عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 اسفند 1402
بازدید : 62
نویسنده : mozhgan

سنگ‌های مثانه ممکن است از مواد معدنی مختلفی تشکیل شده باشند، زمانی که ادرار در حین دفع به‌طور کامل خارج نشود، طبیعتا در مثانه تجمع پیدا می‌کنند. سنگ مثانه که به آن سنگ وزیکال یا سیستولیت نیز می‌گویند، در اثر تجمع مواد معدنی تشکیل می‌شود.

حال اگر ادرار به‌طور کامل از مثانه تخلیه نشود، منجر به این بیماری می‌شود. در حقیقت مواد معدنی موجود در ادرار به بلور تبدیل می‌شوند، که همان سنگ‌ها هستند.

گاهی اوقات برخی از سنگ‌ها به‌دلیل اینکه کوچک هستند، هنگام ادرار کردن دفع می‌شوند. در برخی از مواقع سنگ‌های مثانه می‌توانند به دیواره مثانه یا حالب گیر کنند.

اگر چنین حالتی رخ دهد، کریستال‌های معدنی روی یکدیگر تجمع پیدا می‌کنند و با گذشت زمان بزرگتر می‌شوند. ممکن است مدت‌ها سنگ در مثانه بماند و هیچ علائمی را ایجاد نکند. این بیماری در اغلب مواقع به‌دلیل بررسی بیماری‌های دیگر با استفاده از عکسبرداری اشعه ایکس، شناسایی می‌شوند.

اگر سنگ‌ها بزرگ باشند و منجر به ایجاد علائمی در بیمار شده باشد، ممکن است نیاز به درمان‌های جدی توسط متخصص اورولوژی داشته باشد. برخی از سنگ‌ها به قدری ریز هستنند که با چشم دیده نمی‌شوند و برخی دیگر بسیار بزرگ و کاملا قابل مشاهده‌اند.

سایر مقالات ... هزینه عمل واریکوسل

سنگ مثانه چه علائمی دارد؟

همانطور که گفتیم ممکن است مدتی بعد از ایجاد سنگ، هیچ علائمی وجود نداشته باشد و بیمار متوجه سنگ مثانه خود نشود؛ اما اگر جدی باشد و مثانه را تحریک کند، چنین علائمی را ایجاد خواهد کرد:

  • احساس ناراحتی یا درد در آلت تناسلی آقایان
  • نیاز مکرر به ادرار یا توقف و شروع جریان ادرار هنگام دفع
  • نیاز به زمان زیاد برای شروع ادرار کردن
  • احساس درد در قسمت تحتانی معده
  • احساس درد و ناراحتی هنگام ادرار کردن
  • مشاهده خون در ادرار
  • ادرار ابری یا تیره غیر طبیعی

علت ایجاد سنگ مثانه چیست؟

همانطور که پیش از این گفتیم این عارضه به‌دلیل عدم تخلیه کامل مثانه ایجاد می‌شود. برخی از مشکلات زمینه‌ای که باعث متوقف شدن تخلیه ادرار می‌شود به شرح زیر است:

  • بزرگ شدن پروستات
  • وسیله‌های پزشکی
  • التهاب مثانه
  • ·         عمل سنگ کلیه
  • دیورتیکول مثانه
  • سیستوسل

تاریخ : یک شنبه 27 اسفند 1402
بازدید : 49
نویسنده : mozhgan

واریکوسل(Varicocele) به‌صورت یک رگ در داخل کیسه بیضه قرار دارد. در اکثر مواقع در بیضه چپ و گاهی در سمت راست دیده می‌شود. به گفته پزشکان احتمال اینکه واریکوسل در هر دو طرف کیسه بیضه باشد، کم است. بیماری واریکوسل مانند رگ‌های واریسی پا است. این بیماری در افراد زیر ۱۵ سال نادر بوده اما در ۴۰ درصد از مردان بالغ اتفاق می‌افتد و در ۹۰ درصد موارد در سمت چپ قرار دارد و ۱۰ درصد در دو طرف بیضه. بهتر است بدانید که آناتومی سمت چپ بیضه و راست آن با یکدیگر متفاوت است.

زمانی که فردی مبتلا به واریکوسل در ناحیه اسکروتوم یا کیسه بیضه (Scrotum) می‌شود، دریچه وریدی او عملکرد خود را از دست می‌دهد و گردش خون او به سمت بالا به طرف قلب متوقف و خون در آن ناحیه جمع می‌شود. این اتفاق باعث تورم، کوچک شدن بیضه، ناباروری و درد در ناحیه شکم فرد می‌شود.

سایر مقالات... هزینه‌ عمل پروستات

واریکوسل چیست؟

واریکوسل بیضه یک بیماری شایع در بین مردان است. این بیماری ممکن است در ۴۰ درصد از آن‌ها عامل ناباروری شود. در برخی از آن‌ها نیز تعداد اسپرم کم می‌شود. واریکوسل و بارداری یکی از موضوعات مهمی است که محققان آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ به عمل آمده، درمان واریکوسل و بررسی اختلالات باروری ناشی از این بیماری موردتوجه بسیاری از پزشکان و محققان بوده است. برای اطمینان از این‌که دچار این بیماری هستید یا نه بهتر است با یک متخصص اورولوژی (Urologist) دیدار کنید تا از وضعیت خود و احتمال ناباوری اطمینان حاصل کنید.

راه‌های تشخیص واریکوسل بیضه در مردان

گاهی ممکن است واریکوسل علائمی نداشته باشد و فرد تا تجربه نکردن ناباروری خود از وجود این بیماری مطلع نشود. این افراد بعد از مراجعه به متخصص ارولوژی و انجام آزمایشات لازم به بیماری خود پی می‌برند.

در برخی از افراد دیگر نیز علائم ظاهری واریکوسل افزون بر ناباروری دیده می‌شود. این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

  • احساس درد شدید در ناحیه بیضه
  • تغییر اندازه ظاهری بیضه
  • ایجاد تورم در ناحیه بیرونی بیضه
  • پیچ خوردگی شاهرگ‌های داخل اسکروتوم

سایر مقالات... سنگ کلیه


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1402
بازدید : 50
نویسنده : mozhgan

کدو یکی از انواع سبزیجات است که نه‌تنها خواص بسیاری برای بدن دارد، بلکه جزو مواد غذایی رژیمی طبقه بندی می‌شود؛ زیرا در کنار ارزش تغذیه‌ای بالا، در هر ۱۰۰ گرم از کدو سبز، تنها ۲۵ کالری وجود دارد و بخش زیادی از کدوسبز، یعنی حدود ۹۵ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد؛ بنابراین تاثیر کدو سبز در رژیم غذایی به این صورت است که خود آن کالری بالایی ندارد و علاوه‌بر آن، مصرف کدو سبز باعث افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی نیز می‌شود.

سایرمقالات... دمنوش لاغری

خواص کدو سبز

کدو سبز خواص بسیار زیادی دارد و کمک به چربی سوزی و لاغری تنها یکی از فواید کدو سبز است. با مصرف کدو سبز می‌توان از ابتلا به ام اس و سرطان ریه پیشگیری کرد و همچنین به دلیل وجود ویتامین C در کدو سبز، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌هایی همچون اسکوروی کمک نمود. همچنین به دلیل وجود آب فراوان در این سبزی، برای بیماری‌هایی همچون سوزش ادرار، عفونت مثانه و زخم روده خواص بسیار زیادی دارد و همچنین به سلامت چشم‌ها، مداوای سرفه و هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند.

طرز تهیه غذای رژیمی با کدو و مرغ

یکی از خوشمزه‌ترین و رایج‌ترین انواع غذای رژیمی با کدو و مرغ، تهیه نودل با کدو و اضافه کردن مرغ به آن است. برای تهیه غذای رژیمی با کدو و مرغ مواد اولیه و مراحل زیر را بخوانید.

مواد لازم و طرز تهیه

  • دو عدد کدو سبز درشت
  • یک فنجان سینه مرغ نگینی خرد شده
  • یک حبه سیر تازه
  • یک فنجان عصاره مرغ
  • یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه
  • یک قاشق غذاخوری روغن مایع
  • نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم

ابتدا باید کدوها را به شکل نودل برش دهید؛ برای این کار می‌توانید از دنده درشت رنده خود استفاده کنید و یا توسط پوست گیر دستی، کدو را به شکل رشته‌های بلند برش بزنید. چنانچه این وسایل را در دسترس نداشتید، می‌توانید به کمک چاقو، نودل‌ها را باریک ببرید؛ اما نسبت به استفاده از رنده و پوست‌گیر کار دشوارتری است.

سایرمقالات... رژیم شیر

سپس در یک ماهیتابه یک قاشق غذاخوری روغن مایع ریخته و تکه‌های سینه مرغ را که به‌صورت نگینی خرد شده‌اند، در آن تفت دهید. پس از آن که طلایی شدند، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنید و سپس سیر تازه را در کنار آن‌ها تفت داده و یک فنجان عصاره مرغ را درون تابه بریزید. سپس نودل کدو سبز خود را به آن‌ها اضافه نمایید و اجازه دهید ترکیب شما ۱۰ دقیقه روی حرارت باقی بماند. سپس در صورت تمایل، روی آن‌ها آبلیموی تازه چکانده و غذای رژیمی با کدو و تخم مرغ خود را میل کنید.

سایر مقالات... کالری میوه های مختلف


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1402
بازدید : 38
نویسنده : mozhgan

اولین مرحله از این روش معمولاً استفاده از چاقوی جراحی برای ایجاد و کندن دو فلپ لثه برای نمایان شدن استخوان زیرین است. در برخی موارد ممکن است دسترسی به استخوان فک از طریق یک برش دایره‌ای کوچک به جای بالا بردن فلپ‌های بافتی امکان پذیر باشد.

سایر مقالات... قیمت عصب کشی دندان

سپس سوراخی در استخوان فک ایجاد می‌شود تا فضایی برای ایمپلنت به وجود بیاید و فرآیند نصب آن آغاز شود. این روند برای همه ایمپلنت‌ها تکرار خواهد شد. ممکن است دندان‌های موقت روی محل‌های ایمپلنت گذاشته شوند. در غیر این صورت، یک بخش به طور موقت در بالای هر ایمپلنت پیچ می‌شود تا فضای داخلی ایمپلنت را از محیط دهانی اطراف جدا کند. سپس دو فلپ بافت لثه بریده می‌شوند و ایمپلنت‌ها روی استخوان فک قرار می‌گیرند. چند بخیه برای نگه داشتن بافت لثه در جای خود توسط دندانپزشک زیبایی ایجاد می‌شود. بخیه‌ها طی هفت تا ده روز کشیده می‌شوند. در طی دو تا شش ماه آینده، ایمپلنت‌ها و استخوان اجازه خواهند داشت تا به یکدیگر متصل شوند. سپس زمان باز کردن ایمپلنت‌ها، برداشتن کلاهک‌های درمانی موقت و چسباندن اباتمنت‌ها فرا می‌رسد. پس از انجام این روش، لثه‌های شما تا چند هفته اجازه بهبود می‌یابند. در نهایت، بریج‌ها یا پروتزهای کامل ایجاد شده برای تکثیر دندان‌های طبیعی شما، به اباتمنت‌ها متصل می‌شوند. پس از مدت کوتاهی، اعتماد به نفس خود را در لبخند و توانایی خود خوردن غذا و صحبت کردن به طور عادی را بدست خواهید آورد.

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت کل دندان

چه جراحی ایمپلنت دندان را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهید، ممکن است برخی از ناراحتی‌های معمول مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید. ممکن است تورم لثه، کبودی پوست، لثه درد در محل ایمپلنت و خونریزی جزئی در میان افرادی که ایمپلنت انجام داده‌اند ایجاد شود. پس از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک نیاز خواهید داشت. اگر میزان تورم و خونریزی در روزهای بعد از جراحی شدت یافت، با جراح دندانپزشک خود تماس بگیرید. پس از هر مرحله از جراحی، ممکن است نیاز به خوردن غذاهای نرم به دلیل بهبودی محل جراحی داشته باشید. جراح شما از بخیه‌هایی استفاده می‌کند که به طور طبیعی از بین برود. اگر بخیه‌های شما به طور طبیعی از بین نمیرود، پزشک آن‌ها را برمی‌دارد. برای کنترل درد، گزینه‌های بیهوشی حین جراحی شامل بی حسی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی است.

سایر مقالات... ضرورت درمان ارتودنسی

با متخصص دندانپزشکی خود در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است صحبت کنید. معمولا تیم دندانپزشکی متناسب با نوع بیهوشی شما، در مورد خوردن و آشامیدن قبل از جراحی به شما نکاتی را ارائه می‌دهند. اگر آرام بخش یا بیهوشی عمومی برای شما تزریق شده است، برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی از رانندگی صرف نظر نموده و چند روز را به استراحت اختصاص دهید.

سایر مقالات ... لیزر برای ارتودنسی


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1402
بازدید : 44
نویسنده : mozhgan

کالری یک واحد انرژی است و میزان یا سطح انرژی را نشان می ‌دهد. منظور از کالری ، انرژی دریافتی از طریق مواد غذایی به داخل بدن و یا انرژی مصرف شده به ازای انجام فعالیت های بدنی است. کالری مورد نیاز بدن در واقع واحدی از انرژی است که سلول‌ های بدن برای زنده ماندن و فعالیت به آن احتیاج دارند. در واقع کالری یکای بین‌ المللی واحد انرژی بدن است.

کالری مورد نیاز بدن از سه منبع کربوهیدرات ، پروتئین و چربی تامین می شود، هر گرم چربی دارای 9 کالری و هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.

وقتی شما غذا می ‌خورید کالری زیادی را به بدن وارد می ‌کنید، سلول‌ های بدن از کالری دریافتی برای سوخت و ساز و زندگی استفاده می ‌کنند، اما کالری مازاد بر مصرف به صورت چربی در بدن ذخیره می ‌شود. پس می‌ توان گفت که عامل اصلی چاقی دریافت کالری مازاد بر مصرف است. پس برای رسیدن به تناسب اندام باید بین کالری دریافتی و کالری که در طول روز می‌ سوزانید تعادل برقرار کنید.

سایرمقالات... تغذیه کارمندان

نقش کالری در بدن

وقتی غذا می ‌خوریم، ترکیبی از کربوهیدارت و چربی و پروتئین، برای بدن انرژی تولید می ‌کند. غذا هایی که روزانه می ‌خوریم شامل ترکیبی از این مواد مغذی است که کالری روزانه بدن را تامین می‌ کند.

در بیان کلی باید گفت که کالری دریافتی در بدن صرف متابولیسم یا سوخت و ساز بدن می ‌شود. وقتی شما خوراکی یا نوشیدنی میل می ‌کنید، ذرات غذا در دستگاه گوارش و طی عمل هضم به مولکول ‌های کوچکی تبدیل می شوند که جذب آنها در روده کوچک رخ می ‌دهد. با وارد شدن این مولکول ‌ها به جریان خون، بدن آنها را به سلول‌ های مختلفی که انرژی نیاز دارند می ‌رساند. وقتی سطح کربوهیدرات یا گلوکز در خون بالا می ‌رود انسولین آزاد می ‌شود.

سایرمقالات... میان وعده رژیمی برای بدنسازان

انسولین کمک می ‌کند که مولکول‌ های مواد غذایی از گردش خون خارج و وارد سلول شود، همه سلول ‌های بدن برای زنده ماندن و فعالیت به انرژی نیاز دارند، بنابراین کالری دریافتی از غذا ها در واقع میزان انرژی است که این غذا به هر سلول می ‌رساند.

سایرمقالات... معایب رژیم جنرال موتورز


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1402
بازدید : 36
نویسنده : mozhgan

مدت زمانی که بیمار پس از کشیدن دندان باید برای کاشت ایمپلنت دندان صبر کند، در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در برخی موارد، اگر استخوان فک به اندازه کافی سالم باشد، ممکن است بتوان ایمپلنت دندان را در همان روزی که دندان کشیده شده است، انجام داد. اما در اکثر موارد دندانپزشک به بیمار توصیه می‌کند که بین ۳ تا ۶ ماه بعد از کشیدن دندان صبر کند تا این ناحیه به طور کامل بهبودی خود را به دست آورد.

سایرمقالات... رعایت مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

اگر بیمار تصمیم بگیرد که مدت زمان بیشتری را صبر کند، ممکن است فک برای حمایت از ایمپلنت بیش از اندازه نازک یا ضعیف شود و هم چنین ممکن است دندان‌های اصلی دیگر به سمت فضای خالی بین دندان‌ها سوق داده شده و باعث از دست دادن حالت اولیه و کج شدن دندان‌ها شود. از این رو مهم است که بعد از کشیدن دندان طبق معاینات و صلاحدید دندانپزشک، زمان ایده آلی برای کاشت ایمپلنت مشخص شود.

بر اساس فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت، ۴ نوع درمان وجود دارد که در ادامه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

کاشت نوع یک یا type I : به این روش ایمپلنت فوری یا immediate implantation نیز گفته می‌شود که بعد از کشیدن دندان، بلافاصله ایمپلنت در آن ناحیه قرار می‌گیرد. شاید این نوع درمان ساده به نظر برسد اما به طور کلی ایمپلنت فوری از دسته‌ی درمان‌های پیشرفته (advanced) محسوب می‌شود و ممکن است در برخی موارد نیاز به ملاحظات بیشتری نسبت به درمان‌های معمولی باشد. به طور معمول از این روش برای نواحی جلوی دهان که نبود دندان مشکل بزرگی ایجاد می‌کند، استفاده می‌شود. یکی از مزایای این روش این است که مدت زمان درمان را کوتاه تر می‌کند.

کاشت نوع دو یا type II: در نوع دوم بین ۴ تا ۸ هفته بعد از کشیدن دندان که لثه و بافت نرم ترمیم شده‌اند، کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. جراحی کاشت ایمپلنت در طی این مدت راحت تر است اما هنوز به جای ریشه‌ی دندان کشیده شده، استخوان سازی کامل انجام نشده است. این نوع نیز معمولا برای نواحی جلوی دهان که در زیبایی موثر هستند، انجام می‌شود.

کاشت نوع سه یا type III : در نوع سوم بین ۱۲ تا ۱۶ هفته بعد از کشیدن دندان جراحی کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. در این روش کاشت ایمپلنت راحت تر و موفقیت آمیزتر است چرا که بافت نرم (لثه) و بافت سخت (استخوان) به طور کامل بهبود یافته و بالغ شده‌اند. تنها عیبی که این نوع دارد، نداشتن دندان در این مدت است. از این رو در اغلب موارد برای دندان‌های عقبی که مشخص نیستند، کاربرد دارد.

سایرمقالات... ضرورت انجام ارتودنسی

کاشت نوع چهار یا type IV: در این روش بیش از ۱۶ هفته بعد از کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت انجام می‌شود و اغلب در مواردی که نیاز به جراحی‌های وسیع و پیوندهای بزرگ است، کاربرد دارد.

سایرمقالات... ارتودنسی دندان اقساطی


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1402
بازدید : 36
نویسنده : mozhgan

سنگ‌های کلیه مجموعه‌ای از کریستال‌ها هستند که معمولاً در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند. این توده‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای از مجرای ادراری، که شامل حالب، مجرای ادرار و مثانه است، ایجاد شده و حرکت کنند.

سنگ حالب یک سنگ کلیه در داخل یکی از حالب ها می باشد (لوله هایی هستند که کلیه ها را به مثانه متصل می کنند) . سنگ در کلیه تشکیل شده و با ادرار از کلیه ها وارد حالب می شود.

– گاهی اوقات، این سنگ ها بسیار کوچک هستند. در این حالت، سنگ ها ممکن است از حالب شما عبور کرده و به مثانه شما وارد شوند و در نهایت هنگام ادرار کردن از بدن شما خارج شوند. در مواقعی ممکن است سنگ برای عبور بیش از حد بزرگ باشد و در حالب گیر کند و جریان ادرار را مسدود کرده و بسیار دردناک باشد.

علائم داشتن سنگ حالب چیست؟

شایع ترین علامت سنگ کلیه یا حالب درد است.

ممکن است در قسمت پایین شکم یا پهلو احساس درد کنید .این درد می تواند خفیف و کسل کننده باشد یا آزاردهنده باشد. درد همچنین ممکن است بیاید و برود و به نواحی دیگر نیز سرایت کند.

سایر علائم احتمالی عبارتند از:

  • درد یا احساس سوزش هنگام ادرار کردن
  • دیدن خون در ادرار
  • تکرر ادرار
  • تهوع و استفراغ
  • تب

اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، می بایست به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

سایر مقالات ... پروستات

علت به وجود آمدن این سنگ ها چیست؟

همه سنگ های حالب از کریستال های یکسانی تشکیل نشده اند. این سنگ ها می توانند از انواع مختلفی از کریستال ها که جنس آنها متفاوت است، تشکیل شوند. مانند:

 

  • کلسیم : سنگ های ساخته شده از کریستال های اگزالات کلسیم رایج ترین هستند. کم آبی بدن و رژیم غذایی  که حاوی مقدار زیادی اگزالات هستند  مانند اسفناج ،چغندر،کاکائو،توت فرنگی،آجیل جات،…  ممکن است خطر ابتلا به سنگ را افزایش دهد.
  • اسید اوریک : این نوع سنگ زمانی ایجاد می شود که ادرار بیش از حد اسیدی باشد. که در مردان و در افرادی که نقرس دارند شایع تر است.
  • استروویت : این نوع سنگ‌ها اغلب با عفونت‌های مزمن کلیه مرتبط هستند و بیشتر در زنانی یافت می‌شوند که به طور مکرر عفونت‌های مجاری ادراری دارند . (UTIs)
  • سیستین : نادرترین نوع سنگ، سنگ‌های سیستین است که در افرادی که دارای اختلال ژنتیکی سیستینوری هستند، رخ می‌دهد. آنها زمانی ایجاد می شوند که سیستین (نوعی اسید آمینه) از کلیه ها به ادرار نشت می کند.

سایر مقالات... واریکوسل


تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1402
بازدید : 53
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان یک روش زیبایی و درمانی محسوب می‌شود که به چینش مرتب دندان‌ها کمک می‌کند. افرادی که دندان‌های نامرتب دارند یا فاصله بین دندان‌های آنها زیاد است، از ارتودنسی برای زیبایی دندان‌های خود استفاده می‌کنند. اما این روش محدود به یک تکنیک زیبایی نمی‌شود. یکی از تکنیک‌هایی که امروزه بسیار پرطرف‌دار شده است و بیش از ۲ میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، ارتودنسی نامرئی است.

سایرمقالات... عصب کشی دندان چیست

بسیاری از افرادی که به دلیل بیرون‌زدگی براکت‌ها و غیر جذاب بودن آنها از ارتودنسی منصرف شده‌اند، با روی کار آمدن این روش از ارتودنسی نامرئی به انگلیسی invisible orthodontics استفاده کرده و از آن رضایت دارند.

انواع ارتودنسی نامرئی کدام است؟

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یکی از بهترین خدمات دندانپزشکی است. این تکنیک انواع مختلفی دارد. برخی از آنها کاملا نامرئی بوده و برخی دیگر تا حدودی مشخص می‌شوند. هرکدام از انواع این انواع ارتودنسی مزایا و معایبی دارند. پزشک باتوجه‌به نوع و شدت مشکل دندان بهترین نوع آن را پیشنهاد می‌دهد. در ادامه هر یک از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

۱. ارتودنسی نامرئی ثابت

برخی از انواع ارتودنسی نامرئی ثابت بوده و نمی‌توان آنها را از دهان خارج کرد. تا زمانی که تغییرات به میزان ایده‌آل نرسد، براکت‌ها درون دهان باقی می‌مانند. انواع ارتودنسی ثابت دو فک عبارتند از:

  • ارتودنسی نامرئی لینگوال یا ارتودنسی از پشت دندان
  • ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان (ارتودنسی متحرک شفاف)

سایرمقالات... کشیدن دندان عقل و درمان ارتودنسی

۲. ارتودنسی نامرئی متحرک

در روش ارتودنسی متحرک می‌توان در هر ساعت از شبانه‌روز قالب را از دهان خارج کرد. البته نباید بیشتر از ۴ ساعت در روز قالب را از دهان بیرون آورد. در غیر این صورت تاثیر ارتودنسی بسیار پایین می‌آید. ارتودنسی متحرک بسیار پرطرف‌دار بوده و از تکنیک زیر برای آن استفاده می‌شود.

ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف

پلاک‌ها یا الاینرهای شفاف، متحرک و قابل جابه‌جایی هستند. این روش، ارتودنسی نامرئی بدون سیم است. برای تهیه آنها به‌صورت سفارشی از دندان‌ها قالب گرفته شده و طبق این قالب پلاک تهیه می‌شود. پلاک‌های شفاف کم تهاجمی بوده و درد کمی ایجاد می‌کنند. این پلاک‌ها در برابر سایش مقاوم بوده و کدر نمی‌شوند. شما می‌توانید زمان خوردن و آشامیدن و مسواک زدن پلاک را از دهان خارج کنید.

استفاده از الاینرهای شفاف نیاز به نظم دارد. اگر به طور منظم از آنها استفاده نکنید، در درمان تاخیر ایجاد شده و ممکن است هزینه‌های درمان جایگزین هم به هزینه‌های شما اضافه شود. ممکن است بخواهید روش ارتودنسی دیمون را هم امتحان کنید. ارتودنسی دیمون نوعی ارتودنسی ثابت است که از براکت‌های شفاف استفاده می‌کند.

سایرمقالات... قیمت لمینت دندان


تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1402
بازدید : 52
نویسنده : mozhgan

عفونت دهانی از مسایل مهم حوزه دندانپزشکی می باشد. تشخیص سریع و درمان عفونت دهانی بسیارحایز اهمیت است.گسترش عفونت دهانی  ممکن است حتی باعث مرگ بیمار شود.حال این سوال مطرح است که عفونت دندانی و دهانی چگونه ایجاد می شود؟

پوسیدگی دندانی، تخریب پیشرونده باکتریایی دندانهای نمایان شده در محیط دهان می باشد. پوسیدگیهای دندان علت عمده از دست دادن دندانها در افراد جوان می باشد. پوسیدگی دندانی یک فرایند پیچیده دمینرالیزاسیون ناشی از تجربه کربوهیدراتهای تصفیه شده توسط میکروبها می باشد. پوسیدگیهای دندانی . اکثریت جمعیت کشورهای صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد . نظر به اینکه مردم خواهان حفظ دندانهایشان برای مدت طولانی تری می باتشند ، هجوم پوسیدگی به سطح ریشه به صورت یک مشکل کلینیکی مهم تظاهر می کند . سمان ریشه بطور اخص آسیب پذیر می باشد. پوسیدگی دندانی یک فرایند یک جانبه نمی باشد ورمیزالیزاسیون بخصوص در حضور فلوراید رخ می دهد .

سایر مقالات... فلوراید در دندانپزشکی کودکان

چگونه پوسیدگی دندان را تشخیص دهیم؟

دندان ها می بایست تمیز وخشک باشند و وجود یک روشنائی خوب ضروری است. کلید سطوح دندان می بایست جهت یافتن علائمی از تغیبر رنگ مورد بررسی قرار گیرند . لبه ها و کناره های پرکردنیهای می بایست جهت یافتن هرگونه تخریب و نسشت به دقت معاینه شوند .

پرکردگیهای شکسته ، جاهایی که آمالگام اینترپروگزیمایی به علت وجود اندرکاتها در طراحی حـفره در محل باقی می ماند ، کاندید بسیار خوبی برای ایجاد پوسیـدگیهای وسیـح می باشند . باید سطوحی که تمیز کردن آنها برای بیمار مشکل است، مانند سطوح باکال دندانهای مولر سوم بالا و آن سطوحی که اغلب فراموش می شوند ، مانند سطوح لینگوال مولرهای پایین رامورد توجه خاص قرار داد .

سایرمقالات... روغن نارگیل برای سفید کردن دندان

پیتها ،  فیشورها و سطوح اینترپروگزیمالی مستعدترین نواحی برای پوسیدگی دندان می باشند . پروبها می بایست به داخل مینار فشار داد ، چون این عمل می تواند باعث ایجاد حفره در ساختمان دندان و پیشرفت پوسیدگی گردد . همچنین بیمارانی راکه دارای استعداد بالایی به پوسیدگیهای دندانی می باشند ، به خاطر داشته باشید ، به عنوان مثال آن دسته بیماران با جریان بزاق کاهش یافته ناشی از خشکی دهان ( xerostomia ) التعائی توسط دارو ، بیماران دارای سندرم sjogren و یا به دنبال رادیوتراپی ناحیه سروگردن .

منبع: کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی


تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1402
بازدید : 52
نویسنده : mozhgan

ژل‌ چانه، ژل‌های پوستی تزریقی هستند که برای افزودن حجم و شکل به ناحیه چانه و کانتور فک پایین یا به اصطلاح زاویه‌سازی صورت استفاده می‌شوند. ژل‌های پوستی از مواد طبیعی و مصنوعی ساخته شده و برای پر کردن یا بزرگ کردن ناحیه‌ی موردنظر و صاف شدن چین‌و‌چروک‌‌ها، به نواحی مختلف تزریق می‌شوند.

سایر مقالات ... ماندگاری فیلر بینی

ژل چانه می‌تواند خط فک پایینی را تقویت کرده، زاویه‌ی صورت را متعادل کرده و چانه را برجسته‌‌‌تر کنند. برخی از انواع ژل‌ چانه بیشتر از بقیه دوام دارند. به عنوان مثال، فیلرهای مصنوعی تاثیرات چشم‌گیر و بلند مدتی را ارائه می‌دهند. سایر مواد پرکننده یا فیلر مانند ژل‌های اسید هیالورونیک (HA) به مرور جذب بدن شده و باید در دوره‌‌های منظم تکرار شوند.

سایرمقالات... تزریق بوتاکس

دلایل برجسته کردن چانه با تزریق ژل

تزریق ژل چانه به‌منظور رفع مشکلات چانه انجام می‌گیرد. از جمله:

  • گودی عمیق و فرو رفتگی چانه
  • ضعف ماهیچه چانه
  • بدفرمی چانه
  • زاویه‌ سازی فک و صورت
  • تزریق ژل به زنخدان چانه و رفع چال یا شکاف روی چانه.

کدام عیوب چانه با تزریق ژل رفع می‌شود؟

با تزریق ژل چانه بسیاری از عیوب چانه و فرم و زاویه چانه را می‌توان برطرف کرد. از جمله مواردی که به کمک تزریق ژل چانه می‌توان آن‌ها را برطرف کرد عبارت‌اند از:

اندازه چانه: متخصص پوست می‌تواند با استفاده از ژل چانه، اندازه چانه را افزایش دهند.

طول چانه: چانه برخی از افراد کوتاه است. متخصصان می‌توانند به راحتی و با استفاده از ژل چانه طول چانه را بلند کنند.

سایر مقالات ... بهترین دکتر فیلر بینی

برآمدگی چانه: در بسیاری از بیماران معمولاً از زاوبه کنار، چانه فرورفته‌ای دارند. با استفاده از ژل‌های پوستی، می‌توان چانه را برجسته‌‌‌تر کرد.

شکل چانه: ممکن است بیماران به عرض، طول و یا زاویه‌ی چانه متفاوتی را بپسندند. اگر بیماران چانه‌ای با زاویه بیشتر بخواهند، می‌توان آن را تیزتر کرد. اگر افراد فکر می‌کنند که چانه شان بسیار مربع شکل است، می‌توان آن را گردتر کرد. در مشاوره اولیه، خواسته‌‌های هر بیمار به طور کامل ارزیابی می‌شود. در طول این ارزیابی، متخصص زیبایی در مورد آناتومی بیمار و نحوه بهبود فرم صورت با بیمار صحبت خواهد کرد.

تقارن چانه: اگر چانه شما نامتقارن است، می‌توان آن را با درمان توسط ژل پوستی بهبود بخشید.

سایرمقالات... عوارض فیلر بینی


تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1402
بازدید : 47
نویسنده : mozhgan

تغییر رنگ دندان زمانی است که رنگ دندان‌های شما تغییر می‌کند و دیگر آن‌طور که باید سفید و روشن به نظر نمی‌رسند. این تغییر رنگ می‌تواند شامل تیره شدن دندان‌ها، زردی یا حتی لکه‌دار شدنشان باشد.

دلایل زرد شدن دندان ها می‌تواند بیرونی باشد؛ یعنی یک عامل یا فاکتور بیرونی علت زردشدن دندان است، یا این که علت زرد شدن دندان شما ممکن است ذاتی و درونی باشد به این معنی که توسط چیزی در داخل دهان و دندان یا حتی بدن این تغییر رنگ ایجاد شده است.

۱. جرم گرفتن دندان ها

جرم گرفتن دندان‌ها می‌تواند اولین علت زرد شدن دندان‌ شما باشد. به دنبال بهداشت ضعیف دهان و دندان لکه‌ها به پلاک دندان‌ها می‌چسبند. اگر این پلاک‌ها را با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم پاک نکنید، احتمال تغییر رنگ در دندان‌ها بیشتر می‌شود و به‌مرور جرم ایجاد شده علت زردی دندان خواهد بود. از فواید جرم گیری دندان این است که می‌تواند این مشکل را در مدت کوتاهی برطرف کند.

۲. رژیم غذایی و غذاهای رنگی

رژیم غذایی شما و موادی که می‌خورید نیز می‌تواند علت زردشدن دندان باشد. غذاهای رنگی مانند توت‌ها یا سس سویا و همچنین مصرف برخی از غذاها مانند برخی از سبزیجات و میوه‌ها از جمله سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، سس پاستا، ادویه کاری و غیره می‌توانند رنگ دندان‌ها را تغییر دهند.

این ترکیبات حاوی رنگ‌دانه‌هایی هستند که به مینای دندان می‌چسبند و سطح آن را لکه‌دار می‌کنند. حتی یک سالاد سالم با سس سرکه بالزامیک می‌تواند رنگ نامناسبی روی دندان‌های شما بگذارد و از جمله دلایل زرد شدن دندان ها باشد.

سایرمقالات... علت دندان درد در کودکان

۳. مصرف برخی از نوشیدنی ها و زرد شدن دندان

نوشیدنی‌هایی که می‌خورید می‌تواند دلیل زرد شدن دندان‌ شما باشد. نوشیدنی‌های رنگ‌دار مانند قهوه، چای، کولا، نوشیدنی‌های الکلی و غیره هر یک می‌توانند روی دندان‌ها لکه‌هایی را ایجاد کرده و به‌مرور عامل تغییر رنگ دندان‌ها باشد. البته منظور این نیست که اصلاً نباید این نوشیدنی‌ها را مصرف کرد. اما اولاً بهتر است در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید و دوم این که حتماً بهداشت دندان‌ها را بعد از مصرف رعایت کنید.

سایرمقالات... بریس های سرامیکی

۴. نازک شدن مینای دندان

از دیگر دلایل زرد شدن دندان‌ می‌توان به نازک‌تر شدن مینای دندان اشاره کرد. زمانی که مینای دندان نازک است و عاج زیرین آن نمایان می‌شود، دندان‌ها زرد به نظر می‌رسند. عاج ماده‌ای به رنگ زرد متمایل به قهوه‌ای در داخل دندان‌های شما زیر مینای دندان است و اغلب مسئول زردی است که هنگام نگاه‌کردن در آینه مشاهده می‌کنید.

مینای دندان ضخیم عاج را می‌پوشاند. علاوه بر این زمانی که مینای دندان در اثر جویدن و قرار گرفتن در معرض اسیدهای غذا و نوشیدنی از بین می‌رود، در نهایت با افزایش سن، دندان‌ها زرد می‌شوند. بیشتر دندان‌ها با نازک شدن این مینا با افزایش سن زرد می‌شوند، اما برخی از آنها وقتی با لکه‌های غذایی ماندگار مخلوط می‌شوند، سایه‌ای مایل به خاکستری به خود می‌گیرند.

سایرمقالات... قیمت عکس دندان

 


تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1402
بازدید : 50
نویسنده : mozhgan

هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که دمنوش‌ها یکی از بهترین گزینه ها برای لاغری هستند. سالیان سال است که پژوهشگران روی این مسئله تحقیق می‌کنند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، دمنوش‌ها قدرت بسیار زیادی برای از بین بردن سلول‌های چربی بدن و افزایش سوخت و ساز دارند.

سایر مقالات... رژیم شیر

نکته جالب توجه در رابطه با دمنوش‌ها، این است که بسیار آرامش بخش هستند.

یعنی مصرف روزانه دمنوش نه تنها بر سلامتی بدنی شما مناسب است، بلکه بر سلامت روح و روان نیز کاملا تاثیر گذار خواهد بود. البته مصرف افراطی دمنوش نتیجه معکوس دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که نمی‌توانید با مصرف دمنوش‌ طی یک شب به هدف خود برسید.

1.دمنوش چای سبز

یکی از بهترین انواع دمنوش لاغری، دمنوش چای سبز است. اخیراً یک مطالعه بالینی نشان داد که عصاره چای سبز تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن دارد.

در این مطالعه اندازه دور کمر زنانی که به صورت روزانه چای سبز مصرف می‌کردند، طی ۱۲ هفته بررسی شد. نتیجه نشان داد که اندازه دور کمر بسیاری از این بانوان کاهش پیدا کرده و حتی بخش زیادی از سلول‌های چربی بدن آن‌ها از بین رفته است.

اگر نگاه پزشکی به این مسئله داشته باشیم، همه چیز به یک هورمون روده در بدن باز می‌گردد. این هورمون بر تغییرات وزن بدن موثر است. زمانی که به صورت مداوم از دمنوش چای سبز استفاده می‌کنید، سطح «هورمون گرلین» در بدن کاهش می‌یابد.

دمنوش‌های چای سبزی که وارد بازار می‌شوند، از نظر کیفیت و خلوص کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق حدس زد که چه مقدار عصاره چای سبز از هر فنجان دریافت می‌شود.

سایرمقالات... غذای رژیمی با کدو

2.دمنوش چای سیاه

شما نیز باور نمی‌کنید که دمنوش چای سیاه اثرات لاغر کنندگی داشته باشد، نه؟! درک این مسئله به خصوص برای ایرانی‌ها بسیار مشکل است. اگر چای سیاه اثرات لاغر کنندگی داشت، تاکنون همه ایرانی‌ها به وزن ایده‌آل خود رسیده بودند. (احتمالا این جمله چند ثانیه پیش به ذهن شما خطور کرد!)

واقعیت این است که دمنوش چای سیاه به میزان بسیار محدود بر افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن موثر است.

اما به طور کلی، نمی‌توان دمنوش چای سیاه را به عنوان یک لاغر کننده منحصربه‌فرد معرفی کرد.

این دمنوش به شما کمک می‌کند تا کمی کالری بیشتری بسوزانید. چای سیاه سرشار از کافئین است. کافئین انرژی بدن انسان را تامین می‌کند. هر چقدر انرژی بیشتری داشته باشید، قدرت بیشتری برای انجام تمرینات ورزشی خواهید داشت و کالری بیشتری خواهید سوزاند.

سایرمقالات... کالری میوه های مختلف


تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1402
بازدید : 54
نویسنده : mozhgan

براکت: براکت ارتودنسی طراحی های مختلف دارد اما سیستم عملکرد همه آن ها به یک صورت است. در سیستم براکت، نگین های براکت که به دندان ها چسبانده می شوند نقش دستگیره را ایفا می کنند و سیم ارتودنسی این دستگیره ها را گرفته و دندان ها را می کشد. انواع مختلف براکت عبارتند از براکت فلزی، براکت سرامیکی، براکت پشت دندانی یا لینگوال که ویکی دندان به آن پرداخته است.

 الاینر شفاف یا اینویزیلاین: وظیفه این وسیله ارتودنسی مشابه براکت است یعنی دندان‌ها را به جایگاه بهتری هدایت می کند اما در آن از هیچ قطعه فلزی استفاده نشده و تنها از پلاستیک شفاف ساخته شده است تا در دهان نامرئی باشد.

هدگیر: هدگیر ارتودنسی که بیشتر در گذشته رایج بوده است، وسیله ای است که بر روی سر قرار می‌گیرد و از جلو به حلقه فلزی که دور دندان آسیاب انداخته شده است و یا به بخشی از براکت متصل می شود. هدگیر خود انواع مختلف دارد که هر کدام برای حل مشکل ارتودنسی خاصی استفاده می شوند.

بایت پلیت: این وسیله ارتودنسی برای اصلاح مشکل اوربایت استفاده می‌شود. به این صورت که اجازه نمی دهد فک بالا هنگام بسته شدن دهان بیش از حد پایین بیاید.

ورسس و الاستیک:  فنر فورسس یا فورسوز فنر فلزی است که به براکت دندان های آسیاب بالا و دندان های جلویی پایین وصل می شود تا موقعیت این دندانها نسبت به هم را اصلاح کند. الاستیک حلقه کشی است که همانند فنر فورسس برای اصلاح موقعیت دندان های بالا به دندان های پایین استفاده می شود.

هربست: این وسیله در دوران رشد اسکلتی در کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود و به همراستایی و اصلاح تناسب بین دندان ها و فکهای بالا و پایین کمک می کند. به این ترتیب که رشد فک پایین را افزایش می‌دهد و جلوی رشد فک بالا را میگیرد تا مشکل جلوزدگی فک بالا اصلاح شود.

پهن کننده کام: پهن کننده کام که به آن وسیع کننده کام هم می‌گویند وسیله‌ ای برای پهنتر کردن سقف دهان در سن رشد است تا فضای بیشتری در قوس دندانی ایجاد شود و مشکل تنگی کام برطرف شود.

نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر: این وسیله ارتودنسی پس از درآوردن براکت استفاده می شود تا دندان ها در جایگاه جدید خود تثبیت شوند و به موقعیت قبل برنگردند.

سایرمقالات... هزینه ارتودنسی

فضا ساز یا جدا کننده ارتودنسی (Separator): این وسیله ساده در واقع یک قطعه پلاستیکی یا فلزی کوچک است که بین دو دندان آسیابی که تنگاتنگ یکدیگر قرار گرفته اند، گذاشته می‌شود تا کمی بین آنها فاصله ایجاد کند. هدف از ایجاد فاصله این است که بتوان حلقه فلزی لازم برای سیستم براکت را دور دندان آسیاب انداخت.

فضا نگهدار: این وسیله ارتودنسی که انواع گوناگون دارد برای حفظ طول قوس دندانی پس از افتادن دندان شیری استفاده می‌شود تا جای کافی برای بیرون زدن دندان دائمی باقی بماند.

منبع: ویکی دندان

 


تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1402
بازدید : 45
نویسنده : mozhgan

از بین بردن آفت دهان باید با دقت بالا و به شکل کاملاً مناسب صورت بگیرد. در غیر این صورت، ممکن است آفت گسترش پیدا کند. آفت دهان یا canker sore به عنوان یک بیماری رایج شناخته می‌شود. سابقه بسیار طولانی وجود این بیماری موجب شده است تا انسان‌ها در طول اعصار مختلف از روش‌های گوناگونی به منظور درمان آن کمک بگیرند.

درمان کردن آفت دهان به دو شکل امکان‌پذیر است. از یک سو می‌توان به سراغ روش‌های درمانی خانگی با استفاده از مواد طبیعی رفت و از سوی دیگر می‌توان داروهای تولید شده جهت از بین بردن آفت‌های دهان را امتحان کرد.

سایر مقالات ... قرص دندان درد

درمان خانگی آفت دهان

در روش درمان آفت دهان به شکل خانگی از موادی همچون:

  • رب انار
  • جوش شیرین
  • عسل و…

استفاده می‌شود. اگر روش‌های درمان خانگی آفت دهان به شکل صحیح دنبال شوند، می‌توان اطمینان داشت که نتیجه نهایی، از بین رفتن کامل آفت دهان خواهد بود.

درمان سریع آفت دهان با دارو

گرچه راه‌های خانگی به منظور حل مشکل آفت دهان در بسیاری از موارد مؤثر واقع می‌شوند؛ اما این احتمال می‌رود که حتی با وجود استفاده از راهکارهای گفته شده، آفت دهان شما از بین نرود؛ بنابراین در چنین شرایطی باید به سمت استفاده از دارو بروید.

خوشبختانه امروزه داروهای مختلفی به این منظور تولید شده است که می‌توان به کمک آن‌ها بدون ایجاد عوارض خاصی آفت دهان را به طور کامل برطرف کرد، البته توصیه ما همواره مراجعه به یک متخصص دهان و دندان است. هیچ‌گاه داروهایی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را به شکل خودسرانه مصرف نکنید. شما می‌توانید برای کسب کلیه اطلاعات مورد نیازتان در این زمینه با کلینیک دندانپزشکی مهرآوید تماس بگیرید.

اولین دارویی که به منظور درمان کردن‌ آفت دهان معمولاً انتخاب می‌شود، آموکسی­سیلین است که در دسته آنتی‌بیوتیک‌ها قرار می‌گیرد. آموکسی‌سیلین به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان شناخته می‌شود. درمان آفت دهان با آموکسی‌سیلین نتایج خوبی به همراه دارد.

از آموکسی سیلین زمانی استفاده می‌کنیم که میزان گسترش آفت به شکل نامناسبی افزایش یافته باشد. به ­عنوان ­مثال اگر آفت از حالت عادی به یک زائده عفونی تبدیل شود، چاره‌ای به جز استفاده از آموکسی سیلین وجود ندارد. خوشبختانه تأثیر این دارو به منظور از بین بردن آفت‌های دهان خیلی سریع مشاهده می­شود و لازم نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

  • درمان آفت دهان با دیفن هیدرامین

اگر با داروهای ضد حساسیت آشنایی داشته باشید، نام دیفن‌هیدرامین را حتماً شنیده‌اید. دیفن‌هیدرامین اگرچه یک داروی ضد حساسیت به شمار می‌رود؛ اما می‌توان از آن به منظور حل مشکلاتی همچون آفت دهان نیز بهره برد. مصرف این دارو جهت از بین بردن آفت دهان باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد. دیفن‌هیدرامین عوارض خاصی ندارد. معمولاً توصیه شده که از این دارو در زمان ناشتا استفاده شود.

  • از بین بردن آفت دهان با قطره آفت دهان نیستاتین
  • ژل آفتین(آفتین ژل برای زبان)

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی در تهران


تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1402
بازدید : 41
نویسنده : mozhgan

سیخ شدن ابرو بعد از کاشت به صورت موقتی ممکن است طبیعی باشد. بعد از عمل کاشت ابرو، بدن به زمان برای بهبود و بازسازی محل کاشت نیاز دارد. در طی این فرآیند، ممکن است ابروها سیخ به نظر برسند و این امر معمولاً موقتی است.

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت ابروی مردانه ناشی از عواملی مانند التهاب، خروج مایعات، تورم و خشکی محل کاشت می‌تواند باشد. این علائم معمولاً در مرحله اولیه بعد از جراحی ظاهر می‌شوند و در طی فرآیند بهبودی به تدریج کاهش می‌یابند. اما در صورتی که سیخ شدن ابروها با علائم شدید، درد شدید، قرمزی شدید، عفونت یا خروج مایعات غیرمعمول همراه باشد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت ممکن است به عوامل زیر برگردد:

التهاب و عفونت: عمل جراحی کاشت ابرو ممکن است منجر به التهاب و عفونت در محل کاشت شود. این التهاب و عفونت می‌تواند باعث علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت میشود.

تراکم مو: در فرآیند کاشت ابرو، موها به صورت گروه‌های کوچک (گرافت‌ها) در محل کاشت شده‌اند. این گرافت‌ها و موها در ابتدای فرآیند رشد و بازسازی ممکن است باعث سیخ شدن ابرو شوند. این عملکرد طبیعی است و در طی زمان بهبود می‌یابد.

تورم و خونریزی: بعد از عمل کاشت ابرو، ممکن است تورم و خونریزی در محل کاشت رخ دهد. این عوارض ممکن است علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت شود.

تحریک مکانیکی: هرگونه تحریک مکانیکی زیاد بر روی ابروها مانند خراشیدن یا استفاده نادرست از مواد آرایشی ممکن است باعث سیخ شدن و آسیب دیدگی به محل کاشت شده شود.

سایر مقالات ... علت خارش ابرو بعد از کاشت

روش های جلوگیری از سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

  • پیروی از دستورات پزشک: اطلاعات و راهنمایی‌هایی که پزشک شما درباره مراقبت های بعد از کاشت ابرو ارائه می‌دهد را به دقت بخوانید و به آن‌ها عمل کنید. این شامل استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، نحوه شستشو و خشک کردن ابروها، و جلوگیری از تحریک مکانیکی می‌باشد.
  • اجتناب از لمس و خراشیدن: در مدتی بعد از جراحی کاشت ابرو، توصیه می‌شود از لمس و خراشیدن ابروها پرهیز کنید. این شامل خراشیدن با ناخن‌ها، یا استفاده نادرست از محصولات آرایشی است. از لمس ابروها تا حد امکان خودداری کنید.
  • جلوگیری از فشار و اصطکاک: در مدتی بعد از جراحی، توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض فشار، اصطکاک یا ضربه به ابروها پرهیز کنید. مثلاً جلوگیری از خوابیدن روی صورت می‌تواند مفید باشد.
  • اجتناب از آفتاب و حرارت: در مدتی بعد از جراحی، توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم و استفاده از حرارت مستقیم مانند سولاریوم پرهیز کنید. این موارد ممکن است تحریک‌کننده برای ابروهای حساس باشند.
  • مصرف داروها و محصولات مراقبتی: پزشک شما ممکن است برخی داروها یا محصولات مراقبتی تجویز کند تا از التهاب و سیخ شدن ابروها پس از کاشت جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید و از محصولات مراقبتی معتبر و توصیه‌شده استفاده کنید.

سایر مقالات... اصلاح ابرو بعد از کاشت


تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1402
بازدید : 45
نویسنده : mozhgan

درمان ارتودنسی باعث ایجاد تناسب بین دندان‌های بالا و پایین می‌باشد و در نتیجه به بهبود فعالیت جویدن غذا کمک می‌کند و هضم غذا را به‌راحتی انجام می‌دهد. در درمان ارتودنسی شکل چهره افراد بهبود پیدا می‌کند. متخصصان و پزشکان این حوزه پیشنهاد می‌کنند که کودکان، چکاپ کلی دندان‌های خود را در سنین هشت یا هفت‌سالگی انجام دهند البته لزوم انجام ارتودنسی فقط بارأی و نظر دکتر معتبر می‌باشد که فرد نیاز به انجام ارتودنسی دندان دارد یا خیر. در صورت وجود مشکل دندان‌ها، متخصص با بررسی میزان ناهنجاری، شدت و سن افراد به درمان دندان‌ها می‌پردازد. البته با توجه به زمان مراجعه اشخاص، میزان درد و مدت روند درمان متفاوت است. در صورتیکه کودکان به درمان ارتودنسی بپردازند با توجه به رشد نکردن کامل دندان‌ها و لثه‌ها نتیجه مطلوب‌تری کسب خواهند کرد.

سایرمقالات... عوامل موثر بر قیمت عصب کشی دندان

به‌طور کل بی‌نظمی دندان‌ها به‌ خودی‌ خود نشانه‌ای برای درمان نیست. اغلب درمان‌های ارتودنسی به دلایل زیبایی انجام می‌گردد و بهره‌ای که اشخاص از این روش کسب می‌کنند بستگی به میزان ناهنجاری و برداشت خود بیماران از مشکل، متفاوت است. برخی اشخاص ازنظر ظاهری مشکلی در چهره‌شان دیده نمی‌شود اما دندان‌ها نیاز به ارتودنسی دارد و فقط ملاک ظاهر نمی‌تواند تعیین‌کننده درمان یا عدم درمان باشد. اگر یک متخصص برای شما درمان توصیه کرد، بهترین راه این است که خود به تصمیم‌گیری نهایی بپردازید، زیرا در درمان دندان‌ها متخصص ارتودنسی در شرق تهران نیاز به مشارکت فعال فرد بیمار برای بهبود سریع‌تر دندان دارد.

مزایای ضرورت درمان ارتودنسی

  • امکان صحبت کردن بهتر: شاید برای شما جالب باشد که فرم و شکل دندان‌ها تأثیر بسزایی بر صدا و صوت افراد می‌گذارد. از این‌ رو برای داشتن صدایی زیبا و گفتار عالی، نیاز به داشتن دندان‌های مناسب است.
  • هضم درست غذا: داشتن دندان‌های نامناسب موجب هضم نادرست غذا می‌شود. اگر بخواهید از هضم آسان غذا لذت ببرید نیاز به مرتب نمودن دندان‌ها خوددارید.
  • دندان‌های مرتب باعث پیشگیری از بسیاری از هزینه‌ها: عده‌ای از افراد به دلیل هزینه‌های فراوان ارتودنسی، از درمان دندان‌های خود منصرف می‌شوند این در حالی است که در صورت درمان نکردن دندان‌ها، منجر به پوسیدگی دندان‌ها می‌شود و لثه را با مشکل روبه‌رو می‌سازد.
  • شست‌وشو آسان دندان‌ها: یکی از مزایای ارتودنسی دندان‌ها می‌توان به شست‌وشو آسان‌تر دندان‌ها و همین‌طور کشیدن نخ دندان اشاره کرد که این امر، التهاب لثه را کاهش داده و از خونریزی و ایجاد باکتری در لثه جلوگیری می‌کند.
  • افزایش زیبایی: به‌غیراز مواردی که بیان شد، انجام ارتودنسی می‌تواند به ایجاد لبخندی زیبا برای افراد منتهی گردد و در شکل و چهره افراد تغییری مثبت به وجود آید.
  • افزایش اعتمادبه‌نفس: داشتن دندان‌های مرتب، چهره مناسب و لبخندی زیبا می‌تواند به بهبود اعتمادبه‌نفس افراد کمک کند. به دلیل این‌که بسیاری از کودکان و خردسالان با توجه به داشتن ناهنجاری در دندان و صورت مورد تمسخر و اذیت اطرافیان و دوستان خود قرار می‌گیرند.
  • کاهش صدمه دندان‌ها: ارتودنسی باعث کاهش ریسک دندان‌های بیرون زده می‌شود و از آسیب به آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

سایرمقالات... درمان ارتودنسی بدون کشیدن دندان


تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1402
بازدید : 41
نویسنده : mozhgan

برخی از مراقبت های پس از کامپوزیت دندان کوتاه مدت و برخی دیگر دراز مدت هستند. این مراقبت ها بسیار ساده هستند اما می توانند تضمین کننده زیبایی و طول عمر ونیرها باشند. دندانپزشک زیبایی در اولین گام از مراحل کامپوزیت دندان درباره مواردی که باید در روزهای ابتدایی بعد از نصب این روکش ها رعایت کنید توضیح میدهد، اما ما به طور کامل تر این بایدها و نبایدها را ارائه کرده ایم:

  • تا چند روز پس از انجام کامپوزیت دندان نیاز است که از مواد رنگی استفاده نکنید. البته به طور کلی استفاده از مواد رنگی را باید به حداقل برسانید.
  • بیمار نباید از مواد سفت پس از کامپوزیت استفاده کند.
  • یکی از مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان این است که از دهانشویه استفاده کنید زیرا این ماده گزینه خوبی برای رفع باکتری ها خواهد بود.
  • نخ دندان در روزهای اول باید با دقت کشیده شود. نخ دندان به طور کلی سبب می شود که موقعیت صحیح دندان ها حفظ شوند و احتمال پوسیدگی بعد از نصب ونیر کامپوزیت را به حداقل میرساند.
  • مصرف غذاهای سالم یکی دیگر از مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان است. استفاده از غذاهای سالم به طور کلی سبب می شود که دندان ها ماندگاری بیشتری داشته باشند و بسیار عالی به نظر برسند.
  • فراموش نکنید که به طور کلی نباید از ترکیبات قندی و اسیدی استفاده کنید چون سبب پوسیدگی دندان و از بین رفتن روکش کامپوزیت می شود.

سایرمقالات.... محدودیت ‌های بعد از ایمپلنت

بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم؟

بایدها و نبایدهای غذایی بعد از کامپوزیت نقش بسیار مهمی در نحوه مراقبت از این روکش ها دارد. به خصوص در روزهای اول که ونیر کامپوزیت را نصب میکنید، باید شدیدا مواد غذایی که مصرف میکنید را تحت نظر داشته باشید. در ادامه لیست غذایی هایی که بعد از کامپوزیت ونیر باید خورده یا نخورده شوند را ارائه کرده ایم:

در روزهای اول باید از غذاهای نرم استفاده کنید. غذاهایی که فشار زیادی به دندان شما وارد نکند. غذاهای نرم به طور کلی سبب می شود تا وضعیت دهان و دندان شما کمتر دچار آسیب شود.

نوشیدنی هایی که استفاده می کنید بهتر است بدون رنگ باشند. به طور کلی نوشیدنی هایی که حاوی قند زیاد هستند و یا در آنها از مواد اسیدی استفاده شده است، منجر به ایجاد مشکل در کامپوزیت دندان میشود

مصرف پوره سیب زمینی، سوپ، غذاهای نرم می تواند تا مدتی پس از کامپوزیت ونیر بسیار مناسب باشد، اما استفاده از غذاهای سفت بسیار مساله ساز است.

سایر مقالات... ضرورت ارتودنسی

بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم؟

بهتر است از مصرف مواد غذایی که طول عمر مفید کامپوزیت دندان را کم میکنند، خودداری کنید. این مواد شامل موارد زیر می شوند:

  • مواد غذایی چسبنده
  • مواد غذایی سفت و محکم
  • جویدن وسایل
  • نوشیدنی های رنگی
  • میوه و سبزیجات سفت
  • نوشیدنی های حاوی الکل

سایرمقالات... پیوند استخوان در ایمپلنت


تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1402
بازدید : 46
نویسنده : mozhgan

کالری چیست؟ هر ماده غذایی و نوشیدنی، حاوی انرژی است که در پیوندهای شیمیایی محبوس شده است. هنگامی که غذا یا نوشیدنی خورده می‌شود، توسط بدن شما متابولیزه یا تجزیه می‌شود تا انرژی ذخیره شده را آزاد کند. سلول‌های شما سپس این انرژی آزاد شده را جذب کرده و از آن برای تامین عملکردهای طبیعی بدن لازم برای بقا استفاده می‌کنند.

برای اندازه گیری انرژی استخراج شده و مصرف شده از غذاها و نوشیدنی‌ها، از واحدی به نام کالری استفاده می‌کنیم. به عبارت دیگر، یک کالری، یک واحد استاندارد برای اندازه‌گیری انرژی است.

سایر مقالات ... رژیم غذایی کارمندی

نحوه شمارش کالری مواد غذایی

اولین قدم برای شمارش کالری، تعیین میزان کالری مورد نیاز روزانه است. به این منظور می‌توانید یک نرم‌افزار محاسبه کالری را روی گوشی موبایل خود نصب کنید یا به متخصص تغذیه مراجعه کرده و از او راهنمایی بگیرید. برای مثال در رژیم لاغری میزان کالری مورد نیاز شما بر اساس سن، قد، وزن، جنسیت و میزان فعالیتتان محاسبه می‌شود. در این رژیم شما مجازید به میزان تعیین شده غذا بخورید.

به خاطر داشته باشید که کاهش کالری دریافتی کودک ممکن است خطر کمبودهای تغذیه‌ای، رشد آهسته و ایجاد رابطه ناسالم با غذا یا اختلال خوردن را افزایش دهد.

سایر مقالات... مزایای رژیم جنرال موتورز

ورزش

یکی دیگر از دلایل مهم مصرف انرژی، ورزش است. البته نیازهای کالری، بسته به نوع، مدت، دفعات و شدت فعالیت بدنی متفاوت است. برای افرادی که ورزش را جزئی از برنامه منظم خود قرار می‌دهند، انرژی مورد نیاز باید برای سوخت‌رسانی و حفظ توده عضلانی کافی باشد.

افرادی که توده عضلانی بیشتری دارند، سریع‌تر کالری می‌سوزانند. از سوی دیگر، کسانی که از نظر بدنی کم‌تحرک هستند و توده عضلانی کمتری دارند، کالری کمتری می‌سوزانند. بنابراین، تمرینات قدرتی می‌تواند به افزایش سرعت سوزاندن کالری کمک کند.

عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شوند

مراحل در حال تغییر زندگی نیز بر نیازهای کالری شما تأثیر می‌گذارد:

  • در دوران بارداری، انرژی بیشتری برای حمایت از رشد و تکامل جنین مورد نیاز است. طبق گفته کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان، سه ماهه دوم و سوم بارداری به ۳۴۰ تا ۴۵۰ کالری اضافی در روز نیاز دارد. 
  • با این حال، با افزایش سن ممکن است برعکس این موضوع صادق باشد. در طول سال‌های آخر زندگی، به دلیل فعالیت بدنی کمتر و کاهش توده عضلانی، نیازهای کالری ممکن است کاهش یابد. بنابراین، حفظ توده عضلانی کافی با افزایش سن مهم است.
  • بیماری‌های خاص نیز می‌تواند نیاز کالری را افزایش یا کاهش دهد. میکروبیوم روده شما ممکن است بر تعداد کالری که از غذا استخراج می‌کنید نیز تأثیر بگذارد.

سایر مقالات... میان وعده رژیمی سالم


تاریخ : شنبه 19 اسفند 1402
بازدید : 55
نویسنده : mozhgan

این روش از لاغری یکی از انواع رژیم‌ لاغری سخت‌گیرانه و در عین حال عجیب است که بر اساس آن، طی دو هفته یا گاهی تا یک ‌ماه تنها ماده غذایی که می‌خورید شیر است. در رژیم تک‌خوری شیر که جزء روش‌های اصولی و استاندارد قرار نمی‌گیرد، شما برای هر وعده صبحانه، ناهار، عصرانه و شام فقط مجاز به مصرف دو لیوان شیر هستید، این یعنی در مجموع ۸ لیوان شیر برای یک روز کامل. فکر می‌کنید نیازی به توضیح بیشتر باشد؟ به قول آن اصطلاح قدیمی که «چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است» طبیعتا رژیم تک‌خوری شیر منطقی و عقلانی نیست، چراکه بدن برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز خود باید از گروه‌های غذایی مختلفی تغذیه کند، پس حذف تمام گروه‌های غذایی از رژیم نه‌‌تنها باعث تناسب اندام و لاغری اصولی نمی‌شود، بلکه عوارض جدی و خطرناکی هم برای بدن به ‌دنبال خواهد داشت.

سایرمقالات... غذای رژیمی با مرغ

البته برخی معتقدند که شیر کم‌چرب به‌ خاطر کالری و چربی پایین و تأمین مواد ضروری مثل فسفر، منیزیم، ویتامین ب، کلسیم و پروتئین موجود در شیر می‌تواند گزینه خوبی برای تناسب اندام و لاغری باشد. طرفداران رژیم شیر این روش را پاک‌کننده سموم بدن و تسکین‌دهنده اعصاب می‌دانند و به ‌نظرشان در این روش از رسیدن به تناسب اندام هیچ فشار روانی روی رژیم گیرنده وارد نمی‌شود، علاوه بر اینکه به ‌خاطر کلسیم زیاد شیر، تأثیر بسزایی هم روی سلامت عضلانی و استخوانی افراد به‌خصوص خانم‌ها می‌گذارد. اما آیا این ادعا واقعا درست است؟ در ادامه جواب این سؤال را می‌دهیم.

سایر مقالات... غذای رژیمی با کدو

انواع رژیم شیر

کاهش کالری دریافتی طی چند روز متوالی در این روش لاغری باعث کاهش وزن سریع می‌شود، اما در کنارش مواد مغذی ضروری و فیبر را هم به ‌شدت کاهش می‌دهد، البته این روش که به آن رژیم لاغری سریع هم می‌گویند، مدل‌های مختلفی دارد و فقط در رژیم تک‌خوری شیر خلاصه نمی‌شود. در برخی روش‌ها، در کنار شیر، موز و خرما هم سرو می‌شود و به‌ همین دلیل هم هست که به رژیم شیر، رژیم شیر و خرما یا رژیم شیر و موز هم می‌گویند. این مدل از برنامه غذایی، چهار وعده دارد که در طی آن در سه وعده صبحانه، ناهار و شام باید شیر همراه با خرما یا موز میل شود، اما در وعده شام دیگر مجاز به مصرف شیر نیستید.

  • رژیم شیر و موز
  • رژیم شیر و خرما
  • رژیم شیر و ساقه طلایی
  • رژیم شیر و دارچین
  • رژیم لاغری شیر و بادام
  • رژیم شیر و عسل
  • رژیم شیر و ماست

سایر مقالات... کالری میوه های مختلف


تاریخ : شنبه 19 اسفند 1402
بازدید : 47
نویسنده : mozhgan

واکنش کلی بدن نسبت به کاشت و جراحی اجزا خارجی به پوست در نواحی مختلف با خارش همراه است. در کاشت ابرو نیز از موهای فرد استفاده می شود. پس در واقع جسمی خارجی وارد پوست می شود. به همین جهت است که در آن ناحیه احساس خارش پیش می آید. در واقع فولیکول های قبلی ابرو و فولیکول موهای جدید که کاشته می شوند دچار حساسیت و خارش می شوند.

علاوه بر این، خونرسانی به موهای تازه، آزاد سازی هیستامین، مواد شیمیایی از دیگر علل ایجاد خارش ابرو بعد از کاشت هستند.

سایرمقالات ... علل ریزش ابرو بعد از کاشت

خارش بعد از کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

خارش ابرو بعد از کاشت یک هفته طول می کشد اما در موارد نادر می تواند تا چهار هفته ادامه یابد. خارش می تواند به ویژه در چهار تا پنج روز پس از کاشت بدتر شود.

بهتر است بدانید که خارش بیشتر از چهار هفته قطعا نگران کننده است و بایستی حتما تحت نظر کلینیک معتبر قرار گرفت. حتی می توان گفت که در صورت تدوام خارش پس از هفته دوم نیز بهتر است شرایط خود را به کلینیک کاشت ابرو اطلاع دهید.

درمان خارش ابرو بعد از کاشت

احساس خارش فوق العاده ناراحت کننده است و در شب بدتر می شود. در زیر، برخی از درمان ها و نکاتی که برای کاهش حس خارش وجود دارد را بررسی می کنیم:

محل کاشت ابرو را با خاراندن نخراشید!

خارش ابرو بعد از کاشت بسیار وسوسه انگیز است. مهم است که به طور کامل از این امر اجتناب کنید. اگر ابروی خود را خراش دهید، در خطر ابتلا به عفونت پوست یا عفونت فولیکول مو (فولیکولیت) هستید.

بر روی محل کاشت، اسپری آب نمک استفاده کنید

به مدت چهار تا پنج روز پس از عمل شما نمی توانید ابروی خود را بشویید. کلینیک باید یک اسپری آب نمک در اختیار شما قرار دهد تا در این دوره از آن استفاده کنید. این نه تنها به تغذیه موهای ابرو کمک می کند، بلکه مواد زائد و پوست خشک را که ممکن است به ایجاد خارش کمک کنند، پاک می کند.

سایرمقالات... مراقبت‌ های پس از کاشت ابرو

مصرف آنتی هیستامین را فراموش نکنید

هیستامین ها مواد شیمیایی هستند که وقتی ابرو مراحل ترمیم و التیام خود را طی می کند آزاد می شوند. این ماده شیمیایی است که احساس خارش ایجاد می کند. با مصرف آنتی هیستامین اثر هیستامین هایی که ترشح می شود را کاهش می دهید و بنابراین پس از کاشت ابرو کمتر احساس خارش می کنید.

از محلول های استروئیدی استفاده کنید

در موارد نادر که خارش بیش از ۳-۴ هفته طول می کشد، ممکن است تصمیم بگیریم از محلول استروئیدی استفاده کنید که خارش را تقریباً در عرض یک روز درمان و کاهش می دهد! استفاده از محلول به مدت هفت روز به درمان خارش و هرگونه التهاب باقی مانده پس از کاشت ابرو کمک می کند.

منبع: بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران


تاریخ : شنبه 19 اسفند 1402
بازدید : 35
نویسنده : mozhgan

درد دندان دردی است که داخل یا اطراف دندان احساس می شود و عموماً درد از درون دندان یا اطراف لثه و استخوان ناشی می شود. دندان درد می تواند ثابت یا متناوب باشد و به صورت خود به خود یا به دلیل یک عامل محرک بیرونی به وجود آمده باشد. چشم پوشی کردن از درد دندانی که در طول یا یا در مواقع خاص نظیر غذا خوردن و یا خوابیدن احساس می شود بسیار سخت است و باید دانست که علت درد دندان چیست و سریعاً برای درمان آن اقدام کرد.

دندان درد، علائم، شدت و تظاهر متفاوتی می تواند داشته باشد. نکته جالب اینکه علت برخی از دندان درد ها می تواند حتی دندان نباشد! برخی مشکلات پزشکی دیگر مثل سردرد های میگرنی، درد عضلانی، سینوزیت و حتی در موارد نادر مواردی مثل سکته قلبی می توانند درد دندان را تقلید کنند و درحالی که منشأ درد جای دیگری است فرد مبتلا، درد را به صورت دندان درد احساس کند. در ادامه با بانک اطلاعات دندانپزشکی ویکی دندان همراه باشید.

استامینوفن برای دندان درد

پس از کشیدن دندان و به ویژه دندان های عقل که در فک پائین قرار دارند بهترین دارو برای کنترل درد استفاده از استامینوفن است.

پس از کشیدن دندان ممکن است مسکن های متنوعی برای بیمار تجویز شود که به نظر می رسد بسیاری از آنها حداکثر به اندازه استامینوفن کارایی داشته باشند و با توجه به اینکه استامینوفن در بین داروهای ضد درد مختلف عوارض نسبتاً کمتری دارند بهتر است از این دارو در کنترل درد بیماران استفاده شود، در غیر این صورت بیمار ممکن است ناخواسته متحمل عوارض زیادی شود.

استامینوفن با نام Paracetamol هم در دنیا معروف است. هرچند خاصیت ضددردی دارد ولی خاصیت ضدالتهابی شناخته شده ای ندارد. استامینوفن بیشتر در ترکیب با سایر داروهای ضددرد تجویز می شود. در خانم های باردار هم استامینوفن ضددرد خوبی در تمام مراحل بارداری تلقی می شود.

ایبوپروفن مسکن قوی دندان درد

ایبوپروفن یک مسکن دندان درد است که در دو دوز 200 و 400 میلی گرم در داروخانه ها وجود داررد. البته کسانی که دچار خونریزی یا مشکلات قلبی هستند نمی توانند از قرص ایبوپروفن استفاده کنند.

این دارو بدون نسخه در ایران و بیشتر کشورها قابل تهیه است و اگر منع مصرفی برای این دارو نداشته باشید (مثلا خونریزی گوارشی، مشکلات قلبی مانند انجام جراحی بای پس قبلی اخیر و وجود حساسیت دارویی شناخته شده به این دارو و...) می توانید آن را برای دندان درد خود استفاده کنید. شکل ژلاتینی کپسولی این دارو (با نام ژلوفن در ایران شناخته شده) جذب گوارشی راحت تری نسبت به قرص دارد.

کتوپروفن دارویی هم خانواده با ایبوپروفن است که اثر قوی ای بر تسکین دندان درد دارد ولی در حال حاضر در بازار ایران به طور عمومی وجود ندارد. پیروکسیکام و کتورولاک در بازار ایران موجود است. کتورولاک از جمله داروهای این خانواده است که شکل تزریقی آن هم در بازار وجود دارد.

سایر مقالات ... درمان خانگی دندان درد


تاریخ : شنبه 19 اسفند 1402
بازدید : 25
نویسنده : mozhgan

محدودیت‌ های بعد از ایمپلنت‌و مراقبت های بعد از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشند. ایمپلنت دندان تا زمانی که به درستی از آنها نگهداری شود، می توانند به اندازه دندان های طبیعی دوام بیاورند. این شبیه به داشتن یک ماشین لوکس و گران قیمت است که نیاز به مراقبت و نگهداری منظم دارد. مراقبت های بعد از ایمپلنت شامل تمیز کردن دقیق، بررسی های منظم دندانپزشک ایمپلنت برای نظارت بر سلامت ایمپلنت دندان شما است. برای اطمینان از اینکه موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت دندان و اینکه بیشترین استفاده را از این دندان های جایگزین شده ببرید، به توصیه های زیر عمل کنید:

سایرمقالات... هزینه کشیدن دندان بدون جراحی  

بلافاصله پس از جراحی مراقبت مناسب را شروع کنید

به محض پایان جراحی شما، فرآیند مراقبت از ایمپلنت دندان آغاز می شود. در راه خانه شروع به استراحت کنید. شخصی را همراه خود بیاورید که به جای شما را رانندگی کند. این زمانی است که اثرات بیهوشی شروع به از بین رفتن می کند. مهمترین چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که به ناحیه ایمپلنت دست نزنید و از شستشوی شدید دهان خودداری کنید. دستورالعمل های مراقبت از ایمپلنت دندان را بلافاصله پس از جراحی رعایت کنید و برای چند روز آینده ادامه دهید.

سایرمقالات... چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد؟

خونریزی را کنترل کنید

خونریزی از محل ایمپلنت یا قرمزی بزاق می تواند تا 72 ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندان ادامه یابد. بهترین راه برای کنترل آن این است که گاز استریل را حدود یک ساعت گاز بزنید. پس از بازگشت به خانه هر 6 تا 10 ساعت در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. اگر خونریزی بیش از حد است، به جای آن چای سیاه کیسه ای مرطوب شده را گاز بگیرید. اسید تانیک رگ های خونی را منقبض و تشکیل لخته های خونی را آسان تر میکند. برای جلوگیری از خونریزی غیرضروری سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید، صاف بنشینید و از ورزش بدنی خودداری کنید. خم نشوید یا چیز سنگینی بلند نکنید. تف کردن شدید، سیگار کشیدن و استفاده از نی نیز می تواند تشکیل لخته خون را پیچیده کند.

درد را مدیریت کنید

درد یکی از رایج ترین عوارض ایمپلنت دندان است که معمولا دندانپزشک متخصص برای تسکین آن قرص های مسکن تجویز میکند و معروف ترین آنها ایبوپروفن، OTC Advil و Aleve هستند. مطالعات نشان می دهد که این مسکن ها می توانند در فرآیند جوش خوردن استخوان با ایمپلنت اختلال ایجاد کنند. بهترین درمان برای درد پس از کاشت ایمپلنت، تیلنول است. آن را درست قبل از از بین رفتن بیهوشی یا زمانی که درد شدید دارید، مصرف کنید. دستورالعمل های روی بسته بندی را رعایت کنید. متخصص ایمپلنت دوز مصرفی و مقدار را به شما اعلام میکند، اما قانون کلی این است که بیشتر از هر 6 ساعت از مسکن استفاده نکنید.

سایرمقالات... مراحل پر کردن دندان

درد ایمپلنت دندان باید حدود 4 روز پس از جراحی کاهش یابد. همچنین ممکن است سفتی گلو و مشکل در بلعیدن غذا را تجربه کنید. اگر این علائم برای مدت طولانی تری ادامه یافت، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. او ممکن است داروی قوی تری تجویز کند.هرگز خودتان سر خود آنتی بیوتیک مصرف نکنید. اگر پزشک شما مشکوک به عفونت باشد، دوره ای را تجویز می کند.​


تاریخ : چهار شنبه 16 اسفند 1402
بازدید : 41
نویسنده : mozhgan

این نوع سنگ زمانی تشکیل می‌شود که مواد معدنی موجود در ادرار متبلور شوند و در مثانه جمع شوند. درواقع باقی ماندن مقداری ادرار پس از ادرار کردن در مثانه برای مدت طولانی، موجب ایجاد این مشکل می‌شود. برخی اوقات سنگ‌های ریز مثانه بدون نیاز به درمان از بدن خارج می‌شود و در اکثر مواقع نیز لازم اس فرد برای درمان از دارو و جراحی استفاده کنند.

سایر مقالات ... عمل وازکتومی چیست؟

رایج‌ترین علائم آن

ابتلا به این مشکل معمولا با علائم متفاوتی همراه است. برخی افراد مبتلا به این بیماری علائم خاصی را تجربه نمی‌کنند و معمولا بزرگ شدن سنگ‌ها موجب ایجاد درد، سوزش و خونریزی در زمان ادرار کردن می‌شود. در ادامه می‌توانید با رایج‌ترین علائم سنگ مثانه آشنا شوید.

  • تکرر ادرار به خصوص در شب
  • درد زیر شکم
  • احساس سوزش و درد زمان ادرار کردن
  • کدر شدن ادرار
  • وجود خون در ادرار
  • بی‌اختیاری در کنترل ادرار
  • تیره شدن رنگ ادرار
  • درد در بیضه
  • عفونت ادراری

علت ایجاد سنگ مثانه

سنگ‌های مثانه زمانی تشکیل می‌شوند که ادرار برای طولانی مدت در مثانه بماند. باقی ماندن ادرار در مثانه موجب غلیظ شدن آن می‌شود و از همین رو مواد معدنی موجود در ادرار سخت می‌شوند و بلورهایی را تشکیل می‌دهند که به آن سنگ مثانه گفته می‌شود. این فرآیند زمانی ایجاد می‌شود که مثانه قادر به تخلیه کامل ادرار نباشد. در ادامه به رایج‌ترین علت‌های سنگ مثانه اشاره شده است.

  • انجام دادن عمل سیستوپلاستی تقویتی
  • دیورتیکول‌های مثانه
  • بزرگ شدن پروستات
  • کم آبی بدن و غلیظ شدن ادرار
  • افتادگی مثانه
  • سنگ کلیه
  • مثانه نوروژنیک
  • عفوت مجرای ادراری
  • التهاب مثانه
  • آسیب عصبی در سکته مغزی
  • سنگ کلیه

سایرمقالات... بیضه های نزول نکرده

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم سنگ کلیه را تجربه می‌کنید، بهتر است هر چه سریع‌تر درمان را شروع کنید و از یک متخصص کمک بگیرید. باقی ماندن سنگ ها در مثانه موجب رشد و بزرگ‌تر شدن آن می‌شود. به خاطر داشته باشید که بی‌توجهی نسبت به درمان سنگ مثانه موجب بروز عفونت در دستگاه ادراری می‌شود و می‌تواند به مجرای ادرار آسیب‌های جدی وارد کند.

منبع: https://www.bimarestaan.ir/

 


تاریخ : چهار شنبه 16 اسفند 1402
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی یک درمان دندانپزشکی است که بر روی تراز کردن بایت دندان و مرتب کردن دندانها متمرکز است. نحوه قرار گرفتن دندان های شما، تاثیر به سزایی در سلامت دهان و دندان شما دارد و می تواند از پوسیدگی، سایش دندان و بسیاری از مشکلات لثه جلوگیری کند.

هزینه ارتودنسی 1402 چقدر است ؟

هزینه ارتودنسی در تهران طبق شرایط، نوع آن و نظر متخصص تعیین می شود و به طور حدودی قیمت ارتودنسی ثابت فلزی 19.000.000 الی 29.000.000 تومان، سرامیکی 27 الی 37 میلیون، متحرک 5 الی 11 میلیون، نامرئی از 38 میلیون تومان به ازای هر فک می باشد.

قیمت ارتودنسی قسطی

ارتودنسی یک درمان طولانی مدت است و پرداخت هزینه آن به صورت یکجا در اول درمان ممکن است برای فرد آسان نباشد و به همین دلیل می توانید در کلینیک دندانپزشکی روشا هزینه ارتودنسی خود را بین 6 الی 24 ماه به صورت اقساط پرداخت کنید.

قیمت ارتودنسی ارزان چقدر است ؟

معمولاً ارزانترین ارتودنسی ارتودنسی ثابت فلزی است که به صورت حداقل باید حدود ( 19.000.000 تومان ) هزینه کنید که این قیمت وابسته به شرایط می تواند متفاوت باشد.

قیمت ارتودنسی فک بالا و پایین چقدر است ؟

قیمت ارتودنسی دندان فک بالا به طور حدودی 19.000.000 الی 29.000.000 تومان، فک پایین 20 الی 30 میلیون و هزینه ارتودنسی فک پایین و بالا به صورت تقریبی 40.000.000 الی 60.000.000 تومان می باشد.

سایرمقالات... هزینه لمینت دندان

قیمت ارتودنسی دندان چگونه محاسبه می شود ؟

اگر به خوبی این مقاله را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که هزینه ارتودنسی رقم مشخصی ندارد و می تواند هزینه آن وابسته به عوامل متفاوتی تغییر پیدا کند. در ادامه عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی می پردازیم :

  • شرایط فرد
  • نوع ارتودنسی
  • میزان تخصص و تجربه پزشک ارتودنسی شما
  • موقعیت جغرافیایی

قیمت ارتودنسی نامرئی

قیمت ارتودنسی نامرئی به طور میانگین 38.000.000 الی 100.000.000 تومان می باشد که وابسته به کیفیت و پیچیدگی درمان متغیر می باشد که این ارتودنسی به نام های بدون سیم و الاینر نیز شناخته می شود و از نظر زیبایی بسیار عالی هستند.

 


تاریخ : چهار شنبه 16 اسفند 1402
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

علت بروز کیست ساده کلیه ها هنوز به درستی کشف نشده است اما به نظر نمی رسد که یک بیماری ارثی باشد. این بیماری در مردان شایع تر است. سن نیز یکی از عوامل اصلی موثر در بروز کیست کلیه است. تقریبا نیمی از افراد بالای 50 سال یک یا چند کیست ساده کلیه دارند. اندازه ی این کیست ها با افزایش سن بزرگتر می شود به گونه ای که بعد از 10 سال ممکن است دو برابر شوند.

سایرمقالات ... کلیه نعلی شکل

علائم کیست ساده کلیه چیست ؟

کیست ساده کلیه معمولا علائم خاصی ندارد. در اکثر موارد، پزشک در حین انجام یک سونوگرافی و یا توموگرافی کامپیوتری که به منظور تشخیص بیماری دیگری انجام می شود، کیست ساده کلیه ها را تشخیص می دهد. با این حال کیست های ساده کلیه ممکن است علائمی از جمله موارد زیر داشته باشند:

اگر این عارضه ها بزرگ شوند و به سایر اعضای بدن فشار وارد آورند می توانند منجر به احساس درد در پهلو ها، پشت و یا بالای شکم شوند.

خونریزی

ایجاد عفونت و بروز علائم ناشی از عفونت مانند تب و لرز

مختل کردن عملکرد کلیه ها (نادر است)

کیست ساده کلیه با فشار خون بالا همراه است اما هنوز رابطه بین این دو بیماری معلوم نیست.

درمان کیست و توده های کلیوی به وسیله پزشک رادیولوژیست :

اگر کیست کلیه شما علائم یا عوارض خاصی را ایجاد نمی کند نیازی نیست که به فکر درمان باشید. البته حتما به پزشک مراجعه کنید تا پزشک تائید کند که کیست ساده کلیه شما هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. با این حال در مواردی نادر که کیست شما باعث بروز علائم یا عوارض می شود، شما ملزم هستید برای درمان کیست کلیه های خود اقدام کنید.

درمان کیست ساده کلیه ممکن است شامل مراحل زیر باشد:

پزشک با استفاده از یک سوزن بلند و از طریق پوست و با کمک دستگاه سونوگرافی وارد کلیه ها شده و کیست را سوراخ می کند.پزشک کیست را تخلیه می کند و ممکن است داخل آن را با محلولی که حاوی الکل است پر کند. این کار باعث می شود که بافت سخت شده و شانس عود کردن آن پایین بیاید.

منبع: https://www.gymju.ir/


تاریخ : دو شنبه 14 اسفند 1402
بازدید : 44
نویسنده : mozhgan

در مرحله اول بهتر است به تعریف دقیقی از این شیوه درمانی برسیم. این شیوه درمانی شاخه‌ای از علم دندانپزشکی است که به رفع مشکلات مربوط به چینش دندان‌ها و فک‌های پایین و بالا کمک می‌کند. در واقع درمان ارتودنسی روش اصلی درمانی برای دستیابی به قوس مناسب دندان‌ها و زیبایی لبخند است. ارتودنسی یکی از مهم‌ترین خدمات دندانپزشکی است.

این روش یکی از روش‌هایی است که با کمک آن می‌توانید به زیبایی چهره‌ی خود بیفزایید و از طرفی روش درمانی هم محسوب می‌شود. برای استفاده از آن باید با دکتر ارتودنسی مشورت کنید.

با ارتودنسی دندان قبل و بعد چه تغییری می کنید؟

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که ارتودنسی دندان دارد، این است که باعث زیباتر شدن و مرتب شدن دندان‌های شما می‌شود. اگر دندان‌های شما در یک ردیف در کنار یکدیگر قرار نگرفته‌باشند و یا فک شما به خوبی روی هم چفت نشود، این روش زیبایی و درمانی دندانپزشکی می‌تواند دندان‌های شما را مرتب کند. از طرفی می‌توان با کمک این روش، حرف زدن و اشکالات در جویدن را نیز برطرف کرد. پس قبل از انجام ارتودنسی اگر دندان‌های شما نامنظم بوده‌است‌، بعد از آن دندان‌های شما منظم خواهد شد. اگر از قبل فک شما اوربایت و یا آندربایت بوده‌است، بعد از آن فک شما به نسبت قبل بهتر روی هم قرار خواهد گرفت.

سایرمقالات ... هزینه‌ ارتودنسی

انواع ارتودنسی کدامند؟

به‌صورت کلی درمان ارتودنسی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اولین دسته‌بندی برای انواع ارتودنسی، دسته‌بندی بر اساس نوع مشکل است. اگر مشکل از دندان‌ها باشد، ارتودنسی دندان انجام خواهد‌شد. برای مثال ممکن است ارتودنسی برای تمام دندان‌ها یا تنها برای برخی دندان‌ها انجام شود. اما در مواردی که مشکل از فک و است، ارتودنسی فک انجام می‌شود که ارتودنسی فک پایین، ارتودنسی فک بالا و پایین از انواع آن است.

دسته‌بندی دیگر مربوط به انواع ارتودنسی متحرک و ثابت است. خود این روش‌ها هم به انواع متعدد دیگری تقسیم‌بندی می‌شوند. در این روش‌ها از ابزارها و تکنیک‌های متفاوتی استفاده می‌شود. برای مثال ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی شیشه‌ای از جمله این تکنیک‌هاست که در آنها از براکت‌های مخصوصی استفاده می‌شود.

رایج‌ترین روش‌های ارتودنسی شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارتودنسی سنتی
  • مینی اسکرو
  • ارتودنسی به روش دیمون.

تاریخ : دو شنبه 14 اسفند 1402
بازدید : 31
نویسنده : mozhgan

عصب کشی دندان (Root Canal Treatment) یک فرآیند درمانی در دندانپزشکی است که این فرصت را به شما می‌دهد تا عصب دندان‌هایتان درمان شوند. بدین شکل پالپ عفونی و ملتهب از ریشه دندان جدا خواهد شد و درد شدید دندان‌ها تسکین می‌یابد.

در پروسه درمان دندان‌ها عصب‌کشی یک مرحله متداول است که اکثر ما روزی آن را تجربه خواهیم کرد. عدم رعایت بهداشت دهان‌ و دندان، مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های مضر و مراجعه نامنظم به دندانپزشک با گذشت زمان باعث می‌شود تا پوسیدگی و عفونت به ریشه دندان نفوذ پیدا کند. در این شرایط شما درد بسیار شدید و اغلب غیرقابل تحملی را تجربه خواهید کرد.

تنها راه‌حل درمان این درد، عصب کشی دندان است. این روش درمانی باید حتما توسط یک دندانپزشک متخصص درمان ریشه انجام شود.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندان یا درمان ریشه که در انگلیسی به آن Root Canal Treatment می‌گویند، فرآیندی است که موجب تمیزی و برطرف کردن عفونت در ناحیه پالپ (Pulp) می‌شود. پالپ قسمت نرم و مرکزی دندان شامل رگ‌های خون، بافت همبند و عصب‌ها است و به رشد دندان‌ها کمک می‌کند.

عصب‌کشی ناحیه پالپ را از عفونت خالی می‌کند تا دندانی که به شدت پوسیده شده درمان شود. سپس فضای تمیز شده را با مواد مخصوص پر می‌کنند.

سایر مقالات ... اهمیت انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دندان

چه زمانی به درمان ریشه دندان نیاز داریم؟

  • احساس درد شدید هنگام جویدن غذا
  • تغییر رنگ دندان
  • حساسیت به گرمی و سردی
  • ورم لثه مجاور دندان پوسیده
  • بروز آبسه لثه در دفعات متعدد

سایرمقالات... هزینه ایمپلنت

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

افراد زیادی با شنیدن اسم عصب ‌کشی دچار استرس و ترس شدید می‌شوند. دغدغه اکثر افرادی که دندان پوسیده دارند، درد عصب کشی دندان است. اما باید بگوییم بی‌حسی موضعی که برای درمان ریشه استفاده می‌شود بسیار قوی است و شما در طول پروسه عصب‌ کشی متوجه دردی نمی‌شوید. پس از اتمام درمان و برطرف شدن بی‌حسی در صورت احساس درد می‌توانید مُسکن مصرف کنید.

منیع: https://www.orthodoctor.ir/


تاریخ : دو شنبه 14 اسفند 1402
بازدید : 37
نویسنده : mozhgan

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که باعث استحکام دندانها و جلوگیری از پوسیدگی آنها می شود. فلوراید سلامت مینای دندان را حفظ می کند و با باکتریهایی که دندانها را خراب می کنند، مقابله می کند. مینای دندان بیرونی ترین لایه دندان است که سخت ترین ماده در بدن انسان محسوب می شود.

در بسیاری از کشورهای دنیا، به آب آشامیدنی مقداری فلوراید افزوده می شود تا از دندانها در مقابل پوسیدگی محافظت می شود. تحقیقات نشان می دهند آب آشامیدنی فلوراید دار پوسیدگی دندان را ۲۵% کاهش می دهد.

فلوراید درمانی کودکان چیست؟

فلوراید درمانی یا همان فلورایدتراپی یک درمان دندانپزشکی است که در آن غلظت بالایی از فلوراید به دندانها مالیده می شود و مدتی در تماس با دندان می ماند تا سلامت دندان را بهبود ببخشد. این درمان در مطب دندانپزشکی انجام می شود. فلوراید ممکن است به صورت ژل، محلول، فوم یا وارنیش استفاده شود.

توجه داشته باشید اگر میخواهید در منزل فلوراید درمانی انجام دهید، حتما باید با مشورت با دندانپزشک و رعایت اصول صحیح استفاده از فلوراید باشد.

سایرمقالات... علل زبان سبز

فواید فلوراید درمانی چیست؟

به بدن کمک می کند موادی مانند کلسیم و فسفات را بهتر استفاده کند. دندانها این مواد معدنی را می توانند دوباره جذب کنند و ضعفهای ایجاد شده در مینا را ترمیم نمایند.

فلوراید وارد ساختار دندانها می شود و مینا را تقویت می کند. در نتیجه دندان در مقابل باکتریها کمتر آسیب پذیر می شود.

فلوراید فرایند ایجاد پوسیدگی دندان را کند کرده و یا حتی خنثی می کند.

با جلوگیری از رشد باکتریها، از عفونت لثه نیز پیشگیری می شود و احتمال دندان درد و از دست دادن زود هنگام دندان کمتر می شود.

سایرمقالات... اثرات روغن نارگیل بر سفیدی دندان

عوارض فلوراید درمانی چیست؟

برخی از طرفداران روشهای طبیعی، نگرانی هایی راجع به فلوراید درمانی دوز بالا، ابراز کرده اند و بیان می دارند ممکن است مصرف آن در کودکان ایمن نباشد. اما تحقیقات چنین چیزی را نشان نمی دهند و در صورت فلوراید درمانی تحت نظر دندانپزشک و با دوز مناسب، هیچ مشکلی ایجاد نمی شود. با این حال اگر فلوراید بیش از حد مصرف شود ممکن است عوارضی به وجود بیاید.

برخی از عوارض فلوراید درمانی عبارتند از:

  • تغییر رنگ دندانها یا فلوروز
  • آلرژی
  • خاصیت سمی
  • مشکل در همواستازی استخوان
  • استخوانهای بسیار متراکم
  • که خیلی قوی نیستند
  • اوردوز فلوراید که علائمی مثل حالت تهوع، اسهال، خستگی و تعریق شدید ایجاد می کند.

منبع: https://www.chalava.ir/


تاریخ : یک شنبه 13 اسفند 1402
بازدید : 43
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی بدون کشیدن دندان هدف و آرمان بسیاری از ارتودنتیست ها و اغلب بیماران ارتودنسی است. عوارض کشیدن دندان در ارتودنسی بر هیچ کس پنهان نیست. به طور حتم کشیدن دندان برای ارتودنسی درد دارد. شاید زمانی که عکس دندان ارتودنسی شده را میبینید از انجام ارتودنسی دندان پشیمان شوید و دیگر حتی به کشیدن دندان در ارتودنسی فکر هم نکنید. شاید هم با دیدن عکس ارتودنسی دندان رنگی مشتاق به انجام ارتودنسی شده باشید. هر دو امکان دارد. اما خوب است بدانید که کشیدن دندان در ارتودنسی یکی از مراحل مراحل ارتودنسی دندان است.

آیا ارتودنسی بدون کشیدن دندان امکان پذیر است؟

ارتودنسی بدون کشیدن دندان هدف و یکی از ایده آل های هم بیمار و هم متخصص ارتودنسی است! ارتودنسی بدون کشیدن دندان می تواند خدمت بزرگی از علم دندانپزشکی برای فرد باشد. می دانیم که مهمترین دلیل برای کشیده شدن دندان ها پوسیدگی است و بنابراین جلوگیری و درمان پوسیدگی بهترین راه خواهد بود. اما در ارتودنسی فقط دندان های پوسیده کشیده نمی شوند بلکه اغلب حکم کشیده شدن دندان های سالم هم صادر می شود! این امر برای بیماران ارتودنسی بسیار ناخوشیند است. که در همان ابتدای امر دست از ارتودنسی می کشند. اما خوب است بدانید که ارتودنسی بدون کشیدن دندان نیز امکان پذیر است.

سایر مقالات ... درمان ارتودنسی با کشیدن دندان

ارتودنسی بدون کشیدن دندان:

در واقع با کشیدن دندان کار متخصص ارتودنسی سخت تر می شود ولی دستمزد ارتودنسی این قدرها بالاتر نمی رود! پس ارتودنتیست هم نکشیدن دندان را بیشتر دوست‌ دارد ولی اصرار بی مورد برای نکشیدن دندان باعث می شود کیفیت درمان ارتودنسی کم شود و گاه حتی بیمار نیازمند درمان مجدد ارتودنسی می شود.

سایرمقالات ... لیست بهترین متخصص ارتودنسی در شرق تهران

ارتودنسی بدون کشیدن دندان با باز کردن فضا:

گاهی اوقات ارتودنتیست دستگاه هایی را در دوران کودکی به بیمار می دهد تا بتواند فضای کافی برای دندان ها ایجاد کند و بیمار از کشیدن دندان جهت انجام ارتودنسی بی نیاز شود. این دستگاه ها اغلب متحرک هستند و تحت عنوان ارتودنسی متحرک ارائه می شوند. استفاده از دستگاه ارتودنسی متحرک یکی از راه های ارتودنسی بدون کشیدن دندان است.

منبع

 


تاریخ : یک شنبه 13 اسفند 1402
بازدید : 32
نویسنده : mozhgan

رژیم پالئو که به آن رژیم غارنشینی هم می‌گویند، رژیم غذایی انسان در دوره پارینه سنگی است که حدود ۲.۶ میلیون سال قبل شروع شد. در این برنامه، غذاهایی خورده می‌شوند که اجداد بشر در آن سال‌ها شکار، صید یا جمع‌آوری می‌کردند (تغذیه انسان های اولیه)؛ خوردن غذاهایی که تا زمان شروع کشاورزی رایج نبودند در این رژیم مجاز نیست. نوشیدن آب فراوان در طول روز و فعالیت ورزشی و بدنی هم از لازمه‌های رژیم پالئو هستند.

سایرمقالات... کیک رژیمی

ایده اصلی رژیم پالئولیتیک یا پارینه سنگی (Paleolithic diet) این است که غذا خوردن مانند اجداد بشر با ژنتیک انسان همسویی دارد و سلامت بدن را به ‌دنبال خواهد داشت. به این رژیم که یکی از انواع رژیم لاغری دنیاست، رژیم غارنشینی، رژیم عصر سنگی یا رژیم استیک و بیکن هم می‌گویند.

انسان‌های اولیه شکارچی احتمالا به‌ لطف انتخاب رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای کامل و فعالیت بدنی بالا کمتر در معرض بیماری‌های ناشی از سبک زندگی ناسالم قرار داشتند مثل چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی. هدف رژیم پارینه سنگی یا رژیم پالئو رفع بیماری‌های قرن بیست و یکم با کمک اصلاح در نحوه غذاخوردن و خوراکی‌هایی بشر دو میلیون سال پیش در عصر پارینه سنگی است. طرفداران رژیم پالئو عنوان می‌کنند که از آنجایی ‌که ژنتیک و آناتومی انسان از دوران عصر سنگی تغییر زیادی نکرده است باید از غذاهای موجود در آن زمان برای بهبود سلامت عمومی بدن استفاده کنیم.

سایر مقالات... علت استپ وزنی

فواید رژیم پالئو چیست؟

رژیم غذایی پالئولیتیک سرشار از میوه و سبزیجات و رژیم بدون کربوهیدرات است و بیشترین مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. به‌علاوه اینکه شروع خوبی برای لاغری (در کوتاه مدت) است و لیپید و قند خون را بهبود می‌بخشد. فواید رژیم پالئو شبیه فواید خوردن غذاهای سالم‌تر و تغذیه سالم در هر رژیم غذایی دیگری است.

فواید رژیم پالئو را می‌توان در همان چند روز اول مشاهده نمود مثل افزایش انرژی، و بعد از چند هفته شاهد کاهش وزن و لاغری خواهید بود. بعد طی یک ماه احساس سلامتی بهتری خواهید داشت. به ‌طور کلی فواید رژیم پالئو شامل این موارد می‌شوند:

  • متعادل‌سازی میزان گلوکز خون
  • لاغری و عضله سازی
  • پرهیز از گندم و گلوتن
  • احساس سیری طولانی‌تر
  • عدم نیاز به کالری شماری
  • پیشگیری از بیماری
  • تنظیم خواب
  • پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده
  • پرهیز از مصرف فست‌فودها
  • حذف هله‌وهوله و میان وعده‌های ناسالم
  • حذف کالری و کربوهیدرات خالی
  • تامین انرژی بیشتر
  • سم‌زدایی بدن
  • ساده و راحت است
  • مصرف بیشتر میوه و سبزیجات
  • مصرف بیشتر چربی‌های سالم
  • کاهش وزن سریع و راحت.

سایر مقالات... غذاهای مفید برای کبد چرب گرید 1

عوارض رژیم پالئو چیست؟

  • اسهال
  • یبوست
  • تغییر باکتری‌های دستگاه گوارش
  • خستگی.

تاریخ : یک شنبه 13 اسفند 1402
بازدید : 33
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت دندان روشی مناسب برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. اگر دندان خود را در اثر ضربه، عفونت، پوسیدگی یا بیماری لثه از دست داده‌اید، با کاشت دندان می‌توانید جایگزین طبیعی برای آن داشته باشید. اما گاهی لازم است پیش از ایمپلنت، پیوند استخوان انجام شود.

برای اینکه انواع روکش ایمپلنت به‌خوبی در استخوان فک قرار بگیرد، باید حجم استخوان فک بازسازی شود؛ به همین دلیل جراحی پیوند استخوان انجام می‌شود. زمانی که استخوان کافی وجود نداشته باشد، ایمپلنت به فک متصل نشده یا در زمان کوتاهی شل می‌شود. اگر استخوان فک نازک یا ارتفاع آن کم باشد، پیوند استخوان در ایمپلنت دندان انجام می‌شود.

سایر مقالات... بریس های ارتودنسی

انواع پیوند استخوان در ایمپلنت دندان کدامند؟

اگر در قسمتی که دندان خود را از دست داده‌اید، حجم و تراکم استخوان کم باشد، پیوند استخوان برای افزایش عمر ایمپلنت دندان انجام می‌شود. مواد پیوند استخوان را می‌توان با روش‌های مختلف تهیه کرد. برای پیوند استخوان در دهان از چه موادی استفاده می شود؟ انواع مواد پیوند شامل موارد زیر است:

  • اتوگرافت: در این روش استخوان از بافت بدن شخص گرفته می‌شود.
  • آلوگرافت: در این روش استخوان از بانک بافت انسانی گرفته می‌شود.
  • زنوگرافت: مواد پیوند استخوان از بانک بافت حیوانی گرفته می‌شود.
  • آلوپلاستیک: مواد پیوند استخوان مصنوعی است.

سایرمقالات... محدودیت ‌های بعد از ایمپلنت دندان

عمل پیوند استخوان برای چه افرادی ضروری است؟

یا در واقع می‌توان گفت که پیوند استخوان برای ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟ هر شخصی که بخواهد کاشت ایمپلنت انجام دهد و حجم و تراکم استخوان فک پایینی داشته باشد، نیاز به پیوند استخوان دارد. ایمپلنت زیگوماتیک یکی از بهترین روش‌های کاشت دندان برای افرادی است که استخوان آن‌ها تحلیل رفته است. معمولا افراد با شرایط زیر نیاز به این جراحی دارند:

  • اگر دندان خود را مدت طولانی از دست داده است.
  • دچار بیماری لثه (پریودنتال) باشد.
  • نقص‌هایی از زمان تولد
  • آسیب یا ضربه به‌صورت.

منبع


تاریخ : یک شنبه 13 اسفند 1402
بازدید : 34
نویسنده : mozhgan

در ارتودنسی نامرئی از سیستمی برای حرکت دادن دندان ها استفاده می شود که بر خلاف براکت معمولی جلب توجه نمی کند و دیگران به سختی متوجه آن می شوند. ارتودنسی نامرئی شامل چند روش ارتودنسی است که محبوب ترین و معروف ترین آنها الاینر شفاف یا اینویزالاین می باشد.

معایب و مزایای انواع روش های ارتودنسی نامرئی

براکت پشت دندانی

مزیت های براکت پشت دندانی یا لینگوال

براکت پشت دندانی عملاً نامرئی است چون به جای این که به سطح جلویی دندان های تان وصل شود به پشت آنها متصل می شود در نتیجه هنگامی که دهان خود را باز می کنید صحبت می‌کنید و یا میخندید دیده نمی شوند.

از نظر مقاومت و دوام براکت پشت دندانی گزینه خوبی است.

معایب براکت پشت دندانی لینگوال

به دلیل نصب شدن به پشت دندان ها، دسترسی دکتر به براکت برای نصب و تنظیم و تعمیرهای احتمالی سخت است.

از طرفی مسواک زدن و تمیز کردن کامل براکت سخت تر است.

صحبت کردن نیز با وجود براکت پشت دندانی، سخت تر از بقیه روش های ارتودنسی (ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک) است.

براکت سرامیکی

مزیتهای براکت سرامیکی

براکت سرامیکی عملاً نامرئی نیست اما چندان هم جلب توجه نمی کند چون به جای براکت های فلزی از براکت های بیرنگ یا سفید رنگ استفاده می‌شود و این باعث می‌شود رنگ براکت در زمینه سفید رنگ دندان مستتر شود .

همچنین غالباً به جای سیم نقره ای رنگ، از سیمی با روکش سفید رنگ استفاده می‌شود که سیستم براکت هر چه نامحسوس تر و نامشخص تر شود.

معایب براکت سرامیکی

در صورتی که مراقب نباشید امکان تغییر رنگ نگین های براکت وجود دارد.

امکان شکستن نگین های براکت بیشتر از براکت های فلزی است.

پلاک شفاف (الاینر)

این پلاک شفاف پلاستیکی سیستمی متفاوت با براکت دارد و مهمترین تفاوت آن ثابت نبودن است. اینویزالاین یکی از معروفترین برندهای تجاری آن است.

مزیت های الاینر شفاف

الاینر شفاف به دندان ها چسبانده نمی شود و به راحتی می توانید هر زمانی که می خواهید آن را از دهان تان در بیاورید و دوباره در دهان بگذارید.

از طرفی الاینر از پلاستیک بی رنگ ساخته شده است و هیچ قطعه یا بخش دیگری که رنگ متمایزی داشته باشد در آن وجود ندارد. بنابراین هنگامی که این پلاک را در دهان می گذارید نامرئی است و اصلاً مشخص نمی شود.

معایب الاینر

ثابت نیست بنابراین تمامی درمان به شما بستگی دارد که چقدر در گذاشتن الاینر در دهان جدی و پایبند هستید.

اگر مراقب نباشید امکان تغییر رنگ الاینر و یا تاب برداشتن آن وجود دارد.

سایرمقالات ... هزینه دندانپزشکی


تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1402
بازدید : 31
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت های دندانی پین هایی هستند که به نام فیکسچر نیز شناخته می شوند. این پین ها  از تیتانیوم خالص سازگار با بافت های بدن ساخته شده اند. ایمپلنت ها درون استخوان فک به طریق جراحی قرار داده می شوند و عمل بازسازی دهان و دندان های از دست رفته را انجام می دهند. در واقع پایه های ایمپلنت شبیه به ریشه های دندان عمل می کنند و روکش های مخصوص ایمپلنت روی این پایه ها قرار می گیرند.

سایر مقالات ... محدودیت ‌های بعد از ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان

علیرغم پیشرفت در زمینه مراقبت از دندان، میلیون ها ایرانی از دندان درد رنج می برند، که عمدتا به علت پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا ضربه و تروما است. برای سال ها، تنها گزینه های درمان در دسترس افرادی که دندان هایشان را از دست داده بودند، استفاده از بریج ها (پل ها ) و پروتزهای متحرک بود. اما امروزه، ایمپلنت ها در دسترس هستند.

دو نوع ایمپلنت دندان مختلف وجود دارد:

اندوستئال (endosteal)

ایمپلنت اندوستئال مانند ریشه دندان به صورت پیچ کوچک تیتانیوم در استخوان فک قرار می گیرد و سپس روکش ایمپلنت بر روی آن قرار می گیرد. رایج ترین روش کاشت ایمپلنت، اندوستئال است که درون استخوان قرار می گیرد و دارای  استحکام بالایی می باشد.

ساب ‌پریوستئال (subperiosteal)

ایمپلنت ‌های ساب‌ پریوستئال نوعی از ایمپلنت ‌های دندانی محسوب می‌ شوند که بر خلاف ایمپلنت ‌های دندانی معمول (اندوستئال) به جای قرارگرفتن در داخل استخوان فک به وسیله فریمی بر روی استخوان فک و زیر لثه قرار می گیرند. این پروتز‌ها توسط پیچ ‌های کوچکی در نقاط مختلف فک کاشته شده و به مرور زمان و از طریق استخوان سازی در اطراف و روی فریم کاملا مستحکم می ‌شوند.

سایرمقالات ... ارتودنسی

پیوند استخوان در ایمپلنت به چه معناست؟

زمانی که قسمتی از استخوان فک تحلیل رفته باشد، برای بازسازی و جایگزینی آن نوعی عمل جراحی به نام پیوند استخوان فک صورت می ‌گیرد. این جراحی به کمک مواد شبه استخوان صورت می ‌گیرد و باعث پر شدن نقص‌ های استخوانی و همچنین افزایش عرض و ارتفاع استخوان می ‌شود. برای اینکار روش‌ های متفاوتی وجود دارد که جراح فک و صورت با توجه به شرایط بیمار، بهترین روش را انتخاب می ‌کند.

سایر مقالات... بریس های ارتودنسی

نقش پودر استخوان در پیوند استخوان در ایمپلنت چیست؟

یکی از رایج ترین کاربرد پودر استخوان، استفاده از آن در ایمپلنت دندان است که به جهت افزایش تراکم و ارتقا کیفیت استخوان فک مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع نقش اصلی پودر استخوان برای افزایش طول و عرض استخوان، بهبود رشد آن و همچنین جایگزین شدن با قسمت های از دست رفته است. پس از پیوند استخوان، با بهبود روند گردش خون به استخوان، رشد آن تحریک می ‌شود.

منبع: https://www.orthoblog.ir/


تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1402
بازدید : 30
نویسنده : mozhgan

احتمال عفونت بعد از هر عمل جراحی که در آن مداخلات تهاجمی صورت بگیرد وجود دارد؛ بنابراین در کاشت ابرو نیز احتمال بروز عفونت وجود دارد که یکی از عوارض کاشت ابرو است. با این حال برخی عوامل بر ریسک عفونت و یا شدت آن تاثیرگذار است. عواملی مثل مقاومت سیستم ایمنی فرد، تجربه و تبحر پزشک، رعایت اصول استریل توسط پرسنل اتاق عمل، استفاده منظم از داروهای آنتی بیوتیک پیشگیرانه و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل همگی بر احتمال عفونت موثرند.

در صورتی که عمل کاشت ابرو در محیط کاملا استریل و با تجهیزات پیشرفته توسط کادر جراحی مجرب انجام شود،‌ ریسک عفونت به حداقل می‌رسد. اما هرگز صفر نمی‌شود، چرا که همواره میکرو ارگانیسم‌ها ممکن است راهی برای نفوذ پیدا کنند و این سیستم ایمنی بدن است که در مقابل آنها مقابله می‌کند. با این حال فاکتورهایی که به آن اشاره کردیم می‌تواند احتمال عفونت‌های خطرناک را به طور کامل حذف کند. همچنین باید توجه داشته باشید که بروز عفونت بعد از کاشت ابرو یک عارضه بسیار نادر است که در موارد انگشت شمار اتفاق می‌افتد.

سایر مقالات ... ماندگاری کاشت ابرو

علائم عفونت بعد از کاشت ابرو

عفونت با انتقال میکرو ارگانیسم‌ها به بافت داخلی بدن صورت می‌گیرد و معمولا به سرعت علائمی را از خود نشان می‌دهد. نشانه‌های کلی عفونت شامل تب، درد ناحیه تحت درمان، قرمزی،‌ التهاب، تورم و چرک است. بنابراین عفونت بعد از کاشت ابرو ممکن است هر یک از این علائم را داشته باشد؛ با این حال اغلب علائم موضعی مثل زرد شدن زخم یا درد ابروها همواره اولین علائم این نوع از عفونت است.

از آنجایی که به صورت طبیعی بعد از کاشت ابرو همواره پوست ملتهب و تا حدودی قرمز است، تشخیص عفونت می‌تواند دشوار باشد. این علائم طبیعی را نباید با علائم عفونت اشتباه گرفت. نشانه‌هایی مثل تب، درد با فشار یا بدون فشار، گرمی غیر عادی ناحیه و ترشحات، می‌توانند به تشخیص عفونت بعد از کاشت ابرو کمک کنند.

سایرمقالات... بهترین دکتر کاشت ابرو

علت ایجاد عفونت بعد از کاشت ابرو چیست ؟

عامل اصلی عفونت نفوذ میکروب‌ها به بافت بدن است که در نهایت به تکثیر و رشد آنها می‌انجامد. عفونت بعد از کاشت ابرو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که از مهم‌ترین علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم رعایت تکنیک‌های استریل در اتاق عمل
  • آسیب پذیری زیباجو
  • بی توجهی به توصیه و مراقبت ها

منبع: بهترین مرکز کاشت ابرو

 


تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1402
بازدید : 37
نویسنده : mozhgan

از حلقه ارتودنسی تحت عنوان بند ارتودنسی و یا نوارهای دندان آسیاب نیز یاد می‎شود. این حلقه‎ ها هنگام درمان ارتودنسی در اطراف دندان‎های پشتی که به مولی ( آسیاب) مشهور هستند، قرار می‎گیرند. این حلقه‎ها از مجموعه بریس‎ها حمایت کرده و آنها را در محل خود ثابت نگه می‎دارند. نصب آنها برای همه افراد توصیه نخواهد شد. از بندهای ارتودنسی معمولا برای حفظ یکپارچگی دندان‎ها استفاده می‎شود تا از آسیب و شل شدن آنها جلوگیری شود. حلقه ارتودنسی کاملاً به دور دندان پیچیده می‎شود. بندها ممکن است فقط در دندان‎های پشتی استفاده شوند، همچنین می‎توانند بخشی از یک براکت فلزی باشند.

آنها یک نقطه اتصال بسیار بادوام و محکم را برای اصلاحات اصلی دندان فراهم خواهند کرد. بر خلاف براکت‎های مربع شکل که به سطح دندان می‎چسبند، حلقه ارتودنسی به طور کاملا ویژه و مناسب دندان را در برمی‏گیرد. به طور سنتی جنس حلقه ارتودنسی از استیل است، اما انواع پلاستیکی و سرامیکی آن نیز وجود دارند. این نوع از حلقه‎ها شفاف بوده و کمتر در معرض دید هستند. آنها به خوبی حلقه‎های استیلی کار خواهند کرد. متخصص ارتودنسی به منظور ثابت نگه داشتن آنها از سیمان دندانپزشکی استفاده خواهد کرد.

سایرمقالات... عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

حلقه ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟

حلقه ارتودنسی اغلب به عنوان بخشی از خدمات ارتودنسی به‎شمار می‎آید. این باند معمولا برای کسانی استفاده می‎شود که فاصله بین دندان‎ها زیاد بوده و یا دندان‎ها به صورت اصولی بر روی هم قرار نمی‎گیرند. به منظور تراز کردن دندان‎ها وجود این حلقه‎ها ضروری است. بندهای ارتودنسی در درجه اول برای کسانی است که نیاز به اصلاح عمده تراز دندان دارند. این افراد با شکاف‎های بسیار گسترده در دندان مواجه هستند. همچنین استفاده از آنها برای آن دسته از افرادی که انعطاف کمتری در ساختار استخوانی آنها دیده می‏شود، توصیه خواهد شد. با توجه به وسعت اصلاح، ممکن است به دو یا چند باند نیاز باشد.

سایرمقالات... ارتودنسی تا چه سنی قابل انجام است؟

این حلقه‎ها معمولاً برای کودکانی که دندانهایشان هنوز به طور کامل رشد نکرده است، گزینه ایده‏آلی است، زیرا باعث بهتر شدن روند درمان خواهد شد. همچنین افرادی که برای اصلاح اوربایت نیاز به نقطه اتصال محکم‎تر دارند، گزینه مناسبی خواهد بود.

منبع: https://www.orthodentist.ir/


تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1402
بازدید : 30
نویسنده : mozhgan

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد. در اینجا چند مورد از مهم ترین آنها آورده شده است:

عملکرد جویدن را بهبود می بخشد. دندان های طبیعی به شما کمک می کنند تا غذا را به قطعات کوچک خرد کنید و آن را به راحتی ببلعید. هنگامی که یک دندان از دست می رود، دندان های مجاور ممکن است برای جبران فضای خالی حرکت کنند. این می تواند جویدن را دشوارتر کند و منجر به مشکلات گوارشی شود. ایمپلنت به جای دندان از دست رفته قرار می گیرد و عملکرد جویدن طبیعی را بازیابی می کند.

سایرمقالات ... انواع ارتودنسی نامرئی

ظاهر لبخند را بهبود می بخشد. دندان های از دست رفته می توانند باعث ایجاد فاصله و ناهنجاری در لبخند شوند. این کار می تواند این فاصله ها را پر کند و لبخند شما را زیباتر کند.

از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند. هنگامی که یک دندان از دست می رود، استخوان فک اطراف آن شروع به تحلیل می کند. این می تواند منجر به مشکلات زیبایی و عملکردی شود. ایمپلنت به عنوان یک پایه برای دندان مصنوعی عمل می کند و از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند.

سایرمقالات... لیست هزینه های دندانپزشکی

این روش درمانی بادوام و موثر است و می تواند عملکرد، ظاهر و سلامت دهان و دندان شما را بهبود بخشد.

عوامل موثر در تعیین بهترین زمان ایمپلنت

عوامل مختلفی در پاسخ به سوال چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد؟ موثر هستند. این عوامل عبارتند از:

سلامت عمومی فرد: اگر فرد دارای بیماری مزمن مانند دیابت یا بیماری قلبی باشد، ممکن است نیاز باشد قبل از کاشت، بیماری خود را تحت کنترل درآورد. این بیماری ها می توانند روند بهبودی بعد از کاشترا مختل کنند.

تراکم استخوان فک: ایمپلنت ها به استخوان فک برای حمایت نیاز دارند. اگر استخوان فک فرد تراکم کافی نداشته باشد، ممکن است نیاز باشد قبل از کاشت ، پیوند استخوان انجام شود. پیوند استخوان فرآیندی است که طی آن از استخوان خود بیمار یا از فرد دیگری برای تقویت استخوان فک استفاده می شود.

سایرمقالات ... ارتودنسی شفاف

 

محل قرارگیری دندان از دست رفته: اگر دندان از دست رفته در قسمت جلویی فک قرار داشته باشد، ممکن است نیاز باشد قبل از کاشت ، از دندان مصنوعی موقت استفاده شود تا فضای خالی پر شود. این کار به حفظ ظاهر لبخند و جلوگیری از حرکت دندان های مجاور کمک می کند.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/


تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1402
بازدید : 29
نویسنده : mozhgan

در ادامه به نکات کلیدی غذاهای رژیمی می‌پردازیم که زمان پیروی از رژیم کاهش وزن باید آنها را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید:

حذف نکردن وعده‌های غذایی

شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان‌وعده از نهار تا شام، کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده‌اید اما این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی‌شود. چرا؟ زیرا وقتی گرسنه هستید بیشتر از قبل غذا می‌خورید و ممکن است انتخاب‌های غذایی‌تان سالم نباشند. به همین دلیل برنامه غذایی سالم برنامه‌ایست که هیچ وعده غذایی را حذف نکند.

سایرمقالات... غذاهای مفید برای کبد چرب گرید 1

مصرف میان وعده

مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده‌های اصلی کمک می‌کند تا از پرخوری در امان باشید؛ چرا که قند خون‌تان به ثبات می‌رسد و سوخت و سازتان قوی می‌شود. میان وعده‌ها باید حدود ۲۰۰ کالری یا کمتر و از ترکیب فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین تشکیل شده باشند. مانند آجیل‌ها، دانه‌ها و میوه‌های خشک، یک عدد سیب و یک قاشق کره بادام زمینی.

عدم زیاده‌روی در مصرف غذاهای سالم

وقتی به یک ماده غذایی برچسب سالم بودن می‌زنیم، به این معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید می‌توانید از آن بخورید. حتی اگر پیوسته غذاهای سالمی مانند آجیل، روغن زیتون و شکلات تلخ را در رژیم لاغری خود می‌خورید، باز هم باید در مقدار مصرف آنها دقت کنید؛ چرا که کالری این غذاها بالاست. برای مثال با این که مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد، اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث می‌شود کالری دریافتی به شدت افزایش یابد و وزن‌تان اضافه شود.

عدم حذف کامل چربی 

بدن برای سوزاندن چربی به منبع مناسبی از آن نیاز دارد. مطمئن شوید مقداری چربی سالم و غیر اشباع که در آجیل‌ها، دانه‌ها، کره بادام زمینی و روغن زیتون یافت می‌شود را در برنامه غذایی خود جای داده باشید. این نوع چربی‌ها مزایای فراوانی برای سلامت بدن دارند و باعث می‌شوند خیلی زود سیر شوید.

ورزش در کنار تغذیه

ورزش یکی از راه‌های بسیار مفید برای کمک به کاهش وزن است و برای لاغری موثر و ماندگار باید ورزش در کنار یک برنامه غذایی سالم قرار بگیرد، چرا که این دو مکمل یکدیگر هستند. حواس‌تان باشد که ورزش باعث می‌شود اشتهای‌تان افزایش پیدا کند. بنابراین بعد از هر ورزش، باید سوخت‌رسانی سالمی برای بدن داشته باشید.

سایرمقالات... بهترین قرص لاغری

عدم حذف کامل کربوهیدرات

قطع کامل کربوهیدرات از برنامه غذایی ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود اما پایدار نخواهد بود. این کار به هیچ وجه سالم نیست و باعث احساس خستگی، سستی، بد خلقی و زودرنجی خواهد شد. به علاوه، بلافاصله بعد از بازگشت به وضعیت عادی، دوباره وزن‌تان بالا می‌رود. به جای این‌که کربوهیدرات‌ها را به طور کامل حذف کنید، انواعِ درست آن‌ها را انتخاب کنید. منظور از این کربوهیدارت‌ها، انواع تصفیه نشده و کامل است؛ مانند نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و پاستا سبوس‌دار.

سایرمقالات... لاغری صورت


تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1402
بازدید : 31
نویسنده : mozhgan

روده یکی از بخش‌ های مهم اندام گوارشی است که پس از هضم جذب مواد و املاح دریافت شده آنها را به مدفوع تبدیل کرده و به روده بزرگ انتقال می‌ دهد تا از بدن دفع شود. از آنجا که تکنیک‌ های لاپاراسکوپی جهت کاهش وزن با ایجاد تغییر در اندام گوارشی مانند معده و روده و در نهایت عمل لاغری همراه است.

بسیار مهم است که برای پیشگیری از عوارض احتمالی مراقبت‌ های بعد عمل با دقت دنبال شوند. با این وجود در اکثر موارد جراحی‌ های کاهش وزن بی خطر و موثر در نظر گرفته می‌ شوند. طبق گزارشات افرادی که تحت عمل جراحی لاغری قرار می‌ گیرند، تقریباً ۱ درصد احتمال دارد که در طول زندگی خود دچار انسداد در روده کوچک شوند.

 مسدود شدن روده بلافاصله بعد از جراحی‌ های متابولیک اتفاق نمی‌ افتد، در واقع این یکی از عوارضی است که در طولانی مدت اثرات خود را نشان خواهد داد. اگر انسداد ایجاد شده در روده  به موقع درمان نشود، خونرسانی به این عضو به مرور قطع شده و حتی می‌ تواند منجر به مرگ یا ایست قلبی شود.

سایرمقالات ... درمان دیابت نوع 2 با عمل لاغری

انسداد روده چیست؟

همانطور که چاقی در سراسر جهان به اپیدمی تبدیل شده است، جراحی معده برای چاقی نیز روز به روز رایج‌تر می‌ شود پیشرفت در انجام تکنیک‌ های جراحی لاپاراسکوپی برای درمان چاقی باعث شده تا بیماران عوارض کمتری را تجربه نمایند.

با این وجود ممکن است به دلیل نوع جراحی، عدم مهارت پزشک و عدم رعایت مراقبت‌ های اصولی بعد عمل انسداد رود اتفاق بیفتد. هنگامی که این مشکل رخ دهد عبور غذا یا مایعات از روده کوچک یا روده بزرگ دچار مشکل می‌ شود. دلایل اصلی انسداد در روده شامل موارد زیر است:

  • چسبندگی روده
  • انواژیناسیون یا درهم روی روده
  • فتق داخلی
  • دیورتیکولیت
  • پیچ خوردگی روده بزرگ (ولولوس)

علایم انسداد روده بعد جراحی لاغری چیست؟

از کجا بفهمیم که دچار انسداد در روده هستیم؟ آیا قبل از حاد شدن شرایط علائم برای تشخیص انسداد روده وجود دارد؟ بله شما قبل از اینکه شرایط حاد شود می‌ توانید از طریق علائم زیر ایجاد انسداد در روده بعد از عمل بای پس  را تشخیص دهید:

  • تهوع و استفراغ
  • مشکلات هنگام خوردن و درد در شکم دیسفاژی
  • رفلاکس معده به مری
  • تورم در ناحیه شکمی ناتوانی در اجابت مزاج یا دفع گاز
  • یبوست

سایرمقالات... آزمایش قبل از عمل لاغری

همه این‌ ها از عوارض جدی و هشدار دهنده انسداد روده هستند. با مشاهده هر کدام از این عوارض بلافاصله باید به پزشک مراجعه نمایید تا مراقبت‌ های پزشکی و اقدامات درمانی برای شما آغاز شوند.

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com