عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 30 بهمن 1401
بازدید : 104
نویسنده : mozhgan

اغلب بیماران پس از انجام عمل های لاغری مثل عمل اسلیو معده ، بای پس و ساسی بای پس با شل یا آویزان شدن پوست مواجه می‌شوند. زیرا بدن شما تا حدود ۱۸ ماه بعد از عمل جراحی لاغری، تغییرات زیادی را تحربه می‌کند. میزان شل و آویزان شدن پوست و ظاهر کلی شما به عوامل مختلفی مثل مقدار وزن از دست داده، ژنتیک، سن، ورزش کردن، سیگار کشیدن یا  نکشیدن و .. بستگی دارد. به طور کلی بیماران، پس از عمل در برخورد با شل شدن پوست دو دیدگاه متفاوت دارند: برخی از آن ها ترجیح میدهند با پوشیدن لباس، کمربند و یا پوشش های فشاری پوست و شل بودن آن را پنهان کنند برخی دیگر ترجیح میدهند برای برطرف کردن این افتادگی اقدام به انجام عمل پلاستیک کنند. چنانچه شما قصد انجام عمل داشته باشید، بهتر است که دست کم ۱۸ ماه بعد از عمل صببر کنید و  آنگاه زیر تیغ جراحی دیگری بروید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

اما بحث بیمه

بیمه ها معمولا بنا به دلایل درمانی و پزشکی مقداری از هزینه های برداشتن پوست اضافی شکم و پستان را تقبل میکنند. اما برای برداشتن پوست آویزان بازوها معمولا هزینه ای پرداخت نمیکنند زیرا از نظر بمه جنبه زیبایی دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 30 بهمن 1401
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

بذارید همین اول دو تا، دسته بندی داشته باشیم. ما لمینت دندان و ونیر کامپوزیت رو داخل یه گروه میذاریم و روکش دندان رو داخل یه گروه دیگه. میدونید چرا؟ چون کاربرد این دو گروه با هم متفاوته. روکش دندان یک روش ترمیم دندان هستش و آخرین راهکار برای نجات دندان از کشیده شدن به حساب میاد. این یعنی روکش ها بیشتر جنبه ترمیمی دارند. اما ونیرهای دندانی جنبه زیبایی دارند و برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شن. پس اصلی ترین تفاوت در کاربردشونه. روکش ها جنبه ترمیمی دارند و لمینت دندان و ونیر کامپوزیت جنبه زیبایی و زیبایی بخشی به دندون ها رو دارن. ادامه مقاله رو از بهترین  دندانپزشکی شبانه روزی بخونید و با هر کدوم از این ۳ مورد بیشتر آشنا بشید.

لمینت دندان یه ونیر دندون هست که بسیار نازک، ظریف و همرنگ دندون ما است. لمینت ها میتونن مشکلات زیر رو برطرف کنند و یکی از بهترین روش ها برای اصلاح و زیباسازی طرح لبخند به شمار میرن:

  • بستن فاصله بین دندان ها
  • کوچک یا بزرگ بودن اندازه دندان دهان
  • تغییر رنگ دائمی دندان یا لک شدنش
  • کج بودن جزئی تا متوسط دندون ها
  • ترک برداشتن یا شکستگی جزئی دندان
  • و ….

کامپوزیت ونیر همونطور که از اسمش مشخصه، یه نوع ونیر دندانی هستش. این ونیرها همون کاربردی رو دارن که لمینت دندان داره. یعنی همون مشکلاتی که لمینت دندان برطرف میکنه رو عینا میتونن برطرف کنن. اما نحوه آماده سازی و نصبش خیلی فرق داره. ماندگاری، کیفیت، ویژگی ظاهری و زیبایی ونیر کامپوزیت کمتر از لمینت دندانه اما هزینه و قیمتش خیلی پایین تر از هزینه لمینت دندانه به همین خاطر افراد زیادی به جای لمینت ترجیح میدن ونیرکامپوزیت کنن. به جز این ونیر کامپوزیت قابل بازگشته به این معنی که برای نصبش نیازی نیست مینای دندان تراشیده بشه و هر وقت که شما بخوایید میتونید کامپوزیت چسپیده شده به دندون خودتون رو بردارید و دندان واقعی شما همچنان سالم و مثل قبلش هست.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1401
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی یک علم دندانپزشکی است. ارتودنسی مطالعات، روش ها و تجربیات خاص خود را دارد و متخصصانی دارد که سال ها است آن را مطالعه می کنند، بنابراین یک علم بسیار بزرگ است. بسیاری از مطالعات در مورد ارتودنسی انجام شده است و انواع، شکل ها و قیمت های مختلفی وجود دارد و دارای مزایایی است و ما در این مقاله در مورد همه این موارد و خصوصا ارتودنسی و سردرد بحث خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید... ایمپلنت های سوئیسی

چه موقع بهتر است به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟

 این مورد از یک کودک به کودک دیگر متفاوت است، اما در هر صورت توصیه می شود اولین معاینه را در سن 7 تا 8 سالگی انجام دهید و منتظر جایگزینی تمام دندان های شیری نباشید. در این مرحله متخصص ارتودنسی می تواند مشکلات رشد فک و دندان و تناسب بین آن ها را شناسایی کرده، از برخی از این مشکلات جلوگیری کرده و زمان درمان را بهینه کند. این لزوما به این معنی نیست که همه کودکان در این سن درمان را شروع می کنند، اما پیگیری لازم است.

آیا دندان ها می توانند به مرور زمان خود را صاف کنند؟

معمولا این گونه نیست. پس از ده سالگی و آغاز بیست سالگی، روند طبیعی دندان ها به خصوص در فک پایین شروع می شود. به این معنا که احتمال رفع مشکل به طور طبیعی برای دندان هایشان بسیار کم است. علاوه بر اهمیت مراجعه به متخصص ارتودنسی، متخصص ها می گویند که بسیار مهم است که ابتدا مطمئن شوید که به پزشک با تجربه و صلاحیت در این زمینه مراجعه می کنید. مراجعه به یک متخصص ارتودنسی و فک و صورت که دارای مجوز از وزارت بهداشت است بسیار مهم است. علیرغم اینکه هر دندانپزشکی حق کار در همه زمینه های دندانپزشکی از جمله ارتودنسی را دارد، اما طبق قانون وی حق ندارد خود را ارتودنتیست، ارتودنسی یا موارد مشابه بنامد.

بیشتر بخوانید... روکش دندان

ارتودنسی و سردرد

وجود سردرد بعد ازارتودنسی اغلب رایج است. هنگام استفاده از بریس سردرد را تجربه می کنید که اغلب پس از محکم کردن یا تنظیم براکت‌ها درد دارند. اگر سردرد پس از درمان ارتودنسی و برداشتن بریس‌ها باقی ماند، احتمالا منبع سر درد ارتودنسی نیست. در چنین مواردی ممکن است لازم باشد که برای درمان به یک پزشک عمومی مراجعه کنید.

منبع: مجله دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1401
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

برای درمان انواع جوش صورت و از بین بردن آن چند روش ساده و خانگی وجود دارد. در این مطلب روش‌هایی برای درمان سریع جوش صورت به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند سلول‌های مرده پوست را از بین برده و باعث رفع جوش صورت و درمان جای جوش شوند. در ادامه با بهترین دکتر درمان جوش همراه باشید.

علت جوش صورت چیست؟

برای اکثر مردم جوش‌ صورت تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه‌ی اختلال بخش‌های تولید‌کننده‌ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش‌ها به دلایلی بیش فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه‌ی آن این بخش‌ها در چربی غوطه ور می‌شوند.

ارگانیسم‌های زنده‌ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیاد چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه‌ی برآمده روی پوست که آن را جوش می‌نامیم، ایجاد می‌کند.

بیشتربخوانید... رفع جوش های بلوغ

روش‌های درمان جوش صورت

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت فرسا و حتی لایه برداری‌ و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان برای جوش‌های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه‌های درمانی فوق‌العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می‌برند استفاده کرد.

  • روش‌های درمان جوش صورت
  • از بین بردن جوش صورت با یخ
  • درمان جوش با روغن زیتون
  • از بین بردن جوش صورت با ماست
  • درمان جوش صورت با سیب و عسل
  • درمان جوش صورت با ژل آلوئه‌ ورا
  • درمان جوش صورت با خیار
  • از بین بردن جوش صورت با آبلیمو

منبع: مجله سلامتی



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1401
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

چند سالی است که ساخت و ساز استخرها در کشور ما افزایش پیدا کرده است. برآوردها نشان می‌دهد که تمایل مردم ایران به ساخت استخر بتنی بیشتر از سایر استخرها مثل فایبرگلاس و ونیل است. تام استخر در این مقاله به بررسی معایب و مزایای ساخت و نگهداری استخرهای  بتنی می پردازد.

مزایای ساخت استخر بتنی

اندازه و شکل آن در طراحی ها و اجرا قابل تنظیم است

 استخرهای بتنی این امکان را به شما می دهند تا شکل استخر را به صورت دلخواه دربیاورید. این بزرگترین مزیت استخرهای ساخته شده از جنس بتن است.

دوام و استحکام بالا

مانند استخرهای فایبرگلاس ، ساختار استخرهای بتنی فوق العاده بادوام است. برخی از خانواده ها در خانه سگ نگهداری میکنند و همواره نگران این هستند که سگ یا وسیله های تیز به فضای داخلی اسخر آسیب بزنند. اما خوشبختانه درست مانند استخرهای وینیلی احتمال وارد شدن چنین آسیب هایی در استخر بتنی وجود ندارد.

معایب ساخت استخر بتنی

بیشتر کار تعمیر و نگهداری استخر بتنی با دست است

از لحاظ ماهیت، بتن بسیار متخلخل است. این وضعیت یک شرایط بسیار ایده آل برای جای دهی و رشد جلبک ها در استخر ایجاد میکند. بعد از آنکه جلبک ها در بخش های مختلف بتن رشد کردند کار تمیز کردن و از بین بردن آن ها بسیار سخت تر است.

بیشتربخوانید... فیلتر کارتریجی استخر

استخرهای بتنی نیاز بیشتری به مواد شیمیایی دارند

 شیمی آب موضوع دیگری در مورد استخرهای بتنی است. از آنجا که در صورت عدم نگهداری صحیح از استخر ممکن است جلبک ها در سطوح داخلی قرار بگیرند، مواد شیمیایی بیشتری برای ضدعفونی کردن و از بین بردن جلبک ها مورد نیاز است. از طرفی ضدعفونی کردن استخرهایی که جلبک دارند وقت زیادی میطلبد و نیازمند هزینه بالاتری است. علاوه بر این، بتن ماهیتی قلیایی دارد که دائماً pH آب استخر را افزایش می دهد و برای حفظ تعادل ph نیاز به افزودن منظم اسید دارد.

طولاتی بودن پروسه ساخت استخر بتنی

برخلاف استخرهای فایبرگلاس و حتی استخرهای وینیلی که می توانند طی چند هفته تکمیل شوند، اتمام ساخت استخرهای بتنی سه تا شش ماه یا بیشتر طول می کشد. طولانی بودن پروسه ساخت این نوع استخرها به دلیل این است که تمام مراحل ساخت در محل انجام میشود. این درحالی است که استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته هستند و تنها نیاز به نصب دارند. نمونه های وینیل نیز دوره ساخت نسبتا کوتاهتری دارند.


تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1401
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

بیشتر افرادی که جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و...)  انجام می دهند، دچار هیچ مشکل جدی بعد از عمل نمی شوند. تنها ۱۰ درصد ممکن است دچار مشکلات جزئی و ۵ درصد نیز دچار مشکلات جدی شوند. در صورتی که مشکل نگران کننده ای برایتان پیش آمد سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. در ادامه با بهترین جراحان لاغری در تهران همراه باشید.

برخی از عوارض شایع عبارت است از:

یبوست 

پس از جراحی بسیار شایع است و پزشکتان درباره نحوه ی کنترل آن به شما اطلاع خواهد داد. از خوردن فیبر( مانند اسفرزه) خودداری کنید زیرا باعث مسدود شدن سیستم گوارشی می شود. سندروم دامپینگ  افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند ممکن است بعد از خوردن غذا های پر شکر به سندروم دامپینگ مبتلا می شوند. بیشتر اوقات نوشابه ها و انواع آبمیوه ها باعث این سندروم می شوند. غذا های پر شکر به سرعت معده را پر کرده و باعث حالت تهوع، استفراغ و ضعف می شوند.

بیشتربخوانید... رژیم کتو کم کربوهیدرات

سنگ های کیسه صفرا 

این سنگ ها در افرادی که به سرعت وزن زیادی کم می کنند به وجود می آید. حدود ۵۰ درصد افرادی که عمل بای پس معده انجام داده اند، دچار سنگ کیسه صفرا می شوند که در اکثر اوقات این سنگ ها بی خطر هستند. در برخی مواقع این سنگ ها می توانند باعث حالت تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکم شوند. حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد افرادی که پس از جراحی لاغری دچار سنگ کیسه صفرا شده اند، برای درمان باید تحت عمل جراحی قرار گرفته و کیسه صفرای خود را دربیاورند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه پروتئین

عفونت زخم

 تا ۳ هفته بعد از جراحی لاغری امکان عفونت زخم ها وجود دارد. قرمزی، داغی، درد و ترشح مایعات غلیظ (چرک) از علائم عفونت زخم می باشد. برای درمان عفونت زخم باید آنتی بیوتیک مصرف شود و در مراحل پیشرفته تر نیازمند جراحی است.

منبع: مجله تناسب اندام



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1401
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

با وجود آنکه فیلتر ها از تجهیزات و  اجزای اصلی استخر ساده ای هستند ، و فقط مخزن بزرگی هستند که آب از داخل آن عبور می کند، ممکن است دچار مشکلاتی شوند که برای صاحبان استخر بسیار ناخوشایند باشد. در ادامه این مقاله به تشریح آن ها خواهیم پرداخت.

ورود شن و پودر دیاتومه به داخل استخر

 یکی از مشکلات رایج فیلترهای استخری، ورود شن و پودر دیاتومه (DE) به داخل استخر می باشد. در فیلترهای شنی، این مشکل می تواند ناشی از ترک و شکستگی در نازل ها و لوله نگهدارنده درون مخزن باشد. نازل ها را می تواند به صورت جداگانه تهیه کرده و جایگزن کنید. در صورتی که نازل ها سالم باشند، می توانید فقط لوله نگهدارنده را تعویض کنید

واشر عنکبوتی

درون شیر چندراهه فیلتر شنی و فیلتر دیاتومه، واشری وجود دارد که تا حدودی به شبکه تار عنکبوت شباهت داشته و ساختار آن شامل یک حلقه کوچک در مرکز و تعدادی پره (معمولا 4 یا 5 عدد) که حلقه کوچک را به یک حلقه بزرگتر متصل می کند، می باشد. با وجود کوچک و ساده بودن، این قطعه می تواند دلیل تعدادی از مشکلات فیلتر استخری باشد. از علائم آسیب دیدگی و فرسوده شدن واشر عنکبوتی، نشت آب از اطراف شیر و یا خروج آب از مسیر فاضلاب می باشد. این واشر معمولا به دلیل خاموش نکردن پمپ در هنگام چرخاندن دسته شیر آسیب می بیند.

فشار بالا درون مخزن فیلتر

برخی از مشکلات فیلترها ناشی از فشار بالای درون مخزن فیلتر می باشد. این فشار بالا می تواند به دلیل انتخاب سایز فیلتر کوچکتر نسبت به پمپ استخری باشد؛ لذا پمپ جریان آب بالاتر از مقدار طراحی شده فیلتر را به درون آن پمپاژ می کند و فشار درون فیلتر افزایش می یابد. کثیف بودن فیلتر یک علت دیگر برای بروز این مشکل می باشد که در فیلترهای کارتریج با شستشوی کارتریج ها و در فیلتر شنی و دیاتومه از طریق بکواش به موقع می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد

بیشتربخوانید... مراحل ساخت استخر

فشار پایین درون مخزن فیلتر

همانطور که در بالا ذکر شد، فشار بالا درون مخزن فیلتر مشکلاتی ایجاد می کند، اما فشار پایین که معمولا نشان دهنده گرفتگی مسیر عبور آب قبل از ورود به فیلتر می باشد نیز می تواند مشکلاتی به وجود آورد که تاثیر منفی در عملکرد سیستم گردش آب استخر دارد. در ابتدا سبد استرینر و پروانه پمپ را بررسی کنید. اگر هر کدام از آن ها توسط شاخ و برگ درختان و ... دچار گرفتکی شده اند، با خارج کردن آشغال ها جریان آب عبوری را افزایش دهید. فشار پایین همچنین می تواند ناشی از گرفتگی سبد اسکیمر استخر و یا گیر کردن دریچه آن باشد. پایین رفتن سطح آب استخر نیز می تواند باعث کاهش جریان آب عبوری از فیلتر وکاهش فشار شود.

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر کارآمد


تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1401
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی فیلم چیست ؟  بسیاری از افراد، از جمله دانشجویان پزشکی و پزشکان تازه کار، تعجب می کنند که سفالومتریک برای ارتودنسی استفاده می شود. در ارتودنسی فوری، فیلم سفالومتریک معمولا توسط متخصص ارتودنسی به عنوان یک ابزار تشخیصی و برای برنامه ریزی و ارزیابی درمان استفاده می شود. با مجله ارتوبلاگ همراه باشید.

سفالومتریک چیست؟

سفالومتریک متشکل از یک اشعه ایکس سفالومتریک است که به آن ceph نیز می گویند و آنالیز رادیوگرافی اشعه ایکس خارج دهانی است. به این معنی که فیلم در خارج از دهان قرار می گیرد. ceph نمای کاملی از ساختارهای صورت، از جمله بی نظمی و نامناسب بودن فک و گزش را نشان می دهد. Cephs  همچنین می تواند ارتباط فک و دندان با بافت های نرم و سایر قسمت های جمجمه را نشان دهد. این امر به ویژه برای ارتودنتیست هایی که به دنبال دندان های نهفته، مشکلات احتمالی یا رشد و تغییر در طول زمان هستند بسیار مفید است. Ceph  را می توان در فیلم رادیوگرافی یا با رادیوگرافی دیجیتال تهیه کرد. در رادیوگرافی دیجیتال از اشعه کمتری استفاده می شود و زمان کمتری نسبت به فیلم رادیوگرافی لازم است. علاوه بر این، رادیوگرافی دیجیتال را می توان برای تشخیص جزئیات جزیی، افزایش و بزرگ کرد. علاوه بر این، با استفاده از رادیوگرافی دیجیتال امکان ذخیره و به اشتراک گذاری تصاویر به راحتی امکان پذیر است. این امر در صورت داشتن چندین پزشک یا در حال ردیابی ceph ها به مرور زمان مفید خواهد بود. اشعه ایکس ceph نه تنها یکی از مفیدترین ابزارها در برنامه ریزی درمانی ارتودنسی است، بلکه سریع و بدون درد نیز هست. اکثر ceph ها را می توان در کمتر از 10 ثانیه مصرف کرد و در کمتر از 10 دقیقه ایجاد کرد و سریع نتیجه را به دست آورد.

بیشتربخوانید... معایب ارتودنسی لینگوال

چرا برای ارتودنسی، فیلم سفالومتریک استفاده کنیم؟

ارتودنسی معمولا برای لکه بینی بیماری لثه و پوسیدگی دندان به اشعه ایکس با بایت بال روی می آورد و از رادیوگرافی پانورامیک برای بینایی در مورد دندان های عمومی و سلامت استخوان فک و مشکلات مفصل فک استفاده می کند. با این حال، محدودیت های بسیاری در این رادیوگرافی ها وجود دارد که هنگام مشاهده یک تصویر کامل است. اغلب اوقات، مشکلات دندانی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند و لازم است درک کاملی از مشخصات جمجمه و صورت، از جمله بافت های نرم، برای تجزیه و تحلیل جامع داشته باشید.

بیشتربخوانید... کاشت ایمپلنت دندان

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1401
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

به طور کلی نوشیدن، غذا خوردن و حرکت در هفته اول بعد از عمل لاغری معمولا کمی ناراحت کننده است اما این اوضاع طبیعی است و میتوان کم کم پس از سپری شدن دوره نقاهت به زندگی آرام و نرمال طبیعی بازخواهید گشت. مهمترین چیزی که باید در هفته اول بعد از عمل لاغری روی آن تمرکز کنید، نوشیدن مایعات زیاد است. بدن شما باید آبرسانی شود و باید به اندازه کافی مایعات مخصوصا مایعات شفاف و مقوی به بدن شما برسد. یکی از مهمترین دلایل مراجعه بیماران در این هفته به مراکز درمانی و بیمارستانی کمبود آب بدن پس از انجام عمل جراحی مانند اسلیو معده است. برای پیشگیری از بروز این مشکل شما باید روزانه دست کم ۸ لیوان آب بنوشید.

آشنایی با علائم کم آبی بدن

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری با علائم زیر روبرو شدید مصرف مایعات خود را افزایش دهید:

  • تشنگی
  • سردرد
  • دشواری در خروج مدفوع
  • سرگیجه هنگام نشستن یا ایستادن

چطور بدنمان را آبرسانی کنیم؟

چند روش برای هیدارته شدن و آبرسانی بدن در هفته اول بعد از عمل لاغری عبارتند از:

  • اگر با وجود مصرف مایعات به اندازه کافی باز هم با علائم بالا روبرو هستید باید برای ارزیابی به متخصص جراحی لاغری خودتان اطلاع دهید. معمولا در چنین شرایطی با کمک سرم تراپی کمبود آب بدن جبران میشود.
  • مصرف دست کم ۸ لیوان نوشیدنی بدون قند را در دستور کار خودتان قرار دهید. چای، شیر، نوشیدنی های فاقد کافئین، نوشیدنی های حاوی پروتئین و … همگی میتوانند بدون قند و شکر مایعات خوبی برای آبرسانی بدن شما باشند.
  • برای اطمینان از مصرف کافی آب اگر برایتان مقدور است از لیوان های مدرج استفاده کنید.
  • هر چند دقیقه یک بار، یک قاشق چای خوری مایعات بنوشید (حتی اگر تشنه نیستید)
  • اگر حین دفع ادرار متوجه تغییر رنگ آن شدید حتما با بهترین جراح اسلیو خودتان تماس بگیرید

قهوه بعد از عمل لاغری

هرچند که مصرف قهوه میتواند آب بدن را تا حدودی تامین کند اما توصیه میشود که مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را دست کم تا ۳۰ روز بعد از عمل لاغری متوقف کنید. زیرا معده پس از اعمال لاغری مانند اسلیو معده ، بای پس معده ، بای پس روده و ساسی بای پس معده  حساس است و میتواند آسیب ببیند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1401
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی روشی برای درمان ناهنجاری های فک و دندان است. درمان با ارتودنسی می تواند حدود ۲ الی ۳ سال به طول انجامد. ارتودنسی ژله ای یا ارتودنسی اینویزیلاین از پلاک های شفافی از جنس ترموپلاستیک تهیه شده است که قابل انعطاف هستند و نامرئی محسوب می شوند و به راحتی قابل رویت نیستند. با مراجعه به متخصص ارتودنسی خوب می توان از قیمت ارتودنسی ژله ای آگاهی پیدا کرد. در ادامه با مجله ارتودنتیست همراه باشید.

در سیستم این نوع ارتودنسی از براکت، سیم و الاستیک های ارتودنسی استفاده نشده است؛ در نتیجه هیچگونه زخم یا اسکاری بر دهان به جا نمی گذارد. پلاک ها باید ۲۰ الی ۲۲ساعت روی دندان ها قرار بگیرند و باید آنها را هر دو هفته یکبار تعویض کرد و یک پلاک جدید را جایگزین آنها کرد تا به تدریج دندان ها به سمت جایگاه موردنظر جابه جا شوند. بیمار می تواند پلاک ها را در هنگام غذاخوردن ومسواک زدن از دهان خود خارج کند؛ به خاطر همین محدودیت های ارتودنسی ثابت را ندارد. حرکت دندان ها در ارتودنسی ژله ای باعث لق شدن آنها نمی شود و اعمال نیرو و فشار نیز به آرامی انجام می شود و با ایجاد یک استخوان جدید درقسمت انتهایی دندان، دوره درمانی به پایان می رسد.

بیشتربخوانید... براکت سرامیکی ارتودنسی

ناهنجاری هایی که با ارتودنسی اینویزلاین درمان می شوند

  • کراس بایت، آندربایت و اوربایت خفیف
  • دندان های با فاصله کم
  • دندان های روی هم افتاده

بیشتربخوانید... دستگاه هدگیر ارتودنسی

مزایای ارتودنسی ژله ای

  • نامرئی بودن ارتودنسی ژله ای باعث شده است افرادی که نمی خواهند لوازم ارتودنسی روی دندان هایشان دیده شود از این روش استقبال کنند.
  • تمیز کردن دندان ها در این سیستم به راحتی انجام می شود؛
  • بیمار قبل از شروع درمان می تواند طرح درمان و نتایج آن را به صورت مجازی مشاهده کند و از وضعیت دندان ها پس از اتمام دوره درمان آگاهی یابد.
  • به دلیل متحرک بودن ارتودنسی ژله ای، بیمار آزادی عمل بیشتری برای غذا خوردن و نوشیدن دارد.
  • به دلیل نبود فلز و سیم، تحریک کمتری برای لثه، گونه و مخاط دندان ایجاد می کند.
  • این پلاک ها در روند زندگی روزمره بیمار هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند.
  • بیمار می تواند حدود ۲ ساعت در شبانه روز از پلاک ها استفاده نکند.

بیشتربخوانید... براکت ارتودنسی ثابت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1401
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت روشی محبوب در بین بیماران است که امید به داشتن طرح لبخند  زیبا و درخشان را در آنها زنده کرده است. جایگزینی دندان های از دست رفته، هیچ وقت به اندازه این روش طبیعی و ماندگار نبوده است. اما ایمپلنت به همان نسبت که شبیه دندان طبیعی است، به همان اندازه نیز دچار بیماری های دهان و دندان می شود. بیماری پری ایمپلنت یکی از این عوارض است که به التهابی پاتولوژیک در اطراف پایه ایمپلنت گفته می شود. مراجعه و تشخیص به موقع سهم زیادی در موفقیت درمان دارد. عدم درمان باعث شکست ایمپلنت و از دست رفتن آن می شود. در ادامه با مجله لاچینه همراه باشید.

بیماری پری ایمپلنت:

این عارضه به دو دسته زیر تقسیم می شود:

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی دندان

موکوزیت پری ایمپلنت:

موکوزیت به التهاب و زخم در بافت نرم در اطراف ایمپلنت اشاره دارد و یک پاسخ برگشت پذیر به پاتوژن های پریودنتال است. معمولا روش های درمانی ساده و رعایت بهداشت دهان و دندان باعث برگشت بیماری و بهبودی بافت آسیب دیده می شود. عدم درمان باعث تشدید عارضه به نوع پیشرفته تر آن می شود.

پری ایمپلنتایتیس:

پری ایمپلنتایتیس نوع پیشرفته بیماری است. فرآیند التهابی مخرب این بیماری بر روی بافت نرم و سخت اطراف ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد. این بیماری شدیدتر از نوع قبلی است و منجر به تحلیل استخوانی در موضع التهاب می شود. درمان این عارضه به روش های جراحی و تهاجمی نیاز دارد. عدم موفقیت در درمان باعث شکست ایمپلنت و از دست رفتن آن می شود. علائم موکوزیت: خونریزی با بررسی موضع التهاب قرمزی و تورم بافت نرم عدم تحلیل استخوانی در موضع آسیب دیده علائم پری ایمپلنتایتیس: نقص استخوانی حفره ای شکل در موضع مبتلا خونریزی یا ترشح چرک در بررسی بافت مبتلا پاکت بیش از ۴ میلی متر در اطراف پری ایمپلنت

بیشتربخوانید... برگشت ارتودنسی

برای تشخیص این عارضه وجود صرفا یکی از علائم فوق کافی نیست. تشخیص و تایید این عارضه به بررسی جامع و کامل توسط دندانپزشک نیاز دارد. در صورتی که در ناحیه ایمپلنت دچار التهاب و خونریزی هستید یا احساس می کنید دندان ایمپلنت شده کمی متحرک است، برای معاینه و درمان هر چه سریع تر به دندانپزشک خود مراجعه کنید. درمان بیماری پری ایمپلنت باید به صورت سیستماتیک انجام گیرد. رفع پلاک و باکتری از عمق پاکت ها به همراه جراحی و/یا روش های غیر جراحی در کنار تجویز داروهای آنتی بیوتیکی برای پیشگیری از پیشرفت بیماری ضروری است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان یا کامپوزیت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1401
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

عمل لاغری(عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و....) مانند هر عمل دیگری عوارض جزئی دارد. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب صورت گرفته باشد و شما تمام دستورالعمل های لازم را رعایت کرده باشید هیچ عوارضی برایتان پیش نمی آید. با این حال شما باید از عوارض عمل لاغری مطلع باشید تا بتوانید در صورت وقوع به موقع آن ها را تشخیص دهید و جهت درمان به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... عوارض اسلیو

عوارض                                                  علائم

افزایش ضربان قلب یا تاکی کاردی                   تب بالای ۳۸.۳ درجه

درد شکم یا درد قفسه سینه                            دشواری در تنفس یا تنگی نفس

درد غیرقابل کنترل وجود خون در مدفوع

ترشح چرک یا خون از محل زخم                     تشنگی و عدم توانایی بدن در نگهداری از آب

بیشتربخوانید... پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

درد ناگهانی در ران تهوع و استفراغ برای مدت ۱ تا ۲ ساعت

از بین عوارض جزئی و احتمالی عمل لاغری، نشت از خط بخیه میتواند از همه مهم تر باشد که البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که با چنین عارضه ای روبرو شوید. مگر اینکه خودتان بی ملاحظگی کرده باشید و برای مثال تحرک بیش از حد داشته باشید و یا اینکه جسم سنگین بلند کنید.

منبع: جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1401
بازدید : 104
نویسنده : mozhgan

فیلر بینی دارای دارای انواع ترکیب موثر می باشد که این نوع ترکیبات موثر در فیلرها برای اصلاح فرم بینی مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتربخوانید... قاتل سلولیت

فیلر بینی دارای دو نوع ترکیبات موثر می باشد که این ترکیبات باعث می‌شود تولید مواد کلاژن و الاستین افزایش پیدا نمایند که این نوع کلاژن و الاستین ها سازنده‌ی پوست هستند.

فیلرها بعد از پاک شدنشان طی چند ماه هنوز اثراتش قابل مشاهده می‌باشد. در حال حاضر فیلرها در برندهای مختلفی وجود دارند که برخی از آن برندها بهتر عمل کرده و نتیجه ی خوبی نیز می دهند به همین دلیل متخصصان از آنها استفاده می نمایند که لز پان‌ها نوعی از آن فیلرها می باشند.

معایب فیلر بینی

معایب فیلر بینی مانند مزایای فیلر بینی از نکاتی است که هر شخصی باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشد تا با آگاهی کامل اقدام به انجام آن کند. قبل از هر چیزی باید بدانید فیلر به ترکیبات مختلفی گفته می شود که از خاصیت حجم دهندگی و پر کنندگی برخوردارند. اما فیلر هیالورونیک امروزه به عنوان پر کاربرد ترین فیلر مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن سازگاری با پوست انسان می باشد و عوارض بسیار کمی هم دارد.

بیشتربخوانید... فیلر پرفکتا

هدف از استفاده فیلر، زیبایی می باشد و ساخته دست خود بشر هستند. تقویت بخشیدن به زیبایی و حفظ آن می تواند از ویژگی ها و خواص بسیار مهم فیلرها باشد. تزریق فیلر بینی هم یک نوع جراحی بدون بیهوشی محسوب می شود که در زیبایی بینی نقش بسزایی خواهد داشت. فیلر در قسمت هایی که نامنظمی و فرورفتگی دارد، تزریق می شود و باعث پر شدن شان می گردد. البته حتما قبل از انجام تجویز پزشک پوست را باید داشته باشید تا هم از مزایا و هم از معایب فیلر بینی آگاهی داشته باشید.

بیشترین کاربرد فیلر بینی در پشت و کناره های آن است و بعد از اینکه تزریق فیلر انجام شد، توسط بدن مقداری بافت به وجود می آید که پر کردن نامنظمی ها را به دنبال دارد.

معایب فیلر بینی و عوارض آن چیست؟

از آنجایی که فیلرها توسط بشر ساخته شده اند و مواد مصنوعی در ساخت آن ها به کار برده شده است، ممکن است واکنش های حساسیتی و دفاعی را در پی داشته باشد.

 بدن یک فرد ممکن است نسبت به تزریق فیلر، واکنش دفاعی را به همراه داشته باشد و در نتیجه علائم مختلفی نظیر تورم، کبودی و عفونت بروز نماید.

برای جلوگیری از معایب فیلر بینی و عدم در پی داشتن عوارض، می توانید چند نکته را در نظر بگیرید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

یکی از نکته های جلوگیری از معایب فیلر بینی بررسی بیماری زمینه ای فرد متقاضی می باشد.

به کار بردن فیلرهای مرغوب و با کیفیت در جلوگیری از معایب فیلر بینی بی تاثیر نیست.

فیلر باید به مقدار معقول و مناسبی به بینی تزریق گردد.

میزان حساسیتی که فرد متقاضی نسبت به فیلر بینی ممکن است از خود نشان دهد، باید بررسی شود.

از روش صحیح برای تزریق فیلر بینی توسط  متخصص پوست و مو باید استفاده کرد تا عوارضی به دنبال نداشته باشد.

منبع: بیمارستان



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1401
بازدید : 89
نویسنده : mozhgan

اگرچه عمل جراحی کاشت ایمپلنت یک روش درمانی رایج برای افرادی است که به دنبال ترمیم دندان ها یا جایگزینی دندان خود هستند، اما همه افراد کاندید خوبی برای کاشت دندان نیستند. این مقاله را از بهترین دندانپزشکی های شبانه روزی بخوانید تا با شرایط ایمپلنت دندان و ویژگی های کاندید مناسب این عمل جراحی بیشتر آشنا شوید. اگر قصد انجام جراحی کاشت ایمپلنت را دارید

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت در واقعی بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته است که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ عملکر کاملا مشابه دندان است. ایمپلنت ها از 3 بخش اصلی ساخته شده اند و برای اینکه جای دندان خالی را پر کنند باید با عمل جراحی داخل استخوان فک کاشته شوند. اگر قصد انجام ونیر کامپوزیت را دارید

بیشتربخوانید.... ایمپلنت سوئیسی چیست

شرایط ایمپلنت دندان چیست؟ چه کسی کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان است؟

 اگر به دنبال پیدا کردن جایگزین دندان از دست رفته خود هستید و یا میخواهید دندان پوسیده خودتان را کشیده و جای آن را پر کنید کاشت ایمپلنت احتمالاً بهترین گزینه درمانی برای شما و پیش روی ست. کاشت دندان مصنوعی با ایمپلنت ایمن و مستحکم است و به شما این حس را میدهد که دندان واقعی دارید و انگار نه انگار  دندان خود را از دست داده یا کشیده اید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد در میان انواع روش جایگزین دندان معمولا اقدام به کاشت ایمپلت میکنند. بیشتر افراد کاندیدای خوبی برای کاشت دندان بوده یا به عبارتی شرایط ایمپلنت دندان را دارند. اما به طور خاص برای انجام این عمل دست کم باید 3 شرط زیر را داشته باشید تا بتوانید ایمپلنت بکارید.

 3 تا از شرایط ایمپلنت دندان

  • سالم بودن لثه ها
  • کافی بودن بافت استخوانی  یا بالا بودن تراکم استخوان فک
  • تعهد به نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

بیشتربخوانید... کشیدن دندان عقل

چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت را ندارند؟

  • افرادی که هنوز به طور کامل رشد نکرده اند
  • زنان حامله
  • افرادی که زیاد سیگار می کشند و الکل مینوشند
  • ابتلاء به برخی بیماری های خاص
  • دیابت
  • بیماری های بافت همبند
  • هموفیلی

منبع: ژاله ایمپلنت


تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1401
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

برخی از دردها بعد از عمل جراحی بر روی شکم طبیعی هستند. برای مثال تجربه درد در بخش راست شکم بعد از عمل اسلیو معده میتواند طبیعی باشد. این درد احتمالا مربوط به بزرگترین برشی است که جراح حین انجام عمل روی شکم یا معده شما ایجاد کرده است.

مدیریت درد ناشی از گاز یا باد شکم

 تجربه درد در هفته اول بعد از عمل لاغری در شانه چپ مربوط به گاز شکم است. این گاز همانی است که برای باد شدن شکم شما طی عمل لاپاراسکوپی وارد شکم شده است. گاز معمولا بیخطر است و هیچ آسیبی به شما نمیرساند اما ممکن است موجب درد شود. اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری متوجه درد در شانه یا سایر بخش های شکم شدید میتوانید با چند راهکار زیر آن را به خوبی مدیریت کنید: هر بار که درد داشتید حتما بلند شوید و قدم بزنید. این کار نه تنها به بیرون آمدن گاز از بدن شما کمک می کند بلکه به جلوگیری از لخته شدن خون نیز کمک می کند. به آرامی شکم خود را ماساژ داده و دستان خود را از سمت راست، به سمت قفسه سینه خود و سپس به سمت پایین شکم ماساژ دهید. خم و راست شدن آن هم به صورت خیلی آرام و ملایم میتواند باعث کاهش درد ناشی از گاز در شکم شود. به یاد داشته باشید که بعد از عمل لاغری از مصرف آسپیرین و داروهای التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. زیرا مصرف این داروها می تواند خطر خونریزی شما را افزایش دهند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1401
بازدید : 84
نویسنده : mozhgan

امروزه طراحی تاسیسات استخر، سونا (سونا خشک و سونا بخار) و جکوزی باتوجه به پیشرفت‌های این صنعت و نیز هزینه بالای آب و حامل‌های انرژی، توانایی خاصی می‌باشد. این امر وقتی جدی‌تر می‌شود که می‌بینیم مجتمع‌های مسکونی بزرگ نیز به این تجهیزات مجهز هستند و استفاده از این تاسیسات روز به روز گسترده‌تر می‌شود. استخر، سازه‌ای مصنوعی است که مانند یک مخزن سرباز، آب مورد نیازی که برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد را در خود نگه می‌دارد. به طور کلی استخرها را از لحاظ کاربری، نوع مصالح به کار رفته در سازه استخر و موقعیت استخر نسبت به سطح زمین در گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند.

بیشتربخوانید... فیلتر استخر

استخرها را از دیدگاه کاربری می‌توان در گروه‌های زیر طبقه بندی نمود:

  • استخرهای اقیانوسی
  • استخرهای عمومی
  • استخرهای تمرینی
  • استخرهای خصوصی
  • استخرهای قهرمانی
  • استخرهای درمانی
  • استخرهای بیکران

  تهویه مطبوع در استخرها

محیط استخرهای سرپوشیده دقیقا همانند تمامی محیط های بسته ساختمان باید از نظر شرایط آسایش حرارتی، سلامت و کیفیت هوای داخل در استخرها بیش از آن که از دیدگاه تامین شرایط آسایش شناگران مهم باشد، از دیدگاه حفظ سلامت آنان دارای اهمیت است. البته در استخرها، تنظیم شرایط هوای داخل به منظور افزایش طول عمر تجهیزات استخر و محافظت از سازه ساختمان در برابر هوای مرطوب استخر نیز دارای اهمیت است. به طوری که درصورت عدم توجه به این مساله، بخار آب بر روی دیوارها، پنجره‌ها و سقف استخر تقطیر می‌شود و در دراز مدت به سازه ساختمان و تجهیزات موجود در آن آسیب می‌رساند. بنابراین تامین کیفیت هوای داخل یکی از مهم ترین معیارهایی است که در طراحی استخرهای سرپوشیده باید مدنظر قرارگیرد.

بیشتربخوانید.... استخرهای فایبر گلاس

اسپا (جکوزی)

استخرهای آب گرم در گذشته‌ای نه چندان دور از جنس چوب و به شکل‌های مختلف ساخته می‌شدند و از آن‌ها برای استراحت، کاربردهای درمانی، رفع تنش عضلات و مانند آن استفاده می‌شد. این استخرها به دلیل عدم راحتی و مشکلات متعددی مانند نشتی آب به تدریج از رده خارج شدند. اما آنچه که امروزه در متون فنی با عنوان استخر آب گرم یا “Hot Tub” مطرح است در واقع همان استخرهای گردابی و استخرهای هوایی هستند.

سیستم لوله‌کشی

مسیری که آب در مدار گردش آب جکوزی‌ها طی می‌کند نیز مشابه با مدار گردش آب استخرهاست. البته مدار گردش آب استخر و جکوزی ممکن است مشترک و یا مجزا باشند که هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد

بیشتربخوانید... ساخت استخر بتنی


تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1401
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

اپن بایت یعنی باز بودن دندان های جلویی و روی هم قرار نگرفتن آنها در حالت بسته  ، که به این حالت اپن بایت گفته می شود. به وسیله اینتروژن دندان های خلفی و تحت فشار قرار دادن آنها  می توان اپن بایت را اصلاح کرد. این درمان را می توان از طریق قرار دادن مینی اسکروها در ناحیه باکال ( ناحیه گونه) بدون هیچ اثر نامطلوب با موفقیت به اتمام رساند. مینی اسکروها توانسته اند نقش مهمی در درمان اپن بایت قدامی ایفا کنند. آنها توانسته اند درمان های ارتودنسی را آسانتر نمایند. به همین دلیل درمان اپن بایت به وسیله مینی اسکروها کارآمدتر و تاثیر آن بر زیبایی بیشتر است.

روش های متعدد برای اصلاح اپن بایت قدامی

برای اصلاح اپن بایت قدامی از روش های متعددی می توان بهره گرفت. یکی ازاین روش ها جلوگیری از رویش دندان های آسیا درطول رشد است . این روش  در برخی افراد پاسخ مناسبی به درمان نداده است. از طرفی بر روی الگوی اسکلتی بیمار اثرات نا مطلوبی به جا گذاشته است . علاوه بر آن پس از پایان درمان در اکثر موارد برگشت ارتودنسی مشاهده شده است. انتخاب مورد درمانی دیگری برای اصلاح اپن بایت قدامی استفاده از بند های کشی یا  الاستیک های بین فکی است. در این مورد نیز پس از پایان درمان شکایت هایی از سوی بیماران به گوش رسیده است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی لینگوال چیست

جراحی فک بالا

جراحی انتخاب درمانی مطلوبی است که برای اصلاح موقعیت فک بالا و پایین توسط متخصص ارتودنسی به بیمار توصیه می شود . جراحی نتایج دلخواه و ماندگاری را در بر دارد. اما پذیرش جراحی از سوی بیمار، پیچیدگی ، خطرات  و هزینه های جراحی باعث شده است که یک ارتودنتیست همواره به دنبال درمان های جایگزین باشد.

بیشتربخوانید... مسواک زدن دندان ها با بریس

آلترناتیوهای درمانی

 برای اصلاح چرخش فکی وکاهش ارتفاع صورت می توان از جراحی ارتوگناتیک استفاده کرد. جراحی ارتوگناتیک به منظور چرخش فکی  و کاهش ارتفاع قدام صورت همواره از اولویت اول برخوردار است. ارتودنتیست ها نیز به عنوان اولین پیشنهاد آنرا مطرح می کنند . اما در برخی موارد این پیشنهاد از طرف بیمار مورد قبول واقع نمی شود. جراحی ارتوگناتیک به خاطر هزینه بالا و ریسک جراحی از سوی بیمار پذیرفته نمی شود . در اینگونه موارد متخصص ارتودنسی گزینه دیگری را انتخاب می کند. این بار برای اصلاح اپن بایت با کمک مینی اسکروها درمان با اینتروژن را به بیمار پیشنهاد می کند . مینی اسکروها ناراحتی کمتری برای بیمار به وجود می آورند و ریسک جراحی هم ندارند. علاوه بر آن به راحتی توسط ارتودنتیست کار گذاشته می شود. از این رو اینتروژن دندان آسیا می تواند به عنوان بهترین گزینه درمانی به بیمار پیشنهاد شود . به این ترتیب فک پایین چرخش خود به خودی خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت خواهد داشت . همچنین برای اینتروژن دندان آسیاب در فک بالا هم می توان مینی اسکرو در ناحیه باکال ( ناحیه گونه) فک بالا طرح ریزی کرد

برای مطالعه بیشتر با مجله ارتوبلاگ همراه باشید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1401
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

دندان قروچه چیست؟  آیا شما تا به حال با فک درد یا سر درد از خواب بیدار شده اید؟ یا اینکه هنگامی که فک خود را باز و بسته می کنید احساس درد و کلیک در فک خود دارید ؟ اگر چنین است، شما ممکن است دچار دندان قروچه شبانه باشید.

بیشتربخوانید... ایا ارتودنسی برگشت پذیر است

عوامل بروز دندان قروچه

اگرچه عامل دندان سایش شبانه دندان را اغلب به استرس نسبت می دهند. اما مشکلات دیگری مانند: مشکلات مکانیکی دندان مانند دندان از دست رفته دندان اضافی دندان واسطه گر نیش منحرف شده هم ممکن است عامل آن باشد .

برای درمان دندان قروچه اقدام کنید

 این مهم است که دندان پزشک خود را از سایش شبانه دندان خود آگاه کنید. او می تواند با توجه ویژه به دندان های شما نگاه کند و به نشانه های آسیب مینای دندان بپردازد . در بسیاری از مردم دندان قروچه آنقدر خفیف است که به درمان خاصی نیاز ندارد.

پروتز محافظ شبانه

اگر آسیب جزئی باشد یک دندان پزشک می تواند برای شما یک پروتز محافظ شب نیز بسازد و آن را داخل دهانتان کار بگذارد. این پروتز شامل اسپلینت های متحرک می باشد. اسپلینت های متحرک شب هنگام روی دندان ها قرار می گیرد تا از فشار مخرب روی مینای دندان ها جلو گیری کند. با استفاده از این وسیله ساده ارتودنسی متحرک برای محافظت شبانه ی دندان ها شما می توانید از آسیب های بیشتری جلوگیری نمایید .

بیشتربخوانید... روکش لمینت دندان

ترمیم شکستگی های دندان

 دندان قروچه ممکن است در موارد شدید تر در اثر داشتن دندان شکسته باشد. در این صورت دندان پزشک شما این مشکل را با گذاشتن تاج دندان برطرف می کند . روش های دیگری وجود دارد که ممکن است کمک به حل و فصل مشکل دندان قروچه کند .

استفاده از شل کننده عضلانی

 دندان پزشک شما ممکن است برای برخی از سائیدگی های شبانه دندان شما، شل کننده های عضلانی تجویز کند. این داروها می توانند به کنترل این مشکل کمک  کنند . دندان قروچه می تواند یک عارضه جانبی از اختلالات عصبی مانند بیماری هانتینگتون و بیماری پارکینسون باشد .

بیشتربخوانید... نصب ارتودنسی نامرئی

جفت شدن نا مناسب دندان ها و درمان ارتودنسی برای آنها

علت دندان قروچه ممکن است ناشی از جفت شدن نا مناسب دندان ها باشد. اگر دندان های فک بالا بیش از حد دندانهای فک پایین را همپوشانی کند این مشکل را یک متخصص ارتودنسی می تواند برطرف کند . هنوز اطلاع دقیقی مبنی بر عامل شناختن جلوزدگی فک بالا و ارتباط آن با دندان قروچه های شبانه به دست نیامده است. اما ممکن است با درمان ارتودنسی فک بالا ، دندان قروچه هم درمان شود . استفاده از نایت گارد هم می تواند برای کوتاه مدت به درمان این عارضه کمک کند. نایت گارد از قطعه پلاستیکی تشکیل شده است که از روی قالب فک بالای یا بعضا فک پایین ساخته شده است. شما یا فرزند شما می بایست هر شب موقع خواب آنرا به روی دندان ها گذاشته تا از سایش و فشار های ناصحیح شبانه جلوگیری به عمل بیاید . ممکن است نایت گارد برای شما تولید حساسیت و یا ایجاد ناراحتی کند و شما از استفاده از آن سر باز زنید . به هر حال اصلاح نحوه جفت شدن دندان ها برای همیشه تنها به وسیله ارتودنسی امکان پذیر می باشد .

جهت مطالعه بیشتر پیرامون دندانپزشکی مجله لاچینه را از دست ندهید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1401
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

عصب کشی یا درمان ریشه در اغلب موارد  در دندان هایی  که  دچار پوسیدگی عمیق  و دندان درد هستند باید صورت بگیرد. در این گونه موارد پس از عفونت دندان، مغز آسیب  دیده ی آن و  بافت های  مینا و عاج دندان تغییر ماهیت می دهند.

تاثیر جنبش ارتودنسی  و حرکات دندانی بر دندان های عصب کشی شده

درمان های ارتودنسی در اغلب موارد نیاز دارد که دندان ها را به حرکت وادار کند. این حرکت ممکن است در دندان هایی که ریشه آنها درمان شده است به توجه خاصی نیاز داشته باشد . متخصص ارتودنسی قادر است نیروهای ارتودنتیک را در شکل ها و جهت هایی به دندان روت کانال شده وارد کند که هیچ آثار مخربی در آن به وجود نیاید . بنابراین وارد آوردن نیروهای ارتودنسی به دندان عصب کشی شده تنها باعث جابه جا شدن و قرارگیری آن در وضعیت مطلوب خواهد شد. این نیروها زیان آور نبوده و باعث شکستن دندان اندو (عصب کشی شده) نمی شوند . در گذشته جنبش ارتودنسی در دندان های درمان ریشه شده برای سال های بسیاری با سوء ظن از سوی  ارتودنتیست ها  روبرو بود. آنها از اعمال حرکات ارتودنتیک به دندان اندو پرهیز می کردند . البته تحلیل ریشه ی میکروسکوپی در تمام دندان ها در طول درمان ارتودنسی وجود دارد. این تحلیل از نظر بالینی ناچیز است ، حتی در رادیوگرافی هم مشخص نمی شود .

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت دو فک

بررسی مشکلات دندان عصب کشی شده قبل از ارتودنسی

هدف از این بررسی این است که تاثیر مسائل اندو قبل از درمان ارتودنسی در نظر گرفته شود. همچنین تغییراتی که ممکن است در پالپ ، بافت سخت و منطقه پری اپیکال دندان در طول و بعد از درمان ارتودنسی رخ دهد  مورد بررسی قرار بگیرد . برای کمک به درک مطلب بالا و توجیه موضوع  ، موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت : ضایعه پری اپیکال ضایعات التهابی پری اپیکال نکروز پالپ آسپتیک 1) جنبش ارتودنسی در دندان های روت کانال شده بدون ضایعه پری اپیکال 2) جنبش ارتودنسی در دندان های درمان ریشه شده با ضایعات التهابی پری اپیکال 3)جنبش ارتودنسی در دندان با توجه به ( مردگی بافت )  نکروز پالپ آسپتیک در همه این شرایط برای تغییر مکان دادن دندانی که درمان ریشه شده است متخصص ارتودنسی به یک ارزیابی دقیق و تحقیقات بالینی در طول درمان نیاز دارد .

درمان ارتودنسی در دندان های روت کانال بدون ضایعه پری اپیکال

بیماری های پری اپیکال دندانی در اثر نقصان درمان ریشه بوجود می آیند . ضایعات پری اپیکال اگر به موقع تشخیص داده شوند کنترل  و درمان راحت تر و موفق  تری خواهند داشت . در طول چندین دهه ، تا سال 1990 عملا هیچ جنبش دندان که عصب کشی یا درمان ریشه شده بودند مورد توجه خاصی قرار نمی گرفت . گرچه این دندان ها می توانستند در معرض خطر بیشتری از تحلیل ریشه در هنگام حرکت ارتودنسی قرار گیرند . در گذشته درمان ارتودنسی اغلب در طیف جوان و نوجوان  وجود داشت. آنها دارای دندان های سالم و بدون صدمات دندانی بودند . با بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی بزرگسالان بسیاری به درمان ارتودنسی رو آوردند . آنها اغلب دارای دندان درمان ریشه شده بودند. برای کسب اطلاعات بیشتر رجوع کنید به مطلب تغییرات دندان با افزایش سن درمان ارتودنسی درمیان افراد مسن که قبلا دندان عصب کشی یا روت کانال داشته اند هنوز هم بسیار رایج است . درمان ارتودنسی با دندان عصب کشی شده هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. تنها این ارتودنتیست است که مراقبت بیشتری از دندان روت کانال باید به عمل بیآورد .

بیشتربخوانید... ارتودنسی سرامیکی چیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1401
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

با پیشرفتهایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی و ساخت استخرها تغییر پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شده است. طرح های جدید با توجه به توصیه های مشاوران استخرسازی درباره چیدمان، استقرار و شکل استخر تهیه می شوند. مهندسان تاسیسات نیز باید مطابقت داشتن کلیه تجهیزات استخر را با مقتضیات جریان و فیلتراسیون آن مورد بررسی قررار داده و تایید کنند. البته ملاحظات دیگری چون تاسیسات  الکتریکی، نوع پمپ ها، نوع فیلترها و شیمی آب نیز وجود دارند. سازندگان استخرها باید بخوبی با تجهیزات مورد استفاده در استخرها، رنگها و پرداختهای سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی،فیلتراسیون، سیستمهای گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند.

استخر شنا (موتورخانه  استخر شنا)  

استخر های شنا برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که بنا بر کاربری آن، دارای قسمت­های متفاوتی می باشند.

یک استخر عمومی، دارای بخش هایی است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • سالن استخر
  • استخر شنا
  • جکوزی
  • سونا بخار
  • سونا خشک
  • حوضچه آب سرد
  • ورودی
  • رخت کن
  • دوش ها

دستشویی ها برای عملکرد بهینه ی این بخش ها نیاز به یک سیستم تاسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تامین کند. برای برآورد این نیاز،تاسیسات استخر یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند.

بیشتربخوانید... سرویس و نگهداری استخر

موتورخانه های معمولی استخر دارای تجهیزات زیر می باشند:

  • دیگ آبگرم
  • دیگ بخار
  • سختی گیر
  • فیلتر شنی
  • مبدل حرارتی
  • منبع کویل دار
  • موگیر
  • پمپ

شیر آلات و اتصالات طراحی موتورخانه استخر شامل ۳ بخش کلی می باشد.

برای بررسی موتورخانه ی یک استخر لازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1401
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

بیشتر جراحی های لاغری به وسیله جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی روش لاپاراسکوپی انجام میگیرد و از این رو مدت ماندن در بیمارستان و درد بیمار بسیار کمتر از جراحی های باز می باشد. با این حال بیمار بیشترین درد را در اطراف جای بخیه جراحی لاغری حس می کند که پزشک معده را از آنجا بیرون آورده است. این زخم اغلب در سمت چپ، زیر قفسه سینه قرار دارد.

اینکه بیشترین درد در این نقطه حس می شود، کاملا طبیعی است. از آنجایی که هنگام در آوردن معده طی اسلیو معده به این برش فشار وارد شده و اغلب کش می آید، فیبر های عضلانی پاره  می شود و اغلب منجر به کبودی می شود. همین امر منجر به درد بعد از اسلیو معده می شود. طی مراحل بای پس معده، نقطه آناستوموز (محل تلاقی روده با معده جدید) معمولا با بخیه یا استاپلر دورانی دوخته می شود. این استاپلر ها بزرگ هستند و برای وارد کردن آنها از برش ایجاد شده، نیاز به باز کردن برش سمت چپی سینه وجود دارد. وارد کردن و خارج کردن این دستگاه بخیه می تواند موجب کش آمدن ماهیچه ها و در برخی موارد کبودی شود. از آنجایی که در جراحی ساسی بای پس و اسلیو معده برش ها کمی بزرگتر خواهند بود، امکان دارد که این دو جراحی بیش از حلقه معده ایجاد درد کنند.

بیشتربخوانید... شاخص توده بدنی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1401
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

بخوانید توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران را در این باره : 

کراس بایت زمانی اتفاق می افتد که یک یا چند دندان فک پایینی دندان های فک بالایی را همپوشانی کند. بهترین درمان برای کراس بایت ارتودنسی است.

انواع کراس بایت

  • کراس بایت جلویی دندان
  • کراس بایت عقب دندان
  • کراس بایت یک طرفه و دو طرفه

کراس بایت جلویی

این حالت زمانی ایجاد می شود که یک یا چند دندان پایین جلوتر از دندان های بالایی قرار بگیرد . علت بروز این مشکل در اثر بزرگی فک پایین و کوچکی فک بالا  و یا کمبود فضا  به خاطر شلوغی دندان ها است . کراس بایت جلویی یا قدامی اگر به موقع درمان نشود باعث تحلیل لثه و اختلال شدید در رشد فک می شود .

کراس بایت خلفی (پسین )

در این نوع اختلال بایت ، قوس دندانی بالایی و آرواره باریک است و ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشد . این حالت اگر در دوران رشد درمان نشود بعد از گذشت زمان مشکل ساختاری ایجاد می کند و منجر به عدم تقارن اسکلتی می گردد .

بیشتربخوانید... لیست دندانپزشکی شبانه روزی در تهران

کراس بایت یک طرفه

این نوع از کراس بایت باعث اختلال در رشد  یک طرف از قوس دندانی می شود . در این حالت قوس دندانی فک بالا باریک می شود که در اثر عاداتی مانند مکیدن انگشت شست یا پستانک در دوران کودکی بوجود می آید . انسداد راه هوایی فوقانی نیز از دیگر عوارض کراس بایت یک طرفه می باشد .

اختلال بایت و عوامل بروز آن

اختلال بایت در اغلب موارد ارثی و ژنتیکی است . در صورتی که کراس بایت منشاء ژنتیکی داشته باشد استخوان فک پایین بطور معمول پهن تر از استخوان فک بالا می شود . به همین خاطر است که در این افراد دندان ها از ردیف خود خارج شده و کج می شوند . در برخی موارد نیز کراس بایت در اثر تاخیر در افتادن دندان شیری و یا اختلال در رویش دندان اتفاق می افتد . در برخی از کودکان دندان شیری بقدری دیر می افتد که دندان های دائمی مجبورند از پشت آنها جوانه بزنند . این حالت تنها در چند دندان تاثیر گذاشته و باعث اختلال در رویش آنها می شود . درمان ارتودنسی  توانسته است به وسیله استفاده از فضا نگهدار ها و مدیریت فضا ، از این اختلال بایت جلوگیری کند.

بیشتربخوانید... ایمپلنت سوئیسی

برای درمان کراس بایت  ارتودنسی ثابت بهتر است یا متحرک ؟

برای درمان این بیماری  ، ارتودنسی ثابت ارجعیت بیشتری  نسبت به ارتودنسی متحرک  دارد . اگرچه همکاری بیمار در طول قرار دادن  دستگاه متحرک و نگهداری از دستگاه ضروری است . اما در ارتودنسی ثابت بیمار به مراتب راحت تراز ارتودنسی متحرک خواهد بود . دستگاه های ارتودنسی قابل جابجایی ممکن است  معایب داشته باشد. این معایب عبارتند از:

  • اشکال در گفتار
  • غذا خوردن
  • عق زدن
  • التهاب لثه
  • عفونت های قارچی
  • فعال سازی نادرست

 البته در ارتودنسی ثابت نیز ضروری است که بیمار نسبت به حفظ سطح مناسب بهداشت دهان و دندان ، از نظر خطرات افزایش برش و پوسیدگی در ارتباط با دستگاه ثابت کوشا باشد .

منبع: zhaleimplant.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1401
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

چنانچه پزشکتان تایید کرد که یک کاندید خوب برای جراحی لاغری(عمل اسلیو معده ،بای پس معده ، ساسی بای پس معده و...)  هستید، خوب است که راجع به انواع مختلف این روش بدانید.

بیشتربخوانید... پشیمانی بعد از عمل اسلیو

اینکه کدام نوع برای شما بهتر است، بستگی به اهداف، شرایط سلامتی و توصیه های یک متخصص جراحی لاغری دارد. بعلاوه باید در نظر داشته باشید که بیمه ی درمانی شما کدام نوع از جراحی ها را تحت پوشش قرار می دهد.

تمامی این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید و در نهایت، یک تصمیم آگاهانه بگیرید. همه ی افراد یک کاندید خوب برای جراحی لاغری محسوب نمی شوند و پزشکان آن را به کسانی توصیه می کنند که:

بیشتربخوانید... عوارض بعد از عمل اسلیو

شاخص توده ی بدنی آنها ۴۰ یا بالاتر باشد. این عدد نشان دهنده ی حدودا ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن در مردان و ۳۶ کیلوگرم در زنان است. شاخص توده ی بدنی آن ها کم است، با این وجود چاق هستند و بیماری های جدی مرتبط با چاقی دارند.

بیشتربخوانید... رژیم شوک سه‌ روزه

این بیماری ها شامل دیابت نوع دو، آپنه خواب شدید، یا کلسترول بالا هستند. مطالعه شود: بیماری های مرتبط با چاقی راه های دیگر کاهش وزن را امتحان کرده اند اما با شکست مواجه شده اند. کاملا با خطرات آن آشنا هستند. جراحی کاهش وزن می تواند زندگی شما را نجات دهد اما برای رسیدن به این نتیجه باید تغییرات همیشگی و چشمگیری در خوراک، ورزش و زندگی خود ایجاد نمایید.

منبع: gymju.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1401
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

فیلر ها، مواد ژل مانندی هستند که برای بازگرداندن حجم، صاف کردن خطوط و رفع چین و چروک ها به زیر پوست تزریق می شوند. محبوبیت پرکننده‌های پوستی در سال‌های اخیر به سرعت افزایش یافته است. زیرا آنها پیشرفت‌های زیبایی چشمگیر و جوان‌ کننده‌ای ایجاد می‌کنند که قبلاً فقط با جراحی قابل دستیابی بود. به علاوه، این پرکننده های پوستی هزینه کمتری نسبت به جراحی دارند و نیاز به استراحت طولانی مدت پس از انجام عمل ندارد.

بیشتربخوانید... ژل پرفکتا

فیلرها روش‌های غیرتهاجمی هستند که منجر به بهبود جزئی در سطح پوست می‌شوند. بسیاری از پرکننده‌ها نتایج رضایت‌بخشی را در کوتاه‌ترین زمان ارائه می‌دهند. مدت زمان ماندگاری این مواد بسته به نوع فیلر مورد استفاده و نوع چین و چروک و ناحیه تحت درمان متفاوت است. همچنین زمان ماندگاری این مواد در افراد مختلف نیز متفاوت است. برخی از پرکننده ها تا 6 ماه ماندگاری دارند، در حالی که برخی دیگر تا 2 سال یا بیشتر دوام می آورند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا تعیین کنند که کدام فیلر بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود.

بیشتربخوانید... عوارض فیلر بینی

انواع مختلف فیلرهای پوستی  کدامند؟

در حال حاضر انواع مختلفی از پرکننده های پوستی وجود دارد. رایج ترین انواع آن ها عبارتند از:

هیدروکسی آپاتایت کلسیم

به مواد به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود و یک ترکیب معدنی مانند است. هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به صورت بیوسنتزی تولید می شود. به این معنی که از حیوان یا فرآورده های حیوانی استفاده نمی شود. این امر خطر واکنش آلرژیک را کاهش می دهد و نیازی به آزمایش پوستی نیز ندارد. در این نوع پرکننده پوستی عوارض جانبی بسیار نادر است. این پرکننده پوست اولین بار در دندانپزشکی و جراحی ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و دارای سابقه ایمنی طولانی است.

اسید هیالورونیک

تزریق اسید هیالورونیک می تواند برای بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی های پوست به دلیل زخم، جراحت یا اسکار مورد استفاده قرار بگیرد. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود. همچنین اسید هیالورونیک  در برخی مایعات غضروفی و ​​مفصلی و همچنین در بافت پوست وجود دارد. استخراج و فرموله شده و در حال حاضر به یکی از محبوب ترین انواع پرکننده های تزریقی تبدیل شده است.

بیشتربخوانید... درمان جوش های چرکی

پلی لاکتیک اسید

میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات PMMA

منبع: bimarestaan.ir



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1401
بازدید : 78
نویسنده : mozhgan

راه اندازی استخر 

در مرحله اول باید از کارکرد صحیح تجهیزات استخر اطمینان حاصل نمائید و سپس با استفاده ار کیت های سنجش آب، تعادل آب را چک کنید.

بیشتربخوانید... استخرهای فایبر گلاس

 آماده سازی آب استخر

  • با استفاده از کیت های سنجش آب پارامترهای مورد نیاز را اندازه گیری کنید.
  • مقادیر قلیائیت کل، PH، کلر آزاد موجود (FAC) و سختی کلسیمی (CH) را مطابق چارت تعادل آب پیشنهادی تنظیم نمائید.
  • در صورت روباز بودن استخر از یک تثبیت کننده مانند سیانوریک اسید استفاده کنید.
  • به آب استخر شوک بدهید.

 این برنامه 4 مرحله ای نگهداری استخر در کل فصول استفاده از آن اجرا کنید.

آماده سازی تجهیزات استخر

  • آب و هر گونه مواد زائدی که در طول زمستان روی کاور استخر جمع شده اند را تمیز کنید
  • کاور را بردارید. کاور را کاملا تمیز کنید تا از خرابی زود هنگام آن جلوگیری شود.
  • تاسیسات استخر و تاسیسات الکتریکی  برای پمپ تصفیه استخر ، فیلتر ها و سیستم سیرکولاسیون را دوباره وصل کنید.
  • از تمیز و خالی بودن اسکیمر، پمپ، مسیر مکش و دیگر تجهیزات از هرگونه موائد زائد، اطمینان حاصل کنید.
  • کف و دیواره های استخر را با استفاده از برس تمیز کنید.
  • استخر را تا سطح مناسب با آب پر کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات و تاسیسات الکتریکی آماده به کار باشند.
  • اسکیمر، مسیر مکش و فیلتر را جهت اطمینان از صحت عملکرد چک کنید.
  • استخر را جهت حذف دیگر مواد معلق باقیمانده در آب جارو کنید.
  • پمپ فیلتراسیون را روشن کرده و عدم نشتی سیستم را چک کنید.
  • سیستم فیلتراسیون استخر را به مدت 12 ساعت روشن بگذارید.

بستن استخر

  • پارامترهای آب را با استفاده از کیت سنجش آب اندازه گیری کرده و در محدوده ایده آل تنظیم کنید.
  • استخر را با استفاده از جاروهای مکشی به صورت کامل تمیز نموده و مواد زائد معلق را خارج کنید.
  • از کیت مراقبت از استخر در طول زمستان، مطابق دستورالعمل سازنده استفاده کنید.
  • فیلتر را تمیز کنید..
  • سطح استخر را با کاور مناسب بپوشانید. کاور باید ضد آب بوده و در برابر آب و هوا و مواد شیمیایی استخر مقاوم باشد. لبه های استخر را جهت جلوگیری از ورود هوا کاملا آب بندی کنید. این کار باعث می شود تا تمیزکاری استخر در زمان باز کردن دوباره آن آسانتر باشد.

بیشتربخوانید... ساخت استخر بتنی


تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1401
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی و لمینت دندان ممکن است در برخی موارد به علت عدم آگاهی لازم اشتباهاً به جای یکدیگر تلقی شوند. این در حالی است که هر یک از این روش ها برای مشکل خاصی طراحی شده اند و کاربرد خاصی دارند. وقتی بیمار دچار نامرتبی و به هم ریختگی دندانی است، بهتر است از ارتودنسی استفاده کند؛ از این رو افرادی که به دنبال برطرف کردن مشکلاتی از این قبیل هستند، بهترین راه برای آن ها استفاده از درمان ارتودنسی است.

 مقایسه ارتودنسی و لمینت

  • ارتودنسی وضعیت دندان ها را به شکل نرمال و درست در می‌آورد. نتیجه بدست آمده از این درمان در مقایسه با لمینت مطمئن و طولانی تر است.
  • لمینت یک عمل زیبایی است که جنبه زیبایی دارد. در این درمان فرم و ماهیت دندان ها دستخوش تغییر می‌شود.
  • اگرچه نتیجه اولیه مورد رضایت افراد است اما در آینده نزدیک فرد را با مشکل مواجه می‌سازد.

تفاوت ارتودنسی و لمینت

  • اغلب کسانی که تحت درمان های ارتودنسی قرار می‌گیرند، کودک یا نوجوان هستند. اما منعی برای استفاده بزرگسالان نیز وجود ندارد. ارتودنسی در کودکان به راحتی می تواند مشکلات مربوط به فک و دندان را برطرف کند؛ از این رو دندان ها بعد از درمان به صورت مرتب در کنار همدیگر قرار می‌گیرند. رشد دندان های دائمی تأثیر شگرفی بر ممانعت از بروز مشکلات شدیدتر دندان و فک دارد. این نکته از مهم ترین تفاوت های ارتودنسی با لمینت به شمار می‌آید.
  • ارتودنسی درمانی است که اجزای صورت را با یکدیگر هماهنگ می کند و هر گونه عدم تقارن در چهره را از بین می‌برد؛ بنابراین با ارتودنسی می‌توان انحراف و تغییر وضعیت نامناسب فک ها را برطرف کرد و به مرور زمان آن ها را به محل اصلی و طبیعی سوق داد. با این عمل همچنین هر گونه عدم هماهنگی بین چانه، لب و بینی از بین می‌رود. بالطبع با این موارد تعادل بین اجزای صورت افزایش می یابد و زیبایی دو چندان می‌شود.
  • عمده تفاوت بین لمینت و ارتودنسی، حفظ سلامت دهان و دندان است. در لمینت چون دندان تراش داده می‌شود، بافت مینا از بین می‌رود.
  • لمینت سبب التهاب، عفونت و خونریزی لثه و تخریب استخوان نگهدارنده دندان خواهد شد.
  • ارتودنسی مشکل دندان را اساسی رفع می‌کند اما با لمینت تنها می‌توان ظاهر دندان را زیبا کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1401
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

هر متخصص جراحی لاغری  به بیماران خود توصیه می کند که فعالیت های ورزشی را در روز های اول پس از جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده و...) با پیاده روی آغاز کنند. ابتدا با یک یا دو روز در هفته آغاز کنید و پیوسته و کم کم آن را افزایش دهند.. اما دیگر ورزش های مفید در این مدت چه می باشند؟ 

پیاده روی

یک پیاده روی آرام به مدت چندین دقیقه می تواند برای بیمار نقطه خوبی برای آغاز فعالیت های ورزشی به حساب آید. پس از چندین ماه وی می تواند به پیاده روی خود سرعت داده و آن را به دویدن تبدیل کند. پیاده روی ورزشی است که هر شخصی و در هر کجا می تواند بی هیچ هزینه ای آن را انجام دهد.

یوگا

این ورزش به بیماران در افزایش متابولیسم، انعطاف پذیری و جریان خون که می تواند موجب تسریع بهبودی و کاهش وزن موثر شود، کمک شایانی کند.

شنا

 شنا کردن یکی از چربی سوزترین ورزش هاست و می تواند شروع خوبی برای فعالیت های ورزشی باشد. با این حال، ممکن است برای بسیاری سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، از این رو بهتر است آهسته و پیوسته شنا کنید و از سریع و یک نفس شنا کردن بپرهیزید. ورزش شنا روش مناسبی برای افزایش ضربان قلب و کاهش استرس بیمار می باشد.

رقص

رقص برای لاغری یکی از شاد ترین و جالب ترین روش های کاهش وزن است و می تواند علاوه بر چربی سوزی موجب تقویت استخوان ها، قلب، عضلات و روحیه شود.

ورزش های استقامتی

وزنه برداری سبک و تحت نظر مربی کارآزموده می تواند موجب افزایش استقامت بدن و بهبود بیمار شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1401
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

بیشتر بزرگسالان 32 دندان دارند که دندان های دائمی یا ثانویه نامیده می شوند. انواع دندان های بزرگسالان عبارتند از:

  • 8 دندان پیشین
  • 4 دندان نیش
  • 8 پرمولر
  • 12 دندان مولر یا آسیای از جمله 4 دندان عقل

بیشتربخوانید... لمینت کامپوزیت دندان

 انواع دندان در کودکان کدامند؟

کودکان فقط 20 دندان دارند که دندان های شیری با موقتی یا دندان کودکان نامیده می شوند. دندان های شیری در هر فک 10 عدد هستند و انواع دندان شیری عبارتند از:

  • 4 دندان پیش
  • 2 دندان نیش
  • 4 دندان آسیاب یا آسیا

دندان پیشین

هشت دندان پیشین شما در قسمت جلوی دهان قرار دارد. چهار تا از آنها در فک بالا و چهار تا در فک پایین دارید. دندانهای پیش معمولا کووچک هستند. آنها دارای لبه های تیز هستند که به شما کمک می کند غذا را گاز بگیرید. هر زمان دندان های خود را در چیزی مانند سیب فرو می کنید ، از دندان های ثنایا یت پیشین کمک خواهید گرفت. دندان های پیش معمولاً اولین مجموعه دندان هایی هستند که رویش می کنند و در حدود 6 ماهگی ظاهر می شوند. دندان دائمی پیش در سنین 6 تا 8 سالگی جوانه میزنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی دندان

انواع دندان نیش

چهار دندان نیش شما در کنار دندان های پیشین شما قرار دارد. شما دو دندان نیش در فک بالایی و دوتای دگیر در فک پایینی و در دو طرف دندان های پیشینن دارید. دندان های نیش دارای یک سطح تیز و شارپ برای پاره یا تکه تکه کردن مواد غذایی هستند.

دندان آسیاب کوچک یا پری مولار یا مولر

هشت دندان پریمولار یا مولر یا آسیاب کوچک یا آسیای کوچک شما در کنار دندان نیش قرار دارند. 4 دندان آسیاب کوچک در فک بالا و 4 تای دیگر در فک پایین. دندان های پری مولر بزرگتر از دندان های نیش و دندان های ثنایا هستند. آنها دارای یک سطح صاف با برجستگی هایی برای خرد کردن و آسیاب کردن مواد غذایی به قطعات کوچکتر هستند تا بلع آن آسان تر شود. دندانهای پری مولار شیری با پری مولارهای دائمی جایگزین می شوند. نوزادان و کودکان خردسال فاقد دندان پرمولر هستند. زیرا این دندان ها تا حدود 10 سالگی شروع به آمدن نمی کنند. تصویر بالا مشخصا دندان های عقل را نشان میدهد که دندان های آخرین ردیف از هر قوس فکی هستند.

 انواع دندان آسیاب یا مولار

 به دندان های خلفی انسان دندان آسیاب یا دندان مولار یا مولر (molars) گفته می شود. این دندان ها 12 عدد هستند و بزرگترین و محکم ترین دندان ها در قوس فکی شما به شمار میروند. شما شش دندان آسیاب در فک بالا و شش دندان دیگر در پایین دارید. به هشت دندان مولار یا دندان آسیاب شما بر اساس زمانی که به طور معمول جوانه میزنند یا از لثه بیرون می آیند دندان آسیاب 6 ساله و یا دندان آسیاب 12 ساله گفته میشود.

بیشتربخوانید... چگونه ارتودنسی به بیمارانی که اختلالات خوردن دارند کمک می کند­­

تعداد دندان های عقل

 بزرگ بودن سطح جویدنی دندان های آسیاب به شما کمک می کند تا مواد غذایی را بهتر خورد کنید. دندان های آسیاب شامل 4 دندان عقل می شوند که آخرین مجموعه دندان هایی هستند که جوانه میزنند یا از لثه بیرون می آیند. این دندان ها معمولاً در سنین 17 تا 25 سالگی به طور کاملا رشد میکنند.

 نکات پایانی درباره تعداد و انواع دندان در انسان

 32 دندان شما به عنوان یک انسان بالغ برای گاز گرفتن و ساییدن غذا ضروری است. شما همچنین به دندان های خود نیاز دارید تا بتوانید واضح صحبت کنید. در حالی که دندان های شما طوری شکل گرفته اند که تا سالیان سال در داخل دهان شما باقی بمانند اما اگر به درستی از آن ها مراقبت نکنید قطعا تا آخر عمر از نعمت آن ها بهره نخواهید برد. با دقت از آن ها مراقبت کنید و هر 6 ماه یک بار برای چکاپ کم هزینه به یک دندانپزشک خوب  مراجعه کنید. برای خوب نگه داشتن دندان ها، به طور مرتب از نخ دندان و مسواک استفاده کنید و هر شش ماه با تمیز کردن حرفه ای دندان ها، جرم گیری دندان یا بلیچینگ دندان زیبایی و سلامت بیشتری برای دندان های خود به ارمغان بیاورید

منبع: مجله ارتودنسی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1401
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

ونیرهای دندانی ابزارهای فوق‌العاده کاربردی برای دگرگون کردن طرح لبخند افراد هستند و قادرند که زیبایی چشمگیری به لبخند ما ببخشند. این پوسته‌ها و لایه‌های نازک طوری طراحی و ساخته می‌شوند که برای سال‌های طولانی دوام داشته باشند. اما ممکن است بر اثر عوامل یا اتفاقات خاصی، دچار شکستگی شده و از دندان کنده شوند. آنچه در این مقاله می‌خوانید تمام علل افتادن لمینت دندان، به همراه اقداماتی است که پس از شکستن یا افتادن آن باید انجام دهیم.

بیشتربخوانید... انواع هدگیر ارتودنسی

علت افتادن لمینت دندان یا شکستن آن چیست؟

  • طول عمر لمینت دندان (اولین و اصلی‌ترین علت افتادن لمینت دندان، میزان سن و عمر آن‌ها است.)
  • اتصال ضعیف لمینت به دندان‌ها
  • پوسیدگی دندان
  • سایش دندان‌ها
  • عدم مراقبت مناسب از لمینت ها

اگر دندان آسیب دیده و نمی‌توان آن را لمینت کرد چه کنیم؟

اگر آسیب به دندان باعث افتادن لمینت دندان شده و این آسیب وسیع و گسترده باشد، به جای نصب مجدد لمینت دندان احتمالا باید به فکر روکش دندان باشید.

بیشتربخوانید... طول درمان ارتودنسی نامرئی

با تاکید بیشتر، خودتان اقدام نکنید

 سرانجام و با تاکید مجدد، به یاد داشته باشید که هرگز سعی نکنید لمینت افتاده خود را حتی اگر آسیب ندیده و کاملا سالم است خودتان بچسپانید. چسب مورد استفاده برای چسباندن لمینت به دندان، نوع خاصی از چسب‌های دندانپزشکی است و تنها در دسترس دندانپزشکان قرار دارد. بنابراین به این راحتی‌ها قادر به تهیه آن نخواهید بود. اگر با چسپ معمولی لمینت افتاده را بچسپانید ممکن است با عوارض خاصی روبرو شوید. زیرا مواد بکار رفته در چسپ‌های معمولی برای ما سمی است.

بیشتربخوانید... بریس های فانکشنال

برای جلوگیری از افتادن لمینت چه کنیم؟

  • مواد غذایی که نسبتا سفت و سخت هستند را کمتر مصرف کنیم
  • از جویدن یخ و موارد مشابه خودداری کنیم
  • به فکر مدیریت دندان قروچه باشیم
  • از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم
  • سبک زندگی سالم‌تری داشته باشیم
  • مصرف برخی داروها را متوقف کنیم یا با نظر پزشک خود جایگزین‌های دیگری برای آن‌ها در نظر بگیریم.
  • اگر رفلکس مکرر اسید معده دارید، درباره لمینت کردن دندان با متخصص ترمیمی و زیبایی خود صحبت کنید.

منبع: مجله ارتودنسی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1401
بازدید : 78
نویسنده : mozhgan

مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و کاهش سطح قند خون کمک شایانی کند. اما رژیم غذایی تنها در افرادی میتواند وزن کم کند که واقعا اضافه وزن زیادی ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن اضافه وزن دارند. رژیم غذایی برای کسانی که محاسبه BMI و شاخص توده بدنی بالای ۳۵ دارند معمولا موثر نیست و نیاز به  عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده )  است.

عمل لاغری و رژیم غذایی : چه زمانی شما نیاز به عمل لاغری دارید؟

 از دست دادن و کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش به تنهایی، زمان میبرد و اغلب ماهها یا سالها طول می کشد. برای برخی از افراد، صبر کردن کار سخت و دشواری است و چند ماه صبوری تا لاغر شدن واقعا حوصله سر بر خواهد بود. بهترین و ایمنترین گزینه برای این افراد انجام عمل جراحی لاغری است. افرادی زیر کاندید مناسبی برای انجام عمل لاغری هستند: کسانی که شاخص توده بدنی یا BMI برابر با ۳۵ یا بیشتر از آن دارند و به یکی از بیمار های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا و …. مبتلا هستند. کسانی که میخواهند خیلی زود وزن کم کنند و کسانی که میتوانند خود ار پایبند به تغییر عدات، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم کنند

عمل لاغری و رژیم غذایی :چه وقتی رژیم غذایی به تنهایی موثر است؟

به مانند هر عمل جراحی دیگری، انواع عمل های لاغری نیز میتواند با تعداد عوارض جزئی همراه باشند. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب انجام شود و شما نیز بتوانید به کمک عمل لاغری و رژیم غذایی به یک زندگی سالم و ورزش عادت کنید عوارض به کلی از بین خواهد رفت یا به شدت کاهش خواهد یافت. با این وجود در برخی موارد ممکن است تنها مایل باشید با کمک رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • اگر از خود جراحی هراس دارید و نمیتوانید بر ترس و اضطراب خود را غلبه کنید.
  • اگر تصور شود بدن شما بعد از عمل با سوء جذب مواد مغذی یا سوء تغذیه مواجه خواهد شد.
  • اگر نتوانید هزینه عمل لاغری را بپردازید.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1401
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

این طبق بندی به عنوان معیاری تشخیصی است که میزان تحلیل و از بین رفتن استخوان را بعد از جراحی ایمپلنت دندان مشخص می کند. به طور کلی این تحلیل استخوان به سه دسته تقسیم می شود:

بیشتربخوانید... معایب ارتودنسی لینگوال

زودرس

با PD ≥4 میلی متر و از دست دادن استخوان کمتر از 25 درصد از طول کاشت.

متوسط

 با PD ≥6 میلی متر و ریزش استخوان بین 25 تا 50 درصد از طول کاشت.

بیشتربخوانید... مسواک زدن دندان ها با بریس

پیشرفته

با PD ≥8 میلی متر و از دست دادن استخوان بیش از 50 of از طول کاشت.

یک مزیت قابل توجه این طبقه بندی ، ارزیابی از دست دادن استخوان از نظر درصد طول کل ، به جای میلی متر است (از آنجا که هر کاشت طول متفاوتی دارد و هر سیستم ایمپلنت دندان شکل متفاوتی دارد). پیش نیازهای تشخیصی این طبقه بندی وجود التهاب و از بین رفتن پیشرونده استخوان است. التهاب بالینی به عنوان وجود BOP یا پرشدگی در دو منطقه از شش ناحیه اطراف ایمپلنت تعریف شده است. از دست دادن استخوان توسط متخصص ایمپلنت دندان دیده و مشخص می شود و اندازه گیری بر روی رادیوگرافی هایی که مرتباً گرفته شده بود ، این میزان را تعریف می کند. به طور کلی در نظر گرفته شده است که میکروب های sub gingival در ایمپلنت های بیمار دارای مشخصات کاملاً مشترک است. یک مطالعه اولیه نشان داد ، در حالی که جمعیت میکروبی اطراف ایمپلنت های سالم دارای میزان بالای سلولهای گرم مثبت کوکسوئید بودند با افزایش PD و التهاب لثه مواجه شده اند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی با براکت سرامیکی

 پوشش کامل سطح ایمپلنت توسط گونه های مختلف میکروبی در 30 دقیقه پس از قرار دادن ایمپلنت شروع به تکثیر می شود و بار باکتری ها برای هفته اول به همان اندازه باقی می مانند. بین هفته اول و دوازدهم پس از عمل ، بار باکتری برای چندین گونه به طور قابل توجهی بیشتر می شود که این سبب می شود تا بیماری هایی در ناحیه جراحی رخ دهد. طبق مطالعات ذکر شده در بالا ، ترکیب باکتریایی پری ایمپلنت از دندانهای همسایه انتقال پیدا می کند. این بدان معناست که میکروب روی دندانهای طبیعی است و آن ها به عنوان مخزن در اطراف ایمپلنت ها می باشند. به منظور درمان بیماری های ایمپلنت دندان انجام نکات زیر ضروری است.

  • حفظ بهداشت دهان و دندان
  • حفظ سلامت ایمپلنت ها
  • مصرف دارو های تجویز شده توسط متخصص ایمپلنت دندان
  • ویزیت های دوره ای
  • عکس برداری های دوره ای از ایمپلنت ها

منبع: مجله ارتودنسی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1401
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

با افزایش سطح آگاهی و همچنین رفاه جوامع و علی الخصوص کاربران مجموعه های آبی تمایل به استفاده از سیستم تصفیه گرمایش و ضدعفونی آب استخر بیشتر شده است . به طور کلی تجهیزات استخر شامل تجهیزات ضدعفونی استخر، تجهیزات گرمایش و تجهیزات تصفیه استخر می باشد. سیستم تصفیه استخر که شامل فیلتر تصفیه و پمپ تصفیه استخر می باشد. از فیلتر به عنوان کلیه و از پمپ به عنوان قلب استخر در سیستم تصفیه استخر یاد می شود زیرا پمپ با به گردش در آوردن آب استخر یا جکوزی و عبور از لوله کشی استخر سیستم و با گذراندن آب از داخل فیلتر که نقش کلیه را بازی می کند

بیشتربخوانید... ساخت استخر

 آب استخر یا جکوزی را تصفیه می نماید به طور کلی استخرها از حیث نحوه تخلیه سطحی آب به دو نوع اسکیمری و سر ریز تقسیم می شود که این عمل تخلیه سطحی آب جهت تصفیه آلاینده های سطحی آب توسط اسکیمر استخری و گریل استخری انجام می شود. اسکیمر استخر در دیواره بالای استخر و معمولا در عرض آن قرار می گیرد و در اثر فشار نازل های ورودی آب استخر در روبروی اسکیمر تعبیه می شود.آلاینده های سطحی آب را جمع آوری و وارد سیستم تصفیه آب می کند. گریل یا همان شبکه های جمع آوری سطحی دور استخر آب آلوده سطح استخر را که عمدتا از چربی مو حشرات و آب دهان شناگران تشکیل شده در اثر سرریز شدن آب استخر که ناشی از ورود آب از کف استخر می باشد. انتخاب پمپ مناسب تصفیه به عنوان قلب سیستم تصفیه استخر یکی از مهمترین بخش های طراحی تاسیسات استخر می باشد که علاوه بر گردش در آوردن آب باید طوری طراحی شود که بتوان افت فشار ناشی از وجود سایر المان های موجود در مسیر لوله کشی استخر از خروج آب تا برگشت به کاسه استخر را جبران نماید. از نظر جنس بدنه انتخاب پمپ با بدنه و پروانه چدنی یا برنجی بزرگترین اشتباه است!

بیشتربخوانید... خدمات تعمیر و نگهداری استخر

جهت تصفیه آب استخر از سه نوع فیلتر دیاموته ,کارتریجی و شنی استفاده می کنند.

ولی بدلیل هزینه نگهدلری بالا افت فشار زیاد و دشوار ی کارکردن با فیلتر های کارتریجی و دیاتومه و همچنین بک واش سخت این فیلتر ها کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر از فیلتر شنی استفاده می شود. فیلتر شنی به دلیل افت فشار کمتر ،راحتی کاربرد، بک واش راحت و همچنین هزینه نگهداری پایین تر نسبت به سایر مدل فیلتر ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به دلایل ذکر شده در فوق هم در استخر های عمومی و هم خصوصی به وفور استفاده می شود. انتخاب نوع شن نیز درفیلتر شنی اهمیت فراوان دارد.

بیشتربخوانید... روش های گرمایش استخر


تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1401
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

در این ارتودنسی، براکت ها دندان ها را با سیم جابجا میکنند. در ارتودنسی شش ماهه پروسه درمانی به ناهنجاری‌های دندانی و فاصله دندان ها با یکدیگر مربوط می شود. با استفاده از بریس ها و سیم های، ارتودنسی شش ماهه می تواند مشکلات بسیاری ها را رفع کند که روی زیبایی دندان ها اثرگذار است. این نوع از ارتودنسی به دلیل درمان در مدت زمان کوتاه و کاهش درد دندان ها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد که البته ایمنی و بهداشت دهان و دندان کمک می کند. استفاده از ارتودنسی کوتاه مدت می تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند و روی زیبایی افراد اثر بگذارد؛ اما بیمارانی که مشکلات حاد دندانی دارند باید از ارتودنسی های با طول دوره بسیار استفاده کنند.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی نامرئی

افراد مناسب برای ارتودنسی شش ماهه

ارتودنسی شش ماهه، مناسب درمان ناهنجاری‌ها و ناهماهنگی های دندان در کوتاه مدت است. این نوع ارتودنسی مناسب کسانی است که از ناهنجاری های شدید دندان های جلو رنج می برند و باید در کوتاه مدت درمان شود. از جمله این موارد عبارت اند از:

  • فاصله بین دندان ها
  • اوربایت و اپن بایت
  • بهم ریختگی و قرارگیری دندان ها روی هم
  • عدم تقارن
  • طرح لبخند

مراحل درمانی ارتودنسی کوتاه مدت

در مشورت بیمار با متخصص ارتودنسی، یک معاینه کلی از تمام دندان ها انجام می شود و پس از بررسی دندان، وضعیت لثه و فک بررسی می شود. متخصص ارتودنسی پس از بررسی دندان ها به شما می گوید که آیا این ارتودنسی شش ماهه برای شما مناسب است یا خیر. پس از نصب رادیولوژی دندان انجام می شود.

مزایای ارتودنسی شش ماهه

 بزرگ ترین مزیت این نوع ارتودنسی، این است که درمان در حدود شش ماه به طول انجامد. درمان کامل ارتودنسی که تمام دندان ها صاف و منظم شود، حدود دوازده تا هجده ماه به طول می‌انجامد. درمان شش ماهه درمان سریع ترین نیست، بلکه به این دلیل طی دروه شش ماهه انجام می شود که فقط دندان های جلو را منظم می کند و تغییری روی سایر بریس های دندان انجام نمی دهد.

  • بریس های گسسته
  • هزینه ارتودنسی شش ماهه
  • فرآیند درمان


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1401
بازدید : 82
نویسنده : mozhgan

کسانی که اضافه وزن دارند و یا به چاقی مفرط مبتلا هستند معمولا زندگی راحتی ندارند و همواره با مسائلی دست و پنجه نرم میکنند. کوچترین مساله  ای که افراد چاق با اضافه وزن خود دارند نامناسب بودن شکل و فرم ظاهری آن ها است. جدای از این مشکل، انواع بیماری ها مثل دیابت، فشار خون بالا، کلسترول، بیماری قلبی و … را به لیست مشکلات افراد چاق باید اضافه کرد. برای خلاص شدن از شر چاقی، روش های زیادی وجود دارد که مهمترین آن ها داشتن رژیم غذایی و انجام عمل لاغری است. در این مقاله به بررسی این دو روش خواهیم پرداخت و به شما نشان میدهیم که از میان عمل لاغری و رژیم غذایی، اولی چه مزیت و برتری نسبت به روش رژیم غذایی لاغری دارد.

عمل جراحی لاغری چیست؟

همانطور که در مقدمه ذکر شد روش های مختلفی برای لاغر شدن و درمان چاقی مفرط وجود دارد که در میان همه آن ها جراحی لاغری بهترین روش شناخته شده است. برعکس روش های دیگر که نیازمند صرف زمان ، تلاش و دشوراری زیادی هستند، در روش جراحی، ما با کمک روش لاپاراسکوپی در کمترین زمان ممکن با انجام یک عمل به درمان چاقی کمک خواهیم کرد.

انواع عمل جراحی لاغری

برای کاهش وزن و درمان چاقی تکنیک های مختلفی وجود دارد. شناخته شده ترین و موثرترین عمل های لاغری که به کاهش وزن کمک میکنند عبارتند از:

  • عمل اسلیو معده
  • بای پس معده
  • بای پس روده
  • پلیسه معده
  • ساسی بای پس
  • باندینگ و …

عمل لاغری و رژیم غذایی مکمل هم هستند

قبل از اینکه حتی فکر عمل جراحی لاغری به ذهن ما خطور کرده باشد، ما باید تمام روش های لاغری را امتحان کرده باشیم، البته بایدی در کار نیست اما بهتر این است که سایر روش ها را نیز امتحان کنیم. به جز عمل لاغری مهمترین چیزی که در کاهش وزن به ما کمک میکند رژیم لاغری حاوی غذاهای کم کالری و سالم است. یک رژیم لاغری که بتواند در کاهش وزن موثر واقع شود باید شامل موارد زیر باشد: میوه و سبزیجات تازه پروتئین های خالص مانند مرغ و ماهی مصرف فیبر مصرف آب زیاد و …

رژیم غذایی به تنهایی نمیتواند چاقی را در افرادی که چاقی مفرط دارند درمان کند

مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و کاهش سطح قند خون کمک شایانی کند. اما رژیم غذایی تنها در افرادی میتواند وزن کم کند که واقعا اضافه وزن زیادی ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن اضافه وزن دارند. رژیم غذایی برای کسانی که شاخص توده بدنی بالای ۳۵ دارند معمولا موثر نیست و نیاز به  عمل جراحی لاغری است.


تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1401
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

همانطور که گفته شد لمینت‌های دندان طوری ساخته می‌‍شوند که طول عمر و ماندگاری بالایی در شرایط عادی داشته باشند. اما در برخی موقعیت‌ها ممکن است دوام آن‌ها زیر سوال برود و دچار شکستگی شده یا بیفتند. در ادامه، عللی که باعث شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن می‌شوند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

طول عمر لمینت دندان

 اولین و اصلی‌ترین علت افتادن لمینت دندان، میزان سن و عمر آن‌ها است. این ونیر‌ها معمولا بیش از 10 سال ماندگار هستند. هرچند که با مراقبت مناسب برای سال‌های بیشتری ممکن است ماندگار باشند. اما در هر صورت با گذشت زمان، ممکن است آن‌ها به آرامی از دندان جدا ‌شوند زیرا پیوند چسبنده آن‌ها به سطح دندان، پس از چندین سال ممکن است ضعیف شده و باعث افتادن یا جدا شدن جزئی لمینت شود.

اتصال ضعیف لمینت به دندان‌ها

دومین دلیل شایع که می‌تواند باعث افتادن لمینت دندان شود، اتصال نامناسب یا بی‌کیفیت لمینت به دندان است. سمنت یا چسپی که برای اتصال لمینت‌ها به دندان‌ها استفاده می‌شود اگر به اندازه کافی کیفیت نداشته باشد، یا تکنیک اتصال سمنت به دندان و سپس اتصال لمینت اصولی نباشد، پس از مدت زمان کوتاهی، ممکن است لمینت دچار تغییر موقعیت شده یا از دندان جدا شود. از همین رو، انتخاب یک دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی دندان که در تمام مراحل نصب لمینت دقت کافی دارد و تکنیک‌های مناسبی بکار می‌برد از اهمیت زیادی برخوردار است.

پوسیدگی دندان

سومین عامل شایع که می‌تواند در شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن نقش داشته باشد پوسیدگی دندان است. دندانی که لمینت شده، ممکن است دچار پوسیدگی شود و همانطور که پوسیدگی گسترش می‌یابد، اتصال لمینت به دندان نیز ضعیف شده تا در نهایت به صورت جزئی یا کامل لمینت خواهد افتاد.

سایش دندان‌ها

از مهم‌ترین علل شکستن لمینت دندان سایش دندان ها به هم است. مثلا افرادی که عادت به دندان قروچه و یا ساییدن دندان‌ها به هم طی خواب یا بیداری دارند، زودتر از افراد دیگر کیفیت لمینت‌های خود را از دست خواهند داد. فشار وارد شده از سوی دندان‌ها به ساختار و بدنه لمینت (مخصوصا لبه‌های آن) می‌تواند باعث ترک برداشتن و یا شکستن کامل لمینت به مرور زمان شود. از همین رو تا زمانی که دندان قروچه یا عادت ساییدن دندان‌ها به هم کنترل نشود، بهتر است که از هیچ نوع ونیر دندانی برای زیبایی بخشی به طرح لبخند استفاده نشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1401
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

همانطور که گفته شد لمینت‌های دندان طوری ساخته می‌‍شوند که طول عمر و ماندگاری بالایی در شرایط عادی داشته باشند. اما در برخی موقعیت‌ها ممکن است دوام آن‌ها زیر سوال برود و دچار شکستگی شده یا بیفتند. در ادامه، عللی که باعث شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن می‌شوند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

طول عمر لمینت دندان

 اولین و اصلی‌ترین علت افتادن لمینت دندان، میزان سن و عمر آن‌ها است. این ونیر‌ها معمولا بیش از 10 سال ماندگار هستند. هرچند که با مراقبت مناسب برای سال‌های بیشتری ممکن است ماندگار باشند. اما در هر صورت با گذشت زمان، ممکن است آن‌ها به آرامی از دندان جدا ‌شوند زیرا پیوند چسبنده آن‌ها به سطح دندان، پس از چندین سال ممکن است ضعیف شده و باعث افتادن یا جدا شدن جزئی لمینت شود.

اتصال ضعیف لمینت به دندان‌ها

دومین دلیل شایع که می‌تواند باعث افتادن لمینت دندان شود، اتصال نامناسب یا بی‌کیفیت لمینت به دندان است. سمنت یا چسپی که برای اتصال لمینت‌ها به دندان‌ها استفاده می‌شود اگر به اندازه کافی کیفیت نداشته باشد، یا تکنیک اتصال سمنت به دندان و سپس اتصال لمینت اصولی نباشد، پس از مدت زمان کوتاهی، ممکن است لمینت دچار تغییر موقعیت شده یا از دندان جدا شود. از همین رو، انتخاب یک دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی دندان که در تمام مراحل نصب لمینت دقت کافی دارد و تکنیک‌های مناسبی بکار می‌برد از اهمیت زیادی برخوردار است.

پوسیدگی دندان

سومین عامل شایع که می‌تواند در شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن نقش داشته باشد پوسیدگی دندان است. دندانی که لمینت شده، ممکن است دچار پوسیدگی شود و همانطور که پوسیدگی گسترش می‌یابد، اتصال لمینت به دندان نیز ضعیف شده تا در نهایت به صورت جزئی یا کامل لمینت خواهد افتاد.

سایش دندان‌ها

از مهم‌ترین علل شکستن لمینت دندان سایش دندان ها به هم است. مثلا افرادی که عادت به دندان قروچه و یا ساییدن دندان‌ها به هم طی خواب یا بیداری دارند، زودتر از افراد دیگر کیفیت لمینت‌های خود را از دست خواهند داد. فشار وارد شده از سوی دندان‌ها به ساختار و بدنه لمینت (مخصوصا لبه‌های آن) می‌تواند باعث ترک برداشتن و یا شکستن کامل لمینت به مرور زمان شود. از همین رو تا زمانی که دندان قروچه یا عادت ساییدن دندان‌ها به هم کنترل نشود، بهتر است که از هیچ نوع ونیر دندانی برای زیبایی بخشی به طرح لبخند استفاده نشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1401
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

اگر به تازگی دندان های خود را ارتودنسی کرده اید حتما تاکنون متخصص‌تان نکاتی در خصوص اهمیت حفظ بهداشت دندان های ارتودنسی شده به شما گوشزد کرده است. در این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران  درباره اهمیت این موضوع و همچنین درباره نحوه صحیح رعایت بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی مطالبی خواهید خواند که خواندن یا مرور کردن دوباره آن خالی از لطف نخواهد بود.

چرا بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی مهم است؟

با نگاه کردن در آینه می توانید متوجه شوید که بریس ارتودنسی و تمام اجزای آن طوری هستند که باعث به دام افتادن و گیر کردن مواد غذایی می شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با یک مسواک زدن ساده و نخ دندان کشیدن، دندان ها را تمیز می کردید. اما اکنون تمیز کردن بریس ها را نیز باید به فرآیند شستشو اضافه کنید. بعد از مصرف هر وعده غذایی، دندان های شما و صد البته بریس ها کثیف می شوند و خطر پوسیدگی دندان هایتان بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید... معایب ارتودنسی دیمون

اهمیت مراقبت های دندانپزشکی قبل از شروع ارتودنسی روی حفظ بهداشت دهان و دندان

شما باید قبل از شروع درمان ارتودنسی ابتدا دندان های خود را جرمگیری کنید. این کار تمیز کردن دندان ها را حین ارتودنسی آسانتر می کند. دندان های خراب و بیماری های لثه هم به نوبه خود باید تشخیص داده شده و درمان شوند.  اگر نه یا درمان شروع نمی شود یا تمام تلاش متخصص و هزینه ارتودنسی که شما پرداخت می کنید بی ثمر خواهد بود. چون درمان شکست می خورد و شما را به زحمت می اندازد.

تمیز کردن دندان های ارتودنسی شده در روزهای اول

نظافت و مراقبت از براکت های ارتودنسی فقط در روز های اول کمی دشوار به نظر می رسد. اما بعد از گذشت چند روز و با عادت کردن به  حضور براکت ها در دهان به این نتیجه می رسید که، تمیز کردن دندان ها با براکت های ارتودنسی کار چندان دشواری هم نیست. مسواک زدن و رعایت نکات بهداشتی در دندان های ارتودنسی شده تنها  قدری زمان بر است و نیازمند صبر، حوصله و مسئولیت دارد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی با براکت سرامیکی

نحوه کشیدن نخ دندان برای دندان های ارتودنسی شده

نخ دندان را از زیر سیم بین دو دندان رد کرده و با حرکت c شکل نخ را به بالا و پایین به آرامی حرکت دهید . این عمل را برای تک تک دندان ها تکرار کنید . هرگز نخ دندان را با حرکت اره ای شکل ما بین دندان های ارتودنسی شده نکشید البته دندانپزشک شما پس از قرار دادن براکت ها مشاوره لازم  و آموزش صحیح نحوه مسواک زدن را به شما خواهد .

لکه های سفید رنگ روی دندان ها بعد از درمان ارتودنسی چیست؟

لکه های موجود در روی دندان ها بعد از درمان ارتودنسی نشان دهنده عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک نزدن و نخ دندان کشیدن صحیح می باشد و اگر به تمامی نکات و توصیه های متخصص ارتودنسی در حین درمان عمل کرد هیچ وقت چنین مشکلی پیش نخواهد آمد و در صورت اینکه با پالیشینگ دندانی برطرف نشود راه حل آن درمان ترمیم و زیبایی می باشد

منع بعضی از خوراکی ها بعد از نصب براکت ها

در پاره ای از موارد متخصص ارتودنسی شما ممکن است شما را از خوردن بعضی از غذاها و نوشیدنی ها پس از ارتودنسی منع کند . نمونه ای از غذاها و شیرینی های  سفت عبارتند از: ته دیگ بلال هویج خام شکلات های سفت و تافی ممکن است باعث شکسته شدن براکت ها شوند  . نوشیدنی های حاوی کربونات قهوه زعفران چای پر رنگ و نوشابه های سیاه و زرد همچنین مصرف شکر و محصولات بدست آمده از شکر را مانند کیک، بستنی، شیرینی و شکلات را به حداقل برسانید  .و یا بعد از خوردن آنها از مسواک و نخ دندان استفاده کنید .به یاد داشته باشید برای حفظ بهداشت دندان های ارتودنسی شده ، بعد از خوردن هر چیزی حتما باید از مسواک استفاده کنید .

منبع: ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1401
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

ما در هر سنی حتی در بزرگسالی ارتودنسی انجام میدهیم زیرا سن و سال خاصی برای این درمان در نظر گرفته نشده است. ارتودنسی بزرگسالان دقیقا مشابه ارتودنسی کودکان میتواند دندان های کج و انواع مال اکلوژن را اصلاح کرده و علاوه بر زیبایی بخشی به لبخند، باعث بهبود سطح سلامتی دهان و دندان میشود. یکی از سوالاتی که بزرگسالان در خصوص ارتودنسی از ما میپرسند امکان ارتودنسی در دوره بارداری است. مراجعان به خصوص زنان باردار یا کسانی که در آستانه بارداری هستند از ما میپرسند که آیا با وجود بارداری میتوان ارتودنسی انجام داد یا خیر؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به پاسخ این سوال دست یابید.

بیشتربخوانید... انواع لمینت دندان

آیا ارتودنسی در دوره بارداری امکان پذیر است؟

دوره بارداری از جمله مهمترین و حساس ترین دوره های زندگی هر خانمی است. در این دوره بسیاری از درمان های پزشکی و همچنین مصرف اغلب داروها و یا مکمل ها ممنوع است زیرا ممکن است برای سلامتی مادر و جنین مضر باشند. اما به نظر نمیرسد که درمان ارتودنسی دندان در این دوره ممنوع باشد. بنابراین بله، این درمان امکانپذیر است و تحت شرایطی، میتوانید زمانی که باردار هستید، توسط یک متخصص ارتودنسی خوب طول درمان با بریس ها را آغاز کنید.

نکاتی که خانم های باردار باید در خصوص ارتودنسی بدانند

زنانی که در طول ارتودنسی باردار شده اند میتوانند با احتیاط و زیر نظر متخصص ارتودنسی دندان خود ادامه طول درمان خود را سپری کنند. ففظ باید به این نکته توجه کنند که علاوه بر متخصصشان، باید به یک دندانپزشک عمومی خوب هم سر بزنند و تمام ملاقات ها یا جلسات ویزیت دندانپزشکی و ارتودنسی را با متخصص زنان و زایمان خود هماهنگ کنند.

بیشتربخوانید... سردرد سندروم مفصل گیجگاهی

بهترین روش ارتودنسی برای خانم های باردار چیست؟

 نیازهای ارتودنسی بیماران منحصر به فرد است، همچنین ترجیحات آنها برای درمان متفاوت است. برای پاسخگویی به نیازها و خواسته های هر بیمار، یک متخصص ارتودنسی خوب باید تمام روش  های رایج و دم دست ارتودنسی را به بیماران خود ارائه دهد تا یک دوره درمان ایده آل داشته باشند. در خصوص خانم های باردار هم باید بدانیم که آن ها نیازهای ویژه ای دارند و ممکن است هر دستگاه ارتودنسی یا هر روش ارتودنسی برای آن ها مناسب نباشد. در این بین اگر شما به بهترین متخصص ارتودنسی شهر خودتان مراجعه کرده باشیید مطمئن خواهید بود که یک روش ایمن و موفق بارداری دوره ارتودنسی شما در دوره بارداری در نظر خواهد گرفت. بهترین روش های ارتودنسی که بهترین متخصص ارتودنسی میتواند برای یک خانم باردار در نظر بگیرید عبارتند از:

ارتودنسی ثابت فلزی

 رایجترین روش ارتودنسی، استفاده از بریس های فلزی ثابت است که تحت عنوان ارتودنسی ثابت شناخته میشود. این سیستم از براکت ها، سیم های قوس دار و چند بخش دیگر تشکیل شده اند که با اعمال فشار روی دندان ها باعث صاف شدن آن ها میشوند. هزینه ارتودنسی با این روش، نسبت به سایر روش های دیگر، کم است و تاثیرگذاری آن نیز دست کمی از روش های دیگر ندارد.

ارتودنسی متحرک اینویزیلاین

ارتودنسی با دستگاه های متحرک با قابیلیت جابجایی نیز برای خانم های باردار یک گزینه ایده آل محسوب میشود. چنانچه با ارتودنسی ثابت راحت نیستید میتوانید یکی از دستگاه های ارتودنسی متحرک را برای دوره درمان خودتان انتخاب کنید. اینویزیلاین ها از جمله مهمترین دستگاه های متحرک هستند که به ارتودنسی نامرئی شفاف نیز شهرت دارند. قیمت ارتودنسی متحرک با پلاکهای شفاف اتودنسی معمولا بالاتر از هزینه ارتودنسی ثابت معمولی است.

منبع: لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1401
بازدید : 82
نویسنده : mozhgan

با گذشت زمان، ساختار ضد آب استخر آسیب می بیند و ترک های کوچک و بزرگ در بدنه داخلی و خارجی استخر دیده می شود. علت اصلی همه نشتی های آب از استخر، خراب شدن عایق رطوبتی استخر است

چرا باید عایق رطوبتی استخر را تعمیر کنیم؟

یکی از مراحل مهم در ساخت انواع استخر عایق رطوبتی آن است.  یک نشتی کوچک هم موجب هدر رفتن آب زیادی می شود. هزینه آب هدر رفته از ترک دیواره های استخر، در طول یک سال بسیار زیاد می شود. اگر خوشبینانه نگاه کنیم، هزینه اتلاف آب در یک سال معادل دو برابر قیمت عایق رطوبتی استخر خواهد شد. البته این هزینه بین قبض ماهانه آب بها سرشکن می شود و شاید اصلا دیده نشود. برای اینکه هزینه های خانوار را مدیریت کنید لازم است تا هر چه زودتر عایق های رطوبتی را بازسازی کنید.

چگونه استخر را عایق بندی کنیم؟

وقتی علت نشتی آب از استخر مشخص شد، به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. چنانچه مشکل نشتی لوله ها باشد و سیستم لوله کشی آب دچار ترک، شکستگی و آسیب باشد باید از یک لوله کش حرفه ای کمک بگیرید

تعمیر عایق رطوبتی استخر

اگر استخر بیش از ۱۰ سال عمر داشته باشد، عایقهای رطوبتی دیگر کارایی ندارند و بهتر است در مرحله سرویس و نگهداری استخر با انواع عایق جدیدتر جایگزین شوند. احتمال درز و شکاف ذره بینی در عایق های قدیمی بسیار بیشتر است. اما اگر در این مدت عایق رطوبتی استخر نوسازی شده باشد، تنها نیاز به عایقکاری با رنگ دارد و با نقاشی استخر، عایق رطوبتی هم حفظ می شود. استخرهای بتونی باد با لایه نازک بتن هیدرولیکی درزگیری شوند و سپس با انواع عایق رطوبتی جدید ایمن سازی شوند.

آیا عایق رطوبتی استخر ترک دارد؟

 آب استخر به طور طبیعی در اثر گرما و تغییرات هوا، تبخیر می شود بنابر این هر میزان کاهش آب استخر نشان دهنده نشتی نیست. به طور معمول یک استخر در حدود ۲ اینچ آب استخر در طول یک هفته کم می شود که جای نگرانی نیست ولی بیش از این مقدار، هشداری برای وجود نشتی در استخر است. برای اینکه ترک ها، شکاف های ریز و هر سوراخ کوچکی دیده شود، لازم است تا آب استخر را تخلیه کنید و از ایزوگام کار برای بررسی عایق رطوبت کمک بگیرید.

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر


تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1401
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

لق شدن دندان یکی از نگرانی‌های اصلی بیمارانی است که در حال سپری کردن دوره درمان ارتودنسی دندان خود هستند. به همین دلیل در این مقاله، توضیحاتی در خصوص احتمال لق شدن دندان در زمان درمان ارتودنسی ارائه خواهیم کرد. اگر شما هم نگران این موضوع هستید یا فکر می‌ کنید که یک یا تعدادی از دندان های شما شل شده و یا احتمال لق شدن آن ها وجود دارد، حتما این مقاله بخوانید. چون به عنوان یک متخصص ارتودنسی گاهی اوقات مراجعانی داریم که ادعای لق شدن دندان در ارتودنسی را دارند و بنابراین لازم است در این باره حقایقی بیان شود.

بیشتر بدانید... طول درمان ارتودنسی نامرئی

آیا ممکن است در طول ارتودنسی دندان من لق شده و بی‌افتد؟

جواب کوتاه : خیر

لازم است بدانید که تنها در چند روز اول که براکت‌های ارتودنسی ثابت گذاشته می شوند دندان ها ممکن است کمی تحت فشار قرار گرفته و تکان بخورند. به همین دلیل ممکن است به برخی از بیماران احساس لق شدن دندان دست دهد. این مساله یک امر طبیعی است گرچه در برخی وارد ممکن است در صورتی که متخصص ارتودنسی آن را از قبل توضیح نداده باشد باعث نگرانی بیمار شود.

چرا حس لق شدن دندان در ارتودنسی برای یک دندان به من دست می دهد؟

حرکت دندان از موقعیت کج و ناتراز خود به سمت یک موقعیت جدید و صاف با اعمال فشار توسط انواع ارتودنسی متحرک و ثابت صورت می گیرد. یعنی برای اینکه دندان کج شما کم کم صاف شود لازم است که به آن نیروهایی از طرف دستگاه های ارتودنسی وارد شود. همین موضوع باعث می شود که شما حس کنید دندان شما شل یا لق شده است. دلیل اصلی احساس لق شدن دندان در ارتودنسی همین موضوع است.

آیا احساس لق شدن دندان بعد از ارتودنسی طبیعی است و امکان آن وجود دارد؟

داشتن این احساس طبیعی است اما نه مانند احساس لق شدن در ارتودنسی، لق شدن دندان بعد از ارتودنسی تنها یک احساس است و واقعیت ندارد. علت اینکه شما چنین احساسی دارید فعال شدن سلول های استخوانی به نام استئوکلاست ( استخوان از بین برنده سلول ) می باشد.

بیشتر بدانید...  ارتودنسی دندان های جلو آمده

برای پیشگیری از بیماری پریودنتال چه کنیم؟

 برای حفظ سلامت پریودنتال خود، شما نیاز دارید که بهداشت دهان و دندان  خود را به طور منظم و حرفه ای در طول مدت ارتودنسی حفظ کنید. علاوه بر این جهت پیشگیری چشم انداز بلند مدت و یا پیش آگهی مشکلات دهان، دندان و بیماری های پریودنتال باید قبل از تصمیم گیری بر گزینه های درمان در نظر گرفته شود. همچنین بهتر است بدانید که خط لثه دروازه ای برای سلامت دهان و دندان شما است. بنابراین بهتر است از آن مراقبت کنید.

منبع: ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com