عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 28 خرداد 1401
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

رژیم آلکالاین یا قلیایی، غذاهایی را که تصور می‌شود خاصیت اسیدی را در بدن افزایش می‌دهند، از برنامه غذایی سالم حذف می‌کند. این رژیم غذایی می‌تواند از سلول‌های افراد محافظت کند، میزان مواد معدنی بدن را متعادل نگه دارد و باعث جلوگیری از ایجاد پلاک در عروق خونی شده و مانع ایجاد سنگ کلیه گردد. زمانی که بدنتان بیش از اندازه اسیدی است، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن افزایش یافته و کاهش وزن نیز سخت‌‌تر خواهد شد. میزان استاندارد pH بدن در صبح باید بین 6.5 و 7.5 باشد؛ این عدد ممکن است بنابر رژیم غذایی فرد و عادات غذایی او تغییر کند. هرچند میانگین این عدد تقریباً باید بین 7.3 و 7.4 باشد که کمی قلیایی است.

پیروی از رژیم غذایی قلیایی بسیار دشوار است؛ زیرا تعداد زیادی از غذاهای منع شده در آن جزو غذاهای رایج و محبوب در بسیاری از رژیم‌های غذایی هستند. هم‌چنین بخش عمده‌ی این رژیم نیز گیاهی بوده و ممکن است افرادی که به خوردن گوشت علاقه دارند با مشکلاتی مواجه شوند. بسیاری از افراد به دلیل میزان نمک بالا در غذاهای فرآوری شده‌ی موجود در رژیم‌های مدرن از ترشح بیش از اندازه‌ی اسید در بدن رنج می‌برند که باعث بالا رفتن سطح اسید در بدن (pH کمتر از 7) می‌شود. با حذف بسیاری از غذاهایی که باعث افزایش خاصیت اسیدی و التهابات می‌شوند، می‌توان میزان منیزیم، کلسیم و فسفر خون را بهبود بخشید.

بیشتربخوانید... رژیم کتوژنیک چیست

رژیم غذایی قلیایی چطور کار می‌کند؟

برای شروع و ورود به این رژیم غذایی باید نسبت به غذاهای دارای ماهیت اسیدی، اطلاع کسب کرده و آن‌ها را بشناسید. در ادامه لیست غذاهای مناسب و مضرر برای رژیم قلیایی را توضیح داده‌ایم. در رژیم قلیایی، برخی از میوه ها برای PH شما خوب بوده و برخی دیگر نیستند. به عنوان مثال سیب، موز، آنانانس و آووکادو بسیار خوب هستند. موز دارای PH نزدیک به 5 بوده و PH آووکادو نیز 7 است. دیگر گزینه‌های پیشنهادی را می‌توان سیب زمینی شیرین، شاه بلوط، توفو، جوانه ها و … دانست.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کم کالری

 فواید رژیم قلیایی چیست؟

رژیم قلیایی فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد زیرا هر چقدر اسید بدن کم باشد بدن به سلامتی نزدیکتر می‌شود و این یکی از مزایای اصلی رژیم برای لاغری است. مهم‌ترین فواید اصلی رژیم قلیایی عبارتند از کاهش فشار خون، جلوگیری از ابتلا به برخی از سرطان‌ها و تقویت تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها.

منیع: مجله رژیم لاغری جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 28 خرداد 1401
بازدید : 169
نویسنده : mozhgan

ما در این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران قصد داریم تفاوت‌های اصلی ارتودنسی سنتی و ارتودنسی نامرئی را بیان کنیم. شما با دانستن تفاوت‌های اصلی ارتودنسی زیبائی و ارتودنسی سنتی می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. اهداف اصلی ارتودنسی اصلاح ضعف گزش، داشتن لبخندی زیبا و دندان های مرتب بعد از درمان است. شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از چه روش درمانی استفاده کنید. ما ابتدا درباره انواع روش درمانی توضیحاتی خواهیم داد و سپس به بررسی مزایا و معایب هر روش خواهیم پرداخت.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح دار چیست؟

چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین ارتودنسی زیبائی و ارتودنسی سنتی وجود دارد؟

هر یک از این نوع درمان‌های ارتودنسی مزایا، معایب، تفاوت‌ها و شباهت‌های خود را دارد، اما هر دو هدف یکسانی دارند و از آنجا که هیچ درمانی بهتر از روش درمانی دیگر وجود ندارد، انتخاب شما بستگی زیادی به نظر متخصص ارتودنسی و ترجیحات شما دارد. به این ترتیب، در زیر شباهت‌ها و تفاوت‌ها را به شما خواهیم گفت:

شباهت‌های ارتودنسی سنتی و ارتودنسی زیبائی

هر دو ارتودنسی فاصله و ناهنجاری دندان‌ ها را اصلاح می‌ کنند. مورفولوژی صورت، دهان و دندان بهبود می‌یابد. هر دو ارتودنسی زیبایی دندان را بهبود می‌بخشد. هر دو ارتودنسی هر نوع تغییر در دندان‌ها را اصلاح می‌کنند. دندان‌ها را در موقعیت جدید خود قرار می‌دهند. کارایی یکسان بین هر دو. ارتودنسی سنتی و نامرئی را می‌توان در افراد در هر سنی انجام داد.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

تفاوت بین ارتودنسی شفاف و ارتودنسی سنتی

ارتودنسی سنتی، براکت‌های مربع شکل به دندان‌های شما می‌چسبند و با استفاده از سیم محکم یا سیم قوسی متصل می‌شوند. در حالی که تراز کننده شفاف را می‌توان در زمان صرف غذا به راحتی از دهان جدا کرد. ارتودنسی سنتی از فلز ضد زنگ ساخته می‌شود. در حالی ارتودنسی زیبایی از سرامیک سفید رنگ یا سنگ یاقوت کبود که رنگ شیشه دارد ساخته می‌شود. تمیز کردن دهان و دندان در ارتودنسی زیبایی راحت تر ار ارتونسی سنتی است. شما برای تمیز کردن ارتودنسی‌ها زیبایی آن‌ها را به راحتی از دهان خارج می‌کنید و زیر آب می‌گیرد. این درحالی است که برای ارتودنسی سنتی باید به دقت مسواک زده شود. از نظر زیبایی، ارتودنسی دندان نامرئی به سختی قابل مشاهده است. همچنین در این روش کنترل پیشرفت درمان ساده تر از ارتودنسی سنتی است. تفاوت دیگر این دو ارتودنسی در مدت زمان هر معاینه نیز هست. ارتودنسی فلزی بیمار باید هر ماه به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید؛ اما در ارتودنسی زیبائی اگر بیمار بهداشت دهان و دندان را رعایت کند هر دو ماه می‌تواند به متخصص ارتودنسی مراجعه کند.

منبع: مجله ارتودنسی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 28 خرداد 1401
بازدید : 138
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی ثابت چگونه عمل می کنند؟ ارتودنسی یکی از زیر شاخه های رشته دندانپزشکی است که به اصلاح ناهنجاری های دندانی و فک بیمار می پردازد تا دندان ها در جای صحیح خود قرار بگیرند و زیبایی دندان جلو بیمار متعادل و اصلاح شود. برخی از ابزارهای ارتودنسی برای تغییرات اولیه دندان ها به کار می روند اما برخی از آنها جهت تغییر و اصلاح رشد اجزا صورت به کارمی روند پس به نوعی کاربرد ارتوپدیکی نیز دارند؛ البته بعضی از این تجهیزات به طور همزمان هم کاربرد ارتوپدیکی و هم ارتودنسی را با هم دارند.

آیا در ارتودنسی ثابت نیاز به کشیدن دندان هست؟

 در ارتودنسی ثابت گاهی ضرورت کشیدن یک دندان وجود دارد که ارتودنتیست معمولاً آسیاهای کوچک فک بالا و پایین را می کشد اما تا حد ممکن دندان های نیش کشیده نمی شوند اگر دستور کشیدن دندان ها به خوبی توسط ارتودنتیست انجام شود؛ فاصله بین دندانی از بین خواهد رفت.

طول دوره درمان ارتودنسی

طول دوره درمانی می تواند بین 1 الی 2 سال باشد که این امر به شدت نامرتبی های دندان و فک بستگی دارد که بیمار باید برای چکاپ هر 4 هفته یکبار نزد ارتودنتیست خود برود تا ارتودنتیست با تنظیم سیم، اورینگ و فنرها باعث حرکت دندان ها شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

انجام ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی

 ارتودنسی ثابت باید توسط یک متخصص ارتودنسی ماهر و با تجربه انجام شود؛ زیرا به دلیل ظرافت و پیچیدگی کاری و ارائه بهترین روش درمانی و طولانی بودن دوره درمانی، متخصص 3 الی 4 سال بعد از گذراندن دندانپزشکی عمومی می تواند تخصص خود را بگیرد.

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک چیست؟

برخی از تجهیرات ارتودنسی را نمی توان از دندان خارج کرد و به صورت ثابت بر روی دندان ها قرار می گیرند که به نام «ارتودنسی ثابت» شناخته می شوند، اما برخی از تجهیزات قابلیت خارج شدن از دهان و فک را دارند که به این تجهیزات «ارتودنسی متحرک» می گویند. متخصص ارتودنسی با توجه به نوع مشکل و شدت ناهنجاری های دندان و فک بیمار استفاده از یکی از این تجهیزات را برای بیمار توصیه خواهد کرد که ارتودنسی متحرک به دلیل اینکه برای مسواک زدن می توان آن را خارج کرد راحت تر است اما این امکان وجود دارد که بیمار آن را گم کند که در این صورت پروسه درمانی می تواند طولانی تر شود.

هزینه ارتودنسی ثابت

بعد از گرفتن وقت نزد ارتودنتیست خود می روید و انتظارات خود را به او می گویید؛ او با توجه به سخنان شما، نوع ناهنجاری فک و دندانی و سن شما یکی از روش های درمانی ارتودنسی ثابت را اتخاذ خواهد کرد. سپس ارتودنتیست هزینه ارتودنسی و مراحل انجام کار را به شما می گوید تا به راحتی بتوانید به درمان فک و دندان خود بپردازید و نتیجه مطلوب را به دست آورید.

منبع: مجله ارتودنسی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 28 خرداد 1401
بازدید : 132
نویسنده : mozhgan

پوسیدگی دندان از شایع‌ترین مشکلات مربوط به دهان و دندان است که سالانه شمار زیادی از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله با 10 راه‌حل و نکته اساسی که در پیشگیری از پوسیدگی دندان موثر هستند آشنا خواهید شد.

بیشتربخوانید:

10 راه‌حل پیشگیری از پوسیدگی دندان

  1. هر روز مسواک بزنید

یکی از مهم‌ترین اصول پیشگیری از پوسیدگی دندان، مسواک زدن است. توصیه می‌شود که در شبانه روز دو بار مسواک زده شود.

  1. با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید

دندان‌های خود را بعد از هر وعده غذایی با خمیر دندان‌های حاوی فلوراید مسواک بزنید.

  1. به پروسه فیشور سیلانت توجه داشته باشید!

فیشور سیلانت‌ها در نقش یک پوشش عمل کرده و حفرات غیرطبیعی دندان‌ها را می‌پوشانند تا مانع از تجمع باکتری‌ها و شروع پوسیدگی شوند.

  1. به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

بدون شک ، بهترین شخصی که می‌تواند به شما در حفظ سلامت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند، یک دندانپزشک ترمیمی خوب است. مراجعه منظم و دست کم 2 جلسه در طول سال به یک دندانپزشک می‌تواند متضمن سلامت دهان و دندان شما باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی خطرناک

  1. مصرف میان وعده‌ها و خوراکی‌های مضر را کاهش دهید

کسانی که برای خود برنامه‌های تغذیه‌ای منظمی دارند کمتر در معرض پوسیدگی دندان قرار می‌گیرند.

  1. غذاهای سالم بخورید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای تمام جنبه های سلامتی، از جمله بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است.

  1. از دهانشویه‌های آنتی باکتریال کمک بگیرید

پوسیدگی دندان همیشه به دلیل بهداشت ضعیف دهان و دندان نیست. گاهی اوقات ممکن است برخی مشکلات، بیماری‌ها یا اختلالات خاص، دندان‌های ما را در معرض سایش قرار دهند.

  1. آب بیشتری بنوشید

امروزه اکثر شهرها مخصوصا در کشورهای غربی به منابع آب شرب عمومی خود فلوراید اضافه می‌کنند. این امر، یک درمان مناسب برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

  1. نخ دندان بکشید

 برای سلامتی دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان تنها مسواک زدن با خمیر دندان کافی نیست. ثابت شده که مسواک زدن تنها 60 تا 70 درصد سطح دندان‌ها را تمیز می‌کند و 30 تا 40 درصد دیگر نیز تنها با نخ دندان کشیدن تمیز می‌شود.

  1. میزان مصرف مواد شیرین را کاهش داده و فیبر بیشتری بخورید

رژیم غذایی کم قند و سرشار از فیبر، برای سلامت دهان و دندان کودکان بسیار مفید است.

منبع: مجله ارتودنسی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
بازدید : 123
نویسنده : mozhgan

هزینه ترمیم و زیبایی دندان چه قدر است؟ امروزه تنها هدفی که کلینیک دندانپزشکی دنبال می‌کند، سلامت دندان‌ها نیست. دندانپزشکان همچنین توجه ویژه‌ای به ظاهر و زیبایی دندان‌ها دارند و اقداماتی در این جهت انجام می‌دهند.

ونیر

ونیر دندان یک روش تهاجمی برای اصلاح طرح لبخند شما است. ونیر دندان با نام‌های ونیرکامپوزیت، کامپونیر، باندینگ کامپوزیت، شناخته می‌شود. برای انجام ونیر دندانپزشک ابتدا لایه نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و سپس روکش‌های ونیر را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد. قیمت انجام ونیر دندان، نصف قیمت انجام لمینت است.

لمینت

لمینت سرامیکی یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که برای انجام آن از روکش‌های سرامیکی که در لابراتوار ساخته شده‌اند استفاده می‌شود. روکش‌هایی که در لابراتوار ساخته می‌شوند پس از این که دندانپزشک یک لایه نازک از دندان بیمار را تراشید با مواد مخصوصی روی دندان‌های بیمار چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها بسیار نازک بوده و متناسب با رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند. هزینه لمینت دندان برای هر دندان نسبت به هزینه انجام کامپوزیت، بالاتر است. هزینه انجام لمینت بر روی دندان‌ها به تعداد دندان‌هایی که می‌خواهید با این روکش‌ها پوشانده شوند بستگی دارد.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است. برای انجام این کار دندانپزشک متخصص ایمپلنت پایه‌های ایمپلنت دندان را تحت بی حسی موضعی و با انجام جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. در مرحله بعدی دندانپزشک متخصص برای این پایه یک تاج به شکل دندان‌های طبیعی شما، می‌سازد. برای هیچ روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی نمی‌توان هزینه خاصی تعیین کرد. تعیین هزینه قطعی انجام ایمپلنت دندان تنها توسط دندانپزشک متخصص امکان پذیر است.

جراحی تغییرشکل لثه

جراحی تغییر شکل لثه یا جینجیووپلاستی برای تغییر شکل لثه‌ها استفاده می‌شود. با کمک این جراحی می‌توان بدشکلی‌ها و بدفرمی‌های لثه را اصلاح کرد. هزینه انجام این جراحی، تنها توسط پزشک تعیین می‌شود.

ارتودنسی

ارتودنسی یک روش درمانی و ترمیمی برای اصلاح دندان‌های نامرتب، به هم ریخته و فاصله دار است. با کمک ارتودنسی دندان‌ها می‌توان مشکلات و ناهنجاری‌هایی مثل بایت‌ها را ترمیم و اصلاح کرد. هزینه ارتودنسی به نوع ارتودنسی، شدت مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی شما، نوع ناهنجاری، سن شما و… بستگی دارد و در افراد مختلف، متفاوت است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

بلیچینگ

 بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند.


تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

این روزها روش‌های ترمیمی و زیبایی متعددی برای زیباسازی طرح لبخند مراجعین وجود دارد. این روش‌ها، گروهی از درمان‌های زیبایی کم خطر تا تهاجمی را شامل می‌شوند. برخی از روش‌های دندانپزشکی که برای بهبود ظاهر و طرح لبخند مراجعین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • ونیر
  • لمینت
  • ایمپلنت
  • جراحی تغییر شکل لثه
  • ارتودنسی
  • بلیچینگ دندان‌ها

ونیر دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

ونیر دندان یک روش تهاجمی برای اصلاح طرح لبخند شما است. ونیر دندان با نام‌های ونیرکامپوزیت، کامپونیر، باندینگ کامپوزیت، شناخته می‌شود. ونیرهای دندانی، شامل دو دسته ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی هستند. برای انجام ونیر دندانپزشک ابتدا لایه نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و سپس روکش‌های ونیر را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد. روکش‌های ونیر، به دو روش مستقیم و روش غیرمستقیم ساخته می‌شوند. در روش مستقیم، دندانپزشک ماده سازنده روکش‌های ونیر را روس دندان‌های شما قرار داده و به آن فرم می‌دهد. در روش غیرمستقیم، دندانپزشک از روکش‌های ونیری که در لابراتوار ساخته می‌شوند، استفاده می‌کند.

 لمینت دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

لمینت  سرامیکی یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که برای انجام آن از روکش‌های سرامیکی که در لابراتوار ساخته شده‌اند استفاده می‌شود. روکش‌هایی که در لابراتوار ساخته می‌شوند پس از این که دندانپزشک یک لایه نازک از دندان بیمار را تراشید با مواد مخصوصی روی دندان‌های بیمار چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها بسیار نازک بوده و متناسب با رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل مخاطب به راحتی نمی‌تواند فرق بین دندان‌های لمینت شده و دندان‌های طبیعی را متوجه شود. برای انجام لمینت دندان دندانپزشک سطح بیشتری از دندان‌ها را در مقایسهبا کامپوزیت، می‌تراشد.

ایمپلنت دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است. برای انجام این کار دندانپزشک متخصص ایمپلنت پایه‌های ایمپلنت دندان را تحت بی حسی موضعی و با انجام جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. در مرحله بعدی دندانپزشک متخصص برای این پایه یک تاج به شکل دندان‌های طبیعی شما، می‌سازد.

بیشتربخوانید... هزینه ایمپلنت دندان

بلیچینگ دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند. بلیچینگ دندان با کمک یک ماده شیمیایی که به روشن و سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند، انجام می‌شود.


تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
بازدید : 117
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی یا لمینت از عمده سوالاتی است که ذهن بیماران را به خود درگیر می‌کند. تعداد زیادی از بیماران قبل از اقدام به درمان، همواره در فکر انتخاب روش سریع تر برای رفع مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان هستند. در این هنگام با سوالاتی رو به رو می‌شوند که مایلند پاسخ آن ها را بدانند. تنها راه مطمئن برای یافتن پاسخ، مشاوره با متخصص ارتودنسی است.

لمینت یا ارتودنسی؟

ارتودنسی و لمینت ممکن است در برخی موارد به علت عدم آگاهی لازم اشتباهاً به جای یکدیگر تلقی شوند. این در حالی است که هر یک از این روش ها برای مشکل خاصی طراحی شده اند و کاربرد خاصی دارند. وقتی بیمار دچار نامرتبی و به هم ریختگی دندانی است، بهتر است از ارتودنسی استفاده کند؛ از این رو افرادی که به دنبال برطرف کردن مشکلاتی از این قبیل هستند، بهترین راه برای آن ها استفاده از درمان ارتودنسی است. در ارتودنسی، براکت ها و بریس بر روی دندان نصب می شوند و با وارد آوردن نیرو سبب هدایت و انتقال دندان ها به جایگاه درست می‌شوند. مدت زمان درمان ارتودنسی در بیماران مختلف متفاوت است. به طور معمول مدت زمان درمان ۶ الی ۲۴ ماه به طول می‌انجامد. بعد از پایان یافتن دوره درمان، دندان ها به طور نرمال مرتب خواهند شد. بعد از اتمام این زمان، متخصص ارتودنسی از نگهدارنده یا ریتینر برای جلوگیری از بازگشت دندان ها به محل اولیه استفاده می‌کند. پیشرفت های اخیر در حوزه علم دندانپزشکی سبب شده است که افراد این دوره را راحت تر پشت سر بگذارند. البته پیشرفت تکنولوژی موجب ظهور روش های جدید در دنیای ارتودنسی نیز شده است. ارتودنسی هایی همچون بریس های متحرک، ارتودنسی دندان نامرئی، دیمون، لینگوال و … از راههای رفع ناهنجاری های مربوط به فک و دندان هستند که می‌توان از آن ها به جای ارتودنسی ثابت یا معمولی استفاده کرد. ارتودنسی ثابت از قدیمی ترین روش های درمان است که در حال حاضر نیز بسیار پرکاربرد است و طرفداران خاص خود را دارد.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

مقایسه ارتودنسی و لمینت

  • ارتودنسی وضعیت دندان ها را به شکل نرمال و درست در می‌آورد. نتیجه بدست آمده از این درمان در مقایسه با لمینت مطمئن و طولانی تر است.
  • لمینت یک عمل زیبایی است که جنبه زیبایی دارد. در این درمان فرم و ماهیت دندان ها دستخوش تغییر می‌شود. اگرچه نتیجه اولیه مورد رضایت افراد است اما در آینده نزدیک فرد را با مشکل مواجه می‌سازد.


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

برای والدینی که کودکان‌شان ارتودنسی انجام داده اند همواره رژیم غذایی یا تغذیه در زمان ارتودنسی یک دغدغه و مساله مهم بوده است. آن ها می خواهند بدانند که فرزند دلبندشان طی مدت زمان ارتودنسی دندان چه غذاهایی باید بخورد و از خوردن کدام خوراکی ها اجتناب کنند. آنچه در این مقاله نگاشته شده است یک لیست کامل از غذاهای مضر برای ارتودنسی و همچنین لیست غذاهای نرمی است که با همکاری دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران جمع آوری شده است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

تغذیه در زمان ارتودنسی (فهرست غذاهای ممنوعه در زمان ارتودنسی)

اگرچه بریس های ارتودنسی ثابت با فناوری مدرن ساخته شده اند و استحکام زیادی دارند، اما احتمال آسیب دیدن و شکسته شدن آن ها همچنان وجود خواهد داشت. بنابراین شما باید در طول مدت زمان ارتودنسی حتما از بریس های خود مراقبت کنید. یکی از اصول مراقبتی از بریس ها اجتناب از مصرف برخی مواد غذایی و خوراکی است. به طور کلی، تمام افرادی که ارتودنسی انجام داده اند (چه ثابت و چه ارتودنسی متحرک) باید از مصرف غذاهای چسبناک، سفت و سخت یا آن هایی که نیازمند جویدن زیادی هستند خودداری کنند. و فقط غذاهای نرم و توصیه شده را مصرف کنند. برخی از غذاهای ممنوعه در زمان ارتودنسی که باید از مصرف آن ها اجتناب کرد عبارتند از:

ذرت بو داده، آجیل و خشکبار، آبنبات ها (که هم چسپناک هستند و هم سفت و سخت) آدامس (از هر نوع)، یخ، چیپس ذرت، پیتزا، کلوچه های سفت و سخت، شکلات چسبناک یا سفت، بلال

سعی کنید از جویدن یا گاز زدن غذاهای سفت (مخصوصا با دندان های جلویی) خودداری کنید. در صورت امکان، غذاهای زیر را به صورت قطعه قطه در آورده و بعد میل کنید:

سبزیجات خام، نان های برشته شده، انواع میوه، پیتزاهای حاوی مواد سفت و پنیر پیتزای زیاد، گوشت، همبرگر و سایر ساندویچ های مشابه

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان در سال 1401

 تغذیه در زمان ارتودنسی (لیست غذاهای نرم و مناسب برای ارتودنسی)

علاوه بر اینکه باید موارد ذکر شده در بالا را به کلی کنار گذاشته یا با احتیاط و مطابق دستور مصرف کنید، در زمان ارتودنسی شما باید لیستی از غذاهای نرم را میل کنید. این غذاها نه تنها باعث رسیدن مواد مغذی به بدن می شوند که باعث بهبود کیفیت بریس ها و همچنین سهولت در رسیدگی به بهداشت دهان و دندان نیز می شوند. موارد زیر توسط متخصص ارتودنسی به بیماران و مراجعان توصیه می شوند:

ذرت بو داده بدون پوسته (فقط بخش نرم ذرت که به صورت مجزا به فروش میرسد)، ماست، موز، انگور بدون هسته ،پرتقال، توت فرنگی و سایر میوه های خانواده بری کلوچه، کراکر یا کوکی های سبک و نرم، انواع پنیر نرم، پوره سیب زمینی، کره بادام زمینی، ژله، نودل نرم با آب زیاد و گوشت له شده، مرغ راویولی

بیشتربخوانید... عوارض درمان ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
بازدید : 167
نویسنده : mozhgan

عمل بالون معده یکی از روش های جراحی چاقی است که با انجام باعث کاهش وزن می شود. عمل بالون معده در واقع یک عمل جراحی به معنای واقعی نیست؛ اما عمل لاغری بیمارستان میلاد که به روش بالون معده  انجام می شود، یک وسیله پزشکی است که برای مدت کوتاهی  وارد معده می شود؛ زیرا به بیمار کمک می کند تا به سرعت احساس سیری کند. جنس بالون از سیلیکون ساخته شده است، جایی که پزشک آن را با یک محلول نمکی پر می کند که منجر به احساس سیری در فرد می شود و که به کاهش وزن کمک می کند.

امروزه در کشور ما بیمارستانهای زیادی وجود که انواع و اقسام عمل لاغری را انجام میدهند که بیمارستان میلاد یکی از این بیمارستان های مجهز و دارای تجهیزات مدرن و پزشکان متخصص جراحی لاغری است که انواع عمل لاغری را انجام میدهند.

 

برنامه غذایی سالم بعد از بالون معده

از روز اول تا روز سوم باید فقط مایعات و نوشیدنی های پروتئینی بنوشید. از روز سوم تا دهم می توانید خوردن غذاهای نیمه جامد (نرم) مانند ماست، سوپ های غلیظ تر، پوره سیب زمین ، مخلوط با ماهی و گوشت بدون چربی را شروع کنید. بعد از دهمین روز از عمل، می توانید با توجه به عدم خوردن غذاهای خاص در حالی که بالون در معده شما است، شروع به خوردن غذای طبیعی کنید. برخی از نکاتی که ممکن است به شما در رژیم غذایی بعد از بالون معده کمک کند وعده های غذایی خود را در بشقاب های کوچک بخورید. در طول وعده های غذایی نباید آب بنوشید. حداقل 8 فنجان آب در روز بنوشید.نوشیدن نوشیدنی هایی که دارای مقدار زیادی قند هستند، مانند نوشیدنی های سودا و آب میوه ها، به مقدار زیاد مانع روند کاهش وزن می شود قرص های ویتامین و مواد معدنی را که بدن روزانه به آنها نیاز دارد، مصرف کنید. برخی از غذاها وجود دارد که بهتر است در طول ماه ها با بادکنک در معده خود نخورید، مانند ماکارونی، برخی از سبزیجات، میوه های جامد و کاهو

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کم کالری

روند بالون معده

 بالون معده فرآیندی است که به خلاص شدن از چاقی کمک می کند. بالون معده یک روش پزشکی غیر جراحی است که شامل یک دستگاه پزشکی است که به داخل معده وارد می شود، که باعث می شود بیمار به سرعت احساس سیری کند. عمل بالون معده برای افراد و کسانی که شاخص توده بدنی آنها یا BMI آنها بین 30 تا 40 بیشتر است.اگر شاخص توده بدن بالاتر از 35 باشد و بیماری های همراه با چاقی مانند دیابت و فشار خون وجود داشته باشد.

بیشتربخوانید... بوتاکس معده

بالن چه مدت در داخل معده می ماند؟

عمل بالون معده یک عمل پزشکی موقتی است زیرا بالون فقط از 6 ماه تا 12 ماه طول می کشد و سپس برداشته می شود



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
بازدید : 136
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی طرح لبخند یکی از پرطرفدارترین، ایمن ترین و کم تهاجمی ترین روش های اصلاح فرم دندان ها و فک ها است که طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با ارتودنسی طرح لبخند و روش های انجام آن، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. امروزه داشتن دندان ها و لبخندی زیبا، یکی از مهم ترین ملاک های زیبایی محسوب می‌شود. روزانه افراد زیادی به کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان مراجعه می‌کنند تا با انجام روش های ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی، لیخند خود را جذاب تر، زیباتر و سفیدتر کنند. روش های زیادی برای اصلاح فرم و زیبایی دندان ها وجود دارد. بعضی از روش های زیبایی، ترمیمی و بعضا درمانی که امروزه در مطب های دندانپزشکی استفاده می‌شوند عبارتند از: سفید کردن دندان ها با استفاده از بلیچینگ دندان ها، اصلاح دندان ها با کامپوزیت، انجام لمینت دندان ها و انجام انواع روش های ارتودنسی.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان متحرک

ارتودنسی طرح لبخند چیست؟

 ارتودنسی دندان ها در واقع یک روش درمانی و ترمیمی، برای اصلاح وضعیت و فرم دندان ها و فک هایی است که در محل مناسبی قرار ندارند. با انجام ارتودنسی می توان این دندان ها و فک ها را به محل صحیح هدایت کرد. ارتودنسی طرح لبخند در واقع نوعی ارتودنسی است که تمرکز آن بر صاف کردن و مرتب کردن دندان هایی است که به هنگام لبخند زدن دیده می‌شوند. این دندان ها که به طرح لبخند معروفند، معمولا شامل هشت دندان جلویی در فک بالا هستند. برای فهمیدن این که کدام دندان ها طرح لبخند شما را تشکیل می‌دهند، کافی است جلوی آینه بایستید و لبخند بزنید. دندان هایی که در این حالت دیده می‌شوند همان دندان های طرح لبخند شما هستند.

روش های انجام ارتودنسی طرح لبخند چیست؟

دندانپزشکان ،ارتودنسی روی دندان ها را به دو روش کلی انجام می‌دهند. تفاوت این دو روش در نوع بریس هایی است که در آن ها استفاده می‌شود. ارتودنسی های فلزی، سرامیکی و لینگوال با کمک بریس های ثابت انجام می‌شوند. براکت های این بریس ها به دندان های بیمار می‌چسبند و بیمار نمی‌تواند آن ها را جدا کند. بریس‌های نامرئی، به روش متحرک انجام می‌شود. در انجام این نوع از ارتودنسی ها، بریس هایی که روی دندان ها قرار می‌گیرند به دندان ها نمی‌چسبند و بیمار می‌تواند به طور موقتی آن ها را از دهان خود خارج کند.

طول دوره درمان با ارتودنسی چقدر است؟

طول دوره درمانی ارتودنسی در بیماران مختلف متفاوت است. این دوره درمانی ممکن است از شش ماه تا سه سال متفاوت باشد. طول دوره بسته به عوامل مختلفی کوتاه تر یا بلندتر می‌شود. بعضی از عواملی که در تعیین طول دوره درمان با ارتودنسی نقش دارند عبارتند از:

  • سن بیمار
  • نوع ناهنجاری بیمار
  • شدت ناهنجاری بیمار
  • نوع بریس های ارتودنسی استفاده شده
  • میزان مراقبت بیمار از دندان ها و بریس های ارتودنسی

منبع: متخصص ارتودنسی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 24 خرداد 1401
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

قیمت لمینت دندان وابسته به چه مواردی است؟ راه کارهای کاهش قیمت لمینت دندان چیست؟ لمینت های دندان، یک ابزار زیبایی است که ظاهر دندان‌های فرد را تغییر می‌دهد. لمینت دندان به بهبود رنگ کمک کرده و فرم طبیعی دندان را ایجاد می‌کنند. همچنین شکاف‌ها را کاهش می‌دهند و تراشه‌ها و سایر آسیب‌های جزئی دندان‌ها را پنهان می‌کنند.

لمینت دندان هم ازنظر هزینه و هم ازنظر دوام می‌توانند متغیر باشند. روکش‌های چینی عموماً قوی‌تر و ماندگارتر هستند، اما قیمت آن‌ها بسیار بالاتر است، روکش‌های کامپوزیت مقرون‌به‌صرفه تر هستند اما دوام چندانی ندارد و ممکن است راحت‌تر شکسته شود.

روکش‌های دندانپزشکی یک‌راه حل مناسب برای حل مشکلات زیبایی دندان است. شخصی که قصد انجام کارهای زیبایی دندان را دارد باید شرایط خود را با یک دندانپزشک ترمیمی خوب در میان بگذارد.

روکش‌ها اغلب تحت پوشش بیمه نیستند، زیرا یک نوع عمل زیبایی محسوب می‌شوند. ونیر های برای هر دندان حدود ۷۰۰ تا ۲ میلیون تومان هزینه‌دارند و بین ۵ تا ۷ سال دوام‌دارند. در طولانی‌مدت، روکش‌های سنتی اغلب مقرون‌به‌صرفه ترین گزینه هستند. همچنین روکش‌های کامپوزیتی بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از روکش‌های  تمام سرامیک هستند. لازم به ذکر است، هزینه‌های نام‌برده فقط برای تخمین هزینه برای شما بوده و ممکن است در بعضی مطب‌ها، هزینه‌هایی به‌مراتب بالاتر تا سقف ۶ میلیون تومان برای هر واحد دندان طلب کنند. همچنین لمینت دندان هزینه‌های دیگری را به همراه دارد. هزینه‌هایی چون روکش‌های موقت، هزینه ویزیت‌های متعدد، تراش دندان‌ها تا آماده شدن روکش‌ها، استفاده از روکش موقت و … هزینه‌های جانبی لمینت دندان است که باید آن‌ها را مدنظر داشت. هزینه روکش شما به عواملی ازجمله نوع روکش انتخابی شما، شهرت دندان‌پزشک شما و تخصص دندان‌پزشک بستگی دارد. طبق هزینه‌های دندانپزشکی در شهر تهران، فرد انتظار دارد که برای هر دندان بین ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان بپردازد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

برآورد هزینه‌ها تقریبی است و بر اساس موارد زیر متفاوت است

  • نوع روکش
  • مقدار آماده‌سازی لازم قبل از عمل
  • موقعیت جغرافیایی یک شخص

همان‌طور که گفته شد، اکثر شرکت‌های بیمه روکش را به‌عنوان یک روش زیبایی در نظر می‌گیرند و هزینه‌ای را پوشش نمی‌دهند.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان


تاریخ : سه شنبه 24 خرداد 1401
بازدید : 127
نویسنده : mozhgan

بهترین روش های ترمیمی و زیبایی دندان چگونه به زیبای لبخند ما کمک می کنند؟ بسیاری از بیماران در ارتباط با دندان هایشان، نگرانی‌ های مختلفی دارند و ممکن است با مشکلات ساده و پیچیده به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنند. اولین و مهم ترین کاری که دندانپزشکان باید انجام دهند، این است که تمام دندان ها را به طور کامل بررسی کنند و تشخیص دهند که آیا دندان ها نیاز به ترمیم و درمان دارند یا خیر.

انواع روش های زیبایی دندان

روکش های چینی یا پرسلن

استفاده از روکش های چینی یکی از پیشرفته ترین تکنیک های مورد استفاده در روکش های دندانی هستند که به آن ها روکش پرسلن هم گفته می‌شود.

بیشتربخوانید... هزینه کامپوزیت دندان

تاج های چینی

اگر مشکل دیده شدن یک خط خاکستری تیره در لثه دارید و یا فاصله زیادی بین دندان های شما وجود دارد، استفاده از تاج های چینی می تواند بهترین گزینه درمانی برای شما باشد.

سفید کردن دندان

اگر دندان های زرد، لکه دار یا کسل کننده دارید و این مشکلات باعث می‌شود که لبخند خودتان را همیشه پنهان کنید، با استفاده از روش سفید کردن دندان ها می توانید اثراتی که سال ها از خوردن قهوه، چای و سایر موارد بر روی دندان هایتان ایجاد شده است را از بین ببرید.

پیوند ترکیبی

اگر به دنبال یک روش قطعی برای زیبایی دندان هستید، پیوند کامپوزیت ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. اتصال کامپوزیت با استفاده از مواد تخصصی رزین شیشه ای صورت می‌گیرد که به طور مستقیم روی دندان‌ ها چسبیده می شود تا لکه ها، تراشه های جزئی، ترک ها و … را از بین ببرد و لبخند زیبا و منحصر به فردی را به شما هدیه دهد.

انواع روش های ترمیمی دندان

ترمیم مستقیم

 ترمیم مستقیم دندان، فقط در یک جلسه انجام می شود. این نوع ترمیم برای دندان هایی استفاده می‌شود که آسیب دیده؛ ولی شدت آسیب در حدی نیست که به ریشه دندان رسیده باشد. بنابراین فقط کمی از دندان تراشیده می‌شود و پس از آن مواد پر کننده روی آن قرار می گیرد.

ترمیم غیر مستقیم

 ترمیم  غیر مستقیم دندان زمانی استفاده می‌شود که ساختار دندان حمایت کافی برای ترمیم صحیح نداشته باشد. در واقع در این ترمیم پس از اینکه درمان تاج صورت گرفت، در مراجعه بعدی ترمیم کامل به پایان انجام می‌شود.

 


تاریخ : دو شنبه 23 خرداد 1401
بازدید : 144
نویسنده : mozhgan

برای حل مشکل زردی و لکه گرفتگی دندان‌ها متخصصین دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی چند راه حل ارائه می‌کنند. بعضی از این راه‌ها عبارت‌اند از؛ انجام ونیر کامپوزیت، لمینت دندان و بلیچینگ روی دندان‌ها.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

چرا دندان‌های ما تغییر رنگ می‌دهند؟

تغییر رنگ دندان‌ها در اثر مصرف برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی حاوی رنگ‌های خوراکی غیر طبیعی. مصرف بیش از حد چای و قهوه. برخی بیماری‌های دندان و لثه‌ها که می‌توانند به بافت مینای دندان آسیب بزنند و آن را تخریب کنند. افزایش سن، تخریب بافت مینای دندان و نمایان شدن عاج زرد رنگ دندان‌ها. مصرف بعضی از داروها.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان‌ ها یک روش زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است که به سفید کردن دندان‌هایی که بد رنگ، کدر و لکه دار شده‌اند، کمک می‌کند. برای سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ از یک نوع ماده شیمیایی به نام پراکسید هیدروژن استفاده می‌شود. پراکسید هیدروژن با رنگ‌دانه های موجود در سطح دندان‌ها باند شده و آن‌ها را اکسید می‌کند. پس از این که این رنگدانه ها اکسید شدند، از سطح دندان‌های بیمار پاک می‌شوند و دندان‌ها به این طریق، سفید و روشن می‌شوند. بلیچنگ دندان به دو روش انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

روش‌های انجام بلیچینگ روی دندان‌ها عبارت‌اند از: بلیچینگ به صورت خانگی بلیچینگ مطب دندانپزشکی

بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها در مطب دندانپزشکی چگونه انجام می‌شود؟

برای سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی دو راه وجود دارد. این دو راه عبارت‌اند از: بلیچینگ دندان‌ها در مطب دندانپزشکی با کمک لیزر و بلیچینگ دندان‌ها در کلینیک دندانپزشکی بدون استفاده از لیزر. این دو روش، تفاوت زیادی با هم نداشته و تنها تفاوت آن‌ها در استفاده کردن یا نکردن از لیزر در روند کار است. لیزر باعث می‌شود که تأثیرگذاری پراکسید هیدروژن بیشتر شود و دندان‌ها راحت‌تر و سریع‌تر سفید شوند. برای انجام بلیچینگ روی دندان‌ها در مطب دندانپزشکی، دندانپزشک با لوازم حفاظتی مخصوصی دندان‌های شما را در برابر آسیب و صدمه ناشی از استفاده از یک غلظت بالای هیدروژن پراکسید محافظت می‌کند. سپس با غلظت بالایی از این ماده، دندان‌های شما را به مدت پانزده الی بیست دقیقه، شست و شو می‌دهد. سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ در مطب (بلیچینگ دندانپزشکی)، طی یک الی دو جلسه انجام می‌شود؛ اما دندانپزشک ها برای تاثیرگذاری بیشتر این روش از شما می‌خواهند که همچنین، چند جلسه بلیچینگ دندان به صورت خانگی انجام دهید.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان


تاریخ : دو شنبه 23 خرداد 1401
بازدید : 129
نویسنده : mozhgan

سلبریتی ها بیشتر در معرض دید و توجه افراد قرار دارند؛ در نتیجه بسیاری از آنها برای مرتب و منظم کردن دندان های خود از درمان ارتودنسی استفاده می کنند تا طرح لبخند جذاب و زیبایی داشته باشند. سلبریتی های معروف و شناخته شده با توجه به ناهنجاری های فک و دندانی خود و شدت آن از ارتودنسی ثابت یا متحرک برای درمان استفاده کرده اند. آنها برای اینکه به نتیجه مطلوب دست یابند، همکاری مناسبی با متخصص ارتودنسی خود داشته اند و رعایت بهداشت دهان و دندان را به خوبی اجرا کرده اند؛ زیرا عدم مراقبت صحیح از دندان ها موجب پوسیدگی آنها و بیماری های لثه می شود و روند درمانی را نیز طولانی تر خواهد کرد.

انواع ارتودنسی سلبریتی ها

 ارتودنسی فلزی:

براکت ها با چسب مخصوصی روی دندان ها چسبانده می شوند و سیم های فلزی با کمک لیگاچورها به براکت ها متصل می شوند.

ارتودنسی لینگوال:

ارتودنسی لینگوال به پشت دندان های فک بالا و پایین چسبانده می شود؛ در نتیجه در دیدرس قرار ندارد و به آن «ارتودنسی نامرئی» نیز می گویند.

ارتودنسی سرامیکی:

ارتودنسی سرامیکی مانند ارتودنسی لینگوال، مشکلاتی برای زبان و دهان بیمار ایجاد نمی کند. در این سیستم از براکت های کامپوزیتی و پلاستیکی استفاده می شود که شفاف و به رنگ دندان ها هستند.

ارتودنسی دیمون:

تفاوت اصلی که ارتودنسی دیمون با ارتودنسی فلزی دارد این است که در آن سیم های ارتودنسی با کمک کش ها به براکت ها متصل نمی شوند، بلکه نوعی مکانیزم خودکار برای باز و بسته شدن دارد که باعث می شود اصطحکاک کمتری ایجاد کند و آزادانه تر حرکت کند.

بیشتربخوانید... تعرفه دندانپزشکی 1401

ارتودنسی اینویزیلاین:

این سیستم یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی است که از پلاک های شفاف و بی رنگی تهیه می شود و برای درمان مشکلات و ناهنجاری های کم دندانی کاربرد دارد. بیمار باید هر دو هفته یکبار پلاک ها را تعویض کند و این روند تا پایان پروسه درمانی ادامه دارد.

ارتودنسی فانکشتال:

ارتودنسی فانکشنال باعث بهبود چهره بیمار، صاف شدن دندان ها و قرارگیری فک بالا و پایین در موقعیت صحیح می شود. این دستگاه ها برای بیمارانی که در سنین پایین تر قرار دارند به کار می رود.


تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

وضعیت بلیچینگ دندان در کرج چگونه است؟ تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا استفاده بیش از حد از مواد غذایی رنگ دانه دار و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و حتی سیگار کشیدن اتفاق بیفتد. این تغییر رنگ اغلب به صورت لکه‌های زرد یا سفید رنگ روی دندان‌ها است دلیل آن هم نفوذ بعضی از مواد رنگی به داخل خلل و فرج مینای دندان است که به شدت ظاهر دندان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروزه مردم جامعه بسیار به زیبایی خود اهمیت می‌دهند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

روش‌های سفید کردن دندان‌ها

برای سفید کردن دندان‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد بعضی از این روش‌ها عبارت اند از: بلیچینگ دندان‌ها که به دو صورت بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در منزل انجام می‌شود. استفاده از نوارهای سفید کننده دندان، استفاده از خمیر دندان سفید کننده ( البته این روش تأثیر خیلی زیادی ندارد)، روکش کردن دندان‌ها( روکش های تمام سرامیک و...) ، استفاده از ونیر کامپوزیت، و لمینت دندان‌ ها.  اینکه کدام روش مناسب دندان‌های شما است به نظر دندان پزشک بستگی دارد. گاهی بعضی از تغییر رنگ، دندان‌ها را نمی‌توان به کمک مواد سفید کننده اصلاح کرد و لازم است از لمینت یا روکش برای چنین دندان‌هایی استفاده کنیم.

معرفی روش بلیچینگ

یکی از روش‌های محبوب و بی ضرر برای سفید کردن دندان‌ها و بازگرداندن رنگ طبیعی آن ها روش بلیچینگ است. این روش می‌تواند در مطب دندان پزشکی انجام شود که در این صورت بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و تنها به یک جلسه درمان احتیاج دارد؛ به علاوه شما می‌توانید کیت‌های بلیچینگ را از داروخانه تهیه کنید، این کیت‌ها شامل ژل‌های بلیچینگ و مواد محافظ لثه به همراه‌تری های شفافی برای قرار دادن مواد روی دندان‌ها است، به این روش بلیچینگ در منزل می گویند.

آمادگی دندان‌ها قبل از انجام بلیچینگ

اگر دندان‌های شما پوسیده هستند یا به ترمیم نیاز دارن قبل از اینکه برای سفید کردن آن‌ها اقدامی کنید ابتدا لازم است آنها را ترمیم کنید؛ گاهی اگر دندان‌ها جرم داشته باشند توصیه می‌شود که قبل از بلیچینگ آن‌ها را جرم گیری کنید زیرا در این صورت نتیجه کار شما بهتر خواهد بود. در ضمن لازم است بدانید که روش بلیچینگ روی رنگ زرد ناشی از تحلیل لثه یا نواحی پرشده با آمالگام تأثیری ندارد و رنگ آنها را روشن نمی‌کند.

ماندگاری روش بلیچینگ

طبیعتاً روش بلیچینگ یک راه همیشگی و دائمی برای سفید کردن دندان‌ها نیست بلکه باید هر چند وقت یک‌بار تکرار شود، اینکه دندان‌های شما بعد از انجام بلیچینگ تا چه مدتی سفید می‌مانند به خودتان بستگی دارد. با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانید طول عمر و ماندگاری بلیچینگ را بیشتر کنید و در واقع نمی‌توان زمان مشخصی را به عنوان ماندگاری روش بلیچینگ اعلام کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
بازدید : 154
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم می خواهید که با اسلیو معده بهاره رهنما آشنا شوید ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

اسلیو معده بهاره رهنما

چاقی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم جهان از آن رنج می برند. چاقی نه تنها ظاهر ناخوشایندی به افراد می دهد، بلکه باعث بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، آپنه خواب، فشار خون بالا، افزایش کلسترول در خون یا ترکیبی از این علائم می شود. این روزها جراحی های زیادی برای کاهش وزن اضافی انجام  میشوند که برخی از این جراحی ها عبارتند از: جراحی لاغری، بای پس معده (کاهش معده)، جراحی ساسی معده، جراحی بالون و حلقه  گذاری معده که گاسترکتومی اسلیو معده یکی از بهترین، سریعترین و ایمن ترین این نوع جراحی ها است.

بیشتربخوانید... رژیم کتوژنیک چیست؟

جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یکی از روش های کاهش وزن و چاقی بیش از حد است، زیرا شکل و اندازه معده در این عمل به شکل موزی در میآورند. این عمل شامل برداشتن قسمت فوقانی معده به نام Fundus است، جایی که هورمون گرلین تولید و ترشح می شود. این هورمون واحد کنترل اشتها است و سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگرچه 80-75٪ ظرفیت معده در حین جراحی برداشته می شود، اما فقط یک لوله باریک در داخل معده باقی میگذارند. اما بیشتر ساختار طبیعی آناتومیکی معده و مفاصل آن، از جمله حنجره و پیلوروس (بخشی از معده که آن را به اثنی عشر متصل می کند)، با تحریک عصب واگ حفظ می شود. در نتیجه، هیچ اختلالی در هضم و جذب غذا ایجاد نمی شود.

بیشتربخوانید:

مراحل جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی با بیهوشی عمومی در کمتر از یک ساعت انجام می شود.مراحل گاسترکتومی آستین به شرح زیر است:

بیهوشی کامل برای بیمار و ایجاد شکاف های مورد نیاز

پس از بیهوشی کامل، سه تا پنج برش کوچک در شکم ایجاد می شود. Trocar در این حفره ها قرار می گیرد و به عنوان راهی برای ابزارهای جراحی عمل می کند. (TROCAR) دستگاه حاد مورد استفاده در جراحی برای ردیابی رگهای خونی و حفره های بدن است.

شکم را با گاز دی اکسید کربن پر میکنند

 شکم با گاز دی اکسید کربن پر شده است تا دیواره شکم بالا رفته و اجزای شکم قابل مشاهده باشد. متخصص جراحی لاغری  با استفاده از لاپاراسکوپ (یک اپلیکاتور با لامپ و دوربین خاص) حفره شکم را معاینه می کند.

منبع: رژیم غذایی جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
بازدید : 136
نویسنده : mozhgan

اگر می خواهید که با ارتودنسی دندان پایین بیشتر آشنا شوید، با مجله ارتودنسی ارتوبلاگ همراه باشید.

ارتودنسی دندان های پایین

برای داشتن لبخندی زیبا هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در برخی موارد فقط دندان های یک فک دارای ناهنجاری و اختلال هستند. بیشترین اختلالات دندانی مربوط به فک بالا است. اما در برخی موارد دندان های فک پایین نیز اختلالات و ناهنجاری هایی دارند. حال این سؤال مطرح می شود که آیا می شود ارتودنسی را برای فک پایین به تنهایی اجام داد؟ تصمیم گیری در این مورد بر عهده ی متخصص ارتودنسی است.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان در سال 1401

تفاوت ارتودنسی فک پایین با ارتودنسی دندان های پایین

بسیاری از افراد بر این باورند که ارتودنسی دندان های پایین به معنی درست کردن موقعیت فک پایین بدون عمل جراحی است. لازم است در ابتدا و قبل از شروع بحث بدانید که ارتودنسی فک پایین کاملاً متفاوت از ارتودنسی دندان های پایین است و این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.

ارتودنسی برای درمان ناهنجاری جلو بودن فک پایین

براکت های متصل شده بر روی دندان ها فقط می توانند دندان ها را جابجا کنند به خصوص در سنین بزرگسالی. بنابراین در صورتیکه فرد دارای اختلال جلو آمدن چانه یا فک پایین باشد نمی تواند این اختلال را با ارتودنسی برطرف نماید. بهتر است ابتدا فرد درمان ارتودنسی خود را کامل کرده و سپس برای جراحی فک اقدام کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک دندان

ارتودنسی برای مرتب کردن دندان های پایین

ارتودنسی به منظور مرتب کردن و درمان اختلالات دندان های پایین تأثیری بر فک پایین نداشته و منحصراً برای درمان ناهنجاری دندان های پایین است. استخوان فک پایین نسبت به فک بالا دانسیته بالاتری دارد. بنابراین ارتودنسی دندان های پایین سخت تر بوده و طول دوره ی درمان نیز بیشتر است. متراکم تر بودن استخوان فک پایین باعث می شود حرکت دندان در آن سخت تر باشد. علاوه بر این براکت ها در فک پایین تماس نزدیک تری با لب دارند. بنابراین در روزهای اول به دلیل تماس بیشتر براکت ها با لب ناراحتی های بیشتری برای بیمار ایجاد می شود. ایجاد آفت، زخم و در برخی موارد حساسیت های پوستی مواردی هستند که در روزهای اول ممکن است اتفاق بیافتند. بنابراین در صورتیکه دندان های بالا مرتب بوده و هیچ گونه ناهنجاری فکی وجود نداشته باشد می توان ارتودنسی دندان های پایین را انجام داد. در این راه مشکلاتی نیز وجود خواهد داشت. در هنگام جویدن غذا دندان های بالا روی دندان های پایین نشسته و غذا را آسیاب می کنند. در نتیجه باید چیدمان براکت های فک پایین به گونه ای باشد که در معرض ضربه دندان های بالایی قرار نگیرد. دیگر مشکل در رابطه با قوس دندانی است. قوس دندانی فک پایین تنها زمانی می تواند باز شود که دندان های فک بالا این اجازه را بدهند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت چیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
بازدید : 154
نویسنده : mozhgan

امروزه با پیشرفت در علوم مختلف، دندان پزشکان نیز از ارتودنسی پیشرفته برای بیماران خود استفاده می نمایند.

انواع دستگاه های ارتودنسی

درمان های ارتودنسی به دو دسته ثابت و متحرک طبقه بندی می شوند. ارتودنتیست ها بسته به مورد یکی از آن ها را توصیه می کنند. دستگاه های ارتودنسی ثابت حلقه های دندان، ابزارهای ویژه و نشانگرهای فاصله ثابت هستند. این دستگاه ها بر روی دندان های شما نصب شده و برای وارد آوردن نیرو به دندان ها برای حرکت دادن آن ها و هم راستایی آن ها با یکدیگر استفاده می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح دار

دستگاه های ارتودنسی پیشرفته متحرک عبارتند از:

سیم های فلزی

دستگاه های تغییر مکان فک

ضربه گیرهای لب و گونه

نگهدارنده های متحرک که این دستگاه ها به دندان ها نیز متصل هستند؛ اما هنگام غذا خوردن و هنگام مسواک زدن و کشیدن نخ دندان، می توان آن ها را بیرون آورد.

بیشتربخوانید... نگین ارتودنسی

چه نوع بریس بهترین است؟

این همان چیزی است که دندانپزشک به شما توصیه می کند؛ اما در اینجا ما جزئیاتی را به شما می گوییم تا دانش بیشتری در مورد این موضوع داشته باشید. ارتودنسی پیشرفته با دستگاه های ثابت، مانند حلقه های ارتودنسی یا پل، نتایج موثرتری برای شما دارند. در بیمارانی که به تنظیمات بیشتری روی دندان های خود نیاز دارند، استفاده می شود. همچنین نیاز به مراقبت بیشتری دارد؛ زیرا برای مدت زمان نسبتا طولانی روی دندان ها می ماند. ارتودنسی میشرفته با دستگاه های ارتودنسی متحرک در مواقعی که نیاز به اصلاح کمتری برای دندان باشد استفاده می شوند. بعد از نصب دستگاه های متحرک بعد از ارتودنسی، از دستگاه ثابت کننده استفاده می شود تا به شما کمک کند دندان های خود را پس از قرار گرفتن در موقعیت جدید به خوبی تراز کنید. دندانپزشک کسی است که تصمیم می گیرد با توجه به شرایط و خواسته شما بهترین وسیله ارتودنسی برای شما را انتخاب کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فک بالا

شما در موارد زیر کاندید ارتودنسی پیشرفته هستید:

اگر بین دندان های شما فاصله زیادی وجود دارد. اگر دندانهای کجی دارید اگر از بد گزیدگی و کراس بایت رنج می برید. اگر خط میانی دندان های شما صاف نیست. اگر از شلوغی دندان رنج می برید. (فضای کافی برای قرار گرفتن دندان ها در داخل فک ها ندارید)

منبع: مجله ارتودنسی دندان ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
بازدید : 192
نویسنده : mozhgan

چاقی بیش از حد اخیر به تازگی در میان گروه های زیادی از مردان و زنان در سنین مختلف شیوع یافته است و در دوره اخیر با گسترش رستوران ها، فست فودها و سبک زندگی خاص مبتنی بر غذاهای پر از چربی و کربوهیدرات، شدت آن افزایش یافته است. بنابراین، جراحی های چاقی در انواع مختلف آن نیز متناسب با هر مورد تکامل یافته و مهمترین جراحی هایی که اخیراً ظاهر شده اند، فرآیند گاسترکتومی اسلیو معده اصلاح شده است که به کاهش وزن و کاهش اندازه معده کمک می کند. عمل لاغری چیست؟ گاسترکتومی  اسلیو معده اصلاح شده چیست؟، گاسترکتومی اسلیو معده اصلاح شده چه مزایایی دارد؟ و آیا با  اسلیو معده آندوسکوپی سنتی متفاوت است یا خیر

بیشتربخوانید... رژیم کم کربوهیدرات

گاسترکتومی اسلیو معده

 گاسترکتومی  اسلیو معده با لاپاراسکوپی متداول ترین عمل در جهان برای درمان چاقی است و آن برداشتن حدود 75٪ تا 85٪ معده با استفاده از استاپلرهای مدرن است، بنابراین اندازه معده را با درصد زیادی کاهش می دهد ، بنابراین بیمار با خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. از طریق 3 برش کوچک که طول آن از 1 سانتی متر بیشتر نیست و هورمون گرسنگی در حین عمل از بین می رود و احساس گرسنگی بعد از عمل نادر می شود. بعد از عمل  اسلیو معده سنتی، بعضی از موارد دچار افزایش وزن شده بودند زیرا در یک زمان مقدار زیادی غذا مصرف می کردند، زیرا بافت معده قابل کشش بود. اما در این نوع عمل اسلیو معده دیگر کششی در معده وجود نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کم کالری

چه کسی فرد مناسب برای جراحی  اسلیو معده اصلاح شده است؟

کسانی که از چاقی مفرط رنج می برند  کسانی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها بیشتر از 40 است. کسانی که شاخص توده بدنی یا BMI از 35 تا 39.9 بیشتر است یا دارای یکی از مشکلات  مربوط به سلامتی مرتبط با چاقی باشد مانند: بیماری فشار خون بالا دیابت نوع 2 آپنه خواب بیماری کبد چرب سطح بالای کلسترول و چربی در خون

مزایای  اسلیو معده

مقدار غذایی که معده می تواند نگه دارد را محدود می کند باعث کاهش سریع و قابل توجه وزن می شود که مطالعات مقایسه ای مشابه با بای پس معده Roux-en-Y پیدا می کنند. کاهش وزن 50٪ برای داده های 3-5 ساله را نشان داده بود به هیچ جسم خارجی (AGB) و بدون دور زدن یا مسیریابی مجدد جریان غذا (RYGB) نیاز ندارد تقریباً 2 روز در بیمارستان بستری میشوید باعث تغییرات مطلوبی در هورمون های روده می شود که گرسنگی را سرکوب می کند، اشتها را کاهش می دهد و سیری را بهبود می بخشد.

معایب  اسلیو معده

یک روش غیر قابل برگشت است امکان کمبود طولانی مدت ویتامین را دارد میزان عوارض زودرس بالاتر از AGB است

منبع: مجله لاغری و تنسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
بازدید : 139
نویسنده : mozhgan

درد دندان می تواند هر کسی در هر سنی را درگیر کند. مادامی که شما در داخل دهان خود دندانی دارید احتمال به درد آمدن آن نیز وجود دارد. اگر دندان شما درد می کند و به دنبال علت و منشاء آن هستید ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید. زیرا علت اصلی دردی که تجربه میکنید را دندانپزشک بهتر تشخیص می دهد.

  1. اگر شما پوسیدگی دندان دارید، دندان درد هم دارید!

پوسیدگی دندان شامل تغییر رنگ و ایجاد حفره در سطح دندان است. پوسیدگی می تواند باعث از بین رفتن سطح سخت دندان (مینا) شود. این مشکل در ابتدا هیچ علائم مشخصی ندارد اما به مرور زمان (به خصوص اگر حفره زیاد و عمیق باشد) با تغییر رنگ بخش هایی از دندان یا درد آن خود را نشان می دهد.

  1. پر کردگی دندان شما از بین رفته یا افتاده است

دندان هایی که دچار پوسیدگی شده اند را با مواد پر کننده مانند کامپوزیت دندان یا آمالگام ترمیم می کنند. چنانچه بخشی یا تمام از پرکردگی از دهان خارج شود، مصرف غذا مخصوصا در سمتی از دهان که پرکردگی افتاده است باعث وارد کردن فشار به پالپ دندان می شود. این، باعث ایجاد درد شدیدی در دندان می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

  1. شما آبسه دندان دارید

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث تجمع پلاک در فضای زیر لثه شود. به مرور زمان باکتری های بیشتری در زیر خط لثه به هم می پیوندند و کیسه ای پر از چرک را ایجاد می کنند. به این کیسه چرکی آبسه دندان گفته می شود. آبسه دندان می تواند علائمی مانند درد اطراف دندان و التهاب یا خوریزی از لثه ایجاد کند.

  1. شما به تازگی ارتودنسی دندان انجام داده اید

ارتودنسی دندان به خودی خود دردی ایجاد نمی کند. اما اگر به تازگی با مراجعه به مطب یک متخصص ارتودنسی، روند اصطلاح نامنظمی های دندانی خود را شروع کرده اید، احتمالا تا چند روز بعد از اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان ها، درد جزئی را تجربه کرده خواهید کرد. این درد مخصوصاً اگر ارتودنسی ثابت فلزی انجام داده باشید ممکن است کمی بیشتر باشد اما پس از چند روز فروکش می کند.

  1. شما در طول شب دندان قروچه میکنید

دندان قروچه یا براکسیسم یک امر غیرطبیعی است که اغلب در خواب و به صورت ناخودآگاه انجام داده می شود. شخص دندان هایش را به هم می ساید و به مرور زمان باعث تحلیل رفتن مینای دندان می شود. دندان قروچه می تواند در حالت خودآگاه هم انجام شود که می تواند ناشی از خشم، عصبانیت یا استرس باشد. در نهایت یکی از عوارض این عادت، درد دندان و از بین رفتن بخش زیادی از سطح جونده دندان ها خواهد بود. برای ترمیم آسیب وارد شده به دندان ها تحلیل رفته روش های ترمیمی و زیبایی مانند لمینت دندان یا روکش دندان توصیه می شود.

منبع: درمان ارتودنسی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

بسیاری از افراد لبخند خود را به دلیل داشتن ناهنجاری بر روی دندانشان در حین خندیدن یا صحبت کردن مخفی می‌کنند و به دلیل اینکه فکر می‌کنند درمان این مشکلات فقط با ارتودنسی‌ های فلزی صورت می‌گیرد، از شروع درمان خود داری می کنند. آن افراد همچنین ممکن است نگران هزینه بالای درمان ارتودنسی باشند. اگر شما در مورد ارتودنسی این تفکر را دارید که فقط با استفاده از بریس های فلزی می‌توانید مشکلات دندانی‌تان را حل کنید، باید بگویم که سخت در اشتباهید! خوشبختانه در طی سال‌های اخیر با پیشرفت‌هایی که در علم دندان پزشکی و همچنین ارتودنسی صورت گرفته است، شما می‌توانید چند نوع از درمان‌های ارتودنسی را استفاده کنید که یکی از آن‌ ها استفاده از درمان ارتودنسی بریس های شش ماهه توسط متخصص ارتودنسی مجرب است.

ارتودنسی با بریس های ۶ ماهه چیست

 این نوع ارتودنسی فن جدید است که با استفاده از آن مشکل و ناهنجاری دندان شما در مدت زمان بسیار کمی حل می‌شود. یکی از روش‌های دیگر که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند و چیزی روی دندانشان دیده نشود، استفاده از درمان ارتودنسی نامرئی یا شیشه ای است. البته این نوع درمان هزینه بسیار بالایی نسبت به ارتودنسی‌های فلزی معمولی دارد.

لبخند زیبای ۶ ماهه

 لبخند زیبایی که همیشه دوست داشتید فقط در مدت ۶ ماه برای شما ممکن می‌شود. مباحثی که توسط بریس های ۶ ماهه مطرح شده است و می‌تواند انواع مشکلات دندانی را حل کند، شامل موارد زیر می‌شود: فاصله بین دندان‌ها ازدحام دندان‌ها کراس بایت دندان‌های کشیده شده

زمان معقول درمان ارتودنسی

نگرانی عمده مردم در مورد بریس های 6 ماهه مدت زمان طولانی درمان است. ممکن است ارتودنسی‌های معمولی دو یا چند سال طول بکشند تا درمان کامل شود؛ اما بریس های شش ماهه در مدت زمان قابل توجهی که خیلی کمتر از درمان با بریس های سنتی است، لبخند جدیدی را برای شما ایجاد می‌کنند. در واقع میانگین زمان فقط شش ماه گفته شده است؛ یعنی شما میانگین مدت زمان حل مشکل دندانتان ۶ ماه است. درمان ارتودنسی ۶ ماهه برای کل دندان‌ها مقدور نیست و فقط شامل حل مشکلات زیبایی دندان‌های جلویی شما می‌شود و بر روی آن‌ها تمرکز دارد و برای افرادی که نیاز به هم ترازی دندان‌های دیگر دارند، اصلا ایده آل نیست

بیشتربخوانید... ارتودنسی کاموفلاژ

مقایسه ارتودنسی سنتی با بریس های ۶ ماهه

مانند دوره‌های درمان ارتودنسی سنتی هر ۴ تا ۵ هفته یک بار باید سیم‌های ارتودنسی خود را تنظیم و محکم کنید که این کار توسط پزشک انجام می‌شود. مدت زمان درمان می‌تواند از ۴ ماه تا 9 ماه متغیر باشد، که در افراد مختلف است و نسبت به مشکل فرد تعیین می‌شود. در ارتودنسی سنتی برای جلوگیری از برگشت دندان‌ها به جایگاه قبلی خودشان، باید از نگهدارنده استفاده کنید که این نگهدارنده ها پس از اتمام طول درمان استفاده می‌شود. یک تفاوت عمده بین ارتودنسی 6 ماهه و ارتودنسی سنتی وجود دارد و آن زمان درمان و مسائلی است که مشکلات را حل می‌کند. لبخندهای ۶ ماهه ممکن است زمان کمتری طول بکشد. با این حال برای بیمارانی که سعی در حل مشکلات پیچیده دارند اصلا توصیه نمی‌شود. ارتودنسی شش ماهه برای تصحیح فاصله قدامی و مسائل ترازی که بر فاصله تأثیر می‌گذارند در نظر گرفته شده است.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

خروپف کردن در هنگام خواب از هر سنی یک موضوع نسبتاً رایج است. اما این به معنی طبیعی بودن خروپف نیست. بزرگسالانی که به شدت یا با صدای بلند خروپف می کنند، ممکن است از آپنه خواب رنج ببرند. و همین امر در مورد کودکی که خروپف می کند ، ممکن است صادق باشد. خروپف معمولاً قابل توجه ترین علامت آپنه انسدادی در خواب (OSA) است که می تواند یک عارضه خطرناک باشد. آنچه در این مقاله از ذکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران خواهید خواند، اطلاعات کاملی درباره این بیماری شامل علائم، علل، پیشگیری و درمان آپنه خواب است. تاکید و تمرکز ما در این مقاله، درمان این عارضه با کمک درمان ارتودنسی مخصوصا ارتودنسی کودکان است.

آپنه خواب چیست؟

به توقف ناگهانی، ناخواسته و موقتی تنفس در خواب که به صورت مکرر در طول شب و زمانی که شخص خواب است رخ میدهد آپنه خواب گفته می شود. این مشکل به دلیل کاهش اکسیژن رسانی به بافت های مهم بدن در نتیجه انسداد مجرای هوایی رخ می دهد. یک متخصص ارتودنسی کودکان با این اقدامات ساده به درمان آپنه کمک می کند ابتدا (همانطور که در ابتدا نیز خواندید) باید بدانید که آپنه خواب یک بیماری پزشکی است که نیاز به تشخیص مناسب توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص خواب یا متخصص ارتودنسی دارد. پس از تشخیص، درمان باید آغاز شود. و درمان OSA نیز به شدت و همچنین علل اصلی بیماری بستگی دارد. در بسیاری از موارد، متخصص ارتودنسی می تواند به پیشگیری و درمان ابن عارضه کمک کند. ما کاری به درمان هایی که یک متخصص گوش و حلق و بینی یا سایر متخصصان دیگر انجام می دهند نداریم. و فقط اقداماتی که یک متخصص ارتودنسی می تواند برای حل مشکل انجام دهد می پردازیم. این اقدامات عبارتند از:

  • تشخیص تخصصی و به موقع مشکل
  • کمک به رشد یا هدایت رشد استخوان های فک در کودکان
  • اصلاح ناهنجاری های استخوانی با ارتودنسی پیشگیری
  • کمک به حذف عادات مخرب در کودکان
  • کمک به توسعه فک پایین و بالا
  • کمک به بهبود الگوی تنفس کودکان

عضویت در تیم درمان آپنه خواب

متخصصان ارتودنسی در مدیریت بیماری (OSA) با استفاده از وسایل دندانپزشکی یا اصلاح ساختار فک و دندان مهارت زیادی دارند. به همین خاطر، آنها می توانند به عنوان بخشی از تیم درمان در کنار سایر متخصصان پزشکی و دندانپپزشکی برای بهبود آپنه ارائه خدمات کنند. بنابراین چنانچه فکر می کنید شما یا فرزندتان از این عارضه رنج می برید می توانید برای مشاوره یا ارزیابی و یا حتی درمان به یک متخصص ارتودنسی خوب در شهر خود مراجعه کنید.


تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401
بازدید : 141
نویسنده : mozhgan

چندین سال پیش عمل باندینگ معده یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی چاقی در جهان بود. اما چند سالی است که به لطف تجهیزات لاپاراسکوپی و تحقیقات گسترده، عمل هایی مثل اسلیو معده، بای پس روده و یا معده و … جای خود را به باندینگ داده اند. هرچند که در عمل، تمامی این روش ها هدفی جز لاغر شدن افراد و خلاص شدن از چاقی ندارند، اما بین آن ها تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. بر همین اساس هر کدام از عمل های لاغری اجر و قربت خاصی نزد افراد چاق دارند. یکی از پرتکرار ترین سوالات حال حاظر در حوزه جراحی لاغری این است که به راستی بهترین عمل لاغری چیست؟

۷ عمل رایج و پر طرفدار لاغری در جهان بر اساس آمار و ارقام و تمایل بیماران

عمل جراحی اسلیو معده

براساس اطلاعات انجمن جراحی متابولیک و باریاتریک آمریکا، در سال ۲۰۱۱، ۱۸ درصد تمام عمل های لاغری در جهان مربوط به عمل اسیلو معده بود و این آمار در در سال ۲۰۱۶ به طرز عجیبی به ۵۸ درصد رسید. یعنی ۵۸ درصد تمام عمل های لاغری در جهان به روش اسلیو صورت میگیرد. از این حیث بهترین روش لاغری میتواند اسلیو معده باشد.

عمل جراحی بای پس معده

به عمل جراحی بای پس معده روکس-اِن- وای گفته می‌شود. اگر به تصویر نگاه کنید متوجه می شوید که با انجام عمل بای پس، ظاهر بخشی از لوله گوارش که تغییر می‌کند شبیه به حرف Y در انگلیسی است. همانطور که از اسم این عمل پیدا است، ما در این روش جراحی، معده را دور می زنیم و کاری میکنیم که در عمل، مقدار غذایی که وارد معده میشود کم شده و سریع وارد روده شود. بیمارانی که تحت این عمل لاغری قرار میگیرند نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست می دهند.

بیشتربخوانید... لاغری شکم و پهلو

عمل جراحی بای پس روده

عمل بای پس روده در واقع ترکیبی از دو عملی است که در بالا معرفی شدند. در عمل بای پس معده ، ما بخش زیادی از معده را دور می زدیم و از مسیر گوارشی خارج میکردیم. در این عمل هم همین کار را میکنیم. با این تفاوت که به جای معده، بخش بزرگی از طول روده را از مسیر گوارش و جذب مواد مغذی خارج می کنیم. به عبارتی میانبر میزنیم.

عمل پلیکاسیون یا پلیسه معده

 پلیسه معده جدیدترین روش جراحی لاغری است که اخیرا هوراداران زیادی به خود جذب کرده است. از مزایای عمل پلیسه معده در مقایسه با اسلیو و بای پس معده، این است که، ما در این عمل برشی روی معده نمیزنیم یا بخش هایی از آن را از بدن خارج نمیکنیم. در این روش حتی به روده ها هم دست نمیزنیم . به دلیل برگشت پذیر بودن، عمل پلیسه زدن معده میتواند مفید باشد و شاید در آینده شاهد پیشی گرفتن این عمل از سایر روش های جراحی لاغری باشیم. علاوه بر این، شاید ایمن ترین روش لاغری همین پلیسه زدن باشد. اما در حال حاظر استقبال مردم از عمل اسلیو بیشتر از این عمل است.


تاریخ : سه شنبه 3 خرداد 1401
بازدید : 111
نویسنده : mozhgan

یک اسفنکتر (دریچه) بین مری و معده قرار دارد که تحت عنوان “کاردیا” شناخته می شود. این ساختار باعث می شود تا مواد غذایی به داخل معده سرازیر شوند و از بازگشت آن ها به بالا (به سمت مری) جلوگیری می کند. اما گاهی اوقات، اسفنکتر ضعیف یا شل می شود و باعث می شود اسید معده دوباره به مری بازگردد. این عارضه تحت عنوان ریفلاکس اسید شناخته شده است و اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد، می تواند منجر به بروز بیماری مزمنی به نام ریفلاکس اسید معده به مری یا (GERD) میشود. در ادامه با مجله لاغری و تناسب اندام همراه باشید.

علائم ریفلاکس معده چیست؟

  • سوزش سر دل احساس
  • وجود یک توده در گلو
  • بلع مشکل یا دشواری در بلع مواد خوراکی و حتی مایعات
  • درد جزئی تا شدید قفسه سینه
  • طعم ترش در دهان
  • برگشت ذرات مواد غذایی از معده به گلو  و دهان

ریسک فاکتورهای رفلاکس معده چیست؟

  • چاقی و اضافه وزن زیاد
  • فتق هیاتال
  • فلج معده یا تاخیر در روند خالی شدن معده از مواد غذایی هضم شده
  • بارداری
  • نوشیدن الکل
  • سیگار کشیدن

مدیریت رفلکس اسید

 رفلاکس اسید معده با مصرف داروهای ساده و بدون نسخه قابل درمان است. اما به بیمارانی که اضافه وزن جزئی تا شدید و چاقی مفرط دارند توصیه می شود که برای کنترل شرایط گوارشی خود حتما وزن کم کنند. اگر اضافه وزن جزئی داشته باشید با کمک تغییر در رژیم غذایی یا رو آوردن به یک رژیم لاغری یا ورزش کردن میتوانید اضافه وزن خود را از دست دهید. اما اگر چاقی مفرط و شدید دارید بهتر است در کنار دو مورد ذکر شده خود را به یک متخصص و جراح اسلیو نشان دهید. انواع عمل لاغری بدن وجود دارد که به کاهش وزن شما و درمان رفلاکس اسیده معده کمک میکند.

انواع جراحی لاغری برای کاهش وزن و درمان مشکلات مرتبط با چاقی

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • بای پس معده
  • بای پس روده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • باندینگ معده
  • ساسی بای پس

تاریخ : دو شنبه 2 خرداد 1401
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

روش‌های فراوانی برای لاغری وجود دارد. این روش‌ها می‌توانند از انواع رژیم‌های غذایی مانند رژیم استوایی، کتوژنیک، کم‌کربوهیدرات و (رژیم لاغری سریع) گرفته تا انواع ورزش‌های چربی سوز و بدن‌سازی متنوع باشند. اما آیا این روش‌ها برای همه افراد موثر است؟ این موارد تا چه حد می‌توانند به کاهش وزن قابل توجه منجر شوند؟ و آیا آن‌ها موجب لاغری غیر قابل بازگشت می‌شوند؟ بهترین روش لاغری کدام است؟ در ادامه به معرفی بهترین روش لاغری می‌پردازیم.

بهترین روش لاغری چیست؟

خبر خوب این است که روش‌های بسیار زیاد و متنوعی برای کاهش وزن وجود دارند، اما خبر بد این است که همه این روش‌ها لزوماً به کاهش وزن شما کمک نمی‌کنند. سنگ بنای پیدا کردن بهترین شیوه لاغری برای شما، ابتدا محاسبه شاخص توده بدنی است. شما باید در وهله اول از وضعیت عضلانی و بافت چربی خود (که همان شاخص توده بدنی است) آگاه شوید و متوجه شوید که در چه محدوده ای قرار دارید. سپس روش‌های لاغری متناسب با شاخص توده بدنی خود را انتخاب کنید و خیلی راحت وزن کم کنید.

بیشتربخوانید... اسلیو معده

بهترین روش لاغری برای کسانی که اضافه وزن دارند چیست؟

کاهش مصرف قند و نشاسته

مهم‌ترین اقدام برای لاغری، کاهش مصرف قند و نشاسته است. با کاهش این مواد، سطح گرسنگی‌تان پایین آمده و در نتیجه میزان کالری دریافتی‌تان کمتر خواهد شد. اکنون بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات، برای به دست آرودن انرژی، شروع به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده می کند.

بیشتربخوانید... پیکر تراشی

محیط اطرافتان را به کنترل خود در بیاورید!

یکی دیگر از استراتژی های موثر در بهترین روش لاغری جهت کاهش کالری های دریافتی، کنترل محیط اطرافتان هست. کنترل اطرافتان شامل هر چیزی از پر کردن آشپزخانه تان تا انتخاب بهترین رستوران می باشد. این به معنی دوری از رستوران ها و فوت کورت هایی است که امکان خوردن انواع غذاها در آنها وجود دارد. بنابراین قبل از رفتن به رستوران بهتر است یک میان وعده سالم داشته باشید تا از ولع خوردن زیاد در رستوران کم کنید. بین خوردن این میان وعده و غذای رستوران حدود ۱۵ دقیقه صبر کرده و یک لیوان آب بنوشید.

خوردن وعده صبحانه را از دست ندهید

مصرف نوشابه را جدا به کلی حذف کنید

آب زیادی در طول روز بنوشید

تا می‌توانید فعالیت و ورزش بیشتر و سازنده تری داشته باشید.

هیچ چیزی مانند خواب کافی و مفید به کاهش وزن کمک نمیکند

از مصرف فیبرهای مفید غافل نشوید

سطح استرس خود را کنترل و مدیریت کنید

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com