عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
بازدید : 133
نویسنده : mozhgan

همانطور که گفته شد، لمینت دندان نوعی ونیر است که تحت عنوان ونیر پرسلین (Porcelain Veneers) نیز شناخته می شود. این ها پوسته های بسیار نازک و همرنگ دندان هستند که با تراشیدن مقداری از ضخامت مینای دندان به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند. هدف از اتصال ونیر پرسلین به دندان، بهبود شکل ظاهری و برطرف کردن عیوب دندان است. لمینت ها تنها جنبه زیبایی دارند و هرچند که به بهبود گفتار و یا جویدن غذا کمک می کنند اما هیچ نقش و تاثیرگذاری روی حرکت دندان و مخصوصا ریشه دندان ندارند.

بیشتربخوانید:

هرچه هست مربوط به زیبایی است. به طور معمول هر کسی یکی از موارد ذکر شده در بخش های بالا را داشته باشد واجد شرایط نصب مراجعه به  بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی دندان و نصب لمینت دندان است. اما دقت کنید که در چند حالت نیازی به  نصب لمینت نیست و یا بهتر است که اینکار را انجام ندهید:

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان‌

زمانی که شما دچار پوسیدگی دندان شده اید.

زمانی که بین دندان های شما فاصله بسیار زیادی افتاده(بستن فاصله بین دندان ها )

زمانی که دنداهای شما بسیار کج است

زمانی که دندانی  بیش از حد بیرون زده است

اگر بیماری لثه دارید یا مستعد ابتلاء به آن هستید

اگر دیابت کنترل نشده دارید

اگر سیگار می کشید یا به دخانیات دیگر تمایل زیادی دارید

اگر متعهد به رعابت بهداشت دهان و دندان نیستید

اگر دمدمی مزاج هستید و ممکن است از لمینت دندان هایتان پشیمان شوید

منبع: لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
بازدید : 275
نویسنده : mozhgan

بینی عروسکی و فانتزی از جمله مدل های پرطرفدار در جراحی بینی زنان می باشد، افرادی که متقاضی جراحی بینی عروسکی هستند باید اطلاعاتی درباره این مدل بینی داشته باشند. بینی به دلیل اینکه در مرکز صورت قرار دارد تاثیر بسزایی در زیبایی چهره فرد می گذارد به همین علت باید مدل بینی در آن ها با دقت انتخاب شود.

بیشتربخوانید... هزینه جراحی بینی در ایران

از مشخصات ظاهری بینی های فانتزی یا عروسکی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • داشتن قوس مشخص بر روی بینی
  • نوک سربالا
  • سایزی کوچک

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

تفاوت عمده بینی فانتزی و بینی طبیعی در زاویه نوک بینی با لب بالا می باشد ؛ به نحوی که زاویه لب فوقانی و نوک بینی در جراحی بینی طبیعی حدودا 95 درجه و در جراحی بینی فانتزی حدود 105 درجه است.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • به طور کلی متقاضیان جراحی بینی هنگامی که تصمیم قطعی به انجام این جراحی می گیرند ، در وهله اول باید در انتخاب جراح بینی دقت نمایند تا بعد از عمل با عوارض احتمالی جراحی روبرو نشوند.
  • پس از انتخاب جراح بینی ، از دیگر اقدامات مهمی که باید به آن توجه داشت ؛ حضور در جلسه مشاوره پیش از عمل می باشد.
  • در این جلسه ، بیمار باید تمامی انتظارات و اهداف خویش از انجام عمل را برای پزشک منتخب خود به طور کامل تبیین کند.
  • همچنین در صورت مبتلا بودن به بیماری های زمینه ای ، حساسیت دارویی و استفاه از داروهای مخصوص ، باید جراح خود را از این مسئله مطلع سازد.
  • قبل از جراحی بینی ، پزشک معالج آزمایش های مخصوصی برای بیمار خود تجویز می کند که حتما باید آن را انجام داده و نتیجه را در روز عمل جهت قرار دادن در اختیار جراح ، همراه خود داشته باشد.
  • سیگار ، قلیان و کلیه مواد دخانی و الکل از 2 هفته قبل از عمل ، ممنوع می باشد ؛ زیرا این قبیل مواد سبب تنگ شدن رگ ها شده و فرآیند خونرسانی را مختل می کنند ؛ در نتیجه ممکن است فرد را در حین عمل با مشکلات حادی مواجه سازند.
  • سیگار و مواد این چنینی در روند ترمیم زخم نیز اثر سوء ایجاد می کنند ، لذا با توجه به موارد ذکر شده تاکید به ترک مصرف آن قبل از عمل ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: دکتر مطب



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان ژله ای یکی از راه‌های حل مشکلات و ناهنجاری‌های گزش و دندان است.این ارتودنسی هم به عنوان یکی از روش های ارتودنسی به درمان مشکلات ظاهری دندان‌ها می‌پردازد. ارتودنسی دندان شامل روش‌های مختلفی است که در این مقاله بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران  به ارتودنسی دندان ژله‌ای می‌پردازیم.

ارتودنسی دندان ژله‌ای چیست

ارتودنسی دندان ژله ای یکی از راهکارهای برطرف کردن مشکلات دندانی به روش نوین پزشکی است. در واقع در ارتودنسی دندان ژله‌ای به جای استفاده از سیم‌های فلزی که بر روی دندان نصب می‌شوند، از یک قالب ژله‌ای مطابق با دندان‌ها استفاده می‌شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی در کودکان

ارتودنسی دندان ژله ای چگونه کار می‌کند

ارتودنسی دندان ژله‌ای در واقع تراز کننده‌های پلاستیکی شفافی می‌باشند که قابل انعطاف هستند و نازک هستند؛ اما مقاومت بالایی دارند و روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. این ارتودنسی متحرک است و شما می‌توانید خودتان آن را از روی دندانتان بردارید. در واقع ارتودنسی ژله‌ای توسط عکس برداری و یک برنامه سه بعدی ساخته می‌شود. این ارتودنسی به دلیل شیشه ‌ای و شفاف بودنش دارای طرفداران بسیاری است. به دلیل اینکه در حین درمان چیزی روی دندان دیده نمی‌شود و هر کسی که با شما صحبت کند، متوجه نمی‌شود که شما در حال درمان با روش درمانی ارتودنسی دندان هستید..

بیشتربخوانید... ارتودنسی رایگان در تهران

روند نصب ارتودنسی دندان ژله‌ای

ارتودنسی دندان ژله‌ای نام دیگر ارتودنسی نامرئی، بی رنگ، شفاف یا اینویزیلاین است. پس از اینکه شما با پزشکتان مشاوره کردید و متوجه شدید که می‌توانید از این نوع درمان برای حل مشکلات و ناهنجاری‌های دندانتان استفاده کنید، پزشک ارتودنتیست شما با استفاده از یک برنامه سه بعدی مخصوص ساخت این ارتودنسی‌ها با استفاده از تصویر دهان شما سفارش ارتودنسی شما را می‌دهد. این ارتودنسی در لابراتوارهای مخصوص ساخته می‌شود. پس از آماده شدن ارتودنسی را بر روی دندان‌هایتان قرار می‌دهد. نکته‌ای که باید بدانید این است که این ارتودنسی کاملا سفارشی بوده و هزینه آن نسبت به درمان‌های دیگر ارتودنسی بالاتر است.

همچنین شما باید بدانید که مراقبت‌هایی را باید در حین استفاده از این ارتودنسی انجام دهید که عبارت‌اند از:

  • از خوردن نوشیدنی و غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.
  • از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی رنگی یا نوشیدنی‌های رنگی خودداری کنید.
  • از شکستن آجیل خودداری کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت و سخت مانند ته دیگ، ذرن و غیره اجتناب کنید.
  • بهداشت دهان و دندان خود را به طور مرتب رعایت کنید.
  • در طول روز حداقل ۲۲ ساعت آن را روی دندانتان قرار دهید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در ایران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
بازدید : 153
نویسنده : mozhgan

خطرات احتمالی و عوارض عصب کشی دندان چیست ؟

پروسه روت کانال برای نجات دندان شما انجام می‌شود. با این حال، گاهی اوقات، آسیب وارد شده به مغز دندان بیش از حد عمیق است یا مینای دندان شما برای تحمل  عصب کشی بسیار ضعیف است. این عوامل می تواند منجر به از بین رفتن دندان شود. در نتیجه در اغلب اوقات دندان عصب کشی شده معمولا کشیده میشود. اگر حین عصب کشی دندان برخی ابزار آلوده باشد و یا به واسطه آن ها مواد آلوده وارد دندان شود و یا آنتی بیوتیک ها اثر نکنند احتمال تشکیل آبسه دندان افزایش پیدا خواهد کرد. اگر مشکلی در رابطه با ریشه دندان خود دارید و یا درد شدیدی را از جانب مغز دندان تحمل می‌کنید حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید. متخصصان دندانپزشکی به جای دندان آسیب دیده از دندان مصنوعی( پروتز دندان )، پل ها و یا ایمپلنت ها (قیمت ایمپلنت) استفاده می‌کنند.

بعد از عصب کشی دندان چه اتفاقی می‌افتد؟

پروسه روت کانال یک روش ترمیمی محسوب می‌شود. اکثر افرادی که تحت این عمل قرار می‌گیرند، می‌توانند تا آخر عمر از نتایج مثبت آن برخوردار شوند. با این وجود، ماندگاری نتایج به میزان مراقبت از دندان های شما بستگی دارد. درست مانند بقیه دندان های زنده و سالم که نیازمند مسواک زدن و رسیدگی بهداشتی هستند، دندان های عصب کشی شده و یا مصنوعی نیز نیازمند محافظت، مسواک زدنم و حتی نخ دندان کشیدن هستند

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان جلو

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

برای درمان ریشه تک کاناله معمولا چیزی بین 100 تا 150 هزار تومان باید هزینه کرد. حالا هرچقدر تعداد ریشه ها بالاتر باشد هزینه ها هم به طبع بیشتر میشود. مثلا اگر دو کانال یا دو ریشه را عصب کشی کنیم هزینه میشود 200 تا 300 هزار اومن. و از آنجایی که دندان های عقبی به سختی قابل دسترسی و مانور دادن هستند هزینه روت کانال آن ها بیشتر است.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی

عمر دندان عصب کشی شده چقدر است؟

ما وقتی درمان ریشه را انجام میدهیم تنها بافت زنده داخل ریشه های دندان را بر میداریم. اما هیچ کاری به اتصالات نگهدارنده دندان که دنان را در محل خود نگه میدارند نداریم. بنابراین اگر اتفاق خاصی نیافتد عمر دندان عصب کشی شده معمولا زیاد خواهد بود.

منبع: کرج دنتیست

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
بازدید : 144
نویسنده : mozhgan

هزینه عمل اسلیو معده بسته به موقعیت مکانی شما می توانند متفاوت باشد. به طور معمول، هزینه جراحی اسلیو معده کمی بیشتر از جراحی باندینگ معده بوده و به میزان قابل توجهی کمتر از جراحی بای پس معده است. به طور حدودی (و نه کامل) هزینه این عمل لاغری در بازه ۲۰ تا ۲۶ میلیون تومان متغیر است. در این مقاله نه تنها با جزئیات هزینه این عمل در ایران آشنا خواهید شد بلکه نیم نگاهی نیز به هزینه ها در خارج از کشور و مخصوصا کشور آمریکا به عنوان قطب اعمال لاغری خواهیم داشت.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی سالم

هزینه اسلیو معده با بیمه اما بدون بیمه تکمیلی

 افرادی که در بیمارستان دولتی عمل میشوند و تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه خدمات درمانی هستند میتوانند به صورت مستقیم از پوشش بیمه جهت کاهش هزینه اسلیو معده بهره ببرند. اما چنانچه در بیمارستان خصوصی عمل شوید نمیتوانید به صورت مستقیم هزینه ها را کاهش دهید. زیرا بیمه های ذکر شده تنها در بیمارستان ها و مراکز دولتی کارایی دارند. البته حتی در این شرایط نیز می توانید بخش کوچکی از هزینه عمل اسلیو معده را برگردانید. شما باید پیش از جراحی به متخصص جراحی لاغری  معتمد بیمه خودتان مراجعه کنید و توسط او تحت ارزیابی قرار بگیرید و  پس از عمل تمام مدارک بیمارستان و شرکت لوازم تخصصی عمل را به دفتر بیمه خودتان ببرید.

تعرفه اسلیو معده با بیمه پایه و بیمه تکمیلی چقدر است؟

بیمه های تکمیلی چندان در کاهش هزینه ها نقش ندارند و در شرایط خاصی قبول می کنند تا بخشی از هزینه ها را بپردازند. برای مثال اغلب بیمه های تکمیلی تنها افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI 40 به بالا دارند را تحت پوشش قرار می دهند. البته تحت پوشش قرار گرفتن هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی بستگی به بررسی و معاینه شما توسط بیمه، سقف بیمه و درصد فرانشیز آن دارد.

منبع: جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1401
بازدید : 267
نویسنده : mozhgan

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی (تغییر شکل بینی)، به‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزاء صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، یکی از جنبه‌های منفی عمل جراحی بینی، روند ناراحت‌کننده بهبودی آن بود. به‌ منظور کنترل عوارض جانبی این روش، جراح از یک روش شناخته‌شده‌ای تحت عنوان “پانسمان بینی” استفاده می‌نمود. پانسمان بینی هر چند در ظاهر ناخوشایند بود اما پس از جراحی بینی امری متداول تلقی می‌گردید، خواه جراحی به‌ منظور زیبایی انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملکرد و رفع انسداد بینی، در این حالت بیمار مجبور بود با پانسمان بینی کنار بیاید تا نتیجه دلخواه به دست آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نقش تامپون ها بعد از جراحی بینی

  • ابتدائاً این که تامپون ها از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند. 

آیا برداشتن تامپون بینی درد دارد؟

انجام این کار با استفاده از مواد جدید مورد استفاده در تامپون و تکنیک‌های جراحی مدرن بهبود مشخص پیدا کرده و ناراحتی کمتری برای فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامی که تامپون بینی بزرگ باشد، جراح معمولاً از یک نوع لوله در داخل بینی بیمار استفاده می‌کند تا به این ترتیب تا حدودی عبور هوا از مسیر بینی امکان‌پذیر شود. با وجودی که مسیر ایجاد شده توسط این لوله برای عبور هوا زیاد نیست، با استفاده از این روش هنگام خارج کردن تامپون، فضای اشغال شده توسط لوله امکان وارد کردن داروی بی‌حسی و ضد احتقان را به داخل بینی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با استفاده از این روش می‌توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده به خاطر خارج کردن تامپون را کاهش داد. با استفاده از این روش هنگامی که تامپون از بینی خارج می‌شود، بیمار نباید با احساس ناخوشایند یا درد مواجه گردد. علاوه بر این معمولاً به افراد توصیه می‌شود یک ساعت قبل از این مرحله از درمان یک یا دو قرص مسکن مصرف کند. با این وجود عامل کلیدی در خارج کردن بدون درد استفاده از مواد بی‌حسی در ناحیه داخل بینی است. انجام این کار با چکاندن قطره‌های بی‌حسی در داخل حفره‌های بینی انجام شده و مدت زمان لازم برای اثربخشی آن در حدود پنج دقیقه است.

بیشتربخوانید.... هزینه عمل جراحی بینی در سال 1401



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1401
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

اگر بیمار دچار کجی دندان در دندان های جلویی خود باشد، می تواند با استفاده از ارتودنسی به درمان دندان کج خود بپردازد، سپس اقدام به گذاشتن لمینت کند. اما اگر بیمار بخواهد با روشی سریع تر و کم هزینه تر به رفع کجی دندان خود بپردازد با استفاده از لمینت دندان کج، در کمترین زمان ممکن می تواند به نتیجه دلخواه برسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

در این مقاله با انواع روش درمان دندان کج آشنا خواهید شد:

لمینت دندان کج

لمینت به عنوان پوششی بر روی دندان قرار می گیرد و می تواند باعث رفع کجی دندان شود؛ اما به درمان ناحیه موردنظر نمی پردازد. درنتیجه کجی دندان باعث ایجاد خطراتی در سلامت دندان های بیمار می شود. پس هیچ دندانپزشکی استفاده از این روش را بدون ارتودنسی کردن پیشنهاد نخواهد کرد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان در خانه

مزایای لمینت برای دندان کج

در مدت زمانی کمتری، نیتجه دلخواه حاصل می شود. دارای ظاهری طبیعی است و قابل تشخیص نیست. نیازی به بی حسی ندارد و روشی بدون درد است. بافت لثه به خوبی می تواند لمینت را تحمل کند.

انواع روش های درمانی دندان کج

اگر بیمار برای درمان دندان کج خود بخواهد از ارتودنسی استفاده کند، روش های درمانی متعددی وجود دارد که دندانپزشک با توجه به میزان ناهنجاری دهان و فک استفاده از یکی از روش های زیر را پیشنهاد خواهد کرد:

ارتودنسی فلزی

این روش یکی از رایج ترین روش های درمانی است که دارای بند، سیم و براکت های قابل انعطاف است که با عقب کشیدن دندان باعث جایگیری دندان ها در جای خود می شود؛ برای اینکه براکت ها تاثیر خود را بر روی دندان ها بگذارند لازم است 1 الی 2 سال از این روش استفاده کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

اینویزیلاین

این نوع درمان که به «ارتودنسی نامرئی» نیز شناخته می شود دارای  الاینرهای شفافی است که بر روی دندان قرار می گیرند. بیمار می توانند 20 الی 22 ساعت از آن استفاده کند؛ اما باید هر دو هفته یکبار تعویض شوند. از مزیت های آن این است که بیمار می تواند در حین غذا خوردن و مسواک زدن آن را از دهان خارج کند، اگر بیمار طبق دستور پزشک از این نوع ارتودنسی استفاده کند یکی از بهترین روش ها برای درمان دندان کج است.

ارتودنسی سرامیکی

این نوع ارتودنسی ظاهری شبیه ارتودنسی فلزی دارد، اما دارای بریس یا سیم های شفاف و روشنی است که به راحتی قابل رویت نمی باشد. از معایب آن لکه پذیر بودن و احتمال بالای شکستگی آن است.

کانتورینگ یا لیزر

دندانپزشک با تراش مینای دندان آن را به شکل دلخواه صیقل می دهد و پولیش می کند. اما از معایب آن این است که با تراشیدن مینای دندان امکان پوسیدگی دندان و بیماری های لثه وجود دارد.

جراحی و ردیف کردن دندان های کج

گاهی ارتودنتیست برای ترمیم بافت لثه و فک این روش را توصیه می کند که باعث قرار گیری دندان ها در مسیر درست خود خواهد شد.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1401
بازدید : 136
نویسنده : mozhgan

دندان های سالم لازمه یک زندگی روزمره است. استفاده از لمینت دندان از سرمایه ‌گذاری‌ هایی است که شما می توانید برای خودتان انجام دهید. به این فکر کنید که شما هر روز برای خوردن، آشامیدن، صحبت کردن، برقراری ارتباط از لبخند زدن گرفته تا ناراحتی از دهان و دندان خود استفاده می کنید. روکش یا همان لمینت دندان می تواند به شما در رسیدن به یک لبخند سالم و شاد کمک کند. از آنجا که قیمت کارهای دندانپزشکی کم نیست؛ بنابراین نیاز است که برای انجام لمینت هم از قیمت لمینت دندان به روز شده آگاه باشید تا بتوانید با توجه به بودجه خود برای آن برنامه ریزی کرده و اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کاربردهای لمینت

اگر دندان های لکه دار، ترک خورده و یا شکسته شده دارید و یا بین دندان هایتان فاصله بیش از حد وجود دارد، لمینت دندان یکی از کارساز ترین روش ها برای درمان این موارد است. همچنین لمینت دندان جنبه زیبایی هم دارد. معمولاً لمینت ها از قطعات نازک پرسلن یا رزین هستند که برای دستیابی به شکل کلاسیک تر دندان های جلو و باقی دندان‌ های شما به کار می روند. اگر چه اکثر افراد فقط برای دندان های جلویی از آن ها استفاده می کنند؛ اما شما می توانید برای کل دندان هایتان هم از این روش استفاده کنید. اگر اغلب موارد با وجود مشکلات گفته شده لبخند خود را پشت دستتان و یا زیر لب هایتان پنهان می کنید و یا به دلیل خجالت از ظاهر دندان تان لبخند نمی‌زنید، روکش ها می توانند به شما در این زمینه کمک کنند و باعث شوند که شما طرح لبخند زیبا تر و مطمئن تری داشته باشید.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان کرج دنتیست

قیمت لمینت دندان به روز چقدر است؟

هزینه لمینت دندان نسبت به پزشک متخصص، محل زندگی و مسائلی از این قبیل می تواند متفاوت باشد.

دو نوع لمینت داریم:

  • لمینت کامپوزیت
  • لمینت سرامیکی

قیمت لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر است. قیمت لمینت علاوه بر موارد گفته شده به مهارت پزشک و تجهیزات مورد استفاده برای نصب لمینت بر روی دندان های شما هم بستگی دارد.

روند سازگاری دندانها با لمینت پس از نصب

سازگاری شما با دندان های جدیدتان که لمینت شده و اندازه و شکل آنها تغییر کرده است، بین یک یا دو هفته زمان می برد. شما بعد از انجام روکش دندان دقیقاً باید مانند دندان های طبیعی تان از آن ها مراقبت کنید.

بیضشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده کرج دنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1401
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

یکی از سوالات رایج در زمینه لمینت دندان، تفاوت میان لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت ونیر است که در ادامه این مقاله کلینیک دندانپزشکی جنت اباد ، تفاوت­های میان این دو را از جنبه­های مختلف، بررسی می­کنیم:

تفاوت از لحاظ پروسه درمان

لمینت سرامیکی، پس از تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ساخته می­شود و در نهایت، توسط دندانپزشک فرم داده می­شود. طول درمان لمینت­های سرامیکی حدوداً ۱۰ الی ۱۵ روز است. کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک در همان جلسه، فرم داده می­شود و نیاز به تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ندارد. طول درمان در کامپوزیت ونیر، ۴ الی ۵ ساعت است که معمولاً در یک جلسه انجام می­شود.

بیشتربخوانید... مشاوره ارتودنسی رایگان

تفاوت از لحاظ ثبات رنگ

ونیر کامپوزیت ، نسل جدید کامپوزیت­های دندان محسوب می شود که در صورت انجام توسط دندانپزشک متخصص زیبایی دندان، ثبات رنگ و زیبایی عالی خواهد داشت. ولی باید توجه داشته باشید که کامپوزیت ونیر نیاز به پالیش سالیانه دارد.  لمینت سرامیکی به دلیل ساختار کریستالی و جذب آب کمتر، نسبت به کامپوزیت­ ونیر، ثبات رنگ بیشتری داشته و نیاز به پالیش سالانه هم ندارد.

تفاوت از لحاظ استحکام

مواد استفاده شده در کامپوزیت ونیر، به لحاظ ماهیت فیزیکی که دارد قطعاً پس از یک مدت، تغییر رنگ خواهد داد (بخصوص اگر مصرف قهوه یا نوشیدنی­های رنگی زیاد باشد). همچنین کامپوزیت ونیر مستعد شکسته شدن است. ولی جای نگرانی نیست، چراکه کامپوزیت ونیر قابل بازگشت بوده و در صورت لزوم، دندانپزشک می­تواند آنها را جایگزین نموده یا به طور کلی از روی دندان­ها بردارد. با این حال، کامپوزیت ونیر ماندگار بوده و اگر رسیدگی و مراقبت مداوم انجام شود، ۴ الی ۸ سال دوام خواهد داشت. لمینت سرامیکی به علت لعابکاری سرامیک، در مقابل شکستگی و لکه­دار شدن به شدت مقاوم است. بنابراین، لمینت­ سرامیکی طول عمر بیشتری داشته و در صورت رسیدگی و نگهداری مناسب می­تواند تا بیش از ۱۵ سال دوام داشته باشد.

تفاوت از لحاظ هزینه درمان

هزینه کامپوزیت ونیر به مراتب پایین­تر از لمینت سرامیکی است و این مزیت خوبی برای کامپوزیت ونیر محسوب می­شود.

تفاوت از لحاظ میزان تراش دندان

میزان تراش دندان، در هر دو مورد، بسیار کم بوده یا حتی فرآیند درمان می­تواند بدون تراش انجام ­شود؛ بصورتی که هیچگونه آسیبی به بافت دندان وارد نمی­شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1401
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

هزینه عمل اسلیو معده بسته به موقعیت مکانی شما می توانند متفاوت باشد. به طور معمول، هزینه جراحی اسلیو معده کمی بیشتر از جراحی باندینگ معده بوده و به میزان قابل توجهی کمتر از جراحی بای پس معده است. به طور حدودی (و نه کامل) هزینه این عمل لاغری در بازه ۲۰ تا ۲۶ میلیون تومان متغیر است. در این مقاله نه تنها با جزئیات هزینه این عمل در ایران آشنا خواهید شد بلکه نیم نگاهی نیز به هزینه ها در خارج از کشور و مخصوصا کشور آمریکا به عنوان قطب اعمال لاغری خواهیم داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

هزینه اسلیو معده با بیمه اما بدون بیمه تکمیلی ا

فرادی که در بیمارستان دولتی عمل میشوند و تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه خدمات درمانی هستند میتوانند به صورت مستقیم از پوشش بیمه جهت کاهش هزینه اسلیو معده بهره ببرند. اما چنانچه در بیمارستان خصوصی عمل شوید نمیتوانید به صورت مستقیم هزینه ها را کاهش دهید. زیرا بیمه های ذکر شده تنها در بیمارستان ها و مراکز دولتی کارایی دارند. البته حتی در این شرایط نیز می توانید بخش کوچکی از هزینه عمل اسلیو معده را برگردانید. شما باید پیش از جراحی به متخصص جراحی لاغری  معتمد بیمه خودتان مراجعه کنید و توسط او تحت ارزیابی قرار بگیرید و  پس از عمل تمام مدارک بیمارستان و شرکت لوازم تخصصی عمل را به دفتر بیمه خودتان ببرید.

بیشتربخوانید.... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

تعرفه اسلیو معده با بیمه پایه و بیمه تکمیلی چقدر است؟

بیمه های تکمیلی چندان در کاهش هزینه ها نقش ندارند و در شرایط خاصی قبول می کنند تا بخشی از هزینه ها را بپردازند. برای مثال اغلب بیمه های تکمیلی تنها افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI 40 به بالا دارند را تحت پوشش قرار می دهند. البته تحت پوشش قرار گرفتن هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی بستگی به بررسی و معاینه شما توسط بیمه، سقف بیمه و درصد فرانشیز آن دارد.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1401
بازدید : 279
نویسنده : mozhgan

یکی از مراحل مهم قبل از جراح زیبایی بینی آمادگی روانی برای جراحی است. شما می توانید اقدامات زیر را برای کاهش استرس، بالا بردن اعتماد به نفس و آرامش روانی انجام دهید تا جراحی بهتری را تجربه کنید و هنگامی که هزینه عمل بینی را پرداخت میکنید خیالتان راحت باشد. ما چند روش آزموده شده و درست را برای قبل از جراحی در این وب سایت به شما پیشنهاد می کنیم:

استفاده از روش های تمدد اعصاب

قبل از جراحی بینی، خیلی از بیماران ما استرس دارند. ترس و استرس ممکن است منجر به بیخوابی و کج خلقی شود. به همین دلیل پیدا کردن راهی برای کسب آرامش، هم برای جسم و هم برای روح شما لازم است. در این بخش چند نمونه از تمرین هایی که می تواند برای آمادگی روانی  شما سودمند باشد آورده شده است:

  • مدیتیشن
  • تمرین تنفس عمیق
  • یوگا
  • تای چی
  • ماساژ
  • تجسم
  • طب سوزنی

حفظ یک نگرش مثبت در طول جراحی و بعد از آن موجب بهبود سریع تر و رضایت بیشتر از نتیجه ی جراحی می شود. سعی کنید در دوران بهبود بیشتر با آندسته از دوستان و فامیل های تان رفت و آمد کنید که از شما حمایت می کنند. بهتر است یک برنامه برای دوران نقاهتتان تنظیم کنید تا مطمئن شوید به اندازه ی کافی استراحت کرده اید. می توانید قبل از عمل یک مکان امن و آرام با تمام امکانات مورد نیاز برای خودتان آماده کنید تا به کاهش استرس تان کمک کند شما حتی میتوانید با مراجعه پیش بهترین جراح بینی هم مشاوره کنید و اگر بینی گوشتی هم دارید برای عمل بینی گوشتی خود اقدام کنید.

بیشتربخوانید.... عوارض جراحی بینی

آمادگی روانی با استفاده از تجسم

یکی از مهمترین تکنیک های تمدد اعصاب و آمادگی روانی که در بالا هم ذکر کردیم “تجسم” است. تجسم در این مورد یعنی تصور کردن عملی که قرار است به زودی انجام دهید.   برای این کار، بهتر است یک محیط آرام و ساکت را پیدا کنید تا بتوانید به راحتی فکر کنید. بسیاری از مردم شب ها قبل از خواب و یا صبح ها بعد از بیدار شدن فکر می کنند. چشمانتان را ببندید، بدنتان را آرام کنید و کارهای زیر را انجام دهید:

در فکرتان خودتان را ببینید که با خرسندی و موفقیت، ذهن و جسم تان را برای جراحی آماده می کنید. روز جراحی را تصور کنید. خودتان را ببینید که آرام و با اعتماد به نفس هستید. فرآیند جراحی را تصور کنید. نگاه کنید که جراحتان همه مراحل را به خوبی پشت سر می گذارد. شما روند بهبود را به بهترین نحو و بدون مشکل طی می کنید. و در نهایت پس از چند هفته خودتان را در آینه می بینید و از نتیجه ی جراحی لذت می برید.

مرور کردن این مراحل در ذهنتان به شما کمک می کند که برای این روز مهم آماده شوید و آمادگی روانی پیدا کنید. مطالعات نشان داده است کسانی که تصور می کنند جراحی آنها موفقیت آمیز است نسبت به کسانی که این تصور را ندارند استرس کمتری داشته و در روز جراحی از نظر روحی وضعیت بهتری دارند.

بیشتربخوانید.... هزینه جراحی بینی در ایران



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1401
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی برای چه کسانی لازم است؟ بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی چگونه است؟ امروزه سفید شدن دندان‌ها موردتوجه بسیاری از افراد قرارگرفته است ، زیرا دندان‌های سفید و روشن هدفی است که همه به دنبال دستیابی به آن هستند زیرا زیبایی لبخند از زیبایی دندان آغاز می‌شود، بنابراین افراد، خانم‌ها و آقایان علاقه‌مند هستند از تمیزی و رنگ دندان مراقبت کنند تا لبخندی سفید و زیبا داشته باشند همان‌طور که دندان‌های سفید در نظر گرفته می‌شوند. تمیز بودن دندان‌ها شواهدی از سلامت دهان و لثه شما است. با این وب سایت دندانپزشکی همراه باشید.

روشهای مختلفی برای روش سفید سازی در خانه وجود دارد که متداول ترین روشها عبارتند از:

  • نوارها و ژل‌های سفیدکننده دندان
  • خمیردندان‌های سفیدکننده دندان
  • قالب‌های سفیدکننده دندان 

بلیچینگ دندان در مطب

روش بلیچینگ دندان در مطب می‌تواند دندان‌ها را سریع‌تر روشن کند. راه‌حل‌های سفیدکننده‌ای که در دفتر استفاده می‌شود قوی‌تر از کیت‌های خانگی است. علاوه بر این ، نور ، گرما یا ترکیب هر دو ممکن است باعث افزایش سرعت و تشدید روش سفید شدن شود.

چه موقع به دنبال مراقبت‌های فوری دندانپزشکی باشید

  • دندان‌درد
  • دندان‌شکسته شده، خردشده یا ترک‌خورده
  • دندان شل یا کنده ‌شده
  • فک شکسته
  • زبان یا لب گزیده

دلایل تغییر رنگ دندان

علل ژنتیکی  : همان‌طور که بعضی از افراد لایه مینای دندان سبک و ضخیم‌تری نسبت به سایرین دارند. علل آسیب‌شناختی مانند مرگ عصب دندان خصوصاً در موارد دندان‌های جلویی یا وقوع خونریزی در داخل پالپ دندان یا کلسیفیکاسیون در داخل محفظه پالپ می‌تواند باعث خرابی دندان شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

نقایص هنگام تولد مانند عدم کلسیفیکاسیون لایه مینا، که به‌صورت لکه‌های سفید یا قهوه‌ای ظاهر می‌شود. قرار گرفتن دندان در معرض فلورین خواه از طریق آبی که حاوی مقادیر زیادی فلوئور است  و یا با پیروی از برخی روش‌های حاوی مقدار زیادی فلورین (مانند دهان‌شویه و خمیردندان) ،یا حتی مصرف برخی از مکمل‌های غذایی که به‌صورت خوراکی مصرف می‌شوند.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان اقساطی چگونه ممکن است وچه ویژگی هایی دارد؟ اگر می‌خواهید لبخند خود را بهبود ببخشید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم با پیدا کردن یک دندان‌پزشک که بتوانید لمینت دندان را به‌صورت اقساطی انجام دهید، شروع کنید. دندان‌پزشکانی را پیدا کنید که واجد شرایط هستند و به شما در انجام صحیح کار روکش کمک کنند. در ادامه با این وب سایت همراه باشید.

روکش‌های دندان

یکی از رایج‌ترین نوع روکش‌ها، روکش‌های چینی هستند؛ این روکش‌ها کیفیت بالای خود را حفظ می‌کنند و بسیاری از بیماران آن‌ها را ترجیح می‌دهند، زیرا در برابر لک مقاوم هستند. این بدان معنا است که شما می‌توانید قهوه و چای خود را بدون این‌که دوباره به تغییر رنگ لبخند جدید خود فکر کنید، ادامه دهید.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده

یکی از بزرگ‌ترین مزایای روکش‌های چینی دوام و ظاهر طبیعی است که می‌توانند برای بیماران فراهم کنند. روکش‌های چینی را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در نظر بگیرید. ممکن است هزینه‌های آن‌ها بیشتر باشد، اما با بهره‌گیری از آنان در درازمدت متوجه ارزش بالای آن‌ها خواهید شد. ماده دیگری که در روکش‌ها استفاده می‌شود، کامپوزیت رزین است که ظاهر و احساس طبیعی و رنگ دندان را در روکش شما ایجاد می‌کند. فایده این نوع روکش این است که می‌توان آن‌ها را با هزینه بسیار کمتری از روکش‌های پرسلن ایجاد کرد. درحالی‌که اکثر کیفیت‌های مشابه را فراهم می‌کند. بااین‌حال، ماندگاری آن‌ها به‌اندازه روکش‌های چینی نیست. بسته به میزان مراقبت از دندان‌ها، می‌توانید انتظار داشته باشید که این روکش‌ها تا ده سال یا بیشتر دوام داشته باشند.

نحوه استفاده از روکش‌ها

  • قالب‌گیری دندان‌ها
  • حذف مینای دندان
  • قرار دادن روکش‌های موقت
  • بازسازی روکش‌های جدید

استفاده از روکش‌ها

به‌طورمعمول، دندانپزشکی ترمیمی خوب از نور ماورا بنفش برای مهروموم کردن روکش دندان شما استفاده می‌کنند. بعدازآن، دندان‌پزشک شما ممکن است قرار ملاقات بعدی را تنظیم کند تا هرگونه مشکل پیش‌آمده احتمالی را برطرف کند. در غیر این صورت، روکش‌های جدید شما برای ده سال آینده یا بیشتر آماده استفاده است.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1401
بازدید : 133
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی، یکی از شاخه های ترمیمی و زیبایی دندان پزشکی است. دندان پزشکان در این تخصص به درمان عدم همانگی و عدم جفت شدن دندان ها یا حتی فک ها می پردازند. بیمار برای این که بتواند از انجام این فرآیند نتیجهٔ دلخواه خود را به دست بیاورد، حتما باید به ضروریات ارتودنسی توجه لازم را داشته باشد.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی به سه روش اصلی انجام می شود که عبارت اند از:

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک
  • ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نا مرئی به صورت های مختلفی انجام می شود که عبارت اند از:

  • ارتودنسی نامرئی با براکت هم رنگ دندان
  • ارتودنسی نامرئی لینگوال

ضروریاتی چند در مورد تمام انواع ارتودنسی

یکی از اصلی ترین ضروریات ارتودنسی انتخاب پزشک ارتودنتیست و با تجریه ای است که در انجام کار خود از مهارت کافی برخوردار باشد. ضرورت بعدی، انجام فعالیت های لازم و ضروری قبل از ارتودنسی مانند کشیدن دندان های اضافی یا پر کردن دندان های پوسیده و … است که یکی از مهم ترین ضروریات ارتودنسی دندان محسوب می گردد و در صورتی که اهمیت لازم به آن داده نشود، حتما تأثیرات سوء غیر قابل برگشتی برای بیمار به دنبال خواهد داشت.

نکتهٔ مهم دیگری که حتما باید به آن دقت شود این است که بیمار باید دقت داشته باشد که در انتخاب روش ارتودنسی حتما باید به پزشک خود گوش کند چرا که در نهایت او کسی است که باید با توجه به شرایط بیمار خود و تجربه اش مؤثر ترین و بهترین روش را برای درمان بیمار خود انتخاب کند و آن را عملی سازد. در آخر هم لازم می دانیم که این نکته را یاد آور شویم که در تمام انواع ارتودنسی انتخاب وسایل و مواد مرغوب برای درمان بیمار در روند درمان تأثیر بسیار بالایی دارد و حتما می تواند، راه رسیدن به نتیجه را برای بیمار هموار کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1401
بازدید : 186
نویسنده : mozhgan

عمل لاغری معده چگونه است؟  انواع عمل لاغری معده چه هستند؟ تاثیر عمل لاغری معده چقدر است؟ عمل لاغری معده راهی برای لاغری سریع یا زمانبر است؟  در ادامه با این وب سایت همراه باشید.

تفاوت جراحی باز و لاپاراسکوپی چیست؟

در جراحی چاقی باز، جراحان یک برش بزرگ در شکم بیمار ایجاد می‌کنند . بیشتر اوقات در جراحی چاقی جراحان از لاپاراسکوپی استفاده می‌کنند، در این روش چندین برش کوچک در شکم بیمار ایجاد می‌کنند و ابزارهای نازک جراحی را از طریق برش‌ها وارد شکم بیمار می‌کنند. جراحان همچنین یک سیم فنری که دوربین متصل به نوک آن است وارد شکم بیمار می‌کنند که تصاویر را بر روی مانیتور ویدئو قرار می‌دهد. جراحی لاپاراسکوپی خطرات کمتری نسبت به جراحی بازدارد و ممکن است درد و زخم کمتری نسبت به جراحی بازداشته باشد. جراحی لاپاراسکوپی نیز ممکن است منجر به بهبود سریع‌تر شود. جراحی باز ممکن است گزینه بهتری برای افراد خاص باشد. اگر از چاقی بالایی برخوردار هستید، قبلاً جراحی معده انجام داده‌اید یا سایر مشکلات پزشکی پیچیده رادارید، ممکن است به جراحی باز نیاز داشته باشید.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم

گزینه‌های جراحی کدم‌اند؟

معده باندینگ یا حلقه گذاری معده

در این نوع جراحی، متخصص جراحی لاغری  یک حلقه با یک باند در بالای قسمت معده شما قرار می‌دهد تا یک کیسه کوچک ایجاد کند. این باعث می‌شود بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری کنید. این باند دارای یک بالون مدور است که با محلول نمک پرشده است. جراح می‌تواند با تزریق یا بیرون آوردن محلول از طریق دستگاه کوچکی به نام درگاهی که در زیرپوست شما قرار دارد، اندازه دهانه آن را از بقیه معده تنظیم کند.

جراحی اسلیو معده

در جراحی اسلیو معده که گاسترکتومی عمودی اسلیو معده نیز نامیده می‌شود، یک جراح بیشتر معده شمارا برمی‌دارد و فقط یک قسمت موز شکل باقی می‌ماند که با منگنه بسته می‌شود. مانند جراحی باندینگ معده، این جراحی میزان غذایی را که می‌تواند در معده شما جای دهد کاهش می‌دهد و باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید. بیرون آوردن بخشی از معده شما ممکن است بر روی هورمون‌های روده یا سایر عواملی مانند باکتری‌های روده که اشتها و متابولیسم را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تأثیر بگذارد . این نوع جراحی قابل‌برگشت نیست زیرا مقداری از معده به‌طور دائمی برداشته می‌شود.

بای پس معده

جراحی بای پس معده که Roux-en-Y نیز نامیده می‌شود  دارای دو قسمت است. ابتدا جراح معده شمارا منگنه می‌کند و یک کیسه کوچک در قسمت فوقانی ایجاد می‌کند. منگنه‌ها معده شمارا بسیار کوچک‌تر می‌کنند، بنابراین کمتر غذا می‌خورید و زودتر احساس سیری می‌کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 فروردين 1401
بازدید : 149
نویسنده : mozhgan

در اغلب موارد دیاستما هیچ مشکلی برای شخص ایجاد نمی کند بنابراین درمان پزشکی نیاز ندارد. اما اگر همراه با عفونت لثه یا سایر مشکلات دیگر باشد بهتر است با روش هایی مانند ارتودنسی دندان، جراحی و … اقدام به بستن فاصله بین دندان ها کرد. اگر مشکل پزشکی ندارید ممکن است صرفا به دلیل مسائل زیبایی شناختی بخواهید این فاصله ها را ببنید. مهم ترین روش های بستن این فواصل در ادامه توضیح داده شده اند.

بیشتربخوانید... مشاوره ارتودنسی رایگان

 درمان ارتودنسی دندان

یک دکتر ارتودنتیست معمولاً دیاستما را با بریس درمان می کنند. بریس ها به دندان ها فشار می آورند و با گذشت زمان فاصله را کاهش می دهند. ممکن است حتی برای بستن فواصل کوتاه نیاز باشد که همه دندان ها را بریس بکشید زیرا ارتودنسی یک دندان یا دو دندان کافی نیست و همان یک یا دو دندان روی نظم و هماهنگی سایر دندان ها تاثیر می گذارند. مهمترین روش های ارتودنسی برای برطرف کردن فاصله بین دندان ها عبارتند از:

  • بریس دیمون
  • بریس لینگوال
  • ارتودنسی سرامیکی
  • بریس ثابت فلزی و معمولی
  • دستگاه های ارتودنسی فانکشنال
  • پلاک های ارتودنسی متحرک

روکش دندان، باندینگ، ونیر دندان

ارتودنسی دندان از بهترین و موثرترین روش های بستن اصولی فاصله بین دندان است اما با توجه به اینکه هزینه ارتودنسی در ایران برای همه دندان ها می تواند نسبتا بالا باشد شاید بخواهید با روش های دیگری مانند باندینگ دندان یا ونیر و باندینگ به صورت ظاهری فاصله ها را ببندید. اما دقت داشته باشید که تنها به شرطی می توانید روکش، باندینگ و یا لمینت دندان کنید که فاصله زیاد نباشد و دندان دچار پوسیدگی نشده باشد.

دندان مصنوعی، بریج و ایمپلنت دندان

اگر علت ایجاد دیاستما فقدان دندان یا دندان از دست رفتن دندان باشد شما می توانید برای بستن دندان ها ابتدا درمان ارتودنسی انجام دهید و سپس از یک روش جایگزین دندان مانند ایمپلنت دندان بهره مند شوید. ایمپلنت زیبایی، ماندگاری و استکام بسیار بالایی دارد و یکی از مهم ترین پروسه های احتمالی طراحی لبخند است.

عمل جراحی

اگر فاصله بین دندان ها به دلیل بزرگ شدن زائده فرنوم باشد شما باید با کمک عمل جراحی زائده را برداشته و سپس با کمک انواع ارتودنسی متحرک، ثابت، نامرئی  و یا روکش و لمینت کردن دندان آن را ببندید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 22 فروردين 1401
بازدید : 162
نویسنده : mozhgan

اصولا برخی از مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی  قرار دارند نگرانی های خاصی دارند که برای ما نیز قابل احترام هستند. برخی از آن ها ممکن است تمایلی به ارتودنسی ثابت معمولی نداشته باشند و برخی دیگر ترجیحشان استفاده از بریس های فلزی با الاستیک های رنگی باشد که چندان نقشی در درمان ندارند. اما در میان برخی از آن ها، نگرانی های مهم تری مطرح می شود که هر متخصص ارتودنسی باید به خوبی آن را در نظر گرفته و مدیریت کند. برای مثال ممکن است مراجعان، دندان یا دندان هایی پر شده داشته باشند، روکش یا لمینت دندان یا حتی ایمپلنت داشته باشند. این نگرانی ها واقعا مهم هستند و ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی آرتمان درمان فعلا به مورد اول یعنی ارتودنسی دندان پر شده میپردازیم. میخواهیم ببینیم که آیا یک دندان پر شده را میتوان ارتودنسی کرد یا خیر.

مختصری درباره پر کردن دندان

پرکردن دندان موثرترین راه برای برداشتن یا متوقف کردن پوسیدگی دندان است. دندانپزشکان پس از از بین بردن آثار پوسیدگی و تمیز کردن آن، در حفره ایجاد شده مواد پر کننده ای قرار میدهند تا سطح دندان مانند سابق شده و ظاهرش حفظ شود. مهمترین مواد پر کننده دندان آمالگام و کامپوزیت دندان هستند. اغلب افرادی که نگرانی ذکر شده در مقدمه را دارند میخواهند بدانند که ارتودنسی دندان پر شده با این دو ماده امکانپذیر است یا خیر؟ اگر هست چگونه؟ و باید به چه نکاتی توجه کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت نامرئی

بهترین روش ارتودنسی دندان برای  دندان های پر شده چیست؟

 بسته به نوع و شدت مشکل ارتودنسی شما و همچنین میزان پوسیدگی ترمیم شده نوع دستگاه مورد استفاده برای افرادی که دندان پر شده دارند متفاوت خواهد بود. اگر میزان پوسیدگی زیاد است استفاده از ارتودنسی متحرک با پلاک های شفاف بهتر است. اما اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط است ارتودنسی ثابت فلزی بهترین روش درمان خواهد بود.

آیا ممکن است در طول ارتودنسی با پوسیدگی دندان مواجه شوم؟

از آنجا که افراد تحت درمان ارتودنسی تحت مراقبت های منظم دندانپزشکی قرار می گیرند بسیار بعید است که دندان های شما پوسیده شود مگر اینکه خودتان در رعایت بهداشت کوتاهی کنید. هرگونه مشکلات احتمالی در این خصوص احتمالاً خیلی زود مورد توجه و مراقبت متخصص قرار خواهد گرفت و شما نباید نگران این موضوع باشید. اما از آنجا که برخی از بیماران ممکن است تا چندین سال از بریس استفاده کنند و ممکن است چندین معاینه منظم را از دست بدهد شاید احتمال تشکیل پوسیدگی زیادش شود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ در خانه

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 22 فروردين 1401
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی کرج دنتیست همراه باشید تا با راه حل های اساسی برای اصلاح طرح لبخند آشنا شوید.

 اصلاح طرح لبخند، به مجموعه اقدامات ترمیم و زیبایی دندان جلو گفته می شود که بر روی دندان ها صورت می گیرند؛ تا عیب های آنها مثلا رنگ نا مناسب یا کجی و بهم ریختگی، و یا وجود فاصله بین دندان ها را اصلاح کنند، تا لبخند فرد در نهایت بی عیب و نقص به نظر برسد.

در گذشته برای اصلاح دندان ها، از روش روکش کردن استفاده می شد، این روش هم اکنون هم استفاده می شود؛ اما نکته قابل توجه در مورد آن این است که ظاهر خیلی زیبا و طبیعی ندارد و نیز ممکن است دوام آن خیلی هم زیاد نباشد.

روش بهتر نسبت به روکش کردن دندان ها، استفاده از ونیر کامپوزیت است، کامپوزیت ها طیف رنگی وسیعی دارند، به خوبی پالیش می خورند و پرداخت می شوند و نیز هزینه زیادی برای بیماران نخواهند داشت؛ اما در کنار چنین مزایایی، کامپوزیت ها ممکن است استحکام بالایی نداشته باشند و نیز به مرور دچار تغییر رنگ شوند.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده در خانه

استفاده از لمینت برای اصلاح طرح لبخند

در چند سال اخیر استفاده از لمینت ها، برای اصلاح طرح لبخند و داشتن یک لبخند زیبای هالیوودی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و رایج شده است. اما باید بدانید که لمینت دندان ها هم از گذشته تا کنون تغییراتی داشته اند و با به کار بردن لمینت های جدید، حداکثر تمرکز دندان پزشکان، روی بالابردن تطابق کار و ظاهر بسیار طبیعی است، به علاوه تلاش شده که برای تهیه لمینت ها، دندان ها حداقل تراش را بخورند تا بافت مینای آنها بیشتر حفظ شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 22 فروردين 1401
بازدید : 175
نویسنده : mozhgan

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه دلیل عمده ی بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان و سکته ی مغزی است. همچنین تأثیر بسزایی نیز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت دیگر چاقی می تواند باعث آسیب های روحی از جمله افسردگی و انزوا طلبی شود. این تأثیرات خطرناک دانشمندان و جراحان را به فکر چاره ای برای درمان این عارضه انداخت. رژیم غذایی و ورزش قدیمی ترین روش های درمان چاقی هستند که دوره ی درمان بسیار طولانی داشته و در اکثر موارد نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت. حدود 20 سال پیش جراحی های لاغری پا به عرصه نهادند اما به دلیل نوظهور بودن خطرات فراوانی برای سلامت بیمار داشتند. هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی قبل و بایدها و نبایدها به بیمار داده نمیشد لذا او از سرنوشت خود پس از جراحی خبری نداشت. پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های جدید لاغری با جدیدترین متدها و برنامه ریزی های دقیق زیر نظر پزشک و متخصص جراحی لاغری مجرب منجی زندگی بسیاری از افراد دنیا شده اند. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد و متناسب با شرایط فیزیکی و سلامتی هر فرد مناسب ترین روش به او پیشنهاد می شود. ممکن است فردی با اسلیو معده کاهش وزن چشمگیری داشته و روند زندگیش تغییر کند اما همین روش بر روی فردی دیگر بی تأثیر باشد. درست است که با جراحی لاغری می توان کیفیت زندگی را بهبود بخشید اما این روش نیز مانند سایر جراحی ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. بیمار باید با آگاهی کامل از این مزایا و معایب و در نظر گرفتن شرایط شخصی خود اعم از شرایط مالی، سلامتی، فیزیکی و …. در مورد انتخاب جراحی لاغری تصمیم بگیرد.

جراحی لاغری

جراحی لاغری عبارت است از روشی به منظور کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترین روش جهت کاهش وزن و کنترل بیماری های مرتبط با اضافه وزن جراحی لاغری است. جراحی لاغری انواع مختلفی از جمله عمل جراحی بای پس معده، اسلیو معده، جراحی ساسی معده ،تا کردن معده و … دارد و همانطور که گفته شد پزشک متناسب با شرایط هر فرد بهترین روش را به او پیشنهاد می دهد. ترس از جراحی لاغری به دلیل شایعات متداول در مورد این روش کاملاً طبیعی است. اما این ترس به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. امروزه این نوع جراحی بسیار کم خطرتر از روش های قدیمی بوده و نسبت به آن ها کمتر تهاجمی هستند.

بیشتربخوانید... کالری

خطر مرگ در جراحی لاغری! از شایعه تا واقعیت

به جرأت می توان گفت که خطر مرگ در اثر چاقی و بیماری های مرتبط با آن بسیار بیشتر از خطر مرگ در حین عمل جراحی لاغری است. در این زمینه تحقیقات متعددی نیز انجام شده است که نشان می دهد افراد چاق 29 درصد بیشتر از افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند مستعد مرگ می باشند.

بیشتربخوانید... عوارض اسلیو معده

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 فروردين 1401
بازدید : 168
نویسنده : mozhgan

عمل لاغری معده چگونه است؟  انواع عمل لاغری معده چه هستند؟ تاثیر عمل لاغری معده چقدر است؟ عمل لاغری معده راهی برای لاغری سریع یا زمانبر است؟ 

تفاوت جراحی باز و لاپاراسکوپی چیست؟

در جراحی چاقی باز، جراحان یک برش بزرگ در شکم بیمار ایجاد می‌کنند . بیشتر اوقات در جراحی چاقی جراحان از لاپاراسکوپی استفاده می‌کنند، در این روش چندین برش کوچک در شکم بیمار ایجاد می‌کنند و ابزارهای نازک جراحی را از طریق برش‌ها وارد شکم بیمار می‌کنند. جراحان همچنین یک سیم فنری که دوربین متصل به نوک آن است وارد شکم بیمار می‌کنند که تصاویر را بر روی مانیتور ویدئو قرار می‌دهد. جراحی لاپاراسکوپی خطرات کمتری نسبت به جراحی بازدارد و ممکن است درد و زخم کمتری نسبت به جراحی بازداشته باشد. جراحی لاپاراسکوپی نیز ممکن است منجر به بهبود سریع‌تر شود. جراحی باز ممکن است گزینه بهتری برای افراد خاص باشد. اگر از چاقی بالایی برخوردار هستید، قبلاً جراحی معده انجام داده‌اید یا سایر مشکلات پزشکی پیچیده رادارید، ممکن است به جراحی باز نیاز داشته باشید.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی برای یک هفته

گزینه‌های جراحی کدم‌اند؟

معده باندینگ یا حلقه گذاری معده

در این نوع جراحی، متخصص جراحی لاغری  یک حلقه با یک باند در بالای قسمت معده شما قرار می‌دهد تا یک کیسه کوچک ایجاد کند. این باعث می‌شود بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری کنید. این باند دارای یک بالون مدور است که با محلول نمک پرشده است. جراح می‌تواند با تزریق یا بیرون آوردن محلول از طریق دستگاه کوچکی به نام درگاهی که در زیرپوست شما قرار دارد، اندازه دهانه آن را از بقیه معده تنظیم کند.

بیشتربخوانید... تمرین کاردیو

جراحی اسلیو معده

در جراحی اسلیو معده که گاسترکتومی عمودی اسلیو معده نیز نامیده می‌شود، یک جراح بیشتر معده شمارا برمی‌دارد و فقط یک قسمت موز شکل باقی می‌ماند که با منگنه بسته می‌شود. مانند جراحی باندینگ معده، این جراحی میزان غذایی را که می‌تواند در معده شما جای دهد کاهش می‌دهد و باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید. بیرون آوردن بخشی از معده شما ممکن است بر روی هورمون‌های روده یا سایر عواملی مانند باکتری‌های روده که اشتها و متابولیسم را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تأثیر بگذارد . این نوع جراحی قابل‌برگشت نیست زیرا مقداری از معده به‌طور دائمی برداشته می‌شود.

بای پس معده

جراحی بای پس معده که Roux-en-Y نیز نامیده می‌شود  دارای دو قسمت است. ابتدا جراح معده شمارا منگنه می‌کند و یک کیسه کوچک در قسمت فوقانی ایجاد می‌کند. منگنه‌ها معده شمارا بسیار کوچک‌تر می‌کنند، بنابراین کمتر غذا می‌خورید و زودتر احساس سیری می‌کنید.

منبع: جیم جو

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 فروردين 1401
بازدید : 271
نویسنده : mozhgan

عمل بینی ممکن است با عوارض و خطرات زیادی درگیر باشد که عوارض اصلی آن بعد از جراحی بروز می کنند. برداشتن و تراشیدن قوز بینی یکی از کاربردهای عمل بینی است که داوطلبان بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، جراحی تنها راه حذف و برداشتن قوز بینی است. اما در بیشتر موارد، جراحی به یک عارضه به نام “open roof” منجر می شود که در ادامه ی مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد وشما میتوانید با مراجعه پیش بهترین جراح بینی این کار را انجام دهید.

بیشتربخوانید... چسب زدن بینی

قوز بینی چرا به وجود می آید؟

دلیل به وجود آمدن قوز بینی معمولا مادرزادی و ارثی است و قوز بینی دائمی در اغلب موارد یک ارثیه ی خانوادگی محسوب می شود. اما گاهی یک ضربه به بینی وارد شده و عواقبی مانند شکسته شدن بینی را در پی دارد. شکسته شدن بینی هم در برخی افراد باعث بروز یک پینه یا برآمدگی در نیمرخ بینی می گردد که شما میتوانید هزینه عمل بینی را پرداخت کنید و این عمل بینی گوشتی را انجام دهید. گاهی در اوایل دوره ی کودکی یک ضربه یا جراحت به بینی وارد می شود اما نتیجه ی آن در دوره ی دوم رشد، یعنی نوجوانی بروز می کند.

قوز بینی در کدام قسمت ایجاد می شود؟

ساختار بینی شامل یک قسمت استخوانی و یک قسمت غضروفی می شود. برآمدگی بینی ممکن است در یک سوم بالایی بینی (پل بینی) و قسمت استخوانی یا در یک سوم میانی و بخش غضروفی آن و یا بین این دو قسمت تشکیل شده و هر دو را درگیر کند (که در اینصورت بینی فرم عقابی را به خود می گیرد). معمولا برآمدگی به وجود آمده در قسمت استخوانی کوچک تر از قوز بخش غضروفی است

بیشتربخوانید... هزینه جراحی بینی

 Open roof یا تخت شدن پل بینی چیست؟

بهترین راه برای توضیح عارضه ی اپن روف و تخت شدن پل بینی، تشریح جراحی برداشتن قوز بینی است. قوز بینی همان برآمدگی است که بر روی نیمرخ بینی برخی افراد مشهود است. جراح برای برداشتن این قوز از چاقوی جراحی استفاده کرده و یک تکه از استخوان را می برد. قسمت بریده شده از بینی جدا می شود. از آنجایی که قوز و برآمدگی باعث اتصال استخوان های دو طرف بینی بوده است، پس از جراحی های ناموفق، این دو استخوان تنها از طریق پوست به یکدیگر متصل می شوند. بعد از عمل، بینی از نیمرخ بسیار عالی به نظر می رسد. اما از تمام رخ و روبرو، جای قوز بینی تخت و صاف دیده می شود. به این نقطه ی تخت اپن روف می گویند.

منبع: دکتر مطب

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
بازدید : 149
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین ارتودنتیست در کرج و تهران درباره ارتودنسی دندان با لیزر :

در دنیای امروز برای کاهش درد، خونریزی و التهاب لثه در هنگام ارتودنسی، از لیزر استفاده می‌شود. ارتودنسی با لیزر، سرعت نصب ارتودنسی و کارایی آن را نیز افزایش می دهد

بیشتربخوانید... ارتودنسی رایگان

انواع لیزر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت دندانپزشکی از لیزرهای مختلفی برای ارتودنسی استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای ویژه ای دارند. متخصص ارتودنسی متناسب با نوع کار و نوع بافت، لیزرهای با قدرت بالا و یا ضعیف استفاده می کند. معمولا لیزرهایی که در ارتودنسی دندان ها استفاده می شود از آرگون، دی اکسید کربن و دیگر محیط‌های فعال گازی تشکیل می شود. لیزر ها با توجه به ویژگی هایشان با بافت های نرم یا سخت، دسته بندی می شوند. انتخاب لیزر مناسب در درمان ارتودنسی دندان، باعث درمان سریع تر و افزایش کارایی می شود.

انواع لیزر در ارتودنسی

  • لیزر دی اکسید کربن
  • لیزر دیود
  • لیزر اربیوم

از ویژگی های درمان ارتودنسی با لیزر

  • درمان با کمترین درد و یا حتی بدون درد
  • حداقل خونریزی
  • سرعت در بهبود دندان ها
  • کاهش خطر عفونت
  • درمان با دقت بالا

استفاده از لیزر در ارتودنسی

با رشد و پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین در صنعت دندانپزشکی، ارتودنسی با لیزر از ویژگی های بالا برخوردار است و جایگاه خوبی را در ارتودنسی دندان پیدا کرده است. لیزر بافت نرم در جراحی ها و عمل های لثه استفاده می شود. در درمان ارتودنسی با لیزر، ورم حاصل از فشار بریس ها بر روی دندان از بین می رود و یا به حداقل خود می رسد و از انقباض زخم کاسته می شود. در این نوع از درمان، جابه جایی دندان ها با سرعت بالایی انجام می شود. لیزر با شدت کمتر، بافت های کوچک تری را از لثه جدا می کند. بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی با لیزر قرار می‌گیرند، معمولا از درمان بدون درد دندان بسیار متعجب می شوند. در اجرای درمان نیز متخصص ارتودنسی از مواد بی حس کننده برای کاهش درد احتمالی استفاده می کند. مراحل درمانی این شیوه تنها در چند دقیقه انجام می شود.

هزینه ارتودنسی دندان با لیزر

همان طور که بیان شد ارتودنسی دندان با لیزر در بیشتر درمان های دندان جایگاه خود را پیدا کرده است و هر کدام از درمان ها تکنیک و روش ویژه خود را دارد که با توجه به شرایط افراد، از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و در نتیجه هزینه ارتودنسی دندان با لیزر نیز متفاوت خواهد بود. برای مشخص شدن هزینه ارتودنسی دندان با لیزر، نوع کلینیک و میزان تخصص ارتودنسی، در تعرفه های ارتودنسی دندان با لیزر اثر گذار خواهد بود. معمولا پس از انتخاب متخصص ارتودنسی و کلینیک با مراجعه فرد در اولین جلسه میزان هزینه ها بیان می شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

گاهی اوقات برای به وجود آمدن فضا در فک، به منظور افزایش حرکت و جابه جایی دندان ها، متخصص ارتودنسی برای نصب بریس ها و براکت ها در دهان نیاز به فضای مناسب دارد. در این صورت ممکن است نیاز به ارتودنسی با کشیدن دندان باشد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ

ابتدایی ترین مرحله درمان ارتودنسی

ابتدایی‌ترین مراحل درمان ارتودنسی دندان، مراجعه به یک متخصص باتجربه و ماهر است. پس از آن متخصص ارتودنسی، دندان ها را چکاپ کرده و به بررسی دقیق آن می پردازد. بعد از بررسی دندان ها توسط متخصص، نظر خود را در مورد کشیدن یا عدم کشیدن دندان ها بیان می کند. به طور کلی زمانی که دندان های زیادی در فک بالا و پایین وجود داشته باشند، احتمال می رود که فضای مناسب برای منظم کردن دندان و ارتودنسی آن ها وجود نداشته باشد. اما در صورت وجود فضای کافی در دهان نیاز به کشیدن دندان ها نیست.

در صورت داشتن مشکلات زیر باید ارتودنسی با کشیدن دندان انجام شود:

  • اختلاف در طول انحنای دندان ها و با جنس آن ها
  • قرارگیری نامناسب دندان‌ها بر روی فک
  • شکل و اندازه نامتعارف دندان ها
  • معضلات مربوط به ناهماهنگی در بافت و استخوان های فک

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

ارتودنسی با کشیدن دندان در خردسالان

معمولا کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی در سنین خردسالی انجام نمی شود و این شیوه بیشتر مخصوص بزرگسالان است. در واقع دندان های کودک هنوز در حال رشد و حرکت به سمت جایگاه مناسب خود در دهان است. به همین دلیل پزشک ارتودنسی باید از شیوه ها و روش هایی دیگر برای جابجایی آن ها به سمت موقعیت صحیح در دهان استفاده کند. در دنیای امروز برای به وجود آوردن فضای کافی در دهان در درمان ارتودنسی از وسایل متفاوتی مانند هدگیر، فضا گسترکام یا روش هایی برای رشد دندان‌ها استفاده می شود. با این وجود اگر کودک با مشکل حاد درد دندان مواجه باشد و یا فک پایین از فک بالا پیشی گرفته باشد، احتمال کشیدن دندان در کودک وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
بازدید : 134
نویسنده : mozhgan

آیا وقتی که می‌خندید دوست دارید که دندان‌های شما همیشه زیبا باشند؟ چطور دندان‌های خود را سالم نگه داریم؟ داشتن عادت‌های سالم، مانند اجتناب از سیگار کشیدن، مراجعه منظم به کلینیک ترمیم و زیبایی دندان کرج دنتیست می‌توانند به داشتن لبخندی زیبا کمک کنند. در ادامه 8 نکته برای داشتن دندان های سالم و زیبا را بخوانید.

  • اجتناب از آسیب رساندن به مینای دندان

لایه مینای محافظ روی دندان‌ها، اولین وسیله‌ی دفاعی شما در برابر حفره‌ها و چاله‌های دندانی است، اما برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها آن را از بین می‌برند و باعث نابود شدن لبخند زیبای شما می‌شوند. انتخاب غذاهای غنی از شکر، شیرینی‌های چسبنده، نوشیدنی‌های میوه‌ای شیرین و سایر شیرینی‌ها باعث تضعیف دندان می شوند.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده

  • خوردن غذاهای مغذی

دندان‌های شما به مواد مغذی قوی نیاز دارند و باید سفید و عاری از کرم خوردگی باشند. برای داشتن دندان‌های سالم، باید غذاهای مختلفی را از هر یک از پنج گروه غذایی اصلی بخورید. کلسیم که در محصولات لبنی و برگ‌های سبزیجات یافت می‌شود و فسفرها، که در پروتئین‌هایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، مرغ و گوشت یافت می‌شوند، نیز ضروری هستند.

  • محدود کردن تنقلات

تنقالات بیش از حد نه تنها باعث داشتن شکمی چاق می‌شود؛ بلکه برای لبخند شما نیز مضر هستند. غذاهایی که عنوان بخشی از وعده روزانه‌تان خورده می‌شوند، نسبت به خوردن مقدار زیادی تنقلات در طول روز آسیب کمتری به مینای دندانتان می‌رسانند.

  • سیگار نکشید

سیگار کشیدن و استفاده از هر گونه محصولات حاوی تنباکو که با دندان‌هایتان تماس پیدا کنند، باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شوند.علاوه براین، این محصولات باعث بیمار شدن لثه‌ها شده و می‌توانند منجر به افتادن دندان و همچنین سرطان دهان شوند.

  • محدود کردن استفاده از مواد غذایی رنگی

نوشیدنی‌های مورد علاقه شما ممکن است لبخندتان را نابود کنند! قهوه و چای بزرگترین مجرمان هستند. آنها رنگدانه‌هایی دارند که به مینای دندان متصل شده و بخش سفید و بیرونی دندان‌تان را زرد و کدر می‌کنند. برای داشتن دندان‌هایی سفید، این نوشیدنی‌های رنگی را کنار بگذارید.

  • آدامس بدون قند بخورید

همیشه مسواک زدن دندان در میان وعده‌های غذایی سودمند است، اما اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، آدامس بدون شکر بخورید. جویدن آدامس بدون قند باعث افزایش جریان بزاق می‌شود و این بزاق می‌تواند مواد غذایی و سایر آلودگی‌ها را از بین ببرد.

  • مراجعه منظم به دندانپزشک

بهتر است به طور مدام دندان هایتان را چکاپ کنید تا از سلامتشان مطمئن شوید.

منبع: کرج دنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
بازدید : 169
نویسنده : mozhgan

وزن ایده آل برای باروری چقدر است؟

وزن سالم یا ایده آل هنگام افزایش باروری بسیار مهم است و شاخص توده بدنی یا BMI معیاری است که برای تعیین این امر به شدت برایمان سودمند خواهد بود. بر اساس فاکتورهایی مانند قد، وزن، سن و همچنین جنسیت، شاخص توده بدنی بین ۱۹ تا ۲۵ بهترین بی ام آیی است که باروری را افزایش میدهد. زیرا اگر شاخص توده بدنی شما در این محدوده باشد یعنی شما در وزن ایده آلی قرار دارید و به راحتی میتوانید اقدام به فرزندآوری کنید. BMI بین ۲۵ تا ۳۰ نشان می دهد که اضافه وزن دارید، در حالی که BMI 30 یا بیشتر نشان دهنده چاقی است و بارداری در این محدوده نه تنها بسیار دشوار است بلکه احتمال شکست بارداری را نیز افزایش میدهد.

بیشتربخوانید... عوارض عمل اسلیو معده

کاهش شاخص توده بدنی مساوی با افزایش باروری

بالا بودن شاخص توده بدنی (حتی بیشتر از ۳۵ یا ۴۰) میتواند نه تنها باعث نازایی در خانم ها شود بلکه روی باروری مردان نیز تاثیر میگذارد. اما خبر خوب  این است که حتی با کاهش ۵ درصد از اضافه وزن خود می توان شانس بارداری را به شدت افزایش داد.

کاهش وزن و سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

 سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات شایع در میان زنان است که باعث ناباوری میشود. زیرا تخمدان ها به جای اینکه مبدا باوری باشند عملا تحت تاثیر انواع کیست های ریز  و درشت کارایی خود را از دست میدهند. اضافه وزن و ابتلاء یا تشدید سندروم تخمدان پلی کیستیک با هم ارتباط مستقمی دارند. افزایش وزن و چاقی میتواند احتمال ابتلاء و همچنین شدت این سندورم را افزایش دهد. و برعکس، کاهش وزن نیز نقش به سزایی در کاهش این بیماری دارد.

تاثیر چاقی شدید بر هورمونهای مرتبط با بارداری

چاقی مفرط در مردان منجر به کاهش سطح تستوسترون و همچنین گلوبولین می شود که هورمونهای جنسی را بهم متصل می کند. کاهش سطح مهارکننده های B و هورمون تحریک کننده فولیکول نیز در اثر چاقی ایجاد می شود. همه این موارد می تواند به کیفیت اسپرم آسیب بزند و تعداد آن ها را کاهش دهد که به نوبه خود باعث ناباروری یا کاهش سطح باروری در مردان میشود.

بیشتربخوانید... کالری چیست

درمان چاقی مفرط با عمل جراحی چاقی و افزایش باروری

اگر تنها چند کیلو اضافه وزن دارید با داشتن یک رژیم لاغری ساده و ورزش کردن میتوانید پیش از بارداری لاغر کنید و وارد یک دوره سالم حاملگی شوید. با این کار شانس باروری خود را به شدت افزایش میدهید. اما اگر شاخص توده بدنی شما ۳۵ به بالا است بهتر است که تا پیش از لاغری اقدام به بارداری نکنید. داشتن اضافه وزن و چاقی مفرط خطرناک است و به این ساگی ها نمیتوان آن را درمان کرد و یا اقدام به لاغری کرد. یکی از راه ها لاغری برای این افراد کمک گرفتن از یک متخصص جراحی لاغری خوب است.

انواع عمل جراحی لاغری برای کاهش وزن و افزایش باروری

جراح لاغری با کمک روش های زیر به شما کمک میکند تا طی یک دوره معقول وزن کم کنید و با لاغری به سمت فرزند آوری بروید. مهترین و شناخته شده ترین روش های عمل جراحی لاغری عبارتند از:

  • عمل اسلیو معده
  • ·         عمل جراحی بای پس معده
  • عمل لاغری بای پس روده
  • جراحی ساسی معده
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده
  • و ….

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
بازدید : 165
نویسنده : mozhgan

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند قبل از بارداری در یک محدوده وزنی سالم قرار داشته باشید. به این معنی که قبل از بارداری از شر چاقی خودتان خلاص شوید تا این موضوع باعث شود یک دوره حاملگی بی خطر را تجربه کنید. رژیم غذایی و ورزش دو استراتژی هستند که می توانند تأثیر چشمگیری بر کاهش وزن قبل از بارداری داشته باشند. علاوه بر این، موارد نیز میتواند نقش مهمی در شروع یک دوره سالم بارداری داشته باشد.

  • در طول روز بیشتر غذا بخورید
  • از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید
  • رژیم غذایی خود را با ویتامین های دوران بارداری تکمیل کنید
  • کالری کافی مصرف کنید
  • درگیر ورزشهای پرخطر نباشید (تمرین کاردیو)
  • لباس های گشاد و راحت بپوشید
  • همیشه قبل از ورزش گرم کنید
  • هیدراته بمانید

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

درمان چاقی مفرط با عمل جراحی چاقی و افزایش باروری

اگر تنها چند کیلو اضافه وزن دارید با داشتن یک رژیم لاغری ساده و ورزش کردن میتوانید پیش از بارداری لاغر کنید و وارد یک دوره سالم حاملگی شوید. با این کار شانس باروری خود را به شدت افزایش میدهید. اما اگر شاخص توده بدنی شما ۳۵ به بالا است بهتر است که تا پیش از لاغری اقدام به بارداری نکنید. داشتن اضافه وزن و چاقی مفرط خطرناک است و به این ساگی ها نمیتوان آن را درمان کرد و یا اقدام به لاغری کرد. یکی از راه ها لاغری برای این افراد کمک گرفتن از یک جراح لاغری خوب است.

انواع عمل جراحی لاغری برای کاهش وزن و افزایش باروری

جراح لاغری با کمک روش های زیر به شما کمک میکند تا طی یک دوره معقول وزن کم کنید و با لاغری به سمت فرزند آوری بروید. مهترین و شناخته شده ترین روش های عمل جراحی لاغری عبارتند از:

انواع عمل لاغری برای بارداری (رسیدن وزن مناسب برای داشتن یک دوره بارداری خوب)

  • عمل اسلیو معده
  • عمل جراحی بای پس معده
  • عمل لاغری بای پس روده
  • ساسی بای پس
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده
  • و ….

من چاقی مفرط دارم و به سختی باردار میشوم باید چکار کنم؟

کسانی که اضافه وزن شدید یا چاقی مفرط دارند با مراجعه به مطر دکتر طاها عنبرا متخصص جراحی لاغری در تهران میتوانند تحت بررسی و ارزیابی تخصصی قرار بگیرند. اگر با ورزش، رژیم لاغری و سایر روش های دیگر موفق به لاغری نشده اید دکتر عنبرا با بهترین متدهای لاغری به شما کمک میکند وزن کم کنید و با خیال راحت وارد دوره بارداری شوید

منبع: جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
بازدید : 267
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی در سنی که جراحی بینی انجام می شود هیچ تاثیری روی نتیجه جراحی بینی ندارد و بنابراین تقدم یا تاخری نسبت به جراحی بینی ندارد و بسته به ترجیح بیمار هر کدام می تواند زودتر انجام گیرد. حتی ارتودنسی همزمان با عمل بینی قابل انجام است و هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند.

بیشتربخوانید... چسب زدن بینی بعد از عمل

جراحی بینی و ارتودنسی به طور همزمان

با درمان ارتودنسی تغییراتی در موقعیت لب ها و فاصله بین لب و بینی و زاویه بینی و نیم رخ فرد، صورت می گیرد. در جراحی بینی، رابطه بین لب و فرم بینی از نکات مهمی است که جراح بینی به آن اهمیت بسیاری می دهد؛ بنابراین تغییرات حاصله از درمان ارتودنسی در نحوه جراحی بینی فرد و تصمیم نهایی جراح بسیار تاثیر گذار است. اگر فردی ابتدا جراحی بینی انجام دهد و بعد از آن قصد درمان ارتودنسی را دارید، در این حالت، در زمان جابه جایی و تنظیمات براکت ها و حتی در هنگام انجام معاینات، احتمال وارد شدن فشار روی بینی و صورت فرد بسیار زیاد است. به همین دلیل بهتر است که فرد ابتدا جراحی زیبایی بینی انجام دهد و بعد از آن اقدام به درمان ارتودنسی کرد؛ زیرا هم موقعیت و فرم لب و فاصله بین بینی و لب مشخص می شود و از سوی دیگر بعد از جراحی برای فرد مشکلی به وجود نمی آید و فرد بدون نیاز به براکت های ارتودنسی می تواند جراحی بینی موفقی را کند.

بیشتربخوانید... هزینه عمل جراحی بینی

رفع مشکلات اسکلتی

جراحی برای رفع مشکلات اسکلتی انجام می شود که بر توانایی گاز گرفتن، جویدن و گفتار تأثیر می گذارد. درمان ارتودنسی قبل و بعد از جراحی انجام می شود تا دندان های بالا و پایین به طور مناسب با هم روبرو شوند و فرد بتواند به طور موثرتری گاز بگیرد، جویده و صحبت کند. جراحی ممکن است برای کسی که فک بالا و پایین که دندان ها را نگه می دارد از وضعیت خارج کند، لازم است. در نتیجه، دندان های بالا و پایین متناسب نیستند و توانایی گاز گرفتن، جویدن یا گفتن را مختل می کند. متخصص ارتودنسی شما در کنار یکدیگر با یک جراح فک و صورت برای قرار دادن فک و دندان برای عملکرد مطلوب کار می کند.

منبع: drmattab



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
تاریخ : دو شنبه 15 فروردين 1401
بازدید : 131
نویسنده : mozhgan

هیچ کس نمی تواند انکار کند که یک طرح لبخند زیبا چقدر مطلوب است و همین دلیل است که مردم هزاران دلار برای تهیه روکش دندان برای بهبود لبخند خودشان هزینه می‌ کنند. با این حال همه افراد توانایی مالی برای پرداخت چنین هزینه‌ هایی گزافی را ندارند. در چنین شرایطی می توانید از کشورها و شهرهایی استفاده کنید که هزینه مسائل دندانپزشکی د آن ها پایین تر می باشد. در ادامه با متخصص ارتودنسی ارتودنتیست همراه باشید.

لمینت دندان در تهران

 اگر شما اهل کشور دیگری جز ایران هستید و هزینه های دندانپزشکی در کشور شما بسیار بالا است بهترین گزینه برای شما یک سفر کوتاه به کشور ایران و شهر تهران می باشد. حتی اگر شما یک ایرانی هستید و در کشورهای خارجی زندگی می کنید، می ‌توانید برای پایین آوردن هزینه و قیمت لمینت دندان، این کار را در شهر تهران انجام دهید.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان دندانی یکی از انواع روکش های دندان گفته می باشد و یک درمان زیبایی برای دندان های شما است.  شما می توانید دندان های انتخابی خودتان را با استفاده از پوسته های ظریف چینی، سرامیک یا کامپوزیت ونیر روکش کنید و دندان هایتان را زیباتر از چیزی که هستند بکنید. لمینت دندان حتی می ‌تواند مشکلات ظاهری مانند لب پر شدن، شکستگی ها، فاصله بین دندان ها و ایجاد لکه بر روی دندان را هم درمان کند.

چرا لمینت دندان در تهران بهتر است؟

می توان گفت که به غیر از عمل جراحی های پلاستیک که ایران بالاترین شهرت را در آن دارد، این کشور مخصوصاً پایتخت آن یعنی شهر تهران توانایی گسترده ای را در برخی از درمان های دندانپزشکی دارد. تهران با داشتن یک جایگاه معتبر از هزاران مسافری که این کشور را به جای سایر مقاصد برای ترمیم و زیباسازی دندان هایشان انتخاب می ‌کنند بسیار استقبال می‌کند تا در تهران اقدامات دندانپزشکی خود را انجام دهند. بیشتر بیمارانی که برای اهداف دندانپزشکی به ایران می روند از اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه می باشند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح دار

عوامل مهم در قیمت لمینت دندان در تهران

می‌توان گفت که مسائل خیلی مهمی برای انجام لمینت دندان در تهران وجود دارد. اول از همه کیفیت بالای خدمات دندانپزشکی است که این کشور را در این زمینه به سمت جلو سوق می‌دهد و دوم تبحر زیاد دندانپزشکان ایرانی است که کمک زیادی می‌ کند که این کشور در این زمینه درجه یک باشد. با بهره گیری از پروژه های جدید فناوری، دندانپزشکان ایرانی بهترین دندانپزشکان در خاورمیانه هستند و سرانجام مهمترین قسمت این دلیل این است که قیمت نقش مهمی دارد. بسیاری از بیماران قیمت مناسب لمینت دندان به کشور ما برای درمان می آیند. به عنوان مثال اگر در یک کشور غربی مانند ایالات متحده آمریکا زندگی می کنید، قیمت لمینت دندان برای شما هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت. با این حال اگر همین روش را در ایران انجام دهید قیمت لمینت دندان در تهران برای شما ۲ الی ۳ برابر کمتر از کشور خودتان خواهد شد.

منبع: ارتوبلاگ

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 15 فروردين 1401
بازدید : 151
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان بازه­های قیمتی متفاوتی دارد؛ برای کاهش هزینه­ لمینت دندان، ابتدا باید به خوبی با لمینت آشنا شده و سپس به دنبال راهکارهای صرفه­جویی در هزینه­ باشید. با متخصص ارتودنسی ارتودکتر همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

امروزه افراد بیشتر از گذشته به زیبایی دندان­ها توجه دارند و بسیاری از افراد دوست دارند دندان­های بی­نقص و طرح لبخند زیبایی داشته باشند. از جمله بهترین روش­های داشتن طرح لبخند  زیبا، استفاده از لمینت دندان است. لمینت دندان یکی از خدمات حوزه­ی زیبایی دندانپزشکی و پروتزهای دندانی است. قرارگیری لمینت بر روی دندان، روشی بدون خطر و بدون درد بوده و به شکل روکش بر روی دندان­ها قرار می­ گیرد.

بیشتربخوانید... آیا ارتودنسی درد دارد

هزینه لمینت دندان

یکی از مهم­ترین دغدغه ­های افراد در این نوع درمان، هزینه لمینت دندان است که یکی از پارامترهای مهم در تصمیم­گیری افراد برای داشتن دندان­های خوش فرم و زیبا است. لمینت دندان به روش­های مختلف و با مواد مختلفی قابل انجام است. هزینه درمان در هر روش، بسته به نوع روش، کیفیت مواد استفاده شده و مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل پروسه درمان، متفاوت خواهد بود. اگر برای زیبایی دندان­های خود، لمینت را انتخاب کرده­اید و می­­خواهید از هزینه لمینت دندان، اطلاع داشته باشید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. در این نوشته، هزینه هر کدام از روش­های لمینت را با هم بررسی خواهیم کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا کامپوزیت

پارامترهای تأثیرگذار در قیمت لمینت دندان

  • نوع لمینت استفاده شده
  • جایگیری دندان‌ها
  • تعداد دندانها

انواع لمینت دندان

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیت (کامپوزیت ونیر)

تفاوت قیمت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

چنانچه پزشک متخصص شما، لمینت سرامیکی را به شما پیشنهاد داده، باید بدانید که هزینه لمینت سرامیکی به مراتب بالاتر از هزینه لمینت به روش کامپوزیت ونیر است.

هزینه های لمینت سرامیکی دندان عبارت است از:

  • هزینه مواد سرامیکی استفاده شده
  • دستمزد لابراتوار
  • دستمزد دندانپزشک

هزینه های لمینت دندان مشمول خدمات بیمه میشود؟

اگر به فکر کمک گرفتن از بیمه هستید، باید بدانید که تقریباً هیچ کدام از بیمه ها هزینه­ خدمات لمینت دندان را به عهده نمی­گیرند؛ چرا که لمینت جز خدمات زیبایی است. اما ممکن است طبق شرایطی و با نظر پزشک، چنانچه لمینت شما در راستای سلامت و بهداشت دندان شناسایی شود، درصدی از هزینه­ها توسط بیمه پوشش داده شود.

منبع: ارتودر

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 15 فروردين 1401
بازدید : 138
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی ارتوتیپس درباره ارتودنسی دندان با لیزر :

در دنیای امروز برای کاهش درد، خونریزی و التهاب لثه در هنگام ارتودنسی، از لیزر استفاده می‌شود. ارتودنسی با لیزر، سرعت نصب ارتودنسی و کارایی آن را نیز افزایش می دهد

بیشتربخوانید... ارتودنسی شفاف و نامرئی

انواع لیزر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت دندانپزشکی از لیزرهای مختلفی برای ارتودنسی استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای ویژه ای دارند. متخصص ارتودنسی متناسب با نوع کار و نوع بافت، لیزرهای با قدرت بالا و یا ضعیف استفاده می کند. معمولا لیزرهایی که در ارتودنسی دندان ها استفاده می شود از آرگون، دی اکسید کربن و دیگر محیط‌های فعال گازی تشکیل می شود. لیزر ها با توجه به ویژگی هایشان با بافت های نرم یا سخت، دسته بندی می شوند. انتخاب لیزر مناسب در درمان ارتودنسی دندان، باعث درمان سریع تر و افزایش کارایی می شود.

انواع لیزر در ارتودنسی

  • لیزر دی اکسید کربن
  • لیزر دیود
  • لیزر اربیوم

از ویژگی های درمان ارتودنسی با لیزر

  • درمان با کمترین درد و یا حتی بدون درد
  • حداقل خونریزی
  • سرعت در بهبود دندان ها
  • کاهش خطر عفونت
  • درمان با دقت بالا

لبخند زیبا با دندان های مرواریدی

استفاده از لیزر در ارتودنسی

با رشد و پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین در صنعت دندانپزشکی ارتواینفو، ارتودنسی با لیزر از ویژگی های بالا برخوردار است و جایگاه خوبی را در ارتودنسی دندان پیدا کرده است. لیزر بافت نرم در جراحی ها و عمل های لثه استفاده می شود. در درمان ارتودنسی با لیزر، ورم حاصل از فشار بریس ها بر روی دندان از بین می رود و یا به حداقل خود می رسد و از انقباض زخم کاسته می شود. در این نوع از درمان، جابه جایی دندان ها با سرعت بالایی انجام می شود. لیزر با شدت کمتر، بافت های کوچک تری را از لثه جدا می کند. بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی با لیزر قرار می‌گیرند، معمولا از درمان بدون درد دندان بسیار متعجب می شوند. در اجرای درمان نیز متخصص ارتودنسی از مواد بی حس کننده برای کاهش درد احتمالی استفاده می کند. مراحل درمانی این شیوه تنها در چند دقیقه انجام می شود.

هزینه ارتودنسی دندان با لیزر

همان طور که بیان شد ارتودنسی دندان با لیزر در بیشتر درمان های دندان جایگاه خود را پیدا کرده است و هر کدام از درمان ها تکنیک و روش ویژه خود را دارد که با توجه به شرایط افراد، از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و در نتیجه هزینه ارتودنسی دندان با لیزر نیز متفاوت خواهد بود. برای مشخص شدن هزینه ارتودنسی دندان با لیزر، نوع کلینیک و میزان تخصص ارتودنسی، در تعرفه های ارتودنسی دندان با لیزر اثر گذار خواهد بود. معمولا پس از انتخاب متخصص ارتودنسی و کلینیک با مراجعه فرد در اولین جلسه میزان هزینه ها بیان می شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 15 فروردين 1401
بازدید : 129
نویسنده : mozhgan

امروزه زیبایی و سلامت دندان، از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشرفت های چشمگیر علم دندانپزشکی در سال­های اخیر، این امکان را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم زیبایی دندان­هایمان را بهبود ببخشیم و حتی فرم و رنگ دندان­هایمان را به شکل دلخواه تغییر دهیم. در این مقاله از متخصص ارتودنسی ارتودر ، تصمیم داریم فرق کامپوزیت ونیر با لمینت را بیان کرده و به بررسی هر یک از این روش ها بپردازیم.

لمینت دندان چیست؟

یکی از موثرترین درمان­های زیبایی دندان، لمینت دندان است .لمینت، پوسته­هایی ظریف و در عین حال، با استحکام بسیار بالا است که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان­ها به کار می­رود. جنس لمینت از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم، طول دندان و یا بستن فاصله­ی بین دندانی، برطرف کردن زردی و بدرنگی دندان، اصلاح طرح لبخند و حتی اصلاح شکستگی­ها و لب پریدگی­های دندانی استفاده می­ شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی صورت نامتقارن

آشنایی با کامپوزیت ونیر

لمینت کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت ، پوششی است که طی یک جلسه بطور مستقیم توسط دندانپزشک بر روی دندان­ها قرار داده و ساخته می­شود و پروسه درمان در همان جلسه اول کامل می شود. جنس ونیرهای کامپوزیت از جنس مواد ترمیمی همرنگ دندان است که با مهارت و دقت بسیار زیاد و شناخت اصول زیبایی و آناتومی دندان ها، ساخته شده و بر روی دندان قرار می گیرند. به کمک این درمان، می­توان بدفرمی­ها،بدرنگی­ها، فواصل باز، ترک­ها، شکستگی   ها، لب پریدگی­ها و به هم ریختگی­های خفیف تا متوسط دندان­ها را برطرف نمود.

تفاوت کامپوزیت ونیر با لمینت

یکی از سوالات رایج در زمینه لمینت دندان، تفاوت میان لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت ونیر است که در ادامه، تفاوت­های میان این دو را از جنبه­های مختلف، بررسی می­کنیم:

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان اضافی

تفاوت از لحاظ پروسه درمان

لمینت سرامیکی، پس از تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ساخته می­شود و در نهایت، توسط دندانپزشک فرم داده می­شود. طول درمان لمینت­های سرامیکی حدوداً ۱۰ الی ۱۵ روز است. کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک در همان جلسه، فرم داده می­شود و نیاز به تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ندارد. طول درمان در کامپوزیت ونیر، ۴ الی ۵ ساعت است که معمولاً در یک جلسه انجام می­شود.

تفاوت از لحاظ ثبات رنگ

کامپوزیت ونیر، نسل جدید کامپوزیت­های دندان محسوب می شود که در صورت انجام توسط دندانپزشک متخصص زیبایی دندان، ثبات رنگ و زیبایی عالی خواهد داشت. ولی باید توجه داشته باشید که کامپوزیت ونیر نیاز به پالیش سالیانه دارد.  لمینت سرامیکی به دلیل ساختار کریستالی و جذب آب کمتر، نسبت به کامپوزیت­ ونیر، ثبات رنگ بیشتری داشته و نیاز به پالیش سالانه هم ندارد.

تفاوت از لحاظ هزینه درمان

هزینه کامپوزیت ونیر به مراتب پایین­تر از لمینت سرامیکی است و این مزیت خوبی برای کامپوزیت ونیر محسوب می­شود.

تفاوت از لحاظ میزان تراش دندان

میزان تراش دندان، در هر دو مورد، بسیار کم بوده یا حتی فرآیند درمان می­تواند بدون تراش انجام ­شود؛ بصورتی که هیچگونه آسیبی به بافت دندان وارد نمی­ شود.

منبع: ارتودکتر

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 15 فروردين 1401
بازدید : 143
نویسنده : mozhgan

اگر در حال حاضر از سیم دندان استفاده می کنید، قطعا به دنبال دندان هایی مرتب هستید. وجود سیم‌ها و فنر ها در دهان بیمار، بسیار آزار دهنده است؛ اما می تواند به داشتن دندان های صاف و مرتب کمک کند. روش‌های مختلفی برای پنهان کردن بریس های روی دندان وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این روش در هنگام درمان ارتودنسی براکت ها را به پشت دندان های خود ببرید.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست ؟

ویژگی های ارتودنسی پنهان

  • عدم وجود بریس ها بر روی دندان
  • سرعت بالا درمان

چه کسانی کاندید مناسبی برای ارتودنسی پنهان هستند؟

معمولا بزرگسالان به دلیل عدم وجود بریس های ارتودنسی بر روی دندان به این نوع از ارتودنسی روی می آورند. دندان‌های خود را منظم و مرتب کرده و لبخند جذابی را به چهره خود هدیه می دهند. این نوع از ارتودنسی مقبولیت بسیاری در بین جوانان و نوجوانان دارد. عموما متخصص ارتودنسی ارتوبلاگ بیشتر ناهنجاری‌ها و انحرافاتی که مربوط به فک جلو هستند را توسط ارتودنسی پنهان درمان می کند. به طور کلی اگر از وضعیت زیبایی دندان های خود راضی نباشید و یا با براکت های معمولی مشکل داشته باشید و علاقه ای به دیده شدن بریس هایتان نداشته باشید، بهتر است این نوع ارتودنسی را انتخاب کنید. اگر فرصت شغلی شما ایجاب می کند که با افراد زیادی در طول روز برخورد داشته باشید و می خواهید بریس هایتان نمایان نشود، باید روش ارتودنسی لینگوال و یا همان ارتودنسی پنهان را انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اینویزیلاین

شیوه و کارکرد سیم ها و براکت های ارتودنسی پنهان به چه شکل می باشد؟

بریس های ارتودنسی پنهان که بر روی دندان های افراد تاثیر می گذارد، از سیستمی تنظیم شده استفاده می کند که مقدار اصطحکاک و سایش را به شکل چشمگیری کاهش می دهد. آمار نشان می دهد که براکت های ارتودنسی پنهان با استحکام کمتر و با فشار ملایمی بر روی دندان‌ها وارد می‌ شود که در سرعت جابه جایی دندان ها بسیار کمک کننده خواهد بود. به همین جهت دوره درمان ارتودنسی با استفاده از سیم ها، در بیشتر مواقع، در کمتر از شانزده هفته به پایان می رسد. در روند پروسه درمانی، عموما باید بیمار حداقل هر دو ماه یک بار به ارتودنتیست پنهان خود مراجعه کند تا روند و عملکرد دندان ها مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز تنظیماتی بر روی بریس ها انجام شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 15 فروردين 1401
بازدید : 133
نویسنده : mozhgan

آیا وقتی که می‌خندید دوست دارید که دندان‌های شما همیشه زیبا باشند؟ چطور دندان‌های خود را سالم نگه داریم؟ داشتن عادت‌های سالم، مانند اجتناب از سیگار کشیدن، مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی ارتواینفو می‌توانند به داشتن لبخندی زیبا کمک کنند. در ادامه 8 نکته برای داشتن دندان های سالم و زیبا را بخوانید.

اجتناب از آسیب رساندن به مینای دندان

لایه مینای محافظ روی دندان‌ها، اولین وسیله‌ی دفاعی شما در برابر حفره‌ها و چاله‌های دندانی است، اما برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها آن را از بین می‌برند و باعث نابود شدن لبخند زیبای شما می‌شوند. انتخاب غذاهای غنی از شکر، شیرینی‌های چسبنده، نوشیدنی‌های میوه‌ای شیرین و سایر شیرینی‌ها باعث تضعیف دندان می شوند.

بیشتربخوانید... پستانک ارتودنسی ژله‌ای

خوردن غذاهای مغذی

دندان‌های شما به مواد مغذی قوی نیاز دارند و باید سفید و عاری از کرم خوردگی باشند. برای داشتن دندان‌های سالم، باید غذاهای مختلفی را از هر یک از پنج گروه غذایی اصلی بخورید. کلسیم که در محصولات لبنی و برگ‌های سبزیجات یافت می‌شود و فسفرها، که در پروتئین‌هایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، مرغ و گوشت یافت می‌شوند، نیز ضروری هستند.

محدود کردن تنقلات

تنقالات بیش از حد نه تنها باعث داشتن شکمی چاق می‌شود؛ بلکه برای لبخند شما نیز مضر هستند. غذاهایی که عنوان بخشی از وعده روزانه‌تان خورده می‌شوند، نسبت به خوردن مقدار زیادی تنقلات در طول روز آسیب کمتری به مینای دندانتان می‌رسانند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی از داخل

سیگار نکشید

سیگار کشیدن و استفاده از هر گونه محصولات حاوی تنباکو که با دندان‌هایتان تماس پیدا کنند، باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شوند.علاوه براین، این محصولات باعث بیمار شدن لثه‌ها شده و می‌توانند منجر به افتادن دندان و همچنین سرطان دهان شوند.

محدود کردن استفاده از مواد غذایی رنگی

نوشیدنی‌های مورد علاقه شما ممکن است لبخندتان را نابود کنند! قهوه و چای بزرگترین مجرمان هستند. آنها رنگدانه‌هایی دارند که به مینای دندان متصل شده و بخش سفید و بیرونی دندان‌تان را زرد و کدر می‌کنند. برای داشتن دندان‌هایی سفید، این نوشیدنی‌های رنگی را کنار بگذارید.

آدامس بدون قند بخورید

همیشه مسواک زدن دندان در میان وعده‌های غذایی سودمند است، اما اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، آدامس بدون شکر بخورید. جویدن آدامس بدون قند باعث افزایش جریان بزاق می‌شود و این بزاق می‌تواند مواد غذایی و سایر آلودگی‌ها را از بین ببرد.

مراجعه منظم به دندانپزشک ارتوتیپس

بهتر است به طور مدام دندان هایتان را چکاپ کنید تا از سلامتشان مطمئن شوید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 15 فروردين 1401
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

جراحی لاغری دکترعبدو چگونه است؟ عمل لاغری  برای چه کسانی مناسب است ؟ عمل لاغری  عوارض و معایب آن ؟ عمل لاغری و تاثیر آن در زیبایی اندام چیست؟

چاقی چیست؟

چاقی به‌عنوان شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از شماره 30 یا بیشتر تعریف می‌شود. BMI معیار اندازه‌گیری وزن شما نسبت به قد شماست. چاقی کلاس 1 به معنی BMI 30 تا 35، چاقی کلاس 2 BMI 35 تا 40 و چاقی کلاس 3 BMI 40 یا بیشتر است. کلاس‌های 2 و 3  که به آن چاقی شدید نیز گفته می‌شود، معمولاً درمان آن با رژیم غذایی و ورزش به‌سختی انجام می‌شود.

بیشتربخوانید... مینی بای پس معده

جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی یک نوع جراحی است که جراحان با ایجاد تغییراتی در سیستم گوارشی شما به شما در کاهش وزن کمک می‌کند . برخی از انواع جراحی‌های چاقی معده شمارا کوچک‌تر می‌کند، به شما اجازه می‌دهد هم‌زمان غذا بخورید و بنوشید و احساس سیری زودتر داشته باشید. سایر جراحی‌های چاقی نیز روده کوچک شمارا تغییر می‌دهد  بخشی از بدن که کالری و مواد مغذی غذاها و نوشیدنی‌ها را جذب می‌کند. جراحی چاقی ممکن است یک گزینه برای کاهش وزن و لاغری شما باشد اگر چاقی شدید داشته باشید و نتوانسته‌اید وزن خود را کاهش دهید یا وزن خود را که ازدست‌داده‌اید به دست آورید می‌توانید با استفاده از روش‌های دیگر مانند تغییر سبک زندگی یا مصرف داروها آن‌ها رو به دست آورید. در صورت داشتن مشکلات جدی بهداشتی، مانند دیابت نوع 2 یا آپنه خواب، مربوط به چاقی، جراحی چاقی نیز ممکن است یک گزینه برای کاهش وزن و لاغری باشد . جراحی چاقی می‌تواند بسیاری از شرایط پزشکی مرتبط با چاقی، به‌ویژه دیابت نوع 2 را بهبود بخشد.  

هزینه جراحی چاقی چقدر است؟

به‌طور متوسط ​​هزینه عمل های لاغری جدید بین چند میلیون تومان هزینه دارد هزینه جراحی چاقی بستگی به نوع جراحی و متخصص جراحی لاغری شما دارد و آیا مشکلات مرتبط با جراحی دارید. هزینه‌ها ممکن است بر اساس محل زندگی شما بیشتر یا کمتر باشد. مبلغی که بیمه پزشکی شما پرداخت خواهد کرد، بر اساس ارائه‌دهنده بیمه متفاوت است. در صورت داشتن برخی از معیارها و توصیه پزشک و برخی از برنامه‌ها سه نوع روش جراحی چاقی را شامل می‌شوند: بای پس معده، ساسی بای پس معده ، باند معده و اسلیو معده. برخی از طرح‌های بیمه‌ای ممکن است شمارا ملزم به استفاده از جراحان و مراکز تأییدشده کنند. برخی از بیمه‌ها همچنین از شما می‌خواهند که نشان دهید که با انجام یک برنامه لاغری غیر جرحی قادر به کاهش وزن نیستید یا سایر شرایط را برآورده می‌کنید.

بیشتربخوانید...  شایعات متداول جراحی لاغری

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1401
بازدید : 153
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی با عمل لاغری بای پس معده با متخصص جراحی لاغری جیم جو تا انتهای مقاله همراه باشید.

عمل لاغری بای پس معده

عمل لاغری بای پس معده امروزه یکی از جراحی هایی است که برای کاهش وزن انجام میشود در این عمل قسمتی از معده شما برداشته میشود. اما کسانی که عمل لاغری بای پس معده را انجام میدهند باید رژیم غذایی خاصی را داشته باشند.

نقش رژیم غذایی در بای پس معده

قبل از انجام جراحی بای پس معده، ابتدا باید شرایط جراحی را داشته باشید و خطرات و مزایای آن را درک کنید. بزرگسالان واجد شرایط این جراحی معمولاً بیش از 45 کیلو اضافه وزن داشته باشند و یا شاخص توده بدنی (BMI) آنها بیش از 35 باشد. اگر BMI شما بین 30 تا 35 باشد، سلامتی شما به دلیل وزن زیاد شما در معرض خطر باشد و ایجاد تغییر در سبک زندگی منجر به کاهش وزن نشده است، طبق انجمن جراحی متابولیک و باریاتریک آمریکا (ASMBS)، ممکن است واجد شرایط باشید. برای اینکه یک کاندیدای مناسب برای عمل لاغری بای پس معده باشید، باید از قبل آماده این عمل شوید و بتوانید رژیم و عادات غذایی خود را تغییر دهید. داشتن عادات غذایی جدید می توانند این اطمینان را برای شما حاصل کنند که جراحی دارای اثرات مثبت و مادام العمری است.

قبل از عمل لاغری انگیزشی بای پس معده رژیم بگیرید

کاهش وزن قبل از جراحی به کاهش میزان چربی در کبد و شکم شما کمک می کند . این ممکن است به شما کمک  کند تا بتوانید عمل لاپاراسکوپی را انجام دهید تا جراحی باز. جراحی لاپاراسکوپی کمتر تهاجمی است، به زمان ریکاوری بسیار کمتری نیاز دارد و برای بدن شما راحت تر است. کاهش وزن قبل از جراحی علاوه بر ایمنی شما در طول عمل، به شما کمک می کند تا روش جدیدی برای غذا خوردن بعد از عمل یاد بگیرید. برنامه غذایی دقیق شما و هدف از کاهش وزن قبل از عمل توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و احتمالاً با کمک یک متخصص تغذیه تعیین می شود. برنامه غذایی شما ممکن است به محض عمل شروع شود. اگر کاهش وزن کافی اتفاق نیفتد، ممکن است روش به تعویق بیفتد یا لغو شود. به همین دلیل، باید برنامه غذایی را هر چه زودتر شروع کنید.

بیشتربخوانید... بیماری مزمن انسدادی ریه

قبل عمل لاغری بای پس معده چی بخورم

رژیم غذایی قبل از عمل لاغری بای پس معده تا حد زیادی شامل ژله های پروتئینی و سایر غذاهای پر پروتئین و کم کالری است که هضم آن آسان است. پروتئین به تقویت و محافظت از بافت عضلانی کمک می کند. پروتئین می تواند به بدن شما کمک کند تا به جای عضله برای سوخت، چربی بسوزاند. پروتئین همچنین به قدرت بدن شما کمک می کند، که می تواند بهبودی را تسریع کند.

منبع: https://www.dandooneman.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1401
بازدید : 136
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی بزرگسالان چگونه ممکن است؟ ارتودنسی بزرگسالان محاسن و معایب؟ چه افرادی گزینه ای بهتر برای ارتودنسی بزرگسالان هستند؟ پاسخ به سوالات  ارتودنسی بزرگسالان را در این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی کرج ارتو بدست می اورید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی جلو بودن فک بالا

ارتودنسی بزرگ‌سالان چه مزایایی دارد؟

ناهنجاری‌های فک و دندان، در بزرگ‌سالان نسبتاً زیاد بوده و تعداد زیادی از آن‌ها، از مشکلاتی از قبیل شلوغی بیش‌ازحد دندان‌ها و انحراف دندان‌ها از محل مناسب، رنج می‌برند. رتودنسی بزرگ‌سالان، تنها با هدف زیبایی ظاهری و بهبود ظاهری انجام نمی‌شود. منظم کردن دندان‌ها و قرار دادن آن‌ها در محل مناسب، موجب می‌شود که شما قادر باشید بهتر از قبل بهداشت دهان و دندان‌هایتان را رعایت کنید. اگر دندان‌های شما مرتب و منظم باشند، می‌توانید راحت‌تر مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و از این طریق، از پوسیدگی دندان و کرم‌خوردگی دندان‌های خود جلوگیری کنید. به‌علاوه، در بزرگ‌سالان، صاف کردن دندان‌ها با ارتودنسی باعث می‌شود جویدن غذا راحت‌تر شود. درنتیجه در هر سن و سالی که باشید، ارتودنسی مزایای فراوانی برای شما به همراه خواهد داشت.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شش ماهه

کدام بزرگ‌سالان، کاندیداهای بهتری برای ارتودنسی هستند؟

عامل تعیین‌کننده این‌که آیا شما کاندیدای مناسبی برای ارتودنسی هستید یا خیر، سن شما نیست. آنچه شمارا کاندید انجام ارتودنسی می‌کند، وضعیت سلامت دهان و دندان شما، عدم وجود بیماری‌های پریودنتال، سلامتی عمومی شما و نوع ارتودنسی که می‌خواهید انجام دهید، می‌باشد. بیماری‌های پریودنتال لثه (که در بزرگ‌سالان نسبت به ارتودنسی کودکان، بسیار شایع‌تر است)، قادر است به استخوان‌هایی که دندان‌ها را حمایت می‌کنند، آسیب بزند. انجام ارتودنسی در افرادی که مبتلابه بیماری‌های پریودنتال هستند، ممکن است منجر به بدتر شدن وضعیت بیماری شود. درصورتی‌که فک بالا یا پایین شما در محل طبیعی خود نباشد، به دلیل این‌که در بزرگ‌سالان نمی‌توان به کمک لوازم ارتودنسی تغییری در موقعیت فک‌ها ایجاد کرد، ممکن است در کنار ارتودنسی به جراحی فک نیز نیاز داشته باشید.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1401
بازدید : 138
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان یعنی چه؟ سوالی است که ذهن اکثر افراد را به خود درگیر می کند که هم اکنون می توانید از طریق آنلاین پاسخ سوالات خود را بیابید و در صورت تمایل این روش درمانی را انجام دهید. شاید شما هم جزو افرادی باشید که به این موضوع می اندیشید که لمینت دندان یعنی چه؟ و این که آیا اساس لمینت به خود مینای دندان ها آسیبی می رساند یا خیر! بنابراین می توانید با این مقاله از متخصص ترمیم و زیبایی کرج دنتیست همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره ی لمینت دندان را به دست بیاورید.

بیشتربخوانید... علت خونریزی زبان

لمینت دندان یعنی چه؟

در پاسخ به سوال لمینت دندان یعنی چه؟ می توان گفت: لمینت مواد بسیار نازکی است که طول عمر بالایی دارد و همچنین با استفاده از موادی که رنگ دندان هستند، ساخته می شود. این لمینت ها سطح بیرونی دندان را می پوشاند و می توان گفت که دارای حداقل عوارض می باشد و سبب بهبود ظاهر دندان می گردد. دندانپزشکان از این پوسته های نازک سرامیکی و یا کامپوزیتی برای تغییر و اصلاح طرح لبخند و همچنین تغییر رنگ دندان ها استفاده می نمایند. با استفاده از این لمینت ها می توان در دندان ها، تغییر شکل، اندازه و حتی طول دندان را به صورت دلخواه و بر اساس چیزی که فرد متقاضی درخواست می دهد، به وجود آورد. این لایه ها را همان طور که می دانید با استفاده از چسب مخصوصی بر روی دندان می چسبانند. در لمینت های سرامیکی هیچ احتیاجی به تراش دادن دندان وجود ندارد و پزشک در هنگام نصب لمینت، فقط کمی تغییرات جزیی در دندان ایجاد می نماید تا چسب آن به خوبی لمینت را بر روی دندان نگه دارد و هیچ آسیبی به ساختار طبیعی دندان نمی زنند.

بیشتربخوانید... هفت علت زبان سبز

مزایا و معایب لمینت دندان چه چیزهایی هستند؟

شایان ذکر است که لمینت برای هر فردی به صورت جداگانه ساخته می شود و تشخیص بین لمینت و دندان واقعی در صورتی که به خوبی آماده شده باشد، غیرممکن می باشد. مورد و نکته ای که درباره ی لمینت ها وجود دارد این است که در لمینت بر خلاف دندان های معمولی، در اثر مصرف چای و قهوه، به خودشان رنگی نمی گیرند. این مورد نیز به این دلیل می باشد که برای ساخت این لمینت ها از موادی استفاده می نمایند که از فناوری سطح بالا در آن ها استفاده می شود. لمینت ها تا جایی که امکان دارد دندان ها را سفید می کنند و حتی مشاهده شده است که تیره ترین لک ها را هم پوشانده است. حتی تیره ترین لک هایی که با استفاده از قوی ترین سفیدکننده ها از بین نرفته است را می توان با استفاده از لمینت از روی دندان حذف نمود. ساخت لمینت دندانی مقداری زمان می برد و کار نصب آن را بر روی دندان ها حداقل حدود یک هفته به تاخیر می اندازد. حال باید بگوییم که اگر پزشک، کار خود را به خوبی انجام دهد و لمینت را به درستی نصب نماید و عواملی که سبب تخریب دندان می شوند را تا کاملا یا تا حد زیادی از بین ببرند، فرد بیمار می تواند از لمینت هم مانند دندان های واقعی اش استفاده نماید.

منبع: http://www.karajortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1401
بازدید : 138
نویسنده : mozhgan

پاسخ بهرین متخصص ارتودنسی لاچینه به این سوال :

بریس نوعی درمان ارتودنسی است که متخصصان ارتودنسی جراحی برای کمک به اصلاح دندان‌های شلوغ یا کج از آن استفاده می‌کنند. بریس ها همچنین می‌توانند به اصلاح اوربایت کمک کنند.

آیا بریس ها درد دارند؟

هر فرد تجربه متفاوتی از استفاده از بریس خواهد داشت.

استفاده از بریس

تجربه استفاده از بریس در افراد متفاوت است. بعضی از افراد ممکن است مجبور باشند قبل از اینکه بریس بگیرند، به مدت یک یا دو هفته از فاصله دهنده یا جداکننده بین دندان‌های خود استفاده کنند. این فاصله دهنده‌ها ممکن است برای چند روز احساس سفتی و درد داشته باشند، شبیه احساس گرفتن غذا در بین دندان‌ها، اما ناراحتی برطرف می‌شود. متخصص ارتودنسی اغلب نوارهایی را در اطراف دندان‌های مولر پشتی متصل می‌کند. این فرایند ممکن است به‌طور موقت ناخوشایند باشد زیرا شامل برخی فشارها بر روی دندان‌های شما می‌شود، اما دردناک نیست.

پوشش بریس

فشار بریس ها که دندان‌ها را به‌آرامی در یک راستا قرار می‌دهد، می‌تواند درد و ناراحتی ایجاد کند که ممکن است از یک یا دو روز تا حدود یک هفته طول بکشد. برخی از مواردی که در هفته اول از گذاشتن بریس انتظار می‌رود شامل موارد زیر است:

دردناک شدن لثه

خراش‌ها یا زخم‌های داخل گونه‌ها به دلیل مالیده شدن براکت های فلزی به آن‌ها به وجود می‌آید. اگر فرد از زبان خود برای احساس مهاربند استفاده کند، احتمال ایجاد بریدگی در زبان وجود دارد دندان‌ها ممکن است احساس درد کنند، به‌ویژه هنگام خوردن غذا وقتی متخصص ارتودنسی بریس ها را محکم می‌کند، فرد ممکن است سطحی از ناراحتی را تجربه کند. در بعضی موارد، ممکن است کمتر ناراحت‌کننده باشد. پس از سفت شدن، بسیاری از افراد فقط در دندان‌ها و لثه‌ها احساس درد می‌کنند. گونه‌ها و زبان معمولاً تاکنون با بریس ها سازگار شده‌اند، بنابراین سایش‌های جدید در این قسمت‌های دهان کمتر است.

بیشتربخوانید... مشکلات ارتودنسی کودکان

برداشتن بریس ها

اگرچه صاف شدن دندان‌ها با بریس ها در همه افراد متفاوت است، اما بریس ها معمولاً حدود 1 تا 3 سال روی دندان فرد می‌مانند . هنگامی‌که زمان برداشتن بریس ها فرابرسد، ممکن است فرد با برداشتن آن توسط یک متخصص ارتودنسی، احساس ناراحتی کند. یک متخصص ارتودنسی قبل از تمیز کردن دندان‌ها براکت ها، نوارها و سیم‌ها را برمی‌دارد تا چسب از بین برود. نگه‌دارنده وسیله‌ای است که به نگه‌داشتن دندان در موقعیت جدید خود بعد از بریس کمک می‌کند. ممکن است لازم باشد افراد پس از برداشتن مهاربند، چه در روز و چه در شب برای مدت مشخصی از نگه‌دارنده متحرک استفاده کنند. نگه‌دارنده نباید هیچ‌گونه ناراحتی ایجاد کند.

منبع: https://www.chalava.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1401
بازدید : 157
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی با قیمت لمینت دندان در سال 1401 ، با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندون من همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

یکی از راه هایی که می تواند شما را به ظاهر و لبخند دلخواه و رویایی تان برساند، لمینت دندان است. لمینت دندان شامل استفاده از روکش هایی نازک از جنس سرامیک و یا چینی است که توسط دندان پزشک ماهر و متخصص بر روی دندان های شما نصب شده و دندان های شما را زیباتر و سفیدتر می کند.

لمینت دندان در چه مواردی کاربرد دارد؟

  • شکستگی ها و و لب پر شدگی های جزئی دندان ها
  • ترک خوردگی های موجود بر سطح دندان ها
  • اصلاح بد رنگی دندان ها و یا لکه شدن آن ها
  • روشن و سفید کردن دندان هایی که زرد به نظر می رسند

بیشتربخوانید... عوارض ایمپلنت

قیمت محاسبه شده تقریبی لمینت دندان برای سال 1401 چه مقدار می باشد؟

در هیچ کدام از روش های درمانی و ترمیمی دندان پزشکی، نمی توان به طور قطعی و دقیق تعیین کرد که هزینه احتمالی انجام کار چه قدر خواهد بود. تعیین دقیق هزینه های درمانی و ترمیمی دندان پزشکی، تنها طی یک جلسه ی مشاوره ای و در مطب دندان پزشکی ممکن می باشد. این موضوع درباره لمینت دندان نیز صدق می کند؛ اما می توان گفت که هزینه انجام لمینت دندان در سال 99 به صورت تقریبی و حدودی، ما بین یک میلیون و چهارصد هزار تومان تا یک میلیون و ششصد هزار تومان می باشد.  این هزینه ی تقریبی تنها برای روکش کردن یکی از دندان های شما می باشد.

بیشتربخوانید.... فلوراید 

تفاوت هزینه ی انجام لمینت دندان با ونیر کامپوزیت چقدر است؟

ونیر کامپوزیت دندان، همانند لمینت دندان یک روش ترمیمی زیبایی است که شامل قرار دادن روکش هایی برای اصلاح و ترمیم بد رنگی دندان ها یا اصلاح مشکلات جزئی آن ها می باشد؛ اما تفاوت هایی بین این دو روش ترمیمی وجود دارد. لمینت های دندان معمولا پرهزینه تر می باشد؛ اما زیباتر و طبیعی تر از ونیر کامپوزیت می باشند. میزان ماندگاری و دوام لمینت های دندان از کامپوزیت های ونیر بیشتر و بالاتر است. هزینه انجام کامپوزیت ونیر، نسبت به لمینت دندان کمتر بوده و برای هر دندان، بین هفتصد هزار تومان تا یک میلیون تومان می باشد.

منبع: http://gymju.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1401
بازدید : 160
نویسنده : mozhgan

ضرورت ارتودنسی چیست ؟

پاسخ بهترین متخصص ارتودنسی تهران ارتو به این سوال : 

یک لبخند زیبا نشانه درمان موفقیت‌آمیز ارتودنسی است. ارتودنسی به‌عنوان یکی از بااهمیت‌ترین گروه‌های علم دندانپزشکی شاخته می شود که توسط آن می‌توان بسیاری از مشکلات مربوط به دهان و صورت را حل نمود. یکی از ضروریات جامعه امروز، درمان ارتودنسی کودکان و ارتودنسی بزرگسالان می‌باشد. برای قرارگیری مناسب دندان‌ها دردهان نیاز به انجام ارتودنسی است که اغلب در دوران نوجوانی انجام می‌شود.

ضرورت درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی با لیزر باعث ایجاد تناسب بین دندان‌های بالا و پایین می‌باشد و درنتیجه به بهبود فعالیت جویدن غذا کمک می‌کند و هضم غذا را به‌راحتی انجام می‌دهد. در درمان ارتودنسی شکل چهره افراد بهبود پیدا می‌کند. متخصصان و پزشکان این حوزه پیشنهاد می‌کنند که کودکان، چکاپ کلی دندان‌های خود را در سنین هشت یا هفت‌سالگی انجام دهند البته لزوم انجام ارتودنسی فقط بارأی و نظر دکتر معتبر می‌باشد که فرد نیاز به انجام ارتودنسی دندان دارد یا خیر. در صورت وجود مشکل دندان‌ها، متخصص با بررسی میزان ناهنجاری، شدت و سن افراد به درمان دندان‌ها می‌پردازد. البته با توجه به زمان مراجعه اشخاص، میزان درد و مدت روند درمان متفاوت است. درصورتی‌که کودکان به درمان ارتودنسی بپردازند با توجه به رشد نکردن کامل دندان‌ها و لثه‌ها نتیجه مطلوب‌تری کسب خواهند کرد.

ضرورت ارتودنسی از سنین پایین

به دلیل رشد دندان‌های میانی پایین از شش‌سالگی نیاز به انجام ارتودنسی می‌باشد، زیرا در صورت عدم رشد مناسب دندان‌ها، می‌تواند به دندان‌های متوالی شیری آسیب وارد کند و دندان‌های دائمی به همان شکل دندان‌های شیری رشد نمایند. این در حالی می‌باشد که در صورت انجام ارتودنسی از این مشکلات جلوگیری می‌شود. در این سن دندان‌ها تازه در حال رشد است و به‌راحتی جابه‌جا می‌شود و فک انعطاف‌پذیری لازم خود را دارد، اما هرچه سن افزایش پیدا نماید دندان‌ها از انعطاف‌پذیری کمتر برخوردار خواهد بود و مقاومت فک در برابر جابه‌جایی دندان‌ها بیشتر می‌شود که در این صورت روند درمان، هزینه و درد بیشتر خواهد شد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو

عوارض و مشکلات ارتودنسی دندان

به مزایا و ویژگی‌های مثبت ارتودنسی دندان پرداختیم اما افراد درروند درمان ارتودنسی دندان‌ها با مشکلات و معضلاتی روبه‌رو می‌شوند. یکی از مشکلات اساسی ارتودنسی دندان احتمال برگشت دندان‌ها به حالت اولیه قبل از ارتودنسی است که این عامل بخش جداناپذیر درمان ارتودنسی می‌باشد که اگر بیمار در استفاده از بریس ها و سیم کوتاهی کند یا از نصب آن‌ها خودداری نماید، احتمال برگشت دندان‌ها وجود دارد؛ اما باید حتماً در انتخاب متخصص ارتودنسی دقت شود، درصورتی‌که فرایند سیم گذاری و بریس ها به‌خوبی انجام نگردد، احتمال برگشت دندان‌ها افزایش پیدا می‌کند. مشکل بعدی رعایت بهداشت دندان‌ها می‌باشد که اگر بیمار در فرایند درمان بهداشت دهان و دندان‌های خود را رعایت نکند موجب پوسیدگی سریع براکت ها و سیم‌های ارتودنسی می‌شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com