عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

ترمیم دندان چیست ؟ ترمیم دندان روشی است که دندانپزشک از آن برای جایگزینی دندان از دست رفته و یا ترمیم قسمت های از دست رفته ساختار دندان استفاده می کند. ساختار دندان ممکن است به دلیل پوسیدگی، خراب شدن ترمیم قبلی و یا شکستگی دندان از بین رفته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید.

انواع روش های ترمیم دندان چیست ؟

از روش هایی که برای ترمیم دندان استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پرکردن
  • روکش دندان (لمینت سرامیکی ، کامپوزیت دندان و...)
  • تاج
  • بریج دندان
  • ایمپلنت دندان
  • دندان مصنوعی

پرکردن دندان

متداول ترین روشی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، پر کردن آن است. از پر کردن دندان، برای ترمیم دندان های شکسته و یا دندان های که پوسیده شده اند و نیز دندان هایی که بر اثر ساییده شدن بر اثر تراش دندان و… از بین رفته اند، استفاده می شود. می توان برای این کار از موادی با جنس های زیر استفاده کرد: طلایی رنگ دندان آمالگام نقره( شامل مخلوط جیوه و نقره، قلع، مس و روی) کامپوزیت رزین گلاس آینومر سرامیک

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان چیست

مراحل پر کردن در ترمیم دندان چیست ؟

در اولین مرحله، دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی، اطراف دندان را بی حس می کند تا بیمار دردی را احساس نکند، و سپس در مرحله بعدی، از یک مته و یا لیزر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می کند. ابزارهای پر کردن دندان اینکه دندانپزشک از چه ابزاری استفاده کند، بستگی به راحتی وی، نوع ابزاری که برای کار با آن آموزش دیده است، میزان مجهز بودن ابزارهای وی دارد و نیز محل و میزان پوسیدگی دارد. پس از این مرحله، دندانپزشک، به محل پوسیدگی نگاه می کند، تا ببیند آیا تمام  پوسیدگی برداشته شده است یا نه.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پنهان

در صورتی که پوسیدگی ای باقی نمانده باشد، دندانپزشک بقایای پوسیدگی را از روی دندان پاک می کند و فضا خالی را آماده پر کردن می کند. اگر پوسیدگی نزدیک به ریشه باشد، ممکن است دندانپزشک ابتدا یک آستر از جنس گلاس آینومر، رزین کامپوزیت و یا مواد این چنینی، برای محافظت عصب قرار دهد. پس از اینکه این مراحل صورت گرفت، دندانپزشک مواد پرکردنی را به صورت لایه لایه اغمال می کند و سپس از لیزر استفاده می کند تا هر لایه سفت و سخت شود و به راحتی امکان از بین رفتن آن وجود نداشته باشد. پس از اینکه این لایه ها به حد کافی رسیدند، اضافه کردن مواد به پایان رسیده و سپس مواد اضافی برش و صیقل داده می شوند تا مثل دندان واقعی صاف و تمیز گردد و احساس یک دندان واقعی را برای بیمار فراهم کند و برایش اذیت کننده نباشد.

منبع: tehranortho.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 158
نویسنده : mozhgan

در این مقاله قصد داریم نکات و مسائل مربوط ارتودنسی دندان قبل و بعد از انجام آن بپردازیم.

 تاثیر ارتودنسی دندان قبل و بعد از انجام آن

ارتودنسی دندان چیست؟ با قرار دادن دندان و فک در یک راستا، ارتودنسی ها می توانند تاثیر مثبتی بر شکل و ویژگی های صورت شما بگذارند. اگر یک مورد خفیف را مانند فضای ایجاد شده بین دندان ها و یا شلوغی بیش از حد دندان ها در نظر بگیریم، باید بدانید که لبخند بیشترین و مهم ترین چیزی است که می توان برای بهبود آن در نظر گرفت. با این حال موارد شدید تری هم مانند اوربایت وعدم تعادل فک و صورت می‌تواند تحت تاثیر مسائل منفی قرار بگیرد. هنگامی که دندان‌ها و فک ها تراز می‌شوند تقویت صورت و لبخند بسیار چشمگیر می شود. متخصصان ارتودنسی در تعادل عملکرد و زیبایی نقش بسیار مهمی دارند و این به این معنی است که آن ها دانش کافی را دارند تا عدم انطباق را به گونه‌ ای اصلاح کنند که سلامت دهان و دندان شما به خطر نیفتد.

ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب میده ؟

ارتودنسی دندان قبل و بعد

اگر به چهره شخصی در قبل و بعد ارتودنسی دندان هایش نگاه کنید و به آن دقت کنید شاید برایتان هنوز هم مانند قبل از درمان ارتودنسی به نظر برسد؛ اما هدف این است که بهترین لبخند و بهترین ویژگی های صورت آن فرد نمایان شود. درمان ارتودنسی دندان برنامه ‌ریزی و وقت زیادی می طلبد و به همین دلیل شما باید برای درمان ناهنجاری های دندان و فک تان به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی چه مدت طول میکشد

نکاتی که باید قبل از درمان ارتودنسی بدانید

دریافت بریسها با انواع مختلف فلزی، سرامیکی، نامرئی و حتی بریس هایی که رنگ های سرگرم کننده دارند، می تواند یک درمان جذاب و نتیجه بخش را برای دانش آموزان مقطع راهنمایی ایجاد کنند. درمان ارتودنسی فقط برای ترمیم لبخند شما نیست. این درمان به اصلاح دندان ها، مشکلات تراز دندان و فک و در نهایت سلامت دهان و دندان کمک می کند.

نکاتی در مورد بعد از نصب ارتودنسی دندان باید بدانید

 که ارتودنسی ها مانند یک تعهد هستند که باید همیشه به آن ها وفادار باشید. برای اطمینان از پیشرفت صحیح درمان، باید پس از نصب بریس بر روی دندان، هر ۴ الی ۶ هفته به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا روند درمان و مشکلاتی که ممکن است در طول درمان با آن مواجه شوید را بررسی و حل کند.

منبع: karajdentists.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 149
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان ارزان و مقرون به صرفه چگونه ممکن است؟ اگر از داشتن دندان‌هایی با فرم نامناسب ناراضی هستید به کمک لمینت می توان به اصلاح فرم دندان ها اقدام کرد که دندان‌پزشک با چسباندن ونیر ها بر روی دندان ها ظاهر و فرم دندان ها را زیبا می‌سازد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان چیست

لمینت چیست؟

لمینت دندان یا ونیر، لایه ای ظریف و شیشه ای شکل از موادی همرنگ دندان یا مواد سفیدی از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که برای اصلاح فرم، رنگ، طول و شکل دندان یا بستن فاصله بین دندان ها و درمان دندان های شکسته بر روی سطح دندان چسبانده می شود که باعث حفظ عملکرد دندان ها و مینای دندان ها می شود.

لمینت کامپوزیتی

ونیر به کار رفته در این روش از جنس ونیر کامپوزیت است که در مطب ساخته می شود و دارای رنگ شفافی است؛ به این روش «روش مستقیم» نیز گفته می شود که اگر شرایط دندانی فرد مناسب باشد بدون تراش به دندان ها چسبانده می شود اما اگر نیاز به تراش باشد به میزان کمتری دندان ها تراش می خورند.

بیشتربخوانید... اول درمان ارتودنسی یا ایمپلنت؟

مواردی که استفاده از لمینت کامپوزیتی دندان توصیه نمی‌شود

  • بیمارانی که به خاطر سایش شدید ارتفاع دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند.
  • افرادی با بهداشت دهان و دندان ضعیف
  • کافی نبودن ضخامت مینای دندان
  • بیمارانی با عادت دندان‌ قروچه
  • به‌هم‌ریختگی شدید دندان

بیشتربخوانید... ارتودنسی رنگی

مزایای لمینت کامپوزیتی دندان

  • نصب آسانی دارد
  • آسیبی به مینای دندان وارد نمی‌کند
  • برای افراد سیگاری لمینت دندان گزینه بسیار مناسبی است.
  • قابل فرم دهی و تطبیق با سایز دندان ها است.
  • دارای ظاهری شبیه دندان است.
  • دارای تنوع رنگی مختلفی است.
  • هزینه درمانی کمتری دارد.

معایب لمینت کامپوزیتی دندان

  • اگر دندانپزشک دندان را کمی بیشتر بتراشد و به عاج دندان برسد احتمال افتادن لمینت ها وجود دارد.
  • برای روی دندان‌های پرکرده یا دارای پوسیدگی وسیع نمی‌تواند مناسب باشد.
  • لیمنت ها اگر دچار شکستگی شوند باید آن‌ها را تعویض کرد.
  • بعد از نصب بر روی دندان ها غیرقابل بازگشت هستند.
  • احتمال تغییر رنگ لمینت ها وجود دارد.

عوارض لمینت کامپوزیت دندان

  • اگر کامپوزیت به‌درستی به مجاورت لثه چسبانده نشود، می‌تواند باعث التهاب یا خونریزی لثه شود.
  • اگر دندان ها به‌خوبی در جای خود قرار نگیرند یا پولیش کردن دندان به‌خوبی انجام نشود این امکان وجود دارد که نتوان به‌راحتی نخ دندان کشید پس این امر باعث بدبویی دهان می شود.
  • حساسیت دندان نسبت به سرما و گرما

منبع: chalava.ir

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 158
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان چیست؟ اصولا برخی از مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند نگرانی های خاصی دارند که برای ما نیز قابل احترام هستند. برخی از آن ها ممکن است تمایلی به ارتودنسی ثابت معمولی نداشته باشند و برخی دیگر ترجیحشان استفاده از بریس های فلزی با الاستیک های رنگی باشد که چندان نقشی در درمان ندارند. اما در میان برخی از آن ها، نگرانی های مهم تری مطرح می شود که هر متخصص ارتودنسی باید به خوبی آن را در نظر گرفته و مدیریت کند.

ارتودنسی برای دندان های پر شده مشکلی ایجاد نمی کند!

در اغلب موارد میتوان دندان های پر شده را به  خوبی ارتودنسی کرد و هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط بوده و دندان هنوز زنده باشد میتوان با رعایت نکاتی که متخصص به شما گوشزد میکند دوره درمانی مناسبی داشته باشید. در این خصوص بد نیست بدانید که انجام درمان ارتودنسی خود یک راه حل بسیار خوب برای پیشگیری از پوسیدگی دندان است. زیرا با صاف کردن دندان های نامرتب و کج باعث میشود که شما بهتر بتوانید دندان های خود را مسواک بزنید و بهتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان قبل و بعد

بهترین روش ارتودنسی دندان برای  دندان های پر شده چیست؟

بسته به نوع و شدت مشکل ارتودنسی شما و همچنین میزان پوسیدگی ترمیم شده نوع دستگاه مورد استفاده برای افرادی که دندان پر شده دارند متفاوت خواهد بود. اگر میزان پوسیدگی زیاد است استفاده از ارتودنسی متحرک با پلاک های شفاف بهتر است. اما اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط است ارتودنسی ثابت فلزی بهترین روش درمان خواهد بود. براکت های ارتودنسی سرامیکی نیز میتوانند برای ارتودنسی دندان پر شده استفاده شوند اما دقت کنید که احتمال شکسته شدن آن ها زیاد است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به نظر میرسد برای اینکه بتوانید به خوبی مواد پر کننده دندان را مدیریت کرده و مراقبت کنید از همان ارتودنسی متحرک و ثابت معمولی استفاده کنید بهتر است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همراه با جراحی فک

آیا ممکن است در طول ارتودنسی با پوسیدگی دندان مواجه شوم؟

از آنجا که افراد تحت درمان ارتودنسی تحت مراقبت های منظم دندانپزشکی قرار می گیرند بسیار بعید است که دندان های شما پوسیده شود مگر اینکه خودتان در رعایت بهداشت کوتاهی کنید.

منبع: bestdentists.ir  



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 167
نویسنده : mozhgan

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم های غذایی می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند.

اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد.

این عمل زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد.

بیشتربخوانید... کاهش وزن در خواب

انواع عمل سرپایی لاغری

یکی از روش هایی که می توان توسط آن عمل سرپایی لاغری را انجام داد جراحی ساسی بای پس معده می باشد که به آن لاپاراسکوپی هم می گویند؛ که دارای دو مرحله است. همچنین یکی از روش های دیگر عمل سرپایی لاغری اسلیو معده نام دارد. این دو روش جزو روش هایی هستند که در بین مردم، دارای طرفداران زیادی می باشند. مطالعات اخیر پزشکان ثابت کرده است که برطرف کردن دیابت، چربی خون و بیماری‌هایی از این قبیل می‌تواند توسط عمل سرپایی لاغری بهبود یابد و بیمار به شرایط عادی برگردد.

بیشتربخوانید... علت عرق کردن زیاد چیست

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

همانطور که گفته شد جراحی لاغری توسط جراح چاقی به روش های مختلفی انجام می شود که ما در اینجا چند روش پر استفاده را عنوان می کنیم:

گاستریک بای‌پس

اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده

باندینگ یا حلقه معده

لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

منبع: dandooneman.ir

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 130
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی با لمینت جدید دندان ، با دندانپزشکی ترمیم و زیبایی تا انتهای مقاله همراه باشید.در این مقاله سعی داریم شما را با لمینت نسل جدید آشنا کنیم. پس برای درک بهتر موضوع، ابتدا به طور اختصار لمینت را تعریف می کنیم، مزایا و معایب و انواع آن را نام می بریم و سپس لمینت نسل جدید را توضیح می دهیم.

لمینت دندان

لمینت دندان پوسته ی نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که با توجه به نیاز هر فرد، طراحی و ساخته می شود و بر روی سطوح جلویی دندان نصب می شود.)روکش های تمام سرامیک )

انواع لمینت

 ۱. لمینت سرامیکی

۲. لمینت کامپوزیتی

۳. لمینت لومینیرز (نسل جدید)

لمینت سرامیکی

در ساخت این نوع لمینت از مواد سرامیکی استفاده شده است که در آزمایشگاه و لابراتورهای مجهز تولید می شود و دندانپزشک در طی انجام فرآیند درمان، آن را بر روی دندان بیمار نصب می کند.

لمینت کامپوزیتی

در ساخت این نوع لمینت از مواد کامپوزیتی استفاده می شود که در همان کلینیک دندانپزشکی و توسط دندانپزشک این کار انجام شده و فرآیند نصب آن فقط در یک جلسه انجام می شود.

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت چیست

لمینت لومینیرز (نسل جدید)

این نوع لمینت مانند سایر لمینت ها است و تنها تفاوتی که دارد ظرافت در ساخت، استحکام بالاتر، عدم تراشیدن دندان و نصب آسان و راحت آن می باشد.

لمینت جدید دندان

در گذشته و در روش های قدیمی لمینت، دندان ها زیاد تراشیده می شد و باعث آسیب رسیدن و همچنین حس ناخوشایند در بیمار و دندان ها می شد. امروزه با پیشرفت روز افزون علم پزشکی، نسل جدیدی از لمینت ها روی کار آمده اند.

بیشتربخوانید... پوسیدگی دندان

روش نصب لمینت جدید

از آنجا که لمینت های نسل جدید بسیار نازک و ظریف هستند، ادعا شده که می توان بدون تراشیدن و تغییر اندازه و قطر دندان این لمینت را مستقیم بر روی دندان نصب کرد. نصب لمینت های جدید بسیار ساده و سریع انجام می شود و تنها یک‌ جلسه برای نصب آن کافی است. در این روش پزشک ابتدا جرم ها و سطوح آلوده ی روی دندان را پاک می کند و سپس لمینت ها را با چسب مخصوصی بر روی دندان می چسباند. همچنین در این روش بر خلاف روش قدیمی نیازی به استفاده از روکش های موقت نیست.

منبع: lachine.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 154
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت بهترین روش‌ کاشت دندان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است. کاشت ایمپلنت دندانی به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد توسط دندانپزشک ترمیمی خوب توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید ایمپلنت دندانی بکارید اما اطلاعات کافی درباره ایمپلنت ندارید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

بیشتربخوانید... پروتز دندان چیست

از ایمپلنت دندان چه انتظاری باید داشته باشیم؟

ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی شما به نظر می‌رسد و کار خواهد کرد. هرچند در برخی از بیماران اینکه ایمپلنت دقیقا مانند دندان طبیعی به نظر برسد ممکن است کاری سخت باشد. چراکه در برخی موارد به دلیل میزان استخوانی که دارید(تراکم استخوان) و مقداری که نیاز است تا ایمپلنت کار گذاشته شود و به طور صحیح کار کند، ممکن است ایمپلنت شما به صورت مستقیم قرار نگیرد و زاویه دار کار گذاشته شود.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

  • ظاهر بهتر(طرح لبخند)
  • حرف‌زدن بهتر
  • راحتی بیش‌تر
  • غذا خوردن راحت‌تر
  • سایر دندان‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند
  • دوام زیادی خواهند داشت

ایملپنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

داشتن بیش از یک دندان ازدست رفته؛ داشتن استخوان فکی که به رشد کامل رسیده است؛ داشتن مقدار زیادی استخوان برای ایمن‌سازی ایمپلنت؛ داشتن بافت‌های دهانی سالم؛ عدم تمایل یا ناتوانی در استفاده از دندان‌های مصنوعی.

چه افرادی نباید ایمپلنت دندانی انجام دهند!

ایمپلنت دندان شاید گزینه مناسبی باشد اما برای همه اینطور نیست! در ادامه کسانی که نباید ایمپلنت دندان انجام دهند، را بشناسید:

افراد بسیار جوانی که فک آنها به حد کافی رشد نکرده است. بانوانی که باردار هستند. افراد سیگاری افرادی که الکلی یا معتاد هستند. افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته‌اند. افرادی که بیماری‌های مزمن مثل فشار خون بالا، دیابت، هموفیلی و بیماری‌های بافت همبند داشته‌اند. افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید و کورتن استفاده می‌کنند. افرادی که دندان قروچه دارند، می‌باشند که احتمال شکست ایمپلنت دندان در این افراد زیاد است.

بیشتربخوانید... غذاهایی که دندان‌ها را زرد می‌کند

 10 نکته مهم قبل از ایمپلنت دندان

  • انتخاب دندانپزشک ترمیمی خوب
  • اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان
  • دانستن مدت زمان ایمپلنت دندان
  • ایمپلنت به استخوان فک آسیب نمی‌زند
  • مراحل کاشت ایمپلنت درد و ناراحتی ایجاد نمی‌کند
  • بعضی از بیماران نباید ایمپلنت دندان بگذارند
  • ایمپلنت در چند مرحله انجام می‌شود!
  • قبل از انجام ایمپلنت درباره تاریخچه پزشکی خود، با دندانپزشک صحبت کنید
  • قبل و بعد از ایمپلنت دندان، رعایت بهداشت الزامی است!
  • حتماً قبل از تصمیم نهایی، با دندانپزشک خود مشورت کنید

منبع: gymju.ir

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت بهترین روش‌ کاشت دندان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است. کاشت ایمپلنت دندانی به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد توسط دندانپزشک ترمیمی خوب توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید ایمپلنت دندانی بکارید اما اطلاعات کافی درباره ایمپلنت ندارید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

بیشتربخوانید... پروتز دندان چیست

از ایمپلنت دندان چه انتظاری باید داشته باشیم؟

ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی شما به نظر می‌رسد و کار خواهد کرد. هرچند در برخی از بیماران اینکه ایمپلنت دقیقا مانند دندان طبیعی به نظر برسد ممکن است کاری سخت باشد. چراکه در برخی موارد به دلیل میزان استخوانی که دارید(تراکم استخوان) و مقداری که نیاز است تا ایمپلنت کار گذاشته شود و به طور صحیح کار کند، ممکن است ایمپلنت شما به صورت مستقیم قرار نگیرد و زاویه دار کار گذاشته شود.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

  • ظاهر بهتر(طرح لبخند)
  • حرف‌زدن بهتر
  • راحتی بیش‌تر
  • غذا خوردن راحت‌تر
  • سایر دندان‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند
  • دوام زیادی خواهند داشت

ایملپنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

داشتن بیش از یک دندان ازدست رفته؛ داشتن استخوان فکی که به رشد کامل رسیده است؛ داشتن مقدار زیادی استخوان برای ایمن‌سازی ایمپلنت؛ داشتن بافت‌های دهانی سالم؛ عدم تمایل یا ناتوانی در استفاده از دندان‌های مصنوعی.

چه افرادی نباید ایمپلنت دندانی انجام دهند!

ایمپلنت دندان شاید گزینه مناسبی باشد اما برای همه اینطور نیست! در ادامه کسانی که نباید ایمپلنت دندان انجام دهند، را بشناسید:

افراد بسیار جوانی که فک آنها به حد کافی رشد نکرده است. بانوانی که باردار هستند. افراد سیگاری افرادی که الکلی یا معتاد هستند. افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته‌اند. افرادی که بیماری‌های مزمن مثل فشار خون بالا، دیابت، هموفیلی و بیماری‌های بافت همبند داشته‌اند. افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید و کورتن استفاده می‌کنند. افرادی که دندان قروچه دارند، می‌باشند که احتمال شکست ایمپلنت دندان در این افراد زیاد است.

بیشتربخوانید... غذاهایی که دندان‌ها را زرد می‌کند

 10 نکته مهم قبل از ایمپلنت دندان

  • انتخاب دندانپزشک ترمیمی خوب
  • اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان
  • دانستن مدت زمان ایمپلنت دندان
  • ایمپلنت به استخوان فک آسیب نمی‌زند
  • مراحل کاشت ایمپلنت درد و ناراحتی ایجاد نمی‌کند
  • بعضی از بیماران نباید ایمپلنت دندان بگذارند
  • ایمپلنت در چند مرحله انجام می‌شود!
  • قبل از انجام ایمپلنت درباره تاریخچه پزشکی خود، با دندانپزشک صحبت کنید
  • قبل و بعد از ایمپلنت دندان، رعایت بهداشت الزامی است!
  • حتماً قبل از تصمیم نهایی، با دندانپزشک خود مشورت کنید

منبع: gymju.ir

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1400
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

بخشهای مختلف دندان انسان

مینا

مینای دندان سخت‌ترین بافت بدن انسان است. این بافت سفید رنگ است و عاج دندان یا همان دنتین را احاطه کرده است. از آنجا که هیچ سلول زنده‌ای در داخل مینای دندان وجود ندارد، این لایه نمی‌تواند آسیب ناشی از پوسیدگی دندان‌ ها را خودش و به صورت خود به خود برطرف کند. در نتیجه آسیب‌های وارده به مینای دندان تنها با کمک دندانپزشک و توسط بهترین متخصص زیبایی و ترمیمی دندان برطرف یا ترمیم می‌شود.

تاج آناتومیکال دندان

تاج آناتومیکال تنها بخش قابل مشاهده دندان انسان است که از لثه‌ها بیرون آمده. تاج توسط مینای دندان احاطه شده است.

لثه

لثه نوعی بافت نرم و تقریبا صورتی رنگ است که ریشه‌های دندان را احاطه کرده و از آن‌ها محافظت می‌کند.

بیشتربخوانید... دندان قروچه چیست

اتاقک پالپ

پالپ چمبر یا اتاقک پالپ یک حفره وسیع در قسمت مرکزی (در داخل) تاج آناتومیکی است و اندازه آن بزرگتر از حفره پالپ ریشه است. پالپ، بافت نرم دندان است که حاوی اعصاب، رگ‌های خونی و بافت همبند است.

گردن یا طوق دندان

 گردن دندان ناحیه‌ای از دندان است که در آن تاج آناتومیک به ریشه دندان می‌رسد (یا متصل می‌شود).

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندانپزشکی

عاج

عاج یا دنتین یک لایه بین مینای دندان و سمنتوم است. عاج شامل تعداد زیادی لوله‌های کوچک توخالی کانال مانند است. زمانی که لایه محافظ عاج یعنی مینا آسیب می‌بیند، علاوه بر احتمال ایجاد حساسیت دندان، روند سایش و تحلیل دندان به شدت افزایش می‌یابد.

استخوان فک یا بخش آلوئولار استخوان فک

استخوان الوئولار به بخشی از استخوان فک گفته می‌شود که ریشه دندان‌ها را احاطه کرده است.

کانال ریشه دندان

پالپ نه تنها در داخل تاج دندان، که در داخل ریشه دندان نیز وجود دارد. به مسیر باریک داخل ریشه دندان که حاوی پالپ دندان است کانال ریشه گفته می‌شود.

سمنتوم 

سمنتوم یک بافت همبند سخت است که ریشه دندان را احاطه کرده و به لیگامان پریودنتال متصل می‌شود.

لیگامان پریودنتال 

لیگامان پریودنتال بافتی است که از الیافِ بافتِ همبندِ کلاژنی ساخته شده و ریشه دندان را در جای خود ثابت نگه می‌دارد. در واقع دلیل اصلی اتصال دندان به ساکِت دندانی (محل قرارگیری ریشه دندان در استخوان فک) همین لیگامان‌ها هستند.

شیار لثه‌ای

شیار لثه به فاصله یا فضای خالی و اندک بین دندان و لثه گفته می‌شود. حتی افرادی که دندان‌های سالمی دارند عموماً این فاصله را دارند. عمق شیار لثه معمولا 1 تا 2 میلی متر است. وقتی این فضا به دلیل التهاب لثه عمیق‌تر می شود، به آن پاکِت پریودنتال یا پاکِت لثه می‌گویند.

آشنایی با انواع دندان: چند نوع دندان داریم؟

  • دندان‌های پیش
  • دندان‌های‌ نیش
  • دندان‌های پرمولر
  • دندان‌های مولر

منبع:  karajortho.ir  

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 اسفند 1400
بازدید : 154
نویسنده : mozhgan

ترمیم دندان چیست ؟ ترمیم دندان روشی است که دندانپزشک از آن برای جایگزینی دندان از دست رفته و یا ترمیم قسمت های از دست رفته ساختار دندان استفاده می کند. ساختار دندان ممکن است به دلیل پوسیدگی، خراب شدن ترمیم قبلی و یا شکستگی دندان از بین رفته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با کلینیک دندانپزشکی همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی چیست؟

انواع روش های ترمیم دندان چیست ؟

از روش هایی که برای ترمیم دندان استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پرکردن

روکش دندان (لمینت سرامیکی، کامپوزیت دندان و...)

  • تاج
  • بریج دندان
  • ایمپلنت دندان
  • دندان مصنوعی

پرکردن دندان

متداول ترین روشی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، پر کردن آن است. از پر کردن دندان، برای ترمیم دندان های شکسته و یا دندان های که پوسیده شده اند و نیز دندان هایی که بر اثر ساییده شدن بر اثر تراش دندان و… از بین رفته اند، استفاده می شود. می توان برای این کار از موادی با جنس های زیر استفاده کرد: طلایی رنگ دندان آمالگام نقره( شامل مخلوط جیوه و نقره، قلع، مس و روی) کامپوزیت رزین گلاس آینومر سرامیک

بیشتربخوانید... ارتودنسی تک فک

مراحل پر کردن در ترمیم دندان چیست ؟

در اولین مرحله، دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی، اطراف دندان را بی حس می کند تا بیمار دردی را احساس نکند، و سپس در مرحله بعدی، از یک مته و یا لیزر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می کند. ابزارهای پر کردن دندان اینکه دندانپزشک از چه ابزاری استفاده کند، بستگی به راحتی وی، نوع ابزاری که برای کار با آن آموزش دیده است، میزان مجهز بودن ابزارهای وی دارد و نیز محل و میزان پوسیدگی دارد. پس از این مرحله، دندانپزشک، به محل پوسیدگی نگاه می کند، تا ببیند آیا تمام  پوسیدگی برداشته شده است یا نه. در صورتی که پوسیدگی ای باقی نمانده باشد، دندانپزشک بقایای پوسیدگی را از روی دندان پاک می کند و فضا خالی را آماده پر کردن می کند. اگر پوسیدگی نزدیک به ریشه باشد، ممکن است دندانپزشک ابتدا یک آستر از جنس گلاس آینومر، رزین کامپوزیت و یا مواد این چنینی، برای محافظت عصب قرار دهد. پس از اینکه این مراحل صورت گرفت، دندانپزشک مواد پرکردنی را به صورت لایه لایه اغمال می کند و سپس از لیزر استفاده می کند تا هر لایه سفت و سخت شود و به راحتی امکان از بین رفتن آن وجود نداشته باشد. پس از اینکه این لایه ها به حد کافی رسیدند، اضافه کردن مواد به پایان رسیده و سپس مواد اضافی برش و صیقل داده می شوند تا مثل دندان واقعی صاف و تمیز گردد و احساس یک دندان واقعی را برای بیمار فراهم کند و برایش اذیت کننده نباشد.

منبع: orthoblog.ir

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 اسفند 1400
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

پل دندان یا بریج دندان، یک یا چند دندان مصنوعی را جایگزین یک یا چند دندان از دست رفته یا شکسته می کند. در هنگام بریج ها از یک یا چند دندان واقعی در دو طرف شکاف استفاده می کنند تا دندان های مصنوعی را در جای خود نگه دارند. پل ها ممکن است ثابت باشند، به این معنی که دائمی هستند یا قابل جابجایی هستند. به این معنی که شخص می تواند آنها را بیرون بیاورد. دندانپزشکان به هر دندان ساختگی در یک پل “پونتونیک” می گویند و برخی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از پل به عنوان “پروتز دندان ثابت” نام می برند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بیشتربخوانید... روش‌های اصلاح طرح لبخند

 پل دندان چیست؟

یک دندانپزشک ممکن است برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا شکسته، یک پل دندانی را به شما توصیه کند. بریج دندان می تواند جایگزین یک دندان یا چند دندان از دست رفته شود. دندان های ساختگی در پل های دندانی مانند دندان های واقعی به نظر می رسند و کار می کنند. برای انجام این عمل، یک فرد ممکن است به یک متخصص پروتزهای دندانی، دندانپزشک متخصص در ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته و یا یک دندانپزشک معمولی مراجعه کند. در هر صورت، گزینه های زیادی برای پر کردن یک دندان خالی در لبخند شما وجود دارد. یک گزینه دیگر برای پر کردن جای خالی دندان انجام یک تاج است. یک دندان کاذب متصل به قسمت کوچکی از دندان واقعی که دندانپزشک آن را کشیده است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی چیست؟

هنگامی که فردی دندان خود را از دست داده یا دندانپزشک مجبور به برداشتن آن شده است، با این وجود تاج به تنهایی گزینه ای برای پر کردن جای خالی آن نیست و ممکن است پل دندان بهترین انتخاب باشد. برای برخی افراد کاشت دندان دائمی جایگزینی برای بریج است. ایمپلنت های دندانی، دندان های ساختگی هستند که دندانپزشکان با جراحی وارد استخوان دهان فرد می کنند. دندانپزشکان در کلینیک دندانپزشکی ایمپلنت را برای کمک به ایمن سازی پل هم توصیه می کنند، به خصوص اگر بسیاری از دندان های فرد از بین رفته باشند.

بیشتربخوانید... نحوه انجام ارتودنسی عقب بردن فک

فواید پل دندان

 این روش می تواند به فرد کمک کند تا با لبخند خود احساس راحتی بیشتری کند. همچنین می تواند قادر به جویدن عادی غذا شود. وقتی فردی یک یا چند دندان از دست می دهد، می تواند روی گزش وی تأثیر بگذارد و باعث درد یا مشکل در خوردن غذا شود. جایگزینی آن دندان ها از بروز این عوارض جلوگیری می کند.

این روش برای افرادی که دارای موارد زیر هستند استفاده می شود:

دارای دندان پوسیده ای است که می افتد یا دندانپزشک آن را خارج می کند در یک حادثه یا آسیب دندان خود را از دست داده است پوسیدگی یا عفونت در یک دندان چنان عمیق است که نه روش پر کردن و نه عصب کشی برای او کافی نیست حتما نیاز بهپل دندان دارد

منبع: orthodr.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 اسفند 1400
بازدید : 150
نویسنده : mozhgan

اگر از ظاهر دندان های خود راضی نیستند و با تغییر رنگ دائمی، کج، کوتاه یا بلند بودن دندان و مسائلی از این دست مواجهید، ونیر کامپوزیت می تواند برای شما یک روش ایده ال برای اصطلاح طرح لبخند باشد. در این مقاله هر آنچه که باید درباره این پوسته ها و لایه های نازک بدانید را پیدا خواهید کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی چیست؟

ونیر دندان چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث ونیر کامپوزیت شویم، ابتدا لازم است که با ونیر دندان آشنا شوید. ونیر یک پوسته نازک و معمولا همرنگ دندان است که جهت زیبایی بهتر دندان ها و پنهان کردن مشکلات و عیوب ظاهری آن ها، به سطح جلوی دندان متصل می شوند. برخلاف تصور برخی از افراد، ونیرها روکش دندان نیستند و با روکش فرق دارند. چندین نوع ونیر دندان وجود دارد که دو نمونه مشهور از آن ها، ونیر کامپوزیت و لمینت دندان است. در این مقاله درباره نوع اول مطالبی خواهید خواند.

بیشتربخوانید... لمینت سرامیکی

ونیر کامپوزیت چیست؟

همانطور که گفته شد، کامپوزیت ونیر یا (composite veneers) نوعی ونیر است. در اصل این ونیرها، پوسته ها و لایه های بسیار نازک ساخته شده از رزین کامپوزیت هستند که به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. بنابراین نامگذاری آن ها مستقیما اشاره به جنسشان و ماده ای که از آن ساخته می شود دارد.

برای برطرف کردن مشکلات ذکر شده، ارتودنسی دندان بهتر است یا ونیر؟

 درمان ارتودنسی دندان جدای از برطرف کردن مشکلات ساختاری و شلوغی دندان ها و فک، برخی از موارد بالا را برطرف کند. برای مثال بستن فاصله بین دندان، کج بودن دندان ها و کوتاه یا بلند بودن آن ها به راحتی با ارتودنسی قابل اصلاح هستند. و برای برطرف کردن آن ها اگر برایتان مقدور است به جای متخصص ترمیمی و زیبایی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید. اما تغییر رنگ، ترمیم شکستگی، لب پر شدگی، لکه روی دندان ، پوسیدگی دندان  و … با ارتودنسی خانگی قابل ترمیم نیست.

چند نوع ونیر کامپوزیت وجود دارد؟

ما دو دسته ونیر ساخته شده بر پایه کامپوزیت و رزین داریم. اولی مستقیم و دومی ونیر غیرمستقیم است.

منبع: orthodentist.ir

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 اسفند 1400
بازدید : 166
نویسنده : mozhgan

یکی از مهمترین  بخش های فرزندآوری مربوط به پیش از اقدام به بارداری است. شما باید قبل از اینکه باردار شوید در یک محدوده وزنی سالم قرار بگیرید. اگر وزن کم دارید وزن خودتان را افزایش دهید و اگر وزن زیادی دارید یا چاقی مفرط دارید اقدام به کاهش وزن کنید. زیرا دستیابی به وزن سالم قبل از بارداری می تواند شانس بارداری شما را بهبود بخشد و خطر عوارض بارداری را به حداقل برساند.

بیشتربخوانید... عمل لاغری شکم با لیزر

عوارض چاقی در دوران بارداری چیست؟

داشتن شاخص توده بدنی (BMI)  برابر با ۳۰ و بالاتر از آن می تواند احتمال تخمک گذاری طبیعی را کاهش دهد. چاقی همچنین می تواند بر نتیجه لقاح آزمایشگاهی (IVF) تأثیر بگذارد. با افزایش BMI ، خطر IVF ناموفق نیز وجود دارد و در هر صورت چاقی مانع و خطری بزرگ بر سر باروری و فرزندآوری شما خواهد بود. چاقی در دوران بارداری خطر عوارض مختلف بارداری را افزایش می دهد، مهمترین خطرات بالا بودن وزن در حاملگی عبارتند از:

  • خطر سقط جنین
  • افزایش خطر به دنیا آمدن نوزاد مرده
  • شکست بارداری
  • دیابت بارداری
  • عارضه حاملگی که با فشار خون بالا همراه است و علائم آسیب سیستم اندام دیگر ، اغلب کلیه ها (پره اکلامپسی)
  • اختلال عملکرد قلبی
  • آپنه خواب
  • زایمان واژینال دشوار
  • افزایش احتمال به دنیا آمدن نوزاد از طرق عمل جراحی سزارین

مادران با چاقی مفرط سعی کنند بچه دار نشوند

کسانی که شاخص توده بدنی ۳۰ و بالاتر از آن دارند هرچند که میتوانند صاحب فرزند شوند اما بهتر است که اینکار را انجام ندهند. آن ها باید با کمک ورزش و انواع رژیم لاغری کنند. چنانچه با هیچکدام از روش های مرسوم لاغری نتوانسته اید وزن کم کنید و به دنبال یک دوره سالم بارداری هستند میتوانید پیش از آن به یک جراح لاغری خوب مراجعه کنید. متخصص جراح چراقی با روش هایی جراحی به کاهش وزن شما کمک میکند. ایمنترین روش لاغری برای خانم ها پیش از بارداری عبارتند از:

  • عمل اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • ساسی بای پس
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده 

بیشتربخوانید... آیا شما یک کاندید خوب برای جراحی لاغری هستید

برای داشتن یک دوره بارداری سالم BMI شما باید چقدر باشد؟

همانطور که میدانید بارداری با افزایش وزن همراه است و هرچه جنین در داخل رحم بزرگتر میشود وزن مادر نیز افزایش میابد. در این میان مادرانی که بیش از حد چاق هستند احتمالا با اضافه وزن بالایی روبرو میشوند و بارداری آن ها به خطر می افتد. کسانی که وزن کمی دارند نیز باید برای بارداری به وزن مشخصی برسند تا سلامتی جنین تضمین شود. بر اساس شاخص توده بدنی که افراد دارند داشتن مقداری اضافه وزن در دوره بارداری طبیعی است. بر همین اساس کسانی که شاخص توده بدنی زیر را دارند

بیشتربخوانید... ۱۰ خوراکی ممنوع پس از جراحی لاغری



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 148
نویسنده : mozhgan

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که طلای آب شده (Scrap Gold) چیست؟ خرید طلا اب شده چه ارزشی دارد؟ آیا خریدن آن منطقی است یا خیر؟

بهترین گالری طلا و جواهر در ادامه این مطلب همه پرسش‌های مربوط به طلای آب شده را پاسخ داده است. همراهمان باشید.

بیشتربخوانید... خرید دستبند طلا

طلای آب شده یا اسکرپ گلد چیست؟

 Scrap Gold به طلایی گفته می‌شود که یک بار ساخته شده، اما دوباره به کارخانه طلاسازی برگشت داده می‌شود تا در آنجا ذوب شده و دوباره به چرخه تولید بازگردد.

طلای آب شده را چگونه اندازه‌گیری می‌کنند؟

طلای دست دوم پس از خرید و فروش اغلب بر اساس اونس تروا اندازه‌گیری می‌شود: ۱ اونس تروا برابر است با ۳۱٫۱ گرم. (یک گرم مساوی است با ۰٫۰۳۲ اونس تروا) یک اونس معمولی برابر با ۲۸٫۳۴ گرم است یعنی یک گرم مساوی است با ۰٫۰۳۵ اونس. البته باید بدانید، معیار قیمت گذاری طلا با عیارهای مختلف در بازار ایران بر اساس طلای آب شده ۱۷ عیار ( یا طلای ۷۰۵ ) است. در ایران بر خلاف بازار طلای جهانی که قالب ۳۱.۱۰۳ گرمی از طلای خالص ۲۴ عیار معیار قمیت‌دهی مشتقات طلا هستند، تنها واحد گرمی طلا آب شده معیار است.

چگونه قیمت و ارزش طلای آب شده را می‌توان مشخص کرد؟

ارزش و بهای طلای آب شده به وزن و خلوص آن بستگی دارد. بنابراین، اگر وزن دقیق آب شده را بدانید و از قیمت هر واحد طلا هم مطلع باشید، می‌توانید به صورت حدودی قیمت و بهای طلای آب شده را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر ۱۰۰ گرم طلای ۱۸ عیار داشته باشید، میزان طلایی که بدست می‌آورید ۷۵ درصد است (۱۸ تقسیم بر ۲۴). به زبان ساده‌تر، شما ۷۵ گرم طلای خالص خواهید داشت.

آیا طلای آب شده را راحت می‌توان فروخت؟

گفتیم طلای دست دوم که قرار است دوباره ذوب شود را طلای آب شده می‌گویند. پس بسیاری از مغازه‌های طلا و جواهرفروشی، خرید هم دارند. فقط کافیست طلای خود را نزد فرد مطمئنی ببرید تا به قیمت مناسب آن را خریداری کند. طلافروش‌ها با قیمتی بسیار کمتر از ارزش واقعی طلا جنس شما را خریداری می‌کنند. این را در نظر داشته باشید که فروشنده‌های مختلف ممکن است قیمت‌های متفاوتی به شما پیشنهاد بدهند. پس عجله نکنید و طلا آب شده خود را به چند مغازه نشان دهید و دست آخر به کاسبی بفروشید که با قیمت بالاتر و منصفانه‌تر طلا را از شما می‌خرد.


تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 143
نویسنده : mozhgan

از روش های محبوب و مورد علاقه ارتودنسی می توان به ارتودنسی الاینر اشاره کرد. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی ارتودنتیست همراه باشید.

ارتودنسی الاینر

 الاینرها مدرن ترین روش ارتودنسی است که با کمک آنها می توان بهم ریختگی دندان ها را کاملاً اصلاح نمود. بعبارتی الاینر یک روش مدرن ارتودنسی است و چون مزایای بسیار زیادی دارد، با استقبال زیادی روبرو شده است. الاینرها پلاک های پلاستیکی شفافی هستند که نیازی به براکت و سیم ندارند و همانند روش های دیگر ارتودنسی، ناهنجاری های دندان و بعضی از ناهنجاری های فک را درمان می کنند. الاینرها با نرم افزارهای سه بعدی طراحی و تحلیل می شوند. یکی از ویژگی های الاینرها قابلیت خارج ساختن آن ها از دهان است و بیمار می تواند مطابق دستور متخصص در زمان های خاصی آن ها را از دهان خارج نماید. در هنگام ساخت الاینرها، تقریبا 60-50 الاینر با دقت زیاد ساخته می شود که هر یک از آن ها برای دوره خاصی تهیه شده است. هر دو هفته یکبار متخصص یک دست الاینر جدید به بیمار می دهد تا از آن استفاده کند. طول دوره درمان الاینر با ارتودنسی ثابت تقریبا مشابه است و این درمان یک الی سه سال طول می کشد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست ؟

مزایای الاینر

یکی از مزایای الاینر نامرئی بودن آن است. کسانی که تمایل ندارند سیم و براکت بر روی دندان هایشان باشد، در طول درمان زیبایی دندان ها برایشان مهم است. استفاده از الاینر برای آنها بسیار خوشایند است. از دیگر مزایای الاینر این است که می توان آن را در شرایط خاص مثل مراسم ها، جلسات و .. از دهان بیرون آورد. طراحی دیجیتالی آن نیز یکی دیگر از مزیت هاست.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح دار

معایب الاینر

زمانی نتیجه ارتودنسی الاینر موفق خواهد بود که بیمار در استفاده از الاینرها، نهایت همکاری را داشته باشند. جای تأسف است که برخی از افراد در استفاده از الاینر کاهلی کرده و مدت زمان استفاده از آن را کامل انجام نمی دهند و اغلب اوقات الاینر را از دهان خود خارج می کنند. این کار موجب می شود که طول دوره درمان افزایش یافته و نتیجه درستی گرفته نشود. الاینرها جایگزینی راحت و شفاف برای بریس هاس سنتی است که مورد علاقه افراد زیادی است. در هنگام درمان الاینرها با الاینرهای جدید جایگزین می شوند که تا حدی با آن تفاوت دارد. استفاده از آن الاینرها، سب جابجایی تدریجی آن ها می شود.

منبع: ارتوبلاگ

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 151
نویسنده : mozhgan

پوسیدگی دندان از شایع‌ترین مشکلات مربوط به دهان و دندان است که سالانه شمار زیادی از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.هرچند که پوسیدگی می‌تواند توسط بهترین متخصص ارتودنسی ارتوبلاگ و متخصص ترمیمی و زیبایی با پروسه‌هایی مانند پر کردن دندان، روکش دندان و … برطرف شود اما مهم‌ترین شیوه مقابله با آن قطعا پیشگیری است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اینویزیلاین

 12 راه‌حل پیشگیری از پوسیدگی دندان

  • هر روز مسواک بزنید

یکی از مهم‌ترین اصول پیشگیری از پوسیدگی دندان، مسواک زدن است. توصیه می‌شود که در شبانه روز دو بار مسواک زده شود.  

  • با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید

دندان‌های خود را بعد از هر وعده غذایی با خمیر دندان‌های حاوی فلوراید مسواک بزنید.

  • به پروسه فیشور سیلانت توجه داشته باشید!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، سیلانت را برای همه کودکان در سنین مدرسه توصیه می‌کند. این روش البته مشابه کودکان، برای بزرگسالان نیز توصیه شده است و فواید زیادی دارد.

  • به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

بدون شک، بهترین شخصی که می‌تواند به شما در حفظ سلامت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند، یک دندانپزشک است. مراجعه منظم و دست کم 2 جلسه در طول سال به یک دندانپزشک می‌تواند نه تنها متضمن سلامت دهان و دندان شما باشد، که به شما در پیشگیری از پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی نیز کمک کند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست ؟

  • مصرف میان وعده‌ها و خوراکی‌های مضر را کاهش دهید

کسانی که برای خود برنامه‌های تغذیه‌ای منظمی دارند کمتر در معرض پوسیدگی دندان قرار می‌گیرند. برعکس، افرادی که به صورت گاه و بیگاه نوشیدنی مضر شیرین و گازدار می‌خورند یا خارج از وعده‌های غذایی اصلی، تنقلات و یا به قول عموم مردم هله‌هوله مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرند.

  • غذاهای سالم بخورید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای تمام جنبه های سلامتی، از جمله بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است.

  • از دهانشویه‌های آنتی باکتریال کمک بگیرید

پوسیدگی دندان همیشه به دلیل بهداشت ضعیف دهان و دندان نیست. گاهی اوقات ممکن است برخی مشکلات، بیماری‌ها یا اختلالات خاص، دندان‌های ما را در معرض سایش قرار دهند.

  • آب بیشتری بنوشید
  • نخ دندان بکشید
  • میزان مصرف مواد شیرین را کاهش داده و فیبر بیشتری بخورید
  • اصول بهداشت دهان و دندان را به کودکان آموزش دهید
  • از دهاشویه‌های حاوی فلوراید استفاده کنید

منبع: ارتودنتیست

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

لمینت، این اختراع بی نظیر دندانپزشکی، نه تنها در دسترس ستاره ها و افراد مشهور قرار گرفته است، بلکه امروزه یک طرح لبخند سفید زیبا نشان از سلامتی، رفاه، ثبات و موفقیت دارد. لمینت ها لبخند و چهره فرد را بهبود می بخشند. آن ها روی دندان ها جلب توجه نکرده و طبیعی و زیبا به نظر می رسند. اما با این حال قیمت نسبتا بالایی نیز دارد. در این مقاله از متخصص ارتودنسی ارتوتیپس می خواهیم آخرین قیمت لمینت دندان را بررسی کنیم.

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

فن آوری بالای ونیر دندان به شما امکان می دهد تا با تکرار تسکین و تمام ویژگی های دندان های خود، بهترین پوشش را روی دندان ها ایجاد کنید. روکش ها، دندان های طبیعی شما را خراب نکرده و آسیبی به سایر دندان ها نمی زنند. همچنین نیازی به تعویض آن ها تا سال ها نبوده و می توانند برای دهه ها ماندگار باشند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شفاف و نامرئی

مواد مورد استفاده در روکش ها

روکش ها می توانند از مواد سرامیکی، پرسلنی یا چسب کامپوزیتی ساخته شوند و مشهور ترین مواردی که توسط بسیاری از ارتودنتیست ها در سراسر جهان استفاده می شود، روکش های چینی هستند؛ زیرا از دوام و استحکام بیشتری برخوردار هستند و همچنین ظاهر طبیعی تری دارند. بسته به نوع روکش و همچنین تعداد دندان هایی که برای آن ها لمینت لازم است، از دندانپزشک خود می توانید بپرسید که هزینه ی آن ها چه قدر تمام می شوند.

لبخند زیبا با دندان های مرواریدی

قیمت روکش ها به چه چیزی بستگی دارد؟

روکش های ساخته شده از سرامیک چندان گران نیستند. هزینه آن ها فقط حدود 3-5٪ از قیمت روکش های کامپوزیتی بیشتر است. این محصول در آلمان، آمریکا و ژاپن تولید و عرضه می شود. بنابراین، قیمت های روکش کاملاً مستقل از هزینه مواد است. کار یک متخصص همان چیزی است که بر قیمت روکش ها تأثیر می گذارد. مهارتی که قیمت روکش ها را تعیین می کند، فقط با تجربه و طی سال ها حاصل می شود. هرچه طراحی در حفره دهان نازک باشد، مدت زمان بیشتری برای ساخت، رفع و درمان دندان ها لازم است. تهیه دندان برای تاج بسیار ساده تر از انجام آن با روکش نازک است.

لمینت برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که دندان های خود را به هم می فشارند، کاندید مناسبی برای روکش های چینی نیستند؛ زیرا این اقدامات باعث می شود روکش ها خرد شده یا ترک بخورند. برای کاهش آسیب دیدن روکش ها، مداد، یخ، ناخن ها یا سایر اجسام سخت را نجوید. روکش برای افرادی که دارای دندان های ناسالم هستند (به عنوان مثال، افرادی که بیماری پریودنتال فعال یا پوسیدگی دارند)، دندان های ضعیف (در نتیجه پر شدن دندان، پوسیدگی و شکستگی زیاد) گزینه خوبی نیست.

منبع: ارتواینفو

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 144
نویسنده : mozhgan

طبق نظر بهترین متخصص ارتودنسی ارتواینفو ارتودنسی یکی از روش های درمانی برای رفع ناهنجاری های ظاهری دندان است که می تواند شامل موارد مختلفی شود. این درمان در کنار این که به زیبا سازی لبخند فرد کمک می کند، می ‌تواند مشکلاتی را هم که در بالا اعلام شدند درمان کند. ارتودنسی دندان قیمت مختلفی می تواند داشته باشد و عوامل مختلفی می تواند روی قیمت و هزینه ارتودنسی دندان تاثیرگذار باشد.

بیشتربخوانید... پستانک ارتودنسی ژله‌ای

کدام مشکلات با ارتودنسی رفع می شوند؟

ارتودنسی دندان می تواند مشکلات زیر را در افراد حل کند:

  • فاصله داشتن بیش از حد دندان ها
  • چسبیدن بیش از حد دندان ها به هم
  • شلوغی و روی هم قرار گرفتن دندان ها
  • مشکل دندان خرگوشی
  • مشکل جلو بودن فک بالا نسبت به فک پایین 
  • مشکل جلو بودن فک پایین نسبت به فک بالا

ارتودنسی دندان قیمت

همانطور که گفته شد هزینه ارتودنسی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل می توانند موارد زیر باشند:

  • میزان مشکل در دندان های فرد
  • اندازه طول درمان فرد
  • نوع ارتودنسی که استفاده می شود
  • جنس ارتودنسی
  • پزشک متخصص
  • موقعیت مکانی فرد و پزشک

عواملی که در بالا گفته شد،مواردی هستند که می‌توانند روی بالا و پایین شدن قیمت ارتودنسی دندان تاثیر گذار باشند. در ادامه به این موارد می پردازیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی از داخل

قیمت ارتودنسی دندان نسبت به طول درمان و سن فرد

در ادامه قیمت ارتودنسی دندان را نسبت به طول درمان و سن فرد برایتان طبقه بندی کرده ایم. البته باید به این نکته دقت کنید که قیمت هایی که  برایتان  گذاشته‌ذایم  قیمت های قطعی نیستند  و ممکن است  بالاتر و یا پایین تر باشند. این قیمت ها شامل موارد زیر می باشد:

ارتودنسی بزرگسالان

طول درمان ۱ سال، حدود ۲۵۴۶ دلار طول درمان دو سال، حدود ۵۰۹۱ دلار طول درمان سه سال، حدود ۷۶۳۷ دلار طول درمان چهار سال، حدود ۱۰۱۸۳ دلار

ارتودنسی کودکان

طول درمان یک سال، حدود ۲۴۵۷ دلار طول درمان دو سال، حدود ۴۹۱۴ دلار طول درمان سه سال، حدود ۷۳۷۲ دلار طول درمان چهار سال، حدود ۹۸۲۹ دلار

منبع: ارتوتیپس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

لمینت مواد بسیار نازک و همرنگ دندان است که طول عمر بالایی داشته و با کمترین عوارض سبب بهبود ظاهر دندان می شود. از این پوسته های کامپوزیتی یا سرامیکی به منظور اصلاح طرح لبخند، سفید یا براق کردن دندان ها، تغییر فرم، اندازه و طول دندان استفاده می شود. نصب لمینت در حوزه کار متخصصین ترمیم و زیبایی دندان بوده و کسانی که در این خصوص مشکل دارند می توانند از متخصصان دندانپزشکی زیبایی برای ترمیم و اصلاح مشکل خود کمک بگیرند.  در ادامه با متخصص ارتودنسی ارتودر همراه باشید.

تعریف دیگر لمینت

بعبارت دیگر، لمینت دندان لایه ای نازک و همرنگ دندان است که تقریباً مشابه ناخن مصنوعی است؛ ولی از مقاومت و دوام بسیار بیشتری برخوردار می باشد. این لایه روی دندان قرار گرفته و آن را پوشش می دهد. این لایه های نازک را می توان به گونه ای طراحی کرد که سفیدتر، پهن تر و یا بلندتر از دندان واقعی فرد باشند. در لمینت دندان می توان از کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی استفاده کرد. برخی بر این باورند بخاطر تراش نخوردن دندان در ونیر کامپوزیت این روش نسبت به لمینت سرامیکی بهتر است. عده ای معتقدند که لمینت همه مشکلات دندان حتی پوسیدگی دندان را نیز درمان می کند. در عوض برخی از افراد هم اعتقاد دارند که لمینت بسبب از بین رفتن ریشه دندان، کاهش طول عمر و پوسیدگی دندان می گردد. در اینجا قصد داریم که به بررسی لمینت پرداخته و توضیحاتی در خصوص آن ارائه کنیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی صورت نامتقارن

موارد برطرف کننده با لمینت

  • در صورت وجود بهم ریختگی دندانی
  • وجود فاصله زیاد بین دندان ها
  • وضعیت بد دندان
  • وجود برآمدگی یا فرورفتگی
  • شکستگی لبه دندان
  • ترک خوردگی دندان

همچنین مواردی از قبیل: تغییر رنگ دندان ناشی از استعمال دخانیات، مصرف خوراکی های رنگی، قهوه، ضرب دیدگی یا عصب کشی دندان را نیز می توان با این روش اصلاح کرد.

موارد منع مصرف لمینت دندان

 –   اگر فرد دچار پوسیدگی شدید یا عفونت لثه باشد نمی تواند از این روش درمانی استفاده کند. در ابتدا باید این موارد را برطرف کرده و سپس اقدام به انجام لمینت کند.

 –   افرادی که مینای دندان آنها شدیدا ساییده شده است و بافت مینای آن ها کافی نیست، نمی توانند از لمینت استفاده کنند و در عوض باید از انوع روکش کمک بگیرند.

 – افرادی که مبتلا به عادت دندان قروچه هستند اگر کاندید انجام لمینت شوند، این عادت مخرب سبب شکستگی و آسیب به لمینت می شود. برای رفع این عادت می توان از محافظ دندان یا نایت گارد استفاده کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان اضافی

لزوم لمینت دندان های پائین

افرادی که دوست دارند دندان های خود را لمینت کنند، نمی دانند آیا لازم است هر دو فک لمینت شود یا خیر. با توجه به اینکه برخی افراد وقتی می خندند، دندان های فک پائین آنها دیده می شود، بهتر است دندانهای پائین را نیز لمینت کنند. البته می توان با روش بلیچینگ آن دندان ها سفیدتر کرد تا با دندان های دیگر مطابقت داشته باشند. برای اینکه بدانیم چه تعدادی از دندان ها در فک بالا و پایین نیاز به لمینت دارند، بهتر است جلوی آینه ایستاده و لبخند بزنید. این کار را از نیمرخ و زوایای مختلف نیز انجام دهید.

منبع: ارتودکتر



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 147
نویسنده : mozhgan

امروزه، دندانپزشکی زیبایی یکی از گران ترین درمان ها در همه جا است و بیشتر بیمه ها هزینه های آن را تأمین نمی کنند. در همین حال شما می توانید بهترین متخصص ارتودنسی ارتودکتر با قیمت مقرون به صرفه پیدا کنید. برای شما که احتمالا در یکی از شهرهایی زندگی می کنید که هزینه های دندانپزشکی بسیار زیاد است، کرج یک سورپرایز جالب دارد! در ادامه با مقاله قیمت لمینت دندان در کرج همراه باشید.

هزینه لبخند هالیوود در کرج در مقایسه با هزینه لبخند هالیوود در شهر های دیگر چه قدر است؟

امروزه، دندانپزشکی گسترده شده است و بسیاری از موضوعاتی مانند لبخند هالیوودی در مناطق مختلف قابل درمان است. با این حال، هر ساله افراد زیادی به کرج می روند تا در آن جا درمان لبخند هالیوودی را انجام دهند. برخی از دلایل مهم برای بیشتر بیماران کیفیت بالای درمان و نقش قابل توجه هزینه ها در مقایسه با سایر شهر ها است. به طور کلی، هزینه لبخند هالیوودی در کرج، ارزان تر از هزینه لبخند هالیوودی در تهران است. در حالی که کیفیت، همان کیفیت لمینتی است که در تهران انجام می گیرد.

بیشتربخوانید... آیا ارتودنسی درد دارد

مهارت دندانپزشکان کرجی چگونه کیفیت روکش ها و لمینت ها را به اشتراک می گذارد؟

روکش و لمینت دندان جلو از انواع روش های زیبایی دندانپزشکی است که با قرار دادن روکش های پرسلنی در بالای دندان های بیمار لبخند بیمار را بهبود می بخشد. روکش پرسلن یک لایه نازک است که از موادی با رنگ و بافت مشابه مینای دندان طبیعی ساخته شده است. روکش ها روی دندان های شما بصورت دقیق قرار می گیرند تا نقص هایی را پنهان کنند. که  نتیجه لبخندی درخشان و منحصر به فرد برای شما می باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا کمپوزیت

مراحل نصب لمینت دندان

در اولین بازدید از کلینیک دندانپزشکی، یک قالب دقیق از دندان های شما گرفته می شود تا در ایجاد لمینت های ساخته شده برای شما استفاده شود. سپس، دندانپزشک با شما در مورد روش ترجیحی برای نوع لمینت ها با شما مشورت می کند. آزمایشگاه دندانپزشکی پس از دریافت قالب گرفته شده از دندان، آن ها را مورد بررسی قرار می دهد. در بازدید دوم، لمینتهای خود را روی دندان های خود قرار می دهید، این روش نیازی به بیهوشی یا سوراخ کاری ندارد. آزمایشگاه های دندانپزشکی در کرج سابقه طولانی در ساخت لمینت دندان دارند و با ارائه خدمات با کیفیت بالا توانسته اند، اعتماد هزاران بیمار را جلب کنند.

منبع: ارتودر

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 183
نویسنده : mozhgan

اگر به یک متخصص جراحی لاغری خوب مراجعه کنید میتوانید از مشاوره و راهنمایی او جهت کاهش وزن موثر کمک بگیرید. این جراح با روش های زیر به کاهش وزن شما و خلاص شدن از شر بیماری های مزمن و در ارتبطا با چاقی کمک میکند:

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • ·         مینی بای پس معده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • باندینگ معده
  • ساسی بای پس
  • و …

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، برای کنترل این عارضه به شدت توصیه می شود وزن کم کنید. اما با کمک روش های ساده تری میتوان این مشکل را مدیریت کرد. افرادی که چاقی مفرط دارند نیز در کنار عمل میتوانند به این موارد توجه ویژه ای داشته باشند:

  • ترک سیگار کشیدن واستعمال هر نوع دخانیات
  • متوقف کردن نوشیدن الکل
  • از خوردن وعده های غذایی بسیار بزرگ به خصوص عصرانه خودداری کنید
  • از خوردن نوشیدنی های گازدار، غذاهای تند، غذای سرخ شده، سس های گوجه فرنگی خودداری کنید.
  • سر تخت را بلند کنید و به حالت شیب دار بخوابید
  • حداقل سه ساعت قبل از خواب غذا نخورید یا تا ۳ ساعت بعد از غذا دراز نکشید
  • به آرامی غذا بخورید

بیشتربخوانید... عمل های لاغری جدید

این بخش را افرادی که چاقی مفرط دارند بخوانند!

جراحی باریاتریک یا به اصطلاح عمل جراحی لاغری برای هر بیمار چاقی مناسب نیست و انجام این عمل به جهت لاغری نیازمند شرایط خاصی است. برای مثال شما باید شاخص توده بدنی یا BMI بالای ۳۵ داشته باشید و همزمان با بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، مشکلات قلی عروقی و … مبتلا باشید یا دست کم چاقی برایتان دردسر ایجاد کرده باشد. اگر فکر میکنید چنین شرایطی دارید و کاندید عمل لاغری هستید حتما به یک جراح لاغری خوب مراجعه کنید زیرا با این کار اعمتاد به نفس و سلامتی شما از نو احیا میشود.

بیشتربخوانید...  شایعات متداول جراحی لاغری

بهترین روش برای کاهش اسید معده در افراد بسیار چاق چیست؟

به نظر میرسید که عمل جراحی اسلیو معده به عنوان ایمنترین عمل جراحی میتواند نقش موثر و بهتری در درمان رفلاکس اسید معده داشته باشد. این عمل مدت زمان کمی نیاز دارد و عوارض آن به نسبت سایر روش های جراحی لاغری دکترعبدو بسیار کمتر و محدودتر است.

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 178
نویسنده : mozhgan

در صورتی که بودجه­ی کافی در اختیار داشته باشید، یکی از بهترین هدایا برای بانوان طلا است. طلا از آن هدایایی ست که حتما خانمها را هیجان زده می کند و تا مدتها در ذهنشان می­درخشد.

شما با خرید طلا نشان می دهید که خسیس نیستید و ارزش بسیار زیادی برای شخص مورد نظرتان قایل هستید و حفظ این رابطه برای شما اهمیت زیادی دارد. البته این به معنای مادی گرایی نیست؛ بلکه عمق علاقه ی شما به بانو و حفظ این رابطه را نشان می دهد.

برای خرید طلا، سلیقه و پسند طرف مقابل را حتما در نظر داشته باشید؛ اینکه چه زیورآلاتی را بیشتر استفاده می­کند: دستبند طلا، گردنبند طلا، انگشتر طلا، گوشواره طلا …؟ طلای زرد را بیشتر می پسندد یا طلای سفید؟ مدلهای ساده را دوست دارد یا پر زرق و برق و نگیندار و سنگدار؟

همیشه هم لازم نیست که این هدیه ی شما سنگین و گران قیمت باشد؛ گاهی هدیه دادن یک زنجیر طلای ظریف اگرچه قیمت زیادی ندارد برای فرد مقابل شما ارزش زیادی خواهد داشت.

اگر زمان زیادی برای خرید هدیه نداشتید و نمی خواستید با عجله و در دقیقه­ی نود، هدیه ی خود را خریداری کنید، می­توانید در گالری پرسته با یک جست و جوی ساده به هدیه­ ی مناسب و مورد نظر خودتان دست یابید.

تزئین کادو را سرسری نگیرید

فراموش نکنید که خانم ها به جزئیات و حوصله ای که شما در انتخاب و تزئین کادو به خرج می دهید، توجه زیادی دارند؛ پس هر هدیه ای که می گیرید، سعی کنید به خوبی آن را تزئین کنید. شما می توانید با انواع گل یا شکلات و حتی یک یادداشت عاشقانه بر ارزش هدیه خود بیفزایید.


تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 179
نویسنده : mozhgan

عمل لاغری پلیسه معده به‌روزترین و درعین‌حال کم ریسک ترین عمل لاغری می باشد که به کاهش بخش زیادی از حجم معده کمک می‌کند. عمل لاغری پلیسه معده نوعی جراحی لاغری محدودکننده است. درواقع این عمل، مقدار غذایی که افراد می‌توانند نگهدارند را کم می‌کند. بیمار بعد از جراحی، بیشتر احساس سیری می‌کند و قادر به خوردن غذا مانند گذشته نخواهد بود.

فرایند جراحی پلیسه معده به چه شکل است؟

این شیوه شامل قرار دادن یک لوله یا شی‌ء در میان توده‌های چربی نمی‌باشد. همین‌طور برخلاف جراحی اسلیو معده، می‌تواند معده در صورت پرخوری بیمار و نداشتن فعالیت‌های ورزشی به حالت ابتدایی برگردد، زیرا بخشی از معده برداشته نمی‌شود. طی این عمل، پنج تا شش برش کوچک در ناحیه شکم ایجاد می‌شود و عمل جراحی به کمک یک دوربین ریز و با وسایل جراحی که توسط این برش‌ها واردشده است، انجام می‌گیرد. عمل جراحی پلیسه معده شامل زدن یک یا چند بخش از معده و بخیه کردن آن می‌باشد. در این نوع از جراحی هرگز هیچ قسمتی از معده و روده بریده و یا قطع نمی‌شود. این جراحی در صورت رعایت نکردن بیمار قابلیت برگشت‌پذیری دارد و همین‌طور می‌توان آن را به دیگر انواع جراحی  لاغری انگیزشی تغییر داد. پلیسه معده یک عمل کم ریسک در میان متخصصان شناخته می‌شود. مدت‌زمان عمل پلیسه معده حدود یک الی دو ساعت به طول می‌انجامد. اکثریت بیماران لازم است بیست‌وچهار تا چهل هشت ساعت قبل از عمل در بیمارستان حاضر شوند.

مزایا عمل لاغری پلیسه

این شیوه برای خانم‌های که در آینده تمایل به بارداری دارند مشکلی به وجود نمی‌آورد. عمل لاغری پلیسه معده به افرادی که علاقه به مراجعه دوباره به متخصص جراحی لاغری جیم جو دارند، توصیه می‌شود؛ زیرا که مراجعه به دکتر برای این اشخاص هر نود روز یک‌بار می‌تواند کافی باشد. در این شیوه از روش لاپاراسکوپی استفاده می‌شود و با نظر به این‌که هیچ‌گونه جراحت در بدن بیمار به وجود نمی‌آید، بیمار درد کمتری را تحمل می‌کند. در عمل پلیسه معده تغییری در معده افراد ایجاد نمی‌شود بلکه فقط بیمار به دلیل محدودیت در حجم معده، امکان خوردن غذا، مانند گذشته را ندارد و درنتیجه وزن بیمار به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. از ویژگی‌های اصلی این روش، راحتی در انجام عمل و نبود محل برش می‌باشد. ازاین‌جهت یکی از کم ریسک ترین روش‌های جراحی چاقی می‌باشد.

بیشتربخوانید... بیماری مزمن انسدادی ریه

مشکلات عمل لاغری پلیسه

این عمل برای اشخاصی که تنقلات فراوان مصرف می‌کنند مناسب نیست و همین‌طور در هنگام خوردن غذا امکان تهوع و استفراغ در این عمل بسیار بالا می‌باشد؛ اما چیزی که به آن باید دقت کرد این است که این نوع عمل از استاندارهای لازم در جامعه بین الملی برخوردار نمی‌باشد و در مراکز معتبر جهانی، متخصصان رغبتی برای انجام آن ندارند. در بدترین شرایط از باندینگ بهتر بوده است اما از اسلیو ضعیف‌تر می‌باشد و در صورت رعایت نکردن بیمار امکان برگشت اضافه‌وزن پس از یک تا دو سال وجود دارد.

منبع: https://www.dandooneman.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 157
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم می خواهید که با ارتودنسی متحرک آشنا شوید، با بهترین متخصص ارتودنسی تهران ارتو همراه باشید. ارتودنسی یک روش درمانی برای زیباتر نشان دادن چهره و لبخند شماست که توسط متخصص ارتودنسی یا همان ارتودنتیست انجام می شود. در این روش متخصص ارتودنسی با قرار دادن بریس های در دهان شما، دندان های شما را به مرور زمان به موقعیت صحیح قرارگیری آن ها هدایت می کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی با لیزر

انواع بریس های ارتودنسی

بریس های ارتودنسی به دو دسته  ارتودنسی ثابت و متحرک تقسیم می شوند. همان گونه که از اسم بریس های ثابت پیدا است، براکت های این نوع ارتودنسی ها در دهان ثابت بوده و قابلیت جا به جا شدن ندارند. شما نمی توانید این بریس ها را از دهانتان خارج کنید. اما نوع دوم که بریس های متحرک نام دارند، قابلیت تعویض داشته و بیمار می تواند آن ها را از دهان خود خارج کند.

ارتودنسی متحرک

دستگاه های ارتودنسی متحرک را می توان برحسب کارایی آن ها به دو دسته تقسیم بندی کرد: دستگاه هایی که برای انجام حرکات ساده ی دندانی می باشند. دستگاه هایی که در حرکت دادن فک های بالا و پائین کاربرد دارند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو

استفاده از دستگاه های ارتودنسی متحرک، چه مزایایی دارد؟

  • اگر از این دستگاه های ارتودنسی استفاده می کنید، می توانید هر گاه که نیاز باشد برای تمیز کردن دندان هایتان آن ها را دربیاورید.
  • در مواقعی که این دستگاه ها برای شما درد شدیدی به وجود بیاورند، می توانید آن ها را از دهان خود خارج کنید.
  • در صورتی که بخواهید به یک مهمانی خاص بروید، می توانید به طور موقتی آن ها را از دهانتان دربیاورید.
  • این نوع بریس ها کمتر در معرض دید بیننده بوده و به راحتی قابل تشخیص نیستند.
  • استفاده از آن ها بسیار راحت می باشد و نیاز به مهارت خاصی ندارد.
  • بریس های این نوع از ارتودنسی ها، در لابراتوار ساخته می شوند. به همین دلیل نیاز به نشستن طولانی مدت بیمار روی صندلی دندان پزشکی وجود ندارد.
  • تمکان تنظیم پلاک های این نوع ارتودنسی وجود دارد.
  • طول دوره درمان با بریس های متحرک، نسبت به طول دوره درمان در ارتودنسی ثابت، کوتاه تر است.

معایب و عوارض احتمالی انجام ارتودنسی با روش متحرک کدامند؟

  • بریس های ارتودنسی متحرک، تا حدودی روی حرف زدن و صدای شما تاثیر می گذارند.
  • انجام این روش درمانی بر روی دندان های فک پائین، نیاز به تحمل زیادی دارد.
  • این روش، تنها در زمانی که نیاز به جابجا کردن دندان ها به صورت خفیف وجود داشته باشد، کاربرد دارد.
  • هزینه ارتودنسی متحرک، به ویژه نوع نامرئی آن، بالاست.
  • در روند جا به جایی دندان ها، ممکن است به علت عدم مراقبت صحیح بیمار از آن ها، این پلاک ها دچار شکستگی شوند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 160
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم به ارتودنسی نامرئی علاقه مند هستید، با بهترین متخصص ارتودنسی کرج ارتو تا انتهای مقاله همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی دقیقاً چیست و چگونه کار می کند؟

ارتودنسی در دهه گذشته یک راه طولانی را طی کرده است و اگر شما برای مرتب کردن دندان های کج خود به یک دندانپزشک نیاز داشته باشید، کلینیک های دندانپزشکی در اقصی نقاط کشور، می توانند شما را با بریس های فلزی استاندارد مجهز کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شش ماهه

ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

ابتدا دندانپزشک از دندان شما برداشت می کند و از این رو، یک تیم از تکنسین ها در مورد ایجاد یک مدل سه بعدی یا ماکت تصمیم می گیرند. سپس یک نرم افزار رایانه ای ویژه، یک طرح درمانی منحصر به فرد را نشان می دهد که جزئیات نحوه حرکت دندان های شما را هفته به هفته نشان می دهد تا زمانی که کاملا در فک شما قرار بگیرند. دندان ها با نصب بریس های نامرئی ویژه ای که به عنوان ردیف کننده ها شناخته می شوند، به آرامی به حالت خود حرکت می کنند که به صورت سفارشی و با استفاده از ماکت ساخته می شوند و کاملاً در اطراف دندان های شما قرار می گیرند. به طور معمول انتظار می رود که یک ست را به مدت دو هفته بپوشید و سپس به مرحله بعدی بروید. اما این بستگی به شدت پرونده شما دارد. به عنوان مثال صاف کردن دندان ها معمولاً با معاینات منظم از نزدیک کنترل می شود. به این ترتیب برای دندانپزشک شما راحت است که دقیقاً چگونه دندان های تان پیشرفت می کند که از این طریق می تواند به شما برای رفتن به مرحله بعدی یا مجموعه ای از ردیف کننده ها، اطلاع دهد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی جلو بودن فک بالا

چه کسانی می توانند از تراز کننده نامرئی دندان استفاده کنند؟

از آن جا که تراز کننده های نامرئی برای تناسب دقیق ساخته شده اند، بهترین گزینه برای بزرگسالان یا نوجوانان است. صاف کردن دندان های کودک پیچیده تر است. جوانان که دهان آن ها هنوز در حال رشد و نمو هستند، ارتودنتیست باید هنگام تنظیم درمان به این موضوع فکر کند.

چه مدت طول می کشد تا دندان ها با استفاده از ردیف کننده های نامرئی صاف شوند؟

زمان درمان با تراز کننده نامرئی دندان ها بر اساس میزان نیاز به جا به جایی یا چرخش دندان ها است. هر چه قدر نیش شما یا دندان ها کج باشند، مدت زمان بیشتری طول می کشد. درمان معمولاً بین 10 تا 24 ماه طول می کشد. اما اگر شما بزرگسالی هستید که از کودکی بریس داشته اید و در طی سال ها دندان های شما کمی جا به جا شده است، ممکن است به مدت 10 هفته به تراز کننده دندان های نامرئی نیاز داشته باشید.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

بسیاری از مردم از وجود سرطانی با عنوان سرطان دهان هیچ گونه آگاهی‌ای ندارند. این سرطان، هشتمین سرطان شایع در مردان و پانزدهمین سرطان شایع در میان زنان است. بالا بودن شیوع آن در مردان، احتمالا به دلیل مصرف بیشتر سیگار در آنهاست. با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندون من همراه باشید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان

برای جلوگیری از مبتلا شدن سرطان دهان نیز، رعایت چند نکته می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

  • میوه و سبزیجات، زیاد بخورید

کمبود مواد غذایی، منجر به تغییراتی در دهان شما می‌شود که احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهد. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه و سبزیجات، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و از شما در مقابل بیماری های دهان محافظت می‌کند.

بیشتربخوانید... عوارض ایمپلنت

  • نحوه طبخ غذاها را تغییر دهید

برای اینکه بدن شما بتواند ویتامین و آنتی‌اکسیدان بیشتری از میوه و سبزیجات، جذب کند، همه‌ی آنها را نپزید، زیرا از این طریق بهتر می‌توانید از سرطان، جلوگیری کنید. برای اینکه تاثیر کامل آنها را ببینید، آنها را خام بخورید.

  • از ضد آفتاب استفاده کنید

در اکثر مواقع، تابش مستقیم نور خورشید، نه تنها، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد، بلکه احتمال ابتلا به سرطان دهان را نیز افزایش می‌دهد. اگر می‌توانید، در اواسط روز که تابش مستقیم نور خورشید، بسیار قوی است، مقابل نور خورشید قرار نگیرید.

  • مصرف الکل را کاهش دهید

نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی در طی سال، که باعث افزایش سوزش دهان شما می‌شود، می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان دهان را در شما افزایش دهد.

  • مراجعه به دندانپزشک

دندانپزشک، فقط دندان‌های شما را برق نمی‌اندازد! دندانپزشکان، هر چیزی داخل دهان و زیر زبان را که می‌تواند منجر به سرطان شود را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بیشتربخوانید... فلوراید 

  • ماهانه، به دهان خود رسیدگی کنید

بین زمان‌های مراجعه به دندانپزشک، به شما بستگی دارد که مراقب همه چیز باشید. ماهی یک‌بار، جلوی آینه بایستید و دهان خود را باز کنید و بدنبال زخم‌ها سفید یا زخم‌های قرمز غیرمعمول باشید که می‌توانند در طی 3 هفته یا بیشتر در دهان شما رشد کنند.

  • سیگار را ترک کنید

این بهترین چیزی است که می‌توانید نه تنها برای دهان، بلکه برای سلامت بدن خود انجام دهید. هر چه بیشتر و بیشتر، سیگار، سیگار برگ و پیپ بکشید، خطر ابتلا به سرطان نیز در شما افزایش خواهد یافت.

منبع: http://gymju.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 155
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان با تراش چه ویژگی هایی دارد؟ تراش دندان برای لمینت، شامل تراشیدن بخشی از سطح مینای دندان‌ها و کم کردن ضخامت دندان‌های طبیعی، برای نصب لمینت های سرامیکی می‌باشد. تراشیدن دندان‌ها، مهم‌ترین قسمت از مراحل آماده‌سازی دندان‌ها برای کاشت لمینت است. تراش لایه های سطحی دندان‌ها، باید به‌اندازه‌ای انجام شود که پس از قرار دادن لمینت روی دندان‌ها، احساس وجود جسم خارجی دردهان ایجاد نشود و ظاهر دندان‌ها خیلی بزرگ و ضخیم به نظر نرسد. در ادامه با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی کرج دنتیست همراه باشید.

نصب لمینت سرامیکی روی دندان ها، بدون تراشیدن مینای دندان امکان پذیر است یا خیر؟

درصورتی که برای انجام لمینت از ونیرهای پرسیلن خیلی نازک یا لومینیرزها استفاده شود، نیازی به تراشیدن مینای دندان‌ها وجود نخواهد داشت. چراکه لومینیرزها ضخامت بسیار کمی داشته و پس از نصب ظاهر عجیب و غیرطبیعی پیدا نمی‌کنند. درصورتی‌که هدف شما از انجام لمینت، پوشاندن زردی دندان‌ها باشد، این ونیرهای پرسیلن بسیار نازک کاربردی نخواهند داشت. چراکه به علت ضخامت بسیار کمی که دارند، در پنهان کردن زردی دندان‌ها و سفید نشان دادن آن‌ها مؤثر نخواهند بود.

بیشتربخوانید... هفت علت زبان سبز

نکات قابل‌توجه در نصب لمینت های سرامیکی با تراش دادن دندان‌ها کدم‌اند؟

درصورتی‌که در ناحیه‌ای از دهان که قرار است لمینت سرامیکی روی آن قرار گیرد، پوسیدگی دندان وجود داشته باشد دندان‌پزشک مجبور خواهد بود تا حدی که پوسیدگی کاملاً برطرف شود، سطح دندان را بتراشد. درصورتی‌که قبل از انجام لمینت، بیمار از کامپوزیت دندان استفاده کرده باشد، دندان‌پزشک کاملاً کامپوزیت‌ها را از روی دندان‌ها می‌تراشد تا لمینت به‌خوبی روی مینای دندان شما قرار گیرد. اگر دو هفته از پر شدن دندان‌های پوسیده شما با کامپوزیت گذشته باشد، دندان‌پزشک باید به‌طور کامل آن قسمت را تراش داده و دوباره کامپوزیت کند. این کار جهت بهبود اتصال کامپوزیت و لمینت انجام می‌شود. گاه دندان‌پزشک مجبور است برای انجام کامپوزیت، در شکل ظاهری دندان‌های شما تغییری ایجاد کند. برای مثال ممکن است لبه‌های دندان‌ها را تراش دهد و از این طریق سایز دندان‌های شمارا تغییر داده و مناسب انجام لمینت کند.. تراش دادن دندان‌ها باید به‌قدری باشد که پس از نصب لمینت های سرامیکی، بیننده متوجه تفاوت دندان‌های اصلی با لمینت نشود. این تراش باید در حدی باشد که پس از نصب لمینت فرد احساس وجود جسم خارجی در دهان نداشته باشد و ظاهر دندان ها نیز طبیعی به نظر برسد. لمینت های دندانی در صورت پیوند خوردن با مینای دندان، دوام بیشتری خواهند داشت. درنتیجه دندانپزشک باید تا جایی دندان‌ها را تراش دهد که به عاج دندان نرسیده باشد.

بیشتربخوانید... علت خونریزی زبان

لمینت دندان چه مزیت‌هایی دارد؟

لمینت های دندانی ظاهری شبیه به دندان‌های طبیعی شما داشته و عجیب به نظر نمی‌رسند. این لمینت ها از مواد سرامیکی تشکیل‌شده‌اند که در برابر ایجاد لکه و رنگ گرفتن از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند. با انجام لمینت، این روکش‌های لمینتی، ظاهری زیبا و لبخندی دلنشین و جذاب به شما خواهند بخشید. درصورتی‌که بهداشت دهان و دندان‌هایتان را به‌خوبی رعایت کنید، لمینت های دندانی می‌توانند حدوداً بیست سال دوام و ماندگاری داشته باشند. در انجام لمینت های دندانی، به طور معمول نیازی به تغییر شکل تاج دندان ‌ها نیست.

منبع: http://www.karajortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

آیا برای انتخاب روش های جایگزین دندان های از دست رفته خود دچار سردرگمی شده اید؟ با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی چل آوا همراه باشید.

بریج دندان چیست؟

بریج دندان از دسته روش های قدیمی برای رفع بی دندانی می باشد. به طور کلی بریج تنها خود فضای خالی را درگیر نمی نماید و دندان های مجاور نیز برای بریج نمودن درگیر و در واقع تراش داده می شوند. شاید برایتان سؤال باشد که بریج برای چه افرادی مناسب است؟ برطبق بررسی های انجام شده اینطور به نظر می رسد که بریج تنها برای افرادی مناسب است که دندان های مجاور فضای خالی دارای پرشدگی زیاد بوده و به طور کلی نیاز به روکش دارد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان به پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم گفته می شود که در استخوان فک کاشته و جایگزین دندان از دست رفته می شود پس از جایگذاری ایمپلنت دندان طی روندی که یکپارچگی استخوانی نام دارد ایمپلنت دندان محکم به استخوان جوش می خورد سپس روکش یا دست دندان بر روی ایمپلنت دندانی متصل می شود.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

مقایسه ایمپلنت و بریج دندان

در روش ایمپلنت کردن دندان، دندان با استفاده از یک پروتز بادوام در فضای خالی اعمال می شود و دندان های اطراف به هیچ عنوان درگیر نخواهد شد، در این روش شما هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت در این روش اغلب دائمی نامیده می شود. پروتز بکار رفته برای این روش اغلب به صورتی است که به سرعت با استخوان فک و لثه شما سازگار شده و می تواند حکم دندان طبیعی را برای شما فراهم نماید. مراقبت های دهان و دندان بسیار بهتر از بریج دندان است. توجه نمایید که در روش بریج اغلب سه تاج دندان درگیر است و مبرهن است که مسواک زدن و استفاده از نخ دندان کمی دشوار خواهد بود.  مراقبت از دندان در روش بریج دشوارتر است. شرایط همچون دندان های طبیعی پیش می رود و نیاز به حرکت اضافه تری نخواهد بود.

بیشتربخوانید... لمینت برای دندان های کج

کدام روش زیباتر است؟

از لحاظ زیبایی می بایست فاکتورهای مختلفی را مدنظر قرار داد. در واقع این موضوع به تخصص دندانپزشک بر می گردد. در بررسی های انجام شده مشخص شد که این روش دارای ظاهری طبیعی تر بوده و اغلب گزینه ای مناسب تر می باشد، بهترین دندانپزشکی زیبایی با توجه به فاکتورهای زیبایی به سادگی می تواند تشخیص دهد که استفاده از این روش برای شما مناسب تر خواهد بود و یا بریج. در نظر داشته باشید که برای دندان های جلویی این روش گزینه ای زیباتر و مورد پسندتر می باشد.

منبع: https://www.lachine.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 163
نویسنده : mozhgan

موضوع ترمیم دندان بسیار گسترده است در این مقاله از متخصص ارتودنسی لاچینه سعی می کنیم آن را به روشی ساده تعریف یا محدود کنیم. این یک موضوع تخصصی است که مربوط به بازسازی فرم و عملکرد دندان در بالاترین سطح است ، از درمان های ساده از طریق سفید کردن دندان، لمینت دندان ، پرداخت و نصب پروتز دندان ، تا موارد بسیار پیچیده کمبود( ایمپلنت دندان) و تجزیه دندان.

تخصص ترمیم دندان نیاز به تخصصی در حدود چهار سال دارد که پس از شش سال از فراگیری موضوع دندانپزشکی حاصل می شود. مرمت کننده دندانپزشکی علاقمند به تشخیص همه موارد ساده و پیچیده است و قبل از تدوین برنامه یا برنامه درمانی شامل تمام قسمتهای دهان، همه موارد را از همه جهات برای شخص تحت درمان تجزیه و تحلیل و بررسی می کند .

بیشتربخوانید... ارتودنسی جراحی

اگر بخواهیم به حرفه متخصص ترمیم دندان نزدیک شویم، این کار را شبیه حرفه مهندس و معمار یک ساختمان خاص می دانیم. به این معنا که او به شکل نهایی و نتیجه نهایی اهمیت می دهد و عملکرد و فرم دندان را با بالاترین کیفیت بازیابی می کند.

وظیفه یک متخصص ترمیم دندان برای همه افراد جامع است، زیرا او در صدد تشخیص این بیماری با تمام مشکلات و تمام جنبه های آن است و بهترین برنامه را برای یک راه حل جامع و یکپارچه ارائه می دهد. دانستن اینکه گاهی اوقات متخصص ترمیم دهان و دندان بیش از یک برنامه درمانی برای ترمیم دهان ارائه می دهد و در پایان او مناسب ترین و بالاترین کیفیت را انتخاب می کند و به یک متخصص ترمیم دندان نیاز دارد.

بیشتربخوانید... مشکلات ارتودنسی کودکان

برای کار با دقت بسیار بالا، با استفاده از آخرین فن آوری موجود بهترین نتیجه را بگیرید. البته متخصص ترمیم از همان ابتدا مراحل درمانی را تا رسیدن به نتیجه مطلوب مطابق با طرحی که تنظیم کرده است، با استفاده از موادی که خودش هم مشخص می کند، همراهی می کند. اما علاوه بر اینکه به هر یک از متخصصان برای انجام نقش یا وظایف تعیین شده، دستور می دهد قسمت زیادی از درمان را انجام دهد

منبع: https://www.chalava.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 22 اسفند 1400
بازدید : 146
نویسنده : mozhgan

هدف از دستگاه های ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی جابجایی دندان ها در یک موقعیت مناسب و صاف کردن آن ها است. برای رسیدن به این هدف، از براکت ها و سیم ها استفاده میشود تا با وارد کردن نیرو به دندان، آن را به صورت آرام آرام جابجا کنند. صاف شدن دندان ها بدون این مکانیزم میسر نیست و اینکار هم بدون کمک گرفتن از سیم، براکت، بند، الاستیک و … انجام نخواهد شد. داشتن این دستگاه ها و اجزا روی دندان مسواک زدن را سخت میکند و اگر کسی به خوبی و بیشتر از همیشه مسواک نزند و بهداشت را رعایت نکند ممکن است با پوسیدگی دندان در ارتودنسی مواجه شود. با بهترین متخصص ارتودنسی بست دنتیست همراه باشید.

اما ارتودنسی با پوسیدگی مبارزه می‌کند…

اما یک اصل مهم را هیچگاه فراموش نکنیم. و آن اصل این است که، مهمترین علت پوسیدگی دندان ها، تشکیل پلاک و تارتار در سطح و اطراف دندان ها است. دندان هایی که به علت کج بودن و نامنظمی زیاد نمیتوان به خوبی همه جایشان را تمیز کرد. در نتیجه لابلای دندان های کج کم کم بستری برای پلاک میشود که در نهایت باعث پوسیدگی دندان می شود. اما ارتودنسی دندان یک راه حل عالی برای از بین بردن پوسیدگی است. به این صورت که دندان ها را تراز و هماهنگ میکند و مانع از پوسیدگی آن ها میشود

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان قبل و بعد

عادات بهداشتی خوب، بزرگترین مانع پوسیدگی دندان در ارتودنسی

داشتن عادات مناسب و توصیه شده میتواند به شما در مراقبت از دندان ها در هر شرایطی (حتی در ارتودنسی) کمک کند. از اولین لحظه ای که بریس ها و دستگاه های ارتونسی نصب می شوند شما باید بیشتر  از قبل به بهداشت دهان و دندان رسیدگی کنید. با انجام اینکار می توانید نه تنها با پوسیدگی در ارتودنسی مقابله کنید که حتی از آن نیز پیشگیری کنید.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست ؟

اگر باز هم از پوسیدگی دندان در ارتودنسی با بریس معمولی هراس دارید

ممکن است که دندان هایتان به صورت پیشفرض مستعد پوسیدگی باشد یا همین الان هم مقداری پوسیدگی داشته باشد و یا اینکه خودتان چندان به رعایت بهداشت اهمیت نمی دهید و فکر می کنید با وجود بریس ارتودنسی نتوانید انتظارات بهداشتی را رعایت کنید. در این صورت، شما یک گزینه جایگزین خواهید داشت با نام اینویزیلاین یا پلاک های شفاف ارتودنسی.

منبع: https://www.tehranortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
بازدید : 151
نویسنده : mozhgan

یکی از قابل اطمینان ترین بازارهای سرمایه گذاری بازارهای طلا هستند. از آنجا که طلا ماندگاری بالایی دارد و امکان ضرر دیدن در آن بسیار کم است، از این رو بسیاری از افراد به جای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی مانند ارز و بورس در بازار طلا سرمایه گذاری می کنند. حتی برخی سرمایه گذاران برای کسب سود در بازه های زمانی کوتاه دست به خرید طلا (خرید انگشتر طلا) می زنند. به طور کلی قیمت طلا در بازاهای جهانی بر اساس دو عامل موثر عرضه و همچنین فاکتورهای موثر بر اقتصاد کلان کشور مشخص می شود. خوب است بدانید که رابطه معکوسی بین قیمت طلا با عرضه آن وجود دارد یعنی هر چه عرضه بیشتر باشد قیمت آن کمتر می شود و هرچه عرضه کمتر باشد قیمت به صورت چشمگیری افزایش میابد. در مورد فاکتورهای اقتصاد کلان نیز باید به ارزش دلار آمریکا رجوع کرد. رابطه این دو نیز معکوس است. اقتصاد کلان شامل شاخص های بین المللی اقتصاد، تورم، نرخ بهره بانکی، بهای انرژی است.

تا زمانی که تورم بیشتر شود قیمت طلا هم بیشتر می شود 

از طرفی نرخ تورم و قیمت طلا بسیار با هم مرتبط و همسو هستند. این دو با هم رابطه کاملا مستقمی دارند یعنی با افزایش هر کدام دیگری نیز سر به فلک می کشد. برای مثال چون در کشور ما نرخ تورم بالا رفته است قیمت طلا نیز افزایش میابد. یعنی تا زمانی که در کشور ما تورم بالا باشد قیمت طلا نیز بیشتر و بیشتر می شود.

نکات پایانی درباره بهترین زمان خرید طلا

کسانی که سرمایه گذاری می کنند بیشتر به دنبال حفظ ارزش سرمایه و همچنین به دست آوردن سود هستند. پس اگر می خواهید واقعا سودی کسب کرده باشید و سرمایه شما بدون تغییرات منفی حتی افزایش پیدا کند، به جای سرمایه گذاری در بخش هایی که به هیچ عنوان بازار آن ها ثبات ندارد در بخش هایی سرمایه گذاری کنید که ارزش سرمایه شما نه تنها کم نمی شود بلکه ممکن است افزایش یابد. به نظر می رسد که بازار طلا میتواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری پر سود شما باشد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
بازدید : 183
نویسنده : mozhgan

به دلیل تغییر سبک زندگی مردم، امروزه شاهد افزایش روند چاقی در جوامع هستیم. همان‌طور که می‌دانید افرادی که اضافه‌وزن بالایی دارند، با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. اگر از ظاهر و اندام نامناسب آن‌ها بگذریم، ریسک بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند؛ مشکلات قلبی، فشارخون بالا، دیابت و یا مشکلات مربوط به ستون فقرات، در افراد چاق بیشتر است.

چاقی یک بیماری است

امروزه چاقی به‌عنوان یک بیماری شناخته‌شده که طبیعتاً نیازمند یک درمان مناسب است. معمول‌ترین راه درمان چاقی، افزایش تحرک بدنی و رژیم غذایی مناسب می‌باشد؛ که البته این تنها راه‌حل خلاص شدن از دست چربی‌های اضافه نیست

عمل های لاغری جدید

حتماً با افرادی برخورد کرده‌اید که سال‌ها است در حال گرفتن رژیم‌های غذایی گوناگون هستند، اما تغییر چندانی در وضعیت آن‌ها مشاهده نمی‌شود. منظور ما به‌ویژه آن دسته از کسانی است که اضافه‌وزن قابل‌توجهی دارند، اما علی‌رغم کوشش‌های بسیار برای کاهش وزن، به نظر می‌رسد که در این راه ناکام مانده‌اند. یک‌راه حل بسیار مناسب برای چنین افرادی، استفاده از عمل‌های جراحی لاغری است. عمل جراحی لاغری، یک‌راه اصولی برای درمان چاقی به شمار می‌آید و درواقع با ایجاد تغییر در شیوه گوارش غذا و کاهش میزان جذب مواد غذایی و کنترل دقیق میزان کالری دریافتی فرد با کاهش حجم معده او، باعث کاهش وزن قابل‌توجه و بدون بازگشت خواهد شد که نتیجه آن بازگرداندن سلامتی به افراد و جلوگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی است.

انواع جراحی لاغری دکترعبدو شامل: روش اسلیو معده، بای پس معده، بالون معده ، ساسی بای پس و قرار دادن حلقه قابل تنظیم در معده می‌باشد؛ که در ادامه به بررسی بیشتر این روش‌ها می‌پردازیم.

اسلیو معده

یک عمل های لاغری جدیداین متد، یک شیوه قابل‌اعتماد برای کاهش وزن به میزان قابل‌توجه است. در این روش با کمک متدهای جراحی حدود 70 تا 80 درصد از حجم معده را از بدن خارج می‌کنند، درنتیجه حجم معده به مقدار زیادی کم شده و فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند؛ به‌این‌ترتیب در عرض چند ماه شاهد کاهش وزن زیادی خواهد بود.

بای پس معده

پیش‌تر گفتیم که روش‌های جراحی لاغری بر دوپایه استوار هستند که شامل کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی است؛ روش بای پس معده و مینی بای پس معده، هر دو نتیجه را باهم خواهد داشت؛ یعنی با انجام این متد هم‌حجم معده بیمار به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند، درنتیجه او بعد از خوردن غذا، به‌زودی احساس سیری کرده و پرخوری نمی‌کند و هم میزان جذب مواد غذایی توسط روده کاهش می‌یابد.

حلقه گذاشتن در معده یا باندینگ معده

در این شیوه، با قرار دادن یک حلقه سیلیکونی قابل تنظیم، در بخش ابتدایی معده، حجم معده برای دریافت مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند، عمر این روش دو سال است یعنی به فرد دو سال مهلت داده می‌شود تا عادات تغذیه‌ای خود را کنترل کند.

بالون گذاشتن در معده

در این روش یک کیسه از جنس سیلیکون، به نام بالون که از محلول نمکی سالین پرشده است، با روش‌های جراحی در داخل معده افراد قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب بخش زیادی از معده اشغال‌شده و فرد زودتر احساس سیری خواهند کرد.

بیشتربخوانید...  شایعات متداول جراحی لاغری

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
بازدید : 148
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم به دنبال لمینت دندان اقساطی هستید ، با متخصص ارتودنسی ارتودنتیست تا انتهای مقاله همراه باشید. با توجه به هزینه های گزاف دندانپزشکی و عدم پوشش بیمه ها به تازگی لمینت دندان های اقساطی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و استقبال مردم از این نوع از خدمات باعث گرایش کلینیکها و مراکز درمانی به پرداخت اقساطی هزینه های لمینت می شود.

لمینت دندان اقساطی

لمینت دندان چیست ؟ لمینت دندان روکش ظریفی است که با توجه به فرم و شکل دندان ها افراد ایجاد می شود. هدف از لمینت دندان تغییر رنگ، شکل و افزایش زیبایی دندان های شما است. این روکش از جنس سرامیک بوده و برای قرارگیری آن بر روی دندان ها نیاز به تراشیدن بخشی از دندان است تا لمینت دندان بر روی دندان ها قرار بگیرد. اگر در شرایطی قرار دارید که امکان بازپرداخت تمام هزینه های لیمنت و درمان دندان های خود را ندارید، می توانید با مراجعه به کلنیک ها، بخشی از هزینه لمینت درمانی را از شما دریافت کنند و شما مابقی آن را به صورت ماهانه از حسابتان برداشت کنید. در این نوع از پرداخت، تمام هزینه ی درمان به صورت کامل پرداخت نمی شود.

مزایای لمینت دندان

لمینت دندان با توجه به کیفیت خوبی که دارند در برابر رنگ ها و لکه ها مقاوم است. یکی دیگر از ویژگی های اصلی لمینت دندان کیفیت شفافیت آن ها است که باعث می شود که اطرافیان متوجه وجود لمینت در دندان های شما نشوند. طول و ماندگاری لمینت دندان بسیار بالا است و نیازی به تعویض و جایگزینی هر ساله آن ها نمی باشد. انجام لمینت دندان علاوه بر این که باعث ایجاد لبخندی زیبا برای افراد می شود، به سلامتی دهان و دندان شما نیز کمک می کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح دار

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لمینت دندان اقساطی

نوع لمینت میزان کیفیت ابزار و وسایل مورد استفاده هزینه دستمزد دندانپزشک تعداد لایه های لمینت دندان تعداد دندان هایی تحت مراقبت دانش و تجربه کاری دندانپزشک مکان انجام لمینت دندان میزان سلامتی دندان های بیمار

هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت دندان در پایتخت با توجه به مواد اولیه و مکانی که لیمنت در آن صورت می گیرد، از پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان متفاوت است.

منبع: ارتوبلاگ

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
بازدید : 137
نویسنده : mozhgan

نوشیدن بیش از حد چای، نوشابه های گازدار تیره، الکل، قهوه و میان وعده هایی که ممکن است ذاتا خاصیت تغییر رنگ دندان داشته باشند، می تواند طرح لبخند زیبای شما را تحت تأثیر قرار داده و بد رنگ کند. برای بهبود و کاهش تغییر رنگ ناشی از مصرف این مواد باید با روش هایی اقدام به سفید کردن دندان ها کرد.  در این مقاله با متخصص ارتودنسی ارتوبلاگ همراه باشید تا با تمامی راه های سفید کردن دنان آشنا شوید.

بلیچینگ دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، به تمام روش های سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان گفته می شود. در واقع خود واژه بلیچینگ که در انگلیسی به صورت (Bleaching) است در فارسی به معنی سفید کننده است. مهم ترین روش های بلیچینگ آفیس و هوم بلیچینگ هستند که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند. پیش از اینکه درباره  این روش ها بیشتر بدانید، ابتدا با علل و دلایل تغییر رنگ دندان ها آشنا شوید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اینویزیلاین

سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک (In-Office Teeth Whitening)

 در حالی که کیت های سفیدکننده و محصولات زیادی در دسترس است که می توانید در خانه خود و به دور از محیط دندانپزشکی دندان های خود را سفید کنید، اما پیشنهاد ما آفیس بلیچینگ است. یعنی شما به مطب مراجعه می کنید و سپس با روش های ایمن تر و سریعتری دندان هایتان را متناسب با رنگ طبیعی آن ها سفید می کنید. در آفیس بلیچینگ دندان از مواد سفید کننده ای مانند پراکسید هیدروژن و سایر مواد دیگر که خاصیت سفید کنندگی دارند استفاده می شود.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست ؟

سفید کردن دندان ها در خانه (At-Home Teeth Whitening)

علاوه بر سفید کردن حرفه ای دندان ها در مطب دندانپزشک، کیت های دندانپزشکی زیادی وجود دارد که تحت عنوان هوم بلیچینگ شناخته می شوند. آن ها به راحتی در داروخانه ها قابل خریداری هستند و می توان بدون مراجعه به دندانپزشک و تنها در خانه  از آن ها استفاده کرد. چند نمونه از روش های سفید کردن دندان ها در خانه عبارتند از:

  • چسب ها یا نوارهای سفیدکننده دندان
  • خمیر دندان و دهانشویه سفید کننده
  • پلاک بلیچینگ دندان

منبع: ارتودنتیست

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان های پائین

ممکن است شما از ظاهر دندان های خود راضی نباشید و به دنبال راه حلی برای بهبود طرح لبخند خود بگردید. یکی از راه حل هایی که برای اصلاح شکل و ظاهر دندان ها و زیبا سازی لبخندتان، پیش روی شما قرار دارد، لمینت دندان است. در صورتی که شما دارای دندان های کج و بدشکل و شکاف دار باشید و یا دندان های شما تک خورده و زرد باشند، لمینت سرامیکی گزینه ی خوبی برای اصلاح و ترمیم مشکلات دندان های شما خواهد بود. اما در صورتی که دندان های شما خیلی کج هستند و به دنبال راهی برای صاف کردن آن ها هستید، بهتر است ارتودنسی دندان استفاده کنید؛ زیرا این روش علی رغم این که نیازمند صرف زمانی طولانی برای صاف کردن دندان های شما می باشد، یک روش کم تهاجمی تر نسبت به لمینت دندان است. گاه حتی ممکن است دندان پزشک متخصص ارتودنسی ارتوتیپس ابتدا دندان های شما را ارتودنسی و سپس لمینت کند. زیرا لمینت بیشتر یک راه حل برای سفید و زیباتر نشان دادن دندان های شماست نه یک روش درمانی برای حل مشکلات عمده و بیماری های دندان ها.

لبخند زیبا با دندان های مرواریدی

چه تعداد از دندان هایتان را باید با این روکش های سرامیکی بپوشانید؟

این که چه تعداد از دندان ها نیازمند پوشیده شدن با روکش های لمینت باشند، تا حد زیادی به این بستگی دارد که هنگام خندیدن شما، چه تعداد از دندان هایتان برای بیینده قابل مشاهده باشد. در واقع هر چه تعداد دندان هایی که هنگام لبخند زدن بیشتر در معرض دید هستند بیشتر باشد، شما باید تعداد دندان های بیشتری را با روکش های لمینتی بپوشانید. به طور کل، تعداد دندان هایی که لمینت می شوند، به نظر شما بستگی دارد. در واقع حتی اگر مایل باشید روی یک یا دو دندان هم لمینت انجام دهید، دندان پزشک شما این کار را برایتان انجام خواهد داد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شفاف و نامرئی

آیا انجام لمینت بر روی دندان های فک پائین امری ضروری است؟

مراجعین کلینیک های دندان پزشکی اغلب بر این باورند که اگر بخواهند از لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیت دندان  استفاده کنند، باید تمام دندان های موجود در هر دو فک بالا و پائین خود را با این روکش ها بپوشانند. از آن جای که لبخند هر کسی خاص و منحصر به فرد است، این امر به تعداد دندان هایی که هنگام لبخند زدن شما توسط بیننده مشاهده می شوند بستگی دارد. در صورتی که هنگام خندیدن، دندان های فک پایین شما دیده نمی شوند، ممکن است شما اصلا نیازی به لمینت دندان های فک پایین نداشته باشید. به جای قرار دادن روکش های سرامیکی لمینت بر روی دندان های فک پائین، ممکن است انجام بلیچینگ روی این دندان ها برای ایجاد تغییرات کمی در زیبایی آن ها، کافی باشد.

منبع: ارتواینفو

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
بازدید : 142
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی پیرامون لمینت دندان پر شده دارید، با متخصص ارتودنسی ارتودر همراه باشید.

پر کردن، روکش یا تاج؟

قسمت های شکسته یا پوسیده دندان باید دوباره بازیابی شوند تا عملکرد خود را به دست آورند و همچنین جلوی نفوذ باکتری ها را در داخل پالپ گرفته و منجر به عفونت پالپ می شوند. بازسازی قسمت های شکسته دندان به خصوص در جلو، زیبایی ضروری محسوب می شود. در گذشته مهم ترین ماده ای که برای بازگرداندن شکل دندان و بازیابی عملکرد آن از فلزات استفاده می شد، با این حال امروزه از کامپوزیت های رنگ دندان با زیبایی بالا و سرامیک های مختلف برای ترمیم دندان های آسیب دیده استفاده می کنیم. بسته به افزایش آسیب، عملکرد، بار و تقاضای زیبایی و همچنین بودجه، ما بهترین مواد موجود را در هر حالت انتخاب خواهیم کرد. یک شکستگی کوچک عمدتا نیاز به پر کردن دارد، با این وجود تراشه های بزرگ تر یا لبه شکاف خورده و همچنین دندان هایی با چندین بارگذاری و وصله ممکن است به روکش، یا تاج نیاز داشته باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی صورت نامتقارن

پر کردن

فقط از پر کننده های رنگی بدون عطارد برای پر کردن استفاده می کنیم. از پرکننده های رنگی دندان برای پر کردن حفره ها و محافظت از دندان شما در برابر آلودگی استفاده می شود. پر کننده های رنگی دندان از کامپوزیت دندان یا شیشه ایونومر یا سرامیک ساخته می شوند و با واکنش شیمیایی یا رزین یا پیوند روی دندان محکم می شوند.

آیا لمینت دندان پر شده می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص آرایشی و بهداشتی باشد و تجربه کافی داشته باشد، برای دندان های پرشده شما ضرری ندارند. دندانپزشک از شما می خواهد که اشعه ایکس دهان و فک خود را بگیرید و دندان های خود را معاینه می کند تا مطمئن شوید لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، وی گزینه های دیگری مانند روکش کامپوزیت، اتصال دندان، ارتودنسی، سفید شدن دندان یا فقط کانتور زدن دندان را به شما پیشنهاد می دهد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان اضافی

مزایای لمینت دندان پرشده

از آن جا که لمینت برای همه مانند دندان های اصلی بیمار و به صورت جداگانه ساخته شده است، بنابراین تشخیص تفاوت بین دندان لمینت و دندان طبیعی غیرممکن است. لمینت ها برخلاف دندان های طبیعی، در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند، زیرا از مواد پیشرفته برای ساخت آن ها استفاده می شود.

معایب لمینت دندان پرشده

ساخت لمینت پرسلن زمان بر است و حداقل برای یک هفته نصب لمینت را به تأخیر می اندازد. اگر لمینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین بروند، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. با وجود ثبات بالا ، ورقه ها ممکن است شکننده باشند.

منبع: ارتودکتر

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

جهت اشنایی با ارتودنسی دو دندان جلو ، با متخصص ارتودنسی ارتودکتر تا انتهای مقاله همراه باشید. بعضی از بیماران تصور می کنند که ارتودنسی دندان برای کسانی می باشد که از ارتودنسی تمامی دندان ها رنج می برند ولی ارتودنسی دو دندان جلو این آن را رد می کند و معتقد است که اگر فقط بعضی از دندان های شما نامنظم باشد دکتر متخصص می تواند بدون جابجایی سایر دندان ها، دو دندان جلو را درمان نماید. تعرفه ارتودنسی دو دندان جلو با در نظر گرفتن این که چه روشی درمانی برای افراد انتخاب می گردد و نیز پروسه درمانی، متغیر است. دندان های جلویی به خصوص دو دندان جلو در فک بالا در زیبایی افراد بسیار موثر است. یک لبخند زیبا بسیار تحت تاثیر فرم دندان ها می باشد. زیرا در هنگام خندیدن و حتی لبخندن زدن توجه افراد به دندان های جلویی شما جلب می شود.

بیشتربخوانید... آیا ارتودنسی درد دارد

دلایل نیاز به ارتودنسی دو دندان جلو عبارت اند از:

مسئله زیبایی صورت که اهمیت فراوانی دارد. در هنگام خوردن غذا فشار بسیاری به دندان ها وارد می گردد و به راحتی آسیب پذیر خواهد بود. عدم ارتودنسی دو دندان جلو موجب می شود که انحراف موجود در دو دندان جلویی به سایر دندان ها فشار وارد کند. کج بودن دو دندان جلو می تواند سلامتی دهان و دندان را به خطر اندازد و باعث پوسیدگی استخوان فک و دندان ها گردد.

اقدامات متخصص ارتودنسی دو دندان جلو قبل از شروع درمان

اگر شما برای درمان دو دندان جلو به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید، ابتدا وی با استفاده از عکسبرداری از وضعیت دندان و فک افراد تشخیص می دهد که شیوه درمان انحراف دندان ها را به چه شکلی باید آغاز کند و همچنین دوره درمان را به صورت تقریبی معین می کند. همینطور اگر شیوه ای برای درمان دو دندان جلو وجود داشته باشد پیش از شروع درمان،  بیمار را آگاه خواهد کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا کمپوزیت

روش درمان ارتودنسی دندان جلو

از سیم های ارتودنسی متفاوتی مانند سیم های ثابت، سیم پشت دندانی یا لینگوال، اینویزالاین و سیم های خود باز شونده، در درمان ارتودنسی دندان جلو استفاده می شود. برخی متخصصان نیز از فیس ماسک و روش های ارتودنسی متحرک، در شرایط ویژه برای خردسالان انجام استفاده می کنند.

منبع: ارتودر

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
بازدید : 149
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی با لمینت دندان های پوسیده ، با متخصص ارتودنسی ارتواینفو تا انتهای مقاله همراه باشید.

لمینت دندان های پوسیده

کامپوزیت و لمینت دندان ها در بیمارانی که دندان های پوسیده دارند انجام نمی شود، بنابراین اگر متخصص شما انواع مختلف لمینت ها را به شما معرفی می کند، می توانید مطمئن شویدکه دندان های شما دچار پوسیدگی نشده اند. همینطور، روکش های لمینت دندان ها مانع پوسیدگی دندان ها می شود و به شما اجازه می دهد که در روز دو مرتبه با استفاده از خمیر دندان مسواک بزنید و دهان و دندان های خود را شست و شو دهید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی از داخل

یکی دیگر از عوامل کاهش پوسیدگی دندان این است که لمینت ها در قسمت جلوی دهان واقع می شوند و باعث شست و شوی راحت تر دهان و دندان شود. اما می تواند بعد از لمینت، دندان پوسیده شود. اگر روکش شما تازه باشد، پوسیدگی به آسانی پر می شود. بهترین کار در مورد این نوع از دندان ها راهنمایی از متخصص است، که تمامی جوانب را سنجیده و راه مناسبی را پیش رو شما قرار می دهد. حدودا بعد از گذشته ده سال از مصرف لمینت دندان، نصف روکش لمینت از بین می رود و یا ترک بردارند که نیاز به تعویض لمینت ها دندان می باشد. بهداشت دهان و دندان مناسب می تواند به طولانی شدن کارایی لمینت ها کمک کند. شست و شوی مداوم دهان و دندان و مسواک زدن همراه با مراجعه همیشگی به متخصص از عوامل تاثیرگذار بر افزایش عمر لمینت ها می باشد. در حالی که لمینت دندان هرگز امکان پوسیده شدن آن وجود دارد اما دندان های زیرین قطعاً توانایی پوسیده شدن را دارند، دندان ها در هر کجا که به شکلی با لمینت مرتبط می باشند، آسیب پذیرند.

بیشتربخوانید... پستانک ارتودنسی ژله‌ای

چگونه پس از لمینت دندان از پوسیدگی آن جلوگیری شود؟  

لمینت دندان ها باعث پوسیدگی دندان نمی شود و به همین دلیل تنها کاری که پس از لمینت دندان انجام داد رعایت اصول بهداشتی است. دقت داشته باشید در هنگام مسواک زدن، مسواک را به صورت ملایم بر روی دندان ها بکشید؛ زیرا در غیر این صورت لمینت های دندان هایتان خراشیده می شود. نخ دندان نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. مراجعه دوره ای به دندانپزشکی برای چکاب سلامتی دندان می تواند تاحدی در جلوگیری از پوسیدگی دندان های به شما کمک کننده باشد.

منبع: ارتوتیپس

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 اسفند 1400
بازدید : 154
نویسنده : mozhgan

معمولاً بین یک تا دو هفته طول می کشد تا دندانپزشک قالب شما را ایجاد کند تا لمینت دندان های شما از آزمایشگاه بازگردد.

پس از استفاده از روکش های خود، می توانید برای قرار دادن آن ها  با متخصص ارتودنسی لاچینه  قرار ملاقات بگذارید. در این قرار، دندانپزشک، شکل و رنگ روکش های مناسب را ارزیابی می کند تا از مناسب بودن آن ها مطمئن شود.

در مرحله بعد، دندانپزشک دندان های شما را کاملا تمیز می کند. این مهم است، زیرا مانع از آن می شود که باکتری ها در زیر روکش گیر کرده و باعث پوسیدگی شوند. پس از انجام این کار، آن ها با استفاده از ابزار آسیاب، بافت خشن تری را روی هر دندان ایجاد می کنند که روی آن قرار گرفته است. این باعث می شود که روکش به دندان راحت تر شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی جراحی

دندانپزشک شما سپس از سیمان دندانی برای اتصال روکش به دندان استفاده می کند. آن ها برای سفت شدن سریع این سیمان از نور ماورا بنفش استفاده می کنند و هنگامی که مطب را ترک می کنید، لبخند جدید شما آماده می شود!

این قرار ملاقات دوم (جایی که روکش قرار می گیرد) معمولاً بیش از دو ساعت طول نمی کشد، اگر چه ممکن است در صورت استفاده از بی حس کننده موضعی، سی دقیقه بیشتر طول بکشد.

بیشتربخوانید... مشکلات ارتودنسی کودکان

چگونه می توان از روکش های خود مراقبت کرد؟

بر خلاف سایر روش های دندانپزشکی، روند بهبودی مدت زمان طولانی تری طول نمی کشد. در عوض، هنگامی که روکش ها سیمان شدند و مواد بی هوشی از بین رفت، می توانید مانند معمول غذا بخورید و بجوید. در حالی که ماده بی هوشی در حال فرسودگی است، مراقب باشید که گونه ها یا زبان خود را نمی جوید.

در برخی موارد، بلافاصله پس از استفاده از روکش ها، ممکن است احساس کنید که کمی خشن هستند. این لکه های ناهموار (معمولاً از سیمان اضافی که می توانند به روکش بچسبند) پس از چند روز غذا خوردن طبیعی و مسواک زدن از بین می روند. اگر این گونه نباشد، دندانپزشک می تواند آن ها را صاف کند.

روکش های چینی سنتی به طور معمول بین 10 تا 15 سال و روکش های بدون آماده سازی حدود 5 تا 7 سال دوام دارند. رعایت برخی اقدامات احتیاطی می تواند به شما کمک کند تا بیشترین طول عمر را از آن ها داشته باشید.

منبع: https://www.chalava.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 اسفند 1400
بازدید : 158
نویسنده : mozhgan

آیا وقتی که می‌خندید دوست دارید که دندان‌های شما همیشه زیبا باشند؟ چرا سلامت دندان مهم است؟ چطور دندان‌های خود را سالم نگه داریم؟ داشتن عادت‌های سالم، مانند اجتناب از سیگار کشیدن، مراجعه منظم به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی کرج دنتیست می‌توانند به داشتن لبخندی زیبا کمک کنند.

اجتناب از آسیب رساندن به مینای دندان

لایه مینای محافظ روی دندان‌ها، اولین وسیله‌ی دفاعی شما در برابر حفره‌ها و چاله‌های دندانی است، اما برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها آن را از بین می‌برند و باعث نابود شدن لبخند زیبای(طرح لبخند) شما می‌شوند. انتخاب غذاهای غنی از شکر، شیرینی‌های چسبنده (مانند تافی)، نوشیدنی‌های میوه‌ای شیرین و سایر شیرینی‌ها باعث تضعیف دندان می شوند.

بیشتربخوانید... هفت علت زبان سبز

خوردن غذاهای مغذی

دندان‌های شما به مواد مغذی قوی نیاز دارند و باید سفید و عاری از کرم خوردگی باشند. برای داشتن دندان‌های سالم، باید غذاهای مختلفی را از هر یک از پنج گروه غذایی اصلی بخورید. کلسیم که در محصولات لبنی و برگ‌های سبزیجات یافت می‌شود، برای دندان‌هایتان اهمیت خاصی دارد. فسفرها، که در پروتئین‌هایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، مرغ، گوشت و لبنیات یافت می‌شوند، نیز ضروری هستند. هر دو این مواد مغذی به حفاظت و بازگرداندن مینای دندان شما کمک می‌کنند.

محدود کردن تنقلات

 تنقالات بیش از حد نه تنها باعث داشتن شکمی چاق می‌شود؛ بلکه برای لبخند شما نیز مضر هستند. غذاهایی که عنوان بخشی از وعده روزانه‌تان خورده می‌شوند، نسبت به خوردن مقدار زیادی تنقلات در طول روز آسیب کمتری به مینای دندانتان می‌رسانند، زیرا بزاق بیشتری در طول غذا آزاد می شود.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن و استفاده از هر گونه محصولات حاوی تنباکو که با دندان‌هایتان تماس پیدا کنند، باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شوند. علاوه بر این این محصولات باعث بیمار شدن لثه‌ها شده و می‌توانند منجر به افتادن دندان و همچنین سرطان دهان شوند.

بیشتربخوانید... علت خونریزی زبان

محدود کردن استفاده از مواد غذایی رنگی

نوشیدنی‌های مورد علاقه شما ممکن است لبخندتان را نابود کنند! قهوه و چای بزرگترین مجرمان هستند. آنها رنگدانه‌هایی دارند که به مینای دندان متصل شده و بخش سفید و بیرونی دندان‌تان را زرد و کدر می‌کنند.

آدامس بدون قند بخورید

همیشه مسواک زدن دندان در میان وعده‌های غذایی سودمند است، اما اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، آدامس بدون شکر بخورید. جویدن آدامس بدون قند باعث افزایش جریان بزاق می‌شود و این بزاق می‌تواند مواد غذایی و سایر آلودگی‌ها را از بین ببرد.

مراجعه منظم به دندانپزشک

منبع: http://www.karajortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com