عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1402
بازدید : 45
نویسنده : mozhgan

علت استپ وزنی چیست، استپ وزن یا توقف کاهش وزن از مشکلاتی است که ممکن است در روند کاهش وزن رخ دهد. بروز این مشکل امری طبیعی است. برای رفع این مشکل و بازگشت به روند مطلوب کاهش وزن راهکارهایی وجود دارد. راهکارهایی نظیر فعالیت بدنی، مصرف پروتئین، مایعات (آب، قهوه ، چای، فیبر) راهکارهای خوبی هستند. دیگر راه‌ها شامل ردیابی مواد غذایی مصرفی، کاهش مصرف کربوهیدرات، مدیریت استرس،گرفتن روزه، اندازه گرفتن وزن و... می‌باشد. با استفاده درست از این راهکارها زیر نظر پزشکی ماهر می‌توان به‌خوبی از روند کاهش وزن بهره برد. نتیجه نهایی حصول وزنی متعادل و افزایش شادابی در فرد است.

اضافه‌ وزن و چاقی از مشکلاتی است که بشر امروزی با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کند. برای رهایی از مشکلات متعاقب بروز چاقی چاره‌ای جز کاهش وزن نیست. افراد چاق، راه‌های مختلفی را برای رسیدن به کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌دهند. گاهی سرعت کاهش وزن مطلوب می‌باشد. در بعضی از اوقات نیز نتیجه دلخواهی از فرایند کاهش وزن اخذ نمی‌شود. در این حالت فرد دچار استپ وزن یا توقف کاهش وزن می‌شود. لذا نیاز به راهکاری جایگزین وجود دارد که با آن بتوان وزن اضافه را کم کرد.

سایرمقالات... کوکی رژیمی

دلایل استپ وزن چیست؟

خیلی از افراد با مشاهده چاقی و اضافه‌وزن این وزن را بر نمی‌تابند و به سمت استفاده از راه‌های کاهش وزن می‌روند. گاهی روند کاهش وزن مطلوب و گاهی متوقف یا با آهنگ خیلی کندی پیش می‌رود. در این حالت ممکن است فرد ناامید شده و از فرایند کاهش وزن انصراف دهد. برای غلبه بر این مشکل نیاز به پیدا کردن راهکارهای جایگزینی وجود دارد. راهکارهایی که بتوان با آن آهنگ کاهش وزن تا وزن مطلوب را حفظ کرد.

درمان قطعی استپ وزن

کاهش مصرف کربوهیدرات

یکی از راه‌ها برای رفع استپ وزن کاهش مصرف کربوهیدرات روزانه است. در این زمینه دانشمندان پژوهش‌های مختلفی را انجام داده‌اند. این پژوهش‌ها که گاها همراه با پیگیری یک‌ساله می‌باشد، تأثیر کاهش کربوهیدرات مصرفی در کاهش وزن را ثابت کرده‌اند. در یکی از این مطالعات مشاهده شد که افرادی با میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه ۵۰ گرم یا کمتر، کاهش وزن بیشتری را نسبت به افرادی با رژیم غذایی معمول تجربه کردند.

افزایش شدت فعالیت بدنی

معمولاً کاهش وزن کاهش سوخت‌وساز بدن و استپ وزنی را در پی دارد. بالا بردن شدت فعالیت بدنی و حرکت برای لاغری شکم یکی از راه‌ هایی است که از این امر جلوگیری می‌کند. در یک پژوهش که افزون بر ۲۹۰۰ نفر را در بر می‌گرفت این حقیقت تائید شد. در این مطالعه به کاهش هر پوند (۰.۴۵ کیلوگرم) وزن، بدن افراد به‌طور متوسط ۶.۸ کالری کمتری مصرف کردند.

ورزش می‌تواند از این ادامه این روند جلوگیری کند. انجام ورزش‌های مقاومتی حفظ توده عضلانی را در پی دارد. توده عضلانی عامل اصلی تأثیرگذار بر میزان کالری سوزاندن شما در حین فعالیت و استراحت است. در واقع به نظر می‌رسد ورزش‌های مقاومتی مؤثرترین نوع ورزش برای کاهش وزن باشد.

سایرمقالات... درمان فوری یبوست


تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1402
بازدید : 41
نویسنده : mozhgan

سنگ‌ های مثانه زمانی تشکیل می‌شوند که ادرار برای طولانی مدت در مثانه مانده و باقی ماندن ادرار در مثانه موجب غلیظ شدن آن گردیده و از همین رو مواد معدنی موجود در ادرار سخت می‌شوند و بلورهایی را تشکیل می‌دهند که به آن سنگ مثانه گفته می‌شود. این فرآیند زمانی ایجاد می‌شود که مثانه قادر به تخلیه کامل ادرار نباشد.

بیش از ۹۰ درصد ادرار شما آب است. بقیه حاوی مواد معدنی مانند نمک و مواد زائد مانند پروتئین هستند. رنگ ادرار غلیظ بسته به نوع مواد زائد و مواد معدنی موجود در آن می تواند از کهربایی تیره تا قهوه ای متفاوت باشد.

ادرار غلیظ اغلب نتیجه کم آبی بدن یا ناتوانی در تخلیه کامل مثانه است. این ممکن است به دلیل بزرگ شدن پروستات ، مشکلات مثانه یا عفونت های دستگاه ادراری  باشد. در صورت عدم درمان، سنگ مثانه می تواند منجر به عفونت و سایر عوارض شود.

سایرمقالات... انواع جراحی سنگ مثانه

علائم سنگ مثانه چیست؟

علائم معمول سنگ مثانه عبارتند از:

  • ادرار مکرر شبانه یا ناکچوریا
  • درد زیر شکم
  • احساس سوزش یا درد در مجرای ادرار هنگام ادرار کردن
  • ادرار خونی یا هماچوری
  • ادرار کدر
  • بی اختیاری یا ناتوانی در کنترل ادرار

سایرمقالات... پیشگیری از پروستات در مردان جوان

چه کسانی در معرض خطر سنگ مثانه هستند؟

اکثر افرادی که به سنگ مثانه مبتلا می شوند مردان هستند. به ویژه مردان مسن با مشکلات پروستات. مردان در دهه ۸۰ زندگی خود در معرض خطر بسیار بیشتری نسبت به مردان جوان هستند. با این حال، حتی مردان ۳۰ ساله که در کشورهای صنعتی زندگی می کنند نیز می توانند سنگ ایجاد کنند. افراد در این مناطق به احتمال زیاد رژیم های غذایی پر چربی و قند دارند.

کودکانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند نیز مستعد ابتلا به سنگ مثانه هستند. آنها اغلب به آب کافی برای هیدراته ماندن دسترسی ندارند و رژیم غذایی آنها ضعیف است.

منبع: بهترین مجله اینترنتی سلامتی


تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1402
بازدید : 31
نویسنده : mozhgan

تغذیه مناسب و مغذی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به کیست تخمدان دارد. تغذیه مناسب اختلالات هورمونی را کاهش می‌دهد. در ادامه به تاثیر رژیم غذایی مناسب برای کیست تخمدان اشاره می‌کنیم.

  • تنظیم هورمون‌ها: آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی موجود در میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاها تاثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به کیست تخمدانی دارند.
  • کاهش وزن: چاقی خطر پیدایش کیست تخمدانی را افزایش می‌دهد. داشتن برنامه غذایی و تمرینی برای کاهش وزن جهت جلوگیری از این عارضه اهمیت دارد.
  • مصرف امگا 3: مصرف چربی‌های سالم مانند امگا 3 به بهبود عملکرد تخمدان‌ها کمک می‌کند. منابع غذایی این ماده مغذی شامل ماهی، مغزها و دانه‌های روغنی است.
  • کنترل قند خون: کنترل قند خون به حفظ سلامت تخمدان‌ها کمک می‌کند. مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و مواد غذایی حاوی فیبر می‌تواند به کاهش خطر بروز کیست تخمدان کمک کند.
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی: مصرف مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های A، C، D، E، فولات، روی و سلنیوم برای سلامت تخمدان‌ها ضروری است.

بنابراین، تغذیه مناسب و سالم تأثیر قابل توجهی بر حفظ سلامت تخمدان‌ها دارد. داشتن برنامه غذایی سالم، کاهش وزن، مصرف امکا 3 و کنترل قند خون به بهبود سلامت تخمدان‌ها کمک می‌کند.

سایرمقالات ... انواع عوارض رژیم فستینگ

غذاهای ممنوع برای کیست تخمدان؛ شیرینی و شکلات و غذاهای پرچرب

برای پیشگیری از کیست تخمدان بهتر است مصرف برخی غذاها کم شود. زیرا بعضی از غذاها باعث بدتر شدن التهاب در بدن می‌شوند. در زیر به تعدادی از این مواد غذایی اشاره می‌کنیم.

  • شیرینی و شکلات: شیرینی، شکلات، نان لواش و محصولات شیرین صنعتی قند بالایی دارند. مصرف بلندمدت این مواد غذایی منجر به کیست تخمدان می‌شود.
  • غذاهای پرچرب: بیشترین میزان چربی اشباع در گوشت قرمز، محصولات لبنی و مواد غذایی آماده وجود دارند. مصرف زیاد این نوع مواد غذایی باعث بروز کیست می‌شود.
  • غذاهای غنی از پروتئین: نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بالای پروتئین باعث افزایش میزان هورمون رشد می‌شود.از این‌رو، بهتر است مصرف غذاهای پروتئینی طبق برنامه باشد.
  • کافئین زیاد: مصرف بالای کافئین می‌تواند باعث تنش ماهیچه‌های رحم شود. لذا، مصرف قهوه، نسکافه، چای سیاه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را محدود کنید.
  • غذاهای فرآوری شده: این غذاها معمولا به دلیل وجود نگهدارنده و مواد شیمیایی باعث بالا رفتن التهاب در بدن می‌شوند. بنابراین، باید تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید.

سایرمقالات ... تثبیت وزن

هر فرد شرایط جسمی، وضعیت سلامت و نیازهای غذایی متفاوتی دارد. از این‌رو، قبل از رژیم غذایی و تغییر در برنامه غذایی خود با کارشناس تغذیه ورزش کنید.

منبع: بهترین مجله اینترنتی دایت فرم


تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1402
بازدید : 36
نویسنده : mozhgan

بیضه که مهم ترین اندام تولید مثل در مردان می باشد وظایف مهمی مانند تولید اسپرم و هورمون های جنسی مردانه را بر عهده دارد. این اندام ها سبب ایجاد ویژگی های مردانه در کودکان پسر می شود. بیضه ها که مانند سایر اندام ها، در دوران جنینی تکامل پیدا کرده و رشد می کنند، به دنبال افزایش سن از یک مسیر مشخص به سمت پایین حرکت کرده و درون کیسه بیضه قرار می گیرند.

در صورتی که بیضه ها در هر نقطه از این مسیر متوقف شوند و در آن جا باقی بمانند، به طوری که به محل آناتومیک خود نرسند؛ اختلالاتی پیش می آید که آن ها را با نام بیضه نزول نکرده و یا عدم نزول بیضه می شناسیم.

این اختلال می تواند یک یا دو طرفه باشد. طبق آمار، تقریبا در زمان تولد 30 درصد از نوزادان نارس و 3 درصد از نوزادان کامل، عدم نزول بیضه به صورت یک یا دو طرفه دیده می شود. 30 درصد این موارد به صورت دو طرفه می باشد.

سایرمقالات... انواع سنگ های حالب

علل ایجاد بیضه نزول نکرده چیست؟

متاسفانه هنوز علل ایجاد این حالت در نوزادان به صورت دقیق شناسایی نشده است اما به طور کلی می توان گفت که مجموعه ای از عوامل ژنتیکی، سلامتی مادر و عوامل محیطی مانند تغییرات سطح هورمون ها، فعالیت های جسمی و فعالیت های عصبی که در رشد و حرکت بیضه ها نقش دارند، در ایجاد بیضه نزول نکرده موثر می باشند.

بیضه نزول نکرده چه علائمی دارد؟

ندیدن یا قابل لمس نبودن بیضه مشخص ترین علامت عدم نزول بیضه می باشد و معمولا والدین نوزاد سریعا متوجه این حالت می شوند.

سایرمقالات .... توده کلیه چیست

بیضه نزول نکرده چه عوارضی دارد؟

ابتدا باید توجه کنیم که علت خروج بیضه ها از حفره شکمی و قرار گرفتن آن ها درون کیسه های بیضه این است که بیضه ها برای داشتن رشد و عملکرد مناسب، به دمایی کم تر از دمای طبیعی بدن یعنی 37 درجه نیاز دارند؛ کیسه بیضه این دما را برای آن ها فراهم می کند. پس وقتی بیضه نزول کامل نداشته باشد؛عوارضی ایجاد می شوند که تعدادی از آن ها عبارتند از:

  • سرطان بیضه
  • مشکلات در باروری
  • تروما

منبع: بهترین مجله اینترنتی سلامتی


تاریخ : یک شنبه 29 بهمن 1402
بازدید : 45
نویسنده : mozhgan

گاهی این اتفاق می‌افتد که روند کاهش وزن در رژیم لاغری، متوقف می‌شود. در اغلب موارد استپ وزنی ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد و فرد در این مدت هیچ وزنی کم نخواهد کرد. برای برخی از افراد این مشکل به یکباره و برای برخی دیگر به تدریج رخ می‌دهد. مثلا فرد در هفته‌ اول ۱٫۵ کیلو و وزن کم می‌کند، در هفته دوم ۱ کیلو، هفته سوم نیم کیلو و هفته آخر هیچ وزنی کم نمی‌کند.

سایرمقالات... قرص لاغری

انواع استپ وزن کدامند؟

زمانی استپ وزن رخ می‌دهد که یک ماه پس از وزن کشی همچنان وزن شما ثابت بماند و هیچ تغییری نکند. در حقیقت می‌‎توان گفت استپ وزنی زمانی رخ می‌دهد که مو به موی برنامه رژیم‌تان را اجرا کرده باشید، اما نه وزن و نه سایز شما تغییر کرده باشد. انواع استپ وزن را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: استپ وزن کاذب استپ وزن کاذب زمانی رخ می‌دهد که وزن شما به علت عوامل گوناگون کند شده باشد که این کندی کاملا موقتی و کاذب است. در حقیقت این نوع استپ وزن با برطرف شدن عوامل به خودی خود از بین می‌رود.

برای مثال شما هر بار پس از خوردن غذا روی ترازو می‌روید یا مدتیست که از کورتون استفاده می‌کنید. کورتون از جمله داروهاییست که موجب حبس شدن آب در زیر پوست و در نتیجه اضافه وزن می‌شود. خوشبختانه به محض قطع مصرف این دارو می‌بینید که وزن شما در حال کم شدن است.

سایر مقالات:

استپ وزن واقعی

 استپ وزن واقعی زمانی رخ می‌دهد که وزن شما به دلیل سازگاری متابولیک استپ کرده و باید برای خروج از آن اقداماتی انجام بدهید. منظور از سازگاری متابولیک همان پاسخ بدن به کمبود کالری است. زمانی که به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نکنید، بدن با کاهش سرعت سوخت و ساز، کمبود کالری‌ها را جبران می‌کند؛ در نتیجه دچار استپ وزن واقعی خواهید شد. ابتدا علت استپ وزنی کاذب و سپس استپ وزن واقعی را با هم بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید... دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

 

 


تاریخ : یک شنبه 29 بهمن 1402
بازدید : 38
نویسنده : mozhgan

درمان کانال ریشه یا اندودنتیک یک روش دندانپزشکی است که برای درمان عفونت در قسمت مرکز دندان استفاده می شود.درمان کانال ریشه دردناک نیست و می تواند دندان را از خرابی نجات دهد که در غیر این صورت ممکن است به طور کامل برداشته شود و باید برای جای خالی آن از روش کاشت دندان (ایمپلنت) و یا دیگر روش های جایگزینی استفاده کرد.

عفونت در مرکز دندان (کانال ریشه) توسط باکتری هایی ایجاد می شود، که در دهان زندگی می کنند و به دندان حمله می کنند، که می تواند بعد از موارد زیر اتفاق بیفتد:

  • پوسیدگی دندان
  • درست پر نکردن دندان
  • آسیب رسیدن به دندانها در نتیجه ضربه (مانند زمین خوردن)
  • ساختار نامناسب دندان

سایر مقالات... علت زبان سبز

یک دندان از 2 قسمت تشکیل شده است. 1. تاج: قسمت بالای دندان است که در دهان قابل مشاهده است 2. ریشه: به استخوان فک امتداد می یابد و دندان را در موقعیت خود محکم می کند.

ساختار دندان

  • مینا: پوشش بیرونی سخت
  • عاج: ماده نرم تری که از مینای دندان حمایت می کند و بیشتر دندان را تشکیل می دهد.
  • پالپ دندان: بافت نرم در مرکز دندان

چه موقع به درمان کانال ریشه یا اندودنتیک احتیاج است؟

درمان ریشه تنها زمانی لازم است که از طریق عکس برداری توسط اشعه ایکس دندان خراب را نشان دهد، که پالپ در اثر عفونت باکتریایی آسیب دیده است، که در صورت آلوده شدن به باکتری، پالپ شروع به از بین رفتن می کند و به این ترتیب باکتری ها تکثیر و گسترش می یابند.

علائم عفونت پالپ

  • درد هنگام خوردن یا نوشیدن غذا (مخصوصا نوشیدنی های گرم یا سرد)
  • درد هنگام گاز گرفتن یا جویدن
  • شل شدن یک دندان

سایرمقالات... شکست ایمپلنت

علائم بیشتر عفونت ریشه دندان شامل:

  • تورم لثه در نزدیکی دندان آسیب دیده
  • ترشح چرک از دندان آسیب دیده
  • تورم صورت
  • تغییر رنگ دندان (تیره شدن)

در صورت بروز دندان درد، مهم است که به دندانپزشک مراجعه کنید، چون اگر دندان عفونی باشد، پالپ به خودی خود بهبود نمی یابد و نیاز به مراقبت دندانپزشک و درمان دارد. درمان نکردن عفونت ریشه در دهان ممکن است باعث بدتر شدن آن، همچنین انتقال عفونت به دیگر دندان ها نیز بشود.

همچنین اگر عفونت داخل دندان بماند و طولانی شود، احتمال از بین رفتن دندان و درمان نشدن کانال ریشه کمتر است، پس بهتر است به موقع به دندانپزشک مراجعه کرد.

آیا عفونت ریشه دندان با دارو درمان می شود؟

خیر آنتی بیوتیک ها و داروهای دیگر به هیچ عنوان نمی توانند درمانی برای عفونت ریشه دندان باشند، چون دارویی برای درمان عفونت های باکتریایی وجود ندارد، پس در درمان عفونت های ریشه موثر نیستند.

منبع: بهترین مجله اینترنتی دندانپزشکی


تاریخ : یک شنبه 29 بهمن 1402
بازدید : 37
نویسنده : mozhgan

شاید تصور کنید بوتاکس تنها تکنیکی زیبایی است که باعث جوان‌تر شدن شما می‌شود، اما این تزریق کاربرد درمانی نیز دارد. به ‌عنوان‌ مثال با تزریق بوتاکس پیشانی قادر هستید برخی از سردردهای عذاب‌آور خود را درمان کنید. با این حساب بوتاکس نوعی تزریق درمانی، بهداشتی و آرایشی است که چین ‌و چروک‌های پیشانی و برخی از بیماری‌ها را از بین می‌برد.

این روش خارق‌العاده خطوط افقی و عمودی روی پیشانی و بین ابروها را رفع می‌کند. با توجه‌ به شرایط شما اغلب برای رفع خطوط افقی پیشانی بین ۱۵ الی ۳۰ واحد بوتاکس توسط متخصصان مربوطه به پیشانی تزریق می‌شود. ناگفته نماند در برخی از انواع خطوط پیشانی، دوز موردنیاز برای تزریق در پیشانی مردان کمی بیشتر و متفاوت‌تر از خانم‌هاست.

سایر مقالات زیبایی .... قیمت کاشت ابرو

هزینه بوتاکس پیشانی

در این روش ماده فعالی به نام سم بوتولینوم نوع A به پیشانی و بین ابروهای شما تزریق می‌شود که این روش درمانی برای صاف کردن خطوط افقی، عمودی و همچنین چین‌وچروک‌های ریز به شمار می‌رود. درواقع در این روش درمانی عضلات پیشانی شل می‌شوند و چین‌وچروک‌ها از بین می‌روند. ناگفته نماند هرچند این روش قادر به رفع چین‌وچروک‌هاست، اما تزریق بیش از حد این ماده توسط افراد غیرمتخصص می‌تواند باعث شل شدن بیش از حد عضلات و در نتیجه افتادگی پلک‌ها و ایجاد ناهمواری در ابروها شود؛ بنابراین برای انجام بوتاکس بهترین متخصصان پوست و زیبایی را انتخاب کنید. هزینه ی تزریق کردن بوتاکس نیز به عوامل مختلفی چون برند بوتاکس بستگی دارد

کاندید مناسب تزریق بوتاکس پیشانی

تمامی افرادی که سلامت کامل جسمی دارند و هیچ‌گونه سابقه بیماری عصبی – عضلانی مانند ام اس و میاستنی گراویس در آن‌ها دیده نمی‌شود، قادر به انجام بوتاکس هستند. همچنین متقاضیان نباید در دوران بارداری و شیردهی باشند و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. به ‌طور کلی افرادی که در گروه‌های زیر قرار دارند بهتر است بوتاکس انجام ندهند:

  • افرادی که داری ضعف عضلانی در ماهیچه‌های پیشانی خود هستند؛
  • افرادی که افتادگی پلک دارند؛
  • اشخاصی که زخم‌های عمیقی در پیشانی خود دارند؛
  • متقاضیانی که پوست صورتشان بسیار ضخیم است؛
  • افرادی که تقارن مناسبی در صورتشان ندارند؛
  • اشخاصی که در پیشانی خود دچار عارضه‌های پوستی هستند.

منبع: بهترین مجله اینترنتی خدمات زیبایی


تاریخ : یک شنبه 29 بهمن 1402
بازدید : 37
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت دندان از جدیدترین روش‌های درمانی برای پر کردن جای دندان‌های خالی است. در گذشته بیمارانی که دندان‌های خود را از دست می‌دادند، ناچار بودند از روش‌هایی مثل استفاده از دندان مصنوعی یا بریج دندان استفاده کنند. مهم‌ترین مشکل این روش‌ها عمر پایین دندان‌های جایگزین و فرسودگی استخوان لثه در درازمدت است. به‌علاوه که دندان‌های بریج یا مصنوعی کاربرد دندان‌های اصلی را نخواهند داشت؛ اما در روش ایمپلنت از فیکسچر به جای ریشه دندان استفاده می‌شود؛ فیکسچر کمک می‌کند تا دندان‌های ایمپلنت کاملاً با لثه درگیر باشند و علاوه بر ظاهر بهتر، از نظر کاربرد هم دقیقاً شبیه دندان‌های اصلی عمل کنند.

سایرمقالات... تعرفه دندانپزشکی زیبایی

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

به زبان ساده، ایمپلنت پروتزی است که برای جایگزینی دندان‌های کشیده شده استفاده می‌شود. بیمارانی که دندان‌های خود را از دست داده باشند، می‌توانند از ایمپلنت دندان برای جایگزینی این دندان‌ها استفاده کنند. این روش به کمک یک عمل جراحی انجام می‌شود. به نحوی که پایه‌های فلزی و پیچ ‌مانند جایگزین ریشه دندان می‌شوند و سپس پروتزهای طراحی‌ شده روی این پایه‌ها نصب خواهند شد.

از ایمپلنت به‌عنوان بهترین جایگزین ترمیم بریج دندان نام برده می‌شود. شیوه درمانی بریج به نحوی است که برای جایگزین دندان‌های از دست رفته، باید دندان‌های کناری تراش بخورند و سپس پروتز بریج روی دندان‌های کناری سوار شوند. در این روش چون پروتز به‌ طور مستقیم با لثه درگیر نیست، به مرور زمان پروتز دچار لق شدگی خواهد شد. همچنین لثه بیمار هم با گذشت زمان تحلیل می‌رود.

در مقایسه با بریج، ایمپلنت دندان روش بهتری است؛ زیرا در این روش پروتز به‌واسطه پایه کاملاً جایگزین دندان‌ قبلی خواهد شد و ارتباط خود را با لثه حفظ می‌کند. دندان‌های ایمپلنت پایدارتر بوده و طول عمر بیشتری هم خواهند داشت.

ایمپلنت دندان به بیماران کمک می کند تا لبخند خود را پس از، از دست دادن دندان بازگردانند؛ ساختار ایمپلنت از دندان تاج تا ریشه شبیه به دندان طبیعی است. همانطور که می دانید تاج قسمت فوقانی و قابل مشاهده دندان است، و از آنجا که این قسمت برای جویدن غذا استفاده می شود ، به طور منظم در معرض باکتری ها قرار دارد؛ تاج در جای خود توسط ریشه دندان نگاه داشته شده است، در صورت از بین رفتن یا کشیده شدن دندان ، فضایی خالی ایجاد می شود؛ مهم نیست به چه علتی ، مهم این است که وقتی این اتفاق می افتد ، یک ایمپلنت دندان می تواند کل ساختار دندان را جایگزین کند و فضای باقی مانده را پر کند.

سایر مقالات... بهترین متخصصین ارتودنسی در منطقه غرب تهران

امروزه جراحان و متخصصین دندانپزشک ایمپلنت دندان را مناسب ترین شیوه درمانی در میان انواع روش های کاشت دندان می دانند. ایمپلنت دندان شامل دو بخش مهم است که سهم بزرگی در عملکرد صحیح ایمپلنت دارند، بخش اول پیچ فلزی یا همان پایه ایمپلنت است که درون لثه جای ریشه قرار می‌گیرد و بخش دوم نیز مربوط به تاج ایمپلنت است که فرم یک دندان مصنوعی اما طبیعی و زیبا را دارد و روی پیچ ثابت می‌شود.

منبع: بهترین مجله اینترنتی دندانپزشکی


تاریخ : شنبه 28 بهمن 1402
بازدید : 33
نویسنده : mozhgan

باید در نظر داشت که در طول دوره های رژیم لاغری، سوخت و ساز بدن کم می شود. بدن همیشه، نقاطی دارد که رسیدن به آن وزن و سوخت و ساز را برای خود متعادل می بیند. زمانی که شما قصد داشته باشید وزن کم کرده و تثبیت وزن را در مقادیر کمتر انجام دهید، بدن از خود مقاومت نشان می دهد.

سایرمقالات... کاهش وزن در سه روز

از سوی دیگر با کاهش وزن، از سمت اندام های بدن سیگنال برای مغز فرستاده می شود، مغز نیز در پاسخ به این سیگنال از خود هورمون گرلین یا گرسنگی ترشح می کند و این مورد باعث افزایش میل به خوردن می شود. در واقع پس از لاغری، بدن، تثبیت وزن را یک تهدید برای خود می داند و تلاش می کند با تقویت هورمون گرسنگی، شما را به سمت خوردن سوق دهد. حال چگونه می توان با این گونه بازخورد ها مقابله نمود؟!

راهکار های مناسب برای تثبیت وزن، پس از کاهش وزن:

در زیر تلاش شده است تا یک سری راهکار های کاربردی و علمی برای تثبیت وزن پس از یک دوره پشت سر گذاشتن رژیم لاغری عنوان شود:

خوردن میان وعده های سالم:

پس از لاغری، لازم است تا فرد مراقبت وعده های غذایی و به صورت کلی هر چیزی که میخورد، باشد. میل کردن ماست ها و به صورت کلی لبنیات کم کالری، استفاده از میوه و سبزیجات برای تثبیت وزن به عنوان یک میان وعده گزینه های خوبی می باشند. پس از رژیم عموما توسط یک دکتر تغذیه یا متخصصتغذیه پیشنهاد می شود تا در روز بین 2 تا 3 بار از این دست میان وعده ها مصرف شود. این مواد غذایی باعث می شوند تا متابولیسم بدن در طول روز ثابت نگه داشته شوند.

سایرمقالات... چند ایده برای شام رژیمی

  • همیشه کمتر غذا بخورید
  • برای تثبیت وزن آب نقش مهمی دارد
  • ورزش نمودن را از خاطر نبرید.
  • برای وزن خود یک محدوده انتخاب نمایید.
  • هر روز خود را وزن کنید.
  • از صبحانه خوردن غافل نشوید.
  • تماشای تلویزیون را کاهش دهید.

منبع: مجله اینترنتی لاغری


تاریخ : شنبه 28 بهمن 1402
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی سریع و کوتاه مدت نوعی جدید از درمان دندان‌ها است که برای رفع مشکل بی‌نظمی جزئی دندان به کار گرفته می‌شود. این نوع از درمان معمولاً به افراد بزرگ‌سال توصیه می‌شود. ارتودنسی سریع یا کوتاه مدت، به سبب کوتاه تر بودن مدت درمان آن نسبت به روش معمولی ارتودنسی به این نام معروف شده است ولی هدف همان مرتب و ردیف کردن دندان ها و درست روی هم قرارگیری آن هاست.

سایر مقالات... لیست متخصصین ارتودنسی شمال تهران

ارتودنسی سریع چگونه انجام میشود؟

ارتودنسی کوتاه مدت به این صورت است که پزشک عکس‌هایی از دهان و دندان‌های شما می‌گیرد و بر اساس اندازه و قالب دهان شما براکت ها و سیم‌هایی می‌سازد. در مرحله بعدی درمان با مراجعه به پزشک خود با استفاده از چسب مخصوص اقدام به‌قرار گیری براکت ها و درنهایت اتصال سیم‌ها به دندان‌های شما می‌کند. در کل می‌توان گفت این روش، گونه‌ای سبک از درمان ارتودنسی است و مناسب افرادی بوده که نمی‌خواهند مدت‌زمان زیادی (برای مثال یک تا دو سال) پلاکت‌ها و سیم‌ها را در دهان خود تحمل کنند.

مزایا و معایب ارتودنسی کوتاه مدت

متأسفانه، اطلاعات نادرستی به بیماران پیرامون مزایا و معایب ارتودنسی کوتاه مدت، داده‌شده است و برخی از تبلیغات کاملاً گمراه‌کننده است.

بسیاری از این براکت‌ها سریع‌تر از براکت‌های معمولی دندان حرکت نمی‌کنند. سرعت حرکت دندان توسط عوامل بیولوژیکی تعیین می‌شود، نه براکت. دلیل این‌که ارتودنسی کوتاه مدت خیلی سریع‌تر در مقایسه با روش معمول ارتودنسی کار می‌کند،این است که مدت‌زمان کم‌تری کار می‌کند. به‌جای اینکه دندان‌های جلو و عقب خود را صاف کنیدو نیش خود را اصلاح کنید، آن‌ها به‌ راحتی بادندان‌های جلوی خودتان تراز می‌کنید. روش لزوماً چیز بدی نیست و اگر فقط نگران دندان‌های جلوی کج یا شلوغ باشید ، ارتودنسی کوتاه مدت می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مهم است که گزینه‌های خود را در نظر بگیرید و از محدودیت‌های این روش اطلاع کافی داشته باشید.

مزایای ارتودنسی سریع

  • دوره ی استفاده از براکت ها کوتاه می شود.
  • امکان استفاده از انواع مختلف براکت ها اعم از فلزی، سرامیکی و … وجود دارد
  • تعداد جلسات مراجعه بیمار به مطب ارتودنتیست تا ۲ جلسه است.

عوارض ارتودنسی سریع

  • برای همه افراد با شرایط یکسان، قابل پیاده سازی نیست. برای افرادی که به اصلاحات و تغییرات فراوان احتیاج دارند، انتخاب مناسبی نخواهد بود.
  • به لحاظ هزینه نسبت به سایر انواع روش های درمان ارتودنسی فک بالا و پایین، گران‌تر است.
  • حرکت دندان ها برای جای‌گیری در محل مناسب، سریع هستند، این نکته می تواند کمی خارش داشته باشد و بیمار را اذیت کند.

منبع: بهترین مجله اینترنتی دندانپزشکی


تاریخ : شنبه 28 بهمن 1402
بازدید : 35
نویسنده : mozhgan

کوکی‌ها و بیسکوییت‌ها از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در بین تمام سنین و به ویژه کودکان است. حال اگر شما به تهیه بیسکوییت رژیمی یا کوکی رژیمی می‌توانید یک خوراکی سالم و خوشمزه داشته باشید. کوکی رژیمی یک وعده سالم برای صبحانه شما خواهد بود. در واقع طرز تهیه کوکی رژیمی تقلیدی از روی طرز تهیه کوکی شکلاتی برداشته شده است. جوی دوسر یک جانشین سالم و مقوی به جای آرد است.

سایرمقالات... میوه های مفید برای کبد چرب گرید 1

جوی دوسر دارای ویژگی هایی ازجمله کمک به تنظیم قند خون، کم شدن کلسترول و از بین بردن یبوست است. افرادی که رژیم لاهری دارند و همچنین ورزشکاران می‌توانند از کوکی رژیمی به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه استفاده کنند.

طرز تهیه كوكي رژيمي با جو دوسر

کوکی های جو دوسر یک دستور پخت عالی برای آن هفته هایی است که به یک صبحانه سریع یا یک میان وعده سالم نیاز دارید.

سایرمقالات... 10 حرکت برای لاغری شکم

مواد تشکیل دهنده كوكي رژيمي با جو دوسر

جو دوسر نورد شده: گاهی به نام جوی قدیمی شناخته می شود.

موز: از آن برای چسباندن کلوچه ها و همچنین به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده می کنیم. می توانید موز را با موس سیب جایگزین کنید.

کشمش: برای افزودن شیرینی. می توانید کشمش را با سایر میوه های خشک نرم مانند انجیر، خرما، زردآلو، آلو خشک و غیره جایگزین کنید، اما خرد شده.

شیر بادام: یا هر شیر دیگر.

چیپس شکلات تیره: این اختیاری است، اما اکثر آنها از آن استقبال می کنند.

طرز تهیه كوكي رژيمي با جو دوسر

در یک کاسه، یک موز رسیده را با چنگال له کنید تا تقریباً مایع شود. ½ فنجان (80 گرم) بادام خرد شده، ¼ فنجان (40 گرم) کشمش، 1 فنجان (250 گرم) شیر بادام و 2 فنجان (220 گرم) جو دوسر را اضافه کنید.

با قاشق مخلوط کنید سپس با بشقاب بپوشانید و یک شب در یخچال بگذارید

صبح روز بعد فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، مخلوط جو را بچینید.

با قاشق مخلوط را روی سینی فر می چینم، سپس روی آن ها را کمی صاف می کنم تا شکل کوکی های کوچکی به آن ها برسد.

شما می توانید بین 20 تا 25 کوکی درست کنید. حدود 15 تا 18 دقیقه بپزید، بدون اینکه اجازه دهید خیلی خشک شوند، با توجه به اینکه در حالی که سرد می شوند هنوز کمی خشک می شوند.

سایر مقالات... درمان فوری یبوست


تاریخ : شنبه 28 بهمن 1402
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

بارها این سوال از متخصصین زنان پرسیده شده که آیا در بارداری می‌توان به دندانپزشک مراجعه کرد یا خیر؟ درمان‌های دندانپزشکی و جراحی‌های دهان در زنان باردار بر پایۀ شعار «پیشگیری بهتر از درمان است»، است.

ارجع است که خانم‌ها قبل از تصمیم‌گیری برای بارداری، اقدام به معاینۀ دندانپزشکی نمایند. در این بررسی، هرگونه دندان پوسیده، درمان ناقص ریشه، عفونت‌های ریشۀ دندان، دندان‌های نهفته و زخم‌های دهانی و … بررسی و درمان می‌شود. به دلایل مختلفی میزان مشکلات دهان و دندان در دوران بارداری افزایش پیدا می‌کند:

سایر مقالات ... متخصصین ارتودنسی در غرب تهران

ابتلا به ژنویژیت بارداری (التهاب لثه در دوران بارداری)

تغییرات هورمونی در طول بارداری در بدن خانم‌ها می‌تواند باعث التهاب و ورم لثه‌ها شود. در صورت عدم درمان مناسب، این مشکل می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های لثه، عفونت شدید لثه و آبسۀ لثه شود.

تغییر در رژیم غذایی

عوامل هورمونی و روانی می‌توانند باعث ایجاد تغییر در رژیم غذایی فرد در طول بارداری شوند. در واقع بسیاری از خانم‌ها مصرف شکر را در رژیم غذایی خود افزایش می‌دهند و این می‌تواند پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

ویار بارداری

افزایش حالت تهوع و ویار در طول دوره بارداری باعث التهاب لثه‌ها به‌دلیل قرارگیری آنها در معرض اسید معده و از بین رفتن مواد معدنی مینای دندان می‌شود.

عدم رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان

زنان باردار گاهی اوقات نسبت به بو یا مزۀ خمیر دندان حساس شده و به همین خاطر از مسواک زدن خودداری می‌کنند. به همین ترتیب با عدم رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان، در معرض مشکلات دندان قرار می‌گیرند.

علائم مشکلات دندانی در بارداری چیست

اگر مشکلات دندانی دارید به دندانپزشکی زنان باردار مراجعه کنید. علائم مشکلات دندانی به شرح زیر است:

  • بوی بد دهان
  • لق شدن دندان
  • زخم دهان یا ایجاد توده روی لثه
  • عقب رفتن لثه به سمت ریشه
  • تورم و قرمزی در لثه
  • خونریزی لثه
  • دندان درد

اگر درد یا تورم دارید، باید فورا به بهترین کلینیک های دندانپزشکی در کرج مراجعه کنید. اگر دندان دچار عفونت شده باشد، به درمان فوری نیاز دارید تا از بروز مشکلات جدی در کودک جلوگیری شود.

منبع: بهترین مجله اینترنتی دندانپزشکی


تاریخ : چهار شنبه 25 بهمن 1402
بازدید : 43
نویسنده : mozhgan

برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت‌ترین آن‌ها خوردن برخی میوه‌های مفید برای کبد چرب است که خیلی فوری آن را رفع می‌کنند.

میوه های مفید برای کبد چرب درمان فوری کبد چرب با روش‌های طبیعی و استفاده از میوه‌ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد.

زیرا این بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می‌کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول‌های کبدی را به خود درگیر کرده اند. کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می‌کند.

سایرمقالات... کوکی رژیمی

لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه‌های فصل تابستان و زمستان است، اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.

از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می‌تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

با اضافه کردن آب یک لیمو به یک پارچ آب، در خانه آب لیمو درست کنید حتی می‌توانید لیموی خرد شده نیز به آن، اضافه نمایید. به طور منظم از این آبمیوه بنوشید؛ در صورت دلخواه، می‌توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

سایرمقالات... حرکت برای لاغری شکم

لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا یا دسر. آب لبو را درقالب یخ بریزید هر وقت لازم داشتید یک حبه را از فریزر دراورید برای تزیین پلو، رنگ دسر، رنگ فرنی، حتی رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت، زیرا آب لبو بهترین درمان کم خونی است.

آب لبو یکی از راه‌های طبیعیه درمان پوکی استخوان است. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر است. یکی از راه‌های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو است. خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می‌کند. آب لبو در درمان سرطان خون، موثر است.

توت‌ها این میوه‌های خوشمزه که انواع مختلفی دارند یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می‌روند. این نوع میوه‌ها غنی از آنتی اکسیدان است و کبد را ترمیم می‌کند. برای دفع چربی از سلول‌های کبد، از انواع توت‌ها استفاده کنید.

انگور هم برای درمان فوری کبد چرب مفید است و می‌توان یک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه لذت ببرید.

سایرمقالات... درمان فوری یبوست


تاریخ : چهار شنبه 25 بهمن 1402
بازدید : 41
نویسنده : mozhgan

به زمانی که در آن فرایند کاهش وزن‌تان به‌درستی پیش نمی‌رود و نمی‌توانید آن حجم دلخواه و روتینی که کم کرده‌اید را از دست دهید، استپ وزنی (Weight Plateau) می‌گویند. اولین و مهم‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرید، این است که شما مقصر استپ وزنی نیستید؛ در واقع این تنها یک مرحله ناامید کننده از سفر تناسب اندام و کاهش وزن است که علی‌رغم برنامه‌های غذایی و ورزشی اصولی، می‌تواند به‌شکل ناگهانی رخ دهد.

سایرمقالات ... تمرینات هوازی در رژیم تثبیت وزن

مقاله‌ای منتشر شده در The American Journal Of Clinical Nutrition عنوان کرده که استپ وزنی معمولاً بعد از شش ماه پیروی از رژیم‌های کم‌کالری اتفاق میفتد. اما سوال اصلی این‌جاست که چه چیزی می‌تواند باعث وقوع استپ وزنی شود؟ شاید باور نکنید اما متابولیسم مقصر اصلی وضعیتی است که در آن گرفتار هستید.

یک برنامه ورزشی منظم و رژیم غذایی کم‌کالری دو تا از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن هستند و به‌عنوان تنها عواملی شناخته می‌شوند که در ماه‌های اول به شما کمک می‌کنند تا وزن قابل توجهی کم کنید. اما با گذشت زمان، بدن شما به تمامی این برنامه‌ها عادت می‌کند و سرعت فرایند متابولیسم‌اش را کاهش می‌دهد.

در این حالت جدیدِ بدن، با وجود انجام همان کارهایی که در ابتدا می‌کردید، در نهایت کالری کم‌تری می‌سوزانید و نتیجه‌ای که می‌خواهید را به‌دست نمی‌آورید. راه‌های بسیار زیادی برای از بین بردن این حالت جدید وجود دارد؛ از خوابِ کافی داشتن گرفته تا مصرف بیش‌تر فیبر و انجام تمرینات ورزشی سخت‌تر.

یکی از راه‌های دیگر، استفاده از رژیم‌های غذایی مثل مختلف رژیم سه روزه استپ وزنی است که در واقع حکم دکمه Reset Factory را برای بدن دارد و کمک می‌کند تا به حالت عادی و پیشین خودش بازگردد.

رژیم سه روزه استپ وزنی چیست؟

رژیم سه روزه استپ وزنی باستر، یک برنامه غذایی است که در آن، شما در طول روز تنها گوشت قرمز، سبزیجات و یک تکه میوه مصرف می‌کنید. عموماً رژیم‌‌های شوک مثل رژیم شوک سه روزه و حتی رژیم نظامی ۳ روزه (The Military Diet) به‌سبب کالری ورودی بسیار کمی که دارند، باعث می‌شوند تا در کم‌ترین زمان ممکن، چربی زیادی بسوزانید و وزن کم کنید.

به عنوان مثال، کاربر Seth Hinz با اشتراک‌گذاری تجربه‌اش از رژیم سه‌روزه استپ وزنی، نشان داد که توانسته در طول ۳ روز، ۹ پوند معادل ۴ کیلوگرم وزن کم کند. این برنامه غذایی کربوهیدرات بسیار کمی دارد و با پیروی از آن می‌توان در ۳ روز بین ۳ تا ۴ کیلوگرم وزن کم کرد.

در طول رعایت این رژیم، نمی‌توانید روغن، چربی‌های مختلف و میوه‌هایی مثل انگور را مصرف کنید. با این حال، همان‌طور که خیلی‌ها هم می‌دانند، رژیم‌های سفت‌وسختی مثل رژیم نظامی یا رژیم استپ وزنی، در کنار خوبی‌هایشان بدی‌هایی را هم به‌همراه دارند و نمی‌توان لزوماً براساس میزان وزنی که در یک بازه کوتاه از دست می‌دهید، آن‌ها را قضاوت کرد.

رفرنس


تاریخ : چهار شنبه 25 بهمن 1402
بازدید : 34
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان یکی از روش های بسیار مناسب برای داشتن دندان های سالم و ردیف شده می باشد. در این بین باید بدانیم روش‌های مختلفی برای ارتودنسی دندان وجود داشته که افراد می توانند آن را انتخاب کنند؛ البته این انتخاب با توجه به نوع ناهنجاری و شدت آن و همچنین با مشورت متخصص ارتودنسی صورت می پذیرد تا بهترین نتیحه را پس از انجام ارتودنسی به دست آورید.

مدت زمان ارتودنسی دندان

طبیعتاً هنگامی که افراد قصد استفاده از ارتودنسی را دارند تمایل داشته که در خصوص مدت زمان این درمان اطلاعات کاملی به دست آورند. به طور کلی می توان گفت این مدت زمان برای انواع مختلف ارتودنسی از شش ماه شروع شده و تا ۲۴ ماه به طول می انجامد که این مدت درمان می تواند بسته به نوع نگهداری، سن فرد، نوع ارتودنسی، شدت مشکل ارتودنسی و بسیاری از موارد دیگر متفاوت باشد.

اگرچه دکتر ارتودنسی دندان سریع ترین و بی خطر ترین راه ممکن را جهت صاف کردن دندان ها به شما پیشنهاد می دهد. اما به طور کلی باید از آنجایی که وظیفه بیس ها ارتودنسی حرکت دادن دندان ها به همراه فک و لثه به سمت موقعیت اصلی ‌شان می باشد، پس سرعت بخشیدن زیاد به آن موجب مشکلاتی چون تحلیل لثه و از دست رفتن استخوان خواهد شد. بنا براین لازم است این مدت زمان کاملا با صبر و حوصله سپری شود تا نتیجه بهتری به دست آید.

نوع ارتودنسی دندان و شدت مشکل دهان و دندانی

همانطور که گفته شد عوامل زیادی در مدت زمان ارتودنسی دندان همچون لمینت و کامپوزیت‌ دندان تاثیر دارد. به طوری که این ارتودنسی برای هر بیمار متفاوت عمل می کند. در اینجا یکی از مهم‌ ترین این موارد نوع ارتودنسی بوده به طوری که باید بدانید امروزه بریس های فلزی بریس های سرامیکی و بریس های شفاف از جمله انواع پرکاربرد ارتودنسی بوده که افراد می‌ توانند متناسب با سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کنند. بریس های فلزی که بسیار مستحکم و قوی هستند به رنگ فلز بوده و زیبایی چندانی ندارند اما بریس های سرامیکی به دلیل شفافیت، کاملا زیبا تر از بریس ‌های فلزی به نظر می رسند و معمولاً توسط بسیاری از افراد انتخاب می شوند. مشکلات ناهنجاری های دهان و دندان نیز از دیگر موارد کلیدی بوده که در این مدت زمان تاثیر دارد. به طوری که طبیعتا اگر دندان های شما دارای فاصله های جزئی و شلوغی های کم باشد ظرف کمتر از یکسال اصلاح خواهد شد اما در موارد شدید تر این مدت زمان بیشتر می ‌باشد.

سایر مقالات ... هزینه ارتودنسی


تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1402
بازدید : 36
نویسنده : mozhgan

هزینه پایین‌تر روکش کامپوزیت

یکی از مهمترین عوامل موثر در اختلاف قیمت لمینت و کامپوزیت، انتخاب روکش مناسب دندان است. عمده‌ترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به لمینت، هزینه پایین‌تر آن است. به طور میانگین​​، لمینت‌ دارای اختلاف قیمتی دو برابر بیشتر از روکش کامپوزیت می‌باشد‌ که برای برخی از افراد بسیار مهم است‌، زیرا بیشتر درمان ها توسط بیمه پوشش داده نمی‌شوند‌.

یکی دیگر از تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در مراحل و مدت زمان انجام آن است.

مدت زمان انجام روکش لمینت و کامپوزیت نیز متفاوت است. معمولا ونیر کامپوزیت در یک جلسه ویزیت به طور کامل انجام می‌شود. بدین منظور، دندانپزشک دندان ها را با پوششی از نوع رزین می پوشاند، لایه‌های اضافی رزین اعمال شده، تراشیده می‌شود. سپس رزین از طریق نوری شدید سخت شده و در نهایت روکش‌ها جلا پیدا می کنند. نیاز است تا برای داشتن ظاهری طبیعی، رزین صیقل داده شود تا مشابه دندان واقعی شود. برای انجام این درمان نیاز به تراشیدن دندان نیست.

اما لمینت سرامیکی دندان نیاز به دو الی سه هفته زمان نیاز دارد. ابتدا دندانپزشک کمی از مینای دندان را تراش می دهد و بعد از آنها قالب گیری می کند و برای ساخت روکش دندان، قالب ها را به آزمایشگاه ارسال می کند. بعد از دو هفته روکش ها آماده می شود و برای نصب به دندانپزشک تحویل داده می شود. اکنون دندانپزشک روکش لمینت را به دندان های شما میچسباند.

سایرمقالات... ارتودنسی دندان

برگشت پذیری

روش لمینت و کامپوزیت از نظر میزان برگشت پذیری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. خوب است بدانید که مهمترین مزیت درمان روکش کامپوزیت نسبت به لمینت، قابلیت برگشت پذیری آن می باشد. زیرا برای انجام باندینگ (کامپوزیت) نیازی به تراشیدن دندان نیست و می توان بعد از مدتی روکش ها را از دندان جدا کرد و از دندان های طبیعی خود استفاده کرد، اما به دلیل تراشیدن دندان در درمان لمینت دیگر نمی توان از دندان های طبیعی خود بهره برد. در واقع روش لمینت دندان (ونیر پرسلین) قابلیت برگشت پذیری ندارد.

طول عمر لمینت و کامپوزیت

فکر می‌کنید از نظر طول عمر لمینت و کامپوزیت، کدام یک برای شما بهتر است؟ هر چند روکش کامپوزیت دارای مزایای زیادی است‌، اما از نظر ماندگاری با روش لمینت قابل مقایسه نیست. با وجود پیشرفت انجام شده در طی سالیان دراز برای ماده رزین، اما ماده به کار رفته در روش لمینت، بسیار قویتر از رزین کامپوزیت است. لازم به ذکر است که لمینت به طور میانگین چیزی حدود ​​۱۰-۱۵ سال مقاومت داشته و دوام می‌آورد‌، هر چند با رعایت بهداشت دهان و دندان و پیروی از دستورالعمل‌های دندانپزشک، حتی می‌توان برای مدت طولانی‌تری از آنها استفاده کرد. روکش کامپوزیت تمایل به ماندگاری حدود نیمی‌ از زمان‌، یعنی چیزی حدود ۵-۷ سال دارد.


تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1402
بازدید : 34
نویسنده : mozhgan

عمل لیفت و  تزریق بوتاکس به پیشانی از چند لحاظ با هم تفاوت دارند که مهمترین آن میزان تهاجمی بودن آن‌هاست. میزان ماندگاری بوتاکس و لیفت کاملا باهم فرق داشته و نتایج عمل لیفت بیشتر باقی می‌ماند. انتخاب این دو روش بستگی به اهداف بیمار دارد، اما بهتر است برای انتخاب روش صحیح به پزشک مراجعه کرده و از او کمک بخواهیم.

سایرمقالات... قیمت کاشت ابرو

موارد کاربرد لیفت صورت

لیفت صورت جزو روش‌های جراحی زیبایی تهاجمی بوده که پزشک با کشیدن پوست صورت، پوست‌های اضافی آن را حذف و چین و چروک یا افتادگی آن را از بین می‌برد. طبق مشاهدات، لیفت صورت در مقایسه با تزریق ژل و بوتاکس، نتایج بهتری داشته و ماندگاری آن بسیار بیشتر از آن‌ها است؛ به گونه‌ای که حدود ۱۰ سال ماندگاری دارد. اما، بهتر است از روش‌های دائمی تا مشخص شدن تصمیم نهایی استفاده نکرد، چرا که در صورت پشیمانی امکان اصلاح و بازگرداندن صورت به حالت اولیه وجود نخواهد داشت.

با عمل لیف می‌توان چین و چروک‌های عمیق پوست را کاملا از بین برد، این در حالی است که امکان اصلاح چنین خطوط عمیقی از طریق تزریق بوتاکس پیشانی ، بوتاکس لب و غیره میسر نیست. البته، ناگفته نماند که عمل لیفت تحت بیهوشی انجام شده و معمولا ریسک بالایی دارد. از آنجایی که لیفت صورت جزو عمل‌های تهاجمی محسوب می‌شود نیاز به دوره نقاهت بیشتری داشته و در مواقعی ۳ هفته طول می‌کشد.

موارد کاربرد بوتاکس

در مقابل، عمل بوتاکس پیشانی، بوتاکس لب و غیره جزو روش‌های کم‌تهاجمی بوده و از طریق آن ماهیچه‌های صورت شل می‌شوند. برخلاف عمل لیفت، بوتاکس به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. این عمل بسیار سریع انجام می‌شود و بیمار تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تحت عمل قرار می‌گیرد. از این رو، نیازی به دوره نقاهت نداشته و پس از عمل می‌توان به راحتی به کارهای روزمره پرداخت. نتایج بوتاکس پس از چند ماه به طور کامل از بین می‌روند و در صورت پشیمانی از نتایج آن کافیست مدتی صبر کرد تا آثار آن محو شوند.

درست است که نتایج عمل بوتاکس پیشانی و سایر ناحیه‌های صورت موقتی هستند، اما برای کسب نتایج بهتر و دائمی باید از سایر روش‌های زیبایی نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که برخلاف لیفتینگ، عمل بوتاکس نمی‌تواند افتادگی‌های پوست را برطرف کند و نباید برای اینکار استفاده شود. متاسفانه، برخی از کلینیک‌های نامعتبر با وعده‌های دروغ خود این روش درمانی را برای از بین بردن افتادگی صورت به افراد پیشنهاد کرده و سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

منبع: مجله fillerbini


تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1402
بازدید : 43
نویسنده : mozhgan

کاشت ابرو هم فرایندی شبیه به کاشت مو دارد که برای بازیابی ظاهر ابروهایتان استفاده می شود. در کاشت ابرو، از موهای گرفته شده فرق سر برای پر کردن ظاهر ابرو استفاده می شود. دو روش برای کاشت ابرو و دستیابی به نتیجه دلخواهتان وجود دارد:

سایرمقالات... فیلر بینی استخوانی

استخراج واحد فولیکولی (FUE): در این روش، هر مو به وسیله روش پانچ یا به کمک دستگاه، از محل اهدا برداشت و به ابروی بیمار پیوند زده می‌شود. از مزایای این روش می توان به کمتر شدن احتمال باقی ماندن جای زخم خطی و دوره ریکاوری راحت تر اشاره کرد، با اینحال مدت زمان طولانی تر کندن مو و موهای کوتاه تر می تواند بر کیفیت پیوند تاثیر بگذارد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT): بخشی از مو (معمولا از پشت سر) بریده و فولیکل مویی برای ایجاد شکل جدید ابرو، در نقاط مد نظر کاشته می‌شود. فرایند بریدن در مقایسه با روش FUE سریعتر، و موهای برداشت شده نیز طولانی تر است و در فرایند کاشت به پزشک کمک می‌کند (طول بیشتر، امکان مشاهده موج مو را به پزشک می‌دهد). با اینحال برش ایجاد شده، منجر به ایجاد یک جای زخم خطی و دوره ریکاوری طولانی تر می‌شود. تصمیم بین انتخاب روش FUT یا روش FUE به نظر بیمار و انتظاراتش بستگی دارد.

سایرمقالات... تزریق بوتاکس

تفاوت بین روش FUE و FUT در کاشت ابرو چیست؟

تفاوت اصلی بین این دو روش، در نحوه استخراج مو است. در کاشت ابرو به  روش FUT، یک نوار مویی از پشت سر برداشته می‌شود که منجر به جای زخم خطی می‌شود، در حالیکه استخراج و پیوند واحد فولیکولی در کاشت ابرو به روش FUE، جای زخم های بسیار کوچکی را ایجاد می‌کند که شبیه به نقاط بسیار ریز است. زمان مورد نیاز برای کاشت ابرو به روش FUT از روش FUE کمتر خواهد بود، که البته این موضوع به بیمار و مقدار موی مورد نیاز برای پیوند بستگی خواهد داشت.

سایرمقالات... هزینه کاشت ابرو

کدام روش کاشت ابرو برای شما مناسب تر است؟

انتخاب از بین دو روش کاشت ابروی FUT یا FUE به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در جلسه مشاوره، درباره اش بحث خواهد شد. روش کاشت ابروی FUT بیشتر به درد کسانی می خورد که با کاهش شدید موی ابرو مواجه باشند و به گرافت زیادی نیاز داشته باشند. در این روش معمولا فولیکل های مویی بیشتری برای پیوند فراهم می شوند.

سمت مقابل ماجرا هم روش پیوند FUE است که برای بیمارانی که پیوند اندکی نیاز دارند و می خواهند بعد از یک دوره ریکاوری کوتاه به ادامه کارهایشان برسند، روش مناسب تری محسوب می‌شود. کم تهاجمی تر بودن روش پیوند FUE باعث شده که دوره ریکاوری این روش نیز در مقایسه با روش FUT سریعتر باشد.

سایرمقالات... هزینه کاشت ابرو


تاریخ : دو شنبه 23 بهمن 1402
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

برای اکثر افراد، متابولیسم پس از ۴۰ سالگی به طور پیوسته کند می‌شود. اگرچه که شما نمی‌توانید سن، جنسیت یا ژنتیک خود را کنترل کنید، اما راه های دیگری برای افزایش متابولیسم بدن وجود دارد. در اینجا به چگونگی انجام ورزش برای افزایش متابولیسم اشاره خواهیم کرد.

۱. تمرین قدرتی انجام دهید و عضله بسازید!

بدن شما دائماً کالری مصرف می‌کند، حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی‌دهید و این مقدار کالری سوزی، سوخت و ساز پایه است. اما آیا می‌دانستید برخی افراد، وقتی هیچ کار ی هم نمی‌کنند، کالری سوزی بالاتری نسبت به دیگران دارند؟ این افراد، کسانی هستند که توده عضلانی خوبی ساخته‌اند.

هر ۴۵۰ گرم عضله حدود ۶ کالری در روز فقط برای حفظ و نگهداری خود مصرف می‌کند، در حالی که هر ۴۵۰ گرم چربی روزانه فقط ۲ کالری می‌سوزاند. این مقدار تفاوت شاید کوچک به نظر برسد اما در طول زمان عدد قابل توجهی می‌شود. پس از یک جلسه تمرین قدرتی، عضلات بدن شما درگیر شده و میانگین متابولیسم روزانه شما را افزایش می‌دهند.

سایرمقالات... حرکت برای لاغری شکم

۲. سراغ تمرینات هیت بروید!

تمرین پرفشار متناوب اینتروال یا همان هیت، یک راه دیگر برای افزایش متابولیسم است. تمرین هیت به دو صورت متابولیسم شما را بالا می‌برد: یکی کالری سوزی حین تمرین و دیگری کالری سوزی بعد تمرین.

وقتی تمرین پرفشار متناوب انجام می‌دهید، خود ماهیت تمرین، کالری بالایی مصرف می‌کند؛ چراکه این یک تمرین سخت و پرفشار است. اما پس از اتمام تمرین، این کالری سوزی همچنان ادامه دارد، و تا ۲۴ ساعت هنوز متوقف نمی‌شود. این خاصیت شگفت انگیز تمرینات هیت است.

۳. پروتئین فراوان مصرف کنید!

این یک حقیقت علمی است که بدن شما برای هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به هضم چربی یا کربوهیدرات می‌سوزاند. به عبارتی بدن برای تبدیل پروتئین به انرژی، متابولیسم بیشتری دارد نسبت به زمانی که قرار است چربی و کربوهیدرات را به انرژی تبدیل کند. یک راه سالم برای افزایش متابولیسم این است که غذاهای کم چرب و غنی از پروتئین را جایگزینِ کربوهیدرات‌ها کنید.

۴. میان وعده‌ بخورید!

شاید باورش سخت باشد، گاهی بیشتر خوردن می‌تواند به کاهش وزن و افزایش متابولیسم کمک کند. بله درست است. اما اگر خوردن هوشمندانه و حساب شده‌باشد.

زمانی که وعده‌های غذایی حجیم را با فاصله زمانی زیاد می‌خورید، متابولیسم شما بین وعده‌های غذایی کند می‌شود. خوردن یک وعده غذایی کوچک یا میان وعده هر ۳ تا ۴ ساعت، متابولیسم شما را بالا نگه می‌دارد، بنابراین در طول روز کالری بیشتری می‌سوزانید.

سایرمقالات... پاستا سبزیجات

نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای سبز بنوشید!

اگر اهل قهوه ‌نوشیدن هستید، از انرژی مضاعفی که به شما می‌دهد، لذت می‌برید. اما آیا می‌دانستید همین قهوه لذت بخش برای افزایش متابولیسم هم مفید است؟ بله؛ قهوه اگر در حد اعتدال مصرف شود، می‌تواند متابولیسم شما را بالا ببرد. همچنین کافئین می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر احساس خستگی کنید و حتی استقامت خود را در حین ورزش افزایش دهید.

بیشتربخوانید... کوکی رژیمی


تاریخ : دو شنبه 23 بهمن 1402
بازدید : 54
نویسنده : mozhgan

رژیم غذایی سه روزه یک روش کوتاه‌مدت برای کاهش وزن است که بر اساس یک برنامه غذایی خاص برای سه روز تنظیم شده است. این رژیم اغلب شامل مصرف مواد غذایی خاص و محدودی می‌شود که هر کدام برای هر وعده غذایی در طول روز مشخص شده‌اند.

این رژیم با استفاده از تغییرات شدید در نوع و میزان مصرف غذا، یک شوک کوتاه در بدن ایجاد می‌کند. این شوک موجب افزایش سرعت متابولیسم و سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌شود. این برنامه غذایی محدود، معمولاً کالری کمی را در مقایسه با نیاز روزانه بدن فراهم می‌کند که باعث کاهش وزن سریع در این مدت می‌شود.

با اجرای این رژیم، بدن به سرعت واکنش نشان می‌دهد و در مدت کوتاهی وزن افراد کاهش می‌یابد. این روش معمولاً برای افرادی که نیاز به کاهش وزن سریع دارند، یا برای آن‌هایی که به دنبال شروع یک رژیم غذایی جدید هستند، مناسب است.

سایر مقالات... بهترین رژیم برای ثابت ماندن وزن

چگونه رژیم شوک سه روزه کار می‌کند؟

رژیم شوک سه روزه با ایجاد یک تغییر ناگهانی و شدید در الگوی مصرف غذا، بر تحریک سریع فرایندهای متابولیکی بدن تأثیر می‌گذارد. این تغییرات شامل کاهش کالری مصرفی، مصرف مواد غذایی خاص و محدود برای هر وعده غذایی و افزایش فعالیت بدنی متعادل است.

با تغییرات اعمال شده در رژیم شوک سه روزه، بدن به سرعت به تغییرات مصرف غذایی واکنش نشان می‌دهد. این شوک غذایی باعث افزایش سرعت متابولیسم می‌شود که منجر به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌گردد.

همچنین، این روش باعث افزایش تولید انرژی در بدن می‌شود که به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند و به دلیل محدودیت‌های کالری، بدن مجبور می‌شود از چربی‌های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی استفاده کند. این فرایند منجر به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه می‌شود.

سایرمقالات... فواید شام رژیمی

مهم است به این نکته توجه داشته باشید که این رژیم برای مدت کوتاهی طراحی شده است و نباید به عنوان یک راه حل دائمی برای کاهش وزن در نظر گرفته شود.

رفرنس: مجله dietforme

 


تاریخ : دو شنبه 23 بهمن 1402
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان انواع مختلفی دارد. متداول‌ترین آن لمینت سرامیکی است که روکش سرامیکی دارد. برای رفع نواقص ظاهری دندان مثل اصلاح کوتاه یا بلندی دندان، رنگ یا شکستگی دندان‌ها استفاده می‌شود. گاهی هم در موارد نادری می‌توان از این روش برای اصلاح کجی و برطرف‌کردن فواصل دندان‌ها استفاده کرد. دندانپزشک بعد از معاینه فک و دندان، قسمتی از دندان را می‌تراشد و روکش لمینتی را روی دندان قرار می‌دهد.

ارتودنسی چیست؟

دندان‌های نامنظم علاوه بر ظاهر نازیبا باعث اختلال در جویدن می‌شوند و مشکلات گوارشی به‌وجود می‌آورند. ارتودنسی دندان برای برطرف کردن بی‌نظمی‌های حاد دندانی به‌کار می‌رود که آسیبی به مینای دندان نمی‌رساند و صرفا با کمک سیم یا براکت‌ها دندان‌ها را جابجا کرده تا نظم درست بگیرند. این تکنیک علاوه بر زیبایی دندان‌ها برای اصلاح طرح لبخند و رفع ناهنجاری‌های فک هم قابل‌استفاده است.

مهم ترین فرق لمینت و ارتودنسی در چه مواردی است؟

لمینت دندان و ارتودنسی دو روش درمانی و زیبایی برای حل مشکلات دندان و اصلاح طرح لبخند هستند که تفاوت‌هایی باهم دارند. از جمله مواردی که باعث فرق لمینت و ارتودنسی می‌شوند، در ادامه توضیح داده شده است.

۱. کاربرد خدمات دندانپزشکی

نخستین فرق لمینت و ارتودنسی در تعریف اولیه این دو روش است. ارتودنسی دندان روش درمانی و زیبایی محسوب می‌شود اما لمینت دندان بیشتر جنبه زیبایی دارد که شکل و ماهیت دندان‌ها را تغییر می‌دهد. به‌عبارتی، طبیعت دندان در ارتودنسی دست نخورده باقی می‌ماند و ریسک کمتری دارد.

۲. میزان آسیب پذیری

در ادامه بررسی تفاوت لمینت و ارتودنسی باید بگوییم که میزان آسیب‌پذیری دندان‌ها در روش ارتودنسی کمتر یا تقریبا صفر است چرا که کاری با دندان و مینای دندان نداریم اما برای قراردادن لمینت‌ها باید دندان‌ها تراشیده شوند که آسیب‌پذیری دندان را بالاتر می‌برد. لیمنت دندان با پوسیدگی دندان مرتبط است. همچنین تغییر رنگ لمینت دندان مشکل دیگری است که در برخی موارد دیده می‌شود.

۳. هزینه ها

قیمت تفاوت دیگری است که این دو روش با هم دارند. هزینه های دندانپزشکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما هزینه ارتودنسی یک هزینه کلی است که بسته به مدت‌زمان درمان توسط دندانپزشک مشخص می‌شود. درحالی‌که قیمت لمینت هر دندان جداگانه و بسته به تعداد دندان‌ها جداگانه محاسبه می‌شود و معمولا روش گران‌تری است.

سایر مقالات... هزینه کامپوزیت دندان


تاریخ : چهار شنبه 18 بهمن 1402
بازدید : 49
نویسنده : mozhgan

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که سوپ لاغری نمی‌تواند جایگزین وعده غذایی اصلی شود؛ همانطور که در رژیم‌های لاغری مصرف سالاد رژیمی چربی سوز برای بسیاری از افراد دشوار است. به همین دلیل مجبور می‌شوند حجم وعده غذایی خود را کاهش داده و گشنگی بیشتری تحمل کنند تا بتوانند وزن خود را کاهش دهند؛ اما چنانچه بتوان یک سوپ چربی سوز تهیه کرد که جایگزین غذای اصلی شود، به این صورت نه‌تنها می‌توان مانع از گرسنه ماندن شد، بلکه به هدف کاهش وزن سریع نیز دست پیدا می‌کنیم.

سایرمقالات... میوه های مفید برای کبد چرب

رژیم سوپ کلم چیست ؟

در رژیم سوپ کلم در حقیقت یک سوپ سبزیجات رژیمی را جایگزین غذاهای اصلی می‌کنید. این نوع رژیم، تک غذایی بوده و در نتیجه پیگیری آن برای بسیاری از افراد دشوار است. با وجود آنکه غذای اصلی آن سوپ کلم است؛ اما در کنار مصرف میوه و سبزیجات، از کمی گوشت نیز استفاده می‌گردد که در نتیجه آن را رژیمی نامناسب برای افراد گیاهخوار می‌کند. به دلیل تک غذایی بودن این رژیم، در کاهش وزن بسیاری از افراد موثر است؛ اما نمی‌توان در ارتباط با سالم و اصولی بودن این رژیم نظر قطعی داد.

طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز

انواع سوپ رژیمی که می‌توانید برای لاغری استفاده کنید، بسیار زیاد است؛. در ادامه به شما طرز تهیه سوپ قارچ رژیمی، سوپ کرفس رژیمی، سوپ عدس قرمز و یک سوپ بدون هویج را آموزش می‌دهیم.

سایرمقالات... دویدن برای لاغری شکم

طرز تهیه سوپ رژیمی و لاغری

برای استفاده از سوپ چربی سوز برای کاهش وزن می‌توانیم یک سوپ کم‌کالری را جایگزین وعده‌های غذایی اصلی کنیم. برای افرادی که علاقه به این جایگزینی ندارند؛ می‌توانند پیش از مصرف غذای رژیمی اصلی، سوپ میل کنند تا بخشی از حجم معده آن‌ها اشغال شده و در نتیجه غذای کمتری مصرف نمایند. این سوپ نیز بدون کالری بوده یا کالری کمی دارند و در نتیجه نسبت به همان حجم غذ،ا تاثیر کمتری در چاقی و اضافه وزن دارند.

سایرمقالات... درمان فوری یبوست


تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402
بازدید : 34
نویسنده : mozhgan

طبیعی است که پس از کشیدن دندان لثه شما یک الی دو ساعت خونریزی داشته باشد. با این حال اگر این ناحیه شروع به خونریزی بیش از حد کرد، ممکن است به این معنی باشد که بدن شما در تشکیل لخته خون مشکل دارد. اگر این اتفاق افتاد، حتما با دندان پزشک خود تماس بگیرید که در صورت وجود مشکل به شما اطلاع دهند.

در این شرایط دندانپزشک معاینه کاملی را انجام می‌دهد تا مشخص کند که آیا برای جلوگیری از خونریزی کاری باید انجام دهد یا خیر. اگر هیچ دلیل پزشکی واقعی برای خونریزی وجود نداشته باشد، چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای متوقف کردن خونریزی انجام دهید.

سایرمقالات... مراحل ایمپلنت کامل دندان

این روش‌ها بی خطر و موثر هستند و هیچ دردی برای شما ایجاد نمی‌کنند.

از چای کیسه‌ای گرم استفاده کنید

بهترین راه برای جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان استفاده از چای سیاه کیسه‌ای است. فشار دادن چای کیسه‌ای گرم به ناحیه‌ای که دندان را کشیده‌اید می‌تواند به جلوگیری از خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان کمک کند. استفاده از چای سیاه کیسه‌ای یک راه سریع، ایمن و طبیعی برای توقف خونریزی پس از کشیدن دندان است. چای سیاه دارای مقدار زیادی تتانیک اسید است که منعقد کننده خون هستند. یعنی باعث انعقاد خون، تشکیل لخته و توقف خونریزی می‌شوند تانین ‌ها همچنین منعقد کننده خون هستند و باعث انقباض عروق خونی و بافت بدن می‌شوند و به توقف خونریزی پس از کشیدن دندان کمک می کند.

سایرمقالات... لیست بهترین جراح فک و صورت

گاز را روی محل استخراج قرار دهید و آن را گاز بگیرید

روش موثر دیگری که دندانپزشکان برای جلوگیری از خونریزی پس از کشیدن دندان توصیه می‌کنند، استفاده از چند تکه گاز است. زمانی که کشیدن دندان خونریزی را متوقف نکرد، آن‌ها را روی زخم قرار دهید و سپس حدود یک ساعت با فشار یکنواخت گاز را گاز بگیرید. اطمینان حاصل کنید که از گاز کافی برای پوشاندن کامل ناحیه‌ای که دندان از آن خارج شده است استفاده کنید. با فشار کافی گاز بگیرید تا خونریزی کاملا متوقف شود شما باید گاز را هر ۳۰ دقیقه یکبار عوض کنید تا زمانی که خون شروع به لخته شدن کند و خونریزی متوقف شود. عدم اعمال فشار کافی می‌تواند باعث ادامه خونریزی در محل استخراج شود.

پودر ویتامین C ،زینک و فندوق افسونگر

چندین چیز وجود دارد که می‌توانید با گاز پزشکی ترکیب کنید تا از خونریزی اضافی پس از کشیدن دندان استفاده کنید.

فندوق افسونگر یک مایع منقبض کننده است که می‌توان آن را روی گاز پزشکی قبل از قرار دادن گاز روی ناحیه آسیب دیده ریخت این کار به توقف خونریزی پس از کشیدن دندان کمک می‌کند. پاشیدن پودر ویتامین C خالص روی جایی که دندان کشیده شده است قبل از قرار دادن گاز نیز می‌تواند کمک کننده باشد. قرص های زینک نیز می‌توانند به مسدود شدن خون و توقف سریعتر خونریزی کمک کند.

منبع: مجله ژاله ایمپلنت


تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402
بازدید : 55
نویسنده : mozhgan

اجازه بدهید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع داشته باشیم. چهره‌ها با نحوه انعکاس نور از سطح پوست درک می‌شوند. این روش هنگامی که توسط یک دکتر تزریق فیلر انجام می‌شود، پرکننده می‌تواند به آرامی روی پل بینی شما قرار بگیرد و مناطقی را که نور بیشتر از آن منعکس می‌شود را ردیابی نماید. یک دکتر جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی بدون جراحی می‌تواند به خوبی پل بینی را باریک کند و ظاهری کوچک تری ایجاد کند.

سایرمقالات... هزینه کاشت ابرو

فیلر بینی چگونه انجام می‌شود؟

دکتر فیلر بینی قبل از شروع درمان بایستی رابطه‌ ما‌‌بین بینی و لب، چانه‌ها و گونه‌ها را عمیقا مورد بررسی قرار دهد. اصلاح بینی ممکن است نیاز به بازسازی لب یا چانه برای هماهنگی بهتر کل صورت داشته باشد. بیمار باید در حالت نیمه نشسته و سر در پشت تخت جراحی در حالت هایپراکستنشن (۱۱۰-۱۲۰ درجه) قرار گیرد تا وضعیت قرارگیری راحتی داشته باشد. بی‌حسی منطقه‌ای به ندرت مورد نیاز خواهد بود، اگرچه در صورت تزریق در نزدیکی نوک بینی، بی‌حسی موضعی گزینه مفیدی برای افراد به شمار می‌رود.

سایرمقالات.. هزینه کاشت ابرو

در این روش رینوپلاستی غیرجراحی از مواد پرکننده پوستی برای تغییر شکل بینی استفاده می‌شود. یک ماده تزریقی ژل مانند (معمولا اسید هیالورونیک) در زیر پوست شما در مناطقی که می‌خواهید خطوط یا حجم بیشتری داشته باشید، وارد می‌شود. گاهی اوقات از بوتاکس، یکی دیگر از منابع قابل اعتماد نیز استفاده می‌شود. ماده پرکننده در جایی که در لایه‌های عمیق‌تر پوست شما تزریق می‌شود ته نشین گردیده و شکل خود را حفظ می‌کند. در نتیجه این روش درمانی می‌تواند ظاهر بینی شما را از ۴ ماه تا ۳ سال، بسته به نوع پوست، نتایج مورد نظر و ماده مورد استفاده، تغییر دهد. در این مورد می توانید با یک دکتر پوست مشورت کنید.

سایرمقالات... درمان جوش

مراقبت‌های بعد از انجام تزریق فیلر

  • بعد از انجام این عمل بایستی به مدت ۴ ساعت از انجام هر گونه آرایش و استفاده از رژ لب خودداری شود.
  • تا ۲۴ ساعت آینده نباید فعالیت شدید مانند ورزش کردن انجام شود.
  • استفاده از مشروبات الکی می‌تواند احتمال کبودی‌های محل تزریق را دو چندان کند.
  • استفاده از یخ و کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و کبودی کمک کند.
  • بعد از انجام این روش تا یک هفته نباید شنا و ورزش‌های آبی انجام شود.
  • از اپیلاسیون، سفید کردن، استفاده از موچین یا استفاده از کرم موبر در ناحیه مورد درمان خودداری کنید.

سایرمقالات... هزینه فیلر بینی


تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402
بازدید : 47
نویسنده : mozhgan

انسداد روده یک انسداد یا گرفتگی در روده کوچک (روده باریک) است.

این گرفتگی می تواند از عبور غذا و مایعات از روده جلوگیری کند، که می تواند منجر به عوارض جدی از جمله کم آبی بدن، سوء تغذیه و حتی مرگ شود.

انواع انسداد روده

دو نوع اصلی انسداد روده وجود دارد

  • مکانیکی
  • غیر مکانیکی

سایر مقالات ... محاسبه BMI

انسداد مکانیکی

انسداد مکانیکی ناشی از انسداد فیزیکی در روده است. این انسداد می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

  • چسبندگی
  • فتق
  • ولولوس یا پیچ خوردگی روده
  • انواژیناسیون یا فرورفتن قسمتی از روده به قسمت دیگری از روده

انسداد غیر مکانیکی

انسداد غیر مکانیکی ناشی از مشکل در عملکرد عضلانی روده است. این نوع انسداد می تواند ناشی از این موارد باشد:

  • ایلئوس فلجی: وضعیتی که در آن روده از حرکت باز می ایستد.
  • بیماری التهابی روده: مشکلاتی مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو می تواند باعث التهاب روده شود که می تواند منجر به انسداد شود.
  • تومورها: تومورهای روده می توانند عبور غذا و مایعات را مسدود کنند.

سایرمقالات... لاغر کردن سریع

علل انسداد روده بعد از جراحی چاقی چیست؟

عواملی که می توانند باعث انسداد روده بعد از جراحی لاغری شوند عبارتند از:

  • چسبندگی ها: چسبندگی ها (Adhesions) نوارهایی از بافت اسکار هستند که می توانند پس از جراحی ایجاد شوند. این چسبندگی ها می توانند روده را باریک کرده یا به طور کامل مسدود کنند.
  • فتق های داخلی: فتق های داخلی (Internal hernias) کیسه های روده هستند که می توانند روده را مسدود کنند.
  • ولولوس: ولولوس (Volvulus) پیچ خوردگی روده است. این پیچ خوردگی می تواند روده را مسدود کرده و جریان خون آن را قطع کند.
  • انواژیناسیون: انواژیناسیون (Intussusception) مشکلی است که در آن قسمتی از روده به قسمت دیگری از آن فرو می رود. این اتفاق می تواند روده را مسدود کند.

علائم انسداد روده بعد از جراحی چاقی چیست؟

علائم انسداد روده بعد از جراحی چاقی بسته به علت انسداد می تواند متفاوت باشد. با این حال، برخی از علائم رایج عبارتند از:

  • درد شکم
  • تهوع و استفراغ
  • یبوست
  • تب
  • کم آبی بدن

منبع: مجله اسلیوسرجن


تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402
بازدید : 48
نویسنده : mozhgan

به طور کلی در پیشانی ۲ نوع خطوط ایجاد می‌شوند. خطوط استاتیک که همیشه قابل مشاهده هستند و خطوط دینامیک که موقع حرکت دادن عضلات نمایان می‌شوند. بوتاکس‌پیشانی با تزریق پروتئین سم بوتولینوم یک راه‌کار بسیار موثر برای کاهش و درمان خطوط استاتیک و دینامیک است.

از طرفی به کمک این روش می‌توان از ایجاد خطوط افقی و عمودی بین ۲ ابرو که به دلیل انقباض عضلات بر اثر حرکت مداوم ابروها ایجاد می‌شود جلوگیری کرد.

بوتاکس پیشانی به چه صورت است؟

روش کلی تزریق این نوع بوتاکس بدین شکل است که پزشک متخصص زیبایی ابتدا محل مورد نظر را پاکسازی می‌کند، سپس ماده بی‌حسی اعمال می‌شود. این کار کمک می‌کند تا شما حین تزریق بوتاکس پیشانی دردی احساس نکنید. البته بوتاکس یک روش درمانی دردناک نیست و اغلب افراد بدون بی‌حسی هم می‌توانند درد ناچیز آن را تحمل کنند.

در مرحله بعد، پزشک از بیمار می‌خواهد که عضلات پیشانی خود را منقبض کند تا محل تزریق علامت‌گذاری شود. تزریق معمولا در سه ناحیه علامت‌گذاری انجام می‌شود اما اگر پیشانی شما بزرگ و بلند باشد ۶ ناحیه برای تزریق در نظر می‌گیرند. مقدار کمی کبودی و تورم پس از تزریق بوتاکس در این ناحیه طبیعی است که می‌توانید با کمپرس سرد آن را کاهش دهید.

بوتاکس پیشانی کی اثر میکند؟

معمولا نتایج این روش بعد از سه روز قابل مشاهده است اما اثرات نهایی با توجه به قدرت عضلانی‌ هر فرد بین ۱۰ تا ۱۴ روز پس از تزریق به اوج می‌رسد. اگر پس از ۲ هفته همچنان اثرات بوتاکس روی پیشانی‌تان ظاهر نشد حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

بوتاکس پیشانی از چه سنی مناسب است؟

متخصصان بر این باورند پس از سن ۱۸ سالگی منعی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد. با این حال می‌توان گفت بهترین سن برای تزریق بوتاکس پیشانی اواخر دهه ۲۰ و اوایل دهه ۳۰ است که خطوط ریز در این ناحیه از صورت کم‌وبیش ظاهر می‌شوند.

سایرمقالات... قیمت کاشت ابرو

فواید بوتاکس پیشانی

مهم‌ترین مزایای تزریق بوتاکس‌پیشانی عبارت‌اند از:

  • نتایج آن سریع و طبیعی است.
  • نیازی به دوره نقاهت ندارد و می‌توانید بلافاصله پس از تزریق، فعالیت روزمره خود را انجام دهید.
  • یک تزریق کم‌تهاجم و سرپایی است.
  • یکی از نتایج قابل مشاهده بوتاکس پیشانی بالا بردن ابرو است.
  • روش انجام آن بسیار آسان است.
  • نسبت به سایر روش‌ها قیمت مناسبی دارد.
  • در برخی موارد برای درمان میگرن یا کاهش عرق پیشانی توصیه می‌شود.

منبع: مجله فیلربینی


تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1402
بازدید : 59
نویسنده : mozhgan

شاید هنگام خندیدن متوجه شده‌اید که طول دندان‌های بالایی شما در مقایسه با بافت لثه بسیار کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین باید به فکر درمان و از بین بردن لبخند لثه‌ای تحت نظر یک دندانپزشک باشید. این مسئله نه تنها بر زیبایی لبخند شما تاثیر منفی دارد؛ بلکه می‌تواند باعث تجمع سریع‌تر پلاک‌های دندانی در پاکت لثه‌های بالایی شود.

سایرمقالات... ارتودنسی کاموفلاژ (جبرانی)

برخی معتقدند که لبخند لثه ای باعث می‌شود لب فوقانی آن‌ها هنگام لبخند زدن صاف‌تر جلوه کند. یا دندان‌های فک فوقانی کوچکتر به نظر برسند. به‌همین‌دلیل، دیگر اعتماد‌به‌نفس کافی برای لبخند زدن ندارند. جالب است بدانید که شدت لبخند لثه ای در بیماران، طبق علائم زیر متفاوت است:

  • خفیف : هنگام لبخند زدن، بین دو تا چهار میلی‌متر از لثه فوقانی بیمار قابل مشاهده است.
  • متوسط : چهار تا شش میلی‌متر از لثه بالایی هنگام لبخند زدن نشان داده می‌شود.
  • شدید : در لبخند لثه‌ای شدید، بیش از شش میلی‌متر از لثه فوقانی هنگام لبخند زدن مشاهده می‌شود.

درمان لبخند لثه ای مناسب چه کسانی است؟

برای اینکه امکان درمان لبخند لثه ای برای افراد وجود داشته باشد باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • افرادی که به لحاظ جسمی و عمومی سلامتی کامل دارند.
  • به بیماری خاص مبتلا نباشد.
  • عدم استفاده از داروی خاص
  • افرادی که به دنبال زیبایی ظاهری واصلاح و درمان ن لبخند لثه ای هستند.
  • افرادی که با داشتن بیماری ژنتیکی به دنبال درمان لبخند لثه ای هستند.

سایرمقالات ... ارتودنسی برای دندان های ترمیم شده

چه عواملی باعث ایجاد لبخند لثه ای می‌شوند؟

  • رویش غیر طبیعی دندان‌ها
  • تاثیر رشد بیش‌ازحد استخوان فک فوقانی در لبخند لثه ای
  • سایش دندان‌های بالایی

راه‌های درمان و اصلاح لبخند لثه ای

خوشبختانه امروزه به روش‌های مختلف (جراحی و غیر جراحی)، امکان درمان لبخند لثه ای وجود دارد. در ادامه روش‌های مختلفی را به‌عنوان راه حل مشکل لبخند لثه ای معرفی می‌کنیم.

  • افزایش طول تاج دندان‌ها در اصلاح لبخند لثه ای
  • جراحی فک برای اصلاح لبخند لثه ای
  • درمان لبخند لثه ای با ارتودنسی
  • جراحی لب برای لبخند لثه ای
  • جراحی لثه

منبع: مجله ارتودنتیست

 


تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1402
بازدید : 51
نویسنده : mozhgan

دندان‌های جلو ممکن است هنگام بیرون آمدن به‌دلیل فشار زیاد بر فک بالا، به سمت جلو حرکت کنند. در این حالت دندان‌های بالا جلوتر از دندان‌های فک پایین قرار می‌گیرند و به اصطلاح دندان‌ها خرگوشی می‌شوند. اگر دندان‌های فک پایین به درستی رشد کرده باشند، فرد نمی‌تواند به‌درستی فک بالا و پایین را روی یکدیگر قرار دهد.در این شرایط برای زیبایی و راحتی فرد، لازم است که دندان‌ها ارتودنسی شوند و خوشبختانه روش‌های مختلفی برای بهبود وضعیت دندان‌های خرگوشی وجود دارد.

ساتیرمقالات... ارتودنسی فانکشنال چیست

چرا دندان‌های فک بالا خرگوشی می‌شوند؟

همان‌طور که در تیتر بالا اشاره شد، فشار زیاد دندان‌های بالایی به فک بالا، هنگام رشد موجب خرگوشی شدن دندان‌ها می‌شود. علاوه بر فشار زیاد عوامل دیگری می‌توانند باعث بروز دندان‌های خرگوشی شوند که عبارت‌اند از:

۱. ژنتیک فرد

ژنتیک اصلی‌ترین علت بروز دندان‌های خرگوشی است. اگر در خانواده شما افرادی حضور دارند که دندان‌های آن‌ها خرگوشی است، احتمال اینکه دندان‌های شما نیز خرگوشی باشند، بیشتر می‌شود.

۲. قرار دادن نامناسب زبان در حین بلع

بلع غیر معمول یا قرار دادن نادرست زبان در حین بلع نیز یکی از دلایل بیرون آمدن فک بالا و خرگوشی شدن دندان‌ها است. همچنین، عادت‌های نادرستی مانند مکیدن انگشت، مکیدن پستانک و جویدن ناخن در کودکی نیز می‌تواند منجر به بروز دندان‌های خرگوشی شود.

۳. ناهنجاری‌های دهان

برخی از ناهنجاری‌های دهان و لثه مانند کیست، دندان اضافی و… نیز می‌توانند باعث جلو آمدن فک بالا شوند. بنابراین قبل از ارتودنسی دندان خرگوشی لازم است برای بررسی مشکلات دهان و فک به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

سایرمقالات... جداکننده ارتودنسی چیست

دندان‌های خرگوشی چه مشکلاتی برای افراد ایجاد می‌کنند؟

اگر دندان‌های فک بالا و فک پایین به‌درستی روی هم قرار نگیرند، می‌توانند مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد کنند. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

  • التهاب لثه‌ها
  • مشکل در جویدن و بلع غذا
  • ایجاد مشکلات تنفسی مانند خروپف کردن در خواب
  • تغییر فرم صورت
  • ایجاد مشکل در صحبت کردن
  • ایجاد پوسیدگی روی دندان‌ها و کاهش طول عمر آن‌ها

اگر دندان‌ خرگوشی دارید و مشکلات بالا را تجربه می‌کنید، توصیه می‌کنیم برای ارتودنسی دندان خرگوشی به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

منبع: مجله ارتوبلاگ


تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1402
بازدید : 48
نویسنده : mozhgan

هر فرد، حتی اگر اندام مناسبی داشته باشد، حداقل یک بار در عمرش به دنبال بهترین روش برای لاغری شکم بوده است. چرا که داشتن کمر باریک و لاغری پهلو بیشتر از اینکه شما را زیبا جلوه دهد، به سلامتی شما کمک می‌کند. در واقع عدم وجود چربی زیاد اطراف شکم می‌تواند به روش‌های مختلفی به شما کمک کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید.  دورکمر بیشتر با خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و حتی سرطان مرتبط است. کاهش ‌وزن، به ‌خصوص چربی شکمی و پهلوها، عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود. ساده‌ترین راه از بین بردن چربی شکم پایبندی به یک رژیم سه روزه سالم و متعادل و برنامه ورزشی مناسب بدن است که آهسته و پیوسته چربی اطراف شکم و پهلوها را آب کرده و وزن را ثابت نگه دارد.

چطور دور شکم را اندازه بگیریم؟

قبل از اینکه راه حل‌های آب کردن چربی شکم را با یکدیگر بررسی کنیم، اول باید بدانیم  که بر چه اساسی می‌گوییم شکم بزرگی داریم. این کار خیلی راحت است. کافیست با متر دور کمر را اندازه بگیرید. مردانی که دور کمر بالای ۱۰۱ سانتی متر و خانم‌هایی که دور کمر بالای ۸۹ سانتی متر داشته باشند، دچار چاقی شکم هستند. 

سایرمقالات... کوکی رژیمی

علل ایجاد چربی شکمی

عوامل مختلفی مانند سبک زندگی بی‌تحرک، اختلال در هورمون‌های بدن و غذاهایی که می‌خورید ممکن است چربی شکم شما را افزایش دهند. همچنین عوامل زیر نیز بی‌تاثیر نیستند:

  • ژنتیک
  • یائسگی زودرس
  • کیست تخمدان
  • استرس زیاد
  • بی خوابی
  • حرکات ورزشی نامناسب

چند مورد نیز وجود دارد که نمی‌توانید کار زیادی در مورد آنها انجام دهید، مانند ژن‌ها و تغییرات هورمونی طبیعی در دوران یائسگی. اما عوامل بسیاری نیز وجود دارد که شما توانایی مدیریت آنها را دارید. انتخاب‌های تقویت‌کننده سلامتی در مورد اینکه چه چیزی بخورید و از چه چیزی اجتناب کنید، چقدر حرکت برای لاغری شکم مناسبه و چگونه استرس را مدیریت کنید، همگی می‌توانند به کاهش چربی شکم و مدیریت خطرات سلامتی مرتبط کمک کنند. رژیم غذایی سرشار از قندهای افزوده، به ویژه از نوشیدنی‌های شیرین شده با قند، چربی شکم را افزایش می‌دهد. سعی کنید بیشتر اوقات، از آب، قهوه/چای شیرین نشده و رژیم غذایی سرشار از غذاهای کامل و کم فرآوری شده استفاده کنید.

سایر مقالات... قاتل سلولیت

 


تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1402
بازدید : 46
نویسنده : mozhgan

برنامه‌های غذایی سریع، محدودیت‌های غذایی سفت و سختی دارند. موجب افتادگی پوست و ریزش موی شدید می‌شوند. مدت زمان انجام‌شان کوتاه است و بازگشت وزن سریعی دارند. به همین دلیل متخصصان و مشاوران تغذیه لاغری سریع را پیشنهاد نمی‌کنند. با این حال اگر کم غذا می‌خورید و بیشتر ورزش می‌کنید، اما همچنان وزن‌تان تغییری نمی‌کند، می‌توانید این روش‌ها را برای لاغری سریع سه روزه به کار ببرید:

صبحانه پروتينی

یک صبحانه سالم و کم چرب بخورید که شامل یک املت سفیده تخم مرغ با یک تکه پنیر کم چرب، یک تکه نان تست غلات کامل با یک قاشق چایخوری ژله و یک تکه میوه مانند یک سیب است. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، خوردن صبحانه یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن است و یک صبحانه غنی از پروتئین نیز متابولیسم شما را از اوایل روز افزایش می‌دهد.

سایرمقالات.... فواید شام رژیمی

میان‌وعده سالم اما خوشمزه

از سبزیجات تازه مانند هویج، کرفس یا خیار به عنوان میان وعده استفاده کنید. برای طعم دادن‌شان فقط کمی سرکه اضافه کنید. ظرفی از این سبزی ها را با خود به محل کار ببرید و زمانی که احساس گرسنگی کردید آنها را بخورید. این سبزیجات کالری بسیار کمی دارند و به شما کمک می‌کنند در حین کاهش وزن احساس سیری کنید.

آب و دیگر هیچ!

 برای این سه روز، به عنوان نوشیدنی خود از آب استفاده کنید و مطمئن شوید که حداقل ۶۴ یک و نیم لیتر در روز بنوشید. قبل از هر چیزی یک لیوان آب بنوشید تا معده شما پر شود و کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید. آب همچنین به افزایش متابولیسم و ​​هضم غذا کمک می کند و اگر بیشتر بنوشید به کاهش وزن سریعتر کمک می کند.

کم کردن نمک 

سدیم به ذخیره آب در بدن کمک می‌کند، و محدود کردن مصرف نمک و سایر غذاهای سرشار از سدیم می‌تواند به شما کمک کند از شر وزن اضافی آب خلاص شوید. مصرف روزانه سدیم خود را به ۱-۱.۵ گرم در روز محدود کنید. از غذاهای کنسرو شده و بسته بندی شده از جمله سس‌ها و سس ها خودداری کنید. این نوع غذاهای کنسرو شده اغلب به نمک به عنوان نگهدارنده متکی هستند و بنابراین پر از سدیم هستند.

غذای مایع به جای جامد

به جای غذاهای جامد به سراغ اسموتی‌های پروتئینی، ماست و سوپ‌های کم سدیم بروید. مایعات راحت‌تر هضم می‌شوند و به اندازه وعده‌های غذایی جامد معدهرا درگیر نمی‌کنند. مقداری میوه غنی از فیبر را در اسموتی‌ها و ماست خود بریزید تا به حرکت مواد در داخل دستگاه گوارش‌تان کمک کند.

سایر مقالات.... رژیم تثبیت وزن

خواب منظم و کافی

یکی از موانع مهم برای جلوگیری از بهتر غذا خوردن و لاغری سریع، خواب است. نیاز به خواب در افراد، متفاوت است. بر اساس نظر متخصصان افراد بالغ باید چیزی حدود ۷ تا ۹ ساعت بخوابند.

منبع: مجلهدایتفرم


تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1402
بازدید : 49
نویسنده : mozhgan

شام رژیمی یکی از چالش‌ها در رژیم غذایی است. احتمالا شما هم قصد دارید کالری دریافتی روزانه خود را کاهش دهید و با رسیدن به زمان صرف شام به حدنصاب کالری مجاز نزدیک می‌شوید و نگران دریافت زیاد کالری هستید. اگر وعده شام را درست انتخاب کنید، کاملا سیر شده و کالری کمی دریافت خواهید کرد. شاید تصور کنید درست‌کردن شام سالم و خوشمزه با کالری مناسب زمان‌بر باشد و باید ساعت‌ها در آشپزخانه مشغول تهیه غذا باشید؛ اما این‌طور نیست و می‌توان با مواد اولیه سالم و دستورالعمل‌های بی‌دردسر بهترین شام رژیمی را تهیه کرد.

شام رژیمی چیست؟ (غذای رژیمی برای شام)

اگر به دنبال لاغری یا تناسب‌اندام خود هستید، یکی از مهم‌ترین اقدامات انتخاب شام رژیمی و اصولی است. برخی شام‌های رژیمی دستور پخت سخت‌تری داشته و برخی در کوتاه‌ترین زمان تهیه می‌شوند. قبل از هر چیز باید غذاهای مناسب برای کاهش وزن را بشناسید و اگر ورزشکار هستید به دنبال غذاهای سرشار از پروتئین باشید.

غذاهای سالم برای هر شخصی معنای متفاوتی دارد. برخی افراد برای شما به دنبال وعده‌های غذایی کم کربوهیدرات هستند. برخی دیگر از رژیم‌هایی مشابه رژیم غذایی مدیترانه ای تبعیت می‌کنند. برخی افراد نیز غذاهای گیاهی را برای وعده شام در نظر می‌گیرند. اما در تمامی این حالات دو شرط ثابت است. اول اینکه تغذیه سالم باشد و دوم اینکه بشقاب ما از مواد غذایی مفید پر شده باشد.

باید و نبایدهای شام رژیمی

یکی از مهم‌ترین نکات برای شام رژیمی، آشپزی در خانه است. اگر عادت دارید مدام غذا سفارش دهید یا از مواد غذایی نیمه‌آماده و آماده منجمد استفاده کنید، در رعایت تغذیه سالم به مشکل می‌خورید. زمانی که صفر تا صد آشپزی را خودتان انجام دهید، میزان شکر، نمک و کالری کمتر می‌شود. هرچه بیشتر از مواد مغذی در غذا استفاده کنید، احتمال ایجاد بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت کاهش پیدا می‌کند.

سایرمقالات... برنامه غذایی برای دیابتی ها

برای تهیه یک شام رژیمی سالم باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • بیشتر از غذاهای فراوری نشده استفاده کنید.
  • حتما غلات کامل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • حتما به حجم غذا توجه داشته باشید و اندازه وعده‌ها را کنترل کنید.
  • مصرف چربی‌های اشباع‌شده را به حداقل برسانید.
  • اگر قصد رژیم لاغری را دارید، به‌خاطر یک اشتباه کوچک رژیم خود را رها نکنید.

سایرمقالات... فواید رژیم نوم

بهترین زمان برای مصرف شام رژیمی

بهتر است بین وعده ناهار و شام حدود ۴ تا ۵ ساعت فاصله باشد. خوردن شام در حدود ساعت ۶ بعدازظهر بهترین ساعت برای صرف شام است. یک مطالعه کوچک نشان داده است که غذاخوردن در ساعت ۶ بعدازظهر نسبت به ساعت ۱۰ شب باعث افزایش ۱۰درصدی چربی‌سوزی در شب می‌شود.

منبع: مجله لاغری دایت فرم


تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1402
بازدید : 42
نویسنده : mozhgan

ونیرهای کامپوزیت دندان (composite veneer) پوسته‌های نازکی هستند که برای پوشاندن عیوب دندان شما با توجه به مشکلات دندان، اعم از مشکل در شکل یا رنگ دندان شما طراحی و ساخته می‌شود. جنس این ماده زیبایی دندان، از یک نوع رزین کامپوزیتی خاص است.

جالب است بدانید که این ونیرهای کامپوزیت علاوه بر استفاده در جراحی‌های زیبایی دندان، در سایر تکنیک‌های دندانپزشکی ترمیمی مانند پرکردن دندان نیز کارایی دارند. با توجه به همرنگ بودن رزین با رنگ دندان، ظاهری یکپارچه را به دندان‌هایتان بازمی‌گرداند و آن لبخندهای زیبا را به شما هدیه می‌دهد. از آنجایی ‌که این تکنیک درمانی نسبتاً ساده است و از روش‌های درمانی تهاجمی دندان محسوب نمی‌شود، اغلب اوقات در حین یا بعد از عمل، احساس درد و ناراحتی زیادی به فرد دست نمی‌دهد.

در ادامه به دلایلی که ممکن است به روکش یا ونیرهای کامپوزیت دندان احتیاج داشته باشید اشاره می‌کنیم:

  • وجود لکه‌های دائمی بر روی دندان مرتبط با مصرف داروی تتراسایکلین، رسوب فلوئور یا فلوئورزیس دندانی و یا اختلال ژنتیکی آملوژنز
  • وجود دندان‌های شکسته و فرسوده
  • دندان‌هایی با شکل غیرطبیعی
  • عدم هم‌ ترازی دندان‌های بالایی و پایینی
  • شکستگی‌های تاج دندان و روکش پل دندان

سایرمقالات... بهترین دکتر لمینت

محدودیت‌های استفاده از ونیرهای کامپوزیت به شرح زیر است:

  • عادت‌های نادرست مانند دندان‌ قروچه شبانه
  • تماس و ارتباط غیرطبیعی بین دندان‌های بالا و پایین
  • رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان
  • ساختارهای غیر طبیعی مینای دندان

سایرمقالات... بهترین دکتر ایمپلنت

انواع کامپوزیت دندان

امروزه کامپوزیت های دندانی سه دسته اساسی دارند:

  • بالک فیلز(پرکردن پر حجم): مهم‌ترین تفاوت متمایز آن‌ها با سایر انواع کامپوزیت دندانی، افزایش عمق درمان آن‌ها است. بهبود شفافیت برای مواد کامپوزیت، خشک کردن لایه‌ای به ضخامت 4 میلی‌متر را ممکن می‌سازد. شفافیت نور پخت را به عمق مواد نفوذ میدهد. علاوه بر این، بهبود در مواد پرکننده حجیم نیز نتایج مشابهی با کامپوزیت‌های چند لایه برای عرض شکاف حاشیه‌ای و سازگاری عاج ایجاد کرده است.
  • فوئبلل ( سیال ها): ویسکوزیته آنها باعث افزایش سیالیت برای این کامپوزیت های دندانی می شود. معمولا بسته بندی آن ها به صورت یک سرنگ با یک سوزن گیج کوچک است. در حالی که اولین کامپوزیت های دندانی قابل روان دارای محتوای پرکننده کاهش یافته بودند تا خواص فیزیکی آنها تسهیل شود، کامپوزیت های روان پس از سال 2010 دارای محتوای پرکننده بیشتری هستند.
  • یونیورسال: این کامپوزیت ها بر اساس لایه ها یا ویسکوزیته آنها تعریف نمی شوند، بلکه برای استفاده مورد نظرشان تعریف می شوند. هدف کامپوزیت های جهانی این است که متنوع ترین باشند.

منبع: مجله سلامتی بیمارستان


تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1402
بازدید : 42
نویسنده : mozhgan

رژیم شوک، یک رژیم غذایی منحصر به فرد است که در بازه زمانی ۱۴ روز یا دو هفته انجام می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد رژیم شوک می‌تواند تا حد زیادی بر متابولیسم و سوخت و ساز بدن تاثیرگذار باشد و از این طریق، وزن فرد را کاهش دهد. مواد غذایی که در این رژیم مورد استفاده قرار می‌گیرند، سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می‌دهند. مهم‌ترین مسئله در رژیم غذایی شوک، کاهش میزان کالری روزانه است.

 این مسئله در بسیاری از رژیم‌های غذایی دارای اهمیت است. ابداع کنندگان این رژیم، معتقد هستند کاهش کالری روزانه تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد و متابولیسم بدن دارد. انواع غذاهای رایجی که در این رژیم غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل ماست و تخم مرغ هستند. افرادی که از  برنامه غذایی شوک استفاده می‌کنند، باید به صورت روزانه حداکثر بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری مصرف کنند.

سایرمقالات... رژیم کبد چرب

 این مقدار کالری بسیار کمتر از کالری مصرفی روزانه یک فرد عادی است. در نتیجه بدن برای جبران این مسئله، چربی‌های نواحی مختلف بدن را تجزیه خواهد کرد. همین مسئله بر کاهش وزن تاثیرگذار است. انتخاب درست مواد غذایی، در این رژیم اهمیت بسیار زیادی دارد. ترجیحا باید از غذاهایی استفاده شود که قابلیت چربی سوزی بسیار بالایی دارند.

رژیم شوک چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه توضیح دهیم رژیم شوک چگونه انجام می‌شود، باید بدانید که این نوع رژیم شامل یک برنامه غذایی واحد نیست. یعنی متخصص تغذیه می‌تواند با توجه به صلاحدید خود و شرایط بدنی شما، مواد غذایی که در رژیم شوک مورد استفاده قرار می‌گیرند را تغییر دهد. در رژیم چاقی و غذایی شوک، فرد باید حدود ۵ روز از یک رژیم غذایی سخت پیروی کند. در این پنج روز، میزان مصرف کالری روزانه تا حد زیادی کاهش می‌یابد و از غذاهای چربی سوز استفاده می‌شود. کاهش مصرف کالری روزانه و افزایش متابولیسم بدن، روند کاهش وزن را آغاز می‌کند.

 بعد از به پایان رسیدن ۵ روز، باید به مدت ۴۸ ساعت غذاهای معمولی میل کنید. بهتر است در این دو روز، به سراغ تنقلالات و خوراکی‌های ناسالم نروید و صرفاً وعده‌های غذایی عادی را مصرف کنید. البته وعده غذایی صبحانه با سایر وعده‌ها متفاوت است. متخصص تغذیه، باید برای وعده صبحانه تا ۱۴ روز برنامه‌ریزی کند. مواد غذایی که در این ۱۴ روز در وعده غذایی صبحانه مصرف می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • یک موز و یک تکه میوه دیگر
  • یک فنجان قهوه (بدون شیر و شیرین‌کننده)
  • دو عدد کلوچه بدون شکر

البته متخصص تغذیه یا مربی ورزشی؛ می‌تواند با توجه به شرایط بدنی شما و دانش و تجربه خود، مواد غذایی وعده صبحانه را تغییر دهد.

سایرمقالات... رژیم تخم مرغ


تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1402
بازدید : 37
نویسنده : mozhgan

امروزه افراد زیادی به سمت عمل لاغری روی آورده‌اند. به نظر می‌رسد راز داشتن یک بدن تراشیده و خوش استایل رژیم غذایی سالم، تمرین‌های مقاومتی، کاردیو و خواب شبانه خوب است. اما حقیقت این است که ژنتیک بیشترین تأثیر را در این مسئله دارد. حتی اگر شما همه چیز را درست انجام دهید، باز هم ممکن است استایل مورد نظرتان را نداشته باشید.

در حال حاضر می‌توانید از انواع عمل لاغری مثل بای پس معده یا بادی اسکالپ برای کاهش چربی و افزایش عضله در برخی نقاط بدن مثل شکم و چربی‌های دور پهلو که از لاغر کردن آنها ناامید شده‌اید، استفاده کنید. اگر به انجام این عمل‌ها فکر می‌کنید، با بهترین جراحان پلاستیک و متخصص گوارش مشورت کنید.

انواع عمل لاغری چیست و چگونه انجام می شود؟

انواع مختلفی از جراحی کاهش وزن وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل بای پس معده، اسلیو معده، باند معده و انحراف بیلیوپانکراس با سوئیچ دوازدهه (BPD/DS) و عمل جراحی سیکس پک هستند. هرکدام از روش‌های جراحی به روش لاپاراسکوپی و با استفاده از برش‌های کوچک و ابزار تخصصی یا در برخی موارد از طریق جراحی باز شکم و لیزر انجام می‌شوند.

انواع جراحی لاغری معده

در حال حاضر چندین عمل لاغری معده در دنیا انجام می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به بای پس معده Roux-en-Y ، نوار معده قابل تنظیم و اسلیو معده اشاره کرد. در همه‌ی روش‌ها، لازم است رژیم و برنامه ورزشی منظمی داشته باشید تا نتایج خوبی داشته باشید. جراحی لاغری فقط ابزاری است که به روند کاهش وزن کمک می‌کند.

اکثر عمل‌های لاغری مثل اسلیو معده و بای پس معده تغییراتی را در ساختار معده شما ایجاد می‌کنند. برای اینکه کاندید مناسبی برای عمل لاغری باشید، باید BMI (شاخص توده بدنی) بیشتر از ۳۵ داشته باشید. علاوه بر این داشتن بیماری‌های مزمن ناشی از چاقی مثل فشارخون، دیابت هم از جمله معیارهایی است که متخصص گوارش به آن توجه می‌کند.

  • جراحی بای پس معده
  • عمل لاغری اسلیو معده (عمل لاپاروسکوپی معده برای لاغری)
  • عمل لاغری بالن معده یا بادکنک معده
  • حلقه گذاری قابل تنظیم معده یا گاستریک باندینگ (AGB)
  • انحراف بایلیپانکراسی با دئودنال سوئیچ (BPD/DS)
  • عمل ساسی بای پس

سایرمقالات... هزینه عمل اسلیو


تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1402
بازدید : 31
نویسنده : mozhgan

همان طور که در مقدمه مقاله گفته شد، چاقی ران یکی از مشکلات و معضلات بسیاری از افراد می باشد که می تواند برای فرد آزاردهنده باشد.

همچنین بسیاری از افراد با این که شاید از ران چاق برخوردار نباشند، با این حال به دنبال این هستند که بتوانند به فرم دهی و تقویت ران خود بپردازند که طبیعتا در زمینه چربی سوزی هم بسیار موثر است.

داشتن یک ران پای خوش فرم و در عین حال قوی، می تواند باعث سرعت بالای فرد در راه رفتن، دویدن و انجام فعالیت های مختلف شود.

در واقع لاغری ران و فرم دهی به آن می تواند علاوه بر تناسب و زیبایی اندام، کمک کننده در وضعیت حرکتی فرد و انجام فعالیت های مختلف شود.

سایرمقالات... انواع لوازم جراحی لاغری

برای انجام مسئله لاغری ران ها در یک هفته باید نکات مختلفی را مد نظر خود قرار داد

برای انجام مسئله لاغری ران ها در یک هفته باید نکات مختلفی را مد نظر خود قرار داد. در واقع استفاده از تکنیک های مختلف لاغری ران باید مد نظر هر فردی قرار گیرد.

این روش ها شامل ورزش و رژیم های غذایی متعدد است که می تواند در کنار هم منجر به کاهش وزن و لاغری فرد در ناحیه ران و حتی دیگر نقاط بدن مانند شکم و پهلو شود. به همین دلیل، لاغری در ران می تواند فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

همه ما می دانیم که استفاده از ورزش و رژیم های غذایی می تواند باعث افزایش سلامتی و جلوگیری از بروز بیماری های مختلفی شود. بنابراین نباید از این مسئله به سادگی گذشت.

سایرمقالات... ثابت ماندن وزن بعد از لاغری

انجام حرکات متعدد برای لاغری ران ها در یک هفته

  • حرکت پیاده روی
  • بالا رفتن از پله‌ها
  • دویدن روی سطح شیبدار
  • حرکت لانچ جانبی
  • حرکت لیفت ساق پا
  • حرکت ورزشی اسکوات
  • لیفت پشت پا دمبل
  • حرکت کوهنوردی

منبع: مجله سلامتی جیم جو


تاریخ : دو شنبه 9 بهمن 1402
بازدید : 45
نویسنده : mozhgan

اگر نگاهی به کاشت ابرو قبل و بعد از آن بیندازید، متوجه می‌شوید که این فرآیند تاثیر فوق‌العاده بر زیبایی چهره دارد. برای این که بدانید کاشت ابرو چگونه است و چطور انجام می‌شود، لازم است با مراحل آن آشنا شوید. در ادامه به مراحل کاشت ابرو به‌طور کامل اشاره شده است.

مشاوره و برنامه‌ریزی

این مرحله شامل ملاقات با متخصص زیبایی و طراحی شکل ابروها بر اساس نیازها و پیشنهادهای شما می‌باشد. در این جلسه، شما می‌توانید انتظارات و اهداف خود را از آن بیان کنید و با متخصص در مورد شکل، طول و رنگ ابروهای خود صحبت کنید.

سایرمقالات... فیلر بینی

آموزش و راهنمایی‌های پیش از عمل

قبل از اقدام به آن، به شما راهنمایی‌هایی درباره محدودیت‌ها و نکاتی که باید رعایت کنید، داده خواهد شد. این آموزش‌ها شامل عدم مصرف داروها و موادی که می‌توانند تداخلی با عمل داشته باشند و توصیه‌هایی درباره مراقبت پس از عمل است.

طراحی شکل ابرو

در این مرحله، طراحی دقیق شکل ابروها بر اساس خطوط صورت با استفاده از ابزارهای خاص انجام می‌شود. این طراحی می‌تواند به صورت دستی یا با استفاده از روش‌های مدلسازی سه‌بعدی صورت برای دقت بیشتر انجام شود.

سایرمقالات... درمان جوش صورت

آماده‌سازی منطقه کاشت

 در این مرحله، ابروهای شما آماده کاشت می‌شوند. این مرحله شامل پاکسازی و ضدعفونی منطقه کاشت، به‌کارگیری مواد مخصوص برای تسهیل کاشت و آماده کردن بانک مو پیش از کاشت است.

انتخاب روش کاشت ابرو

در این مرحله باید با کمک پزشک بهترین روش را برای کاشت ابروهای خود انتخاب کنید. درواقع پزشک شما با توجه به شرایط بانک مو، ابزارهای در دسترس و کلیه جوانب پیشنهاداتی را به شما ارائه می‌دهد و شما با کمک پزشک یک روش مناسب را برای آن انتخاب می‌کنید.

آموزش مراقبت‌های پس از عمل

 پس از کاشت ابرو، شما باید مراقبت‌هایی را رعایت کنید تا ابروی کاشته شده مراقبت کنید. در این مرحله پزشک در مورد مصرف داروها، مرطوب‌کننده‌ها و مراقبت‌های مختلف با شما صحبت می‌کند. اجتناب از فشار دادن، خراشیدن یا خارج کردن موها از منطقه کاشت در این مرحله بسیار ضروری است.

سایرمقالات... هزینه کاشت ابرو


تاریخ : دو شنبه 9 بهمن 1402
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

عمل اسلیو به افراد مبتلا به چاقی کمک می‌کند که اضافه‌وزن خود را با سرعت بیشتری کاهش دهند. این عمل برای افراد مبتلا به چاقی در معرض ابتلای جدی به عوارض ناشی از چاقی هستند مناسب است. مهم‌ترین عوارضی که پزشک را مجاب به انجام عمل اسلیو می‌کند شامل موارد زیر است:

  • بیماری‌های قلبی
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • اختلالات تنفسی هنگام خواب (آپنه انسدادی)
  • دیابت نوع ۲
  • سکته
  • سرطان
  • ناباروری

این عمل لاغری زمانی انجام می‌شود که تلاش‌ها برای کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش نتیجه‌بخش نباشد. عمل اسلیو برای افراد زیر به‌عنوان یک گزینه درمانی به‌حساب می‌آید:

  • اگر شاخص توده بدنی (BMI) ۴۰ و یا بیشتر از آن باشد (ابتلا به چاقی مفرط)
  • اگر شاخص توده بدنی ۳۵ تا ۳۹٫۹ باشد (چاقی) و فرد مبتلا به عوارض جدی ناشی از چاقی مثل دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و اختلالات انسدادی تنفسی باشد
  • همچنین برای افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها ۳۰ تا ۳۴ است اما در معرض عوارض شدید ناشی از چاقی قرار دارند نیز با صلاحدید پزشکان امکان‌پذیر است

عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل دیگری، جراحی لاغری اسلیو نیز با عوارض احتمالی کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه است. مهم‌ترین عوارض احتمالی ناشی از عمل اسلیو به شرح زیر است:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت معده
  • پاسخ منفی بدن به داروهای بیهوشی
  • ایجاد لخته‌های خونی
  • اختلالات خونی و ریوی
  • نشت غذا از محل بریده‌شده معده

آماده شدن برای عمل اسلیو به چه صورت است؟

چند هفته قبل از عمل، برنامه ورزشی متناسب و توصیه‌هایی مثل خودداری از استعمال دخانیات در نظر گرفته می‌شود. دو هفته قبل از عمل طبق توصیه پزشک مصرف غذاهای پروتئینی بیشتر و مصرف غذاهای کربوهیدراتی کمتر می‌شود. برای پیشگیری از عوارض ناشی از عمل، چند روز قبل از عمل محدودیت‌های غذایی و دارویی سخت‌گیرانه‌تر می‌شود. دو روز قبل از عمل تنها باید مایعات مصرف شود و از خوردن مواد غذایی پرهیز گردد. نوشیدنی‌های مورداستفاده باید فاقد کافئین و شکر باشند. سایر نکاتی که قبل از عمل حائز اهمیت هستند شامل موارد زیر است:

  • اگر اعتیاد به مصرف دخانیات دارید باید چند هفته قبل از عمل از استعمال دخانیات خودداری نمائید چراکه دخانیات باعث تشدید شدن عوارض عمل و بهبودی دیرهنگام می‌شود. برای ترک آسان‌تر سیگار با پزشک خود مشورت کنید
  • در صورت مصرف هرگونه مکمل، داروی گیاهی، مسکن و یا هر داروی دیگری پزشک را در جریان قرار دهید
  • یک هفته قبل از عمل ممکن است از شما خواسته شود مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مثل آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین E و وارفارین را متوقف کنید
  • دو روز قبل از عمل طبق دستورالعمل پزشک از خوردن و نوشیدن مواد غذایی مشخص‌شده خودداری کنید
  • داروهای تجویزشده را سر وقت مصرف کنید

 


تاریخ : دو شنبه 9 بهمن 1402
بازدید : 38
نویسنده : mozhgan

بوتاکس یک داروی تزریقی است که وارد شدن آن به عضلات زیر پوست، موجب از بین رفتن چین و چروک‌ها خواهد شد. بوتاکس را نوعی سم می‌دانند که از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود و با فلج عضلات ناحیه مورد نظر، چین و چروک روی پوست را از بین می‌برد.

انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند. اگر به‌وسیله یک ماده خارجی جلوی حرکت عضلات گرفته شود، چروک‌های سطح پوست نیز از بین خواهند رفت.

تزریق بوتاکس به ناحیه مورد نظر با از کار انداختن عملکرد اعصاب آن ناحیه، حرکت عضلات را متوقف می‌کند و درنتیجه برای مدتی که عضلات فلج بمانند چروک‌ها نیز محو خواهند شد.

استفاده از سم بوتولینوم برای کاربردهای زیبایی نخستین مرتبه در سال  ۱۹۸۰میلادی توسط یک پزشک کانادایی کشف شد. این پزشک به‌طور اتفاقی کشف کرد بیمارانی که برای موارد درمانی مورد تزریق بوتاکس قرار گرفته‌‌اند، خطوط اخم‌ آن‌ها نیز از بین رفته است.

سایرمقالات ... عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو

کاربردهای بوتاکس

در ابتدا از سم بوتولینوم برای کاربردهای درمانی استفاده می‌شد، اما همان‌طور که اشاره شد با کشف خواص این ماده در زمینه زیبایی، کاربری آن در مصارف زیبایی رایج‌تر از موارد درمانی شد. در مجموع از بوتاکس برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • درمان سردردهای مزمن میگرنی
  • قرینه کردن دو طرف صورت
  • درمان افتادگی پلک
  • درمان اسپاسم عضلات صورت و گردن
  • درمان پریدن پلک
  • درمان انحراف چشم
  • از بین بردن اسکارهای دردناک
  • درمان و کاهش تعریق بیش از حد نواحی ختلف بدن مانند کف دست‌ها یا زیر بغل
  • کمک به درمان مثانه بیش فعال
  • از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
  • بالا بردن ابروها
  • درمان افتادگی گوشه‌های لب و نوک بینی
  • کاهش خطوط ایجاد شده در گردن
  • حذف چین و چروک چانه
  • از بین بردن خط اخم
  • درمان خط خنده

سایرمقالات... انواع جای جوش

بهترین کاندیدای تزریق بوتاکس

تصور رایجی که در بین مردم وجود دارد، استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های عمیق پوستی در سنین میانسالی و پیری است، اما در حقیقت همه افراد بالای ۲۵ سال در صورت وجود چین‌های هرچند خفیف می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس باشند.

تزریق بوتاکس برخلاف تصور برخی از مردم، اختصاصی به زنان ندارد و همه افراد چه مرد و چه زن می‌توانند برای رفع چین و چروک پوست خود از بوتاکس استفاده کنند.

تحقیقات نشان داده است که تاثیرات بوتاکس در میان افرادی که به سنین پیری رسیده‌اند و چروک‌های صورت آن‌ها عمق شده، کمتر از افراد جوانی است که بر صورت آن‌ها خط‌های خفیف پدیدار شده است.

بوتاکس علاوه بر نقش درمانی، در بروز و عمیق شدن چین و چروک صورت تاثیر پیشگیری‌کننده دارد. به‌همین دلیل به افراد توصیه می‌شود صرف نظر از سن و جنسیت خود، در صورت مشاهده چروک هرچند ریز در پوست خود به پزشک مراجعه کنند.

منبع: مجله زیبایی فیلر بینی


تاریخ : دو شنبه 9 بهمن 1402
بازدید : 38
نویسنده : mozhgan

تخصص  "بیماری فک و دهان"  شاخه تخصصی از رشته دندانپزشکی است که به تشخیص و درمان غیر جراحی بیماریهای ناحیه دهان ،  فک و صورت می‌پردازد.  این بیماریها ممکن است اختصاصا ویژه حفره دهان باشند و یا بعنوان بخشی از یک بیماری سیستمیک (لیکن پلان، پمفیگوس،  سندرم شوگرن، رایتر، کرون،  بهجت،  لوپوس، اسکلرودرمی،  نوالرژی تریژمینال، بیماری دست پا دهان ، بدخیمی ها و...) در ناحیه فک و دهان بصورت درد ، زخم، تغییر رنگ یا خشکی تظاهر یافته باشند.

سایرمقالات.... نحوه مراقبت از دندان لمینت شده

شایع ترین علل  ایجاد زخم‌های دهان چیست؟

شایع‌ترین علت زخم‌های دهانی، آسیب های فیزیکی است. گاز گرفتن گونه یا زبان و لب در هنگام غذا خوردن، تیزی یک دندان، فشار ناشی از مسواک زدن محکم و یا دندان‌های مصنوعی که در دهان لق هستند، می‌توانند بافت دهان را زخم کنند. این "زخم‌ها به زخم‌های ناشی از ضربه یا زخم های تروماتیک" معروف‌اند.

 عوامل دیگری نیز ممکن است در دهان زخم ایجاد کنند مثلا سوختگی ناشی از غذای داغ،، تبخال‌های دهانی (داخل دهان)، عکس‌العمل به بعضی داروها مثل داروهای شیمی درمانی ، دیابت و سرطان..

سایرمقالات... خطرات جراحی لثه

علامت آفت  دهانی چیست؟

آفت بیماری شایعی است که به صورت عود کننده در دهان ایجاد می‌شوند. آفْت، یک عفونت ویروسی نیست و قابلیت سرایت هم ندارد، اما عامل ژنتیک در بروز آن بسیار مؤثر است

اگر در دهان خود زخم‌های زیادی دارید که مرتبا خوب می‌شوند و دوباره عود می‌کنند، به "آفت" فکر کنید. حدود یک پنجم افراد بالغ به آفت دچار می‌شوند. زبان، کف دهان و لثه‌ها ممکن است دچار آفت شود. زخم‌های آفتی معمولا دایره‌ای شکل هستند که کف آنها سفید رنگ و لبه زخم نامنظم است. ممکن است چند آفت در کنار هم قرار بگیرند و به صورت خوشه‌ای دیده شوند. آفت‌های کوچک معمولا در سه تا شش روز برطرف می‌شوند، اما آفت‌های بزرگ ممکن است حتی تا چندین هفته در دهان باقی بمانند. اگر آفتی در کنار لوزه‌ها و حلق قرار بگیرد، خوردن و بلعیدن را بسیار مشکل و دردناک می‌کند. دلیل خاصی برای ایجاد آفت، یافته نشده است، اما تغییرات هورمونی و استرس ممکن است زمینه را برای ایجاد آفت فراهم کنند.

منبع: مجله دندانپزشکی چل آوا


تاریخ : دو شنبه 9 بهمن 1402
بازدید : 38
نویسنده : mozhgan

یکی از دستگاه ها و ابزارهای ارتودنسی، سپراتور یا جداکننده بوده که به ایجاد فضای میانی و فاصله بین دندان ها بخصوص دندان های آسیاب کمک می کند. این وسیله در انواع فنری فلزی و بند کشی تهیه می شود. جدا کننده بین دندان ها قرار گرفته و موجب ایجاد فضای محدودی بین آن ها می شود و دندان ها را از هم جدا می کند. همچنین این ابزار به آماده سازی دندان ها برای قرار گیری بند ارتودنسی نیز کمک می کند.

سپراتور یا جدا کننده ارتودنسی مناسب چه کسانی است؟

 افرادی که شروع به درمان ارتودنسی می کنند، در طول درمان ارتودنسی ممکن است ،به دستگاه جدا کننده ارتودنسی یا همان سپراتور، نیاز داشته باشند. این قطعه چه به صورت گیره فلزی و چه به صورت بند کشی و پلاستیکی مورد استفاده افراد دیگر قرار گرفته و موجب فاصله اندازی بین دندان ها می شود. افرادی که دندان هایشان بیش از حد به یکدیگر چسبیده و نزدیک است، می توانند برای ایجاد فاصله مناسب بین دندان هایشان از این دستگاه استفاده کنند. همچنین در طول دوره درمانی، در صورتی که ارتودنتیست نتواند سیم های ارتودنسی را به دندان ها متصل کند و دور دندان حلقه کند، برای ایجاد فاصله دندانی و قرار گرفتن سیم در دور دندان ها، از جداکننده های فلزی و یا بند کشی پلاستیکی استفاده می کند.

سایرمقالات... کاربرد ارتودنسی دندان پر شده

انواع سپراتور یا جداکننده ارتودنسی

سپراتور و جداکننده های ارتودنسی با توجه به فضای مورد نیاز در لابه لای دندان ها و همچنین نحوه قرار گرفتن دندان ها در کنار هم متفاوت بوده و انواع مختلفی دارند. این ابزار به صورت بندهای کشی و گیره های فلزی وجود داشته که البته نوع بند کشی آن، کاربردی تر از نوع فلزی آن می باشد. گیره های فلزی بیشتر زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که فاصله بین دندان ها به صورت نامیزان و ناهماهنگ باشد و برای تنظیم آن نتوان از بندهای کشی استفاده کرد.

سایرمقالات ... ارتودنسی دندان ژنژیوکتومی

نحوه نصب سپراتور یا جداکننده ارتودنسی

  جدا کننده یا همان سپراتور می تواند به شکل های مختلفی در بین دندان ها جای گذاری و نصب شود. نوع جدا کننده یعنی گیره فلزی و یا بند کشی آن می تواند مشخص کننده روش کار گذاری جدا کننده های ارتودنسی باشد. در صورتی که جدا کننده از نوع بند کشی باشد، برای کار گذاری آن از نخ دندان استفاده شده و در صورتی که جدا کننده از نوع گیره فلزی باشد، برای قرار گیری آن در بین دندان نیاز به نخ دندان نیست و به راحتی می تواند، بین دندان ها و در فضای خالی لابه لای دندان ها نصب شود.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com