باشد. گرچه اختلالات داخلی بدن از جمله علل ایجاد جوش صورت هستند به خصوص جوش‌های کیستیک، علل دیگری نیز در ایجاد جوش صورت دخیل‌اند از جمله مصرف محصولات مختلف جهت محافظت از پوست، بهداشت عمومی، هورمون‌ها، آلرژی و ژنتیک. با این حال دانستن علل احتمالی ایجاد جوش در ناحیه خاصی از صورت می‌تواند به تصمیم‌گیری هر چه بهتر برای درمان کمک کند.

بیشتر بخوانید... درمان جوش صورت

علت جوش صورت در زنان چیست؟

 جوش صورت در زنان عموما ناشی تغییرات هورمونی و یا افزایش ترشحات غدد سباسه و مسدود شدن مسیر خروجی آنها و عفونی شدن با یک پاتوژن به نام پروپیونی باکتریوم است.

منبع: بیمارستان



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
بازدید : 111
نویسنده : mozhgan

دندان از بخش های مختلفی تشکیل شده است. ریشه دندان و تاج دو بخش اصلی دندان هستند. ریشه در زیر لثه ها است و ما نمیتوانیم آن را ببینیم. اما تاج بخشی از دندان است که از لثه بیرون زده و ما آن را میبینیم. همانطور که میدانید رنگ آن سفید است و ساختار بسیار سفت و سختی دارد. تاج دندان مصنوعی نیز یک دستگاه دندانپزشکی ترمیمی و جایگزین تاج واقعی دندان شما است.

چرا به تاج مصنوعی احتیاج دارم؟

 زمانی که به تاج واقعی دندان شما که بیرون از لثه است آسیب وارد شود، یا باید دندان را بکشیم و از دهان خارج کنیم، یا اینکه به طریقی آن را ترمیم کنیم. ما از تاج مصنوعی دقیقا برای این منظور استفاده میکنیم. به عبارت قابل فهم تری، زمانی که دندان دچار شکستگی یا پوسیدگی شود به جای کشیدن، آن را با تاج مصنوعی ترمیم میکنیم.

بیشتر بخوانید... عفونت ایمپلنت دندان

سایر اهداف استفاده از تاج مصنوعی عبارتند از:

اگر دندان خود را پر کرده اید اما ظاهر آن را دوست ندارید اگر میخواهید در کنار پوسیدگی دندان بیشتر از ریشه دندان خود محافظت کنید زمانی که میخواهید پل و بریج دندانپزشکی یا پروتز دندان داشته باشید

روند آماده سازی دندان برای تاجگذاری

برای اینکه بتوانید یک تاج مصنوعی جدید را جهت ترمیم جایگزین کنید، باید ابتدا بخشی از ضخامت مینای دندان را بردارید. برای این منظور لازم است دقیقا هم اندازه با شکل و حجم تاج مصنوعی، مینا را بتراشیم.

بیشتر بخوانید... سنگ لوزه

قبل از تاج یک وسیله به نام پست تاج را درون ریشه میگذارند

به جهت اینکه پایه دندان بتواند به خوبی از تاج مصنوعی حمایت کند لازم است که وسیله پیچ مانند کوچکی را وارد ریشه دندان کنند تا کمک کند که تاج به خوبی متصل و ثابت شود.

تاجگذاری دندان چقدر طول میکشد؟

برای اینکه بتوانید صاحب یکی از این دستگاه های دندانپزشکی شوید، حداقل به دو جلسه ویزیت نیاز دارید. در اولین ویزیت دندانپزشک ترمیمی خوب دندان شما را آماده تاجگذاری میکند. او برای اینکار بخشی از مینای دندان را تراش میدهد تا بتواند تاج را روی یک پایه مناسب و مطمئن دندانی قرار داد.

تاج مصنوعی چگونه به پایه دندانی شما وصل میشود؟

زمانی که همه چیز مهیا شد و تاج دائمی متناسب با دندان شما بود دندانپزشک با کمک نوعی سیمان یا چسپ مخصوص دندانپزشکی آن را به دندان شما که از قبل تراش خورده میچسپاند.

بیشتر بخوانید...  مراحل لمینت دندان

هزینه و قیمت تاج دندان چقدر است؟

قیمت و هزینه تاج دندان بسته به نوع تاج و ماده استفاده شده در ساخت آن متفاوت است. بهترین راه این است که به کلینیک دندانپزشکی ترمیمی مراجعه کنید تا بعد از بررسی های لازم، تاج مناسب را برای شما آماده کرده و هزینه حدودی را نیز برایتان برآورد کند.

منبع: ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
بازدید : 117
نویسنده : mozhgan

دندان‌ها می‌توانند به روش‌های غیرمنتظره‌ای دچار شکستگی و لب پر شدگی شوند اما اساساً، لب پر شدگی، ترک خوردن و یا شکستگی معمولاً از طریق وارد شدن ضربه‌ای به دهان و دندان (که بیشتر از تحمل مینای دندان است) رخ می‌دهد. اگرچه مینای دندان سخت‌ترین ماده در بدن است، اما ممکن است نتواند در برابر حوادثی مانند ضربات قوی، تصادفات، برخورد اشیاء به صورت، ساییدن دندان‌ها به هم، گاز گرفتن مواد سفت و سخت و … مقاومت کند و دچار شکستگی یا لب پر شدگی شود. حتی در برخی موارد پوسیدگی دندان می‌تواند خود دلیلی برای شکسته شدن دندان باشد و یا احتمال آن را به شدت افزایش دهد.

بیشتربخوانید:

علائم شکستگی دندان چیست؟

هرچند که اغلب شکستگی‌های دندانی به خوبی قابل تشخیص هستند و شخص می‌تواند متوجه شود دندانش چگونه و به چه شکلی دچار آسیب شده، اما بد نیست علائم آن را یک بار دیگر بخوانید:

  • احساس هرگونه لبه تیز، ناهموار یا دندانه دار روی سطح دندان حین لمس دندان توسط زبان
  • احساس زخم شدن زبان
  • تحریک شدن لثه مخصوصا در ناحیه “خط لثه” دندانی که شکسته شده است
  • درد دندان حین خوردن چیزی و یا لمس آن
  • بروز یک حساسیت ناگهانی به غذاهای سرد یا نوشیدنی
  • خونریزی
  • دیده شدن قطعات دندانی در دهان یا بیرون دهان

بیشتربخوانید... هزینه ی بلیچینگ دندان

اگر با شکستگی دندان روبرو شدیم چه کنیم؟

 بعد از آنکه به دنبال یک حادثه یا هر موقعیت دیگری با شکستگی دندان روبرو شدید به یک دندانپزشک  ترمییمی خوب مراجعه کنید اما تا پیش از آن از انجام اقدامات زیر غافل نشوید: اگر قطعه‌ای از دندان شما افتاده است سعی کنید آن را پیدا کرده و در داخل بزاق (یا در صورت لزوم شیر) نگهداری کنید تا به دندانپزشک مراجعه کنید. برای اینکه بقیه بخش‌های دهان (مخصوصا زبان و لب ها و لثه) از آسیب دندان شکسته شده و احتمالا دارای لبه‌های تیز مصون باشند، هرگونه برجستگی و لبه تیز دندان شکسته شده را با موم دندانپزشکی، آدامس بدون قند و یا تی بگ بپوشانید. برای کاهش التهاب و ناراحتی از مسکن بدون نسخه استفاده کنید. اگر گرسنه هستید و باید غذا بخورید، غذاهای آبکی و خیلی نرم بخورید. اگر آسیب وارد شده به دندان کم و یا جزئی است ، می‌توانید چند روز صبر کنید و آنگاه به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. در این فاصله حتما نخ دندان بکشید، با آب نمک دهان خود را بشویید، از خوردن غذاهای سفت و سخت اجتناب کنید و در صورت امکان با طرف مقابل دندان شکسته غذا را بجوید.

منبع: لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی در مجموع میشه صاف کردن دندان. این رشته، یکی از تخصص های دندانپزشکیه و هرچی که مربوط به موقعیت دندان ها، هماهنگی اونها و فک ها باشه رو باید داخل این رشته جستجو کرد.

چرا باید ارتودنسی کنیم؟

 زیبایی و طراحی لبخندی جذاب، اولین علتی هستش که ما رو به سمت درمان ارتودنسی سوق میده. اما به جز  زیبایی، بهبود عملکرد هم از دلایل رو آوردن به این رشته هستش. اگه به ظاهر بعضی از آدمای اطرافتون نگاه کرده باشید میبینید که همه وضعیت دندان ها و فک‌شون (استخوان فک) طبیعی و نرمال نیست. بعضی هاشون به نظر میرسه که یکی از فک هاشون جلوتر از اون یکی (بهش میگن اوربایت و آندربایت)، بعضیاشون دندوناشون خیلی در هم و برهمه و شلوغه (بهش میگن کراودینگ یا ازدحام دندان)، یه سریا وقتی دهنشون رو میبندن یه فاصله بین دندونای بالا و پایینشون در بخش جلو دهانشون هست (بهش میگن اپن بایت)، بعضی ها هم بین دندوناشون فاصله وجود داره (بهش میگن گپ بین دندان) این مشکلات و مشکلای مشابه دیگه، در ظاهر ممکنه فقط قیافه رو تغییر بده اما میتونه تکلم و قدرت جویدن رو هم تحت تاثیر قرار بده. حتی بعضیا که مشکلشون خیلی شدیده ممکنه درد دندون، درد گردن، سر و گوش رو تجربه کنند. اینا باید درمان شن و وظیفه درمان این مشکلات هم بر عهده متخصص ارتودنسی دندان هستش..

بیشتربخوانید... هزینه ی ارتودنسی

متخصص ارتودنسی دندان کیست؟

در کل ما یک دندانپزشکی عمومی داریم و چندین تخصص دندانپزشکی. همین دندونپزشکایی که برای کارهای معمولی مثل پر کردن دندون، کشیدنش، سفید کردن و …. پیششون میریم میشن دندانپزشک عمومی. اما یه سریاشون چند سال اضافه مثلا حدود ۲ یا ۳ سال بلکم بیشتر میردن دانشگاه و یکی از دوره های تخصصی دندانپزشکی رو میگذرونن. یکی از این متخصصان میشه ارتودنتیس یا متخصص ارتودنسی. وظیفه این متخصص کمک به اصلاح ناهنجاری ها، مشکلات و ناهماهنگی های دندان و فک ها هستش.

منبع: ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

مینی اسکرو دندان ایمپلنت کوچک در واقع نوعی از ایمپلنت دندان هستند که بسیار باریکتر از نمونه های شناخته شده و معمولی هستند. چنانچه دندان های از دست رفته شما کوچک باشند و جای خیلی زیادی را پیش از افتادن اشغال نکرده باشند جراح دهان و دندان یا متخصص ایمپلنت، به جای استفاده از پیچ های تیتانیومی معمولی از مینی اسکروها یا پیچ های نازکی برای کاشت دندان استفاده میکند. به این مینی اسکروها که جایگزین دندان های کوچکتر ما میشوند مینی ایمپلنت دندان میگویند.

بیشتر بخوانید... قیمت ارتودنسی چه قدر است ؟

فرق مینی ایمپلنت با ایمپلنت معمولی چیست؟

  • قیمت ایمپلنت دندان کوچک به شکل مینی اسکرو کمتر از ایمپلنت های درشت تر است.
  • کاشت مینی تسکرو زمان بسیار کمتری نیاز دارد
  • مینی ایمپلنت نیازی به پیوند استخوان ندارد
  • برای بیمارانی که پروتز دارند بهتر است

مراحل مینی اسکرو دندان

روش قرار دادن یک مینی ایمپلنت یا مینی اسکرو بسیار ساده تر از کاشت یک ایمپلنت معمولی است و با حداقل تهاجم همراه است. یک کاشت مینی دندان در استخوان بیمار قرار می گیرد اما اعصاب تحریک نمیشود.

بیشتر بخوانید... موم ارتودنسی چیست

فواید و مزایای مینی ایمپلنت دندان

  • ارزان هستند
  • نیازی به پیوند استخوان ندارند
  • دوره بهبودی سریعتر دارند
  • برای حمایت از پروتزهای قابل جابجایی می توان از ایمپلنت های کوچک دندان استفاده کرد
  • ایمپلنت های کوچک می توانند با پروتزهای موجود مطابقت داشته و به افرادی که از پروتز استفاده می کنند اعتماد به نفس ، پایداری و راحتی بیشتری را ارائه دهند
  • نیاز به عمل جراحی را برطرف می کنند
  • می توان ایمپلنت های کوچک دندان را به راحتی تمیز کرد
  • به بهبود گفتار کمک می کند
  • جویدن و گاز زدن لقمه ها را راحت تر می میکند
  • حرکت دندان را کاهش میدهد
  • نیاز به مواد اتصال دهنده یا چسب را از بین می برد
  • بوی بد دهان را کاهش می دهد

بیشتر بخوانید... نحوه نخ دندان کشیدن ارتودنسی

جوانب منفی و عوارض مینی ایمپلنت چیست؟

  • به دلیل کوچک بودن مینی اسکروها، این روش می تواند باعث ایجاد استرس روی استخوان فک بیمار شود و به دلیل توزیع متفاوت وزن، مدت زمان بهبودی بیشتری نیاز باشد.
  • فواید و مزایای ایمپلنت دندان معمولی پایدارتر از مینی اسکرو دندان هستند.
  • ایمپلنت های معمولی قدرت جوندگی بیشتری به افراد میدهند. در حالی که مینی اسکروها اینگونه نیستند.
  • حلقه های O که در اطراف توپ مینی اسکروها قرار دارند باید هنگام شل شدن تعویض شوند
  • برای افرادی که دندان قروچه دارند این روش توصیه نمی شود

منبع: ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
بازدید : 132
نویسنده : mozhgan

چرا باید به عمل های لاغری جدید روی بیاوریم؟ به دلیل تغییر سبک زندگی مردم، امروزه شاهد افزایش روند چاقی در جوامع هستیم. همان‌طور که می‌دانید افرادی که اضافه‌وزن بالایی دارند، با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. اگر از ظاهر و اندام نامناسب آن‌ها بگذریم، ریسک بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند؛ مشکلات قلبی، فشارخون بالا، دیابت و یا مشکلات مربوط به ستون فقرات، در افراد چاق بیشتر است.

بیشتربخوانید...رژیم مدیترانه‌ای چیست

چاقی یک بیماری است

امروزه چاقی به‌عنوان یک بیماری شناخته‌شده که طبیعتاً نیازمند یک درمان مناسب است. معمول‌ترین راه درمان چاقی، افزایش تحرک بدنی و رژیم غذایی مناسب می‌باشد؛ که البته این تنها راه‌حل خلاص شدن از دست چربی‌های اضافه نیست

عمل‌های لاغری جدید

 حتماً با افرادی برخورد کرده‌اید که سال‌ها است در حال گرفتن رژیم‌های غذایی گوناگون هستند، اما تغییر چندانی در وضعیت آن‌ها مشاهده نمی‌شود. منظور ما به‌ویژه آن دسته از کسانی است که اضافه‌وزن قابل‌توجهی دارند، اما علی‌رغم کوشش‌های بسیار برای کاهش وزن، به نظر می‌رسد که در این راه ناکام مانده‌اند. یک‌راه حل بسیار مناسب برای چنین افرادی، استفاده از عمل‌های جراحی لاغری است. عمل جراحی لاغری، یک‌راه اصولی برای درمان چاقی به شمار می‌آید و درواقع با ایجاد تغییر در شیوه گوارش غذا و کاهش میزان جذب مواد غذایی و کنترل دقیق میزان کالری دریافتی فرد با کاهش حجم معده او، باعث کاهش وزن قابل‌توجه و بدون بازگشت خواهد شد که نتیجه آن بازگرداندن سلامتی به افراد و جلوگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی است. انواع عمل‌های لاغری جدید شامل: روش اسلیو معده، بای پس معده، بالون معده ، ساسی بای پس و قرار دادن حلقه قابل تنظیم در معده می‌باشد؛ که در ادامه به بررسی بیشتر این روش‌ها می‌پردازیم.

اسلیو معده

یک عمل های لاغری جدیداین متد، یک شیوه قابل‌اعتماد برای کاهش وزن به میزان قابل‌توجه است. در این روش با کمک متدهای جراحی حدود 70 تا 80 درصد از حجم معده را از بدن خارج می‌کنند، درنتیجه حجم معده به مقدار زیادی کم شده و فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند؛ به‌این‌ترتیب در عرض چند ماه شاهد کاهش وزن زیادی خواهد بود.

بیشتربخوانید... درد عمل اسلیو

بای پس معده

 پیش‌تر گفتیم که روش‌های جراحی لاغری بر دوپایه استوار هستند که شامل کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی است؛ روش بای پس معده، هر دو نتیجه را باهم خواهد داشت؛ یعنی با انجام این متد هم‌حجم معده بیمار به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند، درنتیجه او بعد از خوردن غذا، به‌زودی احساس سیری کرده و پرخوری نمی‌کند و هم میزان جذب مواد غذایی توسط روده کاهش می‌یابد.

حلقه گذاشتن در معده یا باندینگ معده

در این شیوه، با قرار دادن یک حلقه سیلیکونی قابل تنظیم، در بخش ابتدایی معده، حجم معده برای دریافت مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند، عمر این روش دو سال است یعنی به فرد دو سال مهلت داده می‌شود تا عادات تغذیه‌ای خود را کنترل کند.

بیشتربخوانید... درمان بیماری دیابت با ورزش

بالون گذاشتن در معده

در این روش یک کیسه از جنس سیلیکون، به نام بالون که از محلول نمکی سالین پرشده است، با روش‌های جراحی در داخل معده افراد قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب بخش زیادی از معده اشغال‌شده و فرد زودتر احساس سیری خواهند کرد.

منبع: جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 24 آبان 1401
بازدید : 132
نویسنده : mozhgan

اولین بارکه با یک شخص روبرو میشوید یکی از صحنه هایی که با آن برخورد میکنید لبخند است. لبخندی که اجزای تشکیل دهنده آن دندان ها و لثه ها هستند. کسانی که لبخند جذاب، گیرا و سفیدی دارند معمولا اعتماد بنفس بالایی دارند و در روابط اجتماعی نیز موفق تر ظاهر میشوند، اما کسانی که به هر دلیلی لبخند زیبایی ندارند به اندازه گروه اول موفق نیستند. برای گروه دوم که به دنبال لبخندی نو، سالم و زیبا هستند دندانپزشکی زیبایی بسیار کارساز است. با مجله لاچینه همراه باشید.

۵ تا از فواید دندانپزشکی زیبایی

1.افزایش اعتماد به نفس

هرگز نباید قدرت یک طرح لبخند زیبا و بی عیب و نقص را دست کم گرفت. افرادی که لبخندهای زیبایی دارند ، در کل جذاب به نظر می رسند. اگر حین خندیدن مدام جلوی دهان خودتان را میگیرید و یا اینکه حین خندیدن دوست ندارید کسی از شما عکس بگیرد، احتمالا با دندان ها و لثه خودتان مشکل دارید. اما زیاد نگران این موضوع نباشید. چرا؟ زیرا طیف گسترده ای از تکنیک ها و فواید دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که می تواند به شما در جایگزینی دندان ها، صاف کردن دندان ها و حتی سفیدتر و روشن تر شدن آن ها کمک کند.

بیشتربخوانید... نگهدارنده ارتودنسی

 ۲. تجربه  کمترین میزان درد

اغلب مردم اینطور فکر میکنند که پروسه های دندانپزشکی دردناک هستند برای همین چندان تمایلی به مراجعه به دندانپزشک ندارند. خبر خوب این است که بسیاری از این پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند باندینگ دندان، انواع روکش دندان و … بدون درد هستند.

 ۳. بهبود سلامت دهان و دندان

یکی از مزایای دندانپزشکی زیبایی دندان بهبود سلامت دهان و دندان است.

بیشتربخوانید... مراحل ارتودنسی بزرگسالان

 ۴. به دست آوردن لبخندی کاملا طبیعی

بیشتر افراد از انجام اقدامات زیبایی دندان خودداری می کنند زیرا آنها نگران این هستند که پس از درمان دندان هایشان غیرطبیعی به نظر برسد. اما وقتی اقدام به انجام هر کدام از پروسه های زیبایی دندان میکنید به یک لبخند زیبا و طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

 ۵. مقرون به صرفه و سرمایه گذاری خوب

برخی افراد تمایل دارند که از دندانپزشکی زیبایی خودداری کنند زیرا معتقدند که هزینه مراحل دندانپزشکی زیبایی دندان بیشتر از سایر دندانپزشکی های دیگر است. با این وجود بیشتر روشهای زیبایی دندان مقرون به صرفه تر از آنچه فکرش را می کنید هستند.

بیشتربخوانید... قیمت هر واحد لمینت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 آبان 1401
بازدید : 126
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان مهمترین و شناخته شده ترین نوع ونیر دندان است. لمینت ها در واقع همان روکش های دندانی هستند که در فرآیند طراحی و اصلاح طرح لبخند به طور گسترده توسط دندانپزشک ترمیم و زیبایی دندان مورد استفاده قرار میگیرند.

با مجله ارتوبلاگ همراه باشید.

بیشتر بخوانید... متخصص ارتودنسی کرج

مزایای لمینت دندان چیست؟

طبیعی و زیبا هستند

  • از مواد با دوام ساخته شده و ماندگاری بالایی دارد
  • همرنگ دندان های مجاور شما هستند
  • در لحظه لبخند شما را اصلاح میکند
  • مشکلات زیادی را ترمیم و پنهان میکند

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

از دیگر مزایای لمنت دندان این است که می تواند شکل، رنگ و موقعیت دندان (در صورت جزئی بودن) را هم زمان بهبود ببخشد. بنابراین اگر طیف وسیعی از نقایص زیبایی زیر را داشته باشید میتوانید با کمک لمینت دندان آن ها را برطرف کنید:

  1. وجود فاصله بین دندان ها
  2. تغییر رنگ دائمی دندان
  3. کج بودن دندان
  4. دندان شکسته
  5. لب پر شدن دندان
  6. ترگ خوردن دندان
  • محافظه کارانه هستند
  • با سایر پروسه های دندانپزشکی تداخل ندارد
  • نیازی نیست همه دندان ها روکش شوند
  • خیلی زود نصب میشوند
  • زمان ریکاوری کمی نیاز دارد
  • در برابر لکه و رنگ پذیری مقاوم است
  • دندان ها را تقویت کرده و عملکردشان را بازیابی میکند

 از دیگر فواید لمینت دندان میتواند بهبود عملکرد دندان ها باشد. روکش های پرسلینی می توانند به تقویت دندانهای شکسته کمک کرده و آنها را به عملکرد طبیعی برگردانند.

  • نیازی به نگهداری و تعمیر زیادی ندارند

هیچ چیز به غیر از مسواک زدن و  استفاده از نخ دندان برای مراقبت از لمینت دندان لازم نیست. یعنی شما برای نگاهداشتن این روکش ها نیازی به چیزهای  اضافی ندارید و تنها کافیست همانگونه که از دندان های طبیعی خودتان مراقبت میکنید از لمینت دندان نیز مراقبت کنید.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی کاموفلاژ

  • برای هر کسی سفارشی ساخته میشود

شکل، رنگ و اندازه روکش های پرسلینی را با توجه به مشخصات دهان و دندان شما و بر اساس رنگ و شکل دنان خودتان میسازند. بنابراین ا این حیث لمینت دندان کاملا به صورت اختصاصی برای افراد ساخته میشود. بنابراین یکی دیگر از مزایای لمینت دندان این است که آن ها دقیقا برای خود شما ساخته شده اند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 آبان 1401
بازدید : 128
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی فیک، بریس های غیر اصلی (لوازم ارتودنسی ثابت) هستند که روی دندان ها ثابت می شوند، آن ها شبیه به هم هستند؛ با این حال، ارتودنسی فیک به عنوان نمونه واقعی عمل نمی کنند. در ادامه با مجله ارتودنتیست همراه باشید.

بریس های فیک از چه چیزی ساخته شده اند؟

بریس های فیک از یک تکه سیم با براکت ساخته می شوند که به دندان های فرد چسبانده می شوند. این سیم در قسمت خارجی دندان ها مناسب است و در اطراف دندان های آسیاب پشت خم می شود تا در جای خود محکم شوند، بریس ارتودنسی فیک برخلاف بریس های واقعی توسط پوشنده، سالن های زیبایی و فروشندگان خیابانی غیر مجاز نصب می شوند و این امر به خطر قرار گیری نادرست می افزاید.

بیشتربخوانید... طرز نخ دندان کشیدن ارتودنسی

براکت های ارتودنسی فیک چگونه هستند؟

براکت های موجود در بریس های فیک، معمولا از نوار های لاستیکی چند رنگ پشتیبانی می کنند و از قطعات محبوب به شکل آیکون های کارتونی استفاده می کنند تا مطلوب تر شوند. اگر چه ممکن است جذابیت زیبایی برای نوجوانان داشته باشد، اما عواقب پوشیدن بریس هایی که توسط فرد حرفه ای نصب نشده است، بسیار دور از خطر و حتی کشنده است. مواردی وجود داشته که نوجوانان سعی می کنند از نوار های لاستیکی یا رشته برای فشار آوردن به دندان ها و تغییر موقعیت خود استفاده کنند.

ابزار های ارتودنسی ثابت چیست؟

 ابزار های ارتودنسی ثابت دستگاه هایی هستند که برای درمان ارتودنسی استفاده می شوند، این لوازم از براکت ارتودنسی، سیم و نوار لاستیکی تشکیل شده است که روی سطوح دندان ثابت می شوند. وسایل ارتودنسی ثابت توسط ارتودنسی برای جا به جایی دندان های غیر مرتب در یک چک آپ منظم استفاده می شوند، معاینه منظم معمولا بین دو تا سه سال انجام می شود.

چرا نوجوانان از بریس های ساختگی استفاده می کنند؟

 برای نوجوانان، پوشیدن لوازم ارتودنسی گاهی می تواند نوعی مد باشد، سطوح دندان که توسط نوار های لاستیکی ارتودنسی رنگارنگ تزئین شده اند، مانند لوازم جانبی به نظر می رسند، طرح ها و الگو های مختلفی از جمله گل، ستاره، شخصیت های کارتونی (میکی موس) و غیره وجود دارد.

بیشتربخوانید... موم ارتودنسی چیست

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 آبان 1401
بازدید : 129
نویسنده : mozhgan

معیارهای بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن آن ها اقدام به پیدا کردن یک دندانپزشک زیبایی دندان کنید. برخی از مراجعین برای پیدا کردن دندانپزشک مد نظرشان تنها هزینه‌ها را در نظر می‌گیرند و متخصصی را پیدا می‌کنند که حداقلِ هزینه را از آن‌ها دریافت کند اما احتیاط کنید! زیرا معیارهای زیادی برای انتخاب یک دندانپزشک ترمیمی خوب وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. با مجله ژاله ایمپلنت همراه باشید.

چرا انتخاب یک دندانپزشک ترمیم دندان خوب مهم است؟

چون دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دندان یک نوع هنر و هنرنمایی حساس است که به زمان و مهارت بالایی نیاز دارد و به طور کلی هزینه بیشتری نسبت به دندانپزشکی عمومی نیز در بر دارد. بنابراین انتخاب بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی را جدی بگیرید و برای این منظور ادامه این مقاله را بخوانید.

معیارهای انتخاب یک متخصص و دندانپزشک ترمیمی خوب

  1. از تجربه دیگران استفاده کنید

به دلیل استقبال گسترده مردم از دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان این روزها اغلب افراد با انواع پروسه‌های زیبایی دندان مانند لمینت دندان، بلیچینگ دندان، جراحی زیبایی لثه و … آشنا هستند و چه بسا دست کم یکی از این پروسه‌ها را انجام داده باشند. از تجربه این افراد استفاده کنید و ببینید که آیا متخصص آن‌ها یک دندانپزشک ترمیمی خوب بوده یا خیر.

  1. تخصص و اعتبار دندانپزشک را در نظر بگیرید

 به یاد داشته باشید، هر دندانپزشکی حتی یک متخصص ارتودنسی دندان می‌تواند خود را یک دندانپزشک ترمیمی خوب بنامد. یعنی پروسه‌های ترمیم و زیبایی دندان را هر دندانپزشکی می‌تواند انجام دهد اما هر کسی که پروسه‌های زیبایی دندان انجام می‌دهد لزوما بهترین و قابل اعتماد نیست. دندانپزشکی که چندین سال تجربه موفق دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان را دارد یا دوره‌های تخصصی آن را گذرانده است می‌تواند گزینه بهتری برای مراجعه کردن باشد. این متخصصان در پروسه ها و امورات زیر تجربه، مهارت و تخصصی کافی دارند:

  • نصب انواع روکش دندان
  • نصب انواع ونیر دندانشامل لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و …
  • ترمیم درجات مختلف پوسیدگی دندان به بهترین شکل ممکن با بهترین مواد
  • انجام بلیچینگ دندان با همه روش های موجود
  • اسکیلینگ جرم گیری دندان
  • روت پلنینگ
  • نصب ایمپلنت دندان، بریج، دندان مصنوعی
  • تراشیدن دندان یا اناملوپلاستی
  • پالیش دندان

بیشتربخوانید... عفونت ایمپلنت

  1. به‌روز بودن دندانپزشک را بررسی کنید
  2. از میزان تجربه و سابقه کاری دندانپزشک مطلع شوید
  3. عکس‌های قبل و بعد مراجعین قبلی را ببینید
  4. برای جلسه ویزیت یا مشاوره حتما وقت بگذارید
  5. مطمئن شوید که شما در مطب متخصص راحت هستید


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 آبان 1401
بازدید : 139
نویسنده : mozhgan

اگر به بهترین جراح اسلیو تهران مراجعه کنید میتوانید از مشاوره و راهنمایی او جهت کاهش وزن موثر کمک بگیرید. این جراح با روش های زیر به کاهش وزن شما و خلاص شدن از شر بیماری های مزمن و در ارتباط با چاقی کمک میکند:

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • باندینگ معده
  • ساسی بای پس
  • و …

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، برای کنترل این عارضه به شدت توصیه می شود وزن کم کنید. اما با کمک روش های ساده تری میتوان این مشکل را مدیریت کرد. افرادی که چاقی مفرط دارند نیز در کنار عمل میتوانند به این موارد توجه ویژه ای داشته باشند:

  • ترک سیگار کشیدن واستعمال هر نوع دخانیات
  • متوقف کردن نوشیدن الکل
  • از خوردن وعده های غذایی بسیار بزرگ به خصوص عصرانه خودداری کنید
  • از خوردن نوشیدنی های گازدار، غذاهای تند، غذای سرخ شده، سس های گوجه فرنگی خودداری کنید.
  • سر تخت را بلند کنید و به حالت شیب دار بخوابید
  • حداقل سه ساعت قبل از خواب غذا نخورید یا تا ۳ ساعت بعد از غذا دراز نکشید
  • به آرامی غذا بخورید

بیشتربخوانید... درمان دیابت با ورزش

این بخش را افرادی که چاقی مفرط دارند بخوانند!

جراحی باریاتریک یا به اصطلاح عمل جراحی لاغری برای هر بیمار چاقی مناسب نیست و انجام این عمل به جهت لاغری نیازمند شرایط خاصی است. برای مثال شما باید شاخص توده بدنی یا BMI بالای ۳۵ داشته باشید و همزمان با بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، مشکلات قلی عروقی و … مبتلا باشید یا دست کم چاقی برایتان دردسر ایجاد کرده باشد. اگر فکر میکنید چنین شرایطی دارید و کاندید عمل لاغری هستید حتما به یک جراح لاغری خوب مراجعه کنید زیرا با این کار اعمتاد به نفس و سلامتی شما از نو احیا میشود.

بیشتربخوانید... ریزش مو بعد از عمل اسلیو معده

بهترین روش برای کاهش اسید معده در افراد بسیار چاق چیست؟

 به نظر میرسید که عمل جراحی اسلیو معده به عنوان ایمنترین عمل جراحی میتواند نقش موثر و بهتری در درمان رفلاکس اسید معده داشته باشد. این عمل مدت زمان کمی نیاز دارد و عوارض آن به نسبت سایر روش های جراحی لاغری بسیار کمتر و محدودتر است.

منبع: مجله جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 24 آبان 1401
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

همه ما دوست داریم جوان تر و زیباتر دیده شویم؛ پوست صورت شفاف و بدون چروک، گونه های برجسته و صورت توپر از علائم جوانی صورت است؛ اما با بالارفتن سن یا نرسیدن به پوست صورت ممکن است به مرور زمان این زیبایی ها کم رنگ شود، بنابراین مراقبت از پوست صورت کار آسانی نیست و حتما باید برای آن وقت گذاشت. در ادامه با مجله بیمارستان همراه باشید.

روش های جادویی برای چاق کردن صورت و گونه های پر و برجسته

سرم گلاب و محلول گلیسیرین

امروزه خواص گلیسیرین برای زیبایی پوست و مو بر کسی پوشیده نیست؛ گلیسیرین یکی از بهترین مواد برای سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک و خطوط ریز است، در حالی که گلاب پوست را تمیز می کند و آکنه ها و جوش ها را کاهش می دهد. هنگامی که با هم استفاده می شود، چربی صورت را افزایش می دهد، پوست افتاده را درمان می کند و گونه ها را نرم تر، چاق تر و برجسته تر می کند

بیشتر بخوانید... مدت ماندگاری فیلر بینی

ماسک صورت شیر و سیب

 این ماسک سیب و شیر، غنی شده با ویتامین B12 و اسیدهای آمینه است که برای تقویت سلول های پوست صورت و ایجاد چربی زیر گونه ها بسیار مفید است.

رژیم غذایی مناسب و سالم برای چاقی صورت

به غیر از ماسک صورت، در رژیم غذایی روزمره خود نیز از گزینه های غذایی سالم استفاده کنید و سعی کنید یک رژیم غذایی با چربی های خوب و پروتئین ها داشته باشید زیرا کمبود مواد مغذی باعث می شود پوست شما چروک و افتاده به نظر برسد. مواد غذایی سالم مانند سیب، هویج، جو دوسر، عسل، شیر، آجیل و چربی های سالم مانند شکلات تیره ، تخم مرغ و آووکادو را در برنامه غذایی روزمره خود بگنجانید تا گونه های نرم و بدون افتادگی داشته باشید.

 بیشتر بخوانید... فیلر لب طبیعی

ورزش های صورت

یکی از بهترین روش ها برای برجسته کردن گونه ها، امتحان کردن بعضی از تمرینات ورزش صورت و حالت یوگا است. این حرکات به تحریک پوست برای تولید کلاژن و الاستین و در نهایت جوانسازی پوست کمک می کند و قسمت های توخالی گونه ها را نیز پر کرده و پوست های افتاده را بالا می برد.

بیشتر بخوانید... فیلر چانه مراقبت


تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
بازدید : 157
نویسنده : mozhgan

تاثیر ارتودنسی بر چهره در بسیاری از افرادی که این درمان را انجام داده اند اتفاق افتاده است؛ زیرا ارتودنسی ها تنها روی مرتب کردن دندان ها و راست کردن دندان های کج و چرخیده تمرکز نمی کنند. در این مقاله از بهترین مجله دندانپزشکی ارتودنسی و تغییر چهره شرح داده می شود.

ارتودنسی موثر بر تغییر چهره

 آنها مشخصات ظاهری صورت را نیز بهبود می بخشند و روی هماهنگی دندان ها با سایر  اجزای صورت می‌تواند به طریق مختلفی کمک کند. شما در نهایت می‌توانید احساس خوشایندی در مورد ظاهر  و چهره‌تان داشته باشید و بدانید که شما در حال انجام کار مثبتی برای ظاهر خود هستید. اگر کودک داشته باشید، ممکن است به فکر مراجعه به متخصص ارتودنسی به خاطر تمام مزایای استفاده از ارتودنسی باشید. هنگامی که متوجه شدید که براکت ارتودنسی برای شما یا فرزندتان مناسب است، تنها موضوعی که باقی می‌ماند، یافتن یک تیم حرفه‌ای محلی از متخصصان برای انجام این کار است.

بیشتر بخوانید... قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۱

تغییر چهره بعد از ارتودنسی چگونه صورت می گیرد

سه نوع اصلی از مشکلات متداول وجود دارد که تاثیرات چشمگیرتری روی ظاهر فرد می گذارد، رفع این مشکلات به وسیله درمان ارتودنسی دندان به طور قابل توجه ای چهره فرد را عوض می کند.

بیشتر بخوانید ... طول عمر ایمپلنت چقدر است

انجام ارتودنسی به شکل گیری صورت کمک می‌کنند

شما ممکن است بخواهید بدانید که آیا انجام کار ارتودنسی، به شکل صورت کمک خواهد کرد یا نه، واقعیت حقیقی این است که می‌تواند شگفتی‌هایی برای تغییر چهره ایجاد کند و به شما  احساس اعتماد به نفس لازم را در انجام  هر کاری را بدهد. این چیزی است که نیاز است شما با متخصص ارتودنسی تان در موردش صحبت کنید. اما کاملا واضح است که می‌تواند به زیبایی بیشتر چهره‌تان کمک کند، دلیل این امر این است که دندان‌ها قبل از انجام کار ارتودنسی، دهان را بهم فشرده کرده بودند. این مشکل می‌تواند کاری کند که کل چهره بد شکل به نظر برسد، همچنین می‌تواند برای کسانی که فقط می‌خواهند به بهترین شکل ممکن به نظر برسند، دلسرد کننده باشد، اگر این مشکلات را با فرم صورت خود دارید و احساس می کنید دندان‌های شما باعث خجالت‌تان هستند، این کار چیزی است که ممکن است به شما کمک کند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

اگرچه دلایل زیادی برای شروع درمان ارتودنسی دندان با Invisalign ها وجود دارد، اما اجازه دهید تا در مورد مهمترین این دلایل در این مقاله صحبت کنیم و با بیان 4 دلیل به شما بگوییم که چگونه اینویزیلاین‌ها به عنوان یک ارتودنسی دانشجویی (برعکس ارتودنسی ثابت فلزی) مناسبترین گزینه برای حل مشکلات ناصافی دندان ها در میان دانشجوها هستند. با بهترین مجله دندانپزشکی تا انتها همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد؟

ما برای درمان مشکلات عدم هماهنگی دندان ها و فکین از ابزار و دستگاه های مختلفی استفاده می کنیم. برخی از این دستگاه ها به راحتی قابل رویت هستند و کافیست دهان شما باز باشد تا دیگران آن ها را ببینند. این دستگاه ها در دسته ارتودنسی شفاف و ثابت هستند. از طرف دیگر برخی دستگاه ها وجود دارد که به سختی دیده میشوند و یا حتی اگر لبخند بزنید یا دهانتان را باز کنید قابل مشاهده نیستند. این دستگاه ها در دسته ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک قرار دارند.

 4 دلیلی که ثابت میکند مناسبترین روش برای اصلاح مشکلات ناصافی دندان در دانشجویان   Invisalignها هستند

 با ارتودنسی اینویزیلاین همه چیز آسونه  

برخلاف ارتودنسی کودکان که خود کودک، والدین و متخصص ارتودنسی دندان کلی به زحمت و دردسر می افتند تا درمان تمام شوند، در ارتودنسی نامرئی با Invisalign دردسرها خیلی خیلی کم هستد طوری که همه چیز برای شما آسان پیش میرود. تنها کافی است که به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید و از او بخواهید دندان های شما را به صورت رایگان ارزیابی کند و یک برنامه برای درمان ارتودنسی اینویزیلاین برای شما در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید... هزینه ارتودنسی در ایران

کسی نمیتونه دستگاه ارتودنسی شما رو ببینیه! اگر هم دید میذاره پای باکلاس بودنت!

 دستگاه های این-ویزیلاین برخلاف بریس های فلزی که از 10 متری هم قابل مشاهده هستند چندان در چشم نیستند. مگر اینکه شخصی خیلی به شما نزدیک شود تا بتواند آن ها را ببیند. بنابراین اگر دوست ندارید کسی بفهمد شما تحت درمان ارتودنسی دندان هستید اصلا نگران نباشید زیرا کسی دستگاه ارتودنسی متحرک شما را نمی بیند. تازه به قول یکی از دوستان دانشجو که طی پروسه درمانی اینویزیلاین گذاشته بود، همه میگویند چه درمان باکلاسی!

بیشتر بخوانید... مزایای درمان ارتودنسی

با اینویزیلاین نهایتا تا 4 ترم مشکل دندونات حل میشه

یکی دیگر از مزایای اینویزیلاین‌ها این است که بسته به مشکلی که با دندانهایتان دارید ممکن است کمتر از آنچه که فکرش را میکنید طرح لبخندتان اصلاح شود

با یک طرح لبخند عالی و پرفکت فارغ التحصیل میشی!

 بودن در دانشگاه از هر لحاظ یکی از بهترین دوره های زندگی همه ما انسان ها است. شما وقت زیادی دارید که هم به درس و تحصیل خود برسید و هم کارهای دیگری مثل حضور در انجمن های دانشجویی،  مسابقات ورزشی، شرکت در کلاس های راهنمایی و رانندگی و …. را انجام دهید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
بازدید : 132
نویسنده : mozhgan

یکی از مهمترین  بخش های فرزندآوری مربوط به پیش از اقدام به بارداری است. شما باید قبل از اینکه باردار شوید در یک محدوده وزنی سالم قرار بگیرید. اگر وزن کم دارید وزن خودتان را افزایش دهید و اگر وزن زیادی دارید یا چاقی مفرط دارید اقدام به کاهش وزن کنید. زیرا دستیابی به وزن سالم قبل از بارداری می تواند شانس بارداری شما را بهبود بخشد و خطر عوارض بارداری را به حداقل برساند.  در ادامه با بهترین مجله لاغری و تناسب اندامهمراه باشید.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری

عوارض چاقی در دوران بارداری چیست؟

داشتن شاخص توده بدنی (BMI)  برابر با ۳۰ و بالاتر از آن می تواند احتمال تخمک گذاری طبیعی را کاهش دهد. چاقی همچنین می تواند بر نتیجه لقاح آزمایشگاهی (IVF) تأثیر بگذارد. با افزایش BMI ، خطر IVF ناموفق نیز وجود دارد و در هر صورت چاقی مانع و خطری بزرگ بر سر باروری و فرزندآوری شما خواهد بود. چاقی در دوران بارداری خطر عوارض مختلف بارداری را افزایش می دهد، مهمترین خطرات بالا بودن وزن در حاملگی عبارتند از: خطر سقط جنین افزایش خطر به دنیا آمدن نوزاد مرده شکست بارداری دیابت بارداری عارضه حاملگی که با فشار خون بالا همراه است و علائم آسیب سیستم اندام دیگر ، اغلب کلیه ها (پره اکلامپسی) اختلال عملکرد قلبی آپنه خواب زایمان واژینال دشوار افزایش احتمال به دنیا آمدن نوزاد از طرق عمل جراحی سزارین مادران با چاقی مفرط سعی کنند بچه دار نشوند کسانی که شاخص توده بدنی ۳۰ و بالاتر از آن دارند هرچند که میتوانند صاحب فرزند شوند اما بهتر است که اینکار را انجام ندهند. آن ها باید با کمک ورزش و انواع رژیم لاغری کنند. چنانچه با هیچکدام از روش های مرسوم لاغری نتوانسته اید وزن کم کنید و به دنبال یک دوره سالم بارداری هستند میتوانید پیش از آن به یک جراح لاغری خوب مراجعه کنید. متخصص جراحی لاغری با روش هایی جراحی به کاهش وزن شما کمک میکند. ایمنترین روش لاغری برای خانم ها پیش از بارداری عبارتند از:

بیشتربخوانید... رژیم کتوژنیک رایگان

  • عمل اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • ساسی بای پس
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده 

برای داشتن یک دوره بارداری سالم BMI شما باید چقدر باشد؟

 همانطور که میدانید بارداری با افزایش وزن همراه است و هرچه جنین در داخل رحم بزرگتر میشود وزن مادر نیز افزایش میابد. در این میان مادرانی که بیش از حد چاق هستند احتمالا با اضافه وزن بالایی روبرو میشوند و بارداری آن ها به خطر می افتد. کسانی که وزن کمی دارند نیز باید برای بارداری به وزن مشخصی برسند تا سلامتی جنین تضمین شود. بر اساس شاخص توده بدنی که افراد دارند داشتن مقداری اضافه وزن در دوره بارداری طبیعی است. بر همین اساس کسانی که شاخص توده بدنی زیر را دارند

بیشتربخوانید... کاهش وزن در خانه



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
بازدید : 122
نویسنده : mozhgan

برجسته کردن لب ها، روش ها و متد های خاص خودش را دارد. تاتو لب یا تزریق ژل لب از روش های مرسوم برجسته کردن لب هاست. اما برخی ترجیح می‌دهند از روش‌های خانگی برای این منظور استفاده کنند. روش های خانگی زمانبر است، اما در نهایت لب های برجسته طبیعی تری خواهید داشت. همچنین راه های طبیعی عوارض تزریق یا تاتو را ندارند و مطمئن‌تر هستند. انتخاب شما اگر مورد دوم باشد، بهتر است. در این مقاله از بهترین مجله سلامتی قصد داریم شما را با روش های بی خطر برای بزرگ کردن لب ها آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید... انواع بوتاکس

اسکراب و لایه برداری پوست لب

اسکراب و لایه برداری پوست همواره یکی از راه های جوانسازی پوست بوده است. از ابتدایی ترین مواردی که برای برجسته کردن لب ها باید در نظر داشته باشید لایه برداری است. لایه برداری عمل چندان دشواری نیست و مثل لایه برداری پوست، یک انتخاب ضروری برای داشتن لب های برجسته طبیعی و همچنین سلامت و شاداب است. لایه برداری لب ها باید به طور منظم و روتین وار باشد تا نتایج دلخواه را به دست آورید. استفاده از شکر برای لایه برداری لب ها مثل اسکراب ها، یک روش خاص و محبوب است. روش دیگر این است که با کمک یک برس زبر پلاستیکی اما نرم، این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید... بوتاکس زیر بغل عوارض

نوشیدن آب به مقدار کافی

 شاید این موضوع در نگاه اول تاثیری در برجسته کردن لب هایتان نداشته باشد، اما بی شک موثر است. همانطور که توصیه می شود تا برای داشتن پوست لطیف و شفاف باید به سراغ نوشیدن آب کافی بروید، این مورد هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر دست از نوشیدن آب بردارید، پوست و لب هایتان خشک شده و هر متد یا راه حلی روی آن پیاده کنید به نتیجه نخواهید رسید.

استفاده از ترفندهای آرایشی بزرگ نشان دادن لب

در مرحله اول برای برجسته کردن لب ها با آرایش، باید لب هایتان را لایه برداری و سپس مرطوب کنید. از یک پرایمر برای ایجاد یک بستر سفید رنگ روی لب هایتان استفاده کنید؛ انگار که می خواهید روی آن نقاشی بکشید. روی بخش بالایی لب تان یک X رسم کنید. مراقب باشید که خیلی بیشتر از حیطه ی اصلی لب هایتان خط را رسم نکنید. خط ها را متقارن بکشید. خط های گوشه ها را به هم متصل کنید و سپس رژلب مناسب پوست تان را روی خطوطی که به هم وصل شده اند بکشید.

بیشتربخوانید... فیلر چانه چقدر ماندگاری دارد


تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

عوامل مختلفی وجود دارند که باعث کج شدن دندان ها می شوند. اما در این مقاله از بهترین مجله دندانپزشکی به  مهم ترین علت های کج شدن دندان ها پرداخته ایم.

ژنتیک

تغییرات ظاهری نسل ها در ژن ها ذخیره می شود و به مرور زمان ظاهر موجودات بر اساس تغییرات ژنی دچار تحول می شود. اغلب کسانی که دندان های کجی دارند این مساله را از والدین و نیاکان خود به ارث برده اند. اگر والدین یا اغلب افراد خانواده شما دندان های کجی دارند یا با انحرافات فک (کوچک و بزرگ بودن یکی از فک ها) روبرو هستند احتمالا شما نیز دندان های کجی دارید و یا مشکل فکی را تجربه می کنید.

جای خالی دندان ها

 دندان ها به مرور زمان و بر اثر فشارهایی که تحمل می کنند تمایل دارند به صورت جزئی حرکت کنند. زمانی که به هر دلیلی یک یا چند دندان از دست بروند، دندان های دیگر فضای بیشتری برای جابجایی پیدا می کنند و در نتیجه کج می شوند.

بیشتر بخوانید... ايمپلنت دندان چيست

ترمیم نامناسب دندان ها

 ترمیم و بازسازی نامناسب دندان مانند استفاده از روکش دندان و یا بریج می تواند گاهی دندان ها را تحت فشار قرار داده و باعث حرکت آنها شود. این ترمیم ها می توانند باعث ساییده شدن دندان ها به هم شوند.

مکیدن انگشت

 عادت هایی مانند مکیدن انگشت شست به دندان های ما فشار وارد می کند و دقیقا مانند  بریس ارتودنسی دندان، آنها را مجبور می کند تا به موقعیت دیگری حرکت کنند. به طور معمول مکیدن انگشتان (مخصوصا شست در کودکان) منجر به بروز مشکلاتی مانند اپن بایت (ایجاد فاصله بین  دندان های بالا و پایین در جلو حین بسته بودن دهان) و در نهایت کجی دندان ها می شود.

بیشتر بخوانید... ریتینر ارتودنسی

بیماری لثه و کج شدن دندان ها

هرگونه مشکل در لثه ها از جمله آسیب یا بیماری (شامل التهاب و عفونت) می تواند در نهایت بر روی دندان های شما تأثیر بگذارد. بیماری لثه می تواند باعث شل شدن دندان ها و در نهایت حرکت آن ها شود. کج شدن دندان ها بر اثر بیماری لثه می تواند خطرناک باشد و باعث از دست رفتن آن ها شود. در این وضعیت باید پیش از وارد شدن آسیب بیشتر به لثه و دندان، بیماری را درمان کرد.

افزایش سن

 پیری و افزایش سن نیز می تواند تأثیر مخربی بر روی موقعیت دندان های شما بگذارد. با افزایش سن، دندان های ما تمایل بیشتری دارند تا به سمت جلوی دهان حرکت کنند.

بیشتر بخوانید... قیمت ارتودنسی دندان

تروما، ضربه، آسیب یا صدمه

اگر به صورت (و مخصوصاٌ فک شما) ترما و ضربه ای وارد شده باشد، نیروی وارده به شما می تواند روی دندان ها (حتی از ریشه) تاثیر بگذارد. آسیب اصلی می تواند به خود دندان و یا لثه وارد شود.

عدم استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی

افرادی که تحت درمان ارتودنسی دندان بوده اند و به انتهای طول درمان خود نزدیک می شوند باید به فکر استفاده از نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی باشند. ارتودنسی دندان ها را صاف می کند و نگهدارنده ها، دندان های صاف شده را در وضعیت مطلوبی قرار می دهند تا دوباره کج نشوند یا به موقعیت سابق بر نگردند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
بازدید : 119
نویسنده : mozhgan

ریتینر ارتودنسی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چرا باید از آن استفاده کرد؟  انواع مختلف نگهدارنده کدام ها هستند؟ چه ریتینری برای من مناسب است؟ و تا چه وقت باید از آن ها استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوالات را در بهترین مجله دندانپزشکی بخوانید.

ریتینر چیست؟

ریتینر یا نگهدارنده ها، نوعی دستگاه ارتودنسی هستند که بعد از اتمام درمان با بریس ها مورد استفاده قرار میگیرند. این وسیله در دسته ارتودنسی متحرک است و برای کمک به حفظ حالت دندان های اصلاح شده بعد از درمان ارتودنسی باید روی دندان ها قرار بگیرند.

کاربرد دقیق ریتینر ارتودنسی چیست؟

کسانی که به تازگی بریس های خود را در آورده اند نباید فکر کنند که دندان هایشان صاف شده و دیگر نیاز به ارتودنسی دندان ندارند. دندان ها بعد از برداشتن بریس ها همچنان میتوانند حرکت کنند و به حالت سابق خود برگردند. ما با تجویز ریتینرها جلوی اینکار را میگیریم. این دستگاه ها در واقع مکمل و تثبیت کننده درمان ارتودنسی هستند.

نحوه عملکرد ریتینر ارتودنسی چگونه است؟

همانطور که گفته شد هدف از تجویز نگهدانده، جلوگیری از بازگشت دندان ها به فرم سابق است. برای پیشگیری از این وضعیت، ریتینرها دندان ها را در محل خود ثابت نگه میدارند و اجازه کوچکترین حرکتی را به دندان نمیدهند. نگهدارنده های سیمی ثابت که به پشت دندان وصل میشوند نیز دقیقا به همین منظور طراحی شده اند.

چند وقت باید از این دستگاه ها استفاده کنم؟

مقدار زمانی که باید یک نگهدارنده استفاده کنید بستگی به شرایط فردی شما دارد. اما به طور کلی، اکثر افراد بعد از درمان ارتودنسی، باید تا 6 ماه به طور مرتب از یک نگهدارنده نامرئی و شفاف استفاده کنند. بعد از  6 ماه باید ریتینر را تنها شبها استفاده کنید. اما سیم های پشت دندانی باید در درازمدت بدون اینکه برداشته شوند مورد استفاده قرار بگیرند

بیشتر بخوانید... ارتودنسی کاموفلاژ

قیمت نگهدارنده ارتونسی چقدر است؟

نگهدارنده ها هزینه زیادی ندارد. در اکثر موارد، قیمت ریتینر متحرک و ثابت همزمان با سایر پروسه درمان به صورت قسطی پرداخت میشود. اما به طور کلی هزینه ریتینر شفاف کمتر از ثابت است. نحوه تمیز کردن نگهدارنده‌ها تمیز کردن نگهدارنده های شفاف بسیار آسان است، اما مراقبت و تمیز کردن ریتینر ارتودنسی پشت دندانی کمی سخت است.

بیشتر بخوانید... ارتودنسي نامرئي

نحوه تمیز کردن نگهدارنده شفاف و متحرک

برای تمیز کردن این دستگاه ها، کافی است مراحل زیر را طی کنید: نگهدارنده ارتودنسی را از روی دندان ها بردارید با آب ولرم بشویید با یک مسواک نرم یا برس کوچک مخصوص داخل و روی آن را تمیز کنید دوباره برای استفاده در دهان قرار دهید

بیشتر بخوانید... هزینه ارتودنسی در ایران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 آبان 1401
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

آبسه دندان یا (Tooth abscess) یک ساختار یا کیسه کوچک حاوی چرک است که در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود. آبسه به دلایل مختلف می‌تواند در مناطق مختلف دندان و لثه شکل بگیرد. آنچه در این مقاله می‌خوانید بررسی انواع آبسه‌های دندانی، مکان، علل، علائم و مهم‌ترین روش‌های درمان این ضایعه دهانی است.

بیشتربخوانید... تلخی دهان

چه چیزی باعث ایجاد آبسه دندان می شود؟

پوسیدگی شدید دندان ترک خوردن یا شکستگی دندان به طوری که راهی به سوی پالپ یا بخش نرم دندان ایجاد شود شکست روت کانال تراپی یا درمان ناموفق ریشه دندان بیماری پریودنتیت پیشرفته وارد شدن ضربه و تروما به دندان عوامل زیر نیز ریسک فاکتورها یا عواملی هستند که خطر ایجاد آبسه دندان را افزایش می‌دهند: سفت شدن پلاک دندان و ایجاد جرم روی دندان و زیر خط لثه بهداشت ضعیف دهان و دندان و افزایش احتمال بیماری‌های لثه و پریودنتال انجام جراحی زیبایی لثه قبلی داشتن سیستم ایمنی ضعیف در اثر بیماری هایی مانند دیابت مصرف برخی داروها خشکی دهان دندان قروچه

درمان آبسه دندان چیست؟

 بسته به نوع آبسه شکل گرفته و شدت آن، روش‌های مختلفی برای درمان آبسه دندان وجود دارد. در این مقاله به دست کم 5 روش درمان آبسه دندان اشاره شده است.

بیشتربخوانید... زرد شدن دندان‌

تخلیه آبسه

اگر آبسه در اثر عفونت بین دندان و لثه ایجاد شود نیاز به تخلیه دارد. در واقع تخلیه آبسه دندان اولین خط درمان جدی پیش رو است. تخلیه توسط یک دندانپزشک ترمیمی خوب یا جراح دهان، فک وصورت انجام داده می شود.

حذف آبسه با روت کانال تراپی

 اگر آبسه در اثر پوسیدگی دندان یا شکستگی یا ترک دندان ایجاد شود، اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه جهت حذف آبسه و درمان قطعی دندان عصب کشی دندان را انجام می‌دهد

دارودرمانی

دندانپزشک ممکن است به 2 منظور برای بیماری که آبسه دندان دارد دارو تجویز کند. کنترل درد و یا درمان عفونت دو علت اصلی تجویز دارو برای آبسه هستند.

ترکیب دارو و جراحی

پنی سیلین آنتی بیوتیک رایجی است که برای درمان عفونت‌های خفیف یا متوسط ​​استفاده می‌شود اما ممکن است سایر داروهای نامبرده در بخش قبل نیز برای بیمار تجویز شود. با این حال از آنجا که آنتی بیوتیک ها به تنهایی همیشه به خوبی در آبسه نفوذ نمی‌کنند، ممکن است آبسه نیز با جراحی تخلیه شود. 

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

کشیدن دندان

 به دنبال بروز آبسه ممکن است لازم باشد تا دندان به طور کامل کشیده شده و از دهان خارج شود. در موارد زیر ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد: اگر پوسیدگی دندان و یا عفونت دندان به قدری گسترده باشد که روت کانال تراپی یا پر کردن دندان میسر نباشد اگر شکستگی یا ترک دندان بسیار جدی است و راهی برای ترمیم آن وجود ندارد اگر میزان عفونت بافت، یا مقدار بافت آسیب دیده زیاد باشد

منبع: مجله دندانپزشکی ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 آبان 1401
بازدید : 129
نویسنده : mozhgan

اکسیژن تراپی یکی از روش های تقویت و مراقبت از پوست می باشد که از طریق آن کلاژن سازی پوست افزایش می یابد. در این روش درمانی تلاش می شود تا مواد مغذی پوست و اکسیژن توسط دستگاهی به لایه های بیرونی پوست وارد شوند. معمولا عصاره مفید گیاهان، اکسیژن، مواد معدنی و ویتامین ها از این طریق وارد پوست می شوند. نتیجه این درمان، پوست شاداب و زیبا،‌ شفاف و نرم خواهد بود.

اکسیژن تراپی صورت چیست؟

این روش درمانی برای تغذیه پوست و رشد کلاژن طراحی شده است. دستگاهی که در این روش استفاده می‌شود، می‌تواند مولکولهای اکسیژن غلیظ شده را به داخل اپیدرم (لایه خارجی پوست) تزریق کند. اکسیژنی که در این روش به در صورت و گردن شما تزریق می‌شود با ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی ضروری و عصاره های گیاهی القا شده است.

بیشتر بخوانید... فیلر لب

چرا به اکسیژن تراپی صورت نیاز دارم؟

همانگونه که می دانید، سلول های بدن برای سالم بودن و رشد کردن نیاز به اکسیژن دارند. پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. لذا هر اندازه اکسیژن به لایه های عمیق تری وارد شود، عملکرد سلول‌ها نیز بهتر خواهد بود و پوست سالم‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید... عمل بینی

مراحل انجام اکسیژن تراپی پوست صورت

1.استفاده از نور

در این مرحله، برای اینکه اکسیژن وارد پوست شود، از نور دستگاه استفاده می شود. این دستگاه به آرامی بر روی پوست حرکت کرده و درد را آرام می‌کند.

۲. تزریق سرم

مرحله دوم اکسیژن تراپی، به تزریق سرم مربوط است. لازم است تا در این مرحله، سرم حاوی هیالورونیک و آنتی اکسیدان های ضروری به پوست تزریق شود. این مواد باعث منسجم شدن، از بین رفتن چین و چروک، درخشندگی و سفت شدن پوست می شوند.

۳. ماساژ صورت

 این بخش عموما پس از تزریق صورت انجام می شود. ماساژ صورت می بایست با کرم های نرم کننده و لوسیون های مرتبط انجام شود تا جریان خون را در زیر پوست افزایش دهد. با این کار پوست تحریک شده و مواد مغذی به سلول های مختلف پوست می رسند. باید در نظر داشت که امروزه از این روش برای جوانسازی پوست استفاده می شود اما به دلیل هزینه آن گاها طرفداران کمی برای آن مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید... بوتاکس زیر بغل عوارض

مزایای استفاده از روش اکسیژن تراپی

 ۱. میزان کلاژن سازی را افزایش می دهد

 ۲. آلودگی و سم های پوست دفع می شود

 ۳. پوست هیدراته می‌شود

 ۴.موجب درخشندگی و صافی پوست می شود

منبع: مجله سلامتی بیمارستان


تاریخ : چهار شنبه 18 آبان 1401
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

بیماری جدید یک بیماری قابل انتقال از راه تنفس در محیطی است که فرد مبتلا به بیماری باشد؛ بنابراین در هنگام مراجعه به دندانپزشکی و ارتودنسی نیز ممکن است در مواجهه با آن قرار بگیرید، این عفونت تنفسی فوقانی که در حال حاضر در کشور چین شیوع پیدا کرده است بسیار جدی است. ویروس کرونا بسیار قدرتمند بوده و در برابر آنتی بیوتیک های موجود مقاوم است، این ویروس عفونت باکتریایی نیست؛ بنابراین نمی توان با آنتی بیوتیک ها آن را درمان کرد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی کاموفلاژ چیست

راهکار های مراجعه به دندان پزشکی در زمان کرونا

  • اولین گام اطمینان از سلامت بیمار
  • رعایت پروتکل های بهداشتی پوششی
  • مطب یا کلینیک از سیستم تهویه خوبی برخوردار باشد

ضرورت توجه جدی به بهداشت دهان و دندان در دوران کرونا

 از آنجایی که ویروس کرونا در ته حلق کلونیزه می شود، رعایت بهداشت دهان به صورت روزمره و استفاده از دهان شویه هایی که به ویژه اکسیدکننده هستند، مطالعات نشان داده که می توانند هم به میزان زیادی برای ارائه دهندگان خدمات سلامت و هم برای مردم بسیار موثر باشد؛ بنابراین، رعایت کامل بهداشت دهان و دندان و استفاده از دهان شویه به صورت غرغره کردن به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه که می تواند به میزان زیادی بار ویروس را در داخل حلق کم کرده و انتقال بیماری را به حداقل برساند، توصیه اکید ماست. ضمن اینکه به مردم اعلام می‌کنم که کلیه اصول حفاظت فردی و اجتماعی را رعایت کرده و تا حد امکان در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

اقداماتی که متخصص ارتودنسی به منظور پیشگیری باید انجام دهد

 به بیماران و مراجعین دندانپزشکی پیشنهاد می شود در هنگام ورود و خروج از مطب و یا کلینیک و بیمارستان دست های خود را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویند. اگر به آب و صابون دسترسی ندارید استفاده از پد الکلی بسیار کمک کننده است. برای جلوگیری از ویروس کرونا محلول های ضد عفونی کننده دست که دارای حداقل 60 درصد الکل می باشند نیز جایگزین مناسب آب و صابون می باشند. استفاده از یک دستکش مناسب نیز بسیار کمک کننده است.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 آبان 1401
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

در نخستین جلسه مشاوره دغدغه مشترک بسیاری از بیماران مسئله ارتودنسی دندان پر شده است؛ چرا که دندان‌ های بعضی از بیماران هم زمان هم پوسیدگی دندان است و هم نیاز به ارتودنسی وسیم کشی دارند.که هم پر کردن دندان پوسیده و هم استفاده از بریس برای ارتقاء سلامت دهان ضروری است. برای جلوگیری از وسیع شدن کرم خوردگی و سوراخ شدن دندان پر کردن دندان بهترین روش برای درمان دندان است و از طرفی برای انجام اصلاح نامرتبی و ناهنجاری های دندان ‌ها از ارتودنسی استفاده می شود؛ اما برخلاف بریس و سیم ‌کشی که فقط برای یک دوره یک ساله تا سه ساله است پرکردگی دندان ها دائمی است.‌

بیشتر بخوانید... مزایای درمان ارتودنسی

دندان های ترمیم شده برخلاف دندان های سالم عمر کم تری  دارند و طول عمر مفید برای دندان های پرشده ۱۵سال در نظر گرفته می شود. برای یک دندان پر شده ممکن است که اتفاق های مختلفی اتفاق بیفتد بنابراین دندان های پرشده را هم به طور مرتب معاینه بشوند. بیمار ممکن است که با دندان پرشده حساس شده باشد و معمولا دندان هایی که به کمک کامپوزیت ها پر می شوند حساس تر هستند؛ اما دندان هایی که با آمالگام پرشده باشند نیز ممکن است با فشار، گرما، سرما یا شیرینی حساس بشوند که در بیشتر مواقع طی یک تا دو هفته بعد از ترمیم دندان این حساسیت برطرف می شود.

زمانی که دندان‌ها در حال پر شدن است متخصص ارتودنسی می‌تواند روی آن ها از ارتودنسی استفاده کند؛ البته البته روند درمان در این حالت تفاوت‌ های کمی دارد اما حالت های کلی همان روش ها هستند.

بیشتر بخوانید... تصورات نادرست درباره ارتودنسی

انجام درمان ارتودنسی برای مشکلات متفاوت زیر امکان پزیر است:‌

  • نامرتبی دندان‌ها
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان پنهان شده
  • وجود فاصله بین دندان‌ها
  • وجود زاویه و چرخش دندان‌ها
  • جلو یا عقب بودن فک‌ها

دندانپزشک باید از عدم وجود هرگونه پوسیدگی و یا مشکلات لثه نظیر التهاب یا تحلیل قبل از شروع هرگونه درمان ارتودنسی دندان باید مطمئن باشد. برای اقدام به ترمیم و زیبایی دندان متخصص ارتودنسی ابتدا هرگونه پوسیدگی یا مشکلات لثه را برطرف کند سپس طرح درمان ارتودنسی دندان ها را مشخص کند؛ چون ممکن است که بعضی از دندان ‌های پوسیده یا مشکل‌ دار در طول درمان ارتودنسی کشیده شوند و باعث ایجاد مشکلات جدید تر شود.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 آبان 1401
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

درست مانند جراحی پلاستیک صورت که در اغلب اوقات به جهت بهبود ظاهر و ارتقاء زیبایی انجام میشود، دندانپزشکی زیبایی نیز یکی از شاخه های دندانپزشکی است که تلاش میکند برای افراد طرح لبخند زیبا تری بسازد. دندانپزشکان زیبایی دندان با پنهان کردن عیوب، ترمیم و یا رفع مشکلات دندان افراد، اقدام به طراحی لبخندی میکنند که بیشتر به چهره افراد بی‌‌آید. برخلاف اعمال جراحی دندان و سایر روش های دیگر مثل ایمپلنت دندان و، لمینت دندان و....، انواع روش دندانپزشکی زیبایی مانند ارتودنسی دندان لزوما جنبه درمانی ندارد و بیشتر بر سفید کردن دندان ها و ایجاد تغییرات زیبایی شناختی بر روی اجزای لبخند تمرکز دارد.

تفاوت بین دندانپزشکی ترمیمی و دندانپزشکی زیبایی دندان چیست؟

دندانپزشکی زیبایی دندان این روزها سر زبان ها افتاده و نقل محافل است. متاسفانه برخی از افراد انواع روش دندانپزشکی زیبایی را با دندانپزشکی ترمیم دندان اشتباه میگیرند یا به جای هم بکار میبرند. همانطور که در بالا هم گفتیم در زیبایی دندان ما با برطرف کردن مشکلات ظاهری که صرفا زیبایی لبخند را به خطر میاندازند سروکار داریم. این مشکلات ظاهری معمولا عملکرد دندان را با مشکل مواجه نمیکنند. بنابراین ما معمولا در این رشته برای بهبود عملکرد، پروسه ای انجام نمیدهیم. هرچند که در کنار آن، احتمالا برخی مشکلات ساختاری را نیز تشخیص داده و اصلاح میکنیم. با این وجود، دندانپزشکی ترمیم دندان برخلاف زیبایی آن، بر روی بهبود عملکرد تمرکز دارد. در واقع دندانپزشکان ترمیمی میکوشند تا آسیب وارد شده به دندان که عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار میدهد را ترمیم و اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید... قیمت ایمپلنت

 چه کسی باید به دندانپزشکی زیبایی دندان مراجعه کند؟

روشهای زیبایی دندان، از نظر پزشکی ضرورتی ندارد. بنابراین اغلب مراجعان خودشان انتخاب میکنند رو به انواع روش دندانپزشکی زیبایی آورند. آن ها معمولا دغدغه زیبایی لبخند دارند که کاملا هم به جا است.

برای داشتن لبخندی زیبا باید چه مراحلی را طی کنم؟

 با استفاده از روشهای مختلف دندانپزشکی زیبایی می توانید لبخند یا ظاهر دندان خود را بهبود بخشید. اول از همه، شما باید یک دندانپزشک متخصص زیبایی واقعاً خوب پیدا کنید. قبل از صرف هزینه باید با کلینیک های مشهور و معتبر شهر خودتان آشنا شوید و بعد از بررسی های اولیه و سبک و سنگین کردن فواید و خطرات، اقدام به انجام انواع روش دندانپزشکی زیبایی دندان کنید.

منبع: مجله دندانپزشکی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 آبان 1401
بازدید : 127
نویسنده : mozhgan

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم های غذایی می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند.

بیشتربخوانید... ریزش مو بعد عمل لاغری

اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد.

این عمل زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد.

بیشتربخوانید... بهترین جراح اسلیو تهران

انواع عمل سرپایی

لاغری یکی از روش هایی که می توان توسط آن عمل سرپایی لاغری را انجام داد جراحی ساسی بای پس معده می باشد که به آن لاپاراسکوپی هم می گویند؛ که دارای دو مرحله است. همچنین یکی از روش های دیگر عمل سرپایی لاغری اسلیو معده نام دارد. این دو روش جزو روش هایی هستند که در بین مردم، دارای طرفداران زیادی می باشند. مطالعات اخیر پزشکان ثابت کرده است که برطرف کردن دیابت، چربی خون و بیماری‌هایی از این قبیل می‌تواند توسط عمل سرپایی لاغری بهبود یابد و بیمار به شرایط عادی برگردد.

بیشتربخوانید... درمان دیابت با ورزش

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

همانطور که گفته شد جراحی لاغری به روش های مختلفی انجام می شود که ما در اینجا چند روش پر استفاده را عنوان می کنیم:

  • گاستریک بای‌پس
  • اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده
  • باندینگ یا حلقه معده
  • لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

منبع: مجله لاغری جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1401
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

جوش های سر سیاه دسته ای از جوش ها می باشند که بسیار ریز بوده و ممکن است در هر کجای بدن نمایان شوند اما بیشترین منطقه ای که مستعد ایجاد این جوش ها است، صورت و نواحی بینی است. بر روی این نوع از پوست ها هیچ گونه لایه اضافی وجود ندارد. به عبارت دیگر جوش های مذکور در لایه خارجی پوست به وجود می آیند.

بیشتر بخوانید... بوتاکس زیر بغل عوارض

 به همین دلیل چون در برابر انواع آلودگی ها قرار دارند، غالبا به رنگ تیره می باشند. جوش سر سیاه در افرادی که پوست های چرب دارند یا افرادی که دارای منافذ بزرگ پوستی هستند، شایع تر است. به طور کلی این عارضه ممکن است به یکی از دلایل زیر رخ دهد:

  • مشکلات هورمونی
  • تمیز ننمودن صورت شب ها قبل از خواب
  • حضور مستمر در مناطقی که سموم و آلاینده های بسیاری در آن وجود دارد
  • عوامل ژنتیکی
  • تغذیه نامناسب

آموزش خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه

  1.جوش شیرین

به همراه روغن نارگیل ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل یک لایه بردار ملاسم است که می تواند به راحتی این جوش ها را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید... انواع بوتاکس

 ۲. سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ نیز چنانچه دو بار در هفته استفاده شود، قادر است تا جوش های سر سیاه را از بین ببرد.

 ۳. ماسک لیمو و شکر

 لیمو و شکر به راحتی می توانند سموم پوست شما را از بین برده و آن را تمیز نمایند. از سوی دیگر این ماسک قادر است تا به عنوان یک پاک کننده عمل نماید.

4.لیمو، نمک، و عسل

خاصیت سفت کنندگی لیمو باعث کاهش چربی می‌شود، در حالیکه دانه‌های ریز نمک به عنوان یک اسکراب پوست غیر ساینده عمل می‌کنند. عسل پوست شما را مرطوب کرده و به دفع میکروب‌ها کمک می‌کند.

5.ماسک خاک رس

 ماسک خاک رس که برای درمان جوش سرسیاه بسیار مفید است در اکثر فروشگاه های ارائه دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی موجود است.

بیشتربخوانید... فیلر چانه

 ۶. گوجه فرنگی

گوحه فرنگی یک داروی طبیعی است که می‌تواند برای جوش‌های سرسیاه شما معجزه کند.

 ۷. پودر دارچین

 از پودر دارچین می‌توان برای جلوگیری و همچنین از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده کرد.

 8.چای سبز

وقتی چای سبز را روی صورت خود قرار می‌دهید، آنتی اکسیدان های موجود در آن به از بین بردن ناخالصی‌ها و پاک شدن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کنند.

منبع: سلامتی بیمارستان


تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1401
بازدید : 104
نویسنده : mozhgan

به‌ طور طبیعی دندان‌ شما باید به اندازه‌ای از هم فاصله داشته باشد که بتوانید یک نخ دندان از لای آن رد کنید، در برخی افراد این فاصله بیشتر از یک نخ دندان و شاید به اندازه یک سانتی ‌متر باشد. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل می‌توان در نظر گرفت، اولین و مهم‌ترین علت آن ژنتیک است، یعنی ممکن است، شما ژن فک بزرگ را از یکی از والدین و ژن داشتن دندان ‌های ریز را از یکی دیگر از والدین به ارث برده باشید و درنتیجه فاصله زیادی بین دندان‌های‌تان ایجاد شود. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید. 

درمان فاصله بین دندان ها با ارتودنسی

بهترین حالت برای درمان فاصله بین دندان ها بستن این فضا با ارتودنسی است؛ در واقع فاصله بین دندان ها دو به دو اتفاق می افتد و این فضای خالی به انتهای فک انتقال داده خواهد شد، وقتی که این فضا بسته می شود؛ در هر حال مریض دندان های خودش را دارد. چیزی از خارج به آن اضافه نشده است، ماده پر کردگی وجود ندارد که بیفتد، تغییر رنگ دهد و مشکلات لثه ای پیش نخواهد آمد ضمن اینکه مهم تر از همه این فضا دیگر بر نخواهد گشت فضای بیشتر از دو میلی ‌متر را نمی‌توان با کامپوزیت پر کرد. چون دندان خیلی پهن می‌شود و زیبایی که مدنظر بیمار است برآورده نمی‌شود؛ به همین دلیل اگر فضای زیادی بین دندان‌ ها وجود داشته باشد معمولا باید افراد برای ارتودنسی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید...  ارتودنسی لینگوال قیمت

بهترین راه از بین بردن فاصله بین دندان

یکی از ایمن ‌ترین و بهترین‌ راه‌ های از بین بردن فاصله بین دندان‌ها ارتودنسی از سنین پایین است، این درمان کمک می‌کند در بسیاری از موارد فاصله بین دندان‌ها از بین برود، اگر پایه فک شما خوب باشد و فاصله دندان‌های ‌تان هم زیاد نباشد معمولا ارتودنسی بهترین درمان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید... درمان آندربایت

ارتودنسی برای از بین بردن فاصله دندان باید در چه سنی انجام شود؟

حتی اگر در سنین کودکی ارتودنسی کودکان انجام نشود، می‌توان تا دوره میانسالی از این روش درمانی بهره گرفت. بنابراین برای انجام این کار بهانه نیاورید که از ما گذشته، اگر در بزرگسالی بخواهید درمان ارتودنسی را برای از بین بردن فاصله دندان‌های ‌تان انتخاب کنید، می‌توانید از دندانپزشک بخواهید گیره ‌ها یا براکت‌های سرامیکی هم‌رنگ دندان برایتان استفاده کند تا از لحاظ ظاهری دچار مشکل نشوید.

منبع: ارتودنسی و دندانپزشکی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1401
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

فیشور سیلانت دندان یک لایه نازک از جنس مواد پلاستیکی بی رنگ یا همرنگ دندان هستش که برای محافظت از دندان های خلفی کودکان از پوسیدگی دندان و مسائل دیگه به سطح جونده اون ها متصل میشه. به استفاده از سیلانت دندان درزگیری، شیارگیری یا شیارپوشی گفته میشه. این پروسه به هیچ بیحسی نیاز نداره، به هیچ عنوان درد نداره و اگه کودک شما واجد شرایطش باشه کلی فایده و مزیت هم براش داره.

بیشتر بخوانید… عوارض لمینت دندان چیست

سیلانت دندان برای چه کسانی مناسبه؟

هر بچه ای لزوما نیاز به فیشور سیلانت نداره. نه تنها این، که هر دندانی هم نیازی به این مواد نداره. اگه بچه شما یکی از شرایط زیر رو داره می تونید (و بهتره) که دندوناش رو درزگیری کنید: شیارها یا درزهای عمیقی داخل سطح جونده دندان های آسیاب داره فکر می کنید یا مطمئن هستید که در معرض پوسیدگی دندان هست رژیم غذایی نامناسبی داره مثلا تمایل زیادی به خوردن غذاهای فست فوید و فرآوری شده، نوشیدنی  های قندی و یا نوشابه داره شرایط خاصی داره و خودش به تنهایی نمیتونه اصول بهداشت دهان و دندان رو به دلیل اون شرایط پیش ببره برای مثال سندروم داون داره یا بیش فعاله و اختلال توجه داره.

بیشتر بخوانید:

کودک من یکی از شرایطی که گفتی رو داره، از چه سنی باید ببرمش پیش دندونپزشک؟

 سیلانت دندان و درزگیرها رو میشه برای دندان های شیری و دائمی استفاده کرد. اما معمولا برای دندان دائمی بیشتر استفاده میشه. از بین دندان های دائمی هم، تنها دندان های آسیاب سیلانت میشن.

بنابراین به محض اینکه اولین دندان آسیاب دراومد اگه یکی از موارد بالا رو داشت برای کودکتون اقدام کنید و دندوناش رو فیشور سیلانت کنید. این نکته رو هم یادتون  باشه که اولین دندان آسیاب در حدود ۶ سالگی و دندان های آسیاب دوم هم در سن ۱۲ سالگی در میاد. تا قبل از اینکه احتمال پوسیدگی بیشتر بشه این کار رو برای کودکتون انجام بدید.

منبع: دندانپزشکی ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1401
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

لمینت ها نوعی ونیر دندانی هستند. آن ها پوسته ها یا لایه های نازک و هم رنگ دندان هستند که توسط متخصص ترمیمی و زیبایی دندان یا سایر دندانپزشکان به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. از این لایه های نازک که مخصوص هر شخص و هر دندانی ساخته میشوند برای اصلاح طرح لبخند و بهبود ظاهر دندان ها استفاده می شود.

بهترین کاندید لمینت دندان چه کسانی هستند؟

 از این ونیرهای دندانی برای بهبود و زیبایی دندان های افرادی که در یکی از وضعیت های زیر قرار دارند استفاده می شود:

  • ترک خوردن دندان ها
  • لب پر شدن دندان
  • تغییر رنگ دندان ها به شرطی که با هیچ روشی برطرف نشود
  • کج شدن جزئی دندان ها
  • شلوغی دندان ها
  • وجود فاصله بین دندان ها

 فواید و مزایای لمینت دندان چیست؟

  • به حداقل آماده سازی دندان نیاز دارند.
  • برای نصب آن ها نیاز به تراشیده شدن اندک مینا وجود دارد
  • بسیار طبیعی و همرنگ مینای دندان هستند
  • ماندگاری بالایی دارند
  • استحکام نسبتا خوبی دارند

بیشتربخوانید...  تصورات نادرست درباره ارتودنسی

عوارض لمینت دندان چیست؟

  • قابل برگشت نیستند
  • در صورت ابتلا به بیماری های لثه ، ضعف دندان ها یا سایر موارد ، لمینت ها گزینه مناسبی نیستند
  • هزینه لمینیت دندان از ونیر کامپوزیت بسیار بیشتر است
  • در صورت شکسته شده یا ترک خوردگی، معمولاً باید آن ها را تعویض کنید که هزینه زیادی در بر میگیرند
  • دندان های طبیعی شما ممکن است به درجات مختلفی از حساسیت به سرما و گرما واکنش نشان دهند
  • ممکن است آن ها دقیقاً با رنگ دندان های دیگر شما مطابقت نداشته باشد. اگر قصد سفید کردن دندان های خود را دارید، باید این کار را از قبل انجام دهید
  • اگر دندانی که ونیر پرسلین دارد آسیب ببیند ممکن است نیاز باشد آن را با تاج یا روکش های تمام سرامیک جایگزین کنید

بیشتربخوانید... مزایای ارتودنسی

آیا نصب لمینیت دندان درد دارد؟

 بسیاری از دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی نوعی بی حسی را برای قسمت اول فرآیند آماده سازی و نصب آن ها در نظر می گیرند. هنگامی که بی حس شدید، نباید دردی احساس کنید. اما اکثر افرادی که دو تا چهار لمینت نصب می کنند بعد از نصب، درد کمی تجربه خواهند کرد که خیلی زود برطرف می شود. و در نهایت افرادی که هشت عدد لمینت یا بیشتر دارند ممکن است در لثه ها و شاید فک احساس درد کنند. این ناراحتی معمولاً خفیف است و با داروهای بدون نسخه رفع می شود.

منبع: ارتودنسی و دندانپزشکی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک در نامگذاری آنها مشهود است . به طوریکه براکتها در روش ثابت روی دندانها چسبانده شده است و نمی تواند تا پایان درمان از دهان خارج شود درحالیکه ارتودنسی متحرک می تواند در زمان شستن دندانها و نظافت دهان یا  هنگام غذا خوردن از دهان خارج شود. از دیگر تفاوتها می توان به میزان تاثیرگذاری آنها اشاره کرد که در ارتودنسی ثابت بیشترین تاثیر روی ردیف شدن دندانها اعمال می شود در حالیکه در ارتو متحرک مرتب شدن دندانها به طور جزیی انجام می شود اما با توجه به اینکه می توان این پلاک را از دهان خارج کرد و از مسواک و نخ دندان به راحتی استفاده کرد مسلما بهداشت دهان و دندان نسبت به ارتو ثابت در مرحله بالاتری قرار می گیرد و ریسک ابتلا به بیماریهای لثه در طول درمان کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی کاموفلاژ

 ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت برای موارد جدی تراز بندی دندان ها توصیه می شود. نتایج استفاده از بریس های ثابت زود تر از بریس های متحرک قابل مشاهده است؛ بنابراین، اگر دندانپزشک از شما می خواهد که به دنبال بریس های ثابت بروید، ناامید نشوید؛ زیرا مجبورید آن ها را فقط برای مدت زمان کوتاه تحمل کنید. بریس های ثابت حرکات دقیق دندان را قادر می سازند تا نتایج بهتر و ماندگاری به شما بدهند. استفاده از براکت در بریس های ثابت این اطمینان را می دهد که دستگاه برای هر حرکت دندان شما کار می کند؛ بنابراین، می بینید که چگونه بریس های ثابت با دندان های شما کار می کنند تا لبخندی زیبا به شما بدهند. با این حال، اگر مشکل دندانی جزئی دارید، ممکن است بخواهید بریس های متحرک را برای کار در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

ارتودنسی متحرک

 از بریس های متحرک عمدتا برای رفع مشکلات جزئی در تراز دندان استفاده می شود. استفاده از آن ها آسان است؛ زیرا می توانید هنگام خوردن و مسواک زدن آن ها را بیرون آورید. آن ها می توانند گزینه خوبی برای اصلاح مشکلات مربوط به دندان های جلویی باشند. بریس های متحرک معمولاً از ردیف های پلاستیکی تشکیل شده اند که به دندان های شما متصل شده و آن ها را مجبور به حرکت در مسیر دلخواه می کنند. اینویزالاین نوعی ردیف کننده شفاف است که می توانید به جای بریس های فلزی یا دیمون استفاده کنید. هر دو بریس ثابت و قابل جدا شدن می توانند شفاف باشند و از این رو خجالت آور نیستند.

منبع: ارتودنسی و دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1401
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی با عمل لاغری بای پس معده با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

عمل لاغری بای پس معده

عمل لاغری بای پس معده امروزه یکی از جراحی هایی است که برای کاهش وزن انجام میشود در این عمل قسمتی از معده شما برداشته میشود. اما کسانی که عمل لاغری بای پس معده را انجام میدهند باید رژیم غذایی خاصی را داشته باشند.

بیشتر بدانیم … پشیمانی بعد از عمل اسلیو

نقش رژیم های غذایی سالم در بای پس معده

قبل از انجام جراحی بای پس معده، ابتدا باید شرایط جراحی را داشته باشید و خطرات و مزایای آن را درک کنید. بزرگسالان واجد شرایط این جراحی معمولاً بیش از 45 کیلو اضافه وزن داشته باشند و یا شاخص توده بدنی (BMI) آنها بیش از 35 باشد. اگر BMI شما بین 30 تا 35 باشد، سلامتی شما به دلیل وزن زیاد شما در معرض خطر باشد و ایجاد تغییر در سبک زندگی منجر به کاهش وزن نشده است، طبق انجمن جراحی متابولیک و باریاتریک آمریکا (ASMBS)، ممکن است واجد شرایط باشید. برای اینکه یک کاندیدای مناسب برای عمل لاغری بای پس معده باشید، باید از قبل آماده این عمل شوید و بتوانید رژیم و عادات غذایی خود را تغییر دهید. داشتن عادات غذایی جدید می توانند این اطمینان را برای شما حاصل کنند که جراحی دارای اثرات مثبت و مادام العمری است.

بیشتر بدانیم … ارتباط چاقی و افسردگی

قبل از عمل لاغری بای پس معده رژیم بگیرید

 کاهش وزن قبل از جراحی به کاهش میزان چربی در کبد و شکم شما کمک می کند . این ممکن است به شما کمک  کند تا بتوانید عمل لاپاراسکوپی را انجام دهید تا جراحی باز. جراحی لاپاراسکوپی کمتر تهاجمی است، به زمان ریکاوری بسیار کمتری نیاز دارد و برای بدن شما راحت تر است. کاهش وزن قبل از جراحی علاوه بر ایمنی شما در طول عمل، به شما کمک می کند تا روش جدیدی برای غذا خوردن بعد از عمل یاد بگیرید. برنامه غذایی دقیق شما و هدف از کاهش وزن قبل از عمل توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و احتمالاً با کمک یک متخصص تغذیه تعیین می شود. برنامه غذایی شما ممکن است به محض عمل شروع شود. اگر کاهش وزن کافی اتفاق نیفتد، ممکن است روش به تعویق بیفتد یا لغو شود. به همین دلیل، باید برنامه غذایی را هر چه زودتر شروع کنید.

قبل عمل لاغری بای پس معده چی بخورم

رژیم غذایی قبل از عمل لاغری بای پس معده تا حد زیادی شامل ژله های پروتئینی و سایر غذاهای پر پروتئین و کم کالری است که هضم آن آسان است. پروتئین به تقویت و محافظت از بافت عضلانی کمک می کند. پروتئین می تواند به بدن شما کمک کند تا به جای عضله برای سوخت، چربی بسوزاند. پروتئین همچنین به قدرت بدن شما کمک می کند، که می تواند بهبودی را تسریع کند.

منبع: لاغری وتناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com