عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 285
نویسنده : mozhgan

هنگامی که افراد برای اولین بار به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌نمایند، معمولاً این تصور را دارند که قادر به انتظار کشیدن برای داشتن لبخندی زیبا نخواهند بود. دندان‌های فاصله دار اغلب به مشکل اعتماد به نفس منجر می‌شود و این نکته مهم است که از ظاهر خود راضی باشید. با این حال، باید بدانید که داشتن فضای باز بین دندان‌ها شما را در معرض خطر جدی برای ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان مانند بیماری لثه قرار می‌دهد و همچنین می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات دیگر مرتبط با سلامتی باشد.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی جلو بودن فک بالا

چگونه دندان‌های فاصله دار سلامتی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند

بیماری لثه

داشتن فاصله زیاد دندان‌ها باعث می‌شود تا استفاده از نخ دندان آسان‌تر باشد. با این حال، فاصله‌هایی که بیش از حد زیاد هستند نیز باعث می‌شوند تا متخصصین ارتودنسی آن‌ها را محل‌هایی برای تجمع پلاک نیز بنامند. این موضوع به این دلیل است که غذا و باقی مانده‌های مواد غذایی فضای بیشتری برای تجمع خواهند داشت. با تجزیه‌ای مواد غذایی و باقی مانده‌ها، باکتری‌هایی تولید می‌شود که به بیماری‌های لثه منجر می‌گردد.

سایر مشکلات دندانپزشکی

بیماری لثه و پوسیدگی دندان‌ها به اندازه کافی مشکلاتی ترسناک هستند، اما اینها تنها مشکلاتی نیستند که شما با آن‌ها مواجه هستید. فضای باز بین دندان‌ها، معمولاً مرتب نیستند و دندان‌های نامرتب منجر به سایش و فرسایش طولانی مدت می‌شوند که این امر شما را در معرض درد فک، دندان‌های شکسته یا عدم توانایی در انجام اعمال‌ ترمیم دندان‌ها مانند پر کردن قرار می‌دهد.

سلامتی کلی

فراموش نکنید که تغذیه مناسب با دهان شما آغاز می‌شود. شما باید بتوانید مواد غذایی خود را به درستی بجوید تا سیستم گوارشی شما کارآمد باشد. وقتی فاصلهٔ زیاد دندان‌ها با توانایی‌های مربوط به غذا خوردن تداخل می‌کنند، سوء تغذیه، ناراحتی‌های گوارشی و درد مشکلاتی هستند که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید.

درمان فاصله زیاد دندان‌ها

روش ارتودنسی کامل به طور مداوم در حال تکامل است، و شما می‌توانید از گزینه‌های متعدد برای حفظ سلامت خود را از طریق درمان های ارتودنسی استفاده کنید. به عنوان مثال، ارتودنسی نامرئی راه مناسبی برای مرتب کردن دندان‌ها بدون صدمه زدن به ظاهر کلی فرد را ارائه می‌دهد. بسیاری از افراد این روش را ترجیح می‌دهند زیرا اینویزیلاین می‌تواند برداشته شود تا فرد بتواند بدون هیچ گونه مانعی اعمالی نظیر غذا خوردن، ورزش و مسواک زدن را انجام دهد. از سویی دیگر، ارتودنسی ثابت می‌توانند برای کودکان و نوجوانان که ممکن است الاینرهای پلاستیکی خود را به طور منظم استفاده نکنند، مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: https://www.chalava.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 270
نویسنده : mozhgan

بهداشت دهان و دندان در هر شرایطی و در هر سنی مهم است، اما دندانپزشکی بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی مادر، خطر ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان افزایش می‌یابد. در این دوران لثه‌ها کمی آسیب پذیر‌تر می‌شوند که در صورت بی توجهی در بهداشت دهان، لثه‌ها تحریک، ملتهب و دچار خون ریزی می‌شوند. از آنجا که سلامت دهان مادر ارتباط نزدیکی با سلامت جنین دارد، رعایت نکاتی بسیار ساده می‌تواند به سلامتی مادر در دوران بارداری و پس از آن کمک قابل توجهی کند. بنابراین به زنان باردار توصیه می‌شود به طور منظم به دندانپزشک و یا کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه و در صورت هرگونه تغییر در بافت لثه و دندان‌های خود با پزشک متخصص مشورت کنند.

از جمله بیماری‌ها و مشکلاتی که ممکن است در این دوره به وجود آید عبارتند از:

تومور حاملگی یا تومور لثه

گاهی اوقات تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث تغییر حجم لثه می‌شود که به این بافت تغییر حجم یافته و ملتهب تومور حاملگی می‌گویند. این تومور بدون ضرر و خوش‌خیم است که در سه ماهه دوم بارداری برای بعضی از بانوان اتفاق می‌افتد.

بیشتربخوانید... اصلاح طرح لبخند

ژنژیویت حاملگی

شایع‌ترین بیماری در دوران بارداری ژنژیویت است که در اثر این بیماری بافت سطحی لثه ملتهب می‌شود. در دوران بارداری به علت بالا رفتن سطح بعضی از هورمون‎ها این بیماری تشدید می‌یابد.

پیشگیری و مراقبت در دوران بارداری

اگر قصد باردار شدن دارید بهتر است قبل از آن از سلامت دهان و دندان خود مطمعن شوید. تحقیقات و بررسی‌ها نشان از ارتباط بین بیماری لثه و زایمان زودرس دارد. چرا که بیماری‌های دهان و دندان به علت افزایش سطح هورمون‌های زنانه و واکنش با پلاک‌های دندانی تشدید می‌یابند و در نتیجه باعث زایمان زودرس و مشکلات دیگری می‌شود.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان شکسته

تشکیل پلاک روی دندان‌ها در دوران بارداری سریع‌تر و راحت‌تر رخ می‌دهد بنابراین از جمله مراقبت‌هایی که در این دوران ضروری بوده شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دو بار مسواک زدن در روز را بعد از خوردن هر وعده غذایی و حتی بعد از حالت تهوع‌های صبحگاهی
  • استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن و خارج کردن باقی مانده مواد غذایی از بین دندان‌ها
  • استفاده از محلول دهان‌شویه به منظور جلوگیری از التهاب لثه
  • انتخاب رژیم غذایی مناسب
  • محدود کردن مصرف نوشیدنی‌های و خوردنی‌های شیرین
  • مراجعه منظم به دندانپزشکی
  • در صورت نیاز به درمان‌های دندانپزشکی در دوران بارداری بهترین زمان سه ماهه دوم بارداری است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 325
نویسنده : mozhgan

امروز میخوایم در مورد فاصله بین دندان ها حرف بزنیم که میتوانیم این فاصله را به کمک دندانپزشکی زیبایی و لمینت پر کنیم تا به آن شکل دیده نشوند و زیبایی سابق خود را به دست آورند.

فاصله بین دندان ها و راه بستن فاصله ها

فاصله بین دندان ها که امروزه در افراد زیادی مشاهده میشود و در اصطلاح علم پزشکی به این فاصله ها دیاستم گفته می شوند اکثرا این فاصله برای دندانهای جلو پیش می اید که بیش تر به چشم میخورد. داشتن این فاصله مطمینا شما را حتی در خندیدن نیز به مشکل خواهد انداخت مخصوصا در خانوم ها که زیبایی بیشتر برای آن ها مد نظر است.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان

علت فاصله بین دندان ها

فاصله بین دندان ها میتواند علت های زیادی داشته باشد که ما در زیر تعدادی از آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم: این فاصله میتواند به این علت باشد که در بچه ها ، وقتی دندانهای شیری می روید سایز این دندان ها عوض نمی شود ولی با افزایش سن آن ها و بزرگ شدن اندام ها فک آن ها نیز رشد خواهد کرد و اندازه آن بزرگ تر خواهد شد. این فاصله میتواند به علت هم سایز نبودن فک و دندان های شما باشد که این مورد در بزرگسالان بیشتر به چشم میخورد و ما معمولا این مورد را در دندانهای لترال یا پیشین بیمار می بینیم. فرنوم لب بالا نیز میتواند یکی از این علت ها باشد.این بیماری نیز اکثرا در دندان های جلو گزارش شده است.

نحوه درمان فاصله بین دندان ها

1.اولین راه درمان ارتودنسی دندان می باشد شما با ارتودنسی میتوانید بهم ریختگی شدید دندان ها را درست کنید و حتی با این روش میتوانید ترتیب دندانهایی را که مرتب نیستند نیز مرتب سازید و فاصله آن ها با همدیگر را تنظیم کنید.

بیشتربخوانید... سفید کردن دندان

2.جراحی فرنکتومی یکی دیگر از راه های درمان می باشد که اگر این جراحی در سنین پایین انجام شود، دندانها به جای خود بر می گردند و فاصله بین دندانها متناسب خواهد شد.

3.گاهی حتی این نامرتبی مربوط به بیماری لثه می باشد که شما با عمل آن میتوانید دندان هایتان را به فاصله مخصوص خود برگردانید. اگر این راه ها جواب نداد دندان ها را یا اورتودنسی( ارتودنسی ثابت و یا ارودنسی نامرئی ) می کنند، یا با درمانهای ونیر کامپوزیت و یا لمینیت دندان و یا روکش کردن دندانها، این فاصله رفع خواهد شد.

 4.استفاده از روشهای ونیر کامپوزیتی یا لمینت دندانی و یا روکش دندان ها نیز برای زمان هایی مناسب است که سایز دندان ها کوچک باشد.

 گاهی نیز اگر فاصله دندان ها خیلی زیاد باشد و یا دندانی از دست رفته باشد از ایمپلنت دندان و بریج استفاده می شود.

منبع: http://www.gymju.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 288
نویسنده : mozhgan

اکثر افرادی که بیش از اندازه چاق هستند، به سختی نفس می کشند و تنفس آن ها با خس خس همراه است. معمولا در چنین شرایطی، انگشت سرزنش به سمت آسم می رود. همچنین ممکن است بیمار سابقه ی آسم داشته باشد اما با افزایش وزن علائم آن بیشتر از پیش بروز کند. اگرچه تحقیقات انجام شده در این زمینه تقریبا جدید هستند، اما همه ی آن ها رابطه ی بین چاقی و آسم را تایید و اعلام کرده اند که اضافه وزن هم در این میان بی تقصیر نیست.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی کتوژنیک

آسم چیست؟

آسم یک بیماری مزمن است که مجاری هوا را تحت تاثیر قرار داده و تنفس را برای بیمار مشکل می کند. مجاری هوای منتهی به ریه در بدن بیماران مبتلا به آسم ملتهب و تنگ می شود. مجاری تنگ شده شدیدا به آنچه که در هوای محیط وجود دارد، حساس می شوند. این امر منجر به بروز علائم آسم از قبیل موارد زیر می شود.

  • سرفه
  • خس خس کردن
  • تنگی نفس
  • تنگی قفسه سینه

در صورتی که آسم شدید باشد، مواردی همچون تضعیف فعالیت های روزانه و عدم توانایی در تکلم هم به چشم می خورد کاهش وزن به طور کلی یک قدم بزرگ به سوی سلامتی هر فرد چاق است. اما برای بیماران آسمی، کاهش وزن مانند یک معجزه عمل می کند. بر اساس تحقیقات و آزمایشات انجام شده، اقدام به کاهش وزن در بیمارن آسمی باعث بهبود علائم آسم در آن ها می شود. کاهش وزن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین گزینه های درمان آسم برای بیماران چاق در نظر گرفته می شود. اگرچه موارد دیگری مثل ترک سیگار و جلوگیری از تحریک آلرژی نیز باید مراعات شوند، اما کاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم یک فاکتور کلیدی است.

بیشتربخوانید... عمل لاغری برای درمان فشار خون

از آنجایی که تنفس حیاتی ترین عمکرد بدن برای زنده بودن است، هر گونه اختلال در آن باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود. رژیم غذایی و ورزش راهکار معقولی برای کاهش وزن سریع نیستند. برای چنین مواردی جراحی لاغری بهترین روش ممکن است. جراحی هایی مثل عمل ساسی معده و یا اسلیو معده باعث کاهش حجم معده شده و با سرعت معقولی، وزن بیمار را به حد نرمال می رسانند. پس از جراحی لاغری مشکلاتی مثل آسم نیز بر اثر کاهش وزن از بین می روند. به عبارت دیگر، جراحی لاغری یک روش غیر مستقیم برای بهبود آسم محسوب می شود. با این بهتر است افراد مبتلا به آسم که ازبیماری چاقی رنج می برند  برای کسب اطلاعات بیشتر با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنند.

منبع: https://www.dandooneman.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 295
نویسنده : mozhgan

از انجایی که دوران بارداری یک از حساس‌ترین دوران زندگی بانوان است. بنابراین باید در انجام بسیاری از فعالیت‌ها تجدید نظر و با دقت و با راهنمایی متخصص تغذیه، ورزش‌ها و داروهای لازم را انتخاب کنید. برای انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی نیز باید بسیار دقت کرد و ملاحظات لازم را انجام داد.

بیشتربخوانید... معالجه خشکی دهان

با توجه به موارد گفته شده نکات زیر باید در زمان ارتودنسی در بارداری مد نظر گرفته شود:

در دوران بارداری دندان‌ها و لثه‌ها به علت تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون حساس‌تر می‌شوند. وجود این حساسیت در کنار درد طبیعی ناشی از ارتودنسی ممکن است برای مادران باردار دردناک باشد. به علت تغییرات هورمونی در این دوران قابلیت جا به جایی دندان‌ها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع بر روند درمان ارتودنسی اثر می‌گذارد. در اینجا پزشک متخصص با انتخاب بهترین نوع بریس متناسب با شرایط مادر باردار، برای دستیابی به بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه تخصص و تجربه خود را به کار می‌گیرد. افزایش هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌تواند به واکنش‌ لثه به جرم و پلاک را تحت تاثیر قرار دهد. این امر ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های لثه شود. ایجاد این وضعیت در مادران بارداری که ارتودنسی کرده‌اند(یا نکرده‌اند) امری طبیعی است. اگر برای درمان ارتودنسی در دوران بارداری نیاز به کشیدن یک یا چند دندان باشد. بهتر است درمان را به بعد از زایمان موکول کنند چرا که برای کشیدن دندان نیاز به داروی بی حسی است که برای سلامت نوزاد خطر دارد. در این دوران مراقبت از دندان‌های سیم‌کشی شده بسیار دشوار است. مادران بارداری که در دوران بارداری خود تهوع صبحگاهی دارند استفاده درست از کش‌های ارتودنسی و نگهدارنده‌های ارتودنسی را برای آنها محدود می‌کند. کاهش اشتها و حالت تهوع از دیگر علائم دوران بارداری است حال اگر در این دوران ارتودنسی هم انجام شده باشد غذا خوردن را دشوارتر می‌کند. بعد از تهوع باید به خوبی دندان‌های خود را مسواک بزنند زیرا اسید ناشی از مواد لا به لای دندان‌ها باقی می‌ماند، و آسیب جدی به دندان‌ها وارد می‌کند. بناراین مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان در این دوران با وجود ارتودنسی بیشتر از قبل احساس می‌شود. هنگام قرار دادن براکت‌ها در دهان، دستکاری و یا جا به جایی آنها نیازی به بی حسی و استفاده از داروی آرام بخش نیست. بنابراین بانوان بارداری که تمایل به ارتودنسی دارند نباید نگران این موضوع باشند.

بیشتربخوانید.... جرم‌گیری دندان

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و هم چنین داندانپزشکی زیبایی ( بریج دندان، پروتز دندان و یا ایمپلنت دندان و ...) میتوانید به سایت ما مراجعه کنید.

منبع: http://www.karajortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 296
نویسنده : mozhgan

درمان های ارتودنسی در زمان بارداری دارای شرایط ویژه‌ایی می‌باشد. بدن تمام بانوان در دوران بارداری دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود. مادران با رعایت اصول مراقبت جسمی، روحی و عاطفی در حقیقت سرمایه‌گذاری ارزشمندی را انجام می‌دهند که فرزند شاد و سالم ثمره آن است. طبیعی است که حفظ سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد و نباید در این دوران نادیده گرفته شود. 

انجام ارتودنسی در دوران بارداری

چنانچه رادیولوژی دندان را پیش از بارداری انجام داده‌اید، می‌توانید با خیال راحت و بدون ترس از آسیب دیدن جنین درمان ارتودنسی را ادامه دهید، البته با توجه به تجربه بارداری پیشین و توصیه‌های متخصص ارتودنسی باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید و اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کنید. اما اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید که باشید، اما هنوز عکس دندان نگرفته‌اید، بهتر است جنین در معرض اشعه ایکس قرار نگیرد و درمان ارتودنسی (از انواع ارتودنسی های جدید به ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و... میتوان اشاره کرد) را پس از زایمان شروع کنید.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی قبل از جراحی فک

محدودیت‌ها و ملاحظات ارتودنسی در دوران بارداری

  • لثه بعضی بانوان متورم می‌شود و به همین دلیل ارتودنسی ناراحت‌کننده‌تر از حد معمول می‌شود. البته متورم شدن لثه‌ها در صورت مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما چون استفاده از بسیاری از مسکن‌های معمول در دوران بارداری مجاز نیست، تحمل ناراحتی گاهی دشوار می‌شود.
  • تغییرات هورمونی قابلیت جابجایی دندان‌ها در دهان را افزایش می‌دهد و این امر بر درمان ارتودنسی اثر می‌گذارد.البته متخصصان کلینیک در این مورد نیز مانند همیشه بیماران را راهنمایی می‌کنند.
  • هر گونه تغییر در وضعیت دندان یا بافت‌های پیرامون آن باید به سرعت توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود، چون ناراحتی‌های لثه اثر جانبی نامطلوب و پیش‌بینی نشده‌ای را بر روند درمان و سلامت مادر و نوزاد به جا می‌گذارد.
  • هنگام قرار دادن بریس در دهان، دستکاری یا جابجا کردن آن، نیازی به بی‌حسی یا دریافت داروی آرام بخش نیست؛
  • پس به بانوان توصیه می‌شود تا هنگام تصمیم به انجام ارتودنسی مسئله غذا خوردن با بریس در دوران بی‌اشتهایی و تحمل حالت تهوع را در نظر بگیرند.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 302
نویسنده : mozhgan

زمانی که دندان‌ها در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرند اگر برای درمان آنها زود اقدام کنیم و آنها را ترمیم کنیم به راحتی ترمیم شده و نیاز به دستکاری چندانی از جانب دندانپزشک یا مراجعه زیاد به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی ندارد. اما گاهی پوسیدگی به حدی زیاد است که ساختمان دندان تا حد زیادی تخریب شده است و در اینجاست که روکش دندانی استفاده می‌شود.

بیشتربخوانید.... درمان های ارتودنسی دندان

انواع روکش دندان

روکش‌های فلزی: همانطور که نامش مشخص است تمام بخش پوشش دهنده دندان از فلز است. این نوع روکش بسته به نوع فلزات موجود در آلیاژ آن به رنگ زرد یا سفید موجود هستند. از مزایای این روکش این است که  خراش دندان  بسیار کم صورت می‌گیرد. از آنجایی که کاملا روی دندان قرار می‌گیرد ماندگاری بالایی دارد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان پر شده

روکش‌های سرامیکی: این روکش‌ها از نوعی چینی به نام پرسلن ساخته می‌شوند. در مواردی که زیبایی در اولویت اول باشد از روکش‌های سرامیکی استفاده می‌شود. این روکش‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند چرا که در ساخت آنها فلزی به کار برده نشده است. از آنجای که ساختار این نوع روکش‌ها ضعیف هستند فقط برای دندان‌های جلویی استفاده می‌شوند.

روکش‌های Pfm (ترکیب سرامیک و فلز): این روکشها ترکیبی از هر دو روکش فلزی و سرامیکی هستند. این ترکیب در واقع ترکیبی از زیبایی و استحکام است. بخش فلزی این روکش دورتا دور دندان را پوشش می‌دهد و استحکام روکش را سبب می‌شود و بخش سرامیکی هم قسمت زیبایی روکش را به عهده دارد. استحکام و دوام این روکش نسبت به روکش سرامیکی بیشتر است. اما این روکش‌ها در مواردی ممکن است لعاب روی روکش از بین برود و باعث سایش دندان مقابل می‌شود..

بیشتربخوانید... ریتینر ارتودنسی

روکش دندان زیرکونیوم: یکی از انواع روکش‌ های سرامیکی است که به کمک فریم‌های زیرکونیومی تقویت می‌شوند. این نوع روکش ها از نظر ساختاری مشابه روکش‌های Pfm اما به جای فلز در مرکز روکش از زیرکونیوم استفاده می‌شود. زیرکونیوم از لحاظ استحکام مشابه آلیاژهای فلزی و یا حتی بیشتر از آنها است و ظاهری سفید رنگی دارد. این نوع روکش از بهترین نوع روکش‌ها محسوب می‌شوند چرا که هم استحکام بالا  دارند و هم از لحاظ زیبایی ظاهری زیبا به دندان می‌دهند.

طول عمر و ماندگاری روکش‌های دندان: متاسفانه روکش هم مانند دندان دچار پوسیدگی می‌شود ولی با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانیم عمر مفید روکش را افزایش دهیم.

منبع: https://www.tehranortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 279
نویسنده : mozhgan

چند هفته اول بعد از گذاشتن دستگاه های ارتودنسی بیشترین ناراحتی را تجربه خواهید کرد، به خصوص اگر دندانهای شما بسیار نزدیک به هم باشند یا به اصطلاح دندان های شما دچار شلوغی و کراودینگ باشند. زیرا قبل از نصب بریس ارتودنسی باید بین برخی دندان ها اسپیسر یا فضانگهدارنده قرار بگیرد که این میتواند کمی دردناک باشد.

درد ارتودنسی تا کی ادامه دارد؟

مدت زمان درد درمان های ارتودنسی چندان زیاد نیست و نهایتا بعد از یک هفته شما هیچ دردی تجربه نمیکنید تا زمانی که دوباره برای تنظیم بریس ها به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. طی هر جلسه، این متخصص بریس های شما را دوباره تنظیم میکند و ممکن است دوباره درد ارتودنسی را تجربه کنید. البته تجربه همه افراد یکسان نیست و کمی متفاوت است.

 10 روش برای تسکین و درمان درد بعد از ارتودنسی

غذاهای نرم بخورید

خوردن غذاهای سخت نه برای دندان ها و نه برای اجزای مختلف بریس شما مناسب نیست. کلا بعد از درمان سعی کنید بیشتر غذای نرم بخورید و از خودرن غذای سفت و سخت خودداری کنید.

بیشتربخوانید....  ارتودنسی از داخل

از بی حس کننده کمک بگیرید

یک راه ساده برای تسکین درد در روزهای اول بعد از ارتودنسی(ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی، ثابت و...)، مالیدن داروهای موضعی و بی حس کننده دهان است.

مسکنهای بدون نسخه

گزینه دیگر تسکین درد ارتودنسی استفاده از داروهای بدون نسخه ضد درد است. اگر بعد از قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی خود همیشه احساس ناراحتی می کنید ، یک ساعت قبل از ویزیت شدن داروی ضد درد را مصرف کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اینویزیلاین

کمپرس یخ تهیه کنید

کمپرس یخ یا آب سرد باعث کاهش التهاب و بی حسی دهان می شود.

از معجزه آب یخ غافل نشوید

اگر دارو در دسترس ندارید و یا نمیتوانید از کمپرس یخ استفاده کنید دست کم یک لیوان آب یخ درست کنید و برای چند دقیقه در دهان خود قرار داده و در تمام دهان خود بچرخانید.

موم ارتودنسی بگیرید

در همان جلسه که ارتودنسی ثابت شما انجام میشود احتمالا متخصص ارتودنسی به شما مومی میدهد که میتواند مانع از تحریک لثه ها و داخل دهانتان با بریس میشود. موم را به بخش های تیز بریس بمالید تا پوششی بین بخش زبان، لثه و فضای داخلی لپ های شما با بریس ها شود.

از ترکیب نمک و آب ولرم استفاده کنید

درحالی که اغلب توصیه میشود درد ارتودنسی در دهان را با آب سرد و کمپرس یخ تسکین دهید اما میتوانید از ترکیب آب ولرم و نمک نیز برای این منظور استفاده کنید.

لثه خود را ماساژ دهید

کاری که کمتر کسی برای تسکین درد ارتودنسی انجام میدهد ماساژ لثه است. از آنجا که دندان ها در داخل لثه قرار دارند،  حرکت آن ها باعث تحریک لثه میشود و شما از جانب لثه درد جزئی حس خواهید کرد.

بهداشت دهان و دندان را بیشتر رعایت کنید

مهمترین چیزی که باید هنگام استفاده از بریس به یاد داشته باشید این است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و التهاب لثه، باید هم دندان های و هم بریس ها را به صورت منظم تمیز نگه دارید.

صبور باشید

احتمالاً مهمترین نکته برای طی دوره تنظیم بریس ها و تسکین درد ارتودنسی، صبر و حوصله باشد.

منبع: https://www.lachine.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 308
نویسنده : mozhgan

افراد بسیاری به منظور انجام ابدومینوپلاستی به پزشک مراجعه می کنند و پزشک نیز پس از شنیدن خواسته ها و نیاز هایشان، جراحی لاغری را به آنان پیشنهاد می کند. علت این امر درک نادرست افراد از جراحی ابدومینوپلاستی است. در واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف عمل اسلیو معده یا عمل ساسی معده که از بهترین روش لاغری هستند، درمان چاقی مفرط و تغییر رویه زندگی بیمار می باشد.

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.

بیشتربخوانید... کم خوابی و چاقی

چه کسانی کاندید خوبی برای ابدومینوپلاستی هستند؟

تصمیم انجام جراحی های زیبایی کاملا شخصی بوده و علت انجام آن ها نیز در هر شخص متفاوت است. ابدومینوپلاستی نیز ممکن است به دلایل مختلفی انجام گیرد. بهترین کاندید برای  انجام این جراحی افرادی هستند که علاوه بر برخورداری از سلامت کامل و دوری از سیگار، وزنی ایده آل داشته و انتظارات واقع گرایانه ای از نتیجه ی جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشند. در صورت داشتن هر یک از ویژگی های زیر، شما کاندید خوبی برای این جراحی به حساب می آیید.

  • به کمک ورزش و رژیم لاغری توانسته اید وزن کم کنید اما چربی های شکمتان هنوز آب نشده و نافرم هستند.
  • پس از بارداری، پوست و عضلات شکمتان کشیده و شل شده است.
  • پس از کاهش وزن بسیار، دور شکمتان پوست های اضافه آویزان شده است.
  • با اینکه خوش هیکل هستید اما همیشه شکم دارید.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری شکم و پهلو

مقایسه جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که برای زیباسازی و اصلاح نواقص شکم پس از کاهش وزن بسیار یا بارداری یا هر اتفاق دیگری انجام می شود. در واقع این جراحی نباید به عنوان روشی برای درمان چاقی مفرط یا حذف چربی های احشایی در نظر گرفته شود. چربی های احشایی یا شکمی در بین ارگان های بدن انباشته می شوند که ابدومینوپلاستی نمی تواند آنها را درمان کند. این چربی ها سمج ترین ها هستند و به همین دلیل بسیار سخت آب می شوند. این چربی ها در صورت آب نشدن، می توانند منجر به دیابت نوع دو، مقاومت انسولین، سندروم ایکس و دیگر بیماری های مرتبط با چاقی شوند در صورتی که بیمار از چاقی مفرط رنج می برد بهترین راه حل دائمی، انجام جراحی لاغری است. عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی های لاغری روشی برای کاهش چربی ها و کاهش سطح BMI بدن می باشند. به همین دلیل در صورتی که نیاز به جراحی لاغری دارید به سراغ ابدومینوپلاستی نروید زیرا کمکی به آب کردن چربی هایتان نخواهد کرد.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام دکتر عبدو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 284
نویسنده : mozhgan

تجهیزات درمان های ارتودنسی دندان مانند بریس‌ها ممکن است غذاهایی که باعث ایجاد و رشد پلاک روی دندان می‌شوند را جذب کنند. بدون انجام اقدامات مراقبتی صحیح، این پلاک‌ها باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند. برای حفظ شکل خوب دندان‌ها پس از هر وعده غذایی یا میان وعده‌ها دندان‌های خود را با خمیردندان‌های حاوی فلوراید مسواک کنید. استفاده از نخ دندان یا مسواک‌های بین‌دندانی می‌توانند به شما در برداشتن باقیمانده غذاها در لابلای سیم‌کشی‌ها و بریس‌ها (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی ثابت و...) کمک کند. این اقدامات مراقبتی را با استفاده دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید که می‌توانند قسمت‌هایی از دهان که با مسواک و نخ دندان نمی‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد را تمیز کنند، کامل کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا لمینت

چه نوع دهان‌شویه مناسب شما است؟

دهانشویه‌های مختلف اثرات متفاوتی در سلامت دهان و دندان شما دارند. انتخاب دهان‌شویه یک مرحله بسیار مهم است. شما باید بدانید که چرا دهان‌شویه را انتخاب می‌کند. اگر لثه‌های شما مشکل دارد یا احتمال بروز مشکل در آنها وجود دارد باید دهان‌شویه‌های حاوی مواد آنتی باکتریایی را انتخاب کنید. اگر دندان‌های شما مستعد پوسیدگی هستند باید دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید را تهیه کنید.

بیشتربخوانید... پوسیدگی دندان حین ارتودنسی

سلامت لثه

دهانشویه‌های ضدعفونی‌کننده برای کاهش بسیاری از باکتری‌های روی لثه و اطراف آن طراحی شده‌اند. استفاده از دهان‌شویه‌های ضدعفونی‌کننده به کاهش احتمال ابتلا به جینجیویتی کمک می‌کند.

فلوراید

فلوراید یک ماده مفید برای سلامت دهان و دندان است و به پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند.

بوی بد دهان

با این که دهانشویه‌ها برای پیشگیری از تجمع باکتری‌ها در دهان طراحی شده‌اند اما بسیاری از افراد از آن برای رفع بوی بد دهان استفاده می‌کنند.

چگونه از دهان‌شویه استفاده کنیم؟

استفاده از دهانشویه‌ها واقعاً کار ساده‌ای است. شما می‌توانید قبل از مسواک کردن یا نخ دندان کشیدن یا پس از آنها از دهان‌شویه استفاده کنید. مهم نیست؛ هر موقع که به یاد آورد‌ید می‌توانید از دهان‌شویه‌ها استفاده کنید. موقع استفاده از دهان‌شویه‌ها در طول روز مهم نیست فقط باید 30 تا 60 ثانیه آنها را در دهان خود قرقره کنید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما نتایج حاصل از استفاده از این دهان‌شویه‌ها را مشاهده کنید اما زمانی که در نوبت بعدی به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنید خواهید دید که ارزشش را داشته است.

جهت مطالعه بیشتر پیرامون ارتودنسی دندان کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 307
نویسنده : mozhgan

جراحی دهان ، فک و صورت چه نوع تخصصی است؟این متخصص چه کارهایی انجام می دهد؟ این تخصص یکی از تخصص های ده گانه در دندانپزشکی است. این تخصص شامل تشخیص و درمان بیماری ها صدمات و نقایص مربوط به هر دو جنبه کاربردی و زیبایی شناختی اعم از  بافت سخت و نرم  در سر و گردن است .

بیشتربخوانید... وسایل و تجهیزات ارتودنسی

آیا متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت پس از تخصص می توانند در فوق تخصصی شرکت کنند؟

 این متخصصین پس از گرفتن تخصص می توانند در این چهار فلوشیب که معادل فوق تخصص است شرکت کنند :

  • جراحی کنسر دهان فک و صورت
  • جراحی فک وصورت کودکان
  • جراحی تروما فک وصورت
  • جراحی ترمیمی فک و صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی فک و صورت

جراحی  ترمیمی چه به منظور زیبایی و چه به منظور درمان و برطرف کردن آسیب وارده در داخل دهان صورت می گیرد. در این جراحی برش هایی به وسیله جراح در استخوان های فک زده می شود و پس از قرار دادن آنها در وضعیت صحیح هیچ اثر و جای زخمی از خود به جا نمی گذارد .

یک جراح دهان ماهر می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت  قادر هستند که در مناطقی که احساس نیاز می کنند استخوان قرار داده و پس از آن از ایمپلنت دندان استفاده کنند .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری ایمپلنت  دندان می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید)

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندانی

درمان ضربه به صورت

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت می توانند مجموعه ای از شکستگی های استخوان  و جراحات پیچیده پوست ،  شکستگی فک و استخوان های صورت را جراحی کرده و اعصاب قطع شده را  دوباره به هم متصل کنند.

جراحی بازسازی فک

جراحان دهان و فک  قادرند که صدمات وارده بر استخوان های صورت و مشکلات بافت نرم صورت را که به علت  حذف استخوان ها  یا کیست و تومورها به وجود آمده جراحی کرده و فرم و عملکرد درست سابق آنرا بازسازی کنند

انجام جراحی فک اصلاحی ( ارتوگناتیک )

جراحان دهان می توانند مشکلات  بی نظمی عمده فکی اسکلتی و دندانی را که به منظور بهبود جویدن ، صحبت کردن و تنفس شما می باشد در همکاری با یک ارتودنتیست و یک جراح بازسازی کرده و درمان کنند . هماهنگی مجدد فک بالا و پایین به منظور بهبود عملکرد و نیروی گاز گرفتن و ظاهر صورت می تواند روابط مناسبی را در روی همپوشانی مناسب دندان ها و ظاهر صورت داشته باشد .

دندانپزشک شما و ارتودنتیست  و جراح دهان همه باید برای تعیین اینکه آیا جراحی ارتوگناتیک مناسب برای شما یا فرزند شما است همکاری کنند (برای آشنایی بیشتر با انواع درمان های ارتودنسی دندان مثل ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی نامرئی میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 272
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی متحرک یکی از درمان های ارتودنسی است که در آن دستگاه به دندان نمیچسبد و بیمار قادر است آن را از دهان خود خارج کند ارتودنسی متحرک برای هر دو فک بالا و پایین قابل استفاده است و میزان اثربخشی در ارتودنسی متحرک بستگی به همکاری بیمار و ارتودنتیست دارد. ارتودنسی متحرک بیشتر برای مشکلات جرئی بهم‌ریختگی دندان‌ها بکار میرود و طول درمان کوتاه‌تری دارد. در صورتی که ناهنجاری و نامرتبی دندان زیاد باشد ارتودنسی متحرک توصیه نمیشود و بیمار بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب از ارتودنسی ثابت استفاده کند. دستگاه ارتودنسی متحرک از یک صفحه پلاستیکی همراه با سیم که فشار ملایمی به دندان وارد میکند تشکیل شده است.

مزایای استفاده از ارتودنسی متحرک

  • برای فک بالا و فک پایین و یا برای هر دو فک قابل استفاده است.
  • پلاک آن را میتوان هنکان غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خارج کرد.
  • کمتر به دندان آسیب میرساند و بیماری های لثه را کاهش میدهد.
  • چون سقف دهان را پوشش میدهد انکوریج بهتری میدهد.
  • تنظیم پلاک آن راحت و آسان است.
  • در اختلالات جزئی دندان گزینه بهتری است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فانکشنال

طول دوره ی درمان

به طور کلی این درمان کمتر از ارتودنسی ثابت زمان میبرد، اما مدت زمان دقیق آن با توجه به میزان اختلالات دندان توسط متخصص ارتودنسی تعیین میشود. مدت زمانی که برای طول درمان بیمار لازم است در جلسه اول توسط ارتودنتیست تخمین زده میشود. در بسیاری از موارد زمانی که بیمار طول درمان ارتودنسی ثابت را با موفقیت گذرانده باشد برای ثابت ماندن دندان‌ها متخصص ارتودنسی برای آن‌ها ارتودنسی متحرک را توصیه میکند.

تجربه درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک چگونه است؟

در این روش ممکن است به مدت زمان 3 الی 5 روز تا قبل از عادت کردن دهان و دندان آزار‌دهنده باشد و احساس درد کنید. استفاده از قرص‌های مسکن میتواند در کاهش درد موثر باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فک بالا

مراقبت از پلاک ها

  • بیمار باید روش قرار دادن دستگاه آن را به خوبی یاد بگیرد.
  • تنظیم دستگاه فقط باید توسط ارتودنتیست صورت بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
  • خوردن خوراکی‌های سفت و شیرین ممنوع است چراکه به پلاک آسیب میرسانند و باعث پوسیدگی دندان میشود.
  • پلاک باید حداقل دوبار در روز تمیز شود و میتوان جرم آن را با مسواکی نرم و خمیردندان مناسب از بین برد.
  • دستگاه را با استفاده از آب داغ نشویید زیرا باعث ذوب پلاستیک آن می‌شود.
  • با استفاده از محلول شستشو، هفته ای یکبار، دستگاه ارتودنسی را ضدعفونی کنید.
  • پلاک را نباید با فشار کشید و جا انداخت چرا که باعث آسیب و درنهایت شکستن آن منجر میشود.

دستیابی به بهترین نتایج

جلسات درمانی پیوسته و منظم

رعایت بهداشت دهان و دندان

استفائه منظم از دستگاه جز در موارد خاص



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 308
نویسنده : mozhgan

جای خالی دندان هایی که نیستند و مشکلات فراوانی که برای ما به وجود می آورند زمانی که دندانی از بین میرود تنها یک جای خالی در دهان به جای نمیگذارد. این جای خالی میتواند برای تکلم ، جویدن، نگهداری و تیمز کردن دندان های شما مشکل ایجاد کند. از همه مهمتر، این جای خالی بهترین فرصت را به دندان های دیگر میدهد که جا برای خود باز کنند و تحت فشار ناشی از جویدن غذا، کم کم جابجا و کج شوند. این کجی قطعا نیازمند درمان های ارتودنسی است.

4 روش جایگزین دندان افتاده

ایمپلنت دندان، موثر، زیبا و ماندگار

از نظر متخصصان دندانپزشکی (ارتودنتیست) و اغلب کسانی که این عمل را انجام داده اند ، بهترین جایگزین دندان کشیده شده کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها به طرز عجیبی قوی، متسحکم و شبیه به دندان های شما عمل میکنند. فرقی نمیکند یک دندان را از دست داده باشید یا همه آن ها را، این دستگاه های عالی دقیقا مانند یک دندان واقعی به استخوان فک متصل میشوند و از این نظر شبیه ریشه دندان عمل میکنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندان

بریج دندان یا پل دندانپزشکی

اگر یک یا دو دندان که کنار هم هستند را از دست داده اید انتخاب بریج دندان بهترین گزینه برای پر کردن جای خالیشان است. پل دندانی یکی از انواع روش جایگزین دندان کشیده شده و شامل یک یا چند دندان مصنوعی به هم متصل شده است که میتواند با اتصال به دندان های مجاور، جایگزین خوبی برای دندان های از دست رفته باشد.

پروتز موقت

پروتزهای موقت دندانپزشکی یک روش جایگزین دندان به صورت موقت و در کوتاه مدت هستند. این پروتزها قابل حرکت هستند و میتوان به راحتی آن ها را بیرون آورد و یا دوباره در دهان گذاشت. این پروتزها وزن کمی دارند، قیمت خیلی پایینی دارند اما صرفا فقط برای پر کردن دندان استفاده میشوند و نمیتوانند در نقش دندان ظاهر شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شیشه ای

پروتز متحرک کامل و ناکامل دندان

پروتزهای متحرک و کامل، پروتزهایی با قابلت جابجایی هستند که از انواع روش جایگزین دندان کشیده شده محسوب میشوند. پروتز کامل دندان به طور مستقیم روی لثه های بیمار قرار میگیرد، در حالی که پروتزهای ناکامل  ممکن است با کمک یک نگهدارنده فلزی به سایر دندان ها متصل شوند. استفاده از این دندان ها معمولا چندان توصیه نمیشود و بیشتر افرادی از آن ها استفاده می کنند که سن بالایی دارند و تمایلی به پر کردن جای خالی دندان ها باایمپلنت یا بریج و … ندارند. این پروتزها به راحتی روی لثه ها میلغزند، غذا خوردن با آن ها مشکل است، صحبت کردن نامفهوم است و استفاده مداوم از آن ها حساسیت ایجاد میکند. اگر چه این پروتزدندان  قیمت خیلی پایینتری دارند و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند اما اغلب کسانی که از دندان های مصنوعی استفاده میکنند چندان رضایتی از استفاده از این پروتزها ندارند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 289
نویسنده : mozhgan

درمان های ارتودنسی با صاف و مرتب کردن دندان ها به بهبود ظاهر آنها کمک می کند، یه همین دلیل از محبوب ترین خدمات زیبایی دندان به حساب می آید. اما افراد زیادی پس از شنیدن نام ارتودنسی دندان به یاد سیم های فلزی و ظاهر ناخوشایند دستگاه های ارتودنسی کودکان می افتند. با اینکه می توان گفت ارتودنسی فلزی از قدیمی ترین و موثرترین درمان های ارتودنسی برای حل مشکلات پیچیده فک و دندان می باشد، اما امروزه پیشرفت های فراوانی در این زمینه انجام شده است. نسل های جدید ارتودنسی سعی در حل این مشکل داشته و بریس هایی با ظاهر شفاف یا نامرئی تولید کرده اند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

ویژگی های ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یک سری قالب های شفاف و متحرک هستند که با استفاده از پلاستیک سخت اقدام به صاف و مرتب کردن دندان ها می کنند. در این ارتودنسی برخلاف ارتودنسی های فلزی، از هیچ گونه سیم یا براکتی استفاده نشده است. اگر نیاز به درمان ارتودنسی دارید، ولی حتی فکر قرار دادن بریس های ثابت و فلزی آزارتان می دهد، ارتودنسی نامرئی بهترین گزینه خواهد بود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی تیکه ای

مدت زمان ارتودنسی نامرئی

به طور کلی مدت زمان ارتودنسی دندان با بریس های نامرئی 18 بوده که ممکن است با توجه به پیچیدگی مشکل هر بیمار این زمان افزایش یا کاهش پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که درمان ارتودنسی زمان بر بوده و به همین دلیل طی کردن مسافت های زیاد برای مراجعه به کلینیک ارتودنسی می تواند واقعا خسته کننده و زمان بر باشد. در نتیجه سعی کنید کلینیک ارتودنسی تان حتی الامکان نزدیک محل زندگی یا کار خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ساکنین شهر کرج، بهتر است به جای جستجو در میان کلینیک ها ارتودنسی تهران یک ارتودنتیست در کرج پیدا کنند تا برای هر بار ویزیت مجبور نباشند چنین مسافت زیادی را طی کنند.

مزایای ارتودنسی نامرئی

  • نامرئی بودن 
  • ساخت سفارشی 
  • تحرک پذیری
  • درد و جراحت کمتر

معایب ارتودنسی نامرئی 

  • گران بودن 
  • ضرورت استفاده ی 22 ساعته در روز 
  • اذیت دندان ها
  • دردسر ساز بودن

با این وجود هر یک از این مزایا و معایب ممکن است برای فردی مهمتر از سایرین باشد. به همین دلیل هر شخص باید پس از گرفتن وقت مشاوره از یک متخصص ارتودنسی خوب، معاینه شدن و شنیدن توصیه های دندانپزشک نوع ارتودنسی مناسب خود را انتخاب کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 298
نویسنده : mozhgan

با پیشرفت تکنولوژی گزینه های بیشتری برای بهبود و زیبایی طرح لبخند به وجود آمده است که تنها مشکل این تنوع در گزینه ها، دشواری در انتخاب روش صحیح است. اگر می خواهید بدانید که بین ارتودنسی یا لمینت کدام یک برای شما مناسب تر است ارتودنتیست  در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم. در گذشته بیشتر افرادی که از مشکلات فکی و نامرتبی دندان ها رنج می بردند از بریس های ارتودنسی ثابت استفاده می کردند اما امروزه بریس های شفاف مانند اینویزیلاین از محبوبیت زیادی برخوردار هستند که نحوه استفاده از آنها بسیار راحت بوده و دارای ظاهری تقریبا نامرئی می باشند. با این حال گزینه ی دیگری که می توان برای زیباسازی لبخند از آن بهره گرفت، لمینت دندان  یا ونیر سرامیکی می باشد که می تواند مشکلات ظاهری دندان ها را اصلاح کند و لبخندی هالیوودی به بیمار هدیه دهد. به طور کلی، بین درمان های ارتودنسی یا لمینت ، بریس های ارتودنسی بهترین گزینه برای نامرتبی شدید چندین دندان محسوب می شوند. معمولا این مشکلات، به مرور زمان و با اعمال فشار ملایم به دندان ها به طور کامل از بین می روند. ارتودنسی دندان می تواند به مدت طولانی، سلامت دهان و دندان ها را حفظ کند.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی دندان های نیش

لمینت (ونیر سرامیکی): بهترین راه برای زیباسازی لبخند و ظواهر دندان ها

لمینت ها ساختار های سرامیکی خاصی هستند که برای هر بیمار به صورت سفارشی ساخته می شوند تا سطح دندان ها را بپوشانند. می توانید لمینت ها را مانند پوسته های صدفی در نظر بگیرید که هم از دندان ها محافظت می کنند و هم ظاهر زیبایی به آنها می دهند. لمینت می تواند به طور موثری رنگ، شکل و حتی طول دندان را تغییر دهد. و در نهایت می تواند برخی مشکلاتی که بریس های ارتودنسی به وجود آوردند را اصلاح کند. لمینت ها خصوصا برای اصلاح فواصل بین دندانی بسیار مفید هستند. در صورتی که از یکی از مشکلات زیر رنج می برید، بین ارتودنسی یا لمینت ، بهترین گزینه لمینت است.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی کاربردی

  • تغییر رنگ یا لکه دار شدن دندان ها به طوری که سفید کردن (بلیچینگ) نتواند آن را اصلاح کند.
  • دندان های شکسته یا ترک خورده که تنها نیاز به زیباسازی ظاهری داشته باشند.
  • طول یا شکل دندان هایتان مورد پسندتان نباشد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های داندانپزشکی زیبایی (ایمپلنت دندان، بریج دندان، پروتز دندان و...) می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی مراجعه کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 311
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی کامل دندان می‌تواند به طرق مختلفی کمک کند. به عنوان یک نمونه ، شما در نهایت می‌توانید احساس خوشایندی در مورد ظاهر  و چهره‌تان داشته باشید و بدانید که شما در حال انجام کار مثبتی برای ظاهر خود هستید. اگر کودک داشته باشید، ممکن است به فکر مراجعه به متخصص ارتودنسی به خاطر تمام مزایای استفاده از ارتودنسی باشید.  درمان های ارتودنسی دارای انواع مختلفی همچون ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و... است.

براکت ارتودنسی چیست؟

براکت‌ها برای مرتب کردن دندان‌ها ضروری است، که می‌تواند ایده‌آل برای افرادی باشد که لبخند بد شکل و چهره‌های بد فرم دارند.

آیا آنها با شکل گیری صورت کمک می‌کنند؟

شما ممکن است بخواهید بدانید که آیا انجام کار ارتودنسی، به شکل صورت کمک خواهد کرد یا نه. واقعیت حقیقی این است که می‌تواند شگفتی‌هایی برای تغییر چهره ایجاد کند و به شما  احساس اعتماد به نفس لازم را در انجام کار هر کاری بدهد. این چیزی است که نیاز است شما با متخصص ارتودنیست‌تان در موردش صحبت کنید. اما کاملا واضح است که می‌تواند به زیبایی بیشتر چهره‌تان کمک کند. دلیل این امر این است که دندان‌ها قبل از انجام کار ارتودنسی، دهان را بهم فشرده کرده بودند.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی جلو بودن فک بالا

این مشکل می‌تواند کاری کند که کل چهره بد شکل به نظر برسد. این می‌تواند برای کسانی که فقط می‌خواهند به بهترین بهترین شکل ممکن به نظر برسند، دلسرد کننده است. اگر این مشکلات را با فرم صورت خود دارید و احساس میکنید دندان‌های شما باعث خجالت‌تان هستند، این کار چیزی است که ممکن است به شما کمک کند.

همراه با انجام این نوع کار، ضروری است که گزینه‌های درمانی طولانی مدت را نیز بررسی کنید. به عبارت دیگر، رفع سریع، به ندرت منجر به یک لبخند می‌شود که بتوانید به مدت طولانی به آن افتخار کنید. این کار برای حفظ نتایج و رسیدن به دندان‌های زیبا و ظاهر بسیار زیبا و خیره کننده مهم است. این چیزی است که شما قطعا باید با تیم ارتودنتیست خود صحبت کنید. سپس شما می‌توانید ببینید چه کارهایی باید در مورد هدفی که در نظر دارید انجام شود و چگونه دندان‌های خود را به شکل مطلوب خود حفظ کنید حتی اگر شما برای مدت زمان زیادی دوره درمان خود را کنار گذاشته‌اید.

منبع: https://www.chalava.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 290
نویسنده : mozhgan

اولین مرحله بیماری لثه است که به نوبه خود می تواند منجر به از دست رفتن دندان شود. خوشبختانه، گینگیویت را می توان به راحتی در خانه درمان کرد. علائم بیماری لثه عبارتند از لثه قرمز، تورم، شرایطی که ممکن است فرد هنگام مسواک زدن دندان های خود خونریزی کند. گینگیویت به رغم این واقعیت که قابل پیشگیری است بسیار شایع نیز می باشد . این مقاله به بررسی راه های مختلف خانگی در دسترس برای درمان ژنژیویت و همچنین درمورد پیشگیری از بیماری لثه، بهترین شیوه های بهداشت دهان و زمان مراجعه به پزشک (متخصص دندانپزشکی بارداری ،دندانپزشکی کودکان و...) یا دندانپزشکی زیبایی اطلاعاتی ارائه شده است.

درمانهای خانگی

1.دهان خود را با آب شور شستشو دهید آب نمک دارای ویژگی های ضد عفونی کننده ای است و می تواند بعضی ار بیماری ها را درمان کمک کند. تحقیقات نشان داده است که شستشو دهان با یک محلول آب نمک می تواند از لثه های ملتحمه ناشی از گینگویت جلوگیری کند.

 2. دهانشویه خانگی دهانشویه روغن لیمونگراس یا علف لیمو مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان داد که روغن لیمونگراس ممکن است در کاهش gingivitis و پلاک موثرتر از دهانشویه سنتی باشد.

دهانشویه آلوئه ورا

یک مطالعه 2016 نشان داد که آلوئه ورا به عنوان ماده فعال در دهان و دندان در درمان علائم گینوییت مؤثر است.

دهانشویه روغن درخت چای

مطالعه 2014 نشان داد که دهانشویه روغن چای می تواند خونریزی ناشی از گینوییت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بیشتربخوانید... اصلاح طرح لبخند

دهانشویه سیج یا مریم گلی

مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک می شوند، به وضوح با استفاده از دهانشویه مریم گلی کاهش می یابد.

دهانشویه برگ گواوا

مطالعات نشان داده اند که دهانشویه برگ گواوا به دلیل خاصیت ضد باکتری خود می تواند به کنترل پلاک کمک کند. همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد.

3. ژل زردچوبه زردچوبه در بسیاری از داروهای خانگی استفاده می شود، زیرا دارای خواص ضدالتهابی و ضد قارچی است. تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان می دهد که یک ژل حاوی زردچوبه می تواند به جلوگیری از پلاک و ایجاد بیماری لثه کمک کند.

4. کشیدن روغن کشش روغن شامل چرخاندن روغن در تمام دهان تا 30 دقیقه است. این ممکن است باکتری ها را در دهان کاهش دهد و از ایجاد پلاک جلوگیری کند. از خدمات کلینیک برای ترمیم دندان میتوان به ونیر کامپوزیت، ایمپلنت، لمینت دندان و... اشاره کرد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 306
نویسنده : mozhgan

دو گزینه ایمپلنت دندان  و بریج دندان جزو رایج ترین روش هایی است که امروزه مورد توجه عده زیادی قرار گرفته و توسط پزشکان متعدد توصیه می گردد. داشتن آگاهی در مورد این دو گزینه می تواند ما را در اتخاذ انتخابی درست یاری کند. در گذشته بریج تنها گزینه ممکن بود که به شما کمک می کرد در صورت از دست دادن دندان خود بتوانید زیبایی لبخند (دندانپزشکی زیبایی) خود را حفظ نمایید. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش دیگری به نام ایمپلنت مطرح گردیده که جایگاه ویژه ای برای خود در بین افراد کسب کرده است. همان طور که میدانید در بریج دندان نه تنها جای خالی دندان بلکه دندان های مجاور نیز برای قرارگیری بریج باید آماده سازی شوند به گونه ای که می بایست دندان های مجاور حتی اگر سالم نیز باشند برای آماده سازی تراشیده شوند.

1.آسیب نرساندن ایمپلنت به سایر دندان ها

بارزترین تفاوت دندان های بریج و ایمپلنت در آسیب نرساندن ایمپلنت به دیگر دندان هاست. همان طور که در روش دندان بریج بیان شد در این متد دندان های مجاور دندان خالی برای قرارگیری بریج تراشیده می شوند حتی اگر این دندان ها سالم باشند.

2. طول عمر و ماندگاری

از نظر میزان ماندگاری و طول عمر ایمپلنت در تمام طول زندگی فرد ماندگار است در حالی که دندان بریج ممکن است پس از گذشت 7 سال تا 10 سال و یا بیشتر به علت تحلیل رفتن فک بیمار نیاز به تعویض داشته باشد.

3. استحکام و دوام

از بعد استحکام ، دندان ایمپلنت همانند دندان طبیعی بوده ولی دندان بریج استحکام کمتری نسبت به آن ها دارد.

4. مراقبت و بهداشت دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در ایمپلنت همانند دندان طبیعی است ولی در دندان بریج به علت پیوستگی دندان ها این عمل کمی دشوارتر خواهد بود.

بیشتربخوانید... سفید کردن دندان

5. هزینه درمان

از لحاظ هزینه درست است که بریج در ابتدا هزینه پایین تری نسبت به ایمپلنت دارد اما باید توجه کنیم که این پایان راه نیست و ممکن است چندین بار به دلیل بالا رفتن سن بیمار بریج نیاز به تعویض داشته باشد.

6. زیبایی

اگر بخواهیم از زاویه زیبایی به این دو گزینه بنگریم بهتر است ایمپلنت گزینه انتخابی ما باشد به خصوص برای دندان های جلو که در زیبایی لبخند شما نیز تاثیر زیادی می تواند داشته باشد چرا که ایمپلنت در ظاهر هیچ تفاوتی با دندان های طبیعی شما ندارد.

منبع: http://www.gymju.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 330
نویسنده : mozhgan

چاقی شرایطی است که در آن، شخص مقدار ناسالم و بیش از اندازه ای از چربی را در بدن خود دارد. برای اندازه گیری میزان چاقی متخصصین این زمینه از مقیاسی به نام شاخص توده بدن(BMI) استفاده می کنند. بی ام آی تا کنون درست ترین مقیاس برای اندازه گیری میزان اضافه وزن بوده است.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی کتوژنیک

چه ارتباطی بین چاقی و سرطان وجود دارد؟

ارتباط بین چاقی و سرطان مشخص است. تحقیقات نشان می دهند که چربی بیش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان های متعدد مثل سرطان مری، معده، کبد، کلیه و سرطان های بسیار دیگر را افزایش می هد.

سرطان های مرتبط با چاقی

اگرچه دلایل مبتلا شدن افراد چاق به سرطان هنوز به طور دقیق یافت نشده اند، اما شواهد زیادی برای علت و معلول بودن اضافه وزن بیش از حد و سرطان های زیر وجود دارد.

  • سرطان آندومتر یا سرطان رحم
  • سرطان آدنوکارسینومای مری
  • سرطان سینه
  • سرطان معده
  • سرطان کبد
  • سرطان مننژیوم
  • سرطان تخمدان
  • سرطان تیروئید

آیا پیشگیری از چاقی یا کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود؟

چاقی یکی از دلایل عمده ی ابتلا به سرطان است. یکی از کارهایی که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان می توانید انجام دهید، کاهش اضافه وزن و داشتن یک مقدار وزن سالم است.

بیشتربخوانید... عمل لاغری برای درمان فشار خون

برای جلوگیری از چاقی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • فعالیت فیزیکی داشته باشید. در طول هفته حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید و جدی داشته باشید.
  • غذاهای سالم بخورید. حداقل ۳/۲ بشقاب غذایی خود را با سبزیجات، میوه جات، غلات و حبوبات بدون نشاسته و ۳/۱ آن را با پروتئین حیوانی پر کنید.
  • الکل ننوشید. اگر از نوشیدنی های الکی استفاده می کنید، مصرف آن را به تدریج کم و پس از مدتی ترک کنید.
  • استراحت کافی داشته باشید. خستگی باعث افزایش اشتها می شود و شما را مجبور به انتخاب غذاهای ناسالم می کند. به علاوه، رابطه میان کم خوابی و چاقی بسیار عمیق است. 

چنانچه بیش از اندازه چاق (بی ام آی بالای ۳۰) هستید و رژیم غذایی و ورزش نمی توانند کمکی به شما کنند، می توانید با یم متخصص جراحی لاغری کمک بگیرید و از روش های لاغری سریع مثل جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده و ساسی بای پس و ...) کمک بگیرید

منبع: https://www.dandooneman.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 293
نویسنده : mozhgan

برای اینکه بهترین خدمات دندانپزشکی زیبایی (اعم از ارتودنسی دندان ، ایمپلنت دندان ، بریج دندان و ....) را دریافت کنیم انتخاب دندانپزشک به تنهایی کافی نبوده بلکه کلینیک و یا مطب دندانپزشکی نیز بسیار حائز اهمیت است. فاکتورهایی را که یک کلینیک یا مطب خوب باید داشته باشد عبارتند از:

شهرت: یکی از موارد انتخاب یک کلینیک خوب مشهور بودن آن است. امروز با وجود منابع آنلاین، وبسایت‌ها و گروه‌های مختلف می‌توانید از نظرات و تجربیات افراد مختلف را در مورد انتخاب یک مرکز دندانپزشکی خوب مطلع شوید.

مشاوره: یک کلینیک دندانپزشکی خوب همیشه پاسخگوی سوالات شما هستند. بنابراین ابتدا با کلینیک مورد نظر خود تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و سوالات مربوط را بپرسید.

ارجاعات: یکی از روش‌های موثر در یافتن یک کلینیک دندانپزشکی خوب سوال کردن از دوستان و آشنایان و افراد مورد اعتماد است.

معیارها: افراد مختلف معیارهای متفاوتی را در انتخاب کلینیک یا مطب مورد نظر خود دارند. بنابراین ابتدا معیارهای خود را تعیین کنید سپس به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی باشید.

دسترسی: در زمان انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب به مسافت و زمان انتظار برای دریافت خدمات را نیز در نظر بگیرید. (مثلا برای درمان ارتودنسی دندان به دلیل اینکه تا پایان دوره درمان باید به صورت دوره ای به دندانپزشک مراجعه کنید بهتر است یه دندانپزشک و کلینیک نزدیک به محل زندگیتون انتخاب کنید مثلا اگر ساکن کرج هستید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج باشید.)

تجهیزات: استفاده از روش‌های درمانی مدرن و تجهیزات به کار برده شده در کلینیک‌های دندانپزشکی یکی از فاکتورهای یک کلینیک خوب و موفق است

بیشتربخوانید... معالجه خشکی دهان

دقت داشته باشید که دندانپزشکی، یکی از محل‌های انتقال عفونت بوده و یکی از پرخطرترین اعمال پزشکی جهت انتقال انواع ویروس‌های کشنده مانند ایدز و هپاتیت است. بنابراین مطب یا کلینیکی را که انتخاب می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است و از استریلیزاسیون  مطب و یا کلینیک انتخابی خود مطمعن باشید.

هدف از رفتن به دندانپزشکی فرقی نمی‌کند که برای یک معاینه ساده، جرم‌گیری دندان باشد و یا درمانهای تخصصی، باید با پرسنل درمان احساس راحتی کنید و به آنها اعتماد داشته باشید. یکی از موارد جدانشدنی سلامت روزمره ما دندانپزشک است بنابراین برای یافتن یک دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی خوب باید زمان و دقت لازم را برای یافتن و تحقیق بگذاریم.

منبع: http://www.karajortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 300
نویسنده : mozhgan

به بوی بد دهان در اصطلاح پزشکی هالیتوز یا هالیتوزیس گفته میشود. تقریبا 25 درصد افراد جامعه با این مشکل روبرو هستند. که اکثرا نشانه ای از بهداشت ضعیف دهان و دندان است.

علت بوی بد دهان چیست؟

هالیتوزیس میتواند علل مختلفی داشته باشد اما مهمترین علل این بوی بد موارد زیر هستند: استعمال دخانیات: محصولات حاوی تنباکو به طورکلی بوی دهان را بسیار بد میکنند. خوردن برخی از غذاها: خوردن برخی غذاها که حاوی پیاز و سیر هستند نیز می توانند باعث بوی بد دهان شوند. خشکی دهان: بزاق به طور طبیعی دهان را تمیز می کند. اگر دهان به دلیل یک بیماری خاص خشک شود، بوی بد دهان می تواند در مبتلا شکل بگیرید. بهداشت ضعیف دهان و دندان: اگر بهداشت دهان و دندان آنطور که باید رعایت نشود بر روی دندان ها پلاک شکل میگیرد. لایه های مخرب پلاک میتوانند به راحتی روی بد بو شدن دهان تاثیر بگذارند. مخصوصا اگر تحت درمان های ارتودنسی ثابت هستید میتواند بیشتر باعث بدبو شدن دهان شما شود. مصرف برخی داروها: برخی داروهای خاص می توانند تولید و ترشح بزاق را کاهش داده و بنابراین بوی دهان را تغییر دهند

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی قبل از جراحی فک

بوی بد دهان را چگونه از بین ببریم؟

بهترین روش برای کاهش و درمان هالیتوزیس، بهداشت دهان و دندان است. این امر باعث می شود از شکل گیری و ایجاد حفرات دندانی جلوگیری شود و احتمال ابتلا به بیماری لثه را نیز کاهش می دهد. توصیه می شود افراد برای معاینه و شستشوی تخصصی دندان ها دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنند (اگر تحت درمان ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت هستید و بوی دهانتان بد است متخصص ارتودنسی های جدید به شما نوع دهان شویه یا خمیردندان را اعلام خواهد کرد.)

درمان خانگی بوی بد دهان

 از آنجا که سهل انگاری در رسیدگی به بهداشت دهان و دندان مهمترین علت هالیتوزیس است لذا برای درمان خانگی بوی بد دهان در وهله اول تا آنجا که ممکن است وضعیت بهداشت خود را ارتقاء دهید.

  • هر روز مسواک بزنید: ترجیحا بعد از اتمام هر وعده غذایی مسواک بزنید.
  • نخ دندان بکشید: با مسواک زدن تا حد زیادی سطح دندان ها را تمیز میکنید اما با نخ دندان کشیدن تمام ذرات غذایی به جای مانده در بین دندان ها را از دهان خارج میکنید.
  • اگر پروتز دندان دارید آن ها را تمیز کنید: اگر برای پر کردن جای خالی دندان جایگزین هایی مانند ایمپلنت دندان، پروتز دندان، بریج دندان دارید حتما آن ها را با دقت تمیز کنید زیرا هیچ فرقی با دندان واقعی شما ندارند. اگر آن ها را تمیز نکنید به طور مشابه بوی دهان شما بد شده و دچار هالیتوزیس میشوید.
  • زبان خود را مسواک بزنید: زبان یکی از جاهایی است که باکتری های زیادی روی آن تجمع میکنند. هر بار که مسواک میزنید برای درمان بوی بد دهان حتما زبان خودتان را نیز مسواک بزنید

منبع: https://www.karajdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 281
نویسنده : mozhgan

متخصص ارتودنسی برای تسریع روند درمان های ارتودنسی دندان یا اصطلاح ناهماهنگی دندان ها از ابزار های مختلفی استفاده می کند. در ارتودنسی ثابت علاوه بر بریس ها و اجزای تشکیل دهنده آن ها، کش ارتودنسی نیز یکی از اساسی ترین ملزومات صاف کردن دندان ها است.

کش ارتودنسی چیست؟

کش ها در واقع یکی از انواع مختلف دستگاه های ارتودنسی ساده اما موثر محسوب می‌شوند. به این کش ها باند یا الاستیک ارتودنسی هم میگویند. ما با کمک این کش ها به دندان ها فشار وارد میکنیم تا به تغییر جهت و موقعیت آن ها کمک کنیم. این کش های الاستیک معمولا بین براکت های پایین و و بالا قرار میگرند و با اعمال فشار به اصلاح ناهماهنگی دندان ها در فکین بالا و پایین منم میکند.

بیشتربخوانید... ریتینر ارتودنسی

جنس کش های ارتودنسی دندان از چیست؟

مواد اولیه این کش ها هم میتواند لاتکس باشد و هم مواد غیرلاتکسی. اما ما بیشتر از کش هایی استفاده میکنیم که از جنس لاتکس هستند.

نحوه عملکرد کش ارتودنسی چگونه است؟

شاید با خودتان فکر کنید که این کشهای نازک و کوچک چگونه میتوانند دندان های ما را مرتب کنند درحالی که براکت ها با آن همه ابهت و استحکام به زود اینکار را انجام میدهند؟ سوال خوبی است. در جواب باید گفت که همه دستگاه های ارتودنسی با هدف خاصی استفاده میشود. شاید در ظاهر اینطور به نظر برسد که الاستیک ارتودنسی نمیتواند به تراز شدن دندان هایتان کمک کند اما اینطور نیست. این کش ها به صورت متناوب با وارد کردن فشاری هرچند محدود میتوانند دندان های ما را به صورت نامحسوس جابجا کنند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان پر شده

مزایای کش ارتودنسی

  • کش ها معمولا چندان به چشم نمی آیند و کسی متوجه آن ها نمی شود مگر اینکه کش رنگی داشته باشید
  • کشها معمولا منعطف هستند و به فک ها آسیبی نمیزنند
  • به راحتی میتوان آن ها را تعویض کرد
  • برای اصطلاح اغلب مشکلات ارتودنسی در کنار سایر دستگاه ها میتوانند مفید باشند
  • کش ها واقعا ارزانند و در تعداد بالا قابل تهیه هستند
  • اگر دوست دارید ارتودنسی رنگی داشته باشید دست شما در انتخاب رنگ کش آن ها باز است.

معایب کش ارتودنسی

  • اگر در کنار بریس ها از الاستیک ارتودنسی استفاده می کنید احتمالا در خوردن غذاهای جامد و یا غذاهایی که نیازمند جویدن زیاد هستند به مشکل بر میخورید و باید کش را دربیاورید.
  • ممکن است با گذاشتن کش تا مدتی دچار زخم در دهان شوید اما طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد

منبع: https://www.tehranortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 297
نویسنده : mozhgan

به احتمال زیاد ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاهی به دلایل مختلف از جمله عصبانیت و استرس دندان های خود را به هم فشار دهید، بسایید و یا گره کنید. این عمل دندان قروچه نام دارد، البته شما این کار را بطور ارادی انجام می دهید، اما این عمل گاهی نوعی اختلال و بیماری است که بصورت ناخود آگاه و غیر ارادی اتفاق می‌افتد.

بیشتربخوانید....  ارتودنسی از داخل

علل بروز دندان قروچه 

  • می‌تواند به دلیل استرس، خشم، هیجان و یا اضطراب باشد.
  • از عوارض مصرف برخی داروهای افسردگی می‌توان به دندان قروچه اشاره کرد.
  • گاهی به دلیل مشکلات تنفسی در خواب دچار دندان قروچه می‌شویم.
  • ممکن است از عوارض بیماری پارکینسون باشد.
  • می‌تواند از علائم بروز بیماری‌های اعصاب و روان یا بیماری‌هایی که مربوط به عضلات فک و صورت است، باشد.
  • نامرتبی و درست قرار نگرفتن دندان‎‌ها روی یکدیگر .
  • داشتن شخصیت تهاجمی، رقابتی یا بیش فعال ریفلاکس معده

بیشتربخوانید... ارتودنسی اینویزیلاین

به احتمال زیاد ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاهی به دلایل مختلف از جمله عصبانیت و استرس دندان های خود را به هم فشار دهید، بسایید و یا گره کنید. این عمل دندان قروچه نام دارد، البته شما این کار را بطور ارادی انجام می دهید، اما این عمل گاهی نوعی اختلال و بیماری است که بصورت ناخود آگاه و غیر ارادی اتفاق می‌افتد. دندان قروچه یا بروکسیسم اختلالی است ناشی از به هم ساییدن و فشار دادن دندان‌ها به هم به صورت ارادی و یا غیراردای در طول روز و یا در هنگام خواب شبانه اتفاق می‌افتد.

راه‌های دیگری برای درمان آن وجود دارد که در صورت تشخیص علت به درمان می‌پردازیم.

  • اگر دلیل مشکلات مربوط به خود دندان‌ها باشد با اقداماتی همچون پر کردن دندان و بر طرف کردن مشکلات دندان و درمان های ارتودنسی دندان از دندان قروچه رها می‌شوید.
  • استفاده ازروکش (ونیر)  برای درمان دندان قروچه شدید که باعث ساییدگی دندان‌ها می‌شود.
  • در صورت بروز به علت استرس، دندانپزشک با دادن مشاوره‌ و آرام کردن بیمار و تشویق او به حفظ آرامش خود به درمان دندان قروچه می‌پردازد.
  • در صورتی که ازعوارض ناشی از مصرف برخی داروها باشد با تعویض دارو و یا راهکارهای برای جلوگیری از آن می‌توان دندان قروچه را درمان کرد.

منبع: https://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 291
نویسنده : mozhgan

جراحی مینی بای پس معده نوعی عمل لاغری شکم است که در آن متخصص جراحی لاغری با محدود کردن اندازه معده و تغییر مسیر گوارشی، موجب کاهش وزن بیمار می شود.  عمل جراحی ساسی همچون اسلیو معده جزء جدیدترین متد جراحی لاغری محسوب می شود و تغذیه بعد از جراحی ساسی بای پس برای بهبودی بیمار بسیار مهم است . با این حال هر کسی نمی تواند کاندید این جراحی باشد و باید شرایط خاصی اعم از BMI بالای ۴۰ و ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را داشته باشد. علاوه بر این، برای داشتن صلاحیت کافی برای کاندید شدن، بیمار باید برای تغییر عادات غذایی غلط و تغذیه در جراحی ساسی بای پس آماده باشد. پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی های لاغری می تواند به بیماران کمک کند تا سریع تر بهبود یافته و عادات غذایی گذشته را تغییر دهند. یک متخصص تغذیه و یا خود جراح لاغری پس از عمل، درباره اهمیت تغذیه در جراحی ساسی بای پس صحبت خواهد کرد. وی همچنین میزان غذای مجاز برای بیمار در هر وعده را مشخص می کند.

پیروی از رژیم غذایی طبق دستور پزشک فواید بسیار زیادی برای بیمار دارد. مانند:

  • امکان بهبود معده، بدون کش آمدن توسط غذاها فراهم می کند.
  • بیمار را به خوردن وعده های کوچک تر عادت داده تا معده جدید بتواند راحت تر آنها را هضم کند.
  • به کاهش وزن بیمار کمک کرده و مانع از افزایش وزن وی می شود.
  • مانع بروز عوارض و مشکلات پس از جراحی لاغری می شود.

دو هفته اول پس از مینی بای پس معده

ساختن عادات غذایی جدید پس از ساسی بای پس معده شاید آسان نباشد ولی در صورت پیروی دقیق از دستورالعمل های پزشک می توان آن را به راحتی پشت سر گذاشت. تغذیه دو هفته اول پس از جراحی مینی بای پس به مایعات محدود خواهد شد.

دو تا چهار هفته بعد از مینی بای پس معده

با گذشت از دومین هفته از مینی بای پس معده می توان غذاهای پوره ای را وارد رژیم غذایی کرد. با اینکه غذاهای پوره ای از افزایش میزان مایعات دریافتی مهم تر هستند، ولی باز هم باید رقیق و بدون هیچ تکه ی جامدی باشند. همچنین می توانید از مخلوط کن برای مخلوط کردن تخم مرغ، گوشت گوسفند، لوبیا، سبزیجات خوب پخته شده، پنیر روستایی و مانند آن استفاده کنید.

شش تا هشت هفته پس از مینی بای پس معده  

با گذشت چندین هفته از خوردن غذاهای میکس و پوره شده، معده جدیدتان برای دریافت غذاهای کمی سفت تر آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید... عمل لاغری معده

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 270
نویسنده : mozhgan

در نظر داشته باشید که زمان درمان ارتودنسی ممکن است خیلی طولانی شود. پس باید از همان ابتدا اطمینان حاصل کنید که شما یا کودکتان با پزشک و همکاران او که در آینده تا مدت‌ها با آنها سر و کار خواهید داشت، احساس راحتی دارید. در عین حال توجه کنید که نتایج ارتودنسی هر چه که باشد تا پایان عمر با شما همراه خواهد بود و شما برای همیشه آن متخصصی که درمان شما را انجام داده است به خاطر خواهید داشت. پس سعی کنید حتماً در مورد سوابق کاری او و درمان‌هایی که در گذشته انجام داده است، اطلاعات کسب کنید.  شما می‌توانید یک نوبت از مطب متخصص ارتودنسی خوب بگیرید و برای مشاوره و کسب اطلاعات لازم در مورد نحوه کار او به آنجا مراجعه کنید. در زمان مشاوره، هر سؤالی که در این مورد دارید را بدون تعارف بپرسید. به خاطر داشته باشید که شما اصلاً برای همین کار اینجا هستید و این حق شما است و برای شما بسیار اهمیت دارد که بدانید چه روش‌هایی برای ارتودنسی وجود دارد و کدام روش برای درمان مشکلات شما بیشترین کارآیی را خواهد داشت. هر چقدر شما اطلاعات بیشتری در مورد سلامتی دندان‌های خود داشته باشید، می‌توانید تصمیم‌گیری بهتر و آگاهانه‌تری برای درمان خود انجام دهید.

بیشتربخوانید... درمان فاصله بین دندان ها

بعضی از پرسش‌های مهم دیگری که باید به دنبال یافتن پاسخ آنها باشید، عبارت است از:

چه کسی بر روند درمان شما نظارت خواهد داشت؟ خود متخصص ارتودنسی یا دستیاران او؟

آیا ساعت کاری مطب دندانپزشکی به اندازه کافی طولانی هست که بتوانید قبل یا بعد از مدرسه کودکتان یا کار خودتان به مطب مراجعه کنید؟

بیشتربخوانید... شایعات نادرست درباره ارتودنسی

این مرکز دندانپزشکی با کدام بیمه‌ها همکاری دارد و چه شرایط و تسهیلاتی را برای پرداخت هزینه‌های درمانی در نظر گرفته است؟

آیا متخصص ارتودنسی برخورد خوب و محترمانه‌ای با شما دارد و به خواست شما احترام می‌گذارد؟ یا اینکه در آنجا به شما فقط به عنوان یک مشتری عادی نگاه می‌کنند.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 286
نویسنده : mozhgan

1. بهترین متخصصین ارتودنسی  کسانی هستند که به آراستگی و زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهند. در واقع شغل چنین افرادی آن است که با اصلاح وضعیت ظاهری و عملکرد دندان‌های یک بیمار به او کمک کنند تا احساس زیبایی و جذابیت بیشتری داشته باشد. پس خودشان هم باید به زیبایی اهمیت بدهند و زیبا و آراسته به نظر برسند. داشتن چنین ویژگی باعث می‌شود که متخصص ارتودنسی بتواند بهترین روشی که باعث ایجاد زیباترین لبخند برای شما می‌شود را تشخیص دهد. به این ترتیب بیمار می‌تواند به سطح بالاتری از اعتماد به نفس دست پیدا کند و احساس ناراحتی و خجالت کمتری در موقعیت‌های مختلف در اجتماع داشته باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندانی

2. افرادی که یک متخصص ارتودنسی با آنها سر و کار دارد، تقریباً بدون استثنا کسانی هستند که در مورد زیبایی ظاهری خود نگرانی دارند و از مشکلات دندان‌های خود احساس خجالت می‌کند. این به آن معناست که داشتن ویژگی‌های شخصیتی مناسب از جمله توانایی درک نگرانی‌های یک بیمار و حساس بودن نسبت به آنها برای یک متخصص ارتودنسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع همین خصوصیات اخلاقی است که باعث می‌شود بیمار با یک متخصص ارتودنسی احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

3. توجه به جزئیات و نکات ریز، یکی دیگر از مشخصات یک متخصص ارتودنسی خوب است. اصولاً متخصصین ارتودنسی با مسائل بسیار دقیق و ظریف مانند ابعاد ابزارهای درمان ارتودنسی، اندازه‌گیری فاصله بین دندان‌ها، شکل و رنگ بریس‌ها سر و کار دارند. حتی کوچک‌ترین تنظیمات مربوط به دندان‌ها مانند میزان فشاری که بر دندان وارد می‌شود، می‌تواند تفاوت‌های چشمگیری در نتیجه درمان ارتودنسی ایجاد کند و تأثیر زیادی بر زیبایی لبخند بیمار و راحتی او در جویدن و صحبت کردن در آینده خواهد داشت.

بیشتربخوانید... براکت شش ماهه

4. کار کردن به عنوان یک متخصص ارتودنسی نیاز به صبر و حوصله خیلی زیادی دارد. زیرا تا وقتی که کار یک متخصص ارتودنسی به نتیجه برسد و آثار موفق کار خود را ببیند، مدت زیادی طول می‌کشد. اغلب بیماران معمولاً در طول دوره درمان خود در فواصل زمانی منظم به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنند تا تنظیمات لازم را به صورت تدریجی بر روی بریس‌های آنها انجام دهد. بنابراین متخصص باید حوصله زیادی داشته باشد تا این تنظیمات را به گونه‌ای در وضعیت دندان‌ها، فک‌ها و اجزای صورت انجام دهد که در پایان دوره درمان، همه چیز خوب و زیبا باشد.

5. بیماران به یک متخصص ارتودنسی نیاز دارند که در مورد آینده و نتایج قابل انتظار از درمان، خوش‌بین باشد، اما در عین حال انتظارات غیر واقعی هم در مورد طول دوره درمان و هزینه آن برای بیمار ایجاد نکند. بهترین متخصص ارتودنسی کسی است که بتواند تضمین کند نتایج خوب ارتودنسی تا آخر عمر برای بیمار ماندگار خواهد بود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 303
نویسنده : mozhgan

 

1. به همه دستگاه ها و روش های درمان ارتودنسی وارد باشد ارتودنسی رشته ای فوق العاده پویا است و همزمان با فناوری های جدید پیش میرود و بهترین متخصص ارتودنسی قطعا باید پا به پای این فناوری ها به روز باشد و علاوه بر تمام درمان ها، دستگاه ها و روش های قدیمی و جاری، بتواند با جدیدترین فناوری ها و متدهای ارتودنسی کار کند تا دندان هایی صاف و لبخندی جذاب برای مراجعانش به وجود بیاورد. مهمترین روش های ارتودنسی که باید بهترین متخصص ارتودنسی تهران به آن ها مسلط باشد عبارتند از:

ارتودنسی ثابت(شامل روش فلزی، سرامیکی، سیستم ارتودنسی دیمون، سیستم ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی رنگی و ....)

ارتودنسی متحرک (شامل فناوری اینویزیلایین با کمک دستگاه های سه بعدی، پلاک های دندانی، انواع الاینرها، و تراز کننده های قابل متحرک)

ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی بی رنگ که مجموعه ای از سیستم های ارتودنسی است که هم مشکلات دندان را حل میکنند و هم ظاهری زیبا و تقریبا نامرئی دارند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

2. بتواند بدترین و شدیدترین مشکلات ارتودنسی را درمان کند شدیدترین مشکلات ارتودنسی معمولا شامل عدم هماهنگی فک ها هستند. به این مشکلات مال اکلوژن گفته میشود. چنانچه یک دندانپزشک متخصص بتواند با مهارت و تجربه بالای خود این مشکلات را به خوبی و در مدت زمان کمی حل کند میتواند به نوعی بهترین متخصص ارتودنسی باشد.

3. اگر همزمان متخصص و جراح فکر باشد نور علی نور است اگر سری به انجمن متخصصان ارتودنس ایران زده باشید متوجه میشوید که بهترین متخصص ارتودنس تهران و سایر شهرها علاوه بر اینکه تخصص ارتودنسی دارند متخصص فک و ناهنجاریهای فک هستند و میتوانند جراحی فک نیز انجام دهند.

۴. درصد موفقیت درمان هایش و رضایت مراجعانش بالا باشد اگر یک ارتودنتیست ادعا کرد که برای مثال بهترین متخصص ارتودنسی تهران است برای اثبات ادعایش تنها کافی است سری به وبسایت و شبکه های اجتماعی یا حتی مطبش بزنید. اگر نمونه کارها شامل عکس های قبل و بعدش ستودنی بود و بیمارانش نظرات خوبی درباره او داده باشند میتوانید ادعایش را قبول کنید اگر نه حتی نزدیک مطبش هم نشوید.

۵. مسئولیت پذیر باشد بارها شده مراجعان به دلیل کیفیت بد دستگاه های ارتودنسی یا سهل انگاری متخصص و دستیاران او، نتیجه درمان با شکست روبرو میشود یا ایده آل در نمی آید. حتی متخصص پاسخگو نیست. یک متخصص خوب اولا خودش بهترین تجهیزات را برای بیمارش به کار میبرد دوما در انتخاب کادر درمان و دستیارانش دقت میکند. زیرا میداند مراجعش حق و حقوقی دارد و در نهایت اوست که مسئول و پاسخگوی درمان صحیح بیمارش است.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 311
نویسنده : mozhgan

(من فکر می‌کنم که شما نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید) هنگامی که این کلمات ناخوشایند و ترسناک را از دهان بهترین متخصص ارتودنسی خود می‌شنوید، احتمالاً یک زندگی با دهانی پر از فلز را برای مدت چند سال تصور می‌کنید. خوشبختانه امروز، گزینه‌های مختلف زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب استفاده کنید. بریس‌های نامرئی، بریس‌هایی که در قسمت پشتی دندان‌های شما قرار می‌گیرند و الاینرهای اینویزیلاین همگی به عنوان جایگزینی برای بریس‌های فلزی معمول محسوب می‌گردند. این که کدام یک از این تجهیزات برای شما مناسب خواهد بود بستگی به عوامل زیادی دارد از جمله اینکه چه مقدار کار باید روی دندان‌ها انجام شود یا بودجه و اولویت‌های شخصی شما چگونه است. برای برخی از بیماران داشتن بریس‌هایی که قابل توجه نیستند و به چشم نمی‌آیند از هر مورد دیگری مهم‌تر است.

چرا بریس‌های اینویزیلاین ارزش هزینه کردن دارند؟

بریس‌های اینویزیلاین در واقع الاینرهای پلاستیکی شفافی هستند که می‌توانید در هنگام غذا خورن و نوشیدن آن‌ها را از دهان خود بیرون بیاورید. الاینرهای اینویزیلاین به طور کلی از لحاظ هزینه قابل رقابت با بریس‌های فلزی هستند، اما گاهی اوقات می‌توانند گران‌تر باشند.

بیشتربخوانید....  ارتودنسی چند دندان

جلب توجه کمتر در مقایسه با بریس‌های فلزی

البته، یکی از بزرگترین معیارهای فروش این است که این تجهیزات الاینرهای اینویزیلاین پلاستیک هستند که توسط افراد معمولی قابل مشاهده نیستند. به عنوان یک نوجوان، دانش آموز یا حتی یک بزرگسال، مسلماً نگران نبودن در خصوص این که در هنگام لبخند زدن یک دهان پر از فلز نمایان نشود، بسیار مهم است.

عدم محدودیت در خوردن یا نوشیدن

از آن جا که بریس‌های فلزی به طور دائمی به دندان‌ها متصل هستند، غذاهای خاصی مانند آدامس و آب نبات‌های سخت وجود دارند که شما باید در طول درمان از آن‌ها اجتناب کنید. الاینرهای اینویزیلاین متحرک هستند، بنابراین شما می‌توانید هر چیزی که دوست دارید بخورید و بنوشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت

ارتودنسی نامرئی راهی آسان‌تر برای رعایت بهداشت مناسب

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در صورت داشتن بریس‌های فلزی آسان نیست. ذرات غذایی و پلاک ممکن است در سیم‌ها و بین دندان‌ها گیر کنند و منجر به پوسیدگی دندان و مشکلات لثه در طول درمان شوند. گاهی اوقات هنگامی که از بریس فلزی استفاده می‌کنید، این که چه میزان مسواک می‌زنید یا از نخ دندان استفاده می‌کنید، مهم نیست زیرا در هر حال در مرحله آخر برداشتن بریس‌ها، مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان‌ها یا لثه‌های متورم وجود دارند که باید درمان شوند.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 297
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی ثابت و متحرک هر کدام چه تعریفی دارند؟ برای حل چه مشکلاتی مورد استفاده قرار میگیرند؟ چرا به آن ها ثابت و متحرم میگویند؟ چه شباهت ها و چه تفات هایی دارند؟ برای حل مشکل درمان ارتودنسی دندان من، کدامیک از این روش ها مناسب هستند؟ با ما همراه باشید تا به طور کلامل این دو درمان ارتودنسی را با هم مقایسه کنیم و ببینیم که کدامشان برای مشا مناسب هستند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و لاغری صورت

درمان ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از زیرشاخه ها و تخصصص های دندانپزشکی است که به اصلاح روابط نادرست دندان ها و فکین میپردازند. کسی که به اصلاح این مشکلات بیماران کمک میکند متخصص ارتودنسی است. اگر شما هم دندان هایی کج دارید یا یکی از فک های شما بیش از حد جلو یا عقب است نیاز به دیدن این متخصص دارید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کوتاه مدت

ارتودنسی ثابت چیست؟

اگر وسیله مورد نیاز برای صاف کردن دندان های شما لازم باشد که از لحظه شروع تا پایان درمان ارتودنسی به دندان های شما متصل باشد، به آن وسیله دستگاه ارتودنسی ثابت میگوییم. و به روش بکار رفته برای صاف کردن دندان هایتان با این دستگاه ها نیز ارتودنسی ثابت میگویند. برخی از رایجترین ارتودنسی های ثابت عبارتند از:

  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی با بریس سرامیکی
  • ارتودنسی با بریس فلزی

ارتودنسی متحرک چیست؟

اگر دستگاه هایی بکار رفته برای صاف کردن دندان های شما لازم نباشد که تا پایان دوره درمان به دندان متصل باشند میگوییم که برای شما از ارتودنسی متحرک استفاده شده است. شما هر وقت که بخواهید میتوانید این دستگاه ها را به راحتی برداشته و دوباره روی دندان های خود قرار دهید. برخی از دستگاه های ارتودنسی متحرک عبارتند از:

  • ارتودنسی متحرک با اینویزیلاین (به درمان با این مورد نیز ارتودنسی نامرئی گفته میشود.)
  • ارتودنسی با الاینترها

کدام درمان برای من مناسب است؟

  • اگر شما کسی هستید که شرایط زیر را دارید باید انتظار داشته باشید که متخصص ارتودنسی برای شما ارتودنسی ثابت را توصیه کند.
  • اگر مشکل دندان های شما جدی است برای مثال بسیار کج هستند
  • اگر فراموش میکنید دستگاه ها را به موقع بعد از خوردن و آشامیدن روی دندان ها قرار دهید. (زیرا اگر در گذاشتن دستگاه ها تعهد نداشته باشید و کمتر از مدت زمان توصیه شده آن ها را استفاده کنید طول درمان بیشتر و حتی بی ثمر میشود)
  • و اگر مشکلی با ظاهر دستگاه های ثابت ندارید (چون اکثر قابل مشاهده هستند)
  • اگر نوجوان یا جوان هستید

اما اگر شما یکی از موارد زیر را دارید احتمالا ارتودنسی متحرک برای شما درخواست داده شود:

  • اگر مشکل شما جدی نباشد
  • اگر در استفاده از دستگاه های متحرک متعهد نباشید
  • و اگر دوست ندارید کسی دستگاه شما را ببیند یا متوجه درمان ارتودنسی شما شود. (در این صورت نوع درمان اصطلاحا متحرک و یاارتودنسی نامرئی خواهد بود.)
  • اگر بزرگسال هستید

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 312
نویسنده : mozhgan

درمان ارتودنسی می‌تواند به طرق مختلفی کمک کند. به عنوان یک نمونه ، شما در نهایت می‌توانید احساس خوشایندی در مورد ظاهر  و چهره‌تان داشته باشید و بدانید که شما در حال انجام کار مثبتی برای ظاهر خود هستید. اگر کودک داشته باشید، ممکن است به فکر مراجعه به متخصص ارتودنسی به خاطر تمام مزایای استفاده از ارتودنسی باشید.  ارتودنسی دارای انواع مختلفی همچون ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و... است.

براکت ارتودنسی چیست؟

براکت‌ها برای مرتب کردن دندان‌ها ضروری است، که می‌تواند ایده‌آل برای افرادی باشد که لبخند بد شکل و چهره‌های بد فرم دارند.

آیا آنها با شکل گیری صورت کمک می‌کنند؟

شما ممکن است بخواهید بدانید که آیا انجام کار ارتودنسی، به شکل صورت کمک خواهد کرد یا نه. واقعیت حقیقی این است که می‌تواند شگفتی‌هایی برای تغییر چهره ایجاد کند و به شما  احساس اعتماد به نفس لازم را در انجام کار هر کاری بدهد. این چیزی است که نیاز است شما با متخصص ارتودنیست‌تان در موردش صحبت کنید. اما کاملا واضح است که می‌تواند به زیبایی بیشتر چهره‌تان کمک کند. دلیل این امر این است که دندان‌ها قبل از انجام کار ارتودنسی، دهان را بهم فشرده کرده بودند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و دندان قروچه

این مشکل می‌تواند کاری کند که کل چهره بد شکل به نظر برسد. این می‌تواند برای کسانی که فقط می‌خواهند به بهترین بهترین شکل ممکن به نظر برسند، دلسرد کننده است. اگر این مشکلات را با فرم صورت خود دارید و احساس میکنید دندان‌های شما باعث خجالت‌تان هستند، این کار چیزی است که ممکن است به شما کمک کند.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندانی و ارتودنسی

همراه با انجام این نوع کار، ضروری است که گزینه‌های درمانی طولانی مدت را نیز بررسی کنید. به عبارت دیگر، رفع سریع، به ندرت منجر به یک لبخند می‌شود که بتوانید به مدت طولانی به آن افتخار کنید. این کار برای حفظ نتایج و رسیدن به دندان‌های زیبا و ظاهر بسیار زیبا و خیره کننده مهم است. این چیزی است که شما قطعا باید با تیم ارتودنتیست خود صحبت کنید. سپس شما می‌توانید ببینید چه کارهایی باید در مورد هدفی که در نظر دارید انجام شود و چگونه دندان‌های خود را به شکل مطلوب خود حفظ کنید حتی اگر شما برای مدت زمان زیادی دوره درمان خود را کنار گذاشته‌اید.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1400
بازدید : 318
نویسنده : mozhgan

یکی از راه‌های تشویق و ترغیب افراد به ویژه کودکان و نوجوانان، برای استفاده کردن از ارتودنسی ،ارتودنسی‌های رنگی است. در واقع بریس های ارتودنسی همیشه به رنگ خاکستری نیستند؛ بلکه می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند؛

ارتودنسی دندان چیست؟

هدف از درمان ارتودنسی، اصلاح و رفع مشکلات فکی و دندانی است، این کار توسط متخصص ارتودنسی انجام می‌شود؛ ارتودنسی دندان به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شود؛ ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک.

ارتودنسی رنگی چیست؟

اصطلاح ارتودنسی رنگی را برای نوع ثابت ارتودنسی به کار می‌بریم، در اصل ارتودنسی رنگی به این معنی نیست که تمامی اجزای ارتودنسی به صورت یکپارچه به رنگ خاصی باشند؛ بلکه منظور از ارتودنسی رنگی، حلقه‌ها کوچکی از جنس پلاستیک است که اورینگ نام دارند، این حلقه‌ها می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بزرگسالان

بهترین رنگ برای ارتودنسی کدام است؟

در واقع هیچ قاعده و قانون ثابت و خاصی وجود ندارد که بتوانید بر اساس آن رنگ ارتودنسی خود را انتخاب کنید؛ زیرا دست شما در انتخاب رنگ ارتودنسی کاملا باز است و این موضوع کاملا به سلیقه شخصی خودتان برمی گردد. ممکن است کسی بخواهد ارتودنسی او زیاد جلب توجه نکند؛ بنابراین رنگ سفید (ارتودنسی بی رنگ) را برای ارتودنسی خود ترجیح دهد، یا شخص دیگری طرفدار رنگ‌های شاد باشد و بخواهد ارتودنسی خود را رنگی کند، سعی کنید که در انتخاب رنگ جسورانه عمل کنید و وسواس نداشته باشید؛ زیرا در صورتی که رنگ ارتودنس مورد پسند شما نبود، می‌توانید در قرار ملاقات بعدی با متخصص ارتودنسی، از او بخواهید رنگ ارتودنسی را تغییر دهد.

ارتودنسی سبز رنگ

سبز یکی از رنگ‌های زیبا و محبوب است که به فراوانی در طبیعت دیده می‌شود، می دانیم که رنگ سبز یک رنگ آرامش بخش است؛ اما اگر می‌خواهید از خواص این رنگ بهره ببرید، یا رنگ سبز رنگ مورد علاقه شما است، بهتر است مثلا لباسی به رنگ سبز بپوشید؛ زیرا اگر ارتودنسی شما به رنگ سبز باشد، ممکن است افراد تصور کنند که ذرات سبزی لابه لای دندان‌های شما گیر کرده است، در هر صورت باز هم خاطر نشان می‌شویم که انتخاب رنگ ارتودنسی به سلیقه شما بستگی دارد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1400
بازدید : 311
نویسنده : mozhgan

چنانچه برای ترمیم و زیبایی دندان جلو و  طرح لبخند خود مصمم هستید به یک کلینیک یا متخصص ترمیم و زیبایی دندان مراجعه کنید به شما پیشنهاد میکنیم که سری به گنیجنه مقالات سایت ما بزنید و اگر وقت مطالعه ندارید میتوانید با ما تماس بگیرید یا در پایین مقاله کامنت بگذارید تا به شما در این خصوص کمک کنیم.

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

روش زیباسازی دندان بر اساس شرایط شخص انتخاب می‌شود. گاهی اوقات دندان پزشک ترجیح می‌دهد از کامپوزیت استفاده کند و گاهی وقت ها از لمینت دندان جلو. در صورتی که دندان های شما دچار شکستگی زیاد باشد و بیش از حد با تغییر رنگ دندان ها مواجه باشید، لمینت سرامیکی گزینه بهتری است.

آیا کامپوزیت در پوسیدگی دندان تاثیرگذار است؟

اما این قضیه کاملا بلعکس است. کامپوزیت از پوسیدگی دندان ها به خوبی جلوگیری می کند. البته این شرایط در حالی است که بهداشت دهان و دندان کاملا رعایت شود. ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟

اگر جنس کامپوزیت دندان مرغوب باشد و نکات مراقبتی و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید؛ از کامپوزیت دندان برای مدت طولانی تری می توانید استفاده مفید داشته باشید؛ بدون این که به ترمیم نیاز باشد.

ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟

اگر جنس کامپوزیت دندان مرغوب باشد و نکات مراقبتی و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید؛ از کامپوزیت دندان برای مدت طولانی تری می توانید استفاده مفید داشته باشید؛ بدون این که به ترمیم نیاز باشد.

کدام رنگ کامپوزیت مناسب تر و زیباتر است؟

کامپوزیت دندان کاملا سلیقه ای است و نمی توان یک رنگ را برای تمام افراد به عنوان بهترین انتخاب نمود. اما می توانید از پیشنهاد دندانپزشک خود برای انتخاب رنگ بر اساس رنگ اصلی دندان استفاده کنید.

آیا انجام کامپوزیت در دوره بارداری امکان پذیر است؟

انجام کامپوزیت دندان در دوره بارداری کاملا به شرایط شما بستگی دارد. در صورتی که هیچ مشکلی شما را تهدید نکند می توانید از کامپوزیت دندان در این دوره استفاده کنید.

آیا کامپوزیت بر روی دندان ایمپلنت شده قابل انجام است؟

انجام کامپوزیت دندان بر روی دندان ایمپلنت شده مانند روکش عمل می کند. در صورتی که دندان ایمپلنت شده شما شرایط لازم برای کامپوزیت را داشته باشد انجام این کار مانعی ندارد. اما در غیر این صورت باید ایمپلنت دندان خود را تعویض کنید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1400
بازدید : 270
نویسنده : mozhgan

یکی از راه های ترمیم دندان های از دست رفته روکش دندان است. روکش دندان نوعی پروتز ثابت است که بنا به دلایلی بر روی دندان قرار می گیرد. موارد استفاده از روکش دندان عبارتند از:

  • بازسازی بافت های از دست رفته دندان
  • زیباسازی دندان های بد رنگ و بد شکل
  • نگهداری از دندان هایی که ترمیم آنها غیر ممکن بوده و یا بافت زیادی از آنها از دست رفته باشد.
  • پر کردن فضای خالی بین دندان ها

انواع ست روکش دندان

روکش های دندانی انواع مختلفی دارند که برخی از افراد آنها را تحت عنوان ست روکش دندانی می شناسند.

روکش تمام فلز: روکش تمام فلز برای دندان هایی مناسب است که بافت فرسوده زیادی داشته باشد.

  • روکش سرامیکی: روکش سرامیکی که به لمینت دندان (لمینت دندان کج) نیز معروف است، روکش نازکی است که به طور اختصاصی برای دندان های هر فرد ساخته می شود. این روکش ها ظاهری طبیعی داشته و به سادگی لک نمی شوند.

روکش کامپوزیتی: مواد تشکیل دهنده این روکش ها هم رنگ دندان طبیعی است. روکش های کامپوزیتی تنها در یک جلسه نصب شده و هزینه روکش دندان کمتری را شامل می‌شوند. البته عیب آنها عدم طول عمر بالاست.

آیا دندان ها با ست روکش پوسیده می شوند

یکی از سوالات مهمی که از متخصص ترمیم و زیبایی دندان درباره روکش دندان مطرح می شود این است که آیا روکش های دندان باعث پوسیدگی می شوند؟ پاسخ منفی است؛ روکش های دندان به گونه ای طراحی شده اند که هرگز به بافت دندان آسیب نرسانده و تنها زیبایی ظاهری آن را بیشتر کنند. در بسیاری از مواقع روکش های دندان تنها بر روی دو یا چند دندان نصب می‌شوند. همین امر میزان آسیب رسیدگی به دندان را کاهش می دهد. اما شرایط در مواقعی که تمامی دندان ها روکش شوند، فرق دارد. بسیاری معتقدند که روکش های دندان اگر تحت عمل تهاجمی نصب شوند، می توانند مشکلاتی را برای دندان به وجود آورند. در کل خطر پوسیدگی با روکش دندان بستگی به نحوه نصب و تعداد دندان های روکش شده دارد.

بیشتربخوانید... هزینه ترمیم و زیبایی دندان

ماندگاری ست روکش دندانی

معمولا روکش های دندانی تا چندین سال طول عمر دارند. در واقع میزان ماندگار روکش ها بستگی به نحوه مراقبت و جنس آنها دارد. پس از نصب روکش دندانی نباید غذاهای سفت جوید. همچنین زدن مسواک و کشیدن نخ دندان تاثیری به سزایی در حفظ سلامت روکش ها می گذارد. از خوردن نوشیدنی های رنگ دار و الکل خودداری کرده و سیگار را ترک کنید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1400
بازدید : 324
نویسنده : mozhgan

برای کسب آمادگی کامل جهت اجرای کامپوزیت دندان  بهتر است با مراحل انجام آن آشنا شوید:

  • مشاوره با کلینیک دندانپزشکی یا دندانپزشک متخصص زیبایی
  • حذف رطوبت از سطح دندان ها
  • قرارگیری چسب بر روی دندان
  • اضافه شدن کامپوزیت به سطح دندان
  • اولین مرحله، جلسه مشاوره با دندانپزشک است

در اولین مرحله متخصص ترمیم و زیبایی دندان برای شما یک جلسه مشاوره ترتیب می دهد تا شرایط شما مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود آیا کاندید مناسبی برای انجام کامپوزیت هستید یا نه. حال ضرورت انجام این جلسه چقدر است؟ در صورتی که شرایط دندان های شما مناسب نباشد و یا با التهاب و بیماری لثه و عفونت همراه باشید انجام کامپوزیت با مشکل روبرو می شود.  همچنین در جلسه مشاوره دندانپزشک در مورد رنگ نهایی و نوع کامپوزیت و میزان سفید کردن دندان ها با شما صحبت می‌کند. بنابراین اگر سوالی در مورد کامپوزیت دارید می توانید در این جلسه مطرح کنید؛ گفتن خواسته‌هایتان از انجام کامپوزیت در این مرحله بسیار اهمیت دارد.

مرحله دوم، حذف رطوبت اضافه از سطح دندان ها

قبل از شروع درمان کامپوزیت باید رطوبت اضافی از روی دندان ها حذف شود. همچنین دندانپزشک با استفاده از اسید سطح دندان را کمی سفت می کند تا مواد کامپوزیت بهتر بر روی سطح دندان قرار گیرد.

مرحله سوم، قرارگیری چسب بر روی دندان ها

قرارگیری چسب بر روی دندان ها بسیار اهمیت دارد. چرا که ماده کامپوزیت قرار است طی چندین مرحله به صورت لایه ای بر روی دندان ها اضافه شود.

بیشتربخوانید... روش های ترمیمی و زیبایی دندان

مرحله چهارم، اضافه شدن ماده کامپوزیت بر روی دندان ها

قرارگیری ماده کامپوزیت بر روی دندان ها جز حساس‌ترین مرحله درمان کامپوزیت است. این مرحله باید با دقت بسیاری توسط دندانپزشک صورت گیرد تا ظاهر و شکل دندان ها کاملا رضایت بخش باشد. در حقیقت رسیدن به نتیجه طبیعی کاملا گرو دقت و مهارت دندانپزشک است.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1400
بازدید : 284
نویسنده : mozhgan

آیا می توان جراحی لاغری بدون عوارض داشت؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

عمل لاغری بدن بدون عوارض

بسیاری از افراد در کنترل اشتهای خود هنگام غذا خوردن با مشکل روبرو هستند که منجر به تجمع چربی و اضافه وزن می شود. بنابراین برخی سعی می کنند با استفاده از روش های نوین پزشکی مانند بوتاکس معده و بالون معده به دنبال روش هایی برای کاهش وزن و کاهش پرخوری در مقادیر زیاد باشند.

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش غیر جراحی و لاغری ثابت است و یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که برای کاهش وزن پس از استفاده زیاد از بوتاکس در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود. هدف بوتاکس کاهش مصرف غذا، احساس سیری سریعتر و کاهش دوره های گرسنگی برای کمک به کاهش وزن است.

بالن معده

عمل بالن معده یکی از بهترین روش های لاغری در سرتاسر جهان است و یکی از روش های لاغری غیر جراحی است که طی آن اندازه معده بدون برداشتن بخشی از آن کاهش می یابد. با قرار دادن یک بالون لاستیکی سیلیکونی در داخل معده که با خوردن مقدار کمی غذا به احساس سیری کمک می کند.

مزایای عمل بالون معده

اگر فردی به رژیم لاغری آسان و ورزش پایبند باشد، به دستیابی به نتایج مثبت عمل کمک می کند. به بهبود مشکلات سلامتی ناشی از افزایش وزن مانند دیابت، فشار خون بالا و دشواری تنفس هنگام خواب کمک می کند.

عوارض جانبی جراحی بالون معده

فرد ممکن است در روزهای اول بعد از عمل احساس ناراحتی کند و استفراغ، حالت تهوع و درد معده احساس کند که طبیعی است و پس از چند روز تا زمانی که بدن به وجود بالون در داخل معده عادت کند، از بین می رود و این علائم ساده است و با برخی داروها و داروهای پزشکی قابل درمان است.

رژیم بعد از بالون معده

رژیم غذایی پس از روند بالون معده در هفته های اول باید فرد نوشیدن مایعات مانند سوپ، آب میوه های کم قند و نوشیدنی های گیاهی بنوشد. سپس فرد می تواند غذاهای نرم، هضم آسان مانند ماست بدون چربی و میوه های پوره شده بخورد. در طول دوره نصب بالونپ، برای دستیابی به نتایج مثبت باید مواردی را در نظر گرفت، از جمله: غذا را خوب بجوید از نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه خودداری کنید از خوردن غذا قبل از خواب مستقیم خودداری کنید مانند نوشیدن مایعات به مقدار زیاد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1400
بازدید : 300
نویسنده : mozhgan

اگر دندان‌های شما ارتودنسی شده است طبیعتا باید شناخت مختصری از درمان ارتودنسی دندان داشته باشید. شاید درمان‌های ارتودنسی امروزه به‌عنوان مدرن‌ترین شاخه دندانپزشکی به‌نظر برسند اما شواهد حاکی از آن است که داشتن لبخند زیبا از زمان باستان مصر نیز مورد توجه همگان بوده ‌است. درمان‌های ارتودنسی از طریق تجهیزات و روش‌های متنوع به ‌تدریج توسعه یافته تا جایی‌که امروزه به یک درمان کاملا پیچیده و پیشرفته تبدیل شده‌است. دندان‌ها و فک‌های نامرتب طبیعتا توانایی گفتار و حتی جویدن یک فرد را تحت تاثیر قرار داده و با مشکل مواجه می‌کنند. نکته جالب ارتودنسی خفیف این است که تاریخچه این درمان ریشه در هزاران سال پیش دارد. در این مقاله دکتر خدیوی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران به حقایق جالبی در خصوص پیشینه درمان‌های ارتودنسی می‌پردازیم.

بریس‌های اولیه

به‌نظر می‌رسد که تمایل به ردیف کردن و مرتب کردن دندان‌ها فقط موضوع مهم دنیای امروز نیست. باستان‌شناسان با کشف اجساد مومیای شده‌، با قطعات فلزی بر روی دندان‌های آن‌ها مواجه شدند که خود گواه این موضوع می‌باشد. دندانپزشکان قدیم برای درمان و اصلاح فاصله بین دندان‌ها به‌جای سیم‌های فلزی معمولا از زه استفاده می کردند. در سال‌های 400 تا 500 قبل از میلاد مسیح، بقراط و ارسطو پزشک و فیلسوف بزرگ یونان روش‌هایی را ابداع کردند که در بهبود مشکلات دندانی از جمله مرتب کردن دندان‌های نامرتب تاثیر فراوانی داشتند.

مرحله بعد 

تاریخچه آن‌چه که ما امروز به‌عنوان بریس می‌شناسیم به سال 1728 میلادی بازمی‌گردد. امروزه تکنولوژی و روش‌های درمانی ارتودنسی کامل دستخوش تغییرات چشمگیری می‌باشد. دندانپزشک فرانسوی به‌نام پیر فوشارد ملقب به پدر ارتودنسی در قرن هفدهم کتابی با نام ” دندانپزشک جراح” منتشر کرد که یک بخش از آن به معرفی راه‌ها و روش‌های صاف کردن دندان‌ها می‌پردازد. بریس‌های مدرن برای اولین بار توسط پیر فوشارد ابداع شد. فوشارد نوارهای مسطح فلزی را با کمک نخ به‌هم متصل می‌کرد و سپس داخ دهان بیماران قرار می‌داد.

براکت‌های ارتودنسی مدرن

ادوارد انگل در سال 1915 چیزی را اختراع کرد که امروزه به‌نام براکت‌های مدرن ارتودنسی (ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی متحرک) معروف هستند. این براکت‌ها بر روی قطعات کوچک نصب و سپس روی دندان‌ها قرار می‌گرفتند. ادوراد در سال 1928 با ساخت براکت‌هایی که مستقیما روی دندان‌ها قرار می‌گرفتند اختراع خود را توسعه داد. از سال 1915 تا دهه 1970 پیشرفت‌های چشمگیری در درمان‌های ارتودنسی  قدیمی صورت گرفته است تا جایی‌که امروزه گزینه‌های درمانی فراوانی در حوزه ارتودنسی برای بیماران وجود دارد.

رفرنس

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1400
بازدید : 317
نویسنده : mozhgan

به بوی بد دهان در اصطلاح پزشکی هالیتوز یا هالیتوزیس گفته میشود. تقریبا 25 درصد افراد جامعه با این مشکل روبرو هستند. که اکثرا نشانه ای از بهداشت ضعیف دهان و دندان است. 

علت بوی بد دهان چیست؟

  • استعمال دخانیات
  • خوردن برخی از غذاها
  • خشکی دهان
  • بهداشت ضعیف دهان و دندان
  • مصرف برخی داروها
  • بیماری های مربوط به دهان، بینی و گلو
  • جسم خارجی
  • بیماری ها

نکته:

(اگر تحت درمان ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت هستید و بوی دهانتان بد است بهترین متخصص ارتودنسی به شما نوع دهان شویه یا خمیردندان را اعلام خواهد کرد.)

درمان خانگی بوی بد دهان

هر روز مسواک بزنید: ترجیحا بعد از اتمام هر وعده غذایی مسواک بزنید. اینکار را به مدت 2 دقیقه و2 بار در طول روز انجام دهید.

نخ دندان بکشید: با مسواک زدن تا حد زیادی سطح دندان ها را تمیز میکنید اما با نخ دندان کشیدن تمام ذرات غذایی به جای مانده در بین دندان ها را از دهان خارج میکنید.

اگر پروتز دندان دارید آن ها را تمیز کنید: اگر برای پر کردن جای خالی دندان جایگزین هایی مانند ایمپلنت دندان، پروتز دندان، بریج و پل دندان دارید حتما آن ها را با دقت تمیز کنید زیرا هیچ فرقی با دندان واقعی شما ندارند. اگر آن ها را تمیز نکنید به طور مشابه بوی دهان شما بد شده و دچار هالیتوزیس میشوید.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

تعویض مسواک: هر 2 تا 3 ماه سعی کنید مسواک خود را تعویض کنید.

زبان خود را مسواک بزنید: زبان یکی از جاهایی است که باکتری های زیادی روی آن تجمع میکنند. هر بار که مسواک میزنید برای درمان بوی بد دهان حتما زبان خودتان را نیز مسواک بزنید.

مانع از خشک شدن دهان خود شوید: کم آبی و خشک شدن دهان همانطور که ذکر شد از علل بدبو شدن دهان است. برای پیشگیری از این اتفاق سعی کنید به مقدار کافی آب بخورید. سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. مصرف شیرینی جات را نمیز کاهش دهید.

رژیم غذایی: از خوردن پیاز ، سیر و غذاهای پرادویه خودداری کنید. غذاهای قندی همچنین با بوی بد دهان و بروز هالیتوزیس مرتبط هستند. مصرف قهوه و الکل را کاهش دهید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1400
بازدید : 278
نویسنده : mozhgan

زمانی که متخصص ارتودنسی بریس روی دندان‌هایتان استفاده کرده است، سلامت دهان و دندان شما مهمتر از همیشه است. گذشته از همه‌ی اینها، شما در حال برداشتن گام بزرگی برای بهبود سلامت و ظاهر لبخند خود هستید، پس چرا می‌خواهید که نتایج را با غفلت کردن در مراقبت از دندان‌ها و لثه‌هایتان به خطر بی‌اندازید؟ هنگامی که بریس دارید، نسبتا مسواک زدن کار آسانی است اما نخ دندان کشیدن می‌تواند یک چالش بزرگتر باشد. چند روز اول پس از نسب بریس‌ها، دندان‌ها و لثه‌هایتان ممکن است خیلی حساس باشند. ممکن است در این مدت به علت این حساسیت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن حین ارتودنسی طبیعی به شدت دشوار باشد. بهترین کاری که از دستتان بر می‌آید را انجام دهید. ممکن است لازم باشد چند روز نخ دندان نکشید، تا درد و حساسیت اولیه کاهش یابد. استفاده از بهترین شیوه‌ها در زیر آمده است تا اطمینان حاصل شود که مراقبت کامل از دندان‌های خود را حتی هنگامی که بریس روی دندانهایتان دارید انجام می‌دهید.

چرا نخ دندان

بین هر دندان، قطعه‌ای از بافت لثه هرمی شکل یافت می‌شود. این پاپیل بافت لثه نامیده می‌شود. فاصله‌ای بین پاپیل بافت لثه و سطح دندان وجود دارد که پلاک می‌تواند در آنجا پنهان شود و رشد کند. این پلاک را نمی‌توان با مسواک زدن از بین برد. باید برای بیرون کشیدن پلاک و شستن آن، نخ دندان بکشید. پلاک دندان در تمام عمرمان در دهان ما زندگی می‌کند و از شکرهایی که می‌خوریم رشد می‌کند. پلاک باید روزانه حذف شود یا در غیر این صورت رسوب دندان (پلاک مرده) شکل خواهد گرفت. اگر این رسوبات دندان در برابر پاپیل بافت لثه باقی بمانند، باعث التهاب لثه، بیماری لثه، از دست دادن استخوان و در نهایت از دست رفتن دندان می‌شود. شما باید هر روز نخ دندان بکشید. اگر لثه‌ها در هنگام نخ دندان (ارتودنسی ارزان) کشیدن دچار خونریزی شدند، این نشان می‌دهد که لثه‌ها سالم نیستند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی رنگی

به نخ دندان کشیدن کودکان کم سن و سال‌تر کمک کنید انتظار نداریم که کودکان کم سن و سال‌تر که روی دندانهایشان بریس دارند، مهارت لازم برای نخ دندان کشیدن موفق را داشته باشند. شما به احتمال زیاد باید به نخ دندان کشیدن کودکتان کمک کنید. از آنجایی که ممکن است این کار طول بکشد، بهتر است کودک در یک محیط روشن بنشینید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 23 شهريور 1400
بازدید : 295
نویسنده : mozhgan

اگر بخواهیم با یک معیار علمی چاقی را برای شما تعریف کنیم باید بگوییم. چاقی بر اساس شاخص توده بدنی BMI تعریف می شود. این شاخص با استفاده از قد و وزن شما می تواند تعیین کنید که وزنتان تا چه حد نرمال است. اگر BMI شما بالاتر از ۳۰ باشد در محدوده ی چاقی قرار می گیرید.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری

در دامه انواع چاقی را برای شما معرفی کرده و به طور مختصر  توضیح می دهیم:

رایج ترین نوع چاقی در جهان

این نوع چاقی ناشی از عادات بدی است به علت مصرف نادرست شکر و غذا ایجاد می شود. برای حل این مشکل، فقط کافیست رژیم غذایی خود را عوض کنید و مقدار غذای روزانه ی خود را کاهش دهید. شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و حداقل ۳۰ دقیقه ورزش را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید.

چاقی ناشی از استرس

این نوع چاقی به خاطر استرس، افسردگی و مشکلات دیگر ایجاد می شود. معمولا افرادی با این نوع چاقی مواجه می شوند که به مصرف بیش از اندازه ی شیرینی ها روی می آورند. چطور با چاقی ناشی از اضطراب مقابله کنیم؟ بهترین روش مقابله با این نوع چاقی، کنترل استرس و عصبانیت است. برای این کار بهتر است یک فعالیت بدنی پیدا کنید که نگرانی و استرس شما را از بین ببرد. با این روش به زودی می توانید نتایج شگفت آوری را در بدن خود احساس کنید.

چاقی گلوتن

این نوع چاقی معمولا در زنانی که در حال یائسه شدن هستند و مردانی که عدم تعادل هورمونی دارند ایجاد می شود. بهترین روش برای برطرف کردن این نوع چاقی اجتناب از بی تحرکی مثل نشستن طولانی مدت، سیگار کشیدن و مصرف الکل است. بهترین راه حل، ورزش با وزنه است.

بیشتربخوانید... تاثیر جراحی لاغری بر سلامت جسمی

چاقی آتروژنیکی

افرادی که هنگام چاق شدن، فقط شکم آنها بزرگ می شود (عمل لاغری شکم) جزو این دسته قرار می گیرند و از چاقی آتروژنیکی رنج می برند. این نوع چاقی خصوصا جزو انوع خطرناک چاقی محسوب می شود چون می تواند سایر ارگان ها را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلات تنفسی ایجاد کند. افراد مبتلا به این نوع چاقی باید حتما از مصرف نوشیدنی های الکی اجتناب کنند.

چاقی وریدی

این نوع چاقی عمدتا زمینه ی ارثی دارد و معمولا در دوران بارداری و در افرادی اتفاق می افتد که پاهای متورم دارند. درمان این نوع چاقی ورزش هایی مانند پیاده روی، بالا رفتن از پله ها و نوشیدن آب فراوان است.

چاقی ناشی از بی تحرکی

این چاقی معمولا قسمت های از بدن را تحت تاثیر قرار می دهد که قبلا تحرک زیادی داشته است. بهترین راه برای از بین بردن این ذخایر چربی این است که اجازه ندهید بدنتان برای مدت طولانی بدون غذا بماند. چون هر چقدر سوخت و ساز بدن بیشتر باشد سریع تر می تواند چربی های را از بین ببرد.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 23 شهريور 1400
بازدید : 294
نویسنده : mozhgan

اگر شما نوزادی دارید که تازه به دنیا آمده است و می‌خواهید در کنار تغذیه شیر طبیعی مادر از پستانک استفاده کنید، باید بدانید که پس ۴ هفته که عادت ‌های شیردهی در نوزاد شما کاملا تثبیت شد، می‌توانید از پستانک برای او استفاده کنید؛ اما بسیاری از متخصصان اطفال و متخصصان ارتودنسی توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهید برای نوزادان از پستانک استفاده کنید، این پستانک باید از نوع پستانک ارتودنسی ژله ای باشد. به این دلیل که اگر یک پستانک معمولی استفاده شود و جنس خوبی نداشته باشد، می‌تواند در دراز مدت وقتی که نوزاد شما بزرگ شد و به سن کودکی رسید، ناهنجاری و مشکلات دندانی و فک، برای او ایجاد کند.

پستانک ارتودنسی دندان چیست؟

پستانک ارتودنسی برای جلوگیری از نامرتبی دندان و مشکلات ارتودنسی که در دراز مدت ایجاد خواهند شد استفاده می‌شود. به این دلیل دندان های شیری که بر روی لثه نوزاد رشد می‌کند، در نهایت می‌افتد و جای خود را به دندان های دائمی می‌دهد. یک پستانک ارتودنسی دارای یک نوک پستانکی است که از پایین صاف شده و از بالا گرد است. آن ها به طور خاص برای حمایت از شکل کامل فک در حال رشد کودک طراحی شده‌اند. با استفاده از پستانک ارتودنسی ژله‌ای، کودک شما راحت است و هیچ آزار و اذیتی به او نمی‌رسد و می‌توان شکل لثه و دندان های او را در جای خود نگه داشت. مطالعات پزشکی نشان داده است که پستانک ارتودنسی نسبت به پستانک های معمولی گرد سنتی، کمتر باعث ایجاد مشکل گزش و اوربایت می‌شوند. با این حال بهترین خط دفاعی در برابر آسیب های دندانی، محدود کردن زمان استفاده از پستانک، پس از یک سال اول زندگی کودک است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان اضافه

آیا کودکان مکیدن انگشت شست را ترک می‌کنند؟

خبر خوبی که باید به شما بدهیم این است که بیشتر کودکان پس از مدتی، عادت‌ مکیدن انگشت شست خود را متوقف می‌کنند. کودکان حتی در سه سالگی تحت فشار کودکان دیگر که همسن خودشان هستند قرار می‌گیرند و ممکن است فقط از مکیدن انگشت در خلوت و تنهایی برای آرامش خودشان استفاده کنند؛ اما سرانجام این عادت را باید قطع کنند.

انواع پستانک

پستانک ها کلا به دو شکل اصلی تقسیم می‌شوند.

پستانک های گرد و سنتی:

این پستانک ها مانند نوک سینه مادر هستند. گاهی اوقات به عنوان اینکه بیشتر شبیه سینه مادر هستند به فروش می‌رسد.

پستانک ارتودنسی:

پستانک ارتودنسی فیک از پایین صاف و از بالا گرد هستند تا با زبان کودک و سقف دهان او مطابقت داشته باشند. تولیدکنندگان پستانک ارتودنسی ادعا می‌‌کنند که پستانک ارتودنسی ژله ای کم‌تر از پستانک های گرد در رشد دهانی کودک تداخل ایجاد می‌کنند. با این وجود، مشخص شده است که هر دو پستانک هنگام استفاده از سن دو سالگی به بعد، ممکن است باعث ایجاد گزش و مشکلات دندانی در کودک شوند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com