عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 25 فروردين 1403
بازدید : 22
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه تا وقتی حرکت نمی‌کند و ثابت است، هیچ علامتی ندارد. مشکلات از زمانی آغاز می‌گردد که سنگ در کلیه جابه‌جا می‌شود یا به سمت میزنای (لوله‌ای که هر کلیه را به مثانه وصل می‌کند) به راه می‌افتد. در این حالت، برخی یا همه موارد زیر دیده می‌شود:

  • درد شدید و متناوب در پهلو و پشت، پایین‌تر از سطح دنده‌ها که ممکن است به پایین شکم تیر بکشد
  • سوزش ادرار
  • ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای
  • ادرار بدبو یا تیره
  • تهوع و استفراغ
  • احساس نیاز مداوم به دفع ادرار
  • افزایش تعداد نوبت‌های دفع ادرار بیش از حد عادی
  • تب و لرز در صورت وجود عفونت
  • کم شدن حجم ادرار

یادمان باشد درد سنگ کلیه تغییر می‌کند. با جابه‌جا شدن سنگ در مجاری ادرار، محل و شدت درد دگرگون می‌شود.

سایر مقالات... مسکن قوی برای درد سنگ کلیه

علل سنگ کلیه

سنگ کلیه معمولا یک علت واحد و مشخص ندارد اما عواملی وجود دارند که احتمال بروز سنگ کلیه را بیشتر می‌کنند. به طور کلی، وقتی غلظت برخی مواد که می‌توانند بلور تشکیل دهند (مانند کلسیم، اسید اوریک و اُگزالات) در ادرار افزایش می‌یابد، سنگ کلیه تشکیل می‌شود. در حالت عادی، موادی در ادرار وجود دارند که از چسبیدن مولکول‌ها به هم و تشکیل بلور جلوگیری می‌کنند. اگر این مواد در ادرار کم باشند روند تولید سنگ را تسریع می‌نمایند.

انواع سنگ کلیه

اگر نوع یا جنس سنگ کلیه را بدانیم، علل تشکیل سنگ را بهتر درک می‌کنیم و پزشک متخصص اورولوژی بهتر می‌تواند برای پیشگیری از تشکیل دوباره آن ما را راهنمایی کند. بنابراین، در صورت امکان بهتر است سنگ را برای تعیین جنس به آزمایشگاه تحویل بدهیم

سایر مقالات مهم ... ماندگاری فیلر بینی

انواع سنگ کلیوی به لحاظ ترکیبات سنگ به شرح زیر هستند:

سنگ کلسیمی

بیشتر سنگ‌های کلیه از جنس کلسیم هستند و بیشتر از همه از جنس اُگزالات کلسیم. اگزالات یک ماده طبیعی است که هم در برخی غذاها وجود دارد و هم در کبد تولید می‌شود. برخی سبزیجات، میوه‌ها، مغزیات و شکلات حاوی مقدار زیادی اگزالات هستند.

علاوه بر غذاهایی که می‌خوریم، خوردن دوز بالای ویتامین د و برخی جراحی‌های روده هم غلظت کلسیم و اگزالات را در ادرار زیاد می‌کند.

سنگ ستراویتی

این نوع سنگ کلیه در پاسخ به یک عفونت ایجاد می‌شود مانند عفونت دستگاه ادراری. این سنگ‌ها می‌توانند به سرعت بزرگ شوند و معمولا اندازه بزرگی دارند؛ به همین دلیل حرکت نمی‌کنند و علامت زیادی ندارند.

سنگ اسید اوریکی

این نوع سنگ کلیه در شخصی ایجاد می‌شود که مایعات کمی می‌نوشد ولی بدنش آب زیادی از دست می‌دهد. کسانی که غذاهای سرشار از پروتیین می‌خورند یا اسید اوریک خون بالا (نقرس) دارند هم ممکن است به این نوع سنگ کلیه دچار شوند.

سنگ سیستینی

این نوع سنگ فقط در کسانی دیده می‌شود که به یک اختلال ارثی مبتلا هستند که در آن، ماده خاصی به نام سیستین را بیشتر از حد معمول در ادرار دفع می‌کنند.

سایر مقالات .... پروستات چیست و مراقبت های بعد از جراحی پروستات چگونه است؟


تاریخ : شنبه 25 فروردين 1403
بازدید : 18
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت های دندانی به گونه طراحی شده اند که طول عمر دائمی داشته باشند اما به طور میانگین طول عمر مفید ایمپلنت دندان بین 25 الی 30 سال است و معمولا 95 درصد ایمپلنت های که کاشت می شوند، تا بعد از 10 سال نیز همچنان سالم و پایدار هستند.

پایه های ایمپلنت کامل معمولا مقاومت بسیار بیشتری به نسبت سایر اجزا دارند و در برخی موارد روکش ایمپلنت به علت شکستگی، لب پرگی، تغییر رنگ و…. نیاز به تعویض پیدا می کنند. معمولا در 50 تا 80 درصد روکش های ایمپلنت در بین 15 الی 20 سال تعویض می شوند بدون اینکه مشکلی برای ایمپلنت شما ایجاد شود.

آیا ایمپلنت مادام العمر است ؟

ایمپلنت دندان در همه موارد کاشت، دائمی نیست و اما در صورت وجود استخوان سالم و خوب، انجام مراقبت های دهان و دندان، کاشت صحیح توسط متخصص و استفاده از برند های ایمپلنت با کیفیت طول عمر ایمپلنت های دندانی می تواند مادام العمر باشد.

سایر مقالات ... قیمت هر واحد لمینت دندان

عوامل کاهش عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی ممکن است در برخی شرایط و عوامل مختلف طول عمر آن به پایان برسد. در ادامه به بررسی برخی عوامل که سبب شکست ایمپلنت می شوند، می پردازیم.

1-عفونت

یکی از بزرگترین دشمنان ایمپلنت دندان، عفونت است که شکست درمان می شود. شایع ترین عفونت ایمپلنت بعد از جراحی رخ می دهد که معمولا به علت عدم مراقبت های ناصحیح بعد از جراحی، وجود ضعف در سیستم ایمنی و عدم زمان مناسب برای کاشت می باشد.

2-عدم مراقبت صحیح و کافی

ایمپلنت های دندانی شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند و از نظر میزان مراقبت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند.

3-کاشت شل یا ناصحیح

کاشت شل یا ناصحیح نیز می تواند ایمپلنت دندان شما را با شکست مواجه کند و علت آن معمولا به علت مراجعه به پیش فرد بی دانش، تجربه و مهارت می باشد.

4- شکستن پایه ایمپلنت

شکستن پایه ایمپلنت معمولا نادر است اما در برخی موارد به علت فشار زیاد بر روی پایه ممکن است این مورد رخ دهد و طول عمر کاشت دندان به پایان برسد.

منبع


تاریخ : شنبه 25 فروردين 1403
بازدید : 17
نویسنده : mozhgan

مینای دندان که لایه خارجی تاج دندان را تشکیل می دهد از کریستال های معدنی فشرده تشکیل شده باکتریهای پلاک دندانی باعث از دست دادن مواد معدنی مینا یا دمینرالیزه شدن آن می گردند. این باکتریها از قند موجود در فضای دهان و دندان تغذیه نموده و اسیدهائی تولید می کنند که کریستالهای مینا را در خود حل می نماید.

اگر چنانچه مینا مواد معدنی خود را از دست بدهد و آن را دوباره بدست نیاورد پوسیدگی دندانی اتفاق می افتد. فلوراید به رمینرالیزه شدن مینا کمک نموده و بلورهای آن را مقاوم تر میکند در نتیجه مینای دندان در برابر پوسیدگی مقاوم تر می شود.مراحل :

سایر مقالات ... دندانپزشکی ترمیم و زیبایی

ابتدا سطح کلیه دندانها با برس مخصوص تمیز می شود ( چیزی شبیه مسواک برقی )

سطح تمام دندانها به ژل فلوراید آغشته می شود ( گاهی اوقات یکطرف هر دو فک در یک مرحله و نیم دیگر در مرحله بعد به ژل آغشته می شود)

ژل فلوراید حدود ۴ دقیقه در مجاورت دندان قرار می گیرد.

در تمام مراحل پشت کودک حالت عمودی داشته سر کمی به سمت جلو خم می شود و ساکشن ( بزاق کِش ) در دهان کودک قرار میگیرد تا از بلع فلوراید ممانعت به عمل آید .

پس از گذشت ۴ دقیقه اضافات ژل با گاز استریل یا پنبه برداشته می شود. در این مرحله کودک آب دهان خود را بطور کامل خارج می کند.

کودک نباید بعد از فلوراید تراپی دهانش را بشوید و تا نیم ساعت باید از خوردن و آشامیدن اجتناب کند. و طی این مدت در صورت جمع شدن بزاق در دهان ، آنرا خارج کند.

در صورت مشاهده علایمی نظیر دل درد و تهوع ، به کودک شیر بخورانید.این حالت به ندرت اتفاق می افتد و آن زمانیست که کودک مقدار زیادی از ژل را ببلعد.با استفاده از ساکشن قوی و خم کردن سر به جلو امکان مسمومیت به صفر می رسد .

فلوراید تراپی کودکان زیر ۳ سال یا کودکانی که مهارت خارج کردن بزاق (تف کردن ) ندارند ، انجام نمی شود.

انجام فلوراید تراپی با صلاحدید دندانپزشک و انجام آن بصورت دوره ای (هر ۶ ماه یکبار ) بین ۳۰ تا۶۰ درصد باعث کاهش پوسیدگی می شود.

فلوراید تراپی هم برای دندانهای شیری و هم برای دندانهای دایمی قابل انجام است ولی بیشتر در ۶ سالگی همزمان با رویش اولین دندان دایمی انجام می شود.

مکانیزم عمل و فواید آن

یون فلوراید به مینای دندان نفوذ کرده و آن را در برابر اسیدهای موجود در غذا، مواد قندی و باکتری های دهان مقاوم میکند که نتیجه آن پیشگیری از پوسیدگی دندان ، کم کردن حساسیت دندان ، متوقف کردن پوسیدگی در مراحل اولیه بدون نیاز به پر کردن دندان و حفاظت از سطح ریشه دندان میباشد.

سایرمقالات... انوع زخم‌ها و عفونت دهان

مواردی که باید فلوراید تراپی انجام شود

کودکان زیر ۶ سال: موثر در حفاظت از دندانهای شیری و مقاوم سازی جوانه دندانهای دایمی در برابر پوسیدگی.

کودکان و نوجوانان ۱۶-۶ سال: حفاظت از دندانهای دایمی در حال رویش به خصوص دندانهای آسیا که بسیار در معرض پوسیدگی هستند.

منبع


تاریخ : یک شنبه 19 فروردين 1403
بازدید : 25
نویسنده : mozhgan

دندانپزشکی زیبایی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و البته کارآمد‌ترین شیوه‌های دندانپزشکی دانست که بسیاری از مردم با آن آشنایی ندارند.

(Cosmetic Dentistry) یا دندانپزشکی زیبایی در واقع اصطلاحی است که به مجموعه‌ای از اقدامات دندانپزشکی گفته می‌شود؛ خدمات این دسته عموماً جنبه درمانی ندارند و بیشتر برای افزایش زیبایی و مرتب نمودن شکل ظاهری دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته ناگفته نماند که بخش زیادی از این اقدامات نه تنها موجب زیبایی دندان‌ها می‌شود بلکه مشکلات موجود در دندان‌ها را هم از بین می‌برند و موجب استحکام و افزایش مقاومت آن‌ها می‌شوند.

عموماً خدمات و اقدامات این حوزه غیر ضروری و غیر اجباری بوده اما انجام برخی از آن‌ها در اولویت افراد است.

دندانپزشکی زیبایی گستره و وسعت بسیار زیادی دارد و اقدامات مختلفی را شامل می‌شود. هدف دندانپزشکی زیبایی؛ اصلاح طرح لبخند، زیباسازی، ترمیم و افزایش استحکام دندانهاست.

سایرمقالات... هزینه کامپوزیت دندان

افزایش مقاومت، رفع مشکلات یا ترمیم دندان‌ها و… از دیگر مزایایی است که بیشتر اقدامات حوزه دندانپزشکی زیبایی با خود دارند. همین موضوع سبب شده تا تقاضای بسیار زیادی برای این اقدامات ایجاد شود.

سایرمقالات... عوامل موثر بر هزینه عصب کشی دندان

شاخه های دندانپزشکی زیبایی

به طور کلی زمانی که صحبت از دندانپزشکی زیبایی به میان می‌آید میتوان گفت که دو تخصص دندانپزشکی به طور مستقیم با زیبایی دندان ارتباط دارند که عبارتند از :

با این وجود گزینه‌های مختلفی در دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که ممکن است شامل موارد زیر شوند:

الف) افزودن یک ماده دندانپزشکی استاندارد: به دندان های طبیعی و یا لثه برای مثال استفاده از روکش‌های چینی مانند لمینت ها یا تاج های دندان و همچنین پیوند لثه

ب) از بین بردن ساختار دندان یا لثه: مانند میانی دندان و لثه

ج) نه افزودن و نه از بین بردن ساختار دندان: مواد دندانی و یا لثه مانند سفید کردن دندان، سفید کردن دندان به کمک لیزر یا تغییر دادن ظاهر و رنگ لثه

د) صاف کردن دندان: ایجاد شکل یک دست برای آن ها و بهبود ظاهر صورت مانند ارتودنسی

ه) استفاده از روکش‌های دندانی: لیمیت، کامپوزیت و یا ایمپلنت

و) جرم گیری دندان: سفید کردن یا بلیچینگ یا جرم گیری با بروساژ و ابزار

منبع: https://www.orthodoctor.ir/


تاریخ : یک شنبه 19 فروردين 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

بسیاری از مردم با تصور اینکه بینی هایشان بی‌نهایت بزرگ یا خیلی کوچک و کج یا ناهموار است، از ظاهر بینی خود ابزار نارضایتی می‌کنند. اما آنها از این مسئله که بدشکل‌های بینی را می توان به سادگی و به سرعت و بدون انجام جراحی‌های طاقت فرسا و در بازه زمانی کوتاهی با فیلرها درمان کنند، بی اطلاعند.

یکی از تصورات بسیار متداول که کاملاً نادرست می‌باشد بزرگ نشان دادن صورت و بینی به کمک فیلرها است. گاهی فیلرها می توانند نتیجه کاملاً عکس داشته باشند. با تزریق فیلر به بینی می‌توان برای بهبود ظاهری بینی فرم بینی را تغییر داد.

فیلرهای بینی با وجود نقش موثر در احیای نواقص ظاهری بینی، کجی و ناهمواری و تغییر پل بینی در صورت تزریق اشتباه عوارضی را برای بیماران پدید آورند.

سایر مقالات ... تزریق بوتاکس

جدی ترین عارضه مرتبط با فیلرهای پوستی، احتمال تزریق سهوی فیلر به داخل ورید است. با این حال برخی از عمده عوارض فیلر بینی به قرار ذیل خواهد بود.

احتمال بروز تورم، کبودی، قرمزی، درد در ناحیه مورد استفاده، حساسیت و خارش، ایجاد ضایعات پوستی از عوارض فیلر بینی خواهد بود.

بروز عوارض فیلر بینی شدید آنقدرها متداول نیست. با این حال خطرات بالقوه بسته به فیلر مورد استفاده و ماندگاری فیلر بینی متفاوت بوده و شامل بروز برخی عوارض فیلر بینی مانند عدم تقارن در بینی، کبودی و خونریزی از محل تزریق، آسیبدیدگی پوست بینی و در نتیجه احتمال ایجاد زخم و اسکار، ایجاد عفونت و توده در محل تزریق، حس کردن فیلر زیر سطح پوست با دست، نکروز یا مرگ پوست (در اثر اختلال در جریان خون) و غیره خواهد بود.

در موارد بسیار نادر، خطر تزریق تصادفی فیلر به جای زیر پوست به داخل وریدهای خونی وجود دارد. بروز این خطر قادر به انسداد جریان خون است. بسته به محل انسداد اتفاقی که پس از بسته شدن رگ خونی می‌افتد، متفاوت است. در صورت آسیب دیدگی پوست، احتمالاً پوست زخمی یا آسیب دیده شود.

به عنوان یکی از عوارض فیلر بینی، آسیب دیدگی رگ قادر به ایجاد اختلال در فرآیند خون رسانی به پوست اطراف بینی می تواند منجر به مرگ پوست در ناحیه بینی شود.

در موارد حادتر فیلر می‌تواند با ورد به رگ خونی تغذیه کننده یکی از چشم‌ها و ایجاد انسداد در آن منجر به کوری و تاری دید شود.

سایرمقالات... عوارض بوتاکس

از دیگر عوارض فیلر بینی احتمال جابجایی فیلر تزریق شده به زیرچشم و یا نواحی دیگر بینی ظاهری برجسته ایجاد می‌کند.

احتمال بروز عوارض فیلر بینی همچون فیلر چانه چقدر است؟

در مطالعه‌ای که در سال 2019 روی 150 نفر از افرادی که فیلر انجام دادند، تنها 2 درصد از آنها دچار عوارض فیلر بینی بودند. چنانچه هر یک از موارد ذیل از جمله تب بالا، تاری در دید، کهیر یا واکنش‌های آلرژیک دیگر را تجربه کردید باید در اسرع وقت به یک دکتر فیلر بینی و یا اورژانس مراجعه نمایید.


تاریخ : یک شنبه 19 فروردين 1403
بازدید : 18
نویسنده : mozhgan

سرطان مثانه به انگلیسی bladder cancer، یکی از انواع سرطان است و زمانی آغاز می‌شود که سلول‌های پوشاننده‌ی سطح داخلی مثانه تغییر کنند و رشد آن‌‌ها از کنترل خارج شود. در این زمان توده‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود. تومور مثانه می‌تواند خوش‌خیم یا بدخیم باشد.

بدخیمی به این معنا است که سلول‌های سرطانی می‌توانند رشد کنند و به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابند که این فرآیند متاستاز نامیده می‌شود. اما تومور خوش‌خیم به سایر قسمت‌های بدن متاستاز نمی‌دهد. تومورهای خوش‌خیم مثانه نادر هستند.

سایر مقالات ... تنگی در مجاری ادراری

۱. تومور خوش خیم مثانه

وجود توده در مثانه نشانه چیست؟ آیا هر توده‌ای نشان‌دهنده سرطان است؟ تومورهای غیر سرطانی یا خوش‌خیم مثانه از پوشش داخلی یا سایر بافت‌های مثانه شروع می‌شوند. تومورهای خوش‌خیم به سایر قسمت‌های بدن سرایت نمی‌کنند. علائم تومور خوش خیم مثانه ایجاد خون در ادرار و مشکلات مثانه است. انواع رایج تومورهای غیر سرطانی مثانه پاپیلوم‌ها و پاپیلوم‌های معکوس هستند.

پاپیلوم‌ها از سلول‌های اوروتلیال شروع می‌شوند. این سلول‌ها پوشش داخلی مثانه را تشکیل می‌دهند. این تومورها به سمت مرکز مثانه رشد می‌کنند و معمولاً فقط یک پاپیلوم کوچک یافت می‌شود. پاپیلوم‌های معکوس معمولاً تومورهای مسطح هستند که در دیوار مثانه رشد می‌کنند.

۲. سرطان بدخیم مثانه

همان‌طور که می‌دانید، سرطان بدخیم در چند مورد با سرطان خوش‌خیم تفاوت دارد. یکی از این تفاوت‌ها در سرعت رشد تومورها است. مورد دیگر در تهاجمی بودن سلول‌های سرطانی است. سرطان بدخیم مثانه هم به سرعت رشد می‌کند و هم به بافت‌های زیرین تجاوز می‌کند.

همچنین در مراحل پیشرفته می‌تواند به اعضای دیگر بدن هم حمله کند و آنها را سرطانی کند. معمولا این تومورهای بدخیم به درمان دیرتر پاسخ می‌دهند و فالوآپ در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

از طرفی ۵۰٪ بیمارانی که به سرطان مثانه مبتلا هستند و این سرطان برای آنها تهاجمی است، معمولا با متاستاز مواجه می‌شوند که در کم‌تر از ۵ سال اول این اتفاق علائم شروع به بروز خود می‌کنند. ۵٪ بیمارانی که به سرطان بدخیم مثانه مبتلا هستند، به اندام‌های دور سرطان متاستاز می‌دهد و این اتفاقی است که می‌تواند کشنده باشد.

سایرمقالات... میوه های مفید برای سنگ کلیه

بیشتر این بیماران متاسفانه با وجود شروع درمان شیمی درمانی، در کم‌تر از دو سال جان خود را از دست می‌دهند و قربانی سرطان می‌شوند.

منیع: https://www.gymju.ir/


تاریخ : شنبه 18 فروردين 1403
بازدید : 30
نویسنده : mozhgan

به طور معمول طول عمر ایمپلنت های دندانی بین ۱۵ تا ۲۰ سال است. البته دوام و طول عمر ایمپلنت دندان تحت تأثیر عواملی نظیر کیفیت اجزای ایمپلنت، نحوه کاشت و رعایت بهداشت دهان و دندان قرار دارد. تا جایی که اگر ایمپلنت به بهترین شکل ممکن کاشته شود و بیمار تمامی نکات مراقبتی را رعایت کند، ممکن است عمر ایمپلنت به بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال نیز برسد. بنابراین اگر به مرکز خوب ایمپلنت دندان مراجعه نمایید و به بهداشت دهان و دندان ها اهمیت دهید، قطعاً ایمپلنت های دندانی مدت زمان زیادی همراه شما خواهند بود.

سایرمقالات... قیمت هر واحد لمینت دندان

عوامل مؤثر بر دوام و طول عمر دندان ایمپلنت شده

تجربه و تخصص ایمپلنتولوژیست

دندانپزشکان متخصص کاشت یا ایمپلنتولوژیست ها یکی از عوامل مؤثر بر عمر دندان ایمپلنت شده هستند. به دلیل اینکه هرچه تجربه و تخصص ایمپلنتولوژیست بیشتر باشد، با اشراف و تسلط کامل به آخرین متدهای روز دندانپزشکی، کاشت ایمپلنت را انجام می دهد. از این رو نه تنها کیفیت و ماندگاری ایمپلنت دندان افزایش می یابد، بلکه احتمال پس زدن ایمپلنت به حداقل میزان ممکن می رسد. بنابراین در صورتی که قصد کاشت ایمپلنت دارید، حتماً به دندانپزشک متخصص و حرفه ای ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

استفاده از برندهای معتبر ایمپلنت

طبق تحقیقات و بررسی های به عمل آمده درخصوص طول عمر ایمپلنت های دندانی و همچنین درصد شکست آنها به این نتیجه دست یافتیم که استفاده از ایمپلنت های بی کیفیت و نامعتبر عامل اصلی بروز این قبیل مشکلات است. بدین ترتیب با انتخاب و استفاده از بهترین برند ایمپلنت می توانید ضمن افزایش دوام و طول عمر ایمپلنت دندان، از هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری به عمل آورید.

انجام جراحی پیوند لثه و بازسازی استخوان فک

برای موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت می بایست بافت لثه و میزان تراکم استخوان فک بیمار در حد مطلوب قرار داشته باشد. بر همین اساس در صورت مشاهده هرگونه علائم تحلیل لثه و کمبود تراکم استخوان، جراحی پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت یا متخصصین جراحی لثه انجام می شود. البته قبل از انجام این سری از جراحی های تکمیلی، بیمار مورد آزمایش های تخصصی قرار گرفته و سپس دندانپزشک براساس تصاویر رادیوگرافی و نتایج آزمایش ها در این باره تصمیم گیری می کند.

سایر مقالات... مراحل ایمپلنت کامل دندان

سلامت عمومی بیمار

سلامت عمومی افراد متقاضی کاشت ایمپلنت دندان نیز یکی دیگر از عوامل تعیین کننده کیفیت و ماندگاری ایمپلنت می باشد. به دلیل اینکه بسیاری از بیماری ها نظیر نارسایی قلبی، دیابت، سرطان، ضعف سیستم ایمنی بدن، تالاسمی، هموفیلی و … کاشت ایمپلنت دندان را با مشکل مواجه می سازد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار بر طول عمر ایمپلنت های دندانی رعایت بهداشت دهان و دندان است. حفظ سلامت دهان و دندان ها پس از کاشت ایمپلنت از بروز هرگونه التهاب، تورم و عفونت جلوگیری نموده و بدین ترتیب عمر دندان ایمپلنت شده نیز بیشتر خواهد شد.

منبع: https://www.orthodentist.ir/


تاریخ : شنبه 18 فروردين 1403
بازدید : 22
نویسنده : mozhgan

جواب این سوال، هم مثبت است و هم منفی. اگر فکر می‌کنید بدون داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می‌توانید از شر چربی شکم و پهلو خلاص شوید، پاسخ منفی است. اما اگر دمنوش‌ها را همراه با رژیم و ورزش استفاه کنید، می‌توانید تاثیر دمنوش برای لاغری شکم و پهلو را ببینید. در واقع دمنوش‌ها فقط می‌توانند به روند لاغری شما کمک کنند.

۵ دمنوش لاغری شکم و پهلو

در ادامه 5 دمنوش برای لاغری شکم و پهلو را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای کاهش وزن کمک بگیرید.

۱. چای نعناع فلفلی

وقتی صحبت از دمنوش برای لاغری و شکم و پهلو می‌کنیم، چای نعناع فلفلی یکی از بهترین‌ گزینه‌ها است. این دمنوش به کاهش وزن، کاهش سوزش سر دل، بهبود رنگ پوست، بهبود خواب و افزایش احساس سیری کمک می‌کند.

علاوه بر این، چای نعناع تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد، بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را بنوشید. چای نعناع فلفلی یک دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو است.

۲. چای لیمو و دارچین

لیمو سرشار از ویتامین C، فیبر پکتین و آنتی‌اکسیدان است که همه‌ی این عوامل باعث بهبود ایمنی، سرکوب اشتها و کاهش چربی شکم می‌شوند. چای لیمو و دارچین یکی از موثرترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن است. آب لیمو حاوی کالری بسیار کمی است.

این ویژگی به نوبه‌ی خود به کاهش وزن کمک می‌کند. دارچین حاوی یک ترکیب معدنی به‌نام کروم است که به کنترل اشتها کمک می‌کند. این ادویه‌ی معجزه‌گر حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی ضروری است که همگی به کاهش وزن کمک می‌کنند.

سایرمقالات... غذای رژیمی با کدو

۳. چای سفید

چای سفید در میان انواع دیگر چای متمایز است؛ چون فرآوری کمتری دارد و زمانی که گیاه چای هنوز جوان است برداشت می‌شود. این چای طعمی متمایز با سایر انواع چای دارد. طعم آن لطیف،کمی شیرین است.

فواید چای سفید به‌خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و در برخی از مطالعات آزمایشگاهی اثراتی مثل بهبود سلامت دهان تا کشتن سلول‌های سرطانی نشان داده است. اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید این چای مورد نیاز است.

۴. چای اولانگ

به گفته healthline، چای اولانگ یکی دیگر از دمنوش‌های مفید برای لاغری شکم و پهلو است. این چای به عنوان یکی از چای‌های سنتی چین شناخته می‌شود که تا حدی اکسید شده است.

چای اولانگ از نظر اکسیداسیون و رنگ، بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌گیرد و رایحه میوه‌ای، معطر و طعمی منحصر‌به‌فرد دارد. طعم و عطر چای اولانگ بسته به سطح اکسیداسیون می‌تواند متفاوت باشد.

بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چای اولانگ دو بار در روز به مدت 2 هفته باعث افزایش ۲۰ درصدی چربی‌سوزی می‌شود. البته مطالعات بیشتری در مورد اثرات چای اولانگ مورد نیاز است اما یافته‌های فعلی نشان می‌دهد که اولانگ می‌تواند به طور بالقوه برای کاهش وزن مفید باشد.

سایرمقالات... رژیم شیر

۵. چای سیاه

چای سیاه نسبت به انواع دیگر مانند چای سبز، سفید یا اولانگ بیشتر اکسید شده است. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است و زمانی اتفاق می‌افتد که برگ‌های چای در معرض هوا قرار می‌گیرند و در نتیجه قهوه‌ای می‌شوند که باعث رنگ تیره‌ی مشخصه‌ی چای سیاه می‌شود.

چندین مطالعه نشان داده است که چای سیاه می‌تواند در کنترل وزن موثر باشد.

سایرمقالات... کالری میوه های مختلف


تاریخ : شنبه 18 فروردين 1403
بازدید : 26
نویسنده : mozhgan

فلوراید عامل اصلی جلوگیری از پوسیدگی در دندان‌ های دائمی و دندان‌های شیری به خصوص در اوایل رویش آن‌ها است. فلوراید تراپی کودکان در دندانپزشکی شامل مراقبت‌ های ویژه دندان هاست که موجب قوی شدن دندان‌ ها و جلوگیری از پوسیدگی های زودرس می شود. 

کند کردن روند فرسایش دندان‌های شیری، جلوگیری از ایجاد ضایعات در دندان‌های دائمی و همچنین پر کردن نواقص سطوح صاف از دیگر مزیت‌های این روش برای دندان کودکان و حتی بزرگسالان است. زمانی که کودک در خطر پوسیدگی دندان قرار بگیرد متخصص دندانپزشکی کودکان با دقت و تجربه خود این روش را برای کودک انجام می‌دهد.

سایرمقالات... خدمات دندانپزشکی ترمیم و زیبایی

فلوراید دندان به چه شکل‌ هایی وجود دارد؟

فلوراید ماده ای مورد نیاز برای مینای دندان جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان ‌ها است که روی مینای دندان اثر گذاشته و راه های مختلفی برای رساندن این ماده به دندان وجود دارد. از انواع فلوراید موجود در بازار برای انجام فلوراید تراپی کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خمیر دندان حاوی فلوراید ( مهمترین و رایج‌ترین روش)
  • دهانشویه سدیم فلوراید ( در دو نوع روزانه و هفتگی )
  • ژل فلوراید
  • وارنیش فلوراید کودکان
  • قرص فلوراید
  • سیلور دی آمین فلوراید ( SDF )

روش فلوراید تراپی کودکان در منزل

فلوراید تراپی کودکان در خانه یک راه کلیدی کاهش خطر و پیشگیری اولیه از پوسیدگی دندان است که با مصرف آب، نمک، خمیردندان یا دهان شویه‌های حاوی فلوراید می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که غلظت فلوراید در هر کدام از روش‌های بالا متفاوت بوده و باید نحوه زدن فلوراید به دندان کودکان در منزل را از متخصص دندانپزشکی سوال کنید.

با این حال توجه کنید که ژل فلوراید و وارنیش فلوراید کودکان باید حتما در مطب دندانپزشکی و توسط متخصص دندانپزشکی کودکان استفاده شود.

فواید فلوراید تراپی برای کودکان

فلوراید تراپی دندان برای همه گروه‌های سنی به خصوص کودکان بسیار مفید است و مزایای بسیاری دارد که از جمله فواید فلوراید تراپی کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت مینای دندان به پوسیدگی را افزایش می‌دهد.
  • مقدار اسید تولید شده توسط باکتری‌های موجود در دهان را به حداقل می‌رساند.
  • یک عامل ضد باکتریایی است که به باکتری‌های تجمع یافته در سطح دندان حمله می‌کند.

سایرمقالات... انوع زخم‌ها و عفونت دهان

چطور فلوراید تراپی مانع پوسیدگی دندان کودکان می‌شود؟

در جواب باید گفت، مصرف فلوراید سبب ورود آن به عاج و مینای دندان‌های رویش نیافته می‌شود و باعث استحکام دندان و افزایش مقاومت آن در برابر پوسیدگی می‌شود. همچنین فلوراید مصرفی به داخل بزاق ترشح می‌شود و باعث کاهش تولید اسید شده و در نتیجه باعث کاهش پوسیدگی دندان کودکان می‌شود.

توجه داشته باشید که فلوراید یک عامل ضد باکتریایی است که به باکتری‌های تجمع یافته در سطح دندان حمله می‌کند و باعث جذب کلسیم و فسفر و همچنین افزایش مقاومت دندان‌‌های کودک می‌شود. طبق توصیه انجمن دندانپزشکان آمریکا، فلوراید تراپی کودکان حتی قبل از رویش کامل دندان‌ها توصیه می‌شود. با این حال بر اساس ارزیابی ریسک پوسیدگی دندان کودکان توسط دندانپزشک فلورایدتراپی در مطب ۳ یا ۶ ماه یکبار  یعنی ۲ تا ۴ بار در سال توصیه می‌شود.

منبع: https://www.chalava.ir/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com