عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 27 شهريور 1401
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

بسیاری از افرادی که به ناهنجاری دهان و دندان مبتلا هستند سعی دارند ناهنجاری خود را درمان کنند اما تنها نگرانی آن‌ها دیده شدن وسایل ارتودنسی توسط دیگران است. با پیشرفت علم و فنّاوری روش‌های متنوع و در عین حال کارآمدی از درمان ارتودنسی به وجود آمده که یکی از آن‌ها ارتودنسی ژله ای(نامرئی) است. در ادامه با ارتودنتیست همراه باشید.

ارتودنسی ژله‌ای

ارتودنسی ژله‌ای یکی از انواع ارتودنسی متحرک است که جنس مواد سازنده آن از ترموپلاستیک با گرید پزشکی است و به صورت بسیار شفاف و نامرئی و به صورت اختصاصی برای هر بیمار با توجه به وضعیت و شدت ناهنجاری طراحی و ساخته شده است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیری در کودکان

مزایای ارتودنسی ژله‌ای

نامرئی و غیر قابل مشاهده بودن متحرک بودن با قابلیت خارج کردن از دهان رعایت بهتر و ساده‌تر نکات بهداشتی به نسبت سایر پلاک‌های ارتودنسی جلوگیری از زخم شدن دهان جلوگیری از پوسیدگی دندان درمان مؤثر، موفق و قطعی در اکثر مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها

مشکلاتی که با ارتودنسی ژله‌ای، قابل درمان هستند

 مشکلاتی که با این نوع ارتودنسی قابل درمان هستند عبارت‌ اند از: ۱. اوربایت، حالتی که دندان‌های ردیف بالا به نسبت دندان‌های ردیف پایین، جلوتر هستند. ۲. کراس بایت، حالتی که دندان‌های ردیف بالا و پایین با یکدیگر هم ‌تراز یا هم محور نباشند. ۳. فاصله زیاد بین دندان‌ها، حالتی که به دلیل رشد غیرطبیعی استخوان فک یا حرکت دندان‌ها در اثر وجود دندان غایب (پنهان) ایجاد شده است. ۴. برگشت دندان‌ها به حالت اولیه پس از انجام ارتودنسی ثابت، پس از انجام کامل ارتودنسی ثابت، امکان برگشتن دندان‌ها به حالت اولیه تا چند ماه وجود دارد. برای جلوگیری از این بازگشت دندان‌ها به حالت اولیه، ارتودنسی ژله‌ای قابل استفاده است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی لینگوال چیست

مقایسه ارتودنسی ژله‌ای با ارتودنسی فلزی

ارتودنسی نامرئی، برای درمان و اصلاح نامرتبی دندان‌ها، اوربایت و کراس بایت با شدت درجه متوسط مناسب است، در حالی که ارتودنسی فلزی برای اصلاح و درمان مشکلات شدید اوربایت، کراس بایت و نامرتبی دندان‌ها کاربرد دارد. ارتودنسی ژله‌ای در به هم فشردگی یا فاصله دار بودن دندان‌ها تا اندازه ۵ میلی‌متر کاربرد دارد، در صورتی که ارتودنسی فلزی در فاصله بیش از ۵ میلی متر کاربرد دارد. ارتودنسی فلزی در انحراف فک و اختلال‌های اسکلتی شدید قابل استفاده است، در صورتی که ارتودنسی ژله‌ای در این موارد کاربرد ندارد. ارتودنسی فلزی در مشکلات شدید اپن بایت، چرخش و کج بودن شدید دندان کاربرد دارد، در صورتی که ارتودنسی ژله‌ای در این موارد قابل استفاده نیست.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 27 شهريور 1401
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

به گفته نورمن وال در مجله ارتودنسی و ارتوپدی دندانپزشکی آمریکا، باستان شناسان دندان های کج در بقایای انسان را با قدمت پنجاه هزار سال قبل پیدا کرده اند. امروزه، متخصصان ارتودنسی از بریس برای اصلاح نامرتب دندان استفاده می کنند و چیزی بسیار مشابه در مومیایی های مصر یافت شده است. بسیاری از مومیایی ها نوارهای فلزی خامی در اطراف دندان های خود داشتند و باستان شناسان معتقد بودند که ممکن است کاتگات به این نوارها بسته شده باشد تا فشار برای حرکت دندان ها ایجاد شود. با ارتوبلاگ همراه باشید تا با ارتودنسی طبیعی بیشتر آشنا شویم.

سرآغاز ارتودنسی

 به گفته وال، کمک های قابل توجهی در عمل ارتودنسی طبیعی در ایالات متحده از قرن نوزدهم میلادی آغاز شد. در سال 1822، جی اس گانل لنگرگاه پس سری را اختراع کرد، نوعی از پوشش سر است که از خارج دهان به فک بسته می شود تا فشار ملایمی بر دندان وارد کند. سپس در سال 1840، چاپین هریس اولین کتاب کلاسیک راجع به دندانپزشکی با عنوان هنر دندانپزشکی را منتشر کرد که در آن مواردی مانند دستگیره های لحیم کردن روی نوارها برای کمک به چرخش دندان و استفاده از درپوش های طلا روی دندان های آسیاب برای باز کردن دندان وجود دارد. هنگامی که چارلز گودیر در سال 1839 لاستیک جوشانده را اختراع کرد، متخصص ارتودنسی به پتانسیل مواد جدید پی بردند. در سال 1846، ای جی تاکر اولین دندانپزشک آمریکایی شد که از لاستیک در وسایل ارتودنسی استفاده کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فوری دندان

بریس های لینگوال

 قبل از دهه 1970، متخصصان ارتودنسی با سیم پیچ های اطراف هر دندان براکت هایی را روی دندان ها لنگر می انداختند؛ اما طبق گفته دکتر ایوانز، اختراع چسب های دندانی به این معنی بود که می توانستند براکت ها را به سطح دندان بچسبانند. در همین حال، فولاد ضد زنگ به دلیل قابلیت کنترل، جایگزین طلا و نقره به عنوان محبوب ترین گزینه برای سیم ها شد و هزینه های بریس را به میزان قابل توجهی کاهش داد. بریس های لینگوال که در امتداد سطح داخلی دندان ها قرار دارند، همچنین برای اولین بار در دهه 1970 برای رفع نگرانی های زیبایی شناختی که امروزه وجود دارد، معرفی شدند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 27 شهريور 1401
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

متخصص ارتودنسی یک دندونپزشک ماهر هست که چند سال بعد از اینکه مدرک دندانپزشکی عمومی خودش رو گرفت، دوره های تخصصی دیگه ای رو میگذرونه که بعد از اون، قادره تمام مشکلات مربوط به عدم هماهنگی یا عدم تراز دندان ها و فک ها رو اصلاح و درمان کنه. حالا اگر این متخصص توی کار خودش ماهر باشه و تجربه زیادی داشته باشه میشه بهترین در ادامه با لاچینه همراه باشید تا به چند سوال مهم درباره ارتودنتیست ها پاسخ دهیم.

در دوره کرونا چطور یه متخصص ارتودنتیست خوب پیدا کنیم؟

اولین چیزی که براتون مهم باشه حتما و حتما وضعیت بهداشت مطب باشه. حتی اگر یه متخصص خودش رو برترین بدونه اما پروتکل های بهداشتی رو رعایت نکنه قابل اعتماد نیست چون شما نمیتونید سر درمان ارتودنسی جون خودتون رو بذارید. هر کسی که وارد مطب متخصص میشه میتونه یه ناقل باشه و اگر شما بیمار بشید درمان ارتودنسی چه فایده ای میتونه براتون داشته باشه؟

بیشتربخوانید... سیگار و ارتودنسی

آیا هر متخصصی که از بیشتر توی تبلیغات اسمشو میبینیم بهترینه؟

اولا متخصصی که کارش درسته مراجع زیاد داره. خود مراجعان این متخصص میتونن براش تبلیغ زبانی کنن. این متخصص به قدری مراجع داره که دیگه نیازی به تبلیغات اضافی نداره. برای همین ممکنه متخصصی باشه که کارش درسته اما حتی یکبار هم تبلیغ نمیکنه چون نیاز نداره. از طرفی یه متخصص میتونه تازه کار باشه اما همون اول کارش کلی توی تلوزیون، روزنامه، سایتای مختلف تبلیغ کنه و همه هر روز ببیننش…..

بیشتربخوانید... ارتودنسی فانکشنال برای بزرگسالان

آیا دندانپزشک عمومی میتونه بهترین متخصص ارتودنسی دندان باشه؟

 این ازون سوالات بودا! نه قطعا نمیتونه اینجوری باشه، چرا؟ به این فکر کنید که متخصصای ارتودنسی اول دندانپزشک عمومی بودن، اگه میتونستن با همون مدرک عمومی خودشون، بهترین متخصص باشن، پس چرا رفتن چند سال دیگه درس خوندن و مهارت کسب کردن تا نامنظمی دندان های ما رو اصطلاح کنن؟ دنانپزشک عمومی میتونه ارتودنسی کنه اما هیچگاه بهترین نیست و شما بهتره به یک ارتودنتیست مراجعه کنید.

آیا هر متخصصی که هزینه کمتری بگیره یعنی کارش بدتره؟

 سوال یکم سخته. اما بیایید اینجوری فکر نکنیم. اینطوری نیست که هر متخصصی هزینه ارتودنسی بیشتری بگیره بهتره و یا هرکی هزینه کمتر بگیره بدتره. اینا اصلا درست نیست. ممکنه یه متخصص بر اساس کارش، زحمتی که میکشه و پیچیدگی های مشکل شما هزینه بالا درخواست بده و این طبیعیه. یه وقتم میبینی به خاطر اینکه شما وضعیت مالی خوبی نداری متخصص باهاتون راه میاد و هزینه کمتر میگیره. ببینید درصد رضایت بیماران و موفقیت کارای متخصص چقدره. از روی هزینه نمیشه برای مثال بهترین متخصص ارتودنسی در تهران رو تایید یا رد کرد.

بیشتربخوانید... هزینه تقریبی ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 27 شهريور 1401
بازدید : 126
نویسنده : mozhgan

آیا می توان جراحی لاغری بدون عوارض داشت؟ با جیم جوتا انتهای مقاله همراه باشید.

عمل لاغری بدن بدون عوارض

بسیاری از افراد در کنترل اشتهای خود هنگام غذا خوردن با مشکل روبرو هستند که منجر به تجمع چربی و اضافه وزن می شود. بنابراین برخی سعی می کنند با استفاده از روش های نوین پزشکی مانند بوتاکس معده و بالون معده به دنبال روش هایی برای کاهش وزن و کاهش پرخوری در مقادیر زیاد باشند.

بیشتربخوانید... آیا ورزش باعث طول عمر میشود

بوتاکس معده

 بوتاکس معده یک روش غیر جراحی است و یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که برای کاهش وزن پس از استفاده زیاد از بوتاکس در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود. هدف بوتاکس کاهش مصرف غذا، احساس سیری سریعتر و کاهش دوره های گرسنگی برای کمک به کاهش وزن است.

بالن معده

 عمل بالن معده یکی از بهترین روش های لاغری در سرتاسر جهان است و یکی از روش های لاغری غیر جراحی است که طی آن اندازه معده بدون برداشتن بخشی از آن کاهش می یابد. با قرار دادن یک بالون لاستیکی سیلیکونی در داخل معده که با خوردن مقدار کمی غذا به احساس سیری کمک می کند.

مزایای عمل بالون معده

اگر فردی به رژیم و ورزش پایبند باشد، به دستیابی به نتایج مثبت عمل کمک می کند. به بهبود مشکلات سلامتی ناشی از افزایش وزن مانند دیابت، فشار خون بالا و دشواری تنفس هنگام خواب کمک می کند.

بیشتربخوانید... رژیم کم کالری برای لاغری سریع

عوارض جانبی جراحی بالون معده

 فرد ممکن است در روزهای اول بعد از عمل احساس ناراحتی کند و استفراغ، حالت تهوع و درد معده احساس کند که طبیعی است و پس از چند روز تا زمانی که بدن به وجود بالون در داخل معده عادت کند، از بین می رود و این علائم ساده است و با برخی داروها و داروهای پزشکی قابل درمان است.

رژیم بعد از بالون معده

رژیم غذایی پس از روند بالون معده در هفته های اول باید فرد نوشیدن مایعات مانند سوپ، آب میوه های کم قند و نوشیدنی های گیاهی بنوشد. سپس فرد می تواند غذاهای نرم، هضم آسان مانند ماست بدون چربی و میوه های پوره شده بخورد. در طول دوره نصب بالونپ، برای دستیابی به نتایج مثبت باید مواردی را در نظر گرفت، از جمله: غذا را خوب بجوید از نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه خودداری کنید از خوردن غذا قبل از خواب مستقیم خودداری کنید مانند نوشیدن مایعات به مقدار زیاد.

بیشتربخوانید... ثابت ماندن وزن در رژیم لاغری



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 22 شهريور 1401
بازدید : 109
نویسنده : mozhgan

یک لبخند زیبا و جذاب، وسیله موثری برای برقراری ارتباط با سایر افراد و نفوذ در دل های آنها است، گفته شده است که یک لبخند دل نشین و ایده آل حتی از آرایش  کردن هم تاثیر بیشتری دارد، اما سوال مهم این است که؛ لبخند ایده آل و بی نقص چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توانیم به آن دست پیدا کنیم؟ بلی با ارتودنسی ژنژیوکتومی. هدف مهم دندان پزشکی زیبایی، اصلاح طرح لبخند است؛ یعنی متخصص زیبایی به کمک روش ها و ابزار گوناگون، می کوشد مشکلات دندان ها و لثه افراد را رفع کند، و به آنها یک لبخند بی عیب و نقص هدیه دهد. جهت آشنایی با تمام درمان های دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فانکشنال

لبخند لثه ای یا gummy smile چیست؟

به لبخندی که در آن لثه ها بیشتر از حد نرمال مشخص می شوند، و نسبت لثه به طول تاج دندان بیشتر است، لبخند لثه ای می گویند؛ این نوع از لثه یک گونه طبیعی از آناتومی انسان است؛ و اگرچه کسانی که لبخند لثه ای دارند با مشکل خاصی روبه رو نمی شوند و آسیبی به دندان های آنها وارد نمی شود؛ اما چنین لثه هایی به لبخند آنها ظاهر خوبی نمی دهد و در نتیجه اعتماد به نفس این افراد کاهش پیدا می کند و زیبایی چهره آنها به خطر میوفتد.

بیشتربخوانید... ونیر دندان چگونه است

روش های درمانی لبخند لثه ای

درمان لبخند لثه ای به کمک روش ارتودنسی دندان:

در این روش، متخصص ارتودنسی شیراز به کمک براکت ها و سیم های ارتودنسی، دندان های بیمار را قدری به سمت خارج هدایت می کند؛ تا با معلوم شدن بخش بیشتری از تاج دندان ها، زیاد بودن بافت لثه جلب توجه نکند؛ البته این درمان در صورتی کاربرد دارد که بیمار همزمان مشکلاتی مانند بهم ریختگی دندان ها یا فرورفتگی آنها را داشته باشد.

آشنایی با روش ژنژیوکتومی

اگر بخواهیم به طور خلاصه ژنژیوکتومی را تعریف کنیم، به جراحی برای حذف بافت لثه اضافی و آسیب دیده، ژنژیوکتومی می گویند. ضرورت انجام این روش زمانی آشکار می شود که بافت لثه از روی دندان بیمار کنار رفته و در نتیجه پاکت های عمیقی بین دندان و لثه بیمار تشکیل شده است، که همین اتفاق باعث بروز عفونت و التهاب در لثه های بیمار می شود. در این روش لثه برداشته شده، و فرم داده می شود تا پاکت بین دندان ها و لثه برطرف شود.

بیشتربخوانید... ترمیم زیبایی دندان جلو



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 22 شهريور 1401
بازدید : 111
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی و سزارین ، تهوع و خستگی صبحگاهی در سه ماهه اول می تواند منجر به بی توجهی دندان شود؛ بنابراین مهم است که برای جرم گیری و صیقل دندان های خود به دندانپزشک و متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. نمی توان بیش از حد بر اهمیت مراقبت های دندانپزشکی پیشگیرانه برای حفظ مجموعه ای سالم از دندان ها و لثه ها تأکید کرد. مسئولیت سلامت دندان خود برای دوران بارداری سالم، حتی قبل از بارداری شروع می شود. این عدم قطعیت دندان را به حداقل می رساند و شما را قادر می سازد تا تمرکز خود را بر روی بارداری خود بگذارید. برای معاینه، جرم گیری و صیقل دندان ها باید به دندانپزشک مراجعه کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان ارتودنتیست

پوسیدگی دندان

 باردار شدن به خودی خود باعث پوسیدگی دندان نمی شود، اما علائم مرتبط با آن ممکن است به طور غیر مستقیم منجر به پوسیدگی شود. تهوع و خستگی صبحگاهی در سه ماهه اول می تواند منجر به بی توجهی دندان و ضعف در سلامت دهان شود که خطر ابتلا به پوسیدگی را افزایش می دهد. علاوه بر این، هوس های غذایی در دوران بارداری ممکن است منجر به مصرف بیشتر شکر شود که خطر ابتلا به پوسیدگی را افزایش می دهد.

بیشتربخوانید... درد ارتودنسی چند روز است

پر کردن آمالگام در دوران حاملگی

 شما می توانید در اثر استنشاق بخار جیوه آزاد شده از پر کننده های آمالگام، در معرض جیوه غیر آلی قرار بگیرید، به خصوص در هنگام قرار دادن یا برداشتن و پر کردن دندان، بیشترین مقدار را داشته باشید. اگرچه دانستن این که پر کننده های آمالگام موجود در دهان خطر سمی جیوه را برای جنین در دوران بارداری ایجاد نمی کند، بسیار دلگرم کننده است، اما نگرانی از سم جیوه در هنگام قرار دادن یا برداشتن پر کننده های آمالگام در بارداری وجود دارد.

رادیوگرافی

 اشعه ایکس ضرر کمی دارد. با این حال، برای احتیاط، رادیوگرافی دندان فقط در موارد اضطراری باید در دوران بارداری انجام شود.

بیشتربخوانید... پیشرفته ترین ارتودنسی

آیا بریس برای بیمارانی که تحت عمل سزارین قرار می گیرند، بی خطر است

بسیاری از بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی و سزارین قرار می گیرند، از نظر جراحی و بی هوشی مشکلی ندارند. با این حال، اگر تحت بی هوشی عمومی قرار گرفتید، به متخصص بی هوشی اطلاع دهید تا اقدامات احتیاطی ویژه ای را برای خارج نشدن بریس ها در حین لوله گذاری مجاری تنفسی انجام دهد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 22 شهريور 1401
بازدید : 120
نویسنده : mozhgan

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه دلیل عمده ی بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان و سکته ی مغزی است. همچنین تأثیر بسزایی نیز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت دیگر چاقی می تواند باعث آسیب های روحی از جمله افسردگی و انزوا طلبی شود. این تأثیرات خطرناک دانشمندان و جراحان را به فکر چاره ای برای درمان این عارضه انداخت.

بیشتربخوانید... عرق زیاد

رژیم غذایی و ورزش قدیمی ترین روش های درمان چاقی هستند که دوره ی درمان بسیار طولانی داشته و در اکثر موارد نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت. حدود 20 سال پیش جراحی های لاغری پا به عرصه نهادند اما به دلیل نوظهور بودن خطرات فراوانی برای سلامت بیمار داشتند.

پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های جدید لاغری با جدیدترین متدها و برنامه ریزی های دقیق زیر نظر پزشکان و جراحان مجرب منجی زندگی بسیاری از افراد دنیا شده اند. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد و متناسب با شرایط فیزیکی و سلامتی هر فرد مناسب ترین روش به او پیشنهاد می شود.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کبد چرب

جراحی لاغری

جراحی لاغری عبارت است از روشی به منظور کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترین روش جهت کاهش وزن و کنترل بیماری های مرتبط با اضافه وزن جراحی لاغری است. جراحی لاغری انواع مختلفی از جمله بای پس معده، اسلیو معده، تا کردن معده و … دارد و همانطور که گفته شد پزشک متناسب با شرایط هر فرد بهترین روش را به او پیشنهاد می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

جراحی لاغری چه معایبی دارد؟

  • پس از جراحی ممکن است بیمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه نموده و درمان دارویی را شروع کند.
  • بیمار نمی تواند برخی غذاها را بخورد.
  • بیهوشی و داروهای آن عوارضی دارند که در برخی موارد بسیار شدید هستند. خطرات بیهوشی در حین عمل بیمار را تهدید می کند.
  • ممکن است مری پس از عمل ورم کند.
  • در برخی موراد معده مسدود می شود.
  • گاهی اوقات نتیجه عکس خواهد شد و به جای کاهش وزن فرد دچار اضافه وزن می شود و یا هیچ گونه کاهش وزنی نخواهد داشت.
  • عفونت دیگر خطری است که بیمار را تهدید می کند.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 22 شهريور 1401
بازدید : 104
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت دندان مهمترین و البته بهترین روش جایگزین دندان کشیده شده یا از دست رفته است و مانند ارتودنسی دندان از پروسه های گرانقیمت دندانپزشکی است. ایمپلنت ها میتوانند جای دندان را گرفته و دقیقا همان عملکرد و همان ظاهری که دندان طبیعی دارد را داشته باشند. در این مقاله با هزینه ایمپلنت دندان مطابق تعرفه سال 1401 آشنا خواهید شد.و برای آشنایی با تمام خدمات دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

من میخواهم ایمپلنت بکارم باید چکار کنم؟

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401 براساس کشور سازنده

در ایران از برندهای مختلفی برای کاشت ایمپلنت استفاده می شود. مهمترین برندها آمریکایی، آلمانی و کره ای است. هزینه ایمپلنت دندان به طور خلاصه به ازای هر واحد ایمپلنت در جدول زیر درج شده است.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی تهران

هزینه ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت های ساخته شده در کشور آمریکا از بهترین جنس و مشخصات هستند. قیمت ایمپلنت آمریکایی مانند زیمر و بایو همانطور که در جدول بالا میبینید بین ۵ تا ۷ میلیون تومان متغیر است. ایمپلنت هایی که در کشورهای اروپایی ساخته میشوند بسیار باکیفیت هستند و به طور میانگین هزینه ای بین ۴ تا ۸ میلیون تومان به ازای هر واحد دارند. در جدول زیر قیمت ایمپلنت اروپایی را مشاهده میکنید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان ارتوبلاگ

کشور سازنده        قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

آمریکایی ۵,۰۰۰,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هزینه ایمپلنت اروپایی

کشور سازنده                                قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

قیمت ایمپلنت آلمانی (با کمترین میزان تغییر قیمت)                                   ۴,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هزینه ایمپلنت سوئیسی                                ۲,۵۰۰,۰۰۰ تا ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

 قیمت ایمپلنت فرانسوی                                ۴,۵۰۰,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت ایمپلنت ایتالیایی                                  ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت ایمپلنت اسپانیایی (درجه دوم)                             ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ایمپلنتهای ساخت کشورهای آسیایی به دو دسته تقسیم میشوند. اول نمونه های باکیفیت مانند انواع کره ای که هم پای ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی هستند و دوم نمونه های بیکیفیت یا با کیفیت کمتر مانند ایمپلنت ایرانی و چینی که جزء ایمپلنت ارزان قیمت هستند و باید حین انتخاب آن ها هوشیار باشید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 21 شهريور 1401
بازدید : 114
نویسنده : mozhgan

یک لبخند زیبا و جذاب، وسیله موثری برای برقراری ارتباط با سایر افراد و نفوذ در دل های آنها است، گفته شده است که یک لبخند دل نشین و ایده آل حتی از آرایش  کردن هم تاثیر بیشتری دارد، اما سوال مهم این است که؛ لبخند ایده آل و بی نقص چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توانیم به آن دست پیدا کنیم؟ بلی با ارتودنسی ژنژیوکتومی. هدف مهم دندان پزشکی زیبایی، اصلاح طرح لبخند است؛ یعنی متخصص زیبایی به کمک روش ها و ابزار گوناگون، می کوشد مشکلات دندان ها و لثه افراد را رفع کند، و به آنها یک لبخند بی عیب و نقص هدیه دهد.

بیشتربخوانید... هزینه پر کردن دندان

لبخند لثه ای یا gummy smile چیست؟

به لبخندی که در آن لثه ها بیشتر از حد نرمال مشخص می شوند، و نسبت لثه به طول تاج دندان بیشتر است، لبخند لثه ای می گویند؛ این نوع از لثه یک گونه طبیعی از آناتومی انسان است؛ و اگرچه کسانی که لبخند لثه ای دارند با مشکل خاصی روبه رو نمی شوند و آسیبی به دندان های آنها وارد نمی شود؛ اما چنین لثه هایی به لبخند آنها ظاهر خوبی نمی دهد و در نتیجه اعتماد به نفس این افراد کاهش پیدا می کند و زیبایی چهره آنها به خطر میوفتد.

روش های درمانی لبخند لثه ای

درمان لبخند لثه ای به کمک روش ارتودنسی دندان:

در این روش، متخصص ارتودنسی شیراز به کمک براکت ها و سیم های ارتودنسی، دندان های بیمار را قدری به سمت خارج هدایت می کند؛ تا با معلوم شدن بخش بیشتری از تاج دندان ها، زیاد بودن بافت لثه جلب توجه نکند؛ البته این درمان در صورتی کاربرد دارد که بیمار همزمان مشکلاتی مانند بهم ریختگی دندان ها یا فرورفتگی آنها را داشته باشد.

آشنایی با روش ژنژیوکتومی

 اگر بخواهیم به طور خلاصه ژنژیوکتومی را تعریف کنیم، به جراحی برای حذف بافت لثه اضافی و آسیب دیده، ژنژیوکتومی می گویند. ضرورت انجام این روش زمانی آشکار می شود که بافت لثه از روی دندان بیمار کنار رفته و در نتیجه پاکت های عمیقی بین دندان و لثه بیمار تشکیل شده است، که همین اتفاق باعث بروز عفونت و التهاب در لثه های بیمار می شود. در این روش لثه برداشته شده، و فرم داده می شود تا پاکت بین دندان ها و لثه برطرف شود.


تاریخ : یک شنبه 20 شهريور 1401
بازدید : 109
نویسنده : mozhgan

درمان ارتودنسی دندان به عنوان نشانه ای از رونق مالی در بسیاری از کشورها در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، ارتودنسی فیک و بریس های تقلبی برای کودکان در بخش های مختلف جهان محبوب شده اند. گاهی نوجوانان برای اینکه ثروتمند و شیک به نظر برسند، به جای بریس های واقعی از بریس های فیک استفاده می کنند؛ اما آنها با این کار خطرات خاصی را به جان می خرند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

وسایل ارتودنسی ثابت چیست؟

دستگاه های ارتودنسی ثابت دستگاه هایی هستند که برای درمان ارتودنسی استفاده می شوند. این لوازم از براکت، سیم و نوار لاستیکی تشکیل شده است که بر روی سطوح دندان ثابت می شوند. وسایل ارتودنسی ثابت توسط ارتودنسی برای جابه جایی دندان های نامرتب در معاینه منظم استفاده می شوند تا زمانی که به دندان های زیبایی مرتب شود.

چگونه بریس های تقلبی ساخته می شوند؟

 بریس های تقلبی از یک تکه سیم با براکت ساخته می شوند که به دندان های فرد چسب زده شده اند. سیم برای قرار گرفتن در فضای خارجی دندان ها خم می شود و سپس برای پشتیبانی از اطراف دو دندان آسیاب عقب بریده می شود. مهاربندها از نوارهای لاستیکی چند رنگ پشتیبانی می کنند و “براکت ها” اغلب شکل های پلاستیکی یا فلزی کوچکی هستند که پس از نمادهای Hello Kitty و Mickey Mouse مد شده اند. برخلاف بریس های واقعی، این لباس ها را شخصا پوشنده، سالن های زیبایی محلی و فروشندگان خیابانی غیرمجاز نصب می کنند. براکت های موجود در مهاربندهای تقلبی معمولا از نوارهای لاستیکی چند رنگ پشتیبانی می کنند و از قطعات محبوب به شکل آیکون های کارتونی استفاده می کنند تا مطلوب تر شوند. اگر چه ممکن است جذابیت زیبایی برای نوجوانان داشته باشد، اما عواقب پوشیدن بریس هایی که حرفه ای نصب نشده است، بسیار خطرناک و حتی کشنده است. مواردی وجود داشت که نوجوانان سعی می کنند از نوارهای لاستیکی یا رشته برای فشار آوردن به دندان ها و تغییر موقعیت خود استفاده کنند.

بیشتربخوانید... هزینه دندانپزشکی ۱۴۰۱

خطرات ارتودنسی فیک برای مصرف کننده

  • در طول نصب، بریس ها می توانند به گلوی فرد بلغزند و باعث خفگی شوند.
  • فلزات به کار رفته در بریس ها حاوی سرب هستند که برای سیستم استفاده کنندگان سمی است.
  • بریس های تقلبی ممکن است منجر به زخم های دهانی شود که ممکن است آلوده شوند و چسب استفاده شده برای اتصال براکت ها به دندان ها باعث تغییر رنگ و پوسیدگی دندان می شود.

تاریخ : شنبه 19 شهريور 1401
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

دندان‌درد، دردی است که در دندان یا اطراف آن وجود دارد و ممکن است به دلایل موارد زیر ایجاد شود:

  • پوسیدگی دندان
  • آبسه دندان
  • شکستگی دندان
  • حرکات تکراری مانند آدامس یا دندان‌قروچه
  • لثه‌های آلوده

علائم دندان درد ممکن است شامل موارد زیر باشد

  • ورم در اطراف دندان
  • تب یا سردرد
  • تخلیه بد مزه از دندان آلوده

چه زمانی باید در مورد دندان‌درد به دندان‌پزشک مراجعه کنم؟

شما دندان‌درد دارید که بیش از 1 یا 2 روز طول می‌کشد. دندان‌درد شما شدید است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شفاف

وقتی برای دندان‌درد به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

 برای درمان دندان‌درد ابتدا دندانپزشک سابقه پزشکی شمارا به دست می‌آورد و معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. وی در مورد درد از شما سؤال خواهد کرد، ازجمله این‌که درد از چه زمانی شروع‌شده، شدت آنچه قدر است، در کجا درد وجود دارد، چه چیزی درد را بیشتر می‌کند و چه چیزی باعث بهبود آن می‌شود. دندان‌پزشک، دهان، دندان‌ها، لثه‌ها، فک، زبان، گلو، سینوس‌ها، گوش‌ها، بینی و گردن را معاینه می‌کند. ممکن است از اشعه ایکس و همچنین آزمایشات دیگر استفاده شود.

چه روش‌های درمانی برای دندان‌درد وجود دارد؟

 درمان دندان‌درد به علت آن بستگی دارد مثلاً اگر حفره باعث دندان‌درد شود، در صورت لزوم دندان‌پزشک حفره را پر می‌کند یا احتمالاً دندان را می‌کشد. اگر علت دندان‌درد عفونت عصب دندان تشخیص داده شود، ممکن است به کانال ریشه نیاز باشد. باکتری‌هایی که در جنبه‌های داخلی دندان کارکرده‌اند، باعث ایجاد چنین عفونتی می‌شوند در صورت وجود تب یا تورم فک، ممکن است آنتی‌بیوتیک تجویز شود.

چگونه می‌توان از دندان‌درد جلوگیری کرد؟

ازآنجاکه بیشتر دندان‌دردها درنتیجه پوسیدگی دندان است، پیروی از اقدامات بهداشت دهان و دندان می‌تواند از دندان‌درد جلوگیری کند. اقدامات بهداشت دهان و دندان شامل مسواک زدن منظم با خمیردندان حاوی فلوراید، نخ دندان کشیدن یک‌بار در روز، شستشوی یک یا دو بار در روز با دهان‌شویه و ضدعفونی‌کننده و دو بار در سال مراجعه به کلینیک دندانپزشکی برای تمیز کردن لازم می‌باشد. علاوه بر این روش‌ها، غذاهای کم قند بخورید و از دندان‌پزشک در مورد کاربردهای فلوراید بپرسید.


تاریخ : شنبه 19 شهريور 1401
بازدید : 119
نویسنده : mozhgan

 

1.دندانپزشک عمومی

یک دندانپزشک عمومی به طور مرتب از دهان و دندان شما مراقبت می کند. دندانپزشکان عمومی سلامت دهان و دندان شما را تحت نظر دارند و در صورت نیاز به جراحی گسترده دندان، ارتودنسی، ایمپلنت دندان، پروتز دندان و یا پروسه های دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان قادر به راهنمایی شما یا ارجاع شما به یی از متخصثین دندانپزشکی هستند. کار آنها در درجه اول حول مراقبت از دهان و دندان و اصول دندانپرشکی پیشگیری است.

مهمترین اقدامات یک دندانپزشک عمومی عبارتند از:

جرم گیری دندان گرفتن تصاویر با کمک اشعه ایکس آموزش به بیمار ترمیم دندانهای ترک خورده یا پوسیده سفید کردن دندان ها کشیدن دندان

بیشتربخوانید... هزینه عصب کشی دندان

 ۲. ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی دندان

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی دندان در اصلاح و برطرف کردن بی نظمی های صورت و دندان تخصص دارد. یک متخصص ارتودنسی دندان به طور معمول به عنوان دندانپزشکانی شناخته میشوند که بریس نصب می کنند. کسانی که تخصص ارتودنسی دارند چند سال آموزش های تخصصی مربوط به هماهنگی و تراز فک و دندان ها آموخته اند.

 ۳. متخصص اندودنتیست

متخصص اندودنتیست یا متخصص ریشه دندان برای حفظ دندان از آسیب، عفونت و همه مشکلاتی که باعث از بین رفتن دندان میشوند آموزش دیده است. این نوع از متخصصان دندانپزشکی معمولاً با کانالهال ریشه دندان سروکار دارند. وظیفه اصلی یک متخصص اندودنتیست درمان ریشه دندان است. درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی هنگامی لازم است که بخش داخلی دندان (پالپ) آسیب دیده، ملتهب یا پوسیده شده باشد و در اثر آسیب یا پوسیدگی نیاز به خارج شدن دارد.

 ۴- متخصص دندانپزشکی کودکان

متخصص دندانپزشکی کودکان یا دندانپزشک کودکان متخصص مراقبت از دندان های شیری و دائمی کودکان است. یک متخصص دندانپزشک کودکان شبیه به یک دندانپزشک عمومی است، اما برای درمان مسائل رفتاری در ضمن معالجه کودکان و نوجوانان نیز آموزش دیده اند. کودکان هنگام مراجعه به دندانپزشکی نیاز به مراقبت بیشتری دارند، زیرا آنها هنوز روال بهداشت دهان و دندان را به خوبی اجرا نیمکنند.

5. متخصص پریودنتیست

متخصص پریودنتیست دندان بر پیشگیری، تشخیص و معالجه مشکلات و بیماری های مختلف مربوط به بافت لثه تمرکز می کنند. این متخصصان در واقع متخصص لثه هستند. اگر در هنگام مسواک زدن و نخ دندان متوجه حساسیت لثه یا خونریزی شوید، یک پریودنتیست میتواند به تشخیص و درمان مشکل شما کمک می کند. این متخصصان همچنین مسئول درمان بیماری لثه شدید (بیماری پریودنتال)، نصب انواع ایمپلنت دندان و انجام عمل جراحی لثه به منظور زیبایی و ترمیم هستند. متخصص پریودنتیست یا متخصص لثه اغلب اوقات برای ایجاد برنامه های جامع پیشگیری و درمان برای بیماران خود با دندانپزشک عمومی همکاری می کند.


تاریخ : شنبه 19 شهريور 1401
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی و لاغری صورت ، امروزه درمان های دندانپزشکی و ارتودنسی از جمله مواردی است که به طرز قابل توجهی در تغییر حالات صورت و زیبایی لبخند تاثیر گذار است. همواره چهره افراد پل ارتباطی آنها با دیگران است که همین موضوع با اعتماد به نفس و رضایت از خود رابطه مستقیم خواهد داشت. بسیاری از افراد در مورد مسئله ارتودنسی و لاغری صورت سوال می کنند، که در این مقاله شرح خواهیم داد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشرفته

ارتودنسی در لاغری صورت

در جلسه ی مشاوره تمامی راهکارها و مسائلی که در حین ارتودنسی می بایست به آنها توجه کنید توسط متخصص ارتودنسی توضیح داده می شود. در جلسات اول ارتودنسی رعایت در مصرف موادغذایی امری ضروری است تا فرد به سیستم غذایی جدید در حین درمان ارتودنسی نیز عادت کند. بیمار زمان کوتاهی را همراه با کم غذا بودن و کاهش وزن نیز تجربه می کند اما بعد از مدت زمان کوتاهی فرد به دوره ی غذا خوردن خود در استفاه از موادغذایی جدید نیز عادت میکند و وزن بیمار موردنظر نیز به حالت قبل بر میگردد. در طی درمان ارتودنسی ثابت، معمولا رژیم غذایی بیمار تغییر می کند، علت آن وجود دستگاه های ارتودنسی در دهان و نیز لزوم انجام  دقیق بهداشت دهان و دندان است، عادت کردن به دستگاه های ارتودنسی زمان بر است؛ بنابراین بیماران اغلب در هفته های اول درمان ، غذاهای نرم مصرف می کنند.

بیشتربخوانید... مضرات ارتودنسی

نقش ارتودنسی بر زیبایی چهره

ارتودنسی به دلیل نداشتن عوارض در میان بیمارانی که مشکلات فکی دارند بسیار پر طرفدار است. درمان ارتودنسی به طور معمول با دو هدف انجام می‌شود که عبارت اند از: ردیف کردن دندان ها در فک بالا و پایین و قرار گرفتن آنها روی هم جابه جا کردم و حرکت دندان ها به تدریج بدن این که آسیبی به آنها وارد شود. همچنین مرتب کردن دندان علاوه بر زیبایی، جویدن غذا را نیز راحت تر می کنند و رعایت بهداشت آنها نیز آسان تر است. مورد دیگر اینکه دندان ها کمتر دچار پوسیدگی، خونریزی و عوارض دیگر می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی در تهران

تاثیر ارتودنسی بر فرم صورت

 صورت‌های گرد با ارتودنسی می‌توانند کشیده شوند و یا صورت‌های خیلی کشیده از کشیدگی زیاد آنها کم شود. همچنین، ارتودنسی این قابلیت را دارد لب‌های بیرون زده را حالت دهد و آنها را برجسته تر کند. ایجاد تقارن در صورت یکی دیگر از کارهایی است که با ارتودنسی قابل انجام است؛ البته بعد از این که کار تمام شد، تأثیر آن بیشتر احساس خواهد شد.

منبع: ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 19 شهريور 1401
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

طبق تحقیقات انجام شده از سوی انجمن دندانپزشکی آمریکا و برخی از کلینیک های معتبر دنیا، نتایج به دست آمده حاکی از این است؛ که کودکان باید در سال‌های ابتدایی تولد و پس از مشاهده دندان های شیری به متخصص دندانپزشکی کودک مراجعه کنند. پیدا کردن یک متخصص دندانپزشک ترمیمی خوب کودکان ضرورت بالایی دارد. به جهت اینکه اولین مراجعه کودک دندانپزشکی می ‌تواند، باعث یک تجربه جالب شود و یا می‌تواند کودک احساس بدی از کلینیک درمان دندانپزشکی به یاد بسپارد.

بیشتربخوانید... پر کردن با کامپوزیت

اهمیت پیدا کردن دندانپزشک باتجربه

 اولین مراجعه کودک به نزد متخصص دندانپزشکی اهمیت فراوانی دارد. به دلیل این که می تواند باعث ایجاد نگرش های مثبت و یا منفی در ذهن کودک شود و در آینده در میزان همکاری کودک برای درمان دندان ها تاثیرگذار باشد. علاوه بر این موارد معمولا کودکان نسبت به بزرگسالان تحمل کمتری دارند و به همین جهت باید متخصص دندانپزشکی در زمان کوتاه و با اصول مناسب و عملی، دندان‌ها را درمان می کند. حتما باید در انتخاب متخصص ارتودنسی دندانپزشکی ماهر و با تجربه باید دقت زیادی به خرج داد. یک دندانپزشک کودک با استفاده از روش های روان شناختی کودک و آگاهی از علایق کودکان، احساس نگرش مثبتی در کودک ایجاد می کند، که از استرس کودک در طول دوره درمان کاسته می شود.

بیشتربخوانید... هزینه تقریبی ارتودنسی

نحوه انتخاب دندانپزشک کودکان با تجربه

 جهت پیدا کردن یک دندانپزشک کودکان با تجربه، والدین آگاهی لازم برای انتخاب مناسب دندانپزشک را ندارد. فارغ از موارد اورژانسی پیشنهاد می شود اولین مراجعه کودک به دندانپزشک فقط با چکاپ و بررسی دندان ها انجام شود و اقدام درمانی بر روی دندان ها صورت گیرد. در نتیجه شما خواهید توانست رفتار و شیوه تعامل دندان‌ها را با کودک خود بسنجید. اولین کار در انتخاب یک متخصص ماهر، پرسش از اطرافیان و دوستان آشنا است.

بیشتربخوانید... ونیر دندان چگونه است

از آن ها بخواهید پیشنهادات خود را مطرح کنند و اگر دکتر با تجربی را می شناسند معرفی کند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت های مختلف و کلینیک های درمانی، لیست اسامی متخصصین دندانپزشکی کودکان را پیدا کنید و سپس با مراجعه به وب‌سایت هر یک از متخصصین، از میزان و کیفیت کار آن ها آگاه شوید و اطمینان حاصل کنید؛ که تنها یک پزشک عمومی نبوده و از تخصص بالایی برخوردار است.

منبع: لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 19 شهريور 1401
بازدید : 102
نویسنده : mozhgan

سلامت دندان ها دروازه ای رو به سلامت کلی و عمومی شماست. جلوگیری از پوسیدگی دندان یا ایجاد حفره دندان نیز یکی از مهم ترین راه های حفظ سلامتی دهان و دندان و در نتیجه کمک به حفظ سلامتی ما است.  طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، نزدیک به ۳۰ درصد بزرگسالان آمریکایی از پوسیدگی جزئی تا شدید دندانی رنج می برند که حتی اقدام به درمان آن نیز نکرده اند. پوسیدگی ترمیم نشده دندان می تواند دندان های شما را از بین ببرد و احتمالاً مسائل جدی تری ایجاد کنند. به همین دلیل باید با شناسایی علائم پوسیدگی دندان در اولین فرصت اقدام به مراجعه به یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان کنید یا به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک یا ثابت

 ۵ علامت و نشانه پوسیدگی دندان کدامند؟

علائم مختلفی وجود دارد که ممکن است نشان دهنده آغاز پوسیدگی باشد. دندانه ۵ علامت مهم این عارضه را در ادامه بررسی کرده است. این ها ۵ تا از علائم پوسیدگی دندان هستند که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرند.

1.حساسیت دندان به سرما و گرما

معمولا ایجاد حساسیت دندان ها نشانه تحلیل دندان است. حساسیتی که بعد از خوردن غذای سرد یا گرم از بین می رود می تواند نشانه پوسیدگی دندان شما نیز باشد. وقتی مینای دندان شروع به ساییدگی می کند، می تواند عاج را تحت تأثیر قرار دهد. عاج شامل تعداد زیادی پایانه عصبی است که در صورت نمایان شدن درد زیادی در دندان ایجاد میکند.

 ۲. حساسیت مزمن به شیرینی ها

گرچه سرما و گرما معمول ترین علل حساسیت دندان حین پوسیدگی هستند اما داشتن یک حساسیت طولانی مدت به شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین نیز می تواند به پوسیدگی دندان اشاره کند. مشابه حساسیت به سرما و گرما، ناراحتی طولانی مدت از شیرینی جات اغلب نتیجه آسیب به مینای دندان و به طور خاص، شروع حفره و پوسیدگی است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی

 ۳. دندان درد

درد مداوم در یک یا چند دندان شما می تواند نشان دهند حفره یا پوسیدگی دندان باشد.. در حقیقت، درد یکی از رایج ترین علائم حفره و سوراخ دندان است. بعضی اوقات ممکن است این درد به طور ناگهانی ظاهر شود، یا ممکن است در اثر چیزی که می خورید اتفاق بیفتد. این وضعیت شامل درد و ناراحتی در دهان یا اطراف آن است. در هنگام گاز گرفتن غذا نیز ممکن است احساس درد و فشار کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همراه با کشیدن دندان

 ۴. ایجاد لکه روی دندان ها

لکه های روی دندان شما ممکن است ابتدا به صورت لکه های سفید ظاهر شوند. با پیشرفت بیشتر علائم پوسیدگی دندان، لکه ممکن است تیره تر شود. تغییر رنگ ناشی از حفره و پوسیدگی می تواند قهوه ای، سیاه یا سفید باشد و به طور معمول در سطح دندان ظاهر می شود.

 ۵. سوراخ شدن دندان ها

اگر لکه سفید روی دندان شما بدتر شود، در نهایت سوراخ یا حفره ای در دندان شما ایجاد میشود که ممکن است با نگاه کردن در آینه یا لمس آن متوجه اش شوید. برخی از سوراخ ها، به ویژه سوراخ های بین دندانی، قابل مشاهده و احساس نیستند. اما ممکن است هنوز در ناحیه پوسیدگی احساس درد یا حساسیت کنید.

منبع: ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 19 شهريور 1401
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

یکی از نگرانی های افراد مخصوصا خانم ها، در رژیم لاغری، لاغر شدن صورتشان است. کسانی که دوست دارند اندام لاغر داشته باشند باید هنگام لاغر شدن به صورت خود هم توجه داشته باشند‌. هیچ کس صورت لاغر، چروکیده و پوست شل ول را دوست ندارد.

در طول رژیم غذایی چه اتفاقاتی می افتد؟

 وقتی که شما رژیم غذایی را شروع  می‌کنید، اولین اتفاقی که در بدن رخ می دهد، مواجه شدن با کمبود انرژی است. برای مثال اگر شما هر روز ۳۵۰۰ کیلو کالری به طور متوسط دریافت می‌کردید ( طبق اصول یک مشاور تغذیه ) الان ۳۰۰۰ کیلو کالری دریافت می‌کنید. کاهش این اندازه انرژی بدن شما را مجبور می کند که از ذخایر انرژی که دارد استفاده کند. بدن طبق انرژی ای که از دست داده از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها برای جبران انرژی از دست رفته استفاده می کند که در بین همه ی این ها کربوهیدرات ها در اولویت قرار دارند؛ زیرا سوزاندن آن ها راحت تر و آسان تر از بقیه است.

بیشتربخوانید... عرق زیاد

آب شدن کربوهیدارت در رژیم غذایی

 نکته ای که در مورد کربوهیدرات ها وجود دارد این است که مقدار کمی از آن ها را می توان سوزاند؛ چون به محض این که وارد بدن می شوند بعد از چند ساعت فورا به اتمام می رسند.

 آب شدن چربی و پروتئین در رژیم غذایی

 بدن بعد از کربوهیدرات ها، شروع به آب کردن چربی ها و پروتئین ها هم زمان با هم می کند. وقتی پیش دکتر تغذیه می روید، او به شما راه هایی را پیشنهاد می دهد که درصد کمتری از پروتئین بدن آب شود.

بیشتربخوانید... لاغری با پیاده روی بدون رژیم

راه رفع لاغری صورت

 بعضی از افراد لاغری صورتشان و چین و چروک های خود را با تزریق ژل از بین می برند. تزریق ژل به جاهایی که چروک هستند باعث می شود که فضا های خالی صورت توسط ژل پر شوند.

بیشتربخوانید... رژيم لاغری اتكينز

آیا می توانیم از لاغری صورت جلوگیری کنیم؟

بله اما نه به طور کاملا قطع!

برای جلوگیری از لاغری صورت در رژیم غذایی باید به موارد زیر توجه شود: از رژیم غذایی اصولی پیروی کنید. نوشیدن آب کافی را پشت گوش نیندازید. ورزش کردن یادتان نرود. حتما از سبزیجات استفاده شود و سعی کنید مصرف سبزیجات را در وعده های روزمره خود بیشتر کنید.

منبع: جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 15 شهريور 1401
بازدید : 151
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان سرامیکی اشاره به درمان ناهماهنگی دندان ها با بریس های سرامیکی دارد. این بریس ها مشابه بریس های فلزی معمولی هستند، با این تفاوت که در دسته دستگاه ها و ارتودنسی نامرئی مانند اینویزیلاین ها قرار دارند، به این معنی که دیگران نمیتوانند آن ها را ببینید و یا آچنان در دید نیستند. زیرا شفاف و همرنگ دندان های طبیعی ما هستند.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

مواد تشکیل دهنده این براکت ها کامپوزیت و آلیاژهای سرامیکی هستند، از مواد کامپوزیتی معمولا در برخی موارد برای پر کردن دندان ها استفاده می‌شود؛ زیرا تقریبا همرنگ دندان هستند. بنابراین چون همرنگ دندان هستند در چشم نیستند و کسی متوجه آن ها نمی شود، مگر اینکه کسی خیلی به دندان های شما خیره شود، برعکس براکت های فلزی که در فواصل دور هم دیده می شوند، براکت سرامیکی از فواصل نزدیک به سختی دیده می شود. براکت ها سرامیکی به دلیل ماهیت شفافی که دارند معمولا اورینگ ندارند؛ بنابراین این نوع سیستم جز ارتودنسی رنگی نیست.

بیشتربخوانید... لمینت دندان پوسیده

کاربرد‌های ارتودنسی با استفاده از بریس‌های سرامیکی

 بهم فشردگی دندان‌ها دندان‌های فاصله‌دار جلو یا عقب بودن دندان‌ها نسبت به یک‌دیگر و یا نیاز به چرخیدن بعضی از دندان‌ها مشکلاتی نظیر، اور‌بایت، اپن‌بایت و کراس‌بایت

طول درمان ارتودنسی سرامیکی

طول درمان در این روش کمی بیشتر است ، دلیل آن هم این است که شکننده بودن براکت سرامیکی مانع تحمل فشار بیشتر می شود، از لحاظ روش تفاوتی با دیگر روش های ارتودنسی ثابت ندارد و فقط براکت های ارتودنسی سرامیکی شیشه ای مانند هستند، از آنجا که سیم استفاده شده در براکت های فوق می تواند سفید رنگ باشد می توان از متخصص ارتودنسی درخواست کرد سیم استفاده شده بصورت روکش دار باشد؛ در هر حال اگر از سیم معمولی نقره ای رنگ هم استفاده شود، تنها خطی نقره ای رنگ مشخص خواهد شد . این درمان ارتودنسی به دلیل شکنندگی زمان درمان را افزایش می دهد، مدت زمان درمان با استفاده از بریس‌های سرامیکی معمولا بین 18 تا 24 ماه می‌باشد.تغذیه و مراقبت بیشتری را نیاز دارد و اگر از فاصله نزدیک به آن نگاه کنند قابل دیدن است. 

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

آیا براکت سرامیکی تغییر رنگ پیدا میکند؟

براکت سرامیکی به راحتی دچار تغییر رنگ و لکه نمیشود اما حلقه کشی لیگاچور که برای نگه داشتن سیم در نگین براکت استفاده میوشد دچار تغییر رنگ می شود، چون براکت سرامیکی شفاف است، ممکن است تغییر رنگ آن (در مقایسه با براکت فلزی) محسوس تر باشد.

منبع: مجله دندانپزشکی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 15 شهريور 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

درمان‌های ارتودنسی نیز همانند دیگر درمان‌های تخصصی پزشکی نیازمند کسب تخصص و دانش لازم است، به‌طوری‌که یک دندانپزشک عمومی برای کسب آن می‌بایست پس از اتمام دوره‌ی شش ساله دندانپزشکی، یک دوره‌ی 3 تا 4 ساله را به عنوان دوره‌ی تخصصی ارتودنسی بگذارند. به این ترتیب طبیعتا یک دندانپزشک عمومی که دوره‌ی تخصصی مذکور را نگذرانده فاقد دانش و آگاهی و تجربه‌ی لازم در این زمینه بوده و صلاحیت انجام اکثر درمان‌های ارتودنسی را ندارد. البته همکاران عزیز دندانپزشک دانش لازم برای انجام بعضی درمان‌های ارتودنسی پیشگیری و یا موارد ساده‌تر ناهنجاری‌های ارتودنسی که اکثرا با پلاک‌های متحرک درمان می‌شوند را دارا می‌باشند ولی موارد پیچیده و تخصصی که اکثرا در حوزه‌ی درمان‌های ثابت قرار می‌گیرند می‌بایست توسط متخصص ارتودنسی درمان گردند.

بیشتربخوانید:

متاسفانه در سال‌های اخیر با شیوع دوره‌های کوتاه مدت آموزش ارتودنسی توسط موسسه‌ها و افراد فاقد صلاحیت و به قصد کسب درآمد، تعدادی از همکاران عزیز دندانپزشک تحت آموزش‌های ناقص و سطحی این دوره‌ها قرار گرفته‌اند و بدون داشتن تخصص لازم اقدام به انجام درمان‌های پیچیده و تخصصی ارتودنسی می‌نماید که در اکثر موارد علاوه بر اینکه کیفیت نتیجه درمان بسیار پایین و ناقص بوده و بیشتر بیماران به دلیل عدم رضایت از نتیجه‌ی درمان می‌بایست با صرف وقت و هزینه‌ی مجدد به متخصص مراجعه کنند، گاهی منجر به خسارات و عوارض جبران ناپذیری برای بیمار می‌گردد که حتی الامکان جبران آنها توسط یک متخصص ارتودنسی مجرب نیز وجود ندارد. بنابراین دقت در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در تهران یا سایر شهرستان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 15 شهريور 1401
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

داشتن اندامی متناسب و زیبا یکی از معضلات جوامع امروزی است. تناسب اندام تأثیر بسزایی بر سلامتی دارد اما باید از روش های مناسب به این تناسب رسید. در گذشته از روش های تهاجمی مانند لیپوساکشن برای انجام این کار استفاده میشد که به دلیل عوارض زیاد این روش ها منسوخ شدند. پیشرفت تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های نوین و کم ضررتری روی کار آمدند. یکی از این روش ها لیزر لیپولیز است.

بیشتربخوانید... ورزش یوگا

 لیزر لیپولیز و نحوه ی عملکرد آن

 لیزر لیپولیز دارای تأییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا است. این لیزر سلول های چربی را تخریب کرده و اثر سفت کننده ی روی پوست را از طریق ایجاد گرما تحریک می کند. یک فیبر نوری لیزر داخل بافتی به منظور از بین بردن چربی ها در این روش مورد استفاده قرار می گیرد. با تاباندن لیزر به چربی ها، این چربی ها به حالت مایع درآمده و جذب بدن شده یا از آن خارج می شوند. هدف این روش کاهش وزن نیست بلکه کاهش آن دسته از ذخایر چربی است که با ورزش و رژیم لاغری از بین نمی روند. چربی های شکم و پهلوها از این نوع هستند.

بیشتربخوانید... لاغری با پیاده روی

لیزر لیپولیز چه مزایایی دارد؟

 به بیهوشی نیازی ندارد. نیاز به بستری شدن نیست. جای زخم یا اسکار ایجاد نمی شود. عوارض جانبی ندارد. تابش لیزر منجر به سفت شدن همزمان پوست می شود. باعث افزایش کلاژن سازی می شود. سلولیت با تاباندن لیزر رفع می شود. سرعت بهبودی نسبت به سایر روش ها بیشتر است.

بیشتربخوانید... چربی سوزی شکم در خانه

لیزر لیپولیز بهتر است یا کاهش وزن طبیعی؟

 بدن مانند ماشین تولید انرژی عمل می کند. ماشین با مصرف سوخت حرکت می کند و بدن از کالری به عنوان سوختی برای تولید انرژی استفاده می نماید. انرژی اضافی به صورت تری گلیسیرید در سلول های چربی ذخیره شده و در مواقع نیاز آزاد می شود. گاهی طی این فرآیندها انرژی بیش از حد نیاز در سلول های چربی ذخیره می شود در نتیجه بافت های چربی افزایش حجم خواهند داشت. لیزر لیپولیز این ذخیره انرژی بیش از حد مجاز را هدف قرار داده و باعث کاهش سایز چربی ها از طریق آزاد کردن آن ها در یک مسیر طبیعی می شود.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 15 شهريور 1401
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یا (Orthodontic) یک رشته کاملا تخصصی در حوزه دندانپزشکی است. متخصصان دندانپزشکی در این رشته به ترمیم و درمان موقعیت نامناسب دندان ها و فَک می‌پردازند. دندان‌های کج شده و ناصاف که در موقعیت‌های نامنظمی نسبت به هم قرار گرفته‌اند، مشکلات متعددی را برای افراد به وجود می‌آورند. در برخی از افراد، این مشکلات می‌توانند منجر به کاهش قدرت تکلم، کاهش عملکرد جویدن، مشکلات ظاهری در صورت، تمیز کردن و مسواک زدن و ... می‌شوند. در رشته ارتودنسی، متخصصان با دانش و مهارت بالا، تلاش می‌کنند که از وقوع چنین مشکلاتی پیشگیری کرده و به درمان‌شان بپردازند.

بیشتربخوانید... عوارض ارتودنسی

متخصص ارتودنسی کیست؟

 به دندانپزشک متخصصی که با کمک دستگاه‌های مختلف ارتودنسی به درمان مشکلات عدم‌هماهنگی و عدم تراز دندان‌ها و فَک می‌پردازد، ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی گفته می‌شود. این متخصص با شناسایی مشکلات مربوط به بایت و مال‌اُکلوژِن‌های مختلف، بهترین درمان‌های ممکن را برای بیماران خود در نظر می‌گیرد. ارتودنتیست ها در نهایت با صاف کردن دندان ها و قرار دادن آن ها در موقعیت طبیعی و مناسب‌شان، لبخندی بی‌نظیر و زیبا برای افراد خلق می‌کنند

تفاوت دندانپزشک عمومی با متخصص ارتودنسی

 همانطور که گفته شد، ارتودنتیست در واقع یک دندانپزشک است. بنابراین تمام کارهایی که یک دندانپزشک عمومی انجام می‌دهد را، یک ارتودنتیست می‌تواند انجام دهد. اما او آموزش‌های تخصصی‌تری را پشت سر گذاشته و یک سرو گردن دانش و مهارت بیشتری در خصوص دندان ها، فک و صورت کسب کرده است. هرچند که محل کار دندانپزشک و متخصص ارتودنسی در واقع کلینیک دندانپزشکی است، اما کلینیک‌ هایشان با هم تفاوت‌هایی زیادی دارد. دندانپزشک در یک کلینیک دندانپزشکی عادی به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و اغلب امکانات لازم جهت انجام کارهای تخصصی‌تر را ندارد. اما محل کار یک متخصص ارتودنسی  تخصصی است. و اصطلاحا تحت عنوان کلینیک دندانپزشکی تخصصی یا حتی فوق تخصصی شناخته می‌شود.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

متخصص ارتودنسی چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

درمان‌های ارتودنسی می‌توانند تعداد زیادی از مشکلات عدم تراز دندان ها را برطرف کند و حتی از بروز مشکلات سلامتی دیگر در آینده پیشگیری کند. برخی از رایج ترین مشکلات ناصاف بودن دندان ها که یک متخصص ارتودنسی میتواند با دستگاه های مختلف مانند ارتودنسی ثابت و متحرک درمان کند عبارتند از:

کراودینگ دندان ها، که به معنی شلوغی دندان ها و به ریختگی آن ها است و میتواند باعث مشکل در تکلم، مشکل در مسواک زدن و جویدن شود. ناهماهنگی مربوط به فک های بالا و پایین که میتواند باعث بروز درد در گوش، سر و صورت، مشکلات زیبایی و تداخل در تکلم شود. به این ناهماهنگی ها اصطلاحا مال اکلوژن گفته میشود و شامل اوربایت، آندربایت، کراس بایت، دیپ بایت، جت بایت و ... میشوند. ایجاد فاصله زیادی و قابل توجه در میان دندان ها.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 14 شهريور 1401
بازدید : 130
نویسنده : mozhgan

شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

بیشتربخوانید... لوازم یدکی هیوندای

با ﺍین حال، ورشکستگی شرکت کیا در سال 1997؛ که در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیا رخ دﺍد، موجب گردید که ﺍین شرکت توسط دیگر شرکت خودروساز کرهﺍی، هیوندای موتور در سال 1998 ﺍز طریق خرید سهام شرکت فورد، که در سال 1986 بخشی ﺍز سهام ﺍین شرکت رﺍ خریدﺍری نموده بود، تصاحب گردد.در سال 1998، شرکت کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرﺍت خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدل‌ها فورد ﺍسکورت و اپل ﺁسترﺍ در بازار اروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت. سپس در اواسط دهه 1990 مدل هاچ‌بک منتور، با نام کیا شوما عرضه شد. تغییر ظاهری (فیس لیفت) که در سال 1999 صورت گرفت، کیا منتور رﺍ همچنان در رده سدان نگاه دﺍشت.

بیشتربخوانید... قطعات کیا

کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال 1999 ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی با فورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت. خودروی جانشین کیا برﺍی کردوس، یعنی کیا مجنتیس در سال 2001 نتوﺍنست محبوبیت کیا کردوس رﺍ ﺍحیا کند. کیا در سال 1999 با خودروی کیا سدونا وارد بازﺍر خودروهای ام‌پی‌وی شد. در زمان ﺍرﺍئه ﺍین خودرو به بازﺍر، ﺍرزﺍن‌ترین خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس ام‌پی‌وی در بریتانیا شناخته شد.ﺍین مدل‌ها تا سال 2004 که مدل کیا سرﺍتو به بازﺍر عرضه شد، به فروش رفت و همین ﺍمر سبب گردید تا شرکت کیا موتورز، به عنوﺍن یکی ﺍز خودروسازﺍن جدی، وﺍرد عرصه رقابت گردد. خودروی اس‌یووی کیا اسپورتیج در سرتاسر ﺍروپا عمومیت پیدﺍ کرد، ﺍما ﺍز سال 2002 بود که کیا فروش بیشتری رﺍ ﺍز طریق عرضه مدل کیا سورنتو در بازﺍر بدست ﺁورد.


تاریخ : دو شنبه 14 شهريور 1401
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

سیستم لوله‌کشی از دیگر بخش‌های مهم تاسیسات جکوزی است. سیستم لوله‌کشی درواقع تعیین‌کننده‌ی مسیر آب در جکوزی است. طبعاً لوله‌کشی بخشی محوری در تاسیسات استخر و تاسیسات سونا نیز به‌شمار می‌رود. از جمله ویژگی‌های سیستم لوله‌کشی آن است که معمولاً در آن چند دریچه‌ی تخلیه تعبیه می‌شود.

فراهم ساختن چند دریچه در سیستم لوله‌کشی تاسیسات جکوزی این مزیت را دارد که در صورت مسدود بودن یکی از دریچه‌ها، مثلاً به‌خاطر قرار گرفتن دست یا پای شناگر بر آن، سایر دریچه‌ها بتوانند عمل تخلیه را انجام دهند.

معمولاً بر دریچه‌های تخلیه درپوش‌های محدب ضد گرداب نیز تعبیه می‌شوند. این درپوش‌ها هم نقش مهمی را در تاسیسات جکوزی ایفا می‌کنند. عمق کم جکوزی و قدرت مکش بالای دریچه‌ها می‌تواند به ایجاد جریان گردابی در جکوزی ختم شود. درپوش‌های ضد گرداب درواقع از بروز چنین مشکلی ممانعت به‌عمل می‌آورند.

بیشتربخوانید... نگهداری استخر

پمپ گردش آب در تاسیسات جکوزی

 از دیگر بخش‌های مربوط به تاسیسات جکوزی، می‌توان به پمپ گردش آب در آن اشاره کرد. به‌طور کلی، سیستم پمپاژ از بخش‌های مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا خشک و بخار  است. پمپ گردش آب در تاسیسات جکوزی باید آن قابلیت را داشته باشد که بر افت فشارهایی که در مسیر آب ایجاد می‌شود غلبه کند. همچنین تأمین دبی آب مدنظر دیگر قابلیتی است که یک پمپ در تاسیسات جکوزی باید توان اجرای آن را داشته باشد.

هرچند پمپ‌های خطی کاربرد بیشتری در تاسیسات جکوزی دارند، اما گاه از پمپ‌های دوسرعتی نیز در تاسیسات جکوزی استفاده می‌شود. این پمپ‌ها با توجه به کاربردهای جکوزی، می‌توانند نقش موثری را در تاسیسات جکوزی ایفا کنند. در حالتی که سرعت پمپ پایین باشد، بستر لازم برای ماساژ ملایم و نیز سیرکوله شدن آب فراهم خواهد شد. اگر سرعت پمپ بالا باشد، شرایط لازم برای بالا بودن فشار آب تامین خواهد گشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت استخر ، تعمیر و نگداری آن و هم چنین تجهیزات استخر مورد استفاده در استخر های امروزی می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید..


تاریخ : یک شنبه 13 شهريور 1401
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

واکنشی که انواع سیستم ترمز بر وضعیت خودرو در حال رانندگی دارند، یکسان است؛ اما فرآیند انتقال نیرو از پای راننده (هنگام فشار آوردن روی پدال) به ترمز روی چرخ و حد اثربخشی آن‌ها با هم دارای تفاوت‌هایی است. اگر بخواهیم در دسته‌بندی کلی، این نحوه عملکرد این قطعه را برای شما شرح دهیم؛ باید به دو نوع «مکانیکی» و «هیدرولیکی» اشاره کنیم. اما در نظر داشته باید که هر یک از انواع ترمز، خود شامل چندین دسته مختلف می‌شوند که در ادامه به پرکاربردترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتربخوانید... قطعات هیوندای

سیستم ترمز مکانیکی

 عملکرد ترمز مکانیکی به این صورت است که با فشار دادن پدال توسط راننده، نیروی مکانیکی تولید شده با کمک یک کابل واسط به کفشک منتقل می‌شود. توجه داشته باشید که کفشک در واقع همان لنت ترمز است؛ اما تفاوت آن، ایجاد اصطکاک با سطح داخلی محفظه‌ کاسه‌ای است که در درون آن قرار گرفتند؛ در حالی که لنت در نوع هیدرولیکی با سطح دیسک اصطکاک دارد. ترمز مکانیکی، جز نخستین و در عین حال ساده‌ترین نوع سیستم‌ ترمز است که در خودروها از آن بهره می‌برند؛ به همین دلیل دارای ایراداتی است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد: نداشتن توانایی لازم جهت چند برابرکردن نیروی وارده به پدال احتمال از کار افتادن سیستم ترمز به‌صورت کلی احتمال پارگی و خوردگی سیم ترمز

بیشتربخوانید... کیا سورنتو

عملکرد ترمز کاسه‌ای

 از ترمز کاسه ای به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ترمز نوع مکانیکی، بیشتر در چرخ‌های عقب خودرو استفاده می‌شود؛ زیرا نیاز به نیروی کم‌تری دارند. یک کاسه و دو کفشک درون آن، اجزای سیستم ترمز هستند که از یک سمت به لولا و سمت دیگر به پیستون متصل است. در نظر داشته باشید که همزمان با چرخیدن چرخ، کاسه هم شروع به چرخیدن می‌کند. هنگام ترمزگیری با فشار دادن پدال، نیرو به پیستون منتقل می‌شود؛ سپس کفشک‌ها به سطح داخلی کاسه چسبیده و سرعت چرخ را کاهش می‌دهند. قدرت کم ترمزگیری، احتمال بالای داغ شدن و وزن زیاد از معایب نوع ترمز کاسه‌ای و همچنین نیاز به نگهداری کم و در نتیجه مراجعه کمتر برای تعمیر خودرو از مزایای آن محسوب می‌شود.

سیستم ترمز هیدرولیکی

 تفاوت سیستم ترمز هیدرولیکی با مکانیکی، استفاده از لوله‌های حاوی روغن ترمز به جای سیم است که تاثیر بهتری بر عملکرد سیستم می‌گذارد. بزرگ‌ترین مزیت این نوع سیستم ترمز، قابلیت جایگزینی ترمزهای دیسکی به جای نوع کاسه‌ای است که ویژگی مهم چند برابر کردن قدرت مکانیکی تولید شده توسط پای راننده برای سیستم را پشتیبانی می‌کند. فرآیند کار به این صورت است که با فشار دادن پدال، نیرو چند برابر شده و تا زمان اعمال به پیستون اصلی، حفظ می‌شود؛ سپس نیروی پیستون به سیال پشت آن وارد شده و منجر به حرکت سیال در لوله‌های واسط می‌شود. در مرحله بعد، نیرو به پیستون‌های فرعی ترمز چرخ‌ها منتقل شده، دوباره قدرت آن افزایش پیدا می‌کند و در نهایت سیستم ترمز، خودرو را متوقف می‌کند.

عملکرد ترمز دیسکی:

در طراحی و مهندسی ترمز دیسکی سعی شده تا  ایرادات موجود در نوع کاسه‌ای تا حد زیادی برطرف شود. مواردی که در ادامه شرح می‌دهیم، ویژگی مربوط به این ترمز نسل جدید است که معایب نوع قدیمی‌تر یعنی کاسه‌ای را پوشش می‌دهد: قابلیت بالای انتقال گرمای ترمز کاهش میزان افت عملکرد ترمز وزن کمتر نسبت به نوع کاسه‌ای توانایی کنار زدن سریع آب از روی دیسک قدرت بالای ترمزگیری


تاریخ : یک شنبه 13 شهريور 1401
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

استخرهای گردابی از انواع استخرهای آب گرم هستند. این استخرها در میان مردم عمدتاً با نام جکوزی شناخته می‌شوند. نام جکوزی درواقع برآمده از شرکتی آمریکایی است که برای نخستین‌بار این نوع استخر را به تولید انبوه رساند. از این استخرها پیش از هرچیز به‌منظور آب درمانی استفاده می‌شود. همچنین ماساژ آبی نیز در استخرهای گردابی رایج است. تاسیسات جکوزی باید به‌نحوی طراحی شود که اهداف درمانی مدنظر محقق شوند.

بیشتربخوانید... تاسیسات استخر

از جمله تجهیزات در تأسیسات جکوزی می‌توان به نازل‌های تعبیه‌شده در آن اشاره کرد. آب از طریق این نازل‌ها با فشار بالایی به استخر می‌ریزد. برخورد آب از نازل‌ها به بدن فرد حاضر در استخر خواص درمانی مدنظر را تأمین می‌کند. همچنین برخورد جریان آب پرفشار به برخی از قسمت‌ها نظیر پشت بدن با احساس آرامش کم‌نظیری همراه است.

همان‌طور که دیدیم استخرهای گردابی و هوایی دو دسته‌ی مهم از استخرها آب گرم هستند که به‌منظور آب درمانی تولید شده‌اند. ساختار استخرهای گردابی و هوایی تا حد زیادی به یکدیگر شبیه است، اما تفاوت مهم آن‌ها در آن است که در استخرها هوایی به‌جای آب، هوا از طریق نازل‌ها به درون استخر دمیده می‌شود.

 انتقال هوا از نازل به استخر به ایجاد تلاطم ملایمی در آب استخر می‌انجامد. این تلاطم ملایم تأثیری همانند ماساژ بر بدن فرد حاضر در استخر دارد. تلاطم ملایم در استخرهای هوایی، می‌تواند چه در تأمین آرامش روحی و ارتقای سلامت روانی فرد حاضر در استخر و چه در بهبود سلامت پوست و تسکین آلام در نقاط مختلف بدن او حائز اهمیت باشد.

از دیگر تفاوت‌های استخرهای گردابی با هوایی می‌توان به پرهزینه‌تر بودن ساخت استخر هوایی نسبت به تاسیسات جکوزی اشاره کرد؛ چرا که در شرایط یکسان باید از پمپ بزرگتریبرای تصفیه  استخر هوایی نسبت به تجهیزات جکوزی استفاده شود. هوا در استخر هوایی از کف استخر به درون آن دمیده می‌شود. آب در کف استخر نسبت به سایر نقاط فشار بالاتری دارد؛ پس هوا در صورتی به داخل استخر وارد می‌شود که وزن ناشی از آب توسط نیروی پمپ خنثی شود.

بیشتربخوانید... تعمیر و نگهداری استخر

نکته‌ی دیگری که استخرهای گردابی و هوایی را از یکدیگر متمایز می‌کند، آن است که از استخرهای هوایی صرفاً در مراکز آب‌درمانی استفاده می‌شود و معمولاً خبری از این استخرها در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیست. در حالی که جکوزی علاوه بر مراکز آب‌درمانی، در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیز تعبیه می‌شود. دلیل چنین تفاوتی آن است که تکیه بر خواص درمانی در استخرهای هوایی به‌مراتب از استخرهای گردابی بیشتر است


تاریخ : شنبه 12 شهريور 1401
بازدید : 85
نویسنده : mozhgan

لنت یکی از بخش‌های ترمز است. این وسیله مصرفی با دیسک خودرو تماس پیدا می‌کند و در اثر این تماس یک اصطکاکی به وجود می‌آید که سبب کند شدن حرکت ماشین و در نتیجه توقف آن می‌شود. جهت خرید قطعات اصلی کیا و هیوندا کلیک کنید.

بیشتربخوانید... هیوندای النترا

لنت ترمز چه وظیفه‌ای دارد؟

لنت ترمز از دو بخش محکم که به‌ آن کفشک لنت و اصطکاکی که لقه لنت می‌نامند تشکیل شده است. سطح اصطکاکی لنت پس از فشار دادن پدال ترمز به روتور ترمز می‌چسبد و اتومبیل را متوقف می‌کند. لنت ترمز‌ها در گذشته با استفاده از آزبست ساخته می‌شدند. آزبست گرمای تولید شده لنت در اثر اصطکاک را می گرفت و پراکنده می‌کرد اما این آزبست‌ یک ضرر جدی داشت و آن ایجاد گرد و غبار هنگام ترمز گرفتن بود. این گرد و غبار‌ها برای سلامتی زیان آور بودند به همین دلیل امروزه لنت ها از مواد آلی بی زیان ساخته می‌شوند که جنس بیشتر آنها شیشه، لاستیک و رزین است. لنت‌های آلی یا غیر آزبستی تولید آلودگی ندارند. این لنت ترمز‌ها بیشتر برای خودرو‌های معمولی به کار می‌روند و گزینه مناسبی برای خودرو‌های سنگین و مسابقه‌ای نیستند چون وزن ماشین‌های سنگین و سرعت ماشین‌های مسابقه‌ای بالا است و مجبورند گاهی اوقات در سرعت زیاد ماشین را متوقف کنند.

بیشتربخوانید... لوازم یدکی کیا

لقمه‌ لنت ترمز

 لقمه لنت ترمز همان بخش اصطکاکی است و به پنج دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره انواع آن پرداخته می‌شود.

لنت فلزی

 این لنت‌ها از آهن، مس، فولاد و گرافیت ساخته می‌شوند. بیشتر خودرو‌ها از لنت فلزی استفاده می‌کنند. عملکرد لنت‌های فلزی بالا و هزینه آن پایین است. سنگین بودن لنت‌های فلزی یکی از عیب‌های وارده به آن است و این مسئله بر سوخت خودرو تاثیر می‌گذارد همچنین وزن بالای آن سبب می‌شود که در ماشین‌های مسابقه‌ای از آن استفاده نشود. این لنت‌ها دوام بالایی دارند اما چون از فلز ساخته شده و لطافتی در آن به کار نرفته است سبب خوردگی روتور می‌شود. این لنت‌ها در گذر زمان به قسمت‌های دیگر ترمز آسیب می‌زنند. لنت‌های فلزی هنگامی که داغ می‌شوند عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

لنت سرامیکی

لنت‌های سرامیکی برخلاف لنت‌های فلزی بسیار سبک هستند و نیروی متوقف کننده زیادی دارند. این لنت‌ها دیر ساییده می‌شوند. لنت سرامیکی از لنت‌های مناسب برای ماشین‌های مسابقه‌ای است. لنت‌های سرامیکی بسیار گران هستند و در تولید آنها از مواد چسبنده، الیاف سرامیک و ماده پر کننده استفاده شده است البته در تولید آن گاهی از الیاف مس نیز استفاده می‌شود. این لنت‌ها گرما را به خوبی پراکنده کرده و تولید غبار بسیار کمی دارند. دفع بسیار سریع و خوب گرما سبب عملکرد بهتر لنت‌های سرامیکی می‌شود. لنت زینتری

 لنت‌های زینتری

بیشتر در ماشین‌های آفرود و مسابقه‌ای استفاده می‌شود. سرعت خوردگی در این لنت‌ها بسیار بالا است و عمر کوتاهی دارند. استفاده از این لنت‌ها در خودرو‌های معمولی سبب می‌شود که عملکرد سیستم ترمز کاهش پیدا کند.

لنت‌ نیمه متالیک یا نیمه فلزی

 در تولید این لنت‌ها از درصد پایین فلز استفاده شده به همین دلیل به آن نیمه فلزی نیز می‌گویند. در این لنت‌ها از ۴۰ درصد مس برای بالا بردن میزان اصطکاک و دوام آن به کار رفته است.  این لنت‌ها عمر بالا و قیمت مناسبی دارند از طرفی سر و صدای زیادی تولید می‌کنند اما قدرات ترمزگیری بالایی دارند.

لنت ارگانیک

در تولید این لنت‌ها از مواد فلزی استفاده نمی‌شود و قیمت بسیار پایینی دارند و عمر آنها نیز بسیار پایین است. این لنت‌هااز نرم‌ترین لنت‌های موجود اند و عملکرد بسیار خوبی دارند. سر و صدای لنت ارگانیک بسیار پایین است و دوام پایینی نسبت به سایر لنت ترمز ها دارند. اگر رانندگی هیجانی دارید و زیاد در ترافیک می‌مانید این لنت‌ها گزینه مناسبی نیستند چون زود تمام می‌شوند.

چرا باید لنت‌های ترمز را عوض کنید؟

لنت‌ها بر اثر اصطکاک و در گذر زمان تمام می‌شوند. وقتی لنت ترمز فرسوده شود پس از ترمز کردن خودرو با طی مسافتی از حرکت می‌ایستد بنابراین توصیه می‌شود با لنت‌های فرسوده رانندگی نکنید. قدرت ترمز در لنت‌های فرسوده بسیار پایین می‌آید و همین مسئله ممکن است سبب تصادف شود. لنت فرسوده به روتور ترمز نیز آسیب می‌زند و برای اینکه متحمل هزینه‌های بیشتری  نشوید بهتر است بعد از تمام شدن سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.


تاریخ : شنبه 12 شهريور 1401
بازدید : 77
نویسنده : mozhgan

طراحی و ساخت استخر های شنا امروزه تابعی از استاندارد های موجود در مهندسی ساختمان می باشد. بر اساس کاربرد استخرهای خانگی در اشکال هندسی مختلف طراحی می شوند و بیشتر از رعایت استانداردهای سازه،رضایت کارفرما باتوجه به فضای محدود ساختمان از حیث معماری موردنظراست. در ساخت استخرهای عمومی و حرفه ای نیز با توجه به امکانات در نظر گرفته شده مطابق اهداف کارفرما،توجه به استانداردهای موجود الزامی میباشد. بر این اساس استقرار استخرها در زمین های لغزنده یا رونده یا در حاشیه دامداری ها یا تصفیه خانه های فاضلاب مغایر همین اصول است. بطور کلی در طراحی سازه مخزن استخرها از بتن های مسلح با آرماتور بندی صحیح می باشد که در آنها نحوه توجه طراح و سازنده به اجرای آب بندها و درزهای انبساط ، نحوه کار گذاری لوله ها و مجاری تا سیساتی و نوع لوله ها و اتصالات درون بتن ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از مهمترین دلایل اهمیت رعایت اصول ذکر شده ، این است که در صورت وجود احتمال نشتی به دلیل عدم رعایت اصول علاوه بر کاهش مداوم آب استخر احتمال نشت مخزن استخر و یا آسیب دیدگی فونداسیون ساختمانهای جنبی استخر وجود دارد.

بیشتربخوانید... تاسیسات استخر

تعریف استخر

 محل نگهداری حجم معینی از آب کاملاً پاکیزه و بهداشتی بمنظور شنا و سایر ورزش های آبی را استخر می نامند و تفاوت اساسی استخر های شنا با سایر شناگاهای و امان آبی در حدود و اندازها از سویی و کیفیت آب مصرفی آن از سوی دیگر است .

انواع استخر شنا

 بطور کلی استخر ها را در دو نوع روباز و سرپوشیده طبقه بندی نمود و همچنین نوع کاربری آنها نیز دسته بندی دیگری را موجب می شود مانند استخرهای شنای قهرمانی ، استخر های تفریحی ، بهداشتی و درمانی که معمولاً همراه با قسمتهای دیگری همچون سونا و یا واحد های بدنسازی است .اما صرف نظر از هر نوع بایستی دارای ابعاد واندازه هایی باشد که در زمره استخر های استاندارد قرار گیرد.


تاریخ : شنبه 12 شهريور 1401
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

درست مانند جراحی پلاستیک صورت که در اغلب اوقات به جهت بهبود ظاهر و ارتقاء زیبایی انجام میشود، دندانپزشکی زیبایی نیز یکی از شاخه های دندانپزشکی است که تلاش میکند برای افراد لبخندی زیبای تری بسازد. دندانپزشکان زیبایی دندان با پنهان کردن عیوب، ترمیم و یا رفع مشکلات دندان افراد، اقدام به طراحی لبخندی میکنند که بیشتر به چهره افراد بی‌‌آید. برخلاف اعمال جراحی دندان و سایر روش های دیگر، انواع روش دندانپزشکی زیبایی مانند درمان ارتودنسی دندان لزوما جنبه درمانی ندارد و بیشتر بر سفید کردن دندان ها و ایجاد تغییرات زیبایی شناختی بر روی اجزای لبخند تمرکز دارد.

تفاوت بین دندانپزشکی ترمیمی و دندانپزشکی زیبایی دندان چیست؟

 دندانپزشکی زیبایی دندان این روزها سر زبان ها افتاده و نقل محافل است. متاسفانه برخی از افراد انواع روش دندانپزشکی زیبایی را با دندانپزشکی ترمیم دندان اشتباه میگیرند یا به جای هم بکار میبرند. همانطور که در بالا هم گفتیم در زیبایی دندان ما با برطرف کردن مشکلات ظاهری که صرفا زیبایی لبخند را به خطر میاندازند سروکار داریم. این مشکلات ظاهری معمولا عملکرد دندان را با مشکل مواجه نمیکنند. بنابراین ما معمولا در این رشته برای بهبود عملکرد، پروسه ای انجام نمیدهیم. هرچند که در کنار آن، احتمالا برخی مشکلات ساختاری را نیز تشخیص داده و اصلاح میکنیم.

انواع روش زیبایی دندان

1.سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندانها رایج ترین روش دندانپزشکی زیبایی است. اگر برای رفع بدرنگی دندان ها محصولات سفید کننده بدون نسخه ای مانند خمیردندان برای شما مؤثر نیستند، می توانید به یک کلینیک دندانپزشکی  یا مطب خوب که خدمات زیبایی دندان ارائه میدهد مراجعه کنید و کار سفید کردن تضمینی دندان های خودتان را به دندانپزشکان زیبایی آن کلینیک واگذار کنید

 ۲. اینله و انله

 اینله و انله یا (Inlays و Onlays) تحت عنوان روش های پر کردن غیرمستقیم دندان شناخته میشوند. در این دو روش، دندانپزشک زیبایی دندان، از موادی خاص (معمولا همرنگ دندان مانند پرسلین) برای پر کردن دندان ها به منظور رفع آسیب های ساختاری استفاده می کند. نتیجه نهایی چنین روشی حفظ سلامتی و زیبایی دندان آسیب دیده است. در اینله و انله برخلاف عمل پر کردن دندان که معمولا به دنبال پوسیدگی دندان انجام داده میشود، مواد پرکننده خاص در لابراتوار ساخته شده و توسط دندانپزشک زیبایی دندان به روی دندان های مشکل دار شما چسپانده میشوند.

 3.ونیر دندان

 ونیرها انواع از روکش های دندانی هستند که به منظور پوشاندن، پنهان کردن و یا ترمیم مشکلات و عیوب زیبایی شناختی دندان مورد استفاده قرار میگیرند. ما دو نوع ونیر دندان مشهور تحت عنوان ونیر کامپوزیت و لمینت دندان داریم. دندانپزشک زیبایی دندان مواد کامپوزیتی و لمینت دندان را روی سطح دندان ها میچسپانند و برای اینکار بخشی از مینای دندان را میتراشند. کسانی که دچار تغییر رنگ دندان شده اند و یا دندان آن ها کج، کوتاه، فاصله دار، شکسته یا لب پر شده است میتوانند با کمک ونیر دندان که از انواع روش دندانپزشکی زیبایی هستند به لبخندی زیباتر  دست پیدا کنند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در سال 1401

 4.ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان را شاید بتواند علاوه بر اینکه یکی از انواع روش دندانپزشکی زیبایی دندان دانست بلکه آن را یکی از مهمترین پروسه های ترمیم دندان نیز دانست. زیرا در اصل برای جایگزینی دندان مورد استفاده قرار میگیرد. از این حیث و به خاطر اینکه عملکرد دندان باز میگردد، ایمپلنت ها ترمیمی هستند. و از این جهت که زیبایی را به لبخند شما باز میگردانند جزء روش هایی زیبایی دندان نیز به شمار میروند.

منبع: لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 12 شهريور 1401
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

زمانی که دستگاه‌های ارتودنسی بعد از چند ماه از دهان خارج می‌شود ناهنجاری به طورکامل درمان می‌شود، یکی از بهترین لحظات زندگی بیمار است؛ چرا که ناهنجاری دهان و دندانش رفع شده و طرح لبخند بسیار جذاب و دل‌نشین تری پیدا کرده است. البته پس از برداشتن براکت‌ها و بریس های ارتودنسی، یک مشکل اساسی پیش می‌آید و آن هم این است که دندان‌ها تغییر رنگ داده و جای بریس ها بر روی دندان‌ها مانده و لکه و تیره شده است. به‌راستی دلیل این تغییر رنگ و لک شدن‌ها پس از برداشتن دستگاه ارتودنسی چیست؟ آیا امکان از بین بردن این لک‌ها و تیرگی‌ها پس از انجام کامل ارتودنسی وجود دارد؟ چطور باید آن‌ها را برطرف کرد؟ ما در این مقاله سعی داریم به بلیچینگ دندان بعد از درمان ارتودنسی بپردازیم.

دلایل تغییر رنگ دندان‌ها

1.عدم رعایت صحیح و اصولی نکات بهداشتی دهان و دندان ۲. عدم استفاده از مسواک و نخ دندان بعد از هر وعده غذایی در مدت درمان ارتودنسی ۳. استفاده از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگی مثل نوشابه و قهوه  در مدت درمان ارتودنسی ۴. کشیدن سیگار و استعمال دخانیات در مدت درمان ارتودنسی ۵. انباشته شدن جرم و باکتری در پشت پلاک‌ها و سیم‌های ارتودنسی و عدم نظافت آن‌ها

بیشتربخوانید... ارتودنسی تک فک

بلیچینگ دندان پس از ارتودنسی

به سفید کردن دندان و از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های دندان بلیچینگ می گویند و بلیچینگ دندان بعد از درمان ارتودنسی عبارت است از سفید کردن و از بین بردن لک‌هایی که در زمان استفاده از براکت و بریس های ارتودنسی به وجود آمده‌اند.

مزایای بلیچینگ

 باعث سفیدی دندان‌ها و از بین رفتن جرم دندان می‌شود. از ورود آسیب به دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی سال 1401

انواع روش‌های بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

1.بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

در این روش ابتدا با استفاده از مواد خاصی، از لثه‌ها و دهان محافظت می‌شود و بعد از آن ماده مخصوص بلیچینگ با غلظت بالا روی دندان‌ها گذاشته می‌شود و فرآیند بلیچینگ دندان شروع می‌شود.

۲. بلیچینگ دندان در خانه

در این روش ابتدا از فک و دندان شما قالب گیری به عمل می‌آید و سپس یک جفت‌تری شفاف به شما داده می‌شود که به میزان موادی که لازم است روی دندان شما بماند تا شفاف و سفید شود، بین دندان و تری فضای لازم تعبیه شده و بعد از آن ماده سفید کننده را به شما تحویل می‌دهد تا طبق دستورات متخصص ارتودنسی در خانه مورد استفاده قرار دهید.

منبع: ارتودنتیست


تاریخ : شنبه 12 شهريور 1401
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

اگر با لبخند زدن جلو آینه احساس می کنید وضعیت ظاهری قرار گیری فک، یا قرارگیری دندن‌هایتان نامرتب است، احتمالا شما به زودی یکی از متقاضیان درمان ارتودنسی خواهید شد. درمان ارتودنسی می‌تواند نظم و زیبایی را به دندان‌های شما هدیه کند، همچنین وضعیت قرار گیری فک بالا و پایین را به نسبت همدیگر به خوبی جا بیاندازد و چهره‌ای زیباتر و لبخندی دلنشین‌تر را برای شما به ارمغان بیاورد. وقتی که دندان ها به طور منظم کنار هم قرار نمی‌گیرند، موجب ایجاد درد و فشار بر روی ماهیچه های فک شده و گاهی اوقات باعث به وجود آمدن مشکلاتی در مفاصل فک و سر درد میشود. ارتودنسی دندان می‌تواند به قرار گرفتن صاف و متناسب فک بالا و پایین و همچنین کاهش دردهای مزمن ناشی از ناهنجاری‌های فک و دندان می‌تواند کمک کند.

بیشتربخوانید... طول درمان ارتودنسی

از کجا بفهمیم به متخصص ارتودنسی نیاز داریم ؟ علائم نیاز به ارتودنسی دندان

برخی از علائمی که به احتمال زیاد، نشان دهنده‌ی زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی است، در زیر فهرست شده اند.

  • دندان‌‌های ردیف پایین توسط دندان‌های ردیف بالا کامل پوشیده شده است
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان‌های نامرتب و شلوغ، یا کج و کوله بودن دندان‌‎ها
  • مشکل دندان قروچه و بهم ساییدن دندان‌ها
  • عدم صحیح قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم
  • عدم تقارن صورت و بهم ریختگی نسبت‌های زیبایی صورت
  • فاصله بین دندان‌ها
  • عقب یا جلو بودن نامتعارف فک پایین و بالا
  • گاز گرفتن مداوم و بیش از حد گونه و لثه دندان
  • انحراف خط وسط دندان با وسط لب
  • لبخند کج
  • مشکلات تکلم و تلفظ برخی صداها
  • مشکل موقع جویدن غذا

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان در سال 1401

همه مواردی که در بالا اشاره کردیم می‌تواند علائمی باشد که نیاز به رفتن پیش یک دکتر متخصص ارتودنسی خوب را قوت بخشد. اما در نهایت این متخصص ارتودنسی است که به کمک ابزارها و دانش تخصصی خودش، در مورد بهترین طرح درمانی صحیح و اصولی نظر نهایی را می‌دهد. برخی از مواردی که در معاینه اولیه توسط متخصص ارتودنتیست بررسی می شود:

تاریخچه کامل پزشکی و دندانپزشکی شما، معاینه بالینی اولیه، قالب گیری و تصویر برداری اختصاصی از وضعیت فک و دندان شما

منبع: ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 12 شهريور 1401
بازدید : 105
نویسنده : mozhgan

شکم یکی از اندام هایی است که خیلی از افراد درگیر لاغر کردن آن هستند به این دلیل که اکثرغذاهای پرچرب و یا پرکربوهیدرات که خورده می شود در ناحیه اطراف شکم تلمبار شده و ایجاد چربی و اضافه وزن می کند. حتماً شنیدید که می گویند حین چاق شدن اولین جایی که اضافه وزن پیدا می کند شکم است و آخرین جایی که چربی هایش از بین می رود هم شکم است! لاغری شکم یکی از از دغدغه های تمام افراد در دنیا می باشد علی الخصوص افرادی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که عادت غذایی شان به روشی گنجانده شده که غذاهای با کربوهیدرات و چربی بالا مصرف می کنند.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای 15 روزه

چربی شکم

 بعد از این توضیحات باید این را بدانید که همه افراد در دنیا مقداری چاقی شکم در افراد لاغر دارند حتی افرادی که دارای شکمی صاف هستند و این بسیار طبیعی است. اما اگر چربی ناحیه شکم بیش از حد باشد می‌تواند سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد و تاثیر چربی های نواحی شکم خیلی بیشتر از چربی هایی هستند که در نواحی دیگر بدن وجود دارند. در شکم مقداری از چربی درست زیر پوست ما قرار دارد اما چربی های دیگر در داخل بدن، اطراف قلب و ریه ها، کبد و سایر اندام ها به صورت عمیق تری وجود دارد چربی های عمیق‌تر، چربی های احشایی نام داردن که مشکل بزرگتری را حتی برای افراد لاغر اندام می‌تواند ایجاد کند.

بیشتربخوانید... چربی سوزی شکم در خانه

چربی های عمیق شکمی

 شما باید مقداری چربی احشایی داشته باشید؛ یعنی بدن شما به این نوع چربی احتیاج دارد. اما اگر مقدار این چربی زیاد باشد باعث مبتلا شدن به بیماری های مختلفی می شوید که عبارت اند از: فشار خون دیابت نوع دوم بیماری‌های قلبی زوال عقل برخی از سرطان ها مخصوصاً سرطان پستان و سرطان روده بزرگ اگر بیش از حد نرمال، وزن اضافه کنید، بدن شما شروع به ذخیره چربی ها در مکان های غیر معمولی خود می کند. یکی از دکترهای پاتولوژی یک مقایسه پزشکی در دانشکده پزشکی ویک فارس انجام داده و به این نتیجه رسیده که با افزایش چاقی، افراد در مناطق نامنظم ذخیره چربی می کنند و وقتی که این چربی ها بیشتر از حد طبیعی خود شود به اندام ها و اطراف قلب هم سرایت می کند و دور قلب را می پوشاند و همین خطر خیلی بزرگی برای انسان است.

راه های طبیعی برای لاغری شکم

  • ورزش
  • رژیم غذایی مناسب
  • خواب کافی
  • کنترل استرس

منبع: جیم جو



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 8 شهريور 1401
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

یک راه زیباتر به نظر رسیدن و برقراری ارتباط با دیگران طرح لبخند زدن است؛ اما لبخند زدن با دندان‌های کج و نامرتب، زیبا و دل نشین نخواهد بود. به همین دلیل اصلاح چنین دندان‌هایی امری ضروری به حساب می‌آید. حتما برای شما هم پرسش هایی مانند ارتودنسی چه مدت طول می کشد یا چقدر هزینه برمی دارد و… پیش آمده باشد. روش‌های زیادی در دندان پزشکی برای مرتب و صاف کردن دندان‌ها وجود دارد، یکی از شناخته شده ترین و محبوب‌ترین روش‌ها ارتودنسی دندان است، که انجام آن معمولا زمان نسبتا زیادی نیاز دارد و بیمار برای اصلاح و بستن فاصله بین دندان های خود باید صبر و حوصله زیادی به خرج بدهد؛ اما در نهایت نتیجه کار بسیار مطلوب خواهد بود.

درمان ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یک شاخه تخصصی دندان پزشکی است و هدف آن اصلاح مشکلات فک و دندان‌ها به کمک ابزار و روش‌های مخصوصی است. به متخصصی که درمان ارتودنسی را انجام می‌دهد، ارتودنتیست می گویند. هدف متخصص ارتودنسی  تبریز صاف و مرتب کردن دندان‌های کج و نامنظم، بستن فضای موجود بین دندان‌ها، اصلاح طرح لبخند بیمار، و پیشگیری از بروز برخی از ناهنجاری‌های فکی به کمک ابزار ارتودنسی خارج دهانی است

مدت زمان لازم برای ارتودنسی دندان

 اگر قصد دارید که برای اصلاح دندان‌های خود از روش ارتودنسی استفاده کنید، باید بدانید که این درمان مدتی طول می‌کشد و نتیجه آن فورا حاصل نمی‌شود. البته طول مدت درمان ارتودنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد، که این عوامل می‌توانند این مدت زمان را کمتر یا بیشتر کنند، در ادامه به بررسی عوامل تأثیر گذار روی مدت زمان درمان ارتودنسی دندان می‌پردازیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک دندان

عوامل مؤثر بر طول مدت استفاده از ارتودنسی دندان

یکی از سؤالات پرتکرار و رایج بیماران این است که درمان ارتودنسی چه مدت طول می‌کشد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مشکلات و ناهنجاری‌های فکی و دندانی افراد مختلف با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد از این رو مدت زمان درمان ارتودنسی برای افراد مختلف یکسان نیست. 

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در ایران

عوامل مهم تأثیر گذار روی این مدت زمان عبارت اند از:

  • سن بیمار
  • نوع درمان ارتودنسی
  • شدت مشکلات و ناهنجاری دندان‌ها
  • میزان همکاری بیمار با متخصص
  • مراقبت از درمان ارتودنسی


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 8 شهريور 1401
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

دندان ها از مهم ترین اعضای بدن ما هستند؛ زیرا داشتن یک لبخند زیبا و جذاب به دندان های مرتب و ایده آلی نیاز دارد. علاوه بر این، اولین مرحله هضم مواد غذایی، جویدن آنها در دهان است، که این کار به وسیله دندان ها انجام می‌شود. از این رو دندان ها نقش کلیدی در سلامتی جسمی و زیبایی ظاهری ما ایفا می‌‌‌کنند. بیشتر مردم مشکلاتی در دندان های خود دارند، مثلا دندان های فاصله دار، به هم ریخته یا کج و نامناسب، که البته برای اصلاح این مشکلات، یک روش محبوب و بی خطر به اسم ارتودنسی دندان وجود دارد؛ با این حال ممکن است افراد با ظاهر بریس های ارتودنسی مشکل داشته باشند و تمایل زیادی برای انجام ارتودنسی نزد متخصص ارتودنسی از خود نشان ندهند. یک راه مناسب برای جذاب تر کردن ظاهر ارتودنسی، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، استفاده از ارتودنسی طرح دار است.

ارتودنسی طرح دار

همان طور که اشاره کردیم، ظاهر ارتودنسی برای برخی افراد، می تواند خسته کننده باشد و آن ها را از انجام ارتودنسی باز دارد، به علاوه توجه کنید که بیمار مجبور است مدت زیادی با ارتودنسی زندگی کند؛ بنابراین باید تغییری در ظاهر ارتودنسی ایجاد کرد، تا افراد بتوانند راحت تر با آن کنار بیایند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

نوجوانان و کودکان بیشتر از افراد بزرگسال به ظاهر اشیا اهمیت می‌دهند، لذا می‌توان با به کار بردن رنگ ها و طرح های شاد، آن ها را به استفاده از ارتودنسی متمایل کرد؛ همچنین بیمار می‌تواند در قرار ملاقات های بعدی با دندان پزشک خود، طرح و رنگ ارتودنسی را تغییر دهد و  به این ترتیب تنوع خوبی ایجاد کند. در اطراف براکت های ارتودنسی، کش های کوچکی به نام لیگاچور وجود دارند، که می‌توان رنگ آنها را تغییر داد؛ همچنین بعضی از افراد تمایل دارند که به بریس ارتودنسی آن ها نگین های تزئینی اضافه شود.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در ایران

نکات مراقبتی از ارتودنسی طرح دار

  • از خوردن غذاهای چسبناک بپرهیزید
  • گاز زدن ممنوع
  • بهداشت دهان خود را رعایت کنید
  • اعتماد به دندان پزشک

بیشتربخوانید... دندان عقل چیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 8 شهريور 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا با وجود این که مراقب غذایتان هستید، اما وزنتان در حال بالا رفتن است؟ کاهش وزن فقط با شمارش کالری ها یا پرهیز از یک گروه غذایی خاص، میسر نمی شود. کاهش وزن را مانند یک صندلی با سه پایه در نظر بگیرید: این صندلی بر سه پایه ای که دارد، استوار است٬ اما اگر یک پایه، کم شود، کل صندلی از هم می پاشد.به همین دلیل است که شما هرگز از رژیم تنها، نتایجی را که انتظار دارید، دریافت نمی کنید.

 سه اصل مهم برای یک کاهش وزن سالم و چربی سوزی عبارتند از:

  • رژیم غذایی مناسب
  • سبک زندگی
  • ورزش

کاهش وزن و برنامه غذایی سالم

رژیم غذایی، رایج ترین روش برای کاهش وزن است که اگر به درستی انجام شود، می توانید از 3 تا 50 کیلوگرم وزن از دست دهید. رژیم های غذایی امروزی، شامل مواد غذایی چاق کننده و کاملا فراوری شده هستند. با کاهش مواد غذایی ناسالم، شما کالری کمتری مصرف می کنید و به منظور کاهش وزن، باید بیشتر از کالری مصرفی، کالری بسوزانید. برنامه های غذایی داشته باشید که شامل سبزیجات پر فیبر، میوه ها و غلات سبوس دار باشند. مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید و برای تامین پروتئین، از مرغ و ماهی استفاده کنید. کنترل سهم غذایی نیز بسیار کمک کننده است.

کاهش وزن و سبک زندگی

 این که مراقب چیزهایی که می خورید، باشید، یک چیز است و ایجاد یک شیوه زندگی سالم برای کامل کردن رژیم غذایی، یک چیز دیگر. اگر سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید، رژیم غذایی تان، موثرتر خواهد بود.این کار را با کنار گذاشتن عادات ناسالمی مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن نوشیدنی های ناسالم، آغاز کنید. اگر سبک زندگی بی تحرکی دارید، می توانید با تغییرات کوچک، وضعیت بدنی تان را بهتر کنید.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای 15 روزه

ورزش کردن و کاهش وزن

 از بین سه اصل کاهش وزن، ورزش از بقیه مهم تر است. افراد رژیم گیرنده معمولا از ورزش دوری می کنند چون به نظرشان، کار سختی است. اما نابرده رنج، گنج میسر نمی شود. ورزش، مزایای بسیاری دارد. باعث تقویت و ساخت عضله می شود. از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند. همچنین ورزش به حفظ وزنی که از دست داده اید،کمک می کند. مجبور نیستید پول زیادی صرف تناسب اندام و کاهش وزن کنید. یک پیاده روی 30 دقیقه ای برای سرعت بخشیدن به شروع برنامه تناسب اندامتان، کافی است.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 8 شهريور 1401
بازدید : 114
نویسنده : mozhgan

متخصص ارتودنسی خوب در تهران و یافتن یک مطب خوب و عالی یکی از دغدغه های کسانی هست که به دنبال انجام درمان ارتودنسی هستند. این مقاله حاوی اطلاعاتی است که به شما کمک می کند نه تنها یک متخصص ارتودنسی خوب بلکه بهترین متخصص ارتودنسی در شهر خودتان را انتخاب کنید.

انتخاب متخصص ارتودنسی خوب چه اهمیتی دارد؟

 چرا بدنبال بهترین متخصص ارتودنسی هستیم؟ می دانیم که مشکلات مال‌اکلوژن از جمله نگرانی های دندانپزشکی شایع در میان افراد مختلف است. کسانی که از این مشکلات رنج می برند نیاز به درمان ارتودنسی دارند. این افراد باید حتما یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنند تا بتوانند طی دوره درمان از مهارت ها، تجربه و همچنین مشاوره چنین متخصصی جهت رفع مال اکلوژن خود کمک بگیرند.

بیشتربخوانید... درد لثه هنگام نخ دندان

درمان ارتودنسی خود را به چه کدام متخصص ارتودنسی در شهر بسپاریم؟

 بسیاری از افراد بدون داشتن هیچ معیار یا ملاکی به اولین متخصص ارتودنسی دندانی که می رسند او را به عنوان متخصص خود انتخاب می کنند. هرچند که معیارهای خاصی برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب وجود ندارد اما به نظر می رسد که داشتن حداقل چند معیار انتخابی می تواند به شما در انتخاب یک متخصص ارتودنسی کمک کرده و دوره درمان موفقی را برایتان رقم بزند. در ادامه با چند معیار و فاکتور موثر در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان آشنا خواهید شد. اگر دوست ندارید درمان خود را به هر کسی واگذار نکنید حتما برای خود چند معیار داشته باشید یا چند فاکتور زیر را در هنگام انتخاب متخصص در نظر بگیرید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی با لیزر

تجربه و تخصص

 قبل از هر چیز مهم است بدانید که یک متخصص ارتودنسی خوب برای ارائه خدمات با کیفیت دارای دانش و تجربه بسیار بالایی است. ارتودنسی یک رشته تخصصی است که نیاز به آموزش گسترده دارد. متخصصی که انتخاب می کنید باید علاوه بر اینکه حتما فارغ التحصیل تخصص ارتودنسی دندان باشد، بلکه باید تجربه بسیار بالایی در این زمینه داشته باشد.

اخلاق، پیگیری و صبوری

داشتن تخصص و تجربه برای موفقیت درمان ارتودنسی بسیار مهم است، اما پیگیری منظم، اخلاق، و صبوری متخصص از جمله فاکتورها یا معیارهای یک متخصص ارتودنسی خوب است که می تواند یک تجربه درمان عالی برای افراد رقم بزند. فراموش نکنیم که به طور متوسط درمان ارتودنسی حدود 18 ماه زمان نیاز دارد. بنابراین اگر متخصص شما چنین ویژگی هایی نداشته باشد، چطور میتوان از روند درمان مطمئن بود و یا یک نتیجه ایده آل را انتظار داشت.

برنامه های پرداخت قسطی قیمت ارتودنسی دندان

در نظر گرفتن جنبه های مالی یکی از مهمترین عوامل، ملاک ها یا معیارهایی است که باید هنگام انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان مورد توجه قرار گیرد. اگر توان مالی خوبی دارید این معیار را خط بزنید زیرا اگر هزینه ارتودنسی دندان را یکجا پرداخت کنید برای شما به صرفه تر است وممکن است برایتان کمتر حساب شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 6 شهريور 1401
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی چند دندان روشی است که با هزینه کمتر، لبخند زیبا به دست می آورید. شما می‌توانید با ارتودنسی چند دندان جلو ، ناهنجاری که در دندان‌های جلو وجود دارد را از بین ببرید و لبخند زیبا به دست بیاورید؛ اما این روش دارای معایبی است که در ادامه این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسس دنداندر کرج و تهران  آن را بیان خواهیم کرد.

 به طور معمول افراد بزرگسال سی و دو دندان دارد و افراد خردسال حدود بیست دندان دارند؛ اما اتفاق می‌افتد که بعضی افراد تعداد بیشتری دندان دارند یا دندان‌های بزرگی در دهان خود دارند. آیا شما علت این دندان‌های بزرگ را می‌دانید؟ وجود دندان‌های بزرگ باعث ازدحام و ایجاد فاصله در دندان‌های جلو می‌شوند. در ادامه علت دندان‌های بزرگ را می‌گوییم و همچنین به بررسی ارتودنسی چند دندان می‌پردازیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی برای صورت نامتقارن

علت دندان‌های بزرگ

حدود دو یا سه درصد مردم دچار این ناراحتی می‌شوند. معمولا این دندان‌ها به خاطر کوچک یا بزرگی فک فرد ایجاد می‌شود. علت دیگر این ناراحتی دندان‌های اضافی است که در دهان رشد می‌کند و باعث این اتفاق می‌شود. این دندان‌ها می‌توانند یک تکه، چند تکه باشند. علاوه بر دلایل بالا برای دندان‌های بزرگ می‌توان به ارثی بودن آن نیز اشاره کرد. اگر شما دچار این ناراحتی هستید احتمالا آن را از اجداد و خانواده خود به ارث برده‌اید.

اهمیت دندان‌های منظم

ظاهر امروزه یکی از عوامل جایگاه اجتماعی شناخته می‌شود. ما در زندگی روزمره خود مدام هنگام لبخند زدن، صحبت کردن، اشاره کردن و… دندان‌های خودمان را نشان می‌دهیم؛ بنابراین اگر کسی فکر کند که دندان‌های زیبایی ندارد اعتماد به نفس خودش را از دست می‌دهد. او دیگر در زندگی اجتماعی، شخصی و شغلی خود احساس راحتی و امنیت نمی‌کند. دندان‌هایی که معمولا برای انسان‌ها احساس بدی را ایجاد می‌کنند به خاطر دلایل مشخصی هستند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست

ارتودنسی چند دندان

 دیاستاما : به بیماری فاصله افتادن بین دندان‌ها، دیاستاما گفته می‌شود. برای این مشکل دو راه حل وجود دارد. ما می‌توانیم از روکش یا ارتودنسی چند دندان استفاده کنیم. در صورتی که دندان‌های نیش مشکلی نداشته باشند. علت بروز دیاستاما: همچنین علت دیاستاما وجود دندان‌های کوچک باشد. بهترین روش درمان استفاده از روکش است. روکش ورقه نازکی اسن که جنس آن معمولا از سرامیک یا پرسلن ساخته می‌شود. این ورقه بر روی دندان‌های جلویی چسبانده می‌شود. این ورق تغییر شکلی که لازم است را ایجاد می‌کند و نکته اصلی آن هم رنگ این ورق با دندان‌ها است. این‌گونه شما دندان‌هایی هم اندازه، زیبا و اصلاح شده خواهید داشت.

کمک ارتودنسی: اگر دندان نیش شما هم مشکل داشته باشد شما باید از روش ارتودنسی کمک بگیرید. در روش ارتودنسی دندان‌ها به آرامی و کم کم حرکت می‌کنند و به موقعیت درست حرکت می‌کنند و اینگونه اصلاح لازم انجام می‌شود. اصلاح دندان باعث می‌شود مشکل دیاستاما حل شود. اینگونه علاوه بر داشتن لبخند زیبا، دندان‌های مرتب و سالم دارید. دندان‌های مرتب را بهتر می‌شود تمیز کرد. اینگونه دندان‌های شما بیشتر عمر می‌کنند و درد کمتری را شما تحمل می‌کنید.

ارتودنسی طول درمان زیادتر و هزینه بسیار بیشتری را به همراه دارد؛ اما این روش مؤثرتر است و از همه مهم‌ تر دندان‌های سالم خواهید داشت. امروزه به خاطر پیشرفت فنّاوری ارتودنسی‌های شفاف و متحرک در دسترس بیماران قرار دارد. اگر چه استفاده از ارتودنسی ثابت بسیار کم هزینه‌تر و مؤثرتر خواهد بود. در ادامه به بررسی ارتودنسی متحرک و شفاف خواهیم پرداخت…

منبع: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 6 شهريور 1401
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی کرونا چیست؟ با شیوع بیماری کووید 19 دغدغه بسیاری از مردم این است که چه اقدامات احتیاطی در زمان ارتودنسی برای کرونا انجام دهند. ویروس کرونا 2019 (COVID-19) یک بیماری مسری است که در اثر سندرم حاد تنفسی ایجاد می شود. اوایل سال 2020 به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی ظاهر شد و بیش از 200 کشور و سرزمین را تحت تأثیر قرار داد. این عفونت بسیار مسری است و انتقال بیماری از ناقلین بدون علامت از جمله کودکان گزارش می شود. از طریق تماس فرد به فرد از طریق آئروسل و قطرات پخش می شود. عمل فاصله اجتماعی – حفظ فاصله 1-2 متر یا 6 فوت – بین مردم به طور گسترده ای توصیه می شود که سرعت را کاهش دهد یا متوقف کند.

بیشتربخوانید... دندان عقل چندمین دندان است

در ارتودنسی به سختی می توان این فاصله را حفظ کرد که ارتودنتیست ها را در معرض خطر دستیابی و انتقال عفونت قرار می دهد. هدف از این بررسی آگاهی در مورد ظهور، اپیدمیولوژی، خطرات و اقدامات احتیاطی در طول بحران بیماری است.

دندانپزشکی، از جمله ارتودنسی، هنگام انجام عمل های جراحی نیاز به مجاورت با بیماران دارد. متأسفانه، این امر باعث می شود که کارکنان مراقبت های بهداشتی دندان در معرض خطر ابتلا به بیماری های عفونی از جمله بیماری کرونا قرار بگیرند. علاوه بر این، دوره کمون عفونت کووید 19 ممکن است تا 24 روز برسد؛ در حالی که در این دوره تأخیر هنوز مسری است. این امر خصوصا برای متخصص ارتودنسی که روزانه شاهد مشاهده حجم بالای بیماران در یک دوره کوتاه هستند، بسیار مهم است.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان بهتره یا کامپوزیت

علاوه بر این، چندین مطالعه ناقل بدون علامت را گزارش کرده است؛ از جمله کودکان که درصد بالایی از بیماران ارتودنسی را تشکیل می دهند که خطر تیم ارتودنسی را حتی بیشتر می کند. اگر چه انتقال متقاطع COVID-19 در داخل یک مرکز دندانپزشکی تاکنون گزارش نشده است، اما با توجه به شروع اخیر بیماری و کمبود داده ها، خطر همچنان افزایش یافته است.

بیشتربخوانید...هزینه ارتودنسی نامرئی

اگرچه این احتمالا عفونت از منبع دیگری غیر از مرکز دندانپزشکی بوده است؛ اما پرسنل آلوده می توانند در دوره تأخیر خود مسری باشند و سایر اعضای تیم یا بیماران مراجعه کننده به کلینیک دندانپزشکی را آلوده کنند. این احتمال اهمیت اقدامات سختگیرانه را برای اطمینان از ایمنی و جلوگیری از انتقال احتمالی در عمل ارتودنسی بیشتر می کند.

منبع: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 6 شهريور 1401
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

داشتن یک بدن روی فرم و ایده آل، آرزوی افرادی است که دارای اضافه وزن هستند. این افراد با اراده آهنین و با استفاده از رژیم لاغری سریع و ورزش می توانند به وزن دلخواه خود دست یابند. اما اگر چاقی ژنتیکی باشد، با این روش ها، لاغری کاری سخت و چه بسا  غیرممکن خواهد بود. در چنین افرادی، امکان رسیدن به وزن دلخواه و لاغری سریع با عمل جراحی توسط بهترین جراح لاغری در تهران میسر خواهد شد.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای

با چه روش هایی می توان لاغری سریع را تجربه کرد؟

برای لاغری سریع همواره دو راه وجود دارد: یکی استفاده از روش طبیعی است که با کمک ورزش و رژیم غذایی سالم، زیر نظر متخصص تغذیه می توان به وزن ایده آل رسید و دیگری استفاده از روش های غیرطبیعی مثل استفاده از انواع مکمل های لاغری یا عمل جراحی از جمله بای پس معده و … یا بدون جراحی با استفاده از لیزر مانند لیزر لیپوماتیک و لیپوساکشن و … است که استفاده از هر کدام از این روش ها می تواند به طرز قابل توجهی باعث بهبود کیفیت زندگی و سلامتی افراد بشود.

بیشتربخوانید... رژيم لاغری اتكينز

روش های غیر جراحی برای لاغری سریع

 از پروتئین، چربی‌های سالم و آجیل در رژیم غذایی خود استفاده کنید. آب کافی بنوشید نوشیدن کافئین بدون شکر و چای سبز اسیدهای چرب را آزاد می کند و موجب افزایش سوخت کالری می شود؛ از ظروف کوچک‌تر استفاده کنید زیرا ظروف کوچک، میزان غذای مصرفی را کاهش می‌دهند و باعث احساس زود سیری می شوند. یادداشت های غذایی را بر روی کاغذ بنویسید و آن را بر جاهای مختلفی بچسبانید تا به شما متذکر شوند که برای داشتن لاغری سریع باید به اندازه غذا بخورید. از مواد ارگانیک و سالم استفاده کنید آرام غذا بخورید و آن را خوب بجوید هر دو هفته یکبار خود را وزن کنید زیرا باعث کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن می شود.

بیشتربخوانید... تمرینات اینتروال

صبحانه ای با پروتئین بالا بخورید زیرا گرایش به پرخوری را کاهش می دهد و مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید. از استرس دوری کنید مصرف نوشیدنی‌های شیرین را محدود یا کلاً از آن اجتناب کنید تا بدن برای کسب انرژی از چربی های ذخیره شده استفاده کند.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 6 شهريور 1401
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

منظور از طرح لبخند، یک خط فرضی است که از لبه دندان های جلویی فک بالا، گذشته و با لبه فوقانی لب پایین موازی است. اگر خط لبخند به سمت پایین انحنا داشته باشد، طرح لبخند می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس، زیبایی و شادابی چهره افراد شود. اما در صورتی که خط لبخند صاف باشد این امر نشان دهنده افزایش سن و سایش دندان ها است.

ارتودنسی طرح لبخند

ممکن است بعد از نصب لوازم ارتودنسی احساس درد داشته باشید که این امر کاملاً طبیعی و عادی است؛ زیرا درد به دلیل جابه جایی دندان ها ایجاد می شود که شما به مرور به وجود لوازم ارتودنسی بر روی دندان هایتان عادت خواهید کرد. درمان با ارتودنسی بین ۱ تا ۳ سال متغیر است که این امر به میزان ناهجاری های فک و دندان، نوع روش درمانی و سن بیمار بستگی دارد.

روش های درمانی ارتودنسی طرح لبخند

 برای اصلاح خط لبخند از انواع ارتودنسی استفاده می‌شود که عبارتند از ارتودنسی ثابت و متحرک. انواع ارتودنسی ثابت عبارتند از: ارتودنسی فلزی ارتودنسی لینگوال ارتودنسی دیمون ارتودنسی سرامیکی انواع ارتودنسی متحرک نیز عبارتند از: ارتودنسی اینویزیلاین دستگاه های فانکشتال

بیشتربخوانید... ارتودنسی با لیزر چگونه است

روش های مراقبت از ارتودنسی طرح لبخند

 بیمار برای اینکه دچار عوارضی اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی نشود باید به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر توجه داشته باشد و دندان ها باید به صورت روزانه با مسواک، دهان شویه و نخ دندان به خوبی تمیز شوند. هم چنین باید به موارد زیر عمل کند. ارتودنسی متحرک خود را بعد از هر بار درآوردن به خوبی تمیز کنید و آن را داخل یک محفظه قرار دهید. مواد غذایی را در قطعات کوچک خرد کنید و آنها را با دندان های عقب خود به خوبی بجوید. اگر ورزش های رزمی یا سنگین انجام می دهید، از محافظ دهان استفاده کنید. از مصرف خوراکی و موادغذایی سفت و چسبنده خودداری کنید.

بیشتربخوانید... درد لثه

هزینه ارتودنسی طرح لبخند

هزینه ارتودنسی طرح لبخند ممکن است به عواملی چون نوع مشکل و شدت آن، سن بیمار، نوع لوازم به کار رفته، میزان مهارت و تجربه دندانپزشک و مدت زمان درمانی بستگی داشته باشد. در صورتی که برای داشتن لبخند زیبا نیاز به درمان های پیچیده تر باشد هزینه و قیمت درمان طراحی لبخند نیز می تواند افزایش یابد.

منبع: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 1 شهريور 1401
بازدید : 145
نویسنده : mozhgan

چه انسان ریزبینی باشید و چه کسی که به جزئیات هیچ اهمیتی نمیدهد، در هر صورت زمانی که اولین بار با یک شخص روبرو میشوید یکی از صحنه هایی که با آن برخرود میکنید لبخند است. لبخندی که اجزای تشکیل دهنده آن دندان ها و لثه ها هستند. کسانی که طرح لبخند جذاب، گیرا و سفیدی دارند معمولا اعتماد بنفس بالایی دارند و در روابط اجتماعی نیز موفق تر ظاهر میشوند، اما کسانی که به هر دلیلی لبخند زیبایی ندارند به اندازه گروه اول موفق نیستند. برای گروه دوم که به دنبال لبخندی نو، سالم و زیبا هستند دندانپزشکی زیبایی بسیار کارساز است. با رو آوردن به هر یک از پروسه های دندانپزشکی زیبایی میتوانید به یک لبخند خوب دست یابید. در این مقاله با ۵ تا از فواید دندانپزشکی زیبایی آشنا در کنار لبخند زیبا آشنا خواهید شد.

بیشتربخوانید... پوسیدگی دندان در زمان ارتودنسی

5        تا از فواید دندانپزشکی زیبایی

  1. افزایش اعتماد به نفس

هرگز نباید قدرت یک لبخند زیبا و بی عیب و نقص را دست کم گرفت. افرادی که لبخندهای زیبایی دارند ، در کل جذاب به نظر می رسند. اگر حین خندیدن مدام جلوی دهان خودتان را میگیرید و یا اینکه حین خندیدن دوست ندارید کسی از شما عکس بگیرد، احتمالا با دندان ها و لثه خودتان مشکل دارید. اما زیاد نگران این موضوع نباشید.

 ۲. تجربه  کمترین میزان درد

اغلب مردم اینطور فکر میکنند که پروسه های دندانپزشکی دردناک هستند برای همین چندان تمایلی به مراجعه به دندانپزشک ندارند. در همین خصوص به دلیل همین ترس ممکن است خیلی از مردم از خیر فواید دندانپزشکی زیبایی بگذرند و با همان لبخند نه چندان پیرای خودشان سر کنند. خبر خوب این است که بسیاری از این پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند باندینگ دندان، انواع روکش دندان( لمینت دندان ، ونیر دندان و..) ، بلیچینگ دندان و … بدون درد هستند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت عدم تجربه درد یا کمترین احساس درد یکی از مهمترین فواید دندانپزشکی زیبایی دندان است

بیشتربخوانید... ارتودنسی فوری دندان

 ۳. بهبود سلامت دهان و دندان

یکی از مزایای دندانپزشکی زیبایی دندان بهبود سلامت دهان و دندان است. هنگامی که افراد تحت عمل زیبایی قرار می گیرند، بیشتر از گذشته در خصوص مراقبت از دندان های خود حساسیت به خرج میدهند. آن ها برای حفظ لبخند جدید خودشان به طور مرتب با یک خمیر دندان خوب مسواک میزنند، نخ دندان میکشند و توصیه های دندانپزشک ترمیم و زیبایی دندان را مو به مو عملی میکند.

 ۴. به دست آوردن لبخندی کاملا طبیعی

بیشتر افراد از انجام اقدامات زیبایی دندان خودداری می کنند زیرا آنها نگران این هستند که پس از درمان دندان هایشان غیرطبیعی به نظر برسد. اما وقتی اقدام به انجام هر کدام از پروسه های زیبایی دندان میکنید به یک لبخند زیبا و طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی

 ۵. مقرون به صرفه و سرمایه گذاری خوب

برخی افراد تمایل دارند که از دندانپزشکی زیبایی خودداری کنند زیرا معتقدند که هزینه مراحل دندانپزشکی زیبایی دندان بیشتر از سایر دندانپزشکی های دیگر است. با این وجود بیشتر روشهای زیبایی دندان مقرون به صرفه تر از آنچه فکرش را می کنید هستند.

منبع: https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 1 شهريور 1401
بازدید : 138
نویسنده : mozhgan

پوسیدگی دندان به سست شدن و تحلیل رفتن مینای دندان ها گفته میشود که میتواند باعث درد و سایر علائم دیگری در ما شود. از مهمترین و شایعترین علل مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی وجود پوسیدگی در بافت دندان است.

بیشتر بخوانید... ترمیم و زیبایی دندان چیست

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان می شود؟

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در دوران بارداری

دلیل پوسیدگی دندان چیست؟

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود. این اتفاقات حدودا از یک ساعت بعد از زمانی که غذا میخورید شروع میشود و همچنان به مینا آسیب میزنند. برای همین توصیه میشود که دست کم تا یک ساعت بعد از خوردن غذا دندان های خود را مسواک زده یا تمیز کنید.

علائم پوسیدگی دندان چیست؟

 پوسیدگی دندان در مراحل اولیه معمولا علائم آنچنان قابل توجهی ندارد و معمولا به صورت اتفاقی ممکن است حین ویزیت توسط دندانپزشک از طریق تصویر اشعه ایکس یا معاینه فیزیکی وجود پوسیدگی و حتی حفره داخل دندان تشخیص داده شود. به همین دلیل است که شما باید به طور منظم به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنید. زیرا در همان  ابتدای پوسیدگی مانع از گسترش آن شده و اقدام به  درمان میکنند.

بیشتربخوانید... کامپوزیت ونیر چیست

درمان پوسیدگی دندان چیست؟

 اگر پوسیدگی خیلی جدی نباشد ، تیم دندانپزشکی تمام پوسیدگی ها را برداشته و دندان را با پر کردن ترمیم می کند. اما بعضی اوقات عصب وسط دندان آسیب می بیند. در این صورت ، دندانپزشک باید عصب را بردارد و با کمک تاج دندان یا مواد پرکننده اقدام به ترمیم دندان کند( پر کردن دندان ). اینکار معمولا توسط دندانپزشک ترمیمی خوب انجام داده میشود و مشهور به درمان ریشه یا روت کانال است. از طرفی اگر دندان آنقدر پوسیده شده باشد که قابل ترمیم نباشد ، ممکن است دندانپزشک مجبور شود دندان را خارج کند و آن را بکشد.

منبع: https://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com