عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 29
نویسنده : mozhgan

انسان‌ها مانند سایر پستانداران دیفودنت هستند، به این معنی که آن‌ها دو مجموعه دندان دارند. مجموعه اول (مجموعه دندانِ کودک، اولیه یا شیری نامیده می‌شوند) به طور معمول از حدود شش ماهگی شروع به ظاهر شدن می‌کند، اگرچه برخی از نوزادان با یک یا چند دندانِ قابل رویت متولد می‌شوند. رویش دندانِ نوزادان می‌تواند دردناک باشد و باعث خارش و تب در نوزاد شود. انسان‌ها دارای چهار نوع دندان هستند که هر کدام عملکرد خاصی دارند:

سایر مقالات : رادیوگرافی پانورامیک دندان

دندانِ پیش (Incisors): غذا را برش می‌دهند.

دندانِ نیش (Canines): غذا را پاره و خرد می‌کنند.

پرمولر (آسیای کوچک یا آسیاب کوچک) (Premolars): وظیفه جویدن و له کردن غذا را بر عهده دارند.

دندانِ مولر (آسیاب بزرگ یا آسیای بزرگ) (Molars): با قدرت بیشتری از دندان‌های آسیای کوچک غذا را به لحاظ فیزیکی هضم می‌کنند.

ریشه دندان‌ها در فک بالا یا فک پایین قرار گرفته و توسط لثه پوشانده می‌شوند. دندان‌ها از چندین بافت با تراکم و سختی متفاوت ساخته شده‌اند.

سایر مقالات : مسکن قوی برای ایمپلنت

دندان جنینی چیست؟

دندانِ جنینی (Neonatal teeth) دندان‌هایی هستند که از بدو تولد در بالای لثه وجود دارند (که قبلاً رویش پیدا کرده اند) و دندان‌های نوزادی در طول ماه اول زندگی از لثه بیرون می‌آیند. بروز دندان‌های جنینی به میزان قابل توجهی متفاوت از رشد آن‌ها طی نوزادی است. دندان‌های طبیعی و دندان‌های جنینی می‌توانند دندان‌های شیری طبیعی کودک باشند که زودتر از زمان جوانه می‌زنند. در صورت امکان باید این دندان‌ها را حفظ کرد. اما ممکن است این دندان‌ها اضافی و بخشی از سیستم طبیعی دندانی نباشند که در آن صورت کشیده می‌شوند.

سایر مقالات : پر کردن جای خالی دندان

معمولاً هیچ مداخله‌ای توصیه نمی‌شود مگر اینکه این دندان‌ها مشکلاتی را برای نوزاد یا مادر ایجاد کرده باشند. با این حال برخی کشیدن این دندان‌ها را توصیه می‌کنند زیرا می‌توانند نوک زبان یا لثه‌های نوزاد را ملتهب یا زخم کنند. در غیر این صورت آن‌ها باید تا حد ممکن در دهان حفظ شوند تا احتمال از بین بردن جوانه‌های دندانِ دائمی با دندانِ ناتال کاهش یابد. اگر نوزاد مبتلا به هیپوپروترومبینمی است، نباید آن را از بین برد. در صورت بروز عوارضی که نیاز به برداشتن دندان‌های جنینی دارند، باید رادیوگرافی دندان، انجام و توسط دندانپزشک اطفال ارزیابی و پیگیری شود.

سایر مقالات : رعایت بهداشت دهان و دندان


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 17
نویسنده : mozhgan

آیا اسلیو معده سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو است؟ اسلیو معده شامل برداشتن یا کاهش اندازه معده بیماران است. جراحی اسلیو معده معمولا منجر به کاهش وزن سریع می‌شود.

سایر مقالات : بهترین جراح اسلیو در تهران

به گزارش ایسنا ، جراحی اسلیو معده یکی از چندین نوع جراحی کاهش وزن است. متخصصان جراحی معمولا آن را گاسترکتومی با برش عمودی می‌نامند. در این مطلب، نگاهی دقیق‌تر به مواردی که با اسلیو معده درگیر است، از جمله اثربخشی و عوارض احتمالی آن، خواهید داشت.

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو، عمل جراحی اسلیو معده است که به عنوان یک روش با عوارض کم با استفاده از لاپاراسکوپی انجام می‌شود. لاپاراسکوپی به این معناست که یک لوله بلند و نازک از طریق چندین برش کوچک به شکم وارد می‌شود. این لوله دارای یک چراغ و یک دوربین کوچک و همچنین ابزارهای مختلف جراحی است. عمل اسلیو معده با استفاده بیهوشی عمومی انجام می‌شود. یعنی دارویی که شما را به خواب بسیار عمیقی می‌برد و نیاز به یک دستگاه تنفس مصنوعی برای شما در حین عمل سریعترین راه لاغری شکم و پهلو است.

سایر مقالات : غذای رژیمی با گوشت قرمز

جراحی سریعترین راه لاغری شکم و پهلو معده شما به ۲ قسمت نابرابر تقسیم می‌شود. حدود ۸۰% از قسمت منحنی بیرون معده شما بریده و برداشته می‌شود. سپس لبه‌های ۲۰% باقی‌مانده به هم بخیه می‌شود. با این کار، یک معده موزی شکل ایجاد می‌شود که تنها حدود ۲۵% اندازه کل معده است.

آیا اسلیو سریعترین راه لاغری شکم و پهلو است؟

عمل اسلیو معده به ۲ روز به عنوان سریعترین راه لاغری شکم و پهلو موثر است. در روش اول معده شما به‌طور قابل توجهی کوچکتر می‌شود؛ بنابراین زودتر احساس سیری می‌کنید و کمتر غذا می‌خورید. این به آن معناست که کالری کمتری دریافت خواهید کرد. همچنین بخشی از معده شما هورمون گرلین ترشح می‌‎کند (هورمونی که مرتبط با گرسنگی است) برداشته شده که در این حالت کمتر احساس گرسنگی می‌کند.

سایر مقالات : مصرف نان و برنج بعد از عمل اسلیو

با توجه به اطلاعیه انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از جراحی اسلیو معده کاهش دهید. برخی این کاهش وزن در برخی از افراد بین ۶۰ تا ۷۰ درصد خواهد بود.

مهم است که به خاطر داشته باشید که این سریعترین راه لاغری شکم و پهلو تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما متعهد به رعایت رژیم غذایی و برنامه ورزشی توصیه شده توسط جراح خود باشید. با اتخاذ این تغییرات سبک زندگی، به احتمال زیاد وزنتان را در درازمدت کاهش خواهید داد.

سایر مقالات : بوتاکس معده


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 16
نویسنده : mozhgan

این روند در چندین مرحله برای تشکیل قسمت‌های مختلف دندان، اتفاق می‌افتد. هر دو مجموعه دندانِ شیری و دائمی مراحل رشد یکسانی دارند اگرچه دندان‌های دائمی دیرتر از دندان‌های شیری تشکیل خواهند شد. رشد دندان یا ادنتوژنز، معمولاً به مراحل کلی تقسیم می‌شوند که در ادامه آمده‌اند.

سایر مقالات : مراقبت های بعد از ایمپلنت

مرحله ابتدایی

یکی از اولین نشانه‌های ایجاد دندان که به صورت میکروسکوپی دیده می‌شود، تمایز بین لامین دهلیز و لامینای دندان است که در هفته ششم تا هفتم زندگی جنینی اتفاق می‌افتد. لمینای دندان، جوانه دندانِ در حال رشد را برای مدت قابل توجهی به لایه اپیتلیال دهان متصل می‌کند و این مرحله آغازین به حساب می‌آید.

سایر مقالات : صفر تا صد ایمپلنت دندان

مرحله جوانه‌زنی

مرحله جوانه‌زنی (Bud Stage)، در هفته هشتم در رحم اتفاق می‌افتد. در این زمان، سلول‌هایی به نام جوانه اپیتلیوم دندانی از یک گروه ضخیم سلول به نام لامینای دندان، شناخته می‌شود که در داخل فک بالا و پایین تشکیل می‌شود. این سلول‌ها در نهایت تکامل یافته و جوانه دندان را تشکیل می‌دهند که از تمام بافت‌های نرم لازم برای رشد دندان، تشکیل شده است.

سایر مقالات : قیمت لمینت دندان

مرحله کلاهک

در طی مرحله کلاهک (Cap Stage)، سلول‌ها شروع به شکل دادن لایه بیرونی دندان می‌کنند و کلاهک تشکیل می‌دهند که روی بقیه جوانه دندان، قرار می‌گیرد. به این کلاهک اندام مینا گفته می‌شود زیرا بعدا سلول‌های تولید کننده مینا را تشکیل می‌دهد. بقیه جوانه دندان که به پاپیلای دندان معروف است، دو لایه داخلی عاج و پالپ را ایجاد می‌کند. کیسه سلول دیگری به نام فولیکول دندانی، مینا و پاپیلا را احاطه کرده و حاوی رگ‌ها و اعصاب است. در مرحله کلاهک، سه ساختار مختلف جوانه را تشکیل می دهند:

مینا

پاپیلای

فولیکول

سایر مقالات : درمان ارتودنسی بارداری

مرحله زنگ

در مرحله زنگ (Bell Stage)، اندام مینا به شکل زنگ در می‌آید و دو واقعه رخ می‌دهد. ابتدا سلول‌های اندام مینای دندان از یکدیگر متمایز می‌شوند، به این معنی که عملکرد آن‌ها تغییر می‌کند. بسته به عملکرد جدید آن‌ها، در یکی از چهار گروه سلولی قرار می‌گیرند: اپیتلیوم داخلی مینا اپیتلیوم مینای خارجی طبقه متوسط شبکه ستاره‌ای این گروه‌های سلولی در کنار هم برای ایجاد لایه مینای دندان فعالیت می‌کنند. در طی رویداد دوم در این مرحله، اپیتلیوم مینای دندان، به شکل آینده تاج دندان جمع می‌شود و لایه دندان، شروع به خراب شدن می‌کند.


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 14
نویسنده : mozhgan

دبی به عنوان یک شهر خیره ‌کننده که در زمان ‌های نه چندان دور از یک دهکده کوچک به یکی از بزرگ ترین شهر‌های لوکس دنیا تبدیل شده است، از شهر‌های مهم تجاری در جهان به شمار می ‌آید، اما بسیاری از افراد به دنبال جواب این سؤال هستند که دبی در کدام کشور است؟

سایر مقالات : عالی ترین زمان برای سفر به دبی

دبی به عنوان یک شهر خیره ‌کننده که در زمان ‌های نه چندان دور از یک دهکده کوچک به یکی از بزرگ ترین شهر‌های لوکس دنیا تبدیل شده است، از شهر‌های مهم تجاری در جهان به شمار می ‌آید، اما بسیاری از افراد به دنبال جواب این سؤال هستند که دبی در کدام کشور است و چه ویژگی‌ ها و منابع و امکاناتی دارد. شهری شگفت ‌انگیز که دارای آسمان خراش ‌ها و ساختمان‌ های بسیار لوکس و مدرن بوده چگونه در مدت بسیار کوتاهی این چنین با شکوه قد برافراشته است. با ما همسفر باشید تا به دبی سفر کنیم و به روند پیشرفت این شهر خیره ‌کننده نگاهی بیاندازیم.

سایر مقالات : سفر دبی با تور یا انفرادی

معرفی شهر دبی

دبی یکی از وسیع‌ ترین و با امکانات ‌ترین شهر‌های امارات متحده عربی شناخته می ‌شود. شهر دبی از سمت جنوب با کشور ایران همسایه بوده و در حاشیه اطراف خلیج فارس واقع شده است. لازم به ذکر است شبه جزیره عربستان نیز در مجاورت شهر دبی قرار گرفته و یکی از شهر‌های اعیانی نشین عرب و شیخ نشین شناخته می ‌شود. مسافران تور دبی لقب‌ های متعددی از این شهر را می ‌شنوند که برخی از آن‌ ها نظیر شهر آسمان‌خراش ‌ها یا شهر تجملات و یا همچنین شهر شگفت ‌انگیز است.

بر اساس آخرین سرشماری و آمار‌گیری که در سال ۲۰۰۹ میلادی انجام شد جمعیت شهر دبی که به عنوان عروس امارات شناخته می‌ شود، حدود یک میلیون و هفتصد و هفتاد و یک هزار نفر است. مساحت این شهر حدود یک میلیون و دویست و هشتاد و هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع بوده و به عنوان بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی معرفی می ‌شود که از دیگر شهر‌های امارات ۸ برابر بزرگ تر است. این شهر به عنوان گران ‌ترین شهر خاورمیانه بوده و در لیست لوکس‌ ترین و لاکچری ‌ترین شهر‌های جهان قرار دارد. لازم به ذکر است در رتبه ‌بندی شهر‌های گران جهان، دبی رتبه ۲۰ را دارا است.

ما در مجله گردشگری و توریستی نیک روز به جزییات سفر به دبی پرداخته ایم.


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 16
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه ، از نظر جنس و اندازه متنوع می باشند. از این رو لازم است که انواع آنها را بشناسید تا بتوانید راحت تر برای درمان و حتی پیشگیری از ابتلا به آنها اقدام کنید.

سایر مقالات : متخصص اورولوژی

سنگ کلیه اگزالات کلسیم

سنگ های اگزالات و فسفات کلسیم جزو شایع ترین سنگ های کلیه هستند که دلیل عمده ابتلا به آنها مربوط به از دست دادن آب بدن و عدم جبران آن می باشد. اگزالات به طور طبیعی در موادغذایی وجود دارد که همراه با مواد زائد دیگر از کلیه ها دفع می شود. اما اگر مقدار آب بدن پایین باشد، مواد زائد اگزالات و کلسیم کم کم به صورت کریستال هایی تشکیل می شوند که نتیجه آن سنگ کلیه است. برای آنکه جلوی این نوع سنگ ها گرفته شود، باید به مقدار مناسبی در طول روز آب و مایعات مصرف کنید.

همچنین کلسیم را به مقدار مناسب در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بتواند با اگزالات و مواد زائد دیگر در معده و روده ترکیب شود و از بدن خارج شوند. در این صورت به کلیه ها نمی رسند و آنجا رسوب ایجاد نمی شود.

سنگ کلیه فسفات کلسیم

معمولا بر اثر افزایش کلسیم و قلیایی شدن ادرار، سنگ فسفات کلسیم به وجود می آید. بیماری های ارثی نادر و ناشناخته دیگر نیز می توانند زمینه ساز این نوع سنگ ها شوند. معمولا برای کنترل و درمان این بیماری ها پیشنهاد می شود که از مصرف گوشت، تخم مرغ، ماهی، چاشنی ها، شیر، پنیر و … جلوگیری شود. در عین حال مصرف پروتئین کافی و کم کردن سدیم از رژیم غذایی می تواند در درمان سنگ کلیه و این بیماری مفید باشد.

سنگ کلیه اسید اوریک

این گونه سنگ ها با عنوان سنگ های حاجب شناخته می شوند؛ چراکه در ترکیب این سنگ، عنصر کلسیم دیده نمی شود و از همین رو در رادیوگرافی مشخص نمی شوند. سنگ های اسید اوریکی را معمولا با سونوگرافی تشخیص می دهند و معمولا درمان آنها با مصرف دارو و رژیم غذایی مناسب جوابگو است. این نوع سنگ ها در مردان بیشتر دیده می شوند و مربوط به مصرف زیاد پروتئین می باشند.

سنگ‌های سیستین

بر اثر ازدیاد سیستئین در ادرار، این نوع سنگ ها ایجاد می شوند که معمولا در دوران کودکی و قبل بلوغ خود را نشان می دهند. این بیماری مربوط به اختلالات ژنتیکی بسیار هم نادر می باشد. این سنگ ها را باید سریعا درمان کرد؛ چراکه سرعت رشد و عود مجدد بالایی دارند و ممکن است نارسایی کلیه به وجود آورند. برای درمان فوری سنگ کلیه ، با این نوع سنگ های کلیه می توان از پني سيلين آمين و بی کربنات استفاده کرد.


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 15
نویسنده : mozhgan

همان‌طور که اشاره کردیم، روش‌های زیادی برای بزرگ کردن الت جنسی مردان وجود دارد. با وجود این، بسیاری از این روش‌ها تایید نشده‌اند و بیشتر جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند.

سایر مقالات : متخصص اورولوژی

از جمله روش‌های افزایش آلت تناسلی می‌توان به روش :

جلکینگ

روش پنیمور

قرص افزایش سایز آلت مردان

ژل افزایش سایز اندام تناسلی

تزریق چربی به اندام تناسلی

داروی افزایش سایز آلت

آمپول بزرگ کننده آلات تناسلی

افزایش طول اندام تناسلی با طب سنتی و موارد دیگری اشاره کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

روش جلکینگ برای افزایش اندازه آلت تناسلی

تمرینات جلکینگ، تمریناتی هستند که برای کلفت کردن آلت تناسلی به کار می‌روند. در این روش بزرگ کردن کیر، آلت تناسلی باید به‌صورت نیمه راست باشد.

برای شروع تمرینات لازم است تا انگشت شست و اشاره را دور آلت تناسلی حلقه کنید. سپس انگشتان خود را از ابتدای آلت تا سر آن بکشید. در واقع می‌توان گفت این عمل شبیه به دوشیدن است.

این کا را با دست دیگر خود نیز انجام دهید. توجه کنید که آلت شما نباید به‌صورت کامل راست شود. در صورتی که این اتفاق افتاد، باید کمی صبر کنید تا آلت به‌حالت نیمه راست در بیاید.

سایر مقالات : جراحی پروستات

تکرار تمرینات در هفته اول بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ بار و در هفته دوم بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ بار باشد. از هفته‌ دوم به بعد نیز می‌توانید تعداد دفعات تمرین را به بیشتر از ۵۰۰ بار افزایش دهید.

در حین تمرین به این دلیل که جریان خون در سر آلت تناسلی افزایش پیدا می‌کند، این ناحیه بسیار حساس می‌شود. به همین خاطر باید مواظب باشید تا با دست‌تان به سر آلت ضربه وارد نکنید.

در آخر بعد از انجام تمرینات، به آلت خود استراحت دهید و آن را با یک حوله گرم بپوشانید یا با آب گرم شستشو دهید.

 


تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 34
نویسنده : mozhgan

ترکیه که در همسایگی ایران قرار گرفته است از دیرباز همواره به عنوان یک مقصد خارجی ارزان قیمت مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. این کشور جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که می توان با صرف بودجه ای محدود در مدت زمانی کوتاه از تمامی آنها بازدید کرد. البته برای این کار در ابتدا لازم است که مقصد مورد نظر خود را از میان شهرهای این کشور تعیین کرده و بلیط سفر دلخواهتان را برای آنها تهیه کنید. در نهایت می توانید به سادگی با هواپیما، اتوبوس و حتی قطار به ترکیه سفر کنید و تجربه ای نو را برای خود رقم بزنید.

سایر مقالات : سفر به استانبول

بدیهی است که با خرید بلیط هواپیما می توانید در زمان کوتاهتری به مقصد خود برسید و زمان بیشتری را در آن سپری کنید. با این حال اگر بودجه کمتری را برای سفر خود در نظر گرفته اید و سعی دارید با هزینه معقول تری مسافرت کنید، می توانید سفر با قطار را نیز تجربه نمایید. در ادامه مطلب " چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟ " با قاصدک 24 همراه باشید تا به شما بگوییم که با قطار می توانید به کدامیک از شهرهای ترکیه سفر کنید.

قطار تهران آنکارا

با خرید بلیط قطار در حقیقت یک سفر ترکیبی از تهران به آنکارا را پیش رو خواهید داشت. در این سفر ابتدا باید در ایستگاه تهران سوار بر قطار شده و سپس با عبور از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، سلماس، رازی و کاپیکوی به ایستگاه وان برسید. سپس در این ایستگاه از قطار پیاده شوید، به اسکه شهر وان بروید و خود را به ایستگاه قطار تات وان برسانید. پس از آن می توانید به سفر خود با قطار ادامه دهید و بعد از عبور از ایستگاه های الازیق، مالاتیا، سیواس و کایسری به آنکارا برسید. فراموش نکنید سفر با قطار از مبدا تهران به آنکارا حدودا دو روز به طول می انجامد که حدود 5 ساعت از آن نیز به قایق سواری می گذرد. بنابراین اگر زمان کافی برای انجام این سفر را در اختیار دارید، بلیط قطار سفر خود را خریداری نمایید.

سایر مقالات : قیمت سفر به ترکیه

قطار تهران استانبول

پیش از راه اندازی این قطار بسیاری از گردشگرانی که تمایل به تجربه تور ترکیه زمینی داشتند، سفر خود را با خرید یک بلیط اتوبوس آغاز می کردند. اما اخیراً با راه اندازی قطار تهران استانبول این امکان برای مسافران مهیا شده است که با خرید یک بلیط قطار از تهران به آنکارا بروند و در آنجا با قطاری دیگر به استانبول سفر کنند. در حقیقت سفر تور استانبول با قطار یک سفر دو مرحله ای است که می بایست دو بلیط قطار را برای آن خریداری نمایید. این سفر با احتساب زمان های بازرسی مدارک، دریافت ویزا و... حدوداً 70 الی 80 ساعت به طول می انجامد و سفری متفاوت به شمار می رود. جالب است بدانید قطارهایی که در این خط ریلی مشغول به فعالیت هستند از نوع کوپه ای و سه ستاره می باشند که فضای راحتی را در اختیار مسافران خود قرار می دهند.

مجله گردشگری نیک روز


تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین انواع بیماری‌های کلیوی است. سنگ‌های کلیه (نفرولیتیازیس) در واقع رسوباتی از جنس مواد معدنی و نمکی هستند که در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند. جنس سنگ‌های کلیه معمولا اگزالات کلسیم است. سنگ دارای ساختاری تیز و کریستالی است و گاهی به اندازه‌ی یک توپ گلف رشد می‌کند.

سایر مقالات : بهترین متخصص اورولوژی

این بیماری علت شایع خون در ادرار (هماچوری) و درد شدید در شکم، پهلو یا کشاله‌ی ران است. تولید سنگ در بین مردان بیشتر از زنان دیده‌می‌شود. بیشتر افرادی که به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی هستند.

طی چند دهه‌ی گذشته، درصد مبتلایان به سنگ‌های کلیه در ایالات متحده‌ی آمریکا رو به افزایش بوده‌است که به احتمال زیاد به مشکل همه‌گیر چاقی مربوط می‌شود. معمولا هنگامی‌که ادرار غلیظ می‌شود، مواد معدنی متبلور شده و به هم می‌چسبند و سنگ کلیه تشکیل می‌شود.

شن کلیه چیست و اندازه سنگ کلیه چقدر است؟

در بیشتر موارد سنگ‌های کلیه اندازه نخود هستند. اما این سنگ‌ها می‌توانند در ابعاد کوچکتر به‌اندازه یک دانه شن یا ابعاد بزرگتری در اندازه توپ گلف هم ایجاد شوند. معمولا سنگ‌های کوچک از دستگاه ادراری عبور کرده و دفع می‌شوند. اما اگر سنگ بزرگ باشد، ممکن است پزشک جراحی را توصیه‌کند.

سنگ‌های کلیه ابعاد مختلفی داشته و ممکن است در سایز بزرگ یا کوچک در اندازه شن باشند. در اصطلاح به سنگ‌های کوچکتر از ۶ میلی‌متر شن کلیه گفته‌می‌شود. شن کلیه ابعاد کوچکی داشته و شخص به‌راحتی می‌تواند آن را دفع کند.

سایر مقالات : عمل سنگ کلیه

نشانه ها و علائم سنگ کلیه کدامند؟

تا زمانی‌که سنگ کلیه در کلیه حرکت نکرده و وارد مجاری ادراری نشده‌است، ممکن است هیچ علامتی را نشان ندهد، این سنگ‌ها به نام سنگ‌های خاموش معروف هستند. علائمی که ممکن است در بیمار ایجاد شود عبارتند از:

درد سنگ کلیه

سوزش ادرار

درد هنگام ادرار کردن

ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای

ادرار کدر و دارای بوی ناخوشایند

تهوع و استفراغ

نیاز مداوم به ادرار کردن (فوریت ادرار)

ادرار کردن بیشتر از حد معمول (تکرر ادرار)

تب و لرز

کاهش حجم ادرار

وجود گلبول‌های سفید یا چرک در ادرار در آزمایش ادرار

در صورت بروز علائم و نشانه‌های نگران‌کننده‌ای مانند درد همراه با حالت تهوع و استفراغ، درد همراه با تب و لرز، وجود خون در ادرار، مشکل در دفع ادرار و درد شدیدی که نمی‌توانید آرام باشید و قرار گرفتن در هیچ موقعیتی درد را کاهش نمی‌دهد، به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه‌کنید.

سایر مقالات : پروتز آلت

علائم سنگ کلیه در مردان کدامند؟

مردان ممکن است درد شدیدی را در پشت یا پهلو تجربه کنند که اغلب به ناحیه کشاله ران منتشر می‌شود. علائم دیگر ممکن است شامل تهوع، استفراغ، ادرار دردناک و خون در ادرار باشد.

علائم سنگ کلیه در زنان چیست؟

علایم سنگ کلیه در زنان ممکن است مشابه مردان باشد و نشانه‌هایی مانند درد در پشت یا پهلو، تهوع و استفراغ را تجربه کنند. علاوه‌براین موارد، زنان ممکن است درد در ناحیه کشاله ران یا فرج را نیز تجربه‌کنند، که ممکن است با عفونت دستگاه ادراری یا سایر بیماری‌های زنان اشتباه گرفته‌شود.


تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 20
نویسنده : mozhgan

اورولوژی چیست؟ اورولوژی یک تخصص جراحی است که بیماری های دستگاه ادراری مرد و زن و ارگان های تولید مثل مردانه را درمان می کند. این تخصص همچنین به تشخیص و درمان زگیل تناسلی و نیز مراقبت های جراحی غدد فوق کلیه مرد و زن مرتبط است.

سایر مقالات : روش ترمیم پارگی بیضه

دکتر اورولوژی کیست؟

دکتر یا متخصص اورولوژی کیست؟ باید گفت که به افرادی که در ارولوژی تخصص گرفته و در حیطه تشخیص، درمان و کنترل بیماریها با اختلالات ارولوژی فعالیت می کنند، ارولوژیست گفته می شود.

سایر مقالات : تزریق ژل به آلت تناسلی

بیماری های اورولوژی

بخش هایی از بدن که به تخصص دکتر ارولوژی مربوط می شوند شامل:

کلیه ها

غدد آدرنال

حالب ها (لوله ای که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کند)

مثانه

میزراه (مجرای دفع ادرار)

دستگاه باروری آقایان

زگیل تناسلی در مردان

سایر مقالات : افزایش طول آلت تناسلی

اورولوژی چیست؟

در اورولوژی مردان به بررسی و درمان بیماری های دستگاه تناسلی مردان پرداخته می شود. دستگاه تناسلی مردان عبارت است از:

 بیضه ها

 اپی دیدیم (لوله‌هایی در پشت و چسبیده به بیضه‌ها که محل بلوغ و ذخیره اسپرم می‌باشند)

 واز دفران (لوله ای که اسپرم را از بیضه به میزراه منتقل می کند)

 کیسه های منی

 پروستات

 آلت تناسلی

سایر مقالات : عوارض واریکوسل بر رابطه جنسی زوجین

دستگاه ادراری و باروری ارتباط نزدیکی با هم دارند، و اختلالات یکی بر روی دیگری تاثیر می گذارد. بخش قابل توجهی از بیماری هایی که در ارولوژی درمان می شوند، تحت عنوان بیماری های ادراری – تناسلی نامگذاری می شوند

برخی شرایط مشترک، که تحت درمان با اورولوژیست ها قرار می گیرند عبارتند از:

عفونت ادراری

بررسی و درمان بیماری های منتقله از راه جنسی مانند درمان و علت زگیل تناسلی در مردان و زنان

 آسیب به اندام های ارولوژی

بخش های بزرگ اورولوژی عبارتند از:

 انسداد دستگاه ادرارى

 بزرگ شدن پروستات

 اختلال نعوظ

 بی اختیاری ادرار

 بیماری تخریب مجاری ادرار (سنگ)

 سرطان مثانه

 سرطان پروستات

 بیضه

 کلیه


تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 25
نویسنده : mozhgan

سنگ مثانه هنگامی تشکیل می شود که ادرار در مثانه باقی مانده باشد. این امر همچنین می تواند به علت مصرف داروهایی که از تخلیه کامل ادرار جلوگیری می کنند به وجود آید.

سایر مقالات : سرطان مثانه

عواملی که می توانند مانع تخلیه کامل ادرار شوند عبارتند از:

مثانه نوروژنیک: در صورتی که عصب هایی که به مثانه منتهی می شوند و سیستم عصبی دچار آسیب شده باشند، ادرار موجود در مثانه کاملاً تخلیه نمی شود.

بزرگ شدن پروستات: در صورتی که پروستات بزرگ شود، به مثانه فشار وارد می آورد و در جریان ادرار اختلال ایجاد می کند و مقداری ادرار در مثانه باقی می ماند.

وسایل پزشکی: سنگ مثانه می تواند به علت کاتتر و سایر وسایل پزشکی که ممکن است به مثانه برخورد کرده باشند ایجاد شود.

التهاب مثانه: عفونت مجاری ادراری یا رادیو تراپی می تواند باعث التهاب مثانه شود.

سایر مقالات : بی اختیاری ادرار در بارداری

سنگ کلیه: سنگ مثانه می تواند به پایین مجرای ادرار حرکت کرده و اگر به اندازه ای بزرگ باشد که نتواند خود به خود دفع شود، در مثانه باقی مانده و جریان ادرار را مسدود می کند. سنگ های کلیوی بسیار رایج تر از سنگ های مثانه هستند.

دیورتیکول مثانه: کیست ها می توانند درون مثانه تشکیل شوند. اگر کیست ها به اندازه زیادی رشد کنند ، می توانند ادرار را نگه داشته و از تخلیه کامل مثانه جلوگیری کنند.

سیستوسل: در زنان، دیواره مثانه ضعیف شده و به سمت واژن می رود. این می تواند بر جریان ادرار از مثانه تأثیر بگذارد.

سایر مقالات : تنگی حالب

اندازه سنگ مثانه

اندازه سنگ های مثانه ، غالباً ۲ تا ۲۰ میلی متر قطر دارند ولی سنگ های بزرگتر از این اندازه هم دیده شده است. آقایان ۳ برابر بیشتر از خانم ها مبتلا به سنگ مثانه می شوند و این سنگ ها در افراد بالای ۴۵ سال شایع تر هستند.

سنگ مثانه در کودکان

در بعضی مناطق دنیا سنگ مثانه بصورت بومی و آندمیک در بچه ها رخ می دهد که در این مناطق، علت بروز سنگ مثانه، نامناسب بودن رژیم های غذایی و فاکتورهای اجتماعی اقتصادی می باشد. این مناطق بومی بصورت کمربندی در آفریقای جنوبی، خاورمیانه و منطقه بالکان، هند، ژاپن، تایلند و اندونزی واقع شده اند. این سنگ ها در بچه های زیر ۱۰ سال بویژه در سن ۲ تا ۴ سال دیده می شود. در پسرها شایع تر از دختر ها می باشد.

سایر مقالات : محاسبه شاخص توده بدنی در زنان باردار


تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 31
نویسنده : mozhgan

ارتودنتیست‌ها متخصص‌های دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ناهنجاری‌های دندانی و فک آموزش دیده‌اند. به واسطه این آموزش‌ها، یک دکتر ارتودنسی می‌تواند طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی را برای صاف کردن دندان‌های کج، اصلاح بایت‌های ناهنجار و تراز کردن فک‌ها ارائه دهد.

سایر مقالات : هزینه ارتودنسی

در واقع متخصص ارتودنسی، پس از گذراندن دوره پنج‌ساله دندانپزشکی عمومی، ۵۰۰۰ ساعت دیگر (معادل سه سال مطالعه تمام وقت) تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی قرار می‌گیرد.

این متخصصان بیشتر به مهارت‌شان در صاف کردن دندان‌ها شناخته می‌شوند، اما می‌توانند به بایت‌های دردناک و ناهماهنگ، حرکت دندان‌ها ناشی از عادت‌های بد (مانند مکیدن شست) و حتی برخی از اشکال آپنه انسدادی حین خواب هم کمک کنند.

بهترین دکتر ارتودنسی در تهران و دیگر شهرها، دانش و توانایی لازم برای تشخیص درست درمان (از بریس‌های فلزی گرفته تا مدل‌های نامرئی مانند Invisalign)، با توجه به شرایط بیمار حتی بیمارانی با پیچیدگی و مشکلات فک و دندانی شدید را دارد.

سایر مقالات : لیست متخصص ارتودنسی در زعفرانیه

کار متخصص ارتودنسی به طور دقیق چیست؟

به طور کلی متخصصین ارتودنسی درمان تمامی ناهنجاری‌های فک و دندان را انجام می‌دهند، در واقع کار آنها خلاصه به صاف کردن دندانها نیست. یک متخصص با تجربه تمام ناهنجار‌های مربوط به تراز نبودن فک ها، شلوغی و پیچیدگی دندانی، مشکلات مربوط به عادات نامناسب کودکان و عوارض آن، مثل مکیدن انگشت را به کمک ارتودنسی کودکان برطرف می‌کنند و به شما لبخندی زیبا هدیه می‌دهند.

سایر مقالات : لیست متخصص ارتودنسی در ولنجک

تفاوت دکتر ارتودنسی با دندانپزشک عمومی

ارتودنتیست‌ها و دندانپزشک‌ها شباهت‌های زیادی دارند؛ هردو به بهبود سلامت کلی دهان و دندانِ شما کمک می‌کنند. اما روش کار آنها بسیار متفاوت است. دندانپزشک‌ها طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان را پوشش می‌دهند. اما دکتر ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی است که روی موضوع خاصی تمرکز می‌کند: صاف کردن دندان‌ها و تراز کردن فک‌ها.

برای اینکه مراجعه‌کننده بتواند تصمیم آگاهانه‌ای درباره درمان خود بگیرد، خوب است که تفاوت‌های کلیدی بین این دو گروه بداند. در واقع یک دکتر متخصص ارتودنسی به دلیل تخصص و دانش بیشتر، مشکلات و پیچیدگی های شدید دندان و فک را انجام میدهد، اما دندانپزشک عمومی دانش لازم برای درمانهای ساده با پلاک متحرک را دارد.

سایر مقالات : لیست متخصص ارتودنسی در قیطریه


تاریخ : شنبه 26 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

 قبل از هر چیز بهتر است تا شما را با معروف ترین جاهای دیدنی دبی آشنا کنیم. همانطور که می دانید هر کشور، یک سری جاذبه های گردشگری معروف و مشهور دارد که شاید در تمام دنیا زبانزد خاص و عام باشد. دبی نیز از این قضیه مستثنی نیست و جاذبه های گردشگری و دیدنی های معروفی دارد. در اینجا به معرفی معروف ترین دیدنی های دبی می پردازیم.

سایر مقالات : خرید بلیط به دبی

برج خلیفه

یکی از معروف ترین و مشهورترین جاهای دیدنی دبی، برج خلیفه دبی است. حتما شما هم تا به حال نام برج خلیفه را شنیده اید. زیرا کمتر کسی است که این برج معروف را نشناسد. برجسته ترین برج جهان با ارتفاع 829 متر، برج خلیفه است که در شهر دبی واقع شده است. این برج 124 طبقه دارد و در ارتفاع شگفت انگیزش بسیاری از چشم اندازهای شهر مدرن دبی دیده می شود. این برج در سال 2010 افتتاح شد و از 360 درجه چشم انداز زیبایی دارد. هر ساله علاوه بر گردشگران و توریست ها، عکاسان علاقه مند نیز از منظره و چشم انداز زیبای این برج استفاده کرده و تصاویر زیبایی را ثبت می کنند.

برج العرب

یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی که مانند برج خلیفه شهرت زیادی دارد، برج العرب است. برج العرب در حقیقت یکی از زیباترین و مرتفع ترین هتل ها در سراسر دنیا به حساب می آید که سبک طراحی آن برگرفته از بادبان کشتی است. این هتل مرتفع یکی از هتل های فوق لاکچری و بسیار لوکس دنیا محسوب می شود که هزینه اقامت در آن نیز به مراتب بسیار گران است. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید برج العرب تنها هتل 7 ستاره دنیا است که اقامت در آن برای هر کسی رویایی و فراموش نشدنی است. امکانات خاص و متنوع این هتل مانند رستوران های زیر آب و رقص نورهای خاص و دیدنی همه ساله توریست ها و گردشگران را به سمت خود جذب می کند. قطعا اقامت در این هتل یک تجربه خاص و باورنکردنی را برایتان رقم می ازیباترین جاذبه گردشگری دبی کجاست؟

سایر مقالات : صدور ویزای دبی

بهترین جاذبه های آبی دبی

بخش عظیمی از جاهای دیدنی دبی به جاذبه های آبی آن ختم می شود. خوب است تا بدانید بسیاری از تفریحات و نقاط گردشگری زیبا و خاصی که در دبی قرار دارد، به دلیل وجود آب های نیلگون و آبی است که در نقشه این کشور قرار دارند. در اینجا به تفریحات آبی و زیباترین جاذبه گردشگری دبی اشاره خواهیم داشت.

جزیره نخل جمیرا

یکی از زیباترین جاذبه گردشگری دبی، جزیره نخل است. همانطور که از نامش پیداست این جزیره از نظر شکل ظاهری مانند نخل است و به واسطه یک سری پل ها به زمین اصلی متصل شده است. خوب است تا بدانید جزیره نخل جزو یکی از محبوب ترین ها و پرطرفدارترین ها است که امکانات تفریحی بسیار زیادی را در خود جای داده است. این جزیره دارای پارک آبی، باغ وحش، زمین های اسکی روی یخ و… می باشد که باید بگوییم یکی از نقاط گردشگری و تفریحی بسیار زیبا و جذاب دبی به حساب می آید.

منبع : www.nikroz.com


تاریخ : شنبه 26 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

بیماری‌های پروستات می‌تواند به اشکال مختلفی وجود داشته باشد؛ التهاب پروستات، بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات این بیماری‌ها هستند که در ادامه در ارتباط با هر کدام از آن‌ها توضیح می‌دهیم.

التهاب پروستات یا پروستاتیت: التهاب پروستات است که گاهی به سبب عفونت به وجود می‌آید. معمولا این بیماری با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.

سایر مقالات : سنگ کلیه

پروستات بزرگ شده: به این بیماری هایپرتروفی (افزایش اندازه عضوی، بیش از حد) خوش‌خیم پروستات می‌گویند که به اختصار BPH نامیده می‌شود. بزرگ شدن پروستات عملاً همه مردان بالاتر از ۵۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علائم سختی در ادرار با افزایش سن بالا می‌رود. برای درمان هایپرتروفی خوش‌خیم پروستات می‌توان از دارو یا جراحی استفاده کرد.

سرطان پروستات: در کنار سرطان پوست شایع ترین شکل سرطان در مردان است اما احتمال مرگ از سرطان پروستات تنها یک در چهل و یک نفر در مردان است. برای درمان سرطان پروستات می‌توان از جراحی، رادیوتراپی، درمان با هورمون و شیمی درمانی استفاده کرد که البته برخی از مردان ترجیح می‌دهند درمان خود را به تأخیر بیندازند.

سایر مقالات : افزایش طول آلت تناسلی

تست پروستات

آزمایش دیجیتال رکتال یا DRE: این آزمایش از طریق ورود به رکتوم و لمس پروستات انجام می‌شود. آزمایشگاه دیجیتال رکتال معمولاً می‌تواند پروستات بزرگ شده، توده یا برآمدگی یا سرطان پروستات ویا التهاب پروستات را تشخیص دهد.

آنتی ژن اختصاصی پروستات یا PSA: پروستات پروتئینی به نام PSA را می‌سازد که توسط آزمایش خون می‌تواند اندازه گیری شود. چنانچه PSA زیاد باشد احتمال سرطان پروستات بیشتر است؛ اما با این‌حال پروستات بزرگ شده نیز می‌تواند سبب افزایش PSA شود. توصیه‌های این مسئله که آیا مردی باید غربالگری شود و در چه سن این اتفاق بیفتد، متفاوت است؛ بنابراین با پزشک خود درباره اینکه آیا به تست دادن نیاز دارید یا نه و همچنین ریسک‌ها و فواید محتمل تست دادن، صحبت کنید.

اولتراسوند پروستات یا اولتراسوند ترنس‌رکتال: پروب اولتراسوند درون رکتوم قرار می‌گیرد و به نزدیکی پروستات فرستاده می‌شود. اغلب اولتراسوند را همراه با بیوپسی انجام می‌دهند تا سرطان پروستات را تست کنند.

بیوپسی پروستات: یک سوزن درون پروستات وارد می‌شود تا بخشی از بافت آن را برای تست کردن سرطان پروستات خارج کند؛ این آزمایش اغلب از طریق رکتوم انجام می‌شود.


تاریخ : شنبه 26 خرداد 1403
بازدید : 22
نویسنده : mozhgan

عفونت لثه زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری، درون یا اطراف لثه تجمع پیدا کند. افراد می‎­‌توانند گام‌هایی برای پیشگیری از عفونت لثه بردارند؛ مانند رعایت بهداشت دهان و عدم مصرف دخانیات و دیدن دندانپزشک بطور منظم، مهم است چراکه آن‌ها می‌توانند رسوب دندان را از بین برده و از عفونت جلوگیری کنند. اگر متوجه علائمی از عفونت و التهاب لثه شدید، باید دندانپزشک خود را بلافاصله ملاقات کنید.

سایر مقالات : زخم ها و عفونت دهان

عفونت لثه (Gum infection) چیست؟

 عفونت لثه عفونت خطرناکی در دهان است که علاوه بر عفونت، باعث التهاب لثه‌ها و فک می­‌شود. اگر شما دچار عفونت شده‌­اید، مهم است که زود آن را درمان کنید. درمورد عفونت لثه موضوع فقط دردناک بودن آن نیست، بلکه ممکن است مسئله مهم‌تری مانند یک بیماری دندانی پیشرفته  در میان باشد؛ در غیر این صورت، مشکل، التهاب لثه هاست. محل عفونت لثه در دهان شما، درست زیر لثه، یعنی همان درز وی ‌شکلی که بین لثه و دندان‌ها قرار دارد (شیار)، می‌باشد.

سایر مقالات : بیماری فک و دهان

این موضوع اتصال دندان‌ها به لثه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث فشار در ریشه دندان می‌شود و بافت لثه را در معرض خراب شدن قرار می‌دهد.  وقتی بافت آسیب ببیند، شکاف دندان در موقعیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند باکتری را وارد خود کند و این موجب عفونت لثه می‌شود. از آنجا که لثه‌ها از دندان‌ها حمایت اساسی می‌کنند، این موضوع، حیاتی است که آن‌ها را در شرایط سالم و خوبی نگه داریم.

سایر مقالات : عمل لثه

علل ابتلا به عفونت لثه

عفونت لثه، در واقع تجمع باکتری در بافت اطراف دندان می باشد. دهان همواره میزبان انواع باکتری‌ها بوده است؛ اما رعایت بهداشت و استفاده از مسواک و نخ دندان باعث می‌شود که سطح این باکتری‌ها کنترل شود و دهان و دندان و لثه سالم بمانند و از پوسیدگی دندان جلوگیری شود. پلاک، پرده نازکی است که اطراف دندان‌ها را پوشانده است و تمیز کردن آن بسیار مهم است؛ چرا که اگر تمیز نشود، سفت و سخت می‌شود و این سختی تبدیل به جرم و رسوب می‌شود و از بین بردن این جرم و رسوب بسیار دشوار است.

و از طرفی راه را برای باکتری­‌ها باز می کند که به راحتی به بافت اطراف دندان وارد شوند. طبق منابعی، سیگار کشیدن و استفاده از دخانیات، بیشترین عامل بیماری لثه می باشد و از طرفی باعث می‌شود که درمان‌ها کمتر اثرگذار باشند.

سایر مقالات : آبسه دندان


تاریخ : شنبه 26 خرداد 1403
بازدید : 21
نویسنده : mozhgan

سرطان مثانه به انگلیسی bladder cancer، یکی از انواع سرطان است و زمانی آغاز می‌شود که سلول‌های پوشاننده‌ی سطح داخلی مثانه تغییر کنند و رشد آن‌‌ها از کنترل خارج شود. در این زمان توده‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود. تومور مثانه می‌تواند خوش‌خیم یا بدخیم باشد.

بدخیمی به این معنا است که سلول‌های سرطانی می‌توانند رشد کنند و به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابند که این فرآیند متاستاز نامیده می‌شود. اما تومور خوش‌خیم به سایر قسمت‌های بدن متاستاز نمی‌دهد. تومورهای خوش‌خیم مثانه نادر هستند.

سایر مقالات : نوشیدنی های مفید برای سنگ کلیه

۱. تومور خوش خیم مثانه

وجود توده در مثانه نشانه چیست؟ آیا هر توده‌ای نشان‌دهنده سرطان است؟ تومورهای غیر سرطانی یا خوش‌خیم مثانه از پوشش داخلی یا سایر بافت‌های مثانه شروع می‌شوند. تومورهای خوش‌خیم به سایر قسمت‌های بدن سرایت نمی‌کنند. علائم تومور خوش خیم مثانه ایجاد خون در ادرار و مشکلات مثانه است. انواع رایج تومورهای غیر سرطانی مثانه پاپیلوم‌ها و پاپیلوم‌های معکوس هستند.

پاپیلوم‌ها از سلول‌های اوروتلیال شروع می‌شوند. این سلول‌ها پوشش داخلی مثانه را تشکیل می‌دهند. این تومورها به سمت مرکز مثانه رشد می‌کنند و معمولاً فقط یک پاپیلوم کوچک یافت می‌شود. پاپیلوم‌های معکوس معمولاً تومورهای مسطح هستند که در دیوار مثانه رشد می‌کنند.

سایر مقالات : واریکوسل

۲. سرطان بدخیم مثانه

همان‌طور که می‌دانید، سرطان بدخیم در چند مورد با سرطان خوش‌خیم تفاوت دارد. یکی از این تفاوت‌ها در سرعت رشد تومورها است. مورد دیگر در تهاجمی بودن سلول‌های سرطانی است. سرطان بدخیم مثانه هم به سرعت رشد می‌کند و هم به بافت‌های زیرین تجاوز می‌کند.

همچنین در مراحل پیشرفته می‌تواند به اعضای دیگر بدن هم حمله کند و آنها را سرطانی کند. معمولا این تومورهای بدخیم به درمان دیرتر پاسخ می‌دهند و فالوآپ در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

از طرفی ۵۰٪ بیمارانی که به سرطان مثانه مبتلا هستند و این سرطان برای آنها تهاجمی است، معمولا با متاستاز مواجه می‌شوند که در کم‌تر از ۵ سال اول این اتفاق علائم شروع به بروز خود می‌کنند. ۵٪ بیمارانی که به سرطان بدخیم مثانه مبتلا هستند، به اندام‌های دور سرطان متاستاز می‌دهد و این اتفاقی است که می‌تواند کشنده باشد.

سایر مقالات : مسکن قوی برای درد سنگ کلیه

آیا سرطان مثانه خطرناک است؟

شاید اولین سؤال بیماران پس از تشخیص سرطان این باشد که آیا سرطان مثانه کشنده است یا آیا سرطان مثانه باعث مرگ میشود؟ ایجاد تومورهای بدخیم در مثانه می‌تواند تهدیدکننده زندگی بوده و احتمال مرگ در سرطان مثانه را در پی داشته باشد.

دررابطه‌ با خطر این نوع سرطان مرحله آن و میزان پیشرفت بیماری بسیار مهم است. با تشخیص به‌موقع سرطان در مراحل اولیه احتمال درمان بسیار بالا است. به همین دلیل باید در صورت بروز هر نوع نشانه‌ای سریعاً با متخصص کلیه و دستگاه ادراری مشاوره داشت.

سایر مقالات : سنگ شکن کلیه


تاریخ : شنبه 26 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

یکی از نوین‌ترین و جدیدترین روش‌های ارتودنسی، با استفاده از لیزر است. برای اینکه بتوانید از این روش جدید برای دندان‌های خود استفاده کنید، ابتدا باید توسط متخصص ویزیت شده و بعد از معاینه بهترین روش درمانی برای شما تجویز شود. ارتودنسی لیزری در مدت‌زمان به مراتب کوتاه‌تری نسبت به روش معمولی به درمان وضعیت ظاهری دندان‌های شما می‌پردازد.

این روش امکان از بین بردن و ترمیم بافتهای اضافی و متورم لثه را نیز دارد و شما می‌توانید از این قابلیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. توجه داشته باشید برای افرادی که به دنبال سریع‌ترین روش درمان در این زمینه هستند، ارتودنسی با لیزر می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد.

سایر مقالات : ارتودنسی با روکش

مزایای ارتودنسی با لیزر

در راستای آشنایی با این روش ارتودنسی، لازم است تا با مزایای ارتودنسی با لیزر هم آشنا شده و اطلاعات گسترده‌ای در این زمینه به دست آوریم. همان‌طور که در بخش‌ قبلی اشاره کردیم، این روش یکی از جدیدترین شاخه‌های درمانی در دندانپزشکی محسوب می‌شود. از این رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که مزایای متعدد و گوناگونی نسبت به روش‌های معمولی و سنتی دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لیزری نسبت به روش معمولی به شرح زیر هستند.

سایر مقالات : ارتودنسی با کشیدن دندان

عدم نیاز به مراجعات مداوم به متخصص ارتودنسی

میدانیم که در طول درمان ارتودنسی به روش معمولی، شما باید در بازه‌های زمانی مشخص به مطب ارتودنتیست مراجعه کرده و بریس‌ها و براکت‌های ارتودنسی را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. برای کسب نتیجه بهتر و مطلوب‌تر، این جلسات الزامی هستند و باید حتما آن‌ها را پیگیری کنید. یکی از اصلی‌ترین مزایای ارتودنسی لیزری نسبت به روش معمولی، عدم نیاز به مراجعات مداوم در طول درمان است.

تسریع روند درمان

ارتودنسی دندان‌ها به روش معمول و سنتی را می‌توانیم به عنوان یکی از طولانی‌ترین فرایندهای درمان در دندان‌پزشکی بدانیم که مدت‌زمان بسیار زیادی طول می‌کشد تا نهایتا نتیجه دلخواه به دست آید. در بهترین حالت ارتودنسی دندان ممکن است بین ۶ تا ۲۴ ماه طول بکشد. یکی از مزایای ارتودنسی لیزری نسبت به روش معمولی، مربوط به کاهش این زمان است.

با استفاده از این روش می‌توانید در مدت‌زمان به مراتب کوتاه‌تری اقدامات لازم برای ارتودنسی دندان‌های خود را انجام داده و به نتیجه مطلوبی برسید.

سایر مقالات : حلقه های ارتودنسی


تاریخ : چهار شنبه 23 خرداد 1403
بازدید : 34
نویسنده : mozhgan

استانبول شهری با تاریخ 2500 ساله است که در جهان باستان با نام قسطنطنیه شناخته می شود. این شهر به سبب جاذبه های تاریخی و مدرن و البته مساجد زیبای عثمانی، مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه محسوب می‌شود. جالب آن که استانبول از لحاظ جغرافیایی به گونه‌ای‌ست که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا قرار دارد. این دو بخش توسط پل معروف بسفر به یکدیگر متصل می‌شوند و از همین روی، آن را پلی میان دو قاره نیز می‌نامند. استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه است که جمعیتی برابر با 15.03 میلیون نفر در این پهنه وسیع و پرهیاهو زندگی می کنند. دین اغلب مردم ترکیه و استانبول اسلام است و در نتیجه این موارد در کنار هم، استانبول را به مقصد دلپذیری برای مسافران ایرانی بدل می کند. شهری با تلفیقی از المان‌های مذهبی، سنتی و توام با ظاهری به روز و شکیل!

سایر مقالات : لوکس ترین هتل های استانبول

استانبول به دلیل جاذبه های متنوع و خدمات قابل توجه گردشگری اش، در قرن بیست و یکم با استقبال گردشگران خارجی مواجه شد به طوری که در سال 2015 میلادی در مجموع 12.5 میلیون گردشگر خارجی به استانبول پا گذاشتند. این وضعیت به نوبه خود باعث شد تا استانبول پایتخت فرهنگی اروپا نام بگیرد و در طی چندین سال متوالی، در میان محبوب ترین و پربازدیدترین شهرهای گردشگری جهان قرار بگیرد.

دانستنی های کاربردی استانبول

 برخی از ویژگی ها و دانستنی های مردم استانبول عبارت اند از:

ویزا: سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارد.

زبان رسمی: ترکی

پول رایج:  لیر ترکی (TRY)، هر 1 لیر ترکیه (2,380 تومان) 

دین رسمی: ترکیه کشوری سکولار است و بنابراین در این سرزمین چیزی به نام دین رسمی وجود ندارد. با این حال بیشترین جمعیت مذهبی این کشور، یعنی 97% را مسلمانان تشکیل داده اند که اغلب آن ها سنی مذهب هستند و شیعه ها در اقلیت قرار دارند.

سایر مقالات : راهنمای سفر به استانبول

سوغات شهر: قهوه، ادویه، شیرینی پسته‌ای، باقلوا و راحت القلوم، قهوه جوش، پوشاک، زیورآلات و ...

وضعیت بهداشتی: آب و غذای استانبول از لحاظ بهداشتی وضعیت بسیار قابل قبولی دارد و کمتر گزارشی مبنی بر بیماری‌ ناشی از غذا ثبت شده است. با این حال برای تضمین سلامتی خود، به هنگام خرید از غذاهای خیابانی، غذاهای تازه و داغ را انتخاب کنید. آب در شبکه استانبول جهت استفاده مناسب نیست و توصیه نمی‌شود. البته بطری های آب معدنی ارزان است و از هر جایی به راحتی می توانید تهیه کنید. با مجله گردشگری نیک روز همراه باشید تا استانبول را از زوایای مختلف بررسی کنیم و بیشتر از این شهر زیبا بدانیم.


تاریخ : چهار شنبه 23 خرداد 1403
بازدید : 22
نویسنده : mozhgan

علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد دندان نیاز به پر کردن دارد. این علائم و نشانه‌ها به شرح زیر است:

وجود سوراخ و حفره در دندان شما، برای پر کردن دندان سوراخ بسته به موقعیت دندان و شرایط آن می‌توان از مواد مختلف استفاده کرد.

سایر مقالات : عکس opg

وجود لکه‌های تیره روی دندان

گیر کردن غذا بین نواحی خاصی از دندان

شکستگی یا ترک دندان

حساسیت به غذا و نوشیدنی‌های سرد و گرم

سایش سطح دندان

پوسیدگی دندان.

فرآیند و مراحل پر کردن دندان

دندانپزشک ابتدا از یک بی‌حس کننده موضعی برای بی‌حسی اطراف دندان پوسیده استفاده می‌کند.

در مرحله بعد، دندانپزشک از یک مته یا لیزر برای حذف ناحیه پوسیده استفاده می‌کند.

سپس ناحیه مورد نظر را آزمایش و بررسی می‌کند تا مطمئن شود تمام پوسیدگی‌ها را برداشته است. هنگامی که پوسیدگی از بین رفت، حفره دندان را از باکتری‌ها و مواد زائد پاک می‌کند تا فضا را برای پر کردن دندان آماده کند.

سایر مقالات : قیمت پر کردن دندان

اگر پوسیدگی نزدیک ریشه دندان باشد، دندانپزشک ممکن است ابتدا یک لاینر ساخته شده از گلاس آینومر، رزین کامپوزیت یا مواد دیگر را برای محافظت از عصب در حفره قرار دهد.

پس از پر کردن دندان، آن را پولیش و تکمیل می‌کند.

اگر برای پر کردن دندان از مواد همرنگ استفاده می‌کنید مراحل کمی فرق می‌کند به این صورت که:

پس از اینکه دندانپزشک پوسیدگی دندان را از بین برد و حفره را تمیز کرد، مواد پرکننده همرنگ دندان را به صورت لایه لایه روی دندان قرار می‌دهد.

سایر مقالات : پر کردن جای خالی دندان

سپس از یک نور مخصوص یا لیزر برای خشک‌کردن و سفت‌شدن مواد استفاده می‌کند.

هنگامی که فرآیند لایه‌گذاری و خشک شدن آن تمام شد، دندانپزشک کامپوزیت (یا سایر مواد همرنگ) را به طور دلخواه شکل می‌دهد و بخش‌های اضافی را برش داده و بخش نهایی را صیقل می‌دهد

انواع مواد برای پر کردن دندان

انواع مختلفی از مواد برای پر کردن دندان وجود دارد که دندانپزشک با توجه به محل پوسیدگی و اندازه حفره دندان و شرایط خاص شما نوع آن را انتخاب می‌کند. پر کردن دندان با ماده همرنگ و غیرهمرنگ گزینه‌هایی است که پیش رو دارید. برخی از مواد مورد استفاده در پر کردن دندان همرنگ دندان هستند و عموما برای پرکردن دندان‌هایی استفاده می‌شوند که هنگام صحبت کردن و خندیدن مشخص می‌شوند. مواد همرنگ دندان متاسفانه به اندازه فلزات غیرهمرنگ مقاوم نیستند و دوام کمتری دارند. مواد همرنگ دندان عبارت‌اند از:

کامپوزیت

سرامیک

گلاس آینومر.

سایر مقالات : ترمیم دندانهای آسیب دیده

برای دندان‌هایی که تحت فشار بیشتری هستند و فشار ناشی از جویدن روی آنها اعمال می‌شود از فلزها استفاده می‌شود. این مواد بسیار مستحکم هستند و دوام و ماندگاری بسیار زیادی دارند اما همرنگ با دندان نیستند و روی دندان جلوه قشنگی ندارند. به همین دلیل برای دندان‌های جلویی که در معرض دید است استفاده نمی‌شوند اما برای دندان‌های آسیاب که کمتر دیده می‌شوند و تحت فشار هستند از مواد غیر همرنگ مثل آمالگام و طلا استفاده می‌شود


تاریخ : چهار شنبه 23 خرداد 1403
بازدید : 25
نویسنده : mozhgan

رژیم لاغری فستینگ به پنج شکل انجام می‌شود که شاید معروف‌ترین آن رژیم لاغری یک روز در میان باشد. در برنامه رژیم فستینگ شرایطی همچون روزه داری برای بدن به وجود می‌آید که سبب می‌شود بدن از چربی‌های ذخیره استفاده نماید و در نتیجه کاهش وزن و لاغری اتفاق بیفتد و این خاصیت آن مشابه رژیم کتوژنیک عمل می‌کند.از فواید برنامه رژیم فستینگ می‌توان به کاهش وزن متعادل و ماندگاری آن اشاره کرد، همچنین این رژیم برای بیشتر افراد چاق، بجز زنان باردار و شیرده، قابل انجام است و می‌توان آن را به مدت طولانی ادامه داد.

سایر مقالات : رژیم قلیایی یا آلکالین

همچنین نسبت به سایر رژیم‌ها بدن فرد پروتئین سوزی کمتری انجام داده و بیشتر چربی‌های ذخیره‌ای در طی فرایند چربی سوزی، از بین می‌روند. شما می‌توانید یک نمونه رژیم فستینگ (نمونه رژیم روزه داری) را بر اساس شرایط خود انتخاب نموده و ادامه دهید؛ البته بهتر است پیش از آن، با یک مشاوره تغذیه مشورت نمایید. انواع متداول و موثر رژیم فستینگ برای لاغری و تناسب اندام عبارتند از:

فستینگ یک روز درمیان

غذا خوردن با زمان محدود (شامل رژیم فستینگ ۸/۱۶، لاغری در یک روز (۲۴ ساعته)، رژیم جنگجو و…)

رژیم غذایی5:2

بدن انسان طوری طراحی شده است که آمادگی غذا نخوردن و عدم تامین کالری به مدت چندین ساعت در روز و حتی چندین روز در هفته را دارا می باشد. این موضوع به خلقت انسان و زندگی او در دوران های گذشته بر می گردد که انسان برای تامین غذای مورد نیاز خود ناچار بود چندین روز به شکار بپردازد تا بتواند غذای خود را تامین نماید.

سایر مقالات : عوارض رژیم فستینگ

بنابراین انسان در گذشته نیز برای زنده ماندن طوری طراحی شده است که بتواند چندین روز نیز بدون غذا باقی بماند. رژیم فستینگ نیز بر این توانایی ذاتی و بالقوه بدن انسان پایه ریزی شده است و انواع مختلفی دارد. شاید در ۵۰ تا ۱۰۰ سال گذشته به دلیل فعالیت بدنی بیشتر افراد و خوابیدن زود هنگام در شب، ریتم زندگی بدن افراد به یک سبک زندگی سلامت نزدیکتر بود. امروزه انسان ها فعالیت بدنی کمتری دارند و در عین حال ساعات طولانی تری از روز کالری، خوراکی، غذا و تنقلات گوناگون دریافت می کنند. این موضوع موجب اضافه وزن و افزایش ابتلا به بیماری های مختلف طی دهه های اخیر شده است.


تاریخ : چهار شنبه 23 خرداد 1403
بازدید : 29
نویسنده : mozhgan

رژیم شوک که با نام رژیم 14 روزه نیز شناخته می‌شود، یک برنامه غذایی است که متابولیسم بدن شما را شوکه می‌کند. این رژیم باعث افزایش عملکرد سیستم متابولیک بدن شده که در نهایت منجر به چربی سوزی اضافی می‌شود. در برخی موارد، این رژیم حتی ممکن است به کاهش وزن 11.33 کیلوگرمی در دو هفته کمک کند، که زمان بسیار کوتاهی برای از دست دادن این مقدار چربی به نظر می‌رسد.

سایر مقالات : رژیم شوک 5 روزه با میوه

قابل درک است که رژیم شوک شامل دریافت کالری کم است. به گفته کارشناسانی که این برنامه غذایی را طراحی کرده‌اند، شوکه کردن متابولیسم بدن از طریق یک رژیم غذایی کم کالری، سیستم متابولیک شما را شارژ می‌کند، که این اتفاق تا دو سال به همین شکل باقی می‌ماند. از این رو، این رژیم به شما کمک می‌کند وزن بدن خود را حتی پس از پایان دوره رژیم غذایی 14 روزه حفظ کنید.

سایر مقالات : شاخص توده بدنی

همه رژیم‌ های شوک دارای ویژگی‌های همسانی هستند. ویژگی مشترک آن‌ها این است که همگی روی یک روش کاهش وزن با محدود کردن بالاترین کالری دریافتی متفق هستند. همچنین در این رژیم غذایی به طور معمول، نیاز به کاهش شدید کالری روزانه در وعده‌های غذایی خود دارید و شما فقط بین 500 تا 1000 کالری در روز تغذیه می‌کنید.

سایر مقالات : هزینه عمل اسلیو معده

کلیات رژیم لاغری شوک

به عبارت ساده، رژیم لاغری شوک شامل غذا‌هایی است که به کاهش وزن سریع کمک می‌کند. هیچ رژیم شوکی واحدی وجود ندارد. شما می‌توانید از لیست طولانی غذا‌هایی که متعلق به این رژیم لاغری شوک هستند، انتخاب کنید. غذا‌های عمده و مشخص یک رژیم استپ وزن شامل تخم مرغ و ماست هستند. مطمئناً، اگر تخم‌مرغ و ماست دوست ندارید، می‌توانید غذا‌های دیگری را از لیست غذایی رژیم شوک انتخاب کنید، که بسیاری از آن‌ها نیز کتو پسند هستند. شایان ذکر است که در حالی که همه رژیم‌ها و غذا‌ها در دسته رژیم شوک ارزش غذایی متفاوتی را ارائه می‌دهند، هدف اصلی آن‌ها یکی است: کمک به کاهش وزن در کمترین زمان ممکن.

سایر مقالات : تغذیه بعد از عمل اسلیو

برای همین منظور، رژیم‌ های شوک مقدار قابل توجهی کالری کم را ارائه می‌کنند که معمولاً بین 500 تا 1000 کالری است. با این تعداد کالری مصرفی، بدن شما تمایل به کمبود کالری پیدا خواهد کرد، که باعث شروع روند کاهش وزن می‌شود. توصیه می شود به مقاله ای که لیست غذاهای کم کالری را ارائه می دهد نیز سری بزنید.

میزان وزنی که با رژیم شوک از دست می‌دهید، به طور کلی به غذا‌هایی که می‌خورید بستگی دارد. برخی از برنامه‌های رژیم غذایی شوک ممکن است حتی به شما کمک کند تا 9.07 کیلوگرم وزن کم کنید. کم کردن وزن در عرض یک هفته با انواع رژیم شوک شدنی است اما قبل از اینکه به چنین اقدام شدیدی متعهد شوید، حتماً با یک متخصص تغذیه در مورد اینکه آیا برای این چالش رژیم غذایی آماده هستید یا خیر صحبت کنید.

 


تاریخ : چهار شنبه 23 خرداد 1403
بازدید : 21
نویسنده : mozhgan

بریس های ثابت وسیله ای سنتی برای هم تراز کردن دندان ها هستند. آنها برای دهه ها مورد استفاده قرار گرفته اند و با موفقیت زیادی همراه بوده اند. بریس های ثابتی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند به اشکال مختلفی وجود دارند، از جمله بریس های سرامیکی که به دلیل جنسشان کمتر مورد دید قرار می گیرند.

سایر مقالات : ایمپلنت کره ای دیو

برخلاف بریس‌های متحرک که عمدتاً برای اهداف زیبایی و مسائل ساده دندانی بسیار مفید هستند، بریس‌ها برای درمان مسائل پیچیده‌تر، کارآمدتر و مؤثرتر هستند. برای افرادی که نیازهای ارتودنسی پیچیده تری دارند، بریس های ثابت اغلب بهترین انتخاب هستند. این به دلیل این واقعیت است که آنها پشتیبانی بیشتری نسبت به بریس های متحرک ارائه می دهند.

سایر مقالات : ارتودنسی سرامیکی دندان

مزایای ارتودنسی ثابت

بریس های ثابت می توانند حتی مشکل سازترین موارد ارتودنسی را اصلاح کنند

ارتودنسی ثابت در دستیابی به نتایج عالی شهرت زیادی دارد

بریس های برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مناسب هستند

براکت های ارتودنسی ثابت کوچکتر از گذشته شده اند

می توانید بریس های رنگی سفارشی استفاده کنید

گزینه های سفارشی از جمله فولاد ضد زنگ، طلا، و … وجود دارد

سایر مقالات : درمان ارتودنسی بارداری

انتخاب بین ارتودنسی ثابت و متحرک

یکی از نکات منفی بریس‌های ثابت این است که معمولاً نسبت به بریس‌های متحرک بسیار راحت‌تر دیده می‌شوند. یکی دیگر از معایب این نوع بریس ها این است که استفاده از آنها می تواند تمیز کردن دندان ها را دشوارتر کند. بنابراین اگر نیاز به ارتودنسی ثابت دارید، باید تلاش بیشتری برای مسواک زدن دندان های خود و مراقبت از بهداشت دندان های خود داشته باشید. همچنین مدتی طول می کشد تا شما به خوردن و آشامیدن با بریس ها عادت کنید. با گذشت زمان، پوشیدن بریس های ثابت بسیار راحت تر می شود.

سایر مقالات : ارتودنسی در بزرگسالان

انتخاب بین ارتودنسی ثابت و متحرک تنها به مزایا و معایب آن ها بستگی ندارد. ممکن است راحتی بریس های متحرک را دوست داشته باشید، اما باید مطمئن باشید که آنها بهترین گزینه برای دندان هایتان هستند. اگر مشکلات دندانی شما کمی پیچیده تر باشد، ممکن است لازم باشد ارتودنسی ثابت را انتخاب کنید. متخصص ارتودنسی شرایط را با شما در میان می گذارد و تمام توصیه ها و پشتیبانی لازم را برای انتخاب گزینه درمانی مناسب به شما ارائه می دهد.

 


تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1403
بازدید : 27
نویسنده : mozhgan

به طور کلی زمانی که قصد دارید یک خودروی با کیفیت را خریداری نمایید، باید قبل از همه چیز  امکانات مناسب، مشخصات فنی، ویژگی های داخلی و ایمنی آن را ارزیابی کنید.

مشخصات فنی یک خودروی خوب

هنگامی که قصد خرید یک ماشین خوب با خصوصیات فوق العاده و برتر را دارید، پیش از همه سامانه انتقال قدرت آن را بررسی کنید.

سایر مقالات : خودرو های هیوندای در ایران

لازم به ذکر است که سامانه انتقال قدرت به گروهی از اجزای خودرو گفته می شود که سبب حرکت آن می شود. این اسباب عبارتند از:

موتور

محور چرخ ها

جعبه دنده

موتور قوی از ویژگی های ماشین خوب

موتور قلب یک ماشین است، لذا مهمترین فاکتور در تعیین سرعت و مصرف بهینه سوخت آن می باشد. موتورها غالبا بر اساس تعداد سیلندر و ظرفیت آن بر اساس لیتر دسته بندی می شوند. اکثر موتورها ۴، ۶ و یا ۸ سیلندر دارند.

سایر مقالات : لوازم یدکی کیا اسپورتیج

معمولا موتورهای ۴ سیلندر ۶/۱ لیتری برای ماشین های کامپکت و یا شاسی بلند کوچک بکار می روند که قدرت کمی داشته و توان زیادی به خصوص در سربالایی ها ندارند.

از طرفی موتورهای بزرگتر دارای ۸ سیلندر و با ظرفیت ۲/۶ لیتر و گشتاور زیادی می باشد و بنابراین مصرف سوخت بالاتری هم دارند. لذا ویژگی های ماشین خوب ممکن است بر اساس سلیقه افراد متفاوت باشند، بنابراین اگر قصد خرید یک خودروی اقتصادی را دارید یکی از ماشین های کم مصرف را انتخاب کنید.

جعبه دنده خوب از ویژگی های ماشین خوب

نوع گیربکس یا همان جعبه دنده (اتومات یا دستی بودن) از دیگر ویژگی های برتر یک خودروی خوب است. گیربکس اتومات این حسن را دارد که به صورت خودکار دنده را عوض می کند. در خودروهای دارای گیربکس نیمه اتوماتیک خودرو کلاچ را می گیرد و شما فقط دنده را عوض می کنید. در گیربکس های دستی راننده هم کلاچ را می گیرد و هم دنده را عوض می کند.

انتخاب گیربکس دستی یا اتوماتیک تا حدودی سلیقه ای هست. برخی افراد دوست دارند که اختیار دنده دست خودشان باشد.

با این وجود انتخاب یک گیربکس دنده اتوماتیک از جمله ویژگی های ماشین خوب به حساب می آید. زیرا از آنجایی که عملیات تعویض دنده به صورت خودکار انجام می شود استهلاک کمتری دارد.


تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

احتمالا از خود می‌پرسید که جراحی بای پس معده چیست؟ عمل بای پس معده نوعی عمل لاغری معده است که در آن قسمت کوچکی از بالای معده بریده شده و از بقیه معده جدا می‌شود، سپس قسمتی از ابتدای روده کوچک هم بریده می‌شود و روده باریک مستقیماً به این معده کوچک شده وصل می‌شود.

این جراحی شامل دو بخش است. در بخش اول، جراح قسمت بالای معده را برش می‌دهد و قسمت کوچکی از معده‌ی را می‌بندد. این قسمت کوچک‌تر به‌هم‌دوخته یا منگنه می‌شود تا کیسه‌ی کوچکی را ایجاد کند که تقریباً هم‌اندازه‌ی یک گردو است. کیسه‌ی جدید می‌تواند حدود ۳۰ گرم غذا را در خود نگه دارد، این در حالی است که معده‌ی معمولی می‌تواند حدود ۳ پیمانه غذا را در خود نگه دارد.

در قسمت دوم جراحی بای پس معده، جراح متخصص گوارش قسمتی از روده‌ی کوچک را برش می‌دهد و آن را مستقیماً به کیسه‌ی تازه ایجاد شده متصل می‌کند. این کار باعث می‌شود طول روده کوچک کمتر باشد. با کاهش میزان مواد غذایی که معده می‌تواند نگه دارد و تغییر در نحوه‌ی جذب غذا، کمتر غذا می‌خورید و سریع‌تر احساس سیری می‌کنید که این امر به شما کمک می‌کند تا وزن از دست دهید.

عمل اسلیو بهتر است یا بای پس و حلقه معده؟

نمی‌توان به‌طورقطع گفت که کدام یک از این جراحی‌های لاغری بهتر هستند. معمولاً از نظر قیمت و هزینه، عمل اسلیو معده بهتر و ارزان‌تر است. گاهی در مواردی که فرد دچار بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی و دیابت است، ممکن است امکان عمل بای پس معده وجود نداشته باشد؛ بنابراین در این موارد جراحی اسلیو معده پیشنهاد می‌شود.

در حلقه انداختن معده نیز یکی از انواع جراحی چاقی است که قابل تنظیم و برگشت‌پذیر است. این روش شامل قرار دادن یک نوار سیلیکونی به نام Lap-Band در اطراف شکم شما است. نوار معده ظرفیت معده شما را کاهش داده و عبور غذا از معده را کند می‌کند.

بعد از انجام عمل بای پس معده چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل بای پس معده برای لاغری می‌توانید انتظار داشته باشید که:

حدود ۳۰ درصد از وزن قبل از جراحی خود را از دست دهید.

احساس افزایش انرژی داشته باشید و بتوانید راحت‌تر حرکت کنید.

مشکلات سلامتی کمتری داشته باشید.


تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1403
بازدید : 23
نویسنده : mozhgan

در جواب به این سوال که اورولوژیست کیست باید بگوییم پزشک کلیه و مجاری ادراری همان متخصص اورولوژی یا اورولوژیست است. دکتر اورولوژی پس از گذراندن دوره هفت ساله دکتری عمومی، حدود پنج سال دیگر برای دوره تخصصی اورولوژی مشغول به تحصیل می‌شود.

سایر مقالات : سنگ کلیه

اورولوژیست بیماری‌های دستگاه ادرار در مردان و زنان را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند. این بیماری‌ها طیف گسترده‌ای دارند که متخصص اورولوژی به مدیریت شرایط پزشکی آن‌ها می‌پردازد. از طرفی ممکن است در برخی از موارد دست به جراحی بزند. به عنوان مثال، برداشتن تومور سرطانی یا باز کردن انسداد مجرای ادرار.

سایر مقالات : عمل PCNL

همچنین اورولوژیست کار تشخیص و درمان مشکلات مربوط به دستگاه تولید مثل در مردان را برعهده دارد. در این وضعیت که تمرکز اصلی به صورت تخصصی روی ناباروری و مشکلات جنسی مردان است به اورولوژیست، آندرولوژیست می‌گویند. اورولوژیست در محیط‌های مختلف اعم از بیمارستان، کلینیک خصوصی و مراکز اورولوژی کار می‌کند.

سایر مقالات : جراحی سنگ کلیه

اورولوژیست چیست؟

حال که دانستید اورولوژیست کیست بهتر است با مفهوم اورولوژی بهتر آشنا شوید. تمرکز اصلی این تخصص پزشکی، درمان بیماری‌های مجاری ادراری و دستگاه تناسلی مردان است. متخصصین اورولوژی می‌توانند انواع بیماری‌های عمومی دستگاه ادراری را درمان کنند یا پس از دریافت مدرک فوق تخصص به صورت اختصاصی بر نوع خاصی از مشکلات اورولوژی تمرکز داشته باشند.

مجرای ادرار دستگاهی است که ادرار را تولید، ذخیره و از بدن دفع می‌کند. اورولوژیست می‌تواند هر بخش از دستگاه مجرای ادراری را که شامل موارد زیر می‌شوند، درمان کند:

کلیه: اندامی که ضایعات را از خون پاک و ادرار را تولید می‌کند.

اوتر: لوله‌هایی که ادرار از طریق آن از کلیه به مثانه می‌رود.

مثانه: کیسه‌ای توخالی که ادرار در آن ذخیره می‌شود.

مجرای ادرار: لوله‌ای که به کمک آن ادرار از مثانه و بدن خارج می‌شود.

غدد آدرنال: غده‌های بالای کلیه که کار ترشح هورمون را برعهده دارند.

همچنین دکتر اورولوژیست مردان بخش‌های مختلف دستگاه تناسلی مرد را نیز درمان می‌کند. این دستگاه شامل اندام‌های زیر است:

آلت تناسلی: اندامی که ادرار ترشح کرده و اسپرم را از بدن خارج می‌کند.

پروستات: غده‌ای زیر مثانه که برای تولید منی به اسپرم مایع اضافه می‌کند.

بیضه: دو اندام بیضی شکل داخل کیسه بیضه که هورمون تستوسترون را می‌سازند و اسپرم تولید می‌کنند.

سایر مقالات : واریکوسل


تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1403
بازدید : 21
نویسنده : mozhgan

دبی ثروتمندترین شهر در امارات متحده عربی است این شهر سرشار از بیابان‌های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان‌های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. به همین دلیل مسافران زیادی هرساله به این شهر برای تفریح و انجام معاملات بزرگ سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری دبی بی‌شمار است و بی شک نمی‌توان با یک‌بار سفر کوتاه به این شهر از تمامی آن‌ها دیدن کرد منتها با شناختن جاذبه‌های گردشگری دبی، می‌توان یک برنامه مفرح ریخت تا بتوان در یک‌زمان کوتاه بیشترین لذت را برد.

جاهای تفریحی دبی

در متن زیر به چند تا از جاهای گردشگری جذاب شهر دبی اشاره شده است. پیشنهاد ما به شما مسافر محترم قبل از اقدام سفر به دبی مطالعه مقالات مجله گردشگری نیک روز می‌باشد تا به‌راحتی در ایالات متحده عربی به گشت‌وگذار بپردازید. جاهای دیدنی دبی عبارت‌اند از:

مدینه جمیرا

در کنار مدینه جمیرا سه کیلومتر مسیر آبی زیبا قرار دارد که به ۵۰ رستوران و بار مجهز است و مسافران می‌توانند سوار قایق‌های چوبی سنتی شوند و به مدینه جمیرا بروید. سازه این ساختمان شبیه دژهای عربی قدیمی است. هتل‌های موجود در آن مثل القصر، مینا السلام و النسیم هستند علاوه بر این‌ هتل‌ها مسافران می‌توانند در ویلاهای الملکیه و کوشک‌های Al Masyaf مدینه جمیرا اقامت کنند. تعداد اتاق‌های داخلی زیاد است؛ اما زیاد جلب‌توجه نمی‌کنند. در مدینه جمیرا بازاری به سبک بازارهای قدیمی عربی ساخته شده که مناسب خرید سوغاتی از دبی است.

سایر مقالات : سفر به دبی با تور یا انفرادی

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

زیباترین مسجد شهر دبی مسجد جمیرا واقع در بزرگراه جمیرا است. این مسجد یکی از آثار جذاب معماری اسلامی و شبیه به مسجد الازهر قاهره اما ۸ برابر بزرگ‌تر از آن است. این مسجد در اواسط دوران خلافت فاطمیان ساخته شده و دو مناره‌ با تزئینات سنگی ظریف دارد که مخصوصاً شب‌ها وقتی با نورافکن‌ روشن می‌شوند، بسیار زیبا و دیدنی هستند.

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

این ساحل شبیه به یک نوار سفید شنی زیبا در کناره دریا کشیده شده که معمولاً اولین مقصد ساحلی توریست‌های دبی است. ازآنجاکه در این ساحل زیبا هتل‌های زیادی قرار دارند، این ساحل به یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله مکان‌های اقامتی محبوب گردشگران تبدیل شده است. امکانات رفاهی ساحل جمیرا ازجمله صندلی‌های حمام آفتاب، رستوران‌ها و مراکز ورزش‌های آبی و امکانات ورزش جت اسکی است.

از طرفی غرفه ام‌الشیف واقع در چندقدمی ساحل جمیرا است که در سال ۱۹۵۵ به عنوان اقامتگاه تابستانی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم، از بلوک‌های مرجانی و گچ و با دکوراسیونی الهام گرفته از طبیعت ساخته شد، این اقامتگاه درک بهتری از شیوه زندگی پرطرف‌دار حاکمان دبی را برای مسافرین فراهم می‌کند. باغ این بنا دارای سیستم آبیاری عربی و نخل‌های برافراشته خرماست.

سایر مقالات : ویزای دبی


تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1403
بازدید : 26
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت دندان یک جراحی است و مانند هر عمل جراحی دیگری باید پیش از آن اقداماتی مانند مراجعه به متخصص ایمپلنت و انجام مشاوره، بررسی عکس های رادیوگرافی توسط دندانپزشک، کشیدن دندان و انجام جراحی پیوند استخوان (در صورت نیاز) از جمله مراحلی هستند که پیش از کاشت ایمپلنت دندان انجام می گیرند. در ادمه مهم ترین مراحل پیش از کاشت دندان با روش ایمپلنت را توضیح میدهیم.

سایر مقالات : هزینه ایمپلنت دیجیتال

مشاوره اولیه: قبل از انجام هر کاری ابتدا باید با متخصص ایمپلنت مشاوره انجام دهید. متخصص ایمپلنت دندان که یک دندانپزشک عمومی است که در کاشت و ترمیم ایمپلنت آموزش ویژه دیده است، تعیین می کند که آیا شما کاندیدای واجد شرایط برایکاشت دندان هستید یا خیر.

سایر مقالات : عصب کشی دندان چیست؟

معاینه جامع: دندانپزشک دندان شما را به دقت معاینه کرده تا سابقه آن را بررسی کند. او همچنین از لثه‌ها و دندانهای بیمار به‌علاوه ناحیه‌ای که دندان از دست رفته در آن است، با اشعه ایکس عکس برداری میکند.

سی تی اسکن از دهان: همچنین مواردی وجود دارد که در آن اسکن توموگرافی کامپیوتری (که به عنوان CAT یا سی تی اسکن نیز شناخته می شود) از دهان بیمار لازم است تا دندانپزشک به طور کاملا دقیق فرآیند کاشت دندان را انجام دهد. مثلا سی تی اسکن به متخصص ایمپلنت کمک میکند که مقدار استخوان فک که برای کاشت دندان نیاز است را تعیین کند. یا اینکه تشخیص دهد آیا بیمار به جراحی پیوند استخوان نیاز دارد یا خیر. اعصاب و سینوس ها: سی تی اسکن همچنین به مکان یابی ساختارهایی مانند سینوس ها و اعصاب کمک می کند که در حین انجام جراحی ایمپلنت باید از آنها اجتناب کرد. مطمئننا هیچ بیماری دلش نمیخواهد که دچار آسیب های عصبی شود یا سینوس های او آسیب ببیند. هرگز فراموش نکنید که قرار نیست با حل یک مشکل، یک مشکل دیگر اضافه شود.

سایر مقالات : قیمت روکش دندان

مراحل ایمپلنت دندان

مهم ترین مرحله قبل از ایمپلنت دندان، بررسی وضعیت دندان ها، سلامت لثه ها و انسجام و استحکام استخوان های فک و آرواره است. مراحل ایمپلنت دندان کاملا مشابه نحوه انجام ایمپلنت دندان جلو و دندان نیش میباشد، در نتیجه مراحلی که در ادامه ذکر می شوند هم برای ایمپلنت دندان جلو و هم برای سایر دندان ها کاربرد دارد.

اولین مرحله ایمپلنت دندان، کشیدن ریشه دندان باقی مانده توسط دندانپزشک است. این مرحله با بی حسی موضعی انجام شده و با روش آتروماتیک که متفاوت از روش های معمول است انجام می شود.

پس از آن نیاز است که چند هفته از زمان کشیدن دندان بگذرد تا کاشت ایمپلنت انجام شود. دندانپزشک در این مرحله به بررسی وضعیت استخوان های فک بیمار می پردازد. برای انجام این کار از بررسی عکس های رادیوگرافی دندان و سی تی اسکن استفاده می کند.

سایر مقالات : رعایت بهداشت دهان و دندان


تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

رژیم لاغری از آن دست معضلاتیست که بیشتر افراد چاق با آن درگیر هستند و وقتی در مورد آن با افراد مختلف صحبت می‌شود، متاسفانه هر کس توصیه‌های مخصوص به خودش را به این افراد ارائه می‌دهد. رژیم‌های لاغری زیادی هستند که وعده‌ کاهش وزن در عرض چند روز را به شما می‌دهند و همه‌ آنها نیز به نوعی برای خودشان معروف شده‌اند.

سایر مقالات : زمان زایمان بعد از جراحی لاغری

اما یادتان باشد رژیم لاغری خوب و سالم ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد تا اضافه وزن شما را بدون بازگشت، کم کند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های یک رژیم لاغری مناسب و استاندارد می‌پردازیم:

رژیم لاغری

امروزه به دلیل کم تحرکی و پشت میزنشینی بسیاری از افراد، انواع رژیم لاغری برای رفع این مشکل بزرگ ارائه شده است. علاوه بر این، چاقی مادر همه بیماری‌هاست و کسی که دارای اضافه وزن است دیر یا زود با انواع بیماری‌های ریز و درشت مواجه خواهد شد.

سایر مقالات : مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری

نکات رژیم لاغری برای کاهش وزن

در ادامه به نکات کلیدی برنامه غذایی لاغری می‌پردازیم که زمان پیروی از رژیم کاهش وزن باید آنها را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید:

حذف نکردن وعده‌های غذایی

شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان‌وعده از نهار تا شام، کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده‌اید اما این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی‌شود.

چرا؟ زیرا وقتی گرسنه هستید بیشتر از قبل غذا می‌خورید و ممکن است انتخاب‌های غذایی‌تان سالم نباشند. به همین دلیل برنامه غذایی سالم برنامه‌ایست که هیچ وعده غذایی را حذف نکند.

سایر مقالات : رژیم غذایی بعد از اسلیو

مصرف میان وعده

مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده‌های اصلی کمک می‌کند تا از پرخوری در امان باشید؛ چرا که قند خون‌تان به ثبات می‌رسد و سوخت و سازتان قوی می‌شود.

میان وعده‌ها باید حدود ۲۰۰ کالری یا کمتر و از ترکیب فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین تشکیل شده باشند. مانند آجیل‌ها، دانه‌ها و میوه‌های خشک، یک عدد سیب و یک قاشق کره بادام زمینی.

سایر مقالات : لاغری سریع


تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1403
بازدید : 21
نویسنده : mozhgan

خرابی خودرو و تعمیر و تهیه لوازم یدکی آن از جمله مواردی است که برای اغلب ما اتفاق افتاده است. اتلاف وقت و هزینه‌های جانبی آن از یک سو و امّا آنچه بیش از همه موجب رنجش و آزار مالکان خودرو می‌شود سوار شدنِ لوازم‌ یدکی نامرغوب بر روی خودرو است. در غالب این موارد ما پس از چند روز تا چند هفته پس از تعمیر خودرو دوباره سر و کارمان به تعمیرگاه‌ها خواهد افتاد؛ نتیجه آنکه باز هم اتلاف وقت و باز هم هزینه‌های مضاعف!

سایر مقالات : کیفیت لوازم یدکی هیوندای

خرید لوازم یدکی اصلی

كيفيت قطعه و لوازم يدكي خودرو علاوه بر تاثير مستقيمي كه بر كاركرد و عمر مفيد خودرو دارد، در بعضي از موارد به طور مستقيم با امنيت جاني سرنشينان وسيله نقليه هم ارتباط دارد.

 با وجود اهميت كيفيت قطعه و لوازم يدكي خودرو، وجود قطعات تقلبي و غير استاندارد در بازار قطعه كشور باعث شده است که برخي مصرف كنندگان به دلايل مختلف و بدون توجه به عواقب عمل خود به سراغ خريد اين گونه قطعات بروند. در واقع  وجود رقابت ناسالم از طریق عرضه کالای با کیفیت پایین، قیمت‌های بدون تناسب و استفاده غیر قانونی از برندهای خوش نام، باعث مخدوش شدن ذهنیت مصرف کنندگان شده است. به دلیل ویژگیهای فنی خاص این محصولات،مصرف کننده یا به توصیه فروشنده، مارک را انتخاب می‌کند یا از برندهای معروف و به اصطلاح اصلی خریداری می‌نماید ولی  متاسفانه بسیاری از افراد، به علت قيمت پايين‌تر و تبليغات غير واقعی از فروشندگان غيرمجاز خرید می‌کنند.

سایر مقالات : قطعات کیا

چطور از شر لوازم یدکی تقلبی خلاص شویم؟

چندان فرقی ندارد که چه خودرویی سوار می‌شوید در هر حال ماشین شما یک روز خراب خواهد شد و سر و کار شما به تعمیرگاه و فروشگاه‌های لوازم یدکی خواهد افتاد. این روزها احتمال اینکه لوازم یدکی تقلبی به شما فروخته شود بیش از خرید لوازم یدکی اصلی است. هرچند لوازم یدکی تقلبی گاهی حتی آگاهانه و به دلایلی نظیر قیمت کمتر خریداری می‌شوند. اما مطمئناً بیشتر خریداران به دنبال راهی مطمئن برای تامین قطعات مورد نیاز خود هستند.

خرابی خودروهای ساخت داخل دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. بسیاری از خودروهای داخلی از همان بدو تولد با نقص‌های عجیب و غریب از کارخانه بیرون می‌آیند. البتّه خوشبختانه این خودروها دارای گارانتی تعمیر و قطعات هستند اما شوربختانه ممکن است وقتی که خودرو را با یک عیب به نمایندگی تحویل می‌دهید با عیبی جدیدتر آن را تحویل بگیرید.

مراجعه به تعمیرکاران دیگر هم وضعیت بهتری ندارد و بر اساس آمارها حدود 80 درصد از شکایات مردمی از تعمیرکاران به دلیل نصب لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت است. با این وصف، سوال این است که خریداران معمولی چطور از اصل یا تقلبی بودن قطعات یدکی موجود در بازار آگاه شوند؟ آیا هنوز راهی باقی مانده؟


تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1403
بازدید : 22
نویسنده : mozhgan

جراحی اسلیو معده یا همان جراحی کوچک کردن معده یکی از انواع جراحی‌ها موسوم به جراحی‌های باریاتریک در درمان افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن می‌باشد.

در عمل اسلیو معده به صورت کلی 70 تا 80 درصد از حجم معده در طی جراحی برداشته شده و قطعه‌ای به شکل موز از حجم کلی معده باقی می‌ماند

هدف از انجام جراحی اسلیو معده چیست؟

در این روش 2 هدف اصلی دنبال می‌شود:

 کاهش حجم معده جهت کاهش مقدار غذا و کالری دریافتی

 کاهش میزان مواد جذبی

البته باید توجه داشت که در طی انجام جراحی اسلیو معده علاوه بر موارد گفته شده، تغییرات هورمونی پدید آمده در بدن موجب سیری زودرس و کاهش اشتها شده که در نتیجه منجر به کاهش وزن فرد خواهد شد.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

این جراحی با استفاده از یکی از به روزترین متدهای موجود در دنیا در انجام جراحی‌های شکمی صورت می‌گیرد. جراحی اسلیو معده با استفاده از روش لاپاراسکوپی و با استفاده از دوربین و ابزارهایی که از طریق سوراخ‌های ایجاد شده روی شکم وارد می‌شود و بدون دخالت دست در داخل فضای شکمی صورت می‌گیرد.

مراحل انجام جراحی اسلیو معده چیست؟

در انجام این روش بعد از آماده سازی شما و شروع بیهوشی‌، 5 سوراخ بسیار کوچک (با قطر 1 تا 2 سانتی‌متر) روی شکم ایجاد می‌شود و هیچ برش بزرگی روی شکم وجود نخواهد داشت . سپس یک لوله جهت الگوی سایز مورد نظر وارد معده می‌شود. بعد از وارد کردن وسایل مورد نیاز انجام جراحی ( مثل دوربین، کوتر، قیچی و استپلر… ) از سوراخ‌های ایجاد شده به داخل شکم، مقدار اضافی معده با استپلر یا منگنه جراحی بخیه و جدا می‌شود و اغلب تکه جدا شده از همان سوراخ ایجاد شده خارج می‌شود.

جراحی اسلیو معده چند ساعت زمان می برد؟

زمان این جراحی با توجه به مهارت جراح و همچنین شرایط بیمار متفاوت خواهد بود.

با توجه به مهارت بالای جراح فوق تخصص جراحی چاقی که تجربه بالایی در انجام این جراحی دارد؛ در حالت معمول بین 30 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد. که در شرایط خاص ممکن است تا 90 دقیقه نیز طول بکشد.

بعد از انجام جراحی شما وارد بخش ریکاوری شده و سپس بعد از 24 ساعت قادر به ترخیص از بیمارستان می‌باشید.


تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

پیش از سفر به ترکیه، دانستن اطلاعات زیر بسیار کارآمد خواهد بود:

پایتخت کشور ترکیه: آنکارا

واحد پول و ارز مبادلاتی: لیر ترکی (TRY) | هر 1 لیر ترکیه (2,380 تومان)

کد تلفن کشور: 90+

روزهای کاری بانک ها: تمام هفته به جز شنبه و یک شنبه

سایر مقالات : جزئیات مقایسه هزینه سفر به دبی و ترکیه

مقررات ورود به ترکیه

در هنگام ورود به خاک ترکیه، لازم است موارد زیر را رعایت کنید. این اطلاعات از سایت بین المللی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی) گرفته شده اند.

لوازم همراه مسافر

سایر مقالات : سفر سه روزه به استانبول

موارد ذکر شده را می توانید وارد خاک ترکیه کنید.

1- محصولات تنباکو: تنها مسافران بالای 18 سال به بالا می توانند موارد زیر را همراه داشته باشند:

600 نخ سیگار

50 نخ سیگار برگ

100 نخ سیگاریلو (Cigarillo)، وزن هر کدام نباید بیش از 3 گرم باشد

250 گرم تنباکو با 200 کاغذ سیگار

250 گرم تنباکو پیپ

2- چای و قهوه: یک کیلوگرم از هر کدام

3- انواع شکلات و آبنبات: حداکثر 1 کیلوگرم

4- عطر و ادکلن: حداکثر 600 میلی لیتر

5- انواع هدیه: حداکثر با ارزش 430 یورو (24,297,580 تومان)

      برای مسافران زیر 15 سال حداکثر با ارزش 150 یورو (8,475,900 تومان)

6- انواع جواهر: حداکثر با ارزش 15,000 دلار (789,150,000 تومان) یا ارزش برابر آن

7- لوازم شخصی: مانند لپ تاپ، موبایل، دوربین و ...

8- انواع دارو برای استفاده شخصی به غیر از داروهای کدئین دار و مواد روان گردان

9- نوشیدنی الکلی: در صورتی که مسافر 18 سال به بالا باشد می تواند 1 لیتر نوشیدنی الکلی وارد ترکیه کند. بدیهی است که بیش از این مقدار مجاز نیست.

مقررات مخصوص حیوانات خانگی

هر مسافر تنها می تواند ۲ حیوان خانگی همراه داشته باشد و همچنین داشتن مدارک زیر الزامی است:

گواهی واکسیناسیون

گواهی رسمی دامپزشکی

کارت شناسایی یا پاسپورت حیوان خانگی

بسته به نوع فرودگاه، حیوانات خانگی می توانند همراه لوازم مسافر، درون کابین یا بخش بار مسافران باشند.

قوانین ورود سلاح و مهمات

در صورتی که مجوز ورود از وزارتخانه محیط زیست و جنگلداری ترکیه داشته باشید، می توانید تعداد محدودی سلاح گرم و مهمات با خود به خاک ترکیه بیاورید.

مقررات ترخیص چمدان و لوازم

پس از ورود به خاک ترکیه، لازم است در فرودگاه مقصد برای ترخیص چمدان اقدام کنید. البته توجه داشته باشید مسافران با پروازهای عبوری نیازی به ترخیص چمدان ندارند.

منبع : https://www.nikroz.com/


تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1403
بازدید : 21
نویسنده : mozhgan

تعداد راه‌های رسیدن به تناسب اندام و لاغری، به تعداد تمام افرادی است که دچار اضافه وزن هستند. البته ناگفته نماند که باید روش‌های غیراصولی لاغری را کنار بگذاریم و آن‌هایی که باقی مانده را به دو دسته روش‌های پزشکی و رژیم‌های تغذیه‌ای تقسیم کنیم.

بوتاکس معده، یکی از انواع عمل لاغری است که برخی از افراد برای رسیدن به وزن ایده‌آلشان به سراغ آن می‌روند.

سایر مقالات : تزریق ژل به آلت تناسلی

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس معده درواقع یک عمل جراحی سرپایی است که به شما کمک می‌کند زودتر لاغر شوید. در این روش پزشک از طریق لوله آندوسکوپی، سم بوتولونیم را از مجرای حلق و بینی وارد معده و به دیواره‌های آن تزریق می‌کند.

این دارو ماهیچه‌های دیواره معده را برای حدود سه ماه بی‌حرکت و از انقباض آن‌ها جلوگیری می‌کند. این امر باعث کند شدن سرعت هضم غذا شده و اجازه می‌دهد که غذا برای مدت طولانی‌تری در معده بماند؛ درنتیجه به شما کمک می‌کند سریع‌تر دست از غذا خوردن بکشید و برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

سایر مقالات : اقدامات احتیاطی بعد از بوتاکس معده

بوتاکس معده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم جزء افرادی هستید که می‌خواهند بدانند بوتاکس معده چیست و آیا جراحی بوتاکس معده برایتان مناسب است یا خیر، باید بگوییم که تشخیص این امر با پزشک جراح متخصص است. این روش معمولاً برای کاهش وزن در بیماران چاق و دیابتی که نتوانند با روش‌های سنتی کاهش وزن انجام دهند، استفاده می‌شود.

سایر مقالات : لاغری بازو با ورزش

با این حال، بوتاکس معده تنها روش فوق‌العاده برای کاهش وزن نیست و باید با دقت و به همراه تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی سالم به سراغ آن بروید. همچنین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد این روش، مهم است با پزشک متخصص مشورت کنید تا مزایا و معایب آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

منابع معتبر جهانی می‌‌گویند بوتاکس معده به‌طور معمول برای بیمارانی مناسب است که:

شاخص توده بدنی (BMI) 30 تا 40 داشته باشند. افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بیش از این مقدار باشد مجاز به بوتاکس معده نیستند.

افرادی که میل زیادی به غذا خوردن دارند و می‌خواهند جلوی آن را بگیرند.

افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند و می‌خواهند به سرعت و در کمترین زمان لاغر شوند.

سایر مقالات : قیمت بوتاکس معده


تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1403
بازدید : 18
نویسنده : mozhgan

کالری همه غذاها یکسان نیستند و هر کدام از آنها می توانند مسیرهای گوناگونی را در متابولیک بدن طی  کنند و تاثیرات متفاوتی برای بدن داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین ویژگی های غذاهای رژیمی آشنا کنیم. در واقع غذاهای رژیمی غذاهایی هستند که ضمن سالم بودن از چاق شدن افراد جلوگیری می کنند.

سایر مقالات : نحوه محاسبه شاخص توده بدنی

غذاها می توانند تاثیر بسیاری بر میزان گرسنگی، متعادل بودن هورمون ها و تنظیم کالری بدن بگذارند. با توجه به افزایش زندگی ماشین نشینی، بسیاری از افراد از انجام فعالیت های روزانه دست کشیده اند و همین امر سبب چاقی و اضافه وزن آنها شده است. علاوه بر میزان فعالیت، مصرف غذاهای سالم  و رژیمی نیز می تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند.

طعم مطلوب

مهمترین ویژگی غذاهای رژیمی، طعم مطلوب آنها می باشد. زیرا اگر غذا طعم مطلوبی نداشته باشد افراد نمی توانند به رژیم خود ادامه دهند و به سمت افرایش وزن پیش می روند.

تنوع غذا

داشتن تنوع غذایی در رژیم بسیار مهم می باشد. زیرا افراد از یکنواخت بودن غذا خسته می شوند و تمایلی به خوردن غذاهای تکراری ندارند. هنگامی که تنوع غذایی در رژیم بالا باشد می توانید انواع ویتامین ها و مواد مغذی را دریافت کنید و بدن را از کمبود آنها بی نیاز کنید.

سایر مقالات : ورزش برای لاغری ران

استفاده از نمک کمتر

در غذاهای رژیمی باید از نمک کمی استفاده کنید و به جای آن می توانید از چاشنی هایی همچون آبغوره، آب لیمو و آب نارنج استفاده کنید. نمک زیاد غذا می تواند در افزایش فشار خون تاثیر گذار باشد.

تامین پروتئین کافی

پروتئین تاثیر بسیاری بر میزان چربی سوزی و عضله سازی بدن دارد بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در غذاهای رژیمی باید رعایت شود، کنترل پروتئین غذا می باشد.

تامین ویتامی و مواد معدنی

غذاهای رژمی باید بتوانند ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنند. سعی کنید در هنگام رژیم از غذاهایی استفاده کنید که بتواند ویتامین و مواد معدنی بدن را تامین کند و در عین حال کالری زیادی به بدن وارد نکنند.

سایر مقالات : طرز تهیه اوتمیل برای لاغری

استفاده از روغن های مفید

بسیاری ار ویتامین ها و مواد معدنی، محلول در چربی هستند به همین دلیل به هیچ وجه نباید روغن را از رژیم خود حذف کنید. در غذاهای رژیمی می توانید از روغن های مفید مانند روغن زیتون استفاده کنید.

کنترل کالری مصرفی

در طبخ غذاهای رژیمی سعی کنید از مواد غذایی که پر کالری هستند استفاده نکنید. برای کنترل میزان کالری مصرفی می توانید در کنار غذای خود، از سالاد استفاده کنید.

سایر مقالات : پاستا سبزیجات رژیمی


تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1403
بازدید : 16
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی و جراحی فک که به عنوان جراحی ارتوگناتیک شناخته می شود، نقش مهمی در اصلاح بی نظمی های دندانی و صورت ایفا می کند. این شکل از جراحی تخصصی نه تنها ظاهر افراد را بهبود می بخشد، بلکه سلامت کلی دهان و دندان را به صورت کلی ارتقا می دهد. در این مقاله، نقش مهمی را که ارتودنسی در جراحی فک ایفا می‌ کند، بررسی می‌ کنیم و به مزایای آن و تأثیر مثبتی که می ‌تواند بر روی جراحی فک داشته باشد، می پردازیم.

سایر مقالات : هزینه ارتودنسی دندان

اول ارتودنسی کنیم یا جراحی فک؟

ارتودنسی نقش مهمی در جراحی فک ایفا می‌کند و پایه و اساس لازم را برای نتایج موفقیت آمیز فراهم می‌کند. ارتودنسی با رفع بی نظمی های دندانی و بهبود تناسبات و عملکرد صورت، هم ظاهر و هم سلامت دهان و دندان بیماران را بهبود می بخشد. این درمان هنگامی که با جراحی ارتوگناتیک ترکیب می‌شود، یک رویکرد جامع برای اصلاح ناهنجاری های دندانی و صورت ایجاد می‌کند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که اول ارتودنسی کنیم یا جراحی فک؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا نقش ارتودنسی در جراحی فک را در نظر می‌گیریم.

سایر مقالات : ارتودنسی شفاف دندان  

پایه ای برای جراحی موفقیت آمیز

قبل از انجام جراحی فک، درمان ارتودنسی اغلب برای ایجاد یک پایه مناسب ضروری است. این مرحله آماده سازی شامل تراز و صاف کردن دندان‌ها، ایجاد یک رابطه مناسب بایت است. ارتودنسی با قرار دادن صحیح دندان‌ها به اطمینان از موفقیت آمیز بودن جراحی فک کمک می‌کند، زیرا زمینه را برای یک طرح جراحی دقیق فراهم می‌کند.

رسیدگی به بی نظمی های دندانی

ارتودنسی برای رفع ناهنجاری‌های دندانی مانند نامرتبی دندان‌ها، فاصله ناکافی، یا تراز نامناسب بایت ضروری است. با استفاده از بریس‌های دندانی، الاینرها یا سایر دستگاه‌های ارتودنسی، می‌توان این مشکلات را به تدریج اصلاح کرد و به ایجاد لبخندی سالم‌تر و زیباتر کمک کرد. با رفع این بی نظمی های دندانی از طریق ارتودنسی، می‌توان مزایای جراحی فک را به حداکثر رساند.

سایر مقالات : ارتودنسی دندان نیش

بهبود تناسب و عملکرد صورت

جراحی ارتوگناتیک بر اصلاح ناهنجاری‌های فک و عدم تعادل تمرکز دارد که می‌تواند بر ظاهر صورت و عملکرد کلی دهان تأثیر منفی بگذارد. ارتودنسی با تراز کردن دندان‌ها و هدایت فک‌ها به موقعیت صحیح نقش حیاتی در این فرآیند ایفا می‌کند. ارتودنسی با بهبود هم ترازی فک‌ها و دندان‌ها به دستیابی به تناسب های مناسب صورت، بهبود ظاهر بیمار و بهبود عملکرد بایت کمک می‌کند.

افزایش سلامت دهان و دندان

درمان ارتودنسی قبل از جراحی فک نیز می‌تواند سلامت دهان را بهبود بخشد. چیدمان مناسب دندان‌ها و فک‌ها، بهداشت دهان و دندان را تسهیل می‌کند، خطر پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مسائل مربوط به سلامت دهان را کاهش می‌دهد. ارتودنسی همچنین به توزیع مناسب نیروها در حین جویدن، جلوگیری از سایش بیش از حد دندان ها و کاهش احتمال اختلالات مفصل گیجگاهی فکی کمک می‌کند.

سایر مقالات : آسیب های جانبی ارتودنسی


تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
بازدید : 26
نویسنده : mozhgan

قطعات یدکی بخش مهمی از هر وسیله نقلیه هستند. آن ها مسئول عملکرد صحیح خودرو هستند و می تواند تاثیر زیادی بر ایمنی، عملکرد و طول عمر خودرو داشته باشند. استفاده از قطعات یدکی خوب ضروری است تا از ایمنی و عملکرد خودرو اطمینان حاصل شود. قطعات یدکی خودرو باید از کیفیت بالای برخوردار باشد و طبق استانداردهای ایمنی باشند. همچنین باید قطعات به درستی نصب و تعویض شوند تا عملکرد مطلوبی را تضمین کنند.

سایر مقالات : قطعات هیوندای

اهمیت استفاده از قطعات یدکی اصلی

ایمنی:

قطعات یدکی با کیفیت و اصلی می تواند به خفظ ایمنی خودرو کمک کند. به عنوان مثال، قطعات ترمز خوب می تواند به توقف ایمن خودرو در شرایط بهرانی کمک بسیاری کند.

عملکرد:

قطعات یدکی خوب و با کیفیت و برند شناخته شده می تواند عملکرد خودرو را بهبود ببخشدو به طور مثال، قطعات خوب موتور می تواند به مصرف سوخت و راندمان خودرو کمک بسیاری کند.

دوام:

با توجه به اوضاع اقتصادی و گرانی، قطعات یدکی خوب باید دوام کافی و طول عمر بالای داشته باشند. قطعه با کیفیت نیاز به تعویض مکرر را کاهش دهد.

صرفه جویی در هزینه:

استفاده از قطعات یدکی خوب و اصلی می تواند در هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو صرفه جویی کند.

ویژگی های قطعات یدکی با کیفیت و اصلی

کیفیت مواد:

یکی از مهم ترین ویژگی های قطعات یدکی خوب، باید از مواد کیفیت بالا ساخته شده باشند تا کارایی خوبی به عمل بیاورند.

طراحی و عملکرد:

قطعات یدکی خوب باید مطابق با استانداردهای ایمنی و عملکرد مناسب باشند.

اهمیت خرید قطعات یدکی با کیفیت خودرو

نحوه تشخیص قطعات یدکی با کیفیت و اصلی

سایر مقالات : انواع ماشین کیا

امروزه بسیاری از سودجویان در بازار، با فروش قطعات یدکی کیفیت پایین به جای قطعات اصلی، خسارت زیادی به خریداران وارد می کنند. بسیاری از افراد نیز در موقع خرید قطعات یدکی خودرو، دغدغه دارند که قطعه با کیفیت و اصلی باشد که ایمنی و عملکرد خوبی داشته باشد.


تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
بازدید : 18
نویسنده : mozhgan

عمل لاغری بای پس معده

با وجود آن‌که آن را نمی‌توان جدیدترین عمل لاغری شکم دانست، با این حال یکی از شناخته‌ترین انواع عمل جراحی لاغری است که به دو شکل انجام می‌شود. روش اول که شایع‌تر است، بازگشت ندارد و در آن بخش بالای معده را بریده و و مری را به باقی معده متصل می‌کنند. در این روش بایپس، حجم معده کم شده و سبب می‌شود نه‌تنها غذای زیادی خورده نشود؛ بلکه مقدار جذب نیز کاهش می‌یابد. قسمت باقی‌مانده می‌تواند تنها ۲۸ گرم غذارا  در خود جای دهد. همچنین بخشی ابتدایی از روده کوچک نیز بریده شده و به معده متصل می‌گردد؛ در نتیجه بخش زیادی از معده و روده کوچک در هضم و جذب غذا حذف می‌گردد. عوارض این عمل جراحی بایپس معده سوءتغذیه به دلیل عدم جذب ویتامین‌ها از جمله ویتامین B12 و D است. همچنین ایجاد فتق، سنگ صفراوی و سندروم دامپینگ از عوارض این نوع بای پس معده است.

نوع دیگر عمل بای پاس معده، عملی پیچیده است که در آن ۸۰ درصد معده حذف شده و بخش زیادی از روده کوچک نیز بریده می‌شود؛ در نتیجه بخش زیادی از دستگاه گوارش حذف می‌شود که در نتیجه آن، هم مقدار غذای مصرفی و هم جذب غذا به‌شدت محدود می‌گردد که البته عوارض زیادی را به دنبال دارد. افرادی که این عمل برای آن‌ها مناسب است باید BMI بالای ۵۰ داشته باشند. عوارض این عمل بای پس معده نیز شامل خونریزی زیاد، عفونت، مشکل تنفسی، سوء تغذیه، فتق، استفراغ، افت قند خون و... است.

عوارض عمل لاغری بای پس معده

این عمل جراحی از روش‌های مؤثر در درمان چاقی است اما مشکلات و خطرات زیادی نیز برای فرد به همراه خواهد داشت. و شما باید با توجه به این عوارض برای انجام عمل تصمیم‌گیری کنید.

• دوره نقاهت این عمل جراحی بسیار طولانی و حداقل دو سال است. در تمام این مدت باید به صورت منظم برای انجام آزمایشات و چکاپ های مختلف به پزشک مراجعه کنید.

• پس از انجام عمل باید تغییرات اساسی در سبک زندگی و رژیم غذایی خود ایجاد کنید. با انجام این عمل جراحی مواد غذایی کمتری در بدن جذب شده و سیستم ایمنی بدن نیز تضعیف می‌شود. در نتیجه این موضوع ممکن است باعث بروز سوء تغذیه در فرد شود.

• انسداد روده یکی از مشکلات و عوارض عمل لاغری بای پس معده است. این مشکل درد‌های شکمی را برای فرد به همراه خواهد داشت. البته این مشکل به ندرت رخ می دهد، اما در هر حال از عوارض خطرناک بای پس به شمار می‌رود.

• فرد برای مدت زمان طولانی باید از مکمل‌ها و دارو‌های تقویتی استفاده کند.

• برخی دیگر از مشکلات مانند بیهوشی، رفلاکس معده و حتی تنگی نفس نیز بسیار شایع بوده و برای افراد پس از عمل پیش می‌آید.


تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
بازدید : 20
نویسنده : mozhgan

دبی، یکی از مدرن ترین شهرهای خاورمیانه و قاره آسیاست که سالانه میلیون ها میلیون توریست را از سراسر دنیا به خودش فرا می خواند. و شما نیز می توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما دبی ، از آن دیدن کنید. این شهر کویری که شهرتش در آسمان خراش های مرتفع، ساختمان های لوکس و فضای شهری مدرنش خلاصه می شود، طرفداران بسیاری دارد. وسعت دبی در حدود ۴ هزار کیلومتر مربع است و جمعیتی ۳ میلیون نفری را در خودش جای داده است. در مجله گردشگری نیک روز اطلاعات جامعی برای سفر به این شهر زیبا گرد آوری شده است.

دانستنی های کاربردی

• ویزا: می خواهد

• واحد پول: درهم امارات (AED)

• زبان رسمی: عربی

• دین اکثریت مردم: اسلام

• بهترین فصل سفر: پاییز و زمستان

• سبک تفریحات: بازدید از جاذبه های مدرن، خرید، شهرگردی، تفریحات هیجانی

• سوغاتی ها: مجسمه و پیکسل برج خلیفه، شکلات شتری شکل، خرما، طلا و زیورآلات، عطر عربی و ...

بهترین هتل دبی برای اقامت: اطراف دبی مال و برج خلیفه، اطراف ساحل جمیرا، منطقه دبی مارینا، منطقه دیره و ...

راه های دسترسی به دبی

برای سفر به دبی دو راه پیش روی شماست. راحت ترین راه خرید بلیط دبی از مبدا است که در عرض دو ساعت شما را به این شهر مدرن می رساند.

اگر راحتی برای شما ملاک نیست و ترجیح می دهید مسیر متفاوتی را انتخاب کنید؛ راه دریایی پیش روی شماست. ابتدا به شهر بندر لنگه بروید و سپس با کشتی ها و لنج ها خودتان را به دبی برسانید. پیشنهاد می کنیم پیش از رسیدن به بندر لنگه، برای خرید بلیط مسیر دریایی اقدام کنید.

راه های دسترسی از فرودگاه دبی به مرکز شهر

فرودگاه بین المللی دبی در حدود ۵ کیلومتری این شهر قرار گرفته است. برای دسترسی به مرکز شهر و اقامتگاه تان در دبی می توانید از این راه ها استفاده کنید:

مترو: برای متروسواری به ترمینال ۱ یا ۳ بروید. در رو به روی این ترمینال ها به راحتی می توانید ایستگاه متروی دبی را ببینید. متروی این خط هر ۳۰ دقیقه حرکت می کند. هزینه این سواری در حدود ۳ تا ۴ درهم خواهد شد.

اتوبوس: اگر به دنبال راه سریع تری هستید، به سراغ ایستگاه های اتوبوس فرودگاه بروید. این ایستگاه ها را می توانید را می توانید مقابل ترمینال ۱، ۲ و ۳ پیدا کنید. برای جا به جایی میان ترمینال ها هم می توانید از اتوبوس های فرودگاه استفاده کنید.

تاکسی: تاکسی های فرودگاه راه راحتی برای دسترسی به اقامتگاه شما محسوب می شود. کرایه این تاکسی ها از 25 درهم شروع می شود و به ازای هر ۱ کیلومتر مسیری که طی می کنید، مبلغی برابر با ۱.۷۵ درهم به کرایه شما اضافه می شود.


تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
بازدید : 15
نویسنده : mozhgan

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که دندانهایی قوی می‌سازد و از ایجاد حفره و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. فلوراید مینای دندان سالم را پشتیبانی کرده و با باکتری‌هایی که به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب می‌رسانند، مبارزه می‌کند.

این ماده به ویژه در صورتی که در معرض خطر بالای ایجاد پوسیدگی یا حفره‌های دندانی هستید مفید است. زمانی حفره تشکیل می‌شود که باکتری‌های در لثه و روی دندانها جمع شده و لایه ای چسبناک به نام پلاک را به وجود می‌آورند.

پلاک اسیدی که باعث تخریب دندانها و بافت لثه می‌گردد، در صورت تجزیه شدن می‌تواند اعصاب و خون را نیز تحت تاثیر قرار داده و سبب آسیب رساندن به آن شود.

سایر مقالات : ترمیم و زیبایی دندان

فلوراید تراپی چیست؟

درمانهای فلوراید یا فلوراید تراپی معمولاً درمانهای حرفه ای حاوی غلظت بالای فلوراید هستند که دندانپزشک برای بهبود سلامت و کاهش خطر حفرهها روی دندانهای فرد استفاده می‌کند. این درمانها داخل مطب ممکن است به شکل محلول، ژل، فوم یا لاک الکل باشند. همچنین برخی از درمانهای فلوراید با غلظت بالا وجود دارند که افراد می‌توانند در خانه از آنها استفاده کنند، اما فقط تحت دستورالعمل خاص دندانپزشک امکان انجام این کار وجود دارد.

فلوراید تراپی برای چه افرادی مورد نیاز است؟

افراد زیر کاندیدای مناسبی برای این درمان پیشگیرانه می‌باشند:

کودکان بعد از 3 سالگی معمولا نیاز به این درمان خواهند داشت.

افرادی که تا حد زیادی از نوشیدنی‌های شیرین و مواد غذایی چسبناک استفاده می‌کنند.

افرادی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی داشته و توجهی به مسواک زدن درست و اصولی ندارند.

افرادی که دچار تحلیل رفتگی لثه می‌باشند.

افرادی که به دلیل موارد ارثی به طور مکرر دچار پوسیدگی دندانی می‌شوند.

مزایای فلوراید تراپی

خواص فلوراید برای دندان عبارتند از:

به استفاده کردن درست بدن از مواد معدنی همانند کلسیم و فسفات کمک می‌کند. دندانها این مواد معدنی را مجددا جذب می‌کنند تا مینای دندان ضعیف ترمیم شود.

هنگامی که دندانها برای تقویت مینای دندان رشد می‌کنند، به ساختار دندان می‌پیوندد و آنها را در معرض باکتری‌ها و حفره‌های مادام العمر کمتر قرار می‌دهد.

با آسیب رساندن به باکتری‌هایی که باعث ایجاد حفره می‌شوند، پوسیده شدن دندانها را کند یا حتی معکوس می‌کند.

نیاز به کارهای گران قیمت دندانپزشکی را به تأخیر می‌اندازد.

طول عمر دندانهای شیری را افزایش می‌دهد.

زمان و هزینه ای را که فرد باید در کلینیک دندانپزشکی صرف کند، کاهش می‌دهد.

موجب جلوگیری از بیماری لثه می‌شود.

سبب کاهش درد دندان می‌گردد.

از دست دادن زودرس دندانها را مانع می‌شود.


تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
بازدید : 17
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه توده‌های سختی از مواد معدنی متبلور هستند که می‌توانند در کلیه‌های شما تشکیل شوند. این رسوبات سخت از مواد معدنی و نمک تشکیل شده‌اند و در داخل کلیه‌ها شکل می‌گیرند.

سایر مقالات : واریکوسل

سنگ کلیه می‌تواند هر بخشی از دستگاه ادراری شما را تحت‌تأثیر قرار دهد، از کلیه‌ها گرفته تا مثانه. در بیشتر موارد با غلیظ‌شدن ادرار سنگ‌ها ایجاد می‌شوند و به مواد معدنی اجازه می‌دهند تا متبلور شده و به هم بچسبند..

انواع سنگ کلیه

پنج نوع اصلی از انواع سنگ کلیه وجود دارد که هر کدام علت خاص خود را دارند. ممکن است بر اساس رژیم غذایی و سابقه خانوادگی، احتمال ابتلا به انواع خاصی از سنگ کلیه بیشتر باشد. در واقع سنگ‌های کلیه را می‌توان از چندین نوع کریستال ساخت. گاهی اوقات سنگ‌ها از یک نوع کریستال تشکیل شده‌اند، اما اغلب ترکیبی است. فراوان‌ترین نوع کریستال تعیین می‌کند که چه نوع سنگ کلیه‌ای دارید. اصلی‌ترین انواع سنگ کلیه شامل موارد زیر هستند:

سنگ‌های کلسیمی

سنگ‌های اوریک‌اسیدی

استروئیتی

سنگ‌های سیستئینی

سنگ‌های اگزالات کلسیمی

سایر مقالات : جراحی سنگ کلیه

انواع سنگ کلیه بر اساس رنگ

انواع سنگ کلیه را می‌توان بر اساس رنگی که دارند هم دسته‌بندی کرد. آنها در رنگ‌های مختلف از زرد، قهوه‌ای تا تقریباً سیاه‌رنگ هستند. سنگ‌های کلیه به رنگ‌های قهوه‌ای تیره یا سیاه نشان‌دهنده رشد آهسته و متناوب و افزایش هایپر اگزالوری (ادرار کم یا مصرف غذای غنی از اگزالات) است.

انواع سنگ کلیه سیاه رنگ

از انواع سنگ کلیه بسیاری از آنها به رنگ سیاه هستند. دلایل احتمالی سنگ‌های کلیه سیاه رنگ نوشیدن آب کم، ورزش زیاد یا بسیار کم، چاقی، جراحی‌های کاهش وزن و خوردن غذاهای حاوی نمک یا شکر زیاد است. در برخی از افراد هم دلیل این سنگ‌های کلیه سیاه رنگ عفونت یا سابقه خانوادگی است.

سایر مقالات : بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه

انواع جنس سنگ کلیه

انواع سنگ کلیه از نظر اندازه و شکل متفاوت است. آنها ممکن است به کوچکی یک‌دانه شن یا به بزرگی یک نخود باشند. به‌ندرت، برخی از سنگ‌های کلیه به‌اندازه توپ گلف هستند. سنگ‌های کلیه ممکن است صاف یا دندانه‌دار باشند و معمولاً زرد یا قهوه‌ای‌اند.

سایر مقالات : ورزش بعد از اسلیو معده


تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
بازدید : 19
نویسنده : mozhgan

موضوع بسیار مهمی که برای هر کسی ممکن است اتفاق بی افتد. مشکلات مربوط به دندان ها معمولا با درد همراه است. اما برخی از این مشکلات تحت عنوان دندانپزشکی اورژانسی مطرح می شوند که با درد بیشتر و غیر قابل تحمل، تورم  و در بعضی از موارد تب همراه است. یکی از مهمترین مباحثی که پیرامون مسئله دندانپزشکی اورژانسی وجود دارد، انتخاب یک دندانپزشک مجرب و مورد اعتماد می باشد که در موارد اورژانس دندانپزشکی بیمار را در اولویت کاری قرار دهد و در دسترس باشد. در واقع هنگامی که ما از خدمات یک دندانپزشک مجرب و معتمد استفاده می کنیم، از وی انتظار داریم که دائما در دسترس باشد و همچنین مطب و راه های ارتباطی مشخصی داشته باشد. چرا که موارد دندانپزشکی اورژانسی بسیار حائز اهمیت هستند و ممکن است در هر ساعت از شبانه روز برای بیماران به وجود بیایند. اما چه مشکلاتی را در حیطه دندانپزشکی اورژانسی دسته بندی می کنیم؟

سایر مقالات : بلیچینگ دندان چیست؟

موارد اورژانس دندانپزشکی که نیاز است سریع به دندانپزشک مراجعه کنید:

قبل از بررسی موارد دندانپزشکی اورژانسی، بایستی با تعریف آن آشنا شویم. موارد اورژانسی دندانپزشکی، مواردی هستند که شما باید برای درمان آنها سریعا به یک دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی مراجعه فرمایید. در ادامه به ذکر موردی این مشکلات بسنده می کنیم و سپس توضیحات تفصیلی هر کدام را ارائه خواهیم داد.

سایر مقالات : دندان عقل نهفته چیست ؟

دندان درد شدید و مداوم که حتی ممکن است با مسکن هم آرام نشود.

درد زیاد دندان که بیشتر از چند روز طول بکشد، عفونت شدید دندان.

ضربه خوردن (تروما) به دندان و از جا درآمدن آن یا شکسته شدن دندان.

ایجاد ترک در دندان و ترمیم یا روکش روی دندان.

خونریزی دندان یا لثه.

تورم اطراف دهان و حفره های دهان.

آبسه.

سایر مقالات : علت بوی بد دهان چیست؟

افتادن روکش، لمینت سرامیکی، کامپوزیت و روکش موقت دندان.

اورژانس پروتز دندان.

اقدام های مورد نیاز در مواجه با اورژانس دندانپزشکی:

اورژانس دندانپزشکی یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه شده‌اند. در این شرایط، شاید ابتدا احساس ناتوانی و ترس از اینکه چه کاری باید بکنیم، به ما دست می‌دهد، اما در واقع در این مواقع، باید بیشتر از هر زمان دیگری، سریع و کارآمد عمل کرد.

سایر مقالات : مشاوره ارتودنسی چیست؟


تاریخ : شنبه 12 خرداد 1403
بازدید : 23
نویسنده : mozhgan

حقایق جالب درباره دبی قرار است شما را متحیر کند. حقایقی که شاید هیچ چیزی در مورد آن‌ها ندانید و تصور هم نکنید که شهر یا کشوری در دنیا باشد که این قوانین، مقررات و این شرایط کار و زندگی را داشته باشد. یک مقصد گردشگری خاص در جوار خلیج فارس که سالانه بالاترین و بیشترین گردشگر را دارد. حتی در فصل تابستان که شما را با داغی هوا و شرجی آن بی‌حال می‌کند، باز هم پر طرفدار و جذاب است. امروز و در این مطلب با هم سری به دبی زده، در آن گردش می‌کنیم و قوانین عجیب آن را با هم مرور خواهیم کرد.

سایر مقالات : راهنمای سفر به دبی

حقایق جالب درباره دبی که تا حالا نشنیده‌اید

حقایق جالب درباره دبی یک متن کامل از بایدها و نبایدها و قوانین و مقررات خاص این شهر است. یکی از شهرهای خاص و جذاب حاشیه خلیج‌فارس، دبی است که در زمان بسیار کوتاهی از هر لحاظ توانست موفقیت‌های چشمگیری کسب کند. خصوصاً این شهر به لحاظ تجاری، گردشگری و اقتصادی پیشرفت‌هایی ویژه و خاص داشت. شهری که توانست با وجود تمام سختی‌ها و محدودیت‌های آب و هوایی و جغرافیایی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در تمام دنیا تبدیل شود.

دبی در بیشتر اوقات سال دمایی بسیار بالا و هوایی گرم و شرجی دارد. اما به دلیل وجود مال‌های متعدد و مدرن و انواع و اقسام تفریحات و سرگرمی‌ها، حتی در فصول گرم سال هم طرفداران و عاشقان خود را دارد. افرادی که از سراسر جهان مثل اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر نقاط دنیا خود را به این شهر رسانده و از حضور در آن لذت می‌برند.

دبی پرجمعیت‌ ترین شهر در امارات متحده عربی

اولین نکته‌ای که قصد داریم به عنوان حقایق جالب درباره دبی با شما در میان بگذاریم این است که دبی دقیقاً در جنوب شرق خلیج فارس واقع شده و بر اساس آمار سال ۲۰۱۴ پرجمعیت‌ترین شهر در امارات متحده عربی به حساب می‌آید.

بزرگ‌ ترین مراکز خرید در دبی واقع شده اند

در شهر دبی تقریباً بیشتر از ۷۰ مرکز خرید قرار گرفته و نام پایتخت خاورمیانه را بر روی خود قرار داده است. بازار دبی بیشتر از ۱۲۰۰ مغازه دارد و با در نظر گرفتن مساحت کل آن، به جرات می‌توان گفت که این شهر بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مراکز خرید در تمام جهان را دارا است.

سایر مقالات : بهترین هتل های دبی برای ایرانیان

دبی شهر طلا

شهر دبی را شهر طلا هم می‌نامند. چون بازار طلای آن بیشتر از ۳۰۰ مغازه زرگری دارد و در تمام این بازار تقریباً ۱۰ تن طلا قرار گرفته است. سال ۲۰۱۳ سالی بود که شهر دبی توانست ۴۰ درصد از تجارت طلا و جواهر جهان را به خود اختصاص دهد.

بزرگ‌ ترین باغ گل جهان در دبی

در سال ۲۰۱۳ و در شهر دبی بزرگ‌ترین باغ گل جهان را در روز ولنتاین افتتاح کردند. باغ معجزه دبی یا (Dubai Miracle Garden

منبع : https://www.nikroz.com/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com