عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1402
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

برای بسیاری از ما ارتودنسی دندان می تواند علاوه بر زیبایی به عنوان یک حرکت صعودی آشکار به درمان باشد. یعنی علاوه بر ارتودنسی به منظور زیبایی ، ارتودنسی به منظور سلامتی نیز برای بسیاری از ما حائز اهمیت است. در  این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران ده دلیل علاوه بر زیبایی برای انجام درمان ارتودنسی برای شما عنوان می کنیم و از مزایای این درمان به منظور سلامت برایتان می گوییم. برای جلوگیری از رویش نابجای دندان های فرزندتان به وسیله اشعه ایکس شما می توانید از رویش نابجای دندان های فرزندتان در موقعیت ناصحیح جلوگیری کنید و به وسیله ارتودنسی زود هنگام دندان ها را برای هدایت به موقعیت مناسب خود سوق دهید. برای اصلاح تراکم، حتی مسائل جزئی ازدحام و روی هم افتادگی دندان های فرزند شما را در ابتدای دوران کودکی بسیار راحت تر می توان با ارتودنسی زود هنگام حل کرد.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دیجیتال

  • برای محافظت از دندان ها و لثه
  • برای اصلاح اوربایت و یا کراس بایت
  • برای جلوگیری از درد فک

برای جلوگیری از تنفس یا مشکلات بلع ، دندان های منحرف می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند خروپف و اختلالات جدی تر خواب مانند آپنه خواب شود.

برای اصلاح بیش از حد فاصله دندانی، فاصله بیش از حد طبیعی دندان ممکن است باعث بروز صدماتی به دندان های دیگر شود.

برای اصلاح اثرات انگشت و یا مکیدن انگشت شست

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت

برای جلوگیری از بیماری های قلبی، بهداشت ضعیف دندان های با تراکم زیاد می تواند باعث تجمع تارتار در لثه و عفونت‌ دندان شود که منجر به رشد باکتری های مضر بشود و ممکن است وارد گردش خون شوند و سبب بیماری های قلبی عروقی گردند.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، دشواری دسترسی به تمام نقاط دندان ممکن است باعث جا گذاشتن برخی از دندان ها و نظافت آنها شود بنابراین بسیاری از نقاط مستعد دچار پوسیدگی خواهند شد.

منبع: کلینیک دندانپزشکی


تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

هدف این دو عمل این است که فرد احساس گرسنگی نداشته باشد و در مدت زمان کمتری، کاهش وزن بیشتری داشته باشد. اما تفاوت‌هایی نیز دارند که در ادامه به فرق بین اسلیو معده و بای پس می‌پردازیم. با مجله اسلیوسرجن همراه باشید.

  • عمل اسلیو معده در یک مرحله انجام می‌شود، اما عمل بای پس معده در دو مرحله انجام می‌گیرد.
  • یکی از تفاوت‌ها در مدت زمان عمل می‌باشد. بدین ترتیب که عمل اسلیو عموماً بیهوشی نداشته و معمولاً ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد؛ اما بای‌پس با بیهوشی همراه بوده و مدت‌زمان آن عموماً ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است.
  • پس از جراحی اسلیو معده احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت.
  • در اسلیو معده، معده به شکل یک موز در می‌آید و در بای پس معده بشکل یک کیسه برش می‌خورد.
  • سرعت کاهش وزن فرد در عمل اسلیو کمتر از جراحی بای پس است و به همین دلیل فرد دچار ترک یا افتادگی پوست نمی‌شود.
  • علائمی همچون حالت تهوع، استفراغ، اسهال، دل‌درد، سرگیجه و تپش قلب در عمل بای پس معده بیشتر رایج می‌باشد. و تهوع بعد از عمل اسلیو کمتر است.
  • مدت زمان بستری در بیمارستان بعد از عمل اسلیو ۱ روز می‌باشد. در حالیکه بعد از بای پس ۲ الی ۳ روز می‌باشد. البته این موضوع بسته به شرایط بیمار قابل تغییر می‌باشد.
  • دوران نقاهت عمل اسلیو کمتر از بای پس می‌باشد.
  • یکی دیگر از تفاوت‌ها میان این دو جراحی هضم و جذب غذا می‌باشد. طی جراحی اسلیو معده، مسیر گوارش تغییری نمی‌کند و از این رو، عمل هضم و جذب غذا مانند قبل است.
  • اما در جراحی بای پس معده چون قسمتی از روده دچار تغییر شده، در نتیجه نحوه گوارش غذا نیز تغییر می‌کند، بنابراین هضم و جذب غذا سخت‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است که افراد بعد از عمل بای پس، باید با تزریق ویتامین‌های مختلف از اختلالات تغذیه‎‌ای جلوگیری کنند.

بیشتربخوانید... یبوست بعد از اسلیو معده

  • به طور کلی، روش بای پس به افرادی که شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۰ دارند و از دیابت رنج می‌برند و همچنین مشکل ریفلاکس معده دارند پیشنهاد می‌گردد. همچنین روش اسلیو به افرادی که عادت به حجیم خواری دارند یا وزن آن‌ها بالای ۱۵۰ کیلوگرم است پیشنهاد می‌شود.
  • تغییرات در رژیم غذایی به طور کامل یکسان می‌باشد. برای مثال حدود یک هفته پس از جراحی، فرد می‌تواند تنها مایعات مصرف کند. اما تفاوت اصلی در رژیم غذایی بعد از عمل، اندازه معده شما می‌باشد که بر میزان خوردن شما تأثیر می‌گذارد.
  • بدین ترتیب که پس از جراحی اسلیو، معده جدید شما حدوداً می‌تواند ۸۵ گرم مواد غذایی نگه دارد و پس از جراحی بای پس معده، معده جدید شما تقریباً به اندازه ۲۸ گرم می‌تواند مواد غذایی نگه دارد.
  • کاهش وزن در عمل اسلیو کندتر از عمل اسلیو بای پس معده می‌باشد.
  • بعد از هر دو جراحی و رعایت رژیم غذایی عموماً با گذشت یک سال از جراحی، ۶۰ تا ۸۰ درصد وزنتان را با بای‌پس و ۵۰ تا ۷۰ درصد آن را با اسلیو از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید... درد عمل اسلیو معده

 


تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

بسیاری از افراد به دلیل داشتن ناهنجاری‌های فک و دهانی اقدام به انجام جراحی فک می‌کنند. این جراحی می‌تواند روی فک بالا یا در فک پایین صورت گیرد و باید توسط متخصص آن انجام شود. گاهی اوقات جراحی برای زیبایی انجام می‌شود، و در بسیاری از موارد دیگر برای از بین بردن اختلالات فیزیکی و تکلمی. این عمل باعث بهبود جویدن غذا، صحبت کردن و حتی تنفس خواهد شد و همچنین می‌تواند زیبایی دندان را تحت تاثیر بگذارد. در این مقاله از مجله بیمارستان بهترین کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران قصد داریم درباره روش‌های جراحی، مراقبت‌های بعد از جراحی، عوارض آن و انواع جراحی‌هایی که انجام می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

بیشتربخوانید... بهترین روش های ارتودنسی

متخصص باید نیاز به جراحی را تشخیص دهد

متاسفانه در سال‌های گذشته آمار افرادی که به جراحی فک نیاز داشته‌اند بسیار زیاد بوده است. دلایل ناهنجاری‌های دهانی می‌تواند مادرزادی باشد و یا به خاطر فشار و ضربه این اتفاق افتاده باشد، هرچند در هر صورت فرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. بعضی از مشکلاتی که افراد با ناهنجاری‌های دهانی به آن دچار هستند عبارتند از:

  • مشکلات تنفسی
  • اختلال در مفصل صورت
  • نداشتن تقارن در صورت
  • رشد غیر معمول فک بالا یا پایین
  • جویدن و غذا خوردن نامناسب
  • وجود عفونت در دهان، غده‌های بزاقی و فک و بسیاری موارد دیگر

بیشتربخوانید... لیست بهترین متخصص های ارتودنسی در کرج

بهترین سنی که برای این نوع جراحی در نظر گرفته شده بین 18 تا 25 سالگی است، که رشد فک و دندان به توقف رسیده است. البته در موارد ضربه و فشار به صورت و فک، دیگر سن بیمار مورد بحث نیست، و تنها باید روی سلامتی او تمرکز کرد. فرد با مراجعه به متخصص ارتودنسی، با یکسری آزمایشات و عکس برداری‌ها می‌تواند متوجه نیاز به عمل جراحی فک شود. البته در گاهی اوقات تنها با انجام درمان ارتودنسی می‌توان این اختلالات را از بین برد و نیازی به جراحی وجود ندارد. همه این‌ها باید به تشخیص دکتر متخصص باشد و بیمار نمی‌تواند خود تقاضای عمل جراحی کند، جز در مواردی که برای زیبایی است.

بیشتربخوانید... هزینه کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲

انواع عمل فک

بیشتر جراحی‌ها روی فک بخاطر مشکلات تنفسی و یا ناهنجاری‌های دندان است و عمل زیبایی در رتبه آخر این لیست قرار دارد. همچنین فک بالا بیشترین مورد تقاضای جراحی فک است عمل فک بالایی عمل فک پایین جراحی هر دو فک جراحی چانه

بیشتربخوانید... لیست بهترین متخصص های ارتودنسی در تهران


تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 89
نویسنده : mozhgan

درمان کم خونی معمولا با اصلاح رژیم غذایی و داشتن تغذیه مناسب برای درمان کم خونی شروع میشود. بهترین رژیم غذایی برای درمان کم خونی رژیمی است که حاوی منابع آهن و سایر ویتامین های ضروری برای تولید هموگلوبین است، علاوه بر این در این رژیم غذایی باید از مواد غذایی استفاده کنید که جذب آهن موجود در رژیم شما را افزایش دهد.

دو نوع آهن در رژیم غذایی شما وجود دارد، آهن هم و آهن غیر هم. آهن هم در غذاهایی مثل گوشت قرمز، گوشت پرندگان و غذاهای دریایی یافت میشود، آهن غیر هم معمولا در غذاهای گیاهی و غذاهای غنی شده با آهن دیده میشود.

بدن شما هر دو نوع آهن را جذب میکند اما جذب آهن هم برای بدن بسیار راحت تر است و جذب بیشتری هم دارد.

میزان توصیه شده روزانه آهن برای مردان ۱۰ میلی گرم و در بانوان ۱۲ میلی گرم است که برای پیشگیری از کمبود آهن باید این مقدار آهن را در طول روز دریافت کنید. در ادامه با مجله دایت فرم همراه باشید.

بیشتربخوانید... رژیم مناسب برای لاغری صورت

۱- سبزیجات برگ پهن

سبزیجات برگ پهن بخصوص انواع آنها که رنگ سبز تیره دارند جزو بهترین منابع آهن غیر هم به شمار میروند. از جمله سبزی های زیر که در تغذیه مناسب برای کم خونی نقش بسزایی دارند:

♦ اسفناج

♦ کلم کیل

♦ کلم سبز

♦ برگ چغندر

بیشتربخوانید... انواع رژیم یک ماهه

از آنجایی که کمبود فولات هم میتواند منجر به کمخونی در شما شود استفاده از منابع فولات نیز در پیشگیری از کم خونی نقش زیادی دارند، برخی از سبزی های گفته شده مثل کلم سبز و برگ چغندر دارای میزان زیادی فولات هم هستند، مرکبات، غلات کامل و لوبیا ها از دیگر منابع خوب فولات به شمار میروند.

۲- گوشت قرمز و گوشت پرندگان

همه انواع گوشت های قرمز و گوشت پرندگان دارای میزان زیادی آهن هِم هستند، در این بیبن گوشت های قرمز مثل گوشت گوسفند و گوساله جزو بهترین منابع آهن به شمار میروند، گوشت پرندگان مقدار کمتری آهن نسبت به گوشت قرمز دارد.

مصرف گوشت ها به همراه منابع آهن غیر هم و ویتامین ث در برنامه غذایی کم خونی میتواند جذب آهن را دو چندان کند. به طور مثال میتوانید کباب را به همراه اسفناج و جعفری و ریحان و فلفل مصرف کنید تا از همه منابع آهن در تغذیه مناسب برای کم خونی خود بهره برده باشید.

۳- جگر

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از مصرف ارگان های داخلی مثل دل و جگر خودداری میکنند، اما واقعیت این است که این اندام ها منبع بسیار خوبی از آهن هستند.

جگر یکی از اندام های داخلی است که خوش طعم و خوش خوراک است و نسبت به سایر ارگان های داخلی بدن طرفداران بیشتری دارد.

جگر سرشار از آهن و فولات است که هر دو مورد در درمان کم خونی موثر هستند، از اندام های داخلی دیگر که آهن زیادی دارند میتوان به قلب، کلیه و زبان اشاره کرد که شما میتوانید به روش های گوناگون در رژیم کم خونی خود از آنها استفاده کنید و از فواید آن بهره ببرید.

۴- غذاهای دریایی

برخی غذاهای دریایی آهن هم را برای بدن فراهم میکند، صدف، خرچنگ و میگو از جمله غذاهای دریایی هستند که حاوی مقادیر زیادی آهن هستند. اغلب ماهی ها نیز دارای مقادیری آهن در خود میباشند.

بیشتربخوانید... رژیم اسلیو قبل از انجام عمل


تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 102
نویسنده : mozhgan

تزریق فیلر بینی یک روش بدون جراحی است، که به ایجاد زیبایی در بینی کمک می‌کند. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح و رفع افتادگی بینی با تزریق فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد.

اگر دارای قوز بینی هستید، این روش می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند. همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی می‌رسند. در ادامه با مجله فیلر بینی همراه باشید.

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند. کلاژن و الاستین بلوک‌های سازنده پوست هستند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ژل بینی حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت در زیر پوست شده و هیدراتاسیون (آبرسانی) را بهبود می‌بخشد. از ژل هیالورونیک می‌توان برای کاهش فرورفتگی در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه کلاغی، رفع خط لبخند و لیفت بینی از این نوع ژل استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی بوده و در بدن یافت می‌شود. این نوع ژل در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین فیلرها تبدیل شده است.

ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. یک ترکیب شبه معدنی است و معمولا برای رفع چین و چروک‌های متوسط تا شدید مثل خطوط روی بینی و برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها به صورت بیوسنتتیک تولید می‌شوند. به این معنی که از هیچ‌گونه فرآورده حیوانی استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می‌کند. معتبرترین برند تجاری بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت برند Radiesse است.

تزریق ژل دائمی به بینی

بیشتر متخصصان از ژل‌های موقت برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند. اما ژلی به نام بلافیل وجود دارد، که ماندگاری آن بسیار زیاد است. این نوع ژل حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای رفع چین و چروک بینی از سازمان FDA تاییدیه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ از بلافیل برای درمان اسکارهای آکنه استفاده شد.

این روش به طور کلی بی‌خطر است. اما بهتر است، قبل از تزریق آزمایش پوستی انجام شود. ژل بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژی شدید و دارای حساسیت به کلاژن گاوی توصیه نمی‌شود.

بیشتربخوانید... عوارض فیلر بینی چیست


تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

اولین مراجعه کودکان به دندانپزشکی باید با خاطره خوبی همراه باشد. بچه ها در ابتدا از رفتن به دندانپزشکی نمی ترسند، و ترس آن ها دلایل مشخصی ندارد. دندانپزشکان اطفال بایستی محیطی را فراهم کنند که کودک در آن احساس خوبی داشته باشد، درمان را به سادگی برای کودک شرح دهند تا ترس کودک از بین برود.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دیجیتال

معمولا از هشت- نه ماهگی به بعد رشد دندان ها جوانه می زند، و در شش هفت سالگی شاهد افتادن دندان ها هستیم، که البته دندان های دائمی جایگزین آن ها خواهند شد. عدم مراقبت و رسیدگی به دندان ها می تواند منجر به بروز درد، پوسیدگی دندان ها و یا بیماری های دهان و دندان شود.

بهداشت دهان و دندان در کودکان یک امر مهم در سلامت جسمانی آن ها می باشد. اغلب والدین یک تصور غلط دارند مبنی بر این که  دندان های کودکان شیری و موقتی می باشد و بعد از مدتی این دندان ها با دندان های دائمی آن ها تعویض می شود، بنابراین  در سنین کودکی دندان ها نیاز به توجه ندارند. اما فراموش نکنید که دندان های سالم در کودکان به درست صحبت کردن و داشتن لهجه فوتیک بسیار کمک می کند و شما می توانید با انجام اقدامات پزشکی از بروز بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان

انتخاب بهترین دکتر دندانپزشک کودکان و اطفال به دلیل حساس بودن سن کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دندانپزشک اطفال اصولا از کودکی تا حدودا 10 سالگی به چکاپ، بررسی و درمان مشکلات دندان کودکان می پردازد. به دلیل تشخیص درست و انتخاب بهترین روش برای درمان باید از تبحر بالایی برخوردار باشد.

در اکثر موارد برای یافتن بهترین دندانپزشک اطفال والدین نمی دانند که چگونه بهترین دندانپزشک اطفال را پیدا کنند.در موارد اورژانسی و درد شدی  دندان کودک زمان برای تصمیم گیری نمی باشد پس بهتر است  والدین برای مراجعه و بررسی دندان های کودک خود  با پرس و جو و آمادگی های لازم  به دندانپزشک اطفال مراجعه کنند. در مرحله اول ویزیت دندان ها کودک معمولا اقدامی درمانی  بر روی دندان ها انجام نمی شود و والدین می توانند در همین ملاقات اول نحوه بر خورد دندانپزشک را با کودک خود بسنجند و بعد برای مراجعه بعدی خود تصمیم بگیرند.

راهکارهای مختلفی برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال وجود دارد که انتخاب را کمی راحت تر می کنند. توصیه ها و پیشنهادات آشنایان می تواند کمک کننده باشد و در اغلب موارد والدینی که از نتیجه درمانیدندانپزشک کودک خود رضایت داشته باشند ویزیت و مراجعه به آن دندانپزشک را به آشنایان و اقوام خود پیشنهاد می کنند؛ همین امر می تواند یکی از راهکارهای پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال یا کودکان باشد.

بیشتربخوانید... آبسه دندان

جستجو در اینترنت و مراجعه به سایت دندانپزشک نیز یکی دیگر از روش های انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال است، بعد از انتخاب دندانپزشک کودکان برای آشنایی بیشتر با تخصص و مهارت  پزشک وب سایت وی را مطالعه کنید. لازم به ذکر است که قبل از مراجعه به کلینیک‌ دندانپزشکی کودکان حتما مطمئن شوید که پزشک دوره  تخصصی دندانپزشکی اطفال را گذرانده باشد و بعد برای گرفتن وقت ویزیت و معاینه اقدام نمائید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

رژیم وحشی همچون رژیم خیار یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات با چندین راهکار مفید است، مانند تمرکز بر غذاهای فرآوری نشده. با این حال، کارشناسان معتقدند که این رژیم برای همه مناسب نیست. حذف غلات می‌تواند برای برخی از افراد که نمی‌توانند آن را برای مدت طولانی دنبال کنند، محدود‌کننده باشد. برنامه غذایی شما باید برای رسیدن به اهداف هفتگی سازماندهی شود، نه روزانه. برای مثال، اگر روز دوشنبه نمی‌توانید به اندازه کافی سبزیجات بخورید، در روز سه‌شنبه یا چهارشنبه باید سبزیجات بیشتری بخورید تا در پایان هفته، حدود ۶۵ درصد از غذای دریافتی‌تان را سبزیجات غنی از مواد مغذی و کم نشاسته تشکیل دهد. در رژیم وحشی صرف غذا در خارج از خانه در برنامه مجاز است و به غذا خوردن با دوستان توصیه می‌شود. در رژیم وحشی برای مواقع اضطراری، می‌توانید شکلات تلخ با کیفیت بالا همراه داشته باشید. برنامه رژیم غذایی وحشی با یک برنامه ورزشی همراه است. برنامه تمرینی به سادگی شامل یک جلسه تمرینی ۷ دقیقه‌ای با شدت بالا در هفته است. اما توجه داشته باشید که همه افراد به اندازه کافی سالم نیستند که فواصل با شدت بالا را کامل کنند. دستورالعمل‌های ورزشی کنونی یک برنامه فعالیتی را پیشنهاد می‌کند که شامل ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر فعالیت متوسط برای مدیریت وزن و سلامت کلی است.

بیشتربخوانید... رژیم آب درمانی

اصول رژیم غذایی وحشی

در رژیم غذایی وحشی مثل رژیم کتوژنیک باید نیمی از بشقاب شما از سبزیجات، حدود ¼ بشقاب از پروتئین، گوشت یا تخم مرغ و ¼ دیگر بشقاب از میوه‌ها، چربی‌ها و نشاسته تشکیل شده باشد. اگرچه رژیم وحشی تاکید می‌کند که همه غذاهای مصرف شده در این برنامه باید منابع محلی و ارگانیک باشند، این ممکن است بسته به محل زندگی و بودجه شما همیشه امکان پذیر نباشد. لیست خرید زیر پیشنهاداتی را برای شروع رژیم غذایی وحشی ارائه می‌دهد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که این رژیم را انتخاب کنید یا نه. توجه داشته باشید که این یک لیست قطعی نیست و ممکن است شما غذاهای دیگری را پیدا کنید که برای شما بهتر عمل کنند.

بیشتربخوانید... رژیم فلکسترین

  • سبزی‌های برگ‌دار تیره (کلم پیچ، اسفناج، چغندر، سبزی کولارد)
  • سبزیجات غیر نشاسته‌ای (کلم بروکلی، گل کلم، کدو سبز، کلم بروکسل، لوبیا سبز، قارچ)
  • میوه‌های کم کربوهیدرات (توت، آناناس، طالبی، آووکادو)
  • منابع چربی سالم (آووکادو، گردو، بادام، دانه چیا، دانه کتان، روغن زیتون)
  • گوشت و مرغ (گوشت گاو، سینه مرغ، سینه بوقلمون، بیکن، سوسیس)
  • ماهی تازه یا منجمد (هالیبوت، ماهی قزل آلا، ماهی کاد، اسنپر، میگو)
  • شیر کامل ویا خامه غلیظ
  • تخم مرغ

 

 


تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

اسید اگزالیک در گیاهان با اتصال به مواد معدنی به اگزالات تبدیل می شود. همچنین بدن شما می تواند اگزالات را به تنهایی تولید کند و یا آن را از طریق غذا دریافت کند. ویتامین C همچنین می تواند با متابولیزه شدن به اگزالات تبدیل شود.

در صورت مصرف، این ترکیبات می تواند به مواد معدنی در بدن متصل شود، و در نتیجه ترکیباتی مثل اگزالات کلسیم و اگزالات آهن را تشکیل دهد. این فرایند در ابتدا در روده بزرگ اتفاق می افتد، اما امکان آن وجود دارد که در کلیه ها یا دستگاه ادراری هم رخ دهد.

اکثر افراد می توانند این ترکیبات را از طریق مدفوع یا ادرار دفع کنند. اما برخی از افراد حساس با مصرف غذاهای پر اگزالات دچار سنگ کلیه و سایر بیماری های زمینه ای می شوند. اولین قدم برای جلوگیری از چنین مسائلی، پرهیز از مصرف غذاهای غنی از اگزالات است. در ادامه با مجله جیم جو همراه باشید.

سایر مقالات ... آپنه خواب و جراحی لاغری

غذاهای سرشار از اگزالات کدامند؟

بررسی ها نشان می دهد که برای پیشگیری از تجمع اگزالات در بدن باید مصرف روزانه اگزالات خود را به کمتر از ۱۰۰ میلی گرم (یا حتی ۵۰ میلی گرم) محدود کنیم.

  • اسفناج
  • ریواس
  • بادام ها
  • چغندر/سبزی چغندر
  • آرد سویا یا ایزوله پروتئین سویا
  • سبوس گندم
  • پرتقال ها
  • سیب زمینی های شیرین
  • لوبیا
  • توت ها   
  • چای، دم کرده      
  • توفو

بیشتربخوانید... پک لاغری چیست ؟

افزایش سطح اگزالات و خطر سنگ کلیه

افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند یا کسانی که در حال حاضر این مشکل را دارند، باید از مصرف غذاهای حاوی اگزالات دوری کنند. اگزالات ممکن است با کلسیم موجود در خون متصل شود و بلورهای اگزالات کلسیم را تشکیل دهد که منجر به ایجاد سنگ می شود. سنگ کلیه انواع مختلفی دارد، اما اگزالات کلسیم رایج ترین نوع آن است.

این سنگ ها توسط کلسیم از طریق غذا تشکیل نمی شوند. در واقع، کلسیم اضافی که توسط استخوان‌ها و ماهیچه‌ها استفاده نمی‌شود، به کلیه‌ها منتقل شده و از طریق ادرار دفع می‌شود. اما در صورت عدم دفع، کلسیم اضافی در کلیه ها باقی می ماند و سنگ تشکیل می دهد. اما خوشبختانه راهکارهای برای پیشگیری از بروز این وضعیت وجود دارد.

رژیم غذایی کم اگزالات چیست؟

اگر در معرض خطر بالای ابتلا به سنگ کلیه هستید، کاهش مقدار اگزالاتی که می خورید ممکن است به کاهش این خطر کمک کند. تحقیقات اخیر منبع معتبر نشان می دهد که افزایش مصرف غذاهای غنی از کلسیم در هنگام خوردن غذاهایی که دارای اگزالات بالایی هستند، ممکن است رویکرد بهتری نسبت به حذف آن از رژیم غذایی باشد. در صورت هضم، اگزالات و کلسیم به احتمال زیاد قبل از رسیدن به کلیه ها به یکدیگر متصل می شوند و احتمال تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهد.

بیشتربخوانید... غذاهای مجاز و غیر مجاز در تغذیه بعد از جراحی پروستات


تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

یکی از مهم‌ترین فاکتورها و شروط کاهش وزن بعد از عمل اسلیو همچون رژیم لاغری یک ماهه اصولی رعایت رژیم غذایی است که توسط پزشک جراح برای شما تجویز می‌شود. نیمی از روند شگفت‌انگیز لاغرشدن شما بستگی به رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی اسلیو دارد. مراقبت‌هایی مثل:

-رژیم غذایی مناسب

-ورزش

-داروها و مکمل‌های مورد نیاز

بیشتربخوانید... رژیم مناسب برای لاغری صورت

می‌توان گفت رژیم غذایی مناسب، مهم‌ترین مراقبت بعد از این جراحی است. اهمیت رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو معده تنها به دلیل این نیست که شما زودتر و بیشتر وزن کم کنید. علت مهم دیگری هم دارد. رعایت این رژیم غذایی از بروز عوارض جراحی اسلیو معده هم جلوگیری می‌کند؛ عوارضی مانند اسهال، حالت تهوع، استفراغ، یبوست و نشتی معده.

ریزه‌خواری و پرخوری مهم‌ترین عواملی هستند که باعث استُپ وزنی و یا حتی بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو می‌شوند. از طرفی بعد از عمل اسلیو حجم معده کم‌تر شده است و بنابراین مواد غذایی کم‌تری هم جذب بدن می‌شود. پس تغییر رژیم غذایی می‌تواند باعث عدم دریافت ویتامین و پروتئین کافی شود و بیمار دچار ضعف و مشکلات دیگر شود. بنابراین مهم است که رژیم غذایی به‌درستی دنبال شود.

بیشتربخوانید... انواع گیاه خواری

نکات مهمی که در مورد رژیم غذای بعد از عمل اسلیو باید مد نظر داشته باشید

بعد از عمل اسلیو، معده‌ی شما بسیار کوچک‌تر از قبل شده‌است. در روزهای اول، معده‌ی شما ظرفیت خیلی کمی برای غذا دارد؛ به‌طوری که بعد از خوردن حدودا دو تا سه قاشق غذاخوری، احساس می‌کنید کاملا سیر شده‌اید. پس یکی از نکات مهم این است که بعد از جراحی اسلیو معده، هرگز نباید پرخوری کنید و به معده‌ی خود فشار بیاورید. همچنین، در روزهای ابتدایی، معده‌ی شما توان هضم غذاهای سفت و جامد را ندارد. به همین دلیل در ابتدا فقط باید از آب و مایعات استفاده شود.

ممکن است بعد از عمل اسلیو معده، غذای زیادی بخورید و آن را بالا بیاورید. نگران نباشید. کاملا طبیعی است. معده‌ی شما هنوز نمی‌تواند حجم زیادی از غذا را در خود جای بدهد.

شاید با شنیدن جملات قبل، نگران شده باشید. بله، یکی از لذت‌های بزرگ آدم‌ها در زندگی، خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ است. خبر خوش این است که قرار نیست جراحی لاغری شما را از این لذت بزرگ محروم کند. البته باید چند ماه به معده‌ی خود فرصت بدهید. در طول این مدت، معده‌ی شما کش می‌آید و کمی بزرگ‌تر می‌شود. بعد از آن، می‌توانید مثل بقیه‌ی اعضای خانواده‌تان با خیال راحت از غذاهای جامد و خوشمزه لذت ببرید.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو سه مرحله کلی دارد. به طور کلی در مرحله اول رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو تنها مایعات مصرف می‌شود. در مرحله دوم که از روز پانزدهم شروع می‌شود غذاهای نرم و پوره جات و در مرحله سوم غذاهای معمولی به‌همراه منابع پروتئینی.

منبع: مجله دایت فرم



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

امروزه کامپوزیت‌های دندانی یکی از متداول‌ترین مواد مورد استفاده در کلینیک‌ دندانپزشکی هستند که عمدتاً برای بازسازی زیبایی دندان‌های قدامی و همچنین ترمیم دندانهای خلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای رضایت و برطرف ساختن نیازهای خاص هر فرد، انواع مختلفی از کامپوزیت‌ها با ویژگی‌های مختلف در بازار ارائه شده است و گاها ممکن است انتخاب مناسب‌ترین و بهترین کامپوزیت دندان در موارد بالینی، کمی گیج کننده باشد.

بیشتربخوانید... ایمپلنت‌ دندان

کامپوزیت‌ها چه موادی هستند ؟

رایج‌ترین ماده‌ی ترمیمی جهت ترمیم دندان‌های قدامی (جلویی)، کامپوزیت‌ها هستند. کامپوزیت‎‌ها در حال حاضر موادی هستند که به بهترین شکل هم از نظر زیبایی و هم از نظر دوام خواسته‌ها را برآورده ساخته‌اند و در سال‌های اخیر دائما در حال پیشرفت بوده‌اند و این پیشرفت به حدی رسیده که آن‌ها را بادوام، زیبا و قابل اعتماد نموده است.

طبقه‌بندی کامپوزیت‌ها بر اساس سایز ذرات آن‌ها :

کامپوزیت‌ های میکروفیل

اندازه‌ی ذرات و یا فیلرهای بکاررفته در این کامپوزیت‌ها 0.01 تا 0.1 میکرون است. این نوع از کامپوزیت‌ها دو خصوصیت بارز دارند:  از استحکام پایین برخوردارندکه مقاومت ضعیف آن‌ها در برابر نیروهای فشاری (نیروهای حاصل از جویدن) می‌شود.  قابلیت پالیش‌ (جلاپذیری) بالا که سبب ایجاد سطحی صاف و صیقلی می‌گردد. 

بیشتربخوانید... علت بوی بد دهان

موارد کاربرد کامپوزیت میکروفیل

این کامپوزیت‌ها به‌طور انحصاری در دندان‌های قدامی قابل کاربردند، اما فقط در خارجی‌ترین لایه‌ی ترمیم که در تماس با دندان مقابل نباشد. این کامپوزیت‌ها پس از پالیش درخشندگی و زیبایی بسیار مناسبی ایجاد می‌کنند، که از این نقطه‌نظر هم کامپوزیت بسیار مناسبی برای دندان‌های قدامی و درمان‌هایی مانند کامپوزیت ونیر هستند. به دلیل استحکام پایین، کامپوزیت‌های میکروفیل به هیچ عنوان در دندان‌های خلفی قابل کاربرد نیستند.از کامپوزیت‌ های میکروفیل موجود در کشور می‌توان به Renamel Microfill متعلق به کارخانه cosmodent اشاره کرد.

کامپوزیت‌های هیبرید

این کامپوزت‌ها همانطور که از نامشان مشخص است از مخلوطی از ذرات یا فیلرهای با سایزهای مختلف تشکیل شده‌اند. خصوصیات این کامپوزیت‌ها درست برعکس کامپوزیت‌های میکروفیل است یعنی:  استحکام بالا و مقاومت مناسب در برابر نیروهای جویدن  پالیش‌پذیری نه چندان مناسب 

موارد کاربرد کامپوزیت دندان هیبرید

 این کامپوزیت‌ها را به طور معمول در تمامی حفرات دندانی می‌توان استفاده کرد، اما در ترمیم پوسیدگی و یا شکستگی دندان‌های خلفی بخصوص زمانی که میزان زیادی از بافت دندانی دچار تخریب شده است، بیشترین کاربرد را دارند. 

کامپوزیت‌های نانوفیل

جدیدترین انواع کامپوزیت‌ها هستند و با هدف ساخت کامپوزیتی که نقاط قوت کامپوزیت‌های قبلی را تواما داشته باشد، تولید شدند. در واقع فلسفه تولید کامپوزیت‌های نانوفیل، تولید کامپوزیتی با قدرت کامپوزیت‌های میکروهیبرید ولی با پالیش‌پذیری کامپوزیت‌های میکروفیل بود. خصوصیات این کامپوزیت‌ها شامل موارد زیر است:  استحکام مناسب و مقاومت قابل قبول در برابر سایش  کیفیت زیبایی و پالیش‌پذیری مناسب

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

موارد کاربرد

استحکام فشاری و مقاومت در برابر شکست این کامپوزیت‌ها تقریبا برابر با کامپوزیت‌های هیبرید است، در نتیجه به راحتی جهت ترمیم دندان‌های خلفی قابل کاربرد هستند و در برابر نیروهای جویدن مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. از طرف دیگر این کامپوزیت‌ها به دلیل گلیز سطحی و پالیش‌پذیری بالا، کیفیتی عالی از زیبایی را ایجاد می‌کنند. به این دلیل کامپوزیت‌های نانوفیل جهت ترمیم دندان‌های قدامی، بستن فاصله بین دندان‌ها و کامپوزیت ونیر‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب خواهند بود. از کامپوزیت‌های نانوفیل می‌توان به Tetric Evoceram متعلق به برند Ivoclar Vivadent ،Herculite Ultra متعلق به برند Kerr و Z-350 متعلق به برند 3M اشاره کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

با وجودی که تعداد زیادی از ایمپلنت های دندان موفقیت آمیز بوده اند، اما علت دقیق این که چرا ایمپلنت دندان در برخی افراد با شکست مواجه می شود پیچیده است. در ادامه با مجله ارتوبلاگ همراه باشید.

پس زدن ایمپلنت دلایل مختلفی دارد

  • بیماری های خود ایمنی
  • داروهای بایو فوسفونیت
  • گردش خون ضعیف
  • فشار بیش از حد
  • آلرژی
  • عفونت

بیشتربخوانید... درمان فوبیای دندانپزشکی

سایر عوامل مثل وجود التهاب یا بیماری دندان و لثه در نزدیکی محل ایمپلنت خطر عفونت ایمپلنت می افزاید. جویدن مواد غذایی سفت نیز سبب ایجاد التهاب در دندان ها می شوند که این نیز باعث پس زدن ایمپلنت در ماه های اول می شود. پس زدن ثانویه ایمپلنت معمولا پس از مرحله جوش خوردن ایمپلنت با دندان ایجاد می شود. پس زدن ایمپلنت در این موارد مشابه با سایر دندان ها است. مواردی چون لثه های ضعیف و بیمار، دندان قروچه کردن، سیگار کشیدن و ضعف سلامت عمومی، کیفیت استخوان فک و فشار بیش از اندازه جز عواملی هستند که سبب پس زدن ایمپلنت می شوند.

درمان پس زدن ایمپلنت

درمان ایمپلنت پس زده شده، به علت پس زدن ایمپلنت کاملا مرتبط است. در مواردی که عفونت لثه باعث آن شده، درمان به سادگی شامل تمیز کردن ایمپلنت و تمرکز روی افزایش سلامت لثه ها است. در صورتی که عفونت ایمپلنت دندانی در این موارد در همان مراحل اولیه شناسایی شود پیش آگهی بسیار مناسبی خواهد داشت. در مواردی چون آسیب و فشار بیش از حد به استخوانی که ایمپلنت در آن قرار گرفته ممکن است پیوند استخوان نیاز باشد. در صورتی که کاهش حجم استخوان سبب پس زدن ایمپلنت دندان شده پیوند استخوان جز گزینه های درمانی است. در برخی موارد ترجیه دندانپزشک، حذف دندان پس زده شده است.

بیشتربخوانید... بهداشت دهان و دندان کودکان

اما در مواردی که دندان با استخوان فک پیوند خورده، حذف دندان موجب کاهش بیشتر استخوان فک و آسیب می شود. معمولا حذف ایمپلنت های فک پایین به نسبت فک بالا مشکل تر است. شرایط دیگری چون عرض و طول ایمپلنت، کشیدگی و عمق نفوذ آن باعث ایجاد پیچیدگی در حذف ایمپلنت می شوند. در برخی موارد، بلافاصله پس از حذف یک ایمپلنت می توان ایمپلنت دیگری را جایگزین کرد. این جاگذاری بلافاصله، در وقت و زمان فرد صرفه جویی خواهد کرد. وقتی حجم تخریب استخوان زیاد باشد امکان جایگزینی بلافاصله ایمپلنت وجود ندارد. در این موارد نیز، پیوند مجدد استخوان برای ایجاد حجم بیشتر ایمپلنت مفید است.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی در تهران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

ژل پرفکتا یک محصول استاندارد و پیشرفته در بین فیلرهای تزریقی به شمار می‌رود. محصولی که در زمینه آبرسانی به پوست، محو کردن خط و خطوط و افزایش حجم بسیار موثر به نظر می‌رسد. پرفکتا ژلی بر پایه هیالورونیک اسید می‌باشد که با BDDE کراس لینک شده است و در لایه‌های سطحی تا عمقی پوست بسته به نوع تزریق فیلر متفاوت می‌باشد. این فیلر توسط لابراتور Sinclair در کشور فرانسه ساخته شده است و همچنین مجوز بهداشت را دارا می‌باشد.

بیشتربخوانید... عوارض تزریق فیلر به بینی

خانواده ژل پرفکتا به سه نوع ژل تقسیم می‌شود. که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Deep:

این ژل برای تزریق به نناحیه لب می‌باشد. این نوع در لایه ‌های عمیق پوست تزریق می‌‌شود. پرفکتا دیپ با سوزن گیج ۲۷ دارای ۲۰ میلی گرم در میلی لیتر هیالورونیک اسید بوده و از ۸۰۰۰  ذره در میلی لیتر تشکیل شده است.

Complement:

این ژل برای تزریق زیر چشم می‌باشد. یک فیلر هیالورونیک اسید است که برای از بین بردن چین و چروک پوست طراحی شده است. این فیلر دارای پیوند متقاطع مولکولی با BDDE و اسید هیالورونیک آزاد بوده که این امر سبب تسهیل تزریق ژل به داخل لایه Dermis پوست (لایه زیر جلدی بافت پوست) می شود. هر بسته از  Perfectha Complement حاوی یک عدد سرنگ آماده تزریق به میزان ۸/۰ میلی لیتر از هیالورونیک اسید (بدون منشا حیوانی) با غلظت ۲۰ میلی گرم بر میلی لیتر بوده و در هر میلی لیتر از آن در حدود ۱۸۰.۰۰۰ پارتیکل ژل وجود دارد.

Sub Skin:

این ژل برای تزریق به کل صورت می‌باشد. ژل پرفکتا ساب اسکین دارای دو محصول است. محصول اول که یک سرنگ سه میل است و محصول دیگر آن که دارای سه سرنگ یک میل می‌باشد. البته این دو محصول با سر سوزن گیج ۲۱ یک نوع ژل را داخل خود دارند. ساب اسکین ۲۰ میلی‌گرم در میلی ‌لیتر هیالورونیک اسید دارد و بر خلاف کامپلمنت که ۱۸۰ هزار ذره دارد، دارای دو هزار ذره می‌ باشد. تزریق این ژل زیر جلدی بوده و معمولا برای نواحی از صورت مانند افزایش حجم گونه، فک و چانه و زاویه سازی به کار می‌رود.

Fine Lines:

زیر چشم یا همان ژل پرفکتا فاین لاین به دلیل داشتن هیالورونیک اسید برای کاهش و بهبود چروک‌ها مفید هستند، به‌علاوه، پوست را جوان‌تر جلوه می‌دهند و رنگ آن را بهبود می‌بخشند، و پوست را نرم و لطیف جلوه می‌دهند.

سایرمقالات ... هزینه فیلر بینی در سال 1402 چقدر است

DERM:

هر بسته از این نوع حاوی سرنگ آماده تزریق به میزان ۱ میلی لیتر از هیالورونیک اسید با غلظت ۲۰ میلی گرم بر میلی لیتر است. همچنین در هر میلی لیتر از آن در حدود ۹۰ هزار پارتیکل ژل وجود دارد. این محصول به لایه سطحی پوست تزریق می‌شود. این فیلر از خانواده پرفکتا از نظر حجم‌دهی و پرکنندگی در طبقه میانی قرار دارد و نسبت به فیلرهای FineLines و Complement الاستیسیته بیشتر و نسبت به فیلرهای  Deep و Sub-skin ویسکوزسته بیشتری دارد.

منبع: مجله فیلر بینی



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

همه ی ما به دنبال دندان هایی زیبا می باشیم تا از این طریق بتوانیم طرح لبخند زیبایی داشته باشیم. اما گاهی اوقات ممکن است در استفاده از کار های دندانپزشکی برای زیبایی و حتی درمان دندان ها با محدودیت هایی مواجه شویم. از جمله این موارد می توان به دوران بارداری اشاره کرد. محدودیت های موجود در این رابطه دلایلی دارد که در ادامه به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد. با مجله ارتودنتیست همراه باشید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود ... نحوه مراقبت از ارتودنسی

کمبود کلسیم

همان طور که می دانید جنین برای این که رشد کافی را داشته باشد به کلسیم نیاز دارد که این کلسیم را از استخوان های مادر دریافت می کند. استفاده از ایمپلنت در دوران بارداری از آن جهت با محدودیت رو به رو است که برای جایگذاری پایه ایمپلنت لازم به انجام جراحی در استخوان فک می باشد که بعد از جراحی برای این که استخوان ترمیم شود و سازگاری لازم با پایه ایمپلنت را به دست آورد، نیاز به کلسیم می باشد. جذب این کلسیم توسط استخوان فک می تواند جنین را با مشکل کمبود کلسیم رو به رو کرده و مشکلاتی را برای رشد او به وجود آورد.

عفونت لثه

گاهی ممکن است بعد از انجام ایمپلنت دندان عفونت و التهاباتی در لثه به وجود آید که این عفونت ها برای مادران باردار می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

خطرات تابش اشعه ایکس

گرفتن عکس opg از جمله کارهای معمولی است که برای ایمپلنت دندان می بایست انجام شود. همان طور که می دانید این نوع تصویر برداری ها با استفاده از اشعه ایکس انجام می شود که این اشعه می تواند بر روی سلامت جنین اثر منفی داشته باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود ... علت شکستگی دندان

استرس

همان طور که می دانید انجام فعالیت های مربوط به حوزه دندانپزشکی همواره با یک سری استرس ها همراه می باشد. به خصوص در رابطه با افراد باردار این استرس می تواند در حد بیشتری باشد و همین موضوع محدودیت هایی را برای ایمپلنت دندان در بارداری به وجود آورده است چرا که استرس یکی از خطرناک ترین مواردی است که می تواند سلامتی جنین را تهدید کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود ... کراس بایت قدامی

دارو های بی حسی

 برای این که پزشک بتواند پایه ایمپلنت را در استخوان فک قرار دهد از دارو های بی حسی استفاده می کند. همان طور که می دانید دارو های بی حسی عوارضی دارند که این عوارض می توانند مشکلاتی را برای جنین به وجود آورد.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی در تهران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

داشتن دندان هایی زیبا و محکم به وسیله‌ی لمینت یا کامپوزیت، اولین قدم برای رسیدن به آنچه که در ذهن دارید می باشد. گام دوم انتخاب ماده‌ی مورد نظر برای دندان ها است. کامپوزیت و لمینت بیشترین موادی هستند که در زیبا ساختن دندان ها توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با مجله ارتودکتر همراه باشید.

بیشتربخوانید... مراحل بریج دندان

فرق لمینت و کامپوزیت

لمینت لایه‌های نازکی هستند که روی دندان قرار می‌گیرند اما کامپوزیت دندان، رزین مهندسی‌شده‌ می‌باشد که به لایه‌ی خارجی دندان متصل می شود. هر دوی این مواد برای روشن‌تر کردن دندان و بهبود لبخند فرد طراحی شده‌اند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سردرد

مزیت های کامپوزیت دندان

تفاوت قیمت لمینت یا کامپوزیت جز موارد قابل توجه می‌باشد. کامپوزیت تفاوت‌های عمده‌ای با لمینت دارد که مهم ترین آن ها هزینه‌ی انجام آن می باشد. به طور میانگین لمینت حدودا دو برابر قیمت تمام شده‌ی کامپوزیت هزینه خواهد داشت. مزیت دیگر کامپوزیت نسبت به لمینت مدت زمان آماده سازی آن است. کامپوزیت طی یک جلسه می تواند آماده و نصب شود. بزرگترین مزیت کامپوزیت نسبت به لمینت میزان انعطاف پذیری آن است. در حالی که برای قرار دادن لمینت روی دندان ها باید آن ها را از نظر تطبیق با لمینت آماده کرد، کامپوزیت به آمادگی چندانی نیاز ندارد.

مزیت لمینت دندان

اگر چه که کامپوزیت دندان مزایای فراوانی دارد، اما در یک حیطه نمی تواند با لمینت دندان رقابت کند: استحکام. لمینت از نظر مقاومت و استحکام به میزان زیادی از کامپوزیت محکم تر بوده و حتی با وجود افزایش کیفیت رزین در ساخت کامپوزیت ها، همچنان لمینت دندان در این بخش پیشتاز است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا کامپوزیت دندان

کامپوزیت در برابر لکه ها مقاوم‌تر است یا لمینت؟

بیشتر دندانپزشکان معتقدند که ظاهر لمینت دندان زیباتر و عادی تر است و کیفیت مواد سازنده‌ی لمینت به کیفیت مینای دندان شباهت بیشتری داشته، در نتیجه ظاهر طبیعی تری را ایجاد می کند. علاوه بر این لمینت به علت ساختار مستحکمی که دارد، در برابر پریدگی و رنگ گرفتگی در اثر مصرف مواد غذایی رنگی بسیار مقاوم است. این بدین معنا است که کامپوزیت های دندان نسبت به لکه ها از مقاومت بسیار کمتری برخوردارند و در نتیجه باید رژیم غذایی خود را در این زمینه تعدیل کنید و از مواد غذایی که باعث تغییر رنگ دندان می‌شود بپرهیزید.

بیشتربخوانید... اینله و آنله چیست


تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 105
نویسنده : mozhgan

درحالیکه بسیاری از افراد آرزوی‌شان کاهش وزن و تناسب اندام است، بسیاری از افراد به دنبال رژیم چاقی و روش‌هایی برای افزایش وزن هستند. این دسته از افراد به احتمال زیاد انواع و اقسام رژیم چاقی را امتحان کرده، اما نتیجه‌ای از آن نگرفته‌اند. همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف مثل ضعف در سیستم ایمنی بدن و عفونت می‌کند. علاوه بر آن، افراد لاغر در هنگام بیماری نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می‌کنند. فردی که ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر وزن نرمال است، کم وزن تلقی می‌شود.

بیشتربخوانید ... رژیم فستینگ

منظور از رژیم چاقی چیست؟

منظور از رژیم چاقی عمل به مجموعه‌ای از عواملی است که در کنار یک برنامه غذایی منظم می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. هرچند متاسفانه بسیاری از رژیم‌های چاقی موجب عدم تناسب اندام و چاقی ناسالم می‌شوند، اما رژیم‌های اصولی هم وجود دارند که تنها با چند ترفند تغذیه‌ای منجر به چاقی دلخواه می‌شوند.

چگونه یک فرد چاق می شود؟

بدن ما به ازای هر یک کیلوگرم از وزن خود، روزانه به ۳۰ کالری نیاز دارد. بنابراین اگر در مقابل هر یک کیلوگرم از وزن خود این مقدار کالری را دریافت کنیم، مقدار سوخت مورد نیاز آن روز را تامین کرده و وزن ما ثابت خواهد ماند. اما اگر بیش از ۳۰ کالری مصرف کنیم، مطمئنا غذاهای اضافه تبدیل به چربی می‌شود. اگر هم کمتر از ۳۰ کالری برای هر یک کیلوگرم از وزن خود مصرف کنیم بدن برای تامین این کمبود به سوزاندن بافت‌های خود اقدام می‌کند و به لاغری منجر می‌شود.

بیشتربخوانید.... رژیم کانادایی

کالری گروه‌های غذایی مختلف

برای اینکه یک برنامه غذایی اصولی برای افزایش وزن داشته باشید، ابتدا باید گروه‌های غذایی را بشناسید و از ماهیت آنها مطلع شوید. گروه‌های غذایی را می‌توان به ۶ دسته تقسیم کرد:

كربوهیدرات: هرگرم از آن ۴ كالری دارد. پروتئین: هرگرم از آن ۴ كالری دارد. چربی: هرگرم از آن ۹ كالری دارد. ویتامین: هرگرم از آن صفر كالری دارد. املاح و مواد معدنی: هرگرم از آن صفر كالری دارد. آب: هرگرم از آن صفركالری دارد.

بیشتربخوانید.... رژیم WW

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

همانطور که اشاره شد رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده از اهمیت بالایی در پایداری وزن برخوردار است. معمولا بلافاصله بعد از جراحی باید مایعات و غذاهای نرم مصرف و از خوردن غذاهای جامد و پرچرب خودداری کنید. در ادامه بازه زمانی مناسب برای رژیم غذایی را با هم مرور می‌کنیم.

1 تا 7 روز بعد از جراحی

معمولا در روزهای ابتدایی بعد از جراحی، مصرف مایعات بیشتر توصیه می‌شود. با مصرف مایعات از مشکلاتی مثل؛ نشتی معده، یبوست، اسهال، انسداد روده و کم آبی بدن جلوگیری کنید. در واقع بدن جدید شما بعد از عمل نیاز به رعایت رژیم و زمان دارد تا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید. به همین دلیل در هفته اول بعد از عمل اسلیو معده حتما نکات زیر را رعایت کنید:

بیشتربخوانید... رژیم یک ماهه

هفته اول بعد از جراحی، سعی کنید تا جای ممکن مایعات مصرف کنید.

تمام مشکلات خود در مورد مصرف نوشیدنی‌های مختلف را با پزشک معالج در میان بگذارید.

از مصرف نوشیدنی‌هایی که قند بالایی دارند پرهیز کنید. مصرف این نوع مایعات باعث ایجاد سندرم دامپینگ معده در شما می‌شود. در این عارضه قند به سرعت و با حجم بالا وارد روده کوچک می‌شود. همچنین عوارضی مثل؛ استفراغ، اسهال و … را به دنبال دارد. به همین دلیل مصرف قند در روزهای ابتدایی بعد از جراحی باید متوقف شود.

نوشیدنی‌هایی را مصرف کنید که دارای کافئین کمی هستند. همچنین از مصرف مایعات گازدار جدا خودداری کنید. چرا که مصرف این نوشیدنی‌ها باعث کم آبی بدن و رفلاکس معده می‌شود.

تا جایی که می‌توانید آب بنوشید

مصرف ژله در این مدت مانعی ندارد

نوشیدن قهوه و چای بدون کافئین بسیار مناسب است.

بیشتربخوانید... فواید رژیم کتوژنیک

7 تا 14 روز بعد از جراحی

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده در هفته دوم با تغییراتی نسبت به روزهای ابتدایی همراه است. این تغییرات شامل مصرف مایعات با غلظت بیشتر می‌شود. در ادامه نکات مربوط به رژیم غذایی هفته دوم بعد از جراحی را بررسی می‌کنیم:

مصرف سوپ‌های رقیق و خامه‌ای، البته در مقادیر کم، مناسب است

از مصرف شیر کم چرب و بدون قند غافل نشوید

شیک‌های بدون قند حاوی پروتئین مصرف کنید

ماست یونانی کم چرب را در برنامه خود بگنجانید

آبمیوه‌های طبیعی و بدون پالپ مصرف کنید

مصرف پودینگ‌های بدون چربی و قند بسیار مفید هستند

منبع: https://www.dietforme.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

پروتز دندان موقت و دندان ژله ای یک نگه دارنده ی قابل حذف است که به سقف دهان یا کام و در برخی موارد روی فک تحتانی متصل می شود. به این نگهدارنده یک یا دو دندان به طور معمول متصل است. وقتی پروتز موقت را در دهان می گذارید ردیف دندانی کامل شده و طرح لبخند کاملی خواهید داشت.

سایر مقالات ... لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

تفاوت پروتز دندان موقت و پروتز دندان ژله‌ای

از نظر بخش دندان هر دو پروتز با استفاده از ماده‌ی رزین که هم سبک‌تر و هم مقرون به صرفه‌تر از پورسلین است ساخته می‌شوند. اما در بخش پایه‌ی پروتز دندان موقت و دندان ژله‌ای تفاوت اصلی نهفته است. پروتز دندان موقت از جنس کروم کبالت و پروتز دندان ژله‌ای از جنس پلاستیک فشرده است. در نتیجه پروتز دندان موقت سخت‌تر و شکننده‌تر است و پروتز دندان ژله‌ای نرم‌تر است و انعطاف بیشتری دارد. میزان انطباق و سازگاری لثه‌ی افراد با پروتز دندان ژله‌ای بیشتر است و میزان حساسیت ایجاد شده در آن نیز کمتر از پروتز دندان موقت است.

مزایای پروتز دندان موقت

ارزان تر بودن این پروتز ها به نسبت سایر مدل ها از نظر ظاهری ظاهر این پروتز ها بسیار طبیعی بوده و مشابه دندان‌های فرد است. مدت زمان آماده شدن از نظر زمانی که باید منتظر باشید نیز این پروتزهای موقت به نسبت سریع آماده می‌شوند نحوه‌ی استفاده از پروتزهای موقت بسیار ساده بوده تثبیت دندان‌های کنونی

مزایای پروتز دندان ژله‌ای

احتمال شکستن این نوع پروتز به نسبت پروتز موقت معمولی کمتر است. پروتز‌های ژله‌ای به سادگی به دندان می‌چسبند به دلیل جنس آن‌ها که از پلاستیک فشرده است بسیار شفاف بوده و رنگ طبیعی لثه‌ها مشخص است. پروتزهای ژله‌ای نیز به سرعت قابل آماده شدن هستند. استفاده از آن‌ها کمترین نرخ حساسیت را دارا است. جویدن غذا با آن‌ها بسیار راحت و آسان است.

معایب پروتز‌های موقت

شکستنی بودن به دلیل استفاده از مواد ارزان و با استحکام کم راحت نبودن پروتزهای دندان موقت ممکن است برای بسیاری از افراد تحمل پذیر نباشند احتمال وجود آلرژی دوام و ماندگاری احتمال شیوع بیماری لثه و التهاب آن‌ها و یا فرسودگی دندان در صورت تمیز نکردن مرتب پروتز وجود دارد. خطر تحلیل لثه پروتز دندان موقت شل شدن پروتز با گذشت زمان

معایب پروتزهای ژله‌ای نیز در این بخش ارائه می‌شود

هزینه‌ی بیشتر این نوع پروتز ها با وجود ارزان تر بودن آن‌ها نسبت به کاشت ایمپلنت تحلیل بافت های زیرین عدم تطبیق پروتز با فرم دهان و دندان

برای مطالعه بیشتر پیرامون خدمات دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

تزریق فیلر یا ژل یکی از روش‌های موقتی برای اصلاح فرم بینی بوده و در آن مواد با استفاده از سوزن به قسمت‌های موردنظر تزریق می‌شود. ژل تزریقی در این روش همان موادی است که در تزریق ژل لب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر مقالات.... هزینه کاشت ابرو

چرا باید به بینی گوشتی خود فیلر تزریق کنیم؟

فیلربینی گوشتی تغییرات زیادی در بینی شما ایجاد کرده و بخش‌های مختلفی از بینی مثل پل، دو طرف بینی و همچنین نوک آن را هدف قرار می‌دهد. در قسمت زیر کاربردها و هدف‌های بیشتر آن را برایتان نوشته‌ایم:

  • رفع برآمدگی‌های کوچک روی بینی
  • برجسته و کشیده‌تر کردن نوک بینی
  • افزایش حجم بینی
  • رفع افتادگی بینی در اثر افزایش سن
  • قلمی‌تر نشان دادن بینی با ایجاد خطای دید

آشنایی با انواع فیلر بینی برای بینی گوشتی

فیلر بینی انواع و برندهای مختلفی دارد؛ اما برخی از آن‌ها محبوب‌تر بوده و پزشکان تزریق آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.

فیلر حاوی اسید هیالورونیک

این ماده باعث حفظ رطوبت زیر پوست و همچنین آبرسانی آن می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن بوده و به همین دلیل ضرری برای شما ندارد. این ژل برندهای تجاری مختلفی دارند که در زیر معروف‌ترین آن‌ها را می‌بینید:

  • Captique
  • Estielis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Juvederm
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Restylane

فیلر دارای کلسیم هیدروکسی لپاتیت

این ماده به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود داشته و برای موارد مختلف دیگری مثل رفع خطوط روی بینی و یا حجم‌دهی اعضای دیگر نیز کاربرد دارد. جالب است بدانید در ساخت این ژل‌ها از فرآورده‌های حیوانی استفاده نشده و به همین دلیل احتمال واکنش آلرژیک در بدن شما کاهش می‌یابد.

کلسیم هیدروکسی لپاتیت ماندگاری بالایی در بین فیلرهای بینی داشته و  Radiesse محبوب‌ترین و معتبرترین برند این نوع ژل است.

سایر مقالات زیبایی ... ریزش ابرو بعد از کاشت

تزریق ژل دائمی به بینی گوشتی

حتماً می‌دانید که فیلرها یا ژل‌های تزریق شده به بینی، نتیجه موقتی داشته و پس از مدتی آثار آن‌ها از بین می‌رود. جالب است بدانید نوعی ژل به اسم بلافیل با ماندگاری بالا وجود دارد که تا مدت‌ها خیال شما را از بابت تمدید فیلر بینی گوشتی راحت می‌کند.

بیشتربخوانید... هزینه فیلر بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 89
نویسنده : mozhgan

انتخاب بهترین رژیم چاقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با زیاد خوردن می‌توانند کمبود وزن خود را جبران کنند و به وزن ایده‌آل‌شان برسند؛ درصورتی‌که هر عمل حساب‌نشده‌ای می‌تواند موجب افزایش چربی‌های اضافی و درنهایت چاق شدن بخشی از قسمت‌های بدن مانند شکم شود.

بنابراین انتخاب خودسرانه رژیم‌های چاقی نه‌تنها نمی‌تواند به افزایش وزن و تناسب‌اندام شما کمک کند، بلکه ممکن است منجر به بروز برخی از بیماری‌ها مانند کلسترول، فشارخون بالا، دیابت و… شود.

بهترین رژیم چاقی به رژیمی گفته می‌شود که توسط متخصص تغذیه و کاملاً متناسب با شرایط جسمی شما تنظیم ‌شده باشد. پیروی کردن از این رژیم‌ها موجب افزایش وزن استاندارد یا همان پر شدن بدن می‌شود؛ بنابراین فرد به‌راحتی می‌تواند به اندام ایده‌آل خود برسد. در رژیم چاقی علمی، مشاور تغذیه با تغییر و ایجاد تعادل در مزاج فرد متقاضی، مشکل کمبود وزن را برطرف می‌کند و برخلاف تصور خیلی از افراد، صرفا با افزایش کالری – همانند آنچه در رژیم‌های چاقی کالری‌محور شاهد آن هستیم- نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

بیشتربخوانید... رژیم دش

4 ویژگی‌ بهترین رژیم چاقی

1- تمامی گروه‌های غذایی را در رژیم حفظ کنید.

یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی این است که در این رژیم همچون رژیم دانمارکی تمامی گروه‌های غذایی مفید مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین شما تمامی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن‌تان را دریافت خواهید کرد. این کار موجب می‌شود تا عضلات بدن ضعیف نشوند و چاقی به‌صورت یکدست و ایده‌آل حاصل شود.

2- هر زمان گرسنه شدید، غذا بخورید.

harvard می‌گوید که یکی از مشکلات افراد لاغر این است که معمولاً اشتهای غذا خوردن ندارند یا اینکه پس از خوردن چند قاشق به‌سرعت سیر می‌شوند. به همین دلیل حجم مواد غذایی مصرفی آن‌ها کاهش‌یافته و لاغر می‌مانند؛ اما استفاده از رژیم چاقی به شما این امکان را می‌دهد تا در تعداد وعده‌های زیاد و حجم کم‌غذای مورد نیاز خود را دریافت کنید.

از طرفی اگر شما جزو افرادی هستید که در زمان گرسنگی باید همان موقع غذا میل کنید، در غیر این صورت اشتهایتان را از دست می‌دهید؛ بهتر است هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، غذای خود را میل کنید.

3- حجم غذا و پروتئین دریافتی را افزایش دهید.

در بهترین رژیم چاقی به پروتئین و مواد مغذی دریافتی اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود. خوراکی‌های سالم در کنار پروتئین‌ها، می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش وزن شما داشته باشند. یک رژیم چاقی علمی به‌غیر از اینکه وزن شما را افزایش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید عضلات خود را هم تقویت کنید.

بیشتربخوانید... رژیم WW

4- مواد غذایی قابل‌دسترس را در رژیم چاقی خود جای دهید.

سعی کنید در رژیم خود از مواد غذایی حاضر در خانه استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی می‌توان به در دسترس بودن مواد غذایی تعیین‌شده در رژیم اشاره کرد. در این صورت فرد می‌تواند در هر شرایطی رژیم غذایی خود را حفظ کند. همچنین برای پیروی کردن از این رژیم نیازی به‌صرف هزینه‌های زیاد جهت خرید مواد غذایی موجود در رژیم نیست.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

انتخاب بهترین رژیم چاقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با زیاد خوردن می‌توانند کمبود وزن خود را جبران کنند و به وزن ایده‌آل‌شان برسند؛ درصورتی‌که هر عمل حساب‌نشده‌ای می‌تواند موجب افزایش چربی‌های اضافی و درنهایت چاق شدن بخشی از قسمت‌های بدن مانند شکم شود.

بنابراین انتخاب خودسرانه رژیم‌های چاقی نه‌تنها نمی‌تواند به افزایش وزن و تناسب‌اندام شما کمک کند، بلکه ممکن است منجر به بروز برخی از بیماری‌ها مانند کلسترول، فشارخون بالا، دیابت و… شود.

بهترین رژیم چاقی به رژیمی گفته می‌شود که توسط متخصص تغذیه و کاملاً متناسب با شرایط جسمی شما تنظیم ‌شده باشد. پیروی کردن از این رژیم‌ها موجب افزایش وزن استاندارد یا همان پر شدن بدن می‌شود؛ بنابراین فرد به‌راحتی می‌تواند به اندام ایده‌آل خود برسد. در رژیم چاقی علمی، مشاور تغذیه با تغییر و ایجاد تعادل در مزاج فرد متقاضی، مشکل کمبود وزن را برطرف می‌کند و برخلاف تصور خیلی از افراد، صرفا با افزایش کالری – همانند آنچه در رژیم‌های چاقی کالری‌محور شاهد آن هستیم- نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

بیشتربخوانید... رژیم دش

4 ویژگی‌ بهترین رژیم چاقی

1- تمامی گروه‌های غذایی را در رژیم حفظ کنید.

یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی این است که در این رژیم همچون رژیم دانمارکی تمامی گروه‌های غذایی مفید مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین شما تمامی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن‌تان را دریافت خواهید کرد. این کار موجب می‌شود تا عضلات بدن ضعیف نشوند و چاقی به‌صورت یکدست و ایده‌آل حاصل شود.

2- هر زمان گرسنه شدید، غذا بخورید.

harvard می‌گوید که یکی از مشکلات افراد لاغر این است که معمولاً اشتهای غذا خوردن ندارند یا اینکه پس از خوردن چند قاشق به‌سرعت سیر می‌شوند. به همین دلیل حجم مواد غذایی مصرفی آن‌ها کاهش‌یافته و لاغر می‌مانند؛ اما استفاده از رژیم چاقی به شما این امکان را می‌دهد تا در تعداد وعده‌های زیاد و حجم کم‌غذای مورد نیاز خود را دریافت کنید.

از طرفی اگر شما جزو افرادی هستید که در زمان گرسنگی باید همان موقع غذا میل کنید، در غیر این صورت اشتهایتان را از دست می‌دهید؛ بهتر است هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، غذای خود را میل کنید.

3- حجم غذا و پروتئین دریافتی را افزایش دهید.

در بهترین رژیم چاقی به پروتئین و مواد مغذی دریافتی اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود. خوراکی‌های سالم در کنار پروتئین‌ها، می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش وزن شما داشته باشند. یک رژیم چاقی علمی به‌غیر از اینکه وزن شما را افزایش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید عضلات خود را هم تقویت کنید.

بیشتربخوانید... رژیم WW

4- مواد غذایی قابل‌دسترس را در رژیم چاقی خود جای دهید.

سعی کنید در رژیم خود از مواد غذایی حاضر در خانه استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی می‌توان به در دسترس بودن مواد غذایی تعیین‌شده در رژیم اشاره کرد. در این صورت فرد می‌تواند در هر شرایطی رژیم غذایی خود را حفظ کند. همچنین برای پیروی کردن از این رژیم نیازی به‌صرف هزینه‌های زیاد جهت خرید مواد غذایی موجود در رژیم نیست.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

امروزه بسیاری افراد به زیبایی و جوان‌سازی پوست خود اهمیت زیادی می دهند؛ تمامی افراد در هر سن و سالی که باشند دوست دارند تا با کمترین عوارض و مناسب ترین قیمت پوست خود را شاداب و خرم کنند. همچنین داشتن یک چهره ای بی عیب و نقص و متقارن به بالا رفتن اعتماد به نفس کمک می کند که شما می توانید با تزریق ژل پرفکتا که معروف ترین ژل در میان پزشکان است این کار را انجام بدهید.

بیشتربخوانید... فیلر لب چیست

معرفی ژل پرفکتا Perfectha

یکی از فیلر های استاندارد و محبوبی که طرفداران زیادی دارد و ساخت کشور فرانسه است ژل پرفکتا نام دارد. این ژل از به روز ترین فیلرهای تزریقی مطلوب در زمینه آب‌ رسانی، محو کردن خط و خطوط و حجیم کردن پوست کاربرد دارد. برند پرفکتا بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده که با پیوند عرضی و غلظت 20 میلی گرم تشکیل شده است. خاصیت بافری که این ژل طبیعی دارد سازگاری بیشتری با بدن انسان دارد. با ایجاد ذرات میکروژل و ترکیب آن با محلول پلیمری هیالورونیک اسید، فیلر پرفکتا یک محصول با کیفیت و درجه یک برای برطرف کردن چین و چروک پوست شناخته شده است.

اگر تزریق ژل پرفکتا را در مجموعه ای معتبر و توسط پزشک متخصص انجام بدهید، نتیجه ای رضایت بخش و طبیعی را مشاهده خواهید کرد. اما اگر فرد آن شرایط لازم را نداشته باشد و مراقبت های قبل و بعد را رعایت نکند نباید انتظار داشت که نتیجه مطلوب پس از تزریق را مشاهده خواهد کرد. طبق تحقیقات اخیر بیشتر افرادی که از این ژل استفاده کردند رضایت کامل داشته و به بیانی دیگر این فیلر پاسخگوی آنها بوده است.

بیشتربخوانید... فیلر زیر چشم چیست ؟

از ژل پرفکتا می توان به‌ عنوان یک محصولی سالم و قابل اطمینان در جهت سلامت دهنده عیوب پوستی و زیر جلدی نام برد و بیشتر در نواحی صورت و دست‌ ها کاربرد دارد؛ بنابراین اصلا جای هیچگونه نگرانی نیست. این ژل کمک بسیاری به کلیه فرورفتگی‌ ها، چین‌ و چروک و افتادگی‌ ها می کند که می تواند آن را اصلاح کرده و حتی به برخی از بافت‌ ها مثل فیلر پرفکتا لب حجم داد.

منبع: https://www.fillerbini.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 84
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی چیست؟ امروز ترمیم دندان ها به یکی از چالش های بزرگ تبدیل شده است و علت این موضوع را می توان تنوع در روش های درمانی معرفی کرد. همان طور که می دانید ارتودنسی یکی از روش های درمانی برای از بین بردن ناهنجاری های دندان، اصلاح و مرتب کردن آن ها می باشد. اما نکته ای که در استفاده از این روش وجود دارد این است که افراد به دلیل ظاهر نامناسبی که ارتونسی برای آن ها ایجاد می کند تمایل به انجام آن ندارند. در چنین شرایطی می توان از ارتودنسی نامرئی برای رفع این مشکل استفاده کرد. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... لمینت کامپوزیتی یا سرامیکی

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد؟

باید بگوییم که در این روش از یک سری پلاک های شفاف و نازک استفاده می کنند که این پلاک ها به عنوان ردیف کننده مورد استفاده قرار می گیرند. برای ساخت این نوع پلاک ها از تکنولوژی های مربوط به تصویر برداری سه بعدی رایانه ای استفاده می شود. هر کدام از پلاک های ساخته شده به مدت دو هفته در داخل دهان شما گذاشته می شود و فقط در مواقعی مانند غذا خوردن، مسواک زدن و نوشیدن آن را از دهان خارج می کنید. به این ترتیب در هر نوبت تعدادی از این پلاک ها در اختیار شما قرار داده می شود که باید جایگزین پلاک های قبلی شوند. البته مدت زمان جابجایی بسته به نظر ارتودنتیست می تواند متغیر باشد. در واقع کاری که پلاک ها در استفاده از ارتودنسی نامرئی انجام می دهد به این گونه است که نیرویی مناسب و کنترل شده را به دندان های شما اعمال می کند و به این ترتیب باعث حرکت دندان ها می شوند. در این روش مواردی مانند میزان حرکت، زمانبندی حرکت و زمانبندی درمان کنترل می شود و این موارد را می توان مزایای این روش نسبت به روش های قدیمی دانست. به این ترتیب دندان ها در زمان مورد نظر به موقعیت اصلی خود بر می گردند و به این ترتیب می توانید دندان هایی یکدست و زیبا داشته باشید.

مزایا ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین

زیبایی و جذابیت بیشتر، راحتی، متحرک بودن، نیاز به مراقبت کمتر

عوارض و معایب ارتودنسی نامرئی

هزینه ی بالا، استفاده از ضمایم، الزام برای قرار دادن بریس ها به مدت 22 ساعت در شبانه روز

کاربرد ارتودنسی نامرئی

مشکلات مربوط به دندان ها که به وسیله این روش قابل حل می باشد در سه گروه دسته بندی می شوند:

کراس بایت، اور بایت، اپن بایت

جهت مطالعه پیرامون خدمات دندانپزشکی اینجاکلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

آپنه انسدادی خواب که در ادبیات پزشکی به نام OSA شناخته می شود بیماری است که به دلیل انسداد در جریان هوای تنفسی که در هنگام خواب اتفاق می افتد، تنفس بیمار کاهش می یابد یا متوقف می شود.

شایع ترین علائم آپنه خواب یا OSA

  • خرناس
  • سردردهای صبحگاهی
  • عرق کردن هنگام بیدار شدن
  • خواب ‌آلودگی مفرط در طول روز
  • ادرار مکرر شبانه
  • بی اختیاری ادرار (مطالعه کنید:بی اختیاری ادرار در زنان باردار)
  • بی خوابی (insomnia)

دلیل آپنه انسدادی حین خواب

‎خروپف کردن حین خواب به دلیل بسته شدن راه های هوایی (افتادن زبان و کام نرم به داخل مسیر هوایی) اتفاق می افتد.

افرادی که چاقی و اضافه وزن دارند بیشتر مستعد آپنه خواب هستند زیرا عضلات دیافراگم و قفسه سینه باید بیشتر کار کنند تا راه هوایی شما در طول خواب باز بماند.

‎بسته شدن راه های هوایی حین خواب سبب ایجاد هایپوکسی یعنی کاهش میزان اکسیژن در بافت ها می شود.

‎وقفه های تنفسی شدید حین خواب می تواند منجر به سکته های مغزی و قلبی شود.

‎از طرفی کاهش میزان اکسیژن در بافت ها منجر به پیری زودرس در تمام ارگان ها می شود.

همینطور آپنه انسدادی خواب بر روی عروق اثر می گذارد و سبب ایجاد آترواسکلروز (Arteriosclerosis) یعنی تنگی عروق یا تصلب شرایین می ‌شود که خود زمینه ساز سکته‌ های قلبی و مغزی مختلف است.

‎با وجود اینکه آپنه انسدادی حین خواب از عوارض بسیار خطرناک چاقی است، پاسخ آن به جراحی چاقی بسیار دراماتیک و سریع است، بطوریکه پس از انجام جراحی های چاقی طی دو هفته پس از عمل خروپف به طور کامل درمان شده و دیگر خبری از آن خروپف های شدید نخواهد بود.

درمان آپنه خواب با عمل لاغری یا جراحی باریاتریک از اولین علائمی خواهد بود که فرد چاق پس از جراحی از شر آن خلاص می شود.

ارتباط بین چاقی و آپنه خواب

چاقی یکی از مهم ترین عوامل ایجاد آپنه خواب انسدادی (Obstructive sleep apnea) است.

آپنه، یک اختلال خواب جدی است.

آپنه انسدادی حین خواب خطر ابتلا به فشار خون بالا، آریتمی قلب، حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

حدود 85 درصد از افراد با بیماری آپنه خواب چاق هستند.

وقفه تنفسی خواب در حدود 25 درصد از مردان و نزدیک به 10 درصد از زنان رخ می دهد.

این مشکل می تواند افراد را در هر سنی درگیر کند، اما بیشتر در افراد بالای 40 سال و کسانی که اضافه وزن و چاقی دارند شایع است.

اگر شما چاق هستید و آپنه خواب دارید، کاهش وزن با جراحی های باریاتریک می تواند به طور قابل توجهی این مشکل شما را بهبود بخشد و حتی به طور کامل درمان کند.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی در پک لاغری

تاثیر جراحی چاقی بر آپنه انسدادی خواب

افراد چاق مقدار بیشتری بافت چربی در اطراف راه های هوایی فوقانی خود دارند.

در هنگام خواب ماهیچه های گلو شل می شوند و وزن اطراف بافت نرم به طور جزئی یا کامل فرو می ریزد.

بعد از جراحی چاقی ، چربی راه های هوایی فوقانی کاهش می یابد و به باز شدن راه هوایی کمک می کند، در نتیجه آپنه خواب بهبود می یابد.

در حالی که رابطه بین اضافه وزن و آپنه خواب واضح است، سوال این است که آیا جراحی لاغری تنها درمان وقفه انسدادی خواب است؟

پزشکان قبل از انتخاب روش جراحی، رژیم غذایی و ورزش را برای کمک به کاهش وزن توصیه می کنند.

همچنین ممکن است پزشک از درمان CPAP (فشار مثبت پیوسته مسیر جریان هوا) استفاده کند. روش CPAP  یکی از رایج ‌ترین و کم تهاجمی ترین روش ‌ها برای درمان آپنه خواب است.

جهت مطالعه بیشتر پیرامون عمل های لاغری و عوامل سلامتی اینجا کلیک کنید.


تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

کودکان در سن رشد قرار دارند و به همین دلیل نه‌تنها باید از مواد مغذی تغذیه کنند، بلکه برای اینکه به سلامتی آن‌ها صدمه‌ای وارد نشود، باید وزن آن‌ها مورد نظارت قرار داشته باشد. کودکانی که بسیار لاغر هستند، برای رشد کامل با مشکل روبه‌رو هستند، زیرا بدن آن‌ها تغذیه کافی برای کمک به استخوان‌سازی، عضله سازی و رشد آن‌ها را در اختیار ندارد. کودکان چاق نیز به دلیل فشاری که بر روی صفحه‌‌های رشدی آن‌ها وارد می‌شود، اغلب به‌اندازه‌ای که استعداد رشد دارند، قد نمی‌کشند و این مسئله در بزرگسالی که از سن رشد خارج شده‌اند؛ می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود.

بیشتر بخوانید... رژیم WW یا Weight Watchers

البته لازم به ذکر است، وزن مناسب در هر سنی متفاوت است و علاوه‌بر سن، به قد کودک نیز بستگی دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان همه کودکان را به یک شکل مشاوره داد. همچنین چنانچه یک نوزاد چند ماهه، نسبت به سن خود اضافه وزن دارد، به این معنا نیست که تا آخر عمر فردی چاق خواهد ماند. همچنین برخی از کودکان متابولیسم و تحرک بیشتری دارند، که سبب می‌شود لاغرتر از هم‌سن‌های خود باشند و برخی دیرتر قد می‌کشند و به همین دلیل ممکن است کمی چاق‌تر باشند. علاوه‌بر تغذیه، ژنتیک نیز روی این مسئله تاثیر دارد؛ اما می‌توان با پیگیری صحیح، به کودک کمک کرد تا در سنین بالا با مشکلات اضافه وزن یا کمبود وزن کمتری دست‌ و پنجه نرم کند.

رژیم لاغری کودکان

کودکان لاغر، باید رژیم غذایی را رعایت کنند که به آن‌ها موادمغذی کافی برسد و چنانچه میزان غذایی که در یک وعده میل می‌کنند، حجم کمی دارد، باید آن را با میان‌وعده‌های سالم جبران کنند. به همین منظور، باید میان‌وعده‌هایی که در آن کربوهیدرات، پروتئین، چربی سالم ویا موادمعدنی همچون کلسیم وجود دارد را در اولویت قرار داد. از انواع غذای کمکی سالم که می‌توان در رژیم غذایی کودکان لاغر استفاده کرد می‌توان به فرنی، شیر پرچرب، آب‌میوه‌های طبیعی، آجیل و مغزها، کره بادام‌زمینی و... اشاره کرد. همچنین باید سعی شود غذاهایی که بیشتر موردعلاقه فرزندتان هست، تهیه کنید تا با علاقه بیشتر، حجم قابل قبولی از غذا را میل کند. به این طریق می‌توان لاغری کودک را تا حدودی جبران نمود و موادمغذی کافی برای رشد در اختیار وی قرار داد.

بیشتربخوانید... رژیم تخم مرغ

چنانچه فرزند شما به مدرسه می‌رود، باید مصرف غذای کمکی او را مدیریت کنید و تلاش کنید حتما میان‌وعده‌های خود را در مدرسه صرف نماید. همچنین خوردن صبحانه به کودک شما کمک می کند تا در ابتدای روز موادمغذی بیشتری جذب نماید؛ پس صرف وعده صبحانه را جدی بگیرید و اگر کودک شما علاقه‌ای ندارد، این وعده را برای او دلچسب نمایید تا میل بیشتری پیدا کند. همچنین می‌توان از خدمات انواع رژیم آنلاین برای کودکان همچون رژیم دیابتی استفاده نمود تا موادغذایی مناسب را به شما معرفی کنند؛ اما فراموش نکنید، نباید در این قضیه افراط کنید و هیچگاه از غذاهای فاقد ارزش غذایی همچون چیپس و پفک استفاده نکنید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری گروه خونی


تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 88
نویسنده : mozhgan

ابروها به دلایلی از قبیل افزایش سن، زمینه های ژنتیکی یا برخی بیماری ها یا داروهای خاص، دچار ریزش می شوند. بسیاری از افراد از عمل کاشت ابرو برای تقویت رشد ابروها یا جبران ریزش موی ابرو استفاده می کنند. با استفاده از کاشت ابرو، ابروها پرپشت، حالت دار و زیبا می شوند. با بروز تکنیک های جدید و روش‌های با کیفیت بالاتر در کاشت ابرو، امروزه افراد زیادی گرایش به استفاده از این عمل زیبایی دارند، اما این جراحی زیبایی نیز مانند تمام جراحی های دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد.

آگاهی از عوارض و معایب این روش زیبایی می‌تواند در روند بهبود بعد از کاشت و حفظ سلامت ابروها تاثیرگذار باشد.

سایر مقالات :

قرمزی پوست

انتظار می رود که مدت ۳ الی ۴ روز بعد از جراحی کاشت ابرو، پوست منطقه اطراف ابرو قرمز شود و جوش ها و لکه های ریز قرمز رنگ در پوست مشاهده شود. معمولا بعد از گذشت چند روز این لکه ها از بین می روند و پوست اطراف ابرو به حالت عادی بر می گردد؛ بنابراین نیازمند درمان خاصی نیست. در صورتی که قرمزی پوست برای مدت طولانی ادامه داشت و محو نشد، بیمار باید به پزشک مراجعه و به او اطلاع دهد. مطمئنا پزشک با انجام معاینات، راهکارهای درمانی مورد نیاز را ارائه می دهد.

باز هم تأکید می کنیم که قرمزی بعد از کاشت ابرو، بسیار طبیعی است و معمولا بعد از چند روز به طور کامل برطرف می شود؛ بنابراین در صورت مشاهده قرمزی در پوست نگران نشوید.

ظاهر ناخوشایند ابروها بعد از کاشت

ظاهر ناخوشایند ابروها از عوارض احتمالی کاشت ابرو است. معمولا در صورتی که کاشت ابرو به درستی انجام نشود و فولیکول های مو در زاویه این مشخص کاشته نشوند، بعد از عمل کاشت، ابروها در جهت عمودی و نامطلوب رشد می کنند و حالت غیرطبیعی به خود می گیرند. در این شرایط بیمار از انجام عمل کاشت ابروها احساس رضایت نمی کند. بسیار مهم است که کاشت ابرو در یک مرکز تخصصی و توسط فردی متخصص انجام شود. در صورتی که پزشک تبحر کافی در این زمینه نداشته باشد و زاویه مناسب برای کاشت فولیکول ها انتخاب نکند، موها در روندی خلاف روند ابروهای طبیعی رشد می کنند و در این حالت ابروها، حالت غیرعادی به خود می گیرند.

بیشتربخوانید... هزینه کاشت ابرو

ظاهر غیرعادی ابروها

یکی از مشکلاتی که بعد از کاشت ابرو مشاهده می شود، ظاهر غیرعادی ابروها به دلیل تفاوت موهای کاشته شده با ابروهای طبیعی فرد است. لازم است که افراد در این زمینه کمی صبور باشند، چراکه بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی با خوابیدن ابروهای پیوند زده شده، ابروها کمی حالت طبیعی پیدا می کنند. ابروهای کاشته شده نیز مانند ابروهای طبیعی، حالت خوابیده و یکدست پیدا می کنند.

 


تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

یکی از عوارض رایج عمل اسلیو معده که در بعضی افراد دیده می شود حالت تهوع و استفراغ است.

این اتفاق می تواند علل گوناگونی داشته باشد.

اما جای نگرانی نیست می توان حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل اسلیو را کنترل کرد.

البته باید توجه کنید که استفراغ ممکن است باعث ایجاد نشتی و خونریزی شود به همین دلیل باید از بروز آن پیشگیری کرد.

ابتدا به بررسی استفراغ بعد از عمل اسلیو معده می پردازیم.

تغییر رژیم غذایی : یکی از علل حالت تهوع بعد از عمل اسلیو تغییر رژیم غذایی و سبک غذا خوردن است.

در این زمان اگر مقدار بسیار کمی بیش تر از حجم معده خود غذا بخورید حالت تهوع خواهید داشت و اگر آن را کنترل نکنید استفراغ می کنید.

اگر یک بار تا دو بار این اتفاق روی دهد نیازی به نگرانی نیست اما اگر بیش تر شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ باید تغذیه خود را کنترل کنید.

بیشتربخوانید... علل بروز یبوست بعد از عمل اسلیو معده

زخم معده :

عدم درمان میکروب های معده قبل از عمل باعث زخم معده می شود و می تواند علت تهوع و استفراغ بعد از عمل اسلیو معده باشد.

معمولاً علائم زیر در افرادی که زخم معده دارند مشاهده می شود.

استفراغ که گاهی اوقات می تواند خونی باشد ؛

کم شدن وزن بدون دلیل خاصی ؛

مشاهده خون تیره در مدفوع ؛

حالت تهوع و استفراغ ؛

تغییر اشتها ؛

احساس ضعف ؛

مشکلات تنفسی.

نشتی معده :

یکی دیگر از علت هایی که می تواند باعث تهوع بعد از عمل اسلیو معده شود نشتی معده می باشد.

این عارضه قابل درمان است و پزشک با یک جراحی مناطق بخیه را ترمیم می کند. این عمل آسان و راحت می باشد.

زمانیکه علت تهوع نشتی باشد تهوع و استفراغ بعد از عمل اسلیو معده بعد از جراحی ۵ روز طول می کشد.

این یک نشانه است برای اینکه بفهمیم علت حالت تهوع نشتی است یا خیر.

بیشتربخوانید... آیا عمل اسلیو معده درد دارد؟

داروهای بیهوشی :

اثراتی که داروهای بیهوشی روی فرد می گذارند می توانند باعث شوند که بعد از عمل احساس تهوع و استفراغ داشته باشد.

جهت مطالعه بیشتر پیرامون عمل اسلیو و فواید و مضرات آن اینجا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

ژل پرفکتا هم مثل دیگر فیلرهای موجود در بازار انواع مختلفی دارد و بر اساس اندازه ذرات موجود دسته‌بندی می‌شود. در ادامه قصد داریم شما را با 5 نوع ژل پرکاربرد و مورد تأیید FDA از برند پرفکتا آشنا کنیم:

Perfectha FineLines

یکی از انواع ژل پرفکتا مدل Finelines است، از این ژل بیشتر برای رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های سطحی استفاده می‌شود. این فیلر فقط در اولین لایه پوست (درم) تزریق می‌شود و قادر است خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و دمان را به طور کامل برطرف کند. تزریق ژل پرفکتا فاین لاین سبب بهبود رنگ پوست و نرمی و لطافت آن شده و بسته به مراقبت افراد و شرایط معمولاً تا 6 ماه تأثیرات ماندگاری دارد.

Perfectha Derm

این ژل بیشتر برای اصلاح متوسط ​​صورت و کانتورینگ لب و گونه استفاده می‌شود. تزریق این فیلر می‌تواند تا حد زیادی در رفع چین‌وچروک متوسط و عمیق مانند خطوط اطراف چشم، خطوط خنده و خطوط اخم مؤثر باشد. فیلر پرفکتا درم در قسمت میانی پوست استفاده می‌شود و به کمک آن حتی می‌توان لب‌های فرد موردنظر را حجیم نمود. این فیلر بسته به شرایط معمولاً تا ۱۲ ماه در صورت افراد ماندگاری دارد.

بیشتربخوانید... پروفایلو پوست

Perfectha Deep

یکی دیگر از انواع فیلرهای محبوب و معرف برند پرفکتا که بیشتر برای چین و چروک‌های شدید، خطوط عمیق و فرم دهی و حجم‌دهی لب و گونه به کار می‌رود، ژل پرفکتا دیپ است. این فیلر در عمیق‌ترین لایه پوست تزریق می‌شود و قادر است به‌خوبی  چین و چروک‌های عمیق اطراف بینی و دهان را درمان کند. این فیلر جهت کانتورینگ صورت و حجم دادن گونه‌های فرورفته نیز استفاده می‌شود. پزشکان به کمک تزریق ژل پرفکتا دیپ، لب‌ها را حجیم و پر می‌کنند. ماندگاری این فیلر در بهترین حالت یک سال است.

Perfectha SubSkin

فیلر پرفکتا ساب اسکین (Perfectha Subskin) از دیگر انواع ژل‌های برند پرفکتا است که به‌واسطه سوزن یا کانولا را به پوست تزریق می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای این فیلر می‌توان به جوان‌سازی دست، رفع فرورفتگی‌های بسیار شدید پوست و زخم‌های عمیق بافتی اشاره کرد. بیشتر پزشکان از ژل پرفکتا ساب اسکین جهت کانتور و حجیم کردن گونه‌ها، فک و چانه استفاده می‌کنند و مدت‌زمان ماندگاری این ژل در صورت افراد در بهترین شرایط بین 12 تا 18 ماه است

بیشتربخوانید... مراحل تزریق فیلر زیر چشم

Perfectha Complement

این فیلر بیشتر برای زیر چشم مؤثر است و به‌راحتی تزریق می‌شود، مکمل پرفکتا از فرمولاسیون تزریق در درم سطحی برخوردار است و جهت درمان و ترمیم چین‌وچروک و لایه‌برداری صورت کاربرد دارد. ماندگاری و دوام این محصول معمولاً بین ۴ تا ۶ ماه است.

برای آشنایی بیشتر با انواع عمل های زیبایی اینجا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

هدف از تزریق فیلر زیر چشم، روشن شدن و پر شدن ناحیه اشک یا همان زیر چشم هاست که کمک می کند میزان چین و چروک ها و سیاهی زیر چشم به حداقل برسد. فیلر زیر چشم را می توان در نواحی اطراف چشم ها انجام داد، از جمله :

خطوط پنجه کلاغی : تزریق فیلر می تواند به رفع خطوطی که از گوشه خارجی چشم ها بیرون زده اند و هنگام خندیدن و لبخند زدن، عمیق تر به نظر می رسند، کمک کند.

بیشتربخوانید... تزریق فیلر لب طبیعی

ناحیه اشکی یا زیر چشم : سیاهی و تورفتگی زیر چشم که از گوشه داخلی چشم شروع می شود و به سمت گونه کشیده می شود، با تزریق ژل برطرف می شود.

چین و چروک های زیر چشم : از آن جایی که پوست زیر چشم حساس و مستعد چین و چروک است، تزریق فیلر می تواند به رفع خطوط ایجاد شده در این ناحیه کمک کند.

جهت تزریق فیلر زیر چشم، ابتدا نواحی که قرار فیلر تزریق شود، علامت گذاری و با مایع تمیز کننده، استریل می شوند. معمولا از کرم بی حس کننده در ناحیه استفاده می شود و چند دقیقه طول می کشد تا کرم جذب پوست شود و اثر کند. سپس، فیلر با استفاده از سوزن کوچک و ظریف و با دقت بالا، به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد.

افرادی که پوست ضخیم تر و صاف تری دارند، به نتایج بهتری از تزریق فیلر زیر چشم می رسند و نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که فیلرها، تغییری در رنگ زیر چشم ها ایجاد نمی کنند. تزریق فیلر زیر چشم در حدود چند دقیقه به طول می انجامد و با برطرف شدن کبودی و ورم زیر چشم، نتایج نهایی تزریق مشخص خواهد شد.

کاندید مناسب

سیاهی زیر چشم، معمولا ژنتیکی است اما عواملی مانند بالا رفتن سن، نداشتن خواب کافی، عدم مصرف آب به میزان کافی یا مشخص بودن رگ های خونی نیز می توانند دخیل باشند. از آن جایی که تزریق فیلر زیر چشم، روش ایمن و کم خطری است، تمام افرادی که از سیاهی یا گودی زیر چشم های خود ناراضی هستند می توانند با مشورت پزشک از مزایای این روش بهره مند شوند. اما توجه داشته باشید که انجام فیلر زیر چشم در موارد و شرایط زیر ممنوع می باشد:

بیشتربخوانید... هزینه فیلر بینی در سال 1402

افراد زیر هجده سال،

خانم های باردار و شیرده،

افراد مبتلا به دیابت،

افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی،

افرادی که نسبت به مواد تشکیل دهنده فیلرها حساسیت دارند.

افراد مبتلا به مشکلات خونریزی.

انواع فیلر زیر چشم

انواع مختلف فیلرهای زیر چشم عبارتند از:

هیالورونیک اسید : هیالورونیک اسید که یکی از شایع ترین فیلرهای زیر چشم است، به طور طبیعی در بدن یافت می شود و منجر به تحریک تولید کلاژن در پوست می شود، به همین خاطر، به رفع سیاهی، تورفتگی ها و خطوط زیر چشم کمک می کند و نتایج بسیار طبیعی را به همراه دارد.

اسید پلی ال لاکتیک : اسید پلی ال لاکتیک یک ماده سازگار با بافت زنده است که باعث تولید کلاژن می شود و در رفع سیاهی و گودی زیر چشم موثر خواهد بود.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم : هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، فیلر پوستی سازگار با بافت زنده است که از فسفات و کلسیم ساخته شده است، به تحریک و تولید کلاژن در پوست کمک می کند، از بافت های همبندی محافظت می کند و اثرات حجم دهی را به همراه دارد.

سایر مقالات ... قیمت کامپوزیت های دندانی

برای مطالعه بیشتر پیرامون تزریق فیلر و عمل های زیبایی اینجا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

کاهش کالری دریافتی و دستیابی به وزن ایده‌آل مهم ترین هدف جراحی اسلیو معده محسوب می شود. برهمین اساس، رژیم غذایی بعد از اسلیو معده در جهت رعایت رژیم غذایی مناسب و اصولی و پایداری وزن بسیار مهم است. اغلب پزشک توصیه می کند به بیمار که بعد از جراحی از خوردن غذاهای جامد و چرب نخورد و مایعات و غذاهای نرم مصرف کند.

این اقدام، در روزهای ابتدایی عمل بیشتر به خاطر زمان دادن به معده و بهبود بیمار انجام می شود. بنابراین، شما هم اگر عمل اسلیو معده انجام داده اید توصیه می کنیم با پیروی از دستورالعمل های غذایی، تلاش کنید تا این عمل را با موفقیت و بهبودی طی کنید تا درچار استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده نشوید.

تغذیه قبل از عمل اسلیو معده

در صورت اضافه وزن، کبد  بدن فرد به علت تجمع چربی ها بزرگ تر از اندازه طبیعی خواهد شد. به علت اینکه کبد در کنار معده قرار گرفته، این موضوع کار جراح اسلیو معده را سخت کرده و باعث می شود تا شانس موفقیت عمل کمتر شده و وضعیت برای بیمار خطرناک شود. بیمار باید قبل از جراحی موادغذایی مانند پروتئین بدون چربی، سبزیجات و مایعات مصرف کند. رعایت این موارد ممکن است برای بیمار سخت باشد اما لازم است بدانید که شما هرچه به روز جراحی نزدیک تر شوید باید غذاهای کم کالری تری مصرف کنید.

برای همین، آمادگی و تغذیه قبل از عمل اسلیو معده الزامی است که اغلب قبل از جراحی توسط پزشک به بیمار رژیم غذایی داده می شود که اغلب این رژیم باید ۲ هفته پیش از عمل توسط بیمار رعایت شود. معمولا دو روز قبل جراحی مصرف نوشیدنی‌های بدون گاز و کافئین توصیه می‌شود.

چند روز قبل از عمل اسلیو معده باید رژیم غذایی داشته باشیم؟

معمولاً زمانی که بیمار برای لاغری همه راه ها را امتحان می کند و به نتیجه نمی رسد به فکر جراحی می افتد. البته، هر فردی نمی تواند کاندید خوبی برای اسلیو معده باشد و این تصمیم بر عهده پزشک حاذق و باتجربه است. لازم است برای این کار در انتخاب پزشک دقت کنید و نباید به هر پزشکی خود را بسپارید.

بیشتربخوانید... ورزش برای لاغری کل بدن در خانه

اما داشتن یک رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده و پیروی از آن چه فوایدی دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که داشتن رژیم غذایی قبل از عمل درصد موفقیت عمل را افزایش خواهد داد. این رژیم، با استفاده از ۳ روش می تواند کمک کند که عمل موفقیت آمیز و امنی داشته باشید. این ۳ روش به شرح زیر است:

رژیم غذایی باعث کاهش خطر بروز عوارض اسلیو معده  خواهد شد. باید بدانید که افزایش وزن و چاقی از عوامل ایجاد عوارض پزشکی بعد از عمل هستند که کاهش وزن باعث میشود تا این عوارض به میزان حداقل خود رسیده و خطرات عمل کم شود.

رژیم غذایی قبل از عمل می تواند باعث ایمن تر شدن و آسانی دوران عمل و نقاهت شود. این کار همانطور که گفته شد در کاهش توده چربی اطراف کبد موثر است و باعث دید بهتر جراح لاغری برای عمل و دسترسی بهتر به بافت معده خواهد شد.

رژیم غذایی  قبل از عمل می تواند باعش شود تا بیمار بعد از عمل هم بتواند به این رژیم که بعد از عمل توسط پزشک داده می شود عمل کند و به آن پایبند باشد

رژیم غذایی قبل از عمل میتواند باعث بهتر گذراندن دوران نقاهت شما بعد از عمل شود که باعث می شود تا زندگی سالم تری بعد از عمل داشته باشید.

برای آشنایی با انواع مختلفی از رژیم های غذایی اینجا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

برای تزریق فیلر ابتدا فرد توسط پزشک متخصص ویزیت می‌شود تا فرم بینی بررسی شود. سپس فرد روی تخت دراز می‌کشد و پزشک با لوازم استریل، بینی او را برای تزریق آماده می‌کند. در آخر مایع فیلر توسط پزشک متخصص با سوزن باریکی به نقاط مورد نظر تزریق می‌شود.

محدودیت‌های فیلر بینی

رینوپلاستی در مقایسه با جراحی بینی محدودیت‌هایی دارد. نوع بینی و سایز بینی از جمله عوامل محدودکننده رینوپلاستی بینی هستند. هر چه سایز بینی کوچک‌تر، کاندید مناسب‌تری برای این عمل غیرتهاجمی است.

بیشتربخوانید... هزینه فیلر بینی چقدر است؟

انواع بینی و فیلر بینی

پزشک برای انجام جراحی بینی مایع به نوع آن و شرایط بیمار توجه می‌کند. انواع و اقسام بینی‌ها عبارتند از:

فیلر بینی استخوانی

افرادی که بینی آن‌ها فرم استخوانی دارد، گزینه‌ مناسبی برای رینوپلاستی هستند. پزشک با تزریق، فرم به‌هم‌ریخته و فرورفتگی‌های بینی ‌را برطرف می‌کند تا بینی صاف و یکدست پیدا کنند. برخی از پزشکان با توجه به نیاز فرد از فیلر بینی با نخ و فیلر بینی با ژل استفاده می‌کنند.

فیلر بینی گوشتی

برخی از بینی‌های گوشتی نیز گاهی با تزریق مناسب اصلاح می‌شوند؛ اما اگر بینی گوشتی و بزرگ باشد با رینوپلاستی قابل اصلاح نخواهد بود و نیاز به عمل جراحی دارد.

توصیه‌های مراقبتی بعد از فیلر بینی

بعد از رینوپلاستی نیازی به استراحت نیست و فرد بلافاصله می‌تواند به فعالیت عادی خود بازگردد. پزشک متخصص دستورالعمل‌هایی را برای مدیریت عوارض جانبی فیلر بینی به افراد ارائه می‌دهد. این دستورالعمل‌ها عبارتند از:

  • از کمپرس سرد استفاده شود.
  • به مدت 24 ساعت از آرایش یا محصولات مراقبت از پوست استفاده نشود.
  • به مدت 48 ساعت از ورزش شدید خودداری شود؛ زیرا کبودی را بدتر می‌کند.
  • به مدت 2 هفته از قرارگرفتن در معرض آفتاب و مکان‌های گرم همچون سونا خودداری شود.
  • داروهای رقیق‌کننده همچون آسپرین مصرف نشود.
  • بینی ماساژ یا فشار داده نشود.

انواع فیلر بینی

انواع مختلفی از فیلرهای تزریقی وجود دارند. این فیلرها عبارتند از:

اسیدهیالورونیک

اسیدهیالورونیک رایج‌ترین مدل ترکیبات پر‌کننده بینی به‌حساب می‌آید.اسیدهیالورونیک نوعی ماده‌ طبیعیست که در بدن انسان نیز یافت می‌شود و ماده‌ای بی‌خطر و مؤثر است. این فیلر برای حجم‌دادن استفاده می‌شود و نتایج آن معمولا حدود 6 تا 12 ماه باقی می‌ماند.

بیشتربخوانید.. لیفت بینی چیست؟

هیدروکسی‌آپاتیت‌کلسیم

هیدروکسی‌آپاتیت‌کلسیم نوعی ماده معدنیست که به شکل طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد و برای افزایش حجم و ساختار بینی استفاده می‌شود. این فیلر ماندگاری بیشتر نسبت به فیلر هیالورونیک‌اسید دارد. نتایج این فیلر معمولا تا 2 سال باقی می‌ماند.

پلی ال-لاکتیک اسید

پلی ال-لاکتیک اسید از مواد مصنوعی ساخته می‌شود و برای تحریک تولید کلاژن در بینی استفاده می‌شود.  این تزریق به بهبود شکل و کانتور بینی کمک می‌کند. البته برای مشاهده‌ی نتایج این فیلر چند هفته  زمان لازم است. نتیجه کار برای 2 سال باقی می‌ماند.

منبع: https://www.fillerbini.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی چیست؟ امروز ترمیم دندان ها به یکی از چالش های بزرگ تبدیل شده است و علت این موضوع را می توان تنوع در روش های درمانی معرفی کرد. همان طور که می دانید ارتودنسی یکی از روش های درمانی برای از بین بردن ناهنجاری های دندان، اصلاح و مرتب کردن آن ها می باشد. اما نکته ای که در استفاده از این روش وجود دارد این است که افراد به دلیل ظاهر نامناسبی که ارتونسی برای آن ها ایجاد می کند تمایل به انجام آن ندارند. در چنین شرایطی می توان از ارتودنسی نامرئی برای رفع این مشکل استفاده کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد؟

باید بگوییم که در این روش از یک سری پلاک های شفاف و نازک استفاده می کنند که این پلاک ها به عنوان ردیف کننده مورد استفاده قرار می گیرند. برای ساخت این نوع پلاک ها از تکنولوژی های مربوط به تصویر برداری سه بعدی رایانه ای استفاده می شود. هر کدام از پلاک های ساخته شده به مدت دو هفته در داخل دهان شما گذاشته می شود و فقط در مواقعی مانند غذا خوردن، مسواک زدن و نوشیدن آن را از دهان خارج می کنید. به این ترتیب در هر نوبت تعدادی از این پلاک ها در اختیار شما قرار داده می شود که باید جایگزین پلاک های قبلی شوند. البته مدت زمان جابجایی بسته به نظر ارتودنتیست می تواند متغیر باشد. در واقع کاری که پلاک ها در استفاده از ارتودنسی نامرئی انجام می دهد به این گونه است که نیرویی مناسب و کنترل شده را به دندان های شما اعمال می کند و به این ترتیب باعث حرکت دندان ها می شوند. در این روش مواردی مانند میزان حرکت، زمانبندی حرکت و زمانبندی درمان کنترل می شود و این موارد را می توان مزایای این روش نسبت به روش های قدیمی دانست. به این ترتیب دندان ها در زمان مورد نظر به موقعیت اصلی خود بر می گردند و به این ترتیب می توانید دندان هایی یکدست و زیبا داشته باشید.

بیشتربخوانید... موم ارتودنسی چیست

مزایا ارتودنسی نامرئی

زیبایی و جذابیت بیشتر، راحتی، متحرک بودن، نیاز به مراقبت کمتر

معایب ارتودنسی نامرئی

هزینه ی بالا، استفاده از ضمایم، الزام برای قرار دادن بریس ها به مدت 22 ساعت در شبانه روز

کاربرد ارتودنسی نامرئی

مشکلات مربوط به دندان ها که به وسیله این روش قابل حل می باشد در سه گروه دسته بندی می شوند:

کراس بایت قدامی، اور بایت، اپن بایت

منبع: لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

تغذیه و فعالیت بدنی بخش مهمی از یک شیوه زندگی سالم در هنگام ابتلا به دیابت است. در کنار سایر مزایا، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی دیابتی­ها می تواند به شما کمک کند تا سطح گلوکز خون خود را که قند خون بالا نیز نامیده می شود، در محدوده هدف خود نگه دارید. برای کنترل قند خون بالا، باید در صورت مصرف هرگونه غذا و نوشیدنی، با فعالیت بدنی و داروهای دیابت تعادل ایجاد کنید. آنچه برای خوردن انتخاب می کنید، میزان خوردن و زمان خوردن همه در حفظ سطح قند خون در محدوده ای که تیم مراقبت های بهداشتی توصیه می کند بسیار مهم است. درنظر داشته باشید ایجاد تغییرات در خوردن و نوشیدن می تواند در ابتدا   رعایت رژیم لاغری یک ماهه دیابت چالش برانگیز به نظر برسد. رعایت نکات مهم در رژیم غذایی دیابتی و تغذیه دیابتی ها و فعالیت بدنی بیشتر روزهای هفته می تواند به شما کمک کند، سطح گلوکز خون، فشار خون و کلسترول خود را در محدوده هدف خود نگه دارید.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای

خبر خوب در رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت

ممکن این سوال رو داشته باشید که برای افراد دیابتی چی خوبه؟

 داشتن دیابت به معنای حذف غذاهایی است که از آنها لذت می برید. خبر خوب این است که شما هنوز هم می توانید غذاهای مورد علاقه خود را بخورید، اما ممکن است نیاز باشد که وعده های کوچکتر بخورید یا کمتر از آنها لذت ببرید. تیم مراقبت های بهداشتی شما برای ایجاد رژیم غذایی رژیم لاغری دیابت و رعایت نکات مهم در تغذیه دیابتی ها به شما کمک می کند که نیازها و خواسته های خود را برآورده کنید. کلید خوردن درست در دیابت، خوردن انواع غذاهای سالم از همه گروه های غذایی ، به مقداری است که برنامه غذایی شما مشخص می کند.

مواد مغذی مهم در رژیم مناسب افراد دیابتی

غیر نشاسته ای: شامل کلم بروکلی ، هویج ، سبزیجات ، فلفل و گوجه فرنگی

نشاسته ای: شامل سیب زمینی ، ذرت و نخود سبز

میوه ها : شامل پرتقال ، خربزه ، توت ، سیب ، موز و انگور

غلات : حداقل نیمی از غلات روزانه شما باید غلات کامل باشد شامل گندم ، برنج ، جو ، ذرت ، جو و کینوا است

نان ، ماکارونی ، غلات و نان تورتیلا

بیشتربخوانید... رژیم تثبیت وزن



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

یک رژیم اصولی برای کاهش وزن باید شامل همه‌ی گروه‌های غذایی باشد، بر اساس ویژگی‌های جسمی فرد (ساختار بدن، وضعیت سلامتی، مقاومت به انسولین، میزان متابولیسم پایه، جنسیت، سن، وزن، ساختار ژنتیکی)تعریف شده باشد و هیچ وقت رژیم‌گیرنده را گرسنه نگذارد.

در یک رژیم غذایی یک ماهه قرار نیست که برخی از مواد غذایی را حذف کنید و به خود سخت بگیرید.

همچنین میزان کالری دوران رژیم شما نباید با میزان کالری مورد نیاز روزانه شما تفاوت زیادی داشته باشد زیرا با این کار سرعت کاهش وزن شما افزایش نمی‌یابد. بلکه متابولیسم بدن شما به صفر می‌رسد. زیرا بدن به حالت آماده باش برای محافظت از خود وارد می‌شود.

منظور از رژیم لاغری یک ماهه متعادل برنامه غذایی است که موارد زیر را شامل شود.

کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی هستند و نیمی از کالری مورد نیاز روزانه شما باید از این مواد غذایی تامین شود. در رژیم غذایی شما باید از کربوهیدرات‌های پیچیده همچون برنج قهوه ای و گندمیان مثل جو دوسر که فیبر و مواد مغذی زیادی دارند مصرف کنید.

با مصرف این گروه از کربوهیدرات‌ها مدت زمان طولانی تری احساس سیری خواهید داشت. در این رژیم کربوهیدرات‌هایی همچون  نان، بیسکوییت، آرد گندم و شکر زیادی چای ندارند.

بیشتربخوانید... رژیم مناسب برای لاغری صورت

پروتئین‌ها

یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا در عضله سازی موثر است. اما در بیشتر رژیم‌های لاغری میزان پروتئین بسیار کم است که این اصلا درست نیست.

پروتئین‌ها برای کمک به بدن در ساخت و ترمیم بافت، ماهیچه‌ها، غضروف و پوست و همچنین پمپاژ خون ضروری هستند. شما باید در هر وعده غذایی حدود ۳۰ درصد پروتئین مصرف کنید.

چربی‌ها

چربی‌ها از دیگر گروه‌های غذایی است که باید آن را در رژیم خود بگنجانید زیرا برای بدن الزامی می‌باشد زیرا هورمون‌ها را می‌سازند، ویتامین‌ها را ذخیره و انرژی را تامین می‌کنند.

وعده ی شما باید حدود ۲۰ درصد از چربی همچون چربی‌های سالم، اسیدهای چرب چند اشباع نشده ، تک اشباع نشده و امگا ۳ تشکیل شده باشد. لازم به ذکر است که شما باید از چربی‌های ترانس اجتناب کنید تا به وزن ایده آل خود برسید.

منبع: https://www.dietforme.ir/


تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

با وجود نام آشنا بودن بلیچینگ برای بسیاری از افراد، پس از انجام آن تعداد زیادی از مراجعین احساس رضایت کافی ندارند. این بدین معنا نیست که بلیچینگ دندان کارآیی ندارد بلکه وقتی توسط دندانپزشک مجرب و با مواد با کیفیت بالا صورت پذیرد سفیدی طبیعی و روشن دندان‌ها نمایان می‌شود. حداقل در کوتاه مدت نتایج مناسبی در پی دارد. اما در بیشتر موارد افراد بیش از چند درجه روشن‌تر شدن دندان‌ها را مد نظر دارند. ترجیح بسیاری از آن‌ها لبخند هالیوودی و با تمرکز روی رنگ دندان است. شاید علت این امر در این باشد که در زیبایی لبخند، رنگ دندان‌ها اثر بسیار چشم‌گیر تری دارد. تا انتها با ما همراه باشید.

شیوه‌های زیبا سازی دندان‌ها و تفاوت‌های آن‌ها

برای سفیدتر کردن دندان‌ها و بهبود ظاهر آن‌ها دندانپزشکان می‌توانند از سه شیوه بهره ببرند: بلیچینگ، کامپوزیت رزین یا لمینت دندان. بیشتر مراجعین اغلب خواستار بلیچینگ هستند زیرا بیش از سایر روش ها آن را می‌شناسند. هر چند تفاوت های کامپوزیت دندان و بلیچینگ فقط به رنگ و شیوه‌ی انجام محدود نمی‌شود:

رنگ

اثرات کوتاه مدت این شیوه‌ها قابل اندازگیری نیست اما هر سه روش در نهایت دندان‌های سفیدتری را ایجاد می‌کنند، با این تفاوت که کامپوزیت از بلیچینگ نیز می‌تواند چندین درجه روشن‌تر باشد. از آن‌جایی که دندان‌های طبیعی فرد بلیچینگ می‌شوند روند زرد شدن یا تغییر رنگ آن‌ها ادامه می‌یابد و افراد ممکن است دو یا حتی سه بار در سال بلیچینگ انجام دهند. خصوصا اگر فرد از موادی چون قهوه، الکل و چای به وفور مصرف کند و استعمال دخانیات چون سیگار و قلیان نیز داشته باشد شدت این تغییر رنگ بیشتر خواهد بود. در این حالت کامپوزیت از نظر رنگ پذیری می‌تواند مقاومت بیشتری نسبت به دندان‌های طبیعی نشان دهد.

بیشتربخوانید... عفونت یا پری ایمپلنت

مدت زمان و راحتی انجام کامپوزیت و بلیچینگ

از نطر زمان و شیوه‌‌ی انجام بلیچینگ در مدت زمان کمتر و آسان‌تری صورت می‌گیرد. میزان آسیب وارده به مینای دندان نیز چندان زیاد نیست. در کامپوزیت نیاز به آماده کردن دندان می‌باشد و میزان بسیار کمی از سطح دندان تراشیده می‌شود. اما ماندگاری کوتاه مدت بلیچینگ سبب انجام شدن مجدد آن شده و در نتیجه با تکرار بلیچینگ احتمال آسیب به مینای دندان نیز وجود دارد.

هزینه

از نظر هزینه، تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ می‌تواند قابل ملاحظه باشد. اما با توجه به اثرات بلند مدت کامپوزیت در مقابل بلیچینگ در طولانی مدت این هزینه کامپوزیت می‌تواند برای فرد به صرفه باشد.

منبع: لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

تزریق فیلر بینی یک روش بدون جراحی است، که به ایجاد زیبایی در بینی کمک می‌کند. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح فرم بینی با فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد.

اگر دارای قوز بینی هستید، این روش می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند. همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی می‌رسند.

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند. کلاژن و الاستین بلوک‌های سازنده پوست هستند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

سایر مقالات ... کاشت ابرو

ل بینی حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت در زیر پوست شده و هیدراتاسیون (آبرسانی) را بهبود می‌بخشد. از ژل هیالورونیک می‌توان برای کاهش فرورفتگی در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه کلاغی، رفع خط لبخند و لیفت بینی از این نوع ژل استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی بوده و در بدن یافت می‌شود. این نوع ژل در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین فیلرها تبدیل شده است.

برندهای تجاری مطرح که بر پایه اسید هیالورونیک هستند، در لیست زیر معرفی شده‌اند.

  • Captique
  • Estielis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Juvederm
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Restylane

      ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. یک ترکیب شبه معدنی است و معمولا برای رفع چین و چروک‌های متوسط تا شدید مثل خطوط روی بینی و برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها به صورت بیوسنتتیک تولید می‌شوند. به این معنی که از هیچ‌گونه فرآورده حیوانی استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می‌کند. معتبرترین برند تجاری بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت برند Radiesse است

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

بیشتر متخصصان از ژل‌های موقت برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند. اما ژلی به نام بلافیل وجود دارد، که ماندگاری آن بسیار زیاد است. این نوع ژل حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای رفع چین و چروک بینی از سازمان FDA تاییدیه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ از بلافیل برای درمان اسکارهای آکنه استفاده شد.

این روش به طور کلی بی‌خطر است. اما بهتر است، قبل از تزریق آزمایش پوستی انجام شود. ژل بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژی شدید و دارای حساسیت به کلاژن گاوی توصیه نمی‌شود.

سایر مقالات ... عوارض کاشت ابرو



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

پروتز دندان موقت و دندان ژله ای یک نگه دارنده ی قابل حذف است که به سقف دهان یا کام و در برخی موارد روی فک تحتانی متصل می شود. به این نگهدارنده یک یا دو دندان به طور معمول متصل است. وقتی پروتز موقت را در دهان می گذارید ردیف دندانی کامل شده و طرح لبخند کاملی خواهید داشت. تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت پروتز دندان موقت و پروتز دندان ژله‌ای

از نظر بخش دندان هر دو پروتز با استفاده از ماده‌ی رزین که هم سبک‌تر و هم مقرون به صرفه‌تر از پورسلین است ساخته می‌شوند. اما در بخش پایه‌ی پروتز دندان موقت و دندان ژله‌ای تفاوت اصلی نهفته است. پروتز دندان موقت از جنس کروم کبالت و پروتز دندان ژله‌ای از جنس پلاستیک فشرده است. در نتیجه پروتز دندان موقت سخت‌تر و شکننده‌تر است و پروتز دندان ژله‌ای نرم‌تر است و انعطاف بیشتری دارد. میزان انطباق و سازگاری لثه‌ی افراد با پروتز دندان ژله‌ای بیشتر است و میزان حساسیت ایجاد شده در آن نیز کمتر از پروتز دندان موقت است.

سایر مقالات ... اینله و آنله چیست

مزایای پروتز دندان موقت

ارزان تر بودن این پروتز ها به نسبت سایر مدل ها از نظر ظاهری ظاهر این پروتز ها بسیار طبیعی بوده و مشابه دندان‌های فرد است. مدت زمان آماده شدن از نظر زمانی که باید منتظر باشید نیز این پروتزهای موقت به نسبت سریع آماده می‌شوند نحوه‌ی استفاده از پروتزهای موقت بسیار ساده بوده تثبیت دندان‌های کنونی

مزایای پروتز دندان ژله‌ای

 احتمال شکستن این نوع پروتز به نسبت پروتز موقت معمولی کمتر است. پروتز‌های ژله‌ای به سادگی به دندان می‌چسبند به دلیل جنس آن‌ها که از پلاستیک فشرده است بسیار شفاف بوده و رنگ طبیعی لثه‌ها مشخص است. پروتزهای ژله‌ای نیز به سرعت قابل آماده شدن هستند. استفاده از آن‌ها کمترین نرخ حساسیت را دارا است. جویدن غذا با آن‌ها بسیار راحت و آسان است.

بیشتربخوانید... میگرن و ارتودنسی

معایب پروتز‌های موقت

شکستنی بودن به دلیل استفاده از مواد ارزان و با استحکام کم راحت نبودن پروتزهای دندان موقت ممکن است برای بسیاری از افراد تحمل پذیر نباشند احتمال وجود آلرژی دوام و ماندگاری احتمال شیوع بیماری لثه و التهاب آن‌ها و یا فرسودگی دندان در صورت تمیز نکردن مرتب پروتز وجود دارد. خطر تحلیل لثه پروتز دندان موقت شل شدن پروتز با گذشت زمان

معایب پروتزهای ژله‌ای نیز در این بخش ارائه می‌شود

هزینه‌ی بیشتر این نوع پروتز ها با وجود ارزان تر بودن آن‌ها نسبت به ایمپلنت تحلیل بافت های زیرین عدم تطبیق پروتز با فرم دهان و دندان

منبع: بهترین کلینیک دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 17 آبان 1402
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

ما معتقدیم که هیچ رویکرد یکسانی برای سبک زندگی سالم وجود ندارد. برنامه‌های غذایی موفق باید فردی باشد و کل فرد را در نظر بگیرد. قبل از شروع یک برنامه غذایی یک ماهه جدید، با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید، به‌خصوص اگر یک بیماری زمینه‌ای دارید.

پیروی از یک برنامه غذایی اصولی ممکن است ساده‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. کمی برنامه‌ریزی و آمادگی قبلی می‌تواند استرس یک هفته پرمشغله را کاهش دهد و احساس رضایت شما را حفظ کند. اگر هدف شما کاهش وزن است، یک برنامه غذایی متعادل با دستورالعمل‌های ساده برای ادامه مسیر ضروری است.

برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی می‌تواند به شما کمک کند بدون توجه به هدف تغذیه شما در مسیر درست قرار بگیرید. آماده‌سازی و برنامه‌ریزی نباید زمان بر و پیچیده باشد. چند گام ساده، از جمله ساختارهای اصلی وعده‌های غذایی، تهیه لیست خرید، خرید استراتژیک و آماده‌سازی روشمند غذا از قبل، چیزی است که برنامه‌ریزی وعده‌غذایی را به ابزاری مفید برای حفظ انرژی، رسیدن به اهداف تغذیه‌ای، کاهش ضایعات غذا و صرفه‌جویی تبدیل می‌کند.

بیشتربخوانید... بهترین ورزش برای لاغری چیست؟

چرا تغذیه برای رژیم کاهش وزن مهم است؟

همه برنامه‌های رژیم غذایی برای کاهش وزن چه وجه مشترکی دارند؟ برای مشاهده نتایج، معمولاً باید در طول زمان کسری کالری ایجاد کنید. بدون کاهش کالری، ممکن است وزن کم نکنید.

همان‌طور که گفته شد، کاهش بیش از حد کالری می‌تواند باعث ایجاد احساس نارضایتی و محدودیت در شما شود. این امر منجر به هوس و ناتوانی در کنترل مصرف غذا می‌شود.برای جلوگیری از این امر، از کاهش کالری روزانه بیش از ۲۵۰-۵۰۰ توصیه شده توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی خودداری کنید.

هیچ عدد کاملی وجود ندارد و هر فردی که بر اساس وزن، قد، سابقه پزشکی، سطح فعالیت و سایر عوامل، نیازهای کالری متفاوتی برای کاهش وزن دارد. احتمالاً برای ادامه مشاهده نتایج، باید کمبود کالری خود را در طول زمان تنظیم کنید.

تغذیه مناسب برای رژیم کاهش وزن بسیار مهم است. در واقع، تغذیه مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به سلامتی بدن خود اهمیت بدهید و بهبود عملکرد بدن خود را تجربه کنید. همچنین، تغذیه مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا از خوردن غذاهای پرکالری و پرچربی کاسته شود و به سرعت وزن خود را کاهش دهید.

تغذیه مناسب برای رژیم کاهش وزن شامل مصرف مواد غذایی سالم مانند میوه‌ها، سبزیجات، گوشت سفید، ماهی، غلات کامل و غیره است. این مواد غذایی حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که برای بهبود عملکرد بدن و کاهش وزن بسیار مهم هستند.

همچنین، برای رژیم کاهش وزن، باید از مصرف غذاهای پرکالری و پرچربی خودداری کنید. این شامل مواد غذاییی مانند شکلات، نان‌های سفید، غذاهای چرب و غیره است. این مواد غذایی حاوی کالری بالایی هستند و می‌توانند باعث افزایش وزن شما شوند.

منبع: dietforme.ir


تاریخ : چهار شنبه 17 آبان 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

احساسی که بسیاری از مردم در مورد بینی خود دارند این است که از بینی خیلی بزرگ، خیلی کوچک، کج یا ناهمواری برخوردار هستند. چیزی که افراد از آن بی‌خبر هستند این مسئله است که، بینی بدشکل را می‌توان به سادگی و به سرعت بدون جراحی و زمان کوتاهی درمان کرد، تنها با استفاده از کمی فیلر بینی.

درمان‌های زیبایی غیرجراحی معمولاً توسط بیماران ترجیح داده می‌شود، چرا که اثرات آنها بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده بوده و بیماران می‌توانند در همان روز به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

تصور غلط رایجی که در مورد تزریق فیلر به بینی وجود دارد این است که فیلر یا پرکننده‌های پوستی باعث بزرگتر نشان دادن صورت و بینی شما می‌شوند. با این حال، این تصور به هیچ وجه درست نیست، چرا که قادرند درست برعکس عمل کنند. با اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر، تغییرات بهتری در ظاهر صورت شما ایجاد خواهد شد.

بیشتربخوانید... جدول هزینه فیلر بینی در سال 1402

فیلر بینی چیست؟

پرکننده‌های بینی یک راه حل غیرجراحی برای کمک به کوچکتر و باریکتر به نظر رسیدن بینی یا اصلاح برآمدگی روی بینی هستند. با استفاده از تزریق اسید هیالورونیک در نقاط استراتژیک، یک دکتر جراح زیبایی قادر است تا پل بینی را باریک کرده، اندازه سوراخ بینی را کاهش داده و شکل کلی بینی را برای داشتن ظاهری صاف، بدون نیاز به جراحی ساده‌تر نماید.

فیلر بینی چگونه است؟

اجازه بدهید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع داشته باشیم. چهره‌ها با نحوه انعکاس نور از سطح پوست درک می‌شوند. این روش هنگامی که توسط یک دکتر تزریق فیلر انجام می‌شود، پرکننده می‌تواند به آرامی روی پل بینی شما قرار بگیرد و مناطقی را که نور بیشتر از آن منعکس می‌شود را ردیابی نماید. یک دکتر جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی بدون جراحی می‌تواند به خوبی پل بینی را باریک کند و ظاهری کوچک تری ایجاد کند.

معایب فیلر بینی

از آنجایی که هر کس بینی متفاوتی دارد و به دنبال کسب نتایج متفاوتی از انجام این عمل است، بدین ترتیب ممکن است برای برخی از بیماران انجام جراحی بهترین راه حل باشد. از فیلر به منظور حجیم کردن بینی با حجم دادن به پل، نوک بینی یا یکنواخت کردن بی نظمی‌ها استفاده می ‌شود. اگر کسی تمایل به داشتن بینی بسیار کوچک‌تر یا برآمدگی شدید دارد، جراحی به احتمال زیاد گزینه بهتری برای او خواهد بود.

منبع: fillerbini.ir



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 17 آبان 1402
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

امروزه روش های متعددی برای درمان بیماری های دهان و دندان وجود دارد که هر یک در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. ارتودنسی دندان یکی از این روش ها می باشد که امروزه استفاده از آن گسترش چشمگیری یافته است. تمام افرادی که می خواهند از این روش درمانی استفاده نمایند سوالات متداولی در ذهن خود دارند که به دنبال یافتن پاسخ برای آن ها می باشند.

بیشتربخوانید... لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

طول درمان ارتودنسی چقدر است؟

معمولا دستگاه ارتودنسی به مدت 24 ماه باید بر روی دندان ها بماند تا نتیجه ی مورد نظر حاصل شود. البته بنا به شرایط مختلف و وضعیت جسمانی بیماران می تواند کمتر و یا بیشتر شود.

سن مناسب برای استفاده از ارتودنسی دندان چه زمانی است؟

با توجه به این که هدف از ارتودنسی اصلاح شکل دندان ها و هدایت آن ها به جای اصلی خود می باشد بهتر است این کار را در زمان رشد استخوان فک و دندان های دائمی انجام داد. در سن 8 تا 12 سالگی معمولا این اتفاق می افتد.(سن رویش دندانهای آسیاب کودکان)

هزینه های مربوط به ارتودنسی چقدر است؟

اگر بخواهیم میزان هزینه ها را به طور دقیق بیان کنیم باید بگوییم که این کار تقریبا غیر ممکن می باشد چرا که برآورد هزینه ها به عوامل متعددی مانند طول دوره درمان، وسایل مورد نیاز برای درمان، میزان آماده سازی های لازم قبل از ارتودنسی مانند جرم گیری دندان و ... وابسته می باشد.

در دوره درمان ارتودنسی چه مراقبت هایی نیاز است؟

با توجه به این که دستگاه های ارتودنسی حساس می باشند، در نگهداری از آن ها باید نهایت دقت را داشته باشید. برای مثال بهتر است از خوردن غذا های سخت و چسبناک در این دوره پرهیز کنید. همچنین استفاده از مسواک های مخصوص و رعایت بهداشت دهان و دندان نیز به شدت توصیه می شود. یکی دیگر از مراقبت های مهم در این دوره معاینات دوره ای توسط بهترین متخصص ارتودنسی می باشد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چقدر طول میکشد

آیا بعد از در آوردن براکت ها، کار درمان ارتودنسی تمام می شود؟

خیر این گونه نیست و بعد از در آوردن براکت ها باید تا مدتی از نگهدارنده ارتودنسی استفاده کرد.

سفید کردن دندان ها با استفاده از روش های مختلف قبل از درمان ارتودنسی بهتر است یا بعد از آن؟

بهتر است این کار بعد از ارتودنسی انجام شود. با توجه به این که در ارتودنسی موقعیت دندان ها تغییر می کند ممکن است بعد از آن سطح جدیدی از دندان ها دیده شود به همین دلیل بهتر است این کار را بعد از انجام ارتودنسی انجام داد.

منبع: zhaleimplant.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 17 آبان 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

در یک رژیم لاغری یک ماهه کم چربی، مقدار کربوهیدرات‌ها بالا، چربی‌ها کم و پروتئین‌ها در حد متوسط است. اگر در تست ژنتیکی مای ژن، مشخص شود که بدن شما به چربی‌ها حساس است اما حساسیت کمی به کربوهیدرات‌ها دارید، رژیم غذایی کم چربی به شما پیشنهاد می‌شود. در این رژیم غذایی، 55 تا 60 درصد از کالری مصرفی شما باید از کربوهیدرات‌ها، 20 درصد از پروتئین‌ها و 20 تا 25 درصد کالری روزانه از چربی‌ها تامین گردد.

موضوع مهم در مورد رژیم کم چربی، در نظر گرفتن تفاوت انواع چربی ها می‌باشد. اگر حساسیت ژنتیکی شما به چربی ‌ها زیاد باشد، در صورت مصرف چربی‌ های اشباع (بیش از 6 درصد کالری روزانه)، افزایش در وزن و سطح کلسترول خون را بیشتر از سایرین تجربه خواهید کرد.

انواع مختلف چربی‌ها

چربی غیر اشباع

برای قلب ما، چربی‌ های غیر اشباع‌ سالم به حساب می‌آیند. از چربی‌های غیر اشباع می‌توان به آووکادو، زیتون، آجیل، امگا-3 (گردو، تخم کتان و ماهی روغنی) و امگا-6 (روغن گیاهی و دانه) اشاره نمود.

چربی اشباع

چربی ‌های اشباع، چربی‌ های غیر ضروری هستند. از این نوع چربی می‌توان به چربی‌ های حیوانی (گوشت قرمز، محصولات لبنی پرچرب، تخم مرغ، خامه و دنبه)، روغن ‌های گرمسیری (روغن نارگیل و روغن هسته خرما) و چربی ‌‍‌های اشباع مخفی (شیرخشک و بستنی) اشاره نمود.

غیر از چربی اشباع و غیر اشباع، چربی نوع سومی نیز وجود دارد که به چربی ترانس شناخته می‌شود. این نوع چربی نیز غیر ضروری است و حداکثر باید 1 درصد از کالری روزانه شما را تشکیل دهد. غذا‌های سرخ شده، شیرینی‌جات و چیپس مثال‌هایی از این نوع چربی‌ها هستند.

بیشتربخوانید... رژیم شیر و خرما

رژیم کم چربی و سلامتی شما

تا اینجا در مورد چربی ‌ها و اساس یک رژیم غذایی کم چربی صحبت کردیم. به یاد داشته باشید در رژیم کم چربی هم لازم است مراقب کربوهیدرات و پروتئین مصرفی‌تان باشید. اکثر کربوهیدرات مصرفی شما باید از کربوهیدرات ‌های سالم (میوه، سبزیجات، غلات سبوس‌دار و حبوبات) باشد. از آنجایی که بیشتر پروتئین‌ های حیوانی شامل چربی اشباع هستند، انتخاب پروتئین مصرفی نیز دارای اهمیت است. در مورد مصرف پروتئین، بیشتر از ماهی و منابع گیاهی مانند آجیل، دانه‌ها و حبوبات استفاده کنید.

 اگر چه در گذشته، اعتقاد بر این بود که رژیم غذایی کم کربوهیدرات، چاره‌ی افرادی است که به دنبال کاهش وزن و زندگی سالم‌تر هستند، اما مطالعات عکس این موضوع را نیز نشان داده‌ است. در طی مطالعه‌ای که بر روی 19 فرد چاق و به مدت 6 روز انجام گرفت، تاثیر دو نوع رژیم غذایی، کم چربی و کم کربوهیدرات مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که میزان کاهش چربی در گروه اول (رژیم غذایی کم چربی اما قند بالا) بیشتر از افراد گروه دوم (رژیم غذایی کم کربوهیدرات اما چربی بالا) بود.

بیشتربخوانید... رژیم شیردهی


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com