عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1401
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

با گذشت زمان، ساختار ضد آب استخر آسیب می بیند و ترک های کوچک و بزرگ در بدنه داخلی و خارجی استخر دیده می شود. علت اصلی همه نشتی های آب از استخر، خراب شدن عایق رطوبتی استخر است

چرا باید عایق رطوبتی استخر را تعمیر کنیم؟

یکی از مراحل مهم در ساخت استخر عایق رطوبتی آن است.  یک نشتی کوچک هم موجب هدر رفتن آب زیادی می شود. هزینه آب هدر رفته از ترک دیواره های استخر، در طول یک سال بسیار زیاد می شود. اگر خوشبینانه نگاه کنیم، هزینه اتلاف آب در یک سال معادل دو برابر قیمت عایق رطوبتی استخر خواهد شد. البته این هزینه بین قبض ماهانه آب بها سرشکن می شود و شاید اصلا دیده نشود. برای اینکه هزینه های خانوار را مدیریت کنید لازم است تا هر چه زودتر عایق های رطوبتی را بازسازی کنید.

چگونه استخر را عایق بندی کنیم؟

وقتی علت نشتی آب از استخر مشخص شد، به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. چنانچه مشکل نشتی لوله ها باشد و سیستم لوله کشی آب دچار ترک، شکستگی و آسیب باشد باید از یک لوله کش حرفه ای کمک بگیرید

تعمیر عایق رطوبتی استخر

اگر استخر بیش از ۱۰ سال عمر داشته باشد، عایقهای رطوبتی دیگر کارایی ندارند و بهتر است در مرحله تعمیر و نگهداری استخر با انواع عایق جدیدتر جایگزین شوند. احتمال درز و شکاف ذره بینی در عایق های قدیمی بسیار بیشتر است. اما اگر در این مدت عایق رطوبتی استخر نوسازی شده باشد، تنها نیاز به عایقکاری با رنگ دارد و با نقاشی استخر، عایق رطوبتی هم حفظ می شود. استخرهای بتونی باد با لایه نازک بتن هیدرولیکی درزگیری شوند و سپس با انواع عایق رطوبتی جدید ایمن سازی شوند.

آیا عایق رطوبتی استخر ترک دارد؟

آب استخر به طور طبیعی در اثر گرما و تغییرات هوا، تبخیر می شود بنابر این هر میزان کاهش آب استخر نشان دهنده نشتی نیست. به طور معمول یک استخر در حدود ۲ اینچ آب استخر در طول یک هفته کم می شود که جای نگرانی نیست ولی بیش از این مقدار، هشداری برای وجود نشتی در استخر است. برای اینکه ترک ها، شکاف های ریز و هر سوراخ کوچکی دیده شود، لازم است تا آب استخر را تخلیه کنید و از ایزوگام کار برای بررسی عایق رطوبت کمک بگیرید.

بیشتربخوانید... گرمایش استخر


تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1401
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

سندرم دامپینگ معضلی است که در بیماران تحت بای پس معده و روده و جراحی ساسی معده  شایع تر است، اما گاها می توان آن را  در بیماران اسلیو معده هم دید. آگاهی از سندرم دامپینگ، علل و علائم آن بسیار مهم است. سندرم دامپینگ هنگامی اتفاق می افتد که قندها یا کربوهیدرات های ساده به سرعت از معده به روده کوچک تخلیه شوند. این سندروم همچنین می تواند بعد از خوردن غذاهای پرچرب یا سرخ شده و محصولات لبنی (اغلب بستنی ، شیر و برخی از ماست ها) ایجاد شود. علائم سندروک دامپینگ اولیه و زودرس معمولا یک ساعت بعد از خوردن غذا شروع میشود و تا ۱ ساعت ممکن است ادامه داشته باشد.

اگر از کبد چرب رنج می برید مطالعه مقاله رژیم غذایی برای درمان کبد چرب جیم جو را از دست ندهید.

علائم این بیماری عبارتند از:

  • تعریق
  • سبکی
  • افزایش ضربان قلب
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گرفتگی شکم
  • گرگرفتگی

برای جلوگیری از سندرم دامپینگ زودرس ، طی یک وعده غذایی بیشتر  از ۱۰ گرم مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدارت مصرف نکنید. سندروم دامپینگ تاخیری نیز معمولاً ۱-۳ ساعت بعد از مصرف غذا یا میان وعده اتفاق می افتد و در اثر هیپوگلیسمی واکنشی یا کاهش قند خون رخ میدهد. بنابراین باید یک رژیم لاغری یک ماهه سریع را پیش گرفت.

علائم این سندروم دامپینگ تاخیری عبارتند از:

  • عرق کردن
  • لرزیدن
  • از دست دادن تمرکز
  • گرسنگی
  • و حتی غش کردن

منبع: مجله تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1401
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

از فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می شود و به صورت تزریق ژل به بینی انجام می‌شود، معمولا کسانی که قصد انجام این روش را دارند به دنبال بهترین دکتر برای تزریق هستند. برای انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی باید یکسری معیار و ملاک را در نظر گرفت.

معیار های انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی

برای پیدا کردن بهترین متخصص فیلر بینی باید چندین ملاک مهم را در نظر گرفت، در زیر برخی از مهم ترین معیارها را بررسی می‌کنیم:

داشتن مدرک تخصصی

دارای رزومه و سابقه پزشکی موفق

برگزاری جلسه مشاوره برای بیمار

معتبر بودن کلینیک ها و ییمارستان های محل کار

استفاده از تجهیزات و تکنیک های به روز

استفاده از معتبر ترین و بهترین ژل ها

مزایای انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی

با توجه به اینکه کلینیک ها و حتی آرایشگاه های زیادی برای درمان زیبایی و تزریق ژل مشغول به کار هستند، انتخاب بهترین پزشک کار سختی است. اول از هر چیزی باید به این نکته توجه کرد که اصلا نباید برای انجام این کار به آرایشگاه ها و مکان های که مجوز و مدرک پزشکی معتبر ندارند، مراجعه کرد.

بیشتربخوانید... لیفت بینی با تزریق فیلر

این سوال برای اغلب افراد پیش می آید که چرا انتخاب بهترین متخصص فیلر بینی اهمیت زیادی دارد؟

انتخاب بهترین متخصص فیلر برای رسیدن به نتیجه ایده آل تاثیر زیادی دارد، پزشک متخصص و حرفه ای به صورت اصولی و با رعایت نکات بهداشتی فیلر را در محل مورد نیاز با دقت و مهارت خاص تزریق می کند، در این حالت تزریق بهترین نتیجه را به دنبال دارد.

طبیعی به نظر رسیدن یک عمل زیبایی  از مواردی است که بیمار به آن اهمیت زیادی  می دهند. اغلب افرادی که برای تزریق فیلر اقدام می کنند، دوست دارند نتیجه تزریق ژل کاملا طبیعی به نظر برسد. طبیعتا دکتر متخصص فیلر با مهارت و تجربه کافی می تواند این خواسته را برآورده کند.

برای کاهش خطرات و عوارض جدی بعد از تزریق انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی تاثر دارد، زمانی که فیلر بینی توسط یک متخصص مجرب انجام شود، احتمال بروز عوارض بسیار کم می شود.

هزینه تزریق ژل توسط بهترین متخصص فیلر بینی

قطعا هزینه تزریق فیلر بینی توسط متخصصی که دوره های لازم را گذرانده بیشتر از یک پزشک عمومی است، هر چند هزینه ی فیلر بیشتر می شود، اما احتمال ایجاد عوارض کمتر است و اثر آن بیشتر و طبیعی تر به نظر می رسد.



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1401
بازدید : 82
نویسنده : mozhgan

بسیاری از خانم های باردار در طی دوران بارداری بدلیل حفاظت از جنین، از درمان مشکلات دندانی اجتناب کرده که می تواند برای سلامت مادر و جنین  خطرات جدی را بوجود آورد.

بیشتربخوانید... جدول قیمت دندان مصنوعی

لذا در این رابطه لازم است به نکات زیر توجه شود:

بیماری  ژنژیویت بارداری می‌تواند باعث دچار شدن فرد به عفونت شدید لثه و پریودنتیت وگسترش شرایط بیماری شود. به‌طور بالقوه وجود عفونت در بدن مادر می‌تواند سلامت مادر و همچنین جنین را به‌طور جدی تهدید کند و در نتیجه می بایست درمان سریعتر انجام و به بعد از زایمان موکول نگردد. مشکلات دندان در صورت عدم معالجه در دوران بارداری می تواند آسیب های جدی و دائمی برای دندان ها ، لثه بوجود آورد و باعث از دست دادن دندان، تحلیل و از بین رفتن لثه، و گاه ایجاد مشکلات خاص برای استخوان فک شود. در بعضی موارد مشکلات دندان بدلیل سرایت عفونت در خون بیماری قلبی و…را در پی خواهد داشت. خانم‌های بارداری که به بیماری پریودنتال دچار هستند در مقایسه با سایر خانم‌ها چهار تا هفت برابر با خطر به دنیا آمدن زودتر از موعد کودک و نیز وزن پایین کودک در هنگام تولد مواجه می‌شوند. همچنین درد مداوم دندان باعث افزایش سطح فشار وارد شده به مادر خواهد شد.

بیشتربخوانید... بعد کشیدن دندان عقل

بهترین زمان درمان در دوران حاملگی

مناسب ترین زمان برای استفاده از خدمات دندانپزشکی سه ماهه دوم بارداری می باشد. همچنین درمان دندانپزشکی در طول سه ماهه سوم برای جنین خطر زیادی نداشته  اما ممکن است در این زمان تحمل نشستن بر روی صندلی دندانپزشکی برای مدت طولانی برای بیمار دشوار و سخت باشد. درصورت نیاز به معالجه دندان در سه ماهه اول دوره بارداری یعنی زمان تشکیل اندام‌های اصلی جنین ، لازم است در خصوص به تاخیر انداختن درمان برای چند هفته  با دندان‌پزشک صحبت و مشورت نمایید. به هر حال، ممکن است دندانپزشک بدلیل حاد بودن مشکل بیمار را  بلافاصله تحت درمان قرار دهند. درمان‌های خانگی برای درد دندان در طول دوره بارداری استفاده از برخی روش‌های درمان خانگی برای تسکین موقت درد همچون کمپرس سرد، دهان‌شویه با آب‌نمک، روغن میخک و…در صورتی که درد دندان خفیف باشد مثمر ثمر بوده  و می تواند بیمار تا زمان مراجعه به دندانپزشک آرام کند.

بیشتربخوانید... نگهدارنده ارتودنسی متحرک

عصب‌کشی دندان در دوره بارداری

زمانی که توسط دندانپزشک نیاز به عصب‌کشی دندان برای بیمار تشخیص داده شود، لازم است اطلاعات صحیح ، کافی،دقیق و لازم درباره بارداری فرد در اختیار دندان‌پزشک قرار گیرد. دندانپزشک با در دست داشتن اطلاعات می تواند تصمیمات مناسبی در خصوص روش و زمان درمان اتخاذ نماید.با توجه به اینکه سه ماهه اول بارداری مهم‌ترین تاثیر در رشد جنین و تشکیل اندامهای اصلی را دارد. در صورتی عدم نیاز به درمان فوری برای شخص، می‌توان درمان را به  سه ماهه دوم یا حتی پس از به دنیا آوردن کودک موکول کرد. به هر حال، در صورت درمان اورژانسی و نیاز به عصب کشی لازم است درباره شرایط بارداری با دندان‌پزشک صحبت شده و از ایمن‌ترین روش درمان برای بیمار استفاده نمود. عصب کشی در دوران بارداری حساس و از اهمیت ویژه ای برخوردارمی باشد.

منبع: مجله ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1401
بازدید : 105
نویسنده : mozhgan

شکستگی دندان یک مشکل دندانپزشکی است که می‌تواند برای هر کسی در هر سنی اتفاق بیفتد. آنچه در این مقاله می‌خوانید توضیحاتی درباره علل، علائم و نحوه ترمیم یک دندان شکسته است. تاکید ما بیشتر بر روی روش‌های ترمیم شکستگی دندان است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

علت شکستگی دندان چیست؟

دندان‌ها می‌توانند به روش‌های غیرمنتظره‌ای دچار شکستگی و لب پر شدگی شوند اما اساساً، لب پر شدگی، ترک خوردن و یا شکستگی معمولاً از طریق وارد شدن ضربه‌ای به دهان و دندان (که بیشتر از تحمل مینای دندان است) رخ می‌دهد. اگرچه مینای دندان سخت‌ترین ماده در بدن است، اما ممکن است نتواند در برابر حوادثی مانند ضربات قوی، تصادفات، برخورد اشیاء به صورت، ساییدن دندان‌ها به هم، گاز گرفتن مواد سفت و سخت و … مقاومت کند و دچار شکستگی یا لب پر شدگی شود. حتی در برخی موارد پوسیدگی دندان می‌تواند خود دلیلی برای شکسته شدن دندان باشد و یا احتمال آن را به شدت افزایش دهد.

بیشتربخوانید... هزینه عصب کشی دندان

علائم شکستگی دندان چیست؟

احساس هرگونه لبه تیز، ناهموار یا دندانه دار روی سطح دندان حین لمس دندان توسط زبان احساس زخم شدن زبان تحریک شدن لثه مخصوصا در ناحیه “خط لثه” دندانی که شکسته شده است درد دندان حین خوردن چیزی و یا لمس آن بروز یک حساسیت ناگهانی به غذاهای سرد یا نوشیدنی خونریزی دیده شدن قطعات دندانی در دهان یا بیرون دهان

اگر با شکستگی دندان روبرو شدیم چه کنیم؟

 اگر قطعه‌ای از دندان شما افتاده است سعی کنید آن را پیدا کرده و در داخل بزاق (یا در صورت لزوم شیر) نگهداری کنید تا به دندانپزشک مراجعه کنید. برای اینکه بقیه بخش‌های دهان از آسیب دندان شکسته شده و احتمالا دارای لبه‌های تیز مصون باشند، هرگونه برجستگی و لبه تیز دندان شکسته شده را با موم دندانپزشکی، آدامس بدون قند و یا تی بگ بپوشانید. برای کاهش التهاب و ناراحتی از مسکن بدون نسخه استفاده کنید. اگر گرسنه هستید و باید غذا بخورید، غذاهای آبکی و خیلی نرم بخورید. اگر آسیب وارد شده به دندان کم و یا جزئی است ، می‌توانید چند روز صبر کنید و آنگاه به دندانپزشک مراجعه کنید.

ترمیم دندان شکسته: با چه روش‌هایی می‌توان دندان شکسته را ترمیم کرد؟

  • اتصال مجدد دندان به هم
  • تغییر شکل دندان
  • پر کردن دندان
  • باندینگ دندان
  • انواع ونیر دندان
  • انله دندان
  • روکش دندان
  • ریشه درمانی یا درمان ریشه دندان
  • کشیدن دندان + جایگزین کردن آن
  • اسپلینت دندان


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1401
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

بسیاری از خانم های باردار در طی دوران بارداری بدلیل حفاظت از جنین، از درمان مشکلات دندانی اجتناب کرده که می تواند برای سلامت مادر و جنین  خطرات جدی را بوجود آورد.

بیشتربخوانید... کشیدن دندان عقل بدون جراحی

لذا در این رابطه لازم است به نکات زیر توجه شود:

بیماری  ژنژیویت بارداری می‌تواند باعث دچار شدن فرد به عفونت شدید لثه و پریودنتیت وگسترش شرایط بیماری شود. به‌طور بالقوه وجود عفونت در بدن مادر می‌تواند سلامت مادر و همچنین جنین را به‌طور جدی تهدید کند و در نتیجه می بایست درمان سریعتر انجام و به بعد از زایمان موکول نگردد. مشکلات دندان در صورت عدم معالجه در دوران بارداری می تواند آسیب های جدی و دائمی برای دندان ها ، لثه بوجود آورد و باعث از دست دادن دندان، تحلیل و از بین رفتن لثه، و گاه ایجاد مشکلات خاص برای استخوان فک شود. در بعضی موارد مشکلات دندان بدلیل سرایت عفونت در خون بیماری قلبی و…را در پی خواهد داشت. خانم‌های بارداری که به بیماری پریودنتال دچار هستند در مقایسه با سایر خانم‌ها چهار تا هفت برابر با خطر به دنیا آمدن زودتر از موعد کودک و نیز وزن پایین کودک در هنگام تولد مواجه می‌شوند. همچنین درد مداوم دندان باعث افزایش سطح فشار وارد شده به مادر خواهد شد.

بیشتربخوانید... هزینه روکش سرامیکی دندان

بهترین زمان درمان در دوران حاملگی

مناسب ترین زمان برای استفاده از خدمات دندانپزشکی سه ماهه دوم بارداری می باشد. همچنین درمان دندانپزشکی در طول سه ماهه سوم برای جنین خطر زیادی نداشته  اما ممکن است در این زمان تحمل نشستن بر روی صندلی دندانپزشکی برای مدت طولانی برای بیمار دشوار و سخت باشد. درصورت نیاز به معالجه دندان در سه ماهه اول دوره بارداری یعنی زمان تشکیل اندام‌های اصلی جنین ، لازم است در خصوص به تاخیر انداختن درمان برای چند هفته  با دندان‌پزشک صحبت و مشورت نمایید. به هر حال، ممکن است دندانپزشک بدلیل حاد بودن مشکل بیمار را  بلافاصله تحت درمان قرار دهند.

درمان‌های خانگی برای درد دندان در طول دوره بارداری

استفاده از برخی روش‌های درمان خانگی برای تسکین موقت درد همچون کمپرس سرد، دهان‌شویه با آب‌نمک، روغن میخک و…در صورتی که درد دندان خفیف باشد مثمر ثمر بوده  و می تواند بیمار تا زمان مراجعه به دندانپزشک آرام کند.

بیشتربخوانید... پلاک ارتودنسی متحرک

عصب‌کشی دندان در دوره بارداری

زمانی که توسط دندانپزشک نیاز به عصب‌کشی دندان برای بیمار تشخیص داده شود، لازم است اطلاعات صحیح ، کافی،دقیق و لازم درباره بارداری فرد در اختیار دندان‌پزشک قرار گیرد. دندانپزشک با در دست داشتن اطلاعات می تواند تصمیمات مناسبی در خصوص روش و زمان درمان اتخاذ نماید.با توجه به اینکه سه ماهه اول بارداری مهم‌ترین تاثیر در رشد جنین و تشکیل اندامهای اصلی را دارد. در صورتی عدم نیاز به درمان فوری برای شخص، می‌توان درمان را به  سه ماهه دوم یا حتی پس از به دنیا آوردن کودک موکول کرد. به هر حال، در صورت درمان اورژانسی و نیاز به عصب کشی لازم است درباره شرایط بارداری با دندان‌پزشک صحبت شده و از ایمن‌ترین روش درمان برای بیمار استفاده نمود. عصب کشی در دوران بارداری حساس و از اهمیت ویژه ای برخوردارمی باشد.

منبع: مجله ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1401
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

چاق شدن رابطه مستقیمی با آمار بالای بیماری های روحی روانی دارد. این بیماری ها می توانند بر کیفیت زندگی فرد، اثرات منفی فراوانی داشته باشد. جراحی لاغری روش موثری برای درمان چاقی مفرط است که موجب کاهش وزن قابل توجه و بهبود مشکلات جسمی و حتی روحی می شود. بیشتر سلامت روان به دست آمده ناشی از کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس فرد می باشد. با این حال، عوامل دیگری که می تواند بر سلامت روانی فرد پس از جراحی لاغری تاثیر گذارد حس کنترل زندگی و حمایت نزدیکان است. سلامت جسمی و روانی قبل از جراحی لاغری نیز به نوبه خود بسیار مهم است.

بیشتربخوانید... کاهش وزن در یک ماه

یکی از مهمترین فواید جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، جراحی ساسی معده و...) ، سبک شدن و کاهش فشار بر مفاصل و در نتیجه کاهش زانو درد و کمر درد است که به شخص، انگیزه فعالیت بیشتر و رسیدن به تناسب اندام مورد نظرش را خواهد داد. با اینکه ورزش پس از جراحی لاغری برای سلامت و حفظ BMI جدید بدن ضروری است اما نباید در انجام ورزش زیاده روی کرد. علاوه بر این، بهبودی پس از جراحی لاغری نیازمند استراحت بسیار و تبعیت از رژیم بعد از اسلیو معده خاصی است.

پس از بای پس معده یا برخی انواع خاص جراحی لاغری، بیمار به سرعت سلامت جسمانی خود را به دست خواهد آورد. به عنوان مثال، دیابت بیمار ممکن است به طرز معجزه آسایی بهبود پیدا کند. این بهبودی ممکن است شامل حال تمام بیماری های مرتبط با چاقی نظیر فشار خون بالا، آرتریت، آپنه خواب، کلسترول بالا نیز شود.

اما بهبود سلامت جسمانی پس از جراحی حلقه قابل تنظیم معده به تدریج حاصل می شود. بیمار باید به طور منظم به متخصص جراحی لاغری خود مراجعه کند تا وی بهبود سلامت جسمانی وی را مورد ارزیابی قرار دهد.

منبع: مجله جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1401
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند. در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است. با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتر بخوانید … قیمت لیفت بینی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

بیشتربخوانید... مراحل رفع قوز بینی با فیلر

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

بیشتربخوانید... قیمت تزریق ژل به بینی

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.

منبع: مجله بیمارستان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1401
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

زمانی که لثه ها بر اثر عوامل متعددی که در ادامه توضیح داده شده اند، دچار ورم شوند اصطلاحا میگوییم که لثه متورم یا ملتهب شده است. تورم لثه که بزرگ شدن بافت لثه یا التهاب لثه نیز نامیده می شود، اغلب تحریک پذیر ، حساس یا دردناک است. همچنین ممکن است هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن دندان ها لثه های شما خونریزی کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

چه عواملی باعث ورم بافت لثه‌ها می شود؟

  • جینجیویت یا التهاب لثه
  • بارداری
  • سوء جذب یا کمبود مواد مغذی بدن
  • عفونت

درمان ورم لثه چیست؟

درمان پزشکی

اگر بیش از دو هفته لثه های شما متورم است، باید با دندانپزشک خود صحبت کنید. دندانپزشک در مورد زمان شروع علائم و تعداد دفعات بروز آنها سوالاتی از شما خواهد پرسید. ممکن است به تصاویر کامل اشعه ایکس دهان نیاز باشد. دندانپزشکان همچنین طی چکاپ می خواهند بدانند که آیا باردار هستید یا اینکه اخیراً تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کرده اید یا خیر. آنها ممکن است برای بررسی عفونت درخواست آزمایش خون بدهند. بسته به علت تورم ، دندانپزشک ممکن است شستشوی دهانی برای شما تجویز کند که به جلوگیری از التهاب لثه و کاهش پلاک دندان کمک می کند. همچنین ممکن است توصیه کنند که از مارک خاص خمیر دندان استفاده کنید. در بعضی موارد ، ممکن است آنتی بیوتیک لازم باشد. اگر مورد شدید التهاب لثه داشته باشید، ممکن است نیاز به جراحی لثه داشته باشید. یکی از گزینه های رایج درمان جرم گیری و روت پلنینگ است.

درمان خانگی ورم لثه

لثه های متورم را می توان با احتیاط  در خانه نیز درمان کنید. در ادامه چند نکته برای مراقبت و درمان ورم لثه در خانه  آورده شده است:

  • به آرامی مسواک بزنید، از خمیر دندان مخصوص دندان ها و لثه های حساس استفاده کنید
  • دهان خود را با محلول آب نمک بشویید تا دهان از شر باکتری پاک شود.
  • آب زیادی بنوشید. آب به تحریک تولید بزاق کمک می کند ، که باعث ضعیف شدن باکتری های بیماری زا در دهان می شود.
  • از تحریک کننده ها از جمله دهان شویه های قوی، الکل و دخانیات خودداری کنید.
  • کمپرس گرم را روی صورت خود قرار دهید تا درد لثه کاهش یابد. کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند.

بیشتربخوانید... هزینه کشیدن دندان


تاریخ : یک شنبه 25 دی 1401
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

استخر را به طور کلی به دوصورت می توان ساخت:استخر روباز یا سرباز و استخر سرپوشیده که سربسته هم گفته می شود، اما صرف نظر از نوع آنها باید استاندارد ساخت استخر از نظر ابعاد و سایر مسائل رعایت شود.

بیشتربخوانید... استخرهای فایبرگلاس

انواع استخر بر حسب استفاده کنندگان 

  • استخر تعلیماتی
  • استخر عمومی
  • استخر قهرمانی واتر پلو
  • آب درمانی
  • استخرهای درون زمین
  • استخرهای روی زمین
  • استخرهای بالای زمین

انواع استخر از نظر استقرار

انواع استخر بر حسب شیوه ی تصفیه استخر

  • خزینه
  • استخر با آب در گردش
  • استخر با آب گذرا

 توضیحاتی درباره ی تجهیزات استخر

استخرها شامل سونای خشک، سونای بخار، حوضچه ی آب سرد، جکوزی، سرویس بهداشتی،ورودی، رختکن، دوش ها، استخر شنا و سالن استخر هستند به همین دلیل تاسیسات استخری  یکپارچه ای را در فضایی به نام موتور خانه استخر تعبیه می کنند، موتورخانه های استخر دارای تجهیزات زیر می باشند:دیگ بخار، دیگ آب گرم، فیلتر شنی استخر ، مبدل حرارتی،منبع کویل دار،سختی گیر،موگیر،پمپ، شیرآلات و اتصالات

انواع آب بندی استخر

آب بندی به صورت دوغابی:

محصول NPS-Z20 را با سیمان مخلوط می کنیم و آن را به صورت دوغابی اجرا می کنیم، بعد به ازای هر یک لیتر NPS-Z20 یک لیتر آب اضافه می کنیم و سیمان و سیلیس آردی یا پودر سنگ الک شده را به آن اضافه می کنیم و به صورت دوغابی با قلموی رنگ کار آب بندی را به صورت دو مرحله ای و با فاصله ی زمانی 12 ساعت انجام می دهیم.

سیمان کاری به صورت نرمه یا صیقلی:

تشکیل ملات با سیمان و ماسه بادی و آب و انجام نرمه کشی با ضخامت زیر نیم سانتی متربر روی سطح.

رزین آب بندی استخر:

این روش یکی از پرطرفدارترین روش های آب بندی استخر است، در این روش سیمان و بتن با رزین مخلوط می شود که باعث استحکام سیمان و بتن می شود و با بالا بردن تراکم مولکولهای آن ها امکان نفوذ آب را غیر ممکن می سازد. معمولا در این کار از رزین های پلیمری و اکرکی استفاده می شود.

استفاده از چسب آب بندی استخر:

چسب آب بندی Z-90 دارای خاصیت صد در صد ضد آب است. این چسب به صورت مایع شیری رنگ است که پس از استفاده کاملا بی رنگ می شود، این چسب قابلیت ترکیب در هر نوع ملات را به راحتی دارد و دمای بین -75 درجه تا 35 درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل می کند.

بیشتربخوانید... استخر بتنی


تاریخ : یک شنبه 25 دی 1401
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

ژل ارتودنسی در کودکان و بزرگسالان یک راه حل سریع و آسان برای استفاده هنگام ناراحتی، تحریکات و صدمات دهان و دندان است. ژل ارتودنسی به عنوان یک لایه محافظ در برابر آسیب های ناشی از وسایل ارتودنسی دندان عمل می‌کند. ارتودنسی می‌تواند ناراحتی های کوچکی در داخل گونه ها، روی زبان یا داخل لب‌ها را درمان کند. آسیب های ارتودنسی می‌تواتد حتی باعث عفونت شود. ما به کمک ژل ارتودنسی می‌توانیم از وخیم شدن آسیب‌ها و آسیب های جدید جلوگیری کنیم.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی کودکان

روش استفاده از ژل ارتودنسی

هنگامی که ما از ارتودنسی استفاده می‌کنیم، یک دوره سازگاری داریم. ما با نصب ارتودنسی، یک ماده و جسم وارد دهان خود کرده ایم. دهان ما باید عادت کند که این جسم در دهان ما وجود خواهد داشت. در این مدت ارتودنسی باعث اصطکاک می‌شود و بعضی از قسمت های دهان، زبان و…  را زخم می‌کند. این دوره بدون توجه به این که ما از چه نوع ارتودنسی استفاده کرده ایم متفاوت است. این دوره می‌تواند از 2 روز تا سه هفته طول بکشد. شما باید بدانید که چاره ای ندارید و باید به ارتودنسی‌ها عادت کنید و دوره سازکاری را پشت سر بگذارید. همچنین شما باید قبول کنید، نباید بعضی غذاها را مصرف کنید. قسمت آزاردهنده اصلی، ناشی از حرکت دندان، در اثر فشار ارتودنسی است. احساس ناراحتی در درمان ارتودنسی با براکت فلز، یاقوت کبود یا زبانی به دلیل اصطکاک دستگاه روی مخاط دهان در زبان، گونه‌ها یا لب‌ها معمولی است. تا زمانی که به ارتودنسی عادت نکنید، باید بتوانید از ژل ارتودنسی استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از ژل ارتودنسی را بیان خواهیم کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست

ژل ارتودنسی چیست؟

شما به احتمال زیاد درباره این محصول که به آن واکس ارتودنسی یا موم دندان نیز گفته می‌شود، مطالبی شنیده اید. ژل ارتودنسی به صورت میله های سفید نازک است که می‌توان آن را از داروخانه‌ها خریداری کرد. علاوه بر موم دندان، بیمار می‌تواند سیلیکون را نیز انتخاب کند. سیلیکون به طور کلی با سهولت بیشتری به براکت می‌چسبد و سطح براکت‌ها را بهتر می‌پوشاند. با این حال، هر دو وظیفه محافظت از مخاط دهان در برابر ایجاد ضربه و جلوگیری از ایجاد درد در صورت زخم  شدن فرد را دارند.

منبع: ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1401
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

چه کسانی کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستند؟

زمانی که ایمپلنت دندان به عنوان گزینه درمانی در نظر گرفته می‌شود، متخصص ایمپلنت باید درباره مناسب بودن شرایط بیمار برای این درمان تصمیم بگیرد. فاکتورهایی که باید ارزیابی شوند شامل موارد زیر هستند: سلامت بیمار (شرایط پزشکی، مصرف دارو، سن) عادت‌های مختلف بیمار (کشیدن سیگار، دندان قروچه کردن، رعایت بهداشت دهان) کیفیت و مقدار استخوان فک معاینه‌ای کامل توسط دندانپزشک باید انجام شود تا مشخص گردد چه مقدار حجم و تراکم استخوانی در محل دندان از دست رفته وجود دارد، چرا که مقدار مشخصی از استخوان برای حمایت از ایمپلنت لازم است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان یا کامپوزیت

میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندانی چقدر است؟

ایمپلنت‌های دندانی میزان موفقیت خیلی بالایی دارند. مطالعات مستند بالینی و تحقیقاتی میزان موفقیت ایمپلنت را بیش از ۹۵%، بالاتر از هر نوع دیگر از درمان‌های جایگزین دندان نشان داده‌اند. میزان موفقیت ایمپلنت حتی در نواحی با تراکم استخوانی کم، بالا است. به محض جوش خوردن ایمپلنت در استخوان، دوام آن یک عمر طول می‌کشد.

بیشتربخوانید... مراحل ارتودنسی متحرک

چه کسانی نمی‌توانند ایمپلنت بگذارند؟

بعضی شرایط احتمالا بهتر است تحت عنوان  ” عوامل خطرساز ” توصیف شوند، نه ” موارد عدم تجویز ” ، زیرا ایمپلنت‌ها می‌توانند تقریبا در تمام بیماران موفقیت آمیز باشند. در بعضی موارد ممکن است موفقیت ایمپلنت‌ها کمتر قابل پیش بینی باشد. دیابت شیرین (به ویژه دیابت کنترل نشده)، پوکی استخوان ، نقص ایمنی و درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی از این موارد هستند. 

بیشتربخوانید... ارتودنسی برای کودکان

آیا افراد سیگاری می‌توانند از ایمپلنت‌های دندان بهره‌مند شوند؟

میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندان در طولانی مدت ممکن است در افراد سیگاری نسبت به غیر سیگاری‌ها کمتر باشد. سیگار کشیدن موجب کاهش تراکم و کیفیت استخوان و کاهش روند بهبود زخم می‌شود. اینکه چگونه این فاکتورها موجب کاهش عمر ایمپلنت می‌شوند واضح است. البته این بدین معنا نیست که جایگزینی ایمپلنت در افراد سیگاری ممنوع است، اما این افراد باید بدانند که اگر به این عادت خود ادامه بدهند احتمال عدم موفقیت درمان ایمپلنت افزایش می‌یابد. 

آیا جایگزینی ایمپلنت دندان در افراد جوان امکان پذیر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، جایگزین کردن ایمپلنت‌های دندان باید تا سن ۱۸ سالگی به تعویق بیفتد. در واقع این سن مرتبط با زمانی است که رشد فک کامل می‌شود. 

آیا جایگزینی ایمپلنت دندان در افراد با تراکم پایین استخوان ممکن است؟

از آنجا که موفقیت درمان ایمپلنت دندان تا حد زیادی به استخوانی که ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد، در افراد با تراکم پایین استخوان احتمالا لازم است پیوند استخوان قبل از جایگزین کردن ایمپلنت انجام شود. این عمل معمولا به طور جداگانه و قبل از جایگزینی ایمپلنت انجام شده که باید به طور کامل بهبود یابد تا بتوان ایمپلنت دندان را قرار داد.

منبع: ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1401
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

آیا میدانید که چه زمانی باید به یک دندانپزشک مراجعه کرد؟ بهترین زمان برای یک قرار ملاقات با مطب دندانپزشکی چه وقتی است؟ آیا تنها زمانی که مشکل داریم باید به دندان پزشکی مراجعه کنیم؟ با ما همراه باشید تا درباره بهترین زمان مراجعه به دندانپزشک ترمیمی خوب اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتربخوانید... درمان سریع ارتودنسی

بهترین زمان برای مراجعه به دندانپزشک

متأسفانه بیشتر مردم نمی دانند علائم اولیه مشکلات دندان پزشکی به چه صورت است ، به همین دلیل اغلب منتظر میمانند تا درد و یا علائم شدید را تجربه کنند و آنگاه تازه به فکر مراجعه به دندان پزشکی میافتند. به همین جهت اغلب افراد زمانی به مطب میروند که مشکل جدی و خطرناک شده است و نیازمند درمان تخصصی است.

پنج نشانه که نیازمند مراجعه به دندانپزشک هستند

1.حساسیت دندان که ممکن است با درد همراه باشد

اگر موقتا با درد دندان روبرو هستید لزومی به مراجعه ندارید. اما اگر برای بیش از یک روز و به صورت مزمن درد دندان دارید بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید. معمولا زمانی که دندان ها حساس میشوند شاهد تجربه درد خواهیم بود. این وضعیت زمانی تجربه میشود که مینای دندان دچار فرسایش شده باشد و لایه زیرین آن یعنی دنتین در معرض هوا قرار بگیرد. زمانی که دندان حساسی دارید با خورن چیزهای سرد و گرم ممکن است درد تجربه کنید. زمانی که این وضعیت بیش از چند روز شما را آزار میدهد، حتما باید آماده مراجعه به دندانپزشک شوید زیرا حساسیب دندان یک علامت هشدار دهنده است.

بیشتربخوانید... سندروم مفصل گیجگاهی

۲. حساسیت، تورم یا خونریزی از لثه ها

یکی دیگر از علائم رایجی که نیازمند توجه ویژه است حساسیت لثه ها است. برخی اوقات ممکن است به دلیل عواملی لثه ها متورم شده و نسبت به لمس حساس شوند. اگر در کنار این دو علامت، لثه مستعد خونریزی باشد یا خونریزی کند حتما باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید. تا علت هرچه زودتر تشخیص داده شده و درمان شود. در برخی مواقع ممکن است به علت اشتباه در مسواک زدن و وارد شدن فشار به لثه باعث خونریزی شود اگر علت حساسیت لثه شما مسواکتان است میتوانید آن را عوض کنید اما اگر نمیدانید علت چیست حتما باید به فکر مراجعه به دندانپزشک باشید.

 ۳. بوی بد دهان

بوی بد دهان مشکلی است که گریبان افراد زیادی از جامعه  را میگیرد. برخی اوقات ممکن است به صورت موقت و به دنبال مصرف برخی مواد غذایی یا کم آبی بدن دچار بوی بد دهان شویم، اما اگر برای یک مدت طولانی دهانتان بوی بدی میدهد و نمیدانید دلیلش چیست حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید. بوی بدن دهان زمانی که خیلی طول بکشد ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی باشد که نیازمند مراجعه به مطب دندانپزشکی است.

 ۴. آسیب دیدن دندان

هرگونه ترک در سطح دندان و یا لب پر شدن آن باید جدی گرفته شود. زیرا این مشکلات میتوانند به مینای دندان شما آسیب وارد کرده و حتی در صورت جدی گرفته نشدن میتواند باعث عفونت پالپ دندان و در نهایت از دست رفتن دندان شود. اگر فکر میکنید دندان شما آسیب دیده است قبل از وارد شدن آسیب بیشتر به آن مراجعه به دندانپزشک را در اولویت خودتان قرار دهید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ارزان

 ۵. تغییر رنگ دندان

 به طور کلی تغییر رنگ ها نشانه ای از بهداشت ضعیف دهان و دندان است. اگرچه شرایط دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث تغییر رنگ آن ها شود. شاید بتوان با روش های خانگی اقدام به سفید کردن دندان ( بلیچینگ دندان )ها کرد، اما ایمنترین و بهترین کار این است که قبل از هر چیزی به یک دندانپزشک مراجعه کنید. هر چه زودتر این ویزیت را ترتیب دهید بهتر میتوانید از تغییر رنگ (مثلا زرد شدن دندان ها) پیشگیری کنید.

منبع: لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 24 دی 1401
بازدید : 85
نویسنده : mozhgan

شکستن براکت ارتودنسی می تواند استرس زیادی به افرادی که ارتودنسی ثابت دارند وارد کند چرا که هم هزینه بردار است و هم ممکن است طول دوره درمان را افزایش دهد. اما براکت شکسته یکی از مشکلات نسبتا رایج ارتودنسی دندان است که افراد بارها ممکن است در طول درمان با آن مواجه شوند. پس جای نگرانی نیست و نباید به خاطر آن استرس و اضطراب داشت. اجازه دهید در این مقاله به طور کامل در خصوص شکسته شدن براکت ارتودنسی اطلاعاتی به شما کاربران عزیز ارائه دهیم. با مجلهدندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

علت شکسته شدن براکت ارتودنسی ثابت چیست؟

 قبل از اینکه درباره مدیریت شرایط براکت شکسته بنویسیم اجازه دهید که درباره علل شکستن براکت مطالبی ارائه دهیم و بگوییم که اصلا چرا و چگونه براکت ها که مهمترین اجزای بریس ارتودنسی هستند ممکن است شکسته، شل شده یا بی افتند. مهمترین علل شل شدن براکت ارتودنسی یا شکستن آن عبارتند از: خوردن غذاهای ممنوعه (همان غذاهایی که متخصص به  شما بارها تاکید میکند که حین ارتودنسی مصرف نکنید. انواع میوه خشک، غذاهای سفت و سخت که نیاز به جویدن دارند و ….) دستکاری براکت با دست دستکاری دست با اشیایی مانند خودکار، مداد و اشیایی از این دست جویدن آدامس با ارتودنسی برخورد اشیاء به دندان ها (ضربه یا ترومای وارد شده  به صورت و براکت ها مانند برخورد توپ، چوب، مشت و …) محکم و غیراصولی بسته شدن اجزای بریس (سیم، براکت، اسپیسرها و …) برخورد ماده مضر و شل کننده سیمانی که براکت را به دندان متصل کرده وارد شدن فشار زیاد بیش از حد به براکت از طرف سیم ارتودنسی بی کیفیت بودن براکت ارتودنسی و…

هنگام شکستن براکت ارتودنسی باید چکار کنیم؟

به طور کلی زمان شل شدن براکت ها یا افتادن آن ها مجموعه اقدامات زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید در کوتاهترین مان ممکن آن را تعمیر یا تعویض کنید. با اینکار مدت زمان ارتودنسی افزایش پیدا نخواهد کرد. مهم ترین مراحل حین شکستن براکت های ارتودنسی عبارتند از:

اول: آرام و ریلکس باشید!

 اولین چیزی که باید بدانید این است که اغلب اوقاتی که براکت می شکند یا شل می شود هیچ مورد اورژانسی و فوری در کار نیست و شما هم اولین نفری نیستید که با این مشکل مواجه میشوید و قطعا آخرین نفر هم نخواهید بود. حتی در طول دوره درمان ممکن است باز هم با این مشکل روبرو شوید پس آرام باشید. حتی اگر ارتودنسی لینگوال یا دیمون انجام داده اید باز هم باید در وهله اول آرامش خود را حفظ کرده  و آرام باشید زیرا اصلاح، تعمیر یا تعویض براکت به راحتی توسط متخصص ارتودنسی انجام داده میشود.

دوم: میزان آسیب را ارزیابی کنید

خیلی با دقت و توجه زیاد به براکت نگاهی بیندازید و ببینید که دقیقا چه بلایی سر براکت آمده است. آیا فقط شل شده یا شکسته شده؟ اگر سیم ارتودنسی مشکلی ندارد و سرجایش است آن را دستکاری نکنید. سیم را به آرامی از داخل براکت به عقب برانید.

سوم: همه براکت ها و سیم ارتودنسی را چک کنید

همانطور که در بخش قبل گفتیم، اگر سیم همچنان به براکت وصل شده بود ، آن را به آرامی به عقب برگردانید و با موم ارتودنسی ایمن کنید. اما اگر سیم نیز پاره شده و بیرون زده یا دراز است سیم را از جایی که دراز شده در فاصله کمی از دندان کات کنید. سپس سر تیز یا برآمده سیم را با موم بپوشانید.

چهارم: با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید و یک وقت ملاقات بگیرید

بلافاصله بعد از ایمن کردن براکت شل شده ارتودنسی یا شکسته شده با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید و جزئیات آسیب وارد شده را به او بگویید تا او یک قرار ملاقات برای شما در نظر بگیرد. اگر براکت شکسته شده باشد و یا سیم همراه با آن شل شده باشد یک وضعیت اورژانسی است و باید در نزدیک ترن فرصت ممکن به مطب متخصص بروید اگر نه برای رفتن به مطب عجله نکنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 24 دی 1401
بازدید : 89
نویسنده : mozhgan

اغلب کسانی که درمان های ارتودنسی را شروع می کنند قبل از آن، باید به یک متخصص لثه یا سایر متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنند. این افراد معمولا مشکلاتی در خصوص بافت لثه و یا دندان خود دارند که بدون برطرف شدن آن ها ترجیح می دهیم ارتودنسی را شروع نکنیم. برای مثال جرمگیری دندان یکی از این پروسه ها است که بیشتر افراد باید قبل از آغاز درمان، جرم گیری کنند. در این مقاله درباره علت جرمگیری قبل از ارتودنسی دندان و فوایدش اطلاعاتی ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسی دارید حتما ابتدا این مقاله را بخوانید.

چرا متخصص ارتودنسی ممکن است قبل از درمان شما را به دندانپزشک ارجاع دهد؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک متخصص ارتودنسی ترجیح می دهد ابتدا با همکاری یک دندانپزشک دندان های شما را جرم گیری کند سپس درمان را آغاز کند. یک ارتودنتیست می خواهد بداند که آیا دندان های شما به اندازه کافی سالم هستند ؟ لثه ها و استخوان های نگهدارنده دندان شما از مقاومت خوبی برخوردار هستند یا خیر؟ علاوه بر این، قبل از قرار دادن بریس بر روی دندان های شما باید دندان هایتان تمیز شوند. تا اگر پوسیدگی و فسادی وجود داشته باشد بر طرف شوند. زیرا هرگونه مشکل در خصوص لثه، دندان یا سایر بافت های داخل دهان میتواند باعث افزایش مدت زمان ارتودنسی و حتی شکست آن شود.

علت جرمگیری قبل از ارتودنسی چیست؟

تمیز کردن دندان ها با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و نامرئی کمی چالش برانگیز است. شما باید وقت بیشتری برای اینکار اختصاص دهید و بیشتر دندان ها را مسواک بزنید. اگر چنین نکنید پلاک دندانی و جرم روی دندان ها ایجاد شده و روند پوسیدگی دندان و همچنین بیماری لثه شروع می شود. شما باید قبل از شروع ارتودنسی دندان ها را تمیز کررده و تمام جرم، پلاک و تارتار روی دندان، بین دندان ها و زیر خط لثه را از بین ببرید.  جرمگیری قبل از ارتودنسی باعث می شود که با خیال راحت تری به استقبال بریس ها و همچنین خفظ بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی بروید. اگر جرمگیری نکنید، جرم هایی که قبل از ارتودنسی روی دندان شما قرار دارند باعث پوسیدگی دندان هایتان می شود. به این ترتیب تلاش متخصص و هزینه ارتودنسی که شما پرداخت کرده اید بی ثمر خواهد شد.

بیشتربخوانید... کشیدن دندان عقل بالا

جرم ها (پلاک دندان) چگونه به وجود می آیند؟

بزاق دهان به طور طبیعی دارای املاح و مواد معدنی است که در قسمت هایی از دندان ها رسوب می کنند. به مرور زمان میکروب های دهانی و مانده مواد غذایی به این رسوبات اضافه شده و اولین مراحل  تشکیل پلاک دندان آغاز می شود. در مراحل اولیه پلاک دندان به آسانی با مسواک و نخ دندان قابل پاک شدن هستند. اما اگر به موقع از روی دندان برداشته نشوند این پلاک ها به مرور حجیم شده. سپس به جرم تبدیل می شود.

بیشتربخوانید... هزینه پرکردن دندان با آمالگام

جرم دندان، لثه را تخریب و دندان را شل می کند

جرم ها رسوباتی هستند که از املاح موجود در غذا به مرور زمان بر روی دندان ها می نشینند. اگر به موقع با جرمگیری  این حجم اضافی از روی دندان ها برداشته نشوند مقداری از استخوان نگهدارنده دندان تحلیل می رود. این امر باعث تخریب لثه و در نهایت شل شدن دندان سالم می شوند. به همین خاطر است که متخصص ارتودنسی شما قبل از نصب براکت ها و سایر بخش های بریس، شما را تشویق به انجام جرمگیری قبل از ارتودنسی می کند.

منبع: ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 24 دی 1401
بازدید : 105
نویسنده : mozhgan

بعد از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) مراقبت های لازم از بینی تازه جراحی شده خیلی مهم می‌باشد. یکی از این مراقبت ها استفاده از پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی و رفع قوز بینی با فیلر است. در این مقاله تصمیم داریم تا آموزش کامل نحوه زدن پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... درمان سلولیت

خاصیت پماد تتراسایکلین

مصرف پماد تتراسایکلین پس از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) در کنار چرب نگه داشتن بخیه بینی کمک به بهبود زخم های ایجاد شده می‌کند. اما برای مصرف پماد تتراسایکلین باید دقت لازم انجام شود تا بهترین تاثیر خود را برای بهبود زخم ها داشته باشد. همچنین پماد تتراسایکلین به دلیل خاصیت آنتی بیوتیک بودن برای جلوگیری از عفونت زخم ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد

بیشتربخوانید... بهترین کلینیک زیبایی تهران

طریقه مصرف پماد تتراسایکلین

 پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) نیاز است تا بعد از برداشتن تامپون بینی روزی ۳ مرتبه پس از شستشوی بینی به بخیه بینی پماد زده شود. برای این منظور باید قبل از مصرف پماد ابتدا باید محل بخیه ها را تمیز کنید. برای این کار گوش پاکن را با سرم شستشو آغشته نمایید و سپس چربی های پماد قبلی را با گوش پاکن آغشته به سرم شستشو تمیز نمایید. تا تمام چربی های پماد که بر روی بخیه ها به جای مانده است پاک شود. سپس مقدار کمی از پماد را روی گوش پاکن تمیز گذاشته و آرام بر روی بخیه های بینی بمالید. طوری که یک لایه نازک از کرم بر روی زخم ها مالیده شود و سپس قسمت ابتدایی داخل سوراخ های بینی نیز با پماد چرب شود. اگر مقدار پماد مالیده شده بر روی زخم ها بیش از حد باشد جلوی رسیدن هوا به زخم ها را میگیرد و باعث می‌شود زخم ها پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) دیرتر بهبود یابند. به همین ترتیب روزی ۳ مرتبه ابتدا پماد قبلی را از روی زخم ها به وسیله گوش پاکن و سرم شستشو برداشته و سپس لایه ای نازک از پماد را بر روی زخم ها بزنید.

منبع: بیمارستان



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : شنبه 24 دی 1401
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

احتمالاً در ۷ تا ۱۴ روز بعد از عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده و....)  تغییراتی در قوام و دفعات مدفوع خود مشاهده کرده اید. در این هفته وجود یبوست یا کاهش مدفوع و یا کمی نرم شدن آن طبیعی است. دلیل این وضعیت با چند توجیه ساده قابل توجیه است:

بیشتربخوانید... درمان سلولیت

اولا که طی هفته اول بعد از عمل لاغری مقدار غذایی که مصرف می کنید کمتر است و در نتیجه حرکات روده کمتری خواهید داشت. داروهای ضد درد که مصرف کرده اید یا به طور بالقوه هنوز هم بعد از عمل مصرف می کنید نیز ممکن است به طور مداوم به یبوست منجر شود. به طور مشابه وجود کلسیم و آهن در رژیم ویتامینی شما باعث یبوست میشود. کاهش فعالیت بدنی می تواند یکی دیگر از دلایل یبوست بعد از عمل باشد. یکی از مهمترین علل یبوست (مخصوصا بعد از عمل بای پس معده و ساسی بای پس معده )بعد از عمل لاغری مصرف رژیم غذایی آبکی و کم فیبر است زیرا فیبر به نرم شدن مدفوع کمک میکند حال اینکه در یکی دو هفته اول شما غذای پرفیبر نمیخورید.

بیشتربخوانید... رژیم اسلیو معده

برای کاهش یبوست در هفته دوم بعد از عمل لاغری چه باید کرد؟

اگر حین مراجعه به توالت، متوجه یبوست میشوید و در خروج مدفوع با مشکل روبرو هستید احتمالا در طول روز مایعات کمی مصرف میکنید. مصرف مایعات خود را افزایش داده و به رژیم غذایی بعد از عمل لاغری خود غذاهایی اضافه کنید که حاوی فیبر زیادی هستند. طی هفته دوم بعد از عمل لاغری از آنجا که میتوانید غذاهای پوره ای و میکس بخورید، لذا مواد غذایی حاوی فیبر مانند عدس و … را به خوبی پخته و له کنید و با سایر مواد غذایی آبکی به حالت معجون در آورده و مصرف کنید. نوشیدن آب گرم با لیمو نیز ممکن است به کاهش یبوست کمک کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه

مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان در ماست یونانی نیز میتواند تاثیرات مشابهی داشته باشد. روزانه ۴ تا ۶ وعده غذایی بسیار محدود پوره ای و میکس میل کنید اما در خوردن و نوشیدن زیاده روی نکنید و به آرامی میل کنید. اکنون شما باید تنها ۱ چهارم بشقاب معمولی در هر وعده غذا بخورید و حتی کمتر.

منبع: جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 24 دی 1401
بازدید : 81
نویسنده : mozhgan

نگهداری استخر، نیاز به دانش و آگاهی مخصوص به خود را دارد. برای نگهداری استخر، می بایست متغیرهای زیادی بصورت همزمان مد نظر قرار گیرند. لازمست تا همزمان به تعادل شیمیایی، ضدعفونی استخر و حفاظت از سطوح و شناگران توجه شود.

بوی زیاد کلر، نشاندهنده ضدعفونی شدن کامل آب استخر است. 

در واقع بویی که به عنوان بوی کلر در استخر استشمام می شود، بوی کلر ترکیب شده (Combined Chlorine) یا کلرامین (Chloramine) است. کلر آزاد که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد، بی بو است وقتی کلر آزاد با نیتروژن و یا آمونیاک ترکیب می شود، بوی ناخوشایند تندی تولید می کند. برای از بین بردن کلرامین و بوی ناخوشایند ناشی از آن، می بایست به استخر، شوک کلرزنی وارد کنیم. در شوک کلرزنی، حدود ده برابر میزان کلرامین موجود در آب استخر، کلرزنی انجام می دهیم تا باعث تجزیه شیمیایی مولکولهای کلرامین شود.

حتماً لازمست تا هر هفته استخر را شوک کلرزنی دهیم.

شوک دادن استخر تنها به سه دلیل نیاز می شود. دلیل اول، نیاز به از بین بردن کلرامین در آب استخر است که در موارد بالا به آن اشاره شد. دلیل دوم، از بین بردن جلبک ها و دلیل سوم، اکسیداسیون آب استخر و از بین بردن میکروارگانیسم هایی است که بدلیل مقاومت بالا، در کلرزنی های معمول روزانه از بین نمی روند. با توجه به این موارد، ممکن است در برخی استخرها بسته به حجم استفاده، شوک کلر حتی در بازه های زمانی ماهیانه و حتی بیشتر انجام شود

حضور حیوانات در استخر، مشکلی برای کیفیت شیمیایی آب استخر ایجاد نمی کند.

اینطور نیست! حضور حیواناتی مانند سگ و مرغابی در آب استخر باعث کاهش کیفیت شیمیایی آب استخر خواهد شد. pH و قلیائیت کل آب افزایش پیدا خواهد کرد و انواعی از باکتری های آلوده از این حیوانات وارد آب استخر می شوند.  مخصوصاً مرغابی باعث می شود تا فسفات و آلودگی زیادی را از طریق فضولات خود وارد آب استخر کند. ضمن اینکه مو و پر این حیوانات می تواند وارد صافی پمپ مدار تصفیه استخر شده و مشکلاتی را برای عملکرد آن ایجاد کند.

بیشتربخوانید... پمپ حرارتی استخر

می توان بجای کلر، از ریختن نمک در آب استفاده کرد. 

دستگاه های کلرزن نمکی، باعث تولید کلر در آب می شوند. این دستگاه ها می توانند جایگزین قرص و یا انواع دیگر کلر در آب باشند. اما باید توجه داشت که این دستگاه ها با انجام عملیات الکترولیز روی نمک، باعث تولید کلر می شوند ونمک به تنهایی نمیتواند جایگزین کلر باشد. شاید این باور اشتباه ریشه در تصور مردم از وجود نمک در آب اقیانوس ها و تمیزی آب آنها به همین دلیل دارد.

بیشتربخوانید... ساخت استخر ارزان قیمت


تاریخ : چهار شنبه 21 دی 1401
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

 

1.استفاده از تزریق گاز ازن برای ضدعفونی آب استخر: 

یکی از بهترین روش ها استفاده از گاز ازن است. تزریقاین گاز باعث عدم تشکیل جلبک در سطح و دیواره های استخر میشود و همچنین این گاز بسیار ارزان بوده و برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها، میکروب ها و انگل ها استفاده می شود .

بیشتربخوانید... مزایای استخرهای فایبرگلاس

 2. استفاده از کلر برای ضد عفونی

 آب استخر از ماده کلر برای ضدعفونی آب استفاده میشود، اما اگر آب استخر دارای نا خالصی درشت و یا معلق در آب باشد تنها راه حل این مشکل استفاده از فیلتر های میکرونی است . از آنجا که استفاده از فیلترهای میکرونی الیافی مقرون بصرفه نیستند از فیلترهای سیلیس یا شنی و یا حتی در بعضی از موارد از فیلتر دیسکی استفاده میشود . لازم به توضیح بیشتر است که پس از هر بار استفاده از این تجهیزات استخر ( فیلترهای شنی و ماسه ای) باید در مدت زمان معینی نسبت به شستن آنها اقدام کنید. این کار یا بصورت دستی و یا به صورت اتوماتیک انجام میشود که بستگی به انواع فیلترهای آب استخر است که خریداری میکنید.

 3.سیستم تصفیه فیلتراسیون آب استخر

شنا روش دیگر استفاده از فیلترهای سیلیسبرای تصفیه استخر است. سیلیس یا همان شن و ماسه که در دانه بندی های مختلف وجود دارد را میتوانید به راحتی آنها را در بازار تهیه کنید را ابتدا به تناسب دانه های ریز و درشت درون محفظه هایی که به آنها FRP گفته می شود بریزید، این مخازن FRP دارای اشکال مختلف, کوچک, بزرگ و ... هستند که آنها را باید با توجه به فضای موجودی که در اختیار دارید تهیه کنید. البته بهتر است برای این کار از شرکت متخصص در این زمینه کمک بخواهید .

بیشتربخوانید... معایب ساخت استخر بتنی


تاریخ : چهار شنبه 21 دی 1401
بازدید : 88
نویسنده : mozhgan

احتمالاً در ۷ تا ۱۴ روز بعد از عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده و....)  تغییراتی در قوام و دفعات مدفوع خود مشاهده کرده اید. در این هفته وجود یبوست یا کاهش مدفوع و یا کمی نرم شدن آن طبیعی است. دلیل این وضعیت با چند توجیه ساده قابل توجیه است: اولا که طی هفته اول بعد از عمل لاغری مقدار غذایی که مصرف می کنید کمتر است و در نتیجه حرکات روده کمتری خواهید داشت. داروهای ضد درد که مصرف کرده اید یا به طور بالقوه هنوز هم بعد از عمل مصرف می کنید نیز ممکن است به طور مداوم به یبوست منجر شود. به طور مشابه وجود کلسیم و آهن در رژیم ویتامینی شما باعث یبوست میشود. کاهش فعالیت بدنی می تواند یکی دیگر از دلایل یبوست بعد از عمل باشد. یکی از مهمترین علل یبوست (مخصوصا بعد از عمل بای پس معده و ساسی بای پس معده )بعد از عمل لاغری مصرف رژیم غذایی آبکی و کم فیبر است زیرا فیبر به نرم شدن مدفوع کمک میکند حال اینکه در یکی دو هفته اول شما غذای پرفیبر نمیخورید.

برای کاهش یبوست در هفته دوم بعد از عمل لاغری چه باید کرد؟

اگر حین مراجعه به توالت، متوجه یبوست میشوید و در خروج مدفوع با مشکل روبرو هستید احتمالا در طول روز مایعات کمی مصرف میکنید. مصرف مایعات خود را افزایش داده و به رژیم غذایی بعد از عمل لاغری خود غذاهایی اضافه کنید که حاوی فیبر زیادی هستند. طی هفته دوم بعد از عمل لاغری از آنجا که میتوانید غذاهای پوره ای و میکس بخورید، لذا مواد غذایی حاوی فیبر مانند عدس و … را به خوبی پخته و له کنید و با سایر مواد غذایی آبکی به حالت معجون در آورده و مصرف کنید. نوشیدن آب گرم با لیمو نیز ممکن است به کاهش یبوست کمک کند. مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان در ماست یونانی نیز میتواند تاثیرات مشابهی داشته باشد. روزانه ۴ تا ۶ وعده غذایی بسیار محدود پوره ای و میکس میل کنید اما در خوردن و نوشیدن زیاده روی نکنید و به آرامی میل کنید. اکنون شما باید تنها ۱ چهارم بشقاب معمولی در هر وعده غذا بخورید و حتی کمتر.

منبع: بهترین جراح اسلیو

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

ارتودنتیست ابتدا به طور کامل دندان های بیمار را معاینه می کند و با استفاده از عکس های رادیولوژی ضرورت کشیدن یا نکشیدن دندان های بیمار را ارزیابی می کند؛ سپس طرح درمانی مناسب را برای بیمار انتخاب خواهد کرد. متخصص ارتودنسی تا حدی که بتواند از کشیدن دندان ها خودداری می کند؛ اما گاهی برای کاهش جلوزدگی یا شلوغی دندان ها کشیدن دندان ها لازم است که سایر دندان ها بتوانند به درستی در قوس دندانی قرار بگیرند. بعد از این مرحله ارتودنتیست با استفاده از لوازم ارتودنسی فضای دندان های کشیده شده را پر می کند.

قبل از کشیدن دندان

قبل از کشیدن دندان ها  ارتودنتیست باید از کافی بودن میزان توده استخوانی اطمینان حاصل کند؛ زیرا اگر استخوان کافی وجود نداشته باشد، می تواند باعث تحلیل لثه شود. پس بعد از کشیدن دندان ها لازم است که استخوان های غلاف دندانی حفظ شوند که بتوان دندان ها را به صورت مرتب در دهان ردیف کرد.

بیشتر بخوانید... کشیدن دندان عقل بالا

سن کشیدن دندان در ارتودنسی

 اگر ارتودنسی در سنین کودکی انجام شود ارتودنتیست می تواند با استفاده از ابزارهای گسترش دهنده کام باعث ایجاد فضای کافی بین دندان ها شود و از کشیدن دندان خودداری کند. اما اگر شدت نامرتبی دندان های کودک درجه 3 باشد یا فک پایین جلوتر از فک بالا باشد، در این صورت کشیدن دندان ها لازم است. با افزایش سن ایجاد فضا برای جای دادن دندان ها در کنار هم مشکل می شود، در نتیجه ارتودنتیست برای رسیدن به نتیجه مطلوب اقدام به کشیدن دندان ها می کند که فرآیند کشیدن دندان ها می تواند با استفاده از لیزر نیز انجام شود.

بیشتر بخوانید... هزینه پر کردن دندان 1401

کشیدن دندان برای چه مواردی به کار می رود؟

اگر فضای کافی برای قوس دندانی وجود نداشته باشد، در این صورت نگه داشتن دندان ها می تواند به بافت لثه و زیبایی دندان ها آسیب وارد کند. گاهی با بیش از حد جلو راندن دندان ها این امکان وجود دارد که بعد از برداشتن لوازم ارتودنسی دندان ها به حالت قبل برگردند، پس در این حالت کشیدن دندان ها لازم است. اگر فک بیمار کوچک باشد، دندان های بیمار بزرگ باشد یا اینکه بیمار دارای انواع مال اکلوژن باشد. برای درمان اپن بایت، بهبود بافت و اصلاح خط میانی بین دندان ها نیز کشیدن دندان ها شرط است.

منبع: دندانپزشکی ژاله ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

بله! عمل اسلیو معده به صورت غیرمستقیم باعث بهبود دیابت نوع دو در افراد بیش از حد چاق می شود. یعنی، درمان دیابت با جراحی اسلیو معده اتفاق نمی افتد. بلکه کاهش وزن و لاغری ناشی از این جراحی باعث تنظیم قند خون و بهبود دیابت در فرد می گردد. طوری که به افراد دیابتی که بی ام آی یا شاخص توده بدنی بالای ۳۰ یا ۳۵ دارند و دارو نتواسته قند خون آنها را تنظیم کند، جراحی اسلیو معده به عنوان راه حل این معضل تجویز می شود. مطالعات و مشاهدات نشان داده اند قند خون افراد دیابتی (بیش از اندازه چاق) که جراحی اسلیو معده انجام داده اند، کنترل شده تر از قند خون بیماران دیابتی است که داروهای مخصوص دیابت را مصرف می کنند اما این عمل را انجام نداده اند.

بیشتربخوانید... رژیم اسلیو

درمان دیابت با جراحی اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

طی جراحی اسلیو معده، ۷۵ درصد از معده حذف شده و تنها حجم کوچکی به شکل یک لوله از آن باقی می ماند. در نتیجه ی کوچک شدن معده، میزان غذای مصرفی کمتر شده و بیمار شروع به لاغر شدن می کند. کاهش وزن، تغییرات چشمگیری را در هورمون های دستگاه گوارشی ایجاد می کند. این هورمون ها باعث ترشح انسولین می شوند که در آخر، بهبود دیابت نوع دو برای بیمار حاصل می شود.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه

اگر دیابت در مراحل اولیه اش باشد، بیمار با انجام جراحی از مصرف داروهای مخصوص دیابت (مانند انسولین و متفورمین) برای سال ها راحت می شود. بیمارانی که به مدت طولانی دیابت داشته اند، انجام جراحی اسلیو معده می تواند از طریق محدود کردن میزان غذای مصرفی، سطح قند خون آنها را کنترل کند. اگر هم دیابت بیش از ۱۰ سال در بدن بیمار وجود داشته و به قدری پیشرفت کرده که فرد نیاز به تزریق انسولین دارد، جراحی اسلیو معده می تواند نوع دارو را به داروهای خوراکی تخفیف دهد.

منبع: تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

در این مطلب می خواهیم به معرفی 9 روش برای جوان نگه داشتن پوست بپردازیم. پیشنهاد می کنیم اگر به جوان ماندن پوست اهمیت می دهید. با بهترین کلینیک زیبایی شمال تهران همراه باشید.

کنترل قرار گرفتن در معرض نور خورشید

در فصل تابستان نور خورشید آسیب بیشتری به پوست وارد می کند. برای حفظ سلامت پوست باید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کنترل کنید.

از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

 برای محافظت از پوست در مقابل نور خورشید می توانید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

بیشتربخوانید... درمان جوش های زیر پوستی

محدودیت زمانی رفتن به زیر نور خورشید

در بعضی از ساعات روز مخصوصاً در فصل تابستان نباید به زیر نور خورشید رفت زیرا آسیب های بیشتری به پوست خواهد زد.

محافظت از پوست در ساحل

در فصل تابستان اگر می خواهید برای تفریح به ساحل بروید باید لباس هایی انتخاب کنید که از پوست شما محافظت کند. حتماً از کرم ضد آفتاب با مقدار SPF حداقل 25 استفاده کنید و عینک آفتابی محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) همراه خودتان داشته باشید تا آسیب کمتری به چشم ها وارد شود.

برنزه نکنید!

 برنزه کردن توسط نور خورشید یا استفاده از دستگاه های سولاریوم برای برنزه کردن پوست، می توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را مقدار زیادی افزایش دهد و باعث ایجاد چین و چروک پوست می شود.

سیگار کشیدن را ترک کنید

اگر می خواهید از پوست خود محافظت کنید و شادابی پوست حفظ شود باید سیگار کشیدن را ترک کنید.

پوست خود را هیدراته نگه دارید

پوست خود را مرطوب نگه دارید تا چین و چروک های خود را از بین ببرید و از ترک خوردن پوست جلوگیری کنید. وقتی در حال دوش گرفتن هستید حداکثر 5 تا 10 دقیقه از آب گرم استفاده کنید.

پوست را مرطوب نگه دارید

سعی کنید همیشه پوست را مرطوب نگه دارید. وقتی که از حمام بیرون می آیید و پوست را با یک حوله خشک می کنید، مقداری مرطوب کننده را بر روی پوست بمالید.

خوردن غذای مناسب و نوشیدن آب

خوردن یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب به سلامت پوست شما کمک شایانی می کند. خوردن غذای سالم و مصرف مایعات و تغذیه مناسب(غنی از آنتی اکسیدان ها) باعث حفظ رطوبت پوست و هیداته ماندن پوست می شود که در نتیجه سلامت پوست را به ارمغان می آورد.

منبع: مجله سلامتی بیمارستان



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

استخر و مخازن آب، سازه هایی هستند که همواره در تماس مستقیم با آب هستند. به همین دلیل آب بندی استخرها و آب بندی مخازن بتنی، جزیی جدا ناپذیر از فرایند طراحی و ساخت استخر می باشد. این تماس می تواند ناشی از آب درون استخر و یا ناشی از آب های زیرزمینی در زیر و یا مجاورت استخر باشد. به همین دلیل باید آن ها را آب بند نمود و در مقابل عوامل فیزیکی مخرب که ممکن است دوام بتن را زیر سوال ببرد، محافظت نمود.

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر

طراحی سیستم آب بندی مخازن بتنی و استخر ها 

همواره یکی از مهم ترین جنبه های استخرهای شنا، زیبایی آن ها بوده است. در مورد استخرهای دیگر نظیر مخازن بتنی آب، مهم ترین جنبه آن ها بارهای وارد بر آن ها و تجهیزات درون آن است. برای برخی استخر های خاص هم مانند استخرهای پرورش ماهی، حفاظت شیمیایی آن ها بر موارد فوق اضافه می گردد. در هر یک از این موارد مواد مصرفی جهت آب بندی استخر و آب بندی مخازن بتنی  متفاوت بوده و باید براساس کاربرد استخر آن ها را انتخاب نمود. متاسفانه هر گونه نقصانی در مراحل طراحی و ساخت استخر، منجر به عملکرد ناقص سیستم آب بندی و در نتیجه آسیب بر سازه مورد نظر است. به طور خلاصه می توان پارامترهای زیر را برای طراحی یک استخر نام برد:

  • حفاظت و آب بندی قسمت های بیرونی استخر و مخازن بتنی آب
  • آب بندی سیستم لوله کشی  در تاسیسات استخر و سیستم تصفیه استخر
  • آماده سازی و آب بندی سطوح داخلی استخر و مخازن بتنی آب
  • انتخاب مصالح صحیح برای پوشش نهایی

آب بندی مخازن بتنی آب و استخر های مجود

 گاهی اوقات ممکن است به علت تغییر کاربری یک استخر یا مخزن آب، نیاز به طراحی و اجرای سیستم آببندی بعد از اتمام سازه شود. در این شرایط احتمالاً تمهیدات خاصی برای طراحی سیستم آب بندی دیده نشده است. بنابراین باید به مراتب بیشتر از سازه ای که در مرحله اجرا یا طراحی است، در انتخاب سیستم آب بندی دقت به عمل آورد. یکی دیگر از شرایطی که ممکن است نیاز باشد برای استخرها یا مخازن آبی موجود سیستم آب بندی جدید طراحی و اجرا نمود، تخریب یا مشکل پیدا کردن استخر موجود است. در این شرایط هم با توجه به اینکه سیستم آب بندی به خوبی عمل نکرده است، باید دقت کافی در انتخاب طرح آب بندی جدید را ارائه نمود. به طور خلاصه می توان موارد زیر را برای تعمیر سیستم آب بندی جدید برشمرد:

  • ارزیابی اولیه سازه موجود
  • آماده سازی سطح
  • آب بندی لوله کشی و سیم کشی سازه موجود
  • انتخاب مصالح صحیح
  • مسلح سازی بتن استخرها و مخازن آب

بیشتربخوانید... تعمیر و نگهداری استخر


تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 88
نویسنده : mozhgan

فیلر بینی یا پرکننده‌ بینی یکی از راه‌های اصلاح فرم بینی بدون جراحی است. در این روش شما هیچ نیازی به جراحی، بیهوشی، عوارض پس از جراحی، گذراندن دوره نقاهت و صرف هزینه زیاد نخواهید داشت. با کمک فیلر بینی می‌توانید بینی‌هایی داشته باشید که کوچک تر و باریک تر به نظر می‌رسند. با تزریق اسید هیالورونیک در نقاط لازم توسط پزشک، پل بینی باریک تر، اندازه سوراخ بینی کوچک تر و ظاهر کلی بینی صاف تر می‌شود. با بهترین دکتر فیلر بینی همراه باشید.

نحوه تزریق فیلر بینی

بیمار پس از این که روی تخت و یا صندلی مخصوص دراز می‌کشد، روی بینی وی کاملاً تمیز می‌شود و پزشک با استفاده از سوزنی نازک از یکی از فیلرهای اسید هیالورونیک با توجه به شکل دلخواه بیمار فیلر را در نواحی مورد نظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند و پس از تزریق قسمت‌هایی که تزریق صورت گرفته است بینی ماساژ داده می‌شود.

ماندگاری فیلر بینی

درمان‌های رینوپلاستی غیر جراحی اگر به طرز صحیح استفاده شوند و استاندارهای لازم توسط پزشک مربوطه رعایت شود، ۵۰ سال ماندگاری دارد. نتایج فیلر میکرو قطره دائمی است اما پرکننده‌های موقت ظرف ۶ ماه تا نهایت ۱ سال حل شده و نیاز به ترمیم دارند.

ماده مورد استفاده در فیلر بینی در میزان ماندگاری آن تأثیر دارد. برای مثال فیلرهای سیلیکونی از دسته پرکننده‌های دائمی هستند و نیازی به ترمیم ندارد.

مزایای فیلر بینی

اصلاح بینی با فیلر به شما امکان می‌دهد از بیهوشی خودداری کنید.

دوره نقاهت کم و بهبودی سریع

پس از این روش، می‌توانید به محض همان روز یا روز دیگر به محل کار و فعالیت‌های منظم خود برگردید.

هزینه جراحی زیبایی بینی بدون جراحی بسیار کمتر از جراحی زیبایی بینی سنتی است.

عوارض فیلر بینی

قرمزی، حساسیت و تورم به مقدار کم و برای مدت کوتاه از عوارض فیلر بینی است. احتمال خیلی کمی برای خطراتی مانند نابینایی و نکروز نیز وجود دارد. در صورت آسیب به رگ‌های خونی حین تزریق ممکن است فرد بینایی خود را از دست بدهد. موقتی بودن آن و نیاز به ترمیم نیز از بدی‌های این روش است. در واقع شما به دلیل نیاز به ترمیم منظم فیلر، باید هزینه زیادی در طولانی مدت صرف آن کنید. همچنین این روش برای افراد با تیغه بینی برجسته و بینی بزرگ و گوشتی نیز مناسب نیست.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

سندرم دامپینگ معضلی است که در بیماران تحت بای پس معده و روده و جراحی ساسی معده  شایع تر است، اما گاها می توان آن را  در بیماران عمل اسلیو معده هم دید. آگاهی از سندرم دامپینگ، علل و علائم آن بسیار مهم است.

سندرم دامپینگ هنگامی اتفاق می افتد که قندها یا کربوهیدرات های ساده به سرعت از معده به روده کوچک تخلیه شوند. این سندروم همچنین می تواند بعد از خوردن غذاهای پرچرب یا سرخ شده و محصولات لبنی (اغلب بستنی ، شیر و برخی از ماست ها) ایجاد شود. علائم سندروک دامپینگ اولیه و زودرس معمولا یک ساعت بعد از خوردن غذا شروع میشود و تا ۱ ساعت ممکن است ادامه داشته باشد.

علائم این بیماری عبارتند از:

  • تعریق
  • سبکی
  • افزایش ضربان قلب
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گرفتگی شکم و گرگرفتگی

برای جلوگیری از سندرم دامپینگ زودرس ، طی یک وعده غذایی بیشتر  از ۱۰ گرم مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدارت مصرف نکنید. سندروم دامپینگ تاخیری نیز معمولاً ۱-۳ ساعت بعد از مصرف غذا یا میان وعده اتفاق می افتد و در اثر هیپوگلیسمی واکنشی یا کاهش قند خون رخ میدهد.

علائم این سندروم دامپینگ تاخیری عبارتند از:

  • عرق کردن
  • لرزیدن
  • از دست دادن تمرکز
  • گرسنگی
  • و حتی غش کردن


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی باشد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. تزریق ژل به بینی چند سالی است، که رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم داشته است. تزریق فیلر بینی باعث رفع نواقص بینی و ایجاد یک بینی خوش‌فرم با تیغه صاف می‌شود.

در صورتی که قصد انجام روش زیبایی بدون عمل جراحی با فیلر بینی را دارید، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته و سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید. متخصص پس از معاینه و بررسی نوع بینی شما، بهترین متد زیبایی و بهترین برند فیلر بینی را پیشنهاد می‌دهد.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

می‌توان گفت مواردی وجود دارند که پاسخ مناسبی به درمان‌های ارائه شده با تزریق فیلر می‌دهند. این موارد عبارت‌اند از:

پیری بینی: با افزایش سن استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی است از بین می‌رود. در نتیجه نوک بینی شروع به افتادن می‌کند و عرض پایه بینی کاهش می‌یابد. این وضعیت را می‌توان با فیلر بینی اصلاح کرد تا به اندازه این پایه افزوده شده و برآمدگی مربوطه به نوک بینی بالا رود.

پل بینی صاف: استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی می‌تواند این وضعیت را بهبود ببخشد. این شرایط یکی از ویژگی‌های رایج در بیماران آسیایی به شمار می‌رود.

برآمدگی نوک بینی: امکان اصلاح این وضعیت با تزریق فیلر وجود دارد.

اصلاح عمل جراحی قبلی: بی نظمی‌های بعد از جراحی بینی را می‌توان با استفاده از پرکننده بینی بهبود بخشید. اما بایستی این وضعیت با جراح پلاستیک مورد بحث قرار بگیرد.

اصلاح زاویه نازو فرونتال: این زاویه را می‌توان با فیلر در ناحیه پل بینی بهبود بخشید. این وضعیت بیشتر در طرفین بینی مشاهده می‌شود.

به طور کلی هر گونه برجستگی و عدم تقارنی در بینی با کمک این روش قابل اصلاح است.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

دیسفاژی بعد از عمل لاغری بای پس معده

پس از عمل جراحی چاقی معمولاً در بیماران بای پس معده یا ساسی بای پس ، اختلال یا دشواری در بلع یا دیسفاژی وجود دارد. زمانی که بیمار سریع غذا میل کند و یا اینکه حجم زیادی از غذا را در یک وعده غذایی بخورد میتواند با چنین مشکلی روبرو شود. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است که لقمه های بسیار کوچک بردارید و هر لقمه را کاملا بجویید. دیسفاژی به طور معمول در ۶ ماه اول بعد از عمل لاغری رخ میدهد و می تواند به اندازه کافی شدید باشد که نوشیدن مایعات مشکل شود. اگر در این مدت مشکل در بلع دارید حتما با متخصص جراحی لاغری خودتان صحبت کنید.

پیشگیری از دیسفاژی بعد از عمل لاغری

 لقمه کوچک بردارید و بعد از هر لقمه حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید تا لقمه بعدی را بردارید. غذا را کاملا بجویید و غذا را له شده وارد معده کنید مصرف غذاهایی را که سخت و سفت، خشک هستند را محدود کنید.

تنگی و انسداد در مسیر گوارش بعد از عمل

تنگی آناستوموتیک زمانی اتفاق می افتد که ناحیه اتصال بین کیسه به جا مانده (مثلا در بای پس معده)  روده کوچک باریک شود که به طور بالقوه می تواند عبور غذا و مایعات از جمله آب را مسدود یا محدود کند. تنگی مسیر گوارشی ممکن است در هر دوره ای بعد از عمل لاغری ایجاد شود اما معمولا در هفته سوم و چهارم بعد از عمل لاغری رخ میدهد. علائم این مشکل عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • درد و مشکل در بلع
  • پر شدن بخش فوقانی شکم

اگر در هفته سوم و چههارم بعد از عمل با هر کدام از مشکلات بالا روبرو شدید حتما به جراح لاغری خودتان اطلاع دهید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

آلارپلاستی، یک روش جراحی بینی است که با کاهش اندازه آلار (پره های بینی) باعث تغییر شکل آن و کوچگ شدن سوراخ های بینی می شود. به این عمل کاهش پایه آلار نیز گفته می شود. این عمل زیبایی بینی توسط جراح بینی برای افرادی انجام داده می شود که سوراخ بینی آن ها در بخش قدامی بینی بزرگ است و حین دم و بازدم اندازه سوراخ ها بیشتر می شود. هدف از انجام این عمل بینی، کاهش تغییر سایز سوراخ های بینی حین دم و بازدم و سرانجام ایجاد تقارن در صورت است.

چه کسانی بهترین کاندید برای انجام عمل کوچک کردن سوراخ بینی هستند؟

در حالت عادی سوراخ های بینی در بخش جلو باید با هم متقارن باشند. اگر یکی از سوراخ ها کوچکتر یا بزرگتر از دیگری است و یا هر دو کاملا نامقارن هستند، می توان عمل آلارپلاستی انجام داد. همچنین اگر سوراخ بینی شما بزرگ است و یا حین دم و بازدم کوچک و بزرگ می شود این عمل به شما توصیه می شود. همچنین افرادی که قبلاً جراحی زیبایی بینی انجام داده اند و می خواهند نتایج عمل قبلی خود را اصلاح کنند، و همچنین افرادی که از ناحیه صورت دچار آسیب دیدگی شده اند نیز ممکن است به انجام این عمل علاقمند باشند.

اما بهترین کاندیداهای انجام این عمل کسانی هستند که علاوه بر موارد بالا، شرایط زیر را نیز داشته باشند:

کسانی که سلامتی عمومی خوب دارند افرادی که سیگار نمی کشند، الکل نمینوشند و یا تمایلی به مواد مخدر ندارند دوره نقاهت و بهبودی عمل قبلی خود را به خوبی پشت سر گذاشته باشند انتظارات واقع بینانه و منطقی از روند عمل داشته باشند

آلارپلاستی چگونه انجام داده می شود؟

مراحل آمادگی و انجام این عمل درست مانند عمل جراحی رینوپلاستی است. اما تفاوت مهم این دو، در میزان تهاجمی بودنشان است. الارپلاستی به مراتب کم تهاجم تر است و مدت زمان آن نیز بسیار کوتاه است. البته همانطور که در بخش های قبل خواندید خود آلارپلاستی می تواند بخشی از عمل رینوپلاستی باشد.

بیشتر بخوانید ... بهترین برند فیلر بینی

عوارض عمل بینی آلارپلاستی چیست؟

  • تورم، قرمزی و حتی خونریزی جزئی از محل بخیه ها
  • به جا ماندن جای زخم
  • ترشح یا چرک از محل جراحی
  • عفونت


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

عمل جراحی بای پس روده  یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌پس معده و عمل اسلیو است. در این روش جراحی هم حجم معده کاهش میابد و هم بیشتر طول روده بجز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متری بخش انتهای آن بای پس شده یا میانبر میزند. به این صورت بخش اعظم روده نمیتواند کار جذب مواد غذایی را انجام دهد.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi

جوانب مثبت

  • متعادل شدن دریافت کالری و کاهش جذب مواد غذایی از بزرگ‌ترین مزایای این نوع جراحی کاهش وزن هستند.
  • برخلاف عمل بای پس معده، از آنجایی که در عمل بای پس روده بخش یپلوریک (بخش انتهایی معده) دست نخورده باقی میماند، بیماران به سندروم دامپینگ مبتلا نخواهند شد.
  • زمانی که بخشی از معده برداشته میشود، تولید گرلین (ghrelin) که هورمون گرسنگی است و از معده ترشح میشود نیز کاهش پیدا کرده یا متوقف میشود. بنابراین بیماران کمتر احساس گرسنگی خواهد کرد.
  • رژیم غذایی پس از بای پس روده نسبت به سایر اعمال جراحی لاغری قابل تحمل تر است.
  • بر طبق آمار بدست آمده، جراحی دئودنال سوئیچ در مقایسه با سایر عمل های جراحی لاغری به طور کلی بیش‌ترین میزان کاهش وزن را دارد.
  • این عمل همچنین دارای بالاترین نرخ درمان مشکلاتی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیابت نوع دوم است.
  • در نهایت، جراحی بای پس روده گزینه‌ای بسیار موثر برای افرادی است که دارای رژیم غذایی پرچربی هستند.

جوانب منفی

  • یکی از جوانب منفی این عمل، زمان‌بر بودن پروسه جراحی آن است. بسته به وضعیت بیمار و شرایط دیگر، این عمل می‌تواند بین ۳ تا ۶ ساعت طول بکشید. از آنجایی که در تمام مدت انجام عمل بیمار بیهوش است، ممکن است تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارضی را تجربه کند. این تاثیرات به نوبه خود خطر بروز مشکلاتی پس از عمل جراحی و دوره نقاهت را نیز افزایش میدهند.
  • علاوه بر این، به دلیل دشوار بودن انجام این پروسه جراحی، تعداد جراحانی که بتوانند به خوبی و با تسلط اینکار را انجام دهند کم است و پیدا کردن متخصص جراحی لاغری حرفه ای کمی چالش برانگیز است.
  • با برداشتن بخشی از معده دیگر برای همیشه آن بخش را از دست میدهید و بنابراین عمل غیرقابل بازگشت است.
  • اگر بیماران رژیم غذایی بعد از عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده را رعایت نکنند ممکن است با کمبود پروتئین، آنمی و کم خونی و بیماری متابولیک استخوانی مبتلا شوند.
  • علاوه بر مشکلات ذکر شده، بیمارانی که تحت این عمل قرار میگیرند ممکن است گاز، نفخ و اسهال نیز تجربه کنند.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 78
نویسنده : mozhgan

معمولا شرایط استخرها را میتوان نسبت به موارد زیر مورد توجه و بررسی قرار داد.

کاربری استخر: شامل انواع ساخت استخر عمومی شنا ، ساخت استخر خانگی و باغ ویلایی، ساخت استخر کشاورزی و ساخت منابع ذخیره آب آشامیدنی 

بیشتربخوانید... فیلتر استخر چیست

موقعیت استخرها: استخر رو زمینی ، ساخت استخر بالاتر از سطح زمین و استخر داخل طبقات ، ساخت استخر در داخل زمین و زیر زمین طرح استخرها شامل انواع استخر گرد ، استخر بیضی ، ساخت استخر نامنظم و چهارگوش که نسبت به طرح ویلا ، ساختمان و محوطه سازی ویلا طراحی و اجرا میشوند.

ابعاد استخر: طول*عرض *ارتفاع استخر میباشد که میتوان بصورت نامنظم یا چهارگوش طراحی و اجرا نمود.

نوع سازه استخر: را بر اساس فشارهای وارده به استخر و حجم آب مورد نیاز و ابعاد استخر محاسبه و اجرا میشود که به چند صورت ساخت استخر بتنی ، ساخت استخر با مصالح بنایی (استخر آجری ، استخر بلوک سیمانی) ، ساخت استخر فایبر گلاس طراحی و اجرا میشوند.

تجهیزات و تاسیسات استخر: تجهیزات استخر شامل پله استخری ، گریل ، کرتین (آبشاری) ، فواره آب استخر تصفیه آب استخر ،کلر زن استخر ، دستگاه ازن ، نصب پمپ استخری ، نصب پمپ سیرکولاتور ، نصب منبع کویل یا منبع دوجداره آب گرم ،نصب مبدل حرارتی و سیستم گرمایش آب استخر که خود میتواند از طریق بویلر فولادی یا چدنی طراحی و اجرا شود و یا میتوان برای استخرهای کوچک از پکیج استفاده نمود بهتر است قبل از اقدام به ساخت استخر از یکنفر کارشناس خبره استخر برای بازدید از محل ساخت استخر و تهیه نقشه های استخر و تاسیسات استخر کمک بگیرید تا هزینه های ساخت استخر شما را نیز برآورد نماید.

 استانداردهای ساخت استخر: که شامل استاندارد طراحی عمومی استخر ، ابعاد استاندارد انواع استخر و نوع تجهیزات و تاسیسات مورد نیز استخرها بر اساس آئین نامه های طراحی و ساخت استخرهای شنا طراحی و اجرا میگردند. 


تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

اغلب کسانی که درمان های ارتودنسی را شروع می کنند قبل از آن، باید به یک متخصص لثه یا سایر متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنند. این افراد معمولا مشکلاتی در خصوص بافت لثه و یا دندان خود دارند که بدون برطرف شدن آن ها ترجیح می دهیم ارتودنسی را شروع نکنیم. برای مثال جرمگیری دندان یکی از این پروسه ها است که بیشتر افراد باید قبل از آغاز درمان، جرم گیری کنند. در این مقاله درباره علت جرمگیری قبل از ارتودنسی دندان و فوایدش اطلاعاتی ارائه شده است.

بیشتربخوانید... سن مناسب ارتودنسی کودکان

چرا متخصص ارتودنسی ممکن است قبل از درمان شما را به دندانپزشک ارجاع دهد؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک متخصص ارتودنسی ترجیح می دهد ابتدا با همکاری یک دندانپزشک دندان های شما را جرم گیری کند سپس درمان را آغاز کند. یک ارتودنتیست می خواهد بداند که آیا دندان های شما به اندازه کافی سالم هستند ؟ لثه ها و استخوان های نگهدارنده دندان شما از مقاومت خوبی برخوردار هستند یا خیر؟ علاوه بر این، قبل از قرار دادن بریس بر روی دندان های شما باید دندان هایتان تمیز شوند. تا اگر پوسیدگی و فسادی وجود داشته باشد بر طرف شوند. زیرا هرگونه مشکل در خصوص لثه، دندان یا سایر بافت های داخل دهان میتواند باعث افزایش مدت زمان ارتودنسی و حتی شکست آن شود.

علت جرمگیری قبل از ارتودنسی چیست؟

تمیز کردن دندان ها با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی کمی چالش برانگیز است. شما باید وقت بیشتری برای اینکار اختصاص دهید و بیشتر دندان ها را مسواک بزنید. اگر چنین نکنید پلاک دندانی و جرم روی دندان ها ایجاد شده و روند پوسیدگی دندان و همچنین بیماری لثه شروع می شود. شما باید قبل از شروع ارتودنسی دندان ها را تمیز کررده و تمام جرم، پلاک و تارتار روی دندان، بین دندان ها و زیر خط لثه را از بین ببرید.  جرمگیری قبل از ارتودنسی باعث می شود که با خیال راحت تری به استقبال بریس ها و همچنین خفظ بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی بروید. اگر جرمگیری نکنید، جرم هایی که قبل از ارتودنسی روی دندان شما قرار دارند باعث پوسیدگی دندان هایتان می شود. به این ترتیب تلاش متخصص و هزینه ارتودنسی که شما پرداخت کرده اید بی ثمر خواهد شد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی درد دارد

جرم ها (پلاک دندان) چگونه به وجود می آیند؟

بزاق دهان به طور طبیعی دارای املاح و مواد معدنی است که در قسمت هایی از دندان ها رسوب می کنند. به مرور زمان میکروب های دهانی و مانده مواد غذایی به این رسوبات اضافه شده و اولین مراحل  تشکیل پلاک دندان آغاز می شود. در مراحل اولیه پلاک دندان به آسانی با مسواک و نخ دندان قابل پاک شدن هستند. اما اگر به موقع از روی دندان برداشته نشوند این پلاک ها به مرور حجیم شده. سپس به جرم تبدیل می شود.

جرم دندان، لثه را تخریب و دندان را شل می کند

جرم ها رسوباتی هستند که از املاح موجود در غذا به مرور زمان بر روی دندان ها می نشینند. اگر به موقع با جرمگیری  این حجم اضافی از روی دندان ها برداشته نشوند مقداری از استخوان نگهدارنده دندان تحلیل می رود. این امر باعث تخریب لثه و در نهایت شل شدن دندان سالم می شوند. به همین خاطر است که متخصص ارتودنسی شما قبل از نصب براکت ها و سایر بخش های بریس، شما را تشویق به انجام جرمگیری قبل از ارتودنسی می کند.

منبع: درمان ارتودنسی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 86
نویسنده : mozhgan

ژل ارتودنسی یک راه حل سریع و آسان برای استفاده هنگام ناراحتی، تحریکات و صدمات دهان و دندان است. ژل ارتودنسی به عنوان یک لایه محافظ در برابر آسیب های ناشی از وسایل ارتودنسی دندان عمل می‌کند. ارتودنسی می‌تواند ناراحتی های کوچکی در داخل گونه ها، روی زبان یا داخل لب‌ها را درمان کند. آسیب های ارتودنسی می‌تواتد حتی باعث عفونت شود. ما به کمک ژل ارتودنسی می‌توانیم از وخیم شدن آسیب‌ها و آسیب های جدید جلوگیری کنیم.

بیشتربخوانید... سن مناسب ارتودنسی کودکان

روش استفاده از ژل ارتودنسی

هنگامی که ما از ارتودنسی استفاده می‌کنیم، یک دوره سازگاری داریم. ما با نصب ارتودنسی، یک ماده و جسم وارد دهان خود کرده ایم. دهان ما باید عادت کند که این جسم در دهان ما وجود خواهد داشت. در این مدت ارتودنسی باعث اصطکاک می‌شود و بعضی از قسمت های دهان، زبان و…  را زخم می‌کند. این دوره بدون توجه به این که ما از چه نوع ارتودنسی استفاده کرده ایم متفاوت است. این دوره می‌تواند از 2 روز تا سه هفته طول بکشد. شما باید بدانید که چاره ای ندارید و باید به ارتودنسی‌ها عادت کنید و دوره سازکاری را پشت سر بگذارید. همچنین شما باید قبول کنید، نباید بعضی غذاها را مصرف کنید. قسمت آزاردهنده اصلی، ناشی از حرکت دندان، در اثر فشار ارتودنسی است. احساس ناراحتی در درمان ارتودنسی با براکت فلز، یاقوت کبود یا زبانی به دلیل اصطکاک دستگاه روی مخاط دهان در زبان، گونه‌ها یا لب‌ها معمولی است. تا زمانی که به ارتودنسی عادت نکنید، باید بتوانید از ژل ارتودنسی استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از ژل ارتودنسی را بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید... سریعترین ارتودنسی

ژل ارتودنسی چیست؟

شما به احتمال زیاد درباره این محصول که به آن واکس ارتودنسی یا موم دندان نیز گفته می‌شود، مطالبی شنیده اید. ژل ارتودنسی به صورت میله های سفید نازک است که می‌توان آن را از داروخانه‌ها خریداری کرد. علاوه بر موم دندان، بیمار می‌تواند سیلیکون را نیز انتخاب کند. سیلیکون به طور کلی با سهولت بیشتری به براکت می‌چسبد و سطح براکت‌ها را بهتر می‌پوشاند. با این حال، هر دو وظیفه محافظت از مخاط دهان در برابر ایجاد ضربه و جلوگیری از ایجاد درد در صورت زخم  شدن فرد را دارند.

منبع: درمان ارتودنسی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 17 دی 1401
بازدید : 70
نویسنده : mozhgan

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند. در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است. با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتر بخوانید … فیلر بینی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 17 دی 1401
بازدید : 78
نویسنده : mozhgan

استخر را به طور کلی به دوصورت می توان ساخت. استخر روباز یا سرباز و استخر سرپوشیده که سربسته هم گفته می شود، اما صرف نظر از نوع آنها باید استاندارد ساخت استخر خانگی از نظر ابعاد و سایر مسائل رعایت شود.

انواع استخر بر حسب استفاده کنندگان 

استخر تعلیماتی استخر عمومی استخر قهرمانی واتر پلو آب درمانی استخرهای درون زمین استخرهای روی زمین استخرهای بالای زمین

انواع استخر از نظر استقرار

 انواع استخر بر حسب شیوه ی تصفیه استخر

  • خزینه
  • استخر با آب در گردش
  • استخر با آب گذرا

توضیحاتی درباره ی تجهیزات استخر

استخرها شامل سونای خشک، سونای بخار، حوضچه ی آب سرد، جکوزی، سرویس بهداشتی،ورودی، رختکن، دوش ها، استخر شنا و سالن استخر هستند به همین دلیل تاسیسات استخری  یکپارچه ای را در فضایی به نام موتور خانه استخر تعبیه می کنند، موتورخانه های استخر دارای تجهیزات زیر می باشند:دیگ بخار، دیگ آب گرم،فیلتر شنی،مبدل حرارتی،منبع کویل دار،سختی گیر،موگیر،پمپ، شیرآلات و اتصالات

بیشتربخوانید... تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر

انواع آب بندی استخر

آب بندی به صورت دوغابی: محصول NPS-Z20 را با سیمان مخلوط می کنیم و آن را به صورت دوغابی اجرا می کنیم، بعد به ازای هر یک لیتر NPS-Z20 یک لیتر آب اضافه می کنیم و سیمان و سیلیس آردی یا پودر سنگ الک شده را به آن اضافه می کنیم و به صورت دوغابی با قلموی رنگ کار آب بندی را به صورت دو مرحله ای و با فاصله ی زمانی 12 ساعت انجام می دهیم.

سیمان کاری به صورت نرمه یا صیقلی: تشکیل ملات با سیمان و ماسه بادی و آب و انجام نرمه کشی با ضخامت زیر نیم سانتی متربر روی سطح.

رزین آب بندی استخر: این روش یکی از پرطرفدارترین روش های آب بندی استخر است، در این روش سیمان و بتن با رزین مخلوط می شود که باعث استحکام سیمان و بتن می شود و با بالا بردن تراکم مولکولهای آن ها امکان نفوذ آب را غیر ممکن می سازد. معمولا در این کار از رزین های پلیمری و اکرکی استفاده می شود.

استفاده از چسب آب بندی استخر: چسب آب بندی Z-90 دارای خاصیت صد در صد ضد آب است. این چسب به صورت مایع شیری رنگ است که پس از استفاده کاملا بی رنگ می شود، این چسب قابلیت ترکیب در هر نوع ملات را به راحتی دارد و دمای بین -75 درجه تا 35 درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل می کند.

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر


تاریخ : شنبه 17 دی 1401
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

شکستن براکت ارتودنسی می تواند استرس زیادی به افرادی که ارتودنسی ثابت دارند وارد کند چرا که هم هزینه بردار است و هم ممکن است طول دوره درمان را افزایش دهد. اما براکت شکسته یکی از مشکلات نسبتا رایج ارتودنسی دندان است که افراد بارها ممکن است در طول درمان با آن مواجه شوند. پس جای نگرانی نیست و نباید به خاطر آن استرس و اضطراب داشت. اجازه دهید در این مقاله به طور کامل در خصوص شکسته شدن براکت ارتودنسی اطلاعاتی به شما کاربران عزیز ارائه دهیم.

بیشتربخوانید... آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان میشود

علت شکسته شدن براکت ارتودنسی ثابت چیست؟

قبل از اینکه درباره مدیریت شرایط براکت شکسته بنویسیم اجازه دهید که درباره علل شکستن براکت مطالبی ارائه دهیم و بگوییم که اصلا چرا و چگونه براکت ها که مهمترین اجزای بریس ارتودنسی هستند ممکن است شکسته، شل شده یا بی افتند. مهمترین علل شل شدن براکت ارتودنسی یا شکستن آن عبارتند از: خوردن غذاهای ممنوعه (همان غذاهایی که متخصص به  شما بارها تاکید میکند که حین ارتودنسی مصرف نکنید. انواع میوه خشک، غذاهای سفت و سخت که نیاز به جویدن دارند و ….) دستکاری براکت با دست دستکاری دست با اشیایی مانند خودکار، مداد و اشیایی از این دست جویدن آدامس با ارتودنسی برخورد اشیاء به دندان ها (ضربه یا ترومای وارد شده  به صورت و براکت ها مانند برخورد توپ، چوب، مشت و …) محکم و غیراصولی بسته شدن اجزای بریس (سیم، براکت، اسپیسرها و …) برخورد ماده مضر و شل کننده سیمانی که براکت را به دندان متصل کرده وارد شدن فشار زیاد بیش از حد به براکت از طرف سیم ارتودنسی بی کیفیت بودن براکت ارتودنسی و…

بیشتر بخوانید ... قیمت روکش دندان

هنگام شکستن براکت ارتودنسی باید چکار کنیم؟

به طور کلی زمان شل شدن براکت ها یا افتادن آن ها مجموعه اقدامات زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید در کوتاهترین مان ممکن آن را تعمیر یا تعویض کنید. با اینکار مدت زمان ارتودنسی افزایش پیدا نخواهد کرد. مهم ترین مراحل حین شکستن براکت های ارتودنسی عبارتند از:

اول: آرام و ریلکس باشید!

اولین چیزی که باید بدانید این است که اغلب اوقاتی که براکت می شکند یا شل می شود هیچ مورد اورژانسی و فوری در کار نیست و شما هم اولین نفری نیستید که با این مشکل مواجه میشوید و قطعا آخرین نفر هم نخواهید بود. حتی در طول دوره درمان ممکن است باز هم با این مشکل روبرو شوید پس آرام باشید. حتی اگر ارتودنسی لینگوال یا دیمون انجام داده اید باز هم باید در وهله اول آرامش خود را حفظ کرده  و آرام باشید زیرا اصلاح، تعمیر یا تعویض براکت به راحتی توسط متخصص ارتودنسی انجام داده میشود.

دوم: میزان آسیب را ارزیابی کنید

خیلی با دقت و توجه زیاد به براکت نگاهی بیندازید و ببینید که دقیقا چه بلایی سر براکت آمده است. آیا فقط شل شده یا شکسته شده؟ اگر سیم ارتودنسی مشکلی ندارد و سرجایش است آن را دستکاری نکنید. سیم را به آرامی از داخل براکت به عقب برانید.

سوم: همه براکت ها و سیم ارتودنسی را چک کنید

همانطور که در بخش قبل گفتیم، اگر سیم همچنان به براکت وصل شده بود ، آن را به آرامی به عقب برگردانید و با موم ارتودنسی ایمن کنید. اما اگر سیم نیز پاره شده و بیرون زده یا دراز است سیم را از جایی که دراز شده در فاصله کمی از دندان کات کنید. سپس سر تیز یا برآمده سیم را با موم بپوشانید.

 چهارم: با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید و یک وقت ملاقات بگیرید

بلافاصله بعد از ایمن کردن براکت شل شده ارتودنسی یا شکسته شده با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید و جزئیات آسیب وارد شده را به او بگویید تا او یک قرار ملاقات برای شما در نظر بگیرد. اگر براکت شکسته شده باشد و یا سیم همراه با آن شل شده باشد یک وضعیت اورژانسی است و باید در نزدیک ترن فرصت ممکن به مطب متخصص بروید اگر نه برای رفتن به مطب عجله نکنید.

منبع: zhaleimplant.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 17 دی 1401
بازدید : 72
نویسنده : mozhgan

شرایط پوست در فصل های مختلف متفاوت است و برای مراقبت از پوست باید این شرایط را بشناسید.

بیشتر بخوانید... بهترین دکتر فیلر بینی

پوست در فصل بهار

بهار فصل زیبایی هاست اما در کنار این زیبایی ها فصل حساسیت های پوستی هم هست.

  • گاهی پزشکان برای درمان اگزما از ترکیبات موضعی استفاده می کنند که بعضی از آنها حاوی کورتن است، پس هیچ گاه بدون مشورت پزشک از آنها استفاده نکنید.
  • به حداقل رساندن استرس، کوتاه کردن مرتب ناخن ها و خاراندن (خاراندن، اگزما را بدتر می کند) راهکاری مناسب است.
  • پوشیدن لباس نخی گشاد برای کمک به جذب عرق گام بعدی است.
  • حذف عوامل حساسیت زا که البته گاهی امکان پذیر نیست ولی قدم موثری برای رفع مشکل است.

پوست در فصل تابستان

  • محافظت از پوست چه با کرم های ضد آفتاب و چه با لباس و کلاه از دیگر راهکارهای محافظت است.
  • در فصل گرما باید فعالیت خود را در ساعات شدت آفتاب که بین ساعت نه تا سه عصر است، کمتر کنند.

پوست در فصل پاییز

با شروع فصل پاییز به خشکی و سردی هوا، وزش باد، گرم و خشک بودن هوای اتاق به دلیل استفاده از وسایل حرارتی که باعت افزایش تبخیر آب از پوست و در نتیجه خشکی آن می شود.

بیشتربخوانید... هزینه تزریق فیلر بینی

  • برای ایجاد رطوبت عمقی در پوست می توانید روزی دوبار از روغن کالاندولار استفاده کنید.
  • ویتامین «E» را می توانید به طور موضعی در محلی هایی که خیلی خشک است استفاده کنید.
  • از خوردن مواد غذایی تند و محرک پرهیز کنید.
  • کاهش آب بدن باعث تشدید خشکی پوست می شود.
  • استفاده از مواد غذایی حاوی کافئین مانند چای و قهوه هم مناسب نیست.
  • از کرم های با کیفیت بالا استفاده کنید زیرا این مرطوب کننده ها به آسانی جذب پوست می شوند و اثر چربی روی پوست باقی نمی گذارند.
  • اگر خارش و یا کشش زیادی در پوست شما ایجاد شده، می توانید از ده قطره روغن اوکالیپتوس، نعنا و آلوئه ورا استفاده کنید.

 پوست در فصل زمستان

در فصل زمستان و سرما پوست حساسی تر می شود و خشکی آن به نهایت خود میرسد.

  • پمادها و کرمها از لوسیون ها قدرت مرطوب کنندگی بیشتری دارند و برای پوست های بسیار خشک و حساس مناسب ترند.
  • شستو شوی پوست با آب داغ موجب کاهش بیشتر رطوبت طبیعی پوست می شود.
  • دائماً از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.
  • در منزل به ویژه در طول شب از دستگاه بخور استفاده کنید.

منبع: bimarestaan.ir



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : شنبه 17 دی 1401
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

در هفته ششم یا یک ماه و نیم بعد از جراحی چاقی ، بگذارید روی رفلاکس اسید تمرکز کنیم که شکایتی شایع در افراد تحت اسلیو معده است به عنوان بیماری که تحت اسلیو معده بوده اید احتمالا در طی دو هفته گذشته به خصوص با مصرف مواد غذایی جامد دچار رفلاکس اسید شده اید. این عارضه جانبی منفی احتمالاً مربوط به تغییرات فشار است که در معده بعد از عمل جراحی چاقی ایجاد می شود.

بیشتربخوانید... رژیم آلکالاین

چند نکته برای مدیریت و درمان رفلاکس اسید معده در هفته ششم بعد از عمل لاغری

به طور معمول تغییرات مثبت سبک زندگی میتواند به کاهش علائم ناخوشایند بعد از عمل کمک کند. شما تا کنون با شناختی که از خودتان دارید میدانید که معده شما با مصرف چه نوشیدنی یا خوراکی هایی دچار ریفلاکس میشود. بنابراین شما باید از مصرف این مواد اجتناب کنید.

  • وعده های غذایی خود را افزایش دهید و در هر وعده مقدار کمی غذا بخورید
  • به محض اینکه احساس کردید دیگر نمیتوانید غذا بخورید دست از غذا خوردن بکشید (حتی زودتر از آن)
  • شب ها زیر سر خودتان بالش اضافی بگذارید تا حالت شیب دار داشته باشید.
  • مصرف سیگار و الکل را کاهش دهید
  • بعد از خوردن غذا دراز نکشید
  • از مصرف مواد محرک اسید معده خودداری کنید. این مواد میتوانند شامل الکل، غذاهای سرخ شده، سس گوجه فرنگی، کافئین، سیر، پیاز، آب پرتقال و سایر نوشیدنی های اسیدی، شکلات و … باشد.

بیشتربخوانید... قاتل سلولیت

هفته هفتم بعد از عمل لاغری

در طی هفته هفتم به یاد داشته باشید که ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده توسط متخصص جراحی لاغری  را به صورت روزانه مصرف کنید. بعد از عمل جراحی چاقی ، معده جدید شما قادر به تولید همان مقدار آنزیمی که در گذشته ترشح میکرد تا به شما در هضم و جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی کمک کند نیست.

منبع: gymju.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 14 دی 1401
بازدید : 75
نویسنده : mozhgan

استفاده از بلوک و آجر که شباهت زیادی در ساخت با یکدیگر دارند نسبت به دیگر روش‌های ساخت استخر مانند بتن و یا خرید استخر فایبر گلاس  تفاوت‌های عمده‌ای دارند. از مهم‌ترین دلایلی که افراد به سمت استفاده از آجر در ساخت استخر کشیده می‌شوند سادگی و هزینه پایین آن است. به طوری که با توجه به مواد در دسترس از جمله بتن و آجر که تأثیر زیادی در پایین آوردن ساخت استخر می گذارند و همچنین فراوانی نیروهای متخصص در ساخت این نوع از استخرها، افراد بسیاری نسبت به ساخت این استخرها از خود علاقه نشان می دهند

بیشتربخوانید... فیلتر شنی استخر

روش ساخت استخر با آجر

  آجرها در ساخت استخر یا هر سازه دیگری تنها قادر به مقاومت در برابر نیروهای فشاری هستند . از این رو با توجه به نیرو همه جانبه وارد شده از سوی آب درون استخر، آجر چندان به تنهایی برای استفاده از آن در ساخت استخر مناسب نخواهد بود. از سوی دیگر آجر به تنهایی شاید بتواند استانداردهای عایق رطوبتی استخر را  برآورده کند اما مسلماً طول عمر کمی هم خواهد داشت. برای برطرف کردن این نقاط ضعف عمدتا از میلگرد همراه با آجر استفاده می‌شود.

ساخت استخر آجری با رویه پاششی بتنی 

این روش از ساخت استخر آجری که با توجه به هزینه نسبتا بالاتری که در مقایسه با روش قبلی دارد کمتر در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، شباهت‌های زیادی به روش ساخت استخر به روش هسته بتن مسلح دارد و فرآیند کلی ساخت آن‌ها یکسان است ولی با این وجود تفاوت‌هایی هم در برخی از مراحل با یکدیگر دارند که در ادامه به آن ها اشاره شده است. مراحل ساخت استخر با آجر به این روش در مراحل زیر خلاصه می شود. شیب بندی و صاف کردن کف استخر ساخت دیوار آجری و پوشیدن آن با ملات سیمان (ضخامت این لایه باید حداقل ۲۰ سانتی‌متر باشد). اجرای یک شبکه از میلگرد روی دیواره‌ها و کف استخر بتن پاشی روی میلگردها و غرق کردن کامل آن‌ها عایق کاری با استفاده از ایزوگام یا قیر گونی اجرای یک لایه دیگر از سیمان روی لایه عایق رطوبت رنگ کاری فضای داخلی استخر با استفاده از رنگ‌های مخصوص

بیشتربخوانید... استخر بتنی

ساخت استخر آجری با هسته بتن مسلح

این روش در چند مرحله خلاصه می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره و توضیحاتی هم در خصوص آن‌ها داده شده است.

شیب بندی و صاف کردن کف استخر ساخت دیوار آجری ۱۰ سانتی‌متری بلافاصله پس از خاک، خارجی‌ترین قشر اجرای یک شبکه مشبک از میلگرد در کف و دیوار استخر ساخت لایه آجری ۱۰ سانتی‌متری دیگر بتن ریزی و پر کردن شبکه میلگرد قرار گرفته در میان دو لایه آجر بازه انتظار دو شبانه روز برای خشک شدن کامل بتن سیمان کاری دیوار آجری عایق کاری با استفاده از ایزوگام یا قیرگونی رنگ کاری فضای داخل استخر با استفاده از رنگ‌های مخصوص


تاریخ : چهار شنبه 14 دی 1401
بازدید : 81
نویسنده : mozhgan

اگر درباره ارتودنسی دندان پرس‌و‌جو کرده باشید احتمالا تاکنون درباره کشیدن دندان در ارتودنسی نیز چیزهایی به گوش‌تان خورده است. معمولا زمانی که صحبت از کشیدن دندان برای ارتودنسی به میان می‌آید منظور (دندان عقل) و (دندان نیش) است. هرچند که بسته به نیاز و تشخیص متخصص ارتودنسی، ممکن است هر دندانی کشیده شود. ما در این مقاله به صورت اختصاصی به بررسی چرایی کشیدن دندان عقل برای ارتودنسی می‌پردازیم. اگر کنجکاو هستید که علت و نحوه انجام این‌کار چیست یا متخصص ارتودنسی به شما توصیه کرده که این دندان را بکشید، حتما این مقاله را بخوانید.

بیشتربخوانید... روش بلیچینگ دندان

دندان عقل چیست؟

قبل از اینکه بخواهید درباره کشیدن دندان عقل برای ارتودنسی چیزی بخوانید ابتدا باید با این دندان آشنا شوید. دندان عقل نوعی دندان مولر یا مولار (Molar) است که آخرین دندان در هر قوس فکی است. خود دندان‌های مولر که به آن‌ها دندان آسیاب یا آسیا گفته می‌شود، 12 عدد هستند که در هر فک 6 عدد (سه عدد در طرف چپ و سه عدد در طرف راست) وجود دارد و جزء دندان‌های خلفی به شمار می‌روند.

دلیل اهمیت دندان عقل نهفته در ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی دندان، علم منظم کردن دندان‌ها، برطرف کردن نامرتبی، شلوغی و ناهماهنگی های دندانی-فکی است. هر عاملی که باعث بر هم خوردن نظم دندان‌ها شود توسط یک متخصص ارتودنسی برطرف می‌شود. زمانی که فضای کافی برای رویش دندان‌ها وجود نداشته باشد و یا دندانی نهفته بماند، نظم دندان‌ها به هم می‌ریزد. یک دندان نهفته به وضوح می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به دندان‌های مجاور و کج‌تر شدن آن‌ها شود. در نتیجه کشیدن دندان عقل در ارتودنسی یک مساله مهم و قابل بحث است.

دلیل اهمیت کشیدن دندان عقل در ارتودنسی چیست؟

برخی از متخصصان ارتودنسی معتقدند که بهتر است دندان‌های آسیای سوم قبل از شروع درمان ارتودنسی برداشته شود. اما برخی دیگر معتقدند که این دندان‌ها تاثیر چندانی روی پروسه درمان و یا حتی روی دستگاه‌های ارتودنسی ثابت و متحرک ندارند. بسته به وضعیت فک شما و نظر متخصص ارتودنسی‌تان، این امکان وجود دارد که اصلا نیازی به کشیدن دندان عقل نهفته برای ارتودنسی نداشته باشید و همزمان دستگاه های ارتودنسی نصب شوند.

 آیا کشیدن دندان عقل برای ارتودنسی واقعا لازم است؟

جامعه دندان پزشکی و مخصوصا متخصصان ارتودنسی معمولا موافق کشیدن دندان عقل برای ارتودنسی نیستند مگر این که این دندان باعث بروز مشکلاتی زیر شود:

  • دندان درد (درمان سریع دندان درد)
  • ممانعت از حرکت دندان ها در طول درمان های ارتودنسی
  • بر هم زدن نتایج ارتودنسی بعد از اتمام دوره درمان
  • عفونت لثه
  • آسیب به سایر دندان ها
  • آسیب به استخوان فک
  • آسیب به اعصاب و عروق فکی و دندانی

منبع: لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com