عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401
بازدید : 137
نویسنده : mozhgan

درد دندان می تواند هر کسی در هر سنی را درگیر کند. مادامی که شما در داخل دهان خود دندانی دارید احتمال به درد آمدن آن نیز وجود دارد. اگر دندان شما درد می کند و به دنبال علت و منشاء آن هستید ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید. زیرا علت اصلی دردی که تجربه میکنید را دندانپزشک بهتر تشخیص می دهد.

بیشتربخوانید... هزینه جرمگیری دندان

 1. اگر شما پوسیدگی دندان دارید، دندان درد هم دارید!

پوسیدگی دندان شامل تغییر رنگ و ایجاد حفره در سطح دندان است. پوسیدگی می تواند باعث از بین رفتن سطح سخت دندان (مینا) شود. این مشکل در ابتدا هیچ علائم مشخصی ندارد اما به مرور زمان (به خصوص اگر حفره زیاد و عمیق باشد) با تغییر رنگ بخش هایی از دندان یا درد آن خود را نشان می دهد.

2. پر کردگی دندان شما از بین رفته یا افتاده است

 دندان هایی که دچار پوسیدگی شده اند را با مواد پر کننده مانند کامپوزیت دندان یا آمالگام ترمیم می کنند. چنانچه بخشی یا تمام از پرکردگی از دهان خارج شود، مصرف غذا مخصوصا در سمتی از دهان که پرکردگی افتاده است باعث وارد کردن فشار به پالپ دندان می شود. این، باعث ایجاد درد شدیدی در دندان می شود.

بیشتربخوانید... قیمت ونیر کامپوزیت

 3. شما آبسه دندان دارید

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث تجمع پلاک در فضای زیر لثه شود. به مرور زمان باکتری های بیشتری در زیر خط لثه به هم می پیوندند و کیسه ای پر از چرک را ایجاد می کنند. به این کیسه چرکی آبسه دندان گفته می شود. آبسه دندان می تواند علائمی مانند درد اطراف دندان و التهاب یا خوریزی از لثه ایجاد کند.

 4. شما به تازگی ارتودنسی دندان انجام داده اید

ارتودنسی دندان به خودی خود دردی ایجاد نمی کند. اما اگر به تازگی با مراجعه به مطب یک متخصص ارتودنسی، روند اصطلاح نامنظمی های دندانی خود را شروع کرده اید، احتمالا تا چند روز بعد از اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان ها، درد جزئی را تجربه کرده خواهید کرد. این درد مخصوصاً اگر ارتودنسی ثابت فلزی انجام داده باشید ممکن است کمی بیشتر باشد اما پس از چند روز فروکش می کند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

 5.شما در طول شب دندان قروچه میکنید

دندان قروچه یا براکسیسم یک امر غیرطبیعی است که اغلب در خواب و به صورت ناخودآگاه انجام داده می شود. شخص دندان هایش را به هم می ساید و به مرور زمان باعث تحلیل رفتن مینای دندان می شود. دندان قروچه می تواند در حالت خودآگاه هم انجام شود که می تواند ناشی از خشم، عصبانیت یا استرس باشد. در نهایت یکی از عوارض این عادت، درد دندان و از بین رفتن بخش زیادی از سطح جونده دندان ها خواهد بود. برای ترمیم آسیب وارد شده به دندان ها تحلیل رفته روش های ترمیمی و زیبایی مانند لمینت دندان یا روکش دندان توصیه می شود.

بیشتربخوانید... هزینه جرم گیری دندان


تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

برای آشنایی با انواع خدمات ترمیم و زیبایی دندان در این مقاله با کلینیک ارتودنسیما همراه باشید.  

اینله و انله

این اقدام ترمیمی و زیبایی، شامل پرکردگی های غیرمستقیم دندان ها، توسط قسمت هایی است که در لابراتوار ساخته می شوند. این روش زیبایی و ترمیمی، در پر کردن پوسیدگی های خفیف یا متوسط و یا دندان هایی که ساختار و فضای کافی برای جای گیری مواد پر کردگی ندارند، استفاده می شود. این ساختارها در لابراتوار و از مواد کامپوزیت رزینی ساخته می شوند و توسط چسب هایی به دندان ها چسبیده می شوند.

بلیچینگ

 این عمل زیبایی، توسط یک فرایند شیمیایی انجام شده و باعث سفید شدن دندان ها می شود. بلیچینگ دندان، در از بین بردن لکه های دندانی نیز موثر است. تغییر رنگی که بر روی مینای دندان ها ایجاد می شود، می تواند به دلیل مصرف برخی داروها، چای، قهوه و یا کشیدن سیگار باشد. بد رنگ شدن دندان ها، حتی ممکن است ارثی و یا به علت افزایش سن باشد. عمل بلیچینگ و سفید کردن دندان ها ممکن است در مطب دندانپزشکی و توسط دندانپزشک و یا در منزل و تحت نظر دندانپزشک انجام شود.

بیشتربخوانید... هزینه بلیچینگ دندان

ونیر

 ونیر دندان، یک روکش و لایه ی بسیار نازک بوده که توسط متخصص دندانپزشک بر روی دندان های بیمار قرار داده می شود. این روکش های ونیر، در جهت سفید کردن دندان ها، بهبود ظاهر آن ها و برطرف کردن و ترمیم کردن ترک خوردگی ها یا شکستگی های جزئی دندانی، استفاده می شوند.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان

روکش و بریچ

بریچ ها، در پر کردن فضاهای خالی بین دندان ها کاربرد داشته و علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارند. این بریچ ها می توانند یک روش جایگزین و بسیار مقرون به صرفه برای ایمپلنت دندان و یا ارتودنسی دندان  باشند.

باندینگ

انجام باندینگ، توسط ماده ای به همین نام انجام شده و در پر کردن فضاهای خالی ما بین دندان ها و روشن کردن دندان ها، کاربرد دارد. انجام باندینگ طی دو الی سه جلسه انجام شده و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. باندینگ دندان ها، می تواند تا سال ها دوام داشته باشد و از بین نرود. باندینگ ها، نسبت به سایر درمان های ترمیمی و زیبایی دندان، بیشتر در معرض تغییر رنگ و لکه دار شدن هستند. بلیندینگ دندان، حتی می تواند در پر کردن دندان هایی که پوسیدگی های خفیف دارند، استفاده شود.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان ، به عنوان یک جایگزین برای دندان های کشیده شده و از دست رفته استفاده می شوند. در این روش، دندانپزشک متخصص، یک پیچ تیتانیومی را در محل دندان کشیده شده، وارد استخوان فک می کند و سپس آن را با یک روکش ایمپلنت می پوشاند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401
بازدید : 142
نویسنده : mozhgan

در این نوشته قصد داریم ابتدا یک نگاه کلی داشته باشیم به موضوع ترمیم و زیبایی دندان و انتظاراتی که یک فرد از ترمیم و زیبایی دندان دارد. سپس پارامترهای تأثیرگذار در انتخاب صحیح یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران را با هم بررسی خواهیم کرد. با بهترین کلینیک ارتودنسی همراه باشید.

آشنایی با خدمات ترمیم و زیبایی دندان

دندانپزشکی ترمیمی، یکی از روش­های درمانی برای ترمیم و بازسازی دندان­هایی است که دچار تخریب و پوسیدگی شده­ یا تقریبا از بین رفته اند. ترمیم و زیبایی دندان، در واقع یک علم همراه با هنر است و ارتباط مستقیمی با زیبایی و سلامت دندان ها دارد. آنچه در اصلاح طرح لبخند توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مدنظر قرار می­گیرد، وجود قرینگی در دندان­های راست و چپ، رابطه صحیح قرار گرفتن دندان­ها با لب بالا و پایین، تناسب صحیح عرض و طول هر دندان و رابطه صحیح خطی و طولی بین دندان­های جلو از دیگر مواردی است که توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس فرمول­ها و قوانین خاصی ارزیابی می­شود. هر یک از این موارد می­تواند در خلق یک لبخند زیبا تاثیر بسزایی داشته باشد.

انواع خدمات متخصص ترمیم و زیبایی

بیشتربخوانید... هزینه بلیچینگ دندان

یکی از درمان­های ترمیم و زیبایی دندان می­باشد که در راستای سفید کردن دندان انجام می شود. بلیچینگ باعث سفیدی دندان­ها می­شود. این روش یکی از ارزان­ترین تکنیک­های سفید کردن دندان است.

  • لمینت دندان سرامیکی
  • ونیر کامپوزیت
  • ایمپلنت دندان
  • ارتودنسی دندان

ویژگی های اصلی یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران چه ویژگی­هایی دارد؟ آیا صرفاً داشتن یک کلینیک دندانپزشکی در تهران کافیست تا به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران تبدیل شد؟ مسلماً خیر! مهارت بالا تخصص بالا رزومه کاری خوب استفاده از تجهیزات پیشرفته برای درمان

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان

به طور کلی یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

شناسایی صحیح نیازهای درمانی و انجام درمان براساس انتظارات و اولویت­های فرد. به روز بودن اطلاعات دندانپزشکی و کسب مدرک از مراکز معتبر. همکاری با پزشکان و متخصصین دیگر ترمیم و زیبایی ودر صورت نیاز، ارجاع فرد به متخصص­های دیگر. در اولویت قراردادن سلامتی فرد و کیفیت خدمات، بدون در نظر گرفتن منافع مالی. درمان صحیح با هزینه معقول. آموزش راهکارهای نگهداری پس از درمان.


تاریخ : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401
بازدید : 133
نویسنده : mozhgan

ممکن است شما هم تاقبل از شیوع بیماری کرونا قصد ارتودنسی کردن دندان هایتان را داشته و برایش برنامه ریزی کرده اید؛ اما با شیوع این بیماری تمام برنامه هایتان عقب افتاده است.  برای پاسخ به سوالات احتمالی خود درباره ی ارتودنسی کرونا، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست ؟

احتمال ابتلا به ویروس کرونا در دندان پزشکی چقدر است؟

همان طور که می دانید تا امروز ویروس کرونا آنقدر پیشرفت کرده است که در هرجایی و هر مکانی امکان ابتلا به آن وجود دارد. دندان پزشکی هم از آن مکان هایی است که رفت و آمد در آن زیاد صورت می گیرد. گرچه اقدامات پیشگیری از این ویروس در همه مکان های عمومی و به خصوص دندان پزشکی انجام می شود، باز هم توصیه می شود تا جای امکان برای موارد غیر ضروری وارد این مکان ها نشویم.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در دندان پزشکی چه اقداماتی انجام می شود؟

باید به طور مرتب و روزانه سطح تمام اجسام فلزی، شیشه ای و پلاستیکی را ضد عفونی کنند. سطوحی که بیماران به آن دست می زنند، مثل دستگیره های در و شیر آلات را چندین بار در روز ضد عفونی کنند. از پذیرش بیمارانی که علائمی مانند تب و سرفه دارند خود داری کنند. به بیماران اجازه ندهند که وسیله های خود را داخل مطب ببرند. وسیله های یک بار مصرف را سریع دور بریزند. دندان پزشکان و همکارانشان از ماسک و شیلد استفاده کنند. زباله های دندان پزشکی و پسماند های اجسام و مواد درمانی را حتما به سیستم های دفع زباله تحول دهند.

بیشتربخوانید.. ارتودنسی رایگان

هنگام بروز مشکلات اورژانسی ارتودنسی در دوره کرونا چه کنیم؟

اگر نگهدارنده های شما که همان فیکس ریتینر ها هستند، آسیب ببینند یا شکسته شوند؛ تا جای ممکن سعی کنید به دندان پزشکی نروید و تلاش کنید خودتان با کمک موچین و انگشتانتان، انتهای سیم را به پایین دندان ها خم کنید یا می توانید سیم جدا شده را با کمک موچین و یا قیچی ببرید. سعی کنید استفاده از الاستیک را بعد از جراحی کم کنید. اگر به بیمارستان رفتید، از پزشک بخواهید که مطمئن شود عفونت و یا تورم بیش از حد در دهان خود نداشته باشید. ممکن است در طول درمان براکت های شما کنده شود که البته این موضوع و مشکل اورژانسی نیست و لازم نیست به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. با پزشک خود تماس بگیرید و از او برای رفع مشکل راهنمایی بگیرید. شاید ارتودنتیست به شما بگوید که مسئله مهمی نیست و شما می توانید براکت را کنار بگذارید.

منبع: https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401
بازدید : 170
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم می خواهید که با اسلیو معده بهاره رهنما آشنا شوید ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

اسلیو معده بهاره رهنما

چاقی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم جهان از آن رنج می برند. چاقی نه تنها ظاهر ناخوشایندی به افراد می دهد، بلکه باعث بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، آپنه خواب، فشار خون بالا، افزایش کلسترول در خون یا ترکیبی از این علائم می شود. این روزها جراحی های زیادی برای کاهش وزن اضافی انجام  میشوند که برخی از این جراحی ها عبارتند از: جراحی لاغری، بای پس معده (کاهش معده)، جراحی ساسی معده، جراحی بالون و حلقه  گذاری معده که گاسترکتومی اسلیو معده یکی از بهترین، سریعترین و ایمن ترین این نوع جراحی ها است.

جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یکی از روش های کاهش وزن و چاقی بیش از حد است، زیرا شکل و اندازه معده در این عمل های لاغری به شکل موزی در میآورند. این عمل شامل برداشتن قسمت فوقانی معده به نام Fundus است، جایی که هورمون گرلین تولید و ترشح می شود. این هورمون واحد کنترل اشتها است و سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگرچه 80-75٪ ظرفیت معده در حین جراحی برداشته می شود، اما فقط یک لوله باریک در داخل معده باقی میگذارند. اما بیشتر ساختار طبیعی آناتومیکی معده و مفاصل آن، از جمله حنجره و پیلوروس (بخشی از معده که آن را به اثنی عشر متصل می کند)، با تحریک عصب واگ حفظ می شود. در نتیجه، هیچ اختلالی در هضم و جذب غذا ایجاد نمی شود.

بیشتربخوانید... یک رژیم غذایی ساده و سالم

مراحل جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی با بیهوشی عمومی در کمتر از یک ساعت انجام می شود.مراحل گاسترکتومی آستین به شرح زیر است:

بیهوشی کامل برای بیمار و ایجاد شکاف های مورد نیاز

پس از بیهوشی کامل، سه تا پنج برش کوچک در شکم ایجاد می شود. Trocar در این حفره ها قرار می گیرد و به عنوان راهی برای ابزارهای جراحی عمل می کند. (TROCAR) دستگاه حاد مورد استفاده در جراحی برای ردیابی رگهای خونی و حفره های بدن است.

بیشتربخوانید... لاغری سریع پایین تنه

شکم را با گاز دی اکسید کربن پر میکنند

شکم با گاز دی اکسید کربن پر شده است تا دیواره شکم بالا رفته و اجزای شکم قابل مشاهده باشد. متخصص جراحی لاغری  با استفاده از لاپاراسکوپ (یک اپلیکاتور با لامپ و دوربین خاص) حفره شکم را معاینه می کند.

منبع: http://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401
بازدید : 142
نویسنده : mozhgan

دندانپزشکی ترمیمی، یکی از روش­های درمانی برای ترمیم و بازسازی دندان­هایی است که دچار تخریب و پوسیدگی شده­ یا تقریبا از بین رفته اند. ترمیم و زیبایی دندان، در واقع یک علم همراه با هنر است و ارتباط مستقیمی با زیبایی و سلامت دندان ها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دندانپزشکی زیبایی در ادامه این مقاله با مجله ما همراه باشید. آنچه در اصلاح طرح لبخند توسط متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان تهران مدنظر قرار می­گیرد، وجود قرینگی در دندان های راست و چپ، رابطه صحیح قرار گرفتن دندان ها با لب بالا و پایین، تناسب صحیح عرض و طول هر دندان و رابطه صحیح خطی و طولی بین دندان­های جلو از دیگر مواردی است که توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس فرمول­ها و قوانین خاصی ارزیابی می شود. هر یک از این موارد می تواند در خلق یک لبخند زیبا تاثیر بسزایی داشته باشد.

بیشتربخوانید... خونریزی زبان

انواع خدمات متخصص ترمیم و زیبایی

خدماتی که توسط دندانپزشک ترمیم و زیبایی تهران ارایه می­شود عبارتند از:

اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند زیبا)

اصلاح لبخند لثه ای (با افزایش طول تاج دندان)

بلیچینگ

یکی از درمان های ترمیم و زیبایی دندان می­باشد که در راستای سفید کردن دندان انجام می شود. بلیچینگ باعث سفیدی دندان­ها می­شود. این روش یکی از ارزان­ترین تکنیک­های سفید کردن دندان است.

لمینت سرامیکی

قرار دادن پوسته ی نازک سرامیکی از مواد همرنگ دندان که برای اصلاح فرم و وضعیت ظاهر دندان روی سطح ناصاف یا ترک خورده دندان گذاشته می شود.

لمینت کامپوزیت ونیر

ونیر کامپوزیت یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار برای درمان و زیبایی لبخند به شمار می‌آید. کامپوزیت، در واقع ترکیبی از یک ماده رزینی خمیرگونه می‌باشد که بر روی دندان قرار داده می­شود و پس از فرم­دهی توسط دندانپزشک متخصص، به وسیله تابش نور بر روی دندان فیکس می­شود.

ایمپلنت دندان

این درمان به عنوان یک درمان جایگزین برای پروتزهای بریج بوده که دندان­های سالم اطراف نیز در آن روش تراشیده می­شدند. هدف اصلی از درمان ایمپلنت، این است که در آینده هیچ دندانی به خاطر پایه بریج قرار گرفتن تراشیده نشود و از بین نرو . ایمپلنت دندان ، ساختاری است که جایگزین ریشه­های طبیعی دندان شده و در فک کاشته می­شود و مانند یک دندان طبیعی عمل خواهد کرد.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت

ارتودنسی دندان

به منظور مرتب کردن دندان­ها و رفع ناهنجاری های فک جهت اصلاح طرح لبخند زیبا.

منبع: https://www.karajdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401
بازدید : 149
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی لمینت دندانهای پایین ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

از رایج ترین روش های ترمیم زیبایی دندانپزشکی می توان به لمینتدندان اشاره کرد. لمینت لایه ای همرنگ با دندان هاست که جهت اصلاح فرم، طرح یا اصلاح رنگ دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در اصلاح فاصله بین دندان ها نیز کاربرد دارد. استفاده از لمینت سبب زیبایی فرد شده و اعتماد به نفس وی را نیز افزایش می دهد. لمینت مواد بسیار نازک و همرنگ دندان است که طول عمر بالایی داشته و با کمترین عوارض سبب بهبود ظاهر دندان می شود. از این پوسته های کامپوزیتی یا سرامیکی به منظور اصلاح طرح لبخند، سفید یا براق کردن دندان ها، تغییر فرم، اندازه و طول دندان استفاده می شود. نصب لمینت در حوزه کار متخصص ترمیم و زیبایی دندان بوده و کسانی که در این خصوص مشکل دارند می توانند از متخصصان دندانپزشکی زیبایی برای ترمیم و اصلاح مشکل خود کمک بگیرند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

انواع لمینت برای لمینت دندانهای پایین

لمینت دندان کلا بر دو نوع تقسیم می شوند. لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی

 لمینت سرامیکی

جنس آن از سرامیک است. این لمینت ظاهری زیباتر داشته و رنگ آن ثبات بیشتری دارد. میزان مقاومت آن در مقایسه با لمینت های کامپوزیتی بیشتر است. این لمینت ها بعد از قالب گیری ساخته می شوند. هزینه آن نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر است.

لمینت کامپوزیتی

در این فرآیند دندان در مقایسه با لمینت سرامیکی کمتر تراش می خورد. اگر دندان شرایط لازم را داشته باشد، دندان به هیچ وجه تراش داده نمی شود.از جمله مزایای آن میزان براق تر شدن و عبور بیشتر نور از کامپوزیت دندان است. همچنین دارای تنوع رنگ بیشتری است. هزینه آن نیز در مقایسه با روش دیگر پایین تر است. با لمینت نمی توان همه مشکلات دندانی را برطرف کرد. اما می توان به آنها فرم داد و آن ها را یکدست کرد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان در خانه

لزوم لمینت دندان های پائین

 افرادی که دوست دارند دندان های خود را لمینت کنند، نمی دانند آیا لازم است هر دو فک لمینت شود یا خیر. با توجه به اینکه برخی افراد وقتی می خندند، دندان های فک پائین آنها دیده می شود، بهتر است دندانهای پائین را نیز لمینت کنند. البته می توان با روش بلیچینگ دندان  آن دندان ها سفیدتر کرد تا با دندان های دیگر مطابقت داشته باشند. برای اینکه بدانیم چه تعدادی از دندان ها در فک بالا و پایین نیاز به لمینت دارند، بهتر است جلوی آینه ایستاده و لبخند بزنید. این کار را از نیمرخ و زوایای مختلف نیز انجام دهید. بدین ترتیب می توان به تعداد دندان های مورد نیاز برای لمینت پی برد.

منبع: https://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401
بازدید : 146
نویسنده : mozhgan

روکش های دندانی که شامل روکش های تمام سرامیک یا لمینت های چینی دندان می ‌شوند، پوسته هایی نازک و با ویفر و به طور سفارشی هستند که از مواد همرنگ دندان برای ساختن آن ها استفاده می شود. این روکش ها برای بهبود سطح جلویی دندان‌ها طراحی شده‌اند تا ظاهر فرد را بهتر کنند. این روکش ها به جلوی دندان ها نصب می ‌شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول آنها را تغییر می‌ دهد. بنابراین اگر بخواهیم روکش از نوع لمینت را برای دندان جلو انجام دهیم، به آن لمینت دندان جلو گفته می شود. با بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی همراه باشید.

لمینت دندان جلو

 لمینت های دندان روکش هایی هستند که برای مصارف زیبایی استفاده می‌شوند؛ اما در کنار آن می ‌توانند کار درمانی را هم انجام دهند. لمینت دندان جلو شامل دو مدل می شود که عبارت اند از:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیت

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

لمینت دندان جلو چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

دندان هایی که به دلیل موارد مختلفی تغییر رنگ داده اند. مانند درمان کانال ریشه، لکه های حاصل از دارو، لکه های ایجاد شده توسط غذا های رنگی دندان ‌هایی که فرسوده شده اند. دندان‌هایی که ترک خورده و یا شکسته اند. دندان‌هایی که نامرتب ناهموار یا نامنظم هستند. به عنوان مثال روی آن ها برآمدگی یا تورفتگی وجود دارد. دندان هایی که بین آن ها فاصله یا شکاف وجود دارد که در این موارد برای بستن فاصله فضای زیاد بین دندان ها به کار برده می شود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

مزایای لمینت دندان جلو

دندان ها را حفظ می کنند. روی لثه ها به خوبی قرار می گیرند. در برابر لک مقاوم هستند. می توان برای سفید تر نشان دادن دندان های تیره از آن استفاده کرد. مقاوم تر و مستحکم تر هستند. معمولا به اندازه تاج ها به شکل دهی احتیاج ندارند. اعتماد به نفس فرد را بهبود می دهند. لبخند زیبا را به شما هدیه می دهند.

بیشتربخوانید... سفید کردن دندان ها

خطرات لمینت دندان جلو

 این فرایند قابل بازگشت نیست. هزینه آن ها زیاد است. اگر از نوع لمینت سرامیک استفاده می کنید باید بدانید که قیمت آن از لمینت کامپوزیتی بیشتر است. در صورت ترک خوردگی یا پوسیدگی دندان، معمولا نمی توان آن ها را ترمیم کرد و باید به کلی تعویض شوند. از آنجا که مقدار کمی از مینای دندان برداشته شده است؛ اما ممکن است دندان ها به غذا و نوشیدنی های مختلفی که خیلی سرد یا خیلی گرم هستند، حساس شوند. ممکن است روکش ها یا لمینت ها دقیقا همرنگ با دندان های شما نباشند. لمینت ممکن است از دندان جدا شده یا از بین بروند.


تاریخ : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401
بازدید : 150
نویسنده : mozhgan

هر چیزی که تقارن و تناسب داشته باشد، زیباتر و چشم نوازتر است. ممکن است تصور کنید دو نیمه صورت ما کاملا متقارن هستند؛ اما با این حال در بیشتر موارد تقارن دقیقی بین اجزای دو نیمه چپ و راست صورت وجود ندارد. مثلا ابروهای سمت چپ و راست ما کاملا قرینه و مشابه هم نیستند و این موضوع امری طبیعی است؛ اما گاهی در بعضی از افراد، این عدم هماهنگی و تقارن بیش از حد است. برای مثال فک آنها به یک سمت خاصی انحراف دارد، همین امر در ظاهر افراد تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند سلامتی آنها را نیز به خطر اندازد، بسته به شدت این انحرافات روش های مختلفی برای اصلاح آنها وجود دارد، یکی از این روش ها که در این مقاله قصد بررسی کردن آن را داریم، ارتودنسی صورت نامتقارن  است. با بهترین متخصص ارتودنسی تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان در خانه

دلایل ایجاد عدم تقارن چهره چیست؟

برای این ناهنجاری به طور کلی دو دسته دلیل وجود دارد، یک دسته مربوط به نقص های ارثی و مادرزادی است. دسته دیگر دلایل اکتسابی هستند که بعد از تولد فرد ایجاد می شوند، در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم: بعضی از سندروم های ارثی و مادرزادی، در دوران جنینی، در روند طبیعی رشد و شکل گیری سلول های فک و صورت اختلال ایجاد می کنند. شایع ترین آنها سندرم میکروسومیا همی فاسیال است که باعث کوچک ماندن غیر عادی یک سمت صورت می شود؛ در حالی که دسته دیگری از سندرم ها باعث ایجاد عدم تقارن چهره در حین رشد می شوند. یعنی نوزادی که متولد شده است صورت نرمالی دارد؛ اما بعدا به تدریج و در حین رشد، عدم تقارن در چهره او نمایان می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

ارتودنسی صورت نامتقارن

 به نحوه قرار گیری دندان های فک بالا و پایین روی یکدیگر، اکلوژن می گویند. هر نوع عدم انطباقی در این زمینه مل اکلوژن نام دارد، یک نوع مل اکلوژن که باعث ایجاد عدم تقارن در صورت می شود، کراس بایت نام دارد. این کراس بایت عامل جابه جایی و انحراف فک پایین است و برای اصلاح آن می توان از دستگاه ها و روش های ارتودنسی دندان بهره گرفت. هر دو نوع دستگاه ثابت و متحرک ارتودنسی می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

منبع: ارتودنسی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401
بازدید : 128
نویسنده : mozhgan

بلیچینگ دندان ارزان قیمت چگونه ممکن است؟ بلیچینگ دندان ارزان قیمت چه ویژگی هایی دارد؟  امروزه در مطب‌های دندانپزشکی علاوه بر سلامت دندان‌ها به زیبایی و ظاهر دندان‌ها هم توجه زیادی می‌شود. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مراجعین کلینیک‌ دندانپزشکی از آن شکایت می‌کنند زردی و بد رنگی دندان‌هاست. آن‌ها می گویند دندان‌هایشان به مرور تغییر رنگ داده و به زیبایی قبل نیستند. دندانپزشکان روش‌هایی برای اصلاح این مشکل ارائه می‌کنند. یکی از این روش‌ها انجام بلیچینگ دندان است.

بیشتربخوانید... بلیچینگ یا کامپوزیت

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان‌ها یک راهکار مناسب و مؤثر در سفید کردن دندان‌ها است که برای انجام آن از مواد شیمیایی استفاده می‌شود.  مواد شیمیایی بلیچینگ روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و بد رنگی‌ها و لکه‌های موجود در سطح دندان‌ها را اصلاح می‌کنند. با کمک این روش می‌توان بدرنگی‌ها و تغییر رنگی که به مرور زمان ایجاد شده را اصلاح کرد و دندان‌ها را مثل روز اول سفید و زیبا کرد.

تغییر رنگ‌هایی که با بلیچینگ دندان‌ها اصلاح می‌شوند در اثر چه عواملی به وجود آمده‌اند؟

تغییر رنگ ناشی از مصرف مواد غذایی حاوی رنگ‌های مصنوعی خوراکی، قهوه، چایی، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های حاوی رنگ‌های خوراکی با کمک بلیچینگ دندان‌ها اصلاح می‌شود. تغییر رنگ ناشی از مصرف تنباکو و مشتقات تنباکو را می‌توان به کمک بلیچینگ دندان‌ها از بین برد و دندان‌ها را به سفیدی روز اول کرد. تغییر رنگ دندان‌ها ناشی از افزایش سن با کمک انجام بلیچینگ بر روی دندان‌ها اصلاح می‌شود. این تغییر رنگ به دلیل تحلیل رفتن مینای سطحی دندان‌ها و آشکار شدن عاج دندان‌ها، اتفاق می افتد. تغییر رنگ ناشی از مصرف بعضی از داروها، با انجام بلیچینگ اصلاح می‌شود. تغییر رنگی که به دلیل آسیب‌هایی که آفت و کیست‌های لثه، به مینای دندان‌ها وارد می‌کنند، ایجاد می‌شود، با کمک بلیچینگ دندان‌ها به راحتی برطرف می‌شود.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی

بلیچینگ دندان‌ها به چه روش‌های انجام می‌شود؟

انجام بلیچینگ دندان به روش خانگی. انجام بلیچینگ روی دندان‌ها در مطب دندانپزشکی.

منظور از بلیچینگ ارزان قیمت چیست؟

منظور از بلیچینگ ارزان قیمت همان انجام بلیچینگ در مطب متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان است. دلیل ارزان‌تر بودن انجام بلیچینگ روی دندان‌ها در مطب دندانپزشکی نسبت به انجام بلیچینگ خانگی این است که در روش انجام بلیچینگ روی دندان‌ها در مطب نیازی به تهیه قالب از دندان‌ها و ساخت قالب در لابراتوار وجود ندارد.

منبع: ترمیم و زیبایی دندان کرج دنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401
بازدید : 137
نویسنده : mozhgan

دردسرها و مشکلات اضافه وزن و چاقی مفرط پایانی ندارد و تقریبا همه جنبه های زندگی افراد چاق را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از مهم ترین بخش های زندگی که به شدت تحت تاثیر چاقی و اضافه وزن بالا هست، روابط اجتماعی است. این موضوع را شاید کسی که وزن متعادلی دارد چندان درک نکند. اما کسی که با چاقی مواجه است به خوبی چیزی که در این مقاله می خوانید را درک خواهد کرد. این مقاله را در خصوص تغییر و بهبود روابط بعد ازجراحی لاغری از سایت لاغری جیم جو می خوانید.

بهبود روابط با عمل های لاغری : اول از همه رابطه‌ با خودتان بهبود میابد

ما فرض می کنیم کسانی که این محتوا را می خوانند اغلب از مشکل اضافه وزن و چاقی رنج می برند، بنابراین روی سخن ما با این عزیزان است. شما خودتان بهتر از هر کسی دیگری می دانید که چاقی چه مشکلاتی برایتان ایجاد کرده و می کند. شما ممکن است از ظاهر خود شکایت داشته باشید و همواره اعتماد به نفستان به این خاطر پایین باشد. فرض کنید که برای مثال عمل جراحی اسلیو معده انجام داده اید. از آنجا که طی این عمل حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از اضافه وزن شما از بین می رود، اکنون فرض کنید که شما این حجم از اضافه وزن خود را از دست داده و به وزن ایده آل خود رسیده اید.

بیشتربخوانید... کاردیو

بهبود روابط با همسر و شریک زندگی

زوج هایی که یک نفر یا هر دوی آن ها دچار اضافه وزن زیاد هستند از چند جهت مشکلاتی در زندگی زناشویی خود تجربه می کنند. مهم ترین مشکل این زوج ها شاید برقراری رابطه جنسی باشد. به طوری که اضافه وزن زیاد مانع بزرگی بر سر راه زندگی عاشقانه آن ها است. اول اینکه ممکن است از لحاظ ظاهری کم کم جذابیت خود را پیش چشم همسرشان از دست بدهند و دوم اینکه بافت چربی اضافی در اطراف اندام های تناسلی مانع بزرگی بر سر راه برقراری رابطه است.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم

بهبود روابط با والدین

این بخش را مخصوص نوجوانان و جوانانی می نویسیم که هنوز ازدواج نکرده اند و در خانه پدری یا مادی خود هستند. انجام عمل جراحی لاغری مانند پلیسه معده، مینی بای پس یا ساسی بای پس معده در این افراد میتواند، وزن ایده آل و سالمی را به آن ها ببخشد ونگرانی والدین را از آینده و سلامتیشان برطرف کند. در واقع والدین به نوعی در چاقی فرزندانشان مقصر هستند و شاید با در نظر گرفتن عمل لاغری بتوانند کمکی به کاهش وزن یا لاغری آن ها کنند.

بهبود روابط با فرزندان

این بخش نیز مخصوص والدینی است که یک یا هر دوی آن ها چاقی مفرط دارند و این یکی از بدترین جنبه های سلامت افراد است. علاوه بر  مشکلاتی که خود این والدین تجربه می کنند کودکان نیز می توانند از این چاقی متضرر شوند. اول اینکه چنین والدینی نمی توانند به طور کامل انتظارات کودکان خود را برطرف کنند. دوم اینکه همه می دانیم که والدین الگوی شماره یک بچه ها هستند. اگر والدین نتوانند محدوده وزنی سالم خود را حفظ کنند کودکان نیز به این موضوع کم توجهی می کنند و این بعنی کودکان نیز ممکن است با خطر چاقی و بیماری های مرتبط با آن دست و پنجه نرم کنند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401
بازدید : 158
نویسنده : mozhgan

روکش های دندانی که شامل روکش های تمام سرامیک یا لمینت های چینی دندان می ‌شوند، پوسته هایی نازک و با ویفر و به طور سفارشی هستند که از مواد همرنگ دندان برای ساختن آن ها استفاده می شود. این روکش ها برای بهبود سطح جلویی دندان‌ها طراحی شده‌اند تا ظاهر فرد را بهتر کنند. این روکش ها به جلوی دندان ها نصب می ‌شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول آنها را تغییر می‌ دهد. بنابراین اگر بخواهیم روکش از نوع لمینت را برای دندان جلو انجام دهیم، به آن لمینت دندان جلو گفته می شود. با بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

لمینت دندان جلو

 لمینت های دندان روکش هایی هستند که برای مصارف زیبایی استفاده می‌شوند؛ اما در کنار آن می ‌توانند کار درمانی را هم انجام دهند. لمینت دندان جلو شامل دو مدل می شود که عبارت اند از:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیت

 لمینت دندان جلو چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

دندان هایی که به دلیل موارد مختلفی تغییر رنگ داده اند. مانند درمان کانال ریشه، لکه های حاصل از دارو، لکه های ایجاد شده توسط غذا های رنگی دندان ‌هایی که فرسوده شده اند. دندان‌هایی که ترک خورده و یا شکسته اند. دندان‌هایی که نامرتب ناهموار یا نامنظم هستند. به عنوان مثال روی آن ها برآمدگی یا تورفتگی وجود دارد. دندان هایی که بین آن ها فاصله یا شکاف وجود دارد که در این موارد برای بستن فاصله فضای زیاد بین دندان ها به کار برده می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی برای یک دندان

مزایای لمینت دندان جلو

دندان ها را حفظ می کنند. روی لثه ها به خوبی قرار می گیرند. در برابر لک مقاوم هستند. می توان برای سفید تر نشان دادن دندان های تیره از آن استفاده کرد. مقاوم تر و مستحکم تر هستند. معمولا به اندازه تاج ها به شکل دهی احتیاج ندارند. اعتماد به نفس فرد را بهبود می دهند. لبخند زیبا را به شما هدیه می دهند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در ایران

خطرات لمینت دندان جلو

 این فرایند قابل بازگشت نیست. هزینه آن ها زیاد است. اگر از نوع لمینت سرامیک استفاده می کنید باید بدانید که قیمت آن از لمینت کامپوزیتی بیشتر است. در صورت ترک خوردگی یا پوسیدگی دندان، معمولا نمی توان آن ها را ترمیم کرد و باید به کلی تعویض شوند. از آنجا که مقدار کمی از مینای دندان برداشته شده است؛ اما ممکن است دندان ها به غذا و نوشیدنی های مختلفی که خیلی سرد یا خیلی گرم هستند، حساس شوند. ممکن است روکش ها یا لمینت ها دقیقا همرنگ با دندان های شما نباشند. لمینت ممکن است از دندان جدا شده یا از بین بروند.

منبع: ارتودنسی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401
بازدید : 142
نویسنده : mozhgan

دستبند طلا مناسب کودکان معمولاً از مهره‌های کوچک تشکیل شده‌اند که یک طرح مجزای طلا هم دارند. بنابراین این دستبندها، برای آقا پسرها هم مناسب هستند. دستبندها، شکلی شبیه به النگو ندارند و برای هر دو جنس مناسب هستند. اما طراحی نگین دستبند در دو جنس متفاوت است. برای طراحی خود دستبند از مواد مختلف مانند بافت، مهره و زنجیر طلا استفاده شده‌است. با توجه به جنسیت و علاقه کودک می‌توانید یکی از آنها را برایش انتخاب کنید. طرح‌هایی که دارای زنجیر طلا هستند، مناسب دختر خانم‌ هاست. دستبند طلای طرح کیتی در بین دختر خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد. در بین آقا پسرها هم طرح‌هایی مثل دستبند پسرانه ماشین، یا طرح دستبند مدل تاتی جزو مدل‌های مورد علاقه هستند. با این حال دستبند باید برای کودک جذاب باشد که همیشه آن را روی دست ببندد. به طرح های مختلف روی دستبندها دقت کنید.

خرید دستبند بچه‌گانه بر اساس سن

زیورآلات مناسب کودکان باید اندازه بزرگی داشته باشد و قطعات و اجزای آن ریز نباشند. زیرا این قطعات به راحتی می‌توانند توسط کودک خورده شوند و موجبات خفگی او را فراهم کنند. ما توصیه میکنیم که برای کودکانی که کمتر از ۳ یا ۴ سال سن دارند به هیچ عنوان طلاهای کوچک مثل انگشتر طلا خریداری نکنید. در صورتی که قصد خرید طلا برای کودکان را دارید، حتما دستبندی را بخرید که حاوی قطعات کوچک و ریز نباشد.

خرید دستبند بچه‌گانه با توجه به قفل آن

قفل دستبندی که برای کودک خود می‌خرید باید طوری باشد که به هیچ عنوان توسط کودک باز نشود. به طور کلی، فرقی نمی‌کند که قصد خرید چه نوع طلایی برای کودکان را دارید. دستبند، گردنبند، گوشواره طلا و … همگی از یک نوع قفل برای بسته شدن تشکیل شده‌اند. با توجه به اینکه خطر خوردن این طلاها توسط کودکان وجود دارد، حتما طلایی را خریداری کنید که قفل مناسبی داشته باشد و کودک نتواند به راحتی آن را باز کند.

خرید دستبند طلا بر اساس عیار

اولین چیزی که هنگام خرید طلا برای کودک و نوزاد، باید توجه کنید این است که آیا نوزاد شما به آن واکنش آلرژیک نشان می‌دهد یا خیر. چون کودکان و نوزادان در سنی هستند که پوست آنها بسیار لطیف است و احتمال بروز آلرژی در اثر مصرف طلای نامرغوب در پوست آنها زیاد است. برای جلوگیری از این اتفاق باید از جواهرات ارزان قیمت دوری کنید و سعی کنید قطعاتی را که نیکل ندارند خریداری کنید. طلایی که عیار بالا دارد گزینه‌ی مطمئن‌تری برای دستبند طلای بچه‌گانه است.

بیشتربخوانید... خرید انگشتر طلا

خرید دستبند‌های سبک وزن برای کودکان

خرید دستبند طلای بزرگ و سنگین برای کودک به هیچ عنوان عاقلانه نیست. چون کودک نمی‌تواند وزن زیاد را تحمل کند و ممکن است برای خلاص شدن از شر سنگینی طلا با آن بازی کند یا آن را از خود دور کند. همچنین ممکن است خدای ناکرده نظر افراد سودجو به سمت کودک و طلای او جلب شود و علاه بر دزدی طلاها به کودک نیز آسیب برسانند.


تاریخ : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401
بازدید : 185
نویسنده : mozhgan

روش باز، به عملی گفته می‌شود که در آن، داخل سوراخ‌های بینی، و پوست روی دیواره‌ی عمودی بین دو سوراخ بینی را شکاف می‌دهند. در این حالت پوست از قسمت نوک و پل بینی بلند می‌شود، و پس از آن عمل جراحی بینی را انجام می‌دهند. مزیت این عمل آن است که اسکلت بینی، مستقیما در معرض دید جراح قرار میگیرند و بخیه زدن غضروف‌ها به یکدیگر، تغییر شکل آنها، و یا نزدیک کردنشان به هم، بسیار آسان‌تر صورت می‌گیرد. به علاوه، در مواردی مانند انحراف شدید، یا ترمیم عمل بینی، که برای تغییر فرم بینی با مشکلات زیادی روبرو هستیم، این روش مزیت‌های زیادی دارد. در چنین مواردی، پزشک برای اعمال تغییرات اساسی، احتمالا عمل بینی باز را ترجیح می‌دهد.

فواید عمل باز بینی

جراح دید کامل‌تری به ساختار بینی بیمار دارد، و جراحی را به خوبی هدایت می‌کند. اکثر جراحان از این روش برای عمل بینی استفاده می‌کنند و اگر بخواهید عمل باز انجام دهید، ‌راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید در نزدیکی خود یک پزشک پیدا کنید. در جراحی بینی باز، پزشک راحت‌تر می‌تواند بینی را بعد از عمل ثابت و محکم نگه دارد.

بیشتربخوانید... بینی عروسکی

معایب عمل باز بینی

عمل بینی باز طولانی‌تر است و معمولا سه ساعت یا بیشتر زمان می‌برد. بدلیل اینکه در این جراحی، پوست کاملا از بینی جدا می‌شود، درد و ورم بیشتری را به همراه دارد و زمان ترمیم و بهبود آن هم بیشتر است. جای بریدگی‌های کوچک ناشی از این عمل، روی لبه‌ی بیرونی بینی باقی ماند، البته جای آن فقط زمانی پیدا می‌شود که فرد سر خود را کاملا به عقب خم کند. اگر پزشک جای بریدگی را درست بخیه بزند، بعد از مرور زمان اثری از آن باقی نمی‌ماند. قسمتی از ساختمان بینی که وظیفه‌ی محافظت و محکم نگه داشتن نوک بینی را به عهده داشته است، سست می‌شود، چرا که در این روش میزان بریدن و دست‌کاری غضروف‌های بینی خیلی بیشتر است.

بیشتربخوانید... چسب زدن بینی

مزایای عمل بسته بینی

عمل بینی بسته، با قسمت بیرونی بینی سر و کار ندارد، بنابراین جای زخمی روی بینی به جا نمی‌گذارد و بینی هم کمتر ورم میکند. بینی شما زمان کمتری برای ترمیم احتیاج داشته، و بنابراین بیمار زودتر بهبود می‌یابد. این نوع جراحی اصولا ارزان‌تر است، اما قیمت جراحان مختلف هم متفاوت است.

بیشتربخوانید... هزینه عکس آتلیه برای جراحی بینی

معایب عمل بسته بینی

جراح در حین عمل دید کمتری به ساختار بینی دارد. دقت و ظرافت کار در این عمل کمتر است، اما این بدین معنا نیست که پزشک شما مهارت کافی برای ایجاد تغییرات مورد نظر شما را نداشته باشد. در حال حاضر بیشتر جراحان، عمل بینی باز انجام می‌دهند، به همین خاطر ممکن است حق انتخاب برای عمل بسته نداشته باشید.

منبع: عمل بینی دکترمطب



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

برای پاسخ به تمامی سوالات پیرامون بلیچینگ دندان در ادامه این مقاله با بهترین متخصص ارتودنسیدر کرج همراه باشید.

با بلیچینگ چه اندازه دندان‌ها سفید می‌شوند؟

میزان سفیدی دندان‌ها به عواملی مانند جنس دندان‌ها و مواد رسوب کرده بر روی دندان‌ها بستگی دارد و نتایج برای همه افراد نمی‌تواند یکسان باشد.

قبل از بلیچینگ چه کار باید کرد؟

 باید ابتدا به درمان پوسیدگی دندان پرداخت سپس عمل بلیچینگ را انجام داد. دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را جرم گیری می‌کند سپس با استفاده از بلیچینگ اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند که بلیچینگ بر روی دندان‌ها پر شده یا نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل ریشه هیچ گونه اثری نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

آیا بلیچینگ عوارضی دارد؟

بلیچینگ عوارضی ندارد اما ممکن است بیمار دچار حساسیت دندانی شود که با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت این موضوع به زودی برطرف می‌شود.

تفاوت بلیچینگ دندان و لمینت چیست؟

بلیچینگ یک روشی برای سفید کردن دندان‌ها است که با تزریق ماده سفید کننده باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود اما لمینت دندان با هدف پوشاندن عیب‌های دندانی، متناسب با دندان ساخته می‌شود و با کمک چسب مخصوصی بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شود در نتیجه علاوه بر تغییر رنگ دندان، فرم و اندازه دندان‌ها نیز تغییر می‌کند.

چه تفاوتی میان بلیچینگ و جرم گیری دندان‌ها وجود دارد؟

هر دو روش باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شوند اما میزان سفید کردن دندان‌ها متفاوت است که جرم گیری با هدف پاکسازی دندان‌ها از پلاک‌های دندانی اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند. بلیچینگ تنها برای سفید کردن دندان‌ها و برای از بین بردن لکه‌های موجود بر روی دندانها استفاده می‌شود که برای افرادی که دندان‌های سالمی دارند و تنها خواستار سفید کردن دندان‌های خود هستند روش بسیار مناسبی است.

بیشتربخوانید... هزینه ی ارتودنسی

قیمت بلیچینگ دندان در کرج

هزینه بلیچینگ با توجه به نوع بلیچینگ (بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در خانه) متفاوت است البته بلیچنگ نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان‌ها هزینه کمتری دارد. قیمت بلیچینگ دندان با لیزر با توجه به تعداد جلسات موردنیاز می‌تواند کمی زیادتر شود.

منبع: ارتودنسی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401
بازدید : 151
نویسنده : mozhgan

امروزه دندانپزشکان نه تنها به درمان و ترمیم دندان توجه دارند؛ بلکه زیبایی دندان یکی از اهداف آنها به شمار می رود. روش های ترمیم و زیبایی دندان همگی با هدف طرح لبخند زیباست و هزینه آن به مواد، تجهیزات و دستمزد متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان و نوع درمان بستگی دارد.

زیبایی دندان با استفاده از کامپوزیت دندان

بعضی از درمان های زیبایی باعث بالا بردن سلامت دهان و دندان می شود. مثلاً پر کردن دندان با مواد سرامیکی در مقایسه با آمالگام ظاهر بهتری به دندان داده و میزان کمتری از مینای دندان تراش داده می شود. در دندانپزشکی زیبایی موادی به دندان اضافه یا از آن کم می شود. بدین منظور در دنداپزشکی از اقدامات غیر قابل بازگشت روی دندان ها  خودداری می شود. در این روش مواد همرنگ دندان بوسیله چسب مخصوص به سطح جلوی دندان چسبانده می شود.

بیشتربخوانید...  قیمت ایمپلنت

زیبایی دندان با استفاده از لمینت های سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی، لایه هایی از سرامیک هستند که عیوبی از قبیل تغییر رنگ دندان را پوشانده و سبب زیبایی آن ها می شوند. در استفاده از لمینت قسمتی از مینای دندان باید تراش داده شود. در واقع ونیرها لایه های بسیار نازکی هستند که برای برطرف کردن ترک ها و شکستگی های دندان روی آنها قرار می گیرند و سبب زیبا کردن ظاهر آنها می شوند. ونیرها از جنس پرسلین یا رزین کامپوزیت هستند. رزین مایعی است که می تواند به جامدی سخت تبدیل شود.

استفاده از پل های بین دندانی یا بریج

یکی از تکنیک های دیگر ترمیم و زیبایی دندان ، بریج ها هستند. در این روش درمان روکش به شکل پل نصب می شود تا موجب پیوستگی دندان ها شود. این کار با کمک دو دندان کناری انجام می شود. بریج ها تنها جنبه زیبایی ندارند. در مقایسه با ایمپلنت و ارتودنسی، از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه تر و اجمالی تر بوده و بدون ایمپلنت یا ارتودنسی می توانند سبب بهبود وضعیت آنها شوند.

ایمپلنت ها

هر گاه به هر دلیلی یکی از دندانها دچار مشکل شده و بیفتد، مشکل بزرگی در زیبایی دندان ها بوجود خواهد آمد. ایمپلنت ها در این هنگام می توانند این مشکل را جبران کرده، فضای خالی را پر نموده و ظاهر دهان را زیباتر کنند. البته لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان بیشتر در جهت بهبود و اصلاح مشکلات دندانی است؛ اما نقش آن در زیبایی نیز بی تأثیر نیست.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده

بلیجینگ یا سفید کردن دندان ها

عوامل زیادی در رنگ، ظاهر و سلامت دندانها دخیل هستند. دندان های سفید نشانگر بهداشت و سلامتی دهان و دندان است. بلیجینگ دندان راهکاری برای چند درجه سفیدتر کردن دندانها بوده و منجر به زیبایی دندان ها می شود. در بلیچینگ که به منظور سفید کردن دندانهاست لکه دندانها از بین می رود. تغییر رنگ مینای دندان که به علل مختلفی همچون قهوه، چای، سیگار، ارث و بالا رفتن سن نیز می تواند اتفاق بیفتد با این روش قابل درمان است. این کار توسط ماده سفید کننده انجام می شود و هر جلسه 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

منبع: ترمیم و زیبایی کرج دنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401
بازدید : 165
نویسنده : mozhgan

چاقی بیش از حد اخیر به تازگی در میان گروه های زیادی از مردان و زنان در سنین مختلف شیوع یافته است و در دوره اخیر با گسترش رستوران ها، فست فودها و سبک زندگی خاص مبتنی بر غذاهای پر از چربی و کربوهیدرات، شدت آن افزایش یافته است. بنابراین، جراحی های چاقی در انواع مختلف آن نیز متناسب با هر مورد تکامل یافته و مهمترین جراحی هایی که اخیراً ظاهر شده اند، فرآیند گاسترکتومی اسلیو معده اصلاح شده است که به کاهش وزن و کاهش اندازه معده کمک می کند. گاسترکتومی  اسلیو معده اصلاح شده چیست؟، گاسترکتومی اسلیو معده اصلاح شده چه مزایایی دارد؟ و آیا با  اسلیو معده آندوسکوپی سنتی متفاوت است یا خیر

گاسترکتومی  اسلیو معده

گاسترکتومی  اسلیو معده با لاپاراسکوپی متداول ترین عمل های لاغری در جهان برای درمان چاقی است و آن برداشتن حدود 75٪ تا 85٪ معده با استفاده از استاپلرهای مدرن است، بنابراین اندازه معده را با درصد زیادی کاهش می دهد ، بنابراین بیمار با خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. از طریق 3 برش کوچک که طول آن از 1 سانتی متر بیشتر نیست و هورمون گرسنگی در حین عمل از بین می رود و احساس گرسنگی بعد از عمل نادر می شود. بعد از عمل  اسلیو معده سنتی، بعضی از موارد دچار افزایش وزن شده بودند زیرا در یک زمان مقدار زیادی غذا مصرف می کردند، زیرا بافت معده قابل کشش بود. اما در این نوع عمل اسلیو معده دیگر کششی در معده وجود نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... تمرینات کاردیو

چه کسی فرد مناسب برای جراحی  اسلیو معده اصلاح شده است؟

کسانی که از چاقی مفرط رنج می برند  کسانی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها بیشتر از 40 است. کسانی که شاخص توده بدنی یا BMI از 35 تا 39.9 بیشتر است یا دارای یکی از مشکلات  مربوط به سلامتی مرتبط با چاقی باشد مانند: بیماری فشار خون بالا دیابت نوع 2 آپنه خواب بیماری کبد چرب سطح بالای کلسترول و چربی در خون

بیشتربخوانید... یک رژیم غذایی ساده و سالم

مزایای  اسلیو معده

مقدار غذایی که معده می تواند نگه دارد را محدود می کند باعث کاهش سریع و قابل توجه وزن می شود که مطالعات مقایسه ای مشابه با بای پس معده Roux-en-Y پیدا می کنند. کاهش وزن 50٪ برای داده های 3-5 ساله را نشان داده بود به هیچ جسم خارجی (AGB) و بدون دور زدن یا مسیریابی مجدد جریان غذا (RYGB) نیاز ندارد تقریباً 2 روز در بیمارستان بستری میشوید باعث تغییرات مطلوبی در هورمون های روده می شود که گرسنگی را سرکوب می کند، اشتها را کاهش می دهد و سیری را بهبود می بخشد.

بیشتربخوانید... کراتینه مو چیست

معایب  اسلیو معده

 یک روش غیر قابل برگشت است امکان کمبود طولانی مدت ویتامین را دارد میزان عوارض زودرس بالاتر از AGB است

منبع: عمل لاغری جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

امروزه دیگر خدمات ارتودنسی فقط به کودکان و  جوانان اختصاص ندارد. بلکه بسیاری از بزرگسالانی که اهمیت بالای سلامتی خود را می‌دانند و یا دوست دارند چهره زیباتری داشته باشند نیز، از درمان‌های ارتودنسی استفاده می‌کنند. امروزه بزرگسالان فرصت بهره‌مندی از درمان‌های ارتودنسی را پیدا کرده‌اند و  اکنون این فرصت برای شما هم فراهم شده است. در این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران اطلاعاتی درباره ارتودنسی در سنین بالاتر به دست خواهید آورد و تفاوت آن را با ارتودنسی کودکان بهتر درک خواهید کرد. چرا ممکن است بزرگسالان به ارتودنسی دندان نیاز داشته باشند بنا به دلایل زیر برخی (یا حتی اغلب بزرگسالان) ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشند: وجود ناهنجاری های فکی که باعث می‌شود دندان‌ها به شکل مناسبی روی هم قرار نگیرند. شلوغی دندان ها و یا وجود فاصله بین دندان ها زیاد بین آنها که می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان‌ها و بروز بیماری‌های لثه شود. درد غیر طبیعی فک‌ها و یا فشار بر روی آنها در اثر کج بودن دندان ‌ها تمایل به داشتن دهان و دندان سالم‌تر و لبخند زیباتر و …

بیشتربخوانید...  مشاوره ارتودنسی رایگان

مزایای ارتودنسی بزرگسالان چیست؟

 انجام درمان ارتودنسی بزرگسالان می تواند جدای از صاف شدن دندان ها مزایای زیاد دیگری نیز داشته باشد. مهمترین مزایای ارتودنسی بزرگسالان عبارتند از:

ارتقآء سلامتی دهان و دندان

 تمیز کردن دندان‌هایی که ردیف و مرتب باشند با استفاده از مسواک و نخ دندان، خیلی راحت‌تر است و می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلاء به سایر بیماری‌های دهان و دندان در آینده شود.

دستیابی به یک طرح لبخند زیبا و افزایش اعتماد به نفس

درمان‌های ارتودنسی می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند و کیفیت زندگی شما را بالا ببرد. ارتودنسی بزرگسالان به شما امکان را می‌دهد که بدون خجالت کشیدن و نیاز به مخفی کردن دندان‌هایتان بتوانید به راحتی لبخند بزنید.

جلوگیری از بدتر شدن مشکلات دهان و دندان

 اگر ارتودنسی برای شما لازم باشد و آن را انجام ندهید، ممکن است در دراز مدت عوارض بیشتر و خطرناک‌تری برای سلامتی شما به وجود بیاید و در نهایت مجبور باشید هزینه بسیار بیشتری بابت درمان آن بیماری‌ها بپردازید.

هزینه ارتودنسی بزرگسالان

هزینه ارتودنسی دندان چه در کودکان و چه در بزرگسالان به طول مدت درمان، سن، میزان و شدت مشکل شما و نوع بریسی که متخصص ارتودنسی برای شما توصیه می‌کند، بستگی خواهد داشت. قبل از شروع درمان با بیمه درمانی یا تکمیلی خود هماهنگی کنید تا مشخص شود که آیا هزینه‌های ارتودنسی شما را پوشش می‌دهد یا خیر.

منبع: ارتودنسی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401
بازدید : 150
نویسنده : mozhgan

قطعاً اصطلاح طلای سبک، می‌تواند اصطلاحی آشنا برای علاقه‌مندان به صنعت طلا و جواهرسازی و همچنین مشتریان این حوزه لوکس باشد، چرا که از سال‌های انتهایی قرن گذشته و ابتدای قرن معاصر، استفاده از زیورآلات و طلای کم وزن به یکی از پرکاربردترین و پرتقاضاترین صنایع و محصولات ساخته شده از فلز گران‌بهای طلا شناخته شده است. پیدایش این نوع طلا در واقع به سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۸۰ میلادی برمی‌گردد که قطعاً توانست صنعت تولیدات طلا و جواهرات و صنایع وابسته با این فلز گران‌بها را متحول نماید و همچنین به افراد و خانواده‌های متوسط کمک نماید تا بتوانند از زیورآلات طلا استفاده نمایند. در واقع باید گفت که امروزه تقریباً نیمی از طلای موجود در جهان را انواع مختلف طلای سبک تشکیل می‌دهد. ما در این مقاله سعی داریم که به بررسی مفهوم طلای سبک، تاریخچه پیدایش این نوع طلا و انواع روش‌های تولید آن بپردازیم تا در هنگام خرید طلا ی سبک و ارزان، اطلاعات کافی داشته باشید.

روش‌های تولید طلای سبک

به‌طور کلی باید گفت که چهار روش تولید انواع زیورآلات طلا و جواهر در دنیا وجود دارد:

  • ساخت طلا به روش ریخته‌گری
  • ساخت طلا به روش پرس کاری
  • ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ
  • ساخت طلا به روش ساخت دستی یا همان روش سنتی

 اما لازم به ذکر است که برای تولید انواع طلای سبک تنها از دو روش ساخت طلا به روش پرس کاری و ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ استفاده می‌شود. بنابراین ما در این بخش از مقاله سعی داریم که به معرفی و بررسی این دو روش خاص بپردازیم.

بیشتربخوانید... خرید اینترنتی طلا

ساخت طلا به روش پرس کاری

در حال حاضر باید گفت که درصد بیش‌تری از طلا و جواهرات ساخته شده از طلای کم وزن در صنعت طلاسازی با روش پرس کاری ساخته می‌شوند؛ در واقع به جرات می‌توان گفت که ساخت طلا و جواهرات به روش پرس کاری ارزان‌ترین را برای تولید زیورآلات این فلز گران‌قیمت می‌باشد. در این روش زیورآلات طلا معمولاً به‌صورت عمده و سری تولید می‌شوند. البته باید گفت که ساخت جواهرات با طرح‌های خاص و پرکار به این روش امکان‌پذیر نخواهد بود؛ البته این بیش‌تر به‌دلیل آن است که دستگا‌های پرس معمولاً زیورآلاتی با طرح مشخص، وزن سبک و تعداد بالا تولید می‌کنند که در واقع همین تولید انبوه در زمان کوتاه است که می‌تواند برای صاحبان این صنعت سود و توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد.

ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ

امروزه ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ نسبت به روش ساخت طلا به روش پرس کاری، موفق‌تر بوده و دائماً در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد. در حال حاضر در تولید تولید طلا و جواهرات سبک وزن و ظریف و مجسمه‌های تزیینی ظریف و سبک از روش الکتروفرمینگ استفاده می‌شود. تنوع کار و ساخت انواع زیورآلات به این روش بسیار بالا بوده و می‌توان طرح بسیاری را برای ساخت انواع مدل‌ها و طرح‌ها مانند انواع گوشواره، آویز، گل یا سنجاق سینه زنجیر، النگو، دستبند و… (خرید دستبند طلا) ، با استفاده از این روش ساخت. همچنین ساخت زیورآلات مخصوص کودکان که بدن و لباس‌های آن‌ها تحمل جواهرات سنگین وزن را ندارد نیز می‌توانند از طلای سبک و به روش الکتروفرمینگ ساخته شوند.   علاوه بر آن می‌توان با ترکیب طلای سبک، با مواد و فلزات مدرن و کاربردی دیگر مانند تیتانیوم، پلاتین و…، علاوه بر بهینه سازی تولیدات، کاهش استفاده از منابع گران‌بها و مهم و البته کمیاب مانند فلز طلا می‌توان از آن در حوزه‌های مختلف دیگری مانند الکترونیک، پزشکی، مخابرات و…، استفاده نمود.   در واقع باید گفت که اهمیت روش الکتروفرمینگ در ساخت طلا و جواهرات سبک وزن، در این است که با این روش می‌توان انواع متنوعی از طرح‌های پیچیده و نامتعارف را با تمام جزئیات آن ساخت. ساخت و تولید طلا و جواهرات با طراحی ۳ بعدی نیز از مزایای استفاده از روش الکتروفرمینگ است. بنابراین ساخت طلای کم وزن به روش الکتروفرمینگ با وجود هزینه بسیار بالای اقتصادی آن نسبت به ساخت طلای سبک به روش پرس کاری، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت که روش الکتروفرمینگ تقریباً جدیدترین تکنولوژی برای تولید طلا و جواهرات سبک وزن در جهان به‌شمار می‌آید.


تاریخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401
بازدید : 198
نویسنده : mozhgan

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند. برخی پزشکان برای ترمیم بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

امروزه براى جلوگیرى از افت نوک بینى بعد از جراحى از تقویت غضروفى نوک بینى بهره مى گیریم . براى این منظور غضروف از تیغه وسط (داخل بینى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوک بینى پیوند زده مى شود تا نوک بینى محکم تر شود . بعد از پایان جراحى و در حین ترمیم نیروهایى از پوست به اسکلت بینی وارد مى شود که بسیار قوی و پر قدرت هستند و اگر نوک بینى به اندازه کافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد کرد و افت مى کند . به عبارت دیگر نوک بینى پایین مى آید و به لب بالا نزدیک مى شود .

بیشتربخوانید:

هر قدر پوست بینى ضخیم تر باشد احتمال افت نوک بینى بعد از عمل بیشتر است . گاهى تیغه وسط بینى (سپتوم) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد . در این صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند . غضروف هاى مصنوعى بسیار قوى و ماندگار هستند و استحکام کافى براى نوک بینى ایجاد مى کنند . با تمام مزایایى که غضروف هاى مصنوعى دارند معایب بالقوه خطرناکى هم دارند که عفونت و بیرون زدن از پوست جز آن ها است. به دلیل معایب مورد اشاره من از پروتز در بینی هیچگاه استفاده نمی کنم و عطاى آن را به لقایش بخشیده ام.

منبع: مجله جراحی بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401
بازدید : 151
نویسنده : mozhgan

لمینت لایه ای نازک از مواد است که متناسب با فرم و ویژگی های هر فرد ساخته و به دندان ها چسبانده می شود. لمینت ها اغلب اوقات با رنگ های طبیعی ساخته می شوند که تقریباً شبیه به رنگ دندان است و در بخش جلوی دندان ها استفاده می شود تا سبب زیباتر شدن طرح لبخند شوند. لمینت دندان نیز همانند دندان طبیعی قادرند نور را بازتاب کنند. در درخشندگی آنها نیز همانند دندان طبیعی است. برای اینکه ظاهر لمینت تا حد زیادی مطابق دندان ها باشد باید فاکتورهایی مثل اندازه، رنگ، طول، تراز بودن و شفافیت لمینت در نظر گرفته شوند. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی هماه باشید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

  • کاربرد لمینت سرامیکی
  • یک یا چند دندان زرد شده باشد.
  • دندان ها لب پر و یا شکسته باشند.
  • دندان ها کج باشند.
  • یک یا چند دندان کوتاه تر از بقیه باشند.

در تمام موارد گفته شده می توان بدون عمل جراحی و با استفاده از لمینت سرامیکی آنها را اصلاح کرد. و آنها را با بقیه دندان ها، هم تراز کرد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ

اگر فاصله بین دندان ها نیز موجب آزار شماست بدون استفاده از براکت و با کمک لمینت سرامیکی می توان آن را درمان کرد. اگر تنها یکی از دندان ها دچار مشکل بوده و نیاز به اصلاح داشته باشد در این صورت برای متناسب کردن آن با بقیه دندان ها می توان از لمینت سرامیکی استفاده نمود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

لمینت راهکاری مناسب برای بهبود ظاهر و زیباسازی دندان ها است. لمینت های سرامیکی راحت و سریع روی دندان نصب شده و هر گونه عیب و نقص دندان ها را رفع می کنند. لمینت از پیشرفت های چشمگیر در حوزه دندانپزشکی زیبایی است و به بیماران کمک می کند تا مشکلات دندانی خود را برطرف کنند. با لمینت می توان دندان های پیشین را زیباتر و جذاب تر نمود.

منبع: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401
بازدید : 144
نویسنده : mozhgan

عمل جراحی لثه یا جراحی پریودنتال یک درمان تهاجمی برای ترمیم و بهبود ظاهر لثه‌های سالمی است که دچار بدشکلی هستند و یا اینکه با بیماری‌های لثه دچار آسیب جدی هستند. کسانی که مشکل ظاهری دارند، ممکن است بافت لثه زیادی داشته باشند که روی دندان‌ها را پوشانده و باعث برهم خوردن زیبایی لثه‌ها شده. برای تغییر شکل و زیباسازی لثه ها در این وضعیت عمل جراحی زیبایی لثه انجام داده می‌شود. با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

بیماری لثه، توسط باکتری‌های موجود در دهان ایجاد می‌شود. باکتری‌ها به دندان‌ها می‌چسبند، لثه‌ها را تحریک می‌کنند و باعث خونریزی آن‌ها می‌شوند. بیماری لثه در نهایت می‌تواند لثه و استخوان زیرین آن را از بین ببرد. برای از بین بردن جرم‌های معمولی دندانی که هنوز آسیب زیادی ایجاد نکرده‌اند جرم گیری دندان پروسه خوبی است. اما برای درمان آسیب‌های شدید ناشی از آن، به نظر می‌رسد که جز جراحی لثه گزینه دیگری وجود ندارد.  

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده

چه کسی کاندید مناسبی برای جراحی لثه است؟

 افراد مبتلا به بیماری شدید یا پیشرفته بافت لثه معمولا کاندید این عمل هستند. بیماری‌های لثه شامل ژنژیویت و پریودنتیت هستند.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت

چه وقت عمل جراحی لثه انجام داده می‌شود؟

اگر عفونت باعث ایجاد پاکتِ عمیق پریودنتال (5 میلی متر یا بیشتر) شده باشد و یا مشکل لثه با جرم گیری دندان برطرف نشده باشد، در این صورت ممکن است برای دسترسی به محل آلوده، تمیز کردن و ترمیم نواحی بیمار، نیاز به جراحی لثه باشد.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت

انواع جراحی لثه

 بر اساس اینکه دلیل و هدف انجام جراحی لثه چیست، انواع جراحی این بافت را به دو دسته زیبایی و درمانی تقسیم بندی می‌کنند. زمانی که هیچ بیماری در خصوص بافت لثه وجود نداشته باشد و جراحی صرفا به دلیل بهبود طرح لبخند و زیبایی صورت بگیرد، گفته می‌شود که عمل جراحی زیبایی لثه انجام شده و زمانی که هدف از انجام عمل ترمیم یا درمان یک مشکل مرتبط با لثه باشد، جراحی درمانی است. در ادامه با انواع جراحی‌های زیبایی و درمانی بافت لثه آشنا خواهید شد.

  • عمل کانتورینگ لثه
  • عمل جراحی افزایش طول تاج دندان
  • عمل جراحی فرنکتومی
  • جراحی دندان نهفته و نیمه نهفته
  • کاهش عمق پاکِت پریودنتال
  • عمل جراحی لثه با لیزر
  • جراحی فلپ لثه
  • جراحی پیوند بافت نرم لثه
  • پیوند استخوان
  • بازسازی بافت لثه

منبع: مجله ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401
بازدید : 157
نویسنده : mozhgan

عمل‌های بی‌خطر لاغری چیستند؟ ویژگی های عمل‌های بی‌خطر لاغری چیست؟ مزایا و معایب عمل‌های بی‌خطر لاغری چیست؟ عمل لاغری به شما در کاهش وزن کمک کرده و خطر مشکلات پزشکی مرتبط با چاقی را کاهش می‌دهد. جراحی چاقی از دو طریق اصلی به کاهش وزن کمک می‌کند: محدودیت از جراحی برای کاهش حجم مقدار غذایی که معده می‌تواند داشته باشد، استفاده می‌شود و این باعث می‌شود کالری مصرفی شما محدود شود. سو جذب از جراحی برای کوتاه کردن یا برش زدن بخشی از روده کوچک استفاده می‌شود که میزان کالری و مواد مغذی بدن را کاهش می‌دهد. در پس معده، متخصص جراحی لاغری  کیسه کوچکی در بالای معده ایجاد می‌کند. کیسه تنها بخشی از معده است که غذا دریافت می‌کند. این میزان مقداری را که می‌توانید به‌راحتی هم‌زمان بخورید و بنوشید را بسیار محدود می‌کند. سپس روده کوچک بافاصله کمی از معده اصلی بریده‌شده و به کیسه جدید متصل می‌شود. غذا مستقیماً از کیسه به این قسمت از روده سرازیر می‌شود. بااین‌حال، قسمت اصلی معده، همچنان به تولید آب‌های گوارشی ادامه می‌دهد.

بیشتربخوانید:

گاسترکتومی اسلیو

در گاسترکتومی اسلیو معده ، بخشی از معده جداشده و از بدن خارج می‌شود. قسمت باقی‌مانده معده به‌صورت ساختاری لوله‌ای، شکل‌گرفته است. این معده کوچک‌تر کمتر هورمون تنظیم‌کننده اشتها، گرلین تولید می کند که ممکن است میل شما به غذا خوردن را کاهش دهد. با این حال، گاسترکتومی اسلیو تاثیری در جذب کالری و مواد مغذی روده ندارد.

سایر مقالات... کراتینه مو

عمل پس روده

به طور کلی، پس معده و سایر جراحی های کاهش وزن می توانند گزینه ای برای شما باشند، اگر:

شاخص توده بدن (BMI) شما 40 یا بالاتر است (چاقی شدید). BMI شما 35 تا 39.9 (چاقی) است و شما یک مشکل جدی مرتبط با وزن مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا یا آپنه خواب شدید دارید. در برخی موارد، اگر BMI شما 30 تا 34 باشد و دارای مشکلات جدی بهداشتی مرتبط با وزن باشید، ممکن است شرایط خاصی برای جراحی کاهش وزن را داشته باشید. اما پس معده برای همه افرادی که دچار اضافه وزن شدید هستند، مناسب نیست. شما باید مایل باشید که تغییرات دائمی را برای داشتن یک سبک زندگی سالم انجام دهید. ممکن است از شما خواسته شود در برنامه های پیگیری طولانی مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی، رفتار و شرایط پزشکی شما می باشد. برای اطلاع از این که بیمه نامه شما، جراحی کاهش وزن را پوشش می دهد یا خیر، با طرح بیمه درمانی یا دفتر منطقه ای خود مشورت کنید.

منبع: مجله لاغری



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401
بازدید : 137
نویسنده : mozhgan

مهم ترین تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در مدت زمانی است که لمینت ها می خواهند بر روی دندان نصب شوند.

فرق کامپوزیت ونیر با لمینت در مدت زمان نصب بر روی دندان

ونیر های کامپوزیتی فقط در یک جلسه درمانی بر روی دندان های بیمار نصب می گردند. متخصصان در کمتر از شصت دقیقه می توانند رزین کامپوزیت را بر روی دندان ها قرار دارده و آن ها را پولیش دهند تا لبخند بیمار تصحیح گردد. اما ونیر های لمینت سرامیکی حداقل به دو جلسه برای نصب نیاز دارتد. در جلسه ابتدایی، دندانپزشکان به آماده سازی دندان ها می پردازند. متخصص دندانپزشکی کار قالب گیری را شروع می‌کند. حدودا چهارده روز برای ایجاد لمینت های پرسلین ویژه بیمار زمان سپری می شود. پس از آن در جلسه دیگر، دندانپزشک لایه بسیار نازک لمینت را بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد.

بیشتربخوانید:

فرق کامپوزیت ونیر با لمینت از لحاظ نحوه کاشت

رزین کامپیوزیت بر روی دندان ها قرار گرفته و باعث اصلاح اندازه، طول، فرم و رنگ دندان ها می شود. در بیشتر مواقع ونیرهای کامپوزیت آسیبی به ساختارهای پوست دندان وارد نمی کند و در روند کاشت کامپوزیت ونیر نیاز به تراشیدن میانی دندان ها برای چسباندن آن ها نیست. در این روش متخصص می تواند رزین کامپیوزیت را بر روی دندان های بیمار قرار دهد. در هنگام کاشت لمینت دندان  باید بین دندان ها تراشیده شود و سپس لمینت ها به صورت محکم بر روی دندان چسبانده شوند تا دوام دندان افزایش پیدا کند؛ اما چون در شیوه کاشت لمینت پرسین مینای دندان تا حد زیادی از بین می‌رود، بیمار دیگر نخواهد توانست بدون ونیر از دندان های اصلی خود استفاده کند. پروسه کاشت لمینت سرامیکی، برگشت ناپذیر است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی رایگان

استحکام و مقاومت در برابر فشار

مقاومت لمینت سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر است و روش های ویژه با استفاده از تکنیک های وابسته به فناوری در ساخت لمینت استفاده می شود، استفاده از تکنولوژی های پیشرفته باعث، بالا رفتن استحکام لمینت ها شده که در برابر فشار، ضربه و همین طور تغییر رنگ مستحکم هستند. این در حالی است که کامپوزیت ها با سرعت بیشتری زرد می شود و در صورتی که به آن ها فشار وارد شود احتمال شکستن یا ترک خوردن آن ها وجود دارد. با کیفیت ترین نوع کامپوزیت ونیر که جدیدا با تکنولوژی نانو هیبرید یا میکروفیل ساخته شده است، به نسبت لمینت سرامیکی از استحکام و مقاوم بیشتری برخوردار است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان

تعرفه و هزینه های اصلاح طرح لبخند

قیمت لمینت و کامپوزیت در بیمارانی که قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارند، اهمیت فراوانی دارد. تعرفه کامپوزیت دندان به نسبت لمینت سرامیکی ارزان تر است که می تواند تنها مزیت کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت باشد؛ زیرا کامپوزیت رزین معمولا با قیمت مقرون به صرفه تری در کارخانه ها تولید می شود و به بازار عرضه می گردد. پروسه قرارگیری آن ها بر روی دندان ها تنها در یک جلسه و به آسانی نصب می شود. تعرفه نهایی اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت به نسبت لمینت ونیر بسیار به صرفه تر خواهد بود

منبع: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401
بازدید : 142
نویسنده : mozhgan

قیمت لمینت تمام دندان ها به عوامل مختلفی وابسته است پس از بررسی تمامی جوانب و تصمیم برای داشتن لبخندی جذاب، مهم ترین دغدغه و نگرانی افراد این است که نتوانند از پس تعرفه های لمینت دندان برایند. هزینه های درمانی یکی از عوامل تاثیرگذاری است که افراد را از نصب لمینت های دندان منصرف می کند. اما با این وجود، لمینت های دندان تاثیر چشمگیری در زیبایی افراد برجا می گذارند. برای ایجاد طرح لبخند زیبا نیاز به وجود دندان های زیبا است که بدون حضور لمینت های دندان میسر نخواهد شد. البته قیمت لمینت تمام  دندان ها بیشتر از قیمت لمینت تعداد محدودی از دندان ها خواهد بود.

بیشتربخوانید... هزینه ایمپلنت دندان

عوامل تاثیر گذار بر هزینه لمینت دندان در سال جاری

بعضی از عوامل موثر در تعرفه های لمینت دندان به شرح زیر است:

نوع و جنس لمینت

اینکه جنس لمینت سرامیکی، کامپوزیتی و …باشد بر تعرفه های لمینت دندان تاثیر می گذارد.

تخصص دندانپزشک

معمولا متخصص زیبایی دندان، هزینه بیشتری نسبت به دندانپزشک عمومی دریافت می کنند.

شهری که قصد انجام لمینت دندان دارید

تعرفه لمینت دندان از کشور، شهر و حتی منطقه‌ای به منطقه دیگر می تواند متفاوت است.

  • تعرفه لابراتور
  • تعرفه های جانبی
  • دستمزد متخصص
  • هزینه ویزیت

 تعرفه لمینت دندان در پایتخت

هزینه لمینت دندان در تهران با هزینه لمینت دندان در شهرستان ها متفاوت است. این در حالی است که تعرفه لمینت دندان از نوع سرامیک به نسبت بیشتر است. با این تفاسیر می ‌توان گفت که تعرفه لمینت دندان از نوع کامپوزیت مرقون به صرفه تر از لمینت سرامیکی دندان است. لمینت های نانو نیز که نیاز به تراش دندان ندارند، هزینه کمتری خواهند داشت.

تفاوت تعرفه لمینت سرامیکی با کامپوزیتی

 مدت زمان نگهداری و کیفیت این دو نوع لمینت، می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. علاوه بر این ها هزینه لمینت سرامیکی از هزینه کامپوزیت دندان بیشتر است. علاوه بر تعرفه ها، باید در انتخاب متخصص ارتودنسی زیبایی دقت فراوان داشت؛ چون درست است که تخصص دندانپزشک باعث افزایش هزینه های لمینت شما خواهد شد؛ اما باید توجه داشته باشید که  در صورت نصب نادرست لمینت، دندان‌های شما آسیب خواهند دید و سلامت دهان و دندان های شما به خطر خواهد افتاد. انتخاب نوع لمینت دندان تنها با چکاپ دهان و دندان بیمار امکان پذیر است که این چکاپ باید به وسیله یک متخصص ماهر و باتجربه صورت گیرد.

هزینه های جانبی لمینت دندان

هزینه های جانبی لمینت دندان باعث افزایش تعرفه های لمینت دندان می شود؛ که باید از یک روکش موقتی استفاده شود. همچنین در صورت صدمه دیدن، نیاز به تعویض دندان خواهد بود؛ که بر روی هزینه ها درمانی لمینت اضافه می شود.


تاریخ : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401
بازدید : 136
نویسنده : mozhgan

برای پاسخ به تمامی سوالات در مورد ونیر کامپوزیت دندان با این مقاله از کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آرتمان همرا باشید:

 1.ونیرکامپوزیت بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

هر یک از ونیرکامپوزیتی یا لمینت دندان سرامیکی موارد خاص استفاده خود را دارد. در مواردی که وضعیت دندان شدید است لمینت سرامیکی کاربرد دارد و برعکس در مواردی که وضعیت دندان جزئی یا اندک باشد ونیز کامپوزیت استفاده می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یک دندان

 ۲. طول عمر ونیز کامپوزیت چه میزان است؟

در طول عمر ونیرکامپوزیت عواملی همچون جنس دندان، وضعیت دندان، جنس مواد کامپوزیتی و رعایت نکات بهداشتی توسط بیمار نقش دارد. در کل می توان گفت که ونیرکامپوزیت یکی از با دوام ترین درمان ها در حوزه دندانپزشکی است.

 ۳. آیا رنگ ونیز کامپوزیتی قابل انتخاب است؟

ونیرکامپوزیت یکی از پرطرفدار ترین ونیزهای موجود در بازار است که جنس آن از مواد کامپوزیتی و پلاستیک پزشکی است و در رنگ های مختلفی قابل استفاده است. باید توجه داشت که باید رنگی برای کامپوزیت انتخاب شود که با رنگ های دندان یکی باشد و زیادی پر رنگ تر و کمرنگ تر از دندان طبیعی دندان فرد نباشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کودکان

 ۴. آیا می توان ونیز کامپوزیت را بر روی دندان های روکش شده نصب کرد؟

برای انجام این کار، پزشک معالج باید وضعیت دندان های روکش شده را بررسی کند و اگر روکش دندان ها در وضعیت خوبی باشد، اقدام به نصب ونیرکامپوزیت بر روی همان دندان روکش شده کند؛ در غیر این صورت، احتیاج به تعویض مجدد روکش ها می باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی رایگان

 ۵. عمل زیبایی بینی قبل از ونیز کامپوزیت انجام شود یا بعد از آن؟

با توجه به اینکه پس از ونیرکامپوزیت، لب و دهان در وضعیت جدیدی قرار می گیرد، طبق توصیه اکثر متخصصین بهتر است عمل زیبایی بینی، بعد از ونیرکامپوزیت انجام شود.

 ۶. آیا انجام ونیر کامپوزیت در زمان بارداری امکانپذیر است؟

ونیرکامپوزیت برای بارداری هیچ خطری ایجاد نمی کند؛ ولی بهتر است ونیز کامپوزیت در سه ماهه دوم بارداری انجام شود.

 ۷. آیا ونیرکامپوزیت باعث پوسیدگی و بروز آسیب برای دندان ها می شود؟

ونیرکامپوزیت نه تنها سبب پوسیدگی و آسیب  نمی شود؛ بلکه سبب جلوگیری از آن می شود. چرا که یکی از مزایای ونیز کامپوزیت، جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

 ۸. آیا ونیز کامپوزیت باعث بروز بوی بد در دهان می شود؟

همانطور که گفتیم ونیر کامپوزیت هم مانند سایر روش های درمانی احتیاج به مراقبت دارد و اگر بهداشت دهان و دندان رعایت شود، دندان به هیچ وجه بوی بدی نخواهد گرفت. البته دندانپزشک هم باید در کار خود مجرب و ماهر باشد و ونیز دندان را با دقت و ظرافت بالا نصب کند به گونه ای که هیچ فاصله ای بین ونیزها ایجاد نشود؛ چرا که در غیر اینصورت، محل مناسبی برای جمع شدن میکروب و جرم دندانی می شود.

منبع: مجله ارتودنسی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401
بازدید : 160
نویسنده : mozhgan

هنگام انتخاب عمل جراحی اسلیو معده به عنوان عمل لاغری خود ملاحظات زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اینکه جراحی شما کجا قرار است انجام شود؟ چه کسی عمل جراحی را انجام می دهد؟ و اینکه حاظرید چه مقدار هزینه پرداخت هستید؟ همه این سؤالات در تصمیم نهایی شما در مورد جراحی اسلیو معده نقش دارند. و هزینه عمل اسلیو معده فقط یک عامل است. و نکته مهم این است که متخصص جراحی لاغری  باسابقه و متبحر معمولا هزینه بیشتری میگیرند اما کیفیت کارشان تضمین شده است. کیفیت عمل و سلامتی خود را فدای هزینه کم نکنید.

هزینه های دیگری که باید برای عمل اسلیو در نظر بگیرید

وقتی تصمیم به انجام عمل جراحی اسلیو معده دارید باید تغییر سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. انتظار نداشته باشید همان عادت هایی را که قبل از عمل داشتید حفظ کنید و با موفقیت وزن خود را کاهش دهید. به عبارتی شما زمانی موفق به کاهش وزن از طریق عمل مشیوید که سبک زندگی خود را تغییر دهید که البته بعد از عمل اینکار آسان است. برای این منظور شما باید کمی هزینه کنید. هزینه های زیر احتمالاً باعث میشود که هزینه اسلیو معده در نهایت کمی بیشتر شود.

بیشتربخوانید... تمرینات کاردیو

هزینه هایی که باید پرداخت کنید تبدیب به سود میشود

هزینه های غذا بعد از عمل افزایش می یابد حتی اگر کمتر غذا بخورید. زیرا شما اکنون باید سالم تر غذا بخورید و برنامه غذایی سالممعمولاً هزینه بیشتری دارد. با انتخاب سالم ترین گزینه هایی که بیشترین انرژی را به شما می دهند سلامتی و احتمالا لاغری خود را بیشتر میکنید. البته به این نکته هم توجه کنید که در نهایت عمل اسلیو معده هزینه های شما را کاهش میدهد. زیرا با اضافه کردن لاغری و سلامتی به زندگیتان شما را از پرداخت هزینه های درمانی دیگر در امان نگاه میدارد. پس فکر نکنید که هزینه عمل اسلیو معده خیلی زیاد است.

میخواهید با روش اسلیو لاغر شوید؟

اگر فکر میکنید تنها راه باقی مانده برای خلاص شدن از شر چاقی و بیماری های همراه با آن انجام عمل لاغری است میتوانید به مطب دکتر مراجعه کنید تا ضمن ارزیابی و معاینه تخصصی با بهترین روش جراحی لاغری به صروت کاملا سالم و مطمئن وزن کم کنید.

منبع: مجله عمل لاغری جیم جو

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401
بازدید : 276
نویسنده : mozhgan

زمانی که تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت نوک بینی نداشته باشد ،بسته به تشخیص جراح بینی از غضروف مصنوعی یا همان پروتز برای تقویت نوک بینی  استفاده می کنند . برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی جراحان از تقویت غضروف نوک بینی بهره مند می شوند. غضروفی که از داخل بینی برداشته می شود ،به غضروف های نوک بینی پیوند زده می شود.گاهی اوقات تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت بینی ندارد ،در این حالت از پروتز های مصنوعی برای تقویت بینی  استفاده می کنیم . پروتز های مصنوعی از نظر استحکام و ماندگاری بسیار پر قدرت هستند و استحکام کافی را برای نوک بینی ایجاد می کنند.

بیشتربخوانید... چسب بینی بعد از عمل

 نواحی متداول گرفتن غضروف برای جراحی بینی

سه ناحیه اصلی برای گرفتن غضروف در بدن وجود دارد که جراح پلاستیک برای گرفتن غضروف از یکی از این نواحی استفاده می کند. معمولاً این سه ناحیه به ترتیب زیر انتخاب می شوند:

غضروف تیغه بینی در عمل بینی

معمولاً اولین انتخاب برای غضروف بینی از تیغه بینی است. تیغه بینی یک بخش غضروفی یا دیواره ایست که به تقسیم بینی به مجرای راست و چپ می پردازد. در صورتی که غضروف کافی برای تیغه بینی موجود باشد، جراح پلاستیک معمولاً با تراشیدن مناسب غضروف از این ناحیه بدون اینکه ساختار کلی بینی را تحت تاثیر قرار دهد، جراحی را پیش می برد. با تغییر شکل دادن بینی و بریدن غضروف از تیغه بینی و قرار دادن در جای مناسب روی پل بینی یا نوک بینی می توان بهره کافی را از این غضروف برد. به دلیل اینکه غضروف تیغه بینی از قبل هم در ناحیه بینی بوده است، کاملاً برای تغییر شکل بینی مناسب است ولی احتمال کمی وجود دارد که توسط بدن جذب شود. همچنین امکان خم شدن یا پیچ و تاب خوردن آن بر خلاف غضروف های دیگر وجود دارد.

غضروف گوش در جراحی بینی

 زمانی که مقدار غضروف در تیغه بینی به اندازه کافی نیست، بهترین جراح بینی تصمیم به پیوند غضروف از گوش می گیرد و گرفتن غضروف می تواند از یک یا هر دو گوش صورت گیرد. این روش به نحوی انجام می گیرد تا کمترین اسکار در ناحیه نمایان گوش ایجاد شود و تغییری در شکل گوش ایجاد نشود. غضروف گوش به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد گزینه بسیار محبوبی است. این نوع غضروف نرم است و به راحتی تغییر شکل داده می شود. با این حال تمایل به پیچ و تاب خوردن و خم شدن این غضروف هم با گذر زمان وجود دارد که دلیل آن هم نرمی این نوع غضروف است  که نمی تواند ساختار حمایتی خوبی برای پل بینی داشته باشد.

غضروف قفسه سینه در جراحی بینی

زمانی که نتوان از غضروف تیغه بینی یا گوش استفاده کرد، جراح پلاستیک تصمیم می گیرد تا از قفسه سینه فرد غضروف بگیرد. این غضروف در بین قفسه سینه قرار دارد. مقدار زیادی غضروف در این ناحیه قرار دارد و بنابراین خطر اینکه عملکرد یا شکل قفسه سینه تحت تاثیر قرار گیرد، بسیار پایین است. غضروف قفسه سینه سفت تر و صاف تر از غضروف گوش است و بنابراین برای پیوند به تیغه بینی یا ناحیه پل بینی مناسب تر است.

کاربرد پروتزهای مصنوعی

اگر بیماری در جراحی قبلی پل بینی خود را به مقدار قابل توجهی از دست داده باشد و یا میزان غضروف مورد نیاز جراح به مقدار مناسب و مطلوب در دسترس جراح نباشد ،پروتز های مصنوعی کمک بسیار زیادی به جراح بینی برای فرم دهی به بینی بیمار می کند.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

منبع: مجله عمل بینی دکتر مطب



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401
بازدید : 141
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی با ارتودنسی بی رنگ ، با بهترین متخصص ارتودنسی تهران همراه باشید.

ارتودنسی بی رنگ

در دنیای امروز اغلب افراد علاقه بسیاری به داشتن دندان های زیبا و تمیز دارند. تا از صورت زیبا برخوردار شوند. اما بعضی از افراد از سیم های فلزی به دلیل ظاهر بدی که دارد استفاده نمی کنند و ارتودنسی بی رنگ را انتخاب می کنند.

ارتودنسی بی رنگ چیست؟

این شیوه به نام های ارتودنسی بی رنگ، ارتودنسی شفاف، ارتودنسی رنگ دندان، ارتودنسی شیشه ای، ارتودنسی بدون سیم، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی ژله ای یا ارتودنسی اینویزیلاین در بین افراد شناخته می شود. در حقیقت این ارتودنسی یک ارتودنسی با فناوری نوین است که بیشتر بزرگسالان از آن استقبال می کنند. این استقبال به این جهت است که همیشه درمان ارتودنسی به دلیل آشکار بودن سیم ها به تعویق می انداختند و به آسانی نمی توانند در جلسات ادارای خود حاضر شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی قیمت

ویژگی های استفاده از ارتودنسی بی رنگ

بسیاری از مشکلات ارتودنسی دندان از قبیل شلوغی دندان ها، دندان های با فاصله، کراس بایت، اور بایت و اپن بایت و غیره را می توان با این روش درمان نمود. اصلی ترین ویژگی آن اینویزیلاین نامرئی بودن آن می باشد. استفاده ی آسان تر و تاثیر کم آن بر روی فعالیت های روزمره زندگی. تماس کتر با دندان، لثه, دهان و گونه برقرار می کند. دندان ها را می توان به صورت آهسته مسواک زد و نخ دندان کشید ولی در روش هایی که بریس های فلزی وجود دارد مسواک زدن بسیار مشکل است.

معایب ارتودنسی بی رنگ

با اینکه ارتودنسی بی رنگ از مزایای برخوردار می باشد اما با این وجود بدون مشکل هم نخواهد بود. بعضی از مشکلات این ارتودنسی به شرح زیر است: 1- با توجه به این که این ارتودنسی متحرک می باشد نیازمند همکاری بیمار می باشد. و احتمال گم شدن پلاک وجود دارد. 2- برخی از مشکلات مربوط به دندانی فکی شدید و استخوان با این شیوه قابل حل نخواهد بود. 3- تعرفه این ارتودنسی از نمونه های دیگر ارتودنسی خیلی بالا تر است و برای عده ای مرقون به صرفه نمی باشد.

هزینه ارتودنسی

 هزینه ی ارتودنسی بی رنگ  بسته به عوامل متعددی می باشد. به طور کل تعرفه ارتودنسی بی رنگ از ارتودنسی با براکت های فلزی بیشتر است. ارتودنسی دندان ها یک تخصص در صنعت دندانپزشکی می باشد که به ردیف کردن و منظم کردن دندان ها و برای هماهنگ کردن فک ها با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه درمان به ارتودنسی بی رنگ در مطب متخصص ارتودنسی برای هر فک چیزی حدود چهار تا هفت میلیون تومان برای متقاضیان آب می خورد.

منبع: مجله ارتودنسی دندان لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

متخصص ارتودنسی دندان متخصص ارتودنسی چند سال اضافه در دانشگاه و محیط های درمانی تحصیل میکند و با رفع ناهماهنگی ها و عدم تراز دندان ها و فک ها با هم میپردازد. این متخصص از دستگاه های متنوعی (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و مرئی) برای صاف کردن و اصلاح مشکلات دندانی استفاده میکند. مشکلاتی که این متخصص میتواند با قدرت و مهارت بالا برطرف کند عبارتند از:

  • کج بودن دندان ها
  • فاصله بین دندان ها
  • جلوزدگی یا عقب زدگی فک ها
  • ازدحام و شلوغی دندان ها
  • کوچک بودن فک
  • انواع مال اکلوژن ها

این متخصص همچنین با انجام رمان ارتودنسی 2 مرحله ای در سنین پایین از بروز مشکلات ناهماهنگی دندان ها جلوگیری میکند و هزینه ارتودنسی احتمالی در آینده را کاهش می دهد.

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

ممکن است که یک دندانپزک عمومی بتواند بخشی از وظایف این متخصص را انجام دهد اما ترمیم و اصلاح طرح لبخند به صورت تخصصی تنها از یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان بر می آید. این متخصص برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر را برای بیماران خود انجام می دهد.

  • نصب روکش دندان
  • نصب ونیر دندان شامل لمینت دندان
  • ترمیم و زیبایی دندان جلو با انواع مواد پر کننده
  • اینله و انله
  • بلیچینگ دندان
  • افزایش طول تاج
  • عمل زیبایی لثه

بیشتربخوانید... بلیچینگ یا کامپوزیت

متخصص اندودنتیست

ناحیه ای که این متخصص به صورت تخصصی به درمان و یا مدیرت آن می پردازد پالپ دندان یا بافت نرم دندان است. این بخش شامل عروق خونی و عصبی است. متخصصان اندو به صورت تخصصی به درمان ریشه و عصب کشی می پردازند و دندان ها را همچنان به قوت در داخل دهان حفظ می کنند.

 سایر متخصصین دندانپزشکی

سایر متخصصانی که بهتر است به جای یک دندانپزشک عمومی به آن ها مراجعه کرد عبارتند از:

  • متخصص دندانپزشکی کودکان
  • متخصص بیماری های لثه
  • متخصص رادیولوژی فک و صرت
  • پاتولوژِست دهان فک و صورت
  • جراح فک و صورت
  • متخصص پروتز و ایمپلنت دندان (قیمت ایمپلنت)

منبع: مجله ترمیم و زیبایی دندان کرج دنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401
بازدید : 132
نویسنده : mozhgan

قیمت لمینت تمام دندان ها به عوامل مختلفی وابسته است پس از بررسی تمامی جوانب و تصمیم برای داشتن لبخندی جذاب، مهم ترین دغدغه و نگرانی افراد این است که نتوانند از پس تعرفه های لمینت دندان برایند. هزینه های درمانی یکی از عوامل تاثیرگذاری است که افراد را از نصب لمینت های دندان منصرف می کند. اما با این وجود، لمینت های دندان تاثیر چشمگیری در زیبایی افراد برجا می گذارند. برای ایجاد طرح لبخند زیبا نیاز به وجود دندان های زیبا است که بدون حضور لمینت های دندان میسر نخواهد شد. البته قیمت لمینت تمام  دندان ها بیشتر از قیمت لمینت تعداد محدودی از دندان ها خواهد بود.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

عوامل تاثیر گذار بر هزینه لمینت دندان در سال جاری

بعضی از عوامل موثر در تعرفه های لمینت دندان به شرح زیر است:

نوع و جنس لمینت

اینکه جنس لمینت سرامیکی، کامپوزیتی و …باشد بر تعرفه های لمینت دندان تاثیر می گذارد.

تخصص دندانپزشک

معمولا متخصص زیبایی دندان، هزینه بیشتری نسبت به دندانپزشک عمومی دریافت می کنند.

شهری که قصد انجام لمینت دندان دارید

تعرفه لمینت دندان از کشور، شهر و حتی منطقه‌ای به منطقه دیگر می تواند متفاوت است.

  • تعرفه لابراتور
  • تعرفه های جانبی
  • دستمزد متخصص
  • هزینه ویزیت

تعرفه لمینت دندان در پایتخت

هزینه لمینت دندان در تهران با هزینه لمینت دندان در شهرستان ها متفاوت است. این در حالی است که تعرفه لمینت دندان از نوع سرامیک به نسبت بیشتر است. با این تفاسیر می ‌توان گفت که تعرفه لمینت دندان از نوع کامپوزیت مرقون به صرفه تر از لمینت سرامیکی دندان است. لمینت های نانو نیز که نیاز به تراش دندان ندارند، هزینه کمتری خواهند داشت.

تفاوت تعرفه لمینت سرامیکی با کامپوزیتی

مدت زمان نگهداری و کیفیت این دو نوع لمینت، می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. علاوه بر این ها هزینه لمینت سرامیکی از هزینه کامپوزیت دندان بیشتر است. علاوه بر تعرفه ها، باید در انتخاب متخصص ارتودنسی زیبایی دقت فراوان داشت؛ چون درست است که تخصص دندانپزشک باعث افزایش هزینه های لمینت شما خواهد شد؛ اما باید توجه داشته باشید که  در صورت نصب نادرست لمینت، دندان‌های شما آسیب خواهند دید و سلامت دهان و دندان های شما به خطر خواهد افتاد. انتخاب نوع لمینت دندان تنها با چکاپ دهان و دندان بیمار امکان پذیر است که این چکاپ باید به وسیله یک متخصص ماهر و باتجربه صورت گیرد.

هزینه های جانبی لمینت دندان

 هزینه های جانبی لمینت دندان باعث افزایش تعرفه های لمینت دندان می شود؛ که باید از یک روکش موقتی استفاده شود. همچنین در صورت صدمه دیدن، نیاز به تعویض دندان خواهد بود؛ که بر روی هزینه ها درمانی لمینت اضافه می شود.


تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

آبسه دندان کیسه ای است حاوی مواد چرکی و عفونی که بر روی لثه و اطراف ریشه های دندان عفونت کرده، ایجاد می شود و در همه سنین امکان ابتلا به آن وجود دارد. برای درمان آبسه، حتما باید به دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی دندانه مراجعه کرد. در صورتی که آبسه درمان نشود، عفونت به نواحی دیگر بدن (فک، سر، گردن و گوش) سرایت می کند.

بیشتربخوانید...  قیمت دندان مصنوعی

آبسه چیست؟

سطوح بیرونی دندان جنس سفت و محکمی دارد اما سطح داخلی آن شامل مجموعه ای از عصب ها، رگ های خونی و بافت های همبند است که گاهی دچار عفونت می شود و به آن آبسه گفته می شود؛ در واقع آبسه، کیستی حاوی مواد چرکی و عفونی است. 

دلایل ایجاد آبسه دندان

1.پوسیدگی دندان

۲. عفونت دهان و دندان

۳. بیماری های لثه

۴. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

انواع آبسه دندان:

  • آبسه پری آپیکال

در بالاترین نقطه یا نوک ریشه دندان ایجاد می شود و بر روی استخوان نزدیک دندان تاثیر می گذارد.

  • آبسه پریودنتال

این نوع آبسه در فضای بین دندان و لثه به وجود می آید و می تواند از اجتماع باکتری هایی که از ماندن مواد غذایی بین دندان و لثه و عدم استفاده از مسواک بعد از هر وعده غذایی ایجاد می شود، به وجود آید.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی نامرئی

علائم ایجاد آبسه دندان

درد شدید و ناگهانی در ناحیه دندان و لثه درد در ناحیه صورت، گوش و گردن بوی بد دهان یا احساس طعم ناخوشایند تورم در لثه، پایه دندان و صورت براق و قرمز شدن لثه لق شدن و تغییر رنگ دندان متورم شدن غدد لنفاوی تب (به ندرت)

پیشگیری از ایجاد آبسه دندان

 برای اینکه به آبسه دندان مبتلا نشوید یا کمتر مبتلا شوید کافی است نکات زیر را رعایت کنید:

1.رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان ۲. استفاده از مسواک و نخ دندان بعد از هر وعده غذایی ۳. چکاپ منظم دندان ها ۴. مراجعه سریع به دندانپزشکی در صورت لقی یا ترک خوردگی دندان ۵. کاهش مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های قندی

بیشتربخوانید... هزینه بلیچینگ دندان


تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401
بازدید : 139
نویسنده : mozhgan

پاسخ بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به این سوال :

رشته ای از دندانپزشکی که دندان های نامرتب و نیز فک ها را اصلاح می کند، ارتودنسی نام دارد. ارتودنسی پیشرفته بر روی راحت تر بودن، سریع ترین راه درمان و آخرین فناوری تمرکز دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به تفاوت های این شاخه از دندانپزشکی بیندازیم. سه نکته ای که باید در مورد ارتودنسی پیشرفته بدانید. امروزه بشر هر چیزی را ارتقا می دهد و دستگاه های خود را مطابق با آخرین فناوری به روز می کند؛ بنابراین چرا درمان های و دستگاه های ارتودنسی را ارتقا ندهد؟ این همان ارتودنسی پیشرفته است. در حقیقت، در این جا 3 نکته وجود دارد که باید در مورد این شاخه از درمان دندانپزشکی لاچینه بدانید:

 1. گزینه های درمان

اولاً، ارتودنسی دیگر فقط محدود به بریس های فلزی  نیست. گزینه ها به طور قابل توجهی پیشرفت کرده اند و اکنون می توانید از گزینه های سفارشی تر، موثرتر و کمتر قابل توجه تر استفاده کنید. بریس های امروزی از مواد جدید ساخته شده اند. به عنوان مثال، بریس های سرامیکی کاملاً شفاف طراحی شده اند و باید با سایه دندان های فرد مطابقت داشته باشند تا ظاهر طبیعی تری داشته و کمتر به چشم بیاید. ثانیا، بریس ها دیگر تنها گزینه برای داشتن لبخندی زیبا نیستند. تراز کننده ها از جمله Invisalign ، برای کمک به صاف کردن دندان ها به گونه ای طراحی شده اند که بر روی غذا خوردن یا بهداشت دهان و دندان تأثیر منفی نگذارند.

 2. برنامه های پرداخت انعطاف پذیر

هزینه زیاد بریس های سنتی ممکن است شما را از معالجه باز دارد. امروزه، هزینه های بالا مانع یک لبخند زیبا روی شما نمی شوند؛ چرا که به لطف پیشرفت های فراوان در فناوری، مجموعه ای از درمان های ارتودنسی و همچنین برنامه های پرداخت انعطاف پذیر از جمله ارتودنسی اقساطی موجود است.

 3. آگاهی از روند درمان

ارتودنسی پیشرفته در مورد کل برنامه درمانی شما است. در اولین مشاوره، با گزینه ها و هزینه ارتودنسی دندان خود آشنا خواهید شد. همچنین می توانید دقیقاً ببینید که روند درمان شما چگونه پیشرفت می کند. حتی به لطف فناوری های پیشرفته می توانید ببینید که نتایج نهایی چه خواهد بود.

بیشتربخوانید...  ارتودنسی ثابت نامرئی

 مزایا ارتودنسی پیشرفته

همان طور که مشاهده کردید، ارتودنسی پیشرفته شامل پیشرفته ترین فناوری ها و روش های درمانی برای دستیابی به سالم ترین لبخند در کمترین زمان است. اما چرا مردم دقیقاً به یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کنند؟ به طور خلاصه، برای این است که دندان های آن ها صاف و زیبا شود؛ اما در واقع اهداف بزرگتری مد نظر است.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401
بازدید : 274
نویسنده : mozhgan

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند. در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است. با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتربخوانید... چسب بینی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

بیشتربخوانید... هزینه عکس آتلیه برای جراحی بینی

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

 البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.

منبع: دکتر مطب



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401
بازدید : 151
نویسنده : mozhgan

بر اساس اینکه دلیل و هدف انجام جراحی لثه چیست، انواع جراحی این بافت را به دو دسته زیبایی و درمانی تقسیم بندی می‌کنند. زمانی که هیچ بیماری در خصوص بافت لثه وجود نداشته باشد و جراحی صرفا به دلیل بهبود طرح لبخند و زیبایی صورت بگیرد، گفته می‌شود که عمل جراحی زیبایی لثه انجام شده و زمانی که هدف از انجام عمل ترمیم یا درمان یک مشکل مرتبط با لثه باشد، جراحی درمانی است. در ادامه با انواع جراحی‌های زیبایی و درمانی بافت لثه کرج دنتیست آشنا خواهید شد.

عمل کانتورینگ لثه

کانتورینگ لثه یا (Gum Contouring) که نوعی عمل جراحی زیبایی لثه است، تحت عنوان لیفت لثه یا (gum lift) نیز شناخته می‌شود. این پروسه صرفاً یک عمل جراحی زیبایی است و برای افرادی انجام داده می‌شود که لثه سالمی دارند، اما، از ظاهر و اندازه لثه‌های خود رضایت ندارند. طی این عمل، جراح یا متخصص لثه با کمک چاقوی جراحی یا با استفاده از لیزر، شکل لثه‌ها را تغییر می‌دهد تا طول دندان‌ها بلندتر و میزانی از دندان که به هنگام لبخند دیده می‌شود، بیشتر باشد و خط لثه نیز یکدست و هماهنگ شود. بسیاری از افراد عمل جراحی لیفت لثه را به عنوان یکی از فرآیند‌های اصلاح طرح لبخند خود انجام می‌دهند و نتایج قابل توجهی نیز دریافت می‌کنند.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده در خانه

عمل جراحی افزایش طول تاج دندان (Crown Lengthening)

 این عمل برای افرادی تدارک دیده می‌شود که قصد انجام پروسه‌های ترمیمی و زیبایی دندان را دارند. برای مثال از این روش برای کسانی که قصد دارند روکش دندان یا لمینت دندان داشته باشند، اما طول دندان و سطوح دندان برای قرارگیری روکش یا لمینت کافی نیست و کوتاه است استفاده می‌شود.

 عمل جراحی فرنکتومی (Frenectomy)

 فرنوم لب، بافتی است که در همه انسان‌ها وجود دارد. این زائده درست در خط وسط زیر لب فوقانی قرار دارد. و بخش داخلی لب را به بافت لثه متصل می‌کند. در حالت عادی، این زائده کوچک است و با بالا زدن لب بالا، قابل مشاهده است. در برخی افراد ممکن است سایز این زائده زیاد باشد. به طوری که مشکلاتی مانند فاصله بین دو دندان پیش (جلویی) در فک بالا را به وجود می‌آورد. برای اینکه متخصصان دندانپزشکی (مانند متخصص ارتودنسی یا دندانپزشکی ترمیمی) بتوانند این فاصله بین دندان ها را از بین ببرند، ابتدا باید فرنوم برداشته شود. به عمل برداشته شدن این زائده فرنکتومی گفته می‌شود که نوعی عمل جراحی لثه است.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت

جراحی دندان نهفته و نیمه نهفته (Impacted Tooth Exposure)

 به دندان‌هایی که انتظار می‌رفت طی دوره زمانی خاصی از لثه بیرون بیایند و رشد کنند اما هنوز یا کاملا بیرون نیامده‌اند و یا کلاً هنوز زیر لثه هستند، به ترتیب دندان نیمه نهفته و نهفته گفته می‌شود. دندان عقل، دندانی است که در بسیاری از افراد به صورت نهفته یا نیمه نهفته است. به عمل جراحی که باعث بیرون کشیدن یا در معرض دید قرار گرفتن این دندان‌ها می‌شود، جراحی دندان های نهفته یا نیمه نهفته گفته می‌شود. این پروسه نیز یک عمل جراحی لثه شایع است.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401
بازدید : 170
نویسنده : mozhgan

عمل جراحی لاغری سریع با روش های مختلفی می تواند منجر به لاغری شود. عمل های محدود کننده با کوچک شدن اندازه معده و کاهش سرعت هضم عمل می کنند. یک معده طبیعی می تواند حدود 3 پیمانه غذا نگه دارد. بعد از عمل، معده در ابتدا ممکن است به اندازه یک اونس نگه داشته شود، اگرچه بعداً می تواند به 2 یا 3 اونس برسد. هرچه معده کوچک تر باشد، کمتر می توانید غذا بخورید. هرچه کمتر غذا بخورید، وزن کم می کنید.

بیشتربخوانید... یک رژِیم غذایی ساده و سالم

عمل لاغری سریع بدجذبی/ محدود کننده

عمل های بد جذبی (سو هضم غذا) / محدود کننده، نحوه مصرف غذا را تغییر می دهند. آن ها شکم کوچک تری به شما می دهند و همچنین بخشی از دستگاه گوارش را از بین می برند یا دور می زنند که جذب کالری را برای بدن دشوار می کند. پزشکان به ندرت به دلیل عوارض جانبی عمل های سو جذب را انجام می دهند. به این عمل ها، پس روده نیز گفته می شود.

کاشت دستگاه الکتریکی در عمل لاغری سریع

کاشت یک دستگاه الکتریکی، جدیدترین روش از بین سه روش، باعث کاهش وزن با قطع شدن سیگنال های عصبی بین معده و مغز می شود.

عمل آستین (گاسترکتومی) چیست؟

این فرم دیگری از عمل محدود کننده کاهش وزن است. در این عمل جراحی، حدود 75٪ از معده را خارج می کنند. آن چه از معده باقی می ماند، لوله یا آستین باریکی است که به روده متصل می شود.

جوانب مثبت عمل آستین

برای افرادی که بسیار چاق یا بیمار هستند، سایر جراحی های کاهش وزن ممکن است بیش از حد خطرناک باشد. گاسترکتومی آستین یک عمل ساده تر است که راهی کم خطرتر برای کاهش وزن به آن ها می دهد. در صورت نیاز، هنگامی که بیمار وزن کم کرد و سلامتی نسبی به دست آورد – معمولاً پس از 12 تا 18 ماه –می تواند جراحی دوم معده را انجام دهد.

عمل بای پس معده چیست؟

پس معده هر دو رویکرد محدود کننده و سو جذب را ترکیب می کند. در این عمل، جراح معده را به دو قسمت تقسیم می کنند و قسمت فوقانی را از قسمت پایین جدا می کنند. سپس جراح قسمت فوقانی معده را مستقیماً به قسمت پایین روده کوچک متصل می کند. اساساً، جراح در حال ایجاد میانبر برای غذا است و بخشی از معده و روده کوچک را دور می زند. پرش از این قسمت های دستگاه گوارش به این معنی است که بدن کالری کمتری جذب می کند.

منبع: جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401
بازدید : 137
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران پیرامون ارتودنسی ساده :

ارتودنسی ساده شاخه ای از علم دندانپزشکی است که به حل مشکلات مربوط به دندان ها و فک که بیشتر در ظاهر است می پردازد و البته همین مشکلات ظاهری می توانند مشکلات جدی پزشکی را برای فرد فراهم کند. درمان ارتودنسی می تواند علاوه بر حل مشکلات دندانی به بهبود ظاهر فرد هم کمک کند.

ارتودنسی یک دندان جلو شامل دو روش هستند:

ارتودنسی ثابت که به آن ارتودنسی ساده هم گفته می‌شود.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی ها به خودی خود دارای انواع مختلفی هستند؛ یعنی هم در نوع ارتودنسی ساده و هم در نوع ارتودنسی متحرک می توان انواع مختلف جنس های مختلف و روش های مختلف ارتودنسی را به کار برد.

ارتودنسی ساده

ارتودنسی ها در واقع دستگاه هایی هستند که دقت بیشتری در حل مشکلات دندانی دارند. ارتودنسی ساده یکی از بهترین و قدیمی ترین روش های برطرف کردن مشکلات دندانی است که می تواند تمام مشکلات را تحت پوشش درمان خود قرار دهد. در ارتودنسی ساده که به آن ارتودنسی سنتی هم گفته می‌شود، براکت ها، سیم ها و کش های الاستیک در بین دندان ها استفاده می شود که به کمک هم در طول مدت زمان تقریبا یک سال تا سه سال باعث حرکت دندان ها شده و مشکلات دندانی را نظیر کج بودن دندان ها، جلو بودن بیش از حد دندان ها، روی هم قرار گرفتن دندان ها و یا فاصله داشتن بیش از حد دندان ها را برطرف می کنند.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی کودکان

نمونه هایی از لوازم ارتودنسی ساده عبارت اند از:

  • مهاربند ها و براکت ها
  • سیم ها
  • کش های الاستیک
  • ارتودنسی ساده چه مواردی را برطرف می کند

درمان ارتودنسی ساده و ارتودنسی رایگان در تهران می‌تواند به بهبود موارد زیر کمک کند:

  • بیرون زدگی دندان های جلویی: این درمان می تواند ظاهر فرد را بهبود بخشد و از دندانها در برابر آسیب دیدگی در هنگام صدمات ورزشی یا زمین خوردن محافظت می کند.
  • ازدحام دندان ها، این اتفاق در فک های باریک و کوچک می‌افتد و در واقع فضای کافی برای تمام دندان ها وجود ندارد. ارتودنتیست ممکن است یک یا چند دندان را برای انجام دادن درمان ارتودنسی بکشد و از دهان خارج کند تا جا برای دندان های دیگر باز شود.
  • دندان های نامتقارن، دندان های بالا و پایین با هم در این مشکل مطابقت ندارند. به خصوص هنگامی که دهان بسته می‌شود دندان ها روی هم قرار نمی‌گیرند.
  • گزش عمیق یا اوربایت، وقتی دندان ها بسته می شوند، دندان های فوقانی بیشتر از دندان های پایینی به جلو می‌آیند.
  • نیش معکوس، وقتی دندان‌ها جمع می شوند، دندان های بالایی در داخل دندان های پایین قرار می گیرند.
  • اپن بایت، وقتی دندان ها بسته می شوند یک شکاف بین دندان های بالا و پایین مشاهده می شود.
  • آندربایت، دندان های فوقانی خیلی عقب تر از دندان های پایینی هستند و زیر دندان های پایینی قرار می گیرند.
  • کراس بایت، حداقل یکی از دندان های بالایی هنگام فشردن نزدیک به گونه و زبان است.


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401
بازدید : 148
نویسنده : mozhgan

با افزایش سن، دندان های ما نیز پیر شده و مانند روزهای اول نخواهند بود. حتی اگر دندانهای دائمی ما (بعد از دندان های شیری) در طول زمان و با مسن شدن ما به خوبی مراقبت شوند و دوام داشته باشند باز هم ممکن است با مشکلات دندانی شامل پوسیدگی دندان، تروما و وارد شدن ضرفه به دندان و سایر مشکلات مشابه دیگر روبرو شوند. به این معنی که احتمالا برای ترمیم و ممانعت از مرگ دندان نیاز به انجام درمان ریشه دندان (عصب کشی ) و یا حتی کشیدن دندان باشیم. برای ترمیم دندان در این وضعیت اغلب نیازمند روش های دندانپزشکی ترمیمی مانند روکش دندان، لمینت دندان ، ، بلیچینگ دندان، ایمپلنت دندان یا بریج دندانی هستیم. اکنون فرض کنید که ما دندان هایمان روکش شده است و برخی از آن ها کج هستند، آیا با این وجود امکان ارتودنسی دندان روکش شده وجود دارد؟ این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد به این موضوع مهم میپردازد.

آیا امکان ارتودنسی دندان روکش شده وجود دارد؟

در ساده ترین حالت پاسخ شما به این سوال “بله” خواهد بود. شما حتی با وجود روکش دندان باز هم میتوانید ارتودنسی کنید. بنابراین اگر شما نیز روکش دندان دارید اجازه ندهید که این موضوع مانع از صاف شدن دندان هایتان با کمک ارتودنسی شود. بلکه در اولین فرصت ممکن برای معاینه و مشاوره ارتودنسی به مطب یک متخصص خوب مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... هزینه کشیدن دندان‌

اگر دندان کج و دندان روکش شده دارید، ارتودنسی کنید

هرچند که بهتر است بعد از اتمام ارتودنسی دندان ها را روکش کرد، اما برخی افراد (عموما بزرگسالان) اول روکش کرده اند و سپس به فکر ارتودنسی افتاده اند. اما حای نکرانی نیست و حتی در این بزرگسالان نیز امکان ارتودنسی وجود دارد. متخصصان معمولا تکنیک های خاصی برای ارتودنسی دندان هایی که ساختار مصنوعی دارند استفاده میکنند. آن ها با احتساط بیشتری اقدام به اعمال نیرو و نصب بریس میکنند. تمام سعی یک متخصص ارتودنسی خوب این است که روکش دندان جابجا نشود و تحت تاثیر حرکت ارتودنسی نشکند یا شل نشود.

چون دندان روکش شده ریشه دارد نگرانش نباشید

دندان هایی که روکش شده اند شاید زنده نباشند و بافت زنده در آن ها وجود نداشته باشد اما فراموش نکنیم که همچنان ریشه دارند و به لثه و استخوان متصل هستند. بنابراین آن ها نیز در طول مدت زمان ارتودنسی حرکت میکنند. اما باید با احتیاط و در مدت زمان بیشتری اینکار را انجام داد. بنابراین احتمالا به این نکته پی بردید که ممکن است مدت زمان ارتودنسی دندان روکش شده بیشتر باشد.

بهترین روش ارتودنسی دندان روکش شده چیست؟

برای ارتودنسی دندان روکش شده می توانید از ابتدایی ترین اما موثرترین روش ارتودنسی یعنی بریس معمولی استفاده کرد. همچنین روش های جایگزین دیگر مانند پلاک های ارتودنسی شفاف نیز گزینه های دیگر درمان هستند که به خوبی میتواند از آن ها همراه بریج دندان نیز استفاده کرد. اما در هر دو نوع درمان باید به این نکته توجه کنید که ممکن است مدت مزان ارتودنسی برای دندان هایی که روکش یا بریج دارند بیشتر از افراد معمولی باشد که روکش ندارند. بنابراین انتظارات معقولانه ای از ورند درمان خودتان داشته باشید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی


تاریخ : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401
بازدید : 173
نویسنده : mozhgan

نرخ قیمت لمینت دندان به روز چقدر است و وابسته به چه شرایطی است ؟ لمینت دندان برای ایجاد جذابیت بیشتر دندان ها استفاده می شود که معمولا از هزینه بالایی برخوردار است. با این حال در برخی از مراکز و کلینیک های دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان، می توان لیمنت دندان را با تعرفه‌ مناسب‌تری انجام داد؛ اما باید توجه داشت که به کیفیت کار لطمه وارد نشود.

وظیفه لمینت دندان

لمینت دندان از ماده همرنگ دندان ساخته شده است که برای اصلاح شکل رنگ دندان، اندازه دندان،  بستن فاصله بین دندان ها و بهبود ظاهر درمان دندان های شکسته استفاده می شود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لمینت دندان به روز

قیمت لمینت دندان به روز تحت تاثیر عوامل متفاوتی همچون محل کلینیک، رتبه علمی و تخصصی دندانپزشک ترمیم دندان پوسیده خوب و هزینه مواد اولیه است. مهم ترین عامل در تعیین هزینه لمینت دندان، نوع و جنس روکشی است که بر روی دندان ها نصب می شود.

هزینه های لیمنت دندان

بیمار می تواند با توجه به لبخند خود فقط شش دندان جلو را لمینت کند که در کاهش هزینه‌های لمینت‌ دندان بیمار بسیار موثر است.

تعرفه های جانبی لمینت دندان

 در گذر زمان امکان دارد تغییراتی در لمینت دندان شما به وجود آید که باعث افزایش بیشتر هزینه های لمینت شما خواهد شد. هزینه ویزیت دندانپزشک، دستمزد و عکس از دندان ها از دیگر مبالغی است که می تواند به هزینه ارتودنسی شما اضافه شود. باید آگاه باشید که حدوداً هیچ کدام از بیمه‌ها هزینه های لمینت دندان را بر عهده نخواهد گرفت.

تاثیر میزان تراش دندان بر هزینه لمینت دندان

در لمینت های سرامیکی برعکس لمینت های قدیمی، دندان ها به میزان تراش بیشتری نیاز دارند. دندانپزشکان می تواند شکل و فرم لبخند را پیش از عمل برای شما با استفاده از نرم افزار ها نمایش دهند. در انتخاب نوع لمینت باید دقت شود؛ زیرا به هر میزانی که هزینه تراش دندان طولانی تر شود در نتیجه تعرفه لمینت دندان افزایش پیدا می کند و قیمت تمام شده لمینت دندان نیز افزایش پیدا می کند.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت

نازکی لمینت و اثر آن بر هزینه های جانبی

نازکی لمینت به اندازه یک ورق کاغذ است که از دندان ها حفاظت می کند و باعث زیبایی دندان و صورت می شود. هرچه نازکی لمینت دندان کمتر باشد، امکان شکستگی آنها بالا می رود و در نتیجه هزینه های تعمیر و یا جایگزینی آن نیز بیشتر می شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

بلیچینگ دندان چیست؟ بلیچینگ دندان مناسب چه کسانی است؟ بلیچینگ دندان چه مزایا ومعایبی دارد؟  بلیچینگ دندان ارزان قیمت چگونه ممکن است؟  آیا بلیچینگ دندان  بدون مراجعه به کلینیک دندانپزشکی ممکن است؟ اگرچه زردی دندان  موجب بروز احساس درد نمی شود اما باعث خجالت و ناراحتی می شود، بنابراین روش های خانگی ساده ای وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید و زردی دندان های خود را از بین ببرید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

 اگرچه زردی دندان‌ها مانند دندان‌ درد یک مشکل فوری نیستند، اما می‌توانند اعتمادبه‌نفس شمارا پایین بیاورند و احساس داشتن یک لبخند زیبا را از شما بگیذد، خوشبختانه بهبود رنگ دندان می‌تواند به‌سادگی تغییر در خوردن و نوشیدن باشد. از مهم‌ترین دلایلی که باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود، موارد زیر است:

  • علل ارثی
  • سیگار کشیدن
  • زیاد قهوه نوشیدن
  • عدم رعایت بهداشت دندان مانند استفاده نکردن از مسواک و نخ دندان .

 اغلب اوقات افراد برای از بین بردن رنگ مایل به زرد روی دندان‌های خود به دنبال درمان حرفه‌ای می‌گردند، اما بعضی روش‌های درمانی طولانی‌مدت هستند و بسیار گران قیمت می باشند. بنابراین اگر می‌خواهید از شر دندان‌های زرد رنگ خلاص شوید، باید برخی از درمان‌های طبیعی خانگی را دنبال کنید. مواد زیادی در آشپزخانه شما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بازگرداندن لبخند سفید درخشان استفاده کنید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

بهترین درمان خانگی برای سفید کردن دندان‌های زرد

پوست موز

پوست موز  در سفید شدن دندان نقش قابل توجهی ایفا می کنند، زیرا حاوی بسیاری از مواد معدنی لازم مانند پتاسیم و منیزیم است که توسط دندان‌ها جذب می‌شود. 

جوش شیرین

جوش‌شیرین یکی از بهترین موادی است که می‌توانید برای از بین بردن زردی دندان استفاده کنید و به از بین بردن پلاک زرده و سفید شدن دندان کمک می‌کند.

پوست پرتقال

مسواک زدن مرتب دندان‌های خود با پوست تازه پرتقال باعث کاهش رنگ زرد روی دندان های شما می شود.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به سفیدتر شدن دندان شما کمک می‌کند.

لیمو

یکی از خاصیت سفیدکنندگی لیمو این است که برای سفید کردن دندان استفاده می‌شود همچنین می‌توانید با استفاده از لیمو از شر زردی دندان‌ها خلاص شود.

نمک

نمک یکی از مواد پاک‌کننده اولیه دندان است که برای تمام سنین استفاده می‌شود، زیرابه دوباره پر کردن مواد معدنی ازدست‌رفته دندان کمک می‌کند و به احیای رنگ سفید کمک می‌کند.

منبع: https://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com