عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 29 تير 1401
بازدید : 166
نویسنده : mozhgan

اگر شما دندان هایی نامرتب و به هم ریخته داشته باشید، به احتمال زیاد به دنبال راه حلی برای اصلاح و مرتب کردن آن ها هستید؛ زیرا وجود دندان هایی به هم ریخته و نامرتب، علاوه بر زیبایی ظاهر و لبخند شما، هم‌چنین می‌توانند سلامت دهان و دندان های شما را به خطر بیندازند و دندان های شما را در معرض پوسیدگی و خرابی قرار دهند.

راه حلی به اسم ارتودنسی فوری وجود دارد؟

انجام ارتودنسی روی دندان ها، بسته به عوامل متعددی، ممکن است از شش ماه تا سه سال طول بکشد و به هیچ عنوان راه حلی برای انجام ارتودنسی در مدت زمان کمتر از شش ماه وجود ندارد. در نتیجه هیچ ارتودنسی فوری کمتر از شش ماه انجام نمی‌شود و هیچ راهی برای دور زدن طول دوره درمانی وجود ندارد. ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، یکی از انواع ارتودنسی ها است که در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها انجام می‌شود.

بیشتربخوانید... سریعترین ارتودنسی دندان

ارتودنسی اینویزیلاین

 ارتودنسی دندان نامرئی یا اینویزیلاین، یک نوع ارتودنسی است که با استفاده از بریس های متحرک انجام می‌شود. بریس هایی که برای انجام ارتودنسی اینویزیلاین استفاده می‌شوند، شبیه قالب هایی هستند که از جنس نوعی پلاستیک شفاف، بی رنگ و ژله ای ساخته می‌شوند. به دلیل ساختار شفاف این بریس ها، در زمان صحبت کردن یا خندیدن به راحتی توسط مخاطب قابل تشخیص نیستند و به همین دلیل به آن ها بریس های نامرئی یا شفاف گفته می‌شود. این بریس ها با سرعت و فشار بیشتری نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها، دندان ها را جا به جا  و آن ها را به محل صحیح خود هدایت می‌کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو چیست

طول دوره درمان با ارتودنسی اینویزیلاین

 طول دوره درمان با بریس های شفاف ارتودنسی اینویزیلاین در بیماران مختلف متفاوت است. کوتاه یا بلند شدن این دوره درمانی در بیماران مختلف، تحت تاثیر عوامل متعددی است. به طور کلی طول دوره درمان با ارتودنسی اینویریلاین می‌تواند از شش تا هجده ماه متغیر باشد. عوامل تاثیرگذار بر طول این دوره عبارتند از:

  • سن بیمار
  • نوع ناهنجاری
  • شدت ناهنجاری
  • میزان مراقبت بیمار از بریس ها و دندان ها
  • میزان رعایت دستورالعمل های دندانپزشک توسط بیمار

چه بیمارانی مجاز به استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین هستند؟

به دلیل شفاف بودن بریس ها و کوتاه تر بودن طول دوره درمانی این نوع ارتودنسی، نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها، این روش طرفداران زیادی دارد. اما باید توجه داشت که این روش درمانی برای درمان تمامی مشکلات و ناهنجاری ها مناسب نیست و همه بیماران مجاز به استفاده از آن نیستند. تنها بیمارانی که مبتلا به ناهنجاری های خفیف تا متوسط فک و دندان ها هستند، مجاز به استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین هستند و مشکلات و ناهنجاری های شدید دندانی را نمی‌توان با کمک بریس های نامرئی اینویزیلاین درمان کرد.

منبع: orthodentist.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 29 تير 1401
بازدید : 156
نویسنده : mozhgan

پاسخ بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به این سوال :

برای درک بهتر چگونگی حرکت دندان ها در ارتودنسی بهتر است با انواع دستگاه های ارتودنسی متحرک وارتودنسی ثابت و نحوه تعامل و همکاری آن‌ها برای اصلاح نامنظمی دندان ها آشنا شویم. برای اینکه شما بتوانید از طریق ارتودنسی دندان صاحب یک طرح لبخند زیبا شوید از دستگاه های مختلفی برای هماهنگ شدن فک و دندان‌های شما استفاده می‌شود. مهم‌ترین دستگاه ارتودنسی بریس است. بریس‌ها خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است که همه اجزا در کنار هم به صاف شدن دندان ها کمک می‌کنند. این اجزاء عبارتند از:

بیشتربخوانید... پستانک ارتودنسی ژله ای

  • براکت ها
  • باند
  • سیم قوس دار ارتودنسی
  • کش ها و نوارهای ارتودنسی

 براکت ارتودنسی

 براکت‌ها تکه‌های کوچک مربعی شکلی هستند که از جنس سرامیک یا فلز هستند. متخصص ارتودنسی با بهره‌گیری از دانش و مهارت کافی در این زمینه، آنها را به طور مستقیم به وسیله چسب به سطح جلو یا پست دندان ها (باندینگ ارتودنسی) متصل می‌کند. براکت‌ها مسئول انتقال نیرو از سیم قوس دار ارتودنسی به دندان ها و ریشه آن ها و در نهایت و حرکت دندان ها هستند.

بیشتربخوانید... فاصله بین دندان ها

باند ارتودنسی

 باندها در ارتودنسی نقش محاصره دندان را به عهده دارند. آنها از جنس استیل ضد زنگ هستند و به عنوان لنگر برای براکت‌ها محسوب می‌شوند. به طور معمول یک گروه باند دارای یک قلاب ارتودنسی و لوله در سمت گونه و یک دکمه درسمت زبان هستند. باندها با چسب به روی دندان ها چسبانده می شوند تا مقاومت لازم را در برابر نیروهای سنگین داشته باشند.

سیم قوس دار ارتودنسی

سیم قوس دار ارتودنسی عملا مسئول حرکت دندان ها در ارتودنسی هستند.  از آرچ وایر یا سیم قوس دار ارتودنسی برای تحریک کردن ، هل دادن و حرکت دندان ها به هدف از پیش تعین شده استفاده می کنند. آرچ وایر از شیار های براکت ها عبور کرده و به دندان های مورد نظر نیرو وارد می کند.

کش ها و نوارهای پلاستیکی

 الاستیک ها یا کش ارتودنسی باندهای پلاستیکی هستند که ممکن است با اتصال به براکت های قلاب دار بین دو براکت قرار میگیرند. از این الاستیک ها یا کش های ارتودنسی برای به حرکت در آوردن دندان ها د جهات خاص کمک گرفته میشود. کش های ارتودنسی در رنگ های مختلفی وجود دارند و به استفاده از آن ها در طی درمان ارتودنسی رنگی گفته می‌شود.

منبع: orthoblog.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 29 تير 1401
بازدید : 163
نویسنده : mozhgan

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم لاغری می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند. اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد. این عمل زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد. جراحی سرپایی لاغری بطور خیلی گسترده‌ای در سال های اخیر زیاد شده است. می‌توان گفت در سال ۲۰۰۲ میزان 63 درصد از کل جراحی هایی که انجام شده است، جزو جراحی های سرپایی لاغری بوده است.

بیشتربخوانید... لاغری اصولی

انواع عمل سرپایی لاغری

یکی از روش هایی که می توان توسط آن عمل سرپایی لاغری را انجام داد جراحی بای پس معده می باشد که به آن لاپاراسکوپی هم می گویند؛ که دارای دو مرحله است. همچنین یکی از روش های دیگر عمل سرپایی لاغری اسلیو معده نام دارد. این دو روش جزو روش هایی هستند که در بین مردم، دارای طرفداران زیادی می باشند. مطالعات اخیر پزشکان ثابت کرده است که برطرف کردن دیابت، چربی خون و بیماری‌هایی از این قبیل می‌تواند توسط عمل سرپایی لاغری بهبود یابد و بیمار به شرایط عادی برگردد.

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

  • گاستریک بای‌پس
  • اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده
  • باندینگ یا حلقه معده
  • لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

گاستریک بای‌پس

بای پس معده جراحی است که با تغییر در نحوه مدیریت غذای مصرفی، به لاغری کمک می کند و غذای اضافی را از معده به روده کوچک منتقل می کند. بعد از جراحی ، معده شما کوچکتر خواهد شد و با غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد. همچنین تمام غذایی که می خورید توسط معده جذب نمی شود و بدن شما کل کالری غذایی را که می خورید، دریافت نمی کند. قبل از انجام این جراحی، بیهوشی عمومی خواهید داشت و بدون هیچ دردی جراحی شما انجام می شود.

بیشتربخوانید... لاغری چانه

اسلیم گاسترکتومی

 این روش در اصل به عنوان تغییری در روش جراحی می باشد. در اسلیم گاسترکتومی که به جراحی اسلیو معده شناخته شده است، معده به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اصلی معده که مقدار خیلی کمی غذا داخل آن جای می گیرد به شکل یک موز توسط منگنه های مخصوص درمی‌آید که از داخل آن یک لوله رد می شود. این جراحی معمولاً یکی از بیشترین درصد های استفاده مردم برای لاغری می باشد.

باندینگ یا حلقه معده

یکی از روش های دیگر که می توان توسط آن حجم معده را کاهش داده و باعث لاغری شد باندینگ و حلقه معده است. درباندینگ معده، دورمده یک حلقه از جنس سیلیکون قرار می دهند. قرار داد این حلقه توسط لاپاراسکوپی انجام می‌شود. پزشک مایعات را توسط تزریق به داخل حلقه و در زیر پوست قرار می دهد و در چندین مرتبه مقداری مایع را از طریق آن به معده تزریق می‌کند و موجب می‌شود که حجم و ظرفیت معده کاهش یابد و فرد با دریافت غذایی کمتر احساس سیری کند. باندینگ معده باعث کاهش وزن می شود به همین دلیل جزو لاغری های چاقی محسوب می شود. همچنین میزان کاهش وزنی که از این روش به دست می آید بسیار زیاد است.

بیشتربخوانید... رژیم کتوژنیک

لیپواتیک

لیپوماتیک یکی از روش های عمل سرپایی لاغری می باشد و روشی است که در آن چربی اضافی برداشته می‌شود و به ناحیه مورد نظری که نیاز به چربی دارد اضافه می‌شود. لیپوماتیک در در نگاه اول ممکن است برای فرد مانند لیپوساکشن به نظر برسد؛ اما فناوری آن متفاوت است. به این دلیل که لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی در زیر پوست، ظرافت بیشتر و اثر ماندگار تری می شود.

منبع: gymju.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 29 تير 1401
بازدید : 148
نویسنده : mozhgan

از آن جا که دندان ها نقش زیادی در زیبایی چهره دارند، بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر این بهداشت بخوبی رعایت نشود، ترمیم دندان با مشکل مواجه شده و روند آنرا دشوارتر می شود. همچنین دندان های جلو بیش از بقیه دندان ها در معرض تروما، شکستگی و لب پر شدن قرار دارند. هر گونه ضربه، مصرف مواد غذایی سخت مثل یخ و … می تواند موجب آسیب به آنها شود. دندان های جلو همچنین تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند دارد. به همین دلیل ترمیم و زیبایی دندان جلو بسیار حائز اهمیت است. انتخاب روش درمان به میزان شکستگی آن بستگی دارد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان تهران

کامپوزیت برای ترمیم دندان های جلو

 کامپوزیت دندان که از بهترین و مناسب ترین روش ها برای ترمیم و اصلاح شکستگی دندان است می تواند روش مناسبی برای ترمیم دندان های جلو باشد. در صورتی که آسیب به دندان جلو جزئی باشد، می توان از روکش برای ترمیم  استفاده کرد. اگر صدمات وارده به دندان سبب تحلیل تاج دندان شده باشد با تاج گذاشتن روی دندان براحتی می توان شکل و فرم آنرا اصلاح کرد. اگر فرم ظاهری دندان مناسب نباشد از روش تاج گذاشتن روی دندان استفاده می شود. مینا کاری هم از روش های ترمیم است که از روشهای بسیار سریع بوده و هیچ دردی نیز ایجاد نمی کند.

روکش کردن

 همه افراد در طول روز چندیدن بار قهوه و چای مصرف می کنند که این مواد به مرور موجب زرد شدگی و کدر شدن دندان ها می شود؛ از اینرو افراد زیادی برای ترمیم دندان های جلو و سفید و زیبا کردن آن ها به دندانپزشکی مراجعه می کنند. در این حالت اکثراً از روکش دندان برای رفع این مشکل استفاده می شود. از دیگر روش های ترمیم برای زیبایی دندان ها می توان از ارتودنسی، لمینت دندان ، ایمپلنت و جرم گیری نام برد که هر کدام از آنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتربخوانید... هزینه بلیچینگ دندان 1401

ترمیم پوسیدگی دندان های جلو

 اگر پوسیدگی دندان جدی گرفته نشود، دندان به مرور زمان تخریب شده و ریشه و عصب دندان را درگیر می کند. از اینرو ترمیم دندان نیز با مشکل روبرو شده و روند ترمیم نیز پیچیده تر می شود. اغلب دندانپزشکان کامپوزیت را برای ترمیم دندان های جلو، توصیه می کنند؛ چون این روش در مقایسه با روش های دیگر عوارض کمتری دارد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موضوع مهمی است و اگر رعایت نشود پوسیدگی های عمیقی را بوجود آورده و ترمیم دندان را دشوار می سازد. زیبایی دندان های ردیف جلو تأثیر زیادی در زیبایی چهره می گذارد.

بیشتربخوانید... قیمت هر واحد لمینت دندان

اصلاح فرم و میزان کردن دندان ها

 همچنین اصلاح شکل و میزان نمودن دندان ها می تواند جایگزین مناسبی برای ارتودنسی باشد. با استفاده از این روش ساده می توان دندان ها را مرتب کرده و بی نظمی آنها را برطرف نمود. این فرآیند می تواند برای افرادی که خواستار تغییرات جزئی هستند مناسب باشد. این روش برای کسانی که دندانشان کمی کج و نامرتب است پیشنهاد می شود. همچنین اگر یک سمت دندان بیشتر از طرف دیگر دندان جلو آمده باشد از تراش برای رفع آن می توان استفاده کرد.

منبع: lachine.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 26 تير 1401
بازدید : 158
نویسنده : mozhgan

هایپرتانسیون همان فشار خون بالا است. برای اینکه بتوانید معنای هایپرتانسیون را بهتر درک کنید، باید اول معنی خود فشار خون را بدانید. فشار خون عبارت است از فشاری که از جانب خون وارد شده از قلب، به شریان ها و سرخ رگ های بدن، به دیواره آن ها وارد میشود. یعنی خون حین عبور از شریان های بدن به دیواره آن ها یک فشاری وارد میکند که ما به آن فشار خون میگوییم. وقتی که فشار وارد شده با دیواره عروق در طولانی مدت زیاد باشد، زحمت قلب و عروق خونی برای پمپاژ و جایجایی خون بیشتر شده و ممکن است به آن ها آسیب وارد شود. این شرایط به مرور زمان، منجر به مشکلات جدی تر مانند بیماری های قلبی و کلیوی، سکته مغزی، دیابت، کلسترول بالا، آپنه خواب و خطر مرگ زودرس می شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی باید حتما اقدام به درمان فشار خون بالا کرد.

بیشتربخوانید... لاغری چانه

علت فشار خون بالا چیست؟

  • استعمال سیگار و دخانیات
  • سوء مصرف الکل
  • رژیم غذایی ضعیف و پر چرب
  • اضافه وزن شدید یا چاقی مفرط
  • عدم تحرک و ورزش نکردن

چاقی مفرط چگونه باعث افزایش فشار خون میشود؟

 وقتی شما چاقی مفرط داشته باشید، قلب شما برای تحمل وزن زیادتان ناچار است بیشتر کار کند. هرچه قلب بیشتر و سخت تر کار کند، فشار خون شما هم بیشتر و بالاتر میرود. هنگام تحمل وزن اضافی ، قلب شما باید سخت تر کار کند. هرچه قلب شما سخت تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود. افراد زیادی در جامعه به چاقی مفرط و مشکل هایپرتانسیون مبتلا هستند و تخمین زده میشود که بیشش از دو سوم این افراد تا زمانی که لاغر نشوند نه با ورزش و نه با رژیم غذایی نمیتوانند بیماری خود را درمان کنند. و گفته میشود که بهترین روش لاغری و درمان فشار خون بالا انجام جراحی لاغری به دست یک متخصص جراحی لاغری است.

بیشتربخوانید... رژیم کم کالری

عمل جراحی لاغری چیست؟ عمل لاغری و فشار خون چه ارتباطی با هم دارند؟

روش های زیادی برای درمان چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با آن وجود دارد. که از میان همه آن ها شاید موثرترین، ایمن ترین و بهرین روش لاغری انجام جراحی لاغری باشد. عمل لاغری یک روش تهاجمی است که با کمک جراحی قادر خواهد بود به کاهش وزن دائمی و درمان چاقی مفرط کم  کند. هدف از جراحی چاقی، درمان دائمی چاقی با کمک کاهش حجم معده و کاهش مسیر جذب مواد غذایی است. بیشتر جراحی های لاغری با کمک روش لاپاراسکوپی که یک روش کاملا امن و بیخطر با حداقل عوارش است انجام داده میشود.

بیشتربخوانید... لاغری و زیبایی اندام

آیا واقعا عمل لاغری میتواند فشار خون بالا را درمان کند؟

جراحی لاغری راهی عالی برای کاهش وزن و کنترل سلامت شما است. در حقیقت، چندین مطالعه تحقیق شده به این نتیجه رسیده اند که جراحی باریاتریک یا چاقی می تواند اثرات مثبت طولانی مدتی بر فشار خون بالا داشته باشد. برای مثال در مقاله ای که در سال ۲۰۰۴  انجام شد مشخص شد بیش از ۷۵ درصد افرادی که هایپرتانسیون داشتند، بعد از عمل لاغری مشکلشان برطرف شد یا به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۰۶ نتیجه گرفت که جراحی لاغری به منظور کاهش وزن تاثیر زیادی بر درمان هایپرانسیون دارد. در حقیقت، بیش از نیمی از بیماران مبتلا به فشار خون بالا که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفتند، بعد از عمل دیگر نیازی به داروی فشار خون نداشتند.

انواع عمل لاغری برای درمان فشار خون بالا

  • عمل جراحی اسلیو معده (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری)
  • عمل بای پس معده
  • بای پس روده
  • باندینگ معده
  • بالون گذاری معده
  • پلیسه معده

منبع: تناسب اندام



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 26 تير 1401
بازدید : 165
نویسنده : mozhgan

با گذشت زمان، امروزه روز به روز بر اهمیت زیبایی دندان‌ها افزوده می‌شود. افراد بسیاری به دنبال تغییر رنگ دندان‌ها و حتی تغییر فرم دندان هستند از جمله شیوه‌هایی که در سفید کردن دندان‌ها مؤثر است بلیچینگ دندان و کامپوزیت است؛ اما بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت دندان

کامپوزیت دندان چیست ؟

روکش‌های کامپوزیت دندان شیوه بسیار آسان و سریع برای تغییر و اصلاح لبخندهای بیمار است. برخلاف روش‌های لمینت سرامیکی و یا ونیر کامپوزیت تنها در یک جلسه دندانپزشک کامپوزیت دندان را انجام می‌دهد. این شیوه تنها با استفاده از متخصص دندانپزشکی انجام می‌شود. ونیر کامپوزیت فقط یک سفید کننده نمی‌باشد، بلکه کامپوزیت می‌تواند معضلات دندان را مانند لکه‌ها، ترک خوردگی، زرد بودن و یا ناهموار را برطرف کند. روکش‌های کامپوزیت ونیر از استحکام بالایی برخوردارند و می‌توانند بیشتر کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید را تحمل کند. کامپوزیت دندان به آسانی تعمیر می‌شود، زیرا برای ساخت آن نیازی به آزمایشگاه دندانپزشکی نیست.

بیشتربخوانید... ارتودنسی

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ روشی است که به سفید کردن دندان‌های بیمار می‌پردازد و زیبایی را به دندان‌های بیمار بر می‌گرداند؛ که معمولا در خانه و یا در مطب دندانپزشک انجام می‌شود. از جمله روش‌هایی که می‌تواند در سفید کردن دندان‌ها به شما کمک کند، استفاده از خمیر دندان‌های مخصوص شستشوی مداوم دندان‌ها و یا سینی‌های سفید کننده‌ها است. این شیوه‌های درمانی روشی به شما عرضه می‌کند که ارزان باشد.

بیشتربخوانید... پستانک ارتودنسی ژله ای

کامپوزیت دندان بهتر است یا بلیچینگ

 تعرفه کامپوزیت دندان بیشتر است ولی از دوام و استحکام کامپوزیت بالاتری برخوردار است. کامپوزیت می‌تواند بسیاری از مشکلات دندان را به شکل هم‌زمان حل کند. دندان‌های شکسته فاصله ناهموار و تغییر رنگ از مشکلاتی است که توسط کامپوزیت دندان قابل حل است. سفید کردن دندان با بلیچینگ امری عادی است. در این روش خطرات به حداقل خود رسیده و هزینه بلیچینگ نیز قابل قبول است. بلیچینگ دندان با توجه به نوع تغییر رنگ دندان کمک کنند. شیوه‌های بلیچینگ دندان، مواردی مانند کجی یا صافی بین دندان‌ها را برطرف کرده و تنها با سفید کردن دندان به همان شکلی که است، می‌پردازد و هیچ‌گونه تغییر شکلی در دندان‌ها ایجاد نمی‌شود. معمولا بلیچینگ های دندان هر یک سال یک‌بار باید تعویض می‌شود؛ که یکی از معایب آن است. هرگونه تصمیم برای انتخاب بلیچینگ یا کامپوزیت بهتر است با توجه به شرایط دندان و دهان بیمار انجام شود. در مورد گزینه‌های خود با دندانپزشک گفت و گو کرده و از آن مشورت بگیرید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و لمینت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 26 تير 1401
بازدید : 171
نویسنده : mozhgan

در این نوشته قصد داریم در مورد ارتودنسی تک فک (فک بالا یا پایین) صحبت کنیم. ابتدا به صورت خلاصه و کوتاه با درمان ارتودنسی آشنا خواهیم شد و سپس به بررسی ارتودنسی تک فک از جوانب مختلف خواهیم پرداخت. اگر شما هم قصد دارید ارتودنسی تک فک انجام دهید یا می­خواهید با این نوع ارتودنسی آشنا شوید تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت

آشنایی با ارتودنسی

ارتودنسی یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی‌ است که به تشخیص، پیشگیری و درمان بی‌نظمی‌های سیستم دندانی و ناهنجاری‌های فکی می­پردازد. ارتودنسی، برای حرکت دادن دندان­ها به جای صحیح خود، و اصلاح حالت قرارگیری فک­ها، جهت بهبود وضع ظاهری و کارکرد آنها می­باشد.

چه افرادی نیاز یه ارتودنسی خواهند داشت؟

افرادی که هر یک از مشکلات زیر را دارند، باید برای ارتودنسی اقدام کنند:

عدم قرار گیری فک در جای مناسب

 در برخی افراد، فک بالا یا پایین در جای صحیح خود قرار ندارد و این موضوع موجب ظاهر نامناسب دندان­ها و قرارگیری نامناسب آنها بر روی هم می­شود.

موقعیت نامناسب دندان ها

ممکن است، فک بیمار در جای صحیح خود قرار گرفته باشد؛ ولی موقعیت قرارگیری دندان­ها در فک، صحیح نباشد. خود این موضوع نیز موجب ایجاد درد و فشار بر روی ماهیچه­های فک، مشکلات در مفاصل فک و همچنین سردرد در بیمار خواهد شد.

بیشتربخوانید... هزینه بلیچینگ دندان

دندان های فوقانی رو به جلو

برخی افراد نیز دندان­های فوقانی رو به جلویی دارند که ظاهر دندان­های آنها ناخوشایند به نظر می­رسد و احتمال دارد دندان­های برجسته، دچار آسیب شوند.

دندان های کج

 تمیز کردن دندان­های کج، کار سختی می­باشد و همین موضوع با گذشت زمان، موجب پوسیدگی دندان­ها شده و یا بیماری­های لثه را به دنبال خواهند داشت. پس از انجام ارتودنسی، تمیز کردن دندان­ها نیز برای فرد راحت­تر شده و فرد بهداشت دهان و دندان بهتری خواهد داشت.

ارتودنسی ثابت یا متحرک؟

ارتودنسی به دو صورت ثابت و متحرک انجام می­گیرد. انتخاب هر کدام بسته به شرایط بیمار و نظر پزشک ارتودنتیست دارد.

ارتودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت ، بیمار نمی‌تواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج سازد. در ارتودنسی با دستگاه ثابت، براکت­ها بر روی دندان­ها چسبانده شده و ثابت می­مانند.

ارتودنسی متحرک

 ولی در ارتودنسی متحرک، بیمار هر زمانی که بخواهد می­تواند براکت­ها را گذاشته و بردارد. بیمار معمولا هنگام غذا خوردن دستگاه را در می‌آورد. نمی­توان گفت کدام یکی از این روش­ها بهتر از دیگری است؛ زیرا هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اکثر ارتودنتیست ها پیشنهاد استفاده از ارتودنسی ثابت را دارند زیرا از آن به عنوان روشی دقیق­تر و مطمئن­تر یاد می­کنند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

آیا ارتودنسی تک فک امکانپذیر است؟

 ارتودنسی تنها مرتب کردن دندان­های کج و نامرتب را دنبال نمی کند. مسائلی مانند طریقه جفت شدن دندان­های بالا و پایین بر روی هم، انحراف از خط وسط صورت، اصلاح روابط فکی و اسکلتی نیز می­بایست در درمان ارتودنسی مد نظر قرار ­گیرد و با در نظر داشتن این موارد، به ندرت درمان ارتودنسی تک فک توصیه می­شود. متخصص ارتودنسی طی درمان ارتودنسی، به صورت معمول دندان­های هر دو فک را تحت درمان قرار می دهد. برای این کار دندان­ها­ی نامنظم و به هم ریخته در هر فک را به صورت جداگانه  مرتب کرده و بعد از آن، موقعیت دندان­های فک بالا و پایین را نسبت به هم تنظیم می­کند. در صورتی که فقط ارتودنسی تک فک (فک بالا یا فک پایین) انجام شود، موقعیت دندان­های آن فک نسبت به دندان مجاورش در فک دیگر تغییر کرده و در خیلی از موارد این کار مانع از جفت شدن صحیح دندان ها و عوارض بعدی از جمله مشکلات مفصل فک و جویدن می­شود.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 26 تير 1401
بازدید : 153
نویسنده : mozhgan

در این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج  و تهران ما سعی داریم شما را با یکی از این روش های دندانپزشکی به نام ارتودنسی، که هم خاصیت درمانی دارد و هم می‌تواند جنبه زیبایی داشته باشد، آشنا کنیم. برای فهمیدن این که ارتودنسی چیست و چگونه انجام می‌شود، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. همچنین در این مقاله ما شما را با روش های انجام ارتودنسی که شکل طبیعی تری دارند، یا همان ارتودنسی طبیعی، آشنا می‌کنیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اقساطی

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی دندان ها، یک روش درمانی، زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است که به اصلاح وضعیت و فرم دندان ها و فک هایی که در موقعیت و محل نامناسبی قرار گرفته اند، می‌پردازد. در انجام ارتودنسی دندان ها، دندانپزشک، دستگاه های ارتودنسی که بریس های ارتودنسی نامیده می‌شوند را روی دندان های بیمار قرار می‌دهد. این دستگاه ها با وارد کردن یک فشار ثابت ملایم، دندان ها را آن قدر به مرور جا به جا می‌کنند که این دندان ها در محل مناسبی قرار بگیرند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو

طول دوره درمان با بریس های ارتودنسی چقدر است؟

طول دوره درمان های ارتودنسی در بیماران مختلف، متفاوت است و کوتاه یا بلندتر بودن طول این دوره درمانی، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. به طور متوسط، طول دوره درمان ارتودنسی ممکن است از شش ماه تا سه سال، در بیماران مختلف متفاوت باشد. بعضی از عوامل تعیین کننده طول دوره درمان با بریس های ارتودنسی عبارتند از: نوع ارتودنسی نوع ناهنجاری شدت ناهنجاری میزان مراقبت از بریس ها و دندان ها در طول دوره ارتودنسی سن بیمار

آیا انجام ارتودنسی روی دندان ها، محدودیت سنی دارد؟

خیر. بیماران در هر سن و سالی که باشند، می‌توانند از مزایای درمان با ارتودنسی بهره مند شوند. اما به دلیل این که اصلاح و درمان ناهنجاری های دندان ها و فک ها در کودکان سریع تر و راحت تر انجام می‌شود، دندانپزشکان توصیه می‌کنند که برای انجام ارتودنسی، در سنین پایین تر و ترجیحا پیش از سن بلوغ اقدام کنید.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان

راه کارهایی برای انجام ارتودنسی طبیعی

وقتی سخن از ارتودنسی به میان می‌آید، تصور اکثر مردم از این درمان، بریس های زمخت فلزی است که ظاهر لبخند و دندان ها را زشت می‌کنند؛ اما امروزه روش های مختلفی برای انجام ارتودنسی روی دندان ها وجود دارد و شما مجبور نیستید تنها از بریس های بی روح و زمخت فلزی استفاده کنید. بریس هایی که در این روش ها روی دندان های شما نصب می‌شوند، ظاهر بهتری ایجاد کرده و توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کنند. این روش های ارتودنسی طبیعی عبارتند از:

  • ارتودنسی با بریس های سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی
  • ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 22 تير 1401
بازدید : 128
نویسنده : mozhgan

همه آنچه قبل از ارتودنسی دندان باید بدانید را می توانید همین حالا به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن به دست بیاورید و کاملا راحت و فوری متوجه شوید که  ارتودنسی دندان چه مزایا و معایبی دارد.همه ی ما دوست داریم که لبخند زیبایی داشته باشیم و گاهی این لبخند زیبا با دندان های مرتب برایمان یک آرزو است.لازم است بدانید که این آرزو دست نیافتنی است و علم دندانپزشکی نیز در زیباسازی دندان ها بسیار پیشرفت کرده است.ارتودنسی هم در زیباسازی دندان ها نقش بزرگی دارد هم در درمان مشکلات دندان و فک می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 از چه زمانی نیاز به ارتودنسی تشخیص داده می شود؟

همان طور که متوجه شدید ارتودنسی محدود به سن خاصی نمی باشد حتی می توان این درمان را از اواخر سه سالگی نیز انجام داد.از قدیم چیزی که متداول بود این بود که در سنین کودکی فقط باید ارتودنسی انجام شود، اما الان موضوعی که مطرح است این می باشد که در هر سنی که فرد نیاز داشته باشد دندان های خود را و مشکلاتش را درمان نماید، می شود از ارتودنسی استفاده کرد.درمان ارتودنسی بزرگسالان در حال تبدیل شدن به یک درمان بسیار رایج در دندانپزشکی و زیبایی می باشد و تمایل زیاد افراد به حفظ دندان های طبیعی خود سبب ایجاد این اشتیاق شده است.

بیشتربخوانید... هزینه دندانپزشکی

آیا درمان ارتودنسی تنها برای زیبایی می باشد؟

 پاسخ این سوال منفی است و می توان گفت درمان ارتودنسی کمی به دلیل زیبایی و کمی هم به دلیل بهبود وضعیت دندان ها و درمان مشکلات فک و دندان می باشد.درمان با ارتودنسی در واقع به منظور ایجاد برقراری رابطه ای بهتر میان فک و دندان انجام می شود.با این نوع از درمان علاوه بر زیباتر کردن ظاهر دندان ها، می توانیم با رعایت کردن درست و اصولی بهداشت دهان و دندان از پوسیدگی های بیشتری که در اثر نامرتب بودن و روی هم قرار گرفتن دندان ها برایشان پیش می آید جلوگیری نمود.با استفاده از ارتودنسی متحرک دندان ها هرکدام در محل مناسب خود قرار می گیرند و سبب می شوند تا فرد با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کند و همچنین در تکلم وی هم تغییرات مثبتی به وجود خواهد آمد.

آیا تمام مردم نیاز به انجام ارتودنسی دارند؟

شایان ذکر است تا بدانید دندان و فک افراد بایکدیگر متفاوت بوده و شرایط گوناگونی دارد.برای این که بدانید آیا دندان و فک شما هم نیاز به انجام ارتودنسی دارد یا خیر، لازم است تا به دندانپزشک مراجعه نمایید و از وی بخواهید دندان های شما را معاینه کند و بگوید آیا احتیاج به درمان از طریق ارتودنسی دارید یا خیر! از آن جایی که امکان درمان های جایگزین برای ارتودنسی هم وجود دارد، ممکن است دندانپزشک برای دهان شما نوع دیگری از درمان را پیشنهاد دهد.برای مثال می توان به درمان با استفاده از لمینت اشاره کرد که نوعی پوشش استتارکننده می باشد که بر روی دندان ها چسبانده می شوند و نا مرتبی دندان ها را می پوشاند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی


تاریخ : چهار شنبه 22 تير 1401
بازدید : 136
نویسنده : mozhgan

کاهش وزن بدون داشتن یک برنامه غذایی لاغری و ورزش منظم تقریبا غیر ممکن است. منظور از برنامه غذایی لاغری مصرف غذاها به صورت منظم، توجه به میان وعده ها، استفاده از تمام گروه های غذایی اما به اندازه کالری مورد نیاز بدن است. اما گاهی تصور غلطِ بی ارزش کردن غذاها، حذف وعده های غذایی و ورزش بیش از حد باعث می شود شاهد تغییر چشمگیری روی ترازو نباشیم. اشکال کار کجاست؟ همانطور که گفتیم اشکال از تصورات اشتباه ما از رژیم غذایی باعث شده تا نتوانیم وزنمان را پایین بیاوریم. در این مقاله می خواهیم درباره باورهای غلطی صحبت کنیم که در مسیرتان برای رسیدن به وزن طبیعی قرار می گیرند.

بیشتربخوانید... عمل لاغری با دکتر عنبرا

۱- برنامه غذایی لاغری ؛ وعده ها را حذف نکنید

شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان وعده از نهار تا شام کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده اید اما این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی شود. چرا؟ زیرا وقتی گرسنه هستید دو اتفاق می افتد: اول اینکه همه چیز به نظر دلپذیر و خوشمزه می آید. دوم اینکه برای اینکه احساس رضایت کنید به مقدار غذای بیشتری احتیاج پیدا خواهید کرد. در نتیجه بیشتر از پیش غذا می خورید و ممکن است انتخاب های غذایی تان سالم نباشند.

۲- برنامه غذایی لاغری ؛ در مصرف غذاهای سالم زیاده روی نکنید

وقتی به یک ماده غذایی برچسب سالم بودن می زنیم، بدان معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید می توانید از آن بخورید. حتی اگر پیوسته غذاهای سالمی مانند آجیل ها، روغن زیتون، شکلات تلخ و … می خورید باز هم باید در مقدار مصرف آنها دقت کنید، چرا که کالری این غذاها بالاست. برای مثال با اینکه مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث می شود کالری دریافتی به شدت افزایش یابد و وزنتان اضافه شود.

۳- برنامه غذایی لاغری ؛ گلوتن را حذف نکنید

 گلوتن نوعی پروتئین است که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می شود. حذف گلوتن فقط در صورتی مجاز است که مبتلا به بیماری سلیاک باشید و یا از مشکل عدم تحمل گلوتن رنج ببرید. درست است که تمام برنامه های غذایی که از راه حذف گلوتن پیش می روند، منجر به کاهش وزن می شوند اما دلیل آن حذف گلوتن نیست بلکه وقتی شما کیک، نان و بیسکوییت را از برنامه غذایی خود حذف کنید کالری کمتری دریافت کرده اید، در نتیجه وزنتان کاهش پیدا می کند.

 ۴- برنامه غذایی لاغری ؛ چربی را به طور کامل حذف نکنید

بدن برای سوزاندن چربی به منبع مناسبی از آن نیاز دارد. مطمئن شوید مقداری چربی سالم  و غیر اشباع که در آجیل ها، دانه ها، کره بادام زمینی و روغن زیتون یافت می شود را در برنامه غذایی خود جای دهید. این نوع چربی ها مزایای فراوانی برای سلامت بدن دارند و باعث می شوند خیلی زود سیر شوید. این چربی ها به کاهش خطر بیماری های قلبی، جذب ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کمک می کنند.

 ۵- برنامه غذایی لاغری ؛ ورزش کنید

ورزش یکی از راه های بسیار مفید برای کمک به کاهش وزن است. اما یادتان باشد برای کاهش وزن ورزش باید در کنار یک برنامه غذایی سالم قرار بگیرد، چرا که این دو مکمل یکدیگر هستند. حواستان باشد که ورزش باعث می شود اشتهایتان افزایش پیدا کند، بنابراین بعد از هر ورزش، باید سوخت رسانی سالمی برای بدن داشته باشید.

 ۶- برنامه غذایی لاغری ؛ کربوهیدرات را حذف نکنید

قطع کامل کربوهیدرات از برنامه غذایی ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود اما پایدار نخواهد بود. این کار به هیچ وجه سالم نیست و باعث احساس خستگی، سستی، بد خلقی و زود رنجی خواهد شد. به علاوه، بلافاصله بعد از بازگشت به غذا خوردن عادی، دوباره وزنتان اضافه خواهد شد. به جای اینکه کربوهیدرات ها را به طور کامل حذف کنید انواعِ درست آنها را انتخاب کنید. منظور از این کربوهیدارت ها، انواع تصفیه نشده و کامل است.

 ۷- برنامه غذایی لاغری ؛ عادت های غذایی را تغییر دهید

خود را اسیر عدد روی ترازو نکنید. اجازه ندهید ترس و بی قراری حاصل از نتیجه گیری سریع، تمام تلاش هایتان را نابود کند. راه های بسیار دیگری مانند اندازه شدن لباس ها، بهبود ظاهر و حس بهتر، بالا رفتن سطح انرژی، خلق و خو و افزایش استقامت کمک می کند تا موفقیت بیشتری را در کاهش وزن تجربه کنید.

منبع: dranbara.com


تاریخ : چهار شنبه 22 تير 1401
بازدید : 170
نویسنده : mozhgan

پک بلیچینگ دندان به عنوان یکی از بهترین درمان‌ها برای ایجاد طرح لبخند زیبا شناخته شده است. سلامت دهان و دندان یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که نباید آن را به تاخیر انداخت. شما با محافظت از دندان‌های خود در برابر باکتری‌ها می‌توانید باعث افزایش عمر دندان‌ها و ایجاد دندان‌های سفید و زیبا شوید. شما با پک بلیچینگ دندان می‌توانید دندان‌های تمیز و سفید داشته باشید. همچنین شما با پک بلیچینگ دندان عمر دندان‌های خود را افزایش می‌دهید. شما می‌توانید پک بلیچینگ دندان را از فروشگاه ها تهیه کنید. اینگونه می‌توانید در خانه اقدامات لازم برای محافظت از دندان‌های خود را انجام دهید. نکته مهم در بلیچینگ این است که پک درست را خریداری کنید. با خرید درست بلیچینگ می‌توانید دندان‌های خود را تمیز نگه دارید.

بیشتربخوانید... پل دندان

پک بلیچینگ دندان چیست

حتما شما هم دوست دارید که دندان‌های سفید و زیبا داشته باشید. متاسفانه رعایت بهداشت دهان و دندان به تنهایی باعث سفید شدن و سفید ماندن دندان نمی شود. بعضی از غذاها و نوشیدنی‌ها مثل قهوه و چای و بعضی از موارد دیگر مثل الکل و تنباکو رنگ مینای دندان زا تغییر می‌دهند. دندان‌های ما به مرور زرد و سپس ممکن است به رنگ سیاه تغییر رنگ دهد. همچنین تنباکو همراه با تغییر رنگ دندان باعث ایجاد لکه می‌شود و باعث اصلی دیگر بیماری‌ها است. برای درمان تغییر رنگ دندان می‌توان از بلیچینگ استفاده کرد یا به یک متخصص مراجعه کنید. مطمئنا دنداپزشک با تخصصی که دارد می‌تواند با رعایت اصول بهداشتی باعث زیبایی دندان‌های ما شود؛ اما برای درمان کم هزینه تر می‌توان از بلیچینگ استفاده کرد. شما باید بدانید که اثرات و سرعت پک بلیچینگ دندان به اندازه مراجعه به دندانپزشک نیست. همچنین میزان سفید کنندگی و لکه برداری کلینک‌های دندان پزشکی بسیار بالاتر از بلیچینگ خانگی است.

بیشتربخوانید... قیمت ترمیم و زیبایی دندان

انواع بلیچینگ دندان ها

 بیلیچینگ پراکسید هیدروژن 35 درصد، این روش درمانی حتما باید در کلینیک دندانپزشکی انجام شود. شما باید قبل از استفاده از این روش پیشگیری‌های لازم را انجام دهید و از سلامت دندان‌های خود آگاه شوید. این روش درمانی به صورتی است که پراکسید هیدروژن با بافت‌های پریودنتال برخورد نکند. پراکسید هیدروژن باعث آسیب به این بافت می‌شود. هنگامی که از پراکسید هیروژن 35 درصد در دندانپزشکی استفاده می‌شود. برای سرعت بخشیدن به سفید شدن دندان‌ها از منبع نوری استفاده می‌شود. استفاده از منبع نوری مرحله فعال سازی شناخته می‌شود. این روش سفید سازی بسیار موثرتر و مطمئن تر از دیگر راه‌های سفید سازی است.

منبع: مجله ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 22 تير 1401
بازدید : 133
نویسنده : mozhgan

چاقی در کودکان مشکلی است که بعضی از کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزن کودکان چاق، نسبت به سن و قدشان، بیشتر از حد معمول است. چاقی در کودکان مشکلات زیادی را به بار می آورد؛ مشکلاتی مانند دیابت، فشار خون و کلسترول بالا که از کودکی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه می یابند. بسیاری از کودکان چاق تا بزرگسالی نیز چاق باقی می مانند، به خصوص اگر یکی از والدین و یا هردو چاق باشند. چاقی در کودکی همچنین ممکن است موجب اعتماد به نفس ضعیف و افسردگی گردد. یکی از بهترین راهکارها برای کاهش چاقی در کودکان ، بهبود تغذیه و عادت های ورزشی کل خانواده است. درمان و جلوگیری از چاقی در کودکی، به سلامت فعلی و آینده ی فرزندتان کمک می کند.

بیشتربخوانید... لاغری با زنجبیل

علائم چاقی در کودکان

 هر کودکی که کمی اضافه وزن دارد لزوما چاق نیست. بعضی از کودکان استخوان بندی درشتی دارند. علاوه بر آن، کودکان به طور طبیعی مقدارهای متفاوتی از چربی را در مراحل مختلف رشد در بدن خود دارند. پس تنها با نگاه کردن نمی توان تشخیص داد که اضافه وزن کودک ناشی از یک مشکل در سلامتی وی است یا خیر. شاخص توده ی بدنی یک راهنمای آماری وزن نسبت به قد، و معیار پذیرفته شده ی اضافه وزن و چاقی است. پزشک کودک شما می تواند با استفاده از این شاخص، نمودار رشد و در صورت لزوم، از طریق دیگر آزمایش ها مشخص کند که آیا کودک اضافه وزن و مشکلات متعاقب آن را دارد یا خیر. چه چیزی باعث چاقی در کودکان می شود؟ عوامل ژنتیکی بی تحرکی فیزیکی الگوهای غذایی ناسالم و یا ترکیبی از این عوامل

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

چرا کودکان و نوجوانان درگیر چاقی و اضافه وزن می شوند؟

 در ایالات متحده آمریکا، چاقی در کودکان یک مساله ی رایج است و تقریبا یکی از هر سه کودک و نوجوان اضافه وزن دارد. کودکان چاق هرچه بزرگتر می شوند، سلامتی شان در معرض مشکلات جدی تری همچون موارد زیر قرار می گیرد. بیماری های قلبی دیابت فشار خون بالا کلسترول بالا آسم آپنه خواب برخی از انواع سرطان چاقی مفرط می تواند باعث بیماری های کبدی و آرتروز شود. کودک چاق ممکن است احساس بدی نسبت به هیکل خود داشته باشد و انزوا طلب شود.  این احساسات می تواند در یادگیری، دوست یابی و تعامل کودک با دیگران نیز مداخله کند.

بیشتربخوانید... رژیم کتوژنیک

 از کجا بفهمم که فرزندم اضافه وزن دارد؟

کودک در طول رشد خود تغییرات وزنی را تجربه می کند که امری طبیعی است. بنابراین، تشخیص اینکه آیا فرزند شما چاق است برایتان دشوار خواهد بود. اگر نگران وزن فرزندتان هستید، برای سنجش وزن وی با پزشک خانوادگی خود صحبت کنید. دکتر با اندازه گیری شاخص توده ی بدنی بر مبنای قد و وزن می تواند چاقی یااضافه وزن کودک را تشخیص دهد.

منبع: مجله لاغری


تاریخ : چهار شنبه 22 تير 1401
بازدید : 172
نویسنده : mozhgan

وظیفه یک دندانپزشک ترمیمی خوب  ترمیم و درمان دندان های ما است. هنگامی که دندان های ما شرایط بدی دارد. مثلا شکسته است، خراب شده است و… نیاز ما به دندان پزشک ضروری خواهد بود. دندانپزشک زیبایی باعث زیبایی دندان و در نتیجه زیبایی لبخند شما می‌شود. دندان های خراب شده یا از دست رفته را می‌توان با تاج، ایمپلنت، دندان مصنوعی جزئی یا کلی ترمیم کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در سال 1401

دندانپزشک زیبایی کیست؟

 دندانپزشک زیبایی به دنبال زیبایی هر چه بیشتر دندان شما است. شما برای داشتن بدن سالم و لبخند زیبا نیاز به دندان های سالم و زیبا دارید. دندانپزشک زیبایی علاوه بر درمان آسیب های وارد شده به دندان های شما، اقدامات زیبایی را هم انجام می‌دهد. دندانپزشکان زیبایی باید در زمینه کاری خود متخصص باشند.

تفاوت بین دندانپزشک عمومی و زیبایی

 همانطور که گفته شد دندانپزشکی شامل رشته های مختلفی است. از محبوب ترین تخصص‌ها در  دندانپزشکی می‌توان به عمومی و زیبایی اشاره کرد. در بیشتر موارد، بیمارانی که نیاز به کار دندانپزشکی دارند یا می‌خواهند ببینند که  آیا دچار پوسیدگی دندان  شده اند ؟

تفاوت قیمت بین متخصصان

 این احتمال وجود دارد که متخصصان دندانپزشکی با این که از روش درمان یکسان استفاده می‌کنند تفاوت قیمت داشته باشند. به عنوان مثال، هم دندانپزشک عمومی و هم دندانپزشک زیبایی مهارت های لازم برای پر کردن پوسیدگی را دارند. دندانپزشکان زیبایی که نگران طرح لبخند بیمار هستند، به احتمال زیاد به مواد پر کننده کامپوزیت که متناسب با رنگ دندان موجود بیمار هستند، اعتماد می‌کنند. از آنجا که پر کردن کامپوزیت گرانتر از پر کردن آمالگام است، قیمت دریافت آن‌ها بالاتر خواهد بود. در ادامه بعضی از روش‌های درمانی و زیبایی را معرفی و بررسی کرده‌ایم.

بیشتربخوانید... لمینت دندان متحرک

سفید کردن دندان‌ها

سفید شدن دندان( بلیچینگ دندان)  یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه‌ها برای زیبایی لبخند شما است. شما می‌توانید دندان‌های خود را در خانه یا دندانپزشکی سفید کنید. شما می‌توانید از خرده فروشی‌ها ژل، محلول‌های سفید کنند خریداری کنیدو به سادگی در خانه از آن‌ها استفاده کنید.

کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت مصنوعی جایگزین دندان است. هنگامی که دندانی را از دست می‌دهیم. برای این که بین دندان‌ها فاصله ایجاد نشود و دندان‌ها حرکت نکنند. ما باید بین دندان ها، یک دندان قرار دهیم. ایمپلنت دارای یک ریشه است که به استخوان فک متصل می‌شود. همچنین روی آن هم تاج دندان قرار می‌گیرد. جنس ایمپلت از تیتانیوم است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا لمینت

بریج دندان چیست؟

بریج برای فقدان دندان استفاده می‌شود. بریج از چندین تاج تشکیل شده است. بنابراین، تفاوت بین تاج و پل در این است که دندان اول فقط می‌تواند یک دندان را جایگزین کند در حالی که پل جایگزین چندین دندان می‌شود. پل را می‌توان توسط دندان های کناری یا  ایمپلنت حمایت کرد.

ارتودنسی دندان

 به لطف پیشرفت فناوری،  ایجاد لبخند زیبا بسیار ساده شده است. امروزه برای هر گونه مشکلی راه حل وجود دارد. بنابراین هر مشکلی یک راه درمان دارد. برای اصلاح جایگاه دندان و فک از درمان های ارتودنسی استفاده می‌شود.

منبع:مجله ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 22 تير 1401
بازدید : 150
نویسنده : mozhgan

دندانپزشکی بارداری اهمیت ویژه ای دارد. در این دوران تغییرات زیادی از جمله افزایش وزن، حالت تهوع صبحگاهی، خستگی مفرط، افزایش اشتها، میل به مصرف مواد غذایی شیرین یا ترش و …. در بدن اتفاق می افتد. یکی از مهمترین تغییراتی که در این دوران ممکن است در بدن اتفاق بیافتد افزایش احتمال عفونت و التهاب لثه ها است. در ادامه این مقاله با مجله ارتودنسی همراه باشید تا شما را در رابطه با دندانپزشکی در دوران بارداری راهنمایی کنیم.

چه عواملی باعث بروز درد دندان در بارداری می شوند؟

شاخص ترین علل عبارتند از: تورم، التهاب لثه ها و پوسیدگی دندان ها. برخی دیگر از علل دندان دردر در دوران بارداری می توانند شامل موارد زیر گردند:

بیشتربخوانید... مراحل درمان ارتودنسی

عفونت لثه

تغییرات هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می افتند می توانند منجر به التهاب و تورم لثه ها نیز شوند. التهاب لثه احتمال عفونت لثه، بیماری های دندانی، بوی بد دهان و آبسه را افزایش می دهد. التهاب لثه در دوران بارداری کاملاً متداول و شایع بوده و بیش از نیمی از بانوان باردار آن را تجربه می کنند.

کمبود کلسیم

 استخوان های جنین برای رشد نیاز به کلسیم دارند و این کلسیم از بدن مادر تأمین می شود بنابراین بانوی باردار در این دوران به کلسیم بیشتری نیاز دارد. اغلب بانوان باردار حتی با وجود مصرف مکمل ها نیز از کمبود کلسیم رنج  می برند. کمبود کلسیم باعث تضعیف و از بین رفتن مینای دندان می شود که با پوسیدگی، دندان درد و نیاز به کشیدن دندان همراه خواهد بود.

تهوع صبحگاهی

 در هنگام تهوع صبحگاهی اسید معده وارد دهان خواهد شد. دندان ها در معرض این اسید قرار گرفته و دچار پوسیدگی می شوند.

تغییر در رژیم غذایی

 رژیم غذایی در دوران بارداری به طور طبیعی تغییر می کند. فرد به نوشیدن شیر بیشتر و مصرف مواد حاوی قند نیاز خواهد داشت. این امر باعث پوسیدگی دندان ها شده و نیاز به مراقبت بیشتر از دندان ها به منظور کنترل پوسیدگی را افزایش می دهد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

مصرف دارو در دوران بارداری

 برای درمان دندان درد داروهای زیادی در دسترس می باشند اما مصرف بسیاری از این داروها در دوران بارداری توصیه نمی شود به عنوان مثال اکسی کدون می تواند باعث ایجاد نقص در جنین شود بنابراین باید برای برطرف کردن درد دندان در دوران بارداری حتماً با پزشک مشورت نموده و برای رفع عفونت نیز از آنتی بیوتیک ها استفاده نمایید. نکته : بهتر است در دوران بارداری از انجام درمان های ترمیم و زیبایی دندان ( ایمپلنت دندان ، لمینت دندان و...) تا پایان دو ره بارداری جلوگیری شود.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در سال 1401



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 21 تير 1401
بازدید : 138
نویسنده : mozhgan

کالری در اصل یک واحد انرژی است و میزان یا سطح انرژی را نشان می‌دهد. و زمانی‌که در علوم ورزشی و تغذیه صحبت از کالری می‌شود، منظور انرژی دریافتی از طریق مواد غذایی به داخل بدن و یا انرژی مصرف شده به ازای انجام فعالیت های بدنی است.

بیشتربخوانید... شاخص توده بدنی

یک مثل ساده برای درک بهتر مفهوم کالری

بیایید برای درک بهتر مفهوم کالری، یک مثال ساده را بررسی کنیم. ما یک ماشین را مثال می‌زنیم. ماشینی که برای روشن شدن و حرکت کردن نیاز به سوخت دارد. ما فرض می کنیم که سوخت ماشین، بنزین است. در داخل ماشین، سازوکارهایی وجود دارد که بنزین را مصرف کرده و انرژی لازم برای روشن شدن و حرکت را فراهم می کند. انرژی که از سوختن بنزین به دست میاید چیزی مشابه با کالری است. چیزهایی که ما میخوریم در نقش سوخت هستند. در واقع همان بنزینی هستند که وارد باک خودرو می شود. مواد غذایی مصرفی ما، هر کدام مقادیری انرژی در خود ذخیره دارند و بعد از خورده شدن توسط سازوکارها و فعالیت سلول های داخل بدن، انرژی داخل آن ها آزاد شده و توسط سلول ها مصرف می شود تا آن ها بتوانند فعالیت های حیاتی بدن ما را انجام دهند. پس زمانی که گفته می شود یک موز برابر با ۱۰۰ کالری انرژی دارد یعنی مصرف این موز می تواند ۱۰۰ واحد انرژی به بدن ما بدهد. و زمانی که گفته می شود ۱۰ دقیقه پیاده روی ۲۰۰ کالری انرژی نیاز دارد، یعنی به ازاری فعالیت پیاده روی که ما انجام می دهیم نیاز است ۱۰۰ کالری از مجوع انرژی که داریم را مصرف کنیم.

 انرژی که دریافت می کنیم کجا می رود؟

این انرژی که توسط سلول های بدن از مواد غذایی جدا شده به ۳ شکل مورد استفاده قرار میگیرد. ۱۰ درصد از آن صرف گوارش ۲۰ درصد برای انجام فعالیت های جسمانی مثل راه رفتن و … و ۷۰ درصد باقیمانده نیز صرف انجام فعالیت های سلول ها به منظور حفظ بقاء و انجام عملکرد در بافت های حیاتی بدن می شود این یعنی ما برای حفظ حیات خود نیاز داریم که ۷۰ درصد تمام انرژی که دریافت می کنیم را تقدیم سلول های بدن کنیم. و اصولا این ۷۰ درصد است که برای ما اهمیت حیاتی دارد و به آن اصطلاحا نرخ متابولیسم و سوخت و ساز گفته می شود.

بیشتربخوانید... bmi مناسب برای عمل اسلیو

نرخ متابولیسم چیست؟

 نرخ متابولیسم یعنی مقدار انرژی مورد نیاز بدن که صرفا برای زنده ماندن و کار کردن بدن لازم است. ما بر اساس این نرخ، می توانیم مشخص کنیم که روزانه باید چقدر کالری دربافت کنیم. که البته مقدار آن بر اساس جنسیت متفاوت است.

انسان ها حداقل به چه مقدار کالری نیاز دارند؟

برای مثال مردان باید در روز حداقل ۲۵۰۰ کالری دریافت کنند تا بتوانند انرژی لازم برای فعالیت سلول ها و ارگان های حیاتی بدن را تامین کنند. زنان نیز باید دست کم ۲۰۰۰ کالری در روز برای این منظور دریافت کنند.


تاریخ : سه شنبه 21 تير 1401
بازدید : 145
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی لاغری صورت چگونه است؟ شما بر روی دندان های خود بریس می گذارید که ظاهر بهتری پیدا کنید. اگر می خواهید صورت خود را بهبود ببخشید، ممکن است تعجب کنید. “آیا ارتودنسی دندان باعث لاغری صورت شما می شود؟” بریس ها می توانند چهره شما را تغییر دهند و ظاهر شما را بهبود بخشند. بریس ها ظاهر استخوان گونه، لب ها، دهان و فک شما را بهتر می کنند؛ همچنین به بهبود جویدن کمک می کند. با این حال، اگر به یک ارتودنتیست بامجوز برای درمان ارتودنسی مراجعه می کنید، دلیلی وجود ندارد که بریس ها صورت شما را خراب کنند.

آیا با ارتودنسی صورت را بهبود می بخشید؟

بریس ها با هم ترازی دندان های کج، بستن فاصله بین دندان ها، اصلاح عدم تقارن یا رفع اوربایت، آندربایت و اپن بایت صورت شما را بهبود می بخشند. هنگامی که یک اوربایت دارید، صورت شما فرورفته به نظر می رسد؛ در حالی که وقتی یک زیربند دارید، فک پایین شما برجسته به نظر می رسد. بنابراین، ما در مواردی از این دست انتظار تغییر چهره را داریم. اگر مجبور باشید دندان هایتان را از هم دور یا شلوغ کنید، ممکن است لبخند شما خیلی خوب به نظر نرسد. بریس ها می توانند به بهبود هم ترازی دندان ها و همچنین صورت و لبخند شما کمک کنند. برخی از افراد عدم تقارن صورت دارند. در حالی که گروهی از افراد به دلیل برخی دندان ها و شرایط فک با مشکلات عملکردی مانند جویدن روبه رو هستند. بریس ها می توانند این مشکلات را برطرف کرده و شرایط را بهبود بخشند. وقتی با مشکلات ارتودنسی روبه رو می شوید، ممکن است صورت، فک، لب ها، گونه و دهان شما زیبا به نظر نرسد. اگر دستورالعمل متخصص ارتودنسی را دنبال کنید، بریس ها همه این موارد را بهبود می بخشد.

بیشتربخوانید... هزینه روکش دندان

در اینجا وضعیتی وجود دارد که بریس ها می توانند اصلاح و بهبود یابند

  • دندانهای شلوغ
  • دندانهای نامرتب یا کج
  • شکاف بین دندان ها
  • فاصله خط وسط
  • اوربایت
  • زیر بایت
  • اپن بایت
  • حالت لب ها
  • لبخند
  • استخوان گونه یا فک بالا
  • استخوان فک پایین و خط فک
  • عدم تقارن

عوامل موثر در ارتودنسی و تغییر چهره

  • سن
  • وضعیت سلامت دهان و دندان
  • تراکم استخوان
  • رعایت دستورالعمل ارتودنسی

تاریخ : دو شنبه 20 تير 1401
بازدید : 139
نویسنده : mozhgan

افرادی که قصد صاف کردن دندان های خود را دارند و یک یا چند دندان به علت های مختلفی مانند پوسیدگی یا ضربه از دست داده اند برای درمان احتیاج به ارتودنسی دندان ایمپلنت شده دارند یعنی هر دو را با هم انجام دهند. ایمپلنت شامل یک قسمت پیچی از جنس تیتانیم است که دندانپزشک آن را درون استخوان فک پیچ می کند و قسمت دوم روکش پروتزی یا همان تاج دندان مصنوعی است که قابلیت قابلیت های ظاهری و حسی دندان را دارد و روی قسمت تیتانیمی قرار می گیرد.‌

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

ازجمله مزایای ایمپلنت:‌

  • ظاهری زیبا را ایجاد میکند.‌
  • قدرت تکلم را بهبود می بخشد.‌
  • جویدن غذا را راحت تر می کند.‌
  • دوام بالایی دارد.‌

معایب استفاده از ایمپلنت در ارتودنسی‌

  • ایمپلنت دندان هزینه بالایی دارد.‌
  • دندان های ایمپلنت مادام العمر نیستند.‌
  • بیماران دیابتی عموما نتیجه خوبی از ایمپلنت دندان ندارند.‌
  • در صورت نا مرغوب بودن جنس ایمپلنت دندان مصنوعی می شکند.‌
  • اگر بیمار بهداشت دهان را رعایت نکند لثه تحلیل می شود که این امر منجر به آشکار شدن ریشه ایمپلنت می شود.

‌ درمان ارتودنسی بدون ایمپلنت‌

 گاهی با توجه به توان متخصص ارتودنسی امکان استفاده از ارتودنسی در دندان هایی با فاصله زیاد بدون استفاده از ایمپلنت وجود دارد و بیماران با ارتودنسی دندان بدون استفاده از ایمپلنت دندان های خود را صاف و منظم می کنند. در برخی از بیماران برای ایجاد فضای مناسب کار گزاری ایمپلنت از ارتودنسی استفاده می کنند تا دندان های طبیعی در جای خود قرار بگیرند.‌

بیشتربخوانید... روکش دندان

درمان ارتودنسی با ایمپلنت

‌ گاهی استفاده از ایمپلنت قبل از ارتودنسی مناسب تر است. در این حالت اگر دندان های کناری ایمپلنت باشند ولی دندان های مورد نظر ارتودنسی نباشند پس قبل از ارتودنسی بهتر است از ایمپلنت استفاده شود یا میتوان گفت که ایمپلنت دندان و ارتودنسی دندان با هم تحت شرایطی ممکن هستند. در حالی که ایمپلنت ها به استخوان فک جوش خورده باشند پس با ارتودنسی نمی توان آن ها را جابجا کرد. گاهی از دندان ایمپلنت به عنوان لنگرگاه در ارتودنسی استفاده می شود تا سایر دندان ها در ردیف خود صاف شوند؛ اما باید توجه داشت که هنگام ارتودنسی از هر نوع چسبی روی تاج دندان ایمپلنت استفاده نشود و راه حل دیگر بجای چسب ها وجود دارد که در ارتودنسی از کلیر و پلاستیک استفاده می شود و احتیاجی به چسب ندارد.‌


تاریخ : دو شنبه 20 تير 1401
بازدید : 149
نویسنده : mozhgan

چندین سال پیش عمل باندینگ معده یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی چاقی در جهان بود. اما چند سالی است که به لطف تجهیزات لاپاراسکوپی و تحقیقات گسترده، عمل هایی مثل اسلیو معده، بای پس روده و یا معده و … جای خود را به باندینگ داده اند. هرچند که در عمل، تمامی این روش ها هدفی جز لاغر شدن افراد و خلاص شدن از چاقی ندارند، اما بین آن ها تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. بر همین اساس هر کدام از عمل های لاغری اجر و قربت خاصی نزد افراد چاق دارند. یکی از پرتکرار ترین سوالات حال حاظر در حوزه جراحی لاغری این است که به راستی بهترین عمل لاغری چیست؟

۷ عمل رایج و پر طرفدار لاغری در جهان بر اساس آمار و ارقام و تمایل بیماران

عمل جراحی چاقی اسلیو معده

براساس اطلاعات انجمن جراحی متابولیک و باریاتریک آمریکا، در سال ۲۰۱۱، ۱۸ درصد تمام عمل های لاغری در جهان مربوط به عمل اسیلو معده بود و این آمار در در سال ۲۰۱۶ به طرز عجیبی به ۵۸ درصد رسید. یعنی ۵۸ درصد تمام عمل های لاغری در جهان به روش اسلیو صورت میگیرد. از این حیث بهترین روش لاغری میتواند اسلیو معده باشد.

عمل جراحی بای پس معده

به عمل جراحی بای پس معده روکس-اِن- وای گفته می‌شود. اگر به تصویر نگاه کنید متوجه می شوید که با انجام عمل بای پس، ظاهر بخشی از لوله گوارش که تغییر می‌کند شبیه به حرف Y در انگلیسی است. همانطور که از اسم این عمل پیدا است، ما در این روش جراحی، معده را دور می زنیم و کاری میکنیم که در عمل، مقدار غذایی که وارد معده میشود کم شده و سریع وارد روده شود. بیمارانی که تحت این عمل لاغری قرار میگیرند نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست می دهند.

بیشتربخوانید... تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

عمل جراحی بای پس روده

عمل بای پس روده در واقع ترکیبی از دو عملی است که در بالا معرفی شدند. در عمل بای پس معده ، ما بخش زیادی از معده را دور می زدیم و از مسیر گوارشی خارج میکردیم. در این عمل هم همین کار را میکنیم. با این تفاوت که به جای معده، بخش بزرگی از طول روده را از مسیر گوارش و جذب مواد مغذی خارج می کنیم. به عبارتی میانبر میزنیم.

عمل پلیکاسیون یا پلیسه معده

پلیسه معده جدیدترین روش جراحی لاغری است که اخیرا هوراداران زیادی به خود جذب کرده است. از مزایای عمل پلیسه معده در مقایسه با اسلیو و بای پس معده، این است که، ما در این عمل برشی روی معده نمیزنیم یا بخش هایی از آن را از بدن خارج نمیکنیم. در این روش حتی به روده ها هم دست نمیزنیم . به دلیل برگشت پذیر بودن، عمل پلیسه زدن معده میتواند مفید باشد و شاید در آینده شاهد پیشی گرفتن این عمل از سایر روش های جراحی لاغری باشیم. علاوه بر این، شاید ایمن ترین روش لاغری همین پلیسه زدن باشد. اما در حال حاظر استقبال مردم از عمل اسلیو بیشتر از این عمل است.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 20 تير 1401
بازدید : 155
نویسنده : mozhgan

چون معمولا کسانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند دندان هایی کج، نامرتب و ناهماهنگ دارند، تجربه ثابت کرده این افراد بیشتر از افرادی که دندان های صاف و منظم دارند به پوسیدگی دندان، از بین رفتن دندان، عفونت لثه و … مبتلا می شوند. اگر در طولانی مدت قصد درمان این مشکلات را داشته باشید، خواهید دید که چندین برابر هزینه ای که شما اکنون برای ارتودنسی دندان می پردازید را هزینه برطرف کردن این مشکلات خواهید کرد،  شما تنها یکبار با ارتودنسی از بروز این مشکلات پیشگیری خواهید کرد و در هزینه ها صرفه جویی می شود، پس ارتودنسی یک درمان گران نیست، بلکه صرف جویی در هزینه ها است.

بیشتربخوانید... هزینه ترمیم و زیبایی دندان

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی یکی از مهمترین مسائل در هنگام درخواست ارتودنسی است؛ با توجه به افزایش قابل ملاحضه هزینه‌ ارتودنسی در این روزها، داشتن آگاهی از هزینه ارتودنسی برای فردی که می‌خواهد ارتودنسی دیمون، ارتودنسی فک بالا یا ارتودنسی فک بالا و پایین، ارتودنسی سرامیکی و… انجام دهد، به امری مهم بدل می‌شود.

حداقل هزینه ارتودنسی

پیش از آن که به حداقل هزینه ارتودنسی بپردازیم، بهتر است از عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی(قیمت ارتودنسی) آگاهی بیابیم؛ چرا که به عنوان مثال حداقل هزینه ارتودنسی نامرئی با حداقل هزینه ارتودنسی سرامیکی و حتی حداقل هزینه ارتودنسی فک بالا و حداقل هزینه ارتودنسی فک پایین با هم متفاوت است.

بیشتربخوانید... جرم گیری دندان

مهم ترین عامل اثر گذار بر قیمت ارتودنسی

می‌توان گفت نوع ارتودنسی که مدنظرتان است، مهم‌ترین عامل اثرگذار بر قیمت ارتودنسی یا هزینه ارتودنسی است. به صورت معمول، هزینه ارتودنسی ثابت که با براکت‌های معمولی یا براکت‌های رنگی صورت می‌گیرد، یک دهم تا یک پنجم هزینه ارتودنسی نامرئی است. مواد استفاده شده در هنگام ارتودنسی بر هزینه ارتودنسی و قیمت ارتودنسی اثر مستقیم دارد.

هزینه تقریبی ارتودنسی

 هزینه تقریبی ارتودنسی همان‌طور که برایتان شرح داده شد، به عوامل متفاوتی بستگی دارد؛ از جمله عوامل اثرگذار بر هزینه تقریبی ارتودنسی، می‌توان به نوع ارتودنسی مدنظرتان، فرم فعلی دندان‌هایتان و … اشاره نمود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ

بهترین روش محاسبه هزینه ارتودنسی چیست؟

اگر شما به دنبال جواب این سوال هستید بهتر است بدانید که گزینه های مختلفی بر قیمت ارتودنسی و هزینه قطعی آن تاثیر می گذارد، بهترین راه برای محاسبه هزینه ارتودنسی مشاوره حضوری است تا بعد از ارزیابی تخصصی، قیمت دقیق ارتودنسی برای شما محاسبه شود.

منبع: https://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 20 تير 1401
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دو دندان جلو می تواند در هر سنی انجام شود ولی اگر این اتفاق در سنین پایین تر بیفتد، به این دلیل که لثه ها و دندان های فرد هنوز حالت نرمی خود را حفظ کرده اند شکل گرفتن آن ها ساده تر است.

آشنایی با روش درمانی ارتودنسی دو دندان جلو ارتودنسی یکی از روشهای معمول برای برطرف کردن مشکل ظاهری دندان ها بوده و یکی از انواع آنها که در این مقاله به آن می‌پردازیم ارتودنسی دو دندان جلو است. تصور عموم مردم از ارتودنسی این است که باید حتماً تمام دندان ها را ارتودنسی کرد تا ظاهر و مشکلات آن برطرف شود در حالی که افرادی هم هستند که تمام دندان هایشان مرتب بوده و فقط دندان های جلویی آن ها مشکل ظاهری دارد. بنابراین می توانند این درمان را فقط روی ندان های جلویی خود انجام دهند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اقساطی

در چه مواردی می توان از ارتودنسی دو دندان جلو استفاده کرد؟

جلو بودن بیش از حد دندان جلو

روی هم قرار گرفتن دندان های جلویی

کج شدن دندان های جلویی

در تمامی مواردی که گفته شد می توان با ارتودنسی دندان جلو مشکل را برطرف کرد همانطور که از نام این روش پیداست فقط دندان های جلویی ارتودنسی می‌شوند. معمولاً به مشکلی که نیاز به ارتودنسی دندان های جلو دارد مشکل دندان خرگوشی هم گفته می‌شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بزرگسالان

عارضه های جلو بودن بیش از حد دندان

عارضه های دندانی مربوط به جلو زدگی دندان عبارتند از:

  • اورجت
  • اوربایت

اورجت و اوربایت عارضه هایی هستند که در واقع از نظر ظاهر به همدیگر خیلی شبیه اند و هر دو مشکل ایجاد شده در مورد دندان های جلویی هستند و فک بالا را درگیر می‌کنند. اما از نظر روند ایجاد شدن این مشکلات روی دندان، کاملاً با هم متفاوت هستند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان متحرک

مراحل درمان جلوزدگی دندان با روش ارتودنسی

مانند تمامی روش های ارتودنسی دندان در روش ارتودنسی دو دندان جلو هم باید ابتدا بیمار یک مشاوره از پزشکان متخصص ارتودنسی بگیرد. بعد از انجام مشاوره و تشخیص متخصص ارتودنسی برای ترمیم جلو زدگی دندانها به روش ارتودنسی دندان جلو، ابتدا پزشک ارتودنسی از طریق عکسبرداری از وضعیت دندان و فک بیمار مطلع می شود. پس از آن تصمیم می‌گیرد که درمان چه زمانی آغاز شود و تا چه حد روی دندان باقی بماند در واقع همان طول درمان را مشخص می کند و اگر بیمار نیاز به روش های کمک کننده در کنار ارتودنسی دندان جلو داشته باشد آن ها را هم تجویز می کند. طول درمان های ارتودنسی در این روش به عوامل مختلفی از جمله شدت انحراف دندان ها، سن بیمار، وضعیت جسمانی و همچنین وضعیت فک و دندان های مجاور بستگی دارد. نکته قابل توجهی که باید در درمان دندان به روش ارتودنسی دندان جلو بدانید این است که سیم و براکت ها فقط و فقط روی دندان های جلویی نصب می شود و نیازی نیست که سیم و براکت یا قلابی به کل دندان شما وصل شود.

منبع: https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 20 تير 1401
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

همیشه پرخوری و نداشتن فعالیت بدنی باعث چاقی نمی شود. بعضی مواقع عوامل دیگری نیز در افزایش وزن ما تاثیر دارند. یکی از این عوامل کمبود خواب است. بعد از یک شب بی خوابی همه ما احساس خستگی و کمبود انرژی داریم.کم خوابی تاثیرات زیادی بر روی بدن می گذارد. بعضی از این تاثیرات شامل افزایش وزن، کاهش سطح مصرف انرژی و اختلال در عملکرد مغز است. بسیاری از عوامل مانند خانواده، کار، تغییرات جسمی و روحی باعث ایجاد استرس در بدن می شوند که در نتیجه آن نمی توانید خواب خوبی داشته باشید. خواب ناکافی و استرس مداوم باعث ایجاد اختلالات متابولیسم در بدن می شود. 

بیشتربخوانید... لاغری با زیره

تاثیرات کمبود خواب بر روی بدن

 کمبود خواب و تغییرات هورمونی

کمبود خواب باعث تغییر در هورمون هایی می شود که گرسنگی و اشتها را تنظیم می کنند. هورمون لپتین اشتها را سرکوب می کند و بدن را به مصرف انرژی ترغیب می کند. کمبود خواب باعث کاهش لپتین می شود و از طرف دیگر هورمون گرلین باعث احساس گرسنگی می شود، زمانی که کمبود خواب داشته باشید سطح هورمون گرلین در بدن شما بالا می رود.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

کمبود خواب باعث تغییر تمایلات در مصرف مواد غذایی می شود

کمبود خواب باعث می شود شما میل بیشتری به مصرف مواد غذایی چرب و دارای قند زیاد پیدا کنید. کمبود خواب باعث می شود مغز شما به خوبی کار نکند و تصمیمات درستی برای مصرف مواد غذایی نمی گیرید. در نتیجه باعث پرخوری می شود. خواب ضعیف می تواند توانایی کنترل مغز در مصرف مواد غذایی  و تصمیم گیری را کاهش دهد.

کمبود خواب و کاهش تحرک

زمانی که به میزان کافی نخوابید احساس خستگی با شما همراه خواهد بود. این احساس کسالت و خستگی باعث می شود تمایل شما برای داشتن تحرک کاهش یابد در نتیجه منجر به اضافه وزن شود . همچنین اگر در زمان کم خوابی فعالیت بدنی داشته باشید زودتر از همیشه احساس خستگی می کنید بنابراین مدت زمان کمتری فعالیت دارید.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کم کالری

تاثیر خواب بر روی متابولیسم

کم خوابی تاثیر زیادی بر روی متابولیسم بدن و ترشح هورمون استرس دارد . هورمون کورتیزول در زمان استرس ترشح می شود و باعث می شود ضربان قلب ، قند خون ، فشار خون و شدت تنفس را افزایش می دهد. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که در زمان مناسب و به میزان مناسب ترشح شود . ترشح بیشتر کورتیزول باعث نامنظم شدن متابولیسم می شود که می تواند باعث افزایش وزن و بروز اختلالات دیگر در متابولیسم شود.

کمبود خواب کالری دریافتی را افزایش می دهد

افرادی که کمبود خواب دارند، کالری بیشتری مصرف می کنند. این افزایش کالری ممکن است ناشی از افزایش اشتها و انتخاب های نامناسب مواد غذایی باشد.همچنین وقتی مدت زمان بیشتری بیدار هستید زمان بیشتری برای مصرف مواد غذایی دارید. زمانی که زمان زیادی بعد از مصرف شام بیدار می مانید کالری اضافی زیادی را در زمانی که باید خواب باشید دریافت می کنید. 

خواب کمتر باعث ایجاد مقاومت انسولین در بدن می شود

خواب ناکافی می تواند باعث شود سلول ها به انسولین مقاوم شوند . انسولین هورمونی است که قند را از جریان خون به درون سلولهای بدن شما منتقل می کند تا از آن به عنوان انرژی استفاده کند.زمانی که سلول ها به انسولین مقاوم می شوند قند بیشتری در جریان خون باقی می ماند و بدن برای جبران انسولین بیشتری تولید می کند.انسولین اضافی باعث ایجاد حس گرسنگی در شما می شود . مقاومت انسولین باعث ایجاد دیابت نوع دو و افزایش وزن می شود.

منیع: https://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 20 تير 1401
بازدید : 154
نویسنده : mozhgan

ترمیم و زیبایی دندان یکی از راه‌هایی است که  به وسیله آن شما لبخند و صورت زیبا و تأثیر گذار خواهید داشت. ترمیم و زیبایی دندان نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد. شما باید اطلاع کاملی از انواع متخصص‌های دندان پزشکی داشته باشید. ترمیم روش‌های مختلفی دارد، از انواع ترمیم‌ها می‌توان به پر کردن دندان، روکش دندان، ونیر کامپوزیت، بریج، ایمپلنت، دندان مصنوعی، جراحی فک و دندان و ارتودنسی اشاره کرد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

انواع متخصص دندان پزشکی

متخصص ریشه دندان یا متخصص کانال ریشه

 احتمالاً برای شما پیش آمده است که به مشکل و درد ریشه دندان مواجه شده‌اید. شما بعد از مواجه با این درد احتمالاً به پیش دندان پزشک عمومی مراجعه کرده‌اید. دندان پزشک بعد از معاینه اولیه شما به نزد یک متخصص ریشه دندان خواهند فرستاد.

جراح فک و صورت

جراح فک و صورت مشکلات مربوط به بافت‌های سخت و نرم صورت، دهان و فک شما را درمان می‌کند. برای هر نوع جراحی دهان نیازی به این نوع متخصص دندانپزشکی نیست. جراحان دهان و فک و صورت عمل‌های پیچیده را انجام می‌دهند.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی است که موقعیت دندان و فک شما را اصلاح می‌کند. در صورت داشتن اوربایت، کوچک بودن دهان یا کراس بایت ناشی از نامرتب بودن فک به این نوع متخصص دندانپزشکی مراجعه می‌کنید.

بیشتربخوانید... بریس ارتودنسی

متخصص دندان پزشک کودکان

 متخصص دندانپزشکی کودکان از نظر بهداشت دهان و دندان کودک مانند یک متخصص اطفال برای سلامت جسمی او عمل می‌کند. دندان پزشکان اطفال از دهان و دندان نوزاد در حال رشد مراقبت می‌کنند. یک دندان پزشک کودکان به کودک شما در مسیر داشتن دندان‌های سالم و زیبا کمک می‌کند.

پریودنتیست یا متخصص لثه

پریودنتیست یک متخصص دندانپزشکی است که بر روی پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های لثه متمرکز است. پریودنتیست‌ها در مراحل اولیه بیماری لثه را تشخیص و درمان می‌کنند آن‌ها همچنین برای رفع بیماری شدید لثه و بازگرداندن ظاهر لبخند، جراحی جزئی مانند پیوند لثه و روش‌های کاهش جرم را انجام می‌دهند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان متحرک

متخصص پروتزهای دندانی

 متخصصان پروتز دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده را ترمیم و جایگزین می‌کنند. این تخصص دندانپزشکی درک منحصر به فردی از لبخندی زیبا و کاربردی و ظاهری طبیعی دارند. متخصصان پروتز دندان در عمل‌های دندانپزشکی مانند روکش‌های چینی، تاج، کاشت دندان، ترمیم پل، دندان مصنوعی و دندان‌های ترمیمی تخصص دارند.

منبع: https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1401
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

با وجود اینکه افراد زیادی به مشکلات فک و دندان مبتلا هستند اما همه افراد به دلایلی اقدام به درمان نمی کنند. یکی از این دلایل، وجود بریس های فلزی و نازیباست. دلیل دیگر طول دوره درمان است. با استفاده از ارتودنسی خفیف می توان هر دو دلیل مانع شونده برای درمان را از بین برد. هنگامی که دوره رشد به اتمام رسیده باشد، انتخاب این روش درمان گزینه ایده آلی برای درمان خواهد بود. با این ارتودنسی دندان و حداقل تنظیمات می توان به زیبایی لبخند و چهره دست یافت. در اغلب اوقات می توان با انجام این ارتودنسی در طی شش ماه نتایج دلخواه را کسب کرد. با انجام مراقبت ها و نکات بهداشتی می توان دوام و طول عمر ارتودنسی کوتاه مدت را دو برابر کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

رواج ارتودنسی خفیف در سال های اخیر

ارتودنسی خفیف درمانی است که در آن از مهاربند استفاده می شود. با کمک این مهاربندها می توان تغییرات شگرفی ایجاد کرد. بریس ارتودنسی و براکت ها از اجزاء دستگاه ارتودنسی هستند که مشکلات دندان را به سرعت رفع نمی کنند. ارتودنسی معمولی با بریس های فلزی به طور معمول حدود دو سال به طول می انجامد. در این روش همه دندان ها اعم از دندان های جلو و عقب اصلاح می شوند و به طور صحیح روی هم قرار می گیرند. برخی از افراد قادر به تحمل دستگاه ارتودنسی ثابت در طول دوره درمان طولانی نیستند. وقتی که روش های درمانی سریع تری مثل روکش وجود دارد.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی از بریس های غیر قابل مشاهده است. به عنوان مثال در ارتودنسی لینگوال، دستگاه ارتودنسی به سطح عقب دندان ها نصب می شوند و از این رو به طور کامل دیده نمی‌شوند.

ارتودنسی سریع

 در ارتودنسی سریع با استفاده از بریس ها می توان دندان های نامرتب و به هم ریخته را ظرف مدتی کوتاه و در طی چند ماه اصلاح کرد. بریس ها در این نوع ارتودنسی به رنگ دندان و روشن هستند و در پشت شش یا هشت دندان جلو وصل می شوند.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1401
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

بیماران ارتودنسی دندان به دلیل هزینه های بالای آن تمایلی به انجام ارتودنسی ندارند؛ اما برای رفاه حال بیماران می توانند از ارتودنسی دندان اقساطی استفاده کنند و درمان ارتودنسی را شروع کنند. می توان نحوه پرداخت اقساط را به تعداد جلسات در بازه زمانی درمان بستگی داد.

بیشتربخوانید... بریس ارتودنسی

هزینه ارتودنسی

هزینه های ارتودنسی به نوع آن بستگی دارد  که معمولا نوع ارتودنسی بعد از معاینات بالینی متخصص ارتودنسی در تهران و نتیجه گیری او مشخص می شود و حائز اهمیت است که بیمه نسبت به ارتودنسی و زیبایی هیچ تقبل هزینه ای ندارد و هزینه های ارتودنسی نیز به تعداد جلسات، نوع درمان و سختی کار بستگی دارد؛ که با جلسات مشاوره می توان به سادگی هزینه ها را براورد عملیات درمان را شروع کرد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست؟

انواع ارتودنسی

ارتودنسی متحرک

بیماران می توانند ابزارهای ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کنند. این ابزارات طبق قالب گرفته شده از بیمار، طراحی می شوند و در اختیار بیمار قرار می دهند.

ارتودنسی ثابت

برای صاف کردن و حرکت دادن دندان ها معمولا از ارتودنسی ثابت استفاده می کنند. در ارتودنسی ثابت ابزارها و براکت ها و سیم ها قابلیت تحرک ذارند، اما بیمار بدون دستور دندانپزشک در هر زمان نمی تواند آن ها را از دهان خود خارج کند.

ارتودنسی دیمون

 بیمارانی که دچار ناهنجاری های شدید در دندان های خود هستند، معمولا از ارتودنسی دیمون استفاده می کنند.

ارتودنسی نامرئی

 در ارتودنسی نامرئی یا همان کلیر لینر از طلق های مقاوم و شفاف به جای براکت ها و سیم استفاده می شود. در این روش از دندان های فرد قالب گرفته می شود، سپس با دستگاه طراحی سه بعدی ساخته می شود.

ارتودنسی لینگوال

 ارتودنسی لینگوال همان کارایی ارتودنسی ثابت را دارد.

ارتودنسی شفاف

در این روش از درمان به جای سیم و براکت ها از سرامیک استفاده می شود.

ارتودنسی فانکشنال

در ارتودنسی فانکشنال ناهنجاری های استخوان فک را اصلاح می کنند. عموما این روش درمان مناسب افرادی است که به سن بلوغ نرسیده اند و فک کامل نشده است و نام دیگر ارتودنسی فانکشنال، ارتوپدی نوع یک است.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1401
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

در این مقاله بررسی میکینیم بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت بر سفید کردن دندان‌ها و معایب و مزایای هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

بیشتربخوانید... جرم گیری دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

 بلیچینگ دندان یک روش غیرتهاجمی برای سفید کردن دندان‌هایی است که به صورت ژنتیکی به دلیل مصرف مواد غذایی که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند، به دلیل افزایش سن، و بیماری‌های دهان و دندان‌ زرد و کدر شده‌اند. برای سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ، از یک ماده شیمیایی به نام اکسیژن پراکسید استفاده می‌شود. این ماده با اکسید کردن رنگ‌دانه های اضافی که روی سطح دندان‌های شما قرار گرفته‌اند، دندان‌های شما را سفید و زیبا می‌کند.

مزایا و معایب احتمالی استفاده از بلیچینگ برای سفید کردن دندان‌ها کدام اند؟

یک روش غیرتهاجمی است که در آن نیازی به تراشیدن مینای سطحی دندان‌ها، برای سفید کردن آن‌ها، وجود ندارد. هر چند این روش به دندان‌های اصلی شما آسیبی نمی‌زند؛ اما بهتر است به این نکته توجه کنید که استفاده از این روش، یک روش قطعی دائمی برای سفید کردن دندان‌های شما نیست. نتیجه انجام این کار، می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد و به طور قطعی نمی‌توان گفت که با انجام این کار دندان‌های شما کاملا سفید و مرواریدی می‌شوند.

بیشتربخوانید... هزینه بلیچینگ دندان 1401

کامپوزیت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کامپوزیت دندان یک روش زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است که برای ترمیم و اصلاح دندان‌هایی که لب پر شده، آسیب جزئی دیده‌اند یا لکه دارند استفاده می‌شود. برای انجام این کار، دندانپزشک ترمیمی خوب سطح نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و بعد از آن، ماده کامپوزیت را روی دندان‌های شما ریخته و به آن شکل می‌دهد. تراشیدن سطح دندان‌ها، به این دلیل انجام می‌شود که دندان‌ها پس از انجام کامپوزیت غیرطبیعی و حجیم به نظر نرسند.

مزایا و معایب احتمالی انجام کامپوزیت روی دندان‌ها چیست؟

کامپوزیت دندان یک روش تهاجمی است که در آن قسمتی از مینای دندان شما برداشته می‌شود و این کار برگشت پذیر نیست. طول عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان، از انجام بلیچینگ روی دندان‌ها بیشتر است؛ با این حال این روش هم دائمی و همیشگی نبوده و روکش‌های کامپوزیتی ممکن است پس از گذشت چند سال، آسیب ببینند. این روکش‌ها با رنگی طبیعی و بسیار شبیه به رنگ دندان‌های شما ساخته می‌شوند؛ اما به این دلیل که خیلی نازک هستند، نمی‌توانند دندان‌های خیلی زرد شما را سفید و مرواریدی کنند.

منبع: مجله دندانپزشکی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1401
بازدید : 163
نویسنده : mozhgan

پرخوری عصبی نوعی اختلال تغذیه ای است که مانند بسیاری از اختلالات تغذیه، پیچیده بوده و هنوز به طور کامل درک نشده است. علت آن می تواند ترکیب ژنتیکی و عوامل روانشناختی و محیطی باشد. افراد مبتلا به بولیمیا مقدار زیادی غذا می خورند و سپس سعی می کنند از طریق رفتار های جبرانی مانند استفراغ، استفاده از ملین ها، مصرف قرص های لاغری و ورزش، کالری های اضافی را دفع کنند. در این چرخه، حس شرم و خجالتی به فرد دست می دهد که حاضر است برای مدت طولانی این اختلال را مخفی نگه دارد.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

 بسیاری از افراد مبتلا به بولیمیا شرایط روانی مشترکی دارند و استرس و اضطراب در میان آنها بسیار شایع است. این افراد اغلب در تعدیل احساسات خود مشکل دارند و نمی توانند میانه رو باشند. رژیم گرفتن یا اختلال در تغذیه می تواند احتمال ابتلا به بولیمیا را افزایش دهد. در برخی موارد، در بدن به علت محرومیت مداوم از غذا تحولاتی ایجاد می شود و فرد پس از پرخوری عصبی(بولیمیا) به بی اشتهایی عصبی(آنورکسیا) مبتلا می شود.

بیشتربخوانید... لاغری تبادل نظر

 به طور کلی اختلالات تعذیه ای چگونه ایجاد می شوند؟

اختلالات تغذیه ای با یک انرژی منفی (بیشتر بودن میزان سوخت و ساز فرد نسبت به میزان کالری دریافتی) آغاز می شوند که اغلب (نه همیشه) با کاهش وزن همراه است. این محدودیت اولیه ی کالری معمولا در پاسخ به عوامل استرس زای محیطی مانند قلدری، شرم از چاقی، وزن کردن دانش آموزان در مدارس، تحصیل در رشته های مرتبط با تغذیه، فشار برای لاغری، لزوم کاهش وزن برای شرکت در ورزشی خاص و یا توصیه ی پزشک برای کاهش وزن صورت می گیرد.

در موارد دیگر  این انرژی منفی می تواند در نتیجه ی یک بیماری یا جراحت یا سوء استفاده جنسی به فرد منتقل شده باشد که منجر به بی اشتهایی می شود.

بیشتربخوانید... لاغری انگیزشی

علت های پرخوری عصبی

 تغییرات و تحولات پر استرس زندگی داشتن سابقه ی سوء استفاده جنسی یا آسیب روحی تصویر ذهنی منفی از خویش کمبود اعتماد به نفس حرفه ها یا فعالیت هایی که روی ظاهر و اجرای فرد تمرکز دارند.

چه کسانی در خطر ابتلا به پرخوری عصبی هستند؟

 طبق نظر موسسه جهانی سلامت روانی، یک درصد از جمعیت بزرگسالان آمریکا در مقاطع مختلف زندگی خود دچار بولیمیا می شوند. ۲.۸ درصد جمعیت دچار اختلال پرخوری بدون رفتار های جبرانی هستند. طبق آمار های این موسسه، زنان (خصوصا زنان جوان) بیشتر از مردان مستعد ابتلا به اختلالات تغذیه ای مانند بولیمیا، پرخوری و بی اشتهایی عصبی (آنورکسیا) هستند. البته باید گفت که بولیمیا می تواند تمام افراد جامعه را بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن، وضعیت اقتصادی یا شیوه زندگی شان تحت تاثیر قرار دهد.

درمان پرخوری عصبی

  • قطع چرخه ی پرخوری و پس دادن کالری
  • دور کردن افکار منفی
  • حل مشکلات روحی

منبع: مجله تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 11 تير 1401
بازدید : 163
نویسنده : mozhgan

آنچه که شاید بیش از انجام عمل لاغری دارای اهمیت است، مراقبت از شرایط جدید است. و این جمله شامل اقدامات مختلفی خواهد شد. مثلا پیروی از رژیم غذایی خاصی که باید در روزها و ماههای اول تا بعدتر رعایت شود، انجام فعالیت های ورزشی مناسب، عدم انجام بعضی از کارها و... در قدم اول اگر رژیم غذایی در هفته ها و ماههای اول به طور ویژه رعایت نشود، به طور حتم در کاهش وزن مشکل ایجاد خواهد شد و علاوه بر این، به دلیل انجام جراحی بر روی معده؛ ممکن است عدم رعایت برنامه غذایی تجویزی، سبب بروز آسیب به بدن هم شود. به همین دلیل، دقیقا تا 3 روز اول بعد از عمل، بیمار فقط باید شربت آب و عسل میل کند. در ادامه و در ماههای اول و دوم، باید غذا را به شکل مایعات صاف شده مصرف نماید و از ماه سوم به بعد هم، وعده های غذایی شکل پوره و میکس شده به خود می گیرند تا آرام آرام معده با شرایط جدید خود، وفق پیدا کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری تبادل نظر

ویژگی های رژیم غذایی بعد از عمل لاغری چیست؟

رژیم غذایی بعد از عمل لاغری با توجه به اهمیتی که دارد، باید دارای ویژگی های زیر هم باشد: . رژیم غذایی نه فقط بعد از عمل معده که باید از حدود 1 ماه قبل از عمل لاغری شروع شود تا در این مدت، تا جایی که امکان دارد، کاهش وزن طبیعی اتفاق بیفتد. . روند تبدیل غذاهای مایع به جامد بعد از عمل هم روندی تدریجی بوده و ممکن است تا دو یا سه ماه به طول بیانجامد. . بعد از گذشت زمان و برگشت به شرایط معمول، باید از وعده های غذایی سالم و البته میان وعده های محدود و سبک استفاده شود. . حتما باید در رژیم غذایی خود مصرف ویتامین ها و مکمل ها را داشته باشید. . حتما باید مصروف روزانه پروتئین را داشته باشید. . حداقل باید روزانه 2 لیتر مایعات بنوشید. بهتر این است که این مایعات کالری دار نباشند.

بیشتربخوانید... کاهش وزن سریع

آیا تمریناتی برای بهبودی سریعتر وجود دارد؟

بله. با انجام مراقبت بعد از جراحی لاغری به شکل نحوه صحیح خوابیدن و ورزش و پیاده روی می توانید به بهبودی خود سرعت بیشتری ببخشید. همه این نکات می تواند به افزایش گردش خون در بدن و عدم ایجاد لختگی کمک شایانی کرده و حتی مانع بروز بعضی از عوارض بعد از عمل شوند.

ورزش های مفید بعد از عمل لاغری کدام هستند؟

ورزش هایی همچون پیاده روی سبک، یوگا، شنا، ورزش های استقامتی، می توانند برای بدن مفید باشند. البته برای شروع ورزش بعد از عمل، باید در حدود 6 ماه صبر کنید. در ابتدا به شکل محدود به ورزش بپردازید و به مرور تعداد روزهای هفته و زمان آن را هم افزایش دهید. معمولا بعد از گذشت 6 ماه بعد از عمل و با وجود فعالیت های ورزشی که در پیش خواهید گرفت، می توانید تا 50 کیلوگرم از وزن اولیه خود را کاهش دهید و این عددی فوق العاده است.

منبع: مجله لاغری جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 11 تير 1401
بازدید : 162
نویسنده : mozhgan

لمینت جدید دندان (که بعضی اوقات روکش های پرسلن یا لمینت های چینی دندان نامیده می شوند) پوسته ای با ویفر و به طور سفارشی از مواد هم رنگ دندان هستند که برای بهبود سطح جلوی دندان ها طراحی شده اند تا ظاهر شما را بهتر کنند. با مجله دندانپزشکی ارتودنتیست همراه باشید.

انواع روکش دندان

 روکش های تمام سرامیک دندان را می توان از پرسلن یا مواد کامپوزیت رزین تهیه کرد. روکش های چینی بهتر از روکش های رزینی در برابر لکه ها مقاومت می کنند. آن ها همچنین بهتر از خصوصیات منعکس کننده نور دندان های طبیعی تقلید می کنند. شما باید درباره انتخاب بهترین مواد روکش، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فانکشنال

ونیر های دندان چه مشکلاتی را برطرف می کنند؟

  • دندان هایی که تغییر رنگ داده اند
  • دندان هایی که فرسوده شده اند.
  • دندان هایی که تراش خورده یا شکسته شده اند.
  • دندان هایی که نامرتب، ناهموار یا نامنظم هستند (به عنوان مثال، دهانه یا برآمدگی در آن ها وجود دارد).
  • دندان هایی با شکاف بین آن ها (برای بستن فضای بین این دندان ها)

کدام نوع لمینت جدید دندان بهترین است؟

این که کدام لمینت دندان برای شما بهتر است به بودجه، نتایج دلخواه و سبک زندگی شما بستگی دارد. روکش های کامپوزیت و پرسلن می توانند لبخند جدید و بهبود یافته ای را بدون جراحی پیچیده ارائه دهند. روکش های چینی توانایی ظاهری تقریباً غیرقابل تمایلی دارند و از دندان های طبیعی شما تقلید می کنند. روکش های چینی به دوام و مقاومت در برابر لکه ها مشهور هستند؛ زیرا با مراقبت مناسب و معاینات منظم دندانپزشکی می توانند 10-15 سال دوام داشته باشند. با این حال، هزینه روکش های چینی به طور قابل توجهی بیشتر از کامپوزیت است. روکش های پرسلن به دلیل مواد استفاده شده و مدت زمان لازم برای استفاده و ایجاد آن ها، قیمت بیشتری دارد. ونیر های کامپوزیت فقط در یک بار بازدید می توانند مستقیماً به دندان متصل شوند، در حالی که تناسب، شکل ظاهری و رنگ روکش های پرسلین به صورت سفارشی توسط یک تکنسین دندانپزشکی در آزمایشگاه انجام می شود. برخلاف روکش های کامپوزیت، روکش های چینی قابل ترمیم نیستند. در صورت تراشه یا خرابی، باید جایگزین شوند. از مزایای روکش های کامپوزیت می توان به هزینه قابل توجه پایین تر و قابلیت ترمیم اشاره کرد. روکش های کامپوزیت تقریباً نیمی از هزینه روکش های چینی را دارند.

بیشتربخوانید... هزینه ی ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 11 تير 1401
بازدید : 154
نویسنده : mozhgan

انتخاب یک دندان‌پزشک زیبایی خوب برای رسیدن به نتیجه دلخواه ضروری است. دقت کنید که دندانپزشکی زیبایی یک عنوان تخصصی مستقل ندارد و هر دندانپزشکی بدون هیچ گونه مشکل قانونی می‌تواند خود را تحت عنوان دندان‌پزشک زیبایی معرفی کند، اگر چه نحوه انجام اعمال مربوط به دندانپزشکی زیبایی به تمام دندان‌پزشکان آموزش داده می‌شود؛ اما رسیدن به سطح بالای تخصص در این زمینه، نیازمند سال‌ها آموزش تئوری و عملی و مطالعات فراوان است. پس برای انتخاب بهترین متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان باید به عوامل زیادی توجه کنیم؛ در زیر عوامل مؤثر در انتخاب بهترین متخصص‌ترمیم و زیبایی دندان را بر می شمریم که عبارت‌اند از:

بیشتربخوانید... بریس فلزی

تحقیق کردن

در بین دوستان، آشنایان و اعضای خانواده‌تان هر کدام که درمان دندانپزشکی زیبایی خوبی دریافت کرده‌اند بخواهید تا مشخصات پزشک معالج خود را در اختیار شما بگذارند. در این صورت می‌توانید با کلینیک تخصصی دندانپزشکی تماس حاصل کنید یا با او ملاقات کنید. همچنین می‌توانید با دیگر اشخاصی که در حوزه دندانپزشکی فعالیت دارند بخواهید که بهترین دندان‌پزشک زیبایی را به شما معرفی کنند.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان بدون تاج

دیدن کارهای زیبایی دندان‌پزشک

اکثر دندان‌پزشکان زیبایی، از نمونه کارهای خود ( اصلاح طرح لبخند ، لمینت دندان و...) و نتایج حاصل از آن، آلبوم عکس یا بروشور تهیه می‌کنند که شما می‌توانید به صورت آنلاین در صفحه‌های الکترونیک شخصی یا در وب‌سایت کلینیک آن‌ها را مشاهده کنید یا به کلینیک مراجعه کرده و حضوری از آلبوم کارهای زیبایی دندانپزشک دیدن کنید.

تهیه کردن فهرست

 حتما قبل از اولین ویزیت و اولین ملاقات با دندان‌پزشک زیبایی، یک لیست تهیه کنید و در آن اولویت‌های درمانی و زیبایی خود را در آن یادداشت کنید؛ در این صورت برای مطرح کردن خواسته‌هایتان با دندان‌پزشک زیبایی که می‌خواهید تعیین کنید، آماده خواهید بود.

بیشتربخوانید... قیمت بلیچینگ دندان

کسب اطلاعات تخصصی دندان‌پزشک

صلاحیت مورد نیاز دندان‌پزشک، گواهی‌های آموزشی و تحصیلی دندان‌پزشک، گواهی کسب و حرفه و دیگر مدارک هویتی و تخصصی دندان‌پزشک مورد نظر را بررسی کنید و از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

انتخاب دندان‌پزشک زیبایی

پس از اینکه موارد بالا را با دقت انجام دادید، سعی کنید دندانپزشکی را انتخاب کنید که تعداد قابل توجهی اعمال تخصصی دندانپزشکی زیبایی (Cosmetic Dentistry) انجام داده و کارهای او از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ برای این کار می‌توانید از مراجعین و بیماران کمک بگیرید.

منبع: دندانپزشکی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 11 تير 1401
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

هزینه ارتودنسی ثابت دندان

 اصلاح ناهماهنگی های دهان و فک نیازمند روش های ارتودنسی دندان  است و اغلب این روش ها بسیار زمان بر و پرهزینه هستند. سوای از طولانی بودن مدت زمان ارتودنسی، عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که هزینه های اصلاح عدم تراز دندان ها و فک را افزایش می دهند. به خاطر همین موضوع هزینه ارتودنسی دندان معمولا زیاد است و شاید خیلی از افراد به این خاطر اقدام به صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی های دندانی خود نکنند، اما اگر شما دندان هایی ناصاف، شلوغ و نامرتب دارید بدون در نظر گرفتن قیمت ارتودنسی دندان حتما اقدام به درمان کنید. در این مقاله از مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ با هزینه ارتودنسی ثابت دندان و عوامل تاثیر گذار روی این هزینه ها آشنا خواهید شد.

بیشتربخوانید... هزینه عکس دندان

قیمت ارتودنسی عامل تصمیم گیری در درمان ارتودنسی

اما یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر تصمیم شما در مورد انجام ارتودنسی برای صاف کردن دندان ها و یا صرف نظر کردن از آن تأثیر زیادی داشته باشد، هزینه‌ ارتودنسی است؛ هرچند ممکن است هزینه سیم کشی دندان و قیمت ارتودنسی در نگاه اول خیلی زیاد به نظر برسد، اما مطمئن باشید که در قبال فواید و مزایای زیاد آن بدون به همراه داشتن عوارض سیم کشی دندان، اصلا هزینه بالایی نیست؛ در واقع ارتودنسی دندان می‌تواند در درازمدت به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک زیادی کند.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی سریع

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی دندان کدامند؟

در بخش قبل خواندید که هیچ جا یک قیمت ثابت برای ارتودنسی عنوان نمی کنند؛ زیرا بسته به  عوامل  مختلفی هزینه ارتودنسی دندان متفاوت است. شما با دانستن این فاکتورهای تاثیر گذار می توانید محدوده ای از قیمت ها را در اختیار داشته باشید. مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی دندان عبارت اند از:

  • سن و سال بیمار
  • نوع مشکل
  • شدت مشکل
  • مدت زمان درمان
  • نوع سیستم ارتودنسی یا تجهیزات بکار رفته در طول درمان
  • نوع پوشش بیمه (معمولا بیمه تکمیلی)
  • شخص متخصص ارتودنسی دندان
  • محدوده جغرافیایی شما
  • تغییرات و نوسانات ارزی

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1401
بازدید : 131
نویسنده : mozhgan

بیشتر افرادی که از ناهنجاری دهان و دندان رنج می‌برند برای درمان به پزشک متخصص دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در هنگام مراجعه به دندانپزشک ترمیمی خوب و درمان ناهنجاری‌های دهان و دندان، پیش می‌آید، مسئله قیمت و هزینه درمان است.

لمینت دندان

 نوعی روکش نازک از جنس سرامیک یا کامپوزیت که سطوح دندان را پوشش می‌دهد، لمینت دندان نام دارد و برای افرادی که دندان‌های آسیب دیده، شکسته شده، لک شده، خورد شده و لپ پر شده دارند، تجویز می‌شود. لمینت سرامیکی، کامپوزیتی، پرسنیلی و لومینر از انواع لمینت به شمار می‌رود.

قیمت لمینت سرامیکی سال 1401

مواد تشکیل دهنده این نوع لمینت از جنس سرامیک است که به همین خاطر به آن لمینت سرامیگی می گویند. قیمت این نوع لمینت به خاطر احتمال لکه دار شدن، به نسبت لمینت پرسنیلی ارزان‌تر است.

قیمت ونیر کامپوزیتی سال 1401

از مقطوع‌ترین لمینت های موجود در بازار، می‌توان به لمینت کامپوزیتی اشاره کرد. این نوع لمینت به خاطر قابلیت ساخت آن در کلینیک، زمان نصب کوتاه مدت، شباهت ظاهری با روکش کارکنانی، طول عمر و دوام ۲ تا ۷ سال، به نسبت لمینت کارکنانی ارزان‌تر است.

بیشتربخوانید... هزینه پر کردن دندان

قیمت لمینت پرسنیلی

پرسنیلی یکی از متداول‌ترین مواد سازنده این نوع لمینت است که به نسبت لمینت کامپوزیتی، مقدار کمی گران‌تر است که علت آن هم به خاطر ماندگاری و طول عمر بیشتر نسبت به لمینت کامپوزیتی است. (طول عمری بین ۱۰ تا ۱۵ سال)

قیمت لمینت لومینر در سال 1401

به این لیمنت، روکش لومینر یا فوق باریک می گویند. این نوع لمینت به نسبت لمینت های قدیمی و سنتی و دیگر انواع لمینت ها، مزایای بیشتری دارد. طول عمر این نوع لمینت تا ۱۵ سال می‌رسد و قیمت آن نیز به نسبت سایر لمینت ها، دوبرابر است.

عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت لمینت

 نرخ تورم نوع لمینت رعایت نکات مراقبتی توسط بیمار تعداد دندان‌های قابل لمینت تخصص دندانپزشک هزینه ویزیت، اسکن و عکس برداری، رفت و آمد. موقعیت جغرافیایی کلینیک


تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1401
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

برای آشنایی با ترمیم دندان پوسیده، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان می شود؟

دهان ما پر از باکتری است. برخی از باکتریها مفید هستند. اما برخی از آنها می توانند مضر باشند. این باکتری ها با غذا ترکیب می شوند و یک ماده نرم و چسبناک به نام پلاک تشکیل می دهند. باکتری های موجود در پلاک از قند و نشاسته موجود در آنچه می خورید و می نوشید برای تولید اسید استفاده می کنند. همچنین اسیدها باعث از بین رفتن مواد معدنی مینای دندان می شوند. با گذشت زمان ، پلاک می تواند به سنگ گچ تبدیل شود. پلاک و تارتار علاوه بر آسیب رساندن به دندان ها ، می توانند لثه ها را تحریک کرده و باعث بیماری لثه شوند .

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در سال 1401

شما از خمیر دندان، آب و سایر منابع حاوی فلوراید برای سفید کردن دندان خود استفاده می کنید. این فلوراید همراه سایر مواد در داخل خمیر دندان شما با جایگزینی مواد معدنی به مینای دندان کمک می کند تا خود را ترمیم کند. دندان های شما در طول روز این روند طبیعی و مواد معدنی را از دست می دهند و مجددا آن ها را بازیابی می کنند. اما اگر از دندان های خود مراقبت نکنید و یا مقدار زیادی چیز شیرین و نشاسته ای بخورید و بنوشید، مینای دندان مواد معدنی شما را از دست می دهد. این امر منجر به پوسیدگی دندان می شود.

ممکن است در جایی که مواد معدنی از بین رفته اند، یک لکه سفید ظاهر شود. این نشانه اولیه پوسیدگی دندان است. در این مرحله ممکن است بتوانید پوسیدگی را متوقف یا معکوس کنید. اگر از دندان خود بهتر مراقبت کرده و غذاها و نوشیدنی های شیرین و نشاسته ای را محدود کنید، مینای دندان شما هنوز هم می تواند خود را ترمیم کند.

بیشتربخوانید... بریس های فانکشنال

اما اگر روند پوسیدگی دندان ادامه یابد، مواد معدنی بیشتری از بین می رود. با گذشت زمان، مینای دندان ضعیف شده و از بین می رود و باعث ایجاد حفره می شود. حفره یک سوراخ در دندان شما است. این آسیب دائمی است که دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی در جنت آباد باید آن را با پرکننده ترمیم کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی خانگی

علائم پوسیدگی دندان و حفره

دندان درد حساسیت دندان به شیرینی، گرم یا سرد لکه های سفید یا قهوه ای روی سطح دندان یک حفره عفونت، که می تواند منجر به تشکیل آبسه شود.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1401
بازدید : 163
نویسنده : mozhgan

امروزه کلینیک‌های دندانپزشکی با ارائه خدماتی در حوزه زیبایی دندان‌ها، به شما کمک می‌کنند تا لبخند زیبایی را که همیشه در آرزوی داشتن آن بودید داشته باشید. یکی از این خدمات سفیدتر نشان دادن دندان‌هایی است که به مرور زیبایی خود را از دست داده‌اند. برای سفید کردن این دندان‌ها، راهکارهای مختلفی از جمله انجام بلیچینگ دندان،  ونیر کامپوزیت ، و لمینت دندان  پیش روی شما قرار دارد. در این مقاله بررسی میکینیم بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت بر سفید کردن دندان‌ها و معایب و مزایای هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی زودبازده

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک روش غیرتهاجمی برای سفید کردن دندان‌هایی است که به صورت ژنتیکی به دلیل مصرف مواد غذایی که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند، به دلیل افزایش سن، و بیماری‌های دهان و دندان‌ زرد و کدر شده‌اند. برای سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ، از یک ماده شیمیایی به نام اکسیژن پراکسید استفاده می‌شود. این ماده با اکسید کردن رنگ‌دانه های اضافی که روی سطح دندان‌های شما قرار گرفته‌اند، دندان‌های شما را سفید و زیبا می‌کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی صورت نامتقارن

کامپوزیت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کامپوزیت دندان یک روش زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است که برای ترمیم و اصلاح دندان‌هایی که لب پر شده، آسیب جزئی دیده‌اند یا لکه دارند استفاده می‌شود. برای انجام این کار، دندانپزشک سطح نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و بعد از آن، ماده کامپوزیت را روی دندان‌های شما ریخته و به آن شکل می‌دهد. تراشیدن سطح دندان‌ها، به این دلیل انجام می‌شود که دندان‌ها پس از انجام کامپوزیت غیرطبیعی و حجیم به نظر نرسند. روکش‌های کامپوزیت، رنگی بسیار شبیه به رنگ دندان‌های اصلی داشته و به همین دلیل به راحتی نمی‌توان آن‌ها را از دندان‌های اصلی بیمار تشخیص داد.

بیشتربخوانید... ارتودنتیست

مقایسه هزینه‌های لازم برای انجام بلیچینگ و کامپوزیت روی دندان‌ها:

بلیچینگ دندان‌ها نسبت به انجام کامپوزیت روی دندان‌ها، یک روش ارزان‌تر و کم هزینه‌تر است؛ اما ما نمی‌توانیم یک قیمت و هزینه مقطوع برای انجام بلیچینگ یا کامپوزیت روی دندان‌ها، به شما ارائه کنیم. هزینه‌های انجام هر یک از روش‌های درمانی یا زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی، در افراد مختلف متفاوت بوده و تنها توسط دندانپزشک تعیین می‌شوند.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1401
بازدید : 167
نویسنده : mozhgan

یک اسفنکتر (دریچه) بین مری و معده قرار دارد که تحت عنوان “کاردیا” شناخته می شود. این ساختار باعث می شود تا مواد غذایی به داخل معده سرازیر شوند و از بازگشت آن ها به بالا (به سمت مری) جلوگیری می کند. اما گاهی اوقات، اسفنکتر ضعیف یا شل می شود و باعث می شود اسید معده دوباره به مری بازگردد. این عارضه تحت عنوان ریفلاکس اسید شناخته شده است و اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد، می تواند منجر به بروز بیماری مزمنی به نام ریفلاکس اسید معده به مری یا (GERD) میشود. در ادامه با مجله لاغری جیم جو همراه باشید.

علائم ریفلاکس معده چیست؟

سوزش سر دل احساس وجود یک توده در گلو بلع مشکل یا دشواری در بلع مواد خوراکی و حتی مایعات درد جزئی تا شدید قفسه سینه طعم ترش در دهان برگشت ذرات مواد غذایی از معده به گلو  و دهان

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم

ریسک فاکتورهای رفلاکس معده چیست؟

چاقی و اضافه وزن زیاد فتق هیاتال فلج معده یا تاخیر در روند خالی شدن معده از مواد غذایی هضم شده بارداری نوشیدن الکل سیگار کشیدن

مدیریت رفلکس اسید

 رفلاکس اسید معده با مصرف داروهای ساده و بدون نسخه قابل درمان است. اما به بیمارانی که اضافه وزن جزئی تا شدید و چاقی مفرط دارند توصیه می شود که برای کنترل شرایط گوارشی خود حتما وزن کم کنند. اگر اضافه وزن جزئی داشته باشید با کمک تغییر در رژیم غذایی یا رو آوردن به یک رژیم لاغری تبادل نظر یا ورزش کردن میتوانید اضافه وزن خود را از دست دهید. اما اگر چاقی مفرط و شدید دارید بهتر است در کنار دو مورد ذکر شده خود را به یک متخصص و جراح لاغری نشان دهید. انواع عمل لاغری بدن وجود دارد که به کاهش وزن شما و درمان رفلاکس اسیده معده کمک میکند.

بیشتربخوانید... رژیم کتوژنیک چیست

انواع جراحی لاغری برای کاهش وزن و درمان مشکلات مرتبط با چاقی

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • بای پس معده
  • بای پس روده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • باندینگ معده
  • ساسی بای پس


:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1401
بازدید : 165
نویسنده : mozhgan

ترمیم و زیبایی دندان جلو چه ویژگی های بارزی دارد؟ امروزه بسیاری از افراد متقاضی خدمات زیبایی هستند؛ از اینرو دندانپزشکان در کلینیک دندانپزشکی علاوه بر انجام ترمیم و اصلاح ناهنجاری ها به انجام این خدمات نیز می پردازند. ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت که در حال حاضر پیشرفت زیادی در نسل جدید آن بوجود آمده است، در ترمیم دندان های جلو کاربرد دارد. از رایج ترین روش های ترمیم و زیبایی دندان جلو، پیوند مستقیم است. پیشرفت های اخیر در تکنولوژی، انقلاب شگرفی در طراحی مواد کامپوزیتی و ایمپلنت ایجاد کرده است. تقاضای بیماران برای زیباسازی و ترمیم دندان های جلو سبب شده است که دندانپزشکان از روش های بالینی و تکنیک های مختلف بدین منظور استفاده کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی هزینه

کامپوزیت

 کامپوزیت مناسب ترین راه برای رسیدن به ظاهر بسیار طبیعی است. تولیدکنندگان مواد کامپوزیتی همواره در پی یافتن رویکردهای بهبود خواص این مواد هستند. از کامپوزیت برای بازسازی و ترمیم دندان های جلو و عقب استفاده می شود.

نقش ترمیم و زیبایی دندان جلو در زیبایی صورت

 از آن جا که دندان ها نقش زیادی در زیبایی چهره دارند، بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر این بهداشت بخوبی رعایت نشود، ترمیم دندان با مشکل مواجه شده و روند آنرا دشوارتر می شود. همچنین دندان های جلو بیش از بقیه دندان ها در معرض تروما، شکستگی و لب پر شدن قرار دارند. هر گونه ضربه، مصرف مواد غذایی سخت مثل یخ و … می تواند موجب آسیب به آنها شود. دندان های جلو همچنین تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند دارد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان در خانه

کامپوزیت برای ترمیم دندان های جلو

کامپوزیت که از بهترین و مناسب ترین روش ها برای ترمیم و اصلاح شکستگی دندان است می تواند روش مناسبی برای ترمیم دندان های جلو باشد. در صورتی که آسیب به دندان جلو جزئی باشد، می توان از روکش برای ترمیم  استفاده کرد.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان بدون تاج

روکش کردن

همه افراد در طول روز چندیدن بار قهوه و چای مصرف می کنند که این مواد به مرور موجب زرد شدگی و کدر شدن دندان ها می شود؛ از اینرو افراد زیادی برای ترمیم دندان های جلو و سفید و زیبا کردن آن ها به دندانپزشکی مراجعه می کنند. در این حالت اکثراً از روکش دندان برای رفع این مشکل استفاده می شود. از دیگر روش های ترمیم برای زیبایی دندان ها می توان از ارتودنسی، لمینت، ایمپلنت  و جرم گیری نام برد که هر کدام از آنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: مجله دندانپزشکی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 7 تير 1401
بازدید : 144
نویسنده : mozhgan

در این مقاله از  بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران ما می‌خواهیم شما را با دلایلی که باعث می‌شوند انجام ارتودنسی روی دندان ها، هر چند دندان هایی که ناهنجاری کمی دارند، ضروری باشد، یا همان ضروریات ارتودنسی، آشنا کنیم.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان ها، یک راه حل و پروسیجر دندانپزشکی برای ترمیم و درمان دندان ها و فک هایی است که در محل مناسبی قرار ندارند. برای انجام ارتودنسی روی دندان ها، دندانپزشک متخصص ارتودنسی بریس هایی را روی دندان های بیمار نصب می‌کند. این بریس ها به دندان های بیمار فشار ملایمی وارد می‌کنند و این فشار اندک و ملایم، می‌تواند به آهستگی و به مرور زمان دندان های شما را آن قدر جا به جا کند تا در محل مناسبی قرار بگیرند.

بیشتربخوانید... هزینه کشیدن دندان

روش های انجام ارتودنسی

 ارتودنتیست، ارتودنسی روی دندان ها را به دو روش کلی ارتودنسی ثابت و متحرک انجام می‌دهد. منظور از ارتودنسی ثابت، در واقع انواع ارتودنسی است که به کمک بریس های ثابتی که به دندان های بیمار چسبانده می‌شوند و قابلیت جا به جایی ندارند، انجام می‌شود. مثال هایی از ارتودنسی ثابت عبارتند از: ارتودنسی با براکت های فلزی، ارتودنسی با براکت های سرامیکی، ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی. منظور از ارتودنسی متحرک، انجام ارتودنسی روی دندان ها با کمک بریس هایی است که متحرک هستند و بیمار می‌تواند آن ها را به طور موقتی از دهان خود خارج کند. برای مثال بریس های اینویزیلاین یا نامرئی نمونه ای از ارتودنسی، با استفاده از بریس های متحرک است.

ضروریات ارتودنسی

شما با بعضی از فواید ارتودنسی دندان ها و برخی دلایل انجام ارتودنسی، مثل بهبود ظاهر دندان ها، آشنایی دارید؛ اما شاید فکر کنید که مشکلات دندانی شما آن قدر شدید نیستند که به چشم بیایند و به همین دلیل بخواهید از انجام ارتودنسی منصرف شوید. دلایل بزرگتری وجود دارند که می توانند باعث شوند که انجام ارتودنسی روی دندان ها، ضرورت پیدا کند. بعضی از ضروریات ارتودنسی عبارتند از:

بهبود شکل ظاهری

ارتقای سطح بهداشت و سلامت دهان دندان ها

جلوگیری از بروز مشکلات و ناهنجاری های ثانویه

بهبود تکلم

جلوگیری از بیماری ها و مشکلات گوارشی


تاریخ : دو شنبه 6 تير 1401
بازدید : 142
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

حتما شما هم شنیده اید که یکی از رازهای زیبایی و جذابیت، لبخند زدن است. هنگامی که به سایر افراد، به خصوص در اولین برخورد با آنها، لبخند می زنید احساس خوبی به آنها القا خواهید کرد. اما برای داشتن یک لبخند زیبا، به دندان های مرتب و زیبا نیاز خواهید داشت. بسیاری از افراد جامعه، کم و بیش مشکلات و نقص هایی در دندان های خود دارند که لازم است برای حل چنین مشکلاتی به دنبال راه حل مناسبی باشند. یکی از مطمئن ترین روش ها برای حل مشکلات دندان ها، به ویژه اگر بی نظمی دندان ها زیاد باشد، روش ارتودنسی است که از انواع این ارتودنسی ها می توان به لمینت پلاستیکی اشاره کرد.

بیشتربخوانید... تعرفه خدمات دندانپزشکی سال 1401

ارتودنسی

همه ما ارتودنسی را با براکت ها و سیم های فلزی آن می شناسیم که البته این اجزا منظره خوبی به دندان های ما نمی دهند. مخصوصا ممکن است که افراد بزرگسال با این موضوع مشکل داشته باشند. و بخواهند روشی را به کار گیرند که تا حد امکان ارتودنسی خود را مخفی کنند. اما آیا چنین روشی وجود دارد؟

ارتودنسی پلاستیکی یا ارتودنسی نامرئی

 آیا تا به حال نام ارتودنسی نامرئی به گوشتان خورده است؟ یک روش که به کمک آن می توان از شر ظاهر نامناسب براکت ها و سیم های فلزی ارتودنسی خلاص شد و در عین حال به مرور زمان به اصلاح مشکلات دندان ها پرداخت، استفاده از روش ارتودنسی پلاستیکی است. در این روش، چون برای سایرین واضح و مشخص نیست که بیمار ارتودنسی کرده است، یا به عبارتی چون درمان بیمار مخفی شده است، به ارتودنسی پنهان معروف شده است. این نوع از ارتودنسی، همچنین به عنوان ارتودنسی نامرئی نیز شناخته می شود؛ زیرا در ساخت آن از مواد پلاستیکی شفاف و بی رنگی استفاده شده است و از همه مهم تر هیچ گونه سیم یا اجزای فلزی بر روی دندان های بیمار قرار نمی گیرد.

 استفاده از ارتودنسی پلاستیکی چه مزیت هایی دارد؟

اولین مزیت این روش، نامرئی بودن آن است. شما می توانید از مزایای ارتودنسی برای مرتب و ردیف کردن دندان های خود بهره ببرید؛ اما در عین حال کسی هم متوجه ارتودنسی شما نمی شود. به علاوه اجزای فلزی به کار رفته در بریس های معمولی ارتودنسی، مانند سیم ها یا براکت های فلزی، علاوه بر ظاهر ناخوشایندی که دارند، ممکن است مشکلاتی را نیز برای بیمار به وجود بیاورند، مثلا امکان دارد که این اجزا لب و زبان بیمار را اذیت کنند و به آنها آسیب بزنند و یا این امکان وجود دارد که به هنگام غذا خوردن، مواد غذایی لا به لای این اجزا گیر کنند و نظافت این بریس ها را با مشکل مواجه کنند. حال آنکه هیچ کدام از مشکلات گفته شده، در روش ارتودنسی پلاستیکی وجود نخواهد داشت.


تاریخ : دو شنبه 6 تير 1401
بازدید : 164
نویسنده : mozhgan

بالون معده از طریق دستگاه اندوسکوپ توسط جراح لاغری وارد معده می شود و با مایعات بی خطر پر می شود. بالون آب شده بخشی از حجم معده را اشغال می دهد و به مدت مشخصی داخل معده باقی خواهد ماند. به دلیل کاهش میزان مصرف غذا ممکن است شخص وزن کم کند. با این حال این روش عوارض زیادی دارد و امروزه یک روش منسوخ به شمار می رود.

بیشتربخوانید... تمرینات کاردیو

عوارض بالون معده چیست؟

 کاهش وزن کم ناراحتی معده تهوع و استفراغ شکم یا کمردرد رفلکس اسید مسائل هضم انسداد ورود غذا به معده عفونت

بیشتربخوانید... ایا کراتینه مو سرطان زاست

آیا بالون معده مزیت خاصی هم دارد؟

بله بالون گذاری در کنار تمام عوارضش مزایایی نیز دارد اما با توجه به بالا بودن تعداد عوارض و ریسک، فواید آن آنقدرها هم قابل توجه نیستند. برخی از مهم ترین فواید این روش عبارتند از: یک روش جراحی لاغری نیست و بنابرین برگشت پذیر است. موقت است به دنبال لاغری به کاهش علائم دیابت و فشار خون بالا و … کمک می کند.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

بهترین روش لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن چیست؟

افرادی که شاخص توده بدنی بالا ۴۰ دارند چاق در نظر گرفته می شوند و بهتر است برای افزایش طول عمر و داشتن زندگی سالم اقدام به کاهش وزن کنند. ورزش کردن و داشتن یک رژیم لاغری مناسب می تواند در اغلاب اوقات برای لاغری موثر باشد اما متاسفانه این راه کار تنها در افرادی که شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۳۰ دارند مناسب است. در افرادی که شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۴۰ دارند ترکیبی از ورزش و رژیم لاغری و مصرف دارو می تواند به کاهش وزن کمک کند اما برای افرادی که BMI بالای ۴۰ دارند بهترین روش لاغری انجام عمل جراحی لاغری مانند اسلیو معده است. این اعمال بی خطر بوده و نتایج دائمی دارند.

منبع: gymju.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 6 تير 1401
بازدید : 166
نویسنده : mozhgan

در سال های اخیر توجه افراد به زیبایی چند برابر بیشتر از قبل شده است؛ از این رو متدها و روش های جدید زیبایی روز به روز رشد و گسترش بیشتری پیدا می کند. علم زیبایی شناسی به حوزه دندان پزشکی نیز راه پیدا کرده است؛ به نحوی که یک رشته تخصصی به نام ترمیمی و زیبایی به وجود آمده است و دندانپزشکان بعد از سپری کردن دوره عمومی، می توانند در این رشته تخصصی زیبایی تحصیل کنند و به عنوان متخصص ترمیم و زیبایی دندان فعالیت کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی رایگان تهران

 توجه به زیبایی دندان ها

در گذشته بیشترین تمرکز دندانپزشکان بر روی درمان مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان ها و یا رفع کردن ناهنجاری های دندان و فک بود، اما در سال های اخیر توجه زیادی به جنبه زیبایی و ظاهر دندان ها می شود. بیماران با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی برای رفع مشکلاتی مانند شلوغی و بی نظمی دندان ها، اصلاح فرم و رنگ دندان ها، جایگزین کردن دندان های از دست رفته و… اقدام می کنند.

بیشتربخوانیم... ارتودنسی شیشه ای

متخصص ترمیم و زیبایی دندان کیست؟

بعد از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی، رشته های زیادی برای ادامه تحصیل در مقطع تخصص دندانپزشکی وجود دارد. یکی از تخصص های رشته دندانپزشکی، تخصص ترمیمی و زیبایی است که در آن تمام تمرکز دندانپزشک بر روی رفع عیوب و مشکلات ظاهری دندان ها و یا لثه است. به عبارت دیگر هدف دندانپزشک زیبایی، اصلاح طرح لبخند و طراحی یک لبخند بی نقص برای بیماران است.

خدمات ترمیمی و زیبایی دندان ها

به طور کلی هدف از دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، اصلاح ظاهر و فرم دندان های بیماران، درمان مشکلات لثه و یا بازسازی و جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. برخی از خدماتی که متخصص ترمیم و زیبایی دندان ارائه می کند شامل:

ترمیم دندان های آسیب دیده

گاهی ممکن است دندان های قدامی برخی از افراد آسیب ببیند، مثلا بخشی از تاج دندان بشکند و آسیب ببیند. از آنجایی که دندان های قدامی به هنگام لبخند زدن یا صحبت کردن، دیده می شوند، رفع این مشکل اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد، متخصص زیبایی با استفاده از موادی مانند کامپوزیت این مشکلات را ترمیم می کند و فرم دندان ها را بهبود می بخشد.

اصلاح رنگ دندان ها

گاهی دندان ها به دلایل مختلفی مانند مصرف سیگار، به مرور زمان تغییر رنگ داده و زرد رنگ می شوند. همچنین گاهی به دلیل مصرف بعضی از داروها، دندان ها لکه دار می شوند. همه ما قبول داریم که دندان های زرد شده و یا لکه دار وجهه خوبی به لبخند ما نمی دهد؛ از این رو متخصص زیبایی با روش هایی مانند بلیچینگ و یا استفاده از کامپوزیت دندان ، اقدام به اصلاح رنگ دندان های بیمار می کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی خانگی

جایگزین کردن دندان های از دست رفته

همان طور که می دانید دندان های قدامی بیشتر در معرض دید هستند؛ از این رو اگر بیماری، یکی از دندان های جلویی خود را از دست بدهد، تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی او خواهد داشت. روش های زیادی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته وجود دارد. مثلا استفاده از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان از دست رفته، و یا جایگزینی آن با استفاده از بریج یا پل دندانی.

منبع: orthodentist.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 6 تير 1401
بازدید : 154
نویسنده : mozhgan

یکی از دغدغه های اصلی مردم زیبایی دندان جلو و سفید بودن دندان های آنان است. یکی از بهترین روش های درمان برای سفید کردن دندان ها انجام عمل بلیچینگ دندان است. این عمل روش های گوناگونی دارد اما نتیجه آن به سفید شدن دندان ها می انجامد. برای آگاهی از نحوه انجام عمل و هزینه بلیچینگ دندان شما را به خواندن ادامه این متن  از کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دعوت می کنم.

محصولات سفید کننده دندان

 در سال ۲۰۱۵ ، آمریکایی ها به تنهایی بیش از ۱۱ میلیارد دلار برای سفید کردن دندانها هزینه کردند، از جمله بیش از ۱.۴ میلیارد دلار برای محصولات خانگی سفید کننده دندان، ما در اینجا ساده ترین راهها را برای سفید کردن دندانهای شما در خانه آورده ایم: محصولات زیادی برای سفید کردن دندانها وجود دارد، با این وجود در بیشتر محصولات سفید کننده از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان های شما استفاده می شود که مورد توجه بسیاری از افراد است. اگر دندان سفیدتر می خواهید، اما می خواهید از مواد شیمیایی نیز خودداری کنید، در این مقاله چندین گزینه طبیعی و ایمن ذکر شده است.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان در کرج

علت زردی دندان ها چیست؟

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باعث زردی دندان ها و از بین رفتن براقیت سفیدی دندانها می شود. برخی از غذاها می توانند مینای دندان را که لایه خارجی دندان شما است لکه دار کنند. علاوه بر این، تجمع پلاک بر روی دندان های شما می تواند به دندان های شما رنگ زرد بدهد. این نوع تغییر رنگ دندان معمولاً با مراجعه منظم به دندانپزشک و  استفاده از برخی از محصولات تمیزکننده و سفید کننده منظم تحت نظر دندانپزشک قابل درمان است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

اهمیت مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در سفید شدن دندان

در حالی که برخی از تغییر رنگ دندان ها به طور طبیعی با افزایش سن همراه است، اما تا حد زیادی به دلیل تجمع پلاک ایجاد می شود. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم می تواند با کاهش باکتری های موجود در دهان و جلوگیری از تجمع پلاک ، به سفید ماندن دندان کمک کند. خمیر دندان به آرامی لکه های دندان را  از بین میبرد و نخ دندان باکتری های بین دندان را که در تشکیل پلاک نقش دارند از بین می برد. مسواک زدن روزانه دندان ها  از تجمع پلاک های زرد روی دندان های شما جلوگیری می کند.

منبع: lachine.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com