عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 11 تير 1403
بازدید : 7
نویسنده : mozhgan

قبل از اینکه در مورد ویژگی های دندانپزشک کودکان صحبت کنیم بهتر است بدانیم دندانپزشک کودکان به چه کسی گفته می شود.

دندانپزشکی اطفال متخصصی است که به صورت ویژه در زمینه سلامت دهان و دندان کودکان از دوران نوزادی تا سن 12 سالگی فعالیت دارد.

دندانپزشک اطفال از تخصص، صلاحیت و تجربه لازم برای درمان مشکلات و ناراحتی های دهان، دندان و لثه کودکان در مراحل مختلف برخوردار است و شناخت بسیار دقیق ‌تر و جامع‌ تری نسبت به ساختار فک و دهان کودکان دارد.

این افراد آموزش های ویژه ای را برای تعامل با اطفال گذرانده اند و به خوبی می توانند با کودکان ارتباط صمیمانه برقرار نمایند.

سایر مقالات : انواع عکس دندان

علاوه بر این دکوراسیون مطب دندانپزشک کودکان معمولا به گونه ای است که برای کودکان جذاب بوده و تمایل بیشتری برای حضور در آن مکان داشته باشند.

رفتار مناسب دندانپزشک و محیط جذاب مطب باعث می شود کودکان بدون استرس در روند درمان با دندانپزشک همکاری داشته باشند.

ویژگی های دندانپزشک اطفال خوب

معمولا والدین هنگامی که می خواهند برای چکاپ یا ترمیم دندان کودک خود به دندانپزشک مراجعه کنند به دلیل بی اطلاعی از ویژگی های دندانپزشک اطفال خوب، دچار سردرگمی می شوند.

اگر می خواهید برای معاینات دندانپزشکی کودک خود متخصص دندانپزشکی اطفال خوب پیدا کنید نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

سایر مقالات : تسکین درد عصب دندان

تجربه و تخصص دندانپزشک اطفال

اولین و مهمترین معیار در انتخاب دندانپزشک اطفال، تخصص و تجربه دندانپزشک است. دندانپزشکی که می خواهید به او مراجعه کنید باید دوره تخصصی اطفال را گذرانده  باشد. با بررسی سوابق پزشکی و کسب اطلاعات از سایت های پزشکی و مراجعه کنندگان دندانپزشک مورد نظر می توانید از این موضوع مطلع شوید.

مطب و محیط مناسب برای کودکان

تجهیزات دندانپزشکی اطفال با بزرگسالان متفاوت است. مطب دندانپزشک اطفال باید تجهیزات مورد نیاز کودکان را داشته باشد. همچنین با دکوراسیون و رنگ آمیزی مناسب و امکانات سرگرمی برای کودکان موجب کاهش استرس و جذب آن ها شود.

سایر مقالات : درمان ارتودنسی کودکان


تاریخ : دو شنبه 11 تير 1403
بازدید : 2
نویسنده : mozhgan

انواع مختلفی از جراحی کاهش وزن وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل بای پس معده، اسلیو معده، باند معده و انحراف بیلیوپانکراس با سوئیچ دوازدهه (BPD/DS) و عمل جراحی سیکس پک هستند. هرکدام از روش‌های جراحی به روش لاپاراسکوپی و با استفاده از برش‌های کوچک و ابزار تخصصی یا در برخی موارد از طریق جراحی باز شکم و لیزر انجام می‌شوند.

سایر مقالات : رژیم غذایی مناسب بعد از بای پس معده

انواع عمل لاغری معده

در حال حاضر چندین عمل لاغری معده در دنیا انجام می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به بای پس معده Roux-en-Y ، نوار معده قابل تنظیم و اسلیو معده اشاره کرد. در همه‌ی روش‌ها، لازم است رژیم و برنامه ورزشی منظمی داشته باشید تا نتایج خوبی داشته باشید. جراحی لاغری فقط ابزاری است که به روند کاهش وزن کمک می‌کند.

سایر مقالات : بررسی منگنه اسلیو معده

اکثر عمل‌های لاغری مثل اسلیو معده و بای پس معده تغییراتی را در ساختار معده شما ایجاد می‌کنند. برای اینکه کاندید مناسبی برای عمل لاغری باشید، باید BMI (شاخص توده بدنی) بیشتر از ۳۵ داشته باشید. علاوه بر این داشتن بیماری‌های مزمن ناشی از چاقی مثل فشارخون، دیابت هم از جمله معیارهایی است که متخصص گوارش به آن توجه می‌کند.

۱. جراحی بای پس معده

۲. عمل لاغری اسلیو معده (عمل لاپاروسکوپی معده برای لاغری)

۳. عمل لاغری بالن معده یا بادکنک معده

۴. حلقه گذاری قابل تنظیم معده یا گاستریک باندینگ (AGB)

۵. انحراف بایلیپانکراسی با دئودنال سوئیچ (BPD/DS)

۶. عمل ساسی بای پس

سایر مقالات : خطرات بوتاکس معده

انواع روش های پیکرتراشی برای لاغری کدامند؟

عمل لاغری که تا به اینجا معرفی کردیم، برای درمان بیماری چاقی مفرط استفاده می‌شوند. این عمل‌ها باعث کاهش وزن زیادی می‌شوند. اما اغلب افراد دچار بیماری چاقی مفرط نیستند و فقط کمی اضافه‌وزن دارند. یا اینکه بعد از ورزش و رژیم‌های غذایی مختلف هنوز هم چربی‌هایی مقاومی در برخی نقاط بدن دارند که نتوانسته‌اند از آنها خلاص شوند.

سایر مقالات : زایمان بعد از عمل لاغری


تاریخ : دو شنبه 11 تير 1403
بازدید : 1
نویسنده : mozhgan

جراحی لاغری یا باریاتریک یکی از راه های کاهش وزن است که در برخی شرایط توسط پزشک متخصص یا مشاور تغذیه به مراجعین و بیماران توصیه می شود.

سایر مقالات : بهترین جراح اسلیو در تهران

ممکن است این روزها که انجام انواع عمل های لاغری رواج بسیاری پیدا کرده، در میان دوستان، فامیل و افراد نزدیک نیز با کسانی رو به رو شویم که گاهی با رضایت و گاهی با شکایت نسبت به تجربه خود از عمل جراحیشان حرف میزنند.

اضافه وزن و چاقی در اثر تجمع چربی در آدیپوسیت ها (سلول های چربی) به وجود می آید. گاهی این ذخایر چربی به قدری زیاد بوده و در طولانی مدت در بدن تجمع پیدا کرده است که حتی در صورت رعایت راهکارهای چربی سوزی شکم و پهلو نیز، به راحتی سوزانده نمی شوند و از بین نمی روند.

سایر مقالات : غذای رژیمی با گوشت قرمز

وجود این چربی ها در بدن، ریسک وقوع سکته و ابتلا به بیماری های بسیاری مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلب و عروق، فشار خون بالا، کبد چرب غیر الکلی و آپنه خواب (توقف تنفس) را افزایش می دهد.

زمانی که به یک متخصص تغذیه مراجعه می کنید، بعد از اندازه گیری های لازم مانند قد، وزن، دور شکم و... و همچنین بررسی نتایج آزمایشگاهی، معمولا در اولین قدم رژیم غذایی جهت کاهش وزن تنظیم نموده و شما را به انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش مناسب تشویق می کند. همچنین، در صورت نیاز در کنار توصیه های لازم، برای شما دارو یا مکمل کاهش وزن نیز تجویز می نماید.

سایر مقالات : کالری میوه ها

گاهی ممکن است این راهکارها برای فرد نتیجه بخش نباشد. در این صورت ممکن است که شما کاندید عمل لاغری باشید...

انواع عمل لاغری

جراحی های کاهش وزن گوناگونی وجود دارد. به طور کلی می توان عمل های لاغری را به صورت زیر دسته بندی نمود

جراحی های لاغری محدود کننده

جراحی های لاغری سوء جذبی

جراحی های لاغری محدود کننده-سوء جذبی


تاریخ : دو شنبه 11 تير 1403
بازدید : 4
نویسنده : mozhgan

ممکن است این عبارت را در ترکیه مخصوصا در رستوران های سنتی ترکیه زیاد بشنوید و به معنای ” خوش آمدید ” است و چیزی که شما باید در جواب به آنها بگویید : ” Hos bulduk ” که به معنای ما نیز احساس خوشامد گویی داریم می باشد ، البته اگر فراموش کردید تا این عبارت را بگویید ایرادی ندارد چون آنها متوجه می شوند که هر فرد غریبه ای زبان آنها را بلد نیست پس دست و پای خود را گم نکنید و شما در سفر به استانبول توجه داشته باشید که اگر یک خانم هستید ، تنها جایی که در استانبول باید از رفتن به آن خودداری نمایید ” چایخانه های ترکی “ می باشد چرا که هم از نظر سنتی و هم فرهنگی ، خانم ها به چایخانه ها نباید بروند چون برایشان جالب بنظر نمی رسد ، به جای آن اگر هوس خوردن چای در بیرون را کردید می توانید به کافه یا باغ های سرو چایی ای که در آن خانواده ها و بانوانان هستند بروید و ساعاتی را خوش بگذرانید و اگر شک داشتید که آیا جای مناسبی برای شماست یا نه ، کافیست ببینید چه افرادی در آنجا هستند و چه طور با شما رفتار می کنند و در ضمن مکانی با تعداد زیادی میز که روی آنها مردان نشسته اند به این معناست که در آنجا جایی برای خانم ها نبوده و آنجا را ترک کنید .

سایر مقالات : هزینه بلیط پرواز تهران استانبول

مورد بعدی دورهمی های اجتماعی مردم این شهر می باشد که خیلی این احتمال وجود دارد که ناگهان از طرف فردی ترکی به یک مهمانی یا عروسی و شاید دورهمی دعوت شوید حتی اگر با آن شخص فقط چند روز آشنا شده باشید و اعتقادشان هم بر این می باشد که باید شاد و پر از هیجان باشید و در کل می توان گفت که در این کشور، کلمه غریبه مفهوم خاص و مهمی ندارد ؛ در واقع تنها چیزی که مردم آنجا می خواهند این است که احساس غریبی در بینشان نکنید و از بودن در جایی که هستید نهایت لذت و انرژی را ببرید و اگر خواستید به نشانه تشکر و برای احترام به دعوتشان برایشان هدیه ای بخرید و توجه داشته باشید که کادوهای مختلفی مثل پیراهن های خاص ، طلا و حتی پول بیشتر رایج می باشد .

نکته جالب فرهنگ مردم استانبول این است که مردم این شهر بسیار زیاد مهمان دعوت می کنند حتی افرادی را که شاید خیلی کم بشناسند ، ممکن است فقط برای صرف صبحانه یا یک چای معمولی باشد ولی این کار را می کنند و توجه داشته باشید که در استانبول ورود به خانه با کفش خیلی مرسوم نبوده و به جای آن میزبان قطعا به شما دمپایی رو فرشی می دهد نگران نباشید و ضمنا اگر برای شام دعوت شدید ، حتما از دیروزش هیچی نخورید چرا که مردم این کشور عادت دارند بشقاب های مهمانشان را خیلی پر کنند و هیچ بهانه و عذری را هم نمی پذیرند تا همه غذایتان را نخورید و بعد از پشت میز بلند شوید .


تاریخ : دو شنبه 11 تير 1403
بازدید : 2
نویسنده : mozhgan

آیا در سفر به مدرن‌ترین شهر خاورمیانه، تجربه‌ای از آداب و رسوم مردم دبی به خاطر دارید؟ برای بسیاری از افرادی که به این شهر سفر می‌کند، فرهنگ مردم دبی بسیار جذاب است. با توجه به اینکه دبی یکی از قطب‌های گردشگری و حتی مهاجرپذیر در خاورمیانه است؛ اما مردم دبی به مهمان‌نوازی و خونگرمی ‌معروف هستند. از آداب و رسوم مردم دبی می‌توان به رقص و شعر اشاره کرد. برگزاری رویدادهای شعر بین‌المللی در این شهر بسیار پررونق هستند و رقص عربی در دنیا زبانزد است. اگر به آداب و رسوم مردمان دبی علاقه دارید و مایلید با آن بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

مذهب و زبان مردمان دبی

دبی بخشی از کشور امارات متحده عربی است که بیشتر مردم آن مسلمان و سنی‌مذهب هستند. با این توضیح باید بدانید که بیشتر روابط اجتماعی و سیاسی امارات بر حسب دین و شریعت اسلام اجرا می‌شود. اما به‌دلیل اینکه این شهر میزبان گردشگرها و مهاجرهای مختلفی از سراسر دنیا است، آزادی مذاهب در امارات و دبی وجود دارد. هندوئیسم، مسیحیت و بودائیسم جزو مذاهب رایج در دبی هستند، اما توجه داشته باشید که اجازه تبلیغ ادیانی غیر از اسلام ممنوع است.

علاوه‌بر این، مسلمان‌ها اجازه تغییر دین ندارند و افرادی که سعی در تغییر دین افراد مسلمان داشته باشند، از کشور امارات اخراج می‌شوند. به‌طور مثال خواندن انجیل در دبی غیر قانونی نیست، اما پیشنهاد آن به یک مسلمان و ترغیب افراد برای تغییر دین جرم محسوب می‌شود.

سایر مقالات : راهنمای جامع هزینه سفر به دبی با تور

از طرفی هم با توجه به اینکه تعداد زیادی از جمعیت دبی را افراد مهاجر تشکیل داده‌اند، مردم به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، اما زبان اصلی مردمان دبی، عربی است. درحقیقت، به غیر از زبان عربی که زبان اصلی و جزو آداب و رسوم مردم دبی است، زبان‌های سایر کشور‌ها هم در شهر دبی به گوش می‌رسد که عبارتند از:

فارسی

هندی

اردو

بنگالی

چینی

پس اگر به زندگی در دبی فکر می‌کنید، احتمالا از لحاظ زبان با مشکلی مواجه نشوید؛ اما بهتر است با سایر جنبه‌های زندگی در این شهر نیز آشنا شوید

سایر مقالات : معرفی جاهای دیدنی دبی


تاریخ : یک شنبه 10 تير 1403
بازدید : 6
نویسنده : mozhgan

شبه جزیره تاریخی

اولین روز از سفر 7 روزه به استانبول شما شروع می‌شود! بسته به زمان ورود خود، شاید بخواهید روز را به استراحت بگذرانید. سخت نگیرید و روز رسیدن به استانبول را به خلاص شدن از خستگی و استراحت بپردازید تا صبح را با انرژی بیشتری شروع کنید.

سایر مقالات : بهترین هتل های استانبول

حتی می‌توانید وسایل خود را در محلی که اقامت دارید، بگذارید و یک راست به خیابان‌های استانبول بروید. اگر در سلطان احمد می‌مانید، با میدان سلطان احمد شروع کنید. صادقانه بگوییم هر راهنمای سفری را هم که مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که این میدان و جاذبه‌های اطراف آن اولین جایی است که هر گردشگری استانبول‌گردی را با آن شروع می‌کند. مکان‌های تاریخی زیادی در این میدان نهفته است، بین مسجد آبی و ایاصوفیه، سه ابلیسک در میدان خواهید دید. نام این ستون‌ها: ابلیسک، ستون سرپانتین، ابلیسک بافتنی.

از این ابلیسک‌ها برای تقسیم مسیر مسابقه‌ای که در زمان امپراتوری بیزانس اینجا در هیپودروم بود استفاده می‌شد. بله، خودتان را آماده کنید که در هر گوشه و کنار خیابان‌های استانبول، این شهر باشکوه، تاریخ به استقبال شما بیاید.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

سایر مقالات : راهنمای هزینه سفر به استانبول

به دیدن مسجد آبی بروید

شما می‌توانید 20000 کاشی دست ساز باشکوه را در داخل مسجد ببینید. این مسجد را با نام مسجد سلطان احمد می‌شناسند، اما به دلیل این کاشی‌های آبی رنگ این نام مستعار را به آن داده‌اند. از ما می‌شنوید، چندان رنگ آبی هم ندارند، اما معماری و جزئیات مسجد قطعا ارزش شروع گشت‌و‌گذارتان را خواهد داشت. فقط همان‌طور که می‌دانید باید رعایت لباس پوشیدن و حجاب خود را داشته باشید.

ایاصاگر خیلی خسته نیستید، توصیه می‌کنیم در روز اول از ایاصوفیه دیدن کنید. این بنای معماری باشکوه توسط امپراتور بیزانس جاستینیانوس در سال 532 به عنوان یک کلیسا ساخته شد. اصلا تضاد مسیحیت و اسلام ویژگی برجسته این مکان است که در گوشه و کنار آن به خوبی دیده می‌شود. بله، در ابتدا مسجد بود، بعد از اینکه سلطان محمد در سال 1453 استانبول را فتح کرد، با یک سری تغییرات آن را به مسجد تبدیل کرد و امروزه نیز یک موزه است.

اگر استانبول کارت خریده باشید، حتما باید از این مجموعه دیدن کنید، چون مسلما قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ترین را پرداخت خواهید کرد. در کل، بازدید از ایاصوفیه از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

پس از گشتن در این مکان‌ها، اگر گرسنه هستید، وقت یک غذای خوشمزه ترکی است. با توجه به اینکه هنوز احساس گرسنگی نمی‌کنید، می‌توانید از میان وعده‌ها لذت ببرید. اما، اگر خیلی گرسنه نیستید؛ شیرینی، شاه بلوط یا ذرت را از فروشندگان خیابانی بخرید و نوش جان کنید.وفیه را اصلا از دست ندهید

کلیک کنید


تاریخ : یک شنبه 10 تير 1403
بازدید : 2
نویسنده : mozhgan

آب و هوای ترکیه در فصل‌ های مختلف سال تقریباً مشابه استان‌های شمال غربی ایران است.

عرض جغرافیایی ترکیه از ایران بالاتر است و به همین خاطر میانگین دمای هوای این کشور تقریباً از شهرهای ایران پایین‌تر و هوا خنک‌تر است،

مثلاً آب‌وهوای جزیره‌ای مثل کیش با عرض جغرافیایی پایین تفاوت زیادی با آب‌وهوای آنکارا یا استانبول دارد.

البته با توجه به موقعیت ترکیه و قرار گرفتن در کنار دریای مدیترانه، دریای سیاه و دریای مرمره، شهرهای ساحلی این کشور مثل استانبول، آنتالیا، ازمیر، آنالیا، مارماریس و… کاملاً شبیه هوای شهرهای ساحلی ایران است،

سایر مقالات : هزینه بلیط پرواز تبریز استانبول

مثلاً در تابستان استانبول شرجی و گرم است.

با یک بررسی کلی بر اساس موقعیت جغرافیایی باید ترکیه را کشوری به نسبت خنک‌تر و سردتر از ایران بدانیم که علی‌رغم هوای مرطوب و شرجی در شهرهای ساحلی،

آب‌وهوایی مشابه استان‌های شمال غربی ایران یعنی آذربایجان غربی و شرقی دارد.

فصل بهار

یکی از زمان‌های مناسب برای سفر به استانبول فصل بهار بوده که مورد استقبال بیشتر افراد نیز واقع شده است.

زیرا در این فصل آب و هوا بسیار خوب، دل‌انگیز و مطبوع است و همچنین بارندگی کمتر می‌شود.

در این فصل، شب‌های استانبول کمی خنک‌تر است و روزهای آن احتمال دارد مه‌آلود شود.

فصل تابستان

فصل تابستان در شهر استانبول از اواسط خرداد تا اواسط مهر ادامه دارد.

در این فصل گرم‌ترین و کم بارش‌ترین روزها در ماه‌های تیر و مرداد اتفاق می‌افتد و این زمان مناسب سفر برای افرادی است که با گرما میانه خوبی دارند.

فصل پاییز

پاییز در استانبول از اوایل مهر آغاز و تا اواخر آذر ادامه دارد. در این فصل آب و هوای استانبول شبیه پاییز تهران است.

شهر از حالت آرام و ساکت در می‌آید و دوباره پر جنب و جوش می‌شود و افرادی که برای دور بودن از گرمای تابستان به دیگر مناطق ترکیه رفته بودند، به استانبول برمی‌گردند.

فصل زمستان

فصل زمستان در استانبول از اواخر ماه آذر آغاز می‌شود. بهمن و دی جزء سردترین ماه‌های این شهر است.

استانبول در فصل زمستان دارای آب و هوای خیلی سرد و به علت بادهای فراوانی که می‌وزد، سوز فراوانی دارد.


تاریخ : یک شنبه 10 تير 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

پزشک عمومی که به عنوان پزشک خانواده یا پزشک مراقبت های اولیه نیز شناخته می شود، در واقع فرد آموزش دیده ای است که مراقبت های بهداشتی جامعی را برای افرادی در هر سن و سال ارائه می دهد. آنها به عنوان اولین نقطه تماس برای بیماران عمل می کنند.

سایر مقالات : روش ترمیم پارگی بیضه

پزشکان عمومی شرح وظایف گسترده ای دارند و برای تشخیص و درمان طیف وسیعی از بیماری های پزشکی آموزش دیده اند. آنها نقش حیاتی در مدیریت بیماری های حاد و مزمن، ارائه مراقبت های پیشگیرانه و هماهنگی مراقبت های تخصصی (در صورت نیاز) دارند. یکی از نقش های اساسی هر پزشک عمومی ارائه مراقبت های اولیه و پزشکی پیشگیرانه است. آنها بر حفظ سلامت کلی، انجام معاینات روتین، واکسیناسیون، غربالگری و ارائه راهنمایی در مورد انتخاب سبک زندگی سالم تمرکز می کنند.

سایر مقالات : عوارض واریکوسل بر رابطه جنسی زوجین

پزشکان عمومی همچنین بیماری های رایجی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، آسیب های جزئی و بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون را مدیریت می کنند. اما چیزی که باید در خصوص آن ها بدانید این است که آن ها متخصص نیستند!

چنانچه بیماران نیازمند تشخیص های تخصصی و یا درمان های خاص باشند، پزشکان عمومی آن ها را به متخصصان پزشکی ارجاع می دهند. بنابراین آن ها نمی توانند وظایف یک متخصص ارولوژی را انجام دهند و به همین جهت بیماران دارای مشکلات مرتبط با کلیه و مجاری ادراری را همواره به یک متخصص ارولوژی یا کلیه و مجاری ادراری ارجاع می دهند.

ارولوژیست ها چه بیماری‌هایی را درمان می‌کنند؟

متخصص اورولوژی طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلاتی که بر سیستم کلیه و مجاری ادراری و دستگاه تناسلی مردان تأثیر می‌گذارد را تشخیص داده و درمان می‌کنند. برخی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که متخصص کلیه و مجاری ادراری تشخیص داده و درمان می‌کنند عبارتند از:

سایر مقالات : اهمیت آزمایش پروستات

عفونت‌های دستگاه ادراری: که اغلب عفونت‌های باکتریایی هستند و باعث درد، سوزش و تکرر ادرار می‌شوند.

سنگ کلیه: این سنگ‌ها رسوبات معدنی سختی هستند که در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند و می‌توانند باعث درد شدید و مشکل در ادرار شوند. معمولاً بهترین ارولوژیست ها در وهله اول مهارت بسیار بالایی در درمان سنگ های کلیوی دارند.

سرطان پروستات: نوعی سرطان است که غده پروستات در مردان را درگیر می‌کند و یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان است.

اختلال نعوظ: وضعیتی است که در آن مرد قادر به دستیابی یا حفظ نعوظ کافی برای فعالیت جنسی نیست.

سایر مقالات : سرطان یا تومور مثانه


تاریخ : یک شنبه 10 تير 1403
بازدید : 7
نویسنده : mozhgan

دندان درد عصبی چیست؟ خیلی از افراد این مشکل را با درد دندان بعد از عصب‌‌کشی یا درمان ریشه دندان اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو، مفهومی کاملا متفاوت دارند. «عصب‌کشی دندان» یکی از روش‌های دندانپزشکی برای درمان ریشه دندان است که منشا جسمی دارد. این در حالی است که علت «دندان درد عصبی» جسمی نبوده و به مشکلات روحی در یک فرد باز می‌گردد.

سایر مقالات : درمان درد دندان

دندان دردی که علت آن جسمی نباشد، علائمی دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید به سادگی تشخیص دهید که دلیل دندان درد شما جسمی است یا روحی.

علائم دندان درد عصبی

این نوع دندان درد چه نشانه‌هایی دارد؟ این سوال در ذهن خیلی از ما مطرح می‌شود. اگر کنجکاو هستید تا به پاسخ برسید، ادامه مطب را از دست ندهید.

سایر مقالات : انواع مختلف دندان

احساس درد منظم هنگام صبح

احساس درد در ناحیه نامشخصی از لثه

تق تق فک هنگام باز و بسته شدن دهان

درد دندان همراه با درد فک، گردن و شانه

درد گرفتن تمامی دندان‌ها به طور هم‌زمان

تشدید درد بعد از خوردن غذاهای اسیدی یا سرد و گرم

سایر مقالات : گرفتن عکس دندان

چهار دلیل دندان درد عصبی

جالب است بدانید که دندان درد و فشار عصبی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. از آنجا که ما آدم‌ها در طول زندگیمان بارها و بارها احساسات منفی مختلفی مثل استرس و اضطراب، ترس، غم و غیره را تجربه می‌کنیم؛ باید مراقب باشیم تا اسیر این احساساتت منفی نمانیم و خود را از شر آن‌ها نجات دهیم تا گرفتار عوارض آن‌ها نشویم.

گاهی آسیب‌های روحی و احساسات منفی به حدی شدید می‌شوند که به صورت درد و بیماری در جسم نمود پیدا می‌کنند. در ادامه با چند نمونه از مهم‌ترین دلایلی که باعث بروز چنین آسیبی در بدن می‌شوند، آشنا خواهیم شد.

1) رفلاکس معده

2) استرس و دندان قروچه

3) وسواس و دندان درد عصبی

4) اضطراب و خشک شدن دهان

سایر مقالات : ارتودنسی طبیعی دندان


تاریخ : شنبه 9 تير 1403
بازدید : 3
نویسنده : mozhgan

آکواریوم و باغ وحش زیر آب (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)

اولین مکان زیبایی که برای تفریح در شب‌های دبی برای شما در نظر گرفته‌ایم، یک آکواریوم و باغ وحش در زیر آب است که محلی شگفت انگیز می‌باشد. در این مکان می‌توانید در زیر یک آکواریوم 48 متری قدم بزنید و با حیوانات دریایی موجود در آن رو در رو شوید تا تجربه‌ای شگفت انگیز داشته باشید! آکواریوم دبی یک مکان خارق العاده زیبای ساخته دست بشر است که انسان را با شگفتی‌های کودکانه همراه کرده و یکی از مسحورکننده‌ترین مکان‌ها برای بازدید شبانه و داشتن تفریحات شبانه در دبی است. می‌توانید در این مکان، غواصی هم انجام دهید تا تجربه غیرقابل انکار بی‌نظیری در شهر دبی در شب داشته باشید.

سایر مقالات : زمان سفر به دبی

برج خلیفه (Burj Khalifa)

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی برای بازدید در شب و انجام تفریحات شبانه در دبی، برج خلیفه است که یکی از مکان‌های دیدنی دبی می‌باشد. برج خلیفه بلندترین آسمان خراش جهان و قابل تشخیص‌ترین نقطه دبی است. این ساختمان هم در روز و هم در شب بسیار چشمگیر است. این آسمان ‌خراش بسیار بلند شهرت جهانی دارد و برای شکوهش زبانزد است. اما منظره‌ای از طبقه 124 آن در شب، مسحورکننده‌ترین منظره‌ای است که می‌توان شاهد آن بود.

برج خلیفه با ارائه منظره‌ای بی‌نظیر از شهر دبی در شب، مکانی است که باید به برنامه سفر خود اضافه کنید. در این برج می‌توانید سوار بر سریع‌ترین آسانسور جهان، چشم اندازی از مناظر درخشان و شگفت‌انگیز دبی در شب داشته باشید. برج خلیفه در واقع یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار و انجام تفریحات شبانه در دبی است

سایر مقالات : جاذبه های توریستی دبی

خور یا نهر دبی (Dubai Creek)

نهر دبی که به عنوان یک نهر طبیعی آب شور، ورودی نهر آب یا آبراه در دبی، امارات متحده عربی، توصیف شده است، حدود 9 مایل به سمت داخل گسترش یافته و یک بندر طبیعی را تشکیل می‌دهد که به طور سنتی برای تجارت و حمل و نقل استفاده می‌شده است. این نهر آب شور که درست در قلب دبی جریان دارد، تلاقی جذاب معماری پیچیده بر دبی را از دوران گذشته به نمایش می‌گذارد، با خط افق درخشان دیره دبی که پر از آسمان خراش های بی‌شمار است و آن را در میان مهم‌ترین مکان‌ها برای بازدید و انجام تفریحات شبانه در دبی قرار داده است.

در این مکان می‌توانید در آبهای آرام نهر دبی در کشتی کروز Dhow، یک تجربه شبانه در دبی که فراموش نشدنی است داشته و گشت و گذار کنید، از یک شام لذیذ در میان نورهای دلربای دبی و موسیقی خوش ذوق و نمایش جذاب رقص تانورا لذت ببرید تا تجربه کاملی از زیست شهر مجلل دبی در شب را داشته باشید. همچنین می‌توانید در نزدیکی اسکله نشسته و افق درخشان شهر را تماشا کنید.

مجله گردشگری و توریستی نیک روز

 


تاریخ : شنبه 9 تير 1403
بازدید : 4
نویسنده : mozhgan

استانبول، کلان شهر پرهیاهو و محبوب کشور ترکیه است که سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر دنیا به خودش جذب می‌کند. شهری که با وجود گرانی دلار و سفر، همچنان ارزشش را دارد که بلیط هواپیما ارزان استانبول را تهیه کنید. انواع دیدنی های تاریخی تا مراکز خرید ارزان استانبول، شما را سرگرم و شگفت زده خواهد کرد.

همان طور که احتمالا می‌دانید استانبول، شهری میان دو قاره آسیا و اروپاست! شهری که با پل معروف بسفر دو قاره را به هم متصل می‌کند. به این ترتیب با عبور از روی بسفر از محله های آسیایی به محله های اروپایی شهر می‌رسید. شهر استانبول وسعتی در حدود ۲۵۷۶ کیلومتر مربع دارد و جمعیتی برابر با ۱۵۲۱۴۱۷۷ نفر در این شهر سکونت دارند.

سایر مقالات : مای سفر

راه های دسترسی به استانبول

راحت‌ترین راه برای رسیدن به استانبول، استفاده از مسیر هوایی و پروازهای ورودی مستقیم به این شهر با خرید بلیط استانبول است. اگر از تهران راه می‌افتید، نزدیک دو ساعت در راه خواهید بود.

اگر به دنبال ارزان‌ترین راه هستید، می‌توانید سوار اتوبوس یا قطار تهران استانبول شوید. البته استفاده از این روش بسیار هم زمان بر است و بیش از یک روز در راه هستید.

اگر هم می‌خواهید یک روش ماجراجویانه را در پیش بگیرید، می توانید ابتدا با قطار خود را به شهر آنکارا برسانید و سپس با هواپیما یا قطار، از آنکارا به استانبول بروید. فراموش نکنید قیمت بلیط چارتر استانبول را هم چک کنید.

راه های دسترسی از فرودگاه استانبول به مرکز شهر

فرودگاه استانبول حدودا فاصله ای ۴۵ کیلومتری از مرکز این شهر دارد. برای خروج از فرودگاه و دسترسی به استانبول از این راه‌ها استفاده کنید:

• اتوبوس: فرودگاه استانبول اتوبوس‌های ویژه ای به مقصد نقاط متفاوتی از شهر استانبول دارد. بنابراین فرقی نمی کند اقامتگاه شما کجاست، بسته به محلی که رزرو هتل استانبول را انجام دادید اتوبوسی که بایستی سوار شوید متغیر است. بسته به آن که مقصد شما کدام یک از مناطق استانبول است، اتوبوس موردنظر شما هر ۱۵ تا ۴۰ دقیقه از فرودگاه حرکت می‌کند و البته کرایه متفاوتی پرداخت می‌کنید. اگر مقصد شما مرکز شهر باشد، با این اتوبوس ها در حدود یک ساعت و نیم در راه هستید و کرایه ای برابر با ۱۸ لیر می‌پردازید.

• تاکسی: کرایه تاکسی‌ها از فرودگاه استانبول تا مرکز شهر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیر می‌شود. البته فراموش نکنید که این کرایه در شب‌ها و در صورت انتظار راننده تاکسی و داشتن حجم بالای چمدان و بار، افزایش خواهد داشت.


تاریخ : شنبه 9 تير 1403
بازدید : 4
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان (لمینت چینی که به‌عنوان روکش چینی شناخته می‌شود) یک پوسته نازک است که توسط مواد رنگی دندان، بر اساس نیاز شما طراحی می‌شود. این پوسته به‌منظور تغییر رنگ، شکل یا اندازه، به سطوح جلوی دندان‌ها وصل می‌شود.

لمینتِ ساخته شده، با لایه‌های مینایِ دندان طبیعی، جایگزین می‌شود.

سایر مقالات : لمینت دندان جلو

برخلاف باور عمومی مردم، برای ساخت یک لمینت دندان سرامیکی، نیازی به خردکردن دندان نیست و در صورت انتخابِ روش درمانی مناسب توسط دکتر جراح لمینت دندان، فقط برخی از نیازهای آماده‌سازی و جای‌گذاری، بدون هیچ‌گونه آسیب به دندان‌های طبیعی انجام می‌شود.

مزایای لمینت ثابت دندان چیست؟

۱. زیبایی

این قطعات نازک، به قسمت‌های جلوی دندان‌ها وصل می‌شوند تا لبخند شما دلپذیرتر به نظر برسد. آن‌ها برای جذاب کردن بیماران ساخته شده‌اند. روکش‌ها به رنگ دندان هستند و به همان شکل دندان‌های طبیعی، نور را منعکس می‌کنند.

لمینت برای افرادی که به دنبال دندانی زیبا و مقام در برابر لک هستند، بسیار مناسب است.

سایر مقالات : لمینت اقساطی دندان

۲. ظاهر طبیعی

ترمیم دندان با این روش کمی وقت‌گیر است امّا نتیجه نهایی، فوق‌العاده طبیعی به نظر می‌رسد. دندانپزشک در اولین ملاقات، نمونه‌ای از جنس دندان شما را به آزمایشگاه ارسال می‌کند. آزمایشگاه روکش‌هایی می‌سازد که با رنگ مینای دندان مطابقت دارد.

زمانی که روکش‌ها از آزمایشگاه برمی‌گردند، وقت قرارگیری آن‌ها در دهان فرامی‌رسد. دکتر ترمیم دندان، به‌گونه‌ای روکش‌ها را توسط ژل لمینت دندان متصل می‌کند که لبخندی کاملاً طبیعی داشته باشید.

سایر مقالات : لمینت های جدید دندان

۳. لمینت یک روش کمتر تهاجمی

لمینت دندان نسبت به روش‌های دیگر که توسط دکتر پاتولوژی دندان انجام می‌شود، روند تهاجمی کمتری دارد. به‌عنوان‌مثال، برای قراردادن روکش‌ها، ابتدا پزشک کمی از سطح جلوی دندان‌ها را می‌تراشد و روکش را قرار می‌دهد.

دندانپزشک ممکن است مجبور شود تا تنظیمات کوچکی را در اندازه یا رنگ روکش‌ها انجام دهد، زیرا این کار برای ایجاد ظاهری طبیعی، واجب است.

سایر مقالات : لمینت ارزان دندان


تاریخ : شنبه 9 تير 1403
بازدید : 4
نویسنده : mozhgan

آب کافی بنوشید

بدن شما برای پردازش کالری به آب نیاز دارد. اگر حتی به میزان خفیفی دچار کم آبی هستید، متابولیسم شما ممکن است کند شود. در یک مطالعه نشان داده‌شد بزرگ‌سالانی که هشت لیوان یا بیشتر آب در روز می‌نوشیدند، کالری بیشتری نسبت به افرادی که 4 لیوان آب می‌نوشیدند، سوزاندند.

سایر مقالات : افزایش متابولیسم بدن

برای هیدراته ماندن بدنتان، قبل از هر وعده غذایی و میان‌وعده، یک لیوان آب یا سایر نوشیدنی های شیرین نشده را بنوشید. همچنین، می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات تازه که به طور طبیعی حاوی آب هستند، استفاده کنید. پس از فواید نوشیدن آب افزایش متابولیسم است.

پروتئین بالا مصرف کنید

کاهش کالری ممکن است سرعت متابولیسم را افزایش ندهد، اما انتخاب غذاهایی که این کالری را تامین می‌کنند، باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می‌شود. به عنوان مثال، پروتئین ممکن است بیشتر از کربوهیدرات‌ها یا چربی‌ها باعث بالا رفتن سرعت سوزاندن کالری در بدن شما شود.

سایر مقالات : خوردن شیرینی بعد از عمل اسلیو

در واقع بدن شما برای هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به مصرف چربی یا کربوهیدرات می‌سوزاند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، جایگزینی برخی از کربوهیدرات‌ها با غذاهای بدون چربی و غنی از پروتئین، می تواند متابولیسم را در زمان مصرف غذا و بعد از آن، افزایش دهد.

منابع خوب پروتئین شامل گوشت گاو بدون چربی، گوشت بوقلمون، ماهی، سینه مرغ، توفو، آجیل، لوبیا، تخم مرغ و محصولات لبنی کم‌چرب است.

سایر مقالات : پروتئین گیاهی

خواب کافی داشته باشید

ncbi می‌گوید بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2016، افرادی که خواب کمتری دارند، ممکن است میزان متابولیسم پایین‌تری هم داشته باشند.

این مطالعه در آزمایشگاه خواب انجام شد. میزان متابولیسم شرکت‌کنندگان پس از شب‌هایی که خواب کمی داشتند کاهش یافت، اما پس از شب‌هایی که خواب طولانی داشتند به سطح معمول خود بازگشت.

محققان به این نتیجه رسیدند که بدن شما برای حفظ انرژی در زمانی که کمتر می‌خوابید، میزان متابولیسم را کاهش می‌دهد. آنها خاطرنشان کردند که این می تواند منجر به افزایش وزن در افرادی شود که خواب کافی ندارند.

سایر مقالات : ساندویچ رژیمی


تاریخ : شنبه 9 تير 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی طبیعی یکی از درمان های علم دندانپزشکی است که دارای مهاربند ها و وسایل نگهدارنده می باشد که برای تنظیم کردن نامتقارن بودن دندان ها به کار می رود. ارتودنسی طبیعی به نتیجه گرفتن و رسیدن به لبخندهای مستقیم و متقارن، نیش متعادل، موقعیت مناسب زبان، تنفس، خواب و بهبود وضعیت ظاهری دندان ها کمک می کند. اگر به دنبال یک لبخند صاف یا خدمات ارتودنسی هستید، ابتدا باید یک مشاوره با پزشک ارتودنسی داشته باشید.

سایر مقالات : ارتباط ارتودنسی و استرس

هدف از ارتودنسی طبیعی ایجاد لبخند های متعادل و رشد صورت یا ایجاد فضا برای تنفس و موقعیت صحیح زبان است. متخصص ارتودنسی طبیعی با کمک از نیروهای طبیعی مانند زبان، نیروهای جدید و لوازم کاربردی سیمی برای ایجاد تعادل در دندان و فک استفاده می کند؛ در واقع ارتودنسی از سیم ها براکت ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است که توسط آن ها می‌توان مشکلات و ناهنجاری های دندان را برطرف کرد.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شود که هر کدام روش کار و لوازم مربوط به خودشان را دارند.

سایر مقالات : صحیح مسواک زدن دندان ارتودنسی

ارتودنسی ثابت

در واقع بریس های ثابت برای بزرگسالانی است که از سلامت دندان خودشان ناراضی نیستند و آرزو می‌کنند که یک لبخند زیبا و با دندان های ردیف و منظم داشته باشند، دستگاه ارتودنسی ثابت از قسمت دو اصلی تشکیل شده است، اول براکت هایی که روی دندان ‌ها نصب می شوند و دوم قوس های اتصال دهنده براکت ها به همدیگر، براکت های ارتودنسی طبیعی می ‌تواند از جنس فلز یا چینی باشد.

سایر مقالات : مشاوره با متخصص ارتودنسی

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک محبوب ‌ترین درمانی برای ارتودنسی می باشند؛ برای کودکان توصیه و استفاده نمی شوند، به این دلیل که به مراقبت بیشتری نیاز دارند و چون متحرک هستند ممکن است کودکان در نگه داشتن آن ها روی دندانشان کوتاهی کنند.

یکی از محبوب ترین نوع ارتودنسی

یکی از محبوب ترین انواع دستگاه های ارتودنسی متحرک دستگاه شوارتز با پیچ های انبساطی است که شامل پروژه ‌های فعال می‌شود و بنابراین امکانات انبساط متفاوتی دارد. در نتیجه فضا را برای دندان های دیگر باز می ‌کند؛ بنابراین می توان با استفاده از وسایل ارتودنسی در کودکان از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای دندان آن ها پیش بیاید جلوگیری کرد.

سایر مقالات : ارتودنسی چیست ؟


تاریخ : جمعه 8 تير 1403
بازدید : 27
نویسنده : mozhgan

سفر رفتن و مسافرت یکی از متداول ترین تفریحات و شاید بتوان گفت فعالیت هایی است که افراد در سرتاسر جهان انجام می دهند.این فعالیت به قدری در زندگی های اکثر افراد جا افتاده است که کمتر کسی شاید تا به حال از خود پرسیده باشد که سفر چیست و چه تاریخچه ای دارد.

سایر مقالات : جاهای دیدنی استانبول

سفر چیست؟

شاید در ابتدا این سوال کمی عجیب به نظر برسد ولی اکثر ما می توانیم یک پاسخ خیلی ساده برای آن پیدا کنیم.در یک پاسخ خیلی ساده سفر یعنی رفتن از یک نقطه یا مکان به یک نقطه یا مکان دیگر.اینکه فاصله ی بین این دو نقطه چقدر باید باشد تا بتوانیم آن را سفر بنامیم خیلی مشخص نیست.برخی می گویند که اگر فقط از شهر خارج شدیم می توان به آن سفر گفت.برخی نیز کسی را مسافر می گویند که سفرش کمتر از ۲۴ ساعت یا بیشتر از یک سال طول نکشد.هم چنین در یک مفهوم کلی می توانیم سفر را جدا شدن از خانه و زندگی روتین برای هدفی خاص تعریف کنیم.این هدف می تواند هرچیزی باشد که در ادامه به بررسی برخی از اهداف رایج برای مسافرت می پردازیم.

امروزه سفر با اهداف و به شکل های گوناگونی صورت می گیرد.

سایر مقالات : هزینه بلیط هوایپما تهران دبی

Travel  یا Travail ؟

برخی معتقدند که travel  ممکن است از کلمه ی فرانسوی travail سرچشمه گرفته و به معنی کار باشد.اما اولین استفاده شناخته شده از کلمه سفر به قرن 14 باز می گردد.طبق گفته ی برخی پژوهشگران کلمات “travel”  و “travail” هر دوریشه باستانی تر دارند ودر واقع به tripalium  برمی گردند. Tripalium  یک ابزار رومی شکنجه است و این شاید به دلیل دشواری سفر در دوران باستان باشد.متاسفانه در منابع فارسی با وجود تاریخچه ی چند هزارساله ی سیر و سفر در ایران،هیچ تاریخچه ای از کلمه ی “سفر” وجود ندارد.

مسافر

به چه کسی مسافر می گوییم؟

در یک تعریف رسمی مسافر کسی است که از مکانی به مکان دیگر جابه جا می شود اما به طور ساده به هرکدام از ما که به سفر می رویم مسافر گفته می شود.همه ی مسافران با یک هدف سفر نمی کنند.ابتدایی ترین مسافران هدفشان از جابه جایی،تفریح و سفر در معنای امروزی نبوده است.آن ها به خاطر شرایط و پیدا کردن غذا یا به عبارتی برای بقا از مکانی به مکان دیگر حرکت می کردند.باشروع انقلاب کشاورزی که انسان توانست غذای خود را از طریق کشاورزی به دست آورد و یکجانشین شود،علت حرکت او از مکانی به مکان دیگر،از پیدا کردن غذا به فرار از بلایای طبیعی مانند سیل،خشکسالی،آتشفشان و … تبدیل شد.کم کم با پیشرفت زندگی انسان و پیدایش شهرها،نوع دیگری از سفربه وجود آمد که با هدف تجارت و تبادل اطلاعات صورت می گرفت.تاجران و بازرگانان از سرزمین خودشان به سرزمین های دیگر می رفتند تا بتوانند کالاهای جدیدی را به سرزمین مادری شان بیاورند.این انگیزه کم کم باعث به وجود آمدن صنعت حمل و نقل شد و باعث شد تاجران در تکنولوژی های حمل و نقل سرمایه گذاری کنند تا سرعت جابه جایی خود را افزایش دهند.


تاریخ : چهار شنبه 6 تير 1403
بازدید : 11
نویسنده : mozhgan

سفر با هواپیما یکی از سریع ترین و محبوب ترین روش های سفر در دنیا است. این شیوه متداول و سریع مسافرت به مسافران اجازه می دهد تا در عرض کمتر از چند ساعت به مقصد های دور و نزدیک در سراسر جهان برسند. با توجه به راحتی و کارایی مسافرت با هواپیما، تعداد مسافران هوایی به سرعت افزایش یافته و این شیوه مسافرت به یک بخش حیاتی از زندگی امروزی تبدیل شده است. اما علاوه بر این سادگی، پرواز و سفر هوایی ایجاب می کند که مسافران با قوانین، مقررات و نکات اساسی این روش سفر آشنا شوند تا سفری ایمن و مطمئن را تجربه کنند. در این مقاله، ما به بررسی این موضوعات می پردازیم و مطالبی ارائه می دهیم که به مسافران کمک می کند تا سفر با هواپیما را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند.

سایرمقالات... بهترین هتل های دبی

سفر با هواپیما مانند یک حرفه ای

قبل از اینکه برای سفر با هواپیما در هف هشتاد اقدام به رزرو یا خرید بلیط کنید در این بخش با ما همراه باشید و اطلاعات خود را در مورد سفر هوایی افزایش دهید. حرفه ای ها به خوبی می دانند که چطور باید با رزرو بلیط برای پرواز آماده شوند زیرا به خوبی با این نوع سفرها آشنا هستند.

نکات و قوانین بلیط هواپیما که حتما باید بدانید

بلیط هواپیما یکی از مهمترین مدارک در سفرهای هوایی است که در زمان خرید باید به مقررات و قوانین مربوط به آن توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که نام بر روی بلیط با نام مسافر دقیقاً تطابق داشته باشد. بلیط کودکان و نوزادان نیز باید به صورت مجزا از بلیط بزرگسالان خریداری شود و سن کودکان به درستی درج شود زیرا در برخی مواقع قیمت بلیط کودکان با بزرگسالان متفاوت است.

قوانین استرداد بلیط هواپیما که با دانستن آنها پول بیشتری ذخیره می کنید

قوانین کنسلی بلیط هواپیما یکی از موارد مهم هستند که باید هنگام خرید بلیط هواپیما از سامانه هفت هشتاد به آنها توجه داشته باشید. این قوانین ممکن است از شرکت به شرکت و ایرلاین به ایرلاین متفاوت باشند. به عنوان مثال، میزان جریمه کنسلی بلیط و مهلت کنسلی ممکن است متفاوت باشد.

در صورت کنسل کردن بلیط، معمولاً مبلغی از قیمت بلیط کسر می شود و مابقی مبلغ به شما بازگردانده می شود. میزان جریمه به زمان کنسل کردن بستگی دارد و ممکن است از 10٪ تا 80٪ از قیمت بلیط باشد. البته در نظر داشته باشید امکان استرداد بعضی بلیط ها وجود ندارد.

اگر از سامانه هفت هشتاد بلیط خود را خرید کرده اید و می خواهید بلیط خود را کنسل کنید باید به شرایط و قوانین کنسلی این سامانه توجه داشته باشی; همچنین تاخیر در اقدام به کنسلی بلیط ممکن است منجر به افزایش مبلغ جریمه شود، بنابراین به زمان دقت داشته باشید.

تاخیر در پرواز

تاخیر در پرواز یکی از اتفاقات ناخوشایند و تا حد زیادی متداول است که ممکن است در سفرهای هوایی رخ دهد و برای مسافران مسائل مختلفی را به دنبال داشته باشد. این تاخیرها می توانند به دلیل مشکلات فنی هواپیما، شرایط جوی نامساعد، تأخیر در تأمین خدمات زمینی، مسائل امنیتی و یا دلایل دیگر اتفاق بیفتند. برای مسافران مهم است که در مواجهه با تاخیر در پرواز حقوق و وظایف خود را بشناسند.

سایر مقالات... قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول


تاریخ : چهار شنبه 6 تير 1403
بازدید : 8
نویسنده : mozhgan

معروف‌ ترین رژیم‌ های غذایی دنیا را می‌شناسید؟ وقتی صحبت از رژیم غذایی می‌شود، ذهن ما سریع به سمت کاهش وزن می‌رود. درست است که هدف اکثر رژیم های غذایی کاهش وزن است، اما به‌طور‌کلی رژیم غذایی برای برآورده‌کردن نیازهای بدن و سالم نگه‌داشتن آن طراحی می‌شود. دقت داشته باشید که با خواندن یک مطلب نمی‌توان یک رژیم غذایی را شروع کرد، چون این کار، کار متخصص تغذیه است.

سایر مقالات : رژیم نقرس

بهترین رژیم غذایی برای شما کدام رژیم است؟

لیست معروف‌ترین رژیم‌های غذایی یک لیست بلند بالا است که پیدا کردن آن در اینترنت چندان سخت نیست اما نکته اصلی اینجاست که کدام رژیم برای شما مناسب است؟ برای فهمیدن این سؤال باید به سراغ متخصص تغذیه رفت. توصیه ما این است که قبل از شروع معروف ترین رژیم های غذایی، ابتدا نیازهای شخصی خود و خوراکی های سالم را در نظر بگیرید.

و قبل از همه چیز باید بدانید که روش‌های کاهش وزن سریع پایدار نیستند. این روش‌ها شاید در کوتاه‌مدت نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی داشته باشند اما سالم نیستند و نتیجه‌ی آنها هم دائمی نیست. در اکثر موارد به‌محض اینکه به برنامه روتین قبلی خود برمی‌گردید، دوباره شروع به افزایش وزن می‌کنید. نکته دیگر است است که حتی معروف ترین رژیم های غذایی هم زمانی نتیجه می‌دهند که در کنار رژیم غذایی ورزش را هم فراموش نکنید. بدون ورزش هیچ رژیم غذایی کامل نخواهد بود.

رژیم مدیترانه‌ای: انواع تغذیه گیاهی را در اولویت قرار داده و مصرف گوشت قرمز در آن سهم کمی دارد.

رژیم دش: بیشتر برای کاهش فشارخون استفاده می‌شود.

رژیم غذایی فلکسترین:  نوعی برنامه غذایی منعطف از رژیم غذایی گیاهی (۸۰ درصد) و جانوری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

رژیم زون : بزرگترین مزیت این رژیم کاهش خطر بیماری‌های قلبی با کاهش تری گلیسیرید و کلسترول است.

رژیم گیاه خواری و وگان: وگان نوع سخت‌گیرانه رژیم گیاهخواری است و برای سلامت بیشتر بدن تهیه شده‌اند.

رژیم خام خواری: از هیچ غذای فرآوری‌شده‌ای در این رژیم استفاده نمی‌شود.

رژیم فستینگ یا روزه داری: نوعی روزه‌داری است که معروف‌ترین آنها ۱۶/۸ است. یعنی ۱۶ ساعت ناشتا هستید و ۸ ساعت زمان برای غذا خوردن خواهید داشت.

رژیم کم چرب: رژیم بسیار کم چرب عمدتا گیاهی است و مصرف محدودی از محصولات حیوانی دارد. این رژیم غذایی برای کبد چرب هم می‌تواند کاربرد داشته باشد اما نیاز به مشورت با متخصص دارید.

رژیم پاکسازی بدن: بدن را از سمومی مانند چربی ترانس پاک می‌کند. در برخی از رژیم غذایی بدنسازی نیز ممکن است در دوره کوتاهی کاربرد داشته باشد.

انواع رژیم کم کربوهیدرات: شامل رژیم اتکینز، پالئو، دوکان، کتوژنیک و رژیم غذایی ساحل جنوبی است.

اسم انواع رژیم‌های غذایی سالم و لاغرکننده


تاریخ : چهار شنبه 6 تير 1403
بازدید : 7
نویسنده : mozhgan

مهم ترین نقطه ای که موجب تحول این شهر شد، پیدایش نفت در سال ۱۹۶۶ بود که این شهر مسیر رشد و توسعه خودش رو شروع کرد و بعد از اون کم کم با ظهور بلند ترین برج ها و هتل ها و مراکز تفریحی و پیشرفته ای که توی شهر ساخته شد دبی شروع به دیده شدن در سراسر دنیا کرد و توریست های زیادی رو از نقاط مختلف دنیا به خودش جذب کرد و خیلی زود به لیست شهر هایی که سرمایه گذار جذب می کنند، پیوست. در مورد جمعیت این شهر باید بدونید که حدود ۷۵ درصد اون مرد هستند و فقط ۱۵ درصد افراد ساکن توی دبی ملیت این کشور رو دارند و بقیه اون ها مهاجران هستند که درصد زیادی از اونها هم آسیایی هستند. بیشترین مهاجران دبی از کشور های هند، پاکستان، بنگلادش و فیلیپین هستند.

سایر مقالات : معرفی جاهای دیدنی دبی

شاید براتون جالب باشه که در مورد داستانی که پشت اسم دبی قرار داره هم چیزی بدونید. طبق تحقیقات گردگرد، دبی از کلمه ای به معنی پول (money) گرفته شده چون به نظر می رسید افرادی که در این شهر زندگی می کنند مقدار زیادی پول دارند. بعضی دیگه هم میگن که دبی از کلمه فارسی دو پی به معنی دو بنیاد گرفته شده، در واقع یک رودخانه قدیمی به نام الخور دبی رو به دو منطقه دیره و بر تقسیم میکنه.

سایر مقالات : زمان سفر به دبی

تقسیمات شهری دبی

دبی دومین شهر بزرگ در میان ۷ امارات متحده عربی با بیشترین جمعیت کشور در حدود ۲٫۱ میلیون نفر که از گرون ترین و پیشرفته ترین شهر های دنیا به حساب میاد. این شهر از ۷ ناحیه مختلف تشکیل شده که روی نقشه می تونید این نواحی رو ببینید. در واقع خیابان ها و سیستم حمل و نقل دبی در ۷ ناحیه شهری قرار گرفتند که همه وسایل نقلیه عمومی مثل مترو، اتوبوس، تراموا، اتوبوس و انواع تاکسی در همین ۷ نواحی فعالیت می کنند.

در مورد محله های دبی باید بدونید که میشه اون رو به دو محله دیره و بر تقسیم کرد که به وسیله رودخانه الخور به این دو منطقه تقسیم میشه؛ محله دیره در شمال دبی و محله بر در جنوب شهر قرار داره که در ادامه گردگرد این دو ناحیه رو بهتون معرفی می کنه.

منبع : nikroz.com


تاریخ : دو شنبه 4 تير 1403
بازدید : 9
نویسنده : mozhgan

آیا شما می‌دانید که فتق چیست و چرا ایجاد می‌شود؟ آیا فتق خطر دارد؟ در مورد علائم، عوارض و نحوه درمان آن چه اطلاعاتی دارید؟ مطالعه این مطلب و مشاوره با یک جراح می‌تواند اطلاعات زیادی در این زمینه در اختیار شما بگذارد!

فتق معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که ارگان داخلی از بدن به علت ضعف و پارگی عضلات یا دیواره بافت اطراف آن جابه‌جا شود و در جایگاه غیرطبیعی قرار گیرد. مثلا در فتق نافی بخشی از روده‌ کوچک از ناحیه ضعیف‌شده دیواره شکمی به بیرون رانده می‌شود و به صورت یک برآمدگی زیر پوست اطراف ناف خود را نشان می‌دهد.

فتق انواع مختلفی دارد که بسیاری از فتق‌ها در ناحیه شکمی ایجاد می‌شوند، اما می‌توانند در قسمت‌های فوقانی ران و کشاله ران نیز ظاهر شوند. علائم فتق معمولا با توجه به نوع آن متفاوت است. از انواع فتق می‌توان به فتق شکمی، فتق بیضه، فتق کشاله ران، فتق رانی و فتق نافی اشاره کرد.

بیشتر انواع فتق خوشبختانه تهدیدکننده زندگی نیستند، اما به خودی خود نیز از بین نمی‌روند. به همین دلیل، در اکثر موارد برای جلوگیری از عوارض خطرناک نیاز به جراحی دارند. عوارض فتق را باید جدی گرفت و به پزشک معالج فتق مراجعه کرد. می توانید با متخصص جراح گفت و گو کنید .

سایر مقالات : اثرات بیماری پروستات و مسائل زناشویی

علائم فتق

رایج‌ترین علامت فتق، برجستگی یا برآمدگی در ناحیه آسیب‌دیده است. به عنوان مثال بارزترین علائم فتق اینگوینال این است که در کشاله ران خود یک توده هنگام ایستادن، خم شدن و یا سرفه کردن مشاهده می‌کنید. ناراحتی یا درد در ناحیه اطراف توده نیز ممکن است وجود داشته باشد. معمولا در حالت دراز کشیدن اثرات برآمدگی کمتر می‌شود.

برخی از انواع فتق مانند فتق هیاتال (فتق معده)، می‌تواند علائم مشخص‌تری مانند سوزش سر دل، مشکل در بلع و درد قفسه سینه داشته باشد. قابل ذکر است که در مواردی، فتق هیچ علامتی ندارد. حتی ممکن است ندانید که فتق دارید و در حین معاینه پزشکی برای مشکلی دیگر پزشک متوجه شود.

سایر مقالات : باروری بعد از جراحی واریکوسل


تاریخ : دو شنبه 4 تير 1403
بازدید : 9
نویسنده : mozhgan

چاقی به عنوان یک عارضه جهانی باعث افزایش امراض و مرگ و میر در حد هشدار شده است و وقتی نمایه توده بدنی افراد بالای ۳۵ باشد، چاقی مفرط محسوب می‌شود و به جراحی متابولیک نیاز دارد.

سایر مقالات... غذای رژیمی با گوشت قرمز

ایران در رتبه ششم فهرست کشورهای چاق دنیا قرار دارد؛ آمریکا، عربستان، ترکیه، مصر و لیبی به عنوان رتبه‌های اول تا پنجم کشورهای چاق دنیا هستند و بر اساس آمارهای مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، چاقی از ۲۰ درصد در ۴۰ سال گذشته به ۷۰ درصد افزایش یافته و در این میان مسائل ژنتیکی همراه با پدیده‌های محیطی از جمله سبک زندگی، غذا خوردن و استرس در چاقی موثر است.

اکنون اضافه وزن در بیش از ۲۰ درصد از جوانان ایرانی شایع است و رتبه دختران و پسران ۱۹ ساله ایرانی در جدول اضافه وزن به ترتیب از ۹۶ و ۱۰۵ به رتبه‌های ۶۸ و ۸۱ رسیده است؛ همچنین میزان شیوع اضافه وزن در دختران از ۶ به بیش از ۲۶ درصد و در پسران از سه به ۲۴ درصد افزایش یافته‌ است. در فهرست رتبه‌بندی جهانی در زمینه چاقی نیز دختران ۱۹ ساله ایرانی با ۴۳ پله سقوط دارای رتبه ۵۵ و پسران با ۳۹ پله سقوط در رتبه ۷۴ هستند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد وضعیت چاقی در میان نوجوانان ایران در چهار دهه گذشته، بدتر شده‌ است.

سایر مقالات... کالری میوه ها

در افراد سالم، چربی بدن که با نمایه توده بدنی( BMI) تفاوت دارد، در زنان و مردان متفاوت است. چربی بدن به دو گروه چربی ضروری و چربی ذخیره‌ای تقسیم می‌شود. چربی ضروری، چربی است که برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. چربی ذخیره‌ای، چربی است که زیر پوست ذخیره می‌شود و برای عملکرد صحیح بدن ضروری نیست.

در مردان، چربی ضروری حدود سه درصد وزن بدن و در زنان حدود ۱۲ درصد وزن بدن را تشکیل می‌شود. بازه سالم چربی بدن در مردان ۱۸ تا ۲۴ درصد و بازه سالم چربی در زنان، ۲۵ تا ۳۱ درصد است.

چه کسانی به جراحی لاغری احتیاج دارند؟

چاقی به یک عارضه جهانی تبدیل شده و باعث افزایش امراض و مرگ و میر در حد هشدار شده است. با این‌که چاقی و عارضه‌های آن تا اندازه زیادی به صورت فیزیکی نشان داده می‌شوند، عوارض روان شناختی آن نیز بسیار ناراحت کننده است.

جراحی به افراد چاق کمک می‌کند تا مقدار قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهند و بیشترین هدف این جراحی‌ها در نمایه توده بدنی (BMI ) بالا کاهش عوارض چاقی است.

سایر مقالات ... بهترین جراح اسلیو در تهران

با انجام عمل‌های لاغری شخص در مدت زمان منطقی میزان قابل توجهی از اضافه وزن خود را از دست می‌دهد و بیشتر بیماری‌های مرتبط با چاقی او نیز تا حدی برای همیشه درمان می‌شود.

 


تاریخ : دو شنبه 4 تير 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

سفر سه روزه به دبی دلیل نمی‌خواهد! این شهر به قدری همه بهترین‌ها را در خود جمع کرده‌ است که اگر می‌خواهید بهترین سفر را تجربه کنید، یکی از اولین گزینه‌ها حتما دبی است. برخی از دلایل انتخاب دبی برای مقصد سفر و گردشگری عبارتند از:

طیف وسیع گزینه‌های خرید از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید لاکچری و شیک

دبی یکی از بهترین شهرها برای خرید لوکس از برندهای معتبر بین‌المللی است. در این شهر، مراکز خرید معروفی مانند امارات مال و دبی مال تا بازارها و سوق‌های سنتی نظیر بازار ادویه و بازار طلا، گستره وسیعی از تجربه خرید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مکان‌های تفریحی متنوع و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز

از تورهای هلیکوپترسواری و پرواز با اسکای دایوینگ تا سافاری در بیابان و اسکیت روی شن، دبی گزینه‌های فراوانی برای تفریحات هیجان‌انگیز گردشگران فراهم می‌کند. تنوع برنامه‌های تفریحی این شهر، سفر را برای هر کسی که به این شهر می‌آید، مهیج و جذاب می‌کند.

رستوران‌های لوکس و سنتی با تجربه لذیذ غذاهای بین‌المللی

 دبی میزبان رستوران‌ها و سرآشپزهای برجسته‌ای است که غذاهای لذیذ و بین‌المللی را ارائه می‌دهند. از رستوران‌های دارای ستاره‌های میشلن گرفته تا غذاهای محلی در بازارها، تجربه چشیدن غذا در دبی فراموش‌نشدنی است.

جاهای دیدنی و شگفت‌انگیز

برج خلیفه، برج العرب، دبی مارینا و جزایر دست‌ساز نخل جمیرا، دبی دارای جاهای دیدنی بی‌نظیری است که ظرافت طراحی و زیبایی آن‌ها را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید.

نحوه گرفتن ویزای دبی

اگر چه برای همه ما بهترین حالت این است که برای رفتن به کشورهای کمتری نیاز به گرفتن ویزا داشته باشیم، اما متاسفانه دبی جزو این کشورها نیست. گرفتن ویزای دبی برای ایرانیان، تنها با داشتن پاسپورتی که ۶ ماه اعتبار داشته باشد، امکان‌پذیر است. در صورتی که این پاسپورت را دارید، کافی است به یکی از آژانس‌های مسافرتی یا کارگزاران مراجعه کنید. صدور ویزای شما ظرف مدت کوتاهی انجام می‌شود.

ویزای دبی نیاز به مصاحبه حضوری ندارد ولی قیمت ویزای دبی با نظر به اینکه در چه زمانی انجام می‌شود و نوع آن چیست، متفاوت است. به طور مثال انواع ویزای دبی عبارتند از:

ویزای ۱۲ روزه دبی

ویزای فوری دبی

ویزای سه ماهه دبی

ویزای یک ماهه دبی و…

هر کدام از این ویزاها مدت زمان حضور و اقامت شما در کشور امارات را مشخص می‌کنند.

نکته‌ای که در رابطه با ویزای دبی باید در نظر بگیرید این است که تردد در شهر برای دختران و پسرانی که ویزای باواسطه دارند، به تنهایی ممکن نیست. حتما باید والد و یا شخصی که نفر اصلی در ثبت ویزا محسوب می‌شود، همراه آن‌ها باشد. در صورت تخلف از این قانون جریمه‌های سنگین و گاه زندان در انتظار شما خواهد بود!

سایر مقالات.... هزینه سفر به استانبول


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com